Ik zie dat je van 97 bent, ik van 96 dus hoor ook nog tot die ''jongere'' generatie en heb kaartjes en of brieven geschreven en die toch zelf op de post gedaankeeperson schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:33:
[...]
Ik ben van de jongere generatie. Heb ook nog nooit echt een brief moeten sturen - op een kaartje na - en de eerste keer deed ik het ook niet goed.
Nou ja Flauw Flauw... mijn reactie ging niet over dat: haha je weet het niet, hoe kan je dat nou niet weten. Maar mijn reactie was meer van dat ouders ook een opvoedkundige rol hebben in zulke basic dingen, maar misschien kijk ik er wel makkelijk tegen aan dat ik een brief schrijven/versturen een basic ding vind. Wat @Verwijderd aanhaalt over een auto kopen is ook niet echt een alledaags dingetje en dan begrijp ik ook wel als je dat niet weet.Vind het altijd flauw als mensen reageren met 'dat zou je toch moeten weten...' Het is zo'n dooddoener voor de mensen die juist iets willen vragen en willen leren. Tegenwoordig maakt het ook niet zoveel uit of je de postzegel nou links of rechts plakt, de sorteerder fixt dat soort foutjes wel. Met name het schrijven van het adres en retouradres is iets dat je moet weten.
@Verwijderd
Want? trek je je daar wat van aan dan? Als je iets niet weet is het toch normaal om te vragen? Schijt hebben hoe een ander daar over denkt zou ik zeggen, als je niks vraagt weet je niks. Maar een beetje algemene kennis van de basis dingen in het leven mag je toch wel verwachten in ieder geval vanuit de opvoeding.Het zijn juist dit soort reacties waardoor mensen een drempel gaan voelen om het te vragen en het wél te leren.
Betekend dat ik het ook heb moeten leren met fouten maken, tuurlijk dat is normaal maar als je bij een bedrijf werkt en ze vragen je of je iets op de post wil doen en je weet niet hoe je een postzegel moet plakken...
:strip_exif()/f/image/t0PDpIfJE7hJLp53A4rrLjIj.jpg?f=fotoalbum_large)