Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 16:14
xminator schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 18:42:
[...]

Mijn tip zou zijn volgende keer geen eis te stellen, dan wel een eis wat echt hoog is.
Thanks, maar dit was ook echt hoog. We praten hier over +150k pj en het zit aan de bovenkant van de markt voor mijn expertise (dat weet ik op basis van peer-info).

Ik snap dat je dit aangeeft als tip als iemand echt niet weet wat marktconform is. Voor mij is dit echt genoeg. Ik lig er niet wakker van als iemand 10k of 20k meer krijgt. Anders leg ik de verwachtingen veel te hoog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:53
Baze schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 18:51:
[...]

Thanks, maar dit was ook echt hoog. We praten hier over +150k pj en het zit aan de bovenkant van de markt voor mijn expertise (dat weet ik op basis van peer-info).

Ik snap dat je dit aangeeft als tip als iemand echt niet weet wat marktconform is. Voor mij is dit echt genoeg. Ik lig er niet wakker van als iemand 10k of 20k meer krijgt. Anders leg ik de verwachtingen veel te hoog.
Zolang je tevreden bent maakt het niets uit. Gefeliciteerd!

Onlangs zat ik ook in dezelfde situatie en heb toch meer dan 160k+ onderhandeld en dat kon omdat ik in het begin zelf geen eis heb gesteld (zou gek zijn om daarna te onderhandelen als ze voldoen aan je eis).

En ja in deze range maakt 10/20/30k geen verschil in je kwaliteit van leven. Toch is het mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 36% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 04-07-2022 12:33 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Topicstarter
CVTTPD2DQ schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:49:
[...]
Los daarvan lijkt ze fit te hebben gedefinieerd als een soort vergaarbak van concepten; niet alleen bedrijfscultuur, ook persoonlijke ambities en waarden vallen onder 'fit'. Dan is het nogal logisch dat relatief veel werknemers afvallen door 'fit'.

Ik kan me niet voorstellen dat deze mevrouw geaccepteerd werd aan de UCLA op basis van dit soort slordige redeneringen, dus dan is de meest waarschijnlijke verklaring dat ze gewoon een verkooppraatje houdt voor haar huidige werknemer.
De korte versie: Fit lijkt inderdaad zo divers als zij het omschrijft. Geen verkooppraatje, vooral iets waar heel veel verschillende theorieen over bestaan.
[...]
Ik heb in een vorige baan een manager gehad die oprecht vond dat "in het team passen" het belangrijkste was. Wat ik hem nooit heb durven vragen, is of hij dacht dat zijn huidige team, inclusief hijzelf, veel met elkaar te maken zou willen hebben als ze niet samen hoefden te werken. De één was manisch over voetbal, de rest van het team zou het verschil niet weten tussen de shirts van Ajax en Feyenoord. Eentje was superfanatiek met fietsen, sporten en bergbeklimmen, de ander vond dat het tillen van een bierglas wel weer genoeg beweging was voor één dag. Andere humor, andere muzieksmaak, andere persoonlijkheden.

Je hebt er maar mee om te gaan. En het is goed om je te beseffen dat andere mensen jou tolereren, net zoals jij hen.
Ik zie niet zo goed wat "fit" te maken heeft met of je dezelfde hobbies hebt of niet. Misschien wel met de manier waarop je met die hobbies om gaat. Maar meer omdat dat vaak iets zegt over de manier waarop je ook met je werk om gaat en in het leven staat.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unezra schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:08:
[...]

De korte versie: Fit lijkt inderdaad zo divers als zij het omschrijft. Geen verkooppraatje, vooral iets waar heel veel verschillende theorieen over bestaan.

[...]

Ik zie niet zo goed wat "fit" te maken heeft met of je dezelfde hobbies hebt of niet. Misschien wel met de manier waarop je met die hobbies om gaat. Maar meer omdat dat vaak iets zegt over de manier waarop je ook met je werk om gaat en in het leven staat.
Komt er eigenlijk nog een lange versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:22:
[...]
Komt er eigenlijk nog een lange versie?
Misschien. Maar zoals gezegd, daarvoor wil ik het zelf eerst beter begrijpen én in de context van dit topic kunnen plaatsen. Vandaar dat ik het nu hou op korte (zo veel mogelijk relevante) reacties en aan geef dat "fit" nogal complex is, meerdere definities en theorieën kent en, hoewel de sample-size van de individuele onderzoeken beperkt lijkt, wel een relevante rol lijkt te spelen in of iemand succesvol gaat zijn in diens rol in een organisatie.

(Mijn uitspraken hierover baseer ik deels op het boek "APA handbook of industrial and organizational psychology, Vol 3: Maintaining, expanding, and contracting the organization", waarvan ik alleen het 1e hoofdstuk in een reader heb zitten en nog niet het hele hoofdstuk heb gelezen: https://psycnet.apa.org/record/2010-06019-001 Dat hoofdstuk gaat wel specifiek over "fit".)

[ Voor 6% gewijzigd door unezra op 05-07-2022 15:06 . Reden: zin was wat vaag en onvolledig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unezra schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:46:
[...]

Misschien. Maar zoals gezegd, daarvoor wil ik het zelf eerst beter begrijpen én in de context van dit topic kunnen plaatsen. Vandaar dat ik het nu hou op korte (zo veel mogelijk relevante) reacties en aan geef dat "fit" nogal complex is, meerdere definities en theorieën kent en, hoewel de sample-size van de individuele onderzoeken beperkt lijkt, wel een relevante rol lijkt te spelen in of iemand succesvol gaat zijn in diens rol in een organisatie.

(Mijn uitspraken hierover baseer ik deels op het boek "APA handbook of industrial and organizational psychology, Vol 3: Maintaining, expanding, and contracting the organization", waarvan ik alleen het 1e hoofdstuk in een reader heb zitten en nog niet het hele hoofdstuk heb gelezen: https://psycnet.apa.org/record/2010-06019-001 Dat hoofdstuk gaat wel specifiek over "fit".)
Ik snap het. Je leek alleen nogal stellig in je vorige post te beweren dat het toch best relevant is, dus ik dacht dat je misschien al wat verder was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:16:
[...]
Ik snap het. Je leek alleen nogal stellig in je vorige post te beweren dat het toch best relevant is, dus ik dacht dat je misschien al wat verder was. :)
Nou... Dát durf ik op basis van wat ik tot nu toe over dit onderwerp heb gelezen, genoemde TedX talk en eigen ervaring wel voorzichtig te beweren. Zelfs met de -tig definities en onderzoek naar wát het precies is en hoe het werkt, lijkt de grote gemene deler te zijn dát het relevant is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 01-02-2023 15:54 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Heb onlangs ook een paar recruiters van Tata en Infosys op de lijn gehad. Vind het bijna een belediging :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23:34

MeesterPieter

PnP Pinball

Ik heb mn linkedin weer eens op #opentowork gezet om me binnen mijn netwerk te oriënteren. Had wel wat spam verwacht maar binnen 3 dagen 20 mails van allerhande recruiters, kan me niet herinneren dat dat voorheen ook zo was.

