[F1 2019] Race 12 GP van Hongarije Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 35 Laatste
Acties:
  • 104.185 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ari Gold schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:10:
[...]

Die komen altijd achteraf. :+
Als het aan mij ligt post ik helemaal niets meer hier hoor (daar zorgt de sfeer ook wel voor dus ga vooral zo door!), maar af en toe vind ik het toch wel leuk om even hier mee te juichen als m'n team wint. Of het nou gewaardeerd wordt of niet..

Vond het wel mooi om te zien dat ze alle 3 tevreden waren met hun positie. Ook Max was niet ontevreden wat begrijpelijk is, super weekend gehad.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:59
DaniëlWW2 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:20:
[...]

Die Renault heeft dan ook maar 1000pk. O-)
Maar de enige manier hoe je dit kon winnen is buiten de DRS blijven. Max was sneller in S3 en net voor het detectiepunt, kon hij wegrijden. Hij heeft dat een aantal keer gedaan als hij geen DRS had. Hamilton had was slipstream, maar bij lange na niet genoeg.

[Afbeelding]

Toen Hamilton inhaalde was het de eerste keer dat hij DRS had en Verstappen niet. Meteen klaar. Max zijn auto was ook niet fors langzamer. Max had de rollen goed om kunnen draaien en vervolgens Hamilton uit de DRS drukken. Hij had ook al oudere harde banden die hij dan had gewisseld voor iets nieuwere banden.
De banden van Verstappen waren ook echt wel op hoor. In de rondes in aanloop naar de inhaalactie pakte Hamilton 1,5-2 seconden. Dan heb je geen DRS nodig voor een inhaalactie, al helpt het wel natuurlijk.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05

Blokker_1999

Full steam ahead

v8power67 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:15:
Pfff wat een race. Bizar. Wat een pace had Hamilton richting einde. Die was echt on fire!
Jammer voor max maar damn hamilton laat zien waarom hij dalijk 6x kampioen is !
Maar max toont hier heel goed aan dat hij toekomstige kampioen is!
Gaat er ook heel volwassen mee om. Zijn tijd komt echt nog wel!
Vooral een demonstratie van wat vers rubber kan doen. Banden die 30 ronden oud zijn en er nog 20 moeten doen of nieuwe banden die maar 20 ronden moeten doen. Je zag dat ook toen Max uiteindelijk voor de softs ging. De snelheid die hij toen had was ook ongelooflijk. Reed zomaar even 1,5s sneller dan Lewis zijn snelste tijd op de mediums. Je zou zelfs kunnen denken: als men Max 5 rondjes na Lewis had binnengehaald, in de wetenschap dat hij toch ging ingehaald worden, had men hem misschien op softs kunnen zetten om zo Lewis terug bij te halen en in te halen?

Maar dat is natuurlijk achteraf bekeken en heel eenvoudig beredeneerd. Voor hetzelfde geld had Lewis teveel leven uit die banden gehaald en hadden Max zijn banden het iets langer volgehouden zodat track positie weer belangrijker werd.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:41
Ongeacht de uitkomst: ik vond het een prachtig gevecht tussen Max en Lewis. Een eerlijk gevecht. Geen onsportieve handelingen of wat dan ook. En gezien hun reacties achteraf vonden ze dit zelf ook prachtig. Dit was racen in optima forma. Meer van dit graag! Alleen dan met Max als winnaar...

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Ik ben erg benieuwd wat er gebeurd zou zijn als Max gelijk vol was gaan pushen op het moment dat Lewis naar binnen kwam, met boost en maximum motor power en dan aan het eind van die lap gepit had.

Kan de race nog niet terugkijken op F1TV om te analyseren wat de gaps waren en hoe lang de pitstops precies duurden, maar meen me te herinneren dat Max een ronde of tien na de stop van Lewis nog een keer een 19.4 reed of een 18.6 ofzo, in ieder geval een goede tijd waardoor Lewis ook even verbaasd was.

Ik ben benieuwd als hij dat gelijk gedaan had op de inlap, plus een Red Bull 1.9 sec stop, wat dan de uitkomst was geweest want ik had persoonlijk het idee dat het gat na Lewis stop niet gelijk dramatisch gekrompen was. Zat nog steeds rond de 19/20 dacht ik? (dat wil ik straks dus nog even nakijken :) )

Achteraf uiteraard makkelijk praten maar Max dacht zelf ook gelijk dat hij naar binnen had moeten gaan en ik vraag me af hoe dat uitgepakt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

xPhantom schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:16:
Vettel met een 1 stopper op net iets meer dan een minuut achterstand op Hamilton (1:01.433), terwijl Hamilton een 2 stopper heeft gedaan. Hamilton en Max rijden echt in een aparte klasse joh
Ferrari is er gewoon weer bij de volgende races hoor, die bolide is nu eenmaal minder geschikt voor het bochtige werk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mugwump schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:26:
[...]

De banden van Verstappen waren ook echt wel op hoor. In de rondes in aanloop naar de inhaalactie pakte Hamilton 1,5-2 seconden. Dan heb je geen DRS nodig voor een inhaalactie, al helpt het wel natuurlijk.
Helaas gekozen voor baanpositie, het is niet anders. Het was natuurlijk ook heel mooi geweest als Max op mediums was gezet, een ronde erna en dan net voor was gebleven of zelf op jacht was gegaan met DRS. Niet gebeurd, jammer dan. 19 punten erbij en bijna Bottas ingehaald voor P2. :)
DaniëlWW2 in "[F1 2019] Race 12 GP van Hongarije"

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:05

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EBIrJLHXoAAJrid?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 20:11
v8power67 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:15:
Pfff wat een race. Bizar. Wat een pace had Hamilton richting einde. Die was echt on fire!
Jammer voor max maar damn hamilton laat zien waarom hij dalijk 6x kampioen is !
Maar max toont hier heel goed aan dat hij toekomstige kampioen is!
Gaat er ook heel volwassen mee om. Zijn tijd komt echt nog wel!
Echt bizar snel hoe hij die 15 seconden dicht reed. Mooi race wel verder, super spannend richting het eind. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Dus kubica is 3x gelapped? Bizar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:50
Naar de F1 op Sky Sports kunnen kijken op de camping. Engelse en Nederlandse fans door elkaar. De acties tussen Max en Lewis werden steeds onder hard geklap toegejuicht.

