Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

bing69 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:41:
Heb nood gedwongen de deCONZ stick in domoticz moeten installeren.
Plugin geïnstalleerd maar wat moet ik voor de API-key invullen?
Krijg nu:
code:
1
2
3
4
2021-05-20 09:00:26.120 Error: deCONZ: (deCONZ) Connection problem (3) with Gateway, check your API key, or Use Request lib > V2.4.2
2021-05-20 09:00:36.110 Error: deCONZ: (deCONZ) Connection problem (3) with Gateway, check your API key, or Use Request lib > V2.4.2
2021-05-20 09:00:46.104 Error: deCONZ: (deCONZ) Connection problem (3) with Gateway, check your API key, or Use Request lib > V2.4.2
2021-05-20 09:00:56.068 Error: deCONZ: (deCONZ) Connection problem (3) with Gateway, check your API key, or Use Request lib > V2.4.2

Ben een stukje verder maar werken ho maar, krijg nu dit nadat ik de api-key heb in gevuld.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2021-05-20 13:23:58.602 deCONZ: (deCONZ) Domoticz and deCONZ are installed on the same machine.
2021-05-20 13:23:58.602 deCONZ: (deCONZ) Debug logging mask set to: PYTHON
2021-05-20 13:23:58.603 deCONZ: (deCONZ) Adding banned device : 00:15:8d:00:02:36:c2:3f-01-0500
2021-05-20 13:23:58.600 Status: deCONZ: (deCONZ) Initialized version 1.0.18, author 'Smanar'
2021-05-20 13:24:07.058 deCONZ: (deCONZ) onHeartbeat called
2021-05-20 13:24:07.058 deCONZ: (deCONZ) ### Initialisation > config
2021-05-20 13:24:07.058 deCONZ: (deCONZ) ### Request config
2021-05-20 13:24:07.061 deCONZ: (deCONZ) Send Command /api/B4B018AA61/config/ with None (0 in buffer)
2021-05-20 13:24:07.061 deCONZ: (deCONZ) Making Request: http://127.0.0.1:80/api/B4B018AA61/config/ with params None
2021-05-20 13:24:07.077 Error: deCONZ: (deCONZ) Connection problem (3) with Gateway, check your API key, or Use Request lib > V2.4.2
Dat doet me hier aan denken, iets met de Request en/of Python versie ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broekhuizen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02-2022
Nevermind, opgelost.

[ Voor 96% gewijzigd door Broekhuizen op 20-05-2021 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:38

Rianata

Have you played Atari today?

Verwijderen uit Deconz en nog eens opnieuw koppelen. Kijken of dat het probleem oplost. Bij mij werkt die ronde 5-button remote prima via Deconz.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fops
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:57
Ik ben bezig met de overstap van Homey naar HA en deCONZ. Nu vroeg ik me af of ik de volgende dimmer als switch terug kan zien in deCONZ om zo mijn Hue lampen aan te sturen. Het gaat om deze inbouwdimmer : https://www.robbshop.nl/i...2-draads-400w-robb-smarrt
Iemand ervaring mee? Of überhaupt ervaring met gebruik van inbouwdimmers of inbouwschakelaars te gebruiken als switches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowman79
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07-06 22:05
Ja, ik gebruik deze ook (in de versie met blauwe draad) en succesvol gepaired. Werkt in gebruik prima, zeker in combinatie met pulsschakelaar.
Kwam er van de week zelfs achter dat de Frient sensor die niet gezien (en officieel ondersteunt) wordt in deconz, toch wel gepaired was in Home Assistant en dus in de Lovelace zichtbaar gemaakt kon worden. Daar werd ik dus ook erg blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fops
Cowman79 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 23:15:
Ja, ik gebruik deze ook (in de versie met blauwe draad) en succesvol gepaired. Werkt in gebruik prima, zeker in combinatie met pulsschakelaar.
Kwam er van de week zelfs achter dat de Frient sensor die niet gezien (en officieel ondersteunt) wordt in deconz, toch wel gepaired was in Home Assistant en dus in de Lovelace zichtbaar gemaakt kon worden. Daar werd ik dus ook erg blij van.
Ah nice! Hoe ziet die switch er dan uit in de interface? Kun je een screenshot plaatsen?

EDIT: ik probeer een drietal ikea lampen te schakelen middels een Hue dimmer. Het is me gelukt de switch aan de groep toe te voegen in de Phoscon App. Maar als m'n server uit staat reageert niets. Moet ik nog iets veranderen aan m'n setup?

[ Voor 17% gewijzigd door The Fops op 21-05-2021 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
The Fops schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 07:31:
[...]

Ah nice! Hoe ziet die switch er dan uit in de interface? Kun je een screenshot plaatsen?

EDIT: ik probeer een drietal ikea lampen te schakelen middels een Hue dimmer. Het is me gelukt de switch aan de groep toe te voegen in de Phoscon App. Maar als m'n server uit staat reageert niets. Moet ik nog iets veranderen aan m'n setup?
Dat wil alleen als je die devices 'native' aan elkaar koppelt. Dat werkt alleen voor ikea devices die dat standaard ook al kunnen (dus pair knopje en bij elkaar in de buurt houden).

Het kan met de oude deconz interface. Ik heb daar eerder een kort stukje over geschreven wat eerder in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kam3
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-08 17:37
Ik kan het niet vinden in het forum maar is de Ecodim 07 zigbee compatible met Conbee II en Home Assistant?

https://www.ecobright.be/...00w-voor-alle-afdekramen/

Beter lezen de volgende keer, werkt out of the box }:O

[ Voor 13% gewijzigd door Kam3 op 21-05-2021 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vandaag besteld, vandaag binnen.

eerste test zit er in, kantoor, waar WAF geen rol speelt :P
Wel fijn dat je dan gelijk ook acties kan koppelen aan die aan/uit dimmerswitch en de groep lampen (in dit geval kantoor). Zo hoef je dat niet perse in HASS zelf te doen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwpweoEQJ-0Qlkp9M_GiJV8mxUQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CUIogW8cUjjbDmJjlk38eQme.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fops
j-a-s-p-e-r schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:30:
[...]

Dat wil alleen als je die devices 'native' aan elkaar koppelt. Dat werkt alleen voor ikea devices die dat standaard ook al kunnen (dus pair knopje en bij elkaar in de buurt houden).

Het kan met de oude deconz interface. Ik heb daar eerder een kort stukje over geschreven wat eerder in dit topic :)
Heb je nog een link naar die post? Ik ben al een tijdje aan het zoeken in dit topic maar kom je post niet tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

The Fops schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:43:
[...]

Heb je nog een link naar die post? Ik ben al een tijdje aan het zoeken in dit topic maar kom je post niet tegen...
Dan heb je beroerde zoekskills :+ Zoeken op 'j-a-s-p-e-r' levert gelijk resultaat:

j-a-s-p-e-r in "deCONZ - Zigbee gateway van Dresden Elektronik"

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fops
Rianata schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 01:18:
[...]

