[F1 2019] Race 15 GP van Singapore Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 24 Laatste
Acties:
  • 68.861 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Martinspire schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:13:
[...]

Is dat wellicht de oplossing van Mercedes om de overheating issues op te lossen?

En als ze doorgaan, blijven ze dan alleen maar boetes geven of komt er dan nog een zwaardere straf aan?
Koudere brandstof zorgt er ook voor dat je meer volume in je tank kan doen.
Kijk maar eens als je gaat tanken, dan staat er bij dat het volume is op basis van brandstof die 15 graden Celcius is. Daarom wordt er ook afgeraden om met 35 graden je auto tot het gaatje vol te gooien als je daarna niet een lang stuk gaat rijden.

Weet niet of dit of dit voor de FIA daadwerkelijk het probleem is, aangezien 100L 100L blijft (alleen het volume is anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08:49
Tricky bandenkeuze voor Verstappen met zoveel softs. Die band lijkt het hier niet lekker te doen.

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleintjopie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-03-2022
Ik verwacht dat het dit weekend tussen HAM en VER gaat waarbij HAM geen risico's durft te nemen en VER hem wint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-06 20:00
Red bull 13 en 14 ronden op soft ..... Lewis 17 ronden op soft ..... en LEC 19 ronden op soft.

Lewis het snelst op soft daarna MAX en daarna Bottas ... daar achter de ferraris kwa snelheid op soft .

Leclerc in long runs 8 tiende langzamer als Lewis.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:32
kevlar01 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:54:
[...]

Kijk maar eens als je gaat tanken, dan staat er bij dat het volume is op basis van brandstof die 15 graden Celcius is. Daarom wordt er ook afgeraden om met 35 graden je auto tot het gaatje vol te gooien als je daarna niet een lang stuk gaat rijden.

Weet niet of dit of dit voor de FIA daadwerkelijk het probleem is, aangezien 100L 100L blijft (alleen het volume is anders).
Je bedoelt, de dichtheid van het volume is anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Sir_Lion schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:56:
[...]

Dat bedoel ik inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleintjopie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-03-2022
Sir_Lion schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:56:
[...]

Klopt, de dichtheid is anders waardoor je meer volume kan tanken. Echter is het gewicht niet anders waardoor meer tanken niet mag. Een lagere temperatuur helpt wel met het koelen van de motor en het winnen van nog wat extra pk's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[...]

Brandstof in F1 wordt daarom in kilo's gemeten. Volgens mij mogen ze maximaal 105kg meenemen in de auto. Hoeveel volume dat is zal (marginaal) per brandstofleverancier verschillen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Daarom rijden ze ook met 110 kg en niet 110 liter brandstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
[...]

(Dit heeft niets met overheating isseus te maken, of met de inhoud van de tank.) Achteraf gezien had ik het hier dus fout.
De Brandstof werd al eerder sterk gekoeld om zo meer brandstof langs de feul flow sensor te krijgen,
Hoe koeler de brandstof hoe meer energy waarde de brandstof heeft.
Het sterk koelen van de brandstof voor de feul flow sensor werd dus als een soort cheat gebruikt.

Daar heeft de FIA dus een stokje voor gestoken, door een minimale temperatuur af te geven, waar alle teams zich aan moeten houden.

EDIT: kan het zo snel niet vinden, maar weet dat er een team was wat de fuel flow sensor manipuleerde door de brandstof dusdanig te koelen ... dit was dus voordat de FIA het minimum temperatuur regel had ingevoerd.

EDIT2
My bad ... koelere combustion geeft dus ook meer PK ...
https://www.motorsport.co...fuel-cooling-plans/51610/

[ Voor 16% gewijzigd door powah33 op 20-09-2019 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:20

Martinspire

Awesomeness

[...]

100 KG blijft 100KG maar het zwaartepunt kan dan wel lager geplaatst worden, ook kun je iets met die temperatuur doen op de rest van de equipment en wellicht inderdaad die sensor voor de gek houden, al moet je het nog steeds met dezelfde hoeveelheid doen natuurlijk.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:20
powah33 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 16:09:
[...]

