[F1 2019] Race 12 GP van Hongarije Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 35 Laatste
Acties:
  • 104.070 views

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Vettel kan het ook geen ene F meer schelen. Nadat hij eerst op het podium de champagne ging drinken, ging hij nu ook net zoals de regerend Ferrari WDC en laatste Ferrari winnaar, ook maar eens een ijsje eten. :+

https://streamable.com/6erq4

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hippocampus schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 22:31:
[...]
Behalve dat nu we de uitkomst weten de race niet echt replay value heeft zoals die van Oostenrijk, Groot Brittannië en Hongarije ;)
[...]
Thanks, jij ook. Ik ga de komende drie F1 loze weekenden lekker de drie voorgaande races terugkijken ter overbrugging. :)
Idem. Ik doe het wel met alleen een Sat Feed dit keer voor het archief, misschien dat ik de kwalificatie nog eens terugkijk later :+

Hopelijk gaat het na de pauze zo door met de resultaten van nummero 33 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:26
Heerlijke laatste GP voor de vakantie.

Tot Spa liefhebbers !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Heerlijke race gezien tussen Verstappen en Hamilton..
Helaas zag je nu de volle potentie van Hamilton icm de Mercedes..
Verstappen heeft bijna de hele race maximaal moeten trappen om Hamilton van zich af te houden, het gat tussen 2e en 3e heb ik bijna nog nooit zo groot gezien..
En Hamilton heeft ook maximaal moeten trappen om Max voorbij te komen..

Paar rondjes extra en de ferrari's waren ook op een rondje gezet....

Bottas had domme pech, Ferrari de zoveelste off-day, en Gasly vergat gas te geven volgens mij..
Valt me de laatste races telkens op dat hij veel plekken verliest met de start, ook vandaag gelijk 3-4 plekken ingeleverd en daarna niet terug kunnen winnen (pas met pitstops ging hij er voorbij).
Slecht inzicht en te behouden rijden kost hem gewoon punten..
Hoewel ze zeggen dat ze niet ingrijpen, denk ik dat er misschien wel gewisseld gaat worden als ze nog 2e willen worden in het constructeurs kampioenschap.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
De RBR crew was er niet blij mee toen Verstappen zijn banden ermee kapte.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nPIo7Ca.png

En het einde hiervan is ook even pijnlijk. Hamilton met de grap dat er wel een plekje open is voor Alonso bij RBR. Dit omdat de beste zitjes, de beste coureurs verdienen. Max kaatst een beetje terug naar Bottas en Vettel merkt maar even op dat Alonso misschien wat minder populair is in Japan. :+

Vanaf 30:37.
https://www.ziggosport.nl...-de-gp-van-hongarije.html

Oh en Vettel is kennelijk opnieuw vader geworden. Hij wou het er verder niet over hebben. :)

[ Voor 67% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-08-2019 23:49 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Doordat ik zo gefocussed op VER en BOT was in de stand om het WDC merkte ik net het steeds kleiner wordende verschil tussen SAI en GAS pas op. Waarschijnlijk is dat hier al voorbij gekomen , maar toch, Die SAI kan nog makkelijk 6e worden in de Renault/McLaren. Dat zou natuurlijk echt het dieptepunt mbt Gasly zijn...

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/67513429_1417455488411429_831879231876104192_o.png?_nc_cat=1&_nc_oc=AQlV_SfE8J17PgwAneDDgDATKvezEcHELxwtSpfb40C72xUijKVFPFj17U0rPOfz4Ws&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=e17068d0dd4d3c54299a27d7e0576982&oe=5DA10CAB

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Er zit toch een bijsmaakje aan de "makkelijke" manier van inlopen en het winnen van Hamilton: ik vraag me af hoe groot die "gok" wel werkelijk was. Bij Mercedes wisten ze namelijk dat in de slotfase de banden van Verstappen er compleet aan zouden gaan, ondanks het zo goed mogelijk managen van de banden door Verstappen. Blijkt dus wel weer wat er eerder in het seizoen geroepen werd: de banden komen wel heel toevallig goed uit voor Mercedes. :/

Volvotips.com

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:31
Bart-Willem schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 00:21:
Er zit toch een bijsmaakje aan de "makkelijke" manier van inlopen en het winnen van Hamilton: ik vraag me af hoe groot die "gok" wel werkelijk was. Bij Mercedes wisten ze namelijk dat in de slotfase de banden van Verstappen er compleet aan zouden gaan, ondanks het zo goed mogelijk managen van de banden door Verstappen. Blijkt dus wel weer wat er eerder in het seizoen geroepen werd: de banden komen wel heel toevallig goed uit voor Mercedes. :/
Nee hoor, het kwam Mercedes echter wel goed uit dat er geen nr3 in de buurt te bekennen was. Daardoor kon Ham zonder problemen een pitstop maken en daarmee op nieuwere banden terecht komen. Doordat er niemand tussenin zat was het risico daarbij heel klein. Verstappen zou bij een pitstop nl. achter Ham uitkomen en daarmee ook 2e worden. Ham had deze race gewoon de snellere wagen en geen andere tegenstander dan Ver.

Goed gespeeld dus van Mercedes, maar het banden voordeel kwam dit keer echt niet omdat Mercedes beter met de banden om kan gaan.

Vergeet ook niet dat een paar races geleden RB nog het 3e team was. Ze zijn dichtbij gekomen maar naar mijn idee heeft Merc toch nog steeds het voordeel.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-06 11:03
RB heeft gegokt en veroren. Ze hadden ook VER naar binnen kunnen halen. Ja, VER was dan achter HAM terecht gekomen maar VER heeft meer dan eens bewezen dat hij best auto's in kan halen ;)

Het is natuurlijk makkelijk achteraf lullen. Leuke race en toch prima prestatie van VER en co die FER compleet zoek hebben gereden.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:24
Remy schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 22:17:
Prima race vandaag - dreigde even saai te worden, maar viel mee. Uitschieters:

- De top 2 deed 3 stops, en Ferrari lag nog steeds een volle minuut achter :o let that sink in...
Uhm? Ik heb er twee geteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Franko P. schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 22:31:
De mooiste opmerking vond ik toch wel toen ze ham interviewden na de race.

How do you feel?

Ham: tired, as it should be.

Hamilton geniet hier ook echt wel van, geen gezeur meer, gewoon racen. Top!
Gewoon een briljante race van Hamilton en Mercedes en laat zien dat Red Bull als team nog een weg te gaan heeft voor ze hetzelfde niveau kunnen halen !!

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:02

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:10

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

[YouTube: F1 Hungary - one for the ages - By Peter Windsor]

[ Voor 31% gewijzigd door Rivanov op 05-08-2019 07:11 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:33
Ik heb hier nog weinig gelezen over de taktiek om Verstappen als eerste binnen te halen. Zou hij dan niet de rollen omgedraaid hebben. Het is er natuurlijk één met veel risico, maar ik denk dat dat de enigste kans was geweest om te winnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChipSkylark
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-06 09:00
En weer een leuke race gezien, al was deze dan weer heel anders dan de vorige races.

- De Duitse Sky bleef maar lyrisch over het optreden van Russel en dat is eigenlijk ook wel terecht. Gewoon netjes Stroll en Giovinazzi achter zich gehouden, ondanks dat ze de hele tijd in z'n nek zaten te hijgen.