Ondanks de P2 een leuke race gezien met leuke sfeer.

Top dat de Honda motor het goed blijft doen. Betrouwbaar en nu hopen met beetje meer vermogen dat ze nog meer erbij komen.

Lewis knappe actie. Nieuwe bandjes en vol vermogen maar toch moet je het maar doen. Ergens dacht ik dat Max ook direct zou gaan pitten aangezien Lewis na zijn eerste pit ook zo snel terug kwam. Maar goed er is gegokt en viel verkeerd voor Max.

Prima race zo voor de zomerstop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/f0JuJ1kZK113JmgOSP8bZhU2d2pVWXqz8wtMRZJ1J6w.jpg?width=640&height=640&crop=smart&auto=webp&s=05279a6452e3c2260808cfafe8cbe6a01fde9d2e

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Denk toch dat het een strategische fout is van RBR
Wanneer Max direct naar binnen zou komen dan zou die achter HAM komen oke prima maar op hoeveel sec ? Hij zou er dan naar toe kunnen rijden met DRS voordeel dat is een veel betere situatie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 11:05

Blokker_1999

Full steam ahead

LockeJohn schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:39:
Wanneer Max direct naar binnen zou komen dan zou die achter HAM komen oke prima maar op hoeveel sec ? Hij zou er dan naar toe kunnen rijden met DRS voordeel dat is een veel betere situatie
En dan er alsnog niet voorbijgeraken. Het is kiezen tussen 2 opties die op dat moment evenwaardig zijn. En als positie op de baan belangrijk is, dan kies je voor positie op de baan.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Strak gereden van Verstappen en Hamilton. Ferrari was nergens te vinden.. Gasly en Bottas ook niet echt..
Jammer dat Verstappen ook niet naar binnen ging voor de mediums.. maarja.. net zo goed was de pace redelijk vergelijkbaar en pakte het niet zo uit. Hamilton was ook erg snel op beide compounds..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
Hier mijn "analyse" based op F1 data scherm terugkijken plus feeds.

Eerste pitstop van Max is het gat voor de stop 1.4. Hij staat 2.6 sec stil, total pit lane tijd wordt aangegeven als 21.7

Na de stop is het gat naar voren 18.8 ofwel hij heeft in totaal 20.2 verloren (van -1.4 naar +18.8)

Als Hamilton gestopt heeft (de tweede keer) en weer de baan op is is het gat 21.0 seconden. Verstappen rijdt uiteindelijk een rondje van 1:20.0 (in ronde 53, 4 ronden later, zet hij een 1:19.55 neer)

Op het moment dat VER de pit ingang langsrijdt en doorgaat is het gat 20.4
Als Hamilton langs de pitingang rijdt is het 19.8 en als Hamilton einde start finish rechte stuk is is het 19.2

Als we dus die 19.2 als worst case nemen omdat op dat moment VER ook net de baan opgekomen zou zijn en we nemen 20.2 seconden verloren in de eerste stop dan zou hij er dus een seconde achtergezeten hebben. Die 19.2 heeft echter wel nog een hele "tragere" eerste sector voor een Max die doorgereden is op zijn oude banden dus misschien dat hier nog een of twee tienden te winnen zijn maar die laat ik even voor wat het is.

Als Red Bull echter wel een 1.9 stop had neergezet en als Max zijn in lap vergelijkbaar had gedaan met die latere 1:19.55 versus een 1:20.0 (laten we zeggen een 1:19.7 dus 3 tienden) dan zou hij dus nog .7 + .3 = 1 seconde gewonnen hebben, oftewel dan zouden ze naast elkaar turn 1 in gegaan zijn? :o

Misschien begrijpelijk dat Red Bull het zonder deze kennis, en verrast, op "safe" speelt maar wie weet had ie het NET kunnen houden (als hij ook nog de overtake button gelijk had gekregen op rechte stuk maar zo snel kan je natuurlijk ook niet reageren tenzij je het aanziet komen. Ik weet niet wanneer de Mercedes crew naar buiten kwam).

Tot zover mijn gereken haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:56

d0s

sssst

Enige optie was met 8 rondes te gaan ofzo naar rood te gaan. Net voordat Lewis in de vrije lucht kwam. Maar ook max had dan verkeer gehad denk ik.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:37

pinda powerrr

Slow down...

Hamilton heeft het grote voordeel gehad van geen P3 die in zijn nek zat te hijgen. Dus feitelijk gezien is het gewoon de schuld van Ferrari! (en Gasly natuurlijk...)

:+

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Het was gewoon een gok, want als Verstappen wel naar binnen ging, dan hadden ze misschien gedacht dat Hamilton voor hem zou zitten en iets sneller zou zijn in de vrije lucht. Nu hoopten ze denk ik dat de pace niet zoveel beter is om nog zo dichtbij te komen..

PS. ik hoopte nog op een SC.. niet gekomen dus.

[ Voor 8% gewijzigd door Luxicon op 04-08-2019 17:53 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:42

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Tomcat84 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:50:

Misschien begrijpelijk dat Red Bull het zonder deze kennis, en verrast, op "safe" speelt maar wie weet had ie het NET kunnen houden (als hij ook nog de overtake button gelijk had gekregen op rechte stuk maar zo snel kan je natuurlijk ook niet reageren tenzij je het aanziet komen. Ik weet niet wanneer de Mercedes crew naar buiten kwam).

ik ga er vanuit dat Red Bull een programma heeft draaien dat realtime uitrekent wat een eventuele pitstop voor resultaat heeft (zo niet dan biedt ik me graag aan om voor ze te komen werken om het te maken :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Luxicon schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:52:
Het was gewoon een gok, want als Verstappen wel naar binnen ging, dan hadden ze misschien gedacht dat Hamilton voor hem zou zitten en iets sneller zou zijn in de vrije lucht. Nu hoopten ze denk ik dat de pace niet zoveel beter is om nog zo dichtbij te komen..
Na de pit van Ham, voordat VER naar binnen kon gaan had Ham de veilige ruimte al goed gemaakt, dat hoor je Christian al zeggen in filmpje eerder hierboven geplaatst. Indien ze VER hadden laten pitten had Ham de leiding genomen. En eerlijk dat had ik VER niet meer zien goed maken. Mercedes was gewoon sneller op dat moment in de race.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Jammer voor Max, maar de Mercedes was gewoon de snellere auto vandaag en ze hebben het goed kunnen uitbuiten. Ik ben erg blij dat er eindelijk weer eens een aanvallende strategie werd gekozen en Hamilton gewoon 20 kwalificatierondjes moest rijden. Erg mooi om te zien.