Dit heeft niets met overheating isseus te maken, of met de inhoud van de tank.
De Brandstof werd al eerder sterk gekoeld om zo meer brandstof langs de feul flow sensor te krijgen,
Hoe koeler de brandstof hoe meer energy waarde de brandstof heeft.
Het sterk koelen van de brandstof voor de feul flow sensor werd dus als een soort cheat gebruikt.

Daar heeft de FIA dus een stokje voor gestoken, door een minimale temperatuur af te geven, waar alle teams zich aan moeten houden.

EDIT: kan het zo snel niet vinden, maar weet dat er een team was wat de fuel flow sensor manipuleerde door de brandstof dusdanig te koelen ... dit was dus voordat de FIA het minimum temperatuur regel had ingevoerd.
Hoe koeler de brandstof hoe meer energy waarde de brandstof heeft. Per Liter

Als ze een flow meter gebruiken werkt het koelen inderdaad maar als ze een massaflow meter gebruiken zal deze cheat niet werken.

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:30

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Sm217HB.jpg

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
hood schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 16:23:
[...]

Hoe koeler de brandstof hoe meer energy waarde de brandstof heeft. Per Liter

Als ze een flow meter gebruiken werkt het koelen inderdaad maar als ze een massaflow meter gebruiken zal deze cheat niet werken.
Je hebt gelijk ... andere tweakers hierboven ook ... had mijn post al ge edit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

race sim
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EE6eSUKXoAE-BHn?format=png&name=900x900

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EE6lRw_XkAEHNnd?format=jpg&name=large

[ Voor 31% gewijzigd door basvn op 20-09-2019 16:47 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:32
Oof. Dat is toch pijnlijk voor Albon met de race sim op de softs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1222698

Rockabilly_1991 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:43:
[...]

. Nu is de werkvloer ook niet heel zakelijk verder.
Best wel lekker om ambtenaar te zijn... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kleintjopie schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:55:
Ik verwacht dat het dit weekend tussen HAM en VER gaat waarbij HAM geen risico's durft te nemen en VER hem wint.
Volgens mij werkt die nieuwe voorvleugel en rest van de updates wel lekker op de Ferrari. Ik zie Leclerc zich ook nog wel mengen in de strijd voorin. Hij reed volgens mij de 2e training zonder de updates, Vettel met. Visa versa FP1 dus?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gnNnqR4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fKsj2wc.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Gy6dsyp.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZBjzCKu.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wBgvd3w.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xXb2hgC.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
Poeh die race-sim van HAM. Als ie niets geks doet weekend is dat kat in het bakkie gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Maurice079 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 17:25:
Poeh die race-sim van HAM. Als ie niets geks doet weekend is dat kat in het bakkie gok ik.
Ik heb het niet zelf gezien, maar lees net wel dat Horner iets gezegd zou hebben over de race sim van Lewis ... dat hij daar super gepushed zou hebben ... en dat de tijden van Bottas weergeven waar mercedes zou zijn als ze heel conservatief zouden rijden.

Ik denk dat Max wel een kans maakt ..... Het word in iedergeval vuurwerk .. Lewis vs Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-06 18:31

Major_ton

Shoot!

powah33 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 17:28:
[...]
...

Ik denk dat Max wel een kans maakt ..... Het word in iedergeval vuurwerk .. Lewis vs Max.
Laat Max nou eerst maar eens goed wegkomen bij de start ;) (en een goede quali rijden natuurlijk.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-06 22:59

mark-k

AKA markkNL

Major_ton schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 17:52:
[...]

Laat Max nou eerst maar eens goed wegkomen bij de start ;) (en een goede quali rijden natuurlijk.
Mwah hij heeft procentueel al veel meer races gewonnen met een slechte start dan met een goede. :P (tov niet winnen met slechte/goede start respectively)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ben benieuwd of we deze GP een Williams in Q2 gaan zien. Zou leuk zijn.
powah33 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 17:28:
[...]