Vakgebied bruggen en sluizen overigens maar goed.

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 01-02-2023 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door unezra op 05-07-2022 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2023 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Heb je het in schrijven? Ik zou de bal terugleggen en aangeven dat hij uit moet kijken dat hij nu eigenlijk een stukje leeftijdsdiscriminatie aan het documenteren is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
Hydra schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:33:
[...]
Heb je het in schrijven? Ik zou de bal terugleggen en aangeven dat hij uit moet kijken dat hij nu eigenlijk een stukje leeftijdsdiscriminatie aan het documenteren is ;)
Alleen als de sollicitant daardoor onterecht benadeeld word.

Enkel het vastleggen van leeftijd is as-such geen leeftijdsdiscriminatie Uitsluiting op basis van leeftijd is in bijzondere gevallen toegestaan.

All in all zou ik niet meteen het woord "discriminatie" gebruiken. Zolang er geen onwettig nadeel is, is er weinig aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
unezra schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:47:
Alleen als de sollicitant daardoor onterecht benadeeld word.
Je mist het punt nogal. Het gaat om het bewijs dat iemand eventueel aan kan voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
Hydra schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 14:27:
[...]
Je mist het punt nogal. Het gaat om het bewijs dat iemand eventueel aan kan voeren.
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
@unezra Ik ga geen ellenlange discussie met je aan. Je snapt het of je snapt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Tja, leeftijd is alleen relevant bij juniorposities of posities waar levensloop extreem belangrijk is, zoals het reeds op jonge leeftijd bereiken van een managementpositie o.i.d. Zodra je een staat van dienst hebt opgebouwd zou het niet meer zo veel moeten uitmaken.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
ocf81 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 19:30:
Tja, leeftijd is alleen relevant bij juniorposities of posities waar levensloop extreem belangrijk is, zoals het reeds op jonge leeftijd bereiken van een managementpositie o.i.d. Zodra je een staat van dienst hebt opgebouwd zou het niet meer zo veel moeten uitmaken.
Snelle Google:
https://open.overheid.nl/...eeftijdsdiscriminatie.pdf

Pagina 7. Er zijn uitzonderingen. Ze zijn alleen (terecht) zeldzaam.
(Levensloop, voor zover ik kan vinden, valt daar niet onder. In die gevallen mag je daarop dus niet discrimineren.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Hydra schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:33:
[...]

Ja en ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

unezra schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:15:
[...]

Snelle Google:
https://open.overheid.nl/...eeftijdsdiscriminatie.pdf

Pagina 7. Er zijn uitzonderingen. Ze zijn alleen (terecht) zeldzaam.
(Levensloop, voor zover ik kan vinden, valt daar niet onder. In die gevallen mag je daarop dus niet discrimineren.)
Daar heb je helemaal gelijk in. Helaas lastig aan te tonen, maar ik heb het idee dat het vrij vaak gebeurt.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
ocf81 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:53:
[...]
Daar heb je helemaal gelijk in. Helaas lastig aan te tonen, maar ik heb het idee dat het vrij vaak gebeurt.
Dat is de ellende. Tenzij de recruiter of het bedrijf echt oliedom is, is het niet of nauwelijks aan te tonen en dan nóg. "Afgewezen wegens leeftijdsdiscriminatie" aanvechten bereik je, afgezien van je gelijk, niets mee. Die baan krijg je er toch niet mee en de vraag is ook nog eens of je daar wel zou willen werken.

Ik vind het wel interessante materie en onder andere eerdere discussies in deze groep, hebben mij aan het denken gezet. (Waardoor ik mogelijk nu een andere mening over een aantal zaken heb dan eerder.) Direct effect is dat ik onder andere me verder aan het verdiepen ben in het diversity & inclusion vraagstuk én meer met HRM wil doen. (Zowel qua werk als qua studie.)

Afgelopen week dit boek besteld (en lid geworden van het Genootschap Onze Taal, juist omdat zij zich op taaltechnisch vlak ook bezig houden met dit soort vraagstukken, inclusief taalgebruik gaat ook over het voorkomen van discriminatie):

"Dat mag je óók (al niet meer) zeggen" van Vivien Waszink
https://onzetaal.nl/dat-mag-je-ook-zeggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

unezra schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:47:
All in all zou ik niet meteen het woord "discriminatie" gebruiken. Zolang er geen onwettig nadeel is, is er weinig aan de hand.
D'r is maar één reden voor een recruitmentbureau om de leeftijd te willen weten, en die reden is niet toegestaan, dus laten we het niet moeilijker maken dan het is.

Of nou ja, een andere mogelijke reden is dat ze uit pure gewoonte van iedereen een bups standaardgegevens opvragen (naam, geboortedatum, woonadres, ...) zonder enige gedachte anders dan "altijd handig". Dan komen ze er bij weigering vanzelf wel achter dat ze die gegevens niet nodig hebben bij hun werk.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
bwerg schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:30:
[...]

Of nou ja, een andere mogelijke reden is dat ze uit pure gewoonte van iedereen een bups standaardgegevens opvragen (naam, geboortedatum, woonadres, ...) zonder enige gedachte anders dan "altijd handig". Dan komen ze er bij weigering vanzelf wel achter dat ze die gegevens niet nodig hebben bij hun werk.
Zelf pas ik altijd Hanlon's "never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity" extra uitgebreid toe bij HR en recruiters, een hoop mensen die HR werken doen maar gewoon wat ze altijd doen zonder daar verder echt bij na te denken (o.a. omdat het voor velen een plan-B carriere is e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
RagingPenguin schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:36:
[...]

Zelf pas ik altijd Hanlon's "never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity" extra uitgebreid toe bij HR en recruiters, een hoop mensen die HR werken doen maar gewoon wat ze altijd doen zonder daar verder echt bij na te denken (o.a. omdat het voor velen een plan-B carriere is e.d.).
HR of recruitment?

