• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:15
jongetje schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:05:
@Richh Ik zou blij zijn dat je al in de hoogste schaal zit, want:
- Nu zit je lager in de schaal en groei je vaak sneller met een goede beoordeling dan dat je hoger in een schaal zit
- Nu kun je direct doorstomen naar het maximale in de senior schaal ipv gedoe krijgen dan je manager of HR (nog) niet vind dat je senior bent en je daardoor tegen het einde van de medior schaal blijft plakken.
- Stijgingen gaan bij ons in percentages van je huidige loon, niet met periodieken oid die breder zijn naar mate je in hoger schalen zit. Je krijgt simpelweg een % bovenop je huidige salaris, afhankelijk van je prestaties. Het maakt dus niet uit of je dan junior, medior of senior bent, in welke schaal dan ook.
- Er is voor zover ik weet vanuit geen enkel oogpunt twijfel aan mijn senioriteit :P dat heeft mijn manager ook duidelijk aangegeven. Maar ook als het wel geval was: ik zit ook nog niet aan het einde van de daadwerkelijke 'medior' schaal dus dat zou ik niet erg vinden.

Ik snap wat je stelt, maar het heeft verder geen enkel voordeel om in een hogere of lagere schaal te zitten. Sowieso geef ik erg weinig om functietitels en dergelijke :P hetgeen het vooral om draait is die salarisstijging bij aanpassing van functie/schaal.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:26
CryptosGoBrrr schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:16:
[...]
Al ben ik inmiddels ook al een half jaartje ambtenaar. :P
Waarschijnlijk intern, maar als externe zijn er opeens veel hogere eisen. Kijk maar eens bij de opdrachten die de overheid uit heeft staan.

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Richh schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:43:
Ik heb een beetje ruzie met onze HR-afdeling, en ik ben benieuwd wat anderen van deze situatie denken. Dit leek me het juiste topic om dat in te delen :)

***members only***

Hoe kijken jullie naar deze situatie, en hoe zouden jullie hier mee omgaan?
Ik begrijp het probleem niet zo goed: Je hebt het salaris wat je wilt, met onverwacht hogere doorgroei mogelijkheden :? Als je Medior zou zijn, dan was het nog maar de vraag of je ooit senior zou zijn geworden, maar nu ben je al senior dus heb je 'vanzelf' de bijbehorende doorgroeimogelijkheden.... Of mis ik iets in je situatie en bezwaren?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:06

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

jongetje schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 18:22:
[...]

Waarschijnlijk intern, maar als externe zijn er opeens veel hogere eisen. Kijk maar eens bij de opdrachten die de overheid uit heeft staan.
Ik heb opdrachten gedaan bij bijna alle overheidsinstanties. Ik heb alleen een lts diploma. Die hbo eisen hebben mij nog nooit tegengehouden.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• jongetje
Tylen schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 18:42:
[...]

Ik heb opdrachten gedaan bij bijna alle overheidsinstanties. Ik heb alleen een lts diploma. Die hbo eisen hebben mij nog nooit tegengehouden.
Dat is fijn.
Maar ik zie ze vaak genoeg als knock-out en als je dan nee invult val je automatisch af (netzoals x jaar ervaring bij de overheid).

Maargoed, uitzonderingen zijn er altijd en ik ben op de eerste opdracht ook zonder ervaring ɓij de overheid binnengekomen. Maar bij veel opdrachten zijn deze eisen helaas wel. En daar ben ik het zeker niet mee eens hoor. Ik ben juist voor mensen een frisse kijk hebben.

• Richh
AGee schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 18:29:
[...]

Ik begrijp het probleem niet zo goed: Je hebt het salaris wat je wilt, met onverwacht hogere doorgroei mogelijkheden :? Als je Medior zou zijn, dan was het nog maar de vraag of je ooit senior zou zijn geworden, maar nu ben je al senior dus heb je 'vanzelf' de bijbehorende doorgroeimogelijkheden.... Of mis ik iets in je situatie en bezwaren?
Members only:

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:45

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Topicstarter
Tylen schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 18:42:
[...]
Da's meer geluk dan wijsheid.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• jongetje
@Richh Je bent al eens weggegaan bij deze werkgever voor een beter salaris. Blijkbaar kon je wel iets meer verdienen toen je terugkwam. Maar nu zit je opnieuw met hetzelfde (en had je in mijn ogen kunnen weten omdat je er al eerder had gewerkt dat schaal 10 senior is).
Ik zou me erbij neerleggen, je bent niet voor niets hier teruggekomen ipv iets anders te zoeken?

• unezra

unezra

Topicstarter
jongetje schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:02:
[...]
Dat is fijn.
Maar ik zie ze vaak genoeg als knock-out en als je dan nee invult val je automatisch af (netzoals x jaar ervaring bij de overheid).
Dat en dat zowel voor inhuur als voor intern personeel. Voor inhuur gelden die eisen nóg harder dan voor eigen personeel. Niet alleen bij de overheid.
Maargoed, uitzonderingen zijn er altijd en ik ben op de eerste opdracht ook zonder ervaring ɓij de overheid binnengekomen. Maar bij veel opdrachten zijn deze eisen helaas wel. En daar ben ik het zeker niet mee eens hoor. Ik ben juist voor mensen een frisse kijk hebben.
Eens, maar gezien de wereld nu eenmaal zo is, is het ook zo dat je mét diploma meer baanzekerheid hebt, meer kansen krijgt, dan zonder. Hoe oneerlijk en onterecht ook.

• AGee
  • Niet online

AGee

Ja, haha, nee heb je, ja kun je krijgen! :D :D Als je junior was geweest, was de stap naar senior 16%! 8) Why aim low: katsjing!!

• Richh
jongetje schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:44:
@Richh Je bent al eens weggegaan bij deze werkgever voor een beter salaris. Blijkbaar kon je wel iets meer verdienen toen je terugkwam. Maar nu zit je opnieuw met hetzelfde (en had je in mijn ogen kunnen weten omdat je er al eerder had gewerkt dat schaal 10 senior is).
Ik zou me erbij neerleggen, je bent niet voor niets hier teruggekomen ipv iets anders te zoeken?
Het klopt dat ik er destijds zelf ook scherper op kon zijn, al had ik op het moment van tekenen natuurlijk geen toegang tot de details van het salarishuis. Dat is geen onderdeel van de arbeidsovereenkomst en/of de andere documenten die erbij hoorden.

Het kwam überhaupt niet in mij op dat ze mij een situatie aan konden bieden die niet bestond in het functiehuis.

Members only:

Desalniettemin vind ik het toch wel een typische HR-naaistreek en ben daarom benieuwd hoe anderen hiermee om zouden gaan :) dank voor jouw blik daarop :)
AGee schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:54:
[...]

Ja, haha, nee heb je, ja kun je krijgen! :D :D Als je junior was geweest, was de stap naar senior 16%! 8) Why aim low: katsjing!!
_O- het is idd eigenlijk een heel raar systeem, maar inderdaad het was eigenlijk wel slim geweest om dan met een junior titel weer terug te keren :+

[Voor 16% gewijzigd door Richh op 09-12-2022 20:00]

• Tylen
  • Laatst online: 20:06

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

unezra schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:44:
[...]

Da's meer geluk dan wijsheid.
Hahahaha zou je denken?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• unezra

unezra

Topicstarter
Ja. 100%

Overheid, zeker met inhuur, werkt in veel gevallen met keiharde knockout criteria en opleiding is er daar vaak 1 van. Totaal oneerlijk systeem, dat hele systeem op inhuur is totaal verrot, maar het maakt het niet minder bestaand.

Als je dat niet af en toe een afwijzing heeft opgeleverd, heb je vooral geluk gehad. (Er vanuit gaande dat je meer dan 2 overheidsorganen hebt gezien.)

[Voor 16% gewijzigd door unezra op 09-12-2022 20:07]

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:47
Richh schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:56:
Het kwam überhaupt niet in mij op dat ze mij een situatie aan konden bieden die niet bestond in het functiehuis.
Ik heb dit meer gezien. Ik heb het idee dat het functiehuis een soort verhaaltje is naar medewerkers om mensen het gevoel te geven dat beloningen rechtvaardig zijn. Als je dan kijkt wat mensen echt verdienen blijken er salarissen zijn die niet zouden kunnen bestaan, mensen die in oude regelingen zitten, etc. etc.