Ik heb het niet zelf gezien, maar lees net wel dat Horner iets gezegd zou hebben over de race sim van Lewis ... dat hij daar super gepushed zou hebben ... en dat de tijden van Bottas weergeven waar mercedes zou zijn als ze heel conservatief zouden rijden.

Ik denk dat ze bij Mercedes al wel uit gaan van een race waarop gejaagd moet gaan worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:26:
Ik neem dit Perez echt niet kwalijk dat hij Magnussen zodat de muur indrukt omdat Magnussen zo graag voor wou. Hij kon erop wachten met hoe hij zich altijd opstelt tijdens vrije trainingen.
Nee? Opzettelijk iemand in de muur drukken? Nee, niet zo netjes van K-mag uiteraard, maar niet tegen de regels. Opzettelijk uit irritatie bijna een ongeluk veroorzaken is toch niets minder dan een straf?

Afbeeldingslocatie: https://streamable.com/0fx2j

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-06 17:04

TinusTegengas

Formula Racing

https://youtu.be/L9zSR6A9U_Y
Hoe vaak knippert, VET in dit geval, met zijn ogen tijdens een ronde.

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JvS schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 18:11:
[...]
Nee? Opzettelijk iemand in de muur drukken? Nee, niet zo netjes van K-mag uiteraard, maar niet tegen de regels. Opzettelijk uit irritatie bijna een ongeluk veroorzaken is toch niets minder dan een straf?

[Afbeelding]
(papieren) Tik op de vingers, meer was het blijkbaar niet waard?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Van mij mag VET deze winnen of iig "the other guy" verslaan.

Geen idee wat er allemaal in zijn hoofd omgaat de laatste tijd maar hij is er vaak net niet helemaal bij ondanks dat hij absoluut niet slecht rijd en gezien zijn weinige geknipper wel keihard zijn best doet om te focussen. Hoop voor hem dat er niet iets naars in zijn prive omgeving is wat zijn aandacht opslokt.
Hoewel ik VET vroeger best een mannetje vond vind ik hem de laatste jaren steeds leuker en sympathieker worden dus van mij krijgt hij de fanboost deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Martinspire schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:13:
Is dat wellicht de oplossing van Mercedes om de overheating issues op te lossen?
Koude brandstof heeft iets meer energie nodig om te verdampen. En onttrekt dus zo warmte uit de motor (overhitting). Dus het kan technisch maar het is maar beperkt nuttig.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EE7IYExUwAArDxr?format=jpg&name=large
banden beschikbaar na FP2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@f1bythenumbers kom er maar in met de samenvatting ;)

Hamilton leek toch een paar tienden sneller. Hoop dat ie z'n kwalificatie een beetje verkloot en goed achteraan start :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16-06 19:39
MikeyMan schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 19:49:
[...]

@f1bythenumbers kom er maar in met de samenvatting ;)

Hamilton leek toch een paar tienden sneller. Hoop dat ie z'n kwalificatie een beetje verkloot en goed achteraan start :)
Afbeeldingslocatie: https://f1bythenumbers.com/wp-content/uploads/2019/09/singapore_fp2_top63.svg

Hamilton was really really fast. I am very tired right now, but I was able to get this chart done. I will do some analyses by sector once I get some sleep.

Unless something strange happens, then Mercedes is looking as the team to beat. Watch out for Max though. He was the only driver to do a long stint with the hard tires and was actually faster than I was expecting.

Source: me

F1pace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Chevy454 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 19:28:
[...]

Koude brandstof heeft iets meer energie nodig om te verdampen. En onttrekt dus zo warmte uit de motor (overhitting). Dus het kan technisch maar het is maar beperkt nuttig.
Maar als het warmte uit de motor onttrekt, daar zelf mee opwarmt en dan op normale temperatuur verbrand, dan werkt dat toch gewoon prima? Al is de winst een paar graden, dan is dat voor deze motoren volgens mij voldoende...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 14-06 22:36
Olav krijgt even een race overall voor z'n 500ste gp (F1 Café).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 22-06 14:55

pro_6or

amateur_60r

Koele brandstof heeft dus alleen maar voordelen. Meer energie (hogere dichtheid) langs de fuel flow meter en het koelt de motor nog ook. Het zal marginaal zijn maar het feit dat ze koelen tot zelfs onder de limiet geeft het belang aan.

