[F1 2019] Race 3 GP van China Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 24 Laatste
Acties:
  • 88.187 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Erapaz schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:17:
Max zit gewoon te slapen. Vettel haalt hem buitenom in in de hairpin, hij had makkelijk zijn auto naar buiten kunnen laten lopen en gas geven. Dan had hij er voor gezeten. Had ik niet verwacht van Max.
Als hij gas geeft zit hij vlak achter Leclerc; dat schiet toch ook niet op? Je moet juist een gat laten om een snel rondje te kunnen draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 06:23
Roamor schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:20:
[...]

Als hij gas geeft zit hij vlak achter Leclerc; dat schiet toch ook niet op? Je moet juist een gat laten om een snel rondje te kunnen draaien.
Nouja, Vettel doet dat wel en die staat P3, dus ik denk dat het niet zo'n probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Grrrrrene schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:19:
[...]

Het maakt niemand hier iets uit of je hem/haar serieus neemt, dus helemaal prima dat je alleen naar Horner luistert. Ben dan wel benieuwd wat je in zo'n topic als dit doet waar mensen hun visie geven op de sport? :*
Ik geef dan ook heel eerlijk toe dat ik doorgaans heel weinig in dit topic reageer ;) .
Ik ga wel weer verder met stofzuigen... :>

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-09 15:58
De Mercedessen hebben ook gewoon zitten klooien door specifiek te benoemen niemand er voorbij te laten. Die zagen het gedonder alweer aankomen en rijden lachend weg ;w

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 12:14

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Erapaz schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:17:
Max zit gewoon te slapen. Vettel haalt hem buitenom in in de hairpin, hij had makkelijk zijn auto naar buiten kunnen laten lopen en gas geven. Dan had hij er voor gezeten. Had ik niet verwacht van Max.
Max moet ruimte voor hem hebben anders rijdt ie de hele ronde in de vuile lucht van de voorganger. Vettel was bang dat ie de vlag niet ging halen en ging er voorbij, dat vermoed ik tenminste.

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Bosmonster schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:19:
[...]

Ja snap niet waarom Max hem bijna stil laat vallen. Vettel is nog aan het zigzaggen en Max had hem daar voorbij kunnen gassen weer.

Maar ik ben geen F1 coureur, dus misschien heb ik het mis.
VER liet hem niet stil vallen. Hij wilde ruimte maken tussen hem en LEC, je wilt er in een snelle ronde namelijk niet direct achter zitten. Vervolgens wordt hij ingehaald door VET en gaat zijn motor in antistall ofzo en pakt deze niet meteen op waardoor hij ook nog eens ingehaald wordt door RIC en HUL.

Maar genoeg hierover, ik heb nu alweer zin in de race. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Roamor schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:20:
[...]

Vettel verbetert achter Leclerc toch ook gewoon zijn tijd? Ruimte zat dus. Max maakt een fout en moet niet zo zeuren.

@Dj-sannieboy Ik dacht in eerste instantie ook aan problemen met de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Grrrrrene schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:19:
[...]

Het leek erop dat de auto even inhield toen Vettel er langs kwam. Hij schudt en komt nauwelijks vooruit. Als hij toen gas had gegeven had hij het plekje direct achter Vettel kunnen pakken. Altijd nog beter dan geen tijd kunnen zetten in je 2e Q3-run :)
Yeah was gek schokkerig. Vraag me af of dat opzettelijk was of dat de motor gewoon even haperde of anti-stallde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Erapaz schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:22:
[...]

Vettel verbetert achter Leclerc toch ook gewoon zijn tijd? Ruimte zat dus. Max maakt een fout en moet niet zo zeuren.

@Dj-sannieboy Ik dacht in eerste instantie ook aan problemen met de auto.
LEC was al een flink stukje weg hè. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Maurice079 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:22:
De Mercedessen hebben ook gewoon zitten klooien door specifiek te benoemen niemand er voorbij te laten. Die zagen het gedonder alweer aankomen en rijden lachend weg ;w
Een ander team had ook als eerste naar buiten kunnen gaan, maar deden dat niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 19-09 10:15
Heerlijk toch? :9 Genaaid worden, gefrustreerd zijn en daarna met gebalde vuist verklaren dat die regel dus uit de boeken is. Beetje spektakel en drama ;) Kan alleen maar een mooi schouwspel worden in de komende kwalificaties, bandjes oproken bij het oplijnen voor de kwalificatie!

Ben erg benieuwd naar morgen, racepace van Red Bull lijkt goed maar op dat rechte stuk verliezen ze veel (wel minder dan vorig jaar tov bijv Mercedes, Honda heeft duidelijk een hogere top dan Renault). Tegelijkertijd een lang recht stuk, dus als je dichtbij zit kun je met DRS ook echt wel wat doen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Alonso is ook een keer overkomen wat Max vandaag over kwam. Hij loste dat toen zo op:

Met toen over de radio "Magnussen wanted to race me till corner 1"

Alonso is een grote baas.

[ Voor 20% gewijzigd door 3x3 op 13-04-2019 09:32 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:23:
[...]

Een ander team had ook als eerste naar buiten kunnen gaan, maar deden dat niet.
Precies, ze doen het zichzelf allemaal aan. Nu valt het muntje goed voor Ferrari / Vettel, maar een volgende keer is hij misschien de lul. Ik vind het ook wat flauw om zo hard op Vettel in te hakken als ze nu bij Ziggo doen: als jij achter iemand zit die vlak voor het rode licht over de finishlijn komt, wat denk je dan wat je zou doen? Natuurlijk ga je er langs. Dan maar niet mr. Nice Guy, je moet een tijd zetten want je hebt (nog) geen pole.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Dit soort zaken maakt F1 kijken juist zo sappig :)
Plus dat VER morgen een tandje extra gemotiveerd is om bij rood in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:26

DataGhost

iPL dev

Snowdog schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:21:
[...]

