Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik had ooit (2012 oid) een originele niet elektrische model nr 5(oid). Zonder versnellingen en met ingebouwde slotketting in frame (leek slimme vondst maar in gebruik onhandig). Die wilde de lokale fietsenmaker ook niet aanraken maar fiets zelf was in basis* prima, duizenden kilometers op gefietst. Op een gegeven moment ketting en achtertandwiel door slijtage vervangen. Fietste door geen versnellingen relatief licht
en met minimaal trapverlies. Prima fiets (tenzij dikke tegenwind)

* spatbordstangen waren wel roestgevoeig en de automatische zelf opladende verlichting in frame was nutteloos.
MaZo schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 01:14:
Gouden handel. Had ik eergisteren maar € 250 voor een nieuwe accu afgetikt. Spijt van dat ik het niet heb gedaan.
Hoe komt iemand aan al die onderdelen nieuw in doos?
Medewerker VanMoof of servicepunt? Klant met heel veel garantiewerk toegestuurd?

[ Voor 42% gewijzigd door bombadil op 18-07-2023 13:30 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:25
Ik zit een beetje rond te kijken op internet. Maar kwa onderdelen valt er veel te reviseren / op component niveau herstellen.
Het is een beetje afhankelijk OF techneuten het oppakken.
bombadil schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:03:

Hoe komt iemand aan al die onderdelen nieuw in doos?
Medewerker VanMoof of servicepunt? Klant met heel veel garantiewerk toegestuurd?
Je kon VM gewoon een mailtje sturen als je onderdelen wou hebben.
Dan krijg je een prijsje, betalen en geleverd.

[ Voor 20% gewijzigd door Haruhi op 18-07-2023 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:53
litebyte schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:00:
[...]

Ook Cowboy maakt gebruik van primair zelf ontworpen en geproduceerde onderdelen... De motor en batterij. Niks mis mee als er de mogelijkheid is deze te kunnen vervangen door die van derden. En ook Cowboy heeft het financieel lastig. 3300 Euro is voor 'hip en cool rijders' gewoon erg veel geld... Die groep die dat wel kan betalen wil niet hip en cool rijden, betalen 300 meer 3n hebben dan een Sparta of Gazelle die makkelijk 10 jaar meegaat. [
Je bedient je wel van een flinke aanname hier zonder enige onderbouwing. Als het klopt wat je zegt zou er geen markt zijn geweest voor de VanMoof S5, Veloretti’s en Cowboys terwijl de merken bij elkaar toch wel een flinke hap uit de markt halen/ hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
litebyte schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:00:
Die groep die dat wel kan betalen wil niet hip en cool rijden, betalen 300 meer 3n hebben dan een Sparta of Gazelle die makkelijk 10 jaar meegaat.
Ook bij die merken is het de vraag hoeveel kosten je moet maken om hem 10 jaar mee te laten gaan.
Gazelle geeft zelf aan dat de accu gemiddeld 5 tot 6 jaar meegaat, en de fiets zelf 8 tot 12 jaar.

Je kan je dan ook afvragen of het na 6 jaar nog wel zin heeft om de accu te vervangen, wetende dat de fietsen kennenlijk vaak niet langer dan 8 jaar mee gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:01

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Miki schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:00:
[...]

Je bedient je wel van een flinke aanname hier zonder enige onderbouwing. Als het klopt wat je zegt zou er geen markt zijn geweest voor de VanMoof S5, Veloretti’s en Cowboys terwijl de merken bij elkaar toch wel een flinke hap uit de markt halen/ hebben gehaald.
Zet het totaal van electrische fietsen eens af tegen die VM en de Cowboys ze. bedienen maar een heel klein deel van de totale int. markt omdat ze zich ook richten op een specifiek deel. Natuurijk is er markt maar niet voor 30.000.000 per jaar zoals de Napoleonnetjes gebr. Carlier aangaven te willen produceren en dachten de wereld te veroveren... Een groot deel van de wereld wil echter niet gezien worden op een VM, cowboy of Veloretti juist om het zogenaamde hippe uiterlijk en het imago, dat is geen aanname maar een feit. Evenals dat het een feit is dat het ook met Cowboy niet goed gaat.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

maxnl schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:15:
[...]

Ook bij die merken is het de vraag hoeveel kosten je moet maken om hem 10 jaar mee te laten gaan.
Gazelle geeft zelf aan dat de accu gemiddeld 5 tot 6 jaar meegaat, en de fiets zelf 8 tot 12 jaar.

Je kan je dan ook afvragen of het na 6 jaar nog wel zin heeft om de accu te vervangen, wetende dat de fietsen kennenlijk vaak niet langer dan 8 jaar mee gaan...
Bij merken als Gazelle of Batavus is het overigens ook helemaal niet zeker dat oudere modellen onderdelen zoals een accu na 5 jaar nog geproduceerd worden. Best een dure afschrijving in 5 jaar 3500,- Euro (geen uitzonderlijke prijs voor een Gazelle)

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robberino
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08:59
Las net dit comment waarin wordt gesuggereerd dat de fiets onbruikbaar wordt als de simcard geen verbinding meer heeft. Ik kon hier verder niets over terugvinden en of dit een risico is met het eventuele services die komen te vervallen, iemand hier die daar meer over weet?

Ik fiets nog op een S3 met firmware 1.7.6, voordat de 37 km/h en level 5 assistance zijn weggehaald. Twijfel nu of ik de fiets toch nog even moet updaten, wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:57
Robberino schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:13:
Las net dit comment waarin wordt gesuggereerd dat de fiets onbruikbaar wordt als de simcard geen verbinding meer heeft. Ik kon hier verder niets over terugvinden en of dit een risico is met het eventuele services die komen te vervallen, iemand hier die daar meer over weet?

Ik fiets nog op een S3 met firmware 1.7.6, voordat de 37 km/h en level 5 assistance zijn weggehaald. Twijfel nu of ik de fiets toch nog even moet updaten, wat zouden jullie doen?
ik heb hetzelfde, ik twijfel nog even. Via de moofer app kun je ook nog firmware updaten, dus misschien nog even wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-05 19:12

Het is hoe dan ook raadzaam de firmware te updaten nu (het nog kan) denk ik. Ook omdat er andere funcites in de update zitten die VM al heeft uitgerold met hun toekomst in het achterhoofd neem ik aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• momenol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-04 13:45
Cowboy maakte net dit bekend:

On our side, we will release the Android version of our Bikey app and support for S4/X4/S5/A5 in the coming days.

Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05 17:09

eisbaer

Zie signature

Om te testen of een connectie met de vanmoof servers inderdaad nodig is om je fiets via de app te ontgrendelen heb ik WiFi en mobiele connectie op mijn telefoon uitgezet. Vervolgens met Moofer mijn fiets unlocked. Alleen bluetooth connectie was in dit geval voldoende om te unlocken.

Die json met encryptie sleutel heb ik laatst wel via bikey veilig gesteld voor de zekeheid maar dit testresultaat is strijdig met de bewering dat voor een app unlock contact met de server nodig is, tenzij hij niet iedere keer naar de server connect. Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

[ Voor 178% gewijzigd door eisbaer op 18-07-2023 17:00 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-05 16:00
Check hier.

