Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 23:08
anboni schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:00:
[...]

Mijn enige succesvolle interactie met een recruiter was een ZZPer met z'n huisadres als kantoor. Juist de grotere bureaus waren voor mijn gevoel aan het hengelen naar CVs en telefoonnummers.
Oké, goed te horen. Dan toch maar een gesprek houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:51

H-W

Tja of het zit toch anders in elkaar. Heb je dat bedrijf zelf al benaderd? Misschien staat de vacature nog niet bij hen online vanwege dat recruitment bureau? Niet dat je nu direct de recruiter moet passeren maar dan weet je wel of er inderdaad iemand wordt gezocht voor die functie bij dat bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
H-W schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 22:53:
Tja of het zit toch anders in elkaar. Heb je dat bedrijf zelf al benaderd? Misschien staat de vacature nog niet bij hen online vanwege dat recruitment bureau? Niet dat je nu direct de recruiter moet passeren maar dan weet je wel of er inderdaad iemand wordt gezocht voor die functie bij dat bedrijf.
Pas in het weekend bedacht ik om eens te gaan kijken welk bedrijf/bedrijven de vacature zou kunnen hebben. Dan lukt contact opnemen niet echt meer.
En eerste gesprek heb ik online om 9:30 vandaag. Dus niet meer zo gek veel mogelijkheid om nog even contact op te nemen, ga wel een poging wagen dadelijk om 9:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W

H-W

Ah zo, nee dan is er wel weinig tijd om het uit te zoeken. Bijzonder trouwens dat dat bureau wel direct tijd voor je heeft, of ligt dat aan mij?

Mocht het je droombaan zijn, succes zodadelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Topicstarter
Ramon 73 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:51:
[...]
Vraag aan de community?
Stel je wordt gecontacteerd voor een vrij hoge functie (teamleider 12-koppig team) en het bureau heeft 2 medewerkers en werkt vanuit een woonhuis. Wat doe je dan?
Ik zou een dergelijke functie niet meteen "vrij hoog" noemen. Hangt beetje van de invulling, verantwoordelijkheden, vrijheidsgraden en managementlagen af, maar "teamlead" kan in Nederland zowel een zuiver operationele rol zijn, als een full-blown middenmanagementfunctie en alles daar tussenin.
Deze week kreeg ik bericht op LinkedIn van een recruiter, vlak over de grens bij Aken (voor mij dicht bij huis). Trainingsafdeling met 12 trainers in een internationaal technisch bedrijf. Nu zit er maar 1 bedrijf dat in aanmerking komt in die sector en regio. Daar is de vacature niet te vinden. Het voelt meer als cv-tjes hengelen met niet-bestaande vacatures?
Kan me nml niet voorstellen dat een groot internationaal bedrijf de werving exclusief bij een microscopisch klein recruitment bedrijfje legt.
Gewoon vragen om wélk bedrijf het gaat en waar je de vacature van het bedrijf op hun eigen website kunt vinden. Als ze exclusief werken vertellen ze je dat meteen (want je moet tóch via hen), weigeren ze dat, schuiven ze idd ws CV's. In dat laatste geval zou ik even doorvragen tot je genoeg informatie hebt alsnog het juiste bedrijf te Googlen.

"vlak over de grens bij Aken" kan best wel eens heel ruim geinterpreteerd moeten worden.

Groot internationaal bedrijf kan best *ook* samenwerken met een klein recruitmentkantoor, maar de kans dat ze exclusief met hen samenwerken lijkt me klein. Zeker niet voor lager/middenmanagementfuncties.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
unezra schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 07:29:
[...]

Ik zou een dergelijke functie niet meteen "vrij hoog" noemen. Hangt beetje van de invulling, verantwoordelijkheden, vrijheidsgraden en managementlagen af, maar "teamlead" kan in Nederland zowel een zuiver operationele rol zijn, als een full-blown middenmanagementfunctie en alles daar tussenin.

[...]

Gewoon vragen om wélk bedrijf het gaat en waar je de vacature van het bedrijf op hun eigen website kunt vinden. Als ze exclusief werken vertellen ze je dat meteen (want je moet tóch via hen), weigeren ze dat, schuiven ze idd ws CV's. In dat laatste geval zou ik even doorvragen tot je genoeg informatie hebt alsnog het juiste bedrijf te Googlen.

"vlak over de grens bij Aken" kan best wel eens heel ruim geinterpreteerd moeten worden.

Groot internationaal bedrijf kan best *ook* samenwerken met een klein recruitmentkantoor, maar de kans dat ze exclusief met hen samenwerken lijkt me klein. Zeker niet voor lager/middenmanagementfuncties.
Gesproken met de recruiter. Vlak over de grens bij Aken is inderdaad vlak over de grens, ik rijd wel eens langs het bedrijf met de racefiets. Dus het is echt maar een steenworp over de grens.
En gezien de sector en bedrijfsgrootte kon het eigenlijk maar één bedrijf zijn. De recruiter was er heel open in en vermeldde gelijk de naam.
Het bedrijf zet het recruimentbureau in voor de middlemanagement en hogere functies, puur om het kaf van het koren te scheiden. Hun ervaring is dat functies online reacties aantrekken als een gloeilamp muggen op een zomeravond. En dan is HR veel tijd kwijt met sollicitaties die niet ter zake doen, eerste gesprekken die niks opleveren etc. Waarom zo'n grote firma (±1000 FTE) met een achterkamer recruiter werkt heb ik niet gevraagd, niet de tijd of het moment voor die vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:43
Net een bericht van een recruiter waarmee ik al een connectie ben op Linkedin:

Graag voeg ik je toe aan mijn netwerk. Daarnaast zie ik dat je ****** ook volgt als bedrijf, leuk! Mogelijk kunnen wij wat voor elkaar betekenen in de toekomst.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Dat "ik zie dat je X ook volgt" doen ze om je het idee te geven dat het een persoonlijk bericht is ipv een compleet canned response.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromoris
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:34
Idd, ze kunnen geautomatiseerd best wel het een en ander uit je profiel halen om daarmee een """persoonlijk""" bericht op te stellen. Ben ook al werkervaring en reviews (van ongeveer 10 jaar geleden :P ) tegen gekomen. Veel van die zooi is met een LinkedIn recruiter account in een template te gieten (voor gemakkelijk spammen). En je hebt ook programma's die tegen LinkedIn aan draaien om berichten in bulk uit te sturen. Die maken nog wel het vaakst gebruik van dat soort slimmigheden.
Heb het nu een keer gehad dat een recruiter met mij contact opnam, netjes het code woord gebruikte, maar nog steeds dankzij zo'n programma het bericht met mijn initiaal begon (ipv mijn voornaam). Heb hem daar nog op geattendeerd, maar blijkbaar heeft zijn programma (en ik vermoed ook andere programma's) op dat gebied beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinkother
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-09 09:27
unezra schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:30:
[...]

Yep.

Gisteren belden ze weer... Het "oh, sorry, we zetten nu ECHT in het systeem dat we jou en je collega's niet mogen benaderen" was duidelijk opnieuw een loze belofte. (Ik heb overigens niet opgenomen.)

Fin. Ze hebben het nu dus voor elkaar dat we vanuit heel ITNL geen zaken meer met ze doen. Dit soort praktijken zijn we niet van gediend. (Andere partij die hun hand overspeelde door net te doen of ze preferred supplier zouden worden idem.)

Wát een ballentent.

Bij zo'n bedrijf hoop je echt dat zowel bedrijven als kandidaten in de gaten krijgen wat voor veehandel ze bedrijven en het hele bedrijf links laat liggen Het zijn dit soort bedrijven waardoor externe recruitment zo'n slechte naam heeft.
Vandaag weer een nieuwe accountmanager. Geen notities te vinden in hun systeem. Wat een bedrijf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromoris
Thinkother schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:16:
[...]

Vandaag weer een nieuwe accountmanager. Geen notities te vinden in hun systeem. Wat een bedrijf..
Denk eerder """Geen notities te vinden in hun systeem""". Makkelijker om het toch nog een keertje te proberen, nee heb je en ja kan je krijgen. Worst case ben je even goed af als je voorganger (en waarschijnlijk toch binnen dezelfde termijn er weg). Dat jij daar last van hebt wordt door de andere partij toch niet als probleem ervaren.