Nouja, Vettel doet dat wel en die staat P3, dus ik denk dat het niet zo'n probleem was.
Ja maar als je niet verwacht dat iemand zo'n naai-actie uithaalt kan je gewoon die extra seconde pakken. Vettel ging ervoor en had in de bocht al meer snelheid toen Max z'n middelvinger opstak, maar toen was het al veel en veel te laat voor Max om nog gas te geven (en niet te spinnen) en hem voor te blijven. Vettel had 'm dus al gewonnen voordat de inhaalactie voorbij was, en wist dat Max dus ruimte zou laten vallen, en dus kon hij zelf die ruimte pakken die Max wilde laten vallen. Als 'ie ging racen had 'ie sowieso z'n Q verneukt (en die van Vettel ook). Voor Vettel was er niks te verliezen, want die stond toch al voor Max, dus effectief had 'ie in die bocht er al voor gezorgd dat Max hem niet meer voorbij kon, of 'ie nou zou gaan racen of niet.

[ Voor 3% gewijzigd door DataGhost op 13-04-2019 09:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Bosmonster schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:22:
[...]

Yeah was gek schokkerig. Vraag me af of dat opzettelijk was of dat de motor gewoon even haperde.
Ik denk dat het anti stall was omdat hij moest afremmen in die bocht. Waarschijnlijk te hoge versnelling. Hij trekt ook niet goed op. :)

Mensen, laat het toch. Misschien had Max P4 gepakt als hij een tweede run had gedaan, maar waarschijnlijk was het alsnog P5 geweest. Gentlemen agreements betekenen ook niks en iedereen gaat voor eigen succes. Max had gewoon door moeten karren. Het zal wel.

Max is in ieder geval weer boos door kwalificatie. Als hij dat weer goed omzet dan moeten die Ferrari's zich morgen erg zorgen gaan maken en Mercedes misschien ook wel. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 19-09 11:06

AzzKickah

06-CENSORED

Nou, hier kunnen we verder wel kort over zijn: KUT. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 19-09 10:15
3x3 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:24:
Alonso is ook een keer overkomen wat Max vandaag over kwam. Hij loste dat toen zo op:

[YouTube: Magnussen and Alonso Monza]

Alonso is een grote baas.
Ik geen goede quali? Dan jij ook niet! :+ :9 I love it!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Arjan90 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:24:
Heerlijk toch? :9 Genaaid worden, gefrustreerd zijn en daarna met gebalde vuist verklaren dat die regel dus uit de boeken is. Beetje spektakel en drama ;) Kan alleen maar een mooi schouwspel worden in de komende kwalificaties, bandjes oproken bij het oplijnen voor de kwalificatie!
Dat is weer de oude Max die we kennen hè. :P

Straks maar even een gesprekje met Helmut Marko om weer tot rust te komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
DataGhost schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:25:
[...]

Ja maar als je niet verwacht dat iemand zo'n naai-actie uithaalt kan je gewoon die extra seconde pakken.
Nee, dat kun je niet. Als je weet dat jij vlak voor het rode licht over de finishlijn komt, WEET je gewoon dat degene achter je te laat gaat zijn. DUS weet je ook dat die persoon er langs zal komen. Ze willen allemaal in die laatste seconde over de de streep en dat past gewoon niet.

Ik zie het net als maar 1 run doen in Q3 om een setje banden te sparen of op de mediums in Q2 voor een betere race strategie: als je dan respectievelijk een gele vlag situatie hebt in Q3 of niet naar Q3 door gaat omdat de anderen op soft ineens veel sneller zijn, heb je dat aan je eigen gokje te danken. Mercedes deed dit gewoon slim: mikken op start-finish met nog een seconde of 20 (?) te gaan. Als er dan iemand jou voorbij gaat: prima, dan houd je even in. Als je op finish lijn met 2s te gaan mikt, leg je je hoofd op het hakblok :P

[ Voor 34% gewijzigd door Grrrrrene op 13-04-2019 09:31 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:04

JB

Cédric roelt!

PalingDrone schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:25:
Dit soort zaken maakt F1 kijken juist zo sappig :)
Plus dat VER morgen een tandje extra gemotiveerd is om bij rood in te halen.
Alleen te hopen dat Max dan ook iets meer rust bewaard met bepaalde keuzes, anders kan het ook een korte race worden :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:06
pro_6or schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:12:
[...]

Je kunt wegrijden wat je wil, het gaat om de line up.

Of je moet als eerste gaan.

Dit was weldegelijk een vooropgezet plan van Ferrari. Zeer smerig. Max is kwetsbaar als 1 tegen 2.
Ik zag hier geen plan in. Lec was Max niet aan het ophouden. Max ging zelf daar zeer traag om een gat te laten vallen en te timen. Vet wil ook niet te laat komen en gaat er langs.

De enigen die, mogelijk opzettelijk, liepen te treuzelen leken mij de mercs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:54
Ongeschreven regel of niet, het was gewoon niet handig van Max.

Afgaande op de onboard zie ik dat hij erg verbaasd is en niet snel genoeg reageert op Vettel. Daarna zegt hij meteen "we are finished right" , komt op mij over alsof hij het meteen opgaf. Terwijl de renaults dus nog wel een rondje konde doen.

Achja, klaar... Of hij P4 of P3 wel had gehaalt zullen we nooit meer achter komen.
In de toekomst zal het niet snel meer gebeuren in ieder geval.

Morgen dan hopelijk een leuke en spannende race. Met pissige Max moet dat wel lukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
sjaool schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:27:
[...]