Ongetwijfeld is dit anders bij werkgevers die onder een CAO vallen.

• AGee
  • Niet online

AGee

Richh schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:56:
[...]

Het klopt dat ik er destijds zelf ook scherper op kon zijn, al had ik op het moment van tekenen natuurlijk geen toegang tot de details van het salarishuis. Dat is geen onderdeel van de arbeidsovereenkomst en/of de andere documenten die erbij hoorden.

***members only***

Desalniettemin vind ik het toch wel een typische HR-naaistreek en ben daarom benieuwd hoe anderen hiermee om zouden gaan :) dank voor jouw blik daarop :)

Mijn mening: Je bent 'terug' gekomen onder bekende voorwaarden, dan moet je achteraf niet gaan 'zeuren' over de voorwaarden. Je salaris was bekend,

[...]

_O- het is idd eigenlijk een heel raar systeem, maar inderdaad het was eigenlijk wel slim geweest om dan met een junior titel weer terug te keren :+
Gelukkig zie je zelf ook wel in dat je een beetje opportunistisch redeneert ;)

[Voor 7% gewijzigd door AGee op 09-12-2022 21:51]

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:37
CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 21:32:
[...]

Ik heb dit meer gezien. Ik heb het idee dat het functiehuis een soort verhaaltje is naar medewerkers om mensen het gevoel te geven dat beloningen rechtvaardig zijn. Als je dan kijkt wat mensen echt verdienen blijken er salarissen zijn die niet zouden kunnen bestaan, mensen die in oude regelingen zitten, etc. etc.

Die ken ik helaas, ik heb bij een werkgever gezeten waar ik volgens HR zogenaamd niet in aanmerking zou komen voor een aantal vergoedingen omdat ik trainee was, maar toen ik wist dat de andere trainees de vergoedingen wel kregen konden ze weinig anders doen dan het mij ook geven (ook omdat er in het handboek geen uitzondering stond voor trainees). Het ging echt niet om gigantische bedragen (niveau internet/telefoonvergoeding), maar het gaf wel een nare smaak en speelde ook wel mee dat ik dat bedrijf zo snel mogelijk na het aflopen van de studieovereenkomst heb verlaten (al was het zeker niet de enige of belangrijkste reden).

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:13
Ik heb een beetje ruzie met onze HR-afdeling, en ik ben benieuwd wat anderen van deze situatie denken. Dit leek me het juiste topic om dat in te delen :)

***members only***

Aankaarten bij je manager (niet HR) en laten weten dat je uiterst teleurgesteld bent in deze situatie waarin HR geen enkele tegemoetkoming doet terwijl ze aangeven zelf deels verantwoordelijk zijn. Je gevoel uitspreken en aangeven dat je het ontzettend zou waarderen als hij/zij (manager in kwestie) iets voor je kan betekenen, ook gezien de bewuste stap terug die je gezet hebt om weer een langere verbintenis aan te gaan met je huidige bedrijf.

Onderschat niet hoe sterk het kan zijn om je gevoel uit te spreken. En bovendien, vertrouwen moet van twee kanten komen. Pas wel op dat je niet rancuneus wordt.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:10
CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 21:32:
[...]

Members only:

[Voor 3% gewijzigd door WhiskyPhreak op 11-12-2022 12:55]

Flickr! || Website

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dus ik krijg weer eens een mail van LinkedIn, getiteld "Follow these Pages to spark ideas for career growth". Well how about no. Dus ik zoek naar de uitschrijflink, staat erboven:
You are receiving Recommend pages to follow based on previous interactions emails.
Afgezien van de missende "with" tussen de laatste twee woorden heb ik nog nooit iets met pages gedaan, behalve een door LinkedIn voorgestelde autoreply gestuurd naar een recruiter die me vroeg hun pagina te liken, namelijk: "Haha $recruiter", en hem vervolgens verwijderd.

Dus ik klik op Unsubscribe... Zijn er ZES pagina's aan vinkjes, waarvan meerdere meer dan één scherm groot zijn, en het merendeel staat standaard aan.

Wat is deze:

I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:22

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Members only:

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
CodeCaster schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:36:
Dus ik krijg weer eens een mail van LinkedIn, getiteld "Follow these Pages to spark ideas for career growth". Well how about no. Dus ik zoek naar de uitschrijflink, staat erboven:

[...]

Afgezien van de missende "with" tussen de laatste twee woorden heb ik nog nooit iets met pages gedaan, behalve een door LinkedIn voorgestelde autoreply gestuurd naar een recruiter die me vroeg hun pagina te liken, namelijk: "Haha $recruiter", en hem vervolgens verwijderd.

Dus ik klik op Unsubscribe... Zijn er ZES pagina's aan vinkjes, waarvan meerdere meer dan één scherm groot zijn, en het merendeel staat standaard aan.

Wat is deze:
[Afbeelding]
LinkedIn is wel extreem als het gaat om onzinnige mails sturen. Ik had er pas ook een paar met "Career path to Team lead and more" met daarin de profielen geplakt met collega's die dus team lead zijn (ja echt...).

• MarkJoosten
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:00
CodeCaster schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:36:

Wat is deze:
[URL="https://tweakers/i/QgD4tIe0FqATx-wmtfrcL7Qtz_8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sYReIJk0sZARathwXkIEtW9x.png?f=user_large",,"1"][Afbeelding][/URL]
Dat is wel extreem.
Maar het was mij ook al opgevallen. Wanneer ik eens op een job geklikt heb, krijg ik weken daarna allerlei mails binnen over die job of gerelateerde functies. Ik heb alleen nog niet de moeite genomen om mij hiervoor uit te schrijven.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:13
Deze was ook weer mooi.

Interessante functie op zich maar was niet hard op zoek ofzo. Recruiter nr. 1 komt binnen en verleidt me. Zegt mijn CV te hebben ingediend. Nummer 2 meldt zich een week later, ik vertel netjes dat ik al me heb laten voorstellen. Komt ze een week later met de boodschap dat mijn naam bij haar klant echt geen bellen doet rinkelen. nr 1 zweert dat ze het heeft ingediend.

Ik vandaag met de opdrachtgever van nummer 2 gesproken en die had zelfs nog nooit gehoord van het bedrijf van de eerste recruiter.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• jongetje
@Wijnands Dat is bijzonder, maar waarom neem je dan zelf geen contact op? Dat scheelt je potentiële werkgever (tien)duizenden euro's als je niet via een externe recruiter binnenkomt.

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:42

***members only***

Als jij idd senior bent en je verdient 3750 dan zou ik eens peilen in de markt wat zij er van vinden. Doe wat gesprekken en laat de aanbiedingen bij HR afdeling zien. Ik denk dat je zal schrikken hoeveel dat zal verschillen. Als je HR bij haar standpunt wilt blijven geef je aan dat je daar begrip voor hebt en hoopt dat die begrip dan wederzijds is als je dan kiest voor een situatie waar de waardering gelijkwaardig is.

Mijn botte mening is dat de Hr afdeling echt bijzonder dom en incompetent is. In deze markt en tijd niet beseffen dat A je medewerker waarschijnlijk onderbetaald wordt. B je de kans hebt het recht te trekken en C niet beseft dat je sowieso je eigen fout moet herstellen.

Ik zie steeds vaker verhalen waar ik mij afvraag wat een Hr afdeling überhaupt nog doet tegenwoordig. Ik heb bijna het idee dat het gewoon een veredelde Office manager functie is. Ze kosten een bedrijf uiteindelijk gewoon echt dikke knaken door hun incompetentie.

• mannowlahn
Wijnands schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:56:
Deze was ook weer mooi.

Interessante functie op zich maar was niet hard op zoek ofzo. Recruiter nr. 1 komt binnen en verleidt me. Zegt mijn CV te hebben ingediend. Nummer 2 meldt zich een week later, ik vertel netjes dat ik al me heb laten voorstellen. Komt ze een week later met de boodschap dat mijn naam bij haar klant echt geen bellen doet rinkelen. nr 1 zweert dat ze het heeft ingediend.

Ik vandaag met de opdrachtgever van nummer 2 gesproken en die had zelfs nog nooit gehoord van het bedrijf van de eerste recruiter.
De wel bekende Morgan blacks Starapple etc partijen. Geen direct link en hopen op een ingang maar worden vaak al geweigerd voordat ze überhaupt een profiel kunnen overhandigen.