Dan heb je beroerde zoekskills :+ Zoeken op 'j-a-s-p-e-r' levert gelijk resultaat:

j-a-s-p-e-r in "deCONZ - Zigbee gateway van Dresden Elektronik"
Haha ik zocht op Jasper met puntjes ipv streepjes.

Overigens heb ik dat inderdaad gisteravond geprobeerd maar het lijkt het niet te doen bij mijn dimmer... Als ik mijn docker afsluit doet niets het meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broekhuizen
Vorkie schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:30:

Wel fijn dat je dan gelijk ook acties kan koppelen aan die aan/uit dimmerswitch en de groep lampen (in dit geval kantoor). Zo hoef je dat niet perse in HASS zelf te doen :)

[Afbeelding]
Bedoel je dan met de eerder in dit topic genoemde "oude" webinterface, of heb jij een functie ontdekt die ik nog niet heb kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Broekhuizen schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:51:
[...]

Bedoel je dan met de eerder in dit topic genoemde "oude" webinterface, of heb jij een functie ontdekt die ik nog niet heb kunnen vinden?
Die Phoscon app kan je acties in definiëren? Dat is toch de nieuwe app?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CkAU1kUNJUax0ga7JC8SjWkixSE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OYzVKkvALCp1PcafPIAzl31r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broekhuizen
Vorkie schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:30:
[...]

Die Phoscon app kan je acties in definiëren? Dat is toch de nieuwe app?

[Afbeelding]
Ahh, gevonden: switch editor. dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Broekhuizen schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:40:
[...]

Ahh, gevonden: switch editor. dank!
Nadeel vindt ik dat ie niet lijkt een echte groep te maken en die app altijd aan moet staan. Ik meende mij te herinneren dat ik ook offline kon schakelen. Iemand een idee hoe je dat met Conbee doet? Met Zigbee2mqtt was dat “bind” en groups.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vorkie schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:42:
[...]

Nadeel vindt ik dat ie niet lijkt een echte groep te maken en die app altijd aan moet staan. Ik meende mij te herinneren dat ik ook offline kon schakelen. Iemand een idee hoe je dat met Conbee doet? Met Zigbee2mqtt was dat “bind” en groups.
Een paar posts boven je werd nog gelinkt naar de post met uitleg: j-a-s-p-e-r in "deCONZ - Zigbee gateway van Dresden Elektronik"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
JBS schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:08:
[...]

Een paar posts boven je werd nog gelinkt naar de post met uitleg: j-a-s-p-e-r in "deCONZ - Zigbee gateway van Dresden Elektronik"
Ik druk op de notificatie en kwam net eronder uit :+ had het daardoor niet gezien.

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:00
Zojuist een poging gedaan om een Ikea Tradfri Dimmer te koppelen in Deconz en dat is gelukt, echter kan ik in de Phoscon webapp geen manier vinden om deze te koppelen aan de lampen.

Dimmer staat wel tussen de lijst van 'connected switches', maar niet in op de 'mainpage', waar alle lampen en ook enkele knoppen (ook van hetzelfde type) genoemd staan.

Ook wordt de dimmer niet getoond als ik deze probeer te koppelen aan een bestaande/nieuwe groep lampen. (Link switch via de Switch Editor)

Zie ik iets over het hoofd of doe ik er goed aan om een bug in te schieten?

Lijkt een beetje op dit (onvolledige) issue op github:
https://github.com/dresde...z-rest-plugin/issues/4412

Edit: Mogelijk sterk verouderde firmware op die dimmer...

[ Voor 4% gewijzigd door RudolfR op 25-05-2021 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
RudolfR schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:54:
Zojuist een poging gedaan om een Ikea Tradfri Dimmer te koppelen in Deconz en dat is gelukt, echter kan ik in de Phoscon webapp geen manier vinden om deze te koppelen aan de lampen.

Dimmer staat wel tussen de lijst van 'connected switches', maar niet in op de 'mainpage', waar alle lampen en ook enkele knoppen (ook van hetzelfde type) genoemd staan.

Ook wordt de dimmer niet getoond als ik deze probeer te koppelen aan een bestaande/nieuwe groep lampen. (Link switch via de Switch Editor)

Dat laatste dus ja. Je hebt dan een IKEA hub nodig om 'm te kunnen updaten. Die zijn voor een mooie prijsje wel van MP te plukken vaak, heb er zelf nog niet de moeite voor genomen omdat ik nog een andere knop had liggen.

Ik hoop zelf dat de IKEA STYRBAR eens in de verkoop gaat, dan kan ik ook de warmte van m'n lampen aanpassen ipv alleen dimmen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:59
Majesty schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:29:
[...]

Dat laatste dus ja. Je hebt dan een IKEA hub nodig om 'm te kunnen updaten. Die zijn voor een mooie prijsje wel van MP te plukken vaak, heb er zelf nog niet de moeite voor genomen omdat ik nog een andere knop had liggen.

Ik hoop zelf dat de IKEA STYRBAR eens in de verkoop gaat, dan kan ik ook de warmte van m'n lampen aanpassen ipv alleen dimmen :).
Je kan ze zelf ook updaten via deCONZ ;)

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Mimiix schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:23:
[...]

Je kan ze zelf ook updaten via deCONZ ;)
:o dan heb ik niets gezegd, altijd in de veronderstelling geweest dat dat niet mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
Majesty schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:25:
[...]

:o dan heb ik niets gezegd, altijd in de veronderstelling geweest dat dat niet mogelijk was.
Jep! met de OTAU plugin ( zit er standaard in).

Er zijn wel 2 voorwaardes:
- Device moet een OTAU cluster hebben
- Firmware file moet beschikbaar zijn. Bij IKEA is het open te downloaden. bij HUE niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Dat is voor mij ook nieuw, gaaf! Moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe nog geen reden heb gevonden om iets te updaten, maar fijn dat het kan. Al zit ik hier wel voornamelijk met Hue/Osram spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-08 16:08
[...]

die zag ik laatst in zwolle wel liggen maar heb daar niet veel aandacht aan geschonken, want wilde die met dat drukknopje in het midden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Ik had al zo'n vermoeden dat updaten van de firmware wel zou moeten gaan, gelukkig maar!

Veel van mijn devices zijn ook aardig up to date, maar de 'TRÅDFRI wireless dimmer' blijft steken op '1.2.248', terwijl '2.3.028' al wel beschikbaar zou moeten zijn? (en die staat ook op het systeem)

Inmiddels weet ik dat ik in Deconz het device kan opzoeken en via de OTAU plugin 'Query' kan uitvoeren om een update te triggeren.
Voor de dimmer in kwestie doet dat niks, dan krijg ik NO_IMAGE_AVAILABLE in de OTAU logging te zien.

Kan ik het device verziekt hebben door zelf een bestand te selecteren en daarna update te hebben geklikt?
Dat heb ik geprobeerd met dit bestand (159701-2.1-TRADFRI-wireless-dimmer-2.3.028.ota.ota.signed)
En die update is wel afgerond, maar Phoscon toont geen nieuwe versie, ook niet na een power cycle.