Dat is weer de oude Max die we kennen hè. :P

Straks maar even een gesprekje met Helmut Marko om weer tot rust te komen. :)
En van zijn vader.. Dit is dus precies waarom ik Verstappen een van de mindere vind van het veld. Beetje kalimero gedrag als er iets gebeurd. De Mercedessen reden langzaam en beide Haas auto's hebben ook geen snelle ronde kunnen zetten. Ga dan eerder naar buiten en geloof in jezelf en geef gas.

Vettel geef ik hierin gelijk. Als je denkt de vlag te gaan missen ga je er voorbij.Max neemt het zelf nu ook niet zo nauw met de "gentlemen agreements" die er zijn als het hem goed uitkomt.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Plenkske schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:31:
"we are finished right" , komt op mij over alsof hij het meteen opgaf. Terwijl de renaults dus nog wel een rondje konde doen.
Ja, finished om een P3 of P4 te halen omdat hij niet meer kon aanzetten. Renault en Haas waren geen bedreiging.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-09 20:54
Daniel_Elessar schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:32:
[...]

En van zijn vader.. Dit is dus precies waarom ik Verstappen een van de mindere vind van het veld. Beetje kalimero gedrag als er iets gebeurd. De Mercedessen reden langzaam en beide Haas auto's hebben ook geen snelle ronde kunnen zetten. Ga dan eerder naar buiten en geloof in jezelf en geef gas.

Vettel geef ik hierin gelijk. Als je denkt de vlag te gaan missen ga je er voorbij.Max neemt het zelf nu ook niet zo nauw met de "gentlemen agreements" die er zijn als het hem goed uitkomt.
Of je een goede coureur bent of niet hangt af van de mate waarin je je frustratie weet te verbergen?

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ach, die wagen staat toch gewoon op de plek waar hij hoort? Achter de Mercedessen en Ferrari's. RBR is gewoon het derde team, ook dit jaar.

Dat VER dat verschil in de race kleiner kan maken is zijn verdienste, maar voor Q is dit een normaal resultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Mugwump schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:33:
[...]

Of je een goede coureur bent of niet hangt af van de mate waarin je je frustratie weet te verbergen?
Hoe je ermee omgaat vooral. je mag natuurlijk gefrustreerd zijn. Maar beetje zelfreflectie kan echt geen kwaad. En hierin is RB zélf de schuldige met hun tactiek. Daarnaast het is al eens voorgekomen dat Verstappen als een kleuter niet naar een persco gaat na een race omdat er iets niet naar zijn zin ging en dan kwaad is. Dat doen andere coureurs wél gewoon. Die dan elkaar verwensingen maken :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 19-09 06:23
DataGhost schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:25:
[...]

Ja maar als je niet verwacht dat iemand zo'n naai-actie uithaalt kan je gewoon die extra seconde pakken. Vettel ging ervoor en had in de bocht al meer snelheid toen Max z'n middelvinger opstak, maar toen was het al veel en veel te laat voor Max om nog gas te geven (en niet te spinnen) en hem voor te blijven. Vettel had 'm dus al gewonnen voordat de inhaalactie voorbij was, en wist dat Max dus ruimte zou laten vallen, en dus kon hij zelf die ruimte pakken die Max wilde laten vallen. Als 'ie ging racen had 'ie sowieso z'n Q verneukt (en die van Vettel ook). Voor Vettel was er niks te verliezen, want die stond toch al voor Max, dus effectief had 'ie in die bocht er al voor gezorgd dat Max hem niet meer voorbij kon, of 'ie nou zou gaan racen of niet.
Zo'n naai actie is het ook weer niet, als iedereen daar nog trager gaat, haalt de rest de lijn niet op tijd.
Verder niet met de rest van je verhaal eens, Max reageerde gewoon slecht op wat er gebeurde, waarschijnlijk omdat 'ie pissed was. En hij probeert daarna gewoon weer een gat te laten vallen, dan lijkt anti-stall in werking te treden ofzo en dan gaat het helemaal mis. De echte naai-actie was eigenlijk gewoon Merc met die slome outlap, maar goed, ook Max (en het team, die hadden moeten anticiperen) zit er hier goed naast imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:08
Jongens Jongens, iedereen had gewoon de vlag kunnen halen als HAM gewoon een 2 minuut Out lap had gereden, maar hij moest hem 10-15 seconden langzamer doen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

JB schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:29:
[...]

Alleen te hopen dat Max dan ook iets meer rust bewaard met bepaalde keuzes, anders kan het ook een korte race worden :+
Als Max iets aangetoond heeft is dat hij een stuk volwassener/geduldiger is geworden in de races.

Nog steeds aggressief zoals hij is, maar niet meer de idiote acties die we begin vorig seizoen zagen.

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 13-04-2019 09:40 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:58
Uiteindelijk is het de schuld van Maldonado dat Red Bull geen tweede run heeft kunnen doen

(Jemig gasten, laat het toch eens rusten. 38 minuten na de vlag nog steeds naar iedereen wijzen terwijl het resultaat er niet anders van wordt.. drink even een kopje koffie of thee, kijk naar het zonnetje en geniet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Daniel_Elessar schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:35:
[...]

Hoe je ermee omgaat vooral. je mag natuurlijk gefrustreerd zijn. Maar beetje zelfreflectie kan echt geen kwaad. En hierin is RB zélf de schuldige met hun tactiek. Daarnaast het is al eens voorgekomen dat Verstappen als een kleuter niet naar een persco gaat na een race omdat er iets niet naar zijn zin ging en dan kwaad is. Dat doen andere coureurs wél gewoon. Die dan elkaar verwensingen maken :+
Iedereen gaat op zijn eigen manier om met teleurstellingen, maar nogmaals dat heeft echt niets te maken met de vraag of iemand een goede coureur is.
McEnroe was ook geen mindere tennisser omdat hij regelmatig los ging op de wedstrijdleiding om maar eens wat te noemen.

