Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• kalmma
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 03-04 21:53
JBS schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:05:
@kalmma Nee, hier heb ik geen last van. Vermoedelijk BIOS of OS gerelateerd, niet deCONZ. Beste kun je je vraag in een relevanter topic stellen.
Dankje wel voor de reactie. Ik heb het inmiddels in ene ander forum gesteld.

• walberg
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 31-03 17:08
Tja, de Conbee II aangeschaft en uiteindelijk krijg ik 2 van de 3 hue lampen gereset en aan de Conbee maar helaas de derde niet. Bovendien komen de lampen die in de Conbee gevonden zijn niet in het grote overzicht van Home Assistant dus o te schakelen moet je altijd naar de plugin gaan. Bovendien krijg ik ook de Icasa remote niet gekoppeld aan de Conbee.

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
walberg schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 19:56:
Tja, de Conbee II aangeschaft en uiteindelijk krijg ik 2 van de 3 hue lampen gereset en aan de Conbee maar helaas de derde niet. Bovendien komen de lampen die in de Conbee gevonden zijn niet in het grote overzicht van Home Assistant dus o te schakelen moet je altijd naar de plugin gaan. Bovendien krijg ik ook de Icasa remote niet gekoppeld aan de Conbee.
Soms is het, ondanks dat het tegenwoordig automatisch zou moeten gebeuren, nodig de service om deconz devices te refreshen handmatig te triggeren. In een uiterste geval even HA herstarten.

Zelf heb ik ook een iCasa dimmer in gebruik, pairen ging eigenlijk vrijwel onmiddellijk. Wellicht gaat het resetten/in pairing mode zetten net als je derde Hue lamp niet helemaal goed?

• walberg
@JBS mag ik jou vragen hoe je die Icasa Remote aan Home Assistant hebt toegevoegd? in de handleiding staat iets van de null en Een knop indrukken en daarna in je Hue app (want in Home Assistant zelf kan je deze niet toevoegen) Assessoires toevoegen, maar dan krijg je toch weer opties zoals Hue Tap Hue Dimmer Hue Smart, Friends of Hue etc maar geen mogelijkheid voor Icasa of een niet voorgedefinieerde AB.

• JBS
  • Niet online
walberg schreef op zondag 22 december 2019 @ 15:07:
@JBS mag ik jou vragen hoe je die Icasa Remote aan Home Assistant hebt toegevoegd? in de handleiding staat iets van de null en Een knop indrukken en daarna in je Hue app (want in Home Assistant zelf kan je deze niet toevoegen) Assessoires toevoegen, maar dan krijg je toch weer opties zoals Hue Tap Hue Dimmer Hue Smart, Friends of Hue etc maar geen mogelijkheid voor Icasa of een niet voorgedefinieerde AB.
Wanneer je echt een iCasa afstandsbediening bedoelt, dan heb ik je verkeerd begrepen. Zelf heb ik een iCasa Dimmer in gebruik. In pairing mode gezet volgens de instructies in de handleiding en in Phoscon gezocht naar 'Lights', werd vrijwel direct gevonden.

Je hebt het overigens over de Hue app? Die staat los van deCONZ/Phoscon.

• Krishh
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 29-03 21:36
Ik heb vandaag een Conbee II aangeschaft, nu zie ik op de site niet onder de compatible lijst ZNLDP12LM staan.

Dit gaat om een Aqara Bulb, weet iemand of dit als nog mogelijk is?
Ik ben totaal nieuw met Conbee in combinatie met ha.

Alvast bedankt

• JBS
  • Niet online
@Krishh De ZNLDP12LM wordt wel gewoon vermeld in de lijst met ondersteunde apparaten? Zie https://github.com/dresde...in/wiki/Supported-Devices

• Krishh
JBS schreef op maandag 23 december 2019 @ 20:49:
@Krishh De ZNLDP12LM wordt wel gewoon vermeld in de lijst met ondersteunde apparaten? Zie https://github.com/dresde...in/wiki/Supported-Devices
Ik zie het inderdaad! Apart, ik had hier gekeken op de website:

https://phoscon.de/en/compatible

Lijst is dan niet helemaal up-to-date..

• walberg
Sorry ik was inmiddels weer van de Conbee II afgestapt want die vond wel enkele Hue's maar kan de meeste door Hue aangemelde Lampen niet resetten en bovendien waren de wel aangemelde lampen bij Conbee helaas weer niet zichtbaar bij Home Assistant. Althans niet direct maar dan moet je weer helemaal een tablet openen en naar de plugin gaan.
Ik heb met mijn Icasa afstandbediening de Philips plafoniere wel op de AB aan kunnen melden maar de Iris niet (je moet binnen 10 cm zitten van de print maar de Iris zelf is al ruim 20 cm) en ik kan dus de Iris wel van de stroom afhalen want ik kon bij de stekker maar helaas komt deze dan kennelijk toch niet in Touchmode. Dan heb ik ook nog een philips light strip achter mijn TV zitten, en daar kom ik niet bij de stekker, die zit achter een plank. Ook de browser link van Philips meethue.. helpt hierbij niet, die is zo te zien niet van deze functies voorzien.

• Maek
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 19:47
Hoi

Ik krijg het niet voor elkaar om de Conbee/deCONZ en de ikea led GU10 lampen met elkaar te laten verbinden.

Mijn setup is een rasp 3b, met het Hass.io pakket. Deze software heeft de laatste versie, dit geld ook voor de Conbee/deCONZ
Mijn voeding is 2,5A
En om bij mijn lampen te komen met mijn Conbee usbstick gebruik ik een 3m USB 3.0 kabel tussen mijn Pi en Conbee usb stick.
De 3 GU10 spots zitten achter een (led)dimmer.

Ik heb een verse flash gedaan en op laten starten. Daarna USB erin en de add-on gedownload.
Vervolgens het USB path in de config file ge-paste. Daarna een reboot gegeven.
Na de reboot de deCONZ app gestart en het wachtwoord ingesteld. Nadat gedaan te hebben eerst nog even naar de instelling /intergraties gegaan en daar werd hij al gedetecteerd en heb hem bevestigd.

Vervolgens weer terug en daarna het pairing proces geprobeerd... helaas al 2 dagen zonder succes! Uiteraard de lampen gereset door 6 x aan en uit te zetten en daarna nog 1x aan/uit te zetten. Dit zonder resultaat.

