Ik stuur nog weleens een vacature door naar deze of gene, wanneer ik weet dat diegene op zoek is. En dat helemaal gratis en voor niets

Daarnaast houd ik altijd wel vacatures in de gaten in mijn branche, het zegt iets over hoe het met een bedrijf gaat...
Ik denk dat ik het best zou kunnen, maar dan wel bij een goede firma. Maar ik denk niet dat ze mijn salaris zouden willen betalen, aangezien ik maar zelden mensen in die functies zie die niet aan het begin van hun carrière staan.
Hoewel ik laatst wel een corporate recruiter gesproken heb, die dit wel al langer dan een paar jaar deed. Daar merkte je ook wel aan dat ze ervaren was.
Ze benaderde me voor een functie, nadat ik een paar maanden eerder op een andere functie gereageerd had.
Zij: "klopt deze salarisindicatie nog?"
ik: "op zich wel, alleen heb ik een auto nodig (werk nu op fietsafstand) en die zou bij die andere functie inbegrepen zijn."
zij: "bij deze functie niet, maar ik zet het bij je salarisindicatie, zodat duidelijk is dat je die kosten vergoed wilt."
Dat terwijl de salarisindicatie voor mijn type werk al zeker niet zeikerig was, en ze wekte ook totaal niet de indruk dat het allemaal moeilijk zou worden ofzo. Uiteindelijk is dit bedrijf het niet geworden, omdat ik ook met iets nog leukers bezig was, maar het was wel een prettige ervaring, moet ik zeggen.
Eerder ook weleens een corporate recruiter gesproken, die niet eens wist dat mijn vakgebied iets is waar zij aan leveren en het daardoor vreemd vond dat ik bij hen solliciteerde. Terwijl de hiring manager juist graag iemand in zijn team wilde die de klanttoepassing snapte
Oh, en vorig jaar april ofzo een recruiter gesproken van een gerenommeerd bedrijf in de levensmiddelenbranche. Sindsdien niets meer van gehoord. Nu snap ik best dat ze misschien in de tussentijd nog geen vacature hebben gehad die aansloot, maar een mailtje of belletje om te (laten) horen hoe het ervoor staat, had ik eigenlijk wel verwacht van een goed aangeschreven bureau.
[
Voor 9% gewijzigd door
Wild Chocolate op 10-08-2021 09:22
]