HR kan ik me dat namelijk slechter bij voorstellen dan bij recruitment, waar helaas idd veel autoverkopers bij zitten. HR is nog wel een vakgebied dat, zowel aan de zachte als harde kant, erg interessant kan zijn en waarbij je serieus bij kunt dragen aan het succes van een bedrijf en het welzijn van de medewerkers.

Het is met reden dat het geen "personeelszaken" meer heet, maar HR en dat het een breed vakgebied is geworden, waar het de volle breedte beslaat van operationeel naar tactisch/strategisch beleid.

Juist bij HR kan ik me voorstellen dat het echt iemands passie is. Maar misschien ben ik daarin gekleurd. Ik vind het een van de meest boeiende elementen van mijn studie en werk én iets waar ik daadwerkelijk meer mee wil doen in de nabije en verre toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:51
Van de week weer een mooi linkedin verzoek om te connecten (let wel, ik ken de beste man/vrouw niet, nog nooit gehoord van het bedrijf, en ben in geen enkele manier op 1e of 2e laag met hem/haar geconnecteerd):
Sta je open voor een nieuw project
Meer niet... Heb maar simpel geantwoord:
nee
Als je dan geen moeite doet, hoef ik het toch ook niet...

PS. als ze niets aan je kunnen verdienen, reageren recruiters ook niet meer op vragen van je. Had eerder een opmerking gekregen dat ik de ideale kandidaat was voor een senior netwerk beheerder, want dat hadden ze uit mijn linkedin pagina gehaald. Heb gevraagd of ze met me contact op willen nemen, omdat ik dat niet uit mijn CV haal (ben DBA). Na een paar weken nog niets gehoord, toch nog eens de vraag gesteld, zodat ik mijn pagina kan aanpassen... weer geen antwoord.... Denk dat ik het nog eens ga vragen. :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hydra
Recruiters die misbruik maken van het connectie systeem om geen inmails te hoeven sturen decline ik en ik klik de "ik ken deze persoon niet"-link. Als veel mensen dit doen krijgen ze een blokkade omdat ze als spammers gezien worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

Soms als dat wat ze hebben heel interessant is wil ik antwoorden maar voeg ze echt niet toe. Zelfs als ik contact heb gehad met een recruiter voeg ik ze niet toe.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:51
Kreeg daarstraks een melding van een recruiter. Of ik haar wilde sponsoren voor een goede doelen loop. Dat je het op je eigen linkedin pagina plaatst, geen probleem mee, maar ga LinkedIn niet misbruiken om te schooien.... :( Ze heeft nog niet eens iets voor me betekend qua recruiting. Meteen haar uit mijn eerste kring gegooid....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:18
unezra schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:28:
[...]

HR of recruitment?

HR kan ik me dat namelijk slechter bij voorstellen dan bij recruitment, waar helaas idd veel autoverkopers bij zitten. HR is nog wel een vakgebied dat, zowel aan de zachte als harde kant, erg interessant kan zijn en waarbij je serieus bij kunt dragen aan het succes van een bedrijf en het welzijn van de medewerkers.

Het is met reden dat het geen "personeelszaken" meer heet, maar HR en dat het een breed vakgebied is geworden, waar het de volle breedte beslaat van operationeel naar tactisch/strategisch beleid.

Juist bij HR kan ik me voorstellen dat het echt iemands passie is. Maar misschien ben ik daarin gekleurd. Ik vind het een van de meest boeiende elementen van mijn studie en werk én iets waar ik daadwerkelijk meer mee wil doen in de nabije en verre toekomst.
Ben benieuwd hoe jouw HR dan meer is dan een afdeling administratie met een nieuwe naam. De managers geven gewoon opdrachten aan HR die zij moeten uitvoeren. Simpel als dat. En een afdeling HR gaat echt niet op eigen houtje strategische zaken bepalen. Hooguit leveren ze advies maar de harde info komt uit de afdelingen en finance waarna C-level besluiten neemt.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:08
Hydra schreef op maandag 11 juli 2022 @ 08:30:
Recruiters die misbruik maken van het connectie systeem om geen inmails te hoeven sturen decline ik en ik klik de "ik ken deze persoon niet"-link. Als veel mensen dit doen krijgen ze een blokkade omdat ze als spammers gezien worden.
ge-flopt schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:07:
ga LinkedIn niet misbruiken om te schooien.... :( Ze heeft nog niet eens iets voor me betekend qua recruiting. Meteen haar uit mijn eerste kring gegooid....
Sja, meestal zijn het jonge mensen met een slecht betaalde rotbaan. Je bent ze niets verplicht, maar ik zou me er ook niet al te boos om maken. En trouwens, zelfs als je ze lik op stuk geeft: volgend jaar is er een nieuwe lichting die precies dezelfde fouten maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
fonsoy schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:45:
[...]
Ben benieuwd hoe jouw HR dan meer is dan een afdeling administratie met een nieuwe naam. De managers geven gewoon opdrachten aan HR die zij moeten uitvoeren. Simpel als dat. En een afdeling HR gaat echt niet op eigen houtje strategische zaken bepalen. Hooguit leveren ze advies maar de harde info komt uit de afdelingen en finance waarna C-level besluiten neemt.
Wat jij beschrijft is het meer operationele HRM. Dat lijkt in de basis iets meer op het klassieke "personeelszaken", maar gaat in gevallen wel een stuk verder. Operationeel HRM gaat ook over verzuim, begeleiding van managers, aanname van personeel, studie (beleid en begeleiding), etc, etc, etc.

Dan is er nog tactisch HRM, dat juist gaat over vraagstukken als "hoe kunnen we er voor zorgen dat door middel van bijvoorbeeld opleidingsbeleid, maar ook beleid op gebied van instroom, doorstroom en uitstroom het bedrijf concurrerend blijft". Niet voor niets kennen bedrijven niet zelden een C-level functie op gebied van HR, de Chief HR Officer (CHRO) of Chief People Office (CPO):
Wikipedia: Chief human resources officer

Het gaat dan om de optimale inzet van human resources op tactisch/strategisch niveau.

Ongetwijfeld zullen er organisaties zijn die nog echt op een meer klassieke ("personeelszaken") manier werken en waarbij er geen C-level of zelfs maar tactisch niveau HR functionarissen zijn, maar dat is wel iets dat eigenlijk niet meer echt van deze tijd is. HRM is geëvolueerd en net als ICT, kan het zinvol bijdragen aan het succes van de organisatie. Alleen moet je dan dus wel afstappen van het traditionele en HRM bewust tactisch/operationeel niveau, zo niet strategisch/tactisch/operationeel niveau in zetten.