En dan specifiek dit stuk:
Will my bike stop working as a result of the bankruptcy?
No, your bike will remain functional and rideable, as we aim to keep our app and servers online and aim to secure the ongoing services for the future. As unforeseen circumstances could arise, we advise you to create a backup unlock code so you can unlock your bike through the buttons on your handlebar. You can find instructions on how to create/reset a backup unlock code in our knowledge base.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:55
Haruhi schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:11:

Je kon VM gewoon een mailtje sturen als je onderdelen wou hebben.
Dan krijg je een prijsje, betalen en geleverd.
klopt, zo kreeg ik onderdelen die ik later niet nodig had, je kon kiezen tussen nieuwe of gebruikt tegen flink gereduceerd bedrag. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Bruzski op 18-07-2023 17:02 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscarwashere
eisbaer schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:25:
Om te testen of een connectie met de vanmoof servers inderdaad nodig is om je fiets via de app te ontgrendelen heb ik WiFi en mobiele connectie op mijn telefoon uitgezet. Vervolgens met Moofer mijn fiets unlocked. Alleen bluetooth connectie was in dit geval voldoende om te unlocken.
De app werkt prima zonder internetverbinding, dat was in principe wel bekend. De vraag is alleen hoe vaak er (via internet) wordt gecontroleerd of jouw inloggegevens nog overeenkomen met de encryptie van de app/fiets. Volgens de berichten in de key-exporter die hier circuleert zou VM deze controletijd vergroot hebben van volgens mij een stuk of 15 dagen naar 1 jaar.

Daarnaast gaat het in de reactie op het nieuwsartikel van Tweakers waarnaar hierboven wordt verwezen niet om de verbinding met de app, maar de verbinding met/van de simkaart in de fiets zelf. Deze simkaart zit er (voor zover wij weten) met als doel de fiets middels GSM triangulation te traceren na diefstal.

[ Voor 8% gewijzigd door oscarwashere op 18-07-2023 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
de maker van de Moofer app meldt op de van Moof gebruikers Facebook pagina dat hij (zeer) binnenkort met een update van zijn app.
Waaronder ook de mogelijkheid voor S5 eigenaren om de digitale fietssleutel op te slaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

oscarwashere schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 17:13:
[...]

De app werkt prima zonder internetverbinding, dat was in principe wel bekend. De vraag is alleen hoe vaak er (via internet) wordt gecontroleerd of jouw inloggegevens nog overeenkomen met de encryptie van de app/fiets. Volgens de berichten in de key-exporter die hier circuleert zou VM deze controletijd vergroot hebben van volgens mij een stuk of 15 dagen naar 1 jaar.

Daarnaast gaat het in de reactie op het nieuwsartikel van Tweakers waarnaar hierboven wordt verwezen niet om de verbinding met de app, maar de verbinding met/van de simkaart in de fiets zelf. Deze simkaart zit er (voor zover wij weten) met als doel de fiets middels GSM triangulation te traceren na diefstal.
Ik reageer ook niet op het simkaart verhaal, dat noem ik nergens, maar op het key encryptie export verhaal.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bruzski
_Bailey_ schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 17:15:
de maker van de Moofer app meldt op de van Moof gebruikers Facebook pagina dat hij (zeer) binnenkort met een update van zijn app.
Waaronder ook de mogelijkheid voor S5 eigenaren om de digitale fietssleutel op te slaan
zal ie zeker ook geld voor vragen! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Bruzski schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 17:00:
[...]

klopt, zo kreeg ik onderdelen die ik later niet nodig had, je kon kiezen tussen nieuwe of gebruikt tegen flink gereduceerd bedrag. ;)
Raaarrrr want het achterspatbord wat we wilden vervangen vanwege een kleine beschadiging door een nieuwe werd via mail netjes doorverwezen naar de 'webshop'

Dit was dan wel afgelopen feb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BikerGLE
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-01 12:27
momenol schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:11:
Cowboy maakte net dit bekend:

On our side, we will release the Android version of our Bikey app and support for S4/X4/S5/A5 in the coming days.
Hij is nu beschikbaar als Android version in de Google Play Store. (y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joost996me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 21:38
Hier een S3 met error 6, 17 en 20 ergo: Accu dood. Garantieclaim liep, maar ja...

Heb de accu er maar eens uitgehaald opzoek naar een defectje oid... Meet ruim 40 volt over de centrale contactpunten, dus neem dan maar aan dat er geen cellen defect zijn? Er komt geen voltage uit het BMS naar de centrale contactpunten. Iemand een idee of suggestie hoe verder een goede foutanalyse te doen? Moet toch te fixen zijn ;)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Npv_hbvV3Wlh0f5Q1fCY8eXuxGY=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/oUfgOs33MJjRTluiFkYftb68.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MiF7LMWVMjYWIeEGbC5QH49qMxY=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/7dgU6D9lWAfQsi5N7QrETfQc.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nixmEau492NZlgNEmdh4pWEOFDw=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/pqDbAImtNVIzIVbE9aQIfXpd.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl

Ik wacht nog even.

Maar die afhankelijkheid van GSM is niet zo best.
De GSM module doet alleen maar GPRS, en dat is zodra Vodafone zijn 2G netwerk uitzet toch ook einde oefening.

Voor de liefhebbers (we zitten tenslotte op Tweakers).
Dit zit er in een smart cartridge:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cv5rdFMiz-iHRJPsMPatLbP3xIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JIun9ziO9ODF6B8okwnEdJNi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZAQOvO81e8vBYq2g0vptq1jHfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZzfLr8VTMx55mHL9L6jkfzKy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0l8uEeFuKn9z7gj7dUfoK_IcS7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DrdYdew4dosO6lytI9lJrEsH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MtdavMcMeaoXH0R7c6Pgtrtj4jQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FIg5reiaiNpRE79pUvGc13wE.jpg?f=fotoalbum_large

Bovenkant:
- STM32F413 MCU
- Ti TMS320F28054F MCU
Onderkant:
- Ti CC2642R Bluetooth SoC
- uBlox Sara-G350 GSM module

Wellicht dat er met de TC1 aansluiting naast de STM nog wat te "debuggen" valt. (Zou gaan kwaad kunnen om een backupje van 1.7.6 te maken).
Echter niet geprobeert, want heb het juiste kabeltje (TC2050-IDC-NL?) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
compleet S3 stuur die ik als spare parts had inmiddels verkocht! :)

[ Voor 24% gewijzigd door Bruzski op 19-07-2023 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-05 22:33
Voor de mensen die ook een fietsverzekering zoeken nu we waarschijnlijk niks meer gaan hebben aan de van Moof anti-theft verzekering.

Dit was het antwoord van Univé op mijn vraag of de kickslot verzekerd is:

“Heeft je fiets of slot een track&trace functie, een e-connect? Dan heeft deze een GPS chip waarmee je fiets traceerbaar is via je smartphone of tablet. Bij het afsluiten van de verzekering kun je dit aangeven. Als de fiets gestolen wordt vragen wij je de track&trace gegevens beschikbaar e stellen aan politie en onze schadebehandelaar.”