Mogelijk een bewuste keuze om dit niet de ondersteunen in Phoscon:
https://github.com/dresde...oscon-app-beta/issues/331 :/

[ Voor 7% gewijzigd door RudolfR op 28-05-2021 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broekhuizen
RudolfR schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:10:
Ik had al zo'n vermoeden dat updaten van de firmware wel zou moeten gaan, gelukkig maar!

Veel van mijn devices zijn ook aardig up to date, maar de 'TRÅDFRI wireless dimmer' blijft steken op '1.2.248', terwijl '2.3.028' al wel beschikbaar zou moeten zijn? (en die staat ook op het systeem)

Inmiddels weet ik dat ik in Deconz het device kan opzoeken en via de OTAU plugin 'Query' kan uitvoeren om een update te triggeren.
Voor de dimmer in kwestie doet dat niks, dan krijg ik NO_IMAGE_AVAILABLE in de OTAU logging te zien.

Kan ik het device verziekt hebben door zelf een bestand te selecteren en daarna update te hebben geklikt?
Dat heb ik geprobeerd met dit bestand (159701-2.1-TRADFRI-wireless-dimmer-2.3.028.ota.ota.signed)
En die update is wel afgerond, maar Phoscon toont geen nieuwe versie, ook niet na een power cycle.
Die van mij zit op 2.2.010 en doet ook helemaal niets op een update query.
Lijkt dus wel alsof de nieuwere firmware helemaal niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:11

LDVC

Let's get it over with

RudolfR schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:54:

Het is wel mogelijk in via Deconz, alleen wordt het niet vanuit de Phoscon App ondersteund. Installeer de 'Hue Essentials' app voor Android, deze ondersteunt ook deconz als bridge en biedt veel meer functionaliteiten dan de Phoscon app.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
@Broekhuizen

Ik weet ook niet precies wanneer de files gedownload worden.
Misschien doet de core_deconz-addon van Home Assistant dat niet periodiek, maar bijvoorbeeld alleen bij het opstarten.
Bij andere vormen van installateren moet je 't misschien zelf doen met dat python-script...

@LDVC

Ik ben erin geslaagd om de koppeling tussen de remote en de lamp te maken via de REST API.
Remote wordt nu ook getoond in Phoscon met de lamp erbij. Kan de lamp daar ook inschakelen.
Draaien aan de dimmer heeft alleen nog geen effect. Ook al zie ik dat de actie wel wordt opgepikt.

Ga die app proberen, bedankt voor de tip.

Edit: Met die app kan ik wat makkelijker groepen maken, maar het werkt even slecht. :'(

[ Voor 6% gewijzigd door RudolfR op 28-05-2021 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Bij mijn laatste (Automatische) update van Deconz verloren al mijn Aqara motion sensoren de verbinding en heb ik ze handmatig weer allemaal moeten pairen. veel gedoe.

Ik doe 1 x per maand op mijn raspberry:
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

Waarmee dus automatisch Deconz bijgewerkt wordt.
Kan ik ook voorkomen dat Deconz bijgewerkt wordt? Zodat ik dit bijvoorbeeld zelf 1 x per jaar handmatig kan doen als ik er tijd voor heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Los daarvan, het is niet zoals het hoort dat alle/een deel van je nodes de verbinding verliezen na een deCONZ update. Op welke versie zat je en waarnaar heb je geüpdatet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-08 16:55
Als ik op mijn DS218+ Synology marthoc/deconz:latest wil upgraden (standaard manier: stop container, download latest image, Clear container, start) blijf ik volgens Phoscon/Deconz 2.11.2 houden ipv 2.12. Herkent iemand dat bij de laatste versie, aangezien dat trucje tot nu toe (uiteindelijk) altijd werkte, soms na restart van Docker service.

[Update] Nevermind, waarschijnlijk iets vaags met Docker op de NAS. Uiteindelijk de Container gestopt, settings geëxporteerd, container verwijderd en settings weer geïmporteerd. Nu draait 2.12 wel. :)

[ Voor 40% gewijzigd door iisworks op 30-05-2021 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-05 13:43
Onder Windows 10 de laatste deconz software geïnstalleerd nadat ik zag dat een nieuwere versie beschikbaar was.

Wou een nieuwe lamp toevoegen (geen idee of het door de update kwam) maar de phoscon app vind geen enkele nieuwe lamp / stopcontact meer.

Hue lamp reset via hue hub en ook via remote, maar het lijkt er gewoon op dat deconz niets meer discovered. Alles wat reeds verbonden is werkt prima in deconz / home assistent.

Meer mensen dit probleem wel eens ondervonden en mogelijk een oplossing? (Restart etc allemaal al gedaan).

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-08 02:54
Na het crashen van mijn docker omgeving ben ik alles weer opnieuw aan het opbouwen en nu krijg ik mijn lidl lampen er niet goed in. In het begin helemaal niet en vanmorgen wel 2 en 2 niet maar nu krijg ik nog maar 1 lamp in de Phoscon web app te zien. Als ik dan in de Deconz applicatie kijk zie ik wel dat er 4 lampen zijn toegevoegd maar de 3 van de 4 een ID hebben en geen naam.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2bTRRyU.png

Iemand een idee waar ik dit in moet zoeken?

version: 2.12.00 / 9-5-2021
firmware 26660700

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
[...]

Ik heb de Styrbar inmiddels aangeschaft (icm een bulb), maar krijg 'm nog niet verbonden met deConz middels de 'normale methode' (reset knopje op de Styrbar 4x in 5 seconden indrukken).
Toevallig al mensen hier waar het wel is gelukt? Ik zag al één en ander op het HA forum voorbij komen erover, maar nog geen definitieve oplossing lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max209
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-08 21:32
Beste allen, wie kan mij helpen, de grote vriend Google laat mij een beetje in de steek.

Bij het installeren van deconz met de Beschrijving van Robbshop op een RPi 3B gaat alles goed tot ik het commando invoer:
sudo apt install deconz

Daarop volgen de volgende regels:
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd
De statusinformatie wordt gelezen... Klaar
E: Kan pakket deconz niet vinden

Wie heeft er voor mij een oplossing? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
@max209

Stappen van robshop zijn voor een arm64, dat is een 3B volgens mij niet (altijd)
Welk OS heb je geïnstalleerd?

Zou ook even hier kijken op de officiele website:
https://github.com/dresde...est-plugin#install-deconz

Weet je zeker dat het toevoegen van de apt-repo goed is gegaan en dat je daarna een 'update' hebt gedaan?

code:
1
2
3
4
5
sudo sh -c "echo 'deb http://phoscon.de/apt/deconz \
            $(lsb_release -cs) main' > \
            /etc/apt/sources.list.d/deconz.list"

sudo apt update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max209
  • Laatst online: 08-08 21:32
@RudolfR Dank voor de snelle reactie.

