[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 148 ... 156 Laatste
Acties:
  • 436.798 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
raq schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 16:16:
[...]

Vanzelf, vanzelf... Onze bolle koning doet goed z'n best om op eigen kracht uit elkaar te spatten
Zou persoonlijk toch niet willen ruilen met hem. :)
En oja... BTC nog steeds boven de 5.2K. Bemoedigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:34
RaptorXS schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 16:33:
[...]

Ik wel, maar dan had ik afstand van de troon gedaan en letterlijk als een god in where ever geleefd.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goh
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-08-2023

Goh

Degene die wel handelde in USDT paren, durven jullie nog steeds in USDT te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
RaptorXS schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 16:33:
[...]

Als je in usdt waarde kijkt wel, met echte usd (kraken) en tusd (binance) zit het rond de 5.15k
Goh schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 16:48:
Degene die wel handelde in USDT paren, durven jullie nog steeds in USDT te gaan?
Ik zit nog steeds in usdt, waarde loopt langzaam weer op. Ik ga geen paniek sell doen, voordat de rechtzaak begint (als het begint) zal het weer op oude niveau komen, dan zie ik wel of ik overschakel naar tusd of iets dergelijks

[ Voor 39% gewijzigd door Gondor op 27-04-2019 17:03 ]

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Gondor schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 16:58:
[...]

Als je in usdt waarde kijkt wel, met echte usd (kraken) en tusd (binance) zit het rond de 5.15k

[...]

Ik zit nog steeds in usdt, waarde loopt langzaam weer op. Ik ga geen paniek sell doen, voordat de rechtzaak begint (als het begint) zal het weer op oude niveau komen, dan zie ik wel of ik overschakel naar tusd of iets dergelijks
Zoals velen hier kijk ik meestal op CMC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-10 12:21
Goh schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 16:48:
Ik heb ca. 20 minuten geleden op 1,0230 PAX gekocht van m'n USDT. Staat nu wat lager dan vannacht en daarvoor. Zoals @PilatuS schreef lijkt het deze keer geen FUD te zijn en is Bitfinex echt $850 millioen dollar (voorlopig) kwijt en heeft het dat geleend van Tether, en is Tether dus nu gebacked door echte dollars en een lening aan Bitfinex. Zoals met leningen is er een kans dat Tether z'n geld niet meer terug ziet, nouja en dan is Tether dus niet backed by 1 dollar.

In elk geval wisten we voorheen niet dat Bitfinex geld kwijt was en nu wel en in de praktijk was Bitfinex vermoedelijk omgevallen als ze niet in de reserves van Tether hadden gegraaid.

En als ik iets wil kopen dat geen pairing heeft met PAX, tja dan rest niks anders om met een omweg ff BTC of toch weer USDT te kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Sahara op 27-04-2019 17:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-10 17:05
Sahara schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:33:
[...]

Ik heb ca. 20 minuten geleden op 1,0230 PAX gekocht van m'n USDT. Staat nu wat lager dan vannacht en daarvoor. Zoals @PilatuS schreef lijkt het deze keer geen FUD te zijn en is Bitfinex echt $850 millioen dollar (voorlopig) kwijt en heeft het dat geleend van Tether, en is Tether dus nu gebacked door echte dollars en een lening aan Bitfinex. Zoals met leningen is er een kans dat Tether z'n geld niet meer terug ziet, nouja en dan is Tether dus niet backed by 1 dollar.

In elk geval wisten we voorheen niet dat Bitfinex geld kwijt was en nu wel en in de praktijk was Bitfinex vermoedelijk omgevallen als ze niet in de reserves van Tether hadden gegraaid.

En als ik iets wil kopen dat geen pairing heeft met PAX, tja dan rest niks anders om met een omweg ff BTC of toch weer USDT te kopen.
Nog wat van zulke negatieve verhalen en niemand handelt meer op bitfinex. Hoe vaak zullen ze dan nog graaien in de kas van tether?
Ik heb een oplossing: bitfinex faiiliet. Zijn we eindelijk van die scammers af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goh

Goh

Sahara schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:33:
[...]

Maar durf jij dan nog in USDT te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Ik begrijp niet dat Bitfinex al jarenlang aan het rotzooien is en niet gewoon de winsten die ze maken gebruiken om orde op zaken te stellen. En als ze geen winst (kunnen) maken, dan is de deuren sluiten altijd nog een goede optie, waardoor je het eigendom van anderen niet op het spel zet (tenminste, dat van de eerste die het zinkende schip verlaten :)).

Edit: Wie was overigens ook alweer degene die USDT had geshort? Kan nu ook weer een goede optie zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Taro op 27-04-2019 17:49 ]

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:44
Digitex Futures is ook naar de bodem! Even wat uitstel aangekondigd. Werdt aardig geshilled overal maar niet gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
Goh schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:44:
[...]

Maar durf jij dan nog in USDT te zitten?
In USDT zitten.. is dan maar voor een paar seconden of minuten terwijl je van die USDT meteen een andere coin koopt. Maar ik kan dan ook via BTC/PAX BTC kopen en dan die volgende coin, dan zit je geen seconde in USDT. Die paar seconden/minuutjes in transit durf ik dan wel in USDT te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Moest even lachen, net voor de lol van een paar Youtube "experts" hun nieuwe filmpjes gekeken
en wat ze verwachten voor de crypto koersen aankomende tijd.
Behalve dat ze nogal van mening verschillen vraag ik me toch af waarom ze deze onzin nog steeds posten
op Youtube.
Als "experts" zullen ze toch al genoeg gecashed hebben als ze naar hun eigen adviezen gehandeld hadden/hebben?
Ergens geloof ik ze niet. :)

[ Voor 0% gewijzigd door RaptorXS op 27-04-2019 17:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@Sahara Ik gebruik nu enige tijd PAX, maar de handelsparen zijn beperkt, dus moet je inderdaad wel weer snel terugvallen op USDT of een andere xUSDx variant. Zolang je er maar bij bent durf ik een snelle USDT switch ook wel prima aan.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
Taro schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:45:
Ik begrijp niet dat Bitfinex al jarenlang aan het rotzooien is en niet gewoon de winsten die ze maken gebruiken om orde op zaken te stellen. En als ze geen winst (kunnen) maken, dan is de deuren sluiten altijd nog een goede optie, waardoor je het eigendom van anderen niet op het spel zet (tenminste, dat van de eerste die het zinkende schip verlaten :)).

Edit: Wie was overigens ook alweer degene die USDT had geshort? Kan nu ook weer een goede optie zijn.
Misschien breng je George Soros op ideeën, voor je het weet short hij USDT. Immers hij heeft goede ervaringen met het shorten van bepaalde valuta :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ben voor de nacht van PAX naar USDT gegaan. Op die manier mooi het herstel van USDT gepakt terwijl PAX aan het zakken was. Geen idee wat er de komende tijd gaat gebeuren. Mocht er geen ander nieuws meer komen zie ik USDT toch ook wel herstellen. Wanneer er in een rechtzaak bewezen wordt dat er geen reet klopt van Tether dan zie ik de boel wel helemaal naar de klote gaan, maar daar zijn we nog lang niet.

Zit nu nog wel in USDT omdat ik anders niet kan traden. BTC/PAX is prima te doen, maar dat is het dan ook wel zo'n beetje. Los van het gebrek aan PAX pairs is het volume en het orderboek zo dun dat er niet mee te traden is.