Wat nou als je de benzineleiding tot aan de fuelflowmeter nu dun maar breed maakt en hem vaak dubbel vouwt, een soort radiator dus, en deze in de rijwind hangt in de sidepod. Dan heb je koelere benzine maar wordt dit nooit gemeten.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Rijwind koelt niet onder de omgevingstemperatuur.

alles kan off-topic

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Ari Gold schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 23:21:
Olav krijgt even een race overall voor z'n 500ste gp (F1 Café).
Dat zal handig zijn voor hem

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-06 18:54
Ankona schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 23:54:
Rijwind koelt niet onder de omgevingstemperatuur.
Onee? ik denk dat je dit mis hebt, waarom werkt de hele wereld met radiatoren?

denk eens na: warme zomerdag even op de motor weg en dan ontdekken dat t toch wel fris is als je 80 rijdt....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
bakkie1985 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 07:19:
[...]

denk eens na: warme zomerdag even op de motor weg en dan ontdekken dat t toch wel fris is als je 80 rijdt....
Hoe iets voelt is geen goede graadmeter voor wat de temperatuur is.

Hang een thermometer in die rijwind en je zult zien dat die geeft gewoon de omgevingstemperatuur aangeeft.

Een stenen vloer voelt ook koud, maar is ook gewoon gelijk aan de omgevingstemperatuur (meet maar :))

Wellicht kun je wel iets winnen door het venturi-efect, maar vermoed dat de extra drag die je krijgt niet opweegt tegen de winst van een iets koelere brandstof.

• TinusTegengas

TinusTegengas

Formula Racing

NVM

[ Voor 96% gewijzigd door TinusTegengas op 21-09-2019 07:48 . Reden: Al gepost in het algemene topic ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Twee dingen:
1. Zoals hierboven genoemd, waarnemingen zijn subjectief en daarmee niet echt betrouwbaar
2. Bij mensen verdampt er zweet, dat onttrekt energie van het oppervlak waarvan het verdampt. Dat kan serieus koud worden. Als je dit zou toepassen op radiatoren, kan je wel onder omgevingstemperatuur komen.

De hele wereld werkt met radiatoren om iets te koelen of verwarmen tot minimaal of maximaal de temperatuur van wat er aan een van beide kanten zit :P. Hoger of lager lukt echt niet :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:44
[...]

Vergeet niet dat ons lichaam 99% van het jaar warmer is dan de omgevingstemperatuur. Diezelfde motorrit bij 40 graden is een stuk minder verkoelend denk ik (iig met motorpak) .

Daar komt bij dat verkoeling van ons lichaam hoofdzakelijk gebeurt door verdamping van vocht (zweet), dus zolang je die benzineleiding niet vochtig maakt, zal er weinig warmte onttrokken worden. Maar ook dat effect is weer zeer beperkt in een vochtige omgeving.

[ Voor 23% gewijzigd door LA-384 op 21-09-2019 08:57 ]

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Je kunt dan evt ook nog die bimetalen (of wat is het) die ze gebruiken om processors te koelen, ene kant steenkoud, andere kant bloedheet, gebruiken (als wanden van de buis waar de brandstof doorheen geleid wordt? Dan kan de rijwind de hete buitenkant koelen en kan het binnen de buis de veel koeler worden dan de buitentemperatuur.

een treffende spreuk

• powah33
pro_6or schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 09:33:
Je kunt dan evt ook nog die bimetalen (of wat is het) die ze gebruiken om processors te koelen, ene kant steenkoud, andere kant bloedheet, gebruiken (als wanden van de buis waar de brandstof doorheen geleid wordt? Dan kan de rijwind de hete buitenkant koelen en kan het binnen de buis de veel koeler worden dan de buitentemperatuur.
Misschien bedoel je Peltier – Thermoelectric Cooler Modules

