[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 156 Laatste
Acties:
  • 437.649 views

• Swaha
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-12-2024
Is er nog iets gebeurd deze avond? BTC staat nog steeds rond 3800usd. :P
Zie het eigenlijk nog wel gebeuren dat na het dipje van vanavond we zo naar boven uitbreken...

[ Voor 40% gewijzigd door Swaha op 28-02-2019 00:17 ]

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-12 00:33
[quote]PilatuS schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:39:
[Twitter]

Ik begrijp toch echt niet dat mensen die met zulke bedragen traden het zover kunnen laten komen dat ze geliquideerd worden hoor. Heel bijzonder.
Je zou denken dat het ze niet zoveel uitmaakt en daarom hoge leverage gebruiken/risico durven nemen, wat erop wijst dat ze enorm veel poen hebben, of dat ze niet goed weten hoe je 'veilig' moet traden. Maar dan vraag ik me af waarom je met zulke bedragen smijt. Gaat mij boven de pet :/

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
toilet_paper schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 00:42:
[quote]PilatuS schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:39:
[Twitter]

Ik begrijp toch echt niet dat mensen die met zulke bedragen traden het zover kunnen laten komen dat ze geliquideerd worden hoor. Heel bijzonder.
Je zou denken dat het ze niet zoveel uitmaakt en daarom hoge leverage gebruiken/risico durven nemen, wat erop wijst dat ze enorm veel poen hebben, of dat ze niet goed weten hoe je 'veilig' moet traden. Maar dan vraag ik me af waarom je met zulke bedragen smijt. Gaat mij boven de pet :/
Misschien is het maar 5% van de totale account en is het een alles of niets entry. Heb wel vaker traders gezien die 50x of 100x hefboom gebruiken met voor hun kleine bedragen. Gaat dan dan goed maak je meer dan 100% winst, gaat het fout dan verlies een paar procent van je account. Of het nou gaat om 100 dollar, 10k of 100k, het hangt maar net van de account af of het veel geld is of niet. Tuurlijk is 100k altijd veel geld, maar in precentages kan het ook weinig geld zijn.

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-12 00:33
PilatuS schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 01:01:
[...]

Misschien is het maar 5% van de totale account en is het een alles of niets entry. Heb wel vaker traders gezien die 50x of 100x hefboom gebruiken met voor hun kleine bedragen. Gaat dan dan goed maak je meer dan 100% winst, gaat het fout dan verlies een paar procent van je account. Of het nou gaat om 100 dollar, 10k of 100k, het hangt maar net van de account af of het veel geld is of niet. Tuurlijk is 100k altijd veel geld, maar in precentages kan het ook weinig geld zijn.
Ik hoop het voor ze. Ik doe dat zelf ook wel eens, met voor mij kleine bedragen, dus weet hoe het werkt en wat de risico's en de mogelijke gains zijn. Maar gezien het nogal onzekere verloop van de koers op dit moment kan ik er nog steeds met de pet niet bij. Laten we er maar vanuit gaan dat ze goed in de slappe was zitten :)

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Hmm straks maar even een gokje. Voor 0.03 aan Fetch.ai inslaan. Who knows B)

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:07

Bever!

3

Sommige mensen in dit topic nemen het allemaal wel erg zwaar. Ben net wakker, lees topic ff door.. zie moord en brand posts.. open cmc.. niks te zien...

• Klaas25
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-12 19:47
Lol dat 100 dollar dipje van gisteravond is direct hersteld. Wat een maffe chart..
En weer door.

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-12 13:15
Danster schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 05:54:
Ik doe mee

• Machlah
Danster schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 05:54:
Hoe pak je dit aan straks trouwens? Doe je straks om 11 uur gelijk een market buy? Of wacht je even wat de prijs gaat doen?

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-12 19:31

sourcecode

Prepare for the next ATH

PilatuS schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 23:11:
[...]

Er zijn genoeg mensen die denken dat de echte capitulatie nog moet komen. Ook als je naar 2014 kijkt is het nog prima mogelijk dat we een nieuwe low gaan maken.

Zie bijvoorbeeld dit: https://www.tradingview.c...zd8BC-COLLAPSE-IS-COMING/

Hoe dan ook, een nieuwe bullrun is echt nog ver weg hoor. Wat er ook gebeurd, we zijn er nog lang niet.
Ik vind deze erg interresant om te zien, heb deze maar even vastgezet om verder te lezen
Bedankt

Prepare for the next ATH

• Danster
Machlah schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 08:12:
[...]

Hoe pak je dit aan straks trouwens? Doe je straks om 11 uur gelijk een market buy? Of wacht je even wat de prijs gaat doen?
Denk 50/50. Dus ik koop voor de helft. Even wachten wat de koers doet dan koop of hold. Het is geen airdrop dus verwacht eigenlijk geen mega uitverkoop.
Zit dus wel met de vingers op de knoppen zeg maar.