In beide gevallen is het, in veel bedrijven (en ik vermoed in de meerderheid van de bedrijven anno 2022), veel meer dan een zuiver administratieve afdeling. Dus ook een waar veel meer uitdaging in zit, kennis voor nodig is en je zowel in de breedte als de diepte en hoogte (tot en met C-level) in kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:21:
Sja, meestal zijn het jonge mensen met een slecht betaalde rotbaan. Je bent ze niets verplicht, maar ik zou me er ook niet al te boos om maken.
Ik zeg toch niet dat ik er boos over ben? Ik gebruik gewoon een LinkedIn functionaliteit waar die voor bedoeld is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2023 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:34
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:57:
Ik kwam deze vacature zojuist toevallig tegen:

https://www.kremer.nl/vacature/software-engineer/

Duidelijk, voorbeeld, beeldmateriaal en zonder veel vage verkooptaal. Wat mij betreft een van de betere vacature pagina's die ik gezien heb op een bedrijfswebsite (dat ik mij kan herinneren).

Mogen meer bedrijven zo doen.
Ik vind het nog redelijk incompleet. Wat is de missie en visie van deze organisatie? Hoe helpt deze vacatures deze te behalen? Waarom zou je voor hen moeten werken? Wat doen ze qua duurzaamheid? Op welke gebieden zijn ze flexibel?

In de huidige markt vind ik dat nog steeds bar weinig organisaties zichzelf verkopen. Deze ochtend las ik dat elke werkzoekende gemiddeld zestien vacatures heeft om uit te kiezen. Hoewel de beperkte tekst uit jouw vacature inderdaad ze duidelijk is, mis ik compleet waarom ik voor hem zou moeten/willen werken als ik op dat soort vacatures zocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2023 14:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2023 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:34
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:09:
[...]

Als die verkooppraatjes kun je waarschijnlijk samenvatten met de volgende woorden: jong, ambitieus, dynamisch, informeel, modern, nieuwste technieken, gezellig, plat, korte lijnen.
Dat is niet wat ik bedoel, verkooppraatjes zijn niet hetzelfde als de identiteit van een organisatie. Als dat soort woorden (in een alinea) gebruikt worden, dan zegt zegt dat voldoende over de organisatie zelf die dus niet weet waar ze voor staan. Ik mis dan nog de tafelvoetbal en de ‘gezellige’ after work drinks :P Veel te generiek en daarmee nietszeggend dus.

Ik wil de identiteit van een organisatie kunnen halen uit de tekst. Ik merk dat dat in Noorwegen en Zweden bijvoorbeeld veel wordt gedaan. 50% over de vacature, 25% over de functie eisen en 25% over de identiteit van het bedrijf is een verdeling die ik veel zie. Sowieso moet je altijd onderzoek doen naar een organisatie als je wilt solliciteren, maar bij veel organisaties ontbreekt enige vorm van identiteit en het overhalen om voor hen te kiezen. Zeker in de huidige markt is dat iets wat zeer onderscheidend kan werken.

Edit: terwijl ik dit typte, las ik je extra opmerking. Het feit dat je al gelijk denkt aan zulke voorbeelden bij het hebben over de missie en visie, vind ik eigenlijk wel opmerkelijk. Het is zóveel meer dan dat.

[ Voor 8% gewijzigd door Orangelights23 op 13-07-2022 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2023 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:17
Ik vind de jobbeschrijving duidelijk, maar ik zou er niet op solliciteren want ik mis, maar dat is persoonlijk, wat doen ze naast het werk met elkaar. Deze vacature verkoopt voor mij niet als ik uit meerdere vacatures kan kiezen.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:21:
[...]

Kun je het misschien concreter maken voor mij? Kun je mij wellicht een voorbeeld geven of een tekst waaruit een bedrijfsidentiteit blijkt zonder abstracte woorden die bij 9 van 10 bedrijven van toepassing zijn?

Want mijn ervaring is namelijk dat de meeste bedrijven die proberen een identiteit te omschrijven uiteindelijk verzanden in een 13 in een dozijn omschrijving.
Een visie hoeft niet perse abstract te zijn en hoeft ook niet perse over management en strategie te gaan. Voor engineering vacatures hamer ik er altijd een technische visie in over de dingen die we in de bullet points opnemen. Dus bijvoorbeeld niet enkel een waslijst aan programeertalen en frameworks, maar welke problemen lossen we waarom op met welke tools en hoe gebruiken we deze. Wat vinden we een goede oplossingen, wat niet, hoe bepalen we dat, en welke principes hebben we. Dat geeft een veel beter idee over hoe we als development teams zaken aanpakken en of onze manier van werken bij jouw past. Al pakken we de eerste alinea van die tekst:
Als Software Engineer bij Kremer Industriële Automatisering definieer en ontwikkel je zelfstandig of in teamverband PLC besturingen en/of SCADA/HMI applicaties of overige softwarematige vraagstukken in zowel procesinstallaties als machinebouw.
Dit is enkel een sector omschrijving en een hoop open deuren. Als software engineer ontwikkel je inderdaad dingen en je werkt inderdaad ook in een team of zelfstandig.
Je bent innovatief
Zegt niks zonder context
en je denkt actief mee
Zegt niks zonder context
in de nieuwe ontwikkelingen.
Zegt niks zonder context
Je bewaakt de voortgang van je werkzaamheden, signaleert meer- en minderwerk en rapporteert dit aan je leidinggevende.
Dit geld voor 99% van de techniek sector
Werkzaamheden vinden zowel intern op kantoor plaats als op locatie bij klanten tijdens in bedrijf name.
Dit geld ook voor zo'n beetje de hele sector
Ervaring met de volgende systemen is vereist:
– PLC systemen zoals Siemens S7, Rockwel en/of Beckhoff
– SCADA/HMI systemen zoals WinCC, Genesis en/of WinCC Flexible
– Industriële netwerken zoals Profibus, Profinet, ASi, Modbus en/of Ethercat
– Programmeertalen Visual Studio.NET (VB of C#), C++ en/of Delphi
Dit is een waslijst zonder context, hoe, wat of waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Hydra schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:36:
Ik zeg toch niet dat ik er boos over ben? Ik gebruik gewoon een LinkedIn functionaliteit waar die voor bedoeld is.
Het andere bericht kwam een beetje verontwaardigd over. En zelfs als die LinkedIn-functionaliteit werkt: volgend jaar is die persoon geen recruiter meer, en werkt er iemand met een "verse" account bij dat bureau. Ik vraag me zelfs af of dat niet de reden is dat recruiters vooral uit de rangen van jonge afgestudeerden lijken te komen.
Orangelights23 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:05:
Ik vind het nog redelijk incompleet. Wat is de missie en visie van deze organisatie? Hoe helpt deze vacatures deze te behalen? Waarom zou je voor hen moeten werken? Wat doen ze qua duurzaamheid? Op welke gebieden zijn ze flexibel?
Zelf heb ik liever een duidelijk beeld wat er van me verwacht wordt, dan dit soort praatjes (want dat zijn het vaak). Je kunt een heel waardevolle baan hebben op de afdeling neonatalogie van een ziekenhuis, als het in de praktijk betekent dat je zonder budget een antieke Windows XP-installatie in leven moet houden, zullen de meeste mensen even moeten slikken.

