[F1 2019] Race 3 GP van China Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:
  • 88.155 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Grrrrrene schreef op zondag 14 april 2019 @ 10:49:
[...]

Het gaat toch ook beter? Ik snap niet waarom je dat niet ziet. Ze stonden er vorig jaar met enige regelmaat een seconde achter met die PU-prutmotor erin. Nu nestelt hij zich geregeld tussen de Ferrari's en is het gat kleiner dan ooit. Dat Mercedes vandaag oppermachtig was, is zuur, maar is niet de basis om RBR nu al af te schrijven. Daarnaast was dat gat met Ferrari ook vrij groot.
Is dat zo? Vorig jaar had Max de race in China kunnen winnen maar danste hij een rondje met Vettel en pakte Ricciardo de winst. Hoe dan ook, de Redbull was toen de beste auto met een Renault motor erin. Vandaag zag je toch dat de Redbull / Honda echt te kort kwam op de Mercedes en de Ferrari. Dat kan je toch niet ontkennen dat dat geen verbetering is?

Ik probeer niet te neerslachtig te worden maar de Redbull / Honda gaat voorlopig nog niet heel hard. Hopelijk kunnen ze op de wat langzamere circuits wat competitiever zijn en zo nog een een podium pakken.

Daarbij komt dat Gasly het gewoon erg moeilijk heeft om Verstappen bij te houden waardoor het begint te lijken dat hij misschien toch niet de beste kandidaat voor dat stoeltje is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 20:28

d0s

sssst

Hippocampus schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:17:
[...]

Is dat zo? Vorig jaar had Max de race in China kunnen winnen maar danste hij een rondje met Vettel en pakte Ricciardo de winst. Hoe dan ook, de Redbull was toen de beste auto met een Renault motor erin. Vandaag zag je toch dat de Redbull / Honda echt te kort kwam op de Mercedes en de Ferrari. Dat kan je toch niet ontkennen dat dat geen verbetering is?

Ik probeer niet te neerslachtig te worden maar de Redbull / Honda gaat voorlopig nog niet heel hard. Hopelijk kunnen ze op de wat langzamere circuits wat competitiever zijn en zo nog een een podium pakken.

Daarbij komt dat Gasly het gewoon erg moeilijk heeft om Verstappen bij te houden waardoor het begint te lijken dat hij misschien toch niet de beste kandidaat voor dat stoeltje is.
De beste auto?! Vorig jaar was puur mazzel door de VSC. Ook toen kwamen ze te kort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

d0s schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:18:
[...]

De beste auto?! Vorig jaar was puur mazzel door de VSC. Ook toen kwamen ze te kort.
Ja, ok, maar ze waren erbij, ze reden er toen geen halve ronde achter ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RobertMe schreef op zondag 14 april 2019 @ 11:39:
[...]

Dus nu lag het probleem bij het contact met het asfalt? Want volgens mij is dat iets waar de vering voor moet zorgen ;) Als de downforce bij acceleratie moet zorgen dat je geen wielspin krijgt heb je slechte mechanische grip die moet compenseren dat de wielen te makkelijk van de grond komen bij een hobbel.
Nogmaals, op rechte stukken wil je het liefst zo weinig mogelijk downforce hebben omdat het alleen maar drag oplevert en dus ervoor zorgt voor een tragere acceleratie. En als het gebrek aan downforce wielspin geeft moet dat veel vaker zichtbaar zijn. Want op elk recht stuk met DRS wordt er wel opgeschakeld met de vleugel open.

Als RBR daadwerkelijk consistent slechte starts heeft door wielspin komt dat door een gebrek aan grip of slecht afgestelde koppeling. En in het geval van te weinig grip, als het vaker gebeurt, dus waarschijnlijk doordat de banden niet goed op temperatuur zijn. Want bij de proefstart/opwarmronde te weinig rubber neerleggen zal niet elke keer (mogen) gebeuren.
Ik heb de start nu eens teruggekeken, maar had hij wel een slechte start? :P
Max leek de schakeling naar de tweede versnelling een beetje wheelspin te hebben en dat was het. Er kwam geen auto naast en na die tweede versnelling liep hij gewoon weer in op de Ferrari's. Er was helemaal niks slechts aan zijn start, tenzij je het slecht vind dat hij niet meteen beide Ferrari's inhaalde. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 20:28

d0s

sssst

Hippocampus schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:19:
[...]

Jawel, Ferrari was toen tot de pitstop meer dan een halve seconde sneller. Ze zaten wel dicht op Mercedes.

Bron: de mclarenf1 head to head stats website ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-09 14:09
De betrouwbaarheid bij Honda lijkt in ieder geval wel in orde, dat levert ook punten op... Vraag maar aan Ferrari en Renault. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Mugwump op 14-04-2019 12:41 ]

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Wordt twee vingers in de neus voor Mercedes dit jaar. Zelfs als Ferrari dit jaar ongeveer gelijkwaardig is aan Mercedes, zie je nu al dat LeClerc en Vettel de punten onderling gaan verdelen. Ik denk als Vettel de start had gewonnen van LeClerc dat Mercedes het vandaag moeilijker had gehad.
Max had alleen de 4e plek kunnen oprapen omdat de Ferrari’s onderling aan het vechten waren en daarmee dus hun banden hadden verprutst.
As Ferrari LeClerc in de 2e stint op soft had gezet hadden ze waardscheinlijk wel 3-4 kunnen pakken. Ferrari is nog steeds matig in strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-09 20:40
Erapaz schreef op zondag 14 april 2019 @ 11:10:
[...]

Ik roep het al een aantal jaar en blijft het roepen totdat Max mee kan doen voor de wereldtitel. De argumenten die je noemt zijn alle korte termijn details. Onderdeel van de beste zijn is zorgen dat je op het juiste moment bij het juiste team zit. Hamilton heeft dit meesterlijk gedaan, was ook in zijn 2de jaar al kampioen en heeft er inmiddels al 5. Senna was hier slecht in en werd in zijn 5de seizoen pas kampioen.

Als je op macro niveau kijkt (ik wacht al 25 jaar op een competatieve Verstappen) zit Max gewoon op het verkeerde spoor nu.

En wat betreft Ocon bij Mercedes , die vent is niet F1 waardig. Snap wel dat hij niet in de auto zit.

[...]

Dat was natuurlijk 1994 bij Benetton, niet bij Ferrari.

Ik begrijp dat jullie het slechte nieuws niet willen horen, maar om mij zuur te noemen terwijl ik realistisch ben....
Laat Ocon aub in zijn waarde. Een betere coureur dan Perez maar met een aanzienlijk mindere zak met geld.

Laat de statistieken het woord doen:

https://www.racefans.net/...z-vs-ocon-at-force-india/

Ik had hem graag zien blijven en groeien. Hij is talentvol en ben erg blij hem te zien bij Mercedes.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:14

Vuvuzela

My spire is forming

dindr schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:55:
[...]
Laat Ocon aub in zijn waarde. Een betere coureur dan Perez maar met een aanzienlijk mindere zak met geld.