Je zou nog eventueel hun domeinen als spam op laten nemen in je mailfiltering dan heb je daar minder last van. Telefoonnummers blokkeren wordt wat moeilijk als ze hun eigen nummer gebruiken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Van een recruiter die de afgelopen anderhalf jaar voor drie verschillende recruitmenttoko's heeft gewerkt:
Goede woensdag middag,

Ik hoop dat dit bericht je goede bereikt en dat je al een goede eerste helft van je week hebt! Mijn naam is R. Ecruiter, en ik wil me graag aan je voorstellen. Als recruiter met een sterke affiniteit voor .NET en een focus op freelance posities in Nederland, ben ik voortdurend bezig met het vinden van hoogwaardige Freelancers.

Mijn visie op recruitment gaat verder dan simpelweg functies vervullen; het draait om het opbouwen van waardevolle relaties. Ik hecht persoonlijk meer waarde aan het leren kennen de persoon en eigenschappen van ieder individu en de kracht van connecties. Daarom organiseer ik regelmatig informele bijeenkomsten, vergaderingen en projecten gericht op .NET, waar gelijkgestemde professionals kunnen netwerken en hun ervaringen kunnen delen.

Transparantie staat bij ons centraal. We geloven in open communicatie en duidelijkheid over onze werkwijze. Ons doel is om jouw belangen te behartigen en jouw carrièredoelen te ondersteunen. Wat betreft onze vergoeding hanteren we een bescheiden percentage dat we vol trots transparant hanteren. Het is belangrijk voor ons dat jij de toegevoegde waarde van onze samenwerking volledig begrijpt.

Ik heb het voorrecht gehad om sterke langdurige relaties op te bouwen met zowel klanten als kandidaten, en ik zie potentieel in jouw profiel wegens de werkervaring in .NET. Graag zou ik de gelegenheid willen hebben om je persoonlijk te ontmoeten, of dat nu face-to-face is in ons nieuwe kantoor in Rotterdam of via een Teams-gesprek.

Jouw doelen en ambities zijn voor mij van groot belang, en ik ben vastbesloten om samen te werken aan een succesvolle toekomst. Laten we die eerste stap zetten en een moment afspreken om nader kennis te maken?
Holy wall of text, die kun je terugkrijgen ook:
Goedemiddag R. Ecruiter,

Bedankt voor je uitgebreide bericht dat zwaar neigt naar te zijn gegenereerd door ChatGPT.

De afgelopen twee maanden was ik op zoek naar een nieuwe opdracht, en heb ik met, zonder overdrijven, minstens tien recruiters gesproken die allemaal "eventjes 15-20 minuten" wilden Teamsen om mij beter te leren kennen. Dit resulteerde steevast in gesprekken van meer dan een half uur, om vervolgens nooit meer wat van de betreffende recruiter te horen of opdrachten toegespeeld te krijgen die ruim buiten mijn interessegebied of reisbewilligdheid lagen. Stuk voor stuk beloofden ze ook bijzonder transparant te zijn, exclusief voor opdrachtgevers te werken en een bescheiden marge te hanteren. Resultaat was dat men zo doorzichtig als modder was en dat ik door verschillende partijen zou worden aangeboden op dezelfde opdrachten, voor marges van 15 tot 25 euro per uur, waarbij men met droge ogen beweerde dat het daardoor voor mij overblijvende tarief echt het absolute maximum was. De recruiter moest immers ook eten. Dat is prima, maar niet van 25 euro per uur die met leugens van mijn tarief wordt afgesnoept.

Laat ik dan ook botweg zeggen: ik zoek back-end .NET-opdrachten (een béétje front-end is prima) voor langere termijn (>6 maanden), regio X, maximaal (en dan ook echt maximaal) 45 minuten reistijd vanaf Y, maximaal 32 uur per week, € Z per uur afhankelijk van wat men in mijn rol zoekt en overige voorwaarden.

Ik hoor het graag wanneer je een concrete opdracht hebt die binnen deze criteria valt, dan inclusief naam en locatie van opdrachtgever, tariefbereik en door jullie ingehouden marge.

Tot dan!

* CodeCaster
oOo

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 21:41
Lijkt me wel een gezellige baan, recruiter zijn. Gewoon de hele dag koffie drinken en mensen leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
Voggy schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:28:
Lijkt me wel een gezellige baan, recruiter zijn. Gewoon de hele dag koffie drinken en mensen leren kennen.
Denk dat het je nog vies tegen gaat vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lijkt mij een klotebaan. Altijd targets targets targets en als het even tegenzit mag je je biezen pakken of voor een laag salaris (want zonder de bonus) iedereen naar de mond praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Het is primair gewoon callcenter werk. Ben wel eens bij zo'n recruiter toko langsgeweest. Ik vond het hel op aarde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koos Werkloos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 01:37
Nou, zo'n gezellige baan lijkt het me niet. Je wordt keihard afgerekend op het aantal kandidaten dat je plaatst, de concurrentie is moordend, als je kandidaat niet wordt aangenomen is alles voor niets geweest (no cure, no pay), je werkt continu onder hoogspanning, je zit veel aan de telefoon, je moet mensen overtuigen hun baan op te geven terwijl ze eigenlijk prima op hun plek zitten, je krijgt veel nee te horen omdat zowel veel werknemers als werkgevers recruiters helemaal zat zijn, je moet mensen zien als handelswaar, je kan niet helemaal eerlijk zijn, je moet blijven aandringen en ga zo maar door. De meeste recruiters houden het dan ook niet lang vol.

[ Voor 3% gewijzigd door Koos Werkloos op 24-08-2023 08:49 ]

Verwijderd

Wolly schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:06:
[...]

Lijkt mij een klotebaan. Altijd targets targets targets en als het even tegenzit mag je je biezen pakken of voor een laag salaris (want zonder de bonus) iedereen naar de mond praten.
Het liegen/voor de gek houden lijkt mij ook echt niet fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
CodeCaster schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 17:23:
Van een recruiter die de afgelopen anderhalf jaar voor drie verschillende recruitmenttoko's heeft gewerkt:

[...]

Holy wall of text, die kun je terugkrijgen ook:

[...]

oOo
Ik heb precies hetzelfde bericht gehad :D De enorme lengte van het bericht viel mij ook op.

[ Voor 6% gewijzigd door Azer op 24-08-2023 07:47 ]

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

[...]

Is het ook, tenzij je een dikke huid hebt en een sales tijger bent is het ook niet tof. Maar goed aan vacatures geen gebrek op de arbeidsmarkt.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• unezra

unezra

Topicstarter
[...]

Depends.
De mensenhandelaren, ja. De bureau-recruiters dus. Daar gaat het om targets, targets, targets.
Zo'n baan lijkt mij op geheel eigen manier een klotebaan.

De in-house recruiters, of de recruiters die in opdracht werken en effectief een verlengstuk vormen van HR, doen iets heel anders en dáár snap ik de lol wel van. Zij zijn echt bezig met werving en selectie, maar ook met HR advies, opstellen van vacatureteksten, etc, etc, etc.

Zoiets heb je wel degelijk een skillset voor nodig en zulke bedrijven zitten vaak mensen met een HR achtergrond. Binnen HR is het, als het in-house is, ook vaak een aparte functie en of die dan intern of extern belegdd is, maakt weinig uit voor de skillset die je nodig hebt.

Ik heb het idee dat deze categorie vaak onderschat wordt qua uitdagingen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:53
Omdat ik een interessante vacature zag, gereageerd en mocht op gesprek komen bij dat bedrijf. Op zich prima gesprek, niet heel positief, kan gebeuren. Na het gesprek geven ze aan, "we gaan direct even na bepreken en dan hoor je morgen van ons". Na 3 dagen nog niets gehoord en ik wordt dan geïrriteerd en heb ze gebeld. Zegt die mevrouw "Ja, wat kan ik eraan doen dat ik mijn collega nog niet gesproken heb". Als je als recruiter je al niet eens in een kandidaat kunt verplaatsen en je afspraken niet na komt ben ik er klaar mee. Heb echt het idee dat sommigen zich oppermachtig voelen als poortwachters van het bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:51

Louw Post

Cerenas

Heb hier ook betere ervaringen met in-house recruiters dan met bureau-recruiters. De in-house nemen in mijn ervaring toch wat meer tijd voor je en lijken ook echt naar je profiel te kijken (ook in een eerste berichtje naar je).