Heb het eerst nog gedaan met een vorige instalatie met zwave stick er naast. Ook zonder de USB 3.0 verlengkabel, maar met een 220v verlengsnoer om dichtbij genoeg te komen.
Wifi staat vast op kanaal 1, zigbee staat op 15 en heb kanaal 25 ook al geprobeerd.

Heeft iemand nog suggesties?

Groet,

Maek

[Voor 3% gewijzigd door Maek op 28-12-2019 01:40]

• JBS
  • Niet online
@Maek Het aansluiten van Tradfri lampen op een dimmer is geen goed idee, dat gaat vroeg of laat voor problemen zorgen. Dat zou ik als eerste even aanpassen.

Knipperen ze na het resetten?
Zie je in de Phoscon app de firmware versie van je raspbee en dat deze connected is?

[Voor 18% gewijzigd door JBS op 28-12-2019 07:10]

• Maek
Ik maak geen gebruik van een raspbee, maar van een conbee 2 stick... Is dit een vereiste? zo had ik het niet begrepen iedergeval. Ik dacht dat de conbee usb-stick voldoende was in combi met de deCON software op een raspberry pi met het Hass.io image.

Als ik naar de gateway ga, woordt de stick wel herkent en kan ik zien dat de laatste firmware versie er op staat.

[Voor 19% gewijzigd door Maek op 28-12-2019 13:40]

• Osiris
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Maek schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 13:34:
Ik dacht dat de conbee usb-stick voldoende was in combi met de deCON software op een raspberry pi met het Hass.io image.
Is ook voldoende. Óf raspbee óf conbee-stick.

• JBS
  • Niet online
Maek schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 13:34:
Ik maak geen gebruik van een raspbee, maar van een conbee 2 stick... Is dit een vereiste? zo had ik het niet begrepen iedergeval. Ik dacht dat de conbee usb-stick voldoende was in combi met de deCON software op een raspberry pi met het Hass.io image.

Als ik naar de gateway ga, woordt de stick wel herkent en kan ik zien dat de laatste firmware versie er op staat.
Sorry, verkeerd gelezen. Een Conbee (II) is inderdaad voldoende.
Lukt het pairen van iets anders dan de Tradfri spots wel?

• Maek
JBS schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 13:50:
[...]
Sorry, verkeerd gelezen. Een Conbee (II) is inderdaad voldoende.
Lukt het pairen van iets anders dan de Tradfri spots wel?
De remote control van Tradfri doet het wel in 1x. Zelfs met 3 meter tussenruimte.

• JBS
  • Niet online
Maek schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 14:03:
[...]

De remote control van Tradfri doet het wel in 1x. Zelfs met 3 meter tussenruimte.
Knipperen de GU10's na het resetten? Heb je de dimmer al verwijderd?

• Maek
JBS schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 14:05:
[...]

Knipperen de GU10's na het resetten? Heb je de dimmer al verwijderd?
Knipperen doen ze. Daarna start ik het pairen en dan doe ik ze nog 1 keer uit/aan.
Dimmer heb ik nog niet vervangen. Dit ga ik vanavond even doen om dit ook uit te sluiten.

Nu heb ik wel een speciale LED dimmer gebruikt. Maakt dit het niet al beter?

• JBS
  • Niet online
Maek schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 14:10:
[...]

Knipperen doen ze. Daarna start ik het pairen en dan doe ik ze nog 1 keer uit/aan.
Dimmer heb ik nog niet vervangen. Dit ga ik vanavond even doen om dit ook uit te sluiten.

Nee, een Tradfri lamp aansluiten op wat voor dimmer dan ook is niet goed. Of dit het pairen beïnvloed durf ik niet te zeggen, maar uitsluiten is sowieso een goed idee.

• Maek
JBS schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 14:14:
[...]
Nee, een Tradfri lamp aansluiten op wat voor dimmer dan ook is niet goed. Of dit het pairen beïnvloed durf ik niet te zeggen, maar uitsluiten is sowieso een goed idee.
Kom ik er later op terug. Dank je voor de support :)

• Henkiejoo
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 03-04 09:15
1 x extra aan en uit hoeft niet.

6x uit en aan. Ze knipperen even.Daarna via phoscon laten zoeken naar nieuwe lampen.
Als het goed is zie je ze in decon in je meshnetwerk verschijnen, daarna als device in phoscon
Maek schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 14:10:
[...]

• tdw
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 06:13

tdw

Amai seg!

Henkiejoo schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 15:04:
1 x extra aan en uit hoeft niet.

6x uit en aan. Ze knipperen even.Daarna via phoscon laten zoeken naar nieuwe lampen.
Als het goed is zie je ze in decon in je meshnetwerk verschijnen, daarna als device in phoscon

[...]
Ik deed wel 1x uit en aan, maar uiteraard wél 1 voor 1. Alle 4 de lampen tegelijk aan/uit werkte iig niet :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Maek
tdw schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 17:46:
[...]

Ik deed wel 1x uit en aan, maar uiteraard wél 1 voor 1. Alle 4 de lampen tegelijk aan/uit werkte iig niet :+
Dit was de oplossing :) 1 voor 1 :+

*Edit 1
Ik probeer nu lamp 2 en 3 te pairen (wat niet heel soepel gaat) Haal je nu de eerste lamp eruit of laat je die gewoon zitten?

*Edit 2
Het is gelukt. heb de gene die gepaired waren er uit gehaald en de volgende erin gedaan.
6x aan/uit zonder daarna weer 1x aan en uit te doen :)

Dank voor jullie hulp

[Voor 37% gewijzigd door Maek op 28-12-2019 19:14]

• Henkiejoo
@Maek
Mooi dat het gelukt is. Ik heb van die spotjes die met z'n vieren in 1 armatuur zitten.

4 tegelijk pairen ging hier ook goed.

• tdw

tdw

Amai seg!

Bij mij dus niet. Maar ik heb de oude versie (witte behuizing), wellicht dat ze met nieuwe firmware eea hebben aangepast. Iig goed dat het is gelukt!

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• xces
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 30-03 20:55

xces

To got or not to got..

Kun je eigenlijk ook alles gekoppeld hebben met zowel de philips bridge en de conbee 2 (uitgaande van hetzelfde zigbee kanaal?) Dit zodat ik FW updates kan blijven ontvangen voor mijn lampen en accesoires?