Totaal gemist dat het om de ARM64 versie gaat dan kan ik het begrijpen dat het niet geheel werkt aangezien ik Raspian OS draai op inderdaad een 3B.
Bij het volgen van de Deconz install zelf kreeg ik geen foutmelding meer. Nu hoef ik alleen nog maar het gedeelte te volgen om het in Domoticz te krijgen. Nogmaals bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BThomas
  • Niet online
Heeft iemand dezelfde ervaring als ik?

De Sonoff motion sensor (SNZB-03) detecteert beweging, terwijl deze er niet is. De detectie is ook met een vaste regelmaat (steeds 1,5 uur er tussen). Kan je hier ergens een instelling voor wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubertgruber
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-08 22:46
BThomas schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 07:18:

De Sonoff motion sensor (SNZB-03) detecteert beweging, terwijl deze er niet is. De detectie is ook met een vaste regelmaat (steeds 1,5 uur er tussen). Kan je hier ergens een instelling voor wijzigen?
Een tijd geleden, vlak nadat ze uitkwamen, regende het hier klachten over deze sonoff sensor. Ik meen mij te herinneren dat iemand zelfs een motion detect kreeg in een dichte lade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

check even dit topic. Zat mensen die er hun beklag over gedaan hebben. Onder aan de streep is het gewoon een goedkoop k*t ding :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BThomas
  • Niet online
Mimiix schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:16:
[...]

check even dit topic. Zat mensen die er hun beklag over gedaan hebben. Onder aan de streep is het gewoon een goedkoop k*t ding :9
Die conclusie begin ik nu ook te trekken... Jammer wat hun vochtigheidssensor werkt prima! (en dat was ook de reden om deze te proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
BThomas schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:51:
[...]

Die conclusie begin ik nu ook te trekken... Jammer wat hun vochtigheidssensor werkt prima! (en dat was ook de reden om deze te proberen)
Dat vind ik dus ook van de deursensor. Die werkt ook top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

hubertgruber schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:39:
[...]

Een tijd geleden, vlak nadat ze uitkwamen, regende het hier klachten over deze sonoff sensor. Ik meen mij te herinneren dat iemand zelfs een motion detect kreeg in een dichte lade.
Klopt, dat was ik. Die dingen doen het echt slecht.
Ik had er 3, allemaal hetzelfde probleem.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een groot probleem met deConz en Ubuntu
Na een Ubuntu update lag deConz er helemaal uit. (standaard update)
Kennelijk word er niet goed gecontroleerd of deConz nog wel werk met Ubuntu.
Het systeem draaide stabiel, er zijn de laatste twee jaar geen echte deConz problemen geweest.
Daarom verbaasde het mij, dat een update van Ubuntu deConz bijna plat gooide.
deConz werkte voor geen meter meer. alleen een schakelaar en wat lampen.
Alle andere dingen lagen plat. volgens het systeem was er geen conbee stick, werkte backup niet meer.
Geen enkel automatische handeling werkte meer.

Allemaal erg slordig, geeft geen vertrouwen als deConz niet goed werkt op Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:43:
Het systeem draaide stabiel, er zijn de laatste twee jaar geen echte deConz problemen geweest.
Alle andere dingen lagen plat. volgens het systeem was er geen conbee stick, werkte backup niet meer.

Allemaal erg slordig, geeft geen vertrouwen als deConz niet goed werkt op Ubuntu.
Als je het template netjes invult kan er gedegen onderzoek gedaan worden. Het bijzondere in jouw situatie is dat je aangeeft dat sommige dingen wel werkte.. Als dat zo is ligt dat niet gelijk aan de software.

Be the change you want to see in this world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lverlaek
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-05 18:34

Ik heb er ook 2 in gebruik met een soortgelijk probleem; bewegingsmelding terwijl er geen beweging is...
De rest van de Sonoff sensoren ben ik wel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:43:

Ik had pas iets soortgelijks, bleek dat mijn deconz stick te dicht in de buurt van usb3 apparatuur lag (logs zaten vol met een specifieke error) terwijl die stick daar ook al maanden in de buurt lag... de stick halve meter verlegd en alles was weer ok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BThomas
  • Niet online
roeleboel schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:57:
[...]

Ik had pas iets soortgelijks, bleek dat mijn deconz stick te dicht in de buurt van usb3 apparatuur lag (logs zaten vol met een specifieke error) terwijl die stick daar ook al maanden in de buurt lag... de stick halve meter verlegd en alles was weer ok...
Mijn stick ligt al via een USB kabel op een andere plek dan de rest van de apparatuur. Is ook het enige apparaat dat er last van heeft. Hel raar om te zien dat er ook z'n regelmaat in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk er iets anders over, een stabiele installatie die na een Ubuntu update de geest geeft. Is niet goed
Als je dan ook nog eens een heel formulier moet gaan invullen, dan pas ik.
Dit soort basic dingen mogen niet gebeuren.
Ik heb twee computer met Ubuntu en op alle twee de computer het zelfde liedje.
deConz heeft iets verandert wat niet geheel goed gaat.
Werkt waarschijnlijk wel op Pi maar niet op een Ubuntu machine.
Alle andere software op mijn server heeft nergens last van, alleen deConz.
Dus voor mij is er geen discussie,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:46:
Ik denk er iets anders over, een stabiele installatie die na een Ubuntu update de geest geeft. Is niet goed
Maar wat wil jij dan met jouw twee recente posts in dit draadje bereiken? Het lijkt erop dat jij er al helemaal klaar mee bent en niet (meer) zit te wachten op hulp o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:46:
Zeuren maar niets op willen lossen. Wat is dan het doel? Er zijn zat anderen die geen enkel probleem hebben, ook niet na die update dus je vlieger gaat niet op. Ik heb het zelfs nog nagevraagd bij een aantal gebruikers.

Als je hulp wil, dan moet je daar zelf ook tijd in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de problemen ook gemeld, maar niet het goede formulier gebruikt.
Hierdoor werd het probleem gelijk op closed gezet.
Om die reden was ik er klaar mee. (dat is geen hulp)
Dus niet gelijk gaan roepen dat het wel weer een User error of iets dergelijks zal zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:06:
Dus niet gelijk gaan roepen dat het wel weer een User error of iets dergelijks zal zijn.
Duidelijk geval van pebkac...

Als 100 mensen een auto kunnen starten, en 1 mens kan dat niet, wat is dan de kans dat het aan de auto ligt?

Of misschien iets relevanter: als ik in de aldi een pc haal en daar werkt iets niet mee, dan mag ik zoveel zeuren tegen de kassierster als ik wil, dat gaat me echt niet verder helpen. En dan beweren dat aldi slechte service biedt? tsja... dat ligt toch 100% aan de gebruiker

[ Voor 31% gewijzigd door roeleboel op 11-06-2021 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

roeleboel schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:12:
[...]

Duidelijk geval van pebkac...
Ik werk al heel wat jaren in de IT, maar deze afkorting kende ik nog niet :*)

https://en.wiktionary.org/wiki/PEBCAK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:06:
Wel het "goede" formulier, maar niet alle informatie. Er is geen enkele sprake van "user error" in je git post. Enkel dat je informatie mist. Dat is een verschil.