Het gaat gewoon om wat je op de baan presteert en daarmee samenhangend hoe goed je het team weet te helpen om de auto te verbeteren en af te stellen.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Daniel_Elessar schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:35:
[...]

Dat niet naar de persco gaan is wel een heel erg oude koe. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Bosmonster schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:39:
[...]

Als Max iets aangetoond heeft is dat hij een stuk volwassener/geduldiger is geworden in de races.

Nog steeds aggressief zoals hij is, maar niet meer de idiote acties die we begin vorig seizoen zagen.
Absoluut! Ook vorig jaar zeer goed om laten buigen. Komt goed morgen 8)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:25:
[...]

Ik denk dat het anti stall was omdat hij moest afremmen in die bocht. Waarschijnlijk te hoge versnelling. Hij trekt ook niet goed op. :)

Mensen, laat het toch. Misschien had Max P4 gepakt als hij een tweede run had gedaan, maar waarschijnlijk was het alsnog P5 geweest. Gentlemen agreements betekenen ook niks en iedereen gaat voor eigen succes. Max had gewoon door moeten karren. Het zal wel.

Max is in ieder geval weer boos door kwalificatie. Als hij dat weer goed omzet dan moeten die Ferrari's zich morgen erg zorgen gaan maken en Mercedes misschien ook wel. :+
Deze snap ik even niet. Het hele idee van het race topic is dat we kunnen slowchatten over wat er op de baan gebeurt. Het hoort er toch bij om lekker te discussiëren wie zijn fout het was en of Max zich hier laat kennen? Zoals genoemd, deel van de charme van F1.

Max laat zich hier naaien, hem kennende zet hij dat morgen tijdens de race weer recht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

Het was inderdaad Mercedes die de hele trein ophield. Voor de achterste wagens was het echt fysiek onmogelijk.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3

3x3

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:25:
[...]

Meestal heeft Verstappen een prima race als hij boos is. Ik wil 'm wel weer op het podium zien morgen, dan houdt hij ook zijn 3e plek in het WK. Gezien de long runs & de inhaalmogelijkheden op dit circuit denk ik wel dat dat moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Trouwens wel weer vreemd dat de Ferrari zo belachelijk snel was op het rechte stuk, maar het toch in de quali weer niet waar weet te maken.

Waar Mercedes een quali-modus heeft, heeft Ferrari volgens mij een training-modus ingebouwd ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Goed gedaan van GAS, mag ook wel gezegd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

PalingDrone schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:45:
Goed :? Wat is er precies goed aan?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

PalingDrone schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:45:
Ehm. De enige mazzel van GAS was dat het gat met het middenveld zo groot was dat hij op 9 tienden nog steeds 6de was :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:23
Eigenlijk was het Hamilton die de rest naaide hier, die trage outlap betekende dat de laatste 4-6 wagens het nooit zouden kunnen halen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Het is te hopen dat Renault 'm binnenkort niet pakt. Is weer koren op de molen :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
JB schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:46:
[...]

Goed :? Wat is er precies goed aan?
Recht achter je ploeggenoot en gewoon in de laatste sessie mee kunnen rijden, ik zie flinke vooruitgang ten opzichte van eerdere races.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Erapaz schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:40:
[...]

Deze snap ik even niet. Het hele idee van het race topic is dat we kunnen slowchatten over wat er op de baan gebeurt. Het hoort er toch bij om lekker te discussiëren wie zijn fout het was en of Max zich hier laat kennen? Zoals genoemd, deel van de charme van F1.

Max laat zich hier naaien, hem kennende zet hij dat morgen tijdens de race weer recht.
Lees eens wat reacties hier terug. Er is een verschil tussen slowchatten en gewoon zuur gaan doen om een lullig plaatsje. Sterker nog, hier wil je misschien wel liever P5 zitten aan de buitenkant dan P4. Dan kan je buitenom met meer snelheid de bocht nemen en als die doordraait dan zit je binnen en kan je naar buiten lopen en plaatsen pakken. Dat deed Max vorig jaar en zo pakte hij toen P4 van Hamilton. ;)

Verder begrijpt hier nu werkelijk niemand wat adrenaline met je doet? Het maakt je in ieder geval niet kalm. Dus ja, laat het toch. Gewoon morgen naar de race kijken. Dan zien wel wel. Het doel is Ferrari, een team met een uitzonderlijke reputatie om hun race weg te gooien. Verder was de longrun pace van Verstappen uitstekend. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

PalingDrone schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:47:
[...]

Recht achter je ploeggenoot en gewoon in de laatste sessie mee kunnen rijden, ik zie flinke vooruitgang ten opzichte van eerdere races.
Met een andere compound in Q2.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• niels j
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-08 11:37
Boordcam van laatste ronde van VER: https://streamable.com/o8pvn

Edit: vergeet hij nou terug te schakelen omdat hij druk was met het zwaaien naar VET in de bocht??

[ Voor 61% gewijzigd door niels j op 13-04-2019 10:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

JB schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:48:
[...]

Met een andere compound in Q2.
Idd. Het verschil was 0.6 op een zachtere compound. En in Q3 9 tienden op dezelfde.

Dat is niet goed, dat is gewoon waardeloos nog steeds. Die 6de plek is een mazzeltje voor GAS door het enorme gat naar Renault.

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 13-04-2019 09:50 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Plenkske schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:31:
Ongeschreven regel of niet, het was gewoon niet handig van Max.