Zag na het zoeken in dit topic ook wat berichten over de recruiter video's. De eerste keer dat ik zo'n video van een recruiter kreeg (een in-house recruiter) vond ik het nog sympathiek en zag ik ook dat er echt naar mijn profiel gekeken is. Dit was vorig jaar en toen eigenlijk niet echt video's van recruiters meer gehad, maar de afgelopen maanden lijkt dat (bij mij iig) weer toe te nemen. Heb er 3 video's bij en geen van die 3 zijn persoonlijk, bij 1 zag ik zelfs super duidelijk dat alleen de persoonlijke aanhef er even in verwerkt was en het verder een standaard riedeltje was.

Ik gebruik eigenlijk niet heel vaak LinkedIn en ga misschien 1 of 2 keer per maand even m'n berichtjes af en kijk dan ook even kort naar de timeline. Heb aardig wat recruiters als connectie op LinkedIn en ik zie zelfs af en toe een post voorbij komen van recruiters die hun methodes proberen te verdedigen en als je dan naar de reacties kijkt dan zie je allemaal andere recruiters reageren dat ze het ermee eens zijn, alsof ze in een echo chamber zitten. Blijkbaar krijgen ze wel genoeg negatieve reacties op bepaalde methodes dat ze erover moeten posten.

Een voorbeeld daarvan was het feit dat ze soms in de aanhef "per ongeluk" een verkeerde naam zetten en dat was een hele post over hoe ze ook mensen zijn en dat ze door de druk en dergelijke wel eens foutjes maken. Tja.. kan ik me wat bij voorstellen als je precies hetzelfde berichtje naar tientallen mensen stuurt (/s).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:05
Ook weer een leuke situatie. Eind vorige week benaderd door een recruiter op LinkedIn en nadat zij eerst mijn mailadres wilde hebben, gaf ze uiteindelijk de rolbeschrijving toch door per chat. Zij schreef dat het een stap omhoog was (ik ben nu CISO, een volgende stap omhoog is in mijn geval een CISO bij een fortune 500 bedrijf) en ik een mooi salaris kreeg. Ik was benieuwd, want zo vaak komen recruiters niet in mijn mailbox met een dergelijk bericht.

De taken waren meer op ISO niveau (tactisch) en het salaris was ongeveer 30% lager dan mijn huidige package. Toen ik dit terugkoppelde schreef ze dat alleen de CEO meer verdiende in dit bedrijf (en dan heb je het over een aanbod van ongeveer 13K per maand) binnen een organisatie dat in elk continent actief is en 6000 medewerkers heeft.

Vervolgens ben ik met haar in gesprek gegaan om te vragen hoe zij dit gebenchmarkt hadden, aangezien dit niet klopt voor een dergelijke functie. Lang verhaal kort, ik heb daar voor 16 uur per maand een opdracht (ik werk ook als zelfstandige) om op strategisch niveau inrichting te geven aan de ontwikkeling van de security afdeling op het gebied van compensatie en benchmarks. En dat voor een mooi bedrag per uur. Leuk om zoiets mee te maken en dat ze ook open staan voor feedback, dat kom ik niet vaak tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:15

HSG

jongetje schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 08:56:
Omdat ik een interessante vacature zag, gereageerd en mocht op gesprek komen bij dat bedrijf. Op zich prima gesprek, niet heel positief, kan gebeuren. Na het gesprek geven ze aan, "we gaan direct even na bepreken en dan hoor je morgen van ons". Na 3 dagen nog niets gehoord en ik wordt dan geïrriteerd en heb ze gebeld. Zegt die mevrouw "Ja, wat kan ik eraan doen dat ik mijn collega nog niet gesproken heb". Als je als recruiter je al niet eens in een kandidaat kunt verplaatsen en je afspraken niet na komt ben ik er klaar mee. Heb echt het idee dat sommigen zich oppermachtig voelen als poortwachters van het bedrijf.
Sowieso de opmerking "Ja, wat kan ik eraan doen dat ik mijn collega nog niet gesproken heb" geeft al aan hoe "professioneel" ze zijn. Als bedrijven zich niet aan de afspraken houden is dat gelijk een "nee" voor mij. Jij stopt er moeite in en je krijgt het niet terug.

Wel vreemd als ze zo'n houding hebben want overal hebben ze een tekort aan mensen.

• Ramon 73
Ramon 73 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:30:
[...]

Eerste gesprek gehad vandaag. Ging prima, prettig gevoel aan overgehouden.
Vacature houder beweert 5 kandidaten te hebben....nu is het nogal een specifieke functie en betwijfel ik het ten zeerste. Afwachten maar. Zal zeker een tweede gesprek van komen, ga ik van uit.
Inmiddels is dit gesprek het laatste contact en al bijna vier weken geleden. Eerst blijft de sollicitatie ruim twee maanden hangen, dan is er ineens bloedsporen en dan komt er geen vervolg. Maandag 4 september zijn er vier volledige weken verstreken, dan geen bericht ga ik hen afschrijven. Ben malle Pietje niet.
Geen reactie is vaak interesse voor een ander. Nou ja, dat kan en mag. Maar dan schrijf je de overige kandidaten netjes even af. Het was een handjevol mensen dus veel werk gaat er niet in zitten.
En uitermate ergerlijk want we spreken hier over een van de grotere bedrijven wereldwijd, denk niet dat er veel mensen zijn die de naam niet kennen.

[ Voor 19% gewijzigd door Ramon 73 op 31-08-2023 23:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HSG

HSG

Ramon 73 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:58:
[...]

Inmiddels is dit gesprek het laatste contact en al bijna vier weken geleden. Eerst blijft de sollicitatie ruim twee maanden hangen, dan is er ineens bloedsporen en dan komt er geen vervolg. Maandag 4 september zijn er vier volledige weken verstreken, dan geen bericht ga ik hen afschrijven. Ben malle Pietje niet.
Geen reactie is vaak interesse voor een ander. Nou ja, dat kan en mag. Maar dan schrijf je de overige kandidaten netjes even af. Het was een handjevol mensen dus veel werk gaat er niet in zitten.
En uitermate ergerlijk want we spreken hier over een van de grotere bedrijven wereldwijd, denk niet dat er veel mensen zijn die de naam niet kennen.
Dus eerst duurde het vreselijk lang voordat je op eerste gesprek kon komen en nu hoor je niks meer of je op tweede gesprek kan komen of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:43
@Ramon 73
Soms moet je inderdaad een (hele) lange adem hebben bij het solliciteren. Maar je kunt ze ook zelf flink achter de vodden gaan zitten. Vraag naar een datum/deadline en als je op die dag niets hebt gehoord, dan bel je er direct de volgende dag achteraan. Wel op een goede manier natuurlijk, dat geeft de indruk dat je geïnteresseerd bent :). Soms werkt dat ook niet, maar daar kun je dan verder weinig aan doen.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter.a
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:48
Edit: verkeerde topic

[ Voor 95% gewijzigd door pieter.a op 01-09-2023 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
HSG schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 23:23:
[...]

Dus eerst duurde het vreselijk lang voordat je op eerste gesprek kon komen en nu hoor je niks meer of je op tweede gesprek kan komen of niet?
Klopt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ramon 73
Puch-Maxi schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 23:39:
@Ramon 73
Soms moet je inderdaad een (hele) lange adem hebben bij het solliciteren. Maar je kunt ze ook zelf flink achter de vodden gaan zitten. Vraag naar een datum/deadline en als je op die dag niets hebt gehoord, dan bel je er direct de volgende dag achteraan. Wel op een goede manier natuurlijk, dat geeft de indruk dat je geïnteresseerd bent :). Soms werkt dat ook niet, maar daar kun je dan verder weinig aan doen.
Eigenlijk heb ik geen zin om al bij de sollicitatie de werkgever aan te sporen. Als ze al geen moeite doen bij de werving, dan later al helemaal niet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:46
Gisteren werd ik gebeld door een recruiter over een functie bij een bedrijf bij mij in de buurt. Hij gaf de naam van het bedrijf door en beschreef de functie. Klonk allemaal best interessant. Ondertussen bij het bedrijf op de site gekeken maar daar kon ik de vacature niet vinden. Dus ik meld dat tijdens het gesprek met de recruiter. Krijg ik als antwoord dat zij deze vacature hebben toegewezen gekregen voor recruitment. Na het gesprek heb ik het bedrijf zelf gebeld. Met de HR afdeling gesproken en die gaf aan dat de betreffende functie niet eens bestond binnen het bedrijf....
Heb de contactgegevens van de recruiter aan de HR dame doorgegeven.
Telefoonnummer van de recruiter is nu geblokkeerd in mijn telefoon :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinkother
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-09 09:27
Chromoris schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:21:
[...]