Canon EOS 1D mk4 | Canon 580EXII | Canon 17-40 f/4 L | Canon 50 f/1.8 | Canon 100 f/2.8 macro | Canon 70-200 f/2.8 IS L (II) | Canon 2x extender (III)

• Kvn
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09:07
xces schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:24:
Kun je eigenlijk ook alles gekoppeld hebben met zowel de philips bridge en de conbee 2 (uitgaande van hetzelfde zigbee kanaal?) Dit zodat ik FW updates kan blijven ontvangen voor mijn lampen en accesoires?
Nee.

• JackPoint
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21:43
xces schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:24:
Als het je om de FW updates gaat, dat kan ook met de Conbee 2

• Kvn
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09:07
JackPoint schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 18:55:
[...]

Als het je om de FW updates gaat, dat kan ook met de Conbee 2
Voor Hue-lampen blijft dat toch wat lastig..

• JackPoint
Ik heb een Aqara OPPLE switch gekocht, maar deze wordt nog niet ondersteund door Conbee 2 software. Op https://github.com/dresde...z-rest-plugin/issues/2061 is een topic. Deze loopt al enige tijd zonder ook een officiele reactie van het bedrijf Dresden. Ik heb juist de Conbee gekocht omdat daar een bedrijf achter zit zodat de ontwikkeling ook door gaat, dat lijkt toch niet zo hard te gaan. Intussen is er wel een (nog niet complete) pull request vanuit de community.

Weet hier iemand hoe dat werkt bij Dresden? Hoe snel ondersteunen ze nieuwe devices? Mocht dat echt lang duren dan twijfel ik of ik over zal stappen op een CC2531 stick in combinatie met zigbee2mqtt aangezien hij daar al wel ondersteund wordt.

• codegro
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 03-04 13:54
Ik ben op zoek naar goede liefst goedkope (Ali) wallswitches die goed ondersteund worden door de Conbee2 stick. Welke kunnen jullie adviseren? Ik gebruik HA voor de aansturing.

• tdw

tdw

Amai seg!

codegro schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 16:50:
Ik ben op zoek naar goede liefst goedkope (Ali) wallswitches die goed ondersteund worden door de Conbee2 stick. Welke kunnen jullie adviseren? Ik gebruik HA voor de aansturing.
https://www.ikea.com/nl/n...-in-stopcontact-90356166/

Goedkoop, goed en 16A stroomdoorgang. En een stuk makkelijker met garantie. En sneller binnen :P

~ James May

• Krishh
Sinds kort maak ik gebruik van de Conbee 2 in combinatie met Hass.io.

Ik heb de Deconz addon voor Hass.io in gebruik. Nu zie ik dat sommige hun automations maken binnen de Phoscon web app, echter zie ik deze mogelijkheid niet terug binnen Conbee.

Komt dit voornamelijk omdat ik alleen de Deconz addon gebruik en niet de Deconz image, draaiend op een Pi of volledig op een Windows cliënt?

Alvast bedankt!

• JBS
  • Niet online
@Krishh Je kunt de automations in dezelfde Phoscon app maken als waar je zigbee apparaten toevoegt, te bereiken via "Web UI" vanaf de deCONZ addon pagina in Hass.io

@JackPoint In dat issue is toch volop activiteit? Klopt, al een paar dagen niet meer, maar dat komt vanzelf. Ondersteuning van nieuwe apparaten is ook mede afhankelijk van de community, zie de werkwijze hier https://github.com/dresde...ki/Request-Device-Support

[Voor 47% gewijzigd door JBS op 04-01-2020 05:19]

• Krishh
Bedankt @JBS werkt inmiddels!
Enige wat ik niet begrijp is dat mijn Aqara Switch zichtbaar is in Home Assistant, maar mijn Aqara lamp die onlangs gekoppeld is aan Deconz niet zichtbaar is binnen Home Assistant.

Iemand enig idee hoe Home Assistant de lampen oppakt die gekoppeld zijn aan Deconz?

Alvast bedankt!

EDIT: Inmiddels al opgelost, HA gereboot....

[Voor 6% gewijzigd door Krishh op 04-01-2020 23:28]

• markhubert180
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 01-04 20:26
Weet niet zo goed of ik dit in het Home Assistant of dit DeConz topic moet plaatsen, maar dat ga ik wel merken :)

Heb vandaag een Tradfri Switch (5 knoppen) aan mijn Deconz2 gekoppeld en probeer in Home Assistant de Long/Short press aan de gang te krijgen. Opzich werkt het wel, maar wat ik opmerk is dat als ik een long press doe, er altijd een event langskomt van de shortpress.
Een stukje debugging in HA als ik een longpress doe;
'{'id': 'tradfri-remote-control', 'unique-id': 'cc:xx:cc:xx:fe:xx:8e:xx', 'event': 4001}' <- direct na indrukken van knop
'{'id': 'tradfri-remote-control', 'unique-id': 'cc:xx:cc:xx:fe:xx:8e:xx', 'event': 4003}' <- direct na loslaten van de longpress

Ik weet dus niet waar dit vandaan komt dat hij beide events genereert.
Komt dit uit de Switch, doet de deConz dit of is dit een Home Assistant dingetje?!
Mijn gevoel zegt dat het het HA dingetjes is, maar wat wel en hoe los ik het op?
Want op deze manier kan ik niet afzonderlijke actie aan de short en long press hangen.

Ervaart iemand dit ook en/of hoe heb je dit opgelost?

[Voor 3% gewijzigd door markhubert180 op 05-01-2020 00:26]

• JBS
  • Niet online
@markhubert180 Deze events komen uit de deCONZ REST API en betreft de hold en release after hold events. Zie https://github.com/dresde...ted-Devices#events-legend

• JackPoint
JBS schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 05:16:
[...]

@JackPoint In dat issue is toch volop activiteit? Klopt, al een paar dagen niet meer, maar dat komt vanzelf. Ondersteuning van nieuwe apparaten is ook mede afhankelijk van de community, zie de werkwijze hier https://github.com/dresde...ki/Request-Device-Support
Ik zie daar niet staan dat de community het in kan dienen (al is dat wel logisch hoor op github). En er is inderaad activiteit, dat zit wel goed. Hopelijk is hij snel helemaal ondersteund.