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-12 11:35

p0st

Dutch Reefer

Succes met jullie Fetch.ai endeavours! Ik moet helaas werken, dus ik kijk wel vanaf de zijlijn mee :)

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-12 13:49

ScreamGT

joejoe

PilatuS schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 20:27:
Kijk voor de gein eens naar de daily van verschillende coins. Leg XRP eens tegenover BTC, LTC, ETH of zelfs andere kleinere alts. XRP doet het enorm slecht tot nu toe. Waar genoeg coins mooie runs hebben laten zien sinds de low van BTC doet XRP het bar slecht. Af en toe eens een pump, maar iedere keer weer terug omlaag. Ook de listingpump van gisteren is alweer voor 50% ongedaan gemaakt waar ie weer richting de low gaat. Mocht de bearmarket nog flink langer doorgaan is het maar de vraag wat er mee gaat gebeuren.
Sorry hoor, maar wat een tunnelvisie :’)
Kijk eens naar hoeveel waarde BTC of andere coins hebben verloren de afgelopen maanden, en zet dat eens tegen de XRP prijs. Die is wat dat betreft vrij stabiel. Dat deze niet een pump van $500,- heeft opgevolgd voor een dump van $600,- maakt de munt niet bar slecht.

Hij is wat dat betreft vrij stabiel.

Puntje bij paaltje: alle coins doen het momenteel ‘slecht’. Maar wat is precies de definitie van slecht? Een stijging van 7.3k% is niet perse slecht, toch?

[ Voor 7% gewijzigd door ScreamGT op 28-02-2019 11:15 ]

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• Malawolar
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-01-2021
Nou gegokt en verloren met Fetch.

• cursquidHome
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-06-2022
HODL dus??
BTT ging eerst ook naar beneden om vervolgens hard te stijgen....dus wie weet :(:)

• Malawolar
cursquidHome schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:17:
[...]

HODL dus??
BTT ging eerst ook naar beneden om vervolgens hard te stijgen....dus wie weet :(:)
Daar zat wel wat meer hype achter met TRX, heb hem direct van de hand gedaan en verlies genomen. Ga niet wachten op zo'n shitcoin tot die weer wat momentum krijgt.

• Machlah
Malawolar schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:18:
[...]

Daar zat wel wat meer hype achter met TRX, heb hem direct van de hand gedaan en verlies genomen. Ga niet wachten op zo'n shitcoin tot die weer wat momentum krijgt.
stijgt alweer

• Danster
Aktie genoeg :+

• Machlah
ben nog niet ingestapt...

• tias86
  • Laatst online: 08-09-2021
ScreamGT schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:10:
[...]

Zegt de fanboy waar 99% van de posts over xrp gaat. _/-\o_

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

tias86 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:24:
[...]

Zegt de fanboy waar 99% van de posts over xrp gaat. _/-\o_
Omdat ik fanboy ben mag ik geen feiten op tafel leggen? Beetje jammer dat jij dat zo interpreteert. Dan kan ik ook roepen; zegt diegene die 99% van zijn xrp posts FUD aan het verspreiden is.

Doe ik niet toch? Kom even met een onderbouwend antwoord i.p.v. fanboy roepen. We zijn immers geen 13 meer.

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• Machlah
ScreamGT schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:27:
[...]

Omdat ik fanboy ben mag ik geen feiten op tafel leggen? Beetje jammer dat jij dat zo interpreteert. Dan kan ik ook roepen; zegt diegene die 99% van zijn xrp posts FUD aan het verspreiden is.

Doe ik niet toch? Kom even met een onderbouwend antwoord i.p.v. fanboy roepen. We zijn immers geen 13 meer.
Niet vechten jongens.

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:27
Yup, hier ook. Boks ouwe

Kunnen jullie mij weer wat vertrouwen geven in crypto?

[ Voor 14% gewijzigd door PHPResource op 28-02-2019 11:35 ]

• tias86
ScreamGT schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:27:
[...]

Y SO SRS

[ Voor 14% gewijzigd door tias86 op 28-02-2019 12:10 ]

• daboemann
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-12 10:33
PHPResource schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:34:
[...]

Yup, hier ook. Boks ouwe

Kunnen jullie mij weer wat vertrouwen geven in crypto?
Op hoeveel sat hebben jullie gekocht dan? Want FET lijkt nu toch wel te stijgen.

• Machlah
daboemann schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:37:
[...]

Op hoeveel sat hebben jullie gekocht dan? Want FET lijkt nu toch wel te stijgen.
Ik heb ff gewacht op de eerste dump, zit nu op winst.

• dabla
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-02-2022
Swaha schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 00:11:
Is er nog iets gebeurd deze avond? BTC staat nog steeds rond 3800usd. :P
Zie het eigenlijk nog wel gebeuren dat na het dipje van vanavond we zo naar boven uitbreken...
Is toch een rare move geweest dit, benieuwd wat weekend gaat brengen...

Verwijderd

Ik had mazzel met fet.

Had een instant koop op 40cent.... Maar had verkeerd geklikt.. dus was een limet order geworden...

Gecanceld en daarna de drop... Helaas was te laat om op 30cent te kopen....

Nou dat wordt maar even werken om het verlies van de te verwachte winst op te vangen.

• Machlah
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:20:
Ik had mazzel met fet.

Had een instant koop op 40cent.... Maar had verkeerd geklikt.. dus was een limet order geworden...

Gecanceld en daarna de drop... Helaas was te laat om op 30cent te kopen....