Mijn tip. Vraag in je eerste gesprek of de de manager kunnen noemen, ter plekke. Als ze dat niet kunnen dan weet je dat ze geen ingang hebben. En degene die wel samenwerken weten je meteen een naam te geven en vinden dat ook echt niet erg om die te noemen.

“Zijn jullie preferred supplier? Ja? Door wie ben je op pad gestuurd, hoe heet de manager? Ik vraag dit om even wat rare situaties te voorkomen, dit is niks persoonlijks.”

Zo had ik er laatst eentje die belde dat mijn gegevens binnenkort op basis van GDPR gedeelte worden. Ik kon mij überhaupt niet herinneren dat ik ooit met ze gesproken had. Ik zou een mail met een link krijgen ter voorkoming van deleten. Ze wilde even verifiëren of die nog correct was. Ik zei welke heb je nu staan dan? Ze had geen e-mail. Mooi zei ik, dan lost het probleem zich van zelf op :) maw soms moet je niet teveel info geven en ook vragen naar bepaalde zaken om na te gaan of ze wel kosjer zijn.

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:59
Ik was ooit 4 jaar geleden architect. Dit staat op mijn LinkedIn. Nu ben ik teamlead en dagelijks krijg ik nog architecten aanbiedingen of zelfs nog lager. Hoe zorg ik ervoor dat ze alleen naar mijn laatste werkervaring kijken? Wordt er moedeloos van

• unezra

unezra

Topicstarter
C6DL schreef op woensdag 14 december 2022 @ 22:23:
Ik was ooit 4 jaar geleden architect. Dit staat op mijn LinkedIn. Nu ben ik teamlead en dagelijks krijg ik nog architecten aanbiedingen of zelfs nog lager. Hoe zorg ik ervoor dat ze alleen naar mijn laatste werkervaring kijken? Wordt er moedeloos van
Niet.

Ja, je zou al je eerdere werkervaring kunnen verwijderen, maar dat is weer nadelig voor rollen waar je mogelijk wél interesse in hebt. :) "Wat heeft 'ie hievoor gedaan? Onduidelijk profiel!"

Ik krijg af en toe nog jubelende recruiters voor 1e lijns support in mijn mailbox. Heb al eens geantwoord dat als ze een teamlead zoeken voor dat team (en het team groot en complex genoeg is), ik mogelijk geïnteresseerd ben, maar dan geen uitvoerend werk meer ga doen. Het even jubelende salaris dat er dan onder staat, is de helft van wat ik nu verdien.

Heb wel het idee dat het nu een beetje aan het afnemen is. Kan niet precies duiden waarom. Misschien werkervaring als teamlead, misschien de wo opleiding waar ik aan begonnen ben, misschien de markt, geen idee.

• unezra

unezra

Topicstarter
mannowlahn schreef op woensdag 14 december 2022 @ 11:07:
[...]

Als jij idd senior bent en je verdient 3750 dan zou ik eens peilen in de markt wat zij er van vinden. Doe wat gesprekken en laat de aanbiedingen bij HR afdeling zien. Ik denk dat je zal schrikken hoeveel dat zal verschillen. Als je HR bij haar standpunt wilt blijven geef je aan dat je daar begrip voor hebt en hoopt dat die begrip dan wederzijds is als je dan kiest voor een situatie waar de waardering gelijkwaardig is.

Mijn botte mening is dat de Hr afdeling echt bijzonder dom en incompetent is. In deze markt en tijd niet beseffen dat A je medewerker waarschijnlijk onderbetaald wordt. B je de kans hebt het recht te trekken en C niet beseft dat je sowieso je eigen fout moet herstellen.
Is het dan HR die incompetent is, of C-level, die weigert de portemonaille te trekken?
Ik zie steeds vaker verhalen waar ik mij afvraag wat een Hr afdeling überhaupt nog doet tegenwoordig. Ik heb bijna het idee dat het gewoon een veredelde Office manager functie is. Ze kosten een bedrijf uiteindelijk gewoon echt dikke knaken door hun incompetentie.
Die durf ik wel te nuanceren. :)

Tot nu toe, in de bedrijven waar ik direct met HR te maken had, is HR voor mij een afdeling waar ik héél intensief en goed mee samen werk. Ze helpen me met recruitment, doen samen met mij sollicitatiegesprekken, helpen met personele zaken (in goede en slechte tijden), met allerlei wet- en regelgeving, ze geven het recruitmentproces vorm, helpen me met de HR cyclus, etc, etc, etc. Niet voor niets dat ik eigenlijk altijd wekelijks een 1:1 met mijn vaste HR persoon heb. (Die soms wordt ingezet om even te ventileren en vrijuit te kunnen kletsen over de dingen waar ik tegenaan loop, die ik niet met anderen kan of wil bespreken.)

Kortom, HR is voor mij echt een ontzettend waardevolle afdeling, maar verreweg het meeste dat ze doen, gebeurt achter de schermen. Ik ben diegene die de gesprekken aan gaat met het team (als HR er bij zit is het écht mis), maar juist de moeilijke gesprekken (bijvoorbeeld over disfunctioneren) zijn bijna 100% zeker voorbereid met HR.

• mannowlahn
unezra schreef op donderdag 15 december 2022 @ 07:14:
[...]

Is het dan HR die incompetent is, of C-level, die weigert de portemonaille te trekken?

[...]

Die durf ik wel te nuanceren. :)

Tot nu toe, in de bedrijven waar ik direct met HR te maken had, is HR voor mij een afdeling waar ik héél intensief en goed mee samen werk. Ze helpen me met recruitment, doen samen met mij sollicitatiegesprekken, helpen met personele zaken (in goede en slechte tijden), met allerlei wet- en regelgeving, ze geven het recruitmentproces vorm, helpen me met de HR cyclus, etc, etc, etc. Niet voor niets dat ik eigenlijk altijd wekelijks een 1:1 met mijn vaste HR persoon heb. (Die soms wordt ingezet om even te ventileren en vrijuit te kunnen kletsen over de dingen waar ik tegenaan loop, die ik niet met anderen kan of wil bespreken.)

Kortom, HR is voor mij echt een ontzettend waardevolle afdeling, maar verreweg het meeste dat ze doen, gebeurt achter de schermen. Ik ben diegene die de gesprekken aan gaat met het team (als HR er bij zit is het écht mis), maar juist de moeilijke gesprekken (bijvoorbeeld over disfunctioneren) zijn bijna 100% zeker voorbereid met HR.
De grote bedrijven waar ik de laatste jaren bij gewerkt heb doen de hr afdelingen 0,0 op gebied van werving. Uren en billing? Vaak de manager en tussen partij. Sollicitatie? Lol vergeet het maar met tech mensen. Onboarding? Nope, 9 van de 10 keer geeft de manager aan ja dat hebben we al een maand uitstaan en gaat elke keer zo.

Contracten opstellen doen ze wel. Maar wellicht dat het verschilt per type en grote van bedrijf of een HR afdeling nog echt wat doet. Maar ik heb er geen hoge pet van, of misschien van oudsher nog teveel verwachtingen van.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Niet, tenzij je alles wegpoetst op LI behalve je laatste werkervaring. Of opheffen.

En dan nog heb je schot-hagel recruiters die nergens naar kijken.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• MarkJoosten
Zoals hier al een aantal keer is opgemerkt is dit niet op te lossen.

Linkedin zit helaas voor jullie zo in elkaar dat het vaak interessanter is om een massa mail te versturen op basis van een aantal keywords dan dat recruiters aandacht iedere profiel doornemen.

• MarkJoosten
mannowlahn schreef op woensdag 14 december 2022 @ 11:18:
Mijn tip. Vraag in je eerste gesprek of de de manager kunnen noemen, ter plekke. Als ze dat niet kunnen dan weet je dat ze geen ingang hebben. En degene die wel samenwerken weten je meteen een naam te geven en vinden dat ook echt niet erg om die te noemen.

“Zijn jullie preferred supplier? Ja? Door wie ben je op pad gestuurd, hoe heet de manager? Ik vraag dit om even wat rare situaties te voorkomen, dit is niks persoonlijks.”
Interessante tip. Ik heb zelf nooit ervaren dat het mij gevraagd werd, maar ik zou er als recruiter geen probleem mee gehad hebben om die naam te noemen.

Aan de andere kant is tegenwoordig zo'n naam ook wel heel snel gevonden via Linkedin, dus je zal het wel echt in een gesprek moeten vragen en niet via de mail.