Afgaande op de onboard zie ik dat hij erg verbaasd is en niet snel genoeg reageert op Vettel. Daarna zegt hij meteen "we are finished right" , komt op mij over alsof hij het meteen opgaf. Terwijl de renaults dus nog wel een rondje konde doen.
Ik heb het rondje eens onboard teruggekeken. Hij start z'n outlap achter Leclerc die weer achter de renaults rijdt. LEC haalt beide Renaults in en verstappen rijdt achter hem aan. Vettel rijdt weer achter Verstappen aan. Op een gegeven moment krijgt hij de opdracht van z'n engineer om een gat van 5 seconden te laten vallen achter LEC (das wel een hoop) en bij 3,5s gat haalt Vettel hem in. Dan krijgt hij de opdracht om weer die 5sec te laten vallen en dan halen beide Renaults hem in. Hij laat dan opnieuw een gat vallen en z'n engineer roept "mate you gotta go now!" en dat was in de laatste bocht en dat was al te laat. De renaults halen het net, Max haalt het niet. Die op merking "we're finisched" was pas nadat hij over de streep was.

Gewoon niet goed genoeg gecoacht of teveel geleund op de coaching. Zeg het maar.

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 13-04-2019 09:51 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:23
PalingDrone schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:47:
Het gat was nog steeds 8 tiende, Gasly had gewoon mazzel deze keer.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Bosmonster schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:49:
[...]

Idd. Het verschil was 0.6 op een zachtere compound. En in Q3 9 tienden op dezelfde.

Dat is niet goed, dat is gewoon waardeloos nog steeds.
Dat gaat morgen pijnlijk zijn. Max heeft daar niets aan als teamgenoot. Kunnen geen potten breken zo.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

JB schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:50:
[...]

Dat gaat morgen pijnlijk zijn. Max heeft daar niets aan als teamgenoot. Kunnen geen potten breken zo.
Nou het kan idd pijnlijk gaan worden bij de start aangezien GAS op de softs start en dus mogelijk wel beter weg kan gaan komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Bosmonster schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:50:
[...]

Nou het kan idd pijnlijk gaan worden bij de start aangezien GAS op de softs start en dus mogelijk wel beter weg kan gaan komen...
:D Rijd ie ook nog in de weg. Och erm :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Bosmonster schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:50:
[...]

GAS mag niet botsen/crashen (en zeker niet tegen VER), ik verwacht dat ie op safe speelt en het gevecht met VER echt niet aangaat.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Bosmonster schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:45:
Trouwens wel weer vreemd dat de Ferrari zo belachelijk snel was op het rechte stuk, maar het toch in de quali weer niet waar weet te maken.

Waar Mercedes een quali-modus heeft, heeft Ferrari volgens mij een training-modus ingebouwd ofzo.
Het is de brandstof.
Ik suggereerde het al voor dat Horner er mee kwam in Bahrein,

Naar vruchtensap geurende brandstof, schijnt de performance te verklaren bij Ferrari volgens Horner.

Afbeeldingslocatie: https://www.autofreaks.com/wp-content/uploads/2015/04/Scuderia-Ferraris-Sebastian-Vettel-finds-the-winning-formula-with-Shell-Helix-Ultra-with-PurePlus-Technology-1024x682.jpg Vettel is er blij mee.

[ Voor 9% gewijzigd door 3x3 op 13-04-2019 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-09 15:58
KillerBee schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:52:
[...]

GAS mag niet botsen/crashen (en zeker niet tegen VER), ik verwacht dat ie op safe speelt en het gevecht met VER echt niet aangaat.
Ik verwacht wel dat ie enige bewijsdrang heeft na de afgelopen races. Ik zou daar toch niet zo zeker van zijn :9

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
niels j schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:49:

Edit: vergeet hij nou terug te schakelen omdat hij druk was met het zwaaien naar VET in de bocht??
Daar lijkt het wel op. Gewoon waardeloze omstandigheden dit. Meestal haalt iedereen net de vlag, maar als Mercedes iedereen gaat ophouden en Vettel dan voor zichzelf gaat omdat hij ook moet, dan krijg je dit. Het zal wel, veranderd waarschijnlijk toch weinig of niks aan het resultaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Maurice079 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:53:
[...]

Ik verwacht wel dat ie enige bewijsdrang heeft na de afgelopen races. Ik zou daar toch niet zo zeker van zijn :9
Ik hoop het in elk geval niet! :o
Maar je weet idd niet wat het met de psyche van GAS doet, dit alles... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

Dat zou heel dom zijn. Als zij morgen elkaar dwars zitten, dan denk ik dat GAS een "nette" boardradio krijgt en daarna op de koffie mag bij Marko. Is gewoon een seconde trager...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
niels j schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:49:

Ah, Max probeert gewoon een gat op de voorligger te hebben, en met steeds nieuwe voorliggers blijf je maar naar achteren schuiven, wanneer hij eerder gas gegeven had was dat gat er nooit geweest en was een snelle tijd sowieso uitgesloten, gepiepelt heet dat, dat zal 'm iig niet nog eens gebeuren, tnx 4 de onboard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:16

Edd

[...]

Ik niet. Hij moet gewoon een solide race rijden en op P6 eindigen.
Alles lager en hij is gezien vrees ik.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
hoevenpe schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:50:
[...]

Het gat was nog steeds 8 tiende, Gasly had gewoon mazzel deze keer.
Grootste verschil in vergelijking met voorgaande GPs was dat de top 3 teams gewoon veel sneller waren dat de rest. Gasly was ook echt maar ongeveer 3 hondersten sneller dan de Renaults.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Mugwump schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:56:
[...]

Grootste verschil in vergelijking met voorgaande GPs was dat de top 3 teams gewoon veel sneller waren dat de rest. Gasly was ook echt maar ongeveer 3 hondersten sneller dan de Renaults.
Die Renaults rookten zo enorm tijdens de FP dat ze er waarschijnlijk een zut extra olie in gegooid hebben om te voorkomen dat de boel voortijdig ploft.
Mij benieuwen of die Renaults een hele raceafstand volhouden deze keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Mugwump schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:56:
[...]

