Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022
Ezechiel schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:57:
Ik vind het op zich jammer dat je niet per league/char een guild kan joinen, een beetje a la World of Warcraft.
Samen met mijn vriendin hebben wij onze eigen guild, waar wij o.a. de guild stash (mis/ge)bruiken om eenvoudig dingen te kunnen delen. Maar ik zou ook wel met een paar char's in de Tweakers guild willen zitten om een keer met andere, non-friendlist spelers te kunnen spelen en praten :+ . Keuzes, keuzes, keuzes...
Nou ik vraag me af of de guild gezelliger is dan je vriendin...

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
GGG heeft weer iets op ons neergegooid, waarbij je gaat denken. Er gaat weer veel gebeuren in de volgende update.

Syndicate mechanisme gaat naar de core.
De members spawnen minder op mappen, maar als ze spawnen. Dan heb je ook gelijk een paar. Net zoals je nu ziet als je Niko tegenkomt. Dat kan een quest zijn met 1 mijn, of max drie. Was ook wel te verwachten dat deze naar de core gaat.

Het mechanisme van Betrayal is nieuw en het is goed ontvangen. Behalve dat er werd geklaagd over de moeilijkheidsgraad van de members. Ik vind het "diluten" van specifieke league mechanisme naar de core een positieve richting.

Door al die toegevoegde elementen kun je je gaan specializeren. In plaats dat het verstopt wordt achter een betaalmuur al la Zana. Delve, Bestiare en nu Syndicate hebben hun eigen verdiepingsslag als je die farmt/levelt. Dat vind ik heel mooi gedaan/bedacht. De visie van Chris wordt na Syndicate wel duidelijk. Dan ben ik heel erg benieuwd hoe het groter geheel gaat uitwerking uiteindelijk in 4.0. Bijkomstigheid is dat Standard hierdoor een stukje minder saai is geworden. Ooit werd geroepen dat Standard de place to be is voor casual spelers. Die de hectiek van het keer maar keer weer doorlopen van de acts en de sub optimal gear. En geen tijd hadden om de nieuwe league mechanise te doen doorgronden, omdat ze a) een drukke baan hebben b) drukke kinderen hebben c) een drukke vrouw hebben of d) een leven hebben. Dit doe spelers als ik de temp-leagues de rug toekeren.

Er is een grote argument om als casual speler toch de temp-leagues te gaan doen.

In de temp-leagues zitten de meeste actieve spelers.

Dit gegeven is handig voor alles. Voor trade is het handig, omdat er meer actief aanbod is zonder geinflateerde prijzen. Voor levelen is het handig vanwege het eerder genoemde puntje. Maar ook PUG is veel makkelijker en sneller te maken. Als je toch alleen casual speelt. Dan is de temp-league ook beter, omdat je nieuwe content tegenkomt.

GGG heeft het saaie van de story mode toch wel weten te verbeteren imho. Je kan met een aantal uren per dag over een weekend heen getild de tien acts doorlopen hebben. Speed levelers doen het in 8 uur tijd.

De revamp van de oude masters naar Einhar, Niko, Jun vind ik een goede verbetering. Was wel nodig, omdat de oorspronkelijke toch meer een taak was zonder echt leuke beloningen. Afgezien van Zana dan.

Wat GGG de afgelopen jaren aan veranderingen doorgevoerd heeft in dit spel is niet normaal. Zoveel shit en nu komt Synthesis. Ik kan de naam amper uitspreken, zonder te struikelen over mijn tong. Maar poeh poeh die mage mace... Ik geloof echt wel dat het gebaseerd moet zijn op max res en niet all res.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 22:16
kevinl schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:22:
[...]

Grappig dat je dat zegt. Elke league heeft wel een loophole waarbij er een zwaar repetitief element is. Of het nu een map is, of een wijze van aanvliegen. Maar elke league heeft dat wel. En toch blijven we dat doen, omdat het meta is. Je kan er voor kiezen om het niet te doen. Maar dan ontneem je wellicht een groot deel van de fun weg. Kan me herinneren dat je mansion oid ging farmen voor currency. Ieder zijn ding toch?

Ik merk tevens ook dat er een shifting is van standard naar temp league. Er spelen in mijn omgeving echt weinig mensen meer op standard. Ik vind de story mode niks aan bij de start van een league.
Ik maak een char aan en dan stop ik al voor Brutus. Omdat het allemaal slome gaat en saai is. Dan ga ik weer verder spelen op Standard, waar natuurlijk geen kip meer is.

Misschien aankomende league toch doorzetten en met een groepje samen levelen. Dan geraak je ook sneller door de story mode.
Ik vind de leaguestart juist altijd wel leuk.
Maak ik sheets met welke gear en gems ik moet pakken. Aangepast filter zodat ik upgrades direct op de grond zie liggen en al lopen kan upgraden.
En dan zo snel mogelijk naar maps toe op de eerste avond.

Stoppen voor Brutus, dat is nog geen 10 minuten voor mij... ^^

Elke league iets repetitief element is prima. Daar hoor je mij niet over. T is een grinding game.. That's what we want.
Maar als t geen wat er gegrind wordt league content uit de prehistorie is, dan is dat wel een beetje jammer.
Maar, volgens mij valt t wel mee nadat ik ook weer wat reddit ben gaan volgen.
Zie dat Delve ook best wel populair is om te grinden en dat is relatief nieuw. Dus das mooi :)

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-07 11:16
de breaches worden puur gedaan voor en door de mensen die lvl 100 willen worden. het gaf gewoon de beste xp kwa content in de game en was kwa moeilijkheid in verhouden met de xp die je er krijgt veeeeeeeeeeel te makkelijk. Daarnaast heb je inderdaad nog steeds het delven zelf, maar ook het betrayal gedeelte werd volop gedaan en ook tempel runs (Alva) zijn weer aanwezig en naar mijn mening ook leuk om te doen.

en daarnaast heb je nog steeds het good old fasion maps grinden ze zijn weer door elkaar gegooit kwa tiers etc dus weer genoeg te kiezen om welke je shaped en runt etc. en daarna uber elder weer op de donder te geven.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• kevinl
Volgende league wordt echt een crafting league en met name chaos spammen. Of low level Delve farmen voor mega profit.

Met die nieuwe ghost reaver mod op een jewel lijkt me selfcast wel leuk. Kijken of ik een soort super saiyan kan maken met de kracht van master Roshi.

Bedenk me opeens dat lowlife meta gaat worden zo in 3.6. En iemand heeft gister een 25 ex item poofed. :|

[ Voor 16% gewijzigd door kevinl op 21-02-2019 10:14 ]

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-07 17:32
Ik ben erg benieuwd naar Synthesis. Crafting gaat ontzettend gaaf worden, al is dat nooit mijn ding geweest.
Misschien toch maar eens proberen.
Heb al wel voor 90% besloten dat ik Mathil's static strike Raider ga spelen. Af en toe stil staan om te meppen en verder de charges gebruiken om met mach 7 door mobs heen te rennen. Zoveel mogelijk frenzy charges genereren, permanent phasing/onslaught. Budget friendly ook nog volgens mij.