- Geweldig om te zien dat McLaren langzaam maar zeker stappen doet vanuit de F1.5 naar de F1. Ze hebben ook gewoon een ijzersterk duo met Norris en Sainz. Zou wel leuk zijn om ooit NOR en VER in het zelfde team te hebben.

- Vond stiekem het gevecht van RIC met MAG wel smullen. MAG die het bloed onder de nagels haalt bij RIC, en maar doorgaan en maar doorgaan. Duitse Sky maakte daarbij ook een opmerking over de 1000pk van Renault, dat kon ik wel waarderen >:)

- Opvallend veel slechte pitstops trouwens. Iemand een idee waarom?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:35
demonic schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 16:57:
En Alfa romeo heeft even de auto van max gekoeld omdat de RBR engineers er nog niet waren.

Dit heeft de rook opgelost. (helaas geen video/pica)
Volgens mij geen monteur van Alfa. Op een gegeven moment hong de monteur wat verder naar voren en was volgens mij gewoon Lee Stevenson. Op het shirt zag ik ook "Martin" staan.

Daarnaast waren de monteurs van Red Bull wel aanwezig. Immers is Verstappen uitgestapt en meteen naar ze toe gelopen voor "feesten". Alleen hadden ze blijkbaar geen koelers/blazers bij zich, en dat snap ik niet. Dacht eerst dat het misschien te maken had met dat ze dat bij top 3 niet doen om niet hele tijd "door beeld" te lopen (maar ook dan lijkt het "beschermen" van de auto mij belangrijker dan "de show"). Maar bij Hamtilon zag ik daarna ook gewoon een koeler uit de airbox steken.

Overigens is het ook weer niet heel gek dat teams elkaar helpen. Was ook begin dit jaar nog? Meen een Toro Rosso die naar de weegbrug moest en de remmen flink aan het roken waren. Vettel reed erlangs en zijn monteurs stonden hem al op te wachten waarbij Vettel meteen gebaarde dat ze de Toro Rosso moesten helpen/koelen.
En meen in die situatie ook een verhaal gehoord te hebben dat er ook een keer is geweest dat een team op de rand van de afgrond was of iets dergelijks en de monteurs in hospitaliy van andere teams konden gaan eten en andere teams ook meehielpen als ze gereedschap misten etc.
edit:
Zal inderdaad zoals @asing hieronder zegt zijn gegaan om Williams na de pitbrand

An zich ook niet zo gek. Want teams helpen elkaar zo onderling dus de ene keer helpt team A team B en de volgende keer andersom. Daarnaast werken "de mensen" door hun carriere bij verschillende teams dus hebben ze overal bevriende (con)collega's etc. Valt ook wel vaker op bij de beelden uit het paddock. Dat monteurs verschillende teams samen staan te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:28

sjaool

Every life should have 9 cats

Chief schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 04:15:
RB heeft gegokt en verloren. Ze hadden ook VER naar binnen kunnen halen. Ja, VER was dan achter HAM terecht gekomen maar VER heeft meer dan eens bewezen dat hij best auto's in kan halen ;)
Het probleem is dat hij dan HAM in had moeten halen en dat is toch een ander verhaal dan een BOT, LEC of VET.
DoeEensGek schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 07:52:
Ik heb hier nog weinig gelezen over de taktiek om Verstappen als eerste binnen te halen. Zou hij dan niet de rollen omgedraaid hebben. Het is er natuurlijk één met veel risico, maar ik denk dat dat de enigste kans was geweest om te winnen.
Dan had hammertime vol in werking gegaan. ;)
En btw de eerste stop ging Max ook als eerste naar binnen.

[ Voor 36% gewijzigd door sjaool op 05-08-2019 08:17 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Nee, als Max als eerste naar binnen was gegaan voor z'n tweede stop, was Lewis naar P1 gegaan en niet meer gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06 00:40
Zou RB een goede kans maken op Spa, of is dat toch echt nóg meer een power circuit?
Rivanov schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:19:
[...]

Nee, als Max als eerste naar binnen was gegaan voor z'n tweede stop, was Lewis naar P1 gegaan en niet meer gestopt.
Maar dan had je toch eenzelfde situatie gehad? Alleen dan Max die Hamilton gaat inhalen?

[ Voor 66% gewijzigd door De_Bastaard op 05-08-2019 08:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:43
RobertMe schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:14:
[...]
En meen in die situatie ook een verhaal gehoord te hebben dat er ook een keer is geweest dat een team op de rand van de afgrond was of iets dergelijks en de monteurs in hospitaliy van andere teams konden gaan eten en andere teams ook meehielpen als ze gereedschap misten etc.
Als ik het me goed herinner was er bij Williams een paar jaar geleden een brand in de pit. Daarna hadden ze uiteraard wat problemen met verbrande spullen dus werd er wat uitgeleend.

Uiteraard is dit helemaal prima. Teams zijn competitief maar ze willen graag op de baan winnen. Daarbuiten is het een vriendschappelijk gebeuren. Ze zitten 20+ weekenden bij elkaar op een circuit, in hotels en restaurants. Er wordt samen gefeest en gehuild.

Wel lief, die 2 monteurs waarbij de één de andere troost. :(:)

En wat een top race! Mercedes nam de gok nadat Max zich ontzettend breed wist te houden. Natuurlijk is Vowles een briljant strateeg (Olav haalde een voorbeeld aan) en het gebrek aan competitie in de top 6 maakte dat Mercedes dit kon doen. Als er binnen die 20 seconden van Lewis zijn pitstop 2 Ferrari's en een Red Bull voorbij waren gedenderd hadden ze het niet gedaan.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
De_Bastaard schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:20:
Zou RB een goede kans maken op Spa, of is dat toch echt nóg meer een power circuit?

[...]

Maar dan had je toch eenzelfde situatie gehad? Alleen dan Max die Hamilton gaat inhalen?
Nee, want Mercedes was vele malen sneller gisteren. Dus Max had 'm in de tragere RBR nooit meer bij kunnen halen.

RBR heeft qua strategie gewoon niets fout gedaan. Mercedes was sneller en nét iets slimmer met de stop. Zij hadden ook niets te verliezen.

[ Voor 21% gewijzigd door Rivanov op 05-08-2019 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:54
Ik was gisteren pas om 22.30 thuis, gelukkig de uitslag de hele avond kunnen ontwijken dus gisterenavond laat de race nog gekeken.
Wederom een fijne race!

Verstappen en Hamilton waren echt een klasse apart, bijna het hele veld op een rondje en ze hebben de hele race lopen pushen.
Hamilton was bijna de hele race snellere, maar niet snel genoeg om er voorbij te gaan. Extra pitstop was een goede keuze van Hamilton en geen extra stop voor Verstappen was ook een goed idee van Red Bull, alleen heeft het net niet gewerkt. Moet wel zeggen dat de ronden van Hamilton wel impressive waren na z'n laatste stop.

Achterveld toch ook best wat leuke gevechten gezien. Tegenvallend? Ricciardo, die had ik toch wel iets verder naar voren verwacht. (ja en Gasly, maar daar wil ik het niet over hebben)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06 19:33
Lewis Hamilton op 250 punten na 12 races met 62 punten voorsprong op de #2.. Geen idee waar mensen het idee vandaan halen dat het WDC niet allang beslist is?!?