GAS morgen moet in niemandsland rijden als het goed gaat. Hij is niet snel genoeg om mee te komen met de top 5, maar zou echt wel sneller moeten zijn om niet in gevecht te hoeven met de Renaults/Haasen.

Als alles goed gaat heeft GAS morgen een hele saaie race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Bosmonster schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:01:
[...]

GAS morgen moet in niemandsland rijden als het goed gaat. Hij is niet snel genoeg om mee te komen met de top 5, maar zou echt wel sneller moeten zijn om niet in gevecht te hoeven met de Renaults/Haasen.

Als alles goed gaat heeft GAS morgen een hele saaie race.
Je pakt best vaak DRS op deze inhaalbaan, belooft een leuke race te worden imho.
Schiet ook lekker op met zo'n lang recht stuk.

[ Voor 4% gewijzigd door PalingDrone op 13-04-2019 10:03 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

De gaps tussen team mates in Q3:

Mercedes: 0.023

Ferrari: 0.017

Renault: 0.004

Red bull: 0.841

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Mugwump schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:40:
[...]

Iedereen gaat op zijn eigen manier om met teleurstellingen, maar nogmaals dat heeft echt niets te maken met de vraag of iemand een goede coureur is.
McEnroe was ook geen mindere tennisser omdat hij regelmatig los ging op de wedstrijdleiding om maar eens wat te noemen.

Het gaat gewoon om wat je op de baan presteert en daarmee samenhangend hoe goed je het team weet te helpen om de auto te verbeteren en af te stellen.
Klopt je kunt nog zo'n klootzak zijn en wel goed zijn in je sport. Maar mensen die zo met hun woede omgaan mogen toch wel eens een boek over anger management pakken. Dit heeft Verstappen aan zijn team te danken en Mercedes die een slome outlaw reden maar wel 19seconden over hadden om onder de vlag door te komen.
Als je gokt op een paar seconden over te hebben en weet dat er nog auto's achter je rijden moet je niet verbaasd zijn als die er nog voorbij komen.

En ja het niet naar de persco gaan is inderdaad een oude koe :p En Verstappen heeft wel zich wel iets verbeterd daarin. Maar ja, om eerlijk te zijn is dat een van de redenen waarom ik geen verstappen fan ben. Hij kan inderdaad prima rijden maar mist nog wel wat om ook WK te worden. Hoofd koel houden voornamelijk. Misschien moet hij eens met "De Professor" gaan praten daarover :p
Er zijn er nog in dit veld die zeer goed kunnen rijden en wel een "leuk" vibe hebben.

En de snor van Vettel, hij heeft bij Top gear al eens een geweldige Mansell impressie gegeven...

[ Voor 6% gewijzigd door Daniel_Elessar op 13-04-2019 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Daniel_Elessar schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:07:
[...]

Klopt je kunt nog zo'n klootzak zijn en wel goed zijn in je sport. Maar mensen die zo met hun woede omgaan mogen toch wel eens een boek over anger management pakken. Dit heeft Verstappen aan zijn team te danken en Mercedes die een slome outlaw reden maar wel 19seconden over hadden om onder de vlag door te komen.
Als je gokt op een paar seconden over te hebben en weet dat er nog auto's achter je rijden moet je niet verbaasd zijn als die er nog voorbij komen.

En ja het niet naar de persco gaan is inderdaad een oude koe :p En Verstappen heeft wel zich wel iets verbeterd daarin. Maar ja, om eerlijk te zijn is dat een van de redenen waarom ik geen verstappen fan ben. Hij kan inderdaad prima rijden maar mist nog wel wat om ook WK te worden. Hoofd koel houden voornamelijk. Misschien moet hij eens met "De Professor" gaan praten daarover :p
Nou, hij is daarin inderdaad geen smooth operator. Zou vandaag de dag wellicht handiger zijn. Maar het grote probleem vind ik metname dat RBR zich de kaas van het brood laat eten. Ze leken de urgentie niet aan te voelen. Stond Mercedes trouwens dichtst bij de pit uitgang? Dit was metname van hen een vooropgezet plan.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
pro_6or schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:10:
[...]

Nou, hij is daarin inderdaad geen smooth operator. Zou vandaag de dag wellicht handiger zijn. Maar het grote probleem vind ik metname dat RBR zich de kaas van het brood laat eten. Ze leken de urgentie niet aan te voelen. Stond Mercedes trouwens dichtst bij de pit uitgang? Dit was metname van hen een vooropgezet plan.
Mercedes staat al sinds 2015 het dichts bij de uitgang ingang. :>
Winnaar WCC staat vooraan achteraan en de pitboxen staan op volgwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

pro_6or schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:10:
[...]

Nee, mercedes staat het dichtst bij de pit ingang. Dit geeft je een voordeel in een race, als je tegelijk pit. De achterste heeft dan voorrang en de voorste mag niet "releasen".
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:11:
[...]

Mercedes staat al sinds 2015 het dichts bij de uitgang. :>
Winnaar WCC staat vooraan en de pitboxen staan op volgwoorden.
? Ingang toch?

[ Voor 17% gewijzigd door JvS op 13-04-2019 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
[...]

Hmmm, ik hou daar juist wel van, beetje emoties, Senna was daar ook niet vies van, VET kan er ook wat van, en wat dacht je van Alonso? Een machine als Schumacher vond ik dan juist weer saai.
Vuurwerk is toch mooi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:11:
[...]