Ik had hem graag zien blijven en groeien. Hij is talentvol en ben erg blij hem te zien bij Mercedes.
Ocon is maximaal een middelmatige coureur. Dat hebben ze bij Merc ook wel door. Die krijgt geen plekje, maar staat gewoon in de vitrine voor andere teams zodat ze er vanaf zijn. (zijn contract eindigt na dit seizoen sowieso)

[ Voor 14% gewijzigd door Vuvuzela op 14-04-2019 13:53 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
dindr schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:55:
[...]

En dan neem je Perez als maatstaf? Waar schaar je hem onder dan? Verder dan een matige coureur kom ik niet....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hippocampus schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:19:
[...]

Dat komt dus door de safety car ;) Door die halve ronde achterstand konden zij op een beter moment naar binnen meen ik me te herinneren. Maar wat boeit het: als ze snel zijn en de punten niet pakken zijn het prutsers, als ze langzaam zijn en 3e in het WDC staan zijn het nog prutsers :P

Hoe dan ook: ik weet eigenlijk niet eens of RBR Honda moet hopen op circuits als Monaco. Ik heb het idee dat hun sterkste punt momenteel nog eerder de motor is dan het chassis, maar ik zei het al eerder: _als_ (big but!) het waar is dat ze een probleem hebben gevonden in hun ontwerpfilosofie of wat het ook is en ze gaan dat oplossen, waardoor ze de snelheid terugvinden die ze vorig seizoen hadden, kan de RBR een erg competitieve auto worden.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:18

vliegnerd

Nintendo fan.

Grrrrrene schreef op zondag 14 april 2019 @ 13:11:

Hoe dan ook: ik weet eigenlijk niet eens of RBR Honda moet hopen op circuits als Monaco. Ik heb het idee dat hun sterkste punt momenteel nog eerder de motor is dan het chassis
Denk ik ook. Ikzelf en bronnen zoals de Q analyse van Nico Rosberg (youtube: Why VER is angry at VET) geven aan dat de topsnelheid op de rechte stukken van FER hoger is dan MER (en RBR ongeveer gelijk). Dat betekent dus dat het sterke punt van de Mercedes nu het chassis is 8)7

De winst haalt MER op dit moment omdat ze meer downforce weten te halen uit hun setup. Dus eigenlijk waar RBR altijd sterk was: (exits van) snelle bochten e.d.

Als het klopt dat MER nu de meeste downforce heeft, terwijl ze genoeg vermogen hebben om alsnog de Q te winnen op circuits met een lang recht stuk (China), dan zijn ze echt onverslaanbaar: Ook in Monaco staan ze straks 1-2.

Maar gelukkig komen er vast nog flinke updates bij alle teams voor het zover is. Hopelijk kan RBR/Newey een grote stap maken. Want VER op pole op Monaco zou toch wel heel erg tof zijn.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Edd schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:09:
[Afbeelding]

Was het al bekend dat Nico was uitgevallen met een MGU-K probleem?
Nee. Verbaast het me na de aankondiging dat Renault met een nieuwe MGU-K zou komen die alles zou fixen? Absoluut niet nee. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

[Afbeelding]

Pijnlijk als je de berichten van een paar dagen terugleest
https://m.gpupdate.net/nl...erbeterde-mgu-k-in-china/

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@Grrrrrene Sommige mensen hadden denk ik een iets te optimistisch beeld van de overstap naar Honda. Niet dat ze het slecht doen, zeker niet, en tot op heden blijven ze gewoon netjes heel.
Maar nu na drie races is het wel duidelijk dat ze in vergelijking met Ferrari en Mercedes nauwelijks iets zijn ingelopen omdat die ook weer stappen gemaakt hebben. Met name Mercedes lijkt na vandaag toch echt weer onverslaanbaar goed en pakken hun 3e één-tweetje op rij dit seizoen. En dan gaan mensen weer mopperen dat het een saai seizoen gaat worden en verliezen hun zin om te kijken.

Waar moet het bij Redbull / Honda nu vandaan komen willen ze echt Mercedes en Ferrari domineren?

Honda moet er echt nog een schepje bovenop zien te gooien want zodra RBR klaar is met hun 'schoonheidsfoutjes' glad te strijken zullen ze als nog niet snel genoeg zijn in mijn ogen.
(althans, ik denk niet dat RBR zo'n draak van een auto heeft gebouwd dit jaar dat dat niet meer goed gaat komen met de stabiliteit)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Ach. Als RedBull was blijven rijden met Renault, waren er waarschijnlijk nu minder punten binnengehengeld (ik druk me voorzichtig uit). Dus met Honda is nu al een hele verbetering.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:03
Ik heb de race met een half oog gekeken.
Elke keer als ik Renault zie uitvallen dan ben ik blij dat RBR daar niet meer zit(en vraag ik me af waarom RIC daar naar toe heeft gewilld).

Ik hoopte wel op iets meer racepace van de RB(nouja eigenlijk van Max in de RB, want van Gasly hoeven we het niet te verwachten).

Jammer dat max vettel net niet kon pakken. Maar wel mooie dingen gezien met pitstops en dergelijke. Lang leve de tweestoppers. :)

Hoe dan ook toch wel prima resultaat. En dat Gasly nog ff de snelste ronde pakte scheelt bij Ferrari toch ook maar weer een puntje! Mooi dat RBR daar toch ff voor ging.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:43
Norris. :+

Afbeeldingslocatie: https://cl.ly/6fb0d869f6ad/LandoNorris_2019-Apr-14.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Rivanov op 14-04-2019 14:27 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
[Afbeelding]

Nee, denk het niet. Ze hadden juist een nieuwe MGU-K geintroduceerd deze week ivm issues.

Blijff dus het zwakke probleem, het hybride systeem.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rivanov
Perez z'n eerste ronde. Haalt 4 man in.
[Streamable: https://streamable.com/fi4z8]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:58
Ik ben benieuwd of de stewards de beslissing met betrekking tot Kyvat terug draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Sir_Lion schreef op zondag 14 april 2019 @ 14:41:
Ik ben benieuwd of de stewards de beslissing met betrekking tot Kyvat terug draaien.
Hoe zie je dat voor je? achteruit door de pits rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
P.O. Box schreef op zondag 14 april 2019 @ 14:44:
[...]

Volgens mij heeft Kyvat nu wel strafpunten gekregen door deze beslissing. Die zou komen te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 13:14

DataGhost

iPL dev

P.O. Box schreef op zondag 14 april 2019 @ 14:44:
[...]