Ik zal vast nog wel wat wisselen tussen USDT en PAX de komende tijd. Bijvoorbeeld BTC kopen met USDT voor een scalp en dan er uit in PAX. Scheelt ook weer fee's op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goh

Goh

Maar als je nu een daling verwacht, wat doe je dan met je coins?

En verwachten jullie nog n daling? Ik doe niet aan TA, maar zoals t er nu uitziet, lijkt t niet echt gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Goh schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:58:
Hetzelfde zoals altijd, naar een stablecoin. Alleen nu dan ipv USDT iets anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goh

Goh

PilatuS schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:00:
[...]

Hetzelfde zoals altijd, naar een stablecoin. Alleen nu dan ipv USDT iets anders :)
Oké! Maar dat volume is zo laag, maar dat maakt dan dus niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Goh schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:09:
[...]
Oké! Maar dat volume is zo laag, maar dat maakt dan dus niet uit?
BTC/PAX is geen probleem. Alleen iets als ETH, BCH of LTC is niet te traden door gebrek aan orders en volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goh

Goh

PilatuS schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:13:
[...]

BTC/PAX is geen probleem. Alleen iets als ETH, BCH of LTC is niet te traden door gebrek aan orders en volume.
Ah, oké! Ik hoop dat PAX dan wellicht de komende tijd meer volume krijgt. Laten ze die tether er maar uitgooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tias86
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-09-2021
Goh schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:58:

En verwachten jullie nog n daling? Ik doe niet aan TA, maar zoals t er nu uitziet, lijkt t niet echt gunstig.
Zijn heel wat stable coins in ded omloop naast usdt heb je pax,dai, usdc, tusd gusd en meer. Daarnaast kan je ook altijd tegen fiat traden dus usd euro you name it, dit kan alleen niet binance (jersey wel). Wel op een Nederlandse exchange of bitstamp coinbase, en Liquid support naast stable coins ook fiat van usd euro sgd hkd jpy cny aud tot inr en php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Goh schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:15:
[...]
Ah, oké! Ik hoop dat PAX dan wellicht de komende tijd meer volume krijgt. Laten ze die tether er maar uitgooien.
Zo'n overstap naar een andere stable als hoofd trade munt zegmaar zou ik graag zien, maar dat gaat wel even duren. Ik hoop dat Binance het doet, maar geen idee of ze het gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goh

Goh

tias86 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:17:
[...]

Zijn heel wat stable coins in ded omloop naast usdt heb je pax,dai, usdc, tusd gusd en meer. Daarnaast kan je ook altijd tegen fiat traden dus usd euro you name it, dit kan alleen niet op binance. Wel op een Nederlandse exchange of bitstamp coinbase, en Liquid support naast stable coins ook fiat van usd euro sgd hkd jpy cny aud tot inr en php
Klopt, ik heb t nu ook op Kraken staan. En ach, als dat beetje van mij niks meer waard is, dan is dat maar zo. Ik had er gelukkig nooit zoveel ingestopt, twee weken nadat ik in crypto’s ging stortte de boel in. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goh

Goh

PilatuS schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:18:
[...]

Zo'n overstap naar een andere stable als hoofd trade munt zegmaar zou ik graag zien, maar dat gaat wel even duren. Ik hoop dat Binance het doet, maar geen idee of ze het gaan doen.
Dat denk ik idd ook. Wel apart, mensen zouden eigenlijk meteen uit tether moeten stappen. Dit signaal is toch duidelijk.

Waar kan ik eigenlijk t volume van tether zien? Ben eigenlijk wel benieuwd of nu al merkbaar is dat mensen minder handelen in tether.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Zover ik nog weet, want ik heb nog nooit stablecoins gebruikt, was het voor beursen etc. ook
makkelijker om de Know Your Customer regels te omzeilen met diezelfde stablecoin dus.
Want ze betalen niet rechtstreeks in bijv. dollars of euro's uit.
Dus als je ooit grotere bedragen uit laat betalen via bijv. een NL. bank kan je er een probleem mee krijgen.
edit: Je zal dan wel eerst dus die stablecoins om moeten zetten, anders staat er een tegenstelling hierboven.

[ Voor 23% gewijzigd door RaptorXS op 27-04-2019 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
RaptorXS schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:15:
[...]

Zoals velen hier kijk ik meestal op CMC :)
Daar koop ik niets ;) . Ik kijk om te zien wat ik moet betalen/krijgen als ik het koop/verkoop, niet wat het theoretisch 'waard' is.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Onze oplichter justin sun had ook weer wat geld nodig zo te lezen
https://www.ccn.com/tron-...med-with-worthless-tokens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Inmiddels 100% PAX verdeeld over 5 x 20% ONT, BCHABC, BNB, BTC en DGD. Stop losses richting PAX en andere niet USDT-pairs ingesteld, daarom ook nog o.a. geen EOS en andere coins ingeslagen, want dan wordt het wel heel complex voor de Schotse WiFi snelheden :Z

Benieuwd of we dat Tether gezeik los kunnen laten en gewoon richting 6k & beyond kunnen gaan. Je moet toch iets met het treurige Schotse weer, hopelijk is het in NL beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 19:42:
Benieuwd of we dat Tether gezeik los kunnen laten en gewoon richting 6k & beyond kunnen gaan. Je moet toch iets met het treurige Schotse weer, hopelijk is het in NL beter?
Treurige weer ?? Schotland hoort juist +-10c te zijn met miezerig weer 8)

Hier in Bloemendaal is het pas treurig weer, lijkt veel op Schots weer op het moment :P

Geniet ervan, vind het daar zelf altijd erg fijn vertoeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@Slux Thx! We zaten tot gisteren in Edinburgh met >20 graden en een zonnetje. Nu bij Ben Nevis / Fort William en Loch Ness, we kunnen zelfs de bovenkant van de bergen niet zien, die zitten in de mist/wolken.

Ik vind het op zich niet verkeerd, gezellig de verwarming aan en lekker Whisky drinken.Tot nu toe een erg leuke vakantie en hoort bij Schotland, maar ik ben toch meer gemaakt voor het zonnige weer. Overmorgen naar Skye (Tallisker) en eergisteren o.a. bij Glenkinchie Distillery geweest (levert ook o.a. aan Johnnie Walker), dat kan ik wel waarderen. Verder al een week lang 3-4x mooie locaties per dag bezocht, echt een aanrader zo'n rondreis.

Waar ga jij vaak heen in Schotland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-10 19:09
Slux schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 19:57:
[...]

Treurige weer ?? Schotland hoort juist +-10c te zijn met miezerig weer 8)

Hier in Bloemendaal is het pas treurig weer, lijkt veel op Schots weer op het moment :P

Geniet ervan, vind het daar zelf altijd erg fijn vertoeven ;)
Had even eerder gezegd, had ik een gezicht bij de naam ;)

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:05:
@Slux Thx! We zaten tot gisteren in Edinburgh met >20 graden en een zonnetje. Nu bij Ben Nevis / Fort William en Loch Ness, we kunnen zelfs de bovenkant van de bergen niet zien, die zitten in de mist/wolken.

Ik vind het op zich niet verkeerd, gezellig de verwarming aan en lekker Whisky drinken.Tot nu toe een erg leuke vakantie en hoort bij Schotland, maar ik ben toch meer gemaakt voor het zonnige weer. Overmorgen naar Skye (Tallisker) en eergisteren o.a. bij Glenkinchie Distillery geweest (levert ook o.a. aan Johnnie Walker), dat kan ik wel waarderen. Verder al een week lang 3-4x mooie locaties per dag bezocht, echt een aanrader zo'n rondreis.