Mercedes staat al sinds 2015 het dichts bij de uitgang. :>
Winnaar WCC staat vooraan en de pitboxen staan op volgwoorden.
Dichtst bij de ingang toch? :P

Maar iedereen bepaalt zelf gewoon wanneer ze naar buiten gaan, dit was geen kwestie van 'vooraan staan bij het groene licht' ofzo. Tja, die langzame outlap van Mercedes zou je achteraf misschien niet-collegiaal kunnen noemen, maar ik geloof echt niet dat het een vooropgezet plan was ofzo. Die reden gewoon hun eigen outlap, zoals ze het recht hebben te doen. Het was gewoon een beetje amateuristisch van Max dat ie zich liet inhalen door Vettel, en het was niet helemaal netjes van Vettel dat ie iemand inhaalde vlak voor start/finish (de tweede keer op rij trouwens dat ie dat deed).

[ Voor 51% gewijzigd door naitsoezn op 13-04-2019 10:17 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:16

Edd

PalingDrone schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:12:
Een machine als Schumacher vond ik dan juist weer saai.
Mwah.. Schumacher kon ook uit zijn slof schieten als het niet ging als hij wou.

-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

naitsoezn schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:13:
[...]

Dichtst bij de ingang toch? :P
Iedere uitgang is ook een ingang.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mugwump
[...]

Ach ik ben nog wel chauvinistisch genoeg om te hopen dat Verstappen maximaal presteert, maar ik wil zeker niet stellen dat het een sympathiek persoon is. Hoeft van mij ook niet, ik wil gewoon mooie races zien.
Wat hij in mijn ogen vooral mist om WK te worden op het moment is een competitieve auto. :P
Zijn gedrag op de baan is de laatste tijd gewoon heel volwassen. Zo'n actie met Sainz is op het randje, maar kan wel. En de enige reden dat hij überhaupt zo'n actie moest maken is omdat het materiaal het redelijk af liet weten.
Ik zie in dit soort gescheld op de boordradio niet echt een belemmering voor het WDC. Als het bij Lewis niet loopt wordt hij een verwende diva, Vettel een jankend, Max een scheldende tokkie...het zijn gewoon allemaal mensen die heel graag willen winnen. Wat dat betreft zie je bijvoorbeeld bij Vettel de laatste jaren juist dat hij onder druk op de baan bezwijkt. Zo'n spin in de laatste GP is een duur geintje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

Hmmm, ik hou daar juist wel van, beetje emoties, Senna was daar ook niet vies van, VET kan er ook wat van, en wat dacht je van Alonso? Een machine als Schumacher vond ik dan juist weer saai.
Vuurwerk is toch mooi?
Schumacher kon er ook wel wat van ;) Stelt het duwtje bij Ocon niets voor... Sowieso gek van dat die clown zo vaak in beeld wordt gezet :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bosmonster schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:15:
[...]

Iedere uitgang is ook een ingang.
Behalve bij de pitstraat :P

Heb het nog ff opgezocht. Ze staan het dichtst bij de ingang van de pit. Twee voordelen:
- Bij het binnenrijden heb je geen andere teams die in de weg staan
- Bij het wegrijden heb je voorrang op anderen die weg zouden willen rijden en ongeveer tegelijk zijn

[ Voor 41% gewijzigd door JvS op 13-04-2019 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
JB schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:16:
[...]

Schumacher kon er ook wel wat van ;) Stelt het duwtje bij Ocon niets voor... Sowieso gek van dat die clown zo vaak in beeld wordt gezet :/
Mmmm dat valt bij mij meer in de categorie nare streken, maar ieder interpreteert dat op zijn eigen manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

PalingDrone schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:18:
[...]

Mmmm dat valt bij mij meer in de categorie nare streken, maar ieder interpreteert dat op zijn eigen manier.
De actie van Max op dat moment bedoel je?

[YouTube: Schumacher vs Coulthard Spa 1998]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Wat mij verbaasd dat max niet het spelletje speelde als ik geen vrijbaan heb voor een laatste run dan jij ook niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
Emoties horen bij de sport .... Love it en niks mis mee.

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

groggy schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:21:
Wat mij verbaasd dat max niet het spelletje speelde als ik geen vrijbaan heb voor een laatste run dan jij ook niet.
Tov wie? Was in dit geval niet echt iemand aan te wijzen die in zijn buurt reed?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
JB schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:28:
[...]

Tov wie? Was in dit geval niet echt iemand aan te wijzen die in zijn buurt reed?
Hij heeft toch rijders er voorbij laten gaan waardoor hij zelf in de knel kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Die opmerking van Olav dat het middenveld geleid wordt door Renault/Haas, dat moet natuurlijk gewoon RBR zijn :') Daardoor vermoed ik dat dit het laatste seizoen van Max bij RBR is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

groggy schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:21:
Max liet een iets te groot gat op leclerc. Anders had Vettel er niet in kunnen duiken. Toen Vettel eenmaal ging inhalen kon Max dat niet meer pareren. Vettel was zeker niet netjes maar ik denk dat Max metname boos is op zichzelf dat dit kon gebeuren. Vettel is een zeer entitled persoon maar als hij weer achter Max had gewacht was hij wellicht weer besprongen geworden. De hazen konden al NOOIT meer aan hun rondje beginnen.

Dit lijkt me weldegelijk een vooropgezet plan van Mercedes. De rest van de teams hebben het laten gebeuren.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

groggy schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:31:
[...]

Hij heeft toch rijders er voorbij laten gaan waardoor hij zelf in de knel kwam
Ja omdat ie een gat probeerde te creëren. Vooraan in het veld werd dit veroorzaakt IMHO.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
[...]

Vuurwerk is toch mooi?
Op zich vind ik dat ook wel leuk maar Max zijn manier, tja.
Wat te denken van Hunt die een marshel in het gezicht slaat. Of coureurs die elkaar slaan/schoppen. En nee als je lief bent wordt je ook geen wereld kampioen. Maar zelf reflectie maakt een hoop goed, dit keer hadden ze het volledig aan zichzelf te danken. Dus dan moet je kwaad zijn op Horner&co niet op Vettel die wel nog een snelle ronde wilt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Interviews na de kwali, beginnend met een zure Max.
Hij geeft aan dat hij om de 3e plek vocht met Ferrari.