Denk eerder """Geen notities te vinden in hun systeem""". Makkelijker om het toch nog een keertje te proberen, nee heb je en ja kan je krijgen. Worst case ben je even goed af als je voorganger (en waarschijnlijk toch binnen dezelfde termijn er weg). Dat jij daar last van hebt wordt door de andere partij toch niet als probleem ervaren.

Je zou nog eventueel hun domeinen als spam op laten nemen in je mailfiltering dan heb je daar minder last van. Telefoonnummers blokkeren wordt wat moeilijk als ze hun eigen nummer gebruiken.
Gisteren een bevestiging gekregen vanuit hun hoofdkantoor dat alle gegevens verwijderd zijn. Ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HSG

HSG

Puch-Maxi schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 23:39:
@Ramon 73
Hmm nee wat je vooral ziet is dat een bedrijf een belofte/toezegging doet en vervolgens er zelf niet aan houden. Waarom zou ik dan voor zo'n bedrijf willen werken? Voor mij is het een behoorlijke rode vlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17-09 18:13
Iemand ervaring met YER? Zie wel wat reacties van eerder, maar die zijn al wat ouder (of zijn deze nog wel relevant?).

[ Voor 16% gewijzigd door TheFrames op 04-09-2023 23:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:31
Op LinkedIn aangeven dat je interesse hebt in een nieuwe uitdaging is... interessant. Ik kreeg altijd wel enkele berichten per week, maar nu stroomt mijn InMail-box vol en staat de telefoon roodgloeiend*. Het contact is vrijwel zonder uitzondering van bureaus, en met wisselende effort om een goede eerste indruk te maken. Zal het nog even aankijken, maar op ik vrees dat de optie van LinkedIn op deze manier te veel overhead geeft om nog interessant te zijn (voor software engineers en andere populaire beroepsgroepen).

Enkele maanden geleden heb ik wat tijd gestoken in LinkedIn om de juiste mensen te (ont)volgen, en als zakelijk platform is het wel een stuk waardevoller (en minder Facebook) geworden. Qua netwerk ben ik er de afgelopen tijd zeker op vooruit gegaan. Kan ik iedereen aanraden.

* Mijn nummer staat nergens online en ook niet ingevuld bij LinkedIn. Inmiddels heb ik zowel Lusha als ContactOut als bron gehoord. Zie deze post voor damage control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eierkoekie
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Basje schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:53:
Op LinkedIn aangeven dat je interesse hebt in een nieuwe uitdaging is... interessant. Ik kreeg altijd wel enkele berichten per week, maar nu stroomt mijn InMail-box vol en staat de telefoon roodgloeiend*. Het contact is vrijwel zonder uitzondering van bureaus, en met wisselende effort om een goede eerste indruk te maken. Zal het nog even aankijken, maar op ik vrees dat de optie van LinkedIn op deze manier te veel overhead geeft om nog interessant te zijn (voor software engineers en andere populaire beroepsgroepen).

Enkele maanden geleden heb ik wat tijd gestoken in LinkedIn om de juiste mensen te (ont)volgen, en als zakelijk platform is het wel een stuk waardevoller (en minder Facebook) geworden. Qua netwerk ben ik er de afgelopen tijd zeker op vooruit gegaan. Kan ik iedereen aanraden.

* Mijn nummer staat nergens online en ook niet ingevuld bij LinkedIn. Inmiddels heb ik zowel Lusha als ContactOut als bron gehoord. Zie deze post voor damage control.
Opengezet voor alleen recruiters of met zo'n groen kadertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
HSG schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:14:
[...]

Hmm nee wat je vooral ziet is dat een bedrijf een belofte/toezegging doet en vervolgens er zelf niet aan houden. Waarom zou ik dan voor zo'n bedrijf willen werken? Voor mij is het een behoorlijke rode vlag.
Ik heb de vacature terug gegeven aan het bedrijf. Ook gemotiveerd dat ik een procedure die drie maanden voortsleept en weinig communicatie inhoudt, mij geen positieve energie oplevert.
Kom op zeg, eerst 7 weken laten liggen. Dan komt er een verzoek voor eerste gesprek en daar moet ik met hoogste spoed op reageren. Vervolgens geef ik wat data, ruim keuze. Het bedrijf laat alle data verstrijken, moet er weer iets nieuws gepland worden:(
Dan gesprek waar ik niet heel vrolijk van werd (oa.saaie gesprekspartner) en dan blijft het weer de nodige weken liggen zonder communicatie.
Kan best begrijpen dat men meer tijd nodig heeft, liever een ander kiest of wat dan ook. Maar houd mensen op de hoogte! En schrijf ze af zodra je met een ander verder gaat.

Toevallig zag ik vorige week een monteur met bedrijfskleding van dat bedrijfsonderdeel. Die was ook al niet zo positief, en op zoek naar iets anders omdat het bedrijf niet zijn best doet voor de werknemers. Dat was de doorslaggevende uitspraak.

Benieuwd of ze nog iets laten horen. Ik reken er niet op.

Edit: nou....dit is echt slecht. Nu krijg ik met een ruim kwartier antwoord van de HR manager. Kan mijn standpunt begrijpen.
Jeetje, DRIE maanden sleept de zaak zich voort. En je trekt je terug, krijg je in een kwartier antwoord. Dit verzin je niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Ramon 73 op 04-09-2023 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:31
Eierkoekie schreef op maandag 4 september 2023 @ 17:02:
Opengezet voor alleen recruiters of met zo'n groen kadertje?
Oké. Goed punt. |:(

Dus dat alleen recruiters reageren is mijn eigen schuld. Maar dan nog valt het algemene niveau me ernstig tegen, zelfs na het lezen van alle verhalen hier. Al zit er inmiddels wel een paar tussen die gelijk opdrachtgever en opdrachtbeschrijving geven. Maar dat ze binnen een uur na openzetten gelijk op mijn privénummer bellen had ik nooit bedacht.

Goede les voor mezelf. De recruiters die gelijk goede info gaven ga ik beantwoorden, de algemene vragen voor connectie en "even bellen" ga ik laten weten dat ik niet 30+ telefoontjes van een kwartier kan voeren.

Edit: ik had ook iets meer inhouse recruiters verwacht.

[ Voor 4% gewijzigd door Basje op 04-09-2023 22:18 . Reden: Kleine toevoeging ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HSG

HSG

Nou krijg ik toch een mooi "aanbod". :')
Beste HSG,

Binnen *recruiterbedrijf* hebben we momenteel met enige urgentie een opdracht voor een freelance senior systeem netwerk administrator namens een zeer gewaardeerde klant openstaan.

Deze relatief jonge organisatie gevestigd in Rotterdam behoort tot de snelst groeiende spelers in hun sector. Ze focussen zich op het genereren, opslaan en distribueren van energie. Op dit moment bevindt de organisatie zich in een overgangsfase, waarbij ze evolueren van een klein Nederlands bedrijf naar een middelgrote onderneming.

In de rol van Senior Systeem Netwerk Administrator ben je verantwoordelijk voor het proactieve en reactieve beheer van de ICT-infrastructuur, inclusief het optreden als architect bij veranderingen. Je focus ligt op het voorkomen van onderbrekingen, het minimaliseren van downtime, het voorkomen van systeemveroudering en het actief identificeren en verbeteren van probleemgebieden. Je werkt zelfstandig en leidt projecten gericht op systeem- en infrastructuurverbeteringen, in nauwe samenwerking met collega's en onder leiding van de Director ICT.

Functie-eisen:
MCITP Server of Enterprise Administrator gecertificeerd;
Ervaring met MS-Windows Server 2008 R2 en Office Communications Server 2007 R2;
Uitgebreide Kennis van Exchange 2010, Active Directory en Hyper-V 2008 R2;
Ervaring met Networking alg. Switches HP+Cisco/routers/Wifi/Cisco-ASA/IP-planning/etc.);
Ervaring met projectmanagement.

Aanbod:
Een rol met aanzienlijke verantwoordelijkheid;
Een plezierige werkomgeving;
32 - 40 uur per week;
Een contractduur van 3 maanden;
De mogelijkheid om te werken voor een organisatie met een maatschappelijke missie.

