Sowieso raar. Bij veel bedrijven *is* 36 uur fulltime.GG85 schreef op maandag 26 september 2022 @ 17:10:
Mijn frustratie moment: berichtje gehad van interne recruiter van een internationaal bedrijf.
Eerste gesprekje gehad en daarbij aangegeven dat ik 4x9 werk omdat ik een dochterje heb en daar een dag in de week voor wil zorgen.
Allemaal prima, leuk gesprek en hij zou mijn profiel voorleggen aan de toekomstige manager. Bericht terug dat ze positief waren en dat ze met een voorstel zouden komen voor een 2e gesprek.
Krijg ik vervolgens een mailtje met de strekking "we zoeken toch iemand die hier fulltime zit dus we gaan voor een andere kandidaat"....
Wtf? Het is 2022 en mensen nemen pappadagen op waar je recht op hebt. Daarnaast geeft de CAO waar ze onder vallen ook nog eens expliciet het recht om 4 dagen te werken dus wat is het probleem?
Gereageerd dat ik beter niet eerlijk had kunnen zijn en na het tekenen van het contract (2 maanden proef, dan vast adverteerden ze mee) 4x9 aan had moeten vragen wat ze niet hadden kunnen weigeren.
Ik begrijp ze ergens wel maar het is nu eenmaal een fact dat mensen kinderen krijgen en dan andere prioriteiten. Precies hierom mag je een vrouw niet vragen of ze ooit zwanger wil worden en bij een "ja" de baan niet geven.
Rant: kan me voorstellen dat er zo een zure lul van een toekomstige manager zit met een mislukt huwelijk die er nooit voor zijn eigen kinderen was en nu dus maar iedereen z'n papadag misgunt.
Maar goed, beter dat ik het nu weet dan later wat voor toko het is.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.