• JBS
  • Niet online
JackPoint schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:53:
[...]

Ik zie daar niet staan dat de community het in kan dienen (al is dat wel logisch hoor op github). En er is inderaad activiteit, dat zit wel goed. Hopelijk is hij snel helemaal ondersteund.
Ze zijn best wel actief met het ondersteunen van nieuwe apparaten. Het mooie is dat wanneer je iets hebt dat nog niet ondersteund wordt, de ondersteuning kan worden toegevoegd als je de daar genoemde input aanlevert.
If the new device is not listed under Supported Devices or no GitHub issue exits a new issue should be created, with the information as described below.

• MrStiffler
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 03-04 10:15
Werkt bij jullie het koppelen van de IKEA 5 button switch in Deconz vlekkeloos? Ik blijf steeds vastlopen in het "hou de aan knop >10s ingedrukt" stukje. Uiteindelijk is ie wel zichtbaar in de Deconz maar werkt geen 1 button als deze in dezelfde group gezet word als een lamp.

• Henkiejoo
@MrStiffler in dezelfde group zetten is niet voldoende. Je moet wel de AB/knoppen koppelen aan de lamp in Deconz.

• bitjeverkeerd
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 02-04 20:22
Weet iemand of onderstaande gaat werken?
https://www.banggood.com/...mmds=buy&cur_warehouse=CN

• JBS
  • Niet online
Lijkt het niet op. Er is ook nog geen device support github issue, zou je zelf aan kunnen maken.

Lijkt overigens een nieuw apparaat dat nog enkel te pre orderen is?

[Voor 7% gewijzigd door JBS op 10-01-2020 20:28]

• bitjeverkeerd
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 02-04 20:22
Deze lijkt er op:

https://nl.aliexpress.com...BEgK7ffD_BwE&gclsrc=aw.ds

Misschien maar gewoon even proberen.

• MrStiffler
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 03-04 10:15
Henkiejoo schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:14:
@MrStiffler in dezelfde group zetten is niet voldoende. Je moet wel de AB/knoppen koppelen aan de lamp in Deconz.
@Henkiejoo Ik neem aan dat je het on/off togglen en brightness colour change verhaal bedoeld? Zo ja, dan heb ik dit ook reeds gedaan maar heeft geen effect. 8)7

• tdw

tdw

Amai seg!

Voor degenen die Home Assistant draaien zou ik even willen opmerken nog niet te upgraden naar 0.104. Het schijnt dat die versie niet heel lekker werkt met deCONZ. Even afwachten dus!

~ James May

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16:07

B2

wa' seggie?

tdw schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 22:05:
Voor degenen die Home Assistant draaien zou ik even willen opmerken nog niet te upgraden naar 0.104. Het schijnt dat die versie niet heel lekker werkt met deCONZ. Even afwachten dus!
Thanks voor de tip!

Ander puntje wat mij opvalt is dat deCONZ bij mij (marthoc docker container) standaard zo'n 10-15% cpu pakt (met uitschieters naar boven). Hebben meer mensen dit?

• Ortep
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

B2 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 22:08:
[...]

Thanks voor de tip!

Ander puntje wat mij opvalt is dat deCONZ bij mij (marthoc docker container) standaard zo'n 10-15% cpu pakt (met uitschieters naar boven). Hebben meer mensen dit?
Hier is het 0.5% maar het hang natuurlijk ook af van hoe krachtig je systeem is

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16:07

B2

wa' seggie?

Ortep schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:06:
[...]

Hier is het 0.5% maar het hang natuurlijk ook af van hoe krachtig je systeem is
Intel nuc met i5, zou geen probleem moeten zijn naar mijn idee.

• lxz
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:34
Het is vooral de vnc-server die zorgt voor load (bij mij 20% ofzo). Deconz zelf nog geen 1%.

• Tasma
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01-04 00:17
[...]

Thanks voor de tip!

Draait hier op een raspberry v1 revisie B. Werkt prima en direct. Geen idee van het verbruik.

4680WP zuid, WPB 270L AE.

• Lange_Slurf
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 03-04 13:00

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

Is het mogelijk om Conbee 2 op een pi te draaien, welke dan praat met een Home Assistant op een hyper-v/docker in hetzelfde netwerk?
Het liefst heb ik de Conbee 2 stick gewoon in de Hyper-V, maar ik lees dat dat niet mogelijk is.

Waar vind ik info of docu hierover?

30 dagen EvE online trial

• wmn79
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 02-04 21:24
Lange_Slurf schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 16:18:
Is het mogelijk om Conbee 2 op een pi te draaien, welke dan praat met een Home Assistant op een hyper-v/docker in hetzelfde netwerk?
Het liefst heb ik de Conbee 2 stick gewoon in de Hyper-V, maar ik lees dat dat niet mogelijk is.

Waar vind ik info of docu hierover?
Waarom zou dat niet mogelijk zijn? Ik heb een deCONZ docker met een conbee draaien op een PI, mijn Home Assistant, draait in een jail op mijn FreeNAS server. Home Assistant vind de deCONZ gewoon op het netwerk en gebruikt het deCONZ component. Of mis ik hier iets en bedoel je wat anders?

• Lange_Slurf
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 03-04 13:00

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

wmn79 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:01:
[...]

Waarom zou dat niet mogelijk zijn? Ik heb een deCONZ docker met een conbee draaien op een PI, mijn Home Assistant, draait in een jail op mijn FreeNAS jail. Home Assistant vind de deCONZ gewoon op het netwerk en gebruikt het deCONZ component. Of mis ik hier iets en bedoel je wat anders?
Ik denk dat dat precies is wat ik bedoel.
Ik wist niet dat Home Assistant op het netwerk ocht naar een Conbee stick ergens ingeplugd in een Pi :)
Omdat in de deConz install tut ik zie dat je dmv: "device": null" ,een apparaat moet toewijzen aan deConz

Misschien handige info die mist in mijn eerste post, de stick wordt vanavond geleverd, en ik ben al wat pre research aan het doen.
Ik kan gewoon https://phoscon.de/en/conbee2/install volgen en dan zou het goed moeten komen?

[Voor 7% gewijzigd door Lange_Slurf op 21-01-2020 17:09]

30 dagen EvE online trial

• wmn79
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 02-04 21:24
Lange_Slurf schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:08:
[...]

