Hoe vaak ga je dit nog herhalen? Ik vind dat je echt extreem negatief doet over het team. Dit is gewoon F1: als je kampioen wil worden, is er bijna altijd maar 1 auto waarin dat kan en je enige rol als coureur is door goede feedback de auto doorontwikkelen en je teammate verslaan. Hamilton zou nooit meervoudig kampioen zijn geworden bij Ferrari of RBR, maar kon dat alleen bij Mercedes.
Het doel van de Verstappens was altijd om wereldkampioen te worden. Max wordt zelfs 'the next coming of Senna' genoemd. Inmiddels is hij bezig aan zijn 5de seizoen en de wereldtitel lijkt verder dan ooit. De volgende generatie dient zich al weer aan (LeClerc, Albon, Norris). Team Verstappen is te gretig geweest door de aanbieding van Mercedes af te slaan en voor een stoeltje bij TR te gaan. Gegokt en verloren.
Die "volgende generatie" is dezelfde leeftijd als Max, dus hoezo "volgende generatie"? Ze zijn later gearriveerd en moeten zich (op Leclerc na misschien) nog bewijzen. Als ze de aanbieding van Mercedes hadden aanvaard, had hij nu de rol van Ocon mogen uitvoeren: ongemakkelijk tussen andere ex-coureurs zitten en toekijken hoe, wat jij noemt, de volgende generatie zich in de kijker rijdt.
Je maakt geen indruk als testcoureur, hoe goed je ook bent. Je moet op de baan rijden, gevechten aan gaan, onwaarschijnlijke resultaten uit de auto halen.
Ik snap al die positiviteit niet zo, in 2018 wordt het beter, met Honda volgend jaar wordt het beter, wacht nou eerst maar op China, daar ging het vorig jaar zo goed. #excuses
Het gaat toch ook beter? Ik snap niet waarom je dat niet ziet. Ze stonden er vorig jaar met enige regelmaat een seconde achter met die PU-prutmotor erin. Nu nestelt hij zich geregeld tussen de Ferrari's en is het gat kleiner dan ooit. Dat Mercedes vandaag oppermachtig was, is zuur, maar is niet de basis om RBR nu al af te schrijven. Daarnaast was dat gat met Ferrari ook vrij groot.
Verder heeft niemand, Max inclusief, ooit beweerd dat RBR dit jaar kampioen zou worden. Ze zagen alleen geen progressie bij Renault en hebben voor Honda gekozen. Vooralsnog is dat een goede keuze geweest en moeten ze goed doorontwikkelen en er in 2020 vol voor gaan. Ik zeg dus, even voor de duidelijkheid, niet dat ze volgend jaar kampioen gaan worden, maar 3 races na de aero-wijzigingen en in hun nieuwe contract met Honda vind ik al die negativiteit echt misplaatst.
Oh, en Max doet momenteel precies wat je als aankomend kampioen moet doen: in de races waarin je kansloos bent voor de overwinning het maximale uit de auto halen en maximale punten sprokkelen. Ieder punt is er aan het eind van het seizoen een.
[
Voor 4% gewijzigd door
Grrrrrene op 14-04-2019 10:51
]