Ben erg benieuwd naar de Unique Item rework. Vendor trash blijf je houden, maar het zou leuk zijn als er ietsje vaker iets van waarde dropt.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
shadvet schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:34:
Ben erg benieuwd naar de Unique Item rework. Vendor trash blijf je houden, maar het zou leuk zijn als er ietsje vaker iets van waarde dropt.
Dat is helaas niet hoe het werkt. Hoe vaker iets met waarde dropt, hoe minder waarde het heeft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-07 17:32
Marcvz schreef op zondag 24 februari 2019 @ 22:33:
[...]

Dat is helaas niet hoe het werkt. Hoe vaker iets met waarde dropt, hoe minder waarde het heeft :D
Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar ik bedoel het net iets anders.
Ik had het niet direct over de verhouding vaker droppen-> minder waarde, maar over de verhouding meer vraag -> meer waarde.

Ik hoop namelijk dat de unique item rework er voor zorgt dat meer uniques een 'core item' van een build worden.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
shadvet schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:05:
[...]

Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar ik bedoel het net iets anders.
Ik had het niet direct over de verhouding vaker droppen-> minder waarde, maar over de verhouding meer vraag -> meer waarde.

Ik hoop namelijk dat de unique item rework er voor zorgt dat meer uniques een 'core item' van een build worden.
Hmm, dan nog zit je met dezelfde verhouding. Kijk naar atziri fleske.. Goed in bijna elke build. Maar koop je voor 2c na 2 weken door t enorme aanbod.

Ik vind t eigenlijk wel tof dat de rares zoveel beter zijn geworden de laatste league's.
Crafting is veel profitabeler geworden en elk item kan een multi ex item zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 22:28
Haha... jij bekijkt alles vanuit winst oogpunt... wij meer casual spelers willen juist wat makkelijker aan items kunnen komen zodat we ook een sterke build kunnen hebben zonder bergen exalts in onze stash. GGG heeft het al makkelijker gemaakt om 6-link items te maken en dat vind ik een goede ontwikkeling.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-06 21:08
JohnnyV76 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:43:
Haha... jij bekijkt alles vanuit winst oogpunt... wij meer casual spelers willen juist wat makkelijker aan items kunnen komen zodat we ook een sterke build kunnen hebben zonder bergen exalts in onze stash. GGG heeft het al makkelijker gemaakt om 6-link items te maken en dat vind ik een goede ontwikkeling.
Dit dus...
Door het gebrek aan tijd hou ik het meestal naar een maand voor gezien. Dan zijn de prijzen enorm hoog en kan ik vrijwel niks betalen. Ja, ik weet dat ik door moet spelen.. maar als je maar even kan spelen wil je niet elke keer alleen maar chaos recipe doen :X

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophon16
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-03 10:14
Ik heb ook zin in de nieuwe league. Heb PoE weer afgestoft na een paar weken wat anders te hebben gespeeld en heb meteen maar even wat practice gedaan voor de leaguestart. Als het dan ook zo rap gaat hoor je mij niet klagen :)

Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/531448648928722946/549195387643363328/unknown.png

Path of Exile IGN: Isolocis/Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-07 13:52
4 weken, netjes!

spoiler: title
Oh nee wacht, dat is mijn record

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:19
mercapto schreef op maandag 25 februari 2019 @ 23:01:
4 weken, netjes!

spoiler: title
Oh nee wacht, dat is mijn record
Ik snap dat niet iedereen even snel is, of zelfs een heel stuk langzamer is. Maar out of curiosity, hoeveel speel je dan als je er 4 weken over doet?
Je kan natuurlijk elke dag precies 10 minuten spelen, dan na 4 weken (28 dagen) op 4 uur en ~45 minuten played kitava slopen. Dan doe je er weliswaar 4 weken over, maar in time spent valt het allemaal reuze mee,

~ 4 uur ga ik niet halen, al mag ik best van mezelf zeggen dat ik aardig snel door de acts heen beuk. Met een uurtje of 6-7 sta ik wel in mapjes. Afhankelijk van de zaterdag en zondag erop volgend (league begint altijd op vrijdagavond) kan ik zondagavond wel de 80-85 zijn aangetikt.
Heb er in ieder geval weer zin in. Denk dat ik het maar weer gewoon bij de Herald of Agony build houdt, beviel prima in Betrayal. Ben nooit echt een bosskiller geweest om het boss killen; ik wil de content kunnen doen, en of een boss dan in 20sec ligt of in 3 seconden boeit me niet zoveel.

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Ik speel inderdaad kort, maar ook sporadisch, en ik neem mn tijd.
Ik moet nu ook nog 1 challenge om de 12 te halen, helaas geen tijd momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
enira schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 07:59:
[...]

Ik snap dat niet iedereen even snel is, of zelfs een heel stuk langzamer is. Maar out of curiosity, hoeveel speel je dan als je er 4 weken over doet?
Je kan natuurlijk elke dag precies 10 minuten spelen, dan na 4 weken (28 dagen) op 4 uur en ~45 minuten played kitava slopen. Dan doe je er weliswaar 4 weken over, maar in time spent valt het allemaal reuze mee,

~ 4 uur ga ik niet halen, al mag ik best van mezelf zeggen dat ik aardig snel door de acts heen beuk. Met een uurtje of 6-7 sta ik wel in mapjes. Afhankelijk van de zaterdag en zondag erop volgend (league begint altijd op vrijdagavond) kan ik zondagavond wel de 80-85 zijn aangetikt.
Heb er in ieder geval weer zin in. Denk dat ik het maar weer gewoon bij de Herald of Agony build houdt, beviel prima in Betrayal. Ben nooit echt een bosskiller geweest om het boss killen; ik wil de content kunnen doen, en of een boss dan in 20sec ligt of in 3 seconden boeit me niet zoveel.
En dan te bedenken dat je nog sneller kan levelen met zelfde tempo als je met een groepje de acts doorloopt. Dit afgekeken van de kamelenrace. Als een act niet linear loopt dan kan ieder een stuk van de quest pakken. Aankomende league ga ik het zo aanpakken, want de story mode wil ik zo snel mogelijk achter me hebben. Met drie uurtjes per dag zou je het in één weekend moeten redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Xenophon16 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 18:26:
Ik heb ook zin in de nieuwe league. Heb PoE weer afgestoft na een paar weken wat anders te hebben gespeeld en heb meteen maar even wat practice gedaan voor de leaguestart. Als het dan ook zo rap gaat hoor je mij niet klagen :)

[Afbeelding]
Is dat met twink gear of helemaal vanaf nul? Hoe dan ook, dat is aardig snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Ik denk dat ik de league ga skippen weer. Grim dawn komt met een expasion in maart en in april komt Anno 1800 uit.

Grim Dawn bied mij momenteel voldoende vermaak en Anno 1800 is gewoon een game waar ik al maanden naar uit kijk.

Zal de nieuws berichten hier en op reddit wel blijven volgen want hele idee van de league klinkt wel gaaf en ik ben ook benieuwd naar wat voor OP items we dit keer weer gaan zien. Zal ook nog wel regelmatig op discord zitten dus kan alles mooi volgen.

edit: release van Grim Dawn DLC in maart is natuurlijk wel wat vaag als de league eerder start dan de DLC er is misschien dat ik dan wel aan de start waag. Binnen een weekend zit ik ook wel aan maps dus kan ik ook nog even de endgame proeven :)

[ Voor 20% gewijzigd door SMD007 op 26-02-2019 11:43 ]

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
daniëlpunt schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:26:
Is dat met twink gear of helemaal vanaf nul? Hoe dan ook, dat is aardig snel.
Dat is helemaal vanaf 0, inclusief maken van mule (~2min), normal en cruel lab, en alle skillpoints

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
de nieuwe wave of conviction skill ziet er wel fijn uit. Lijkt me een heerlijke trash clearer. Nog niet echt bekeken wat de optimale class ervoor is.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Alle items naar quad tabs verplaatst. Hopelijk gaat de map stash tab niet mee naar standard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:19
Voor degene die de patchnotes wil checken tot dat de site up is:
https://pastebin.com/sUs6ZBn9
Tombfist no longer grants 6-10% increased Attack Speed. Existing versions of this item will lose the increased Attack Speed if a Divine Orb is used. Do it. We dare you.
:D
Loreweave now sets your Maximum Resistances to a maximum of 78% (from 80%). Existing versions of this item can be updated to the new values with a Divine Orb.
Can -> Should not :P. Zelfde reden als Tombfist dus.

Heb nog wel 2 of 3 tombfists liggen @ standard, niet dat ik daar ooit speel, maar toch.. Volgende league weer Herald of Agony spelen, dat beviel de laatste league wel goed. Lekkere build om mee te spelen en ook lekker rap.
Gisteren besloten dat ik max in week 3 van de league een headhunter wil hebben, dat roep ik al zo lang, deze league ga ik het echt proberen. Vorige league 1 week verspijkerd aan een aurabot, en uiteindelijk met een 2e char na 3 weken nog geëindigd op 25-30ex. Zou dus best haalbaar moeten zijn. :)

Heb er in ieder geval ontzettende zin in!

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
Ik heb er ook wel weer zin in. Weet alleen nog niet wat voor skills ik ga gebruiken bij het levelen, die BV nerf ziet er wel een beetje pijnlijk uit namelijk. Misschien Flame Surge als single-target skill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
keuze stress!
Zie in de patch notes best wel aanzienlijke buffs voor bepaalde skills en best wel wat nerfs. Ik kan al die changes in de nodes niet echt goed overzien maar ES + ES leech lijkt me nu wel de way to go. Komende dagen maar goed inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
ik lees niets wat mij anders doet besluiten om deze league te skippen dus allen veel plezier zal af en toe wel inloggen om mijn favoriete hobby uit te voeren! Mensen kicken die lange tijd niet ingelogd zijn geweest ;-)

Misschien dat ik op standard ga spelen, maar merkte gisteren al dat ze alles niet goed hebben overgenomen uit de league als ze dat ook niet fixen komende vrijdag begin ik daar ook niet aan.

[ Voor 30% gewijzigd door SMD007 op 06-03-2019 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:38
Weet iemand al een goede ssf build voor 3.6? Class maakt mij weinig uit maar het moet wel viable zijn en geen exotische Gear vereisen.

Of zullen de meeste 3.5 builds nog werken?

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Ik heb het druk de komende tijd met allerlei sport en series kijken, dus ik begin een weekje later denk ik. Graag jullie matige leveling gear in de stash, matig voor jullie is top voor mij :P
Nou op zoek naar een leuke starter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Boon
  • Laatst online: 11-09-2020

Blue Boon

tanks for the fish

Ik ben ook op zoek naar een leuke build, misschien zelf iets proberen...
Wat ik al wel weet is dat het sowieso een "hand caster" gaat worden.
Mogelijk trickster, mogelijk templar.. zoveel opties en buffs ik weet het gewoon even niet

All that matters has no mass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
Blue Boon schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 08:18:
Ik ben ook op zoek naar een leuke build, misschien zelf iets proberen...
Wat ik al wel weet is dat het sowieso een "hand caster" gaat worden.
Mogelijk trickster, mogelijk templar.. zoveel opties en buffs ik weet het gewoon even niet
Ik had een beetje hetzelfde probleem, ik heb er uiteindelijk voor gekozen om een soort "Generic crit consecrated ground inquisitor" te maken waar ik dan later maar een skill bij kies (waarschijnlijk eerst storm brand, later een van de nieuwe skills)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-07 16:36
Zin in de nieuwe league! Ga nog even onderzoeken wat ik ga bouwen.. Ranger of Hand caster ...

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Ik ga denk ik voor Demi's trap huppeldepup, die is flink gebufft. Ik heb behalve de 2 oorspronkelijke traps nog nooit een trap gebruikt. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Als ik zou gaan spelen zou ik EK een kans geven de skill is behoorlijk gebuffed (las iets van 24% meer dmg?) en lijkt mij nog steeds een keer leuk om een build mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
SMD007 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:07:
Als ik zou gaan spelen zou ik EK een kans geven de skill is behoorlijk gebuffed (las iets van 24% meer dmg?) en lijkt mij nog steeds een keer leuk om een build mee te maken.
Dat had ik dus ook! Sinds die threshold jewel heb ik ook altijd al een keer EK willen spelen maar nooit aangedurfd. Zag ook de buff in the patch notes. Volgens mij kun je met een EK build ook eventueel nog de kant van de nieuwe skill (wave of conviction) op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Hmm, die nieuwe unique bow prikkelt mijn ranger hart wel een beetje moet ik zeggen..

Maar ik heb teveel andere dingen te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Voor het eerst weer even op Standard gekeken in m'n originele tabs voor quantity gear. De eerste 9 tabs hebben...202 exalted aan quantity gear...als het verkoopt. Vroegah was dat allemaal vendor crap, op de support gems na. De rest van de tabs nog niet bekeken, zal nog wel wat meer tussen zitten. Tja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinl
mercapto schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 05:27:
Voor het eerst weer even op Standard gekeken in m'n originele tabs voor quantity gear. De eerste 9 tabs hebben...202 exalted aan quantity gear...als het verkoopt. Vroegah was dat allemaal vendor crap, op de support gems na. De rest van de tabs nog niet bekeken, zal nog wel wat meer tussen zitten. Tja.
Als je nog een oude kaoms heart daar tussen ziet liggen. Wil ik hem wel overnemen voor 15 exalts :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-07 08:18
shadvet schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:34:
...
Heb al wel voor 90% besloten dat ik Mathil's static strike Raider ga spelen. Af en toe stil staan om te meppen en verder de charges gebruiken om met mach 7 door mobs heen te rennen. Zoveel mogelijk frenzy charges genereren, permanent phasing/onslaught. Budget friendly ook nog volgens mij.
...
Hier zat ik ook aan te denken; zat te twijfelen tussen de Static Strike Raider of Consencrated Path Elementalist.
Denk dat toch de Static Strike Raider wordt; vooral door de movementspeed en toch nog vlotte clear (en de mogelijkheid om hier ook consencrated path te gebruiken). Maar kreeg enkel de PoB van Mathil gevonden. Heb jij een 'uitgeschreven' build/leveling guide hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
rasko schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:06:
[...]

Hier zat ik ook aan te denken; zat te twijfelen tussen de Static Strike Raider of Consencrated Path Elementalist.
Denk dat toch de Static Strike Raider wordt; vooral door de movementspeed en toch nog vlotte clear (en de mogelijkheid om hier ook consencrated path te gebruiken). Maar kreeg enkel de PoB van Mathil gevonden. Heb jij een 'uitgeschreven' build/leveling guide hiervan?
Mathil doet bijna nooit uitschrijven. In plaats daarvan doet hij een video achtige guide. Dus je moet daar op zoeken op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-07 08:18
kevinl schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:10:

Mathil doet bijna nooit uitschrijven. In plaats daarvan doet hij een video achtige guide. Dus je moet daar op zoeken op youtube.
Dat had ik gemerkt inderdaad. Maar misschien dat iemand wel meer info heeft over de build of een gelijksoortige.
1e keer dat ik vanaf league start speel en dit wordt mn 2e char. Dus een guide is wel net zo handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Boon

Blue Boon

tanks for the fish

Marcvz schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:26:
Hmm, die nieuwe unique bow prikkelt mijn ranger hart wel een beetje moet ik zeggen..
waar staat die bow dan? ik heb even een snelle zoektocht gedaan maar kan niks vinden over een bow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
Blue Boon schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:56:

waar staat die bow dan? ik heb even een snelle zoektocht gedaan maar kan niks vinden over een bow
Ik denk dat hij de quiver, Maloney's Machination oid, bedoelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Xenophon16 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:02:
[...]

Ik denk dat hij de quiver, Maloney's Machination oid, bedoelt
Inderdaad.. Bedoelde de quiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Marcvz schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:51:
[...]

Inderdaad.. Bedoelde de quiver.
Kan er niet zoveel over vinden. Maar wat is de gedachtegang dat je ranger hart gaat opvliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
kevinl schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:33:
[...]

Kan er niet zoveel over vinden. Maar wat is de gedachtegang dat je ranger hart gaat opvliegen?
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/dd8tm6m7dkk21.jpg

Oordeel zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
wrong shader file decoded size na update.... kennelijk een algemeen issue waar veel mensen last van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-07 16:14
SMD007 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:00:
ik lees niets wat mij anders doet besluiten om deze league te skippen dus allen veel plezier zal af en toe wel inloggen om mijn favoriete hobby uit te voeren! Mensen kicken die lange tijd niet ingelogd zijn geweest ;-)

Misschien dat ik op standard ga spelen, maar merkte gisteren al dat ze alles niet goed hebben overgenomen uit de league als ze dat ook niet fixen komende vrijdag begin ik daar ook niet aan.
Ik ga me toch wel eens bezig houden met het nieuwe seizoen, is er nog een mogelijkheid om toe te treden tot de clan?

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
Apsie schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 18:59:
Ik ga me toch wel eens bezig houden met het nieuwe seizoen, is er nog een mogelijkheid om toe te treden tot de clan?
Join de Discord (staat in de TS) en zet er even een berichtje in met je characternaam (niet accountnaam). Ik (of een andere officer) kan je dan uitnodigen als de realm weer online is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Xenophon16 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 19:01:
[...]

Join de Discord (staat in de TS) en zet er even een berichtje in met je characternaam (niet accountnaam). Ik (of een andere officer) kan je dan uitnodigen als de realm weer online is
Sorry, maar discord klinkt als microfoon en brullen hoe of wat, Ik zie mijn vrouw al met een schuin oog naar mij kijken terwijl zij GTST aan het kijken is.... 8) Dat gaat niet gebeuren, als dat een voorwaarde is dan pas ik... :*)

Ik zal m'n naam posten als de boel uit maintenance is maar Discord ben ik, met mijn computer gewoon in de huiskamer, gewoon wat te oud voor.... _/-\o_

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
Apsie schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 19:07:
Sorry, maar discord klinkt als microfoon en brullen hoe of wat, Ik zie mijn vrouw al met een schuin oog naar mij kijken terwijl zij GTST aan het kijken is.... 8) Dat gaat niet gebeuren, als dat een voorwaarde is dan pas ik... :*)

Ik zal m'n naam posten als de boel uit maintenance is maar Discord ben ik, met mijn computer gewoon in de huiskamer, gewoon wat te oud voor.... _/-\o_
Hahaha geen probleem. Discord heeft inderdaad voice chat maar heeft daarnaast ook een soort IRC/Slack achtige chatkanalen. In een microfoon brullen is dus zeker niet verplicht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Xenophon16 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 19:10:
[...]

Hahaha geen probleem. Discord heeft inderdaad voice chat maar heeft daarnaast ook een soort IRC/Slack achtige chatkanalen. In een microfoon brullen is dus zeker niet verplicht :P
Ohwww, ok (Leeftid he 8)7 ) ik ga even kijken hoe en wat, thnx!!

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Haha, ik ben member zonder discord, het is een optie geen verplichting, ik type gewoon in-game in de guild chat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
mercapto schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 00:19:
Haha, ik ben member zonder discord, het is een optie geen verplichting, ik type gewoon in-game in de guild chat :)
Mmm ok, heb me aan gemeld op Discord.... No guild chat yet _/-\o_

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Apsie schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 19:07:
[...]

Discord is meer dan alleen chatten en zeker niet de voorwaarde, maar maakt het opzoeken van elkaar gewoon wat makkelijker. via discord heb je keuze of je in een voice chat gaat of niet. en kan je dus ook gewoon chatten zoals hier op het forum ;)

nvm kijk op forum en zie jou post als laatste, maar na refresh zie ik dat het al opgehelderd is ;)
wel lees ik dat je het forum nog niet kan vinden klik even op de link in mijn handtekening dan kom je wel goed terecht:)

[ Voor 12% gewijzigd door SMD007 op 10-03-2019 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
SMD007 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 15:17:
[...]

Discord is meer dan alleen chatten en zeker niet de voorwaarde, maar maakt het opzoeken van elkaar gewoon wat makkelijker. via discord heb je keuze of je in een voice chat gaat of niet. en kan je dus ook gewoon chatten zoals hier op het forum ;)

nvm kijk op forum en zie jou post als laatste, maar na refresh zie ik dat het al opgehelderd is ;)
wel lees ik dat je het forum nog niet kan vinden klik even op de link in mijn handtekening dan kom je wel goed terecht:)
Ik heb je lihk aangeklikt maar helaas mocht ik nog steeds geen guilds invite ontvangen hebben?
Ik denk dat ik het forum gewoon heb gevonden?

Zo niet, ik denk dat ik oud word.... _/-\o_

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Laat anders hier je char name achter dan zorg ik of iemand anders zsm voor een invite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
SMD007 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 18:39:
Laat anders hier je char name achter dan zorg ik of iemand anders zsm voor een invite :)
Characternaam in Synthesis is: Hidden_Aps
Account: Apsie1944

Thanks! :*)

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Ik heb je een invite gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Got 'm, thx!

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Boon

Blue Boon

tanks for the fish

Ben begonnen aan een Wave of Conviction elementalist.
Na een paar zones viel het me op dat ik niks leech van mn damage. Niet met de energyshield leech jewel en niks aan life van mn ascendency class.
ik heb geen idee wat het kan zijn, maar de leech nerf zal toch niet zo slecht zijn dat je met 2k per wave niks terug krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Als je net begint merk je meestal nog niet zoveel van leech. Pas op hogere levels en meer damage ga je t merken. Ga er vanuit dat je geen gekke (verkeerde) combinaties van skills hebt oid.

Ben zelf gestart met een Vortex/Cold Snap build en is erg goed tot nu toe. Beetje wennen weer qua speelstijl maar zie veel potentie. Even door levellen tot ik naar CI over kan. Ik weet nog hoe fijn de chaos immunity was toen ik de vorige CI build speelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 13:54

Vidra

Vragen?

Ben zelf begonnen aan een Bane / Soulrend / blight Occultist build ... met de nieuwe unique Vixen's Entrapment gloves (die nog redelijk goedkoop op de markt te krijgen zijn omdat er nog weinig referenties naar gemaakt zijn in builds (naar mijn weten)).

Maar omg wat een damage; werkt een beetje hetzelfde als de Unique Bow hierboven - als je Bane (met multiple curses gelinked) cast dan worden de curses in de gloves ook gecast _/-\o_

Ben nu 60 en ben mijzelf aan het voorbereiden op een switch naar CI. In deze league is er wel een grote focus op casters .... en zal er veel CI gespeeld worden en dus zullen de items de komende dagen naar record hoogte stijgen :'(

Oh ja ... en ik moet de accendancies nog lopen :o het is dat moet .... |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Vidra op 12-03-2019 09:58 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 05-07 17:32
Ik ben ook maar eens weer begonnen. Zag wat leuke builds voorbij komen. Heb nu de focus op 74 minions build.
Ik ben nog geen clan dus als er ergens plekje vrij is, stuur mij even een dm.

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Desutoroiya schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:46:
Ik ben ook maar eens weer begonnen. Zag wat leuke builds voorbij komen. Heb nu de focus op 74 minions build.
Ik ben nog geen clan dus als er ergens plekje vrij is, stuur mij even een dm.
laat hier je char name achter of klik op de discord link in mijn handtekening en vraag 1 van de officers daar om een invite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-07 10:43
Ben ik net uit de guild gegooid?
KireNamgerb

Sorry, de guild is er weer :)

[ Voor 27% gewijzigd door bregweb op 12-03-2019 20:30 ]

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 05-07 17:32
26 maart release voor PS4 met synthesis.
bron: https://twitter.com/pathofexile/status/1105598772199854080

Zijn er mensen die hem daarvoor gaan spelen?

[ Voor 27% gewijzigd door Desutoroiya op 13-03-2019 08:44 ]

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Ik weet het toch niet met Herald of Agony, ik ben net maps begonnen met 4K ES en resistances op 50 en ga toch gemakkelijk neer. Het mist de zoom zoom van mijn Elemental Hit Totem build van vorige seizoen, die minder EHP had en alles gemakkelijk neerhaalde en zelden neer ging (alles - T 16) voor een klein budget. Ik heb toch wat buyer's remorse als ik die Bane posts zie. Maar zelden is een pivot in PoE aan te raden, enkel mijn Arc Totem tot Elemental Hit Totem was de moeite (en ik had toen 100 regrets liggen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
KS1987 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:09:
Ik weet het toch niet met Herald of Agony, ik ben net maps begonnen met 4K ES en resistances op 50 en ga toch gemakkelijk neer. Het mist de zoom zoom van mijn Elemental Hit Totem build van vorige seizoen, die minder EHP had en alles gemakkelijk neerhaalde en zelden neer ging (alles - T 16) voor een klein budget. Ik heb toch wat buyer's remorse als ik die Bane posts zie. Maar zelden is een pivot in PoE aan te raden, enkel mijn Arc Totem tot Elemental Hit Totem was de moeite (en ik had toen 100 regrets liggen).
- 4K ES is nog niet echt veel.
- resist op 50 is nog zeker 25 te weinig. Je zal je resist zo snel mogelijk naar de softcap van 75 zien te moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Naja 4k ES zou op zich genoeg moeten zijn om te beginnen met mappen. Met mijn huidige char (Vortex/Cold Snap) had ik ook zoiets. T is denk ik vooral de resists die je de das om doen hier. Voor een paar chaos per item kun je al upgrades zoeken die je resists op orde maken en je ES naar 6/7k moeten krijgen.

Een totem build is meestal een stuk veiliger maar ik begin me dan toch altijd te snel te vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
JohnnyV76 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 07:41:
Naja 4k ES zou op zich genoeg moeten zijn om te beginnen met mappen. Met mijn huidige char (Vortex/Cold Snap) had ik ook zoiets. T is denk ik vooral de resists die je de das om doen hier. Voor een paar chaos per item kun je al upgrades zoeken die je resists op orde maken en je ES naar 6/7k moeten krijgen.

Een totem build is meestal een stuk veiliger maar ik begin me dan toch altijd te snel te vervelen.
4k es is zeker genoeg om te beginnen met mappen, maar uit zijn reactie peilde ik dat hij dat ruim voldoende vond om tanky mee te zijn en dat is het niet het is een minimale waarde. Ik zei ook dat het niet echt veel was niet dat het te weinig was.

[ Voor 4% gewijzigd door SMD007 op 18-03-2019 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
SMD007 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:45:
[...]
Ik zei ook dat het niet echt veel was niet dat het te weinig was.
nouu... ehhh... waar ik woon is "niet echt veel" en "weinig" een beetje 't zelfde O-)
anyway...

Ik speel deze league ook CI en iets te onvoorzichtig met rond de 4k ES uber lab gedaan. Lieve kleine Argus vond het nodig mij te one-shotten.... Justice is served...

Eigenwijs als ik ben nog een keer gedaan en met wat meer kiten lukte t wel.
Eerst leek t onmogelijk om richting de 10k ES te komen (wat de maker van de build had) maar enkele dagen later en met veel geduld op poe.trade zit ik nu op 8.2k. Verdere optimalisaties zijn prijzig dus eerst wat currency zien te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Gister iemand een 400+ es boots gecraft. Hij had ook een 400+ es helmet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SMD007
ok goed verhaal...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
I put up a shelf once ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987

KS1987

no frills

Het is inmiddels al een stuk beter, zie hier. Het leuke aan deze build is dat je kan blijven investeren, met als belangrijke milestones een 700+ ES chest (8 E) en een +3 bow (14 E). Zo heb ik gans het seizoen iets om naar toe te werken, waar bij mijn vorige personages het na een gegeven moment gedaan was. Het is een van de eerste keren dat ik boven de 5k EHP zit, maar deze keer dan zonder Acrobatics :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 13:54

Vidra

Vragen?

KS1987 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 18:04:
Het is inmiddels al een stuk beter, zie hier. Het leuke aan deze build is dat je kan blijven investeren, met als belangrijke milestones een 700+ ES chest (8 E) en een +3 bow (14 E). Zo heb ik gans het seizoen iets om naar toe te werken, waar bij mijn vorige personages het na een gegeven moment gedaan was. Het is een van de eerste keren dat ik boven de 5k EHP zit, maar deze keer dan zonder Acrobatics :P.
Nice :) Helaas zijn de 6L 650+ ES chests enorm duur omdat dit echt een league is van casters. Ik zit inmiddels met mijn Soulrend/Bane build rond de 7200 ES - en dat nog zonder een goede chest en helm met voldoende ES.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987

KS1987

no frills

Met Soulrend/Bane heb je gelukkig niet all teveel off-colors, ik heb 5G 1B op een intelligence chest. Dit dikt de prijs snel aan met 1 EX (verkoopprijs, iets minder als je geluk hebt met het coloring). Hoeveel ES beoog je op je helm?

Hoe speelt dat over het algemeen, ik hoor dat je gemakkelijk 2 - 3 schermen verder kan clearen. Met HoA is dit helaas enkel max 2 schermen (na Merciless Lab).

Iemand al aan het denken aan hun volgende build (voor mij is dit eentje per season)? Misschien voorbarig, maar ik ben aan het twijfelen tussen Divine Ire Trickster, Spectre Necromancer of Molten Strike Juggernaught.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Blegh... ES chest gekocht waarmee ik op de magische 11k ES kom.... 6S ging vrij vlot maar de 6L dus helemaal niet, zelfs met 34% quality. 0 fusings over en dan ben je ineens minder blij met je aankoop. Gebruik een zelf gevonden 6L chest met iets minder dan 300 ES waarmee ik op 9,4k totale ES uitkom. Ik heb al een tijdje geen deaths meer gehad dus de build (vortex / cold snap) werkt als een trein. Heb op dit moment de extra ES niet echt nodig dus moet me er maar overheen zetten dat de 6L niet gelukt is en weer gaan sparen voor fusings. Halverwege lvl92 nog geen enkele exalt of andere waardevolle drop gehad.

Synthesis is een league mechanic die hopelijk uit de core blijft. Ik skip t nu vaak als ik Zana (waarom nou weer Zana??) tegen kom of ik ga met tegenzin de memory in, hopend op wat loot. Als ik naar de nexus ga en een link wil maken naar een goede node dan heb ik net weer niet dat verbindingsstuk wat ik nodig heb. Een league mechanic hoort je blij te maken als je t tegenkomt in een map... dat is niet gelukt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 533410

[b]JohnnyV76 in "[PC] Path of Exile"Synthesis is een league mechanic die hopelijk uit de core blijft. Ik skip t nu vaak als ik Zana (waarom nou weer Zana??) tegen kom of ik ga met tegenzin de memory in, hopend op wat loot. Als ik naar de nexus ga en een link wil maken naar een goede node dan heb ik net weer niet dat verbindingsstuk wat ik nodig heb. Een league mechanic hoort je blij te maken als je t tegenkomt in een map... dat is niet gelukt helaas.
Helemaal mee eens al heb ik wel 2 exaltdrops in een MemoryVoid gekregen dan. Inmiddels lvl93 SoulrendTrickster en ik mag niet klagen over mn drops so far. Dying Sun en een fatsoenlijke watcher's eye van Uber Elder en ook Shaper en Red Elder waren me goed gezind. De nieuwe skill Soulrend bevalt me prima (gebruik ook nog essence drain en blight totems voor single target). Maar die hele nieuwe mechanic kan me gestolen worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oulewappeur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-06 16:40

Oulewappeur

OmNomNom

Vanaf vandaag is PoE ook te downloaden op de PS4. Heb er wat uurtjes in gestoken op de PC, maar nooit helemaal in verdiept.

Vanmorgen toch maar even de download aangezet, misschien vanavond al is kijken hoe het is. Diablo 2 en 3 fanatiek gespeeld (Diablo 3 recent nog een seizoen op de PS4 gedaan), maar ben toe aan wat nieuws.

Meer mensen die hem op de PS4 (gaan) spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-03-2024
Oulewappeur schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:59:

Ik ben het wel van plan. Ik heb in december een aantal uren (ik geloof ergens tot en met Act 3) gespeeld op mijn aardappel van een laptop; het prikkelde me genoeg om e.e.a. verder te willen ontdekken. Visueel speelde het niet prettig genoeg om door te zetten, maar dat had ik van tevoren verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Hm die resolutie is precies laag op mn 4K tv? Ik speel op pro natuurlijk.

*edit meh volgens dit artikel inderdaad geen 4K. Bummer, ziet er toch nogal jagged uit.
https://segmentnext.com/2...ath-of-exile-dev-ps4-pro/

[ Voor 54% gewijzigd door SideShow op 27-03-2019 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-07 12:16

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Is het überhaupt zinvol om slechts een uurtje of twee, drie per week deze game op te pakken? Steeds als ik het probeer, krijg ik het idee zóveel meer te moeten grinden om aan currency te komen, dat de moed mij in de schoenen zinkt. Daar komt bij dat talent tree resets ook door middel van currency gaan, ondanks dat je daar best wat van krijgt "along the way" als rewards.

Ik vind de setting en de vibe echt veel gaver dan Diablo III maar Diablo III geeft mij niet het gevoel kansloos in het algemeen te zijn tegenover RNG -- een uurtje of wat per week spelen is zinvol, seasonwise. Maar doe ik nou wat verkeerd of werkt dit niet zo voor PoE?

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:00

Rannasha

Does not compute.

Klauwhamer schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:54:
Is het überhaupt zinvol om slechts een uurtje of twee, drie per week deze game op te pakken? Steeds als ik het probeer, krijg ik het idee zóveel meer te moeten grinden om aan currency te komen, dat de moed mij in de schoenen zinkt. Daar komt bij dat talent tree resets ook door middel van currency gaan, ondanks dat je daar best wat van krijgt "along the way" als rewards.

Ik vind de setting en de vibe echt veel gaver dan Diablo III maar Diablo III geeft mij niet het gevoel kansloos in het algemeen te zijn tegenover RNG -- een uurtje of wat per week spelen is zinvol, seasonwise. Maar doe ik nou wat verkeerd of werkt dit niet zo voor PoE?
Diablo III geeft je vrij snel al je endgame set. Tuurlijk kun je daar dingen aan verbeteren, maar je bent al behoorlijk snel op een punt dat je in principe klaar bent. PoE is minder gul met het uitdelen van specifieke uniques, dus in theorie zit er gewoon een langere grind aan vast.

Maar, er zijn ook voldoende builds die bedoeld zijn als "league starter" or "low budget", wat wil zeggen dat ze niet of vrijwel niet afhankelijk zijn van specifieke uniques en wanneer ze dat wel zijn, dan zijn het uniques die goedkoop te krijgen zijn. Dergelijke builds kun je dus prima gebruiken als je niet veel te besteden hebt. Ze zijn dan wel wat minder sterk dan de builds die specifiek gemaakt zijn voor bepaalde zeldzame uniques, maar je kunt behoorlijk ver komen.

Met weinig speeltijd moet je ook de keuze maken tussen de tijdelijke leagues (equivalent van D3 seasons) en de permanente Standard League. De tijdelijke leagues hebben meer spelers en de nieuwste toevoegingen aan het spel, maar de duren slechts 3 maanden. Je karakter wordt na het aflopen van een tijdelijke league naar de Standard League verplaatst, dus je kunt altijd beginnen in een tijdelijke league en daarna verdergaan in Standard als je dat liever hebt dan opnieuw beginnnen in de nieuwe league.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:15

Fordox

00101010

Als het goed is heb je alleen currency nodig voor je volgende build. Daarom moet je nooit beginnen met een dure build.

Ik heb een dirt-cheap character gemaakt om de league mee te starten en ik kan er best goed mee uit de voeten, ik heb er nog geen 20c in gestoken (Het betreft een Gladiator Groundslam build met dual wield axes)
https://pastebin.com/YPFmenhb (ja mn rolls heb ik allemaal perfect gedaan, maar dat compenseert ook voor implicit en enchanted mods :p. Ondertussen al iets aangepast, maar vooral in deze vorm is ie heel goed te maken). Je gear maakt ook niet echt uit, zolang je maar health en physical damage stacked in je jewelry. Kaom's roots heb ik uit mn uiteindelijke build gelaten omdat ik meer evasion rating had dan ik dacht.

Gezien deze build nu zo goedkoop is heb ik echt mega veel currency voor de volgende build over :)
Ik kan ook betrouwbaar level 12 maps doen met deze build.

[ Voor 16% gewijzigd door Fordox op 29-03-2019 17:12 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Rannasha schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:06:
[...]

Diablo III geeft je vrij snel al je endgame set. Tuurlijk kun je daar dingen aan verbeteren, maar je bent al behoorlijk snel op een punt dat je in principe klaar bent. PoE is minder gul met het uitdelen van specifieke uniques, dus in theorie zit er gewoon een langere grind aan vast.

Maar, er zijn ook voldoende builds die bedoeld zijn als "league starter" or "low budget", wat wil zeggen dat ze niet of vrijwel niet afhankelijk zijn van specifieke uniques en wanneer ze dat wel zijn, dan zijn het uniques die goedkoop te krijgen zijn. Dergelijke builds kun je dus prima gebruiken als je niet veel te besteden hebt. Ze zijn dan wel wat minder sterk dan de builds die specifiek gemaakt zijn voor bepaalde zeldzame uniques, maar je kunt behoorlijk ver komen.

Met weinig speeltijd moet je ook de keuze maken tussen de tijdelijke leagues (equivalent van D3 seasons) en de permanente Standard League. De tijdelijke leagues hebben meer spelers en de nieuwste toevoegingen aan het spel, maar de duren slechts 3 maanden. Je karakter wordt na het aflopen van een tijdelijke league naar de Standard League verplaatst, dus je kunt altijd beginnen in een tijdelijke league en daarna verdergaan in Standard als je dat liever hebt dan opnieuw beginnnen in de nieuwe league.
Hm. Maar dan is het experimenteren met builds nog steeds wel een dingetje, nietwaar? Resetten alleen door middel van currency :/ Want juist die talent tree is adembenemend interessant maar om dan failsafe een build uit te zoeken en dat klakkeloos maar op te volgen is ook weer zoiets.

Even iets anders; heb jij WoW gespeeld op Draenor, Horde? Druid?

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:15

Fordox

00101010

Klauwhamer schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:16:
[...]

Hm. Maar dan is het experimenteren met builds nog steeds wel een dingetje, nietwaar? Resetten alleen door middel van currency :/ Want juist die talent tree is adembenemend interessant maar om dan failsafe een build uit te zoeken en dat klakkeloos maar op te volgen is ook weer zoiets.

De game en end-content is niet eens waarvoor de meeste mensen PoE spelen. Het grootste aspect van de game is je build bedenken. Met elke build kom je weer een stukje verder en leer je weer nieuwe mechanics om te implementeren in je volgende build.

In je eerste builds kom je nooit bij de end-game. Resetten van je character met currency doe je normaal gesproken niet, vaak flikker je die character weg en probeer je weer opnieuw vanaf 0. het klinkt als grinden, maar met elke character wordt het spel beter en je neemt de goede gear/currency weer mee van je (gefaalde) andere builds.

Installeer Path of Building en klik aan wat je wil klikken! Kijk of het werkt, en probeer het dan uit in de game :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:00

Rannasha

Does not compute.

Klauwhamer schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:16:
[...]