Ik denk dat dat precies is wat ik bedoel.
Ik wist niet dat Home Assistant op het netwerk ocht naar een Conbee stick ergens ingeplugd in een Pi :)
Omdat in de deConz install tut ik zie dat je dmv: "device": null" ,een apparaat moet toewijzen aan deConz

Misschien handige info die mist in mijn eerste post, de stick wordt vanavond geleverd, en ik ben al wat pre research aan het doen.
Ik kan gewoon https://phoscon.de/en/conbee2/install volgen en dan zou het goed moeten komen?
Home Assistant zoekt niet perse naar een Conbee stick, het zoekt naar een deCONZ installatie. Zie ook de pagina van de deCONZ integratie van Home Assistant voor meer info. Door Home Assistant aangeraden manier om deCONZ te draaien is of via docker of via de Hass.io add-on.

Dus gebruik of de deCONZ addon in Hassio en prik daar dan ook de conbee stick in (Hassio addon is dan de installatie van deCONZ) of draai ergens een docker, bij jou dus je PI, en stop daar de stick in (de docker container draait dan de deCONZ installatie).

[Voor 13% gewijzigd door wmn79 op 22-01-2020 15:40]

• tdw

tdw

Amai seg!

[...]

Thanks voor de tip!

https://github.com/home-assistant/home-assistant/pull/31048

Je kunt als het goed is veilig upgraden naar 0.104.3 wanneer die beschikbaar komt :)

~ James May

• -MAD-
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 17:41
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen met de configuratie van de Conbee II op mijn Synology DS918+. Via Google kom ik wel wat informatie tegen, maar helaas geen duidelijke handleiding die me verder helpt.

Ik heb nog niet veel ervaring met domotica in het algemeen en Zigbee in het bijzonder. Ik heb alleen wat gespeeld met een Xiaomi Gateway en een paar sensoren via de Xiaomi Home app en wil een en ander graag via mijn NAS gaan aansturen. Vervolgens wil ik dan het aantal devices/sensoren verder gaan uitbreiden.

Wat ik tot nu toe heb gedaan:
- De Conbee in de USB port aan de voorzijde geplaatst (USB port aan de achterzijde is gekoppeld aan een UPS). In het Infocenter wordt de stick herkend als “ConBee II - Dresden Elektronik”
- Via het Package Center heb ik het pakket van Docker geïnstalleerd
- In Docker heb ik de image marthoc/deconz gedownload en gestart
- Via het Package Center heb ik het pakket van Domoticz geïnstalleerd
- De plugin Domoticz-deCONZ (Smanar) heb ik als zip gedownload en handmatig in /domoticz/var/plugins/ uitgepakt en vervolgens Domoticz opnieuw gestart

In Domoticz kom ik onder hardware bij de types nog niets tegen m.b.t. deconz/conbee dus ik vraag me af of de plugin wel wordt herkend.

Daarnaast krijg ik in het Terminal scherm van Docker alleen maar eindeloos reconnect meldingen:
17:00:45:550 reconnect network failed, try later
17:00:46:050 wait reconnect 7 seconds
17:00:46:051 start reconnect to network
17:00:47:050 wait reconnect 6 seconds
17:00:48:051 wait reconnect 5 seconds
17:00:49:050 wait reconnect 4 seconds
17:00:50:051 wait reconnect 3 seconds
17:00:51:051 wait reconnect 2 seconds
17:00:51:300 failed to reconnect to network try=1
etc. etc.

Ik denk dat ik moet beginnen met het goed laten draaien van de docker, maar het wordt me niet duidelijk wat ik daar precies moet instellen. Op https://github.com/marthoc/docker-deconz staan wel een aantal zaken benoemd, maar dat is allemaal vanaf de command line en niet vanuit de GUI voor Docker in DSM. Als ik de instructie van GitHub uitvoer en via SSH als admin verbinding maak met mijn NAS en de opdracht “sudo usermod -a -G dialout $USER” uitvoer, dan krijg ik als response “sudo: usermod: command not found”.

Iemand die me duidelijk kan maken wat ik moet doen?

• sterremos
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 01-04 08:38
iemand een oplossing voor me, heb hassio geupdated naar versie 195 en ook de conbee stick had een update, dit allemaal gedaan en lampen en Mi sensors niet meer bereikbaar in Hassio, wat ik ook probeer.

Iemand dit ook gehad een oplossing gevonden?

• JBS
  • Niet online
sterremos schreef op maandag 3 februari 2020 @ 17:23:
iemand een oplossing voor me, heb hassio geupdated naar versie 195 en ook de conbee stick had een update, dit allemaal gedaan en lampen en Mi sensors niet meer bereikbaar in Hassio, wat ik ook probeer.

Iemand dit ook gehad een oplossing gevonden?
Versie 195? Check dat nog eens ;)
Firmware van de conbee bijgewerkt, of de deCONZ addon? Zijn je lampen en sensoren nog wel zichtbaar/te bedienen in de Phoscon app?

Welke errors zie anders je in de log?

[Voor 14% gewijzigd door JBS op 03-02-2020 18:25]

• sterremos
Sorry, keek bij de supervisor, Hos system is 3.8. en ik had de Deconz addon geupdate. lampen staan wel in de phoscon app , de app is bereikbaar, de lampen en switchen zijn licht grijs en kan kan ik ze niet meer bedienen in de app,De ikea AB is grijs en dus niet bedienbaar in de app. Echter werken de lampen wel als ik de aan/uit knop bedien.

Twee lampen gereset maar komen niet meer terug in de app. kan ze niet linken. Log HA geeft volgens mij geen issues aan.

ron

• JBS
  • Niet online
@sterremos En welke versie van HA draai je?
sterremos schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:12:
Twee lampen gereset maar komen niet meer terug in de app. kan ze niet linken. Log HA geeft volgens mij geen issues aan.
Niet meer terug in de app? Welke app? Phoscon app?

Kun je de lampen nog wel aan/uit zetten vanuit de Phoscon app?

[Voor 79% gewijzigd door JBS op 03-02-2020 19:16]

• sterremos
Host system
Hostname hassio
System HassOS 3.8

• JBS
  • Niet online
@sterremos Ontwikkelhulpmiddelen > Tabblad 'Info'. Daar vind je de versie van je HA.