Ik wacht nog even een paar weken af, maar anders lijkt dit mij een goede verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:07
-Edwin- schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:43:
Voor de mensen die ook een fietsverzekering zoeken nu we waarschijnlijk niks meer gaan hebben aan de van Moof anti-theft verzekering.

“Heeft je fiets of slot een track&trace functie, een e-connect? Dan heeft deze een GPS chip waarmee je fiets traceerbaar is via je smartphone of tablet. Bij het afsluiten van de verzekering kun je dit aangeven. Als de fiets gestolen wordt vragen wij je de track&trace gegevens beschikbaar e stellen aan politie en onze schadebehandelaar.”

Ik wacht nog even een paar weken af, maar anders lijkt dit mij een goede verzekering.
Ik vraag me af of hij straks nog te traceren is als VM uit de lucht is, maar dat moet je dan maar bekijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88

de fiets heeft geen GPS chip, let daar even op. Tracering gaat via de simkaart plaatsbepaling, dat is minder nauwkeurig. Dus mogelijk doet Unive lastig.
De allianz accepteert wel kicklock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Justin schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:02:
[...]

Ik vraag me af of hij straks nog te traceren is als VM uit de lucht is, maar dat moet je dan maar bekijken :)
In dat geval altijd nog om te zetten naar een kettingslot en sleutelcode door te geven natuurlijk.
Zelfde geldt met Allianz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 13:52
HBO88 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:04:
[...]

de fiets heeft geen GPS chip, let daar even op. Tracering gaat via de simkaart plaatsbepaling, dat is minder nauwkeurig. Dus mogelijk doet Unive lastig.
De allianz accepteert wel kicklock.
Precies dit. Allianz net weer verlengd met paar jaar en bevestiging dekking e-lock.
Er kan wel gevraagd worden om te bewijzen of ie op slot stond. Dat kan (op dit moment) alleen als de API nog in de lucht is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
HBO88 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:04:
[...]De allianz accepteert wel kicklock.
Allianz eist een slot met ART keurmerk, dat staat in de polisvoorwaarden. Een VM kicklock heeft dat niet. Allianz accepteert (?) misschien wel een kicklock, maar ik betwijfel sterk of ze uitkeren bij diefstal. Maar daar is al veel discussie over geweest in dit forum, ik zou het risico niet nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Ruimzicht schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:36:
[...]

Allianz eist een slot met ART keurmerk, dat staat in de polisvoorwaarden. Een VM kicklock heeft dat niet. Allianz accepteert (?) misschien wel een kicklock, maar ik betwijfel sterk of ze uitkeren bij diefstal. Maar daar is al veel discussie over geweest in dit forum, ik zou het risico niet nemen.
klopt, maar bij aanvragen kun je aanvinken dat je geen ART slot heb. Dan krijg je de vraag of je digitaal slot hebt. Het is een keer bevestigd dat de Vanmoof slot voldoet voor de verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
HBO88 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:42:
[...]

klopt, maar bij aanvragen kun je aanvinken dat je geen ART slot heb. Dan krijg je de vraag of je digitaal slot hebt. Het is een keer bevestigd dat de Vanmoof slot voldoet voor de verzekering.
Precies, staat ook expliciet op het polisblad genoemd dat de e-lock op jouw vM (met chassisnummer erbij) op die manier gedekt is (maar je dus gevraagd kan(!) worden bewijs aan te leveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
HAWK Wizard schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:34:
[...]

Precies, staat ook expliciet op het polisblad genoemd dat de e-lock op jouw vM (met chassisnummer erbij) op die manier gedekt is (maar je dus gevraagd kan(!) worden bewijs aan te leveren).
De moofer app levert ook zo'n mooi overzicht, maar ik weet niet of dat dan ook werkt als de officiele vm servers plat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
HBO88 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:46:
[...]

De moofer app levert ook zo'n mooi overzicht, maar ik weet niet of dat dan ook werkt als de officiele vm servers plat liggen.
Klopt. in Moofer zie je idd zelfde info en ook als je de JSON export doet via die (Grossartig) Encrypted Key export zie je allerlei aanvullende info (wel of niet als gestolen gemeld, etc). Loopt allemaal via dezelfde API vrees ik, dus als die uit de lucht is wordt het lastiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Nu online
HAWK Wizard schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:34:
[...]
Misschien dat het in de loop van de tijd is aangepast, maar in de polisvoorwaarden van mijn Allianz verzekering (afgesloten in maart '22) staat expliciet dat je NIET verzekerd bent tegen diefstal als de fiets niet is voorzien van een ART (categorie 2 of hoger) goedgekeurd slot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/39eo-_h1HgqJoQdKjN2RBWI6z5g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XwBMXsPyA1XxP5EkRDo7ymUS.png?f=user_large

Ik weet dat er chats/telefoongesprekken zijn waarin Allianz medewerkers toezeggen dat het VM kicklock volstaat, maar ik denk dat het (tegenwoordig) niet (meer?) het geval is. Daarom mijn waarschuwing: iedereen moet het vooral lekker zelf weten, maar ik voel toch de behoefte om op te roepen tot zorgvuldigheid als zo stellig wordt beweerd dat het kicklock voldoende is.

[ Voor 9% gewijzigd door Ruimzicht op 19-07-2023 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Zowel op het originele polisblad (2020) als op de verlengings polis (2023) staat expliciet genoemd dat er op mijn fiets (met chassinr etc) dekking is met de e-lock, dat is een officieel document van Allianz die bij de fietsverzekering hoort.

Uiteraard is het sowieso verstandig om in voorkomende gevallen ook nog een echt (ART) slot te gebruiken, maar dan met name om alle ellende van diefstel en schade te voorkomen. Zeker nu je lastig nog nieuwe vM kan kopen of kan laten repareren, dus voorkomen is altijd beter dan genezen.

Mocht je echter een keer alleen e-lock gebruiken, is het iig fijn om te weten dat er wel dekking is (als het expliciet op je polisblad staat!).

En o ja, mochten er tegenstrijdigheden in zitten, dan gaat het Polisblad voor op de (Polis)voorwaarden: https://www.consumentenbo...-gaat-voor-de-voorwaarden !

[ Voor 18% gewijzigd door HAWK Wizard op 19-07-2023 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:18

mphilipp

Romanes eunt domus

Ruimzicht schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:20:
[...]
Ik weet dat er chats/telefoongesprekken zijn waarin Allianz medewerkers toezeggen dat het VM kicklock volstaat, maar ik denk dat het (tegenwoordig) niet (meer?) het geval is. Daarom mijn waarschuwing: iedereen moet het vooral lekker zelf weten, maar ik voel toch de behoefte om op te roepen tot zorgvuldigheid als zo stellig wordt beweerd dat het kicklock voldoende is.
Ja, maar dat was op basis van de mogelijkheid van het opvragen van de lock status bij Van Moof. Zij konden dat blijkbaar aanleveren. Dus welke verzekering je dan ook hebt die ooit zei dat ze het kicklock accepteerden, ga er vanuit dat ze dat nu niet meer doen. Het faillisement van Van Moof en het niet meer benaderbaar zijn van die logsfiles is voor hen reden genoeg om te zeggen dat het niet meer geldt.