Waar ga jij vaak heen in Schotland?
Klopt erg fijn daar, helemaal zo rondreis klinkt bekend die locaties, Edinburg was het eengiste wat ik wel na een dag had gezien,

Wij hebben vrienden wonen in Dufftown waar we een paar keer paar jaar langs gaan, elke keer ben ik weer verbaast hoe mooi en rustig het daar is, maar kan me voorstellen dat het niet voor iedereen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Stokstaart schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:14:
[...]

Had even eerder gezegd, had ik een gezicht bij de naam ;)
Woon je er ook of woonde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Slux schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:24:
[...]
Edinburg was het enigste wat ik wel na een dag had gezien.
Toch wel een paar dagen vermaakt in Edinburgh met o.a.: Het strand, bij Edinburgh Zoo, Alnwick Castle (Harry Potter), Mary Queen of Scots Castle, Royal Gardens, Rosslyn Chapel, Glenkinchie Distillery. Maar hoef er idd niet nogmaals heen. Valt me wel op wat voor volk er rondloopt tov andere plaatsen in de wereld, heel typisch. Ook overal bloemen langs de weg ivm overleden tieners die te hard met de motor geprobeerd hebben een onmogelijke bocht te halen...

Ohjah, ondanks de rust in de markt, on topic: Komt er nog een mooie groene candle aan of gaan we toch een enorme rode candle richting de crypto abyss zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:41:
[...]
Komt er nog een mooie groene candle aan of gaan we toch een enorme rode candle richting de crypto abyss zien?
Het is weer zaterdag. Dus laag volume en de dag dat een breakout meestal een fakeout wordt. Ben bezig met alts die het leuk doen, maar van BTC verwacht ik weinig echte actie omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
Slux schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:35:
[...]

Woon je er ook of woonde ?
Vlakbij (Santpoort)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Hey buurman ;)
Daar had ik bijna een huis gekocht, maar mijn vriendin kon onverwacht het huis van haar ouders overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
Slux schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 21:35:
[...]

Hey buurman ;)
Daar had ik bijna een huis gekocht, maar mijn vriendin kon onverwacht het huis van haar ouders overnemen.
Nice! Nou laten we dan samen duimen dat we ergens in de zomer van 2020 onze hypotheken kunnen aflossen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Zie Kain_niaK en de output van zijn kop: Bitfinex and a game of hypersonic chicken. en
Kain_niaK en de output van zijn kop: Bitfinex is 850 miljoen dollar kwijt. Ge...
In particular, we want to assure you that the allegation that we have “lost” $850 million is categorically false. We have been advised that these amounts – whether in whole or in substantial part – are, in fact, seized and safeguarded in several jurisdictions, including Poland, Portugal, the United Kingdom, and the United States.
-- Bitfinex, April 27th 2018
The Department of Homeland Security and U.S. District Court for the District of Maryland issued a 'Seizure Warrant' for the funds associated with Mutum Sigillium's Dwolla account (a.k.a. Mt. Gox)
-- Mt. Gox, May 15th 2013
Bitfinex is een spelletje (chicken) "Alles of niets" aan het spelen met de markt/het niews. Ze zijn aan het gokken dat ze de USDT price hoog genoeg kunnen houde met de assets die ze nog controleren (dat zijn dus hun cryptocurrency reserves). Ze hopen dat ze did lang genoeg kunnen doen tot de druk op het verkopen van USDT over is.
Tot op het moment dat ze zonder crypto zitten zal alles normaal verlopen. Maar wanneer ze zonder crypto currency funds zitten zal de markt erg snel rood kleuren.

Als een supersonische kip die een muur raakt. USDT gaat dan naar 0 in een paar seconden.

Er zal geen waarschuwing of tijd zijn om nog te verkopen. Sell orders die traders al klaar hebben staat om exchanges zullen niet uitgevoerd worden. (behalve een paar geluks eenden)

Het enige wat die traders resteert is om hun USDT te verkopen voor pennies op de dollar.

Houders van USDT zijn er veel meer dan dat mensen zich realizeren. Exchanges zoals Bittrex hebben voor hun klanten geen USD saldo's maar USDT saldo's zonder het hun klanten te laten weten.

Tether operereert al bijna 2 jaar als een soort centrale crypto bank.

USDT houders/Bitfinex gebruikers zitten op de eerste rij in dat spelletje chicken. Ze hebben geen idee hoeveel reserves Bitfinex heeft en ook niet hoe snel ze door hun reserves heen aan het gaan zijn om de USDT prijs op 1 dollar te houden. Zij en de andere exchanges die op USDT opereren zullen volhouden dat alles in orde is tot de laatste seconde.

- Hou GEEN USDT

- Hou geen funds op Bitfinex of of exchanges die te teveel USDT reserves hebben want de kans is groot dat hun USD saldo's in werkelekheid USDT saldo's zijn

- Do not get goxxed.

Tether is van $54m market cap naar een $2.8b market cap gegaan in de laatste 24 maanden. Er was veel positieve prijs druk op tether en ze hebben USDT geprint en verkocht cryptocurrency en daarmee hebben ze een reserve van cryptocurrencey opgebouwt. We kunnen aannemen dat een groot deel van die crypto reserves nog steeds bestaat. Op zijn minste 1 a 2 miljar dollar. De reactie op het nieuws heeft de markt met 4,4% (8 miljard) naar beneden gehaalt. En tether 1% ($28 miljoen). Dit is de paniek van speculanten die het proberen te prijzen in Tether risk, niet het ter ziele gaan van Tether. USDT heeft een volume in de range van een aantal miljard per dag. Ongeveer 1% van dat volume is long term trading. (200 miljoen). Een paar dagen geleden zagen we ongeveer 200 miljoen aan cryptocurrency het bitfinex platform verlaten. (10% van hun customer balance)

Bitfinex is rap bezig met het naar beneden halen van hun kosten om de Tether prijs omhoog te houden. spoofing orders, akkoorden sluiten met andere exchanges, manipulatie, etc.)

Dus ik denk dat hun zeker een stuk minder dan 200 miljoen per dag kost om de Tether op 1 dollar te houden.
En wanneer de nieuws langzaam wegebt zo ook de druk op het verkopen van Tether. Bitfinex gokt dus dat ze hun prijs hoog kunnen houden en niet zonder reserves komen te zitten. De echt val zal niet komen tot zet compleet zonder reserves zitten.

Ik schat dat de komende 15/30 dagen ze door ongveveer $500 miljoen van hun reserves zullen gaan om de prijs omhoog te houden. Ze kunnen dit waarschijnlijk voor meerdere maanden doen als de neerwaardes prijs druk zich aanhoudt. En als de paniek stopt kunnen ze dit blijven doen, zonder einde in zicht.

Het hangt er dus vanaf hoeveel crypto reserves ze hebben. Maar mochten ze zonder reserves komen te zitten. Of als de Amerikanen mensen beginnen te arresteren voor geld witwassen ... dan kan het razend snel gaan. Iedereen die USDT heeft op op een exchange speculeert die USDT heeft ipv echt geld. Al die mensen spelen een spelletje hypersonic chicken. Niemand weet wanneer die kip de muur raakt. En Tether gaat het je heus niet van te voren laten weten.

[ Voor 40% gewijzigd door Kain_niaK op 27-04-2019 22:34 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Kain_niaK schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 21:56:
[...]

[...]

Bitfinex is een spelletje (chicken) "Alles of niets" aan het spelen met de markt/het niews. Ze zijn aan het gokken dat ze de USDT price hoog genoeg kunnen houde met de assets die ze nog controleren (dat zijn dus hun cryptocurrency reserves). Ze hopen dat ze did lang genoeg kunnen doen tot de druk op het verkopen van USDT over is.
Tot op het moment dat ze zonder crypto zitten zal alles normaal verlopen. Maar wanneer ze zonder crypto currency funds zitten zal de markt erg snel rood kleuren.

Als een supersonische kip die een muur raakt. USDT gaat dan naar 0 in een paar seconden.

Er zal geen waarschuwing of tijd zijn om nog te verkopen. Sell orders die traders al klaar hebben staat om exchanges zullen niet uitgevoerd worden. (behalve een paar geluks eenden)

Het enige wat die traders resteert is om hun USDT te verkopen voor pennies op de dollar.

Houders van USDT zijn er veel meer dan dat mensen zich realizeren. Exchanges zoals Bittrex hebben voor hun klanten geen USD saldo's maar USDT saldo's zonder het hun klanten te laten weten.

Tether operereert al bijna 2 jaar als een soort centrale crypto bank.

USDT houders/Bitfinex gebruikers zitten op de eerste rij in dat spelletje chicken. Ze hebben geen idee hoeveel reserves Bitfinex heeft en ook niet hoe snel ze door hun reserves heen aan het gaan zijn om de USDT prijs op 1 dollar te houden. Zij en de andere exchanges die op USDT opereren zullen volhouden dat alles in orde is tot de laatste seconde.

- Hou GEEN USDT

- Hou geen funds op Bitfinex of of exchanges die te teveel USDT reserves hebben want de kans is groot dat hun USD saldo's in werkelekheid USDT saldo's zijn

- Do not get goxxed.

Tether is van $54m market cap naar een $2.8b market cap gegaan in de laatste 24 maanden. Er was veel positieve prijs druk op tether en ze hebben USDT geprint en verkocht cryptocurrency en daarmee hebben ze een reserve van cryptocurrencey opgebouwt. We kunnen aannemen dat een groot deel van die crypto reserves nog steeds bestaat. Op zijn minste 1 a 2 miljar dollar. De reactie op het nieuws heeft de markt met 4,4% (8 miljard) naar beneden gehaalt. En tether 1% ($28 miljoen). Dit is de paniek van speculanten die het proberen te prijzen in Tether risk, niet het ter ziele gaan van Tether. USDT heeft een volume in de range van een aantal miljard per dag. Ongeveer 1% van dat volume is long term trading. (200 miljoen). Een paar dagen geleden zagen we ongeveer 200 miljoen aan cryptocurrency het bitfinex platform verlaten. (10% van hun customer balance)

Bitfinex is rap bezig met het naar beneden halen van hun kosten om de Tether prijs omhoog te houden. spoofing orders, akkoorden sluiten met andere exchanges, manipulatie, etc.)

Dus ik denk dat hun zeker een stuk minder dan 200 miljoen per dag kost om de Tether op 1 dollar te houden.
En wanneer de nieuws langzaam wegebt zo ook de druk op het verkopen van Tether. Bitfinex gokt dus dat ze hun prijs hoog kunnen houden en niet zonder reserves komen te zitten. De echt val zal niet komen tot zet compleet zonder reserves zitten.

Ik schat dat de komende 15/30 dagen ze door ongveveer $500 miljoen van hun reserves zullen gaan om de prijs omhoog te houden. Ze kunnen dit waarschijnlijk voor meerdere maanden doen als de neerwaardes prijs druk zich aanhoudt. En als de paniek stopt kunnen ze dit blijven doen, zonder einde in zicht.

Het hangt er dus vanaf hoeveel crypto reserves ze hebben. Maar mochten ze zonder reserves komen te zitten. Of als de Amerikanen mensen beginnen te arresteren voor geld witwassen ... dan kan het razend snel gaan. Iedereen die USDT heeft op op een exchange speculeert die USDT heeft ipv echt geld. Al die mensen spelen een spelletje hypersonic chicken. Niemand weet wanneer die kip de muur raakt. En Tether gaat het je heus niet van te voren laten weten.
Blijkbaar heb je jezelf erin verdiept, ben je ook bekend met dit?
Is it possible that problems at QuadrigaCX, Coinapult, Cex.io, and Bitfinex can all be attributed to malfeasance by Crypto Capital? This would amount to perhaps the most brazen cryptocurrency fraud of all time: A possible “exit scam” perpetuated, not by a shady ICO or exchange, but by a company providing banking services to several exchanges.
Bron: https://breakermag.com/cr...other-troubled-exchanges/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

RaptorXS schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 22:26:
[...]

Blijkbaar heb je jezelf erin verdiept, ben je ook bekend met dit?

[...]

Bron: https://breakermag.com/cr...other-troubled-exchanges/
Ja zeker. Dat is een bank in de crypto valley in Zwitserland. Zie mijn coinspice artikel --> https://coinspice.io/news...8-incidents-in-12-months/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Kain_niaK schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 22:33:
[...]

Ja zeker. Dat is een bank in de crypto valley in Zwitserland. Zie mijn coinspice artikel --> https://coinspice.io/news...8-incidents-in-12-months/
Ik weet dat je graag reclame maakt voor je eigen stukjes maar wat heeft Zwitserland en downtime van Bitfinex te maken met het Panamese Crypto Capital?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*O* Mijn pf 3x dubbel nu
Happy kingsday

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

RaptorXS schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 22:53:
[...]

Ik weet dat je graag reclame maakt voor je eigen stukjes maar wat heeft Zwitserland en downtime van Bitfinex te maken met het Panamese Crypto Capital?
https://cryptocapital.co/

Kijk naar het adres van onder. Ze zitten nu in de crypto valley in Zug in Zwitserland.

Zie ook --> https://www.reddit.com/r/...have_sounded_the/elxd7hw/

[ Voor 13% gewijzigd door Kain_niaK op 27-04-2019 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:12:
*O* Mijn pf 3x dubbel nu
Happy kingsday
Gefeliciteerd! Nog 1x verdubbelen en dan weer op de aanschafwaarde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Feli aan iedereen die kan traden zonder dat het je verlies oplevert. Dan doe je het beter dan de meeste hier. Zo blijft het spelletje dat we spelen betaalbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Kain_niaK op 27-04-2019 23:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Kain_niaK schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:23:
Feli aan iedereen die kan traden zonder dat het je verlies oplevert. Dan doe je het beter dan de meeste hier. Zo blijft het spelletje dat we spelen betaalbaar.
De meeste mensen hier traden niet maar holden. Dat gaat prima in een bullmarket, maar niet in een bearmarket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

En denk jij nog altijd dat alles over Tether, FUD is?
Volgens mij kan ik mijzelf quoten "Dat het een matter of time is before Tether/Bitfinex get their funds seized"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tias86
PilatuS schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:25:
[...]

De meeste mensen hier traden niet maar holden. Dat gaat prima in een bullmarket, maar niet in een bearmarket.
Gaat prima hoor. Holden is het makkelijkste wat er is. Kost ook weinig tijd ;)
Kain_niaK schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:28:
Volgens mij kan ik mijzelf quoten "Dat het een matter of time is before Tether/Bitfinex get their funds seized"
Ben benieuwd hoe dat verhaal afloopt, t word wel tijd dat dat gezeik een keer ophoud

[ Voor 37% gewijzigd door tias86 op 27-04-2019 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik denk zeker dat er iets met Bitfinex aan de hand is. Hoe dat precies samen gaat met Tether en wat er wel of niet klopt weet ik niet precies. Aan de andere kant maak je in deze langere post van net weer allemaal aannames die je presenteert als feiten waar ik het dan weer niet mee eens ben. Verder is met een audit gebleken dat er miljarden dollars op de rekening van Tether aanwezig zijn. In je op een na laaste blogpost over Tether staan ook weer allemaal dingen zonder onderbouwing waarna je ook nog even zegt dat BCH de echte Bitcoin is en mensen die zouden moeten kopen. Dus ja, er zal vast wel wat aan de hand zijn, maar ik ben het zeker niet eens met alles wat je zegt.
tias86 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:36:
[...]
Gaat prima hoor. Holden is het makkelijkste wat er is. Kost ook weinig tijd ;)
Klopt, alleen op -80% staan is dan weer wat minder voor genoeg mensen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tias86
PilatuS schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:40:
[...]

Klopt, alleen op -80% staan is dan weer wat minder voor genoeg mensen ;)
Tja dat is geen prettige positie, als je er zo voor staat is het een kwestie van loslaten en hopen dat het nog wat word ooit. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

PilatuS schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:40:
Verder is met een audit gebleken dat er miljarden dollars op de rekening van Tether aanwezig zijn
Dat is van een audit die ze zelf hebben uitgevoerd. Dat kun je echt geen "audit" noemen. Maar als je een link hebt naar een echte audit ... die wil ik wel eens zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahara
Het gevaar zit 'm in de eenvoud. Zolang de meeste coins op bijv. Binance de USDT pair hebben, ga je zodra de koers van USDT weer richting de 1 gaat zorgelozer om met het holden van Tether.

Maar er is nu wat veranderd, we hebben een getal van 850 miljoen dollar die pleite is die we tot 2 dagen geleden nog niet eens kenden. Voor mij is deze 850 miljoen dollar een major red flag, dit betekent dat ik zolang ik aan de zijlijn sta ik dan in PAX, TUSD of USDC op Binance blijf. En ik van USDT afblijf, ook al betekent dat ik meer kosten moet maken door een extra stap om bij een coin te komen als ik wil handelen.

Maar kapitaalbehoud is in the end belangrijker dan het gemak te traden via een USDT pair. Hopelijk zal Binance snel meer alt coins tot PAX, TUSD of USDC toevoegen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tias86
https://lekkercryptisch.n...nt-wat-is-er-echt-gebeurd

Dit vat de huidige stand van zaken mooi samen omtrent de tether bitfinex ifinex

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Kain_niaK schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:46:
[...]

Dat is van een audit die ze zelf hebben uitgevoerd. Dat kun je echt geen "audit" noemen. Maar als je een link hebt naar een echte audit ... die wil ik wel eens zien.
Nee, daar heb ik geen bewijs van. Alleen dat is net zoals jij geen bewijs hebt voor 10 claims die je maakt en presenteert als feiten :P Dus als je het over linkjes hebt, er missen er tig in je verhaal(en).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahara
PilatuS schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:51:
[...]

Nee, daar heb ik geen bewijs van. Alleen dat is net zoals jij geen bewijs hebt voor 10 claims die je maakt en presenteert als feiten :P Dus als je het over linkjes hebt, er missen er tig in je verhaal.
Er is ook geen bewijs. Tether wringt zich continu in allerlei hoeken om onder een audit uit te komen. Zelfs wanneer ze aanstalten maakten voor een audit door Friedman LLP, heeft Tether nog voordat het tot een audit kon komen de relatie met Friedman LLP beëindigd (https://www.coindesk.com/...ionship-auditor-dissolved). Andere stable coins kunnen wel een audit laten doen, maar Tether zogenaamd niet:

“We confirm that the relationship with Friedman is dissolved. Given the excruciatingly detailed procedures Friedman was undertaking for the relatively simple balance sheet of Tether, it became clear that an audit would be unattainable in a reasonable time frame. As Tether is the first company in the space to undergo this process and pursue this level of transparency, there is no precedent set to guide the process nor any benchmark against which to measure its success.”.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Taro schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:22:
[...]

Gefeliciteerd! Nog 1x verdubbelen en dan weer op de aanschafwaarde?
Nou als je 300 euro in crypto steekt en je staat inmiddels ruim boven de 5k is niet slecht toch
Ik geef toe dat ik er de ballen verstand van heb maar ik denk dat de komende twee weken die pf nog wel een keer of 3 verdubbeld.
En wat een ander er van vind..?.zal me een zorg zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Sahara schreef op zondag 28 april 2019 @ 00:04:
[...]

Er is ook geen bewijs. Tether wringt zich continu in allerlei hoeken om onder een audit uit te komen. Zelfs wanneer ze aanstalten maakten voor een audit door Friedman LLP, heeft Tether nog voordat het tot een audit kon komen de relatie met Friedman LLP beëindigd (https://www.coindesk.com/...ionship-auditor-dissolved). Andere stable coins kunnen wel een audit laten doen, maar Tether zogenaamd niet:

“We confirm that the relationship with Friedman is dissolved. Given the excruciatingly detailed procedures Friedman was undertaking for the relatively simple balance sheet of Tether, it became clear that an audit would be unattainable in a reasonable time frame. As Tether is the first company in the space to undergo this process and pursue this level of transparency, there is no precedent set to guide the process nor any benchmark against which to measure its success.”.
Mee eens dat er wat aan de hand is hoor, maar omdat er wat aan de hand is van alles roepen en prestenteren als feiten zonder bewijs, daar ben ik het ook niet mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaha
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-12-2024
Sahara schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:47:
[...]

Voor mij is deze 850 miljoen dollar een major red flag, dit betekent dat ik zolang ik aan de zijlijn sta ik dan in PAX, TUSD of USDC op Binance blijf. En ik van USDT afblijf, ook al betekent dat ik meer kosten moet maken door een extra stap om bij een coin te komen als ik wil handelen.
Klein knuppeltje in het hoenderhok gooiende en andersom redenerend: koop je alleen maar coins waarvan aantoonbaar de administratie wel op orde is, getoetst dmv. een audit? Of nog beter, een jaarrekening van een gerenommeerd accountskantoor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 april 2019 @ 00:04:
[...]

Nou als je 300 euro in crypto steekt en je staat inmiddels ruim boven de 5k is niet slecht toch
Ik geef toe dat ik er de ballen verstand van heb maar ik denk dat de komende twee weken die pf nog wel een keer of 3 verdubbeld.
En wat een ander er van vind..?.zal me een zorg zijn >:)
Klinkt goed :)

Welke coin(s) en wanneer gekocht ben ik wel benieuwd naar. De laatste week of wat gaan de meeste alts redelijk kapot, dus dan zo enorm in de plus staan ben ik benieuwd naar hoe dat precies zit. Ik wil ook wel even in coins stappen die nog x3 gaan de komende 2 weken.

Van 300 naar 5k in welke tijd en met welke coins vraag ik mij heel erg af hoe dat precies zit :) Blijkbaar doe ik iets niet goed. Puur nieuwsgierig naar hoe dit precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladonna
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-04 19:15
Wil ik ook wel weten. Ik doe totaal niks goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ladonna schreef op zondag 28 april 2019 @ 00:12:
Wil ik ook wel weten. Ik doe totaal niks goed!
Vandaar dat hoe het precies zit nogal uitmaakt als je zegt van 300 naar 5k te zijn gegaan. Ik bedoel als je 1 BTC hebt gekocht in 2016 voor 300 dan heb je nu inderdaad iets van 5k :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zondag 28 april 2019 @ 00:09:
[...]

Klinkt goed :)

Welke coin(s) en wanneer gekocht ben ik wel benieuwd naar. De laatste week of wat gaan de meeste alts redelijk kapot, dus dan zo enorm in de plus staan ben ik benieuwd naar hoe dat precies zit. Ik wil ook wel even in coins stappen die nog x3 gaan de komende 2 weken.

Van 300 naar 5k in welke tijd en met welke coins vraag ik mij heel erg af hoe dat precies zit :) Blijkbaar doe ik iets niet goed.
Pfffff...van december 2017...XRP met dikke winst weg en in vechain van 2 naar 7 dollar, daar na ONT..tussen door natuurlijk ook wat missers en uiteindelijk langzaam aan all-in op CSC die nu gaat stijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahara
Swaha schreef op zondag 28 april 2019 @ 00:07:
[...]

Klein knuppeltje in het hoenderhok gooiende en andersom redenerend: koop je alleen maar coins waarvan aantoonbaar de administratie wel op orde is, getoetst dmv. een audit? Of nog beter, een jaarrekening van een gerenommeerd accountskantoor?
De vergelijking die je maakt is begrijpelijk, maar stel een coin uit de top 50 van CMC (en dan natuurlijk niet Tether) heeft z'n administratie niet op orde, dat is vervelend, maar die administratie is niet de core business van die coin. En laat het op orden hebben van de administratie van Tether nu juist de core business van Tether zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swaha
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-12-2024
Eigenlijk best wel apart, een belangrijke toegevoegde waarde van blockchain zou transparantie moeten zijn. Maar transparantie over de administratie van blockchain bedrijven projecten, dat is "wat" lastiger.

Misschien ook maar beter op dit moment, maar wel belangrijk om je hiervan bewust te zijn. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Swaha schreef op zondag 28 april 2019 @ 00:35:
Eigenlijk best wel apart, een belangrijke toegevoegde waarde van blockchain zou transparantie moeten zijn. Maar transparantie over de administratie van blockchain bedrijven projecten, dat is "wat" lastiger.

Misschien ook maar beter op dit moment, maar wel belangrijk om je hiervan bewust te zijn. :9
Sowieso mee eens. Helaas is dat het nadeel wanneer crypto exchanges geen banken kunnen vinden. Dan krijg je dus die stablecoins die iedereen zo graag wil. Ik zou ook veel liever euro's storten en uitstappen voor de nacht als ik het niet vertrouw naar euro's. Helaas is dat niet mogelijk bij de meeste exchanges anders had ik het gedaan. De dag dat een exchange als Binance met enorm veel coins het mogelijk maakt euro's te storten, op de te nemen en coins te verkopen naar euro's om tijdelijk uit te stappen dan ben ik erg blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
Kreeg net een mail van Bitfinex ondergetekend door hun CEO. Ze wenden letterlijk alles aan om nog maar een keer te benadrukken dat alles ok is. Precies dezelfde als deze: https://i.redd.it/udpj8l108ru21.jpg.

[ Voor 18% gewijzigd door Sahara op 28-04-2019 01:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Sahara schreef op zondag 28 april 2019 @ 01:02:
Kreeg net een mail van Bitfinex ondergetekend door hun CEO. Ze wenden letterlijk alles aan om nog maar een keer te benadrukken dat alles ok is. Precies dezelfde als deze: https://i.redd.it/udpj8l108ru21.jpg.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/2tae8dvjclc21.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
PilatuS schreef op zondag 28 april 2019 @ 00:44:
[...]

Sowieso mee eens. Helaas is dat het nadeel wanneer crypto exchanges geen banken kunnen vinden. Dan krijg je dus die stablecoins die iedereen zo graag wil. Ik zou ook veel liever euro's storten en uitstappen voor de nacht als ik het niet vertrouw naar euro's. Helaas is dat niet mogelijk bij de meeste exchanges anders had ik het gedaan. De dag dat een exchange als Binance met enorm veel coins het mogelijk maakt euro's te storten, op de te nemen en coins te verkopen naar euro's om tijdelijk uit te stappen dan ben ik erg blij.
Probleem is centralisatie in de zin van het onderliggende product/dienst wordt beheert door een groepje (of bepaald door een) mensen, waardoor het weer eenvoudig is om te manipuleren, te scammen, te verdoezelen of wat dan ook. Op deze schaal zorgt dat voor problemen.

Ik heb vertrouwen in Bitfinex, het feit dat ze mogelijk iets met tether hebben gedaan omdat er 500+ mil wordt vastgehouden door banken, en zonder dit naar buiten te brengen om zo niemand bang te maken in een al bange markt, of daadwerkelijk failliet worden verklaard om lijkt mij redelijk aanneembaar.

p.s. Je hebt binance jersey daar kan je euro's storten :)

[ Voor 16% gewijzigd door green-tea op 28-04-2019 08:07 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:02
Belangrijk om mn coins weg te halen bij bitfinex nu? Vond de rente die ik er kreeg lang opwegen tegen de risico's maar twijfel nu een beetje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahara
green-tea schreef op zondag 28 april 2019 @ 08:05:
[...]

Probleem is centralisatie in de zin van het onderliggende product/dienst wordt beheert door een groepje (of bepaald door een) mensen, waardoor het weer eenvoudig is om te manipuleren, te scammen, te verdoezelen of wat dan ook. Op deze schaal zorgt dat voor problemen.

Ik heb vertrouwen in Bitfinex, het feit dat ze mogelijk iets met tether hebben gedaan omdat er 500+ mil wordt vastgehouden door banken, en zonder dit naar buiten te brengen om zo niemand bang te maken in een al bange markt, of daadwerkelijk failliet worden verklaard om lijkt mij redelijk aanneembaar.

p.s. Je hebt binance jersey daar kan je euro's storten :)
Knap dat je vertrouwen houdt in Bitfinex, zonder hun gegraai bij Tether waren ze insolvabel geworden. Ik weet niet of je die 23 pagina's van de aanklager van NY hebt gelezen, maar die Merlin van Bitfinex smeekt bijna om betaald te worden door Crypto Capital maar krijgt nul response op zijn smeekbedes.

En wat betreft Binance Jersey is dat niet echt een optie daar het orderboek van BTC/EUR zo dun is: https://www.binance.je/en/trade/BTC_EUR . Nog minder volume dan BL3P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Janpietertje89 schreef op zondag 28 april 2019 @ 08:39:
Belangrijk om mn coins weg te halen bij bitfinex nu? Vond de rente die ik er kreeg lang opwegen tegen de risico's maar twijfel nu een beetje
Weghalen, tenzij je van goxxen houdt.

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Sahara schreef op zondag 28 april 2019 @ 08:55:
[...]

Knap dat je vertrouwen houdt in Bitfinex, zonder hun gegraai bij Tether waren ze insolvabel geworden. Ik weet niet of je die 23 pagina's van de aanklager van NY hebt gelezen, maar die Merlin van Bitfinex smeekt bijna om betaald te worden door Crypto Capital maar krijgt nul response op zijn smeekbedes.

En wat betreft Binance Jersey is dat niet echt een optie daar het orderboek van BTC/EUR zo dun is: https://www.binance.je/en/trade/BTC_EUR . Nog minder volume dan BL3P.
Ik niet het volledige document gelezen, ga ik zeker wel doen. Het is toch triest dat indien het waar is wat Merlin (CFO) van Bitfinex je de zaak verliest omdat er diverse banken/instanties je geld vasthouden, dat is een doodsteek, iets waar ze zelf weinig aan kunnen doen.