Nou dat wordt maar even werken om het verlies van de te verwachte winst op te vangen.
haha, gelukkig. Ik had wat winst maar inmiddels ook weer weg. Stoploss op aankoop bedrag afgegaan. Lijkt nu wat te stabiliseren. Weer ingestapt en stop loss wat ruimer ingezet.

Verwijderd

PilatuS schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 23:11:
[...]

Er zijn genoeg mensen die denken dat de echte capitulatie nog moet komen. Ook als je naar 2014 kijkt is het nog prima mogelijk dat we een nieuwe low gaan maken.

Zie bijvoorbeeld dit: https://www.tradingview.c...zd8BC-COLLAPSE-IS-COMING/

Hoe dan ook, een nieuwe bullrun is echt nog ver weg hoor. Wat er ook gebeurd, we zijn er nog lang niet.
Ik zeg niet dat we niet meer lager kunnen maar ik heb echt een hekel aan dat soort gasten. Traders die met caps-lock COLLAPSE-IS-COMING typen om aandacht te trekken vertrouw ik sowieso niet.
Verder is dat patroon wat hij aangeeft ook boven de 'oude' weerstand van 6k te vinden en dan zijn we nu wel bij de bodem als je die vergelijking volgt. Sowieso zijn er geen garanties dat 2019 patroon van 2014 volgt.
Als ik dan in zijn vervolg-chart zie '$1950 big support en our bottom' vertrouw ik hem helemaal niet meer en is hij volgens mij alleen zijn eigen positie aan het shillen. Gast is alleen en maakt er 'our' van om te laten lijken dat hij een groep is. En 1 dip op $1950 'Big support' noemen omdat hij hoopt dat de markt daar heen gaat is ook niet meer dan wishfull thinking.

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:11
Zijn er hier überhaupt mensen die mazzel hadden om FET in de ICO te bemachtigen in die 11 minuten en nogwat seconden dat het duurde?

• Malawolar
Waar ik een beetje bang voor ben, wat er nu aan de hand is op Bitmex, is het volgende:

Stel: ik heb 100.000 BTC, daarmee kan ik de markt in één keer hard laten dumpen. Voordat ik dat doe, neem ik uitgebreid short posities aan ter waarde van 100 miljoen (als ik het goed heb worden die shorts als ze goed zijn gewoon betaald door de longs). Dan dump ik die 100.000 BTC, waardoor de koers in elkaar valt, dan sluit ik mijn shorts om winst te nemen. Met die winst koop ik vervolgens weer 110.000 BTC op. En het verhaal kan weer van vooraf aan beginnen.

Ik denk dat de mogelijkheid van shorten een extreem slechte invloed heeft op het koersverloop van Bitcoin, omdat er grote partijen gebaat zijn bij het vallen van de prijs, waar eerder iedereen baat had bij een stijgende prijs.

• Sahara
Malawolar schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:35:
Waar ik een beetje bang voor ben, wat er nu aan de hand is op Bitmex, is het volgende:

Stel: ik heb 100.000 BTC, daarmee kan ik de markt in één keer hard laten dumpen. Voordat ik dat doe, neem ik uitgebreid short posities aan ter waarde van 100 miljoen (als ik het goed heb worden die shorts als ze goed zijn gewoon betaald door de longs). Dan dump ik die 100.000 BTC, waardoor de koers in elkaar valt, dan sluit ik mijn shorts om winst te nemen. Met die winst koop ik vervolgens weer 110.000 BTC op. En het verhaal kan weer van vooraf aan beginnen.

Ik denk dat de mogelijkheid van shorten een extreem slechte invloed heeft op het koersverloop van Bitcoin, omdat er grote partijen gebaat zijn bij het vallen van de prijs, waar eerder iedereen baat had bij een stijgende prijs.
Ik geloof dat er best een punt komt dat alle grote partijen gebaat zijn bij een stijging van BTC. Kan best zo zijn dat het pas gebeurt als we bij het puntje paniek/capitulatie zijn aanbeland, deze kerel op 9 februari (https://youtu.be/Nolj1GhhFQg?t=375 vatte het volgens mij wel mooi samen.

Ik denk dat je met 100.000 BTC problemen krijgt en jezelf in de voet schiet als je die on the market op bijv. Bitmex verkoopt of aankoopt al dan niet als short of long. Bitmex is groot, maar niet zooooo groot dat je je 100.000 BTC order either way long of short gefilled krijgt.

• dabla
Sahara schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:48:
[...]

Ik geloof dat er best een punt komt dat alle grote partijen gebaat zijn bij een stijging van BTC. Kan best zo zijn dat het pas gebeurt als we bij het puntje paniek/capitulatie zijn aanbeland, deze kerel op 9 februari (https://youtu.be/Nolj1GhhFQg?t=375 vatte het volgens mij wel mooi samen.

Ik denk dat je met 100.000 BTC problemen krijgt en jezelf in de voet schiet als je die on the market op bijv. Bitmex verkoopt of aankoopt al dan niet als short of long. Bitmex is groot, maar niet zooooo groot dat je je 100.000 BTC order either way long of short gefilled krijgt.
Heb dit een tijdje geleden hier ook gepost ;) Zeker iets om rekening mee te houden!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-12 13:19
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:25:
[...]

Ik zeg niet dat we niet meer lager kunnen maar ik heb echt een hekel aan dat soort gasten. Traders die met caps-lock COLLAPSE-IS-COMING typen om aandacht te trekken vertrouw ik sowieso niet.
Verder is dat patroon wat hij aangeeft ook boven de 'oude' weerstand van 6k te vinden en dan zijn we nu wel bij de bodem als je die vergelijking volgt. Sowieso zijn er geen garanties dat 2019 patroon van 2014 volgt.
Als ik dan in zijn vervolg-chart zie '$1950 big support en our bottom' vertrouw ik hem helemaal niet meer en is hij volgens mij alleen zijn eigen positie aan het shillen. Gast is alleen en maakt er 'our' van om te laten lijken dat hij een groep is. En 1 dip op $1950 'Big support' noemen omdat hij hoopt dat de markt daar heen gaat is ook niet meer dan wishfull thinking.
Ik zou het niet erg vinden als het richting de $1950 gaat eerlijk gezegd. Maar je hebt volledig gelijk, zulke gasten op voorhand al niet vertrouwen. Als je goed naar de grafieken van het koersverloop gaat kijken ga je wel meer van zulke candle formaties zien.
Het is allemaal wat voorbarig, zeker in de cryptomarkt. Het is allemaal niet zo oud en ontzettend volatiel, charts van vorig jaar zeggen weinig. Zeker in tegenstelling tot de traditionele valutamarkten, waar deze technicals wat vaker correct zijn.

Moet zeggen ga uit van je eigen kracht, en zorg dat je een gedegen investeringstactiek hebt. The next big thing is iedereen naar op zoek, kans is klein dat je die gaat vinden overigens.

Stem vooral je investeringsgedrag af op de actuele marktomstandigheden. Als je succesvol wilt investeren met een relatief laag risicoprofiel kijk dan of cost-averagen niet iets voor je is.

• PilatuS
  • Niet online
ScreamGT schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:10:
[...]

Kijk eens naar hoeveel waarde BTC of andere coins hebben verloren de afgelopen maanden, en zet dat eens tegen de XRP prijs. Die is wat dat betreft vrij stabiel. Dat deze niet een pump van $500,- heeft opgevolgd voor een dump van $600,- maakt de munt niet bar slecht.

Hij is wat dat betreft vrij stabiel.

Puntje bij paaltje: alle coins doen het momenteel ‘slecht’. Maar wat is precies de definitie van slecht? Een stijging van 7.3k% is niet perse slecht, toch?
Niets tunnelvisie. Het is gewoon een feit, de charts liegen niet. XRP doet het enorm slecht tegenover andere coins. Ja, iedere coin doe het slecht, maar iets als ETH of LTC hebben een mooie run omhoog gehad, XRP niet. Iedere run omhoog die XRP doet wordt net zo hard weer ongedaan gemaakt waarbij ie weer terug naar de bodem gaat. Van de hele top10 is XRP de munt die het minste laat zien. Dat staat los van wat ik van die munt vind, het is gewoon het opnoemen van feiten.
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:25:
[...]

Wel mee eens hoor :) Het is voor mij een mogelijkheid om rekening mee te houden. De hele bearmarket vanaf 2013 tot nu gebruiken als basis voor deze heeft belachelijk goed gewerkt. Ook wat mensen gevolgt die met als basis die markt en chart hebben gebruikt om te zeggen dat we naar rond de 3k zouden gaan toen we nog op 6k stonden. Dat maakt het toch erg handig om rekening mee te houden. Dat het dan op een lompe manier wordt gebracht lees ik zelf overheen, het gaat mij puur om wat er wordt gezegt qua charts.

[ Voor 38% gewijzigd door PilatuS op 28-02-2019 14:33 ]

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

PilatuS schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:22:
[...]

Niets tunnelvisie. Het is gewoon een feit, de charts liegen niet. XRP doet het enorm slecht tegenover andere coins. Ja, iedere coin doe het slecht, maar iets als ETH of LTC hebben een mooie run omhoog gehad, XRP niet. Iedere run omhoog die XRP doet wordt net zo hard weer ongedaan gemaakt waarbij ie weer terug naar de bodem gaat. Van de hele top10 is XRP de munt die het minste laat zien. Dat staat los van wat ik van die munt vind, het is gewoon het opnoemen van feiten.
Een 7000%+ stijging, en jij noemt dit slecht? Overigens zie ik een stijging bij BTC ook net zo hard rejected zien worden. Zie vooral de laatste weken.

Een munt sowieso gaan beoordelen in tijden als deze is niet realistisch. Dus omdat er gepumped en gedumpt wordt bij munten als eth en ltc waarbij de boel net zo hard inkakt, maakt dat wel goede munten? Bijzonder :)

• PilatuS
  • Niet online
ScreamGT schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:42:
[...]

Een 7000%+ stijging, en jij noemt dit slecht? Overigens zie ik een stijging bij BTC ook net zo hard rejected zien worden. Zie vooral de laatste weken.

Een munt sowieso gaan beoordelen in tijden als deze is niet realistisch. Dus omdat er gepumped en gedumpt wordt bij munten als eth en ltc waarbij de boel net zo hard inkakt, maakt dat wel goede munten? Bijzonder :)
Ik heb het over hoe de munt het nu doet tegenover andere munten, wat ie eerst heeft gedaan staat er los van. Sommige munten laten in deze tijd zien dat ze sterk zijn en andere niet. XRP is zo'n munt net zoals XLM bijvoorbeeld.

Juist in deze tijden kan je een munt goed beoordelen. Wat doet ie zonder alle hype en fomo. Genoeg munten en vooral ook XRP zijn enorm gepumped in de bullrun door marketing en fomo, wat doen die munten zonder dat is wat we nu zien. Verder kan ETH en LTC wat vasthouden als ze een pump doen, XRP gaat iedere keer weer terug naar de bodem.

Lullig voor je dat ik het nu over jouw muntje heb, maar ik zeg alleen wat de charts mij laten zien, niets meer en niets minder. Ik zeg ook nergens dat ETH wel een goede munt is en XRP niet, daar heb ik het niet over.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 28-02-2019 14:48 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-12 23:11

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Malawolar schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:35:

Een short positie innemen doe je door BTC te lenen van iemand en die te verkopen. Feitelijk dump je dus al iets van 30k BTC op de markt, waardoor de koers zakt. Daarna dump je de coins in je bezit, waardoor de koers nog harder zakt. En daarna wil je de hele boel weer opkopen - zowel de 30k BTC die je geleend had, als de 100k BTC van jezelf die je gedumpt had. Je kunt je afvragen hoe je short positie hier relevant is - het is gewoon extra BTC die je dumpt.

Als we er even vanuit gaan dat de markt verder niet beweegt hou je minder over dan waarmee je begonnen bent. Je hebt alle koop-orders in het orderboek opgegeten, maar de verkoop-orders staan er nog. Dus als je terug gaat kopen, koop je voor veel duurder terug dan waarvoor je gekocht hebt. En daarnaast betaal je nog fees, en interest voor je short positie.

In de praktijk wordt die spread natuurlijk wel opgevuld, maar nooit zoveel dat je alles goedkoper kan terugkopen.

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 28-02-2019 15:01 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

PilatuS schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:46:
[...]

Ik heb het over hoe de munt het nu doet tegenover andere munten, wat ie eerst heeft gedaan staat er los van. Sommige munten laten in deze tijd zien dat ze sterk zijn en andere niet. XRP is zo'n munt net zoals XLM bijvoorbeeld.

Juist in deze tijden kan je een munt goed beoordelen. Wat doet ie zonder alle hype en fomo. Genoeg munten en vooral ook XRP zijn enorm gepumped in de bullrun door marketing en fomo, wat doen die munten zonder dat is wat we nu zien. Verder kan ETH en LTC wat vasthouden als ze een pump doen, XRP gaat iedere keer weer terug naar de bodem.

Lullig voor je dat ik het nu over jouw muntje heb, maar ik zeg alleen wat de charts mij laten zien, niets meer en niets minder. Ik zeg ook nergens dat ETH wel een goede munt is en XRP niet, daar heb ik het niet over.
Ah! ‘Deze tijd’ vermeld je er nu bij. Dat deed je voorheen niet. Wat een munt destijds heeft gedaan en wat deze nu doet is juist van belang. Deze kon twee jaar geleden 60,- waard zijn en nu 0,0005. Dat maakt het een shitcoin.

En het is niet alleen mijn muntje, Pilatus. Heb wel meer ijzers in het vuur liggen.

• PilatuS
  • Niet online
ScreamGT schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:03:
[...]

Ah! ‘Deze tijd’ vermeld je er nu bij. Dat deed je voorheen niet. Wat een munt destijds heeft gedaan en wat deze nu doet is juist van belang. Deze kon twee jaar geleden 60,- waard zijn en nu 0,0005. Dat maakt het een shitcoin.

En het is niet alleen mijn muntje, Pilatus. Heb wel meer ijzers in het vuur liggen.
Dat ik het heb over deze tijd geeft mijn eerste post waar jij op reageert al aan. Ik heb het er over dat sommige coins mooie runs laten zien sinds de low en andere niet. Daarmee heb ik het dus over de tijd tussen de low en nu, niet de bullrun.

Persoonlijk vind ik wat een munt nu doet juist interessant. Leuk dat munt X 10x harder pompt tijdens de bullrun door marketing en fomo, maar wat laat een munt zien zonder dat en in de slechte tijden. Hetzelfde heb ik ook al eerder over XLM gezegt, want die doet het helemaal slecht.

Het heeft ook niets met XRP te maken, het is puur de chart van in dit geval XRP. Als het een andere munt was geweest had ik hetzelfde gezegt. Ik kijk naar hoe de ene munt het nu doet en hoe de andere munt het nu doet, daarbij doet XRP het gewoon slecht als je naar de charts kijkt.

• tias86
Weer een leuke business update van GET Protocol: https://medium.com/get-pr...-february-19-6652f95efac5

[ Voor 67% gewijzigd door tias86 op 28-02-2019 16:19 ]

• Danster
Machlah schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:38:
[...]

Ik heb ff gewacht op de eerste dump, zit nu op winst.
Was even weg. Maar in de min hier. Gelukkig niet heel veel. Wel een rare move van binance. Token prijs was 0.0875 en ze listen hem meteen op 43? :F

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Bitcoin-oplichters verdienen tonnen aan Nederlandse slachtoffers
ppfff, dat mensen hier nog in trappen:
Elke maand 4 procent rendement op je bitcoin-investering. Het klinkt te mooi om waar te zijn en dat is het ook. Een criminele bende heeft op deze manier al honderdduizenden euro's van nietsvermoedende slachtoffers buitgemaakt.
Bron: https://www.rtlz.nl/tech/...ering-4-procent-rendement

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-12 10:11
Vooral deze feature is ook echt een mooie bijvangst die artiesten/locaties over de streep zal trekken:
For event organizers, especially those of large scale events, the type of ‘crowd control’ that is possible with direct communication is incredibly valuable. Being able to direct massive amounts of people at your events can be of great importance, for various possible reasons. It could be to point attendants to a performance that is about to start, or notify those at the event of a specific discount on merchandise, for example.

These reasons are of course trumped by the most important possible utility of the feature: safety. Being able to directly communicate to all of the attendants of your event can save lives in an emergency situation: All those present can immediately be notified on what’s going on and where they need to go. This prevents unnecessary panic and allows the event organizer to remain in control of the situation.
De technische kant ga ik wat meer voor zitten :*) Topper van een project dit :9

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-12 10:11
Idioot ja, maar goed, de criminelen zijn echt fout. Oppassen voor boormachines :X

• Machlah
Danster schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:16:
[...]

Was even weg. Maar in de min hier. Gelukkig niet heel veel. Wel een rare move van binance. Token prijs was 0.0875 en ze listen hem meteen op 43? :F
Schrok er ook van, hier ook inmiddels in de min. Maar schade is te overzien.

• Machlah
Rookert25 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:33:
[...]

Vooral deze feature is ook echt een mooie bijvangst die artiesten/locaties over de streep zal trekken:

[...]
Dit is een feature van de GET coin? Hoe dan?

• Danster
Machlah schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:37:
[...]

Schrok er ook van, hier ook inmiddels in de min. Maar schade is te overzien.
Idem, maar meteen uitgestapt. Dus de schade beperkt weten te houden.

• PilatuS
  • Niet online
De swing die we zojuist zagen op zowel BTC als ETH en andere coins is de meest gestoorde swing die ik ooit heb gezien.

• Sahara
PilatuS schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:43:
De swing die we zojuist zagen op zowel BTC als ETH en andere coins is de meeste gestoorde swing die ik ooit heb gezien.
Zou mij niet verbazen als er nog een paar keer zo een grote dump en pump komt, na die dump van gisteren is elke richting eieren lopen, lijkt wel of naar beneden uitbreken sommige whales slecht uitkomt en naar boven uitbreken de andere groep whales het slecht uitkomt. Zo springt ie elke keer weer terug naar die zogenaamde nul lijn.

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-12 08:20
Ja ik kreeg ook een beetje het gevoel 'welk nieuws mis ik hier?'

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Ik zie niets vreemds, gewoon veel moonboys

[ Voor 97% gewijzigd door A87 op 28-02-2019 17:02 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• PilatuS
  • Niet online
Dan ben je denk ik de enige :P

• A87
  • Niet online

A87

Gister werd ook al al het rood opgekocht in real time op binance

• PilatuS
  • Niet online
A87 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:04:
Gister werd ook al al het rood opgekocht in real time op binance
Niet zoals dit. Kijk maar naar de 15 min candles naast elkaar. Dat van gisteren was compleet anders dan dit.

• A87
  • Niet online

A87

Een DIAMANT pattern :)
Afbeeldingslocatie: https://www.e-futures.com/images/chart-patterns/diamond-bottom-example.jpg

[ Voor 72% gewijzigd door A87 op 28-02-2019 17:12 ]

• dabla
Lijkt erop dat we nu ook de andere uiterste kant (top) hebben getest.

• PilatuS
  • Niet online
dabla schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:10:
Lijkt erop dat we nu ook de andere uiterste kant (top) hebben getest.
Precies. En dat met een higher high in één 15 min candle ipv 11 stuks.
Ga je nou een 15 min candle vergelijken met een patroon dat weken kost om te maken ?

[ Voor 38% gewijzigd door PilatuS op 28-02-2019 17:19 ]

• dabla
PilatuS schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:11:
[...]

[...]

Ga je nou een 15 min candle vergelijken met een patroon dat weken kost om te maken ?
Die 1h candle op Bitmex ziet er ook ferm uit, zowel extreme wick boven als beneden.

• Sahara
Dumpen maar. Ik zit short vanaf 3845,5 op XBT Bitmex (met SL op 3858), dus laat die BTC emmer maar leeglopen. Kan ik mooi m'n SL telkens naar beneden schuiven.

Winst genomen. Too greedy zijn is ook niet handig.

[ Voor 55% gewijzigd door Sahara op 28-02-2019 18:14 ]

• Malawolar
[...]

[...]

Ben je gewend dat hij wat zinnigs roept dan?

• Klaas25
RtlZ nieuws over dat veel nederlanders zijn opgelicht in Bitcoin helpt ook niet echt :|
Mja wie klikt er dan ook op verdachte advertenties en koopt vervolgens BTC via de telefoon van een raar gebrekkig engels sprekend mannetje.. :| :| :|

Aan de ene kant vreselijk dom maar ook wel sneu. Meeste slachtoffers zijn tussen 40 en 60 jaar oud..

Affijn het weekend komt er weer aan. Groene dagen toch tegenwoordig :)

[ Voor 9% gewijzigd door Klaas25 op 28-02-2019 18:30 ]

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:43
Klaas25 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:29:
Mja wie klikt er dan ook op verdachte advertenties en koopt vervolgens BTC via de telefoon van een raar gebrekkig engels sprekend mannetje.. :| :| :|
Mijn bejaarde moeder als ze een autoritair overkomend persoon spreekt bijvoorbeeld.
Die mensen zijn niet bekend met dit soort oplichting.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• A87
  • Niet online

A87

[...]

[...]

Ik kijk nooit naar 15 min candles. Jij post een foto met een diamant

[ Voor 4% gewijzigd door A87 op 28-02-2019 18:42 ]

• PilatuS
  • Niet online
A87 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:41:
[...]

Ik kijk nooit naar 15 min candles. Jij post een foto met een diamant
Ja ok, maar wat er aan de hand op de minuten charts of uren charts is iets compleet anders dan wat er over weken of maanden aan de hand is. Wat er op de minuten charts aan de hand is zegt vrijwel nooit iets over het grote plaatje. Zo'n diamond is een patroon wat iets kan zeggen op de grote schaal, niet op de kleine schaal.

• A87
  • Niet online

A87

Daarom kijk ik ook alleen naar de 4H

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:43
A87 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:45:
Slaapt iig een stuk lekkerder.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Verwijderd

Klaas25 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:29:
RtlZ nieuws over dat veel nederlanders zijn opgelicht in Bitcoin helpt ook niet echt :|

Aan de ene kant vreselijk dom maar ook wel sneu. Meeste slachtoffers zijn tussen 40 en 60 jaar oud..

Affijn het weekend komt er weer aan. Groene dagen toch tegenwoordig :)
Zo'n overval waarbij ze je belig bewerken met een boormachine terwijl je 4 jarige dochter naast je zit schetst ook niet een erg aantrekkelijk beeld.

Mede door dat soort voorvallen zullen veel doorsnee mensen crypto currencies toch aan een soort onderwereld imago linken.

Terwijl de wereld van het speculeren juist vaak hartstikke gezellig en eerlijk verloopt :+ :')

• tias86
Begreep dat de betreffende figuur banden had met oost europese lieverdjes, denk zelf dat het meer in die hoek zit. Feit dat hij crypto had of heeft is meer bijzaak dat uit zijn verband word getrokken door de media.

• PilatuS
  • Niet online
A87 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:45:
Ja, ok. Laat ook maar :P

• A87
  • Niet online

A87

edit

[ Voor 124% gewijzigd door A87 op 28-02-2019 20:49 ]

Verwijderd

tias86 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:51:
Begreep dat de betreffende figuur banden had met oost europese lieverdjes, denk zelf dat het meer in die hoek zit. Feit dat hij crypto had of heeft is meer bijzaak dat uit zijn verband word getrokken door de media.
Dat geloof ik direct. Feit blijft dat de media het afschetst als een voorval rondom cryptocurrencies.

Gevolg: Johannes en Loes die ook 1000 euro Bitcoin wilden kopen zien er toch maar vanaf.

Ohnee Henk en Ingrid.

• RaptorXS
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 19:04:
[...]

Dat geloof ik direct. Feit blijft dat de media het afschetst als een voorval rondom cryptocurrencies.

Gevolg: Johannes en Loes die ook 1000 euro Bitcoin wilden kopen zien er toch maar vanaf.

Ohnee Henk en Ingrid.
Allemaal spekulaties....
Heb hier een haakse slijper en lasbrander dus ook verdacht :)

• dabla
LED-Maniak schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:47:
[...]

Slaapt iig een stuk lekkerder.
Zeker als je het de laatste 24 uren bekijkt ;)

Verwijderd

RaptorXS schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 19:14:
[...]

Allemaal spekulaties....
Weten we meteen hoe jij aan die mooie 'instappositie' bent gekomen _O- :')

• RaptorXS
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 19:18:
[...]

Weten we meteen hoe jij aan die mooie 'instappositie' bent gekomen _O- :')
Heb niet voor niks een betaalde vpn abbo O-)

• twain4me
  • Laatst online: 01:11

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Doe jij niet aan hoor en weder hoor, valt me wel wat tegen. :+

Straks in het nieuws: bitcoin is gehacked, bitcoin wordt gebruikt door criminelen, bitcoin is dood, bitcoin eigenaar wordt bewerkt met een boor en de koers van bitcoin blijft achter bij voorspelling van mcaffee.

Ik denk dat henk zijn geld gewoon weer in de fruitautomaat mikt.

• sourcecode

sourcecode

Prepare for the next ATH

Cryptopia 4 maart weer open

Prepare for the next ATH

• Danster
Nou we gaan het zien. XRP nu op coinbase zelf en niet CB pro. :)

https://twitter.com/coinbase/status/1101192398300823552

[ Voor 31% gewijzigd door Danster op 28-02-2019 19:53 ]

• Klaas25
Nieuwe record? 3 dagen na Pro listing.

• Machlah
check FTE jongens, ben leuke ritjes aan het maken

[ Voor 48% gewijzigd door Machlah op 28-02-2019 20:28 ]

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-12 15:40
[b]
Ik heb ook nog n draaibank en n plasmasnijder, moet ik die verstoppen?

Ik lul ook zomaar wat

• sourcecode

sourcecode

Prepare for the next ATH

Machlah schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:27:
check FTE jongens, ben leuke ritjes aan het maken
klein plukje gekocht op 9300, zakte flink in, ik dacht van ach laat maar ff staan en ineens stond die weer op 9700 :), en daar kwam de sell knop :)

Prepare for the next ATH

• Machlah
sourcecode schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:41:
[...]

klein plukje gekocht op 9300, zakte flink in, ik dacht van ach laat maar ff staan en ineens stond die weer op 9700 :), en daar kwam de sell knop :)
Ik was er klaar mee, verkocht precies op het dieptepunt..... toen nog ff snel wat meegepakt om goed te maken hahaha

• Swaha
Ik ben ingestapt bij 9270, ben benieuwd wat het wordt :)

• A87
  • Niet online

A87

het verbaasd me wel hoeveel geld er in de crypto vloeit, ook al doet bitcoinnect niet veel.
[YouTube: Krab's Loses His bitconnect]

[ Voor 51% gewijzigd door A87 op 28-02-2019 22:00 ]

• RelBel80
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-11 22:57
A87 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:48:
het verbaasd me wel hoeveel geld er in de crypto vloeit, ook al doet bitcoinnect niet veel.
[YouTube: Krab's Loses His bitconnect]
Waarop baseer je dat er geld in vloeit dan? Die 130 miljard is een schijntje t.o.v. 800 miljard tijdens de bull-run van dec2017/jan2018 en al helemaal voor het potentieel.

• PilatuS
  • Niet online
RelBel80 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:23:
[...]

Waarop baseer je dat er geld in vloeit dan? Die 130 miljard is een schijntje t.o.v. 800 miljard tijdens de bull-run van dec2017/jan2018 en al helemaal voor het potentieel.
Het verschil in marketcap niet alleen natuurlijk. Stel iemand koopt nu voor 50 miljoen aan BTC gaat de marketcap met flink meer dan 50 miljoen omhoog zonder dat er ook echt het geld in gaat wat je ziet aan de marketcap. Bij BTC bijvoorbeeld is er zo'n 1 tot 4 miljoen BTC verloren gegaan, maar die worden wel meegetelt bij de marketcap. Ik ben ook benieuwd waar je kan zien hoeveel geld er in gaat, want marketcap zegt niets.

Verwijderd

Waarom staat NANO eigenlijk nog niet op 7 dollar? Wordt wel ff tijd.

• twain4me

twain4me

Jil and Ingrid say: NO

• Marthusiast
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15-06-2024
Voor wie geinteresseerd is: rond 21:00 uur vanavond zijn de Constantinople en St Petersburg updates uitgerold op het Ethereum netwerk (hard-fork). Belangrijkste aanpassing (voor ons gezelschap) is dat de block rewards teruggebracht zijn van 3 naar 2 ETH.

https://cointelegraph.com...rades-have-been-activated

• A87
  • Niet online

A87

RelBel80 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:23:
[...]

130 miljard is slechts waarde, geen handelwerking. meer volume is meer ups and downs. Meer kans om uit de lange beartrent te komen.
Ik had eigenlijk moeten zeggen meer volume dat er meer geld rond wordt gepompt niet alleen maar extra nieuw geld er in.

Als het volume 24H 2x hoger is gemiddeld dan de afgelopen maanden kan je wel stellen dat er ook flink wat nieuw geld is bijgekomen. Nieuwe mensen dus ook, of mensen die waren uitgestapt.

[ Voor 34% gewijzigd door A87 op 28-02-2019 23:26 ]

• Swaha
Maar dat is geen antwoord op zijn vraag. :)

• PilatuS
  • Niet online
Meer volume is dat er meer wordt gehandeld. Wanneer de koers flinke bewegingen maakt wordt er altijd meer gehandeld. Als de koers vlak is valt er weinig te handelen. Dit zegt echter niets over geld dat de markt in of uit gaat. Als de koers vlak is kan persoon A misschien 1x een enkele BTC kopen en verkopen. Zit er flink beweging in kan ie dat misschien wel 10x doen met die ene BTC. Dan heb je 10x meer volume maar geen cent die er in of uit gaat.

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Saaie dag vandaag.

Weg

• twain4me

twain4me

warmste 27 FEB ooit! *O*

edit: maar dat was gisteren _O-

[ Voor 9% gewijzigd door twain4me op 28-02-2019 23:32 ]

• PilatuS
  • Niet online
Leuk voor dat ene dagje buiten, maar los van dat :|

• tias86
BTC 2020 nieuwe ATH denk ik

[ Voor 17% gewijzigd door tias86 op 28-02-2019 23:46 ]

Pagina: 1 ... 58 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!