• MarkJoosten
mannowlahn schreef op woensdag 14 december 2022 @ 11:07:

HR is er in de kern om processen te volgen niet om risico's te nemen door buiten deze processen te werken.

Overigens; hoe groter het bedrijf hoe meer mensen op deze manier werken. Dat is tenslotte waar ze voor beloond worden en de positieve impact van het nemen van een risico is minimaal.

[Voor 12% gewijzigd door MarkJoosten op 15-12-2022 12:06]

• mannowlahn
MarkJoosten schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:02:
[...]

Interessante tip. Ik heb zelf nooit ervaren dat het mij gevraagd werd, maar ik zou er als recruiter geen probleem mee gehad hebben om die naam te noemen.

Aan de andere kant is tegenwoordig zo'n naam ook wel heel snel gevonden via Linkedin, dus je zal het wel echt in een gesprek moeten vragen en niet via de mail.
Ik heb helaas veel slechte ervaringen gehad met zogenaamde partijen die een ingang hebben. Veel tijd mee verspilt en pas dit nu vaak toe om even na te gaan of ze met wild schieten of dat het process echt kans van slagen heeft. Dit is dan vaak wel via de telefoon inderdaad. Maar een fatsoenlijk functie omschrijving is vaak ook al veelzeggend.

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:02
Ik zag een paar pagina's terug een discussie over wel of niet het zinnig voor werkgevers om naar een formeel diploma niveau te vragen (HBO/WO in de praktijk). Een aspect dat ik even snel naar voren wil halen is dat voor de werkgever een hele simpele manier is om te zien om iemand dingen op een bepaald niveau een beetje makkelijk nieuwe dingen kan leren.

Dat zegt niet dat iemand zonder diploma dat niet net zo goed of beter kan, maar dat is lastig uit te zoeken, zeker op papier maar ook in een gesprek. Het is in dat opzicht een redelijke garantie dat je daar geen groot risico loopt.

• MarkJoosten
Vandaag een poll op Linkedin gezet met de vraag hoe mensen omgaan met het grote volume aan berichten van recruiters? Tot nu toe 94 stemmen waarbij 29% aangeeft meestal een reactie te geven.

Wanneer dit representatief is dan verklaart het denk ik wel waarom massa mails nog steeds zoveel toegepast worden door recruiters. Zolang er gereageerd wordt, lijkt het te werken (vanuit het oogpunt van een recruiter).

Al denk ik wel dat de mensen die hierop reageren sowieso al intensiever Linkedin gebruiken dan gemiddeld. Ook vermoed ik dat bij de mensen die amper op Linkedin komen dit percentage lager zal zijn en die zullen waarschijnlijk deze poll niet eens zien. Desondanks verbaasd het mij dat nog zoveel mensen meestal een reactie geven.

[Voor 6% gewijzigd door MarkJoosten op 15-12-2022 21:03]

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:37
MarkJoosten schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:01:
Vandaag een poll op Linkedin gezet met de vraag hoe mensen omgaan met het grote volume aan berichten van recruiters? Tot nu toe 94 stemmen waarbij 29% aangeeft meestal een reactie te geven.

Wanneer dit representatief is dan verklaart het denk ik wel waarom massa mails nog steeds zoveel toegepast worden door recruiters. Zolang er gereageerd wordt, lijkt het te werken (vanuit het oogpunt van een recruiter).

Al denk ik wel dat de mensen die hierop reageren sowieso al intensiever Linkedin gebruiken dan gemiddeld. Ook vermoed ik dat bij de mensen die amper op Linkedin komen dit percentage lager zal zijn en die zullen waarschijnlijk deze poll niet eens zien. Desondanks verbaasd het mij dat nog zoveel mensen meestal een reactie geven.
Ik geef meestal een reactie als het een persoonlijk bericht is waarbij duidelijk blijkt dat er een match is met mijn profiel (dus geen massamail die op basis van een paar keywords bij mij komt). Betekent niet dat iedereen een reactie krijgt, betekent ook niet dat iedere reactie een ja is, maar de poll zou ik misschien wel met Ja beantwoorden.

• MarkJoosten
Transportman schreef op donderdag 15 december 2022 @ 22:25:
[...]

Ik geef meestal een reactie als het een persoonlijk bericht is waarbij duidelijk blijkt dat er een match is met mijn profiel (dus geen massamail die op basis van een paar keywords bij mij komt). Betekent niet dat iedereen een reactie krijgt, betekent ook niet dat iedere reactie een ja is, maar de poll zou ik misschien wel met Ja beantwoorden.
Er is ook nog een optie "hangt er vanaf". Ik kan mij voorstellen dat je dan eerder daarvooe gekozen had.

Inmiddels is percentage "meestal" overigens al gezakt naar 25%

• unezra

unezra

Topicstarter
mannowlahn schreef op donderdag 15 december 2022 @ 07:31:
[...]
De grote bedrijven waar ik de laatste jaren bij gewerkt heb doen de hr afdelingen 0,0 op gebied van werving. Uren en billing? Vaak de manager en tussen partij. Sollicitatie? Lol vergeet het maar met tech mensen. Onboarding? Nope, 9 van de 10 keer geeft de manager aan ja dat hebben we al een maand uitstaan en gaat elke keer zo.
Onboarding uitstaan? Onboarding is een proces dat begint bij de vacaturetekst en zo'n beetje eindigt bij de 100 dagen evaluatie. :)

Mijn directe ervaring met HR vanuit een leidinggevende positie beperkt zich tot 3 werkgevers, vanuit andere werkgevers als werknemer. Groot en klein. Voor zover ik weet, heeft HR zich eigenlijk altijd wel de eerder beschreven taken en verantwoordelijkheden gehad. Bij mijn afgelopen 3 werkgevers weet ik dat zeker en is het 100% zoals ik beschrijf.
Contracten opstellen doen ze wel. Maar wellicht dat het verschilt per type en grote van bedrijf of een HR afdeling nog echt wat doet. Maar ik heb er geen hoge pet van, of misschien van oudsher nog teveel verwachtingen van.
Ik denk dat het vooral af hangt van hoe serieus een bedrijf HR neemt. Nemen ze het serieus, zetten ze het naar mijn mening in zoals door mij beschreven. HR is een vak, waar héél veel bij komt kijken. Zowel aan de harde als aan de zachte kant. Het is ook een vakgebied dat ontzettend in ontwikkeling is.

Bij bedrijven die het niet serieus nemen, is het weinig meer dan het oude personeelszaken, een administratieve afdeling die zeker belangrijk is (het moet gedaan worden), maar die veel minder zichtbaar is en veel minder impact heeft op de organisatie.

Wel zie ik HR als iets van de HR afdeling én de managers. Je verdeelt de taken, helpt elkaar, werkt samen. Ik denk (om allerlei redenen) niet dat het goed is HR enkel bij de managers neer te leggen.

• unezra

unezra

Topicstarter
Pingewin schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:47:
Ik zag een paar pagina's terug een discussie over wel of niet het zinnig voor werkgevers om naar een formeel diploma niveau te vragen (HBO/WO in de praktijk). Een aspect dat ik even snel naar voren wil halen is dat voor de werkgever een hele simpele manier is om te zien om iemand dingen op een bepaald niveau een beetje makkelijk nieuwe dingen kan leren.

Dat zegt niet dat iemand zonder diploma dat niet net zo goed of beter kan, maar dat is lastig uit te zoeken, zeker op papier maar ook in een gesprek. Het is in dat opzicht een redelijke garantie dat je daar geen groot risico loopt.
Zelfde voor assessments. Het is geen garantie dat iemand goed werk gaat leveren, het zegt wel over iemands persoonlijkheid en cognitieve capaciteiten en *die* zijn prima voorspellers van werkprestatie.

(Nu heb ik zelf een bloedhekel aan assessments, maar ik begrijp wel waarom ze worden ingezet.)

• unezra

unezra

Topicstarter
MarkJoosten schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:05:
[...]
HR is er in de kern om processen te volgen niet om risico's te nemen door buiten deze processen te werken.

Overigens; hoe groter het bedrijf hoe meer mensen op deze manier werken. Dat is tenslotte waar ze voor beloond worden en de positieve impact van het nemen van een risico is minimaal.
Denk dat je daarmee het HR vak heel erg te kort doet. HR is een mix van wet- en regelgeving, van psychologie, van opleidingsplanning, zorgen dat de juiste mensen op de juiste plek zitten, etc, etc, etc.