CryptoCapital, tja.. Je kan er van vinden wat je wilt het probleem ligt voornamelijk bij het feit dat banken moeilijk doen, je rekeningen sluiten / freezen zonder bewijs, wel een opgaaf van reden en dat is dat ze willen onderzoeken waar de gelden vandaan komen.

Nogmaals het probleem in deze is niet crypto, het probleem zijn de banken. Banken die er voor zouden zorgen dat Bitfinex zonder deze stunt niet meer had kunnen bestaan met alle ellende van dien. De manier waarop ze dit hebben gedaan praat ik niet goed.

Wel ben ik bezig met het weghalen van al mn funds, just in case! Helaas is de spread atm 5%

[ Voor 4% gewijzigd door green-tea op 28-04-2019 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
De banken zijn niet het probleem, overheden wel.
Belasting betalen moet je. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
green-tea schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:04:
[...]

Ik niet het volledige document gelezen, ga ik zeker wel doen. Het is toch triest dat indien het waar is wat Merlin (CFO) van Bitfinex je de zaak verliest omdat er diverse banken/instanties je geld vasthouden, dat is een doodsteek, iets waar ze zelf weinig aan kunnen doen.

CryptoCapital, tja.. Je kan er van vinden wat je wilt het probleem ligt voornamelijk bij het feit dat banken moeilijk doen, je rekeningen sluiten / freezen zonder bewijs, wel een opgaaf van reden en dat is dat ze willen onderzoeken waar de gelden vandaan komen.

Nogmaals het probleem in deze is niet crypto, het probleem zijn de banken. Banken die er voor zouden zorgen dat Bitfinex zonder deze stunt niet meer had kunnen bestaan met alle ellende van dien. De manier waarop ze dit hebben gedaan praat ik niet goed.
Je hebt gelijk dat de bankrelatie het probleem is, alleen heeft Bitfinex dat letterlijk aan zichzelf te danken. Bitfinex/Tether is hetzelfde bedrijf. Als je kijkt naar andere stable coins als bijvoorbeeld Paxos Standard of USDC (Circle & Coinbase) of TrueUSD hebben die stable coins wel een financiële vergunning van een toezichthouder in een Amerikaanse staat voor het voeren van hun stable coin. En hun balans wordt elke maand geaudit.

Bitfinex en Tether houden simpelweg een niet transparante situatie in stand, het lijkt mij als zij net als de andere stable coins maandelijks een audit zouden doen, niet dezelfde eigenaren zouden hebben, Bitfinex dan vermoedelijk met minder weerstand zouden worden behandeld door de banken in Amerika. Want die andere stable coins hebben wel een normale bankrelatie (bij Paxos: "Dollar deposits are always held in segregated accounts at multiple FDIC-insured U.S.-domiciled banks."). Dus het kan wel in Crypto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:49
Ik was even een paar dagen niet aan het kijken totdat ik alle commotie van Bitfinex las.
Zojuist heb ik al mijn assets weggehaald en naar mijn Exodus wallet getransporteerd :) .
Wel jammer, ik vond het een prettig en duidelijk platform met goede 2FA en zelfs 3FA bij withdrawals.
Ik hebhad er nog 0,17BTC staan, toch zonde als die zou verdwijnen :+ .

Er staat alleen nog wat XRP en een paar duizend XVG maar die krijg ik er niet weg vanwege withdrawal eisen en verkopen heeft ook weinig zin.

Op Bitfinex heb ik mijn echte klappers gemaakt met XRP en XVG destijds. (Op 350 euro toch 3k verdient ofzo)

[ Voor 27% gewijzigd door GeeMoney op 28-04-2019 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
Sahara schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:35:
[...]

Je hebt gelijk dat de bankrelatie het probleem is, alleen heeft Bitfinex dat letterlijk aan zichzelf te danken.
Ben ik niet met je eens (helemaal niet zonder connencties of al redelijk wat aanzien hebben), banken en crypto is gewoon ellende, hoe goed je complied aan KYC/AML beleid je zal uiteindelijk indien je veel fiat verplaatst worden geweigerd door de bank.

Simpel voorbeeld; Ik heb ooit een afspraak gehad bij de rabobank omdat ik daar een rekening wou openen omtrent een nieuw mining bedrijf. Daar twee uur gezeten en moeten aanhoren hoe deze account managers in naam van de rabobank zo goed bezig waren met blockchain onderzoeken en realisatie van diensten/producten daarop. Twee weken later ontvang ik een brief van de Rabobank waarin wordt vermeld dat ze geen (zakelijke) klanten mogen aannnemen welke actief zijn met cryptocurrency.

Ik heb nog meer voorbeelden van banken waar ik 'problemen' mee heb gehad als het gaat omtrent crypto.
[...]

ls je kijkt naar andere stable coins als bijvoorbeeld Paxos Standard of USDC (Circle & Coinbase) of TrueUSD hebben die stable coins wel een financiële vergunning van een toezichthouder in een Amerikaanse staat voor het voeren van hun stable coin. En hun balans wordt elke maand geaudit.

Bitfinex en Tether houden simpelweg een niet transparante situatie in stand, het lijkt mij als zij net als de andere stable coins maandelijks een audit zouden doen, niet dezelfde eigenaren zouden hebben, Bitfinex dan vermoedelijk met minder weerstand zouden worden behandeld door de banken in Amerika. Want die andere stable coins hebben wel een normale bankrelatie (bij Paxos: "Dollar deposits are always held in segregated accounts at multiple FDIC-insured U.S.-domiciled banks."). Dus het kan wel in Crypto.
De manier van verdoezelen is foutief, ik snap het uitgangspunt wel maar indien het uitkomt wat nu dus is gebeurt is het gewoon einde oefening. Een economie draait nou eenmaal op vertrouwen helemaal in de wereld van crypto als het gaat om het plaatsen van je coins bij exchanges. De rede waarom er geen audit wordt toegelaten is nu wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
[...]

Bitfinex/Tether is hetzelfde bedrijf. .
Is dat zo ? ik dacht dat het alleen dezelfde CEO heeft maar wel 2 aparte bedrijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:36
green-tea schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:42:
[...]

De manier van verdoezelen is foutief, ik snap het uitgangspunt wel maar indien het uitkomt wat nu dus is gebeurt is het gewoon einde oefening. Een economie draait nou eenmaal op vertrouwen helemaal in de wereld van crypto. De rede waarom er geen audit wordt toegelaten is nu wel duidelijk.
Volgens mij is het idee achter crypto juist dat je geen vertrouwen (derde partij) nodig hebt om geld te laten circuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Thaam schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:58:
[...]

Volgens mij is het idee achter crypto juist dat je geen vertrouwen (derde partij) nodig hebt om geld te laten circuleren.
Aangepast, dat klopt indien je het zelf beheert. Bij exchanges komen er weer derde partijen aan te pas en dus vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Voor wie het allemaal vergeten is, de USTD verhalen van de laatste jaren.

https://cryptopotato.com/...long-history-of-scandals/

imo zijn er wel ergere dingen geweest dan dat er nu spelen, ook de dumps n.a.v. van dit nieuws zijn groter geweest volgens mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Dh1iVTQKg098EJEudygF79Jj/full.png

[ Voor 12% gewijzigd door Slux op 28-04-2019 10:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lighting_
  • Laatst online: 27-10 17:05
Bitfinex en Tether moeten zsm van het toneel af (lees:failliet). Hoe langer ze blijven hoe grote de klap wordt wanneer het uit elkaar spat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
lighting_ schreef op zondag 28 april 2019 @ 10:10:
Bitfinex en Tether moeten zsm van het toneel af (lees:failliet). Hoe langer ze blijven hoe grote de klap wordt wanneer het uit elkaar spat.
Vergeet een Binance niet, die zullen het stokje wel overnemen om de volgende kandidaat te worden om de markt te verzieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goh

Goh

Slux schreef op zondag 28 april 2019 @ 10:14:
[...]

Vergeet een Binance niet, die zullen het stokje wel overnemen om de volgende kandidaat te worden om de markt te verzieken
Waarom denk je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-10 17:18
Slux schreef op zondag 28 april 2019 @ 10:04:
Voor wie het allemaal vergeten is, de USTD verhalen van de laatste jaren.

https://cryptopotato.com/...long-history-of-scandals/

imo zijn er wel ergere dingen geweest dan dat er nu spelen, ook de dumps n.a.v. van dit nieuws zijn groter geweest volgens mij.

[Afbeelding]
Ik handelde op Binance met USDT pairs. Maar van de week alles omgezet naar andere pairs. Dit gaat vroeg of laat op zijn bek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Op de manier hoe een Binance zich op de markt zet, het TRX verhaal, loterijen, delisten van een SV terwijl een ABC pas echt misleidend is met hun bitcoin.com
Noxa schreef op zondag 28 april 2019 @ 10:19:
[...]

Ik handelde op Binance met USDT pairs. Maar van de week alles omgezet naar andere pairs. Dit gaat vroeg of laat op zijn bek.
Dat roepen ze al jaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goh

Goh

Slux schreef op zondag 28 april 2019 @ 10:22:
[...]

Op de manier hoe een Binance zich op de markt zet, het TRX verhaal, loterijen, delisten van een SV terwijl een ABC pas echt misleidend is met hun bitcoin.com

[...]

Dat roepen ze al jaren
Daar heb je idd wel gelijk in. En daarbij, SV is vanuit een principe kwestie gedelist, zouden ze dat nu bij Tether ook moeten doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Goh op 28-04-2019 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Goh schreef op zondag 28 april 2019 @ 10:27:
[...]

Daar heb je idd wel gelijk in. En daarbij, SV is vanuit een principe kwestie gedelist, zouden ze dat nu bij Tether ook moeten doen.
Tja dat zie ik ze nou weer niet zo snel doen met de USTD pairs die ze hebben.
Met SV stonden ze als eerste in de rij om ze te ondersteunden en met USDT was dat niet anders.
BTC/USDT
BNB/USDT
BTT/USDT
ETH/USDT
EOS/USDT
XRP/USDT
LTC/USDT
BCHABC/USDT
PAX/USDT
ADA/USDT
USDC/USDT
TRX/USDT
TUSD/USDT
FET/USDT
ONT/USDT
BAT/USDT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goh

Goh

Slux schreef op zondag 28 april 2019 @ 10:38:
[...]

Tja dat zie ik ze nou weer niet zo snel doen met de USTD pairs die ze hebben.
Met SV stonden ze als eerste in de rij om ze te ondersteunden en met USTD was dat niet anders.
BTC/USDT
BNB/USDT
BTT/USDT
ETH/USDT
EOS/USDT
XRP/USDT
LTC/USDT
BCHABC/USDT
PAX/USDT
ADA/USDT
USDC/USDT
TRX/USDT
TUSD/USDT
FET/USDT
ONT/USDT
BAT/USDT
Dat zullen ze idd ook niet snel doen, maar het klopt natuurlijk niet. Eigenbelang, daar gaat t om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple

Mr_Ripple

BTC only

Slux schreef op zondag 28 april 2019 @ 10:14:
[...]

Die mag van mij ook van het toneel verdwijnen, die verziekt de markt nu al.

XRP = trash

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wehave
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 22:11
Mr_Ripple schreef op zondag 28 april 2019 @ 11:38:
[...]

Die mag van mij ook van het toneel verdwijnen, die verziekt de markt nu al.
Grote woorden weer.
Als binance morgen opeens weg zou vallen zou je muntjes pas echt niets meer waard zijn.
Maar who cares toch we zitten er allemaal in voor de tech, of we geloven in het bedrijf etc etc
Ieder geval niet voor het geld..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
wehave schreef op zondag 28 april 2019 @ 11:52:
[...]

Grote woorden weer.
Als binance morgen opeens weg zou vallen zou je muntjes pas echt niets meer waard zijn.
Maar who cares toch we zitten er allemaal in voor de tech, of we geloven in het bedrijf etc etc
Waarom ? Binance is alleen groot door alle shitcoins, met de top 10 coins doen ze niet echt mee.
Dan laat ik BTC en het washtrading verhaal er buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Ripple

Mr_Ripple

BTC only

wehave schreef op zondag 28 april 2019 @ 11:52:
[...]

Grote woorden weer.
Hoezo grote woorden, je kunt beter nu bij af beginnen dan het moment dat de markt echt uit het dal klimt.
Binance is in een gat gesprongen, het gat dat viel door overbelasting van andere exchanges en hun stop op nieuwe leden.
Daarnaast biedt deze exchange zoveel paupercoins aan waar totaal geen tech achter zit.
De enige tech die ze kennen is het gebruik maken van btc en dus blockchain. Voor de rest gaan die coins misschien wel iets presteren, maar het doel waardoor ze presteren is niet de gepresenteerde tech.
En daarnaast, ik zit niet op een binance of bitfinex, mij te schimmig allemaal.

XRP = trash

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr_Ripple

Mr_Ripple

BTC only

Slux schreef op zondag 28 april 2019 @ 11:56:
[...]

Waarom ? Binance is alleen groot door alle shitcoins, met de top 10 coins doen ze niet echt mee.
Dan laat ik BTC en het washtrading verhaal er buiten.
:Y

YouTube: Sell me this Shitcoin

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-10 11:26

sourcecode

Prepare for the next ATH

Cosmos op Binance :)
zit ff te lezen over cosmos, is weer een hoop tech praat zeg. staat wel 22% hoger nu

Prepare for the next ATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Laatst online: 13:44
Wil een longterm potje maken waar ik elke maand wat instop. Dacht aan 50% BTC en dan de andere 50% ETH / DASH / XMR. Mensen nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-10 12:38
DJ-Promo schreef op zondag 28 april 2019 @ 14:37:
Wil een longterm potje maken waar ik elke maand wat instop. Dacht aan 50% BTC en dan de andere 50% ETH / DASH / XMR. Mensen nog tips?
LTC - ADA - HOT . meer neem ik niet :P XMR en DASH heb ik niet

[ Voor 4% gewijzigd door HaruHaru op 28-04-2019 15:10 ]

BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
Dat ligt eraan of je verwacht dat de top 10 hetzelfde zal zijn tijdens de volgende bull market. Persoonlijk zou ik er wat Fusion & HPB aan toevoegen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het ligt er maar net aan wie je het vraagt. Ik zou gewoon zelf onderzoek doen en een keuze maken. Je zal anders van 10 verschillende mensen 10 verschillende tips krijgen. Zeker wanneer mensen in een bepaalde munt iets zien en in andere munten niet. Alleen bij iemand anders kan het weer compleet andersom zijn. Ik denk dat als 10 mensen reageren je makkelijk op 30 verschillende munten uitkomt.
Pagina: 1 ... 148 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!