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Wel behoorlijk balen dat Merc net iets beter is dan RBR op hetzelfde type banen. Dan krijg je dus de rest van het jaar geen overwinningen. In een Ferrari heb je dan tenminste nog de kansen op de andere type banen. Veel 2e plekken rest van het jaar vs een paar overwinningen (lange rechte stukken, Ferrari). Ik zou het wel weten.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Pyrone89 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 10:27:
Wel behoorlijk balen dat Merc net iets beter is dan RBR op hetzelfde type banen. Dan krijg je dus de rest van het jaar geen overwinningen. In een Ferrari heb je dan tenminste nog de kansen op de andere type banen. Veel 2e plekken rest van het jaar vs een paar overwinningen (lange rechte stukken, Ferrari). Ik zou het wel weten.
Niet zo somber kijken. Ham moet aan zijn kampioenschap denken, dus dat komt wel goed.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• vliegnerd
  • Laatst online: 09:25

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik baal er ook van. (Kudos to MER, maar ja...) Maar RBR kan volgens mij niet de FER tactiek kiezen. De motor van FER is gewoon beter op power/topsnelheid. Met een Honda motor ben je dan zeker kansloos. Eigenlijk net zoals Renault. Die kunnen dan lekker meedoen op Spa/Monza, maar podium zit er eigenlijk niet in.

Dus ik snap wel dat RBR deze keuze maakt... Nogmaals: kudos voor MER dat ze gewoon net iets beter zijn.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16-06 19:39
Red Bull will have a good chance again in México. Cooling is the only real weakness in an otherwise impressive Mercedes car. Sure, Ferrari have better straight line speed, but in order to win a World Championship you need more than that.

F1pace

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Ik denk wel dat Honda hier alles op alles zet in kwalificatiemodus. Dat zou zeker nog voor verrassingen kunnen zorgen, incl. HAM die niet tot het allerkleinste gaatje gaat in Q3, met oog op zijn al eerder genoemde WK-stand.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EE-cnFiW4AEQnqg?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Spotmatic schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 10:44:
Ik denk wel dat Honda hier alles op alles zet in kwalificatiemodus. Dat zou zeker nog voor verrassingen kunnen zorgen, incl. HAM die niet tot het allerkleinste gaatje gaat in Q3, met oog op zijn al eerder genoemde WK-stand.
Ham gaat tot het gaatje, dat gaan ze allemaal in de kwali op een stratencircuit, maar ik denk dat Max best wel kans heeft, metname als gisteren de spec4 er nog niet in zat.

een treffende spreuk

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

f1bythenumbers schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 10:32:
[...]

Red Bull will have a good chance again in México. Cooling is the only real weakness in an otherwise impressive Mercedes car. Sure, Ferrari have better straight line speed, but in order to win a World Championship you need more than that.
Exact dit.
Merc heeft gisteren geprobeerd gekoelde brandstof te gebruiken... en is hiervoor gestraft, wat eigenlijk automatisch al zegt dat zij een probleem verwachten als ze geen gekoelde brandstof (mogen) gebruiken.
Voor vandaag en morgen kan het dus nog heel interessant worden, of, en zo ja: hoe Merc hun hitte problemen oplossen. Ik zie eigenlijk maar 1 manier: motorkracht terugschroeven... oOo .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice079
Ik verwacht voor HAM eigenlijk weinig problemen. Hij is gewoon een klap sneller. Als Max 2e wordt en BOT verslaat heb je het gewoon goed gedaan. En wie weet wat er tijdens de race gebeurt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

KillerBee schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 11:05:
[...]
Exact dit.
Merc heeft gisteren geprobeerd gekoelde brandstof te gebruiken... en is hiervoor gestraft, wat eigenlijk automatisch al zegt dat zij een probleem verwachten als ze geen gekoelde brandstof (mogen) gebruiken.
Voor vandaag en morgen kan het dus nog heel interessant worden, of, en zo ja: hoe Merc hun hitte problemen oplossen. Ik zie eigenlijk maar 1 manier: motorkracht terugschroeven... oOo .
Iedereen gebruikt gekoelde brandstof. Alleen Merc had em 0,6 graden te koud gezet.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-06 06:57
YakuzA schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 11:08:
[...]