HR *ontwerpt* ook processen. Het gaat daadwerkelijk om het op de juiste manier (en optimaal) om gaan met de menselijke resources.

• MarkJoosten
unezra schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:23:
[...]

Denk dat je daarmee het HR vak heel erg te kort doet. HR is een mix van wet- en regelgeving, van psychologie, van opleidingsplanning, zorgen dat de juiste mensen op de juiste plek zitten, etc, etc, etc.

HR *ontwerpt* ook processen. Het gaat daadwerkelijk om het op de juiste manier (en optimaal) om gaan met de menselijke resources.
Ik begrijp niet goed hoe dit anders is dan wat ik geschreven heb?

• unezra

unezra

Topicstarter
MarkJoosten schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:53:
[...]
Ik begrijp niet goed hoe dit anders is dan wat ik geschreven heb?
Dat HR een stuk meer is dan enkel een papieren procesje.

• MarkJoosten
unezra schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:03:
[...]

Dat HR een stuk meer is dan enkel een papieren procesje.
Dat ben ik met je eens.

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Nooit temaken gehad met een bedrijf met een HR afdeling, echter zijn die ook ongebruikelijk in de houtbewerkings en metaalproductie branche. Althans, als het gaat om bedrijven met <50 medewerkers.

Ze zullen echt niet je hand vasthouden, echter zie ik het wel als een voordeel als er een bemiddelende partij binnen het bedrijf aanwezig is mocht je leidingevende toch het typetje "ontsnapt uit de apenheul" zijn.

• unezra

unezra

Topicstarter
Arloid schreef op woensdag 28 december 2022 @ 21:11:
Nooit temaken gehad met een bedrijf met een HR afdeling, echter zijn die ook ongebruikelijk in de houtbewerkings en metaalproductie branche. Althans, als het gaat om bedrijven met <50 medewerkers.
Heb je daar niet gewoon een personeelsfunctionaris? (Dus een HR afdeling.) Of doet de directie dat er bij?
Ze zullen echt niet je hand vasthouden, echter zie ik het wel als een voordeel als er een bemiddelende partij binnen het bedrijf aanwezig is mocht je leidingevende toch het typetje "ontsnapt uit de apenheul" zijn.
Sowieso is een HR afdeling onmisbaar voor de managers.

In principe is een HR afdeling niet per-sé neutraal, ze werken juist nauw samen met management, maar hebben ook vaak een controlerende en regulerende functie. Plus als het gaat om het juridisch juist afhandelen van zaken, zijn zijn diegenen met de primaire kennis van zaken. (Wat overigens vooral in het bedrijfsbelang is. Een misser op dat vlak kan erg duur uitpakken.)

Vertrouwenspersonen (geen onderdeel van HR), zijn wél neutraal en er primair voor de werknemer. (Voor álle werknemers that is, ook als een leidinggevende zich onheus bejegend voelt door diens leidinggevende of een collega.)

[Voor 5% gewijzigd door unezra op 28-12-2022 21:22]

• Arloid
  • Niet online
unezra schreef op woensdag 28 december 2022 @ 21:21:
[...]

Heb je daar niet gewoon een personeelsfunctionaris? (Dus een HR afdeling.) Of doet de directie dat er bij?

[...]

Sowieso is een HR afdeling onmisbaar voor de managers.

In principe is een HR afdeling niet per-sé neutraal, ze werken juist nauw samen met management, maar hebben ook vaak een controlerende en regulerende functie. Plus als het gaat om het juridisch juist afhandelen van zaken, zijn zijn diegenen met de primaire kennis van zaken. (Wat overigens vooral in het bedrijfsbelang is. Een misser op dat vlak kan erg duur uitpakken.)

Vertrouwenspersonen (geen onderdeel van HR), zijn wél neutraal en er primair voor de werknemer. (Voor álle werknemers that is, ook als een leidinggevende zich onheus bejegend voelt door diens leidinggevende of een collega.)
Nope, we hebben een boekhouder/accountant achtige type, twee "opdrachtgevers" en een werkplaats leidinggevende en dat is het wel. Daar komen nogeens twee tekenkamers waar de meeste administratieve handelingen verricht wordt en dat het twee nauwverweven bedrijven onder één kap zijn.

Zit wat in, spreek ook vaak genoeg met de vertrouwenspersoon op het bedrijf waar ik zelf werkzaam ben. Gezien m'n vertrouwen nogal een deuk heeft opgelopen, maar goed ook.

[Voor 11% gewijzigd door Arloid op 28-12-2022 21:54]

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Members only:

[Voor 3% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 30-12-2022 13:12]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• jongetje
@0xDEADBEEF Hoe moeten wij weten hoe je uit een onbekend platform je gegevens kunt verwijderen? Vraag het die partij die je noemt...

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Schrijft ze aan onder verwijzing naar het inzagerecht en het recht om vergeten te worden zoals in de AVG staat. Of anders https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/

https://www.socialcooling.com/

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Natuurlijk gaat men de naam van, details over, het platform niet prijsgeven.

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:35
0xDEADBEEF schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 13:28:
Dan gewoon dat het probleem maken/laten van de partij die jou bendaderde. Inzagerecht gebruiken, vragen met welke grondslag ze jouw gegevens verwerken, en waar ze ze vandaan hebben.

iRacing Profiel

• Sandburd
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Volgens mij was het dezelfde partij die mij wist te melden dat het bij een of ander avg proof platform vandaan kwam. (Zal bericht editten als de naam me weer te binnen schiet) Heb toentertijd de site van het platform bezocht en dat was in principe een scraper, dus de gegevens waren ergens opgeduikeld. Bij mij bleek freelance.nl mijn telefoonnummer te publiceren, dus daar kwam het waarschijnlijk vandaan.

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:01
Er is een eerste keer voor alles maar toch... ik was wel even verbaasd dat ik gisteravond, oudejaarsavond, een invite van een recruiter kreeg op LinkedIn. Ik dacht eerst dat het misschien iemand uit een andere tijdzone was maar het was gewoon iemand uit Nederland...

PV Output

• Arloid
  • Niet online
Kalentum schreef op zondag 1 januari 2023 @ 17:38:
Er is een eerste keer voor alles maar toch... ik was wel even verbaasd dat ik gisteravond, oudejaarsavond, een invite van een recruiter kreeg op LinkedIn. Ik dacht eerst dat het misschien iemand uit een andere tijdzone was maar het was gewoon iemand uit Nederland...
Geeft sowieso een onprofessionele indruk, vraag je toch af hoe de praktijken in de toko van de recruiter reflecteren op de werksituatie als gedetacheerde.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:35
Op zoek naar iemand zonder 9-5 mentaliteit ?

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Sandburd schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 17:01:
[...]

Volgens mij was het dezelfde partij die mij wist te melden dat het bij een of ander avg proof platform vandaan kwam. (Zal bericht editten als de naam me weer te binnen schiet) Heb toentertijd de site van het platform bezocht en dat was in principe een scraper, dus de gegevens waren ergens opgeduikeld. Bij mij bleek freelance.nl mijn telefoonnummer te publiceren, dus daar kwam het waarschijnlijk vandaan.
Members only:

• Ikbenmeereendje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-01 19:05
Even iets anders.. ik krijg elke maand wel een paar van die filmpjes van recruiters die ze "persoonlijk opnemen voor jou, ikbenmeereendje!". Vaak zijn het Engelse recruiters die of zichzelf opnemen terwijl ze mijn linkedin de hemel inprijzen, of een ander vaag eenzijdig en ongevraagd verhaal over hoe goed ik zou passen bij een of andere random vacature. Vaak voorzien van trackinglink zodat ze kunnen zien dat ik erop geklikt heb.

Ik vind het tenenkrommend. Heb ooit een paar teruggegeven wat ik er van vond en kreeg wat maffe excuses "Nou, dan ben jij de enige die dit zo ervaart!" terug. Ben ik echt de enige? ;)

• unezra

unezra

Topicstarter
Ikbenmeereendje schreef op zondag 1 januari 2023 @ 18:47:
Even iets anders.. ik krijg elke maand wel een paar van die filmpjes van recruiters die ze "persoonlijk opnemen voor jou, ikbenmeereendje!". Vaak zijn het Engelse recruiters die of zichzelf opnemen terwijl ze mijn linkedin de hemel inprijzen, of een ander vaag eenzijdig en ongevraagd verhaal over hoe goed ik zou passen bij een of andere random vacature. Vaak voorzien van trackinglink zodat ze kunnen zien dat ik erop geklikt heb.