Verder is de missie bij de meeste bedrijven natuurlijk "geld verdienen voor de aandeelhouders".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Orangelights23 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:17:
[...]
Edit: terwijl ik dit typte, las ik je extra opmerking. Het feit dat je al gelijk denkt aan zulke voorbeelden bij het hebben over de missie en visie, vind ik eigenlijk wel opmerkelijk. Het is zóveel meer dan dat.
Maar is ook denk ik wel gewoon de realiteit van de Nederlanse IT sector. Agencies en detacheerders hebben vaak gewoon niet meer visie dan het verkopen van projecten en uren aan bedrijven die daadwerkelijk een concreet project hebben.

Voor mij is dit ook een van de redenen waarom ik ben overgestapt van een agency naar een SAAS: wat ik nu maak heeft nut en draagt bij aan een duidelijke visie op de sector waarin we opereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2023 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2023 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2023 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:07:
[...]

Wanneer je dit onder visie verstaat dan ben ik eens met de toegevoegde en lijkt het mij zeker een aanwinst voor een vacature

[...]

Eens.
Het ging mij erom dat hij in zijn geheel véél beter is dan de gemiddelde vacature die ik tegenkom.
A social atmosphere with regular gatherings on our rooftop terrace
Ik doelde meer hier op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:37:
Ook weer zo'n mooi voorbeeld van vaagheid die ik zojuist tegenkom:

[Afbeelding]

Wat zegt dit nu over dit bedrijf? En waar kies ik voor als koper of als nieuwe werknemer?

Volgens mij is er niets concreets in al deze woorden wat mij echt het gevoel geef dat ik een keus maak door met dit bedrijf samen te werken. Of zien jullie dit anders?
Nee hier heb je gelijk in! Veel nietzeggende tekst.

Ik krijg ook het idee dat het standaard voor dedicated softwarebedrijven dat ze willen uitstralen dat ze heel toekomstig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
CVTTPD2DQ schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:00:
Het andere bericht kwam een beetje verontwaardigd over. En zelfs als die LinkedIn-functionaliteit werkt: volgend jaar is die persoon geen recruiter meer, en werkt er iemand met een "verse" account bij dat bureau. Ik vraag me zelfs af of dat niet de reden is dat recruiters vooral uit de rangen van jonge afgestudeerden lijken te komen.
Die mensen zitten gewoon in callcenters. Ben wel eens bij zo'n toko langsgeweest. Allemaal jochies en meiskes in pak die hutje mutje in een open office zitten. Dat soort massawerk doet denk ik niemand voor z'n plezier. De overgrote meerderheid doet 't 6 maanden ofzo. Vaak is het hun eerste baan na hun afstuderen dus gewoon een 'in between' ding.

Neemt niet weg dat ik dan nog gewoon de LinkedIn functionaliteit gebruik waar 't voor bedoeld heeft. Dat heeft niks met verontwaardigdheid te maken ofzo. LinkedIn heeft een business model waarbij bedrijven moeten betalen voor in-mails. Die invites die ze sturen proberen daar omheen te werken. En da's gewoon misbruik maken van het systeem.

Een blokkade is ook niet permanent ofzo. Het is niet alsof hun profiel onbruikbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2023 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2023 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
[...]

Kun je het misschien concreter maken voor mij? Kun je mij wellicht een voorbeeld geven of een tekst waaruit een bedrijfsidentiteit blijkt zonder abstracte woorden die bij 9 van 10 bedrijven van toepassing zijn?

Want mijn ervaring is namelijk dat de meeste bedrijven die proberen een identiteit te omschrijven uiteindelijk verzanden in een 13 in een dozijn omschrijving.
Ik vind dit op het oog best OK:
https://www.hoppenbrouwerstechniek.nl/over-ons/visie/

Bijbehorende vacatures vind ik ook relatief helder:
https://www.hoppenbrouwer...rvicedeskmedewerker-2188/

Weet niet of het een toonvoorbeeld is van hoe het zou moeten, maar het is iig duidelijk én passend bij de organisatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
spijkerhoofd schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:46:
Ik vind de jobbeschrijving duidelijk, maar ik zou er niet op solliciteren want ik mis, maar dat is persoonlijk, wat doen ze naast het werk met elkaar. Deze vacature verkoopt voor mij niet als ik uit meerdere vacatures kan kiezen.

***members only***
Zo zie je maar hoe toch mensen er anders in staan, want wat mij betreft heeft de werkgever echt niks te maken met wat je naast het werk met elkaar doet. Als de werkgever daar wel op hamert, dan zal dat al snel als een verplichting gezien gaan worden.

En natuurlijk, kan prima dat je net als je collega graag op de racefiets een rondje gaat, dus dat jullie het samen ook weleens doen. Of beide fan zijn van dezelfde voetbalclub. Of wat dan ook. Maar daar staat de werkgever buiten.

Zelfde voor mij ook voor de "visie" van een bedrijf. Wat is de "visie" precies van IT bedrijf Geritssen, die zich specialiseert in boekhoudsoftware voor de horeca? Ik werk voor een multinational, dus dan is de missie duidelijk: Geld verdienen voor de aandeelhouders. Dat betekend niet dat we geen zaken maken die nuttig zijn voor een hoop mensen. Of dat je geen leuke collegas hebt en interessant werk. Maar ik word iig niet enthousiaster van een vacature als je marketing ook daar nog een leuke hippe tekst voor laten schrijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:45
[...]

https://jobs.eu.lever.co/...cc-4bb1-88a7-cc3b3eaaaeeb

Ik vind dit 1 van de betere teksten die ik ben tegen gekomen. Het is lang maar ik krijg een indruk van de cultuur, de productivisie, salarisrange, tech stack en visie op remote werken.