De strijd om plek 2 gaat nog wel spannend worden tussen Bottas, Verstappen en beide Ferrari coureurs.. Ik vermoed dat Ferrari ook wel weer mee gaat doen na de zomerstop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
sjaool schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:15:
[...]

Het probleem is dat hij dan HAM in had moeten halen en dat is toch een ander verhaal dan een BOT, LEC of VET.

[...]

Dan had hammertime vol in werking gegaan. ;)
En btw de eerste stop ging Max ook als eerste naar binnen.
Maar op dat moment had Lewis op oude banden gereden en was de vraag geweest of hij dat wel zou volhouden. Had Lewis daarna gereageerd met een pitstop, had hij waarschijnlijk weer achter max gekomen. Lewis had zijn banden al fors verder opgereden dan Max. Ik denk dat dat de enigste andere mogelijkheid was geweest.

Ik heb het natuurlijk over de 2e pitstop, dat snappen de meeste hier wel. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
redwing schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 03:33:
[...]

Nee hoor, het kwam Mercedes echter wel goed uit dat er geen nr3 in de buurt te bekennen was.
Dat! Als Ferrari gewoon iets dichterbij hadden gezeten (of Gasly iets meer in de buurt van z'n teamgenoot had gepresteerd :X ) dan had Hamilton nooit die pitstop gemaakt. Blijkt het toch wel belangrijk te zijn om een goede teamgenoot te hebben :+

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-06 09:51
ChipSkylark schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 07:57:
- Opvallend veel slechte pitstops trouwens. Iemand een idee waarom?
Ik denk dat dit kwam door de betonplaten die in de pitlane liggen in Hongarije. Die hebben veel minder grip dan het asfalt, dus de auto kan veel minder precies stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:01
Ik lees heel veel over een 'gok' en over 'risico', maar volgens mij was van beide geen sprake.

Hamilton kwam met verse banden niet voorbij Verstappen, dus zou het een optocht worden naar de finish en hopen op een fout van Max. De enige keuze die overblijft is naar verse banden overstappen en opnieuw proberen. Dus geen gok, slechts een kans op P1 in plaats van een zekere P2.

Het gat naar de nummer 3 was bijna een minuut dus risico was ook niet aanwezig. Hij lag 2e en zelfs na een pit stop was de 2e plaats een zekerheid.

Niettemin super gaaf dat eindelijk de bandenkeuze eens een goede rol speelt in een Grand Prix overwinning. Het 'track position' argument was in dit geval niet aan de orde omdat Lewis en Max toch een groot gat hadden naar de nummer 3. Als normaal gesproken Gasly/Bottas/Ferrari gewoon goed kan volgen binnen 20 seconden was er niemand naar binnen gegaan (zoals hierboven inderdaad ook al staat).

Mijn conclusie: Het is allemaal Gasly zijn schuld dat hij geen goede wingman is die binnen 20 seconden van Max kan blijven. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Divak op 05-08-2019 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Rivanov schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:19:
[...]

Lewis had zijn banden al goed op hun flikkert gegeven. Hij had daar niet nog een hammertime uit kunnen halen en finishen. Enigste wat dan had kunnen doen is een groot genoeg gat rijden om veilig een pitstop te krijgen.

Ik denk echt dat er 2 mogelijkheden waren om te kunnen winnen. 1 Hebben ze nu geprobeerd, de ander was om voor Lewis te pitten voor een 2e stop. Of ze dan gewonnen hadden is ook maar de vraag. Hamilton was gewoon sterk bezig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
DoeEensGek schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:43:
[...]

Lewis had zijn banden al goed op hun flikkert gegeven. Hij had daar niet nog een hammertime uit kunnen halen en finishen. Enigste wat dan had kunnen doen is een groot genoeg gat rijden om veilig een pitstop te krijgen.
Nee, Hamilton was sneller dan Max op de witte banden, en het is nog maar de vraag of Max de tijden van Hamilton op de gele band had kunnen matchen. Dus de voorsprong die Hamilton zou hebben gehad zou niet zo snel gedicht kunnen worden door Max.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Verstappen en Hamilton hebben even laten zien dat ze van de buitencategorie zijn.
Ik dacht Hamilton is een beetje aan het verslappen. Maar als hij echt wordt uitgedaagd, knalt ie net als gisteren! Spannende race gezien! Vorige week was een leuke race.

Potver nu wat weekjes wachten voor de volgende :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

In ieder geval heeft redbull flink het gat gedicht, Ferrari was nergens te bekennen. Met de verhoudingen zo kan Spa nog best wel leuk worden :)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 20:16

Pierre

Van nature lui!

Ligt het nu aan mij, of klinkt Lewis hier nog steeds ziek? Net of die keelpijn heeft.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
Bensimpel schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:23:
In ieder geval heeft redbull flink het gat gedicht, Ferrari was nergens te bekennen. Met de verhoudingen zo kan Spa nog best wel leuk worden :)
Ik vraag het mij af. Ik denk dat we gisteren, na de laatste pitstop van Hamilton, de ware capaciteiten van Mercedes hebben gezien.
Gewoon motorvermogen open (misschien wel op kwalificatiestand) en 10+ rondjes Hammertime. Ik denk dat Mercedes, als het echt moet zoals gisteren, gewoon nog wel wat snelheid over heeft. Dat de auto het zwaarder te verduren krijgt is logisch, maar de snelheid zit er absoluut in.

Verstappen had geluk dat hij de hele race voor Hamilton heeft gereden, want als Verstappen na de eerste bocht achter Hamilton had gereden had Verstappen de race ook niet gewonnen en was Verstappen niet in de buurt gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:16
Voor de Hongaroring een aardige race. Meestal is dit de meest saaie race van het jaar, waarin weinig inhaalmanoevres zijn. Dit keer was vooral het einde spannend. :)

Eindelijk wat meer concurrentie voor Mercedes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:26

Typhone

Who Dares Wins

Ik denk het uiteindelijk niet. Hamilton liep op een gegeven moment echt als een komeet in op Verstappen in het begin. Ook toen het een hele tijd +/- 2.2sec was liep hij te sparen, te sparen en opeens boem binnen 1 ronde zat hij binnen de DRS en weg was de 2.2 sec achterstand. Hamilton was snel en goed gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Crashhill schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:00:
Verstappen en Hamilton hebben even laten zien dat ze van de buitencategorie zijn.
Ik dacht Hamilton is een beetje aan het verslappen. Maar als hij echt wordt uitgedaagd, knalt ie net als gisteren! Spannende race gezien! Vorige week was een leuke race.

Gezien de voorsprong op de rest hebben ze dat inderdaad wel even laten zien.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

B-Real schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:38:
[...]

Ik vraag het mij af. Ik denk dat we gisteren, na de laatste pitstop van Hamilton, de ware capaciteiten van Mercedes hebben gezien.
Gewoon motorvermogen open (misschien wel op kwalificatiestand) en 10+ rondjes Hammertime. Ik denk dat Mercedes, als het echt moet zoals gisteren, gewoon nog wel wat snelheid over heeft. Dat de auto het zwaarder te verduren krijgt is logisch, maar de snelheid zit er absoluut in.
Niet echt, dat was hard bandjes op z'n einde vs verse mediums, max daarna op rood ging volgens mij bijna 2sec weer sneller dan zijn snelste rondje op medium en ook met die, je kan ze amper vergelijken.