Wat had je verwacht van je issue? Men gaat dan namelijk precies vragen wat er in het formulier staat. De reden voor het formulier is dat alle relevante informatie gelijk beschikbaar is. Spaart iedereen tijd uit en is wel zo compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Klopt het dat ik een symfonisk sound controller van IKEA niet in Phoscon als switch aan een lamp kan koppelen?

Hij staat er niet tussen als ik een switch wil toevoegen aan een bestaande groep.
Device wordt wel getoond in overzicht van switches en ook in Home Assistant komen er wel events binnen, dus koppelen lijkt te zijn geslaagd.

Edit: Kennelijk niet ondersteund door Phoscon / gelukkig wél in Hue Essentials

[ Voor 11% gewijzigd door RudolfR op 12-06-2021 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:21
Ik heb nog altijd issues met mijn Aqara temp-sensoren. ik heb een hele rits aan Aqara sensoren en die werken allemaal top. Maar om één of andere reden zijn de temp-sensoren na een tijdje onbereikbaar.

Hoe kan ik in de logs terugvinden wanneer ze verdwijnen en waar het door komt? Bereik kan haast het issue niet zijn. Want het netwerk is vrij fijnmazig met genoeg routers dichtbij de sensors. Batterijen staan nog op 99%

Opnieuw laten discoveren werkt vlekkeloos. Marja na een paar dagen verdwijnen ze weer 1 voor 1.

En helaas werkt de discover knop onder sensors niet op je mobiel. Wel bij lampen, niet bij sensors. Wordt niet geladen. Dus moet steeds met de laptop door het huis....

[ Voor 27% gewijzigd door Waah op 14-06-2021 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Waah schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:17:
Ik heb nog altijd issues met mijn Aqara temp-sensoren. ik heb een hele rits aan Aqara sensoren en die werken allemaal top. Maar om één of andere reden zijn de temp-sensoren na een tijdje onbereikbaar.

Hoe kan ik in de logs terugvinden wanneer ze verdwijnen en waar het door komt? Bereik kan haast het issue niet zijn. Want het netwerk is vrij fijnmazig met genoeg routers dichtbij de sensors. Batterijen staan nog op 99%

Opnieuw laten discoveren werkt vlekkeloos. Marja na een paar dagen verdwijnen ze weer 1 voor 1.

En helaas werkt de discover knop onder sensors niet op je mobiel. Wel bij lampen, niet bij sensors. Wordt niet geladen. Dus moet steeds met de laptop door het huis....
Teamviewer sessie op je telefoon naar je laptop opzetten, zo doe ik het, of met een tablet, meer screen real estate 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Post ze eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Graag O-)

Maar mijn vraag was, Hoe vind ik die logs :+

Ondertussen iets gevonden, maar welk debug-level moet ik hebben?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SOoRtzXfFS0k6cUCyktXvLqwhK8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2YHuf1v52DNJt4R5q2AwRFVb.png?f=fotoalbum_large
De keuze is reuze. En copy/paste werkt niet om één of andere reden.

Of moet ik de logging in HA aanzetten. Zo ja, welke?
dbg_info
dbg_aps
dbg_otau
dbg_zcl
dbg_zdp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
Waah schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:24:
[...]

Graag O-)

Maar mijn vraag was, Hoe vind ik die logs :+

Ondertussen iets gevonden, maar welk debug-level moet ik hebben?
[Afbeelding]
De keuze is reuze. En copy/paste werkt niet om één of andere reden.

Of moet ik de logging in HA aanzetten. Zo ja, welke?
dbg_info
dbg_aps
dbg_otau
dbg_zcl
dbg_zdp
Lees de topic warning eens ;)

Copy paste werkt neit omdat de NoVNC van de Addon dit niet ondersteund / bugged is. Daar moet je een Native vnc client voor gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
@ThinkPad @Septillion @teacher Kan een van jullie de Topic warning aanpassen naar

"INFO, INFO_L2 ERROR,ERROR_L2,APS,APS_L2."
(Dus de Info_L2 toevoegen?)

Dank alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Mimiix schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:49:
[...]

Lees de topic warning eens ;)

Copy paste werkt neit omdat de NoVNC van de Addon dit niet ondersteund / bugged is. Daar moet je een Native vnc client voor gebruiken.
|:( I'm an idiot |:(

Ondertussen verbonden via VNC, en de log draaien. Geen idee of je er íéts mee kan omdat de sensoren al "weg" zijn. Maar id's van de sensoren die missen:
00158D00045ACE36
00158D00045ACE10
00158D000659E245
00158D0001D91C99
In de logs zie ik die ook niet terug.

Zelfde sensor die wél werkt:
00158D0001D91C12
Die heet "Tempsensor Kayleigh". Wat grappig is, want zo heet mijn dochter niet :+ dat was het pseudoniem dat we gebruikte om de echte naam niet te verklappen. Nooit aangepast in Deconz O-)

Ik zie nu ook dat een aantal deur en raamsensoren ook geen verbinding meer heeft. :X

Heb ze allemaal gekoppeld op de plek waar ze komen. Zodat ze (hopelijk) hun dichtsbijzijnde router gebruiken voor de verbinding.

Heb de log tijdens het opstarten gekopieerd en geplakt. Teveel tekst vind die niet leuk :+
https://pastebin.com/C0fa8tBr

Als er niets uit te halen is, moet ik dan even ze opnieuw koppelen, instellen dat ik een melding krijg als de verbinding weg is, en dan de logs opzoeken? Das ff werk voor me verwacht ik :X maar zou wel fijn zijn als ik het probleem kan oplossen :+

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 15-06-2021 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
Waah schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:51:
[...]

Ondertussen verbonden via VNC, en de log draaien. Geen idee of je er íéts mee kan omdat de sensoren al "weg" zijn. Maar id's van de sensoren die missen:
00158D00045ACE36
00158D00045ACE10
00158D000659E245
00158D0001D91C99

00158D0001D91C12
Die heet "Tempsensor Kayleigh". Wat grappig is, want zo heet mijn dochter niet :+ dat was het pseudoniem dat we gebruikte om de echte naam niet te verklappen. Nooit aangepast in Deconz O-)

Ik zie nu ook dat een aantal deur en raamsensoren ook geen verbinding meer heeft. :X

Heb ze allemaal gekoppeld op de plek waar ze komen. Zodat ze (hopelijk) hun dichtsbijzijnde router gebruiken voor de verbinding.

Heb de log tijdens het opstarten gekopieerd en geplakt. Teveel tekst vind die niet leuk :+

Als er niets uit te halen is, moet ik dan even ze opnieuw koppelen, instellen dat ik een melding krijg als de verbinding weg is, en dan de logs opzoeken? Das ff werk voor me verwacht ik :X maar zou wel fijn zijn als ik het probleem kan oplossen :+
Top!