Iedereen gebruikt gekoelde brandstof. Alleen Merc had em 0,6 graden te koud gezet.
In de F1 gebeuren dit soort dingen niet per ongeluk. ;)

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

YakuzA schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 11:08:
[...]

Gewoon om te kijken of FIA ze betrapte. Tijdens vrije training is de boete 5000 euro.

Dat is in normaal mensen geld 0,01 eurocent. Tijdens qualy of race zou de straf veel groter kunnen zijn.

Gratis uittesten hoe scherp de FIA geijkt heeft dus.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-06 11:11
Dus hoe meer competitie Mercedes heeft, hoe meer ze proberen vals te spelen?
Ze gaan ook al erg vaak per ongeluk naar buiten voor een pitstop die nooit gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
mercapto schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 11:42:
Dus hoe meer competitie Mercedes heeft, hoe meer ze proberen vals te spelen?
Ze gaan ook al erg vaak per ongeluk naar buiten voor een pitstop die nooit gebeurd.
Alle Top teams werken op de grens van wat wel en net niet mag, niet alleen Mercedes.

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Zal er iemand crashen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-06 13:02

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 09:03

pinda powerrr

Slow down...

FTFY ;)

Waiting on the world to change

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 21:43
In dit tempo gaat er niemand crashen :z

• DoeEensGek
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/m2Rn5d1J/vlcsnap-2019-09-21-12h15m05s286.png

Opvallend dat Alfa de pitstop schuin heeft liggen.

• pinda powerrr
  • Laatst online: 09:03

pinda powerrr

Slow down...

Zo dan, Ferrari doet toch wel mee dit weekend? Lekkere run van LEC.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:26
DoeEensGek schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 12:16:
[Afbeelding]

Hebben ze vrijwel elk GP weekend, dus het zal wel voor ze werken ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daar gaat een Honda...

Denk dat er nu echt geen geweldige tijden gereden gaan worden. Totaal niet representatief voor vanmiddag.

[ Voor 71% gewijzigd door MikeyMan op 21-09-2019 12:21 ]

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-06 12:59
DoeEensGek schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 12:16:
[Afbeelding]

Minder sturen bij het tot stilstand te komen = tijdwinst :)

• powah33
Ohjee wel heel veel rook

• Ari Gold
  • Laatst online: 14-06 22:36
Dat is de eerste Honda?

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:53

sjaool

Every life should have 9 cats

De olielekkage lijkt nog niet opgelost...

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Kan ook nog een waterlekkage zijn. Niet direct van het ergste uit gaan...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ze zijn wel rustig. Als ie echt zou ploffen hadden ze hem denk ik niet naar binnen gereden.
Hebben ze geen uitlaat-afvoer in de garage eigenlijk? :?

[ Voor 24% gewijzigd door MikeyMan op 21-09-2019 12:22 ]

• DoeEensGek
FabianGTI schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 12:18:
[...]

Hebben ze vrijwel elk GP weekend, dus het zal wel voor ze werken ;)
Oke, nooit geweten.

• FabianGTI
Slangenklemmetje aandraaien, vloeistoffen erin en gas op die lolly :7

• sjaool

sjaool

Tot nu toe is er nog niet echt een Honda motor geploft. Er zijn wel wat lekkages etc. geweest.