Mocht je beschikbaar zijn en geïnteresseerd dan hoor ik dat graag van je. Mocht je iemand kennen die beschikbaar is hoor ik dat uiteraard ook graag.
Een jonge organisatie die met oude troep werkt en gezien mijn woonlocatie ben ik nooit van plan om naar Rotterdam te reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierraPapa
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08 13:50
Vooral ook de ‘zeer gewaardeerde klant’. Lees: we verdienen steeds opnieuw aan ze omdat iedereen er niet lang blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W

H-W

En een contract voor 3 maanden, is dat gebruikelijk in de IT sector? Dit lijkt me toch meer dan zomaar een project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

H-W schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 08:24:
En een contract voor 3 maanden, is dat gebruikelijk in de IT sector? Dit lijkt me toch meer dan zomaar een project.
Ja snap jij het. Ik dacht dat er overal een flink tekort aan is. Blijkbaar kan men het wel permitteren om je na 3 maanden weer weg te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierraPapa
Maar ze zoeken toch ook een freelancer? Of ben je zelf op zoek naar een reguliere baan?

Vermoedelijk draaien die servers al 15 jaar zonder dat iemand er naar kijkt en moet er nu even een update gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 15:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dit lijkt mij juist MINDER dan zomaar een project. Denk even puinruimen en dan weer weg.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voggy
Basje schreef op maandag 4 september 2023 @ 22:16:
[...]

Edit: ik had ook iets meer inhouse recruiters verwacht.
Dit had ik ook! Profiel opengezet en van de 40+ berichten zaten er twee inhouse recruiters bij.
(Helaas met vacatures waar ik weinig interesse in had)

Paar weken later heb ik open to work weer weggehaald, heeft alleen maar nutteloze telefoongesprekken opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

SierraPapa schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 08:49:
Maar ze zoeken toch ook een freelancer? Of ben je zelf op zoek naar een reguliere baan?

Vermoedelijk draaien die servers al 15 jaar zonder dat iemand er naar kijkt en moet er nu even een update gedaan worden.
Ik ben sowiesi nergens op zoek naar gezien ik een vaste aanstelling heb bij het rijk. Dat ga ik niet inruilen voor een freelance-opdrachtje voor 3 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

3 maanden is bij (wat langdurige) IT-consultancy een normale verlengingsperiode. Elke 3 maanden kan je verlengd worden voor weer 3 maanden, indien werkzaamheden/project en jouw kwaliteiten daar elkaar matchen. Na 7 verlengingen (dus 8 kwartalen) is het vervolgens over (2 jaar..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Voor ZZPers is dat heel gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Tylen schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:04:
Dit lijkt mij juist MINDER dan zomaar een project. Denk even puinruimen en dan weer weg.
Voor ZZPers zijn 3 of 6 maanden contracten die dan elke keer 'automatisch' vernieuwd worden heel normaal. Je kunt er niks aan aflezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
HSG schreef op maandag 4 september 2023 @ 22:40:
Nou krijg ik toch een mooi "aanbod". :')
Wat is er mis mee dan? Je hebt alleen geen interesse. Dat is prima. Maar als iedereen elk aanbod post waar 'ie puur geen interesse in heeft, dan wordt dit vermoed ik het grootste topic van GoT :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
HSG schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:50:
Ik ben sowiesi nergens op zoek naar gezien ik een vaste aanstelling heb bij het rijk. Dat ga ik niet inruilen voor een freelance-opdrachtje voor 3 maanden.
Prima, maar veel zullen dat wel interessant vinden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• altavo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-10-2023
Van sommige zaken vraag ik me toch serieus af of het echt wat oplevert...

Paar stukjes uit een InMail van een "sourcing specialist":
Our Marketing Recruiting Manager ... sourced your profile for a job offer.
Voor een job offer nog wel, niet slechts een vacature :+
She made you a quick Loom video introducing a job offer for you ...
Geen idee wat Loom is (schijnbaar doen ze "async video messaging"), maar hiermee bereik je bij mij dus echt niets. Even afgezien van het feit dat ik helemaal niet op zoek ben, heb ik helemaal geen interesse om naar een video te kijken die:
  • Mij in het beste geval niets meer vertelt dan wanneer je het had opgeschreven, en in het slechtste geval überhaupt geen daadwerkelijk concrete informatie verstrekt
  • Jou waarschijnlijk vertelt of ik 'm wel of niet bekeken heb, zodat je me later nog een keer kunt spammen
En dan nog het mooiste als je het mij vraagt, uit milde interesse toch maar eens even de betreffende toko opgezocht. Bestaat pak 'm beet een jaar, en volgens LinkedIn werken er welgeteld drie mensen:
  1. De "founder & CEO" (ik gok zo midden-eind twintig, met een historie van een aantal in mijn ogen semi-twijfelachtige bedrijfjes (o.a. een "e-commerce bedrijf" - ik lees dropshipping - en een commerciële covid test franchise))
  2. De "sourcing specialist" (stereotype 'aantrekkelijke jongedame' #1, die wel eerdere recruitment ervaring heeft, maar ook stylist is (geweest))
  3. De "marketing recruiting manager" (stereotype 'aantrekkelijke jongedame' #2, die in ieder geval op het openbare profiel geen andere ervaring heeft staan)
Waar die laatste dan precies "manager" van is, is mij een raadsel :+

Let wel, ik ga hier natuurlijk af op wat in een paar tellen op openbare profielen te vinden is, dus het kan best incompleet zijn. Maar bij dit soort toko's vraag ik me toch serieus af hoe het rendabel kan zijn - er moet dan toch genoeg omzet zijn om twee mensen in dienst te hebben (en de "CEO" wil er ongetwijfeld nog wat aan verdienen). Ik weet dat de vraag in de IT nog steeds groot is, maar het verbaast me eerlijk gezegd wel dat een dergelijk klein bedrijf ogenschijnlijk genoeg voeten tussen de deur weet te krijgen om de boel draaiende te houden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
@altavo Als je zou reageren kom je er waarschijnlijk achter dat het een unpaid internship is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Hydra schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:01:
[...]

Prima, maar veel zullen dat wel interessant vinden :)
Andere Freelancers misschien want hun schoorsteen moet ook blijven roken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W

H-W

Bedankt voor de uitleg, zelf werk ik niet in deze sector dus klonk het me vreemd in mijn oren. Maar het hoort er dus bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

TheFrames schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:06:
Iemand ervaring met YER? Zie wel wat reacties van eerder, maar die zijn al wat ouder (of zijn deze nog wel relevant?).
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door True op 06-09-2023 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Members only:

• TheFrames
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17-09 18:13
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door TheFrames op 08-09-2023 01:28 ]

• Voggy
Heeft iemand trouwens ervaring met het Linkedin profiel volledig openzetten voor werk, dus niet alleen voor recruiters? Komen er dan daadwerkelijk werkgevers op je af?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Voggy schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:46:
Heeft iemand trouwens ervaring met het Linkedin profiel volledig openzetten voor werk, dus niet alleen voor recruiters? Komen er dan daadwerkelijk werkgevers op je af?
Bedoel jij de optie 'open for work'?
Ja dan krijg je nog meer mensen die met je in contact willen komen. Niet perse 'betere', maar je kunt wel zelf een prima filtering aan de poort doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:58

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik kreeg net deze parel binnen op mijn linkedin:
Bij XXXX zijn we opzoek naar een Test Engineer die interesse heeft in zowel Software als Technology. Je zal deel uitmaken van een Product Development projectteam en
jij bent degene die verantwoordelijk is voor de goedkeuring van nieuwe software-releases!
Ik zie op je profiel dat je veel ervaring hebt met Testen. Daarom vraag ik me af of deze functie je wat lijkt en of je in de markt bent!
Wat is dit voor invultemplate met nietszeggende termen :')

Dit dus.