Natuurlijk, Merc blijft de meest krachtigste motor houden, maar daar is iedereen het over eens. Het was ergens ook totaal niet te verwachten dat Max dit vol kon houden, ze hebben nog steeds achterstand op Merc qua auto, het was de Q die voor mij al genoeg prestatie was dat P2 echt geen probleem was.

Alleen blijft mijn irritatie, Gasly. Had Merc de pitstop genomen als Gas een cover had op zijn pitwindow? Als die gast gewoon netjes tussen Ham en Ferrari's had gereden, was de keuze voor een pitstop aanzienlijk moeilijker geweest.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Pierre schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:36:
[...]

Ligt het nu aan mij, of klinkt Lewis hier nog steeds ziek? Net of die keelpijn heeft.
Dat idee had ik ook. Hij was tijdens de persconferentie ná de kwalificatie op zaterdag ook gi-gantisch aan het zweten. Was continue met z'n handdoek in de weer en zichzelf aan het afdrogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:58:
[...]

Dat idee had ik ook. Hij was tijdens de persconferentie ná de kwalificatie op zaterdag ook gi-gantisch aan het zweten. Was continue met z'n handdoek in de weer en zichzelf aan het afdrogen.
Dat komt omdat hij de druk van VER begint te voelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bensimpel schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:23:
Ze hebben best nog wel wat stappen te maken. De afgelopen 2 races gaven natuurlijk wel een beetje een vertekend beeld vanwege de regen en de extreme hitte waardoor Mercedes niet voluit kon gaan. Het gemak waarmee Hamilton deze race steeds weer naar Verstappen reed laat dat toch wel duidelijk zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ja en nee. Natuurlijk reden ze hard en voorop en een haast perfecte race allebei, maar dit wil niet zeggen dat Leclerc en Vettel ineens niet meer kunnen sturen. Die gasten rijden gewoon in een verkeerd ontwikkelde auto (voor deze circuits).

Zet Leclerc of Vettel in die Mercedes en ze hadden op een paar seconde kunnen volgen. Ben ik van overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Typhone schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:40:
[...]

Ik denk het uiteindelijk niet. Hamilton liep op een gegeven moment echt als een komeet in op Verstappen in het begin. Ook toen het een hele tijd +/- 2.2sec was liep hij te sparen, te sparen en opeens boem binnen 1 ronde zat hij binnen de DRS en weg was de 2.2 sec achterstand. Hamilton was snel en goed gisteren.
Ben ook zeker niet heilig overtuigd van mezelf. Het zou eigenlijk ook beter zijn geweest als het gat tussen 2 en 3 niet zo groot was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 13:28

sjaool

Every life should have 9 cats

Jolke schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:38:
Voor de Hongaroring een aardige race. Meestal is dit de meest saaie race van het jaar, waarin weinig inhaalmanoevres zijn.
Kuch, Paul Ricard... :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CF230
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-07-2021
Mercedes was deze race duidelijk sneller dan Redbull inderdaad. Ik hoopte dat Max de eerste ronden weg kon rijden bij Hamilton, maar toen het gat de hele tijd constant 1,5-2 sec bleef voelde ik de bui al hangen.

Dat inhalen op de baan onder gelijke omstandigheden erg moeilijk is, bleek daarna wel. Het verschil werd pas gemaakt met de medium-band. Zonder die wissel was Hamilton er nooit voorbij gekomen.

Denk dat het gebrek aan FP2-tijd Max uiteindelijk heeft opgebroken. Men wist niet precies hoe lang de harde band het uit zou houden. Als dit wel bekend was geweest, hadden ze Max 15 ronden voor het einde naar binnen gehaald voor de rode band, dan had hij nog vlak achter Hamilton gezeten en wellicht nog wat uit kunnen richten.

Conclusies:
- Max en Hamilton vormden dit weekend de F1, Ferrari de F1.5 en de rest de F2
- RBR/Honda ligt nog achter op Merc, maar dwingt ze nu wel tot het opendraaien van de motor / het nemen van gokjes
- Ze kunnen bij Merc erg goed rekenen
- De pole van Max was buitenaards knap, hij haalt nog steeds meer uit z'n auto dan verwacht mag worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:08
Snel in vrije lucht ja. Toen hij achter Max aan het drukken was reed hij toch aardig in het rood, was ook over de radio te horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:57

Martinspire

Awesomeness

Bart-Willem schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 00:21:
Ik snap ook niet dat Red Bull dit niet sneller zag aankomen. Waarom ging die in ronde 50 oid niet naar binnen voor Softs? Ja je ligt dan 2e, maar hebt dan in ieder geval nog een kans. Nu was Hamilton 1:18 aan het rijden en Verstappen 1:20. Dat ie ingehaald zou worden was duidelijk en met de beste wil van de wereld kon ie met die banden amper verdedigen.

Sterker: waarom ging Red Bull niet naar de Softs? Mercedes kon dan zelf kiezen of ze buiten bleven (wat de rollen omdraaiden) of Hamilton ook laten pitten en achter zich houden. Dat de Hards niet lekker gingen, konden ze al vrij snel zien lijkt me. Zeker bij rondje 40 al wel, het verschil met softs en mediums was gewoon te groot.
SinergyX schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:57:
[...]

\Alleen blijft mijn irritatie, Gasly. Had Merc de pitstop genomen als Gas een cover had op zijn pitwindow? Als die gast gewoon netjes tussen Ham en Ferrari's had gereden, was de keuze voor een pitstop aanzienlijk moeilijker geweest.
Gasly had ook Hamilton niet kunnen verdedigen. Was waarschijnlijk ingehaald zoals Verstappen aan het eind omdat die band gewoon te traag bleek. Ze hadden die gok heus wel genomen. 2e hadden ze altijd, 3e was eigenlijk niet meer mogelijk.

Nee, Ferrari had erbij moeten zitten. En die waren te traag. Elke andere baan had het gewoon wel gewerkt denk ik

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jip_86 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:16:
Snel in vrije lucht ja. Toen hij achter Max aan het drukken was reed hij toch aardig in het rood, was ook over de radio te horen.
En alleen daarom is het al fijn dat ze onder druk staan. Maakt het risico op foutjes of oververhitting ook alvast wat groter. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Martinspire schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:18:
[...]
Ik snap ook niet dat Red Bull dit niet sneller zag aankomen. Waarom ging die in ronde 50 oid niet naar binnen voor Softs? Ja je ligt dan 2e, maar hebt dan in ieder geval nog een kans. Nu was Hamilton 1:18 aan het rijden en Verstappen 1:20. Dat ie ingehaald zou worden was duidelijk en met de beste wil van de wereld kon ie met die banden amper verdedigen.