• TinusTegengas

TinusTegengas

Formula Racing

sjaool schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 12:22:
Tot nu toe is er nog niet echt een Honda motor geploft. Er zijn wel wat lekkages etc. geweest.
Don't jinx it :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Valt wel mee. Er ploft eerder een Renault motor... Meer dan 1000pk aan rook... :+

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-06 05:32
Een half uur bijna en nog geen max op de baan 🤔

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roybs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 09:48
dave1972 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 12:25:
Een half uur bijna en nog geen max op de baan 🤔
PANIEK !!!!!!!!!!!!!
SABOTAGE!!!!!!!!!!!!!!!!111

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Grappig dat de Ziggo camera ruim op de FOM stream voorligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Kvyat rookt nog steeds terwijl de motor al een tijdje uit is, dus het ziet er inderdaad uit als een lek :)

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Hoe kan de eerste 30 minuten van FP3 niet mee doen Nuttig zijn?

• sjaool

sjaool

Perez heeft een muurtje geraakt...

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

BasvanS schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 12:27:
Hoe kan de eerste 30 minuten van FP3 niet mee doen Nuttig zijn?
Banden sparen, en wachten tot de baan is opgewarmd voor je Q-simulaties? Waarschijnlijk hebben ze de rest van hun trainingsprogramma al klaar (of doet Albon het laatste beetje nu), en rijden is altijd een risico natuurlijk

[ Voor 29% gewijzigd door DataGhost op 21-09-2019 12:29 ]

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
DataGhost schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 12:28:
[...]

Banden sparen, en wachten tot de baan is opgewarmd voor je Q-simulaties? Waarschijnlijk hebben ze de rest van hun trainingsprogramma al klaar (of doet Albon het laatste beetje nu), en rijden is altijd een risico natuurlijk
Banden sparen, inleveren moeten ze zowieso? Misschien doet hij wel een uitvalbeurt sim?

• sjaool

sjaool

Die heeft gewoon een rand van de velg eraf gefreesd... :P

Perez dus...

[ Voor 12% gewijzigd door sjaool op 21-09-2019 12:30 ]

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-06 12:59
Sooow die Perez heeft geluk dat 'ie hem niet compleet opvouwt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

In ieder geval is Max zijn rondje weer fucked door de VSC. Handig dat lange wachten van RBR ja...

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

BasvanS schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 12:29:
[...]

Banden sparen, inleveren moeten ze zowieso? Misschien doet hij wel een uitvalbeurt sim?
Als hij straks 2 Q-sims doet zijn er 2 setjes soft naar de klote en ze moeten er 2 inleveren.

• sjaool

sjaool

Spotmatic schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 12:30:
In ieder geval is Max zijn rondje weer fucked door de VSC. Handig dat lange wachten van RBR ja...
FP3 duurt nog een half uur dus valt wel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roybs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 09:48
Daar issie toch!!!! Onze Max !!!!!!!111

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Sessie gestopt... Klok loopt door.

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08:39
Dan loop je toch ook niet heel comfortabel op de baan als Marshall.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-06 14:09
Toch een rode vlag

Sowieso schrijf je zo!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

sjaool schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 12:31:
[...]

FP3 duurt nog een half uur dus valt wel mee.
En nu een een red flag. U zei? ;)

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Spotmatic schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 12:30:
Dat is iets wat je nooit kan weten. Juist in het begin van de sessie, waarbij zowel de banden als de baan nog koud zijn, is het risico op ongelukken groter, dus verwacht je juist daar VSC/rood. Voor een Q-sim heb je ook niks aan een koude baan.

• sjaool

sjaool

Spotmatic schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 12:32:
[...]

En nu een een red flag. U zei? ;)
FP3 is in principe alleen een check of alles goed werkt. Q-sim? Tja... of die echt nodig is? Ik weet het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
[Streamable: Replay 2019-09-21 12-30-04]
https://streamable.com/4kp44

Perez die de muur raakt --> rode vlag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FabianGTI
Roybs schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 12:33:
[...]

Het is toch ook altijd hetzelfde gekut met RBR he! Stel prutsers dat 't zijn. Allemaal ONTSLAAN!!!!!!!!!
Doe eens een beetje rustig man :F
Pagina: 1 ... 6 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.