Ik heb sowieso een apart slot voor als ik 'm buiten mijn bereik neerzet. Ze kunnen 'm nl alsnog stelen en er later achter komen dat ze er niets aan hebben. Dus dan sta ik alsnog zonder fiets, en heb je weer discussie over wel/niet op slot enzo. Zat ik niet op te wachten. Verzekeraars kunnen soms erg naar zijn.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik zie trouwens dat de Bikey App voor Androuid nu ook uit is. Of was dit al gemeld?

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Nu online
HAWK Wizard schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:28:
Zowel op het originele polisblad (2020) als op de verlengings polis (2023) staat expliciet genoemd dat er op mijn fiets (met chassinr etc) dekking is met de e-lock, dat is een officieel document van Allianz die bij de fietsverzekering hoort.
Geen speld tussen te krijgen, lijkt mij. Ik neem aan dat jij inderdaad gewoon dekking hebt bij diefstal. Mijn vermoeden is dat het in 2020 nog wel gedekt was (en bij prolongatie de voorwaarden gelijk blijven) en de polisvoorwaarden in de tussentijd zijn aangepast. Als je echter tegenwoordig een polis afsluit bij Allianz (en dat overwegen VM-rijders waarschijnlijk omdat die POM niet veel meer oplevert) is er geen dekking bij diefstal als de fiets alleen op kicklock staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Edwin-

Terugkomend op mijn eigen verhaal, ik heb een aanvullend bericht van Univé gekregen dat de e-lock niet meer geldig is omdat van Moof failliet is, ART 2 slot voldoet nog wel.

Daarnaast belde ik Allianz om bovenstaande te vragen. Ik werd bijna in mijn gezicht uitgelachen, want ze nemen helemaal geen van Moofs meer aan. Begrijpelijk ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
-Edwin- schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:55:
Daarnaast belde ik Allianz om bovenstaande te vragen. Ik werd bijna in mijn gezicht uitgelachen, want ze nemen helemaal geen van Moofs meer aan. Begrijpelijk ook nog.
Begrijp dat wel.
Bedenk ook dat de verzekeraars niet alleen diefstal dekken, maar ook andere schade.

Interessante vraag is dan ook hoe die ermee om zullen gaan als je bijvoorbeeld van de winter bij gladheid een valpartij maakt en een onderdeel gaat stuk dat niet meer leverbaar is.
Gaan ze dan een compleet nieuwe fiets vergoeden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
maxnl schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 14:07:
[...]
Begrijp dat wel.
Bedenk ook dat de verzekeraars niet alleen diefstal dekken, maar ook andere schade.

Interessante vraag is dan ook hoe die ermee om zullen gaan als je bijvoorbeeld van de winter bij gladheid een valpartij maakt en een onderdeel gaat stuk dat niet meer leverbaar is.
Gaan ze dan een compleet nieuwe fiets vergoeden?!
Ben inderdaad benieuwd hoe dat nu werkt. Er vanuit gaande dat ik idd voldoende verzekerd ben (heb zowel diefstal, schade als pechhulp, tot 45 km over de grens!) hoe gaan ze mij helpen als ik idd met de e-bike strand in bv Aken en vast kom te staan (pech en schade tegelijk)???

Reparatie is met name van de technische delen lastig/onmogelijk. Bij diefstal is het makkelijker, dan wordt er gewoon een bedrag uitgekeerd en kun je zelf op zoek naar iets nieuws.

[ Voor 11% gewijzigd door HAWK Wizard op 19-07-2023 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Denk dat er de komende weken/maanden veel VanMoof fietsen worden 'gestolen'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14:48
ben wel benieuwd hoe een verzekeringsmaatschappij daar uiteindelijk mee om zal gaan.
ik heb ook bij aanschaf van de fiets een verzekering van 3 jaar afgesloten.
als 50% nu besluit de verzekering pootje te lichten, zal de verzekering niet happig meer zijn op uitkeren bij diefstal van een VM...

wat echter als deze echt gestolen wordt, kan je zelf niet veel aan doen dan lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
sonnypiek schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 14:46:
wat echter als deze echt gestolen wordt, kan je zelf niet veel aan doen dan lijkt mij.
En de kans dat die echt gestolen wordt is nu nog groter ook.
Voorheen had een dief niet zoveel aan een VM die geen trapondersteuning meer levert als hij als gestolen wordt opgegeven.
Maar de onderdelen zijn nu wel veel waard op Marktplaats.

===
HAWK Wizard schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 14:26:
Ben inderdaad benieuwd hoe dat nu werkt. Er vanuit gaande dat ik idd voldoende verzekerd ben (heb zowel diefstal, schade als pechhulp, tot 45 km over de grens!) hoe gaan ze mij helpen als ik idd met de e-bike strand in bv Aken en vast kom te staan (pech en schade tegelijk)???
Pechhulp is beperkt tot een lift naar huis.
Als hij er spontaan mee op houd, hoeven ze dus verder niets te vergoeden.

Maar schade door een ongeval vergoeden ze wel.
Dus als de reden dat hij het niet meer doet is dat je tegen iets aangereden bent of gevallen bent, dan dienen ze wel de reparatie te vergoeden.
En het is de vraag hoe ze daar mee om zullen gaan, als onderdelen dadelijk niet meer verkrijgbaar zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door maxnl op 19-07-2023 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
maxnl schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 14:58:
[...]

Voorheen had een dief niet zoveel aan een VM die geen trapondersteuning meer levert als hij als gestolen wordt opgegeven.
Maar de onderdelen zijn nu wel veel waard op Marktplaats.

===

[...]

Pechhulp is beperkt tot een lift naar huis.
Als hij er spontaan mee op houd, hoeven ze dus verder niets te vergoeden.

Maar schade door een ongeval vergoeden ze wel.
Dus als de reden dat hij het niet meer doet is dat je tegen iets aangereden bent of gevallen bent, dan dienen ze wel de reparatie te vergoeden.
En het is de vraag hoe ze daar mee om zullen gaan, als onderdelen dadelijk niet meer verkrijgbaar zijn.
Dan is hij toch total loss en krijg je de waarde uitgekeerd van wat een expert het waard vindt?

En de fiets ben je dan kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Nu online
ben wel benieuwd hoe een verzekeringsmaatschappij daar uiteindelijk mee om zal gaan.
als 50% nu besluit de verzekering pootje te lichten, zal de verzekering niet happig meer zijn op uitkeren bij diefstal van een VM...
Dat zal wel loslopen, afspraak is afspraak voor de verzekeraar. Die zullen niet stoppen met uitkeren als er plotseling meer fietsen worden gestolen. De premie voor nieuwe verzekeringen zal uiteindelijk wel omhoog gaan.
maxnl schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 14:58:
[...]
Dat vraag ik mij ook af, want wie wil er nu nog een VanMoof? Aan de andere kant zijn de onderdelen nu wel weer bijzonder geliefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat had een dief voorheen aan een VM? Ik neem aan dat deze na diefstal niet meer bruikbaar is?

Dan zou het alleen voor de onderdelen zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Wolly schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 16:20:
Wat had een dief voorheen aan een VM? Ik neem aan dat deze na diefstal niet meer bruikbaar is?

Dan zou het alleen voor de onderdelen zijn geweest?
Er werden regelmatig VM gestolen ze hadden ook een zogenaamd bike team dat dan achter je fiets aanging als deze gestolen was. Door de bluetooth en GPS tracker met speciale apparatuur goed te vinden. Of het meer een marketing gimmick was weet ik niet, maar er staan vast nog wel filmpjes van online.

Omdat de fiets voor de gemiddelde 'low countries' junk geen nut had, maar wat er regelmatgi geberude was dat ze het 'schopslot' toch nog probeerde open te schoppen of te krijgen door de fiets met druk over de grond te slepen met het achterwiel (lees kapotte spaken of meer) als het niet lukte werd de fiets natuurlijk niet netjes teruggezet maar weggesmeten. Ook een VM moet je dus goed ergens aan vastzetten, alleen al om schade te voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Exact..dat ga je terug zien als werkelijk slachtoffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
xileS schreef op zondag 16 juli 2023 @ 20:32:
[...]

Touch unlock heb ik al een langere tijd uit staan, want ik heb mijn fiets vaak voor de deur staan en merkte als ik mijn mobiel op het bureau liet, alsnog buiten mijn fiets kon unlocken 7(8)7. Wellicht dat het met de nieuwe firmware beter gaat, maar dat zou ik even moeten testen.
Zojuist getest en nog steeds kan mijn fiets geunlocked worden terwijl telefoon 10 meter verder ligt. Niet dat iemand het nog gaat stelen, maar is niet zo handig dit ;p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
xileS schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 18:41:
[...]

Zojuist getest en nog steeds kan mijn fiets geunlocked worden terwijl telefoon 10 meter verder ligt. Niet dat iemand het nog gaat stelen, maar is niet zo handig dit ;p.
Weigert hier wel netjes dienst (mits je hem op de "dichtbij" stand zet).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqot2sakSFI02C8ZEXJE6C7wGow=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JtLDqpH7n4IFGXyTRfTcPnjF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
maxnl schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 18:48:
[...]

Weigert hier wel netjes dienst (mits je hem op de "dichtbij" stand zet).

[Afbeelding]
Ja had slider helemaal naar links en telefoon na een paar x dichtbij testen verder weg neergelegd. na vaak genoeg op de knop rammen, ging die toch aftellen. Misschien dat het ook aan mijn telefoon kan liggen..

Had eerder al eens getest, maar met nieuwste firmware is het eigenlijk nog hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:14
maxnl schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:15:
[...]

Ooit van een Gauss curve gehoord, of een Weibull distributie.
Een gemiddelde van 10 jaar betekent dat er ook fietsen zijn die 20 jaar mee gaan.
De fiets zal ontworpen worden voor 10 jaar, wat normaal betekent dat 90% de 10 jaar moet halen. Voor een auto rekenen ze met 20.000 km per jaat, oor een fiets weet ik het niet, ik vermoed rond de 2000 km.
Als je 1000 km per jaar rijdt zoals veel occasionele fietsers, dan is 10 jaar een eitje. Doe je 10.000km per jaar dan is je fiets wat sneller afgeschreven…

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Volgende week gaat mijn s3 voor een onderhoudsbeurt bij een aangesloten partner van VanMoof.
(Heb gebeld en dat kan nog doorgaan)

Ik wilde nieuwe BBB schijfremmen gemonteerd hebben maar zij zeiden dat dit ook gewoon die schijven van de S5 kunnen zijn. Ik kon geen argumenten verzinnen om ze tegen te spreken.

Wat is jullie mening? Zijn die S5 schijven van een beetje kwaliteit of zijn de BBB-schijven beter?

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Ferruginous Hwk schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 21:06:
Volgende week gaat mijn s3 voor een onderhoudsbeurt bij een aangesloten partner van VanMoof.
(Heb gebeld en dat kan nog doorgaan)

Ik wilde nieuwe BBB schijfremmen gemonteerd hebben maar zij zeiden dat dit ook gewoon die schijven van de S5 kunnen zijn. Ik kon geen argumenten verzinnen om ze tegen te spreken.

Wat is jullie mening? Zijn die S5 schijven van een beetje kwaliteit of zijn de BBB-schijven beter?
Als ze maar geperforeerd zijn dan moeten beide prima zijn, enige argument zou de prijs dan zijn eventueel. Beide is dankzij de sleuven/gaten al een grote voortuitgang: geen gepiep meer en zelfs ook wat betere remkracht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Tommie12 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:58:
[...]

Als je 1000 km per jaar rijdt zoals veel occasionele fietsers, dan is 10 jaar een eitje. Doe je 10.000km per jaar dan is je fiets wat sneller afgeschreven…
De VM fiets is altijd gepresenteerd als een stadsfiets...een stadsfiets moet tegen een stootje kunnen en is meer gericht op dagelijks gebruik (althans tijdens droog weer/zomers.) het is geen aaibike..oftewel een soort snowflake op wielen...dat de VM (S3) blijkt te zijn.

Zelf al aan het kijken naar een opvolger samen met mijn zoon, onze S3 houden we mooi en rijden hem helemaal op (die van ons heeft ruim 5100 op de teller en vertoonde nooit serieuze problemen...maar dat kan morgen of over 10 jaar anders zijn)

Het wordt mogelijk de Lemmo One, en dan de riem uitvoering.
https://www.lemmofuture.com

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bb15
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:42
Iceman22 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 08:55:
Hi all,

Ik kamp ineens met een VM probleem en weet niet zo goed wat ik moet doen. Heeft iemand advies voor me? De e-shifter deed het niet meer, kreeg error 44. Via-via een gebruikte e-shifter gekocht, maar wat denk je: werkt ook niet. Fiets gaat in versnelling 1-2-3 gewoon normaal, maar in de laatste versnelling klikt die niet of trekt die niet door. Daardoor voelen mijn snelheden boven de 20 helemaal alsof ik in lucht sta te trappen. Weet iemand wat ik hier tegen kan doen? Geen enkele reparateur wil er iets mee doen in mijn omgeving.

Ik had het recent gekocht en de fiets was een rib uit mijn lijf, een slim idee was het niet. Dus ik hoop niet dat ik hem nu moet afschrijven.
Green Bikes Haarlem (bij station) heeft een top oplossing voor VanMoof E-Shifter Error 44 probleem, zie https://greenbikes.nl/elektrische-fietsen/vanmoof/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyrsvp5
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-07-2023
Beste

Is er al iemand die 1.9.3 heeft -EN- de Moofer app heeft getest?
Of te wel; is de S3 nog steeds op US stand bruikbaar met 1.9.3?
Heeft iemand die ervaring?

Veel dank, Frank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• [911]
De Spelt kon het niet laten er een stukje over te maken
https://speld.nl/2023/07/...pakt-vanmoof-van-de-auto/

En radio Veronica maakte een vermakelijk nummer:
https://www.dumpert.nl/item/100066980_af2ebdf8

Ook deze was wel grappig:
Afbeeldingslocatie: https://media.dumpert.nl/dmp/media/image/5/3/6/53678e3c-d618-cf4d-3be9-df037a7b5218/image.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door [911] op 20-07-2023 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
[911] schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 15:12:
De Spelt kon het niet laten er een stukje over te maken
https://greenbikes.nl/elektrische-fietsen/vanmoof/

En radio Veronica maakte een leuk nummer:
https://www.dumpert.nl/item/100066980_af2ebdf8

Ook deze was wel grappig:
[Afbeelding]
Verkeerde link naar de spelt, of ik mis de grap :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06-2024
frankyrsvp5 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:35:
Beste

Veel dank, Frank
Ik heb 1.8.2 op mijn S3 en de app zegt dat er geen nieuwe versie beschikbaar is. Voor wie is de 1.9.3 versie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
iscorpio schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 17:14:
[...]

Ik heb 1.8.2 op mijn S3 en de app zegt dat er geen nieuwe versie beschikbaar is. Voor wie is de 1.9.3 versie dan?
Voor iedereen, echter wordt deze uitgefaseerd uitgerold ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Laatst online: 11:46
iscorpio schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 17:14:
[...]

Ik zit zelfs nog op 1.8.1 :+

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
xileS schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:42:
[...]

Verkeerde link naar de spelt, of ik mis de grap :+
Je miste de grap inderdaad.... want het was de verkeerde link ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HAWK Wizard
frankyrsvp5 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:35:
Beste

Veel dank, Frank
`
Heb - na wat consultatie bij mede Tweakers - de sprong gewaagd en .........zowel 1.9.1 als 1.9.3. werken prima met Moofer (los van kleine error voor het inloggen, maar dat heeft verder geen effect).

Je kunt met deze config ook naar de US verhuizen, dus no worries, en ook de stoomboot werkt goed, net als de andere Moofer features.

Bluetooth connectie (met Android phone) lijkt stabieler te werken. Verder kun je nu met zowel linker (bel) als rechter (boost) knop de fiets unlocken (zolang de vM servers nog in de lucht zijn, uiteraard moet je altijd ook een pincode instellen zodat je ook offline of zonder smartphone je fiets kunt ontgrendelen!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
HAWK Wizard schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 20:45:
[...]
Verder kun je nu met zowel linker (bel) als rechter (boost) knop de fiets unlocken (zolang de vM servers nog in de lucht zijn, uiteraard moet je altijd ook een pincode instellen zodat je ook offline of zonder smartphone je fiets kunt ontgrendelen!).
Dus de 'backup unlock code' werkt wel alleen nog op de linker knop, maar 'touch unlock' als je dichtbij genoeg bent werkt vanaf dan op beide knoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
oscarwashere schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 21:31:
[...]

Dus de 'backup unlock code' werkt wel alleen nog op de linker knop, maar 'touch unlock' als je dichtbij genoeg bent werkt vanaf dan op beide knoppen?
Unlock code werkt volgens mij ook op de rechter. Had vandaag toevallig getest, vroeg mij wel om een code. Kwam alleen niet van de slot af, was denk ik een toeval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Rxh8dLYH3nsZA7qNiNq-eUhGLw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/p9Wu6kmEKzGRdEjkZPvDzf71.png?f=fotoalbum_large
Bizar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

eisbaer schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:25:

Die json met encryptie sleutel heb ik laatst wel via bikey veilig gesteld voor de zekeheid maar dit testresultaat is strijdig met de bewering dat voor een app unlock contact met de server nodig is, tenzij hij niet iedere keer naar de server connect. Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen.
De Bikey app werkt idd alleen met bluetooth. Dat is ook wat Cowboy zegt op de site. Van Moof zei (denk ik) dat je altijd internet nodig hebt omdat hun app steeds contact maakt met het thuisfront als je gaat fietsen.
Maar Bikey werkt gewoon zo. Prima oplossing. Lekker lightweight. Ik ga die key heel goed bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

mphilipp schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 00:10:
[...]

De Bikey app werkt idd alleen met bluetooth. Dat is ook wat Cowboy zegt op de site. Van Moof zei (denk ik) dat je altijd internet nodig hebt omdat hun app steeds contact maakt met het thuisfront als je gaat fietsen.
Maar Bikey werkt gewoon zo. Prima oplossing. Lekker lightweight. Ik ga die key heel goed bewaren.
Ik vind het nog steeds onduidelijk hoe de VM app werkelijk werkt. Ik lees tegenstrijdige beweringen en met de moofer app zonder internet connectie kon ik unlocken. Maar je hebt gelijk, de encryptie key veilig stellen is wel zo verstandig.

Met bikey op android lukt unlocken mij niet via de daar gegenereerde key. Hierover heb ik contact met de ontwikkelaar die het op firmware 1.8.2 getest heeft. Unlocken met bikey op IOS, met de daarop gegenereerde key, lukt wel nadat ik de fiets firmware ge-update had. Van 1.7.1 naar 1.7.6 naar 1.8.1 gegaan. Een nieuwere versie dan 1.8.1 wordt vooralsnog niet aangeboden in mijn VM app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
eisbaer schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 06:20:
[...]
Ik vind het nog steeds onduidelijk hoe de VM app werkelijk werkt. Ik lees tegenstrijdige beweringen en met de moofer app zonder internet connectie kon ik unlocken. Maar je hebt gelijk, de encryptie key veilig stellen is wel zo verstandig.

Met bikey op android lukt unlocken mij niet via de daar gegenereerde key. Hierover heb ik contact met de ontwikkelaar die het op firmware 1.8.2 getest heeft. Unlocken met bikey op IOS, met de daarop gegenereerde key, lukt wel nadat ik de fiets firmware ge-update had. Van 1.7.1 naar 1.7.6 naar 1.8.1 gegaan. Een nieuwere versie dan 1.8.1 wordt vooralsnog niet aangeboden in mijn VM app.
Heb de key al in een json file zitten (via großartig), maar als ik die wil importeren in de Bikey app, dan geeft deze een error.
Is key van een S3 (zowel firmware 1.8.2 als 1.9.3) dus dat zou moeten werken toch?

Iemand deze import als eens gebruikt en werkend?
Wilde namelijk voorkomen datmijn vM credentials bij de concurrent komen te liggen......(uiteraard zeggen ze van niet).

Goed, heb al de Moofer app, maar weet niet of die ook offline werkt, die Bikey app claimt van wel (nadat key gegenereerd of geïmporteerd is).

[ Voor 7% gewijzigd door HAWK Wizard op 21-07-2023 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

HAWK Wizard schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 08:00:
[...]
Heb de key al in een json file zitten (via großartig), maar als ik die wil importeren in de Bikey app, dan geeft deze een error.
Is key van een S3 (zowel firmware 1.8.2 als 1.9.3) dus dat zou moeten werken toch?
Die key maken mbv de Grossartig app is niet nodig als je een S3 hebt. Ik heb 'm iig niet gebruikt en het werkt. Die key veilig stellen via die app is nodig als je een andere Van Moof hebt. Dan kun je de key vast veilig stellen en dan hopen dat er straks ondersteuning voor jouw fiets komt in Bikey of een andere app.

Maar je kunt dus gewoon je fiets 'aan zetten', en via de Bikey app inloggen bij Van Moof en dan haalt hij zelf de key op en die kun je dan ook via dezelfde app exporteren naar een bestand. Vanaf dat moment kun je je S3 via de Bikey app bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Welcome in the low countries.... Inmiddels biedt het 'suffe' merk Amslot via een loting kans voor 200 VM rijders (bezitters) om hun fiets gratis om te ruilen voor een Amslot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

[...]
De key van een S3 (zowel firmware 1.8.2 als 1.9.3) dus dat zou moeten werken toch?
Nee, dat werkt inderdaad niet. Je zou verwachten dat bikey dezelfde json key file genereert en accepteert als die van großartig, maar ze blijken inhoudelijk verschillend te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

litebyte schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 10:36:
[...]
Welcome in the low countries.... Inmiddels biedt het 'suffe' merk Amslot via een loting kans voor 200 VM rijders (bezitters) om hun fiets gratis om te ruilen voor een Amslot.
+1 voor de (aasgier) actie, maar -1 voor dat mijn inziens kwalitatief minderwaardige product waarvoor je je Van Moof in moet ruilen. Hooguit zinnig als je een rampen S3 hebt die helemaal gaar is en alleen nog maar foutcodes uitbraakt. Dan heb je een fiets die je snel weer kunt verkopen en zie je zo nog wat geld terug voor je aankoop. Maar ik ga mijn goed rijdende Blue Thunder echt niet inruilen voor zo'n ding.

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 21-07-2023 19:00 . Reden: 0 reden om op een dergelijke manier te communiceren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

eisbaer schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 10:50:
[...]
Nee, dat werkt inderdaad niet. Je zou verwachten dat bikey dezelfde json key file genereert en accepteert als die van großartig, maar ze blijken inhoudelijk verschillend te zijn.
Waarschijnlijk gaan ze hun software dan nog aanpassen. Je kunt voor de gein Bikey en de grossartig app proberen en kijken hoe de json files verschillen. Maar zoals gezegd is grossartig ook niet nodig voor de S3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:07
Is de kwalificatie 'pauperding' nog ergens op gebaseerd? Of alleen op de looks? Ik kom eigenlijk maar vrij weinig tegen over dit merk op het internet.

[ Voor 45% gewijzigd door Notna op 21-07-2023 19:02 . Reden: Even de quote verwijderd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Bartske schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 11:26:
[...]

Is de kwalificatie 'pauperding' nog ergens op gebaseerd? Of alleen op de looks? Ik kom eigenlijk maar vrij weinig tegen over dit merk op het internet.
Het heeft niets met (ver)paupering/pauperding te maken...Amslot is een vrij bekend merk en verkoopt heel veel fietsen staat in de top tien, vergelijkbaar met de 'keukenfiets' Stella
De enige pauper opmerking die op z'n plaats is, is in relatie tot iemands anders zijn fiets te strippen (lees met je gore pauperpoten van iemand anders zijn bezit afblijven.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bartske schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 11:26:
[...]
Knip

[ Voor 22% gewijzigd door Notna op 21-07-2023 18:58 . Reden: Superlatieven mogen achterwege gelaten worden, zeker op ongefundeerde onderbuik gevoelens ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
[...]

Iemand deze import als eens gebruikt en werkend?
Wilde namelijk voorkomen datmijn vM credentials bij de concurrent komen te liggen......(uiteraard zeggen ze van niet).

Goed, heb al de Moofer app, maar weet niet of die ook offline werkt, die Bikey app claimt van wel (nadat key gegenereerd of geïmporteerd is).
Ook ik heb json files afgelopen week gedownload via grosshartig. Zonet even getest in bikey Android app en krijg idd ook een error.

Dus wellicht alsnog via bikey zelf inloggen weer met de vanmoof inlog en vanuit hun app weer een extra json opslaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel Moonshine
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-05 11:26
xileS schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 14:06:
[...]

Ook ik heb json files afgelopen week gedownload via grosshartig. Zonet even getest in bikey Android app en krijg idd ook een error.

Dus wellicht alsnog via bikey zelf inloggen weer met de vanmoof inlog en vanuit hun app weer een extra json opslaan?
Ook net geprobeerd en krijg ook de error in de app. "error while importing file"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
litebyte schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 00:10:
[...]

Het wordt mogelijk de Lemmo One, en dan de riem uitvoering.
https://www.lemmofuture.com
Ziet er interessant uit. Heb je toevallig al op 1 kunnen fietsen?

Krijg door jou nu ook al advertenties erover :+ . Lijkt mij er wel 1 om in de gaten te houden en zo te zien is die helemaal niet duur!

Voorlopig zijn wij (ook) nog tevreden met onze VM's, zo lang ze het nog probleemloos doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

xileS schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 16:26:
[...]

Ziet er interessant uit. Heb je toevallig al op 1 kunnen fietsen?

Krijg door jou nu ook al advertenties erover :+ . Lijkt mij er wel 1 om in de gaten te houden en zo te zien is die helemaal niet duur!

Voorlopig zijn wij (ook) nog tevreden met onze VM's, zo lang ze het nog probleemloos doen.
Ja...Google...Hahahaha...nee het is mijn zoon die me er op wees, er zijn nog geen mogelijkheden in Nederland om deze uit te proberen. In Duitsland schijnt de fiets al goed verkocht te worden. Ik moet in September in Berlin zijn, dan zal ik als ik tijd heb proberen er naar toe te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
litebyte schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 16:28:
[...]

Ja...Google...Hahahaha...nee het is mijn zoon die me er op wees, er zijn nog geen mogelijkheden in Nederland om deze uit te proberen. In Duitsland schijnt de fiets al goed verkocht te worden. Ik moet in September in Berlin zijn, dan zal ik als ik tijd heb proberen er naar toe te gaan.
En/of Faceboek, kreeg reclame op Insta :> . Voor € 2.190 kan je hem met riem en smartpac laten bezorgen in NL zo te zien. 14 dagen retourtijd, maar dat zal vast niet kosteloos zijn en weet niet of een proefritje dan wel toegestaan is.

Aangezien die ook zonder smartpack (accu) te koop is, neem ik even aan dat die ook goed als normale fiets functioneert en niet zoals onze VM dus. En de opties om de smartpack te huren ipv kopen heb ik nog mijn twijfels of dat zo slim is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zie hier in Zwitserland een A5 te koop staan met iPhone houder voor EUR 1550 en 125km op de teller. Verkoper rept met geen woord over het faillissement.

Is het risico wellicht nog waard. Of kun je een fiets al niet meer overdragen op een nieuwe eigenaar sinds het faillissement?

[ Voor 15% gewijzigd door MaZo op 21-07-2023 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
MaZo schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 16:58:
Zie hier in Zwitserland een A5 te koop staan met iPhone houder voor EUR 1550 en 125km op de teller. Verkoper rept met geen woord over het faillissement.

Is het risico wellicht nog waard. Of kun je een fiets al niet meer overdragen op een nieuwe eigenaar sinds het faillissement?
https://support.vanmoof.c...3-of-x3-fiets-veranderen-

Site doet het nog wel (zelfs mijn Rewards zie ik nog staan :o ), maar ik weet niet wat er gebeurd als oude eigenaar zijn fiets uit zijn account verwijderd.

Hoe ga je dat nu doen met je S3, met kapotte accu? Het ligt aan jezelf of je de risico waard vind, want ik weet niet waar je in Zwitserland terecht kan met de S5 als je problemen hebt? Ik zou de verkoper eventueel max €1000 bieden :P , anders zijn er vast wel betere/betrouwbaarder alternatieven.

[ Voor 17% gewijzigd door xileS op 21-07-2023 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MaZo schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 16:58:
Als je het er voor over hebt wel, maar persoonlijk zou ik het niet doen. Niet zolang er geen zekerheid is over de beschikbaarheid van onderdelen. Want KwikFit weet ook nog niet hoe dat moet gaan lopen. Die zogenaamde fabriek van Van Moof in Korea/Taiwan/China is natuurlijk niet van hen, dus die wil wel een betalende partij hebben om nog onderdelen te maken. Je kunt nergens terecht voor reparatie als het een beetje tegenzit.
Ik denk/hoop wel dat het goed komt, maar om nou voor €1500 daarop te gokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
mphilipp schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:09:
[...]

Als je het er voor over hebt wel, maar persoonlijk zou ik het niet doen. Niet zolang er geen zekerheid is over de beschikbaarheid van onderdelen. Want KwikFit weet ook nog niet hoe dat moet gaan lopen. Die zogenaamde fabriek van Van Moof in Korea/Taiwan/China is natuurlijk niet van hen, dus die wil wel een betalende partij hebben om nog onderdelen te maken. Je kunt nergens terecht voor reparatie als het een beetje tegenzit.
Ik denk/hoop wel dat het goed komt, maar om nou voor €1500 daarop te gokken...
En hij woont in Zwitersland, volgens mij heb je daar geen KwikFit en kans op kleine partijen die eventueel nog een VM daar kan fixen is volgens mij ook kleiner dan hier.

Ik keek gisteren even op Marktplaats en kwam toch een aantal verschillende tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
xileS schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:07:
[...]

https://support.vanmoof.c...3-of-x3-fiets-veranderen-

Site doet het nog wel (zelfs mijn Rewards zie ik nog staan :o ), maar ik weet niet wat er gebeurd als oude eigenaar zijn fiets uit zijn account verwijderd.

Hoe ga je dat nu doen met je S3, met kapotte accu? Het ligt aan jezelf of je de risico waard vind, want ik weet niet waar je in Zwitserland terecht kan met de S5 als je problemen hebt? Ik zou de verkoper eventueel max €1000 bieden :P , anders zijn er vast wel betere/betrouwbaarder alternatieven.
Ik zit zelf al met een kapotte S3 waarvan de accu dood is. Ik had een afspraak staan in Amsterdam voor reparatie begin augustus, maar ja…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
MaZo schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:12:
[...]
Ik zit zelf al met een kapotte S3 waarvan de accu dood is. Ik had een afspraak staan in Amsterdam voor begin augustus, maar ja…
Ja dat is wel balen. Mijn vriendin heeft nu ook een error 44, de e shifter :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
MaZo schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:12:
[...]
Ik zit zelf al met een kapotte S3 waarvan de accu dood is. Ik had een afspraak staan in Amsterdam voor begin augustus, maar ja…
Ik heb geen idee wat de kans is dat dit ook met een S5 gaat gebeuren, dus dan kan je zelf afwegen of het waard is.

Ik heb nog geen partijen gezien die een kapotte accu in NL voor je kan repareren. Jij wel? Het is misschien te overwegen als je in NL bent met je S3 om deze aan een partij gelijk te verkopen met de kapotte accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
[911] schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:14:
[...]

Ja dat is wel balen. Mijn vriendin heeft nu ook een error 44, de e shifter :/
Daar zijn wel al verschillende oplossingen voor zag ik! Mocht je het ontgaan zijn, er zijn een paar partijen die de hele achterwiel vervangen, waardoor er geen e-shifter meer nodig is. Iets van 300 piek kost dat.

Volgens mij zag ik ook dat er reparaties aan de e-shifter mogelijk zijn, maar ik weet niet of dat duurzaam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
xileS schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:14:
[...]

Ik heb geen idee wat de kans is dat dit ook met een S5 gaat gebeuren, dus dan kan je zelf afwegen of het waard is.

Ik heb nog geen partijen gezien die een kapotte accu in NL voor je kan repareren. Jij wel? Het is misschien te overwegen als je in NL bent met je S3 om deze aan een partij gelijk te verkopen met de kapotte accu.
Ja, ik neem hem zoiezo mee en stal hem dan bij mijn ouders. Wellicht kan ik voor die tijd een accu scoren en anders later. Zag nieuwe accu’s op Marktplaats staan voor EUR 400-500, maar dat gaat me te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-05 18:56
Las net dit over onderdelen van VM…

https://www.noordhollands...google&utm_medium=organic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
De bedoeling van de site is dat het uiteindelijk een soort marktplaats wordt voor fietsonderdelen. Er is echter één groot probleem: hoewel veel mensen aangeven op zoek te zijn naar onderdelen voor hun elektrische fiets, is er nog geen enkele partij die ze aanbiedt.
Ook hij heeft geen oplossing voor een nieuwe accu.

Maar is zo'n accu vervangen, letterlijk gewoon oude eruit en nieuwe erin? Er hoeft niks softwarematigs ingesteld te worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Ik kan het mij haast niet voorstellen maar zullen de VM rijders dan toch geluk hebben
https://www.rtlnieuws.nl/...htbij-serieuze-gegadigden

[ Voor 3% gewijzigd door Steenw op 21-07-2023 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1214048

Knip

[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 21-07-2023 18:57 . Reden: Onbeschofte reacties hebben hier niets te zoeken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

xileS schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 16:40:
[...]

Aangezien die ook zonder smartpack (accu) te koop is, neem ik even aan dat die ook goed als normale fiets functioneert en niet zoals onze VM dus. En de opties om de smartpack te huren ipv kopen heb ik nog mijn twijfels of dat zo slim is.
Ja, er zit zelfs een specifieke draaiknop op de achteras om de fiets snel in electrische ondersteuning/zonder te zetten waarbij de motoro totaal los van de as is, zonder tegenwerking. Als de fiets zo succesvol is in Duitsland zal het niet lang duren of deze ook in Nederland uit te proberen is. Ze willen zich ook gaan richten op lease (van de smartpack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

xileS schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:17:
[...]

Daar zijn wel al verschillende oplossingen voor zag ik! Mocht je het ontgaan zijn, er zijn een paar partijen die de hele achterwiel vervangen, waardoor er geen e-shifter meer nodig is. Iets van 300 piek kost dat.

Volgens mij zag ik ook dat er reparaties aan de e-shifter mogelijk zijn, maar ik weet niet of dat duurzaam is.
In Alkmaar toch...gaan het nog druk krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
litebyte schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 22:18:
[...]

In Alkmaar toch...gaan het nog druk krijgen :)
Green bikes Haarlem zag ik hier voorbij komen en ik zie wat op marktplaats

https://link.marktplaats.nl/m2001543244

https://link.marktplaats.nl/m2000474775

Met geen van allen heb ik ervaring..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:32
Kwam toevallig het volgende topic tegen; https://www.reddit.com/r/...ssful_eshifter_repair_s3/

Ben benieuwd of dit 100 ohm weerstandje meestal de oorzaak is van de eshifter problemen. Als dat het geval is, lijkt het erop dat de bovenstaande reparateurs wel erg snel 200-250 euro verdienen.
Pagina: 1 ... 135 ... 143 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.