• pieter.a
Maar wie keurt de releases dan af als ze niet goed zijn? :D

• HSG

HSG

pieter.a schreef op donderdag 14 september 2023 @ 01:00:
Maar wie keurt de releases dan af als ze niet goed zijn? :D
Volgens mij moet hij dan gewoon nieuwe apparaatjes testen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Vandaag weer zoiets absurds. Vorige week telefonische kennismaking met HR op een functie die iets onder mijn niveau ligt, maar wel fijn dicht bij huis is, geen reizen inhoudt. Soms lijkt het mij wel eens fijn om een simpele 9 tot 5 baan te hebben en om 5.30 thuis te zijn. Om 6 uur is de rest van de dag voor mezelf.
Enfin, mijn salaris is net iets te hoog voor de functie dus ze willen niet met mij verder. Geen probleem, kan gebeuren.
Vandaag een mail van andere HR persoon, uitnodiging voor gesprek op de zaak. Heb beleefd geantwoord wat het voortraject was en dat ze even intern moeten kijken wat de stand van zaken is.
Weer een oranje vlag, ook een groot bedrijf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HSG

HSG

Ramon 73 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 17:48:
Vandaag weer zoiets absurds. Vorige week telefonische kennismaking met HR op een functie die iets onder mijn niveau ligt, maar wel fijn dicht bij huis is, geen reizen inhoudt. Soms lijkt het mij wel eens fijn om een simpele 9 tot 5 baan te hebben en om 5.30 thuis te zijn. Om 6 uur is de rest van de dag voor mezelf.
Enfin, mijn salaris is net iets te hoog voor de functie dus ze willen niet met mij verder. Geen probleem, kan gebeuren.
Vandaag een mail van andere HR persoon, uitnodiging voor gesprek op de zaak. Heb beleefd geantwoord wat het voortraject was en dat ze even intern moeten kijken wat de stand van zaken is.
Wil jij om 5:30 in de ochtend thuis komen?

• Ramon 73
HSG schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 23:21:
[...]

Wil jij om 5:30 in de ochtend thuis komen?
17.30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

De afgelopen maanden krijg ik steeds vaker via Whatsapp berichten van ‘recruiters’ (tussen haakjes, want ik kan deze beroepsgroep nauwelijks tot niet serieus nemen). Voorheen kreeg ik berichten via LinkedIn, maar kennelijk heeft het gespuis nu een andere tactiek gevonden om mij lastig te vallen. Ondervinden andere Tweakers dit ook?

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Rizzi schreef op zondag 17 september 2023 @ 14:08:
Ondervinden andere Tweakers dit ook?
Ja, ik heb een persoon uit India gehad van Monderboard kennelijk :? Direct gesommeerd mijn persoonsgegevens te verwijderen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon 73
Ramon 73 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 17:48:
Krijg ik vandaag verontschuldiging van HR. Ze hebben het salarisbereik van de functie bijgesteld en daardoor val ik weer binnen bereik. Of ik toch weer in de procedure wil deelnemen, krijg via een andere HR persoon ook al uitnodiging (die niet in mijn planning dat, maar goed).
Ik moet er nog eens over nadenken. Wat is de motivatie om op je oorspronkelijke salaris terug te komen? Wilden ze eerst eens de markt verkennen? Of was er iemand die het voor minder deed en achteraf afhaakte?

Het is allemaal maar vreemd wat er gebeurt met sollicitaties. Ik heb al zo'n 10 jaar niet meer gesolliciteerd en weet niet wat gebruikelijk is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 11:25
Ramon 73 schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:52:
[...]

Krijg ik vandaag verontschuldiging van HR. Ze hebben het salarisbereik van de functie bijgesteld en daardoor val ik weer binnen bereik. Of ik toch weer in de procedure wil deelnemen, krijg via een andere HR persoon ook al uitnodiging (die niet in mijn planning dat, maar goed).
Ik moet er nog eens over nadenken. Wat is de motivatie om op je oorspronkelijke salaris terug te komen? Wilden ze eerst eens de markt verkennen? Of was er iemand die het voor minder deed en achteraf afhaakte?

Het is allemaal maar vreemd wat er gebeurt met sollicitaties. Ik heb al zo'n 10 jaar niet meer gesolliciteerd en weet niet wat gebruikelijk is.
Het zijn net mensen ;)

Vergeet ook niet dat HR vaak de taak van recruitment krijgt maar dat er maar "bij" doet. Men krijgt een salaris range opgelegd en moet het daar mee doen.

Ik zou dit als een pluspunt zien, je hebt aangegeven hoe het is gegaan en men heeft daadwerkelijk intern discussie gevoerd en tot de conclusie gekomen je niet af te moeten zeggen op basis van de salaris range/eis. Of er nu iemand anders in de pijplijn zat of niet ze stellen zich flexibel op, ook al zijn misschien niet alle interne processen even goed gestroomlijnd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Wat is de motivatie om op je oorspronkelijke salaris terug te komen?
Ze kunnen niemand vinden voor het oorspronkelijke salaris...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
thlst schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:54:
[...]

Ze kunnen niemand vinden voor het oorspronkelijke salaris...
Zo'n vermoeden heb ik ook. Geen salaris genoemd in de vacature, wel gevraagd wat ik nu verdien. Afgewezen op salaris en dan later op de beslissing terugkomen. Dan sta je met 1:0 achter als werkgever. Maar dat maakt mij niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG

HSG

[...]

Hoe het er bij jou aan toe gaat is niet normaal. Eerder erg onprofessioneel.
Ramon 73 schreef op maandag 18 september 2023 @ 22:40:
[...]

Zo'n vermoeden heb ik ook. Geen salaris genoemd in de vacature, wel gevraagd wat ik nu verdien. Afgewezen op salaris en dan later op de beslissing terugkomen. Dan sta je met 1:0 achter als werkgever. Maar dat maakt mij niet uit.
Nu kan jij gaan eisen. Maar de vraag is of je daar nog wilt werken met alle toestanden met de sollicitatieprocedure want dat schept niet echt vertrouwen zo.

[ Voor 23% gewijzigd door HSG op 19-09-2023 07:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Vergeet niet mee te nemen dat ze de salarisrange nu hebben verhoogd en dat als je de baan aanneemt je dus meteen rond het maximum van de nieuwe salarisrange zal zitten. Je doorgroeimogelijkheden qua salaris in je nieuwe functie zijn dus meteen ontzettend beperkt. Dat zou voor mij een reden zijn om er goed over na te denken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ramon 73 schreef op maandag 18 september 2023 @ 22:40:
Dan sta je met 1:0 achter als werkgever. Maar dat maakt mij niet uit.
Gewoon positief kritisch op gesprek gaan, als ze je echt willen geven en het voelt verder goed waarom niet.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:11
[...]

Toch vind ik het wel sterk dat er excuses worden aangeboden. Ze erkennen de fout en zien blijkbaar potentieel in jou. Het geeft je een voordeeltje bij de onderhandeling, als je zelf ook nog wil tenminste.

En als je echt tegen het einde van de salarisschaal zit, zou ik toch proberen om er een ander voordeeltje uit te halen in de vorm van secundaire voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromoris
Bedenk ook dat het best vaak voorkomt dat bedrijven niet goed weten wat het huidige salarisbereik is van een functie. Markt, marktomstandigheden, inflatie, etc. hebben allemaal invloed op wat men denkt dat het is.
Je weet nu in ieder geval dat men het salaris van de functie niet helder heeft. Geeft mogelijkheden, geeft risico's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Azer schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 07:44:
Vergeet niet mee te nemen dat ze de salarisrange nu hebben verhoogd en dat als je de baan aanneemt je dus meteen rond het maximum van de nieuwe salarisrange zal zitten. Je doorgroeimogelijkheden qua salaris in je nieuwe functie zijn dus meteen ontzettend beperkt. Dat zou voor mij een reden zijn om er goed over na te denken.
Joh, ik ben inmiddels 50 jaar en zoek een 9 tot 17 baan zonder werkcontacten in de avond/weekend. Doorgroeimogelijkheden heb ik nu ook niet (kleine organisatie) en ik moet nog slechts 17 jaar ongeveer. Dus carrière maken is geen halszaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Chromoris schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:09:
Bedenk ook dat het best vaak voorkomt dat bedrijven niet goed weten wat het huidige salarisbereik is van een functie. Markt, marktomstandigheden, inflatie, etc. hebben allemaal invloed op wat men denkt dat het is.
Je weet nu in ieder geval dat men het salaris van de functie niet helder heeft. Geeft mogelijkheden, geeft risico's.
En qua groei mogelijkheden heb ik het vermoeden dat tzt een teamleider oid gezocht wordt. En dat er waarschijnlijk opnieuw nagedacht is om een senior medewerker aan te nemen ipv een medior.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramon 73 op 19-09-2023 15:49 ]

• SierraPapa
Ik zou ook bedanken bij zo'n bedrijf. Dit zegt natuurlijk ook wel iets over de cultuur. Vrees dan wat voor gekkigheden je tegen gaat komen als je dan eenmaal binnen bent. Dat ze je binnenhalen op een of andere specialistische titel, maar dat je uiteindelijk vooral als support wordt ingezet of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
[...]