Ik zie

14:47:18:004 APS-DATA.request id: 123, addrmode: 0x03, addr: 0x842e14fffe3a4afd, profile: 0x0000, cluster: 0x0031, ep: 0x00 -> 0x00 queue: 1 len: 2 tx.options 0x00
14:47:18:006 Poll APS request to 0x842E14FFFE3A4AFD cluster: 0x0702 dropped, values are fresh enough
14:47:18:065 APS-DATA.confirm id: 123, status: 0xE9 MAC_NO_ACK

Kan je eventueel een screen droppen van je gui?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
Waah schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:51:
[...]

00158D00045ACE36
00158D00045ACE10
00158D000659E245
00158D0001D91C99

00158D0001D91C12

Oh, en deze schijnt ook wel goed te zijn: https://github.com/dresde...ices-or-functional-issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Mimiix schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:30:
[...]

Top!

Ik zie

14:47:18:004 APS-DATA.request id: 123, addrmode: 0x03, addr: 0x842e14fffe3a4afd, profile: 0x0000, cluster: 0x0031, ep: 0x00 -> 0x00 queue: 1 len: 2 tx.options 0x00
14:47:18:006 Poll APS request to 0x842E14FFFE3A4AFD cluster: 0x0702 dropped, values are fresh enough
14:47:18:065 APS-DATA.confirm id: 123, status: 0xE9 MAC_NO_ACK

Kan je eventueel een screen droppen van je gui?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WnLukuntZe3jjhYzNboOgboDQZU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TVZgneSMgFh7DnUNGXyOXGYd.png?f=user_large
Deze?
Die lampen in het midden doen het nooit, moet nog even een shelly tussen zodat ze "aan" blijven. Maar die zet ik altijd uit als ik de sensors ga koppelen zodat de sensors niet die lampen pakken als router.
Dit zal ik vanavond wel ff proberen! Ik laat nog wel ff weten hoe dat gegaan is _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Waah op 15-06-2021 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
@teacher Niet om te zeuren, maar er mist een komma :9~

offtopic:
ik mistte een t...

[ Voor 28% gewijzigd door Mimiix op 15-06-2021 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 10:33

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

O-)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-08 16:07

Ik heb hetzelfde, wat doe je precies met rediscoveren, Knop voor X seconden inhouden en discover in deconz?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Petertje750 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:53:
[...]

Ik heb hetzelfde, wat doe je precies met rediscoveren, Knop voor X seconden inhouden en discover in deconz?
ja, maar andersom. Discover in Deconz, en dan volgens mij gewoon 1x drukken op de sensor. Dan knippert die een paar keer als confirmatie en klaar.

Gisteren niet meer aan toe gekomen. Maar vanavond ben ik "alleen thuis" dus dan heb ik wel ff tijd om zowel dit te testen als de nieuwe toevoeg-methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-08 16:07
Even andere vraag, ik heb nu firmware 26660700, nu zie ik op onderstaande link DeCONZ_ConBeeII_0x266b0700.bin.GCF, is die compatible met de huidge deconz 2.11.05 / 5/9/2021 in HA?
http://deconz.dresden-elektronik.de/deconz-firmware/

Stel deze vraag omdat ik nog steeds problemen hebt met lampen die soms wel en niet reageren, mischien dat firmware update een betere routing heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sailor_dg
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11:06
Update: Heb inmiddels met een ander Ubuntu systeem de firmware opnieuw geflashed - Na een paar reboots werkt het weer... RTFM niet updaten vanuit een VM....

Ik zit te knoeien - ik heb deconz add on draaien in homeassistant en heb via de deconz add-on een firmware update gestart.

Na de update krijg ik de stick niet meer aan de gang - heb de boel terug gedraaid (draai homeOS binnen Proxmox) maar het probleem blijft. Ik kan bevestigen dat de stick bereikbaar is voor het systeem en het device id klopt. Iemand enig idee:

[code]17:27:33:533 New websocket 172.30.32.1:53036 (state: 3)
[17:27:37] INFO: Successfully send discovery information to Home Assistant.
17:27:42:710 device disconnected reason: 5, index: 0
17:27:42:827 wait reconnect 15 seconds
17:27:42:840 COM: /dev/serial/by-id/usb-dresden_elektronik_ingenieurtechnik_GmbH_ConBee_II_DE2193361-if00 / serialno: DE2193361, ConBee II
17:27:43:339 GW update firmware found: /usr/share/deCONZ/firmware/deCONZ_ConBeeII_0x26660700.bin.GCF
17:27:43:827 wait reconnect 14 seconds
17:27:44:827 wait reconnect 13 seconds
17:27:45:827 wait reconnect 12 seconds
17:27:46:827 wait reconnect 11 seconds
17:27:47:827 wait reconnect 10 seconds
17:27:48:826 wait reconnect 9 seconds
17:27:48:827 start reconnect to network
17:27:49:827 wait reconnect 8 seconds
17:27:50:827 wait reconnect 7 seconds
17:27:51:827 wait reconnect 6 seconds
17:27:52:827 wait reconnect 5 seconds
17:27:53:827 wait reconnect 4 seconds
17:27:54:077 failed to reconnect to network try=1
17:27:54:826 wait reconnect 3 seconds
17:27:55:826 wait reconnect 2 seconds
17:27:56:827 wait reconnect 1 seconds
17:27:56:839 COM: /dev/serial/by-id/usb-dresden_elektronik_ingenieurtechnik_GmbH_ConBee_II_DE2193361-if00 / serialno: DE2193361, ConBee II
17:27:59:327 failed to reconnect to network try=2
17:28:04:327 failed to reconnect to network try=3
17:28:08:923 device disconnected reason: 5, index: 0
17:28:09:326 failed to reconnect to network try=4
17:28:09:827 wait reconnect 15 seconds
17:28:09:840 COM: /dev/serial/by-id/usb-dresden_elektronik_ingenieurtechnik_GmbH_ConBee_II_DE2193361-if00 / serialno: DE2193361, ConBee II
17:28:10:827 wait reconnect 14 seconds
17:28:11:826 wait reconnect 13 seconds
17:28:12:827 wait reconnect 12 seconds
17:28:13:827 wait reconnect 11 seconds
17:28:14:327 failed to reconnect to network try=5
17:28:14:827 wait reconnect 10 seconds
17:28:15:827 wait reconnect 9 seconds
17:28:16:826 wait reconnect 8 seconds
17:28:17:827 wait reconnect 7 seconds
17:28:18:827 wait reconnect 6 seconds
17:28:19:326 failed to reconnect to network try=6
17:28:19:827 wait reconnect 5 seconds
17:28:20:827 wait reconnect 4 seconds
17:28:21:827 wait reconnect 3 seconds
17:28:22:827 wait reconnect 2 seconds
17:28:23:827 wait reconnect 1 seconds
17:28:23:841 COM: /dev/serial/by-id/usb-dresden_elektronik_ingenieurtechnik_GmbH_ConBee_II_DE2193361-if00 / serialno: DE2193361, ConBee II
17:28:24:327 failed to reconnect to network try=7[/code]

Kan de stick gebrickt zijn in de update? Hij herkent de stick namelijk wel, maar kom ook via deconz niet verder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KykQ0lBjXE5D1RgysMcbdMj1RRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kr8omcvke8RH0fLkOQTOJkgU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door sailor_dg op 16-06-2021 19:12 . Reden: update via Ubuntu ]

All-electric | Deye 12KSG04LP3 met 2x Yixiang V2, 32x MB31 314 Ah | Panasonic Aquarea J 5kW | Tesla MY, SmartEVSE | 5.2 kWp PV | Proxmox met HomeAssistant, Docker host, PfSense, TrueNas & Mailcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje888
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-03 22:36
@Mimiix Is er ergens een overzicht beschikbaar van wat er opgeslagen wordt in (de database) van deCONZ, wat eventueel in Phoscon zit en wat er op de Conbee/RaspBee zelf is opgeslagen?
Dit in verband met een totaalplaatje rondom eventuele back-up/spare scenario's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Petertje750 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:53:
[...]