Decision Drive through penalty.
(2 penalty points awarded, 2 points in total for the 12 month period)

Reason The Stewards reviewed video evidence and concluded that the driver of car 26, (Daniil
Kvyat), lost control of his car at the exit of turn 6 and hit the cars to his left. He did this
on his own and the Stewards determined that he was wholly at fault, causing the
collision.
Competitors are reminded of their right to appeal in accordance with Article 15 of the
FIA International Sporting Code.
In ieder geval z'n punten schrappen? Hij kan appealen maar daar heeft 'ie qua drive-through niks aan nee. Ik vond het er ook uitzien alsof Sainz gewoon weer eens te scherp instuurde, net als vorige race. Voor zover ik kan zien lag de "lost control" niet aan hemzelf maar kwam dat door de tik van Sainz. Het lijkt bijna alsof de stewards alleen maar de footage van TV gebruikt hebben waarin Sainz' POV dus niet was meegenomen tot ergens driekwart in de race :+

Edit: YouTube: F1 Chinese GP 2019 | Crash Between Kvyat - Sainz - Norris onboard gevonden. Zo te zien heeft 'ie inderdaad een overstuur-momentje bij het uitkomen van de bocht en daarna de collisions. Vind ik het alsnog een "lap 1 incident", alles en iedereen zat zo dicht op elkaar joh.

[ Voor 13% gewijzigd door DataGhost op 14-04-2019 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Sir_Lion schreef op zondag 14 april 2019 @ 14:49:
[...]

Volgens mij heeft Kyvat nu wel strafpunten gekregen door deze beslissing. Die zou komen te vervallen.
Dat zou ik wel terecht vinden, maar is er ooit zo'n beslissing teruggedraaid? Ze zouden hun eigen incompetentie er mee toegeven en ik denk dat ze liever incompetent gevonden worden door de buitenwereld dan dat ze het zelf moeten toegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:54

rammes

koekebakker 1e klas

Z___Z schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:51:
Wordt twee vingers in de neus voor Mercedes dit jaar. Zelfs als Ferrari dit jaar ongeveer gelijkwaardig is aan Mercedes, zie je nu al dat LeClerc en Vettel de punten onderling gaan verdelen. Ik denk als Vettel de start had gewonnen van LeClerc dat Mercedes het vandaag moeilijker had gehad.
Max had alleen de 4e plek kunnen oprapen omdat de Ferrari’s onderling aan het vechten waren en daarmee dus hun banden hadden verprutst.
As Ferrari LeClerc in de 2e stint op soft had gezet hadden ze waardscheinlijk wel 3-4 kunnen pakken. Ferrari is nog steeds matig in strategie.
joajoa

Ik zou het doen!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Rivanov
Ted's Race Notebook

[Embed: F1 2019 Chinese GP - Ted's Race Notebook]
Post Race Interviews

[Embed: F1 2019 Chinese GP - Post-Race Interviews]

[ Voor 45% gewijzigd door Rivanov op 14-04-2019 15:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik heb dit maar ook opgezocht omdat ik eens zin had in Sky. Soms echt heerlijk dat commentaar van Olav als er een Renault kapot gaat. :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:35
Ja, ik hoop toch wel dat men die strafpunten voor Kvyay gaat annuleren, ofdat men bij Toro Rosso in beroep gaat. Een straf voor Kvyat gaat nergens over. Zelfs na dat moment van overstuur is er zat ruimte naast hem voor 1 auto, dus wat doet ie dan eigenlijk fout? Lost control of his car zeggen ze....

Norris rijdt hier naast de baan. Als je volgens bij het opsturen van de baan een ongeluk krijgt, lijkt het me niet dat dat terugkeren op een veilige manier gebeurde, alhoewel hij weinig kan doen aan een Kvyat die opzij zijn auto in wordt gelanceerd.

Sainz ligt bij uitkomen van de bocht achter Kvyat en hoort gewoon ruimte te geven aan Kvyat, Hij duikt in een gat dat er niet is, immers je weet dan Norris terug de baan op gaat komen en Kvyat bij het uitaccelereren iets naar links zal komen, rekening houdend met 1 auto naast hem.

Alle 3 een beetje schuld, dus racing incident.

erutangiS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kleintjopie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-03-2022
Na drie Grand Prix kun je concluderen dat Mercedes het beste werk heeft gedaan afgelopen winter. Dat Ferrari er eigenlijk een zooitje van heeft met twee coureurs die van elkaar teveel punten afsnoepen. RedBull Racing heeft er goed aangedaan om de overstap naar Honda aan te durven. De betrouwbaarheid lijkt vooralsnog prima in orde te zijn, ondanks dat ze waarschijnlijk nog niet op vol vermogen rijden. Daar komt bij dat de Renault motoren veel te vaak uitvallen met technische mankementen.

Maar kun je dan meteen concluderen dat Mercedes WCC wordt en Hamilton WDC? Ik denk het niet, ja Mercedes zit er heel erg goed bij. Maar RedBull ontwikkeld zich doorgaans tijdens het seizoen heel erg goed, Verstappen staat nu op gepaste afstand derde. Daar komt bij dat hij op dit moment een ijzersterke seizoensstart heeft en de juiste punten binnenhaalt. Vooralsnog punten die hij vorig seizoen in het begin heeft laten liggen. Ook ligt Ferrari nog op de loer, maar ik vrees dat dat die twee rijders teveel punten van elkaar afnemen om een inhaalslag te slaan.

Ik ben heel blij voor Gasly dat hij de 6e positie heeft weten vast te houden tot het eind en ook nog het extra puntje heeft verdiend voor de snelste raceronde. Ik hoop dat hij langzaamaan wat meer zelfvertrouwen opbouwt in de auto zodat hij in de toekomst er ook echt staat wanneer dat nodig is. Ik denk dat RedBull er veel meer uit had kunnen halen als Gasly Ferrari in het begin had aangevallen en onder druk kon zetten op zijn softs.

En de grote verassing van vandaag vond ik toch wel Albon, vanaf de pitstraat een prima race gereden en op eigen kracht dat ene wk punt binnengehaald. Naar mijn mening was dat dik verdiend na een tegenvallende zaterdag met een middelmatige auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:46
DaniëlWW2 schreef op zondag 14 april 2019 @ 15:09:
[...]

Ik heb dit maar ook opgezocht omdat ik eens zin had in Sky. Soms echt heerlijk dat commentaar van Olav als er een Renault kapot gaat. :*)
Doe er ff een linkje bij dan :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-09 20:40
StealthyPeanut schreef op zondag 14 april 2019 @ 13:05:
[...]

En dan neem je Perez als maatstaf? Waar schaar je hem onder dan? Verder dan een matige coureur kom ik niet....
Een teamgenoot is je eerste maatstaf. Met wie zou je Ocon anders moeten vergelijken om een punt te maken, Senna? Hamilton? Jos Verstappen?

Ik reageer enkel op iemand die stelt dat Ocon F1 niet verdient. Terwijl Ocon beter uit de voeten kwam met 50 GPs dan Perez die op dat moment meer dan 150 GPs heeft verreden.

Uiteindelijk is hij eruit geknikkert door meneer Stroll en zijn zoon die goed is in crashen en spinnen want geld.

Uiteindelijk zonde, want hij is jong, heeft een veteraan de deur gewezen.

Alleen zeggen dat hij matige coureur, F1 niet waardig is komt een beetje raar over want the numbers dont add up. Hij is meer waard dan een Stroll en Perez die bij het team zijn gebleven. Jammer want je wilt voor de show altijd meer capabele coureurs hebben in plaats van betaal coureurs die alleen maar geld met zich mee brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 22:19
Mensen lijken te vergeten dat ene F. Alonso na het rijden bij Minardi in 2001, in 2002 ook een seizoen testrijder was bij Benetton. Volgens mij heeft die vent ook nog wel een redelijke carrière gehad na 2002. ;)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Snowdog
Maarten_E schreef op zondag 14 april 2019 @ 15:26:
Mensen lijken te vergeten dat ene F. Alonso na het rijden bij Minardi in 2001, in 2002 ook een seizoen testrijder was bij Benetton. Volgens mij heeft die vent ook nog wel een redelijke carrière gehad na 2002. ;)
Ken hem verder niet, maar kan nooit veel geweest zijn als hij bij Minardi heeft gereden... Klinkt meer als iemand die foute keuzes maakt in zn carriere.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
MrOleo schreef op zondag 14 april 2019 @ 15:10:
Ja, ik hoop toch wel dat men die strafpunten voor Kvyay gaat annuleren, ofdat men bij Toro Rosso in beroep gaat. Een straf voor Kvyat gaat nergens over. Zelfs na dat moment van overstuur is er zat ruimte naast hem voor 1 auto, dus wat doet ie dan eigenlijk fout? Lost control of his car zeggen ze....

Norris rijdt hier naast de baan. Als je volgens bij het opsturen van de baan een ongeluk krijgt, lijkt het me niet dat dat terugkeren op een veilige manier gebeurde, alhoewel hij weinig kan doen aan een Kvyat die opzij zijn auto in wordt gelanceerd.

Sainz ligt bij uitkomen van de bocht achter Kvyat en hoort gewoon ruimte te geven aan Kvyat, Hij duikt in een gat dat er niet is, immers je weet dan Norris terug de baan op gaat komen en Kvyat bij het uitaccelereren iets naar links zal komen, rekening houdend met 1 auto naast hem.

Alle 3 een beetje schuld, dus racing incident.
Ik vind het vooral raar dat de FOM de on-board van Sainz niet liet zien tijdens de race, maar enkel die van Kvyat en Norris. Het leek er namelijk op de Kvyat een beuk kreeg van Sainz (Sainz zijn vleugel was ook kapot), maar of dat nu wel of niet zo was; was niet te zien, want ze lieten die on-board weer eens niet zien.

Ik vond de reigie van de FOM sowieso slecht deze race. Te laat van camera wisselen waardoor we 5 seconden naar niets keken, of beelden waarop weinig te zien was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
ThomasG schreef op zondag 14 april 2019 @ 15:31:
[...]
Ik vind het vooral raar dat de FOM de on-board van Sainz niet liet zien tijdens de race, maar enkel die van Kvyat en Norris. Het leek er namelijk op de Kvyat een beuk kreeg van Sainz (Sainz zijn vleugel was ook kapot), maar of dat nu wel of niet zo was; was niet te zien, want ze lieten die on-board weer eens niet zien.

Ik vond de reigie van de FOM sowieso slecht deze race. Te laat van camera wisselen waardoor we 5 seconden naar niets keken, of beelden waarop weinig te zien was.
Eens met je kritiek, had dat idee zelf ook al tijdens de race, totaal onduidelijk wat daar nu precies gebeurde.

Vind de regie sowieso slecht, ook tijdens kwali en zelfs FP... Zo vaak dat je mensen in de pits ziet, dan denk ik altijd waarom laten ze niet zien wat er op de baan gebeurt ipv mensen die mij (en waarschijnlijk de meeste mensen) geen ruk boeien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:25
Ook leuk om celebrities te zien ... nee dus. Ik wil een race kijken, als ik celebrities wil zien kijk ik wel naar het verslag van een filmpremière.

Ex-coureurs daargelaten.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Snowdog schreef op zondag 14 april 2019 @ 15:23:
[...]

Doe er ff een linkje bij dan :P
F1TV kan ik moeilijk linken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
DaniëlWW2 schreef op zondag 14 april 2019 @ 15:38:
[...]

F1TV kan ik moeilijk linken. ;)
Aah, zonde, heeft F1TV in Nederland ook Ziggo commentaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Snowdog schreef op zondag 14 april 2019 @ 15:29:
[...]

Ken hem verder niet, maar kan nooit veel geweest zijn als hij bij Minardi heeft gereden... Klinkt meer als iemand die foute keuzes maakt in zn carriere.
Sarcasme?

Alonso is tweevoudig wereldkampioen en 1 van de beste rijders van de afgelopen 20 jaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Snowdog schreef op zondag 14 april 2019 @ 15:39:
[...]

Volgens mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
DataGhost schreef op zondag 14 april 2019 @ 14:50:
[...]

[...]

In ieder geval z'n punten schrappen? Hij kan appealen maar daar heeft 'ie qua drive-through niks aan nee. Ik vond het er ook uitzien alsof Sainz gewoon weer eens te scherp instuurde, net als vorige race. Voor zover ik kan zien lag de "lost control" niet aan hemzelf maar kwam dat door de tik van Sainz. Het lijkt bijna alsof de stewards alleen maar de footage van TV gebruikt hebben waarin Sainz' POV dus niet was meegenomen tot ergens driekwart in de race :+

Edit: YouTube: F1 Chinese GP 2019 | Crash Between Kvyat - Sainz - Norris onboard gevonden. Zo te zien heeft 'ie inderdaad een overstuur-momentje bij het uitkomen van de bocht en daarna de collisions. Vind ik het alsnog een "lap 1 incident", alles en iedereen zat zo dicht op elkaar joh.
Ik vind het toch apart dat ze de ene keer zeggen dat ze de eerste ronde wat coulanter zijn omdat iedereen zo dicht op elkaar zit en nu ineens Kvyat best zwaar bestraffen voor wat ik een race incident zou noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Jammer dat ze dat niet wereldwijd beschikbaar maken. Maar volgens mij wil Liberty wel van die exclusive deals af (toch?). Dat zou voor (de populariteit van) F1 wel een enorme stap vooruit zijn denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:44
Rivanov schreef op zondag 14 april 2019 @ 14:40:
Perez z'n eerste ronde. Haalt 4 man in.
[Streamable]
Die gaat daar als een raket. Alsof hij m als enige nog in de kwalificatie stand heeft staan. :)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:34
Thnx! Ik dacht dat Ted geen notebook meer maakte, alleen die review op woensdag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
Snowdog schreef op zondag 14 april 2019 @ 15:48:
[...]

Jammer dat ze dat niet wereldwijd beschikbaar maken. Maar volgens mij wil Liberty wel van die exclusive deals af (toch?). Dat zou voor (de populariteit van) F1 wel een enorme stap vooruit zijn denk ik.
Je kan het commentaar op all Europese talen zetten: Engels, Frans, Duits en dus ook Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 12:21
Joris748 schreef op zondag 14 april 2019 @ 15:38:
Ook leuk om celebrities te zien ... nee dus. Ik wil een race kijken, als ik celebrities wil zien kijk ik wel naar het verslag van een filmpremière.

Ex-coureurs daargelaten.
Vind ik ook zo ergerlijk inderdaad. Ken die gasten ook eigenlijk nooit. Wordt er weer veel te lang langzaam ingezoomd op iemand, komt er plotseling de naam in beeld met daaronder 'famous actor' oid 8)7. Boeit mij dat nou?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:29

ricardo246

Life's what you make it!

