Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromoris
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:51
Contact opgenomen met de DPO van YER, en iemand van de C-suite antwoord.

Komt er op neer dat men zich verschuilt achter de verklaring van de recruiter. Bij doorvragen krijg je gewoon te horen dat men de kwestie als afgehandeld beschouwt. Niet eens een excuus voor het handelen.

Toch mooi dat YER zich zo goed als shitrecruitment afdeling dozenschuiver weet te profileren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 543328

Verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 543328 op 10-11-2023 12:04 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Chromoris schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:23:
Contact opgenomen met de DPO van YER, en iemand van de C-suite antwoord.

Komt er op neer dat men zich verschuilt achter de verklaring van de recruiter. Bij doorvragen krijg je gewoon te horen dat men de kwestie als afgehandeld beschouwt. Niet eens een excuus voor het handelen.

Toch mooi dat YER zich zo goed als shitrecruitment afdeling dozenschuiver weet te profileren.
Het is aan jou of je er moeite in wil steken, maar je als je jezelf niet bij YER ingeschreven had kan je op basis van art. 14 AVG vragen waar ze jouw gegevens vandaan hebben. (als je dat nog niet gedaan had) Als jij die zelf niet verstrekt hebt zijn ze verplicht om deze informatie bloot te geven. Doe dit schriftelijk en eis een schriftelijk antwoord of neem het gesprek op en maak dat duidelijk.

Ik ben zelf altijd een zo irritant mogelijk luis in de pels als het om dit soort zaken gaat. Er zijn opvallend veel FG's die doen alsof ze eigenlijk heel weinig van de zaak weten. Soms weten ze echt heel weinig ervan af. Ik geef pas op als het duidelijk is hoe de vork in de steel zit en zij duidelijk hebben gemaakt dat ze snappen dat het niet hoort. Als je vasthoudend bent heb je de kans dat ze opeens meer gaan doen voor je omdat ze in de gaten krijgen dat je niet zo maar opgeeft. De AVG is echt een leuk stuk slaghout om dit soort bedrijven mee aan te pakken. >:)

Mijn standaard procedure:

1. Vraag om onmiddellijke staking van de verwerking van de data op basis van art. 18 AVG. Maak hierbij het onderscheid duidelijk tussen staking en verwijdering en dat het niet is toegestaan om gelijk over te gaan tot verwijdering als daar niet om gevraagd wordt.
2. Vraag tegelijkertijd om een overzicht van alle bekende data. Geef hierbij aan dat ze niet alleen de profielsoftware moeten doorzoeken, maar alle IT-systemen. Wanneer jij niet degene bent geweest die de data heeft verstrekt is, is ook de vraag waar ze de data vandaan hebben legitiem. Dat jij niet weet welke gegevens zij van jou hebben en dat het hun taak is om ervoor te zorgen dat zij alle gegevens aanleveren. Geef wel naam en evt. bij hun bekende email door, dan hebben ze iets om mee te zoeken.
3. Pas als alle gegevens zijn verstrekt vraag je om verwijdering.

Helaas zijn er wel een redelijk aantal bedrijven die op punt 1 al de mist in gaan. Ze kunnen of willen niet staken. In dat geval kan een FG minimaal 15 minuten aan kritische vragen verwachten over het gebrekkige verwerkingssysteem en de verplichtingen die ze verzaken.

Ook voor punt 2 in geval Art. 14 AVG zijn er veel bedrijven die hun datahuishouding niet in orde hebben. Ook in dat geval volgt een lesje AVG voor de FG met de herinnering dat ze hun datahuishouding niet op orde hebben. Het feit dat ze een systeem zoals bijv. Lusha onderdeel van hun proces maken betekent dat ze dat systeem onderdeel maken van hun eigen datahuishouding. Daarmee ontstaat de verplichting om ervoor te zorgen dat het duidelijk wordt bijgehouden dat dit systeem gebruikt is voor de contactpoging etc.

Een beetje irritant en het kost ook veel moeite, maar iemand moet het doen. Hopelijk doen meer mensen het zodat de boodschap eindelijk eens over komt.

[ Voor 4% gewijzigd door ocf81 op 10-12-2021 18:49 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23
Ik ben recentelijk benaderd door een club die ik nog niet kende, maar die er op het eerste gezicht wel een aantrekkelijk model op na houden. Zowat alle tussenpartijen waar ik zaken mee heb gedaan, rekenen een marge boven op het uurtarief, maar deze partij werkt met een eenmalige tarief. Ik geloof iets van 1200 euro. Als dat ze dan ook goede contacten hebben en redelijke tarieven kunnen bieden, dan scheelt dat vrij snel een berg geld, zeker voor langere termijn contracten. Maar ik ben uiteraard nog druk opzoek naar addertjes :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 16:29
MagniArtistique schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:42:
Ik denk dat veel oudere werknemers 'verpest zijn' door de markt. Werk 20 jaar voor een slechte/matige werkgever en je wordt simpelweg een slechte/matige werknemer met een uitzit houding. Jonge mensen zijn in die zin kneedbaarder.
En mannen zijn over het algemeen beter dan vrouwen en mensen met een bruin kleurtje wil je ook niet hebben? |:(

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Kwistnix schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:28:
Ik ben recentelijk benaderd door een club die ik nog niet kende, maar die er op het eerste gezicht wel een aantrekkelijk model op na houden. Zowat alle tussenpartijen waar ik zaken mee heb gedaan, rekenen een marge boven op het uurtarief, maar deze partij werkt met een eenmalige tarief. Ik geloof iets van 1200 euro. Als dat ze dan ook goede contacten hebben en redelijke tarieven kunnen bieden, dan scheelt dat vrij snel een berg geld, zeker voor langere termijn contracten. Maar ik ben uiteraard nog druk opzoek naar addertjes :)
Stuur jij hun een factuur of stuur je hem naar de eindklant en hun 1 van €1200,- ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-05 12:36

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Vraag je om de (algemene) voorwaarden die ze hebben, kan je het eens rustig nalezen. De kleine lettertjes zijn meestal goed verstopt. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik vind 1200 wel extreem laag, dus ik vraag me af of dat te vertrouwen is. Ik zit nu via een recruiter bij m'n eindklant en die recruiter legt 10e bovenop mijn tarief en verdient dus zo'n 15000 per jaar aan mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chromoris
Zo, ben er achter hoe mijn telefoonnummer is achterhaald (of in ieder geval 90% zeker). Het klopt dat de recruiter van YER uit zijn netwerk mijn nummer heeft weten te achterhalen. We hebben namelijk één gemeenschappelijke connectie: een recruiter die ik in het begin van mijn carrière heb gesproken voor een stage (en die heb ik destijds ook mijn CV gestuurd). Die gast was toen trouwens werkzaam voor een ander bedrijf, en nu is hij werkzaam voor, raad eens: YER.