[Voor 17% gewijzigd door JBS op 03-02-2020 19:19]

• sterremos
JBS schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:15:
@sterremos En welke versie van HA draai je?

[...]
Niet meer terug in de app? Welke app? Phoscon app?

Kun je de lampen nog wel aan/uit zetten vanuit de Phoscon app?
Via de Web Ui inloggen, daar kan ook de lampen niet bedient worden niet aan en uit. , echter via de Ikea afstandbediening wel. Stick lijkt mij nog te doen, anders zou ik niet kunnen inloggen. plus de AB werkt nog met de lampen?

sorry nog niet zo lang bezig met HA.
version 0.104.3 is de versie.

[Voor 11% gewijzigd door sterremos op 03-02-2020 19:26]

• tdw

tdw

Amai seg!

sterremos schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:22:
[...]

Via de Web Ui inloggen, daar kan ook de lampen niet bedient worden niet aan en uit. , echter via de Ikea afstandbediening wel. Stick lijkt mij nog te doen, anders zou ik niet kunnen inloggen. plus de AB werkt nog met de lampen?

sorry nog niet zo lang bezig met HA.
version 0.104.3 is de versie.
:?

Heb je de AB wel gekoppeld aan Phoscon/deCONZ?

~ James May

• sterremos
tdw schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:40:
[...]

:?

Heb je de AB wel gekoppeld aan Phoscon/deCONZ?
Jawel, alles heeft maanden goed gewerkt, en sinds een week na updaten niet meer

• tdw

tdw

Amai seg!

sterremos schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:53:
[...]

Jawel, alles heeft maanden goed gewerkt, en sinds een week na updaten niet meer
Het lijkt me sterk dat de AB via deCONZ wel de lampen kan bedienen en Phoscon via deCONZ niet. Ik heb iig geen oplossing voor je, behalve opnieuw pairen

[Voor 3% gewijzigd door tdw op 03-02-2020 22:21]

~ James May

• JBS
  • Niet online
tdw schreef op maandag 3 februari 2020 @ 22:21:
[...]

Het lijkt me sterk dat de AB via deCONZ wel de lampen kan bedienen en Phoscon via deCONZ niet. Ik heb iig geen oplossing voor je, behalve opnieuw pairen
Afhankelijk van het type afstandsbediening kan er een directe binding zijn tussen afstandsbediening en de lamp, hierdoor is het mogelijk de lamp met de afstandsbediening te bedienen zonder tussenkomst van deCONZ. Deze directe verbinding ontstaat wanneer je in Phoscon een of meer lampen aan de groep toevoegt die is aangemaakt voor de afstandsbediening. Dat is bijvoorbeeld mogelijk met een de grijs/witte ronde IKEA afstandsbediening en de Hue Dimmer Switch.

• sterremos
JBS schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 08:53:
[...]
Afhankelijk van het type afstandsbediening kan er een directe binding zijn tussen afstandsbediening en de lamp, hierdoor is het mogelijk de lamp met de afstandsbediening te bedienen zonder tussenkomst van deCONZ. Deze directe verbinding ontstaat wanneer je in Phoscon een of meer lampen aan de groep toevoegt die is aangemaakt voor de afstandsbediening. Dat is bijvoorbeeld mogelijk met een de grijs/witte ronde IKEA afstandsbediening en de Hue Dimmer Switch.
Klopt inderdaad, het gaat met de ronde AB en de lampen staan in een groep.
Dus alles resetten? das balen weer

Ron

• JBS
  • Niet online
@sterremos Wanneer je zowel HA als deCONZ geupdate hebt, en je nu vanuit de Phoscon app niets meer kunt bedienen en ook eventuele sensoren geen waardes meer doorgeven, zit het probleem aan de kant van deCONZ, niet aan de kant van HA.

Ik zou een back-up van deCONZ terugzetten in de Phoscon app. Lost dat het probleem op?

• sterremos
JBS schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:33:
@sterremos Wanneer je zowel HA als deCONZ geupdate hebt, en je nu vanuit de Phoscon app niets meer kunt bedienen en ook eventuele sensoren geen waardes meer doorgeven, zit het probleem aan de kant van deCONZ, niet aan de kant van HA.

Ik zou een back-up van deCONZ terugzetten in de Phoscon app. Lost dat het probleem op?
Wilde ook niet geheel HA resetten, want de rest werkt inderdaad, moet inderdaad deconz wezen, een reset uitgevoerd, maar helaas nog hetzelfde, wat ik wel nu tegenkom in het logboek is,
Error connecting to deCONZ gateway at 172.30.33.4. waarom dit ipadress, moet 192.168.1.20 wezen

• JBS
  • Niet online
sterremos schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:12:
[...]

Wilde ook niet geheel HA resetten, want de rest werkt inderdaad, moet inderdaad deconz wezen, een reset uitgevoerd, maar helaas nog hetzelfde, wat ik wel nu tegenkom in het logboek is,
Error connecting to deCONZ gateway at 172.30.33.4. waarom dit ipadress, moet 192.168.1.20 wezen
Wat heb je gereset? DeCONZ of individuele lampen en deze opnieuw gepaired? Werkt het schakelen van lampen via Phoscon nu wel?

• sterremos
JBS schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:58:
[...]
Wat heb je gereset? DeCONZ of individuele lampen en deze opnieuw gepaired? Werkt het schakelen van lampen via Phoscon nu wel?
////ik heb in deconz backup gemaakt, software verwijderd, HA opnieuw gestart, DeConz weer geïnstalleerd, HA opnieuw back up weer terug gezet, Lampen niet te bedienen.

Weer alles verwijderd en niet de backup terug gezet, 2 lampen gerest , geen verbinding.
een Nieuwe switch uit de verpakking gehaald, had er nog 1. maar ook geen verbinding.

het is conbee, zie ook de usb zitten, geeft aan dat het versie is van 12-12-2019 firmware 26330500.

Vraag me af of de stick niet defect is gegaan, lijkt me stug, maar weet niet hoe te testen

• JBS
  • Niet online
sterremos schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:24:
[...]

////ik heb in deconz backup gemaakt, software verwijderd, HA opnieuw gestart, DeConz weer geïnstalleerd, HA opnieuw back up weer terug gezet, Lampen niet te bedienen.