Ik vind het tenenkrommend. Heb ooit een paar teruggegeven wat ik er van vond en kreeg wat maffe excuses "Nou, dan ben jij de enige die dit zo ervaart!" terug. Ben ik echt de enige? ;)
Een filmpje!?
Nooit gezien, maar zou daar idd ook buitengewoon ongeïnteresseerd in zijn.
(In fact, ik luister mijn voicemail al bijna nooit af, filmpje zou ik ws niet eens bekijken. Ze sturen initieel maar een tekstbericht.)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

0xDEADBEEF schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 13:28:
Dat moeten ze doen.

Ook wel een keer of twee gehad, niet afgespeeld. Ik gók dat 95% van het filmpje voor iedereen hetzelfde is, en dat ze een ochtend lang "Hoi Abel", "Hi Berend", "Hallo Claas", enzovoorts aan het opnemen zijn.

[Voor 69% gewijzigd door CodeCaster op 01-01-2023 19:33]

I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• Kalentum
Heb nog even de Linkedin Invite van de op oudejaarsavond werkende recruiter nader bekeken... Het blijkt dat de recruiter is een 'enterpreneur' die via https://biggerbrain.co/ werkt, dus ik schat het zo in dat de recruiter gewoon aan de oliebollen zat terwijl het AI systeempje lekker aan het werk was...

PV Output

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

unezra schreef op zondag 1 januari 2023 @ 19:26:
[...]

Een filmpje!?
Nooit gezien, maar zou daar idd ook buitengewoon ongeïnteresseerd in zijn.
(In fact, ik luister mijn voicemail al bijna nooit af, filmpje zou ik ws niet eens bekijken. Ze sturen initieel maar een tekstbericht.)
Wel dé manier om starters van de youtube-generatie te trekken! (lees: concentratieboog van nul :+ )

Ik verbaas me over hoe veel sommige mensen tegenwoordig informatievoorziening en communicatie doen door
middel van filmpjes.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• MarkJoosten
Waarom niet? Niets mooiers dan dat je concurentie ligt te slapen ;)

Ik heb ook gewoon gewerkt op oudejaarsavond (nieuwjaarsdag en de kerstdagen). D.w.z. dat ik nog invites en inmails heb verstuurd op die dagen.

• MarkJoosten
Arloid schreef op zondag 1 januari 2023 @ 18:22:
[...]

Geeft sowieso een onprofessionele indruk, vraag je toch af hoe de praktijken in de toko van de recruiter reflecteren op de werksituatie als gedetacheerde.
Die bij mij is er gewoon een van hard werken.

• Kalentum
MarkJoosten schreef op maandag 2 januari 2023 @ 11:27:
[...]

Waarom niet? Niets mooiers dan dat je concurentie ligt te slapen ;)

Ik heb ook gewoon gewerkt op oudejaarsavond (nieuwjaarsdag en de kerstdagen). D.w.z. dat ik nog invites en inmails heb verstuurd op die dagen.
Mij maakt het niet uit hoor, ik was vooral verbaasd. Ik ben op zulke dagen totaal niet met werk bezig.

PV Output

• MarkJoosten
Kalentum schreef op maandag 2 januari 2023 @ 11:49:
[...]

Mij maakt het niet uit hoor, ik was vooral verbaasd. Ik ben op zulke dagen totaal niet met werk bezig.
Begrijpelijk wanneer je dit zelf niet doet. En ik denk dat dit voor meer mensen geldt :)

[Voor 7% gewijzigd door MarkJoosten op 02-01-2023 12:11]

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
Had er vandaag wel eentje die een mail begon met in de aanhef een totaal andere naam. Half uur later een excuus met de melding dat hij iets te veel tegelijk aan het doen was. Geen idee of het gewoon nog de kater was of dat dit een manier was om te proberen op te vallen, maar bijzonder was het wel weer.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim"

• MarkJoosten
Mugwump schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:24:
Had er vandaag wel eentje die een mail begon met in de aanhef een totaal andere naam. Half uur later een excuus met de melding dat hij iets te veel tegelijk aan het doen was. Geen idee of het gewoon nog de kater was of dat dit een manier was om te proberen op te vallen, maar bijzonder was het wel weer.
Dit heb ik ook vaak gehad. Wanneer je tientallen en soms meer dan honderd individuele mails verstuurd dan gaat er vroeger of later wel eens wat mis met een naam schrijven. In dat geval is het wel zo netjes om even er achteraan te mailen dat je een foutje gemaakt hebt . In het begin deed ik dat structureel maar gezien de kosten van InMail en de lage respons hierop, deed ik dat op een gegeven ook niet meer altijd.

• MarkJoosten

Die heb ik ook wel eens gezien. Ik vraag mij ook af hoe goed dit werkt? Want er zit behoorlijk wat werk in lijkt mij.

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:46
Klopt, zijn eigenlijk alleen de engelse recruiters die de videos versturen. Zoveel werk zit er ook niet in hoor, even je telefoon voor je neerzetten, oordopjes in, en een minuutje over iemands profiel lullen. Duurt waarschijnlijk net zo lang als cold callen, of een berichtje typen.
Het zijn geen lange films die ze opnemen...

[Voor 11% gewijzigd door CrazyOne op 02-01-2023 12:54]

• MarkJoosten
De twee filmpjes die ik heb gezien waren van Nederlandse recruiters. Ik ben een beetje cameraschuw dus misschien vertekend dit mijn beeld hoe lang zoiets duurt. Ik denk dat ik het in ieder geval 10 in zou moeten spreken voordat ik het zou durven versturen ;)

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
MarkJoosten schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:07:
De twee filmpjes die ik heb gezien waren van Nederlandse recruiters. Ik ben een beetje cameraschuw dus misschien vertekend dit mijn beeld hoe lang zoiets duurt. Ik denk dat ik het in ieder geval 10 in zou moeten spreken voordat ik het zou durven versturen ;)
Was dat toevallig een video opgenomen door iemand bij codecareer?

• MarkJoosten
0xDEADBEEF schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:14:
[...]

Is denk ik alweer ruim een half jaar geleden. Ik kan het mij daarom niet goed meer herinneren, maar zou goed kunnen.

• blackshelve
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:01
0xDEADBEEF schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:14:
[...]

Heb ook een aantal videos van een recruiter van codecareer ontvangen.

• Chromoris
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19:01
Ook ik heb in het verleden een paar keer een video boodschap ontvangen. En daarin heb ik ook 2 versies gezien:
Eerste versie (goede manier) is een leuk berichtje waarin ook duidelijk blijkt dat het LinkedIn profiel goed gelezen is en waarin ook een helder & concreet verhaal/aanbod aanwezig is. En in zo'n video boodschap gaat echt wel wat meer tijd zitten dan een simpel berichtje. Die heb je namelijk zo uitgetypt en verstuurd. Bij zo'n video boodschap moet je eerst nog het bestand van uploaden naar een video site (waarbij je hem misschien zelfs van je telefoon af moet halen om daarna een beetje te editen), en daarna ook nog eens het bericht te sturen met de juiste link erin. Dat kost echt wel wat meer tijd & energie.
Tweede versie is een aanhef met je naam, gevolgd door een standaard nietszeggend riedeltje waarin je ook nog eens een abrupte overgang ziet tussen beide delen (je ziet dus waar de cut heeft plaats gevonden). Dit is gewoon meeliften op de positieve dingen van de eerste versie. En dit toont ook heel mooi aan hoe recruiters in het algemeen de markt voor zichzelf verpesten (door dit parasitaire gedrag). En dat is idd even een half uurtje een heleboel namen inspreken om vervolgens via een standaard workflow de boel in mekaar te editten. Bonuspunten als de gebruikte video site idd trackt of je de video gezien hebt.

Bovenstaande is eigenlijk niets meer dan om toch wat meer onderscheidend te zijn van de rest. Dit omdat de standaard berichten inmiddels niet meer gelezen worden door het slechte gedrag van zoveel shitrecruiters. Jammer dat met de tweede versie ook dit verpest wordt.