Ik heb een paar mooie (lees: slechte) reviews achtergelaten en YER staat nu op mijn blacklist. Verder kan ik er toch niets mee/aan doen, dus ik laat het hier maar bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Hmm, even los van @Chromoris de vraag of het meenemen wel mag: ik snap dat dit gebeurt, maar is het legaal?
Op zich heb je geen verwerkingsovereenkomst met de individuele recruiter maar met het bedrijf waar hij/zij voor werkt. Er is bij de nieuwe werkgever van de overstappende recruiter geen basis voor verwerking als je geen toestemming geeft aan de nieuwe werkgever van die recruiter. Een claim op legitiem belang is denk ik makkelijk van tafel te schuiven. De grond voor het verkrijgen van de data was namelijk in eerste instantie toestemming of verwerking in een niet langer toepasselijk zijnde context.

[ Voor 24% gewijzigd door ocf81 op 13-12-2021 14:59 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 543328 op 09-11-2023 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23
Hydra schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:35:
[...]

Ik vind 1200 wel extreem laag, dus ik vraag me af of dat te vertrouwen is. Ik zit nu via een recruiter bij m'n eindklant en die recruiter legt 10e bovenop mijn tarief en verdient dus zo'n 15000 per jaar aan mij.
Precies dat dus.
Maar het is kennelijk opgezet door een paar IT-professionals die de bemiddelaars ook zat waren en dit opgezet hebben, althans dat lees ik op de website. Ik zie dat ze ook gebruik maken van diensten van een derde partij om kosten te drukken en dat de oprichters ook hier niet hun primaire inkomen uit halen.
Ik riskeer ondanks het spammy karakter even een linkje, dat is makkelijker zelf beoordelen:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Oh wacht, ze scrapen gewoon een paar inhuurdesken. Die clubs die daar in de FAQ staan die publiceren allemaal hun zooi op een aantal van dat soort sites. Dus die kun je zelf ook wel vinden als je je daar op abboneert.

Het probleem is gewoon dat echt 90% ofzo van de opdrachten niet via dat soort sites gaat, en daar hebben zij dus ook gewoon geen zicht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:36
Anoniem: 543328 schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:55:
[...]

Op welke plekken laat je zo'n review achter? Zover ik weet is er helaas niet 1 plek meer waar je beoordelingen van recruiters achter kunt laten.
Op Glassdoor zou je zo'n dingen kunnen zetten, of lekker in het openbaar op Google Maps. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 543328 op 09-11-2023 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Ik heb inmiddels prettig contact met een head hunter uit regio Amsterdam. Prettig contact, open en eerlijk, en heeft me goed gematcht met een (mogelijke) nieuwe rol voor mij.

Had zelf niet snel de stap naar een head hunter gezet (hij kwam naar mij) maar ik liet hem zijn verhaal doen en hij deed het erg netjes en professioneel.

Ze zijn er dus wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 137% gewijzigd door Anoniem: 543328 op 09-11-2023 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 543328 schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:21:
[...]

Gefeliciteerd. Maar had je het idee dat daar mensen aan twijfelde?
Sorry, zitten we in hetzelfde topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 543328 op 09-11-2023 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 543328 schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:31:
[...]

Dus jij had het idee dat mensen in dit topic denken dat er van de duizenden recruiters geen enkele goede recruiter is?

Interessant. Ik begrijp in ieder nu waarom je dit wilde delen.
Nee hoor, dat had ik niet. Dat heb jij er van gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 543328 op 09-11-2023 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 543328 schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:35:
[...]

Ok sorry, dan heb ik je eerdere opmerking of we in hetzelfde topic zitten niet goed begrepen. Wat bedoelde je daarmee?
Oh sorry, de meeste mensen die ik ken weten dat " :+ " een grapje betekent. Zal het er de volgende keer bijzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 102% gewijzigd door Anoniem: 543328 op 09-11-2023 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chromoris
Reviews achterlaten doe ik niet vaak, dan moet je het als partij behoorlijk bont gemaakt hebben. Glassdoor is trouwens ook alleen voor als je er daadwerkelijk gewerkt hebt, of actief betrokken bent geweest in het sollicitatieproces. Anders kunnen de bedrijven Glassdoor verzoeken (of betalen) om die review weg te halen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 18:02

Stoney3K

Flatsehats!

CVTTPD2DQ schreef op donderdag 9 december 2021 @ 08:53:
[...]

Als je dit in het extreme doortrekt krijg je de 'cultuurbewaking' die Apple toepast in zijn retail winkels in de VS. Apple "Geniuses" moeten een strenge selectieprocedure doorlopen, worden continu verteld hoe speciaal ze wel niet zijn ... maar krijgen uiteindelijk een baan die erg vergelijkbaar is met (en zeker niet beter betaald wordt dan) die van de kledingverkoopster een straat verderop.
Dat is dus een beetje het McDonald's model. Vooral in de Amerikaanse bedrijfscultuur is het dan zo'n houding van, je leeft voor de baas, je bént het merk.

Bedrijven als Spotify of Google proberen dat ook een beetje over te pakken, met het idee van 'de werkplek is je familie'. Maar waar dat in het hippe Silicon Valley misschien werkt, denk ik dat het in Nederland maar beperkt motiveert om bij een bedrijf te werken.

Hetzelfde als de bekende werkgever met chefkok en inpandig theater: Dat zijn leuke toeters en bellen, maar niet voor iedereen als werknemer weggelegd. Ik ben bijvoorbeeld juist heel blij met de relaxte bedrijfscultuur van de onderneming waar ik nu werk.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-05 18:08
Geen idee of dit hier hoort, maar wat is jullie mening met al dat huiswerk dat je soms voorgeschoteld krijgt tijdens het rekruteringsproces? Jezus.. Ik ben bij wijze van spreken full time aan het werken om cases op te lossen en vervolgens door te sturen via mail. Waaronder ik komende vrijdag (morgen) nog een rollenspel heb.

Offtopic? :D

• Tylen
  • Nu online

Tylen

jmignolet schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:54:
Geen idee of dit hier hoort, maar wat is jullie mening met al dat huiswerk dat je soms voorgeschoteld krijgt tijdens het rekruteringsproces? Jezus.. Ik ben bij wijze van spreken full time aan het werken om cases op te lossen en vervolgens door te sturen via mail. Waaronder ik komende vrijdag (morgen) nog een rollenspel heb.

??? Huiswerk voor verkrijgen van opdracht?? Echt nog nooit meegemaakt.

• jmignolet
Tylen schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:59:
[...]

??? Huiswerk voor verkrijgen van opdracht?? Echt nog nooit meegemaakt.
In mijn 11 jaar carrière al een paar keer meegemaakt. Vooral nu met COVID, is het thuis en niet meer tijdens dat 1-uur gesprek met de recruiter/potentiële manager.

Verwijderd

[ Voor 107% gewijzigd door Anoniem: 543328 op 09-11-2023 21:37 ]

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Zal wel een devvers ding zijn dan ;)

• Vaelken
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-05 12:46
Tylen schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:37:
Zal wel een devvers ding zijn dan ;)
Ook in support en beheer zie ik dat steeds vaker voorbij komen.

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Vaelken schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:41:
[...]

Ook in support en beheer zie ik dat steeds vaker voorbij komen.
Wij doen hier voor designers ook cases, maar dat is dan ook een beroep waar het heel moeilijk is om te bepalen hoe goed iemand is zonder iets te zien wat ze alleen ontworpen hebben (en voor een representatief probleem, iedereen kan zelf verzonnen problemen oplossen). Voor developers dan weer niet, maar dan hebben we wel een assesment dat in een half uur past.

• jmignolet
Ik kan dat ook verstaan voor bepaalde situaties zoals jij aanhaalt, @RagingPenguin .
In mijn geval: ik werk al 11 jaar in de dienstverlende sector. Altijd al met klanten gewerkt (in sales gewerkt op mijn 19) en ook met users (support). Toch moet ik hier bewijzen dat ik met een klant kan bellen en mailen.

Begrijp ik dat je dit doet voor schoolverlaters, maar pick your audience. ;)
Edit: of iemand die een carrière switch overweegt en überhaupt nooit met klanten in contact is gekomen. Kan ik ook begrijpen.

[ Voor 14% gewijzigd door jmignolet op 16-12-2021 14:53 ]

Anoniem: 316512

Zou ik echt nooit doen, of het moet zoiets interessants zijn dat ik er echt zin in heb.

• jmignolet
Het heeft me wel laten inzien dat ik de job niet zou willen doen. Dat is dan weer het voordeel ervan. :)

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 18:02

Stoney3K

Flatsehats!

Bedoel je dan voor de recruiter of voor het bedrijf waar je sollicitant bent (assessments dus)?

In het eerste geval: Ik ga niet in mijn eigen tijd werk voor iemand zitten doen zodat die daar een vette provisie op kan afromen als ik de selectie bij zijn klant haal.

In het tweede geval: 'assessments' komen bij mij vaak over als een werkgever die bepaalde rotklusjes wil uitbesteden maar daar eigenlijk geen geld voor over heeft, en die door onbetaalde sollicitanten laat doen.

Voor allebei de gevallen geldt: Wil je dat ik uren voor je maak, dan wil ik daar gewoon euro's voor zien want het is werk ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-01 22:53

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Misschien is dit off-topic, maar het valt wel in de spirit van recruitment. :)
Het bedrijf waar ik werkzaam ben heeft de grootste moeite om mensen te vinden, dit gaat om allerlei functies maar vooral om skilled servicedesk/werkplekbeheer. (mbo niveau)
Er staat een aanvraag uit bij een aantal grote ICT detacheerders, dit heeft denk ik zo'n 5 cv's opgeleverd in de afgelopen 6 maanden. Ik heb persoonlijk ook een aantal recruiters benaderd waar ik een hoge pet van op heb, ook dit heeft niks opgeleverd.

Waar zijn de ICT'ers? Is het personeelstekort echt zo ontzettend erg of wordt er op de verkeerde plekken gezocht?

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 103% gewijzigd door Anoniem: 543328 op 07-11-2023 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-05 18:15

Haha ja dat is soms best gangbaar. Ik pas voor dat soort opdrachten. Ik snap het ergens wel maar het kost gewoon teveel tijd. Opdracht je van twee uur waar je dan eigenlijk gewoon 2 dagen mee bezig bent. Of zorg ervoor dat je weet welke vragen je moet stellen of nodig die mensen niet uit als je ze niet vertrouwd.

Gelukkig als freelancer veel minder mee te maken. Maar in vast dienst verband krijg je dit shit some nog wel voor de kiezen. Live coding is voor mij sowieso een no go, van die google achtige opdrachten, tja je moet er maar zin in hebben.

Tip als je een coding opdracht krijg. Copier gewoon een can GitHub maar ga die dan code reviewen. Daar hebben ze eigen veel meer aan. Ga gewoon alles scherp na of het voldoet aan iets wat jij zou maken of dat er zaken missen etc. Als ze dat dan niet waarderen, ach ja.

Ik heb wel eens een opdracht gekregen voor een pausable multi file upload api zonder gebruik makend van 3rd party libraries. Ik heb terug gestuurd dat ik bereid was dit te bouwen voor een uur tarief van 90 euro en dat er minimaal 30 uur afgenomen werd. Nooit meer iets van gehoord. Gekke henkies.

[ Voor 10% gewijzigd door mannowlahn op 20-12-2021 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Anoniem: 543328 schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:15:
[...]

Hoe weet je zeker dat het niet aan jullie ligt? (d.w.z. wat jullie aantrekkelijk maakt als werkgever)
Dit is wel een goed punt. Mijn huidige opdrachtgever klaagt ook over te weinig aanbod voor vast dienst verband. Maar zij betalen minimaal 10% onder markt conform salaris en denken dat de extra vakantiedagen dit wel goed maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-01 22:53

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Anoniem: 543328 schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:15:
[...]

Hoe weet je zeker dat het niet aan jullie ligt? (d.w.z. wat jullie aantrekkelijk maakt als werkgever)
Dat weet ik niet, daar probeer ik achter te komen :) Qua salaris, werkzaamheden, sfeer en doorgroeimogelijkheden zijn wij denk ik aantrekkelijker voor starters (servicedesk) dan bijvoorbeeld een Peak IT of InWork. Het probleem is, volgens de werkgever, vooral het aangeleverd krijgen van cv's vanuit de eerdergenoemde detacheerders, zelf hebben wij geen recruitment en zijn wij dus afhankelijk van externe recruitment of vacatures van op de website of linkedin.

Zelf heb ik overigens geen ervaring qua recruitment en ben ik ook niet binnen dit proces betrokken bij mijn werkgever. Het personeelstekort begint inmiddels aardig dringend te worden en ik kan niet geloven dat het tekort aan IT'ers zo erg is dat er in 6 maanden zo'n 6 cv's worden aangeleverd voor servicedesk werk.
Voor zover ik weet worden er geen te gekke eisen gesteld aan de kanidaten.
mannowlahn schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:36:
[...]

Dit is wel een goed punt. Mijn huidige opdrachtgever klaagt ook over te weinig aanbod voor vast dienst verband. Maar zij betalen minimaal 10% onder markt conform salaris en denken dat de extra vakantiedagen dit wel goed maakt.
Komt dit aanbod vanuit detacheerders? Zelf ben ik er van overtuigd dat zodra er meer betaald wordt en het salaris openlijk in de vacatures worden gezet het aantal sollicitanten zal stijgen, mijn werkgever denkt van niet :+

Ik vermoed zelf dat het personeelstekort in de ICT wordt veroorzaakt door bedrijven die te weinig betalen en te veel eisen.

[ Voor 23% gewijzigd door BroWohsEdis op 20-12-2021 19:41 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Heb je al eens gekeken in het topic hier wat verdient een icter? Dan heb je zicht op het geheel.

Overigens neem als bedrijf de moeite je vacatures op LinkedIn te zetten. Snap niet dat bedrijven dit niet meer doen? Benoem ook bandbreedte van salaris in vacature, dat helpt ook een hoop. Toen ik nog junior was keek ik ook of een salaris benoemt werd. Dan weet je tenniste hoe de werkgever er zelf in staat.er zijn genoeg junioren op de markt. Je moet ze alleen zelf bereiken. Ook bv advertenties op stackoverlflow en Reddit kan je markt enorm verbreden. Maar dan heb je een hè afdeling nodig die weten wat ze doen. Zouden ze al moeten weten als ze in de IT opereren imho. Maar ik niet zo hoge pet op van hr afdelingen mbt zicht op de markt.

[ Voor 44% gewijzigd door mannowlahn op 20-12-2021 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 543328 op 07-11-2023 19:33 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:36
Ik kwam dit tegen op het interweb, ik vond hem wel mooi gevonden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DDq6QXbBghLQtvReLW6gfnlFpTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zSfHWrBTcwuR6SfJA5VRrHLV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

spijkerhoofd schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:43:
Ik kwam dit tegen op het interweb, ik vond hem wel mooi gevonden...

[Afbeelding]
"Wat kost hij?"

"De prijs is gangbaar voor auto's van dit type."

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE|IA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Als specialisten, hoe kijken jullie naar het meermaals solliciteren bij hetzelfde bedrijf op diverse starter functies? Kijken bedrijven hiernaar of is dat geen probleem?

Business Administration is een lastige studie om een baan te vinden merk ik bij mijn vriendin momenteel (zoektocht van 5 maanden nu), of ze doet iets structureels verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Laatst online: 16-05 12:36

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

AMARONE|IA schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:51:
Als specialisten, hoe kijken jullie naar het meermaals solliciteren bij hetzelfde bedrijf op diverse starter functies? Kijken bedrijven hiernaar of is dat geen probleem?
Wat heb je te verliezen? Nee heb je toch al.
Of is het een klein(er) bedrijf; dan is het wat lastiger.

[ Voor 8% gewijzigd door gorgi_19 op 14-01-2022 15:01 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE|IA
gorgi_19 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:00:
[...]

Wat heb je te verliezen? Nee heb je toch al.
Of is het een klein(er) bedrijf; dan is het wat lastiger.
Niets te verliezen, maar misschien komt het verkeerd over. Het is ook niet in 1 week op meerdere functies maar over meerdere weken gespreid.

Voornamelijk grotere bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:18

de Peer

under peer review

Business Administration is een lastige studie om een baan te vinden merk ik bij mijn vriendin momenteel (zoektocht van 5 maanden nu), of ze doet iets structureels verkeerd.
Ik heb dat ook eens gedaan, maar dan dus tegelijk op meerdere functies, dus niet 1 voor 1.
Gevolg was dat ik niet per functie overwogen werd, maar dat vooraf een indeling werd gemaakt en ze mij alleen lieten solliciteren voor de functie die zij het meest passend vonden, of waar ze dus nog niemand voor hadden.

Dus werkt niet per se in je voordeel.

[ Voor 4% gewijzigd door de Peer op 14-01-2022 15:19 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Topicstarter

Welke specialisatie heeft ze, wat voor soort functies solliciteert ze op en wat is de reden dat ze word afgewezen? Gebrek aan ervaring?

Da's wel een beetje het lastige in managementfuncties. Ze vragen vaak én managementervaring én werkervaring én een (management)opleiding. Als je net van school af komt heb je natuurlijk zowel geen werkervaring als management ervaring, maar wel de opleiding. Doorstromers als ik hebben wel werkervaring, maar geen management ervaring en geen opleiding.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook wat sceptisch ben tegenover managers die net van school af komen en niet eerst op andere vlakken ervaring op hebben gedaan. Veel theoretische kennis, weinig over hoe het in de praktijk werkt.

Wellicht dat ze wat breder kan kijken, mogelijk naar traineeships, zodat ze breed ervaring op doet en dan later verder doorgroeien naar de functie die ze zou willen hebben. (Tegelijkertijd, met bedrijfskunde kun je alle kanten op. Het is een brede studie.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:32
Als specialisten, hoe kijken jullie naar het meermaals solliciteren bij hetzelfde bedrijf op diverse starter functies?
Dat hangt af van de reden waarom je afgewezen wordt. Ik zou zelf even contact opnemen met de recruiter van het bedrijf dat je meerdere functies open ziet staan en erg enthousiast bent bla bla en dan kijken hoe ze erin staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd

Dat hangt ervan af of de zelfde naam onder de vacature hangt. Bij grote bedrijven hangt vaak een interne recruiter/contactpersoon aan de vacature, als die bij alle het zelfde zijn zal ik het er bij een houden, zijn het per vacature een ander contactpersoon kan het lonen om bij allen aan te kloppen.

Als alle vacatures dezelfde contactpersoon heeft kan het lonen om te bellen met de vraag of als je er op een reageert met je CV/brief of je dan ook in aanmerking komt voor de andere. Vaak word er een poel gemaakt voor starters/trainees met de zelfde achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-05 15:17
Binnen het bedrijf waar ik werk (grote NL bank) is dit prima mogelijk. Er zijn al aantal kandidaten die ik heb afgewezen op een andere afdeling opgedoken. Ik heb het idee dat het binnen grote bedrijven niemand opvalt als je nog een keer voor een andere functie solliciteert. Overigens vind ik dit ook prima, er zit best wel een verschil in kwaliteit tussen afdelingen, wat voor de 1 niet goed genoeg is, is het misschien voor de ander wel.

Edit: En inderdaad wat hierboven gezegd wordt, let op de contactpersoon bij de vacature. Als deze anders is, dan is de kans dat ze het doorhebben minimaal. In grote bedrijven werkt iedereen lekker efficiënt langs elkaar heen :P

[ Voor 13% gewijzigd door Xqlusive op 14-01-2022 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-05 16:12
Wat hierboven wordt gezegd, is ook mijn ervaring. Grote bedrijven, veel mensen binnen en buiten afdelingen kennen elkaar niet. Dus meerdere keren solliciteren is geen probleem. Je vriendin heeft nu geen baan (in haar richting) dus slechter kan het niet worden.

Mijn ervaring is de aanhouder wint, ik ben begonnen in een tijd (net na de kredietcrisis) in een sector die niet lekker liep (nu als een gek) en ik wilde graag bij de grootste partijen werken (stuk of 3/4 in NL). Meerdere brieven en na een tijd werd ik toch (meerdere malen) uitgenodigd en kreeg ik een voet tussen de deur.

Wat ik wel zou willen opmerken, als je al lastig aan een baan komt moet je soms ook je horizon verbreden in net een andere sector, bijvoorbeeld puur business functies naar business/it of business/finance en dan gaat er opeens een wereld open. Elke start is lastig en soms moet je een trede lager beginnen om daarna in te kunnen stromen (dat was mijn geval de uitkomst). 1/2 jaar ergens lokaler warmdraaien en dan kom je opeens overal binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE|IA
unezra schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:15:
[...]

Welke specialisatie heeft ze, wat voor soort functies solliciteert ze op en wat is de reden dat ze word afgewezen? Gebrek aan ervaring?
International management, sollicitaties gaan van corporate social responsibility tot business analist/data analist. Vaak met terugkoppeling van interessant cv en achtergrond (ze komt uit BRA) maar ervaring ontbreekt. Vaak hoor je ook helemaal niets trouwens.
unezra schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:15:
[...]

?

Da's wel een beetje het lastige in managementfuncties. Ze vragen vaak én managementervaring én werkervaring én een (management)opleiding. Als je net van school af komt heb je natuurlijk zowel geen werkervaring als management ervaring, maar wel de opleiding. Doorstromers als ik hebben wel werkervaring, maar geen management ervaring en geen opleiding.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook wat sceptisch ben tegenover managers die net van school af komen en niet eerst op andere vlakken ervaring op hebben gedaan. Veel theoretische kennis, weinig over hoe het in de praktijk werkt.

Wellicht dat ze wat breder kan kijken, mogelijk naar traineeships, zodat ze breed ervaring op doet en dan later verder doorgroeien naar de functie die ze zou willen hebben. (Tegelijkertijd, met bedrijfskunde kun je alle kanten op. Het is een brede studie.)
Daarom zoekt ze ook meer op junior functies, traineeship laat ze links liggen omdat ze zegt dat ze vragen om iemand met Max 2 jaar ervaring en ze heeft al 7 jaar ervaring (reissector) en is bijna 30 en haar dan toch niet overwegen.

Zoals hierboven ook gezegd heeft ze al een bredere blik, dus niet meer puur csr maar liefst iets om haar data kennis te verhogen bijvoorbeeld. (cv opbouwen)

[ Voor 4% gewijzigd door AMARONE|IA op 14-01-2022 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:00
AMARONE|IA schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:46:
Daarom zoekt ze ook meer op junior functies, traineeship laat ze links liggen omdat ze zegt dat ze vragen om iemand met Max 2 jaar ervaring en ze heeft al 7 jaar ervaring (reissector) en is bijna 30 en haar dan toch niet overwegen.
Afhankelijk van haar precieze functie in de reissector, kan een traineeship wel interessant zijn als dat een andere richting is, ik zou het niet bij voorbaat uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
AMARONE|IA schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:46:
[...]
International management, sollicitaties gaan van corporate social responsibility tot business analist/data analist. Vaak met terugkoppeling van interessant cv en achtergrond (ze komt uit BRA) maar ervaring ontbreekt. Vaak hoor je ook helemaal niets trouwens.
[...]
Fair enough.

Het zijn lastige posities. Deze zomer geprobeerd. Uiteindelijk na een half jaar gelukt. Ik had wel de werkervaring (25 jaar), beperkt managementervaring (iets meer dan een half jaar) en niet de studie. (Daar ben ik afgelopen september mee begonnen.) In the end was het vooral een combinatie van flink doorbijten, blijven geloven en een beetje geluk.

Wat mij denk ik wel hielp was dat ik iets zocht waar ik al de nodige jaren naar toe had gewerkt. Een deel van mijn werk is nieuw, een deel heb ik in korte tijd onder hoge druk geleerd en een groot deel is enerzijds bestaande ervaring, anderzijds extrapolatie van bestaande kennis en kunde naar nieuwe kennis en vaardigheden. Ook ben ik dicht bij mijn oorspronkelijke vakgebied, IT Ops, gebleven.
Zoals hierboven ook gezegd heeft ze al een bredere blik, dus niet meer puur csr maar liefst iets om haar data kennis te verhogen bijvoorbeeld. (cv opbouwen)
Hmm.
Zit er ook eventueel nog een taal/cultuur barriere? As in, spreekt ze near-native Nederlands of gaat Engels haar makkelijker af? Ik stuur je ff een pm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik weet van veel een aantal grote organisaties dat ze met een gecentraliseerd systeem werken voor recruitment. Denk aan Workday, SucessFactors, dat soort systemen.

Juist grote organisaties hebben altijd moeite met lead-management en dan vallen sollicitanten van de wagen. Heb zelf bij twee grote tech-bedrijven meegemaakt dat ik na een maand een x hoorde "oh oeps we zijn je verloren in het proces, wil je nog langskomen?" :')

Dus het hangt er vanaf; waar ik nu werk kunnen we precies zien wie waar solliciteert en dankzij de koppeling met LinkedIn Talent Solutions kan je CV's opbouwen, profielen delen met elkaar, mensen aan elkaar "tippen" en weet ik veel.

Ik ben overigens geen recruiter maar ik weet hoe ze bij ons werken :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Weer een recruiter die een "competitief salaris" biedt :') en graag wil bellen.

Natuurlijk, meneer de telefoonnummerverzamelaar. Even je CRM pakket spekken met data en hopelijk een CV zometeen.

"Competitief salaris" betekent grofweg: "Ik ga vragen wat je nu verdient of wil verdienen, en daar gaan we dan net een paar procent boven zitten, en dat beperkt direct jouw onderhandelingsruimte."

De competitie in dit verhaal ben jij vervolgens zelf.

Fucking clichés... echt. Blijkbaar trappen er nog mensen in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-05 12:06
Daarom geef je ook nooit je huidige salaris maar een wenssalaris met daarbij de mededeling dat minder niet hoeft omdat het niet de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-05 23:25
Is er soms een nieuw blik recruiters ergens open getrokken ofzo?

Ik krijg de laatste 2 weken weer veel connectie verzoeken op LinkedIn van verschillende recruiters. -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaelken
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-05 12:46
Remcoder schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:13:

Ik krijg de laatste 2 weken weer veel connectie verzoeken op LinkedIn van verschillende recruiters. -O-
Het lijkt met vlagen te komen, bij mij was het een maand geleden het geval, nu is het weer rustig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd

Nee het is de eerste paar weken van het nieuwe jaar dus bedrijven doen meer wervingen omdat er ruimte is voor nieuw personeel of omdat personeel een andere baan gevonden hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje

Er zijn er per 1 januari weer veel bij een nieuw bedrijf gestart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online

Ik heb een paar hardnekkige types van Sterkk op mijn dak de laatste tijd. Hebben ook weer mijn (niet-publieke) mobiele nummer weten te achterhalen. Nummer geblokkeerd en als spam gemeld, sindsdien geen last meer van. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:49
Blue-eagle schreef op maandag 17 januari 2022 @ 23:25:
Weer een recruiter die een "competitief salaris" biedt :') en graag wil bellen.

Natuurlijk, meneer de telefoonnummerverzamelaar. Even je CRM pakket spekken met data en hopelijk een CV zometeen.

"Competitief salaris" betekent grofweg: "Ik ga vragen wat je nu verdient of wil verdienen, en daar gaan we dan net een paar procent boven zitten, en dat beperkt direct jouw onderhandelingsruimte."

De competitie in dit verhaal ben jij vervolgens zelf.

Fucking clichés... echt. Blijkbaar trappen er nog mensen in.
Ja echt he. Standaard tactiek. Laatst een gesprek gehad met een recruiter waarbij het van beide kanten erg positief klonk. Gaat het over salaris, dan is het ineens 'dat is wel erg veel voor je leeftijd, wat verdien je nu?'

Meteen korte metten mee gemaakt en aangegeven dat dat het niet aan hem is, maar aan z'n opdrachtgever. De organisatie zelf bood overigens meteen het bedrag dat ik als indicatie had afgegeven. Ik had dus nog meer kunnen vragen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
Insert12 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:37:
[...]

Ja echt he. Standaard tactiek. Laatst een gesprek gehad met een recruiter waarbij het van beide kanten erg positief klonk. Gaat het over salaris, dan is het ineens 'dat is wel erg veel voor je leeftijd, wat verdien je nu?'

Meteen korte metten mee gemaakt en aangegeven dat dat het niet aan hem is, maar aan z'n opdrachtgever. De organisatie zelf bood overigens meteen het bedrag dat ik als indicatie had afgegeven. Ik had dus nog meer kunnen vragen.
Dat is natuurlijk omdat dat type recruiter daar niet voor jou of het bedrijf zit, maar voor z'n eigen fee. Hoe lager jouw eisen, des te makkelijker jij te plaatsen bent.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielsen
  • Laatst online: 01:11
Mugwump schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:53:
[...]

Dat is natuurlijk omdat dat type recruiter daar niet voor jou of het bedrijf zit, maar voor z'n eigen fee. Hoe lager jouw eisen, des te makkelijker jij te plaatsen bent.
Dat is meteen een van de grootste problemen. Ze zitten er niet om jou te helpen, maar zichzelf. Vergelijkbaar met de woekerpolissen.. dat liep ook niet goed af.

Ik vind het dan wel aardig dat er ook recruiters zijn die een ander model hanteren. Die vangen een fee per maand dat jij blijft werken (tot iets van 3 jaar oid). Daarmee wordt de zoektocht naar een duurzame match opeens ook in hun belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 103% gewijzigd door Anoniem: 543328 op 07-11-2023 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digibyter
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-05 10:19
chielsen schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:06:
[...]

Dat is meteen een van de grootste problemen. Ze zitten er niet om jou te helpen, maar zichzelf. Vergelijkbaar met de woekerpolissen.. dat liep ook niet goed af.

Ik vind het dan wel aardig dat er ook recruiters zijn die een ander model hanteren. Die vangen een fee per maand dat jij blijft werken (tot iets van 3 jaar oid). Daarmee wordt de zoektocht naar een duurzame match opeens ook in hun belang.
Recruiter hier :)

Zo werken bureaus/ agency's inderdaad. Corporate recruiters werken veelal zonder bonus per hire, in mijn ervaring wordt er jaarlijks een bonus uitgedeeld o.b.v. verschillende KPI's. Een eindejaarsuitkering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Laatst online: 15-05 17:14
Volgens mij werkte het voor mij andersom: Volgens mij kregen ze een percentage van m'n jaarsalaris. Dus het is voor hun ook gunstig om mij voor zoveel mogelijk weg te zetten, meer commissie voor hun ook. En dat vereist dus dat ik juist ben voor de positie.
En ik weet dat ze betaald krijgen ná de proeftijd, dus niet per hire.

[ Voor 8% gewijzigd door Martijn.C.V op 19-01-2022 14:06 ]

Complimentje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Martijn.C.V schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:06:
Volgens mij werkte het voor mij andersom: Volgens mij kregen ze een percentage van m'n jaarsalaris. Dus het is voor hun ook gunstig om mij voor zoveel mogelijk weg te zetten, meer commissie voor hun ook. En dat vereist dus dat ik juist ben voor de positie.
Maar daar moet je wel in het achterhoofd houden dat het plaatsen van iemand altijd belangrijker zal zjin dan dat het klapt op verloning. Dus zelfs daarin zal ik er niet vanuit gaan dat een recruiter heel hard gaat zijn richting de werkgever om meer te betalen.

Liever iemand plaatsen a €5000 bruto dan blijven pushen voor €5500 waar het potentieel op klapt. Dat is wellicht wat minder commissie maar alsnog meer dan geen enkele commissie. En dan hebben we het nog niet over 12 maanden daarna weer gaan hengelen naar een overstap.

[ Voor 5% gewijzigd door Napo op 19-01-2022 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Insert12 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:37:
[...]

De link naar leeftijd blijft wel altijd bijzonder. goed zijn in wat je doet is dan opeens minder belangrijk. Recruiter heeft mijn salaris ook wel eens absurd genoemd, prima. dan niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
Napo schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:14:
[...]

Maar daar moet je wel in het achterhoofd houden dat het plaatsen van iemand altijd belangrijker zal zjin dan dat het klapt op verloning. Dus zelfs daarin zal ik er niet vanuit gaan dat een recruiter heel hard gaat zijn richting de werkgever om meer te betalen.

Liever iemand plaatsen a €5000 bruto dan blijven pushen voor €5500 waar het potentieel op klapt. Dat is wellicht wat minder commissie maar alsnog meer dan geen enkele commissie. En dan hebben we het nog niet over 12 maanden daarna weer gaan hengelen naar een overstap.
Heel rationeel gezien reken je gewoon met een kanseninschatting. Als de kans dat je iemand voor 5000 kunt plaatsen 90% is en de kans dat je iemand voor 5500 kunt plaatsen 60%, dan is de opbrengst van het eerste 0,9x5000=4500 en die van het tweede 0,6x5500=3300, oftewel het eerste is rendabeler. :P

Vaak gaat er ook best wat tijd en investering aan vooraf voordat men weer een potentiële plaatsing heeft, dus dan heeft afketsen ook nog eens een hele forse opportunity cost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielsen
  • Laatst online: 01:11
Mugwump schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:24:
[...]

Heel rationeel gezien reken je gewoon met een kanseninschatting. Als de kans dat je iemand voor 5000 kunt plaatsen 90% is en de kans dat je iemand voor 5500 kunt plaatsen 60%, dan is de opbrengst van het eerste 0,9x5000=4500 en die van het tweede 0,6x5500=3300, oftewel het eerste is rendabeler. :P

Vaak gaat er ook best wat tijd en investering aan vooraf voordat men weer een potentiële plaatsing heeft, dus dan heeft afketsen ook nog eens een hele forse opportunity cost.
Precies, en als je het sommetje over 3 jaar uitsmeert en het verschil is dat of je 1/3 krijgt of 3/3 dan is fit dus veel belangrijker. Goede fit kan dan juist ook zijn een beter salaris, want als je onderbetaald wordt dan ben je ook binnen een jaar weer weg. Je wilt dus alle incentives op 1 lijn hebben, en volgens mij kan je over het algemeen wel zeggen dat het een geslaagde plaatsing is als iemand er na 3 jaar nog steeds werkt.
Ik zou dus niet zo snel een beter systeem weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mozarra
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02-2024
Anoniem: 543328 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:22:
Je zou ook alle recruiters van dit bedrijf kunnen blokkeren. Uit eigen ervaring (omdat dit ook bij mij gedaan is) weet ik dat dit heel goed werkt. Je kan iemand dan niet meer vinden of zien en dus ook niet meer benaderen. Je kunt iemand blokkeren door naar hun profiel te gaan en dan op Report/ Block te klikken.
Nog een vraagje over dat blocken - ik heb een Add verzoek gehad van iemand waar ik geen contact mee wil. Geen recruiter maar persoonlijk. We zijn dus nog niet gelinkt.
Ik zou eigenlijk willen dat het voor die persoon lijkt dat ik van LinkedIn af ben, is dat wat er idd gebeurt als ik die block?

(En dan privacy settings aanpassen dat deze persoon niet via een account van een ander kan checken of ik nog te vinden ben)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 543328 op 07-11-2023 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 01:54

PcDealer

HP ftw \o/

This is refreshing.
Hi PcDealer,

Hope you are well.

I am hiring for a service desk engineer to work on a long-term contract for a widely known brand. Find the core requirements below;

Provide the expertise to support desktops and laptops windows 10
Image Windows 10 Desktop
Troubleshoot Windows 10
Update Active Directory membership groups
Ability to travel abroad (mainly UK to support same work)

Keen to have a chat with yourself about this role and see if this could be a good fit.

Thanks for your time

[naam]
Principal Data, Analytics & BI Recruitment Specialist
Mijn reactie:
I don't have a matching profile.
Het antwoord daarop:
Hi PcDealer,

I do apologise, I simply searched for service desk 2nd line support and around 300 people came up so I did a mass message and you must of been in the list.

sorry for wasting your time

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 543328 op 07-11-2023 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 118% gewijzigd door Anoniem: 543328 op 07-11-2023 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Anoniem: 543328 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:28:
Of: "Hier heb je een aantal bedrijven waar ik geen samenwerking mee heb (en dus niets aan verdien) maar ze zouden wel beter bij je passen dan mijn mogelijkheid, dus ga er maar solliciteren."
"Hier heb je een lijst met bedrijven waar ik geen samenwerking mee heb. Mocht het interessant zijn, dan kan ik wel een samenwerking proberen te zoeken..." Ja, dat kan ik zelf ook wel. Dahag! Ik ga geen 100 vacatures door zitten spitten om jou vervolgens dik geld te laten verdienen. 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
Napo schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:17:
[...]
De link naar leeftijd blijft wel altijd bijzonder. goed zijn in wat je doet is dan opeens minder belangrijk. Recruiter heeft mijn salaris ook wel eens absurd genoemd, prima. dan niet :+
Dat is mij, in iets andere bewoordingen, wel eens overkomen bij een aanbodgesprek van een werkgever.

Meneer (directeur, klein bedrijf) vond 70% van mijn laatst verdiende salaris (letterlijk de hoogte van mijn WW) wel genoeg. Anderhalve maand later tekende ik elders voor een functie die én een stuk beter passend was én netto wel een vooruitgang was ten opzichte van mijn vorige baan.

Blij dat ik met dat bod, direct de complete werkgever afgewezen heb.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door BastaRhymez op 10-03-2023 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-05 10:59
BastaRhymez schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:29:
Na een hoop afgeven op recruiters (ook door mij), nu een een positieve ervaring om te delen.

Medio oktober vorig jaar werd ik benaderd door een recruiter. Iemand die wél mijn LinkedIN profiel goed had gelezen. Persoonlijk berichtje met daarin concreet het bedrijf, functie en salarisindicatie voor waarvoor hij op zoek was. Of ik interesse had in een gesprek.

Even op de site natuurlijk gekeken van de betreffende opdrachtgever, maar kwam ik de vacature niet tegen. Berichtje terug gestuurd dat ik de functie niet bij de vacatures zat. Redelijk vlot een bericht terug dat hij (het recruitment bureau) hier speciaal voor is aangesteld om een geschikte kandidaat voor te dragen. Verder ook niet pushen om mijn nummer / mail te willen hebben, maar gewoon open en transparant.

Uiteindelijk toch even gebeld met hem (mijn nummer afgeschermd), hij wist meteen wie die aan de lijn had toen ie mijn naam hoorde. Dat was voor mij een kleine bevestiging dat het geen grote dozenschuiver was, die honderden mensen tegelijkertijd spamt, maar ook wel gericht op zoek is. Hij kon ook zo opnoemen waar ik zat, welke functie ik nu had en dat dit wellicht een mooie volgende stap zou kunnen zijn.

Uiteindelijk een bak koffie gedaan en daar was het net zo concreet als dat ie eerder was. Aangegeven dat ik wel open stond om het gesprek verder aan te gaan. Binnen twee dagen werd ik benaderd door het bedrijf waar hij voor op zoek was om een kennismakingsgesprek te hebben. Recruiter zat daar niet bij, maar was wel op de hoogte gesteld.

Na een positief eerste gesprek wel ruggenspraak gehouden met de recruiter. Hij gaf ook aan een positieve terugkoppeling gehad te hebben, waarna we de salarisindicatie en mogelijke vorm van indiensttreding (detachering of deta vast) hebben besproken. Binnen een week werd ik uitgenodigd voor het 2e gesprek door het bedrijf, wederom zonder recruiter.

's Avonds een berichtje van de recruiter dat ik binnenkort een aanbieding zal ontvangen, aangezien ze tevreden waren na het 2e gesprek.

Volgende dag werd ik gebeld door de recruiter. Het bedrijf wilde graag met mij verder, maar op één voorwaarde: Direct een vaste aanstelling, zonder detachering / deta vast constructie! Aangegeven dat ik daar zelf ook erg blij mee was (en dat ze meer boden dan het salaris wat wij al onderling hadden besproken).

Een en ander werd door beide partijen op de mail bevestigd, waarna ik van de recruiter nog een extra mail kreeg waarin hij mij ook nog een tekenbonus wilde toekennen
***members only***
. Uiteraard zal ik een fractie van zijn fee krijgen, maar hij had het ook niet kunnen doen (was namelijk ook niet ter sprake gekomen).

Al met al een recruiter die dus gewoon concreet was, zijn woord is nagekomen en absoluut geen dozenschuiver was!
Dan mag je ze ook wel bij naam noemen. ;)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromoris
Idd, met zoveel slechte vindt je de goede niet zo makkelijk. Dus een naam is op zich wel zo welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
BastaRhymez schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:29:
mogelijke vorm van indiensttreding (detachering of deta vast) hebben besproken. Binnen een week werd ik uitgenodigd voor het 2e gesprek door het bedrijf, wederom zonder recruiter.

Volgende dag werd ik gebeld door de recruiter. Het bedrijf wilde graag met mij verder, maar op één voorwaarde: Direct een vaste aanstelling, zonder detachering / deta vast constructie! Aangegeven dat ik daar zelf ook erg blij mee was (en dat ze meer boden dan het salaris wat wij al onderling hadden besproken).
Ik heb 1x onder detavast gewerkt... Was de eerste en laatste keer. Je bent gewoon uitzendkracht onder de ABU CAO ofzo. 0 rechten. Eraf gekikt? Geen geld. Geen opdracht? Geen geld. Bedrijf dicht? Geen geld. Detavast is voor mij dus inmiddels een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Hoe kan ik de inmail van een recruiter bypassen? :P Moet ik heb dan gewoon connecten en dan een bericht sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Tylen schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:12:
Hoe kan ik de inmail van een recruiter bypassen? :P Moet ik heb dan gewoon connecten en dan een bericht sturen?
Hoezo pypassen? Je kunt toch reageren. En anders zoek je zijn/haar bedrijf op en bel/mail je die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

jongetje schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:15:
[...]

Hoezo pypassen? Je kunt toch reageren. En anders zoek je zijn/haar bedrijf op en bel/mail je die.
Als je regaeert krijgt hij zijn inmail credits terug. En ik wil reageren met dat hij beter mijn profiel moet lezen en mij niet moet benaderen voor k klusjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:22:
[...]

Als je regaeert krijgt hij zijn inmail credits terug. En ik wil reageren met dat hij beter mijn profiel moet lezen en mij niet moet benaderen voor k klusjes ;)
Gewoon reageren, die kosten van een inmail doen echt niks met een recruiter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:22:
[...]

Negeren, dan krijgt hij z'n credits niet terug.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
PcDealer schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:11:
This is refreshing.

[...]

Mijn reactie:

[...]

Het antwoord daarop:

[...]
Geinig, die mail heb ik ook gehad, ik zat blijkbaar ook bij die zoekresultaten :) Zelf niet gereageerd eigenlijk, ook totaal geen match.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd.

[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 543328 op 26-06-2023 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 543328 op 07-11-2023 19:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra
Napo schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:14:
Het gaat gewoom om volume. Met zo min mogelijk tijd zo veel mogelijk mensen plaatsen. En als een recruiter dat voor elkaar kan krijgen door aan jouw kant je loonwens omlaag te praten, dan zullen ze dat vaak doen. Dat is vaak simpeler dan aan de andere kant de klant te beinvloeden meer geld te bieden.

Beetje zoals dat dat idee dat een makelaar een percentage geven van de verkoopprijs zin heeft. Die gaat echt niet uren spenderen om 100 euro meer over te houden aan je verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-05 11:22
Mugwump schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:24:
[...]

Is gebeurd dat ik zo’n flut aanbod kreeg, het scheelde zo weinig geld dat ik geen zin had om daarvoor over te stappen. Je geeft een paar dingen op, en daar mag wel een extraatje voor tegenover staan. Al het werk van de recruiter voor niks. Ik heb toen maar een tegenbod gevraagd van de bestaande WG en die geaccepteerd.
Ik verwacht van een recruiter dat die je plaatst voor zo veel mogelijk geld. Helaas is dat meestal het tegenovergestelde.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Iets anders trouwens. Ik krijg best vaak berichtjes van recruiters met de vraag of ik toch alsjeblieft wel wil reageren. Nu reageer ik af en toe wel op aanvragen die erg passend zijn met iets in de trant van "Klinkt interessant maar ben de komende 6 maanden niet beschikbaar". Maar daar reageren ze zelf dan eigenlijk ook nooit op.

Ja hallo; wat wil je? Je vindt zelf kennelijk een "okay, bedankt!" te veel moeite dus waarom zou je dan van devs een reactie verwachten als ze geen interesse hebben?

Weet niet of sommige recruiters (anders dan Mark) dit topic volgen maar ik vind het eigenlijk maar knap irritant...

</liefdagboek>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 543328 op 07-11-2023 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
-

[ Voor 102% gewijzigd door BastaRhymez op 10-03-2023 21:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Oke (na mijn vraag hier een week geleden omtrent die imail credits op linkedin) toch maar gereageerd op die recruiter ;)

Recruiter: blabla ik zie dat je veel ervaring in beheer hebt blabla
Ik: Waar lees je in mijn profiel dat ik veel beheer ervaring heb? Want dan pas ik het aan.
..geen reactie meer...
Ik: Hoi <insert random naam welke niet overeenkomt met de echte naam van de recruiter> ik wacht nog op je antwoord.
Recruiter: Waar zie je in mijn profiel dat ik <random naam> heet? Dan pas ik dat aan. En ik zie dat ik een fout heb gemaakt en lees idd nergens dat je beheerder bent.
Ik: Als ik een schot hagel van een recruiters krijg die mijn profiel niet goed lezen dan doe ik hetzelfde terug zodat ze zien hoe irritant dat is.
Recruiter: Leuke manier om mij op de vingers te tikken.

Pagina: 1 ... 44 ... 82 Laatste

Let op:
Vergeet niet het Algemeen arbeidsmarkt topic