Sky commentaar, je kan talen kiezen ;-)

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
dindr schreef op zondag 14 april 2019 @ 15:24:
[...]

Een teamgenoot is je eerste maatstaf. Met wie zou je Ocon anders moeten vergelijken om een punt te maken, Senna? Hamilton? Jos Verstappen?

Ik reageer enkel op iemand die stelt dat Ocon F1 niet verdient. Terwijl Ocon beter uit de voeten kwam met 50 GPs dan Perez die op dat moment meer dan 150 GPs heeft verreden.

Uiteindelijk is hij eruit geknikkert door meneer Stroll en zijn zoon die goed is in crashen en spinnen want geld.

Uiteindelijk zonde, want hij is jong, heeft een veteraan de deur gewezen.

Alleen zeggen dat hij matige coureur, F1 niet waardig is komt een beetje raar over want the numbers dont add up. Hij is meer waard dan een Stroll en Perez die bij het team zijn gebleven. Jammer want je wilt voor de show altijd meer capabele coureurs hebben in plaats van betaal coureurs die alleen maar geld met zich mee brengen.
Perez en Stroll zijn paydrivers, die halen hun waarde uit het geld dat ze mee brengen. Ocon moet het op talent doen en daar is ie gewoon niet goed genoeg voor. Daarnaast is het nog een gluiperd ook. Brazilië vorig jaar vergeten? En dan ook nog achteraf een gevecht uitlokken i.p.v. zijn excuses aanbieden. F1 onwaardig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Sir_Lion schreef op zondag 14 april 2019 @ 15:54:
[...]

Je kan het commentaar op all Europese talen zetten: Engels, Frans, Duits en dus ook Nederlands.
En ook Spaans. En dat zijn dus gewoon de commentaarfeeds van de grote rechthebbenden per land, dus Ziggo in nl en Sky voor Engels. In de F1 app heb je ook nog het Engelse bbc5 radio commentaar beschikbaar.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:31
[quote]Rivanov schreef op zondag 14 april 2019 @ 15:03:
Ted's Race Notebook

[Dailymotion: F1 2019 Chinese GP - Ted's Race Notebook]
Post Race Interviews

[Dailymotion: F1 2019 Chinese GP - Post-Race Interviews]
Bedankt voor de linkjes, vooral Ted he b ik gemist. Leuk!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Je kunt inderdaad zelf de taal kiezen en ik kijk eigenlijk altijd met Engels commentaar, omdat ik dat gewoon beter vind. Wat wel irritant is, is dat ze vrijwel direct na de race (podiumceremonie) de feed al stoppen. Ik mis dan de analyse en zet dan Ziggo maar weer aan 8)7 Ook heel apart hoe ze dan wel het geluid van Sky erop houden, maar random beelden van ergens in de pitlane, op de baan, wat shots van de toeschouwers laten zien... Maar dus niet waar Sky het over heeft. Dan hoor je dus de herhaling van de start of een interview, maar je ziet heel wat anders.

Oh well, fatsoenlijk commentaar bij de race vind ik al heel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:31
Grrrrrene schreef op zondag 14 april 2019 @ 17:24:
Je kunt inderdaad zelf de taal kiezen en ik kijk eigenlijk altijd met Engels commentaar, omdat ik dat gewoon beter vind. Wat wel irritant is, is dat ze vrijwel direct na de race (podiumceremonie) de feed al stoppen. Ik mis dan de analyse en zet dan Ziggo maar weer aan 8)7 Ook heel apart hoe ze dan wel het geluid van Sky erop houden, maar random beelden van ergens in de pitlane, op de baan, wat shots van de toeschouwers laten zien... Maar dus niet waar Sky het over heeft. Dan hoor je dus de herhaling van de start of een interview, maar je ziet heel wat anders.

Oh well, fatsoenlijk commentaar bij de race vind ik al heel wat :)
F1TV bevat dan ook de beelden van de world feed, maar het commentaar van de TV zender. En zoals je al aangeeft hoeft het niet zo te zijn dat de zender ook de world feed uitzend. Nu is dat bij de race niet erg. Je mist pre & post race, maar contractueel zal wel zijn vastgelegd dat de zender de world feed moet uitzenden (hoogstens picture in picture een interview?). Bij de kwalificatie merk je het al meer, want tussen de sessies heeft Sky gewoon hun eigen beelden etc. Maar bij de FPs merk je het al helemaal. Tijdens FP2 loopt Martin Brundle meestal een rondje langs het circuit en geeft commentaar bij de auto's die in verschillende bochten langs komen. Sky heeft daarbij dan ook meteen hun eigen beelden, soms side-by-side, soms volledig beeld. Als je dan F1TV zit te kijken mis je dus echt wat. Of ook tijdens de FPs dat Ted Karun door de pitstraat loopt met een cameraman en vertelt over wat er in een pitbox gebeurd. Ook daar heb je op F1TV dan geen beelden van en mis je echt wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Laatst online: 13:18

vliegnerd

Nintendo fan.

Je ziet de world feed en dus niet de beelden die sky zelf met eigen camera’s maakt.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Erapaz schreef op zondag 14 april 2019 @ 16:43:
[...]

Perez en Stroll zijn paydrivers, die halen hun waarde uit het geld dat ze mee brengen. Ocon moet het op talent doen en daar is ie gewoon niet goed genoeg voor. Daarnaast is het nog een gluiperd ook. Brazilië vorig jaar vergeten? En dan ook nog achteraf een gevecht uitlokken i.p.v. zijn excuses aanbieden. F1 onwaardig dus.
Voorlopig staat Ocon hooguit Toto in de billen te knijpen als het er om spant tussen 22 coureurs die het wel gehaald hebben. Enig uitzicht op een stoeltje voor Ocon lijkt me momenteel en voor 2020 ook een illusie, en zelfs FE is uitgesloten nu daar een talentvoller Mercedes rookie plaats heeft genomen. Ik zie persoonlijk de meerwaarde van Ocon ook niet, en al helemaal geen aanleiding om hem überhaupt nog terug te zien. Ik vermoed dan ook dat hij een leuk afscheidsjaar van Mercedes cadeau krijgt, en dat was het wel. By the time we reach Melbourne in 2020 volledig vergeten. :Y

Ocon is dat slappe pilsje wat best wel smaakt als je maar genoeg dorst hebt, maar eigenlijk liever door de gootsteen kiepert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:53
Het zou mij overigens niet verbazen als Gasly van het team de instructie heeft gekregen om Max bij de start niet te hinderen. Zoiets van: eerst maar eens laten zien dat je snelheid hebt. Belangrijker dat Verstappen in de eerste ronde kans heeft om een Ferrari op te eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 13:32

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Turbo-Puppy schreef op zondag 14 april 2019 @ 17:37:
[...]

Voorlopig staat Ocon hooguit Toto in de billen te knijpen als het er om spant tussen 22 20 coureurs
Ftfy.

Verder, Ocon, tja, heeft het zichzelf moeilijk gemaakt door Max van de baan te rijden en verkeerd te reageren op die duw.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Tommy The Cat schreef op zondag 14 april 2019 @ 17:39:
Het zou mij overigens niet verbazen als Gasly van het team de instructie heeft gekregen om Max bij de start niet te hinderen. Zoiets van: eerst maar eens laten zien dat je snelheid hebt. Belangrijker dat Verstappen in de eerste ronde kans heeft om een Ferrari op te eten.
Hopelijk heeft Gasly die instructie niet hoeven te krijgen. Ik hoop dat hijzelf ook inziet dat het op basis van de testdagen en afgelopen twee races niet het beste idee zal zijn om Verstappen in de weg te rijden. Hij zal zich eerst moeten bewijzen en laten zien dat hij met Verstappen mee kan komen alvorens hij de strijd met Verstappen aan zal kunnen gaan.

Overigens is dit niet bedoeld als Verstappen fanboyism, maar als bv Leclerc de vorige races ruim achter Vettel reed zou ik het net zo raar hebben gevonden om, vooral bij een start, dan wel in de weg gaan te rijden en het teambelang uit het oog te verliezen. Als je bewezen hebt beter, of op zijn minst gelijkwaardig, te zijn vind ik dat je je pas in zo'n strijd mag mengen. Hetzelfde als dat bv coureurs uit het middenveld zich niet met de strijd vooraan bemoeien na pitstops of bij blauwe vlaggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mugwump
Het lijkt mij dat ze bij RB gewoon vrij helder hebben dat Verstappen de eerste coureur is. Dat ziet zelfs Stevie Wonder. :P
Als je dan kijkt naar deze race, dan heb je Gasly op een zachtere compound. Tenzij je er dan van overtuigd bent dat hij een veel snellere pace kan rijden en Ferrari onder druk kan zetten is er geen enkele reden om hem Verstappen in de weg te laten zitten. Als je de pace van Gasly dit hele raceweekend zag, dan was er ook geen enkele reden om dat aan te nemen. Die wat in Q2 nog meer dan een halve seconde langzamer dan zijn teamgenoot op een zachtere compound.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Snowdog schreef op zondag 14 april 2019 @ 15:39:
[...]

Engels, Nederlands, Spaans, Frans en Duits. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Erapaz schreef op zondag 14 april 2019 @ 11:10:
[...]

Onderdeel van de beste zijn is zorgen dat je op het juiste moment bij het juiste team zit. Hamilton heeft dit meesterlijk gedaan, was ook in zijn 2de jaar al kampioen en heeft er inmiddels al 5. Senna was hier slecht in en werd in zijn 5de seizoen pas kampioen.

Als je op macro niveau kijkt (ik wacht al 25 jaar op een competatieve Verstappen) zit Max gewoon op het verkeerde spoor nu.
[...]
Je vergeet hierbij dat je ook geluk moet hebben om op het juiste moment bij een succesvol team in te stappen. Hamilton wist op dat moment ook niet met zekerheid dat hij bij Mercedes zo vaak wereldkampioen zou worden. Het is dus een beetje makkelijk om te zeggen dat Max de verkeerde beslissing heeft genomen. Alles moet nu eenmaal de goede kant op vallen. Formule 1 is een teamsport ook al lijkt dat vaak niet zo.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op zondag 14 april 2019 @ 18:31:
[...]

Je vergeet hierbij ook dat je geluk moet hebben om op het juiste moment bij een succesvol team in te stappen. Hamilton wist op dat moment ook niet met zekerheid dat hij bij Mercedes zo vaak wereldkampioen zou worden. Het is dus een beetje makkelijk om te zeggen dat Max de verkeerde beslissing heeft genomen. Alles moet nu eenmaal de goede kant op vallen. Formule 1 is een teamsport ook al lijkt dat vaak niet zo.
Hamilton is wel op basis van info die Mercedes hem heeft gegeven naar dat team gegaan. Zoals naderhand bleek was Mercedes al sinds 2010? bezig met het ontwikkelen van een hybride motor voor de F1. Alleen waren ze bezig met een V4 en is het een V6 geworden, maar turbo, MGU-H, MGU-K is volgens mij qua idee gelijk gebleven. Daardoor had Mercedes al een enorme voorsprong op andere teams.
Dat Verstappen naar RBR is gegaan is ook begrijpelijk. Hij kon direct het seizoen erop instappen bij STR (waar zelfs plaats gemaakt zou worden door Sainz die al was aangekondigd weer weg te sturen door onverwacht vertrek van Vettel schoof Kvyat dan weer door en was er bij STR plek voor SAI & VES (:+))) en daarnaast was RBR nog maar net 4 jaar op rij WDC & WCC geworden. Zo slecht leek de keuze voor RBR dus niet te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:15

Chiron

Moderator Discord
Hij verklaarde letterlijk na de race dat ie Max na de start liet gaan zodat die met de Ferrari's kon strijden, dat was beter voor het team.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Is er geen F1TV topic ofzo O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En het enige momentje van actie dat we hebben gezien, Verstappen vs. Vettel, levert ook geen drama op. Verstappen was niet boos omdat hij van de baan werd gedrukt. Hij zou hetzelfde doen. :P
https://www.racefans.net/...appen-idve-done-the-same/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:23

Amphiebietje

In de blubber

alexbl69 schreef op zondag 14 april 2019 @ 16:29:
[...]

Vind ik ook zo ergerlijk inderdaad. Ken die gasten ook eigenlijk nooit. Wordt er weer veel te lang langzaam ingezoomd op iemand, komt er plotseling de naam in beeld met daaronder 'famous actor' oid 8)7. Boeit mij dat nou?
Sowiezo zijn de graphics dit jaar rete-irritant. Die debiele poses van de coureurs op de gebruikte foto's, alsof het om een derderangs computerspel gaat. Gelukkig hebben ze nog niet die "power-up"-achtige computer graphics die in Formula E filmpjes te zien zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Amphiebietje schreef op zondag 14 april 2019 @ 20:21:
[...]

Sowiezo zijn de graphics dit jaar rete-irritant. Die debiele poses van de coureurs op de gebruikte foto's, alsof het om een derderangs computerspel gaat. Gelukkig hebben ze nog niet die "power-up"-achtige computer graphics die in Formula E filmpjes te zien zijn...
Volgend jaar zijn het allemaal computer animaties in de stijl van Dragon Ball Z, is het geen Hammertime maar Kamehameha en Mario Kart geluidjes/iconen die als overlay live over de auto’s worden geprojecteerd :+

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Amphiebietje schreef op zondag 14 april 2019 @ 20:21:
[...]

Vind het persoonlijk wel jammer dat we niet consistent van die (hier heb ik geen verstand van) "lens lang open" strepen achter de auto's hebben waardoor het lijkt alsof ze op warp-speed hun rondjes maken. Ook fan-boost en overtake-immoraliteit voor 3-rondjes als je 5 keer de apex goed weet te raken lijkt me erg leuk! :Y

spoiler:
Turbo Puppy gaat nog eens Monza 2004 terugkijken zo dadelijk ... man wat was dat een mooie tijd zeg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

Breezers schreef op zondag 14 april 2019 @ 20:52:
[...]

Volgend jaar zijn het allemaal computer animaties in de stijl van Dragon Ball Z, is het geen Hammertime maar Kamehameha en Mario Kart geluidjes/iconen die als overlay live over de auto’s worden geprojecteerd :+
We hebben dit ook al gehad he..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7v9lem2.jpg?fb

Afbeeldingslocatie: https://www.f1i.com/wp-content/uploads/2017/10/DMxPaBjV4AABX6a.jpg-large-e1508831197703.jpg

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:23

Amphiebietje

In de blubber

Dat is wel een hele grote vogel. Jaagt die op F1's zoals een roofvogel op muizen jaagt?

Volgend jaar moeten ze alle auto's van zo'n bewegende rode LED-lightbar op de neus voorzien en DRS "Turbo Boost" noemen...

En de courerus verplichten voor elke inhaalactie "Okay, <car name>, let's get 'em" te zeggen...

[ Voor 18% gewijzigd door Amphiebietje op 14-04-2019 20:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
We hebben toch dit Mario kart circuit al? :P

Afbeeldingslocatie: https://media.speedcafe.com/wp-content/uploads/2018/06/AP-1W27AUEX52111_news-800x534.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mugwump schreef op zondag 14 april 2019 @ 21:03:
We hebben toch dit Mario kart circuit al? :P

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/Qn977W9HjWM/hqdefault.jpg

Moest je iedereen nou herinneren aan die baan? :N :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Breezers schreef op zondag 14 april 2019 @ 20:52:
[...]

Mario Kart geluidjes hebben ze al geprobeerd. Vorig jaar bij het aan gaan van de startlampen. Geluid is nu vervangen door een andere toon waardoor het niet meer letterlijk Mario Kart is.

En Mario zelf doet natuurlijk ook al mee, alleen noemen we hem Vettel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
Zeg me alsjeblieft dat die Eagle in dat shot echt is en niet CGI...
Anders is het echt afzichtelijk.

What next? n Frankrijk een baguette vermomd als gele sausagekerb?
In Japan een sushiroll in het reuzenrad?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Maarten_E schreef op zondag 14 april 2019 @ 21:28:
Ik kan me die race en nabeschouwing prima herinneren... volgens mij heeft de regie Kvyat een rondje of 5 gevolgd met die vogel! :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Ik zie zo'n rage stripje al voor me:
"De schaduw van de drone, wat doen we daar mee?"
persoon 1: "Blurren?"
persoon 2: "Veranderen in een vogel?"
persoon 3: "Niks?"

*Baas gooit persoon 3 uit het raam*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
Turbo-Puppy schreef op zondag 14 april 2019 @ 21:37:
[...]

Ik kan me die race en nabeschouwing prima herinneren... volgens mij heeft de regie Kvyat een rondje of 5 gevolgd met die vogel! :Y
Een Rus gevolgd door een American Eagle....
Kan alleen maar goed aflopen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 13:59

pro_6or

amateur_60r

Ik vind Paul Ricard heel mooi op deze gepolariseerde foto.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
DaniëlWW2 schreef op zondag 14 april 2019 @ 21:06:
[...]

[Afbeelding]

Moest je iedereen nou herinneren aan die baan? :N :P
Helaas ook dit jaar zullen we deze hel voor je ogen weer moeten doorstaan. Een zwart wit tv is misschien nog wel de beste optie.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:53
Deze is vet. Onboard pitstop, outlap en inhaalpoging op Vettel door Verstappen:
[Streamable: verstappen vs vettel china pit out]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ben benieuwd wat dat volgende race gaat worden..

Afbeeldingslocatie: https://f1news.autoroad.cz/files/2019/04/14/vystrizek-3634db26cf.png
[bron: Petr Hlawiczka]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Hè?
Ricciardo heeft nooit harder dan net 300 gereden in de speedtrap tijdens de race?
Dus bijna 20 km/h langzamer dan de volgende coureur, en meer dan 30km/h langzamer dan zijn teamgenoot? Dan zevende worden is flink knap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Maarten_E schreef op zondag 14 april 2019 @ 23:36:
Hè?
Ricciardo heeft nooit harder dan net 300 gereden in de speedtrap tijdens de race?
Dus bijna 20 km/h langzamer dan de volgende coureur, en meer dan 30km/h langzamer dan zijn teamgenoot? Dan zevende worden is flink knap.
Ric heeft gewoon zijn eenstoppertje gedraaid. Deze keer met een Renault die de eindstreep haalde. En zonder overstekende asfaltstroken.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
pro_6or schreef op zondag 14 april 2019 @ 23:39:
[...]

Ric heeft gewoon zijn eenstoppertje gedraaid. Deze keer met een Renault die de eindstreep haalde. En zonder overstekende asfaltstroken.
Maar dat kan toch niet als je consequent 30km/h langzamer bent per ronde om dat rechte stuk?
Of mis ik iets volledig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Zuinig zijn op je bandjes, dan kun je minder snel. Snelheden in die speedtraps zeggen ook heel weinig. Zijn maar momentopnames in een ronde en dan ook nog eens van je snelste keren.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Hè?
Ham. Zit er consistent niet bij en wint toch de race met riante voorsprong.
Geen idee wat je voor een conclusie hieruit kan/moet/wil trekken, maar ik begrijp je punt.

Je verwacht idd dat degene met de snelste rondetijden ook bovenin deze lijst terug te vinden zijn. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Hè?
Ik denk dat ie gewoon geen DRS heeft gehad. Dat scheelt al 20kmh bij de meesten. Verder wellicht wat voorzichtig gedaan en meer op downforce ingezet om minder bandenslijtage te hebben?

Ronde 3 zal ie vast te ver achter Gasly hebben gezeten voor DRS en wellicht na zijn pitstop ook in niemandsland terecht gekomen. En wellicht ook bij achterblijvers geen DRS gehad. Reed ook redelijk eenzaam vandaag, maar toch best of the rest...

[ Voor 19% gewijzigd door Martinspire op 15-04-2019 00:09 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Zou maar zo eens kunnen, hij en Gasly zaten in niemandsland in bijna de heler ace, voor Ricciardo iig voor hem.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05:01
Niet zo blindstaren op een momentopname heren. Gelukkig heeft een circuit flink wat bochten waar je op de juiste momenten rap moet zijn om te winnen.
Heb je een auto die alles wel een beetje kan
dan heb je een Mercedes en de juiste afstelling :)

[ Voor 4% gewijzigd door MaXeRs op 15-04-2019 05:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 14 april 2019 @ 15:09:
[...]

Olav blijft maar bewijzen absoluut geen journalist te zijn. Wat een fanboy met zijn kinderachtige commentaar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
Tleilaxu schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:22:
[...]

Olav blijft maar bewijzen absoluut geen journalist te zijn. Wat een fanboy met zijn kinderachtige commentaar.
Hij is ook geen journalist, hij is een commentator. En ja, hij is een fanboy van de F1. Ik begrijp dat sommige mensen zijn commentaar niet kunnen hebben, maar ik vind het altijd fijn om hem te horen en ik moest toch wel erg lachen om zijn opmerkingen toen Hulkenberg uitviel. Renault had geen goed woord over voor Red Bull toen ze over gingen naar Honda en nu zitten ze nog steeds met dezelfde problemen. Ik kon ook niets anders doen dan lachen toen er weer een Renault uitviel.

Daarnaast is de reactie van Olav weer een reactie op een beslissing van Renault om geen een op een interviews van Ziggo meer te accepteren.

[ Voor 9% gewijzigd door Extigo op 15-04-2019 08:38 ]

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 21:27
Dat was natuurlijk een sneer naar Renault omdat ze geen interview mogelijk maken, dan kun je dit natuurlijk verwachten als tegenreactie :)

Verder zijn de graphics inderdaad verschrikkelijk, de geluidjes bij de start vind ik nog steeds om te huilen.. waarom.. waarom.. waarom? Ik snap zoveel beslissingen niet die men bij de F1 maakt. Vraag 10 random F1-liefhebbers en je hebt direct het antwoord wat wel en niet goed is.

Net als met 'pit window open'... dat is zo verwarrend voor de nieuwe fans. En ik moest ook even denken waarom ze dit uberhaupt laten zien.. In de Amerikaanse sporten is het wel gebruikelijk dat de pits dicht is en op een bepaald moment maar open gaat, en dat insinueren ze nu ook in de F1 terwijl dat dus helemaal niet het geval is.

En vooraf op de baan dat bepaalde bochten als action zone of danger zone worden aangemerkt. Of dat de snelheid van de auto's normaal in witte letters staat, maar boven de 200 is het rood.. waarom? Zo'n auto gaat in een paar seconden van 0 naar 200 naar 0.. wie bepaalt dat 200 een grens is waarvan je opeens denk.. wow.. dat is inderdaad rood? Tot slot nog genoeg andere hersenspinsels in de graphics die eigenlijk geen duidelijk doel hebben.. 82% chance of overtake.. 84% chance of overtake.. 92% chance of overtake.. ik ben benieuwd welke stagiair die formule heeft bepaald.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 10-09 09:21
Een sneer naar Renault live op TV door een zogenaamde objectieve commentator omdat ze geen interview geven?? Daar is zoveel mis mee dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen..

1. Denkt Olav nou echt dat Renault mee zit te luisteren naar zijn gewauwel op de Nederlandse TV?
2. Hoeveel kijkers van Ziggo sport zijn nou echt op de hoogte van spanningen tussen Olav, RBR en Renault?
3. Ik snap dat Olav fan van Max is maar waant hij zich inmiddels al perschef van RBR ofzo? Het is niet zijn plaats om de belangen/standpunten van RBR te verdedigen.
4. Etc. etc.

Het is van een tenenkrommende kinderachtigheid waar ik echt niet meer naar kan luisteren, gadverdamme. Ik heb gisteren na de race per direct mijn extra Ziggo racing pakket opgezegd en een F1TV abbo afgesloten.. :w

/einde rant

OT: Wat een saaie prutrace.. :O

[ Voor 8% gewijzigd door Grimmie187 op 15-04-2019 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:48
Maarten_E schreef op zondag 14 april 2019 @ 21:28:

What next? n Frankrijk een baguette vermomd als gele sausagekerb?
In Japan een sushiroll in het reuzenrad?
Beetje rare uitspraak. Je kan dus het verschil niet zien of het echt is of niet. Maar toch is het afzichtelijk? Het is dan toch net goed gedaan als je het verschil niet ziet ;)
Divak schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:33:
.... Vraag 10 random F1-liefhebbers en je hebt direct het antwoord wat wel en niet goed is.
...
Tja, is natuurlijk zeer gemakkelijk. Zeggen wat er niet goed is, kan het kleinste kind. Met een betere oplossing komen, is toch net iets anders.
Er wordt geen geheim van gemaakt dat ze de Amerikanen willen lokken. En hoe lok je een Amerikaan? Met flitsende dingen en geluidjes :+
Vind "Pit Window Open" eigenlijk nog niet slecht voor de nieuwe kijkers. Bij iedere wedstrijd wordt, op het moment dat het in beeld komt, er toch wel uitgelegd dat de pit lane altijd open is maar dat het, om een bepaalde strategie te doen werken, vanaf nu kan. Zo kan je, als nieuwe kijker, opeens opmerken dat iemand buiten het window pit en je afvragen waarom het zo is.
Denk dat veel van die graphics (zoals overtake chance) helpen om presentatoren dingen te laten uitleggen. Dan leggen ze opeens uit dat iemand een super ronde kan rijden op nieuwe banden en zo gebruik kan maken van undercut.
Zo kan mijn vrouw, in het half uur dat ze wakker blijft, toch een beetje volgen ;)
En dacht eigenlijk dat het al jaren is dat de snelheid van kleur verandert naarmate de snelheid omhoog gaat
Hè?
Zoals hierboven gezegd, kijk eens naar Hamilton. Die staat in geen enkele kolom in de top 10. Consistent rijden brengt soms meer op dan snel rijden

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:34
Grimmie187 schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:51:
OT: Wat een saaie prutrace.. :O

Een sneer naar Renault live op TV door een zogenaamde objectieve commentator omdat ze geen interview geven?? Daar is zoveel mis mee dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen..

1. Denkt Olav nou echt dat Renault mee zit te luisteren naar zijn gewauwel op de Nederlandse TV?
2. Hoeveel kijkers van Ziggo sport zijn nou echt op de hoogte van spanningen tussen Olav, RBR en Renault?
3. Ik snap dat Olav fan van Max is maar waant hij zich inmiddels al perschef van RBR ofzo? Het is niet zijn plaats om de belangen/standpunten van RBR te verdedigen.
4. Etc. etc.

Het is van een tenenkrommende kinderachtigheid waar ik echt niet meer naar kan luisteren, gadverdamme. Ik heb gisteren na de race per direct mijn extra Ziggo racing pakket opgezegd en een F1TV abbo afgesloten.. :w

/einde rant
Haha, ik vond dat juist wel grappig. Lekker droog en sarcastisch. Wat kunnen mensen toch een verschil in gevoel voor humor hebben :P.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 10-09 09:21
Biggg schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:55:
[...]

Haha, ik vond dat juist wel grappig. Lekker droog en sarcastisch. Wat kunnen mensen toch een verschil in gevoel voor humor hebben :P.
Droog en sarcastisch vind ik leuke eigenschappen bij een cabaretier, niet bij een TV commentator die verslag doet van een sport evenement. Maar inderdaad, smaken verschillen.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 10:36
Grimmie187 schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:57:
[...]

Droog en sarcastisch vind ik leuke eigenschappen bij een cabaretier, niet bij een TV commentator die verslag doet van een sport evenement. Maar inderdaad, smaken verschillen.. ;)
Ben ik het met je eens, sloeg helemaal nergens op wat Olaf deed. Zal ook wel een reden hebben maar om nu nog Renault te bashen voor een mindere motor vind ik wel van een laag niveau :'(
Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.