Gecheckt en ja:
Phoscon openen
Naar Sensors gaan
Add new sensor (onderaan)
Other
Vervolgens 1x klikken op het knopje van de sensor

Profit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Geprobeerd, maar alle descriptor info is al zoals de eindafbeelding van de guide.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EImhx2IqIoUHQVMCoUyzT8KX2OU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NXZwg8syj3BNZcVLl1bMl2ds.png?f=fotoalbum_large

Ik heb niet exact hetzelfde bij het uitklaplijstje. Maar hoe ik ook probeer, ik krijg er niet méér info bij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ikUfFAklpjkIl1-c50bQT6zBNLU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/c8cBIVZSiwC3TU4mSgfi45MY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
jantje888 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:05:
@Mimiix Is er ergens een overzicht beschikbaar van wat er opgeslagen wordt in (de database) van deCONZ, wat eventueel in Phoscon zit en wat er op de Conbee/RaspBee zelf is opgeslagen?
Dit in verband met een totaalplaatje rondom eventuele back-up/spare scenario's.
Niet echt helaas. Ik kan je enkel vertellen dat op de stick enkel zaken als mac adres en TC key enzo staan.

Ik bedenk me tijdens het typen dat dat de instellingen zijn die je kunt vinden in deCONZ: Edit > Network Settings.

De rest zit allemaal in phoscon/ZLL.db

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
Petertje750 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:16:
Even andere vraag, ik heb nu firmware 26660700, nu zie ik op onderstaande link DeCONZ_ConBeeII_0x266b0700.bin.GCF, is die compatible met de huidge deconz 2.11.05 / 5/9/2021 in HA?
http://deconz.dresden-elektronik.de/deconz-firmware/

Stel deze vraag omdat ik nog steeds problemen hebt met lampen die soms wel en niet reageren, mischien dat firmware update een betere routing heeft?
https://github.com/dresde...n/wiki/Firmware-Changelog

Firmware is eigenlijk altijd compatible.

Een logje posten helpt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 11:18

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Gebruikt iemand Deconz en Domoticz samen? Ik heb nu de plugin en Domoticz geüpdatet en nu is er een nieuw tabblad bijgekomen, maar daar lijkt niks op te verschijnen.

Is het ook nodig om Deconz te updaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001

vanenkelen

uhmmm.....speechless

rens-br schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:36:
Gebruikt iemand Deconz en Domoticz samen? Ik heb nu de plugin en Domoticz geüpdatet en nu is er een nieuw tabblad bijgekomen, maar daar lijkt niks op te verschijnen.

Is het ook nodig om Deconz te updaten?
Ik gebruik Deconz en Domoticz en ervaar geen problemen. Wat voor mijn gevoel wel beter/sneller werkt is het vinkje zetten bij “Accept new hardware devices” in plaats van “allow for 5 minutes”.

Daarna even domoticz opnieuw opstarten en dan zie ik nieuwe devices (die ik in Deconz al gekoppeld heb) in de lijst met devices verschijnen.

Dat opnieuw starten is natuurlijk wel een beetje vreemd, dat heb ik met andere devices (RFXCOM) niet, dus dat is wel een beetje atypisch.

[ Voor 9% gewijzigd door vanenkelen op 18-06-2021 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb geen extra tab blad (draai stable 2021), is dat in Domoticz?
Nieuwe devices ophalen lukt bij mij als ik de plug-in bij hardware selecteer en dan op update klik.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Speedy-Andre schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:05:
Nieuwe devices ophalen lukt bij mij als ik de plug-in bij hardware selecteer en dan op update klik.
Ja, als je de DeConz plugin in Domoticz hebt geinstalleerd verschijnt bovenin je menu een extra tabblad Custom>DeConz. Daar zie je de apparaten die in DeConz gepaired zijn, net als in het Devices scherm van Domoticz zelf trouwens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yCkGGIvDiwV32kdOaYzTyziFSO8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Bdd3LpFkmmGBcam9X50q4pJR.png?f=fotoalbum_large

Jouw tip om bij hardware even op update te klikken is trouwens veel slimmer en beter dan mijn tip om Domoticz opnieuw te starten.

[ Voor 20% gewijzigd door vanenkelen op 18-06-2021 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb de Aurora scene in gebruik omdat ie beeldvullend werkt, custom is aangevinkt maar niet zichtbaar.
Vanwege de hoeveelheid items in Deconz zou een aparte tab wel handig zijn, of maak er een kamer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Speedy-Andre schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:05:
De plugin werkt verder prima. De extra pagina echter niet. Zie ook de plugin pagina, pagina kan gevonden via: Custom"/"DeCONZ.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_X02oHzaPHmZGUdXX-L-n-Uqvak=/800x/filters:strip_exif()/f/image/927Ehh5JbuilIZU2eJhvxafo.png?f=fotoalbum_large

Maar de pagina is dus leeg.
vanenkelen schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:27:
Jouw tip om bij hardware even op update te klikken is trouwens veel slimmer en beter dan mijn tip om Domoticz opnieuw te starten.
Dat heb i knet geprobeerd, voor de pagina veranderd er nog weinig.

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 18-06-2021 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

rens-br schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:17:
[...]

De plugin werkt verder prima. De extra pagina echter niet. Zie ook de plugin pagina, pagina kan gevonden via: Custom"/"DeCONZ.

[Afbeelding]

[...]

Wat vreemd, zie je je Zigbee devices wel in het devices overzicht van Domoticz?

Ik gebruik de plug-in pagina trouwens nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

vanenkelen schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:56:
Wat vreemd, zie je je Zigbee devices wel in het devices overzicht van Domoticz?
Yes, daar komen ze wel tevoorschijn en de devices werken ook allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

rens-br schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:12:
[...]

Yes, daar komen ze wel tevoorschijn en de devices werken ook allemaal.
Dat is in ieder geval fijn, zoals gezegd gebruik ik dat nieuwe tabblad eigenlijk nooit, dus denk niet dat je er iets aan mist. Heb je het nog eens geprobeerd met de standaard GUI van Domoticz of even de cache van je browser resetten? Misschien dat daar iets niet lekker loopt?

En dan ben ik wel door mijn ideeën heen, helaas... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
vanenkelen schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:45:
[...]