Weer alles verwijderd en niet de backup terug gezet, 2 lampen gerest , geen verbinding.
een Nieuwe switch uit de verpakking gehaald, had er nog 1. maar ook geen verbinding.

het is conbee, zie ook de usb zitten, geeft aan dat het versie is van 12-12-2019 firmware 26330500.

Vraag me af of de stick niet defect is gegaan, lijkt me stug, maar weet niet hoe te testen
Doelde eigenlijk op een backup gemaakt voordat je ging updaten en de problemen begonnen..
Het lijkt me inderdaad sterk dat je Conbee stick stuk is gegaan door de deCONZ update.

• lxz
Ik had laatst het probleem dat HA niet meer met Deconz wilde praten. Blijkbaar werkt het HA integratie-systeem obv ip-adres en mijn Deconz-container had een ander ip gekregen, dus dan werkt dat niet meer.. Dus nu heb ik die container maar een vast ip gegeven om dit soort gedoe in de toekomst te voorkomen :)

• Droif
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 02-04 07:55
lxz schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:04:
Ik had laatst het probleem dat HA niet meer met Deconz wilde praten. Blijkbaar werkt het HA integratie-systeem obv ip-adres en mijn Deconz-container had een ander ip gekregen, dus dan werkt dat niet meer.. Dus nu heb ik die container maar een vast ip gegeven om dit soort gedoe in de toekomst te voorkomen :)
Als je zowel HA als Deconz in docker hebt draaien kun je in HA de container naam van je Deconz container als host opgeven voor Deconz. Dit zorgt ervoor dat het ip adres via docker dns geresolved wordt en je dus geen vast ip adres voor je containers hoeft in te stellen.

• lxz
Volgens mij heb ik helemaal geen host/hostname in hoeven vullen bij het toevoegen van de Deconz-integratie. Maar ik zal er eens naar kijken, goede tip (y)

• Droif
  • Laatst online: 02-04 07:55
lxz schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:10:
Volgens mij heb ik helemaal geen host/hostname in hoeven vullen bij het toevoegen van de Deconz-integratie. Maar ik zal er eens naar kijken, goede tip (y)
Je kunt de host aanpassen in
code:
1
.storage/core.config_entries
Ik weet niet meer of je hem bij de configuratie ook op kan geven, of dat hij dan automatisch discovered wordt.

• sterremos
sterremos schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:24:
[...]

Stickie toch defect, een Nieuwe besteld, nu Conbee 2, ingeplugd en alles werkt weer gelijk :)

• stijndef
  • Laatst online: 16-03 19:25
Ik slaag er niet in mijn dimbare E27 led (OSRAM) te koppelen, conbee II vindt deze maar niet..
Iemand deze al succesvol kunnen koppelen?

Raspberry Pi 4B, HassOS 3.9, Conbee II is ook up-to-date..

• reclamedoos
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 19:12
stijndef schreef op zondag 9 februari 2020 @ 12:23:
Ik slaag er niet in mijn dimbare E27 led (OSRAM) te koppelen, conbee II vindt deze maar niet..
Iemand deze al succesvol kunnen koppelen?

Raspberry Pi 4B, HassOS 3.9, Conbee II is ook up-to-date..
Volgens https://phoscon.de/en/conbee2/compatible is die lamp (nog) niet compatible

• JBS
  • Niet online
Volgens deze lijst, die weergeeft wel devices ondersteund worden door de Rest API, wordt de 'Smart+ Classic E27 Dimmable (8.5W, 810lm, 2700K)' wel ondersteund: https://github.com/dresde.../Supported-Devices#lights

Zo staat bijvoorbeeld de 'Sinope' termostaat genoemd in de laatste release notes (https://github.com/dresde...gin/releases/tag/V2_05_71) niet op de phoscon.de site, maar wel in het Github lijstje. Wel ondersteund worden door de Rest API maar niet door de Conbee is nutteloos, dus ik acht daarom het Github lijstje actueler/completer.

[Voor 34% gewijzigd door JBS op 12-02-2020 13:25]

• sterremos
vraagje waar ik nog niet uit ben, kamer is geautomatiseerd, zit nog met de keuken, deze zit via KAKU, en zou dit graag willen omzetten naar mijn Deconz. de lampen zijn 12 volt G4, zijn dimbaar. kan daar nog niets vinden, ik kan er een switch er tussen zetten, maar dan is het alleen aan en uit en niet meer te dimmen, iemand een suggestie

• sterremos
heeft iemand ook al deze switch van xiaomi via Deconz gekoppeld?

https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

• JBS
  • Niet online
Ja. Tot de volgende release sturen ze nog een broadcast wat ervoor zorgt dat al je gekoppelde lampen aan of uit gaan.

https://github.com/dresde...61#issuecomment-583716209

• sterremos

• reclamedoos
Ik heb deCONZ draaien als add-on binnen Home Assistant. Dit werkt op zich als een zonnetje (al reageren de switches van de Ikea soms niet, terwijl er routers genoeg in de buurt zijn). Maar als ik met VNC inlog dan zie ik in de netwerktekening 4 apparaten staan die niet van mij zijn (vast van een buurman/vrouw). Waarom zie ik deze? Ze zijn niet opgenomen in mijn netwerk. Is dat enkel omdat ze (waarschijnlijk) bereik hebben naar 1 van de routers binnen mijn zigbee netwerk? Ik zie volgens mij niet mijn eigen zigbee devices in huis die ik nog niet heb toegevoegd aan mijn netwerk (Xiaomi/Aqara sensors/switches)

https://tweakers.net/ext/f/moAD5pKlPBzMjx8h3tMuDzGF/thumb.jpg

• JBS
  • Niet online
@reclamedoos Je zult geen zigbee nodes zien die je buurman in gebruik heeft, ze moeten daadwerkelijk onderdeel zijn van je eigen zigbee netwerk. Mogelijk een apparaat dat door missende ondersteuning nog niet in Phoscon getoond wordt?

In mijn mesh missen ook een paar lijntjes overigens naar apparaten die 't wel degelijk doen dus helemaal sluitend is de map niet.
sterremos schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:28:
vraagje waar ik nog niet uit ben, kamer is geautomatiseerd, zit nog met de keuken, deze zit via KAKU, en zou dit graag willen omzetten naar mijn Deconz. de lampen zijn 12 volt G4, zijn dimbaar. kan daar nog niets vinden, ik kan er een switch er tussen zetten, maar dan is het alleen aan en uit en niet meer te dimmen, iemand een suggestie
Als de lampen dimbaar zijn zou je een zigbee dimmer van bijvoorbeeld iCasa kunnen overwegen? Of een WiFi alternatief van Shellly?