[YouTube: https://youtu.be/c8NhBq-upQM]

Samenvatting van de kwalificatie:

Excuses dat beide video's alleen extern beschikbaar zijn.

[ Voor 95% gewijzigd door 3x3 op 13-04-2019 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
shoombak schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:31:
Die opmerking van Olav dat het middenveld geleid wordt door Renault/Haas, dat moet natuurlijk gewoon RBR zijn :') Daardoor vermoed ik dat dit het laatste seizoen van Max bij RBR is.
Al eens naar de stand in het WDC gekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
shoombak schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:31:
Die opmerking van Olav dat het middenveld geleid wordt door Renault/Haas, dat moet natuurlijk gewoon RBR zijn
Vooral door de prestaties van Gasly vrees ik dit ook gewoon. Heb het al eerder gezegd, maar RBR is niet dichterbij de top gekomen terwijl het middenveld wel dichterbij RBR is gekomen, en dat is in het nadeel van Gasly. Da's geen pannenkoek, maar RBR heeft momenteel gewoon niet meer de auto waarmee je 'wel even' top-6 rijdt. Zo lang Max nog podia kan halen, blijft ie voorlopig nog in de race voor het WDC, maar het WCC is wel echt uit het zicht op dit moment. Als RBR niet snel flinke progressie kan boeken, vrees ik ook het WDC snel uit het zicht is.

Tegelijkertijd denk ik dat het ook niet in het voordeel is van Verstappen dat Gasly zo enorm achter blijft. Andere jaren wist Max dat RIC op het vinkentouw zat als ie ook maar even verslapt, maar nu kan ie wegkomen met kleine foutjes en nog steeds (ver) voor z'n teamgenoot staan. Jammer.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:00
Interview GAS en Max op Sky.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Daniel_Elessar schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:39:
[...]

Op zich vind ik dat ook wel leuk maar Max zijn manier, tja.
Wat te denken van Hunt die een marshel in het gezicht slaat. Of coureurs die elkaar slaan/schoppen. En nee als je lief bent wordt je ook geen wereld kampioen. Maar zelf reflectie maakt een hoop goed, dit keer hadden ze het volledig aan zichzelf te danken. Dus dan moet je kwaad zijn op Horner&co niet op Vettel die wel nog een snelle ronde wilt zetten.
“Niet op Vettel” zou je kunnen vervangen door “ook op Vettel”. Vettel is en blijft iemand die altijd denkt de grootste meneer te zijn. Ooit maakte hij het zo zelfs heel makkelijk voor RBR om Kvyat te slachtofferen voor Max. Kvyat had in die races ook best wat recht op zijn plek maar Vettel besliste anders. 4 voudig WK geeft dan veel gewicht.

Mercedes drukte het halve veld in de penarie de anderen lieten dit gebeuren en Max dacht een lekker gat op Leclerc te kunnen houden, net wat te veel, daar baalt Max zo van, zelf ook net verkeerd ingeschat.

een treffende spreuk

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:00
Onboard + Tracker: Vettel overtakes 3 cars on outlap

[Streamable: Onboard + Tracker: Vettel overtakes 3 cars on outlap]
Charles Leclerc's post qualifying full out lap Radio

[Streamable: bandicam 2019-04-13 13-17-09-809]
Karun's Skypad analysis of Bottas and Vettel side by side- Q3

[Streamable: 2019-04-13_03-23-28]
Christian Horner speaks on Verstappen's Q3 mishap, followed by interviews with: Toto Wolff, Leclerc and Kubica

Top three quali finishers interview with Martin Brundle

[ Voor 68% gewijzigd door Rivanov op 13-04-2019 10:57 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
wow wat een agressieve reactie zeg. niet normaal. net zijn vader. belachelijk. onrealistisch. bweeegh.

/sarcasm

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 09:34
pro_6or schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:52:
[...]

“Niet op Vettel” zou je kunnen vervangen door “ook op Vettel”. Vettel is en blijft iemand die altijd denkt de grootste meneer te zijn. Ooit maakte hij het zo zelfs heel makkelijk voor RBR om Kvyat te slachtofferen voor Max. Kvyat had in die races ook best wat recht op zijn plek maar Vettel besliste anders. 4 voudig WK geeft dan veel gewicht.
Zelden zoveel onzin in een post gezien.. _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Bedankt voor de filmpjes. Hulk wachtte eerst (nadat Vettel Max pakte) nog maar Max stond bijna stil na dat misschakelen issue (of wat het ook was).

Vettel duidelijk weer being Vettel. Rijd er echt met opzet 3 voorbij. Waaronder Max op een respectloze manier.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

P.O. Box schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:57:
[...]

wow wat een agressieve reactie zeg. niet normaal. net zijn vader. belachelijk. onrealistisch. bweeegh.

/sarcasm
Hebben we naar hetzelfde interview gekeken? :? Hij reageerde hier juist al wat rustiger/milder dan bij het interview met Ziggo (die hem vlak na de Q interviewde en dus nog erg boos was op dat moment).
Kom zeg, je legt nu echt een vracht zout op deze slak ;)

Oke dan... ik zie nu pas 8)7 :D

[ Voor 4% gewijzigd door KillerBee op 13-04-2019 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
P.O. Box schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:57:
[...]

/sarcasm
Wat is er mis mee :? Als jij dat al agressief vindt kan jij beter niet meer naar sport kijken :F

Samsung Flip 7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 09:34
Zucht, er staat toch duidelijk /sarcasm onder mensen..
Pagina: 1 ... 10 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.