Dat is in ieder geval fijn, zoals gezegd gebruik ik dat nieuwe tabblad eigenlijk nooit, dus denk niet dat je er iets aan mist. Heb je het nog eens geprobeerd met de standaard GUI van Domoticz of even de cache van je browser resetten? Misschien dat daar iets niet lekker loopt?

En dan ben ik wel door mijn ideeën heen, helaas... :?
@rens-br Ik heb de vraag uit staan bij Smanar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mimiix
@rens-br Gebruik je toevallig HTTPS? Phoscon/deCONZ gebruikt HTTP. Je moet dus domoticz benaderen via HTTP. Zie https://github.com/Smanar/Domoticz-deCONZ/issues/88

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AZiqQSh.png

[ Voor 34% gewijzigd door Mimiix op 18-06-2021 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Mimiix schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:22:
@rens-br Gebruik je toevallig HTTPS? Phoscon/deCONZ gebruikt HTTP. Je moet dus domoticz benaderen via HTTP. Zie https://github.com/Smanar/Domoticz-deCONZ/issues/88

[Afbeelding]
Dat is inderdaad exact het probleem. Benader Domoticz altijd via mijn reverse proxy. Als ik hem via zijn IP benader zie ik de pagina wel.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Binnen Chrome op Android kan je de desktop mode inschakelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:08

GVR

rens-br schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:17:
[...]

[Afbeelding]

[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Ik benader domoticz via https (reverse proxy), dan werkt het niet. Als ik heb via http op het interne ip benader werkt het wel.

Edit: sorry had je laatste post niet gezien, zelfde issue dus :)

[ Voor 4% gewijzigd door GVR op 18-06-2021 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:56
Boys, ik probeer deze te koppelen via HA aan mijn deconz stick. Ik volg de handleiding in phoscon en druk 10 seconden op de "setup" knop. Maar de pairing gebeurt niet. Iemand enig idee wat ik mis ?
pricewatch: Philips Hue Dimmer Switch
Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Yarisken schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:34:
Boys, ik probeer deze te koppelen via HA aan mijn deconz stick. Ik volg de handleiding in phoscon en druk 10 seconden op de "setup" knop. Maar de pairing gebeurt niet. Iemand enig idee wat ik mis ?
pricewatch: Philips Hue Dimmer Switch
Groeten
Pairing mode in Deconz / HA wel aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:56
rens-br schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:39:
[...]

Pairing mode in Deconz / HA wel aanstaan?
Ik heb toch al Xiaomi devices kunnen inladen. Ik zal de config is bekijken.

Ik hou de setupknop ingedrukt voor 10 seconden, dan krijg ik even groen lampje en dan wordt het terug rood en blijft het rood knipperen.

Edit: Blijkbaar een gekend probleem. Is kijken voor een oplossing te testen van het artikel.
https://community.home-as...h-new-generation/281525/5

Edit: Ik ga voorlopig een hue bridge gebruiken.

[ Voor 45% gewijzigd door Yarisken op 23-06-2021 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forens
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-07 11:49
Voor de tweakers die ook HA onder docker draaien heb ik een kwestie waar ik zelf niet uit kom.

Middels docker-compose wil ik eigenlijk zowel HA als deConz opspinnen waarbij de configuratie in een yaml file staat. Na docker-compose up lijkt deconz als eerst goed op te starten, dat kan ik zien in de logging. Alles is in orde en ook de Firmware versie word getoond in de phoscon gui. Maar zodra HA gaat start (deze depends op deconz) dan verdwijnt de firmware versie in de phoscon gui en zie ik het volgende verschijnen in het log:

Skip idle timer callback, too early: elapsed 612 msec
device disconnected reason: 1, index: 0
wait reconnect 14 seconds
wait reconnect 13 seconds
wait reconnect 12 seconds
wait reconnect 11 seconds
wait reconnect 10 seconds
failed to reconnect to network try=1

Wanneer ik enkel docker-compose up deconz start dan blijft deconz prima draaien en blijft de firmware versie ook zichtbaar. Ook het log laat geen gekke reconnects meer zien. Iemand hiermee bekend of kan mij hiermee helpen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
forens schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 00:14:
Voor de tweakers die ook HA onder docker draaien heb ik een kwestie waar ik zelf niet uit kom.

Middels docker-compose wil ik eigenlijk zowel HA als deConz opspinnen waarbij de configuratie in een yaml file staat. Na docker-compose up lijkt deconz als eerst goed op te starten, dat kan ik zien in de logging. Alles is in orde en ook de Firmware versie word getoond in de phoscon gui. Maar zodra HA gaat start (deze depends op deconz) dan verdwijnt de firmware versie in de phoscon gui en zie ik het volgende verschijnen in het log:

Wanneer ik enkel docker-compose up deconz start dan blijft deconz prima draaien en blijft de firmware versie ook zichtbaar. Ook het log laat geen gekke reconnects meer zien. Iemand hiermee bekend of kan mij hiermee helpen? 8)7
Reason 1 is een "normal disconnect"

Lijkt er dus op dat er iets niet helemaal goed gaat met de toewijzing van je apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayOne
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-08 15:31
forens schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 00:14:

Wellicht kun je de complete docker-compose delen hier, maar een gokje van mijn kant: ergens wordt de usb eerst aan de Deconz container toegekend en daarna aan de HA container.

What's the speed of dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forens
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-07 11:49
JayOne schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:08:
[...]

Wellicht kun je de complete docker-compose delen hier, maar een gokje van mijn kant: ergens wordt de usb eerst aan de Deconz container toegekend en daarna aan de HA container.
Alvast bedankt JayOne. Dit is momenteel de yml die gebruikt wordt. Ik heb het nog eenvoudig gehouden, uitbreiding volgt later. Maar zoals ik het zie, heb ik niet in de yaml geconfigureerd dat de usb toegekend wordt aan de HA container. Misschien een default van HA?

version: '3'
services:
homeassistant:
container_name: home-assistant
image: homeassistant/home-assistant
volumes:
- ./data/homeassistent:/config
restart: unless-stopped
privileged: true
network_mode: host
depends_on:
# Deconz
- deconz

# Deconz
deconz:
container_name: deconz
image: marthoc/deconz:stable
restart: unless-stopped
network_mode: host
environment:
# You can access Deconz at this port
DECONZ_WEB_PORT: 8080
DECONZ_WS_PORT: 8088
DECONZ_DEVICE: /dev/ttyACM0
volumes:
- ./data:/root/.local/share/dresden-elektronik/deCONZ
devices:
- /dev/ttyACM0:/dev/ttyACM0

[ Voor 9% gewijzigd door forens op 24-06-2021 13:35 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 46 Laatste

Let op:
Logging enabelen: Open deCONZ and click Help. After that, click Debug View. The following debug levels need to be enabled for proper logging:
"INFO, INFO_L2 ERROR,ERROR_L2,APS,APS_L2."
Leesvoer:
https://github.com/dresde...ee-Error-Codes-in-the-Log