...

Ik denk dat bedrijven/HR (nog) niet weten wat ze met de huidige arbeidsmarkt aan moeten: personeel is schaars, lonen zijn relatief snel gestegen, mensen hechten meer waarde aan thuiswerken en dergelijke secundaire arbeidsvoorwaarden.
Ik denk dat van daar uit ook een angst voortvloeit dat het bestaande personeel gaat steigeren/lopen wanneer ze nieuwe mensen binnen halen die dan meteen een hoger salaris krijgen.

Het is een beetje een "damned if you do, damned if you don't"-situatie. Gisteren zag ik een YT filmpje van iemand die duidde dat dit een soort van "natural selection"-situatie is, waarbij bedrijven die hun arbeidsvoorwaarden/cultuur niet op orde hebben het steeds lastiger gaan krijgen. Ik vond dat wel een interessante manier van tegen de ontwikkelingen aan kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon 73
boxlessness schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:14:
[...]

Ik denk dat bedrijven/HR (nog) niet weten wat ze met de huidige arbeidsmarkt aan moeten: personeel is schaars, lonen zijn relatief snel gestegen, mensen hechten meer waarde aan thuiswerken en dergelijke secundaire arbeidsvoorwaarden.
Ik denk dat van daar uit ook een angst voortvloeit dat het bestaande personeel gaat steigeren/lopen wanneer ze nieuwe mensen binnen halen die dan meteen een hoger salaris krijgen.

Het is een beetje een "damned if you do, damned if you don't"-situatie. Gisteren zag ik een YT filmpje van iemand die duidde dat dit een soort van "natural selection"-situatie is, waarbij bedrijven die hun arbeidsvoorwaarden/cultuur niet op orde hebben het steeds lastiger gaan krijgen. Ik vond dat wel een interessante manier van tegen de ontwikkelingen aan kijken.
Het bedrijf waar ik nu mee bezig ben weet ook van geen ophouden. Vandaag weer.....
Even de historie in het kort:
Gesolliciteerd
Gesprek met HR Manager via Teams. Prima gegaan, prettig gesprek.
Bericht terug: afgewezen vanwege te hoog salaris.
Paar dagen later:
HR assistent 1: we nodigen je uit voor gesprek!
Ik: dat klopt niet want ik val buiten het salarisbereik, neem aub contact op met HR Manager.
HR manager ook zelf gecontacteerd over alsnog uitnodiging: ja, we hebben salaris herzien , je valt weer binnen bereik als je nog wil.
Ik: oké, dan gaan we door met de procedure
HR assistent 2: afspraak is op ...dag waarop ik niet kan....
Ik: aub andere afspraak om ....insert beschikbare ruimte...
HR assistent 2: oké, dan boeken we het om naar iets dat voor jou past.
Tot zover vorige week.
Vandaag:
HR assistent 1: ja, ik ben verheugd om je uit te nodigen voor een eerste gesprek op....insert moment dat voor mij niet past.....
Ik: (innerlijke zucht) mail retour naar HR assistent 1 (cc HR manager en assistent 2) dat dit erg verwarrend is (tweede keer al!) en hij even contact moet opnemen met de manager en zijn collega (assistent 2).
Even later:
HR assistent 2: negeer aub assistent 1. Afspraak gaat door zoals jij en ik hebben afgesproken.

Zucht, steun, kreun. Eerst ging het bij het ene beursgenoteerde bedrijf al fout buiten mijn schuld om en nu bij een andere reuzentoko alweer. Wat is dat toch? Is het zo lastig om afspraken goed op te lijnen? Ik werk altijd graag met en voor iets kleinere bedrijven, grote jongens vaak erg log en dit bewijst het alweer(denk ik).
Ik ga het gesprek maar aan, je weet nooit hoe een koe een haas vangt. En ik moet niet weg bij mijn huidige werkgever. Ik wil misschien wel weg, als het gras elders groener is.
Tot nu toe kom ik alleen hooi tegen.

• Ramon 73
Ramon 73 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:13:
[...]

Gesproken met de recruiter. Vlak over de grens bij Aken is inderdaad vlak over de grens, ik rijd wel eens langs het bedrijf met de racefiets. Dus het is echt maar een steenworp over de grens.
En gezien de sector en bedrijfsgrootte kon het eigenlijk maar één bedrijf zijn. De recruiter was er heel open in en vermeldde gelijk de naam.
Het bedrijf zet het recruimentbureau in voor de middlemanagement en hogere functies, puur om het kaf van het koren te scheiden. Hun ervaring is dat functies online reacties aantrekken als een gloeilamp muggen op een zomeravond. En dan is HR veel tijd kwijt met sollicitaties die niet ter zake doen, eerste gesprekken die niks opleveren etc. Waarom zo'n grote firma (±1000 FTE) met een achterkamer recruiter werkt heb ik niet gevraagd, niet de tijd of het moment voor die vraag.
Nou, weer zoiets. Ik was deze sollicitatie al bijna vergeten :)
Gesprek gehad met de recruiter, ik ben goede kandidaat en word voorgesteld bij hun klant (naam bedrijf werd genoemd). De recruiter ging nog eerst twee weken met vakantie en daarna ging de procedure verder. Hij moet dan toch wel anderhalf/twee weken terug zijn.
Zou ik contact opnemen? Of gewoon de middelvinger geven want geen serieuze partner?
Of afwachten of er ooit nog contact wordt opgenomen?
Lijkt nu erop dat ze de portefeuille met CVs willen vullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:53
Ramon 73 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 23:17:
[...]
Lijkt nu erop dat ze de portefeuille met CVs willen vullen.
Wat is daar dan het voordeel van als je vervolgens met niemand contact opneemt. CV's van jaren oud zijn ook weinig waard...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ik wist niet dat hunters nog luier konden zijn dan ze al waren:
<naam>
Junior IT Recruiter
Hyderabad, Telangana, India
======================
Hi PcDealer,

I hope you're doing well.
We are looking for a "IAM Access" based in "Remote" for a contract.
Please let me know if you are interested in new jobs.

Regards
<naam>.
PcDealer
======================
This must be in my top 3 of worst messages from a recruiter I've ever got.
<naam>
Junior IT Recruiter
Hyderabad, Telangana, India
======================
Thanks
8)7 :X

[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 21-09-2023 10:24 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Chromoris
Mwah, hangt ook een beetje af van het type + waar ze vandaan komen.
In mijn beeld heb je headhunters, recruiters & sourcers.
Headhunters zijn echt de specialisten die gericht op zoek gaan en enigszins weten waar ze mee bezig zijn.
Recruiters zijn vaak net een stapje lager en zoals in dit topic te lezen valt kunnen ze goed zijn, en kunnen ze slecht zijn. Headhunters + de goede recruiters zijn meestal wel de betere partij om voor je te hebben.
En ten slotte heb je nog sourcers. Dat zijn de spammers / menselijke zoekmachine's die alles afstruinen en zo'n beetje op alles schieten. In dan opzichte verschillen ze niet heel veel met de slechte recruiters.
Bijkomend nadeel is dat men zich mag noemen wat men wilt. Dus een sourcer kan zich headhunter noemen en het absoluut niet zijn.

Mijn ervaring leert me dat de buitenlandse recruiters meestal hier niet echt klanten hebben. Engelse recruitment toko's zijn daarin nog wel het meest schuldig: zij willen je CV hebben om te proberen hier een teen binnen de deur te krijgen. Dus meestal verban ik recruiters uit Engeland meestal rechtstreeks naar mijn archief (herinnering: niet antwoorden op hun berichten, als je antwoord dan krijgen ze van LinkedIn hun Inmail credits terug). Soms is dat trouwens wel even kijken naar de recruiter, want men wilt ook nog wel eens de plaatsnaam op een NL plaats zetten (Amsterdam/Eindhoven/etc.). Een blik op hun werkhistorie/opleiding en dan weet ik wel waar ze echt zitten.

Indiase recruitment toko's hebben het concept van spammen & sourcen opgepakt en daar zo'n beetje een machine van gemaakt. Outsourcing ten top: men heeft bijna geen kosten en als ze dan iemand toch weten te plaatsen dat is de opbrengst ervan meestal genoeg om hun toko in India/Bangladesh voor een paar maanden open te houden. Je moet maar een keertje op /r/recruitinghell lezen of hoe ze daar te werk gaan: Spammend, onder druk zetten, aggressief, etc. Men heeft daar ook cultureel minder moeite om zo met je om te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boxlessness
Een veer in mijn reet en een beetje opfluffen vind ik niet erg, maar het kan ook een over the top.
Via LinkedIn:
Sinds je toetreding tot het geweldige team bij <huidige werkgever>, is het duidelijk dat er een dynamische sfeer heerst. Ik vroeg me af of je openstaat voor nieuwe kansen die goed bij je ambitie passen.