[Voor 44% gewijzigd door JBS op 19-02-2020 22:17]

• reclamedoos
JBS schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 22:00:
@reclamedoos Je zult geen zigbee nodes zien die je buurman in gebruik heeft, ze moeten daadwerkelijk onderdeel zijn van je eigen zigbee netwerk. Mogelijk een apparaat dat door missende ondersteuning nog niet in Phoscon getoond wordt?
Je post zette me aan het denken, en ik realiseerde me ineens dat ik voordat ik ' in productie' ging met de conbee-stick al aan het klooien was geweest, en inderdaad een paar devices had toegevoegd die nu lagen te verstoffen in een doos onder het bureau. Maar even opgezocht, en inderdaad (na veel gedoe) de onbekende objecten weg gekregen en opnieuw toegevoegd. Nu staan ze er netjes met naam in.

Ik blijf me overigens wel ergeren aan het soms niet reageren van schakelaar. Ik heb op mijn computerkamer een Tradfri lamp, die alla minute aan gaat als ik hem via de computer aan klik in Home Assistant. Dus ik ga er van uit dat deze lamp prima bereik heeft in mn zigbee netwerk. Deze zelfde lamp zou ook router moeten kunnen zijn voor de Xiaomi Smart Switch en de Ikea Trafdri Remote Control die ik beiden heb gekoppeld aan die lamp. Voor zowel aan- als uitzetten van die lamp moet ik meestal 3 a 4 keer op de schakelaars drukken voor de lamp aan/uit gaat. Afstand tussen lamp en schakelaars is ongeveer 2 meter.

• Henkiejoo
@reclamedoos
ik herken jouw klact niet. Welke tradfri remote heb je? Een ronde of een vierkante dimmer?

Heb je ze in deconz aan de lamp gekoppeld of heb je in HA een automation gemaakt?

• crimby
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 12:13

crimby

PSN: Crimby

Ik heb gisteren mijn Conbee II stick mogen ontvangen en wil graag aan de slag hiermee.
Ik heb een RPI 4 met Home Assistant in een docker draaien.
Kan ik dan de Home Assistant add-on gebruiken of moet ik Deconz eerst apart in een docker installeren?

• JBS
  • Niet online
crimby schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 07:51:
Ik heb gisteren mijn Conbee II stick mogen ontvangen en wil graag aan de slag hiermee.
Ik heb een RPI 4 met Home Assistant in een docker draaien.
Kan ik dan de Home Assistant add-on gebruiken of moet ik Deconz eerst apart in een docker installeren?
Wanneer je Home Assisstant (voormalig Hass.io) draait, kan 't beide. De add-on is het makkelijkste. Met een losse docker container heb je controle over de specifieke versie die je wilt draaien of waar je later naar wilt upgraden.

[Voor 5% gewijzigd door JBS op 20-02-2020 08:54]

• crimby
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 12:13

crimby

PSN: Crimby

JBS schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 08:53:
[...]
Wanneer je Home Assisstant (voormalig Hass.io) draait, kan 't beide. De add-on is het makkelijkste. Met een losse docker container heb je controle over de specifieke versie die je wilt draaien of waar je later naar wilt upgraden.
Bedankt! dan ga ik het nu eerst lekker simpel met de add-on proberen:-)

• rjhilbrink
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 05-03 22:32
crimby schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 08:56:
[...]

Bedankt! dan ga ik het nu eerst lekker simpel met de add-on proberen:-)
En vergeet niet dat de Add-On ook gewoon een docker is, en volgens mij gelijk loopt met de Deconz Releases.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

• rjhilbrink
reclamedoos schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 22:52:
[...]
....... Maar even opgezocht, en inderdaad (na veel gedoe) de onbekende objecten weg gekregen.......
Ik zit ook met een onbekend object (vermoedelijk een defecte unit) die ik maar niet weg krijg. Enige tips hoe je jou wel is gelukt?

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

• JBS
  • Niet online
rjhilbrink schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:57:
[...]

Ik zit ook met een onbekend object (vermoedelijk een defecte unit) die ik maar niet weg krijg. Enige tips hoe je jou wel is gelukt?
Via VNC kun je 'm verwijderen.

• reclamedoos
Henkiejoo schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 07:40:
@reclamedoos
ik herken jouw klact niet. Welke tradfri remote heb je? Een ronde of een vierkante dimmer?

Heb je ze in deconz aan de lamp gekoppeld of heb je in HA een automation gemaakt?
In dit geval was het de ronde (aan/uit + dimmer + color adjust). Maar je laatste vraag was de oplossing. Ik had ze geschakeld in deConz. Die schakeling weggehaald, en een automation aangemaakt in HA. En dat gaat als een trein. Ik blij, vrouw blij, kinderen blij. Dat maakt de weg vrij om nog meer in huis te automatiseren :P

• Yarisken
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18:41
Vandaag ook mijn stick toegekregen. Enkel dat vnc gedoe lijkt me wel wreed omslachtig :-).

• JBS
  • Niet online
Yarisken schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:19:
Vandaag ook mijn stick toegekregen. Enkel dat vnc gedoe lijkt me wel wreed omslachtig :-).
Want? De optie tot toegang tot de VNC omgeving is juist erg handig voor inzicht in je mesh.
Het instellen daarvan stelt ook weinig voor.

• Yarisken
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18:41
JBS schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:46:
[...]
Want? De optie tot toegang tot de VNC omgeving is juist erg handig voor inzicht in je mesh.
Het instellen daarvan stelt ook weinig voor.
Idd ik zal het erger zien dan het is. Nu soit met deze en mijn zwave stick hoop ik nooit nog een bridge nodig te hebben :-).
Super dat hier een topic over bestaat, heb het hier helemaal doorgelezen en veel bijgeleerd.

• rjhilbrink
JBS schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:01:
[...]
Via VNC kun je 'm verwijderen.
Helaas verwijderen kan, echter komt ie dan vanzelf weer terug..

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True