Ik dacht laat ik vandaag eens mijn nieuwe Ikea spullen koppelen via mijn nieuwe Deconz conbee II stick.
De stick heb ik op de Raspberry Pi 4 aangesloten en de Add-on in mijn Home Assistant geinstalleerd (HA draait in docker).
Volgens de handleidingen zou ik vanalles moeten doen, maar het leek toch ineens goed te gaan.
Als ik naar Home Assistant - Supervisor - System ga en bij Hardware kijk, zie ik het volgende al staan:
In de config van Deconz heb ik staan
Deconz kan ook gestart worden, maar vervolgens staat er bij Firmware "Not connected".
Het lukt me ook niet om nieuwe lampen en sensoren te koppelen (en bestaande vind ie ook niet).
Ik lees nu op Github dat ik nog iets in de config.txt moet zetten;
De stick heb ik op de Raspberry Pi 4 aangesloten en de Add-on in mijn Home Assistant geinstalleerd (HA draait in docker).
Volgens de handleidingen zou ik vanalles moeten doen, maar het leek toch ineens goed te gaan.
Als ik naar Home Assistant - Supervisor - System ga en bij Hardware kijk, zie ik het volgende al staan:
code:
1
2
3
4
| serial: /dev/ttyAMA0 /dev/ttyACM0 /dev/serial/by-id/usb-dresden_elektronik_ingenieurtechnik_GmbH_ConBee_II_DE2148298-if00 |
In de config van Deconz heb ik staan
code:
1
2
3
| device: >- /dev/serial/by-id/usb-dresden_elektronik_ingenieurtechnik_GmbH_ConBee_II_DE2148298-if00 vnc_password: '' |
Deconz kan ook gestart worden, maar vervolgens staat er bij Firmware "Not connected".
Het lukt me ook niet om nieuwe lampen en sensoren te koppelen (en bestaande vind ie ook niet).
Ik lees nu op Github dat ik nog iets in de config.txt moet zetten;
code:
1
2
| enable_uart=1 dtoverlay=pi3-miniuart-bt |