Wel bijzonder dat volgens de berekeningen vooraf een eenstopper sneller zou zijn en dat dat dus niet zo bleek te zijn. Sleten de harde banden dan toch harder dan verwacht? Max gaf aan dat hij er de race niet mee uit kon rijden, ondanks dat hij vooraan reed. Hadden ze misschien 10 rondjes voor het einde naar softs moeten wisselen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:56

d0s

sssst

Erapaz schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:58:
. Hadden ze misschien 10 rondjes voor het einde naar softs moeten wisselen?
Dit idd. Dat was ook net het moment dat HAM vrije lucht kreeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 17:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Erapaz schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:58:
Jammer voor Max, maar de Mercedes was gewoon de snellere auto vandaag en ze hebben het goed kunnen uitbuiten. Ik ben erg blij dat er eindelijk weer eens een aanvallende strategie werd gekozen en Hamilton gewoon 20 kwalificatierondjes moest rijden. Erg mooi om te zien.

Wel bijzonder dat volgens de berekeningen vooraf een eenstopper sneller zou zijn en dat dat dus niet zo bleek te zijn. Sleten de harde banden dan toch harder dan verwacht? Max gaf aan dat hij er de race niet mee uit kon rijden, ondanks dat hij vooraan reed. Hadden ze misschien 10 rondjes voor het einde naar softs moeten wisselen?
Die scenarios gaan uit van rustig cruisen blijkbaar... Zoals je ziet aan de afstand tussen max en Hamilton en de rest van het veld, waren ze wat meer aan het pushen dan de rest.

Er waren overigens geen verse softs meer over, dus die vlieger ging niet op.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 04-08-2019 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Tomcat84 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:50:
Hier mijn "analyse" based op F1 data scherm terugkijken plus feeds.

Eerste pitstop van Max is het gat voor de stop 1.4. Hij staat 2.6 sec stil, total pit lane tijd wordt aangegeven als 21.7

Na de stop is het gat naar voren 18.8 ofwel hij heeft in totaal 20.2 verloren (van -1.4 naar +18.8)

Als Hamilton gestopt heeft (de tweede keer) en weer de baan op is is het gat 21.0 seconden. Verstappen rijdt uiteindelijk een rondje van 1:20.0 (in ronde 53, 4 ronden later, zet hij een 1:19.55 neer)

Op het moment dat VER de pit ingang langsrijdt en doorgaat is het gat 20.4
Als Hamilton langs de pitingang rijdt is het 19.8 en als Hamilton einde start finish rechte stuk is is het 19.2

Als we dus die 19.2 als worst case nemen omdat op dat moment VER ook net de baan opgekomen zou zijn en we nemen 20.2 seconden verloren in de eerste stop dan zou hij er dus een seconde achtergezeten hebben. Die 19.2 heeft echter wel nog een hele "tragere" eerste sector voor een Max die doorgereden is op zijn oude banden dus misschien dat hier nog een of twee tienden te winnen zijn maar die laat ik even voor wat het is.

Als Red Bull echter wel een 1.9 stop had neergezet en als Max zijn in lap vergelijkbaar had gedaan met die latere 1:19.55 versus een 1:20.0 (laten we zeggen een 1:19.7 dus 3 tienden) dan zou hij dus nog .7 + .3 = 1 seconde gewonnen hebben, oftewel dan zouden ze naast elkaar turn 1 in gegaan zijn? :o

Mwah, je rekensom gaat alleen op als beide auto’s identiek zijn aan elkaar en helaas is dit niet het geval. Natuurlijk hebben beide auto’s voor- en nadelen maar in dit geval was de power factor van de Mercedes over een kleine 20 tal rondjes op nieuwere medium banden tot de finish gewoon sneller. De degradatie van de harde band en het voordeel van de RB in de bochten werd naarmate het grote aantal ronden kleiner en dus langzamer. Helaas is het te lastig om dit soort zaken in dit soort rekensommen mee te nemen als buitenstaander. ;)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EBI2LhBW4AEbhCZ?format=jpg&name=large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

lewis ging 10!!km/u te hard in de pitlane
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/c4yjljljgge31.jpg?width=640&height=905&crop=smart&auto=webp&s=933b1be62c223c510bc10975c9600f0a4c3a5db0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Snap wel dat RBR Max buiten liet, tijdens een pitstop kan er ook nog van alles misgaan. Voor hetzelfde geld heb je dan alsnog niets. Dan beter op deze manier MAXimaliseren.

Bottas zakt wederom door het ijs. Als hij gewoon wat meer ballen heeft laat ie HAM er gewoon niet voorbij. Maar denk dat wat BOT ook doet, het toch al te laat is. Laat ie HAM er voorbij, dan toont hij niet genoeg agressie. Laat hij hem wel gewoon staan, dan is het geen teamplayer. Dus sowieso kansloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
basvn schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 18:13:
[Afbeelding]
5 sec penalty!

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
[Afbeelding]
Oke, daar zijn boetes wel standaard of niet? Ik dacht even .. bizar.. geen tijdstraf.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:34
[Afbeelding]
Goed lezen, was niet tijdens de race. :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

[Afbeelding]
1000 euro, woopie, wanneer leert de fia dat dit de veiligheid niet ten goede komt? Met dit soort flut boetes gaan teams juist meer riskeren..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
-5% WDC punten penalty :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
[Afbeelding]
39 minuten voordat de race begon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

asing schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 18:15:
[...]

Goed lezen, was niet tijdens de race. :)
Maakt niet uit, in de pitlane werken mensen, te hard is te hard. 1000 euro boete is niet eens een boete te noemen..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:17

Edd

pjlgt schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 18:13:
Bottas zakt wederom door het ijs. Als hij gewoon wat meer ballen heeft laat ie HAM er gewoon niet voorbij. Maar denk dat wat BOT ook doet, het toch al te laat is. Laat ie HAM er voorbij, dan toont hij niet genoeg agressie. Laat hij hem wel gewoon staan, dan is het geen teamplayer. Dus sowieso kansloos.
Ocon heeft dit weekend weer goede zaken gedaan voor zijn contract in 2020 ;)

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
MikeyMan schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 18:05:
[...]

Die scenarios gaan uit van rustig cruisen blijkbaar... Zoals je ziet aan de afstand tussen max en Hamilton en de rest van het veld, waren ze wat meer aan het pushen dan de rest.

Er waren overigens geen verse softs meer over, dus die vlieger ging niet op.
Dat er geen nieuwe softs meer waren verklaard wel een hoop. Volgens de grafiek waren de mediums van Hamilton ook niet nieuw meer overigens.

En waarom was Hamilton geen Driver of the Day? Deze keer verdiende hij dat echt, want hij heeft er echt voor moeten vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 18:45
d0s schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:50:
Enige optie was met 8 rondes te gaan ofzo naar rood te gaan. Net voordat Lewis in de vrije lucht kwam. Maar ook max had dan verkeer gehad denk ik.
Precies mijn gedachten, ze hadden hem prima op die rode kunnem zetten, dan was hij er 5 sec achter met nog 156 rondejes te gaan, had ie kunnen hebben.

Ik denk dat de strategieafdeling van RBR er nog geen rekening mee hield dat ze nu voor wins kunnen gaan ipv ergens achteraan rijden

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Leuke race, jammer voor Max dat BOT er al zo snel tussen uit viel en HAM dus 100% op Max kon focussen*.

Ik heb even helemaal gemist wat er mis ging bij KVI, zo zag ik hem in gevecht met ALB (die netjes op P10 uitkomt) en zo komt ie als 15e op twee rondjes achterstand binnen?
Jammer voor hem, beetje van hero naar zero zo.
Of zou het dan toch kloppen dat als je vader bent geworden je een halve seconde langzamer gaat? :D

(*hier zou GAS dus eigenlijk ook een rol van betekenis moeten spelen als teamgenoot)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Hamilton is natuurlijk snel, maar wat kan ie toch zeuren. Trok de beslissing om te pitten meteen in twijfel, maar blijkt dus gewoon de juiste call. Hoor je hem volgens mij niet meer over.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

Moofnor

King of my castle

Exocet schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 18:32:
Hamilton is natuurlijk snel, maar wat kan ie toch zeuren. Trok de beslissing om te pitten meteen in twijfel, maar blijkt dus gewoon de juiste call. Hoor je hem volgens mij niet meer over.
Behalve dat hij gelijk na de finish zijn verontschuldiging al aanbood natuurlijk :X

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wowly schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 18:29:
[...]

Precies mijn gedachten, ze hadden hem prima op die rode kunnem zetten, dan was hij er 5 sec achter met nog 156 rondejes te gaan, had ie kunnen hebben.

Ik denk dat de strategieafdeling van RBR er nog geen rekening mee hield dat ze nu voor wins kunnen gaan ipv ergens achteraan rijden
Er waren dus geen rode meer...

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ik heb geen grip
Ik heb GEEN grip
IK HEB GEEN GRIP

Zeur dan ook over Max :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 18:36:
[...]

Ik heb geen grip
Ik heb GEEN grip
IK HEB GEEN GRIP

Ik had het over Hamilton, geen idee waarom jij Max erbij haalt.

Ik verwacht dat niet van een meervoudig wereldkampioen

[ Voor 9% gewijzigd door Exocet op 04-08-2019 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

toolkist schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 18:36:
[...]

Ik heb geen grip
Ik heb GEEN grip
IK HEB GEEN GRIP

En toch heeft ie daar nog wel iets te winnen. Zal met de leeftijd komen, maar op de een gegeven moment moet dat toch om naar 'ik kom zo binnen, zet de banden maar klaar'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Exocet schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 18:42:
[...]

Ik had het over Hamilton, geen idee waarom jij Max erbij haalt.
Omdat je klaagt dat Hamilton zeurt, terwijl echt elke coureur dat doet.

Je kunt het ook gewoon zien als dat Hamilton een perfectionist is die alles zelf onder controle wil hebben maar nee, het moet weer negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
P.O. Box schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:58:
[...]

ik ga er vanuit dat Red Bull een programma heeft draaien dat realtime uitrekent wat een eventuele pitstop voor resultaat heeft (zo niet dan biedt ik me graag aan om voor ze te komen werken om het te maken :)).
Dat is inderdaad wel te hopen ja en ik ga daar ook vanuit. Ik bedoelde meer dat ze niet de "achteraf" kennis hadden over hoe alles precies ging lopen.
Breezers schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 18:05:
[...]

Mwah, je rekensom gaat alleen op als beide auto’s identiek zijn aan elkaar en helaas is dit niet het geval. Natuurlijk hebben beide auto’s voor- en nadelen maar in dit geval was de power factor van de Mercedes over een kleine 20 tal rondjes op nieuwere medium banden tot de finish gewoon sneller. De degradatie van de harde band en het voordeel van de RB in de bochten werd naarmate het grote aantal ronden kleiner en dus langzamer. Helaas is het te lastig om dit soort zaken in dit soort rekensommen mee te nemen als buitenstaander. ;)
Wat bedoel je precies dat het om identieke auto's gaat? Mijn gereken ging alleen over het wel of niet stoppen van Verstappen gelijk na HAM en is gebaseerd op de tijden die ze echt gereden hebben?

Als je bedoelt over wat er dan de rest van de race zou gebeuren als ze met 20 ronden te gaan en identieke banden naast elkaar bij bocht 1 rijden: tsja, dat weet ik inderdaad niet haha

Als je iets anders bedoelde dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
MikeyMan schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 18:44:
[...]

En toch heeft ie daar nog wel iets te winnen. Zal met de leeftijd komen, maar op de een gegeven moment moet dat toch om naar 'ik kom zo binnen, zet de banden maar klaar'.
En dan was ie achter LEC naar buiten gekomen en had hij vast gezeten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Dat is ook wat ik naar een maat appte.. De volgende comm moet zijn "ready or not, here I come, you can't hide"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:59
toolkist schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 18:45:
[...]

Omdat je klaagt dat Hamilton zeurt, terwijl echt elke coureur dat doet.

Je kunt het ook gewoon zien als dat Hamilton een perfectionist is die alles zelf onder controle wil hebben maar nee, het moet weer negatief.
Ach een aantal jaar geleden was Vettel de gebeten hond vanwege radio commentaar.
Alle coureurs klagen over de kleinste dingen die ze opmerken, acties die andere coureurs maken en ga zo maar door. Als coureurs dat niet doen dan zijn ze vaak ook gewoon niet goed genoeg. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
Ik vind hem ook veel te veel miepen als het wat spannender wordt maar hij boodt direct na de finish zijn verontschuldigingen aan.
Dit had niks te doen met passief zeuren/twijfelen maar was juist actief reageren op een call, precies wat je van een WC mag verwachten imo.

Het grootste nadeel van het feit dat de RB met Verstappen er in nu zowaar competitief is is het feit dat Hamilton moet racen en daar ontegenzeggelijk gewoon heel goed in is. Als je hem uitdaagt groeit hij gewoon, en dat heeft hij veel te weinig (kunnen) laten zien de afgelopen seizoenen door een combinatie van dominantie qua auto en gebrek aan een volbloed rasracer met voldoende goed materiaal als waardig tegenstander.

Ik heb niks met Hamilton maar geloof nog steeds dat hij een uitzonderlijk goede coureur is. Legendarisch goed zelfs.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:05
Nu is goed te zien wat de Mercedes kan nu ze moeten werken. Rijdt opeens 45 sec los van het hele veld (samen met de verbeterde RBR uiteraard).

Ja, Hamilton lijkt snel te stressen, maar het is ook precies wat de regie ons laat horen. De hele race praten coureurs met hun engineer en de regie heeft een stel drama queens in dienst die precies weten wat ze moeten laten horen: Max die klaagt over grip tijdens de eerste stint, alle klachten over de 2e pit stop van Hamilton (van zowel Max als Lewis), enz. Ze filteren precies de dramatische berichtjes eruit om het publiek een beetje op te zwepen. En dat helpt zo te zien goed :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Zoals in 2016 bedoel je? :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:43

mrc4nl

Procrastinatie expert

Bensimpel schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 18:16:
[...]

1000 euro, woopie, wanneer leert de fia dat dit de veiligheid niet ten goede komt? Met dit soort flut boetes gaan teams juist meer riskeren..
1000 euro is niets, in zwitzerland heb je dat soort boetes op als je te hard gaat op de openbare weg
boetes dar zijn wel inkomensafhankelijk, maar als je het inkomen van lewis erbij pakt, zal die wel daarover heen gaan

ora et labora

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Maar! Overleeft Gasly de zomerbreak of niet? Als je het aan mij vraagt, weg ermee. Je hoeft echt geen tweede Verstappen er neer te zetten, maar die jongen presteert gewoon zo ondermaats dat het genant begint te worden.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Toto had gelijk, RBR (Max dus) komt eraan voor het kampioenschap. :+

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/67640107_2728306770598094_1414698515757531136_n.jpg?_nc_cat=107&_nc_oc=AQmdwRc1v1f_Yd8BP3j-v6PNyNrhI8tdw-TorcMEdAat3eitATZXNoL1Gwk82mc8NEY&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=fbdd019223b9ebe1c0f1bf5bae444881&oe=5DE7CF54

[ Voor 11% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-08-2019 19:20 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:07
LockeJohn schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:39:
HAM was zoveel sneller dan RB. Hij kon zonder teveel moeite volgen binnen 1.5 seconde.

Als Max erachter was gekomen, denk ik niet dat hij er (voor)bij was gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:55

ATS

KrazyJay schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 15:13:
Hey, F1TV Pro kan nu ook in het Engels! :) Leuk!
Vanaf dag 1 al.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 19:18:

[Afbeelding]
ben ik nou gek? ik snap hem niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
P.O. Box schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 19:29:
[...]

ben ik nou gek? ik snap hem niet
Max heeft bijna P2 voor het WDC overgenomen. Daarom slaat hij Bottas knock out. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

rodie83 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 19:18:
Maar! Overleeft Gasly de zomerbreak of niet? Als je het aan mij vraagt, weg ermee. Je hoeft echt geen tweede Verstappen er neer te zetten, maar die jongen presteert gewoon zo ondermaats dat het genant begint te worden.
Oppassen! Je mag niets meer zeggen over Gasley hier...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 15:11

Chiron

Moderator Discord
Gasly blijft gewoon tot het eind van dit seizoen. Uiteraard kan het beter maar laten we nou niet verwachten dat ie standaard een plek onder Max rijdt. P5/6 is realistisch voor hem en hij had nu de pech dat Sainz het in de McLaren heel erg goed deed en voor hem finishte :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 19:30:
[...]

Max heeft bijna P2 voor het WDC overgenomen. Daarom slaat hij Bottas knock out. :P
en die twee mannetjes in de verte, wat is daar dan de gedachte achter? want tot nu toe zie ik nog steeds geen "grap" :) (geen verwijt naar jou, voor de volledigheid haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ja, hoezo twee man van Red Bull :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:28

MazeWing

The plot thickens...

Wat nu als RB en Renault om tafel gaan zitten en RIC en GAS uitwisselen?

Je maakt me niet wijs dat RIC op z'n plaats zit bij Renault en/of enig plezier daar haalt. Een goede coureur die in een flut auto zit. Als ie dit allemaal geweten had zou ie nooit overgestapt zijn.

GAS zou dan als echte Fransoos bij Renault kunnen rijden en zich samen met de auto ontwikkelen...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Waarom voeren ze ipv van die nutteloze geldboetes niet gewoon een tijdstraf in bij je eerstvolgend FP. Zware straf 20 min in mindering bij FP 3, lichte straf 20min bij FP 1 of 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
MazeWing schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 19:38:

Je maakt me niet wijs dat RIC op z'n plaats zit bij Renault en/of enig plezier daar haalt. Een goede coureur die in een flut auto zit. Als ie dit allemaal geweten had zou ie nooit overgestapt zijn.
Not going to happen. Bij Red Bull waren ze niet zo blij op de manier waarop hij is weggegaan.

Dat tweede wist RIC dondersgoed hoor toen hij besloot om bij Renault te tekenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:27
Het zoveelste bewijs dat Jan Lammers het helemaal kwijt is...

https://nos.nl/l/2296303

Max / RBR kon niet gelijk reageren want Lewis rijdt de pit in en Max is deze al voorbij. Doen ze het de ronde erna zijn ze sowieso 2de want zoals Jan al zei; Lewis reed er even 2 seconden af in de eerste ronde op medium.

Jan zit vast aan CPZ en komt dan ook met z’n hoofd in beeld (en spreekt ook nog), maar het is toch van den zotte dat deze ‘nostalgie’ z’n mening maf blijven geven in de media/tv. Dit is voetbal 2.0, waarbij oud voetballers hun mening mogen geven gebaseerd op gevoel en “vroeger”, maar vaak de plank heel erg ver misslaan..

(Sorry voor de klaagzang, maar het succes van de een brengt vaak mensen naar boven die je in de kast had moeten laten liggen)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:33

ricardo246

Life's what you make it!

Holkers schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 19:54:
Het zoveelste bewijs dat Jan Lammers het helemaal kwijt is...

https://nos.nl/l/2296303

Max / RBR kon niet gelijk reageren want Lewis rijdt de pit in en Max is deze al voorbij. Doen ze het de ronde erna zijn ze sowieso 2de want zoals Jan al zei; Lewis reed er even 2 seconden af in de eerste ronde op medium.

Jan zit vast aan CPZ en komt dan ook met z’n hoofd in beeld (en spreekt ook nog), maar het is toch van den zotte dat deze ‘nostalgie’ z’n mening maf blijven geven in de media/tv. Dit is voetbal 2.0, waarbij oud voetballers hun mening mogen geven gebaseerd op gevoel en “vroeger”, maar vaak de plank heel erg ver misslaan..

(Sorry voor de klaagzang, maar het succes van de een brengt vaak mensen naar boven die je in de kast had moeten laten liggen)
En welk deel van de analyse was fout?

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wie sneeuwt niet onder bij Max op t moment in een RB? En dan geen HAM oid gaan noemen, die gaat niet naar RBR :P

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
Oogje schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 20:04:
[...]

Wie sneeuwt niet onder bij Max op t moment in een RB? En dan geen HAM oid gaan noemen, die gaat niet naar RBR :P
Hulkenberg, Norris en Magnussen zouden waarschijnlijk tactisch als 2e rijder kunnen fungeren en ook wat toevoegen. Prima om GAS te laten zitten als VER er ook iets aan zou hebben ook al rijdt hij niet om het podium mee maar het is nou niet bepaald lastig om hem in te halen op het moment. Tactisch heeft hij ook weinig toegevoegde waarde.

Ocon, Sainz en Leclerc zullen aantonen of Verstappen daadwerkelijk uitzonderlijk is of dat het gat met GAS daadwerkelijk alleen aan hem ligt. Misschien is het wel en-en..

[ Voor 17% gewijzigd door De Rikster op 04-08-2019 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
O
ricardo246 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 19:58:
[...]

En welk deel van de analyse was fout?
Seriously?

Max was er achter gekomen, had nog een set gebruikte rode (die prima zijn voor 4 ronden, niet voor 20 ronden inclusief inhaal actie), met die acties had hij nooit kunnen winnen. Afwachten tot Lewis er voorbij kwam is dan toch de beste optie en 8 van de 10 keer red hij het maar omdat Ferrari nergens te bekennen was, Bottas op P8 oid rond reed en Gasly... ja, Gasly... want anders had deze gok van Mercedes nooit gelukt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Holkers schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 20:20:
O
[...]
Seriously?

Max was er achter gekomen, had nog een set gebruikte rode (die prima zijn voor 4 ronden, niet voor 20 ronden inclusief inhaal actie), met die acties had hij nooit kunnen winnen. Afwachten tot Lewis er voorbij kwam is dan toch de beste optie en 8 van de 10 keer red hij het maar omdat Ferrari nergens te bekennen was, Bottas op P8 oid rond reed en Gasly... ja, Gasly... want anders had deze gok van Mercedes nooit gelukt.
Een setje rood waarop nauwelijks wat is gereden? ZGAN dus? En hoeveel ronden heeft Vettel op de rode bandjes gereden, en wie haalde hij daarmee later nog in voor plek 3?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:07
Bensimpel schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 18:17:
[...]

Maakt niet uit, in de pitlane werken mensen, te hard is te hard. 1000 euro boete is niet eens een boete te noemen..
Eens. Omgerekend met het salaris van Lewis (uitgegaan van 50 miljoen per jaar aan loon) komt dit bij een netto maandsalaris van 2500 euro neer op een boete van 60 eurocent.

Jeehaa..... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:38
DaniëlWW2 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 19:18:

[Afbeelding]
Een F1 cartoon met een duidelijke verwijzing naar Monty Python, wie had dat ooit kunnen denken? :P

Voor Hongarije een behoorlijk leuke race gezien. Mooiste momenten:
- VER vs. HAM bij Lewis' eerste poging.
- KVY vs. ALB
- hard verdedigen van MAG op RIC (en RIC moet daar niet zo zeuren)

Ik vraag me af of SAI na de tweede ronder überhaupt nog in beeld is geweest, maar op de ene of andere manier is hij 5e geworden. Puike prestatie. Mensen hebben het vaak over NOR, en vaak ook terecht, maar het lijkt erop dat Carlos er ook beter van wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
hardware-lover schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 20:21:
[...]

Een setje rood waarop nauwelijks wat is gereden? ZGAN dus? En hoeveel ronden heeft Vettel op de rode bandjes gereden, en wie haalde hij daarmee later nog in voor plek 3?
Een heat cycle van een band is redelijk funest voor z’n levensduur. Daarbij, kom op, Vettel reed Leclerc voorbij die op oude harde banden reed met DRS, dat is echt wat anders dan een Mercedes met versere medium banden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyp5ki
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-08 17:35
Persoonlijk vandaag genoten van de race omdat twee rijders het vandaag spannend hebben gemaakt, was vooraf bang voor een optocht maar toch blij dat er er nog twee rijders vandaag tot het gaatje wouden gaan. Ik kan persoonlijk leven met Ham als winnaar.

Na de tweede stop van Ham, was ik van mening dat Verstappen ook gelijk de volgende ronden had moeten stoppen, maar kon ik ook leven met de gok van redbull om niet te stoppen. In het begin toch nog het idee/gevoel/ hoop dat Verstappen het ging redden omdat de voorsprong niet super snel terug liep, maar toen Ham ook door het verkeer was ging het snel en was het mooi om de echte racer in Ham weer te zien. Hopelijk is dit de voorbode voor meer gevechten tussen Max en Hamilton.

Hopelijk gaat Ferrari ook nog het licht zien en krijgen we nog meer spannende races tussen de topteams na de zomerstop

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:33

scorpie

Supra Addict

Ik vind het vrij uniek om 2 non-teammembers (Max en Lewis) elkaar zo een bro-hug te zien geven, of ligt dat aan mij? Nee, ik impliceer niet dat ik denk dat ze volgend jaar wel bij elkaar in het team zitten, maar ik denk dat ze elkaar oprecht bedankten (?) voor de mooie gevechten. En als dat zo is, smelt m'n hart een heel klein beetje als je dan bedenkt dat Max 2 jaar geleden nog 'that guy' was voor Lewis, en dat hij hem nu oprecht lijkt te waarderen. :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:12

Wom

scorpie schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 20:44:
[...]

Ik vind het vrij uniek om 2 non-teammembers (Max en Lewis) elkaar zo een bro-hug te zien geven, of ligt dat aan mij? Nee, ik impliceer niet dat ik denk dat ze volgend jaar wel bij elkaar in het team zitten, maar ik denk dat ze elkaar oprecht bedankten (?) voor de mooie gevechten. En als dat zo is, smelt m'n hart een heel klein beetje als je dan bedenkt dat Max 2 jaar geleden nog 'that guy' was voor Lewis, en dat hij hem nu oprecht lijkt te waarderen. :)
HAM heeft wel vaker aangegeven dat hij echte gevechten op de baan vaker wilde hebben. Dus ik geloof wel dat het authentiek is, het blijven sportmensen aan het eind van de rit. En let wel, Lewis trekt aan het langste eind. Dat helpt ook wel iets ;)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 15:55

ATS

mnarijnm schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 16:59:
Ik ga niet Gasly bashen. Maar ongeveer 10/20 laps binnen DRS range van SAI en dan terug vallen naar 1.5 sec. Beetje teleurstelling.

Overal een zeer spannende race! Regie was best prima vandaag!
Zo geweldig was de regie niet. Niets gezien van Gasly op de staart van Sainz bijvoorbeeld. Die hele McLaren auto is vrijwel niet in beeld geweest.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:00

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Gé Brander schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 19:31:
[...]

Oppassen! Je mag niets meer zeggen over Gasley hier...
Doe eens niet zo kinderachtig. We laten een heleboel toe, muv de grootste flames en trollen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Outerspace schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 21:21:
[...]

Doe eens niet zo kinderachtig. We laten een heleboel toe, muv de grootste flames en trollen.
Laat waaien. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Holkers schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 20:26:
[...]
Een heat cycle van een band is redelijk funest voor z’n levensduur. Daarbij, kom op, Vettel reed Leclerc voorbij die op oude harde banden reed met DRS, dat is echt wat anders dan een Mercedes met versere medium banden
Jij schreef; "(die prima zijn voor 4 ronden, niet voor 20 ronden inclusief inhaal actie), en daar reageerde ik op.

Vettel heeft er flink wat meer ronden op afgelegd als ik mij niet vergis?

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat Verstappen ook zoiets uit had moeten halen, maar ik had wel direct het gevoel bij het pitten van Hamilton naar (weer) geel, daar gaat zeer waarschijnlijk plek 1. Toen in de eerste paar ronden na die stop het gat nog aardig groot bleef, zag ik het weer een beetje zitten. Maar dat was helaas maar van korte duur ;)

Nou, de pole heeft ie gereden. Volgende keer maar vanaf plek 2 - 4 starten en dan naar voren. Voel ik me op een of andere manier toch wat lekkerder bij na een race. Zit nu toch met een wat zuur gevoel, maar ik zal beslist de enige zijn die dit heeft :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outerspace schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 21:21:
[...]

Inderdaad, een zoektocht op Gasly in dit topic levert maar liefst 15 pagina's op. Inmiddels is het wel bekend hoe de koegemeente over hem denkt. En ja, het is geen topper, maar wie is dat wel als je als teammate VER hebt. HAM misschien maar die durft niet naar RBR... 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

hardware-lover schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 21:24:
[...]

Jij schreef; "(die prima zijn voor 4 ronden, niet voor 20 ronden inclusief inhaal actie), en daar reageerde ik op.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat Verstappen ook zoiets uit had moeten halen, maar ik had wel direct het gevoel bij het pitten van Hamilton naar (weer) geel, daar gaat zeer waarschijnlijk plek 1. Toen in de eerste paar ronden na die stop het gat nog aardig groot bleef, zag ik het weer een beetje zitten. Maar dat was helaas maar van korte duur ;)

Nou, de pole heeft ie gereden. Volgende keer maar vanaf plek 2 - 4 starten en dan naar voren. Voel ik me op een of andere manier toch wat lekkerder bij na een race. Zit nu toch met een wat zuur gevoel, maar ik zal beslist de enige zijn die dit heeft :+
Volgende keer dat Max pole heeft kunnen we iig nog met de statistiek smijten dat Max nog nooit van pole af heeft gewonnen :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Hoe snel Ham van de muts naar het petje gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
MazeWing schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 19:38:

GAS zou dan als echte Fransoos bij Renault kunnen rijden en zich samen met de auto ontwikkelen...
Sorry maar dit kon je zien aankomen.
Alsof Renault het ineens wel voor elkaar zou hebben....
Meneer is voor het geld gegaan en gelijk heeft die, Max is een maatje te groot voor hem.
Verder kon die nergens terecht dus prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verklaring ver het Renault issue bij Hulk. Zoals we al op de boord radio meekregen.
Renault suffered fresh engine frustrations in the Hungarian Grand Prix when its hopes of a points-scoring finish were effectively killed off at the start as Nico Hulkenberg’s power unit was forced to run in a slower ‘safe mode’.
https://www.motorsport.co...e-mode-ricciardo/4508331/

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
hardware-lover schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 21:24:
[...]

Vettel had hagelnieuwe rode banden, ook reed Vettel niet dicht achter z’n tegenstander. Als Verstappen direct de pit had opgezocht had hij z’n nieuwe set geel kunnen steken of gebruikte rood, maar dan had hij achter Lewis komen te rijden, die de hele race al sneller was (als we eerlijk zijn) om daar achter z’n banden op te roken... Samenloop van omstandigheden die normaal bijna niet voorkomen, maar resultaat is hetzelfde. Lewis 1, Max 2. Klein voordeel; puntje voor de snelste ronde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:39

WhySoSerious

Be the change.

Divak schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 18:57: Ze filteren precies de dramatische berichtjes eruit om het publiek een beetje op te zwepen.
FIA:

Afbeeldingslocatie: https://www.tdworld.com/sites/tdworld.com/files/styles/article_featured_standard/public/uploads/2015/09/are-you-not-entertained-w-text-720x396.jpg?itok=EWBMvG-j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:12

Wom

Holkers schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 22:10:
[...]

Vettel had hagelnieuwe rode banden, ook reed Vettel niet dicht achter z’n tegenstander. Als Verstappen direct de pit had opgezocht had hij z’n nieuwe set geel kunnen steken of gebruikte rood, maar dan had hij achter Lewis komen te rijden, die de hele race al sneller was (als we eerlijk zijn) om daar achter z’n banden op te roken... Samenloop van omstandigheden die normaal bijna niet voorkomen, maar resultaat is hetzelfde. Lewis 1, Max 2. Klein voordeel; puntje voor de snelste ronde.
Ook een gevolg van het feit dat het tempo van de Ferraris niet best was en dat Gasly het ook liet afweten. Zonder enige druk van achter kon Mercedes de move makkelijk maken.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

Horner voert de druk nog even verder op:

https://mobile.twitter.com/C4F1/status/1158100092177592320

Feit blijft natuurlijk wel dat (zoals hierboven ook al opgemerkt) als Gasly (of één dan wel beide Ferrari’s) binnen 20 seconde van Hamilton was gebleven Mercedes de gok niet had kunnen wagen met de tweede stop. Hamilton zijn banden/pace waren op dat moment niet meer zo superieur en de kans is groot dat Max Hamilton dan misschien wel af had kunnen houden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Prima race vandaag - dreigde even saai te worden, maar viel mee. Uitschieters:

- Verstappen heeft toch echt wel z'n best gedaan, maar kon Hamilton niet van zich af houden. Niks aan de hand, P2 ook prima in deze situatie.
- Zeer goede races van Sainz (P5!), Raikkonen (P7) en Albon (P10): ze presteerden alle drie boven het kunnen van hun wagen.
- Bottas, Gasly en Stroll vielen tegen. Allemaal goede wagens tot hun beschikking (ok, Stroll wat minder), maar hebben het er niet uit weten te halen - hierbij had Bottas toch wel even pech met het tikje van Leclerc tegen z'n voorvleugel. Anders was P4/P3 wel realistisch geweest.
- Ook Norris een prima P9! Zeer goed debuutseizoen voor hem :)
- De top 2 deed 3 stops, en Ferrari lag nog steeds een volle minuut achter :o let that sink in...

RBR zal wensen dat ze Sainz gehouden hadden - was nu prima coureur geweest bij Verstappen.

Enjoy de summer break :w

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
Wom schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 22:15:
[...]

Ook een gevolg van het feit dat het tempo van de Ferraris niet best was en dat Gasly het ook liet afweten. Zonder enige druk van achter kon Mercedes de move makkelijk maken.
Exact. Had RBR een waardige 2de rijder dan zou die daar zitten en dan zou HAM worden opgehouden.
Jammer maar helaas. Wel mooi om HAM te zien vechten voor een overwinning n keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Wom schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 22:15:
[...]

Dat had ik al gezegd eerder in de discussie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Remy schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 22:17:
Prima race vandaag - dreigde even saai te worden, maar viel mee.
Behalve dat nu we de uitkomst weten de race niet echt replay value heeft zoals die van Oostenrijk, Groot Brittannië en Hongarije ;)
[knip]
Enjoy de summer break :w
Thanks, jij ook. Ik ga de komende drie F1 loze weekenden lekker de drie voorgaande races terugkijken ter overbrugging. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

De mooiste opmerking vond ik toch wel toen ze ham interviewden na de race.

How do you feel?

Ham: tired, as it should be.

Hamilton geniet hier ook echt wel van, geen gezeur meer, gewoon racen. Top!

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ari Gold
Pagina: 1 ... 33 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.