Op basis van deze tekst heb ik het gevoel dat ik goed kan inschatten of ik er wil werken of niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Kalentum op 13-07-2022 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Sissors schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:11:
[...]

Zo zie je maar hoe toch mensen er anders in staan, want wat mij betreft heeft de werkgever echt niks te maken met wat je naast het werk met elkaar doet. Als de werkgever daar wel op hamert, dan zal dat al snel als een verplichting gezien gaan worden.

En natuurlijk, kan prima dat je net als je collega graag op de racefiets een rondje gaat, dus dat jullie het samen ook weleens doen. Of beide fan zijn van dezelfde voetbalclub. Of wat dan ook. Maar daar staat de werkgever buiten.
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2023 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2023 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Nog een vacature

https://tweakers.net/carr...amsdonksveer-giraf-metaal

Voor iemand die zich graag bezig houdt met zowel js, python, c++, php en c#

Geen salarisindicatie uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 07:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

thlst schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:17:
Nog een vacature

Waarschijnlijk “marktconform”. Dus te weinig anders zetten ze het er wel bij.

Edit: Kan de poster van de vacature niet taggen hier :(

[ Voor 11% gewijzigd door Tylen op 14-07-2022 11:59 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
Tylen schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:55:
[...]
Waarschijnlijk “marktconform”. Dus te weinig anders zetten ze het er wel bij.

@Giraf Metaal laat ons niet langer in spanning ;).
Mwah. Marktconform betekend in de basis precies dat. :)
https://www.roberthalf.nl...et-en-kun-je-meer-krijgen

Alleen wordt het helaas te vaak gebruikt om aan te geven dat het salaris eigenlijk juist NIET marktconform is, maar daar (ver) onder.

Recruitertaal, zouden ze eens een boekje over moeten schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 00:17
thlst schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:17:
Nog een vacature

En dan is die vacature hier nog op Tweakers gepost ook. Zij zouden het moeten verplichten om dit in te vullen op 1 of andere manier.

[ Voor 4% gewijzigd door Robinho96 op 14-07-2022 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Laatst online: 15-09 19:27
Robinho96 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:17:
[...]

En dan is die vacature hier nog op Tweakers gepost ook. Zij zouden het moeten verplichten om dit in te vullen op 1 of andere manier.
Helaas niet altijd een garantie op succes. Krijg je dingen als een salaris range tussen 2500-6000...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
champion16 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:21:
[...]
Helaas niet altijd een garantie op succes. Krijg je dingen als een salaris range tussen 2500-6000...
Wat in gevallen best realistisch en logisch kan zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 16:25
Afbeeldingslocatie: https://toggl.com/blog/wp-content/uploads/2022/06/Recruiter-what-people-think-meme.jpg

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:21

Sebazzz

3dp

unezra schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:22:
[...]

Wat in gevallen best realistisch en logisch kan zijn...
En ook prima want dan heb je al een redelijk idee wat de bovengrens is. Dan weet je ook dat je daar niet hoeft aan te kloppen als je al zelf aan de bovenkant van de range zit.

Members only:

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
@Sebazzz Jup. Bovenkant vind ik belangrijker dan onderkant. De bovenkant mag niet onder mijn onderkant zitten, tenzij het totaalpackage dat rechtvaardigd. Als de onderkant daar flink onder zit, lekker belangrijk. Genoeg functies kunnen op meerdere manieren worden ingevuld, helemaal als je ze in een totaalplaatje ziet. Ook wel eens gespeeld met de gedachte voor het budget van 2 FTE, 3 FTE aan te nemen.

Qua €0,19 per kilometer, dat is bij vrijwel ieder bedrijf nog standaard en mijn auto zou 1:13 moeten lopen om dat niet kostendekkend (qua brandstof) te krijgen. Nu kun je je afvragen of je afschrijving en onderhoud voor een auto die je ook privé rijd wel 1:1 mee moet nemen, maar zolang de brandstofkosten kostendekkend zijn en ik niet 40.000km per jaar zakelijk hoef te rijden, vind ik het eigenlijk wel prima.

Mijn auto rijd 1:28 op de lange afstand, 1:23 op de korte. Ook bij €0,19 per kilometer hou ik nog genoeg geld over voor afschrijving en onderhoud om het prima te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 19:10

Dido

heforshe

unezra schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:34:
Ook wel eens gespeeld met de gedachte voor het budget van 2 FTE, 3 FTE aan te nemen.
Om het werk van 4 FTE te doen? Dan zit je het op hoog managementniveau :+

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
Dido schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 08:11:
[...]
Om het werk van 4 FTE te doen? Dan zit je het op hoog managementniveau :+
Voor het geld van ~2 mediors/seniors kun je ~3 juniors of bijvoorbeeld een junior en een senior aannemen. Het kan in gevallen nuttig zijn bewust dan voor het laatste te kiezen, of omdat je aanbod uit blijft, op dat moment de beslissing te nemen dat je beter af bent met direct 3 juniors, ipv nog maanden te wachten tot je de juiste seniors hebt gevonden.

In the end is "het werk van 4 FTE" een beetje een vaag begrip en is zo'n beslissing sterk situatieafhankelijk, waarbij je ook rekening moet houden met de lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Hi Matthew,

I hope you are doing well...!!!

We have a great Job opportunity as a Linux System Engineer(Homework 3/5) based in Leuven/Mechelen, Belgium. Kindly let me know if you are interested in learning more about the opportunity.

Feel free to add me to your network.

Regards
Kumar
;( 2 dagen /week 280km enkele reis gaan jakkeren. Zijn er mensen die op dit soort invites (geen bericht btw(!)) nog serieus reageren?
p.s. mijn woonplaats staat gewoon in mijn LinkedIn.

[ Voor 5% gewijzigd door True op 15-07-2022 14:15 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
Ik had ook weer een mooie afgelopen week:
...
"Voor een organisatie in wageningen ben ik op zoek naar iemand die vanuit een support rol door wil groeien."
...
"Salaris van max € 3.500,- afhankelijk van kennis en ervaring; "
...
Vriendelijk geantwoord waarom de persoon dacht dat het een goede match was met mijn CV. Geen antwoord. Tja. :( (For the record, mijn salarisindicatie zit op minimaal 1.5x dat bedrag en het type functie waar ik naar solliciteer is een organisatieniveau of 1, 2 hoger.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Linkedin is weer goed raak de laatste tijd. Ik ben al enige jaren gespecialiseerd in beveiliging van fabrieksomgevingen. En ik krijg aanbiedingen voor fintech, krediet verzekeraars en contract werk voor de EU in luxemburg.