Ik heb inmiddels ook eindelijk bericht gehad van de autoriteit persoonsgegevens over een klacht die ik had gemaakt over zo'n shitbureau. Kreeg de indruk dat men daar zelf ook niet goed wist wat men er mee aan moest en dat men toch liever dingen in een of andere standaard workflow wilde duwen. Uiteindelijk maar opgegeven en aangegeven dat het wat mij betreft akkoord was als zij een brief naar dat bureau zouden sturen voor het recht om vergeten te worden. Er werd totaal niet op ingegaan dat ik geen akkoord had gegeven met de privacy policy van dat bureau, en dat gegevens niet correct waren.
Ik denk dat de autoriteit persoonsgegevens wel wat extra geld & manschappen kunnen gebruiken om dingen ook goed te kunnen afhandelen. Het antwoord van dat bureau was trouwens wat ik al verwacht had: standaard, nietszeggend en leeg. In ieder geval kunnen ze mij nu niet meer ongevraagd opbellen (hoop ik), want mijn telefoonnummer hebben ze niet meer.

Dat is trouwens heel anders gegaan bij een ander bureau (meer gespecialiseerd). Daar had ik al in het verleden eens contact mee gehad en ze hadden destijds een goede indruk achtergelaten (het feit dat ik niet op hun voorstellen was ingegaan werd netjes geaccepteerd). Daar kreeg ik van een van hun medewerkers zo'n standaard recruitment spam bericht. Gezien dit toch wel even heel anders was dan dat ik van hun gewend was, heb ik een berichtje gestuurd naar de directeur. De volgende dag werd ik door de beste man opgebeld om excuses te maken: dit was idd niet het gedrag wat men daar wenst te hebben en hij zou het met zijn team gaan bespreken. Al met al een kort maar goed gesprek. Dus het kan wel.

Kleine tip voor alle HR mensen die meelezen: zorg dat je openstaat om commentaar over recruiters of recruitment partijen te ontvangen. Bovenstaande situatie heeft zich namelijk ook al een keertje eerder voorgedaan, maar op mijn bericht heb ik niets meer vernomen. Dus de partij waarvoor de shitrecruiters bezig waren, die staat nu ook op mijn zwarte lijst. Want met de beperkte informatie die ik heb kan ik alleen maar concluderen dat het gedrag geen probleem is.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:42
Net een uitnodiging via LinkedIn binnen gehad van een recruiter...
Je krijgt waarschijnlijk 50 uitnodigingen van recruiters per dag. Wij doen dat anders, zullen we daar over bellen?
WTF?!!?!

• MarkJoosten
ge-flopt schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:42:
Net een uitnodiging via LinkedIn binnen gehad van een recruiter...

[...]

WTF?!!?!
Haha die is wel goud waard. "Wij doen dat/het anders" zei iedere recruiter ooit...

• Jogai
  • Laatst online: 21:38
Crosspost van Jogai in "Het freelance ICT-ers discussie topic"

Members only:

En vandaag een mail van iemand die mijn profiel echt niet bekeken heeft:
I came across your LinkedIn profile this morning and was quite impressed by your software developer experience. Wanted to ask - have you considered freelancing on the side
Voor de duidelijkheid, mijn 'tagline' (of hoe je dat noemt) op linkedin begint met: "Zelfstandig Software Ontwikkelaar uit Zeeland..."

Freelancers let op, Funle bemiddeld met onetime-fee: https://app.funle.nl/account?incentive=4404dedf9f7a408fa328b7dd5f1dfa54

• RagingPenguin
  • Niet online
Intressante kijk over de schutting bij het onderwijs: Uitzendbureaus plukken leerkrachten uit vaste functies: 'Verwerpelijk'. Hoe hard die sector tegen over recruiters en vage bureautjes staat is wel opvallend, hier in de IT zijn we dan nog best wel aardig tegen de recruitment sector :P

• RobfoBob
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20:54
RagingPenguin schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:33:
Intressante kijk over de schutting bij het onderwijs: Uitzendbureaus plukken leerkrachten uit vaste functies: 'Verwerpelijk'. Hoe hard die sector tegen over recruiters en vage bureautjes staat is wel opvallend, hier in de IT zijn we dan nog best wel aardig tegen de recruitment sector :P
Leuk om eens uit een andere sector te lezen hoe het gaat! Wat me wel opviel is dat het artikel bol staat van meningen als "moreel verwerpelijk" en "recruitmentbureaus spelen in op wat op de werkvloer niet goed geregeld is"... Tja, als je personeel via een recruitmentbureau betere voorwaarden kan krijgen dan bij jou in vaste dienst moet je jezelf eens achter je oren krabben :P

Nog zo een: "Het is wel fijn om een invallerspoule te hebben om uit te putten, maar dan moet je af van dat commerciële." Met andere woorden, het is fijn om invalpersoneel achter de hand te hebben, maar de organisatie hiervan mag geen geld kosten want onderwijs is een publieke voorziening?

• Hydra
  • Laatst online: 17:55
Zag van de week nog weer een mooi voorbeeld van de typische houding van recruiters. Via via kwam iemand met een recruiter die aanbod had bij een bedrijf. Volgens de recruiter hadden ze een exclusief contract met dat bedrijf. Persoon die ik daar ken heeft gecheckt en niet alleen hebben ze geen contract; ze kennen die hele toko niet.

Bij letterlijk alles wat ze zeggen moet je er vanuit gaan dat het een leugen is helaas. Dat is de enige 'veilige' manier om met recruiters om te gaan.

https://niels.nu

• MarkJoosten
Hydra schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:30:
Zag van de week nog weer een mooi voorbeeld van de typische houding van recruiters. Via via kwam iemand met een recruiter die aanbod had bij een bedrijf. Volgens de recruiter hadden ze een exclusief contract met dat bedrijf. Persoon die ik daar ken heeft gecheckt en niet alleen hebben ze geen contract; ze kennen die hele toko niet.

Bij letterlijk alles wat ze zeggen moet je er vanuit gaan dat het een leugen is helaas. Dat is de enige 'veilige' manier om met recruiters om te gaan.
Deze recruiter vindt het toch wel vervelend dat mensen zoals jij al gelijk zo over haar denken terwijl je haar niet kent. (Zoals iedere recruiter ooit) Zij doet het natuur anders... Als jij gelukkig bent, is zij dat namelijk ook. Volgens haar moeten we dan ook echt stoppen met oordelen @Hydra ;)

• RagingPenguin
  • Niet online
MarkJoosten schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 21:24:
[...]

Deze recruiter vindt het toch wel vervelend dat mensen zoal jij al gelijk zo over haar denken terwijl je haar niet kent. (Zoals iedere recruiter ooit) Zij doet het natuur anders... Als jij gelukkig bent, is zij dat namelijk ook. Volgens haar moeten we dan ook echt stoppen met oordelen @Hydra ;)
O dear...
Maar wanneer ik in contact kom met een developer, dan merk ik helaas dat ik meestal 10 punten achter sta. Ik moet mezelf dan bewijzen, terwijl ik alles op de allerbeste manier en met de beste intenties probeer te doen.
Lijkt mij vrij logisch dat als je iemand ongevraagd wilt recruiten het aan jouw als recruiter is om jezelf te bewijzen. Dat heeft vrij weinig met vooroordelen of goede intenties te maken.

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Members only:

[Voor 16% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 22-01-2023 00:41]

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:39

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

MarkJoosten schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 21:24:
[...]

Deze recruiter vindt het toch wel vervelend dat mensen zoal jij al gelijk zo over haar denken terwijl je haar niet kent. (Zoals iedere recruiter ooit) Zij doet het natuur anders... Als jij gelukkig bent, is zij dat namelijk ook. Volgens haar moeten we dan ook echt stoppen met oordelen @Hydra ;)
Ook mooi dat ze eerst zeurt dat ze niet juist beoordeeld wordt, om dan een semi-zwoele foto eronder te plakken waar je bij mij meteen het oordeel krijgt dat je je diensten blijkbaar middels lichaam en looks wilt verkopen. Geen probleem hoor, maar zeur dan niet als men je niet serieus neemt, op het gebied van werving.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Camacha: Je hebt nog gelijk ook.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Hillie schreef op zondag 22 januari 2023 @ 06:01:
[...]

Ook mooi dat ze eerst zeurt dat ze niet juist beoordeeld wordt, om dan een semi-zwoele foto eronder te plakken waar je bij mij meteen het oordeel krijgt dat je je diensten blijkbaar middels lichaam en looks wilt verkopen. Geen probleem hoor, maar zeur dan niet als men je niet serieus neemt, op het gebied van werving.
Die 10 punten waar ze het over heeft komen vaker voorbij:
En dan externe communicatie. Hoe oogt de website? Hoe is de vacature opgesteld? Dit is vaak het eerste waar een developer kritisch naar kijkt. Dan sta je als organisatie tien punten achter wanneer hier onvoldoende aandacht aan is besteed en wordt het voor mij als recruiter wel erg lastig om die developer dan nog te overtuigen dat het écht een interessant bedrijf is.
https://nl.linkedin.com/p...-kromkamp?trk=public_post

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Jogai schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:18:
Crosspost van Jogai in "Het freelance ICT-ers discussie topic"

***members only***

En vandaag een mail van iemand die mijn profiel echt niet bekeken heeft:

[...]

Voor de duidelijkheid, mijn 'tagline' (of hoe je dat noemt) op linkedin begint met: "Zelfstandig Software Ontwikkelaar uit Zeeland..."
Jogai, yogi, yoga…what’s in a name 😉

What's a cube to you?

• CVTTPD2DQ
Hillie schreef op zondag 22 januari 2023 @ 06:01:
Ik moet vooral aan de H&M-catalogus denken. flanellen blouse, €24,95 . Maar getuige haar tagline "Helpt bedrijven snel groeien in .NET ontwikkelaars" vermoed ik dat haar pitch nu vooral op bedrijven gericht is.

Er staan ook zinnen bij waarvan je je afvraagt hoe je ze uit je toetsenbord kunt krijgen:
Ik vind het ontzettend dankbaar werk om developers écht goed te helpen aan de perfect passende baan. Als ik hen gelukkig kan maken, dan ben ik dat ook.
Werkelijk? Over het algemeen zijn developers toch een weinig charmant volkje dat in de huidige banenmarkt al genoeg vertroeteld wordt. Af en toe vind je een lieve autist die voor 2400 bruto al tien jaar lang de sterren van de hemel programmeert bij een onbeduidend MKB-tentje, maar die is al gelukkig. Als je je energie haalt uit het gelukkig maken van developers, twijfel ik aan je prioriteiten.

Maar goed, dat is onderdeel van het sfeertje van performative professionalism op LinkedIn. Zolang iedereen het gevoel heeft dat potentiële werkgevers/klanten meelezen, is er niemand die droogjes "Mens, doe maar normaal, dat is al gek genoeg" onder zo'n stukje zet.

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:27
LinkedIn staat tegenwoordig vol met van die wollige zielige verhalen met een foto van de schrijver er onder. Snap vooral al die juich reacties onder dergelijke berichten niet. Ze schrijven letterlijk allemaal zowat hetzelfde.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:37
Hydra schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:30:

Hehe dat heb ik ook eens meegemaakt, wij recruiter exclusief voor bedrijf A met een hoop ditjes en datjes!
Nu kende ik de HR manager omdat ik daar een paar maanden eerder op gesprek was geweest en na een berichtje die kant op kreeg ik een boze LinkedIn message van de exclusieve recruiter… dat ik een relatie had verpest en waar ik mee bezig was 8)7

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 25-01 16:52
Laatst kreeg ik een bericht van een sales/recruiter van een of ander detacheerbureautje

"Goedendag HSG,

Ik die dat je bij *bedrijf* op afdeling *afdeling* werkt.

Welke posities staan momenteel open bij jullie?

Groeten,

*naam*"

Wie ben je in vredesnaam?

• CVTTPD2DQ
HSG schreef op zondag 22 januari 2023 @ 09:57:
Laatst kreeg ik een bericht van een sales/recruiter van een of ander detacheerbureautje

[...]

Wie ben je in vredesnaam?
De markt is nu hard aan het opdrogen, dus verwacht dat alle recruitertrucjes van vroeger weer terugkomen. Nepvacatures verzinnen om je op gesprek te laten komen, waarop ze vooral informeren naar je huidige werkgever (waar ze eigenlijk contact mee willen leggen), of je CV in een soort van portfoliodatabase verzamelen.

De afgelopen tijd stond je als kandidaat op de eerste plaats voor die bureaus. Die troetelbehandeling gaat verdwijnen.

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:41
Members only:

GoT, You have to love it!

• jongetje
@Lisadr Haha, ik vind het altijd wel grappig. Vaak van die jonge dames die een opleiding visagie of iets anders irrelevants hebben gedaan met 1 jaar ervaring met een modellenfoto op LinkedIn. En allemaal zeggen ze een persoonlijke en andere aanpak te hebben...

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:46
Members only:

• MarkJoosten
jongetje schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:06:
En allemaal zeggen ze een persoonlijke en andere aanpak te hebben...
Het heeft mij ook een tijd geduurd voordat ik de ironie zag dat iedere recruiter beweert zich te onderscheiden door het anders te toe doen en een persoonlijk aanpak te hebben, terwijl deze bewering juist alle recruiters hetzelfde maakt. Alsof een groep mensen beweert uniek te zijn, maar ze in feite allemaal identiek zijn.

Iedere recruiter wil je oprecht helpen maar wel onder de voorwaarden dat je bij een van hun klanten begint.

Wanneer je echt meent dat je het welzijn van de kandidaat als belangrijkste prioriteit hebt, dan zou je dus ook vacatures aan moeten bieden (en aanprijzen) waar je niets aan verdient.

Wanneer de kandidaat dan bij een van jouw klanten begint en je daar aan verdient is dat leuk meegenomen maar zo niet; hé, de kandidaat is gelukkig, dus jij ook ;)

Kijk, dan doe je het echt anders.

• jongetje
@MarkJoosten Ik snap echt wel dat een recruiter ook gewoon geld wil verdienen. Als je een makelaar inhuurt voor de aankoop van een huis of een weddingplanner voor je bruiloft betaal je tenslotte ook voor dienstverlening.

Een makelaar kan funda afzoeken en collega makelaars bellen voor een woning en die verdienen allebei (kopende en verkopende makelaar) aan een klant.

Alleen met banen is dit wel lastiger. Hoe krijg je inzicht in alle passende banen voor een secretaresse, tester, project manager e.d.? Dan moet je:
- de grote jobsites gebruiken die er ook niet overzichtelijker op zijn geworden
- vacaturesites van bedrijven die je interessant vind bekijken
- rond vragen in je netwerk, bijv. LinkedIn

En zo zijn er nog honderden, zeg niet duizenden plekken waar een vacature kan staan. En dan wil je vast iets in je regio, bepaald aantal uur en misschien ook op andere voorwaarden kunnen zoeken.

Los van dat dit zelf al lastig is, een recruiter moet ook enorm veel tijd investeren om overal te zoeken. En als je daar niets voor terugkrijgt in financiële zin, snap ik dat wel.

• MarkJoosten
Mandera schreef op zondag 22 januari 2023 @ 09:25:
Snap vooral al die juich reacties onder dergelijke berichten niet. Ze schrijven letterlijk allemaal zowat hetzelfde.
Hear hear, dit is ook iets dat ik mij al zo lang afvraag. Binnen de vlog/blog/social media wereld weet ik wel dat je zoiets hebt als "likes for likes". Dat willen zeggen dat bepaalde gebruikers onder elkaar, elkaars berichten liken uit steun en gevoel van gemeenschap. Ik like jou en jij liked mij en zo kunnen we onze zichtbaarheid vergroten en sterker groeien in volgers.

Ik zie dit met name veel onder sales mensen, marketeers en recruiters op Linkeidn. Het doet mij denken aan een incestueus feestje waar iedereen elkaar loopt te high-fiven maar niemand echt weet waar het over gaat.

• MarkJoosten
jongetje schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:06:
@MarkJoosten Ik snap echt wel dat een recruiter ook gewoon geld wil verdienen. Als je een makelaar inhuurt voor de aankoop van een huis of een weddingplanner voor je bruiloft betaal je tenslotte ook voor dienstverlening.
Klopt helemaal. Het enige punt dat ik wilde maken is dat iedere recruiter zegt het anders te doen met de belangen van de kandidaat voorop. En dat is natuurlijk niet het geval want wanneer ze echt de belangen van een kandidaat als eerste prioriteit zouden hebben, dan zou het een heel stuk lastiger worden om er aan te verdienen.
Pagina: 1 ... 62 63 64 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee