Zijn wel meer minpunten. Heb de Adam HA:
Verbinding met de lisa wil nog wel eens wegvallen. Even de lisa bedienen en hij doet t weer. Heb lisa bedraad aangesloten. Als ik op vakantie ben, en hij uitvalt, kan dat problemen geven, omdat de warmtepomp dan niet aangestuurd wordt in de winter. (Bij geen temperatuur waarde, valt uiteraard hel thermostaat functie uit)
Koelen met Adam HA geconfigureerd. Maar de switch van koel naar verwarming kan alleen diep in de settings en niet via lisa of de user interface.
Verwarming apparaat type bij aan/uit kan je niet instellen op warmtepomp. Second best is Eco + voorverwarmen. Adam HA wordt echter wel gepromoot voor warmtepompen.
De koel switch verloopt via aqara stekker. Deze staat in koelstand continu in storing (rood knipperend). Het werkt wel, hij koelt, maar knipperen irriteert me wel.
Lisa is extreem gevoelig voor oppakken. Je hebt binne 2 seconden de temperatuur en scène verkeerd ingesteld. Met schoonmaken en met kinderen nogal eens een probleem.
Hysterese is niet in te stellen, wel belangrijk voor een warmtepomp.zou zogenaamd slim moeten zijn. Praktijk is echter dik 0,5 tot 0,8C
Resolutie van temperatuur sensor is grof en traag. Gemiddelde resolutie zit iets onder de 0,2c (waardoor je soms sprongen van 0,2 hebt en soms sprongen van 0,1C). In combinatie met de grote hysterese levert dat grote temperatuurverschillen op.
Voor een apparaat/systeem van honderden euro’s vind ik dit wel grote tekortkomingen.
[
Voor 9% gewijzigd door
Get!em op 16-10-2025 17:49
]