Echt.. wat denken ze te bereiken met zo'n schot hagel?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Laatst online: 11-09 11:02
Wijnands schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 20:45:
Linkedin is weer goed raak de laatste tijd. Ik ben al enige jaren gespecialiseerd in beveiliging van fabrieksomgevingen. En ik krijg aanbiedingen voor fintech, krediet verzekeraars en contract werk voor de EU in luxemburg.

Echt.. wat denken ze te bereiken met zo'n schot hagel?
Het is echt kommer en kwel op LinkedIn. Heb alles uitgezet voor inmail enz. Icoon in mijn naam. Grote letters niet available. Maar op een of andere manier blijven ze maar bezig. Ik blok tegenwoordig die opdringerige recruiters.

Wordt zelf gebeld en gemaild, terwijl ik deze informatie heb afgeschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd

[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2023 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2023 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hellboy!
Verplaats je in een recruiter... Je bent recruiter en met een bemiddeling verdien je tussen de 8 en 20k. Wat moet je succespercentage zijn van zo'n mailing om dit financieel succesvol voor jou te maken? Kosten van een mailing variëren maar denk aan minder dan een euro tot een paar euro per InMail. En misschien heb je aan het einde van de maand een paar honderd credits over die je anders aan het einde van je contract sowieso verliest.

Vergeet niet dat Linkedin de mogelijkheid geeft om massa mails te versturen waardoor je wellicht een mail ontvangt omdat een woordje in je profiel matcht.
Misschien moeten bedrijven anders gaan werven?

En veel IT consultancy bedrijven doen nogal populair op LinkedIn, terwijl de werkelijkheid is dat ze snel geld willen verdienen over jouw rug en qua werk en uitdaging het enorm tegenvalt.

Ben er vorig jaar ook ingetuind, gelukkig dat mijn oud werkgever me vanaf week 2 al vroeg hoe het ging en ze misten. Want contractuele afspraken en toezeggingen via de mail kwamen ze niet na.

Ben er heel snel weg gegaan, werd zelf doodleuk doorverhuurd aan een andere grote internationale k8s speler in de markt.

Voor mij ook gelijk een wake-up dat veel van deze bedrijven voornamelijk als doel hebben om zelf snel veel geld te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2023 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
Ik weiger zelf alle recruiters in mijn LinkedIn die een connectie verzoek doen. Buitenlandse recruiters blokkeer ik meteen.

[ Voor 22% gewijzigd door Hellboy! op 17-07-2022 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Laatst online: 15-09 19:27
Hellboy! schreef op zondag 17 juli 2022 @ 16:15:
Ik weiger zelf alle recruiters in mijn LinkedIn die een connectie verzoek doen. Buitenlandse recruiters blokkeer ik meteen.
Ja een tijdje geleden ook een recruiter uit ik geloof India die kwam met een berichtje of ik in Amsterdam wilde werken.
Het bericht in het Engels, maar wel erbij vertellen dat Nederlands een pre was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
champion16 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 16:28:
[...]

Ja een tijdje geleden ook een recruiter uit ik geloof India die kwam met een berichtje of ik in Amsterdam wilde werken.
Het bericht in het Engels, maar wel erbij vertellen dat Nederlands een pre was 8)7
Heb er tig gehad, of ik als openshift specialist kwam werken voor €50 per uur, kwam niet bij van het lachen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 00:17
Beste instellingenpagina op LinkedIn voor mij ;) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fJdzdi5SkE1Xu4ynqHJNYLldhTo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/p7SLLQZrMKciIuG901YtEN6o.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2022 @ 11:43:
Wanneer Linkedin niet uitkijkt bestaat de kans dat mensen in gewilde sectoren dit platform hierdoor steeds meer gaan negeren en/of er alternatieven gaan komen die in dit gat gaan springen.
Sja, waarom denk je dat Microsoft naast linkedin Github heeft gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Hellboy! schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:46:
[...]

Misschien moeten bedrijven anders gaan werven?
Misschien moeten bedrijven een betere werk ervaring gaan bieden. Scheelt een hoop in het werven. Werk zelf ligt het meestal niet aan.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2023 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blackshelve
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 13:19
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:30:
Ook al is dit niet wat hun doelgroep wil, (veel) HR, inhouse-recruiters en managers zoeken liever op een manier waar ze bekend mee zijn dan iets wat voor hun onbekend terrein is en waarbij ze hulp nodig hebben.
Dat kan ik beamen. Mijn vrouw werkt nu 2 jaar als recruiter bij flexport. Ze probeert out of the box manieren te vinden om nieuwe kandidaten te vinden voor posities binnen flexport, doet ze best goed. Terwijl haar oudere collega's meer vasthouden aan de meer oudere manier van mensen zoeken. Die willen ook niet iets toepassen wat ze niet gewend zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2023 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:42:
[...]

Ik ken situaties waar developers HR geadviseerd hebben om ons platform te gebruiken maar dat HR er vervolgens niets mee doet.

Ik ken zelfs een situatie waar iemand via ons platform bij een bedrijf terecht kwam zonder dat het bedrijf de eerste maanden wist dat deze persoon hun via die weg gevonden had (de meeste bedrijven weten niet eens dat ze op dit platform vermeld staan). Vervolgens verteld deze persoon dat ze via dat platform bij hun terecht is gekomen en wat denk je.... helemaal niets. Ze gebruiken het platform nog steeds niet actief.

Veel van de zaken die we hier bespreken zijn denk ik ook wel bekend bij HR of inhouse-recruiters (denk aan het vermelden van een salaris) maar je ziet dat het door een aantal gewoonweg niet toegepast wordt.

Het is echt zoals op dat plaatje; de sleutel ligt in het donker, maar men zoekt liever waar het licht schijnt... Dat is tenslotte bekend.
Herkenbaar, al in een iets andere vorm.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:53
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:42:
[...]

Ik ken situaties waar developers HR geadviseerd hebben om ons platform te gebruiken maar dat HR er vervolgens niets mee doet.

Ik ken zelfs een situatie waar iemand via ons platform bij een bedrijf terecht kwam zonder dat het bedrijf de eerste maanden wist dat deze persoon hun via die weg gevonden had (de meeste bedrijven weten niet eens dat ze op dit platform vermeld staan). Vervolgens verteld deze persoon dat ze via dat platform bij hun terecht is gekomen en wat denk je.... helemaal niets. Ze gebruiken het platform nog steeds niet actief.