Sterker: waarom ging Red Bull niet naar de Softs? Mercedes kon dan zelf kiezen of ze buiten bleven (wat de rollen omdraaiden) of Hamilton ook laten pitten en achter zich houden. Dat de Hards niet lekker gingen, konden ze al vrij snel zien lijkt me. Zeker bij rondje 40 al wel, het verschil met softs en mediums was gewoon te groot.
Ja precies. Gewoon in ronde 60 naar binnen halen voor de softs. Wie weet was er dan nog iets gelukt. Nu was het echt wachten op een P2 op je pitbord. Jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

StealthyPeanut schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:20:
[...]

Ja precies. Gewoon in ronde 60 naar binnen halen voor de softs. Wie weet was er dan nog iets gelukt. Nu was het echt wachten op een P2 op je pitbord. Jammer.
Er waren geen nieuwe softs meer over. Of je daar 10/15 rondes op topsnelheid mee had volgehouden was de vraag. Maar inderdaad, beter dan niks doen als je toch weet dat je gaat stoppen.

in ronde 55 naar de mediums was nog een optie geweest, maar Lewis was denk ik op alle vlakken te snel dit weekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

[...]

Verstappen had dan achter Hamilton gezeten. Ze konden ook niet reageren op de 2e pitstop van Hamilton, omdat hij direct tijd won op Verstappen en na de pitstop achter Hamilton zou hebben gezeten.

Ze beschikken over genoeg data om te weten dat de snelheid er gewoon niet was. De eenstopper was de enige mogelijkheid op succes, maar het lukte gewoon niet omdat Verstappen te hard moest pushen, met andere woorden: de Merc van HAM was gewoon te snel.

Dit was, ook gezien alle reacties bij RB, het maximaal haalbare met deze omstandigheden. Het was jammer dat Hamilton de pitstop kon maken en 2e kon blijven, omdat de Ferrari's en Gasly totaal niet mee konden komen.

Gasly zal zich niet al te best voelen over gisteren. Hij heeft niemand ingehaald. (Het team heeft er 2 ingehaald met pitstops, maar Gasly zelf heeft bij de start posities verloren en een verloren race gereden.)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:02

Edd

Als ze Verstappen, eerder dan Hamilton, naar binnen hadden gehaald voor een 2e pitstop, dan was Hamilton in mijn beleving naar de horizon verdwenen en had Verstappen geen enkele kans meer op de winst.
Nu was het stiekem een beetje hopen op dat Verstappen zijn banden heel kon houden, het verkeer meezat en Hamilton daar meer last van had.

Daarnaast is de wijzigingen die Mercedes dit jaar gedaan heeft aan de auto deze race naar voren gekomen. Waar RB vorig jaar ijzersterk was op dit soort banen, is het dit jaar Mercedes die goed zijn op kronkelige baantjes.

-

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:19
[...]

Dit was gewoon een schaakmat van Mercedes. Door Bottas had Mercedes genoeg data over hoe de harde band zich zou gaan gedragen voor zowel Verstappen als Hamilton. Als Hamilton niet gepit had zou Verstappen het gered hebben. Als Verstappen gepit zou hebben en Hamilton had dat niet gedaan, was het nog maar de vraag of Verstappen hem weer in zou halen; waarmee zij een mogelijke P1 te grabbelen hadden gegooid. Hamilton had niets te verliezen, maar alles te winnen. Hij had een gratis pitstop, want de P3 lag ruim een minuut op achterstand. Met die pitstop verloor hij dus niets. Verstappen kon dat risico niet nemen. Verstappen was al voorbij de pitstraat toen Hamilton zijn crew naar buiten kwam voor een pitstop. Hij kon daar niet meer op reageren, en Hamilton zijn pace na de pitstop in S1 en S2 was al dermate groot dat een overcut van Verstappen geen zin meer had en sowieso P2 zou worden. Doorrijden was het enige wat nog kon in een poging de race te winnen. De Ferrari's of anders Gasly hadden meer pace moeten hebben, zodat Hamilton die laatste pitstop niet meer kon maken.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EBMEK66XoAEbRtF?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:39
asing schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:26:
[...]

En wat een top race! Mercedes nam de gok nadat Max zich ontzettend breed wist te houden. Natuurlijk is Vowles een briljant strateeg (Olav haalde een voorbeeld aan) en het gebrek aan competitie in de top 6 maakte dat Mercedes dit kon doen. Als er binnen die 20 seconden van Lewis zijn pitstop 2 Ferrari's en een Red Bull voorbij waren gedenderd hadden ze het niet gedaan.
Dit alleen is in mijn ogen al genoeg reden om die Gasly uit die RB te gooien. Hij zit er te ver vanaf waardoor hij dus geen impact heeft op de strategie van de andere teams.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-06 10:10
Geweldige race. Pas 's avonds teruggezien. Wat spannend! Jammer dat Max aan het kortste eind trok.

Al vaak hier gezegd dat Lewis, Max zou hebben ingehaald als hij meteen gepit zou hebben. Maar dat snap ik niet helemaal, zeker omdat Lewis een slechte pitstop maakte van 4.0s. Zat Max in een rondje met veel verkeer?

Zin in de rest van het seizoen!

[ Voor 5% gewijzigd door Rudolf op 05-08-2019 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
Rudolf schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:01:
Al vaak hier gezegd dat Lewis, Max zou hebben ingehaald als hij meteen gepit zou hebben. Maar dat snap ik niet helemaal, zeker omdat Lewis een slechte pitstop maakte van 4.0s. Zat Max in een rondje met veel verkeer?
Lewis won alleen in de middensector al 1,5 seconde op Max. Zelfs met een slechte pitstop van Lewis en een 2.0 stop van Max was dat over de hele ronde gezien al niet genoeg geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-06 10:10
Divak schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:02:
[...]

Lewis won alleen in de middensector al 1,5 seconde op Max. Zelfs met een slechte pitstop van Lewis en een 2.0 stop van Max was dat over de hele ronde gezien al niet genoeg geweest.
Ah duidelijk. De eerste rondes in druk verkeer leek Hamilton nog niet zo veel sneller namelijk, maar in zijn outlap dus wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:56
Rudolf schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:01:
Geweldige race. Pas 's avonds teruggezien. Wat spannend! Jammer dat Max aan het kortste eind trok.

Zin in de rest van het seizoen!
Die 4 seconden stop, was dat niet z’n eerste stop en deden ze de tweede in een normale tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
Holkers schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:09:
[...]

Die 4 seconden stop, was dat niet z’n eerste stop en deden ze de tweede in een normale tijd?
Klopt, z'n 2e stop was wel normaal;

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EBMjegpXYAERtEc?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EBMjegsW4AAxgPf?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EBMjegpXYAAXi-J?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EBMjeglW4AAtQkq?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://redbullracing.redbull.com/assets/gallery/images/2.track_snow.jpg?fit=around%7C1310%3A740&crop=1310%3A737%3B*%2C*
Afbeeldingslocatie: https://redbullracing.redbull.com/assets/gallery/images/3.john_hug.jpg?fit=around%7C1310%3A740&crop=1310%3A737%3B*%2C*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

Bloodclot

Jawier!

Met een nieuw setje softs hadden ze het nog kunnen proberen in de laatste 15 ronden met 15 seconden nog voorsprong. Max zou dan ~5 seconden achter hamilton kunnen komen en misschien in de laatste 1-2 ronden nog de versnellingsbak kunnen kietelen van hamilton. Maar nieuw setje hadden ze niet en dit was helaas de enige optie, buiten blijven.

Gemis van een teammaat (of ferrari lol) die binnen de pitwindow reed van hamilton. Want een ferrari of teammaat zou ham een rondje af kunnen houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Grrrrrene schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:01:
[...]

Ik vind het een beetje denigrerend hoe je de stemmers voor Max afdoet als geen echte F1-fans. Zeker als je zelf niet lijkt te begrijpen dat HAM wint vanwege de strategie, niet omdat hij beter kan racen. HAM won dankzij de undercut, de twee stints daarvoor kon hij VER niet voorbij en was hun strategie min of meer hetzelfde. De undercut heeft gewerkt en kun je echt goed doen als je achter ligt. Ik zeg niet dat HAM geen goede coureur is, ik zeg enkel dat het feit dat hij deze race wint ipv VER niet betekent dat VER de mindere is. VER heeft 60+ ronden de druk weerstaan, daarna waren de banden op. Dan kun je nog zo goed racen, daar houd je niks aan.
En daarbij kun je ook stellen dat de MERC gewoon net dat beetje sneller was in race trim. Hamilton had de hele race lang het vermogen om hem op de trekhaak te hangen bij Max. Alleen hij kwam er niet langs vanwege dirty air icm Hungaroring. Als Max een undercut had geprobeerd voor dat Lewis zijn laatste stop had gemaakt, was Max tussen een stel achterblijvers verzeild geraakt en dan was Hamilton vrij geweest in schone lucht. De enige manier waarop Max deze kon winnen, was wanneer Lewis een foutje zou maken. En Lewis was foutloos. Net als Max en Vettel. Want Vettel deed eigenlijk hetzelfde bij Leclerc als Lewis bij Max deed. Alleen Vettel en Leclerc rijden met hetzelfde materiaal. Dus eigenlijk zou Vettel DOTD moeten worden volgens de logica van vele salty Hamilton fans die zich druk maken om een popularity contest...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CF230 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:14:
[knip]
Denk dat het gebrek aan FP2-tijd Max uiteindelijk heeft opgebroken. Men wist niet precies hoe lang de harde band het uit zou houden. Als dit wel bekend was geweest, hadden ze Max 15 ronden voor het einde naar binnen gehaald voor de rode band, dan had hij nog vlak achter Hamilton gezeten en wellicht nog wat uit kunnen richten.

[knip]
Red Bull was er nooit achter gekomen hoe de harde band zich zou verhouden onder hun bolide, ze hadden maar één set daarvan dus konden het zelf nooit aan de praktijk testen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 20:39
Zo, gisteravond even de race bekeken en er viel mij iets op (naast het gevecht en de afstand van Ferrari tot de top 2).

Mercedes gaat buiten met banden en vervolgens komt Hamilton niet naar binnen. Nu is de regel volgens mij dat een team niet zonder reden mensen de pitlane in mag sturen i.v.m. de veiligheid. Waarom wordt Mercedes hier niet voor gestraft? Ik heb ze dit vaker zien doen dit jaar.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:56
demo31051987 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:16:
Zo, gisteravond even de race bekeken en er viel mij iets op (naast het gevecht en de afstand van Ferrari tot de top 2).

Mercedes gaat buiten met banden en vervolgens komt Hamilton niet naar binnen. Nu is de regel volgens mij dat een team niet zonder reden mensen de pitlane in mag sturen i.v.m. de veiligheid. Waarom wordt Mercedes hier niet voor gestraft? Ik heb ze dit vaker zien doen dit jaar.
Hele goede vraag en niemand die daar een goed antwoord op heeft. Dummies doen ze nu al een paar seizoenen en nooit een straf voor gekregen. Maar, dit zal hooguit een geldboete opleveren en laat ze daar nou genoeg van hebben..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:19

Omdat Mercedes op de boordradio roept dat het tijd is voor een pitstop. Maar Hamilton kiest er zelf voor om dat te negeren en door te rijden. Dat kun je het team niet kwalijk nemen. Zijn engineer was daar ook niet blij mee, en ze waren ondertussen gaan rekenen wat de strategie was als hij langer zou doorrijden. Ik weet alleen niet of Hamilton de pit-confirm knop wel of niet had ingedrukt. Uiteindelijk kwam hij een aantal rondes later alsnog naar binnen, want zijn banden werden slechter. Een opzettelijke fake-pitstop had ook helemaal geen zin. Verstappen had al gestopt, en het gat met Ferrari was dusdanig groot dat ook Ferrari foppen geen zin had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

De pit crew moet tijdens een race gewoon vaak op standby staan, dus op het moment dat er ook maar een kans is dat Lewis naar binnen komt moeten ze gewoon klaarstaan (vooral na Hockenheim denk ik dat ze geen extra risico wilden lopen).
YouTube: Speed With Guy Martin: F1 Challenge - First Pit Stop
Kijk maar eens naar Guy Martin en Williams.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ThomasG schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:23:
[...]
Omdat Mercedes op de boordradio roept dat het tijd is voor een pitstop. Maar Hamilton kiest er zelf voor om dat te negeren en door te rijden. Dat kun je het team niet kwalijk nemen. Zijn engineer was daar ook niet blij mee, en ze waren ondertussen gaan rekenen wat de strategie was als hij langer zou doorrijden. Ik weet alleen niet of Hamilton de pit-confirm knop wel of niet had ingedrukt. Uiteindelijk kwam hij een aantal rondes later alsnog naar binnen, want zijn banden werden slechter. Een opzettelijke fake-pitstop had ook helemaal geen zin. Verstappen had al gestopt, en het gat met Ferrari was dusdanig groot dat ook Ferrari foppen geen zin had.
De eerste keer dat ze naar buiten kwamen bij Mercedes was in ronde 23, Verstappen was toen nog niet gestopt, die stop kwam in ronde 26. Aan het einde van diezelfde ronde kwam Mercedes opnieuw naar buiten en weer was het voor niets. Hamilton kwam uiteindelijk aan het einde van ronde 31 naar binnen voor de eerste keer.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

denk dat Honda vooral blij is met de voorsprong op P3!

klik voor video

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1222698

Martinspire schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:18:
[...]
Ik snap ook niet dat Red Bull dit niet sneller zag aankomen. Waarom ging die in ronde 50 oid niet naar binnen voor Softs?
Waarschijnlijk dachten ze bij RBR dat ze het wel konden redden met VER als bandenfluisteraar. Hij heeft bewezen dat hij daar erg goed in is. Als ze het wel hadden gedaan en het was ook niet gelukt dan hadden we waarschijnlijk geroepen: Waarom haalt RBR VER naar binnen. Allemaal hindsight..niet zo spannend allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 13:20

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Stel je voor dat Max in dezelfde auto als Hamilton mag rijden, dan is Hamilton nergens meer. Max rijdt in een auto waar je gezien de andere rijder 4e-6e wordt telkens mee voor de eerste 2 plaatsen. Dat is ongekend.

Ik ben namelijk van mening dat Gasly niet zozeer slecht rijdt, maar dat de Red Bull met een 'normale' rijder gewoon niet veel harder kan en dat hij eigenlijk gewoon achter de ferrari's hoort te rijden. Hopelijk mag Gasly verkassen en gaan we daar volgend jaar het bewijs van zien. En als de nieuwe rijder wel gewoon met Max mee komt, dan slik ik mijn woorden weer in natuurlijk. D'r is volgens mij geen team waarin het verschil zo groot is tussen de twee rijders onderling.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:57

Martinspire

Awesomeness

Anoniem: 1222698 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:49:
[...]

Waarschijnlijk dachten ze bij RBR dat ze het wel konden redden met VER als bandenfluisteraar. Hij heeft bewezen dat hij daar erg goed in is. Als ze het wel hadden gedaan en het was ook niet gelukt dan hadden we waarschijnlijk geroepen: Waarom haalt RBR VER naar binnen. Allemaal hindsight..niet zo spannend allemaal
Je kunt nog zo goed fluisteren, als de banden 1,5 seconde langzamer zijn dan de mediums ga je nog niks bereiken. Dat ze alleen keken naar de eerste en tweede ronde van Lewis is gewoon dom.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1222698

Martinspire schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:52:
[...]

Je kunt nog zo goed fluisteren, als de banden 1,5 seconde langzamer zijn dan de mediums ga je nog niks bereiken.
Dat wisten ze waarschijnlijk pas nadat HAM had gewisseld. Met de kennis van nu is het makkelijk roepen dat ze 1.5 sec langzamer waren. Nogmaals, met de kennis van nu.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bloodclot schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:35:
Met een nieuw setje softs hadden ze het nog kunnen proberen in de laatste 15 ronden met 15 seconden nog voorsprong. Max zou dan ~5 seconden achter hamilton kunnen komen en misschien in de laatste 1-2 ronden nog de versnellingsbak kunnen kietelen van hamilton. Maar nieuw setje hadden ze niet en dit was helaas de enige optie, buiten blijven.

Gemis van een teammaat (of ferrari lol) die binnen de pitwindow reed van hamilton. Want een ferrari of teammaat zou ham een rondje af kunnen houden.
Max had toch nog wel een nieuwe set soft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinspire schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:52:
[...]
Je kunt nog zo goed fluisteren, als de banden 1,5 seconde langzamer zijn dan de mediums ga je nog niks bereiken. Dat ze alleen keken naar de eerste en tweede ronde van Lewis is gewoon dom.
Dat hebben ze ook niet gedaan, ze wisten dat Hamilton sneller zou zijn en dat deze Verstappen op zo'n 2 ronden voor het einde zou kunnen achterhalen. De slijtage lag echter nog hoger dan verwacht, daarom gebeurde het nog een paar ronden eerder.

Een goede raceanalyse valt (zoals gebruikelijk), hier te lezen (vertalen indien Duits je te machtig is).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:06
ArcticWolf schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:02:
[...]

Max had toch nog wel een nieuwe set soft?
Nee, althans niet hagelnieuw. Op elke set was gereden, maar hoe veel precies weet ik niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zo, de boel is een beetje ingedaald hoor....

Lekkere race met helaas Hamilton als winnaar. Voor het kampioenschap vooral jammer natuurlijk en ik had graag gezien dat Hamilton de zomerstop in was gegaan met een 2e plek of lager, zodat alle geluiden van buitenaf nog even goed konden nadreunen in zijn hoofd.

Nu gaat hij met een positief gevoel de zomer in, want sterkere Max verslagen.

Het is zoals het is...

Hopelijk gaan we meer van dit soort races krijgen in de 2e helft, met graag de uitkomst andersom of beter ;)

Wat wel een beetje blijft is dat RBR het gewoon niet voor elkaar krijgt om een auto neer te zetten die het vanaf race 1 goed doet. Ze blijven elke keer weer een inhaalslag maken, wat zou dat toch zijn?

Ja, de Honda was nog niet zo goed als nu, maar het chassis was ook pas vanaf Oostenrijk beter.
Het is dat Max er nog iets van wist te maken, maar verder was het niet best.

Als dat zo blijft, ga je het nooit winnen van Mercedes en ik had begrepen dat ze juist dat aandacht zouden geven, maar dat is dit jaar weer niet gelukt. Mooi team hoor RBR, maar er is toch iets nog niet goed genoeg om Mercedes met hun Deutsche Grundligkeit echt naar de kroon te steken.

Zoals hierboven al wordt aangegeven, weet Max op de een of andere manier meer uit de auto te halen dan er in zit; hij gaat harder dan die theoretisch kan. Dat is mooi, maar daar wordt je niet dominant mee zoals Mercedes.

Een betere teammaat helpt ook voor alles natuurlijk. Punten in het constructeurskampioenschap, druk van de nummer 1 verlagen tijdens de races, de andere teams worden zenuwachtiger, want die 2e red bull sprokkelt ook punten binnen en dan heb je ook nog de datavergaring.

Als je er van buitenaf naar kijkt, dan kan het toch niet anders dan dat RBR zich flink achter de oren zal krabben over het stoeltje van Gasly? Die gozer kost me toch een partij geld zo!

Hij is voor mij nooit echt een toevoeging aan F1 geweest trouwens, maar dat terzijde.
Als hij gewoon netjes zou presteren zou ik het prima vinden, maar op dit moment kost het RBR gewoon de 2e plek WCC en kostte het gisteren Max de winst, want Hamilton had echt niet gaan pitten met Gasly in de buurt.

Om een kort verhaal lang te maken....

Fijne zomerstop en tot Spa! ;)

Te koop....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Toch jammer dat de bandenregels ervoor zorgen dat je een minder agressieve strategie kiest. Je hebt immers veel banden nodig voor de FP en Q. Ook dit is weer met kostenbesparing in het achterhoofd gedaan, maar dit mag wat mij betreft ook gewoon vrij gegeven worden. Wil iemand 3 stops doen en 4 sets Soft verbrassen? Doen! Gas erop en knallen met dat hok. Dan was Max in L60 misschien wel naar binnen gekomen voor een vers setje softs.

Banden en motoren sparen..... Dat soort zaken horen in een Endurance kampioenschap. Niet in de F1 imho.

i know.....compleet andere discussie :P

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 05-08-2019 14:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:29

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb de discussie over coureurs en stoelendans verplaatst naar [F1] Seizoen 2019 - Deel 1

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:06

Leuke boardradio's weer dit weekend! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-06 19:12

TinusTegengas

Formula Racing

Dat stukje met Sainz is leuk. Vorige keer was hij dit ook aan het zingen .

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06 19:33
CF230 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:14:
Mercedes was deze race duidelijk sneller dan Redbull inderdaad. Ik hoopte dat Max de eerste ronden weg kon rijden bij Hamilton, maar toen het gat de hele tijd constant 1,5-2 sec bleef voelde ik de bui al hangen.

Dat inhalen op de baan onder gelijke omstandigheden erg moeilijk is, bleek daarna wel. Het verschil werd pas gemaakt met de medium-band. Zonder die wissel was Hamilton er nooit voorbij gekomen.

Conclusies:
- Max en Hamilton vormden dit weekend de F1, Ferrari de F1.5 en de rest de F2
- RBR/Honda ligt nog achter op Merc, maar dwingt ze nu wel tot het opendraaien van de motor / het nemen van gokjes
- Ze kunnen bij Merc erg goed rekenen
- De pole van Max was buitenaards knap, hij haalt nog steeds meer uit z'n auto dan verwacht mag worden!
Mercedes had ook nog een geluk bij het ongeluk van Bottas, dat die zo heel vroeg naar de pits moest en naar de harde band ging.. Dat gaf Mercedes extra informatie over hoe die band het deed wat ze dus later ook voor de strategie van Hamilton konden gebruiken..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

TinusTegengas schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 19:31:
[...]

Dat stukje met Sainz is leuk. Vorige keer was hij dit ook aan het zingen .
"Check your radio, we seem to have picked up some dodgy radio station again." :+

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

[Instagram: @maxverstappen1 is the 100th different pole-sitter in F1 history 💯👍🇳🇱 . Max is also the first Dutchman ever to sit on pole and the fourth youngest driver to achieve the feat 👊 . #HungarianGP 🇭🇺 #Formula1 #F1]

Een mooie laatste voor na dit weekend dacht ik zo.
Bedankt allemaal weer! En tot in spa (of in het f1 2019 topic)

[ Voor 15% gewijzigd door basvn op 05-08-2019 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Correct, mijn fout: 3 verschillende banden, dus 2 stops. Ik zie 3 van die pirelli bandjes, dus tel 3 stops. Duh :P

eigenlijk bedoelde ik dus: een extra stop :D

[ Voor 8% gewijzigd door Remy op 05-08-2019 22:29 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Laatst online: 30-06 06:20

WhySoSerious

Be the change.

https://www.reddit.com/r/.../animation_gap_to_leader/

Deze laat wel heel mooi het verloop zien _/-\o_ :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:30
Dit is een driver standing:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GmWoTovAfCrqLnraStTzXBxZ/full.jpg
Hier zijn er nog meer te zien.

Of bedoel je zoiets?
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/c4/79/46/c47946b62c2de83c0a8b243256e7a8e8.jpg

:+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:10
albino71 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:37:
...

Wat wel een beetje blijft is dat RBR het gewoon niet voor elkaar krijgt om een auto neer te zetten die het vanaf race 1 goed doet. Ze blijven elke keer weer een inhaalslag maken, wat zou dat toch zijn?

...
Dit jaar is dit best logisch, door de Honda is RBR Helemaal opnieuw begonnen. Bij de andere teams veranderde dat niet. Die voorvleugel heeft de hele auto wel veranderd maar ik kan mij voorstellen dat je veel kennis kunt meenemen.

Eerder lagen ze misschien ook wel achter, maar altijd ver voor andere Renaults.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
alesandro_46 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 23:01:
[...]

[Afbeelding]

Of bedoel je zoiets?
[Afbeelding]

Maar goed dat ie niet vroeg over "Pole Sitter" dan :>

Afbeeldingslocatie: https://2eu.funnyjunk.com/pictures/Pole_694e91_147747.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joach1m
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
alesandro_46 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 23:01:
[...]

[Afbeelding]

Of bedoel je zoiets?
[Afbeelding]

Sorry typo. Ik heb het later zelf gevonden maar waardeer je droge reactie :) :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:30
asing schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:26:
[...]

Als ik het me goed herinner was er bij Williams een paar jaar geleden een brand in de pit. Daarna hadden ze uiteraard wat problemen met verbrande spullen dus werd er wat uitgeleend.

Uiteraard is dit helemaal prima. Teams zijn competitief maar ze willen graag op de baan winnen. Daarbuiten is het een vriendschappelijk gebeuren. Ze zitten 20+ weekenden bij elkaar op een circuit, in hotels en restaurants. Er wordt samen gefeest en gehuild.

Wel lief, die 2 monteurs waarbij de één de andere troost. :(:)

Zelf dacht ik eerst aan Sauber, een korte zoektocht bracht me naar Lotus in 2015:
https://www.dailymail.co....on-rain-hit-practice.html

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:49
poor Leno schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 23:07:
[...]

[Afbeelding]
En het topic kan al weer dicht. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ho ho, bijna deze nog gemist (ik blief hem zelf niet te beluisteren ;) )
[YouTube: Predatory Lewis Hamilton Hunting Max Verstappen | Full Race Team Radio | Hungary GP 2019]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010

mrc4nl

Procrastinatie expert

poor Leno schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 23:07:
[...]

nee dat zou ze op kubica zitten, zijn nationaliteit is "Pole"

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-06 02:22
FunkyTrip schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:49:
[...]

Stel je voor dat Max in dezelfde auto als Hamilton mag rijden, dan is Hamilton nergens meer. Max rijdt in een auto waar je gezien de andere rijder 4e-6e wordt telkens mee voor de eerste 2 plaatsen. Dat is ongekend.

Ik ben namelijk van mening dat Gasly niet zozeer slecht rijdt, maar dat de Red Bull met een 'normale' rijder gewoon niet veel harder kan en dat hij eigenlijk gewoon achter de ferrari's hoort te rijden. Hopelijk mag Gasly verkassen en gaan we daar volgend jaar het bewijs van zien. En als de nieuwe rijder wel gewoon met Max mee komt, dan slik ik mijn woorden weer in natuurlijk. D'r is volgens mij geen team waarin het verschil zo groot is tussen de twee rijders onderling.
Hou wel in je achterhoofd dat een f1 auto een enorme positive feedback loop heeft. Als je sneller rijdt heb je meer lucht over je aero, dus heb je meer downforce, dus slijten je banden minder, dus kun je sneller, dus komt er meer lucht over de vleugels enz enz. Dit heeft natuurlijk een limit, maar in f1 is een relatief klein verschil al snel een enorm gat in de tijden. Als Pierre z'n banden niet warm kan krijgen/houden is dat het verschil al.

Wel frappant dat Marko Pierre zo lang laat doorkwakkelen. Normaal gesproken is het juist Red Bull die spijkers met koppen slaat. Als Max een teamgenoot had die binnen 20 seconden achter Lewis kon blijven hadden ze de winst. (In diezelfde straat als Bottas voorop had gereden hadden ze 'm als roadblock voor Max gebruikt). De Mercedes was net iets sneller/beter op de banden, dus wel het maximale gehaald.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
  • Laatst online: 29-06 18:48
Kaaswagen schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 23:37:
Wel frappant dat Marko Pierre zo lang laat doorkwakkelen. Normaal gesproken is het juist Red Bull die spijkers met koppen slaat. Als Max een teamgenoot had die binnen 20 seconden achter Lewis kon blijven hadden ze de winst. (In diezelfde straat als Bottas voorop had gereden hadden ze 'm als roadblock voor Max gebruikt). De Mercedes was net iets sneller/beter op de banden, dus wel het maximale gehaald.
Er is geen aanwas. Bovendien, Max verzamelt in zijn eentje genoeg punten om positie 2 in het WDC veilig te stellen en positie 3 in het WCC. Pierre is afgeschreven en dat weet Marko maar al te goed, maar nu een swap doen heeft echt maar 1 risico: Dat Kvyat ook bezwijkt onder de druk en dat hij twee mensen afschrijft in één seizoen.
Laat Kvyat rustig volgend jaar zijn tests rijden in de RB16 en vertrouwen opbouwen, in plaats van hem nu te swappen.

[ Voor 6% gewijzigd door __fred__ op 05-08-2019 23:54 ]

Pagina: 1 ... 34 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.