Hoi hoi <ik>!
Ik hoop dat alles goed met je gaat!

Mijn naam is <recruiter>, en ik ben geïnteresseerd in het verbinden met gedreven professionals zoals jij, die echt impact willen maken binnen <bedrijf>. Als een enthousiast en snelgroeiend familiebedrijf, is <bedrijf> proactief op zoek naar IT-Professionals om onze teamkracht te vergroten. We hebben boeiende projecten met vooraanstaande klanten in het vooruitzicht.

We begrijpen dat werk meer is dan alleen een dagelijkse routine. Daarom bieden we niet alleen spannende uitdagingen en professionele groei, maar ook stabiliteit met een vast contract, een competitief salaris en zelfs de mogelijkheid voor een auto met tankpas.

Terwijl ik je profiel doornam, viel me op hoe goed jouw vaardigheden en ervaring aansluiten bij wat we zoeken. Het zou geweldig zijn om jou beter te leren kennen en te bespreken hoe je bij <bedrijf> zou kunnen passen. Als dit jou ook aanspreekt, zou ik graag een gesprek inplannen om verder te praten.

Laat me alsjeblieft weten of je interesse hebt of als je vragen hebt. Ik kijk ernaar uit om meer over jou en je professionele doelen te horen.

Groetjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
boxlessness schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:02:
Een veer in mijn reet en een beetje opfluffen vind ik niet erg, maar het kan ook een over the top.
Via LinkedIn:

[...]
Members only:

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• boxlessness

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pieter.a
"We begrijpen dat werk meer is dan alleen een dagelijkse routine."
en dat dan vervolgens de hele dag zitten copy pasten :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

boxlessness schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:02:
Via LinkedIn:

[...]
Holy ChatGPT, straks hebben recruiters écht niks meer te doen. :')
Members only:

Hier weer eens mot met een Brit van iO Associates. Een maand of twee geleden kwam ze met een freelance-opdracht, en stopte met reageren na mijn eerste vraag. Nu kwam ze met iets wat leek op een vast dienstverband, en ze kon alleen "Amsterdam" terugzeggen op mijn vraag waar er wel niet gewerkt moest worden. Verdere vragen werden genegeerd, zij geblokkeerd.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Ik heb nu twee keer gehad dat ik een functie niet kreeg (of niet wilde) en waarbij de recruiter (van een bureau) zich daarna aanbood als intermediair voor wanneer ik zelf elders een interessante vacature zie. Ik denk 'ze zien me al aankomen daar', maar is zo'n constructie echt een ding? Of een gevalletje niet geschoten is altijd mis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
Ramon 73 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 22:56:
[...]

Ik ga het gesprek maar aan, je weet nooit hoe een koe een haas vangt. En ik moet niet weg bij mijn huidige werkgever. Ik wil misschien wel weg, als het gras elders groener is.
Tot nu toe kom ik alleen hooi tegen.
Vandaag eerste gesprek irl gehad, ging goed. Eerder al via Teams met de HR manager gesproken. Vandaag kreeg ik al heel kort na de afspraak een uitnodiging voor een competentie gesprek, telefonisch.
Lijkt erop dat ze snel willen handelen, opzeggen voor einde maand lijkt het wel. We gaan het beleven. Het is qua werkinhoud geen stap vooruit maar eerder achteruit. Maar salaris blijft gelijk en gaat misschien zelfs iets omhoog. Carrière hoef ik niet meer te maken, ik wil gewoon een nine to five job zonder franje er omheen. Tegenwoordig ben ik wel soort van eigen baas, maar dat is niet mijn ambitie.
De baan waarop ik solliciteer is lekker dichtbij huis, kwartiertje fietsen. Flexibele werktijden. Dus eigenlijk wel lekkere privé werk balans.
Maar ga ik het volhouden in een MBO functie, soort van dead end job? Nu heb ik een breed en soms complex pakket van taken. Maar deze week was er weer een dag van 6 uur tot 18 uur. Haal ik wel weer in, maar toch.
Volgende week 1 dag 350km van huis. Maandagavond erheen rijden, overnachten, dinsdag vroeg starten bij de klant, rond 16.00 naar huis. Ben ik tussen 20.00 en 21.00 thuis.
Wordt de laatste tijd wel steeds zwaarder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:27
PcDealer schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:24:
Ik wist niet dat hunters nog luier konden zijn dan ze al waren:

[...]

[...]

[...]

8)7 :X
Lijkt net als iedere interactie die ik met Indiërs heb (lang leve outsourcing), je moet alles 10x uitleggen en dan nog steeds hopen dat dat het goed uitgevoerd wordt...

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ramon 73 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 23:15:
Maar ga ik het volhouden in een MBO functie, soort van dead end job?
Je hoeft er niet de rest van je leven te werken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
O hellup, vandaag een gesprek gehad met Gallup..... dat is een Amerikaans bureau dat de achtergrond van mensen gaat proberen bloot te leggen. Allereerst was de geluidskwaliteit rukkerderuk waardoor de zowat de helft van de vragen niet te verstaan was. En de vragen die gesteld worden.....
Gallup: Waar ben je trots op? Ik: Dat is een hele brede vraag, kun je iets specifieker zijn? Gallup: Nee, dat is de vraag en geef er zo goed mogelijk antwoord op. Ik: nou, dat ik een lokale fietskoers in de eerste 10 heb afgesloten, of dat ik binnen mijn vakgebied een van de twee kennisdragers in Benelux ben. (Brede vraag, krijg je breed antwoord....)
Gallup: Ben je detail gericht? Ik: Ligt eraan welke details. Als de details weinig inhouden voor het behalen van het eindresultaat niet, anders wel.
Gallup: Wat vind je van een leugentje om bestwil? Ik: Ambivalente vraag, ligt eraan wie de boodschap gaat krijgen en hoe groot de impact van de leugen is.
Galup: Sla je wel eens stappen over in een procedure? Ik: Ambivalente vraag, ligt er maar net aan wat de stappen inhouden voor het eindresultaat en de tijd die ermee gewonnen of verloren gaat.

En met dat soort vragen vullen ze dan een uur.....leuk voor de Amerikaanse markt. Maar ze snappen nog niet dat het vaak meer vergt dan een vertaling om iets Amerikaans op de Europese markt te kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG

HSG

Ramon 73 schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:57:
O hellup, vandaag een gesprek gehad met Gallup..... dat is een Amerikaans bureau dat de achtergrond van mensen gaat proberen bloot te leggen. Allereerst was de geluidskwaliteit rukkerderuk waardoor de zowat de helft van de vragen niet te verstaan was. En de vragen die gesteld worden.....
Gallup: Waar ben je trots op? Ik: Dat is een hele brede vraag, kun je iets specifieker zijn? Gallup: Nee, dat is de vraag en geef er zo goed mogelijk antwoord op. Ik: nou, dat ik een lokale fietskoers in de eerste 10 heb afgesloten, of dat ik binnen mijn vakgebied een van de twee kennisdragers in Benelux ben. (Brede vraag, krijg je breed antwoord....)
Gallup: Ben je detail gericht? Ik: Ligt eraan welke details. Als de details weinig inhouden voor het behalen van het eindresultaat niet, anders wel.
Gallup: Wat vind je van een leugentje om bestwil? Ik: Ambivalente vraag, ligt eraan wie de boodschap gaat krijgen en hoe groot de impact van de leugen is.
Galup: Sla je wel eens stappen over in een procedure? Ik: Ambivalente vraag, ligt er maar net aan wat de stappen inhouden voor het eindresultaat en de tijd die ermee gewonnen of verloren gaat.

En met dat soort vragen vullen ze dan een uur.....leuk voor de Amerikaanse markt. Maar ze snappen nog niet dat het vaak meer vergt dan een vertaling om iets Amerikaans op de Europese markt te kunnen gebruiken.
Het houd je wel van de straat deze hele sollicitatieprocedure. ;)
Pagina: 1 ... 73 ... 83 Laatste

Let op:
Vergeet niet het Algemeen arbeidsmarkt topic