Veel van de zaken die we hier bespreken zijn denk ik ook wel bekend bij HR of inhouse-recruiters (denk aan het vermelden van een salaris) maar je ziet dat het door een aantal gewoonweg niet toegepast wordt.

Het is echt zoals op dat plaatje; de sleutel ligt in het donker, maar men zoekt liever waar het licht schijnt... Dat is tenslotte bekend.
HR is erbij gebaat om zo inefficient en slecht mogelijk te opereren. Dat geeft ze meer kansen en meer bestaansrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
xminator schreef op maandag 18 juli 2022 @ 20:01:
[...]

HR is erbij gebaat om zo inefficient en slecht mogelijk te opereren. Dat geeft ze meer kansen en meer bestaansrecht.
Bij grotere organisaties denk ik ja, bij ons hebben we een HR dame zitten die veel kennis en kunde heeft van haar vak! Ze doet ook zelf geen vacatureteksten maken, dat doet of de CTO, of de projectleider als er een andere rol gevraagd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
xminator schreef op maandag 18 juli 2022 @ 20:01:
[...]
Ik denk dat je het belang en benodigde vakkennis voor HR onderschat.
(Zie een paar posts van mij geleden met iets meer uitleg over de lagen in de organisatie waarop HR van nut kan zijn en de rol die ze kunnen spelen.)
spijkerhoofd schreef op maandag 18 juli 2022 @ 20:05:
[...]
Bij grotere organisaties denk ik ja, bij ons hebben we een HR dame zitten die veel kennis en kunde heeft van haar vak! Ze doet ook zelf geen vacatureteksten maken, dat doet of de CTO, of de projectleider als er een andere rol gevraagd word.
Dat is niet per-sé een goed idee.

Het schrijven van vacatureteksten is een vak apart, ik denk dat de beste vacatureteksten ontstaan uit een samenwerking tussen uitvoerenden, hiring manager, communicatie en HR. Je hebt de vakkennis van tenminste die disciplines nodig om tot goede vacatureteksten te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2023 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2022 @ 20:17:
[...]
In de sector waar ik actief ben worden meestal de beste vacatures door developers zelf geschreven.
Dan nóg denk ik dat een developer geen communicatiespecalist is, of HR deskundige. Ik kan me goed voorstellen dat een developer een deel van de vacaturetekst zelf schrijft en/of er zinvol invloed op heeft.

Vanaf scratch een complete vacaturetekst schrijven, kan, maar ik denk dat de kans groot is dat er mogelijk zaken in zitten die niet kunnen of onwenselijk zijn.

Daarom dus mijn opmerking dat denk ik de beste vacatureteksten ontstaan uit een samenwerking tussen diverse disciplines, waarbij zéker inderdaad de mensen die nu een vergelijkbare functie hebben een belangrijke rol spelen bij de totstandkoming daarvan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2023 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2022 @ 20:24:
[...]
Volgens mij zit daar juist het probleem. Denken dat je weet wat developers willen horen (of hoe ze dit willen horen) terwijl je nooit developer bent geweest of met een substantieel aantal hierover gesprekken hebt gevoerd.
Daarom dus in nauwe samenwerking. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

Als ik vacatures voor mijn eigen werkgever onder ogen krijg is 9 vd 10 keer dat ik naar de hiring manager ga (waar ze ook gebaseerd zijn, Israel of de US) en lekker op z'n Hollands ongezouten commentaar lever. Verbazingwekkend genoeg werkt dit vaak beter bij de US collega's dan de IL gebaseerde en wordt het wel of niet aangepast. (directe feedback kunnen ze over het algemeen in IL veel beter mee overweg dan in de US maar blijkbaar luisteren de US mensen dan weer beter)

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 19:10

Dido

heforshe

unezra schreef op maandag 18 juli 2022 @ 20:20:
Dan nóg denk ik dat een developer geen communicatiespecalist is, of HR deskundige. Ik kan me goed voorstellen dat een developer een deel van de vacaturetekst zelf schrijft en/of er zinvol invloed op heeft.

Vanaf scratch een complete vacaturetekst schrijven, kan, maar ik denk dat de kans groot is dat er mogelijk zaken in zitten die niet kunnen of onwenselijk zijn.
Dan krijg je misschien te eerlijke teksten?
Ben jij de gedreven expert die ons team komt versterken in onze strijd tegen de bierkaai? Haal jij voldoening uit de uitdagingen die antieke frameworks je stellen? Zit jij niet te wachten op foutloos werkende CI/CD pipelines of een gedetailleerd LCM-beleid?
Kun jij COBOL reverse-engineeren, VB decompilen, Excel-databases integreren, en zie jij toekomst in het schrijven van WSDL's?
Herken jij jezelf in de volgende uitgangspunten, solliciteer dan direct!
* Van een negen naar een vijf-mentaliteit
* If it compiles, ship it
* Testen kan ook wel op productie
* Documentatie? Komt later wel
* Dit systeem wordt door 10 teams onderhouden, dus is de kans maar 10% dat de bug bij ons zit!

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
spijkerhoofd schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:56:
Herkenbaar, al in een iets andere vorm.

***members only***
Ik vind het wel hilarisch dat marketing dan de opdracht krijgt het probleem te fixen :D Geeft wel mooi het probleem weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
magneet schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:20:
Als ik vacatures voor mijn eigen werkgever onder ogen krijg is 9 vd 10 keer dat ik naar de hiring manager ga (waar ze ook gebaseerd zijn, Israel of de US) en lekker op z'n Hollands ongezouten commentaar lever. Verbazingwekkend genoeg werkt dit vaak beter bij de US collega's dan de IL gebaseerde en wordt het wel of niet aangepast. (directe feedback kunnen ze over het algemeen in IL veel beter mee overweg dan in de US maar blijkbaar luisteren de US mensen dan weer beter)
Wat ik vooral irritant vindt is dat HR vaak enorm eigenwijs is. Zo van "wie is hier nu snackbar, jij of ik"? Terwijl ze gewoon grote fouten blijven maken. Dat ze denken omdat ze een HR opleiding hebben, ook genoeg verstand van elk vakgebied hebben om daar de final say over een vacaturetekst te maken. En dus bepaalde kritieke zaken die ze niet snappen wijgeren te veranderen.

Nu heb je net zoals in elk vakgebied goede en slechte HR. Maar ik heb ook wel het idee dat het een bepaald type persoon aantrekt...

Pagina: 1 ... 52 ... 83 Laatste

Let op:
Vergeet niet het Algemeen arbeidsmarkt topic