Een build zal zelden dusdanig falen dat je alle punten anders in moet delen. Hier en daar een groepje passive skills verplaatsen kan al een groot verschil maken. Je krijgt tijdens de campaign 20 respec-punten van quests en daarnaast zijn er Orbs of Regret die zo nu en dan als loot te vinden zijn (of te ruilen zijn met andere spelers) en die ook respec-punten geven. Een beetje experimenteren is prima mogelijk.

Daarnaast kun je er voor kiezen om een populaire build te volgen en eventueel hier zelf wat wijzigingen in aan te brengen. Is minder avontuurlijk, maar je hebt dan in ieder geval wel een goede basis. Zeker voor een eerste karakter nuttig, want zodra je de mechanics wat beter kent is het makkelijker om zelf iets te bedenken dat niet compleet waardeloos is :)
Ja.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Rannasha schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 19:47:
[...]
Een build zal zelden dusdanig falen dat je alle punten anders in moet delen. Hier en daar een groepje passive skills verplaatsen kan al een groot verschil maken. Je krijgt tijdens de campaign 20 respec-punten van quests en daarnaast zijn er Orbs of Regret die zo nu en dan als loot te vinden zijn (of te ruilen zijn met andere spelers) en die ook respec-punten geven. Een beetje experimenteren is prima mogelijk.
OK dan moet ik maar over de koudwatervrees heen, I guess, en doorbijten.
Dan geloof ik dat we een klein stukje overlap hebben gehad in de guild Mist; weet niet meer wat de concrete aanleiding was, maar geloof dat je van Prophecy of Hellscream of Exodus naar Mist bent gekomen, het is lang geleden. In ieder geval hebben we nog wel 'ns kortstondig in guildruns gezeten samen (Nachtschade, Warlock). </offtopic, scusi>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxus
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09-2022
Oulewappeur schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:59:
...
Goedemorgen!

Ik heb van het weekend PoE op de PS4 geinstalleerd.
Controls zijn echt wel even wennen, maar vind het niet onaardig spelen.
Ben van plan om dit toch zeer regelmatig te gaan spelen de aankomende periode.

Enige nadeel is het traden, er is een "marktplaats", maar je lijkt er niet echt iets specifieks te kunnen zoeken (resists of socket colours).

Misschien kijk ik verkeerd, maar mocht dat dus echt het geval zijn, is een SSF mindset geen verkeerd iets.

Mocht je mij willen toevoegen, mijn PSN ID: MaxxusNL

PSN: MaxxusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:48
Gisteren geïnstalleerd op de PS4, nog nooit gespeeld.
Besloten om deze build te gaan volgen:
http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1694250

Tot nu toe wel leuk, 2/3 uurtjes gespeeld. Ben lvl 13 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Goede build om t spel te leren kennen. Persoonlijk vind ik totem builds altijd saai worden na een tijdje. Een actievere build is fijner tenzij je er van houdt om lekker totems neer te plempen en kijken hoe alles dood gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-06 21:08
mentalozzie schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:33:
Gisteren geïnstalleerd op de PS4, nog nooit gespeeld.
Besloten om deze build te gaan volgen:
http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1694250

Tot nu toe wel leuk, 2/3 uurtjes gespeeld. Ben lvl 13 ofzo.
Dit was ook mijn allereerste build ooit :P
Prima om mee te starten, maar zoals Johnny ook zegt kan het soms snel gaan vervelen als je meer van actie houdt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
Dit weekend 40/40 challenges voltooid, ga het nu wat rustiger aan doen en zal dus wat minder vaak online zijn. Ik heb uiteindelijk 3 characters geleveld:
- Divine Ire Inquisitor (lvl 98), mn leaguestarter
- WO Trickster (lvl 95), mn currencysink :P)
- Nebuloch Chieftain (lvl 87), labrunner

Heb me wel vermaakt deze league maar de hoeveelheid RNG om die Cortex bosses te vinden is niet oke. Ik had mazzel om als eerste in die league een boss te vinden (waarbij de instance prompt crashte) maar daarna in 50 bosses niet 1 keer weer de Cortex gehad. Uiteindelijk heb ik die, en de mastermind challenge, maar gekocht in trade 820.

Misschien dat ik er wel weer ben bij een mayhem/turmoil event want ik ben wel een beetje een sucker voor die leaguestart races ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 18:23
Xenophon16 schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:33:
Dit weekend 40/40 challenges voltooid, ga het nu wat rustiger aan doen en zal dus wat minder vaak online zijn. Ik heb uiteindelijk 3 characters geleveld:
- Divine Ire Inquisitor (lvl 98), mn leaguestarter
- WO Trickster (lvl 95), mn currencysink :P)
- Nebuloch Chieftain (lvl 87), labrunner

Heb me wel vermaakt deze league maar de hoeveelheid RNG om die Cortex bosses te vinden is niet oke. Ik had mazzel om als eerste in die league een boss te vinden (waarbij de instance prompt crashte) maar daarna in 50 bosses niet 1 keer weer de Cortex gehad. Uiteindelijk heb ik die, en de mastermind challenge, maar gekocht in trade 820.

Misschien dat ik er wel weer ben bij een mayhem/turmoil event want ik ben wel een beetje een sucker voor die leaguestart races ^^
Nice :) Ik speel nu net een maandje. Was begonnen op de PS4 release als BV Witch.
Vond de lag spikes te irritant dus toch maar op de PC begonnen, toevallig ook met Divine Ire :)
Ik speel alleen als Divine Ire Hierophant.
https://www.pathofexile.c...file/valandinz/characters

Erg leuk spel. Snap niet dat ik niet eerder begonnen ben.
Ik probeer ook alle challenges te halen, alleen is het toch wel een.. challenge.

[ Voor 3% gewijzigd door Valandin op 01-05-2019 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophon16
Valandin schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:57:
Ik probeer ook alle challenges te halen, alleen is het toch wel een.. challenge.
Ha! Ja ze proberen volgens mij om de challenges zo te maken dat het ongeveer een hele league (3 maanden) zou kosten om ze te halen. Meestal is het halen van 24 of 36 challenges (voor de cosmetics) goed te doen en dat is waar de meeste mensen dan ook stoppen, omdat de laatste paar challenges vaak of veel currency kosten of heel veel tijd kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Ben benieuwd wat de nieuwe league gaat brengen. Hopelijk geen filler league.
Deze league is de guild wel heel snel leeggestroomd vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
kevinl schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:58:
Ben benieuwd wat de nieuwe league gaat brengen. Hopelijk geen filler league.
Deze league is de guild wel heel snel leeggestroomd vond ik.
Was gister wat info m.b.t. de huidige league.
https://www.reddit.com/r/...ndc/an_update_from_chris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Een beetje losgegaan op MTX :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fGpKxCh.jpg
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste