Verwijderd
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2023 12:56 ]
Ik lees ze wel, alleen reageren doe ik lang niet altijd. De “blauwe vinkjes” heb ik wel uit staan, dus mogelijk lijkt het voor recruiters dan alsof ik de mails niet bekeken heb? Contactverzoeken met mensen die ik verder niet ken, weiger ik wel bij voorbaat.Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 09:16:
[...]
Hoe selecteer je de InMails die je wilt lezen? Ga je dan af op de titel? Waanneer daar bijvoorbeeld niet de bedrijfsnaam in staat open je hem dan al bij voorbaat niet?
Ik heb namelijk al vaak gemerkt dat de mensen die ik mail (developers) nog niet eens de mail lezen en al gelijk afwijzen.
[edit]
Misschien geldt dat alleen voor de chat? “Read receipts and typing indicators” onder de setting Communications heet het.Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:26:
[...]
Welke blauwe vinkjes bedoel je?
Ik krijg nooit een bevestiging dat iemand mijn InMail gelezen heeft.
Je had misschien wel in de proeftijd ontslag kunnen nemen en nu weer beschikbaar toch?FastFox91 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:16:
Ik kreeg vandaag via Linkedin een vraag of ik beschikbaar was van de recruiter die mij geplaatst heeft waar ik vorig week ben begonnen.:facepalm:
Dan formuleer je dat toch wel even wat anders. Je kunt altijd aan "nazorg" doen door even te informeren hoe het bevalt hij de nieuwe werkgever in plaats van te vragen of iemand alweer beschikbaar is.DarkSEDA schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 23:10:
[...]
Je had misschien wel in de proeftijd ontslag kunnen nemen en nu weer beschikbaar toch?
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Hij is met pensioen, dus vast nietMotrax schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:38:
Rob Mes volgt mij op LinkedIn. Moet ik mij nu zorgen maken?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
[ Voor 5% gewijzigd door ebk71 op 25-03-2021 10:26 ]
Nee, ik ben helaas geen ontwikkelaar. Maar hoezo "niet voor lang meer" ?Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:35:
[...]
Wanneer je je op .NET richt en op zoek bent naar een baan in Zuid-Holland dan ken ik er nog wel een![]()
(al geloof ik niet zozeer dat er goede recruiters bestaan, maar dat is een ander verhaal)
Maar hopelijk niet voor lang meer
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Is er niet ergens een whitelist van goede partijen? In mijn geval frontend/UX, en dan kom je al gauw uit bij jouw-frontendvacature en trawanten.ebk71 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:26:
Weet er iemand een recruiter die wel goed bekend staat? Ik ben al een tijd op zoek naar wat anders, maar het lijkt alsof ik zoek naar de heilige graal dus misschien is de input van een recruiter dan wel welkom. Sprak er 1 weer net mijn VM in met een functie waar ik totaal geen ervaring in heb, om gek van te worden.
Of bestaan er geen goede?.........
Heb je ook plannen om dat platform uit te breiden voor andere developers?Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:55:
[...]
Omdat ik niet meer geloof dat een recruiter de beste optie is om een nieuwe baan te vinden en ik denk dat de meeste mensen (op @Unezra na... flauw grapje) er meer bij gebaat zijn wanneer ze zelf een baan kunnen vinden. Daarom zijn we begonnen met een platform die dit voor .NET developers mogelijk maakt.
[ Voor 28% gewijzigd door Whaam op 25-03-2021 10:57 ]
Ik mis vooral je USP en ik ben inderdaad niet overtuigd van je verhaal.Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:55:
[...]
Omdat ik het "anders ga doen" Sorry voor mijn sarcasme maar kwam deze spreuk vandaag voor de zoveelste keer tegen en kon het even niet laten (Vraag mij trouwens af of die mensen beseffen hoeveel recruiters en jobboards dat beweren waardoor ze eigenlijk allemaal hetzelfde doen, Hoe dan ook, ik dwaal af).
Omdat ik niet meer geloof dat een recruiter de beste optie is om een nieuwe baan te vinden en ik denk dat de meeste mensen (op @unezra na... flauw grapje) er meer bij gebaat zijn wanneer ze zelf een baan kunnen vinden. Daarom zijn we begonnen met een platform die dit voor .NET developers mogelijk maakt.
[ Voor 4% gewijzigd door unezra op 25-03-2021 11:08 ]
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Misschien dat ik er 1 weet, maar die naam stuur ik je wel even in een DM.ebk71 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:26:
Weet er iemand een recruiter die wel goed bekend staat? Ik ben al een tijd op zoek naar wat anders, maar het lijkt alsof ik zoek naar de heilige graal dus misschien is de input van een recruiter dan wel welkom. Sprak er 1 weer net mijn VM in met een functie waar ik totaal geen ervaring in heb, om gek van te worden.
Kijk! Dat is idd heerlijk helder!Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:11:
[...]
Jouw mening staat genoteerd bij mij![]()
Maar zonder gekheid, ik neem hem serieus. Kijk nu maar eens op onze website en wat zal je daar zien.... een apart knopje onder het hamburger menu met onze tarieven! Mede dankzij jouw kritische opmerking
Sorry, mijn fout. Daar had ik idd nog op willen reageren.Wel vind ik het jammer dat je laatst mijn vraag niet beantwoord hebt over het idee om de twee concepten met elkaar samen te voegen. Misschien over het hoofd gezien?
Als je een baan wilt kun je er beter zelf wat moeite insteken. Een recruiter mag vaak alleen zaken doen met de bedrijven waarvoor hij zaken doet. Of je moet die zelf gaan betalen om sites af te zoeken en je zonder commissie ergens aan te brengen. Maar heb je dat er voor over?ebk71 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:26:
Mja, ik geloof gewoon niet zo in afzetten tegen anderen om er zelf beter uit te komen.Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:36:
[...]
Het is goed dat je het aangeeft en ik begrijp je punt vanuit jouw perspectief. Maar we moeten keuzes maken en inherent aan een keuze is dat niet iedereen het er mee eens is. Ik kan mij nog één ander iemand herinneren die ook aangaf dat we ons minder af moeten zetten tegen recruiters, maar voor de rest juist overwegend positieve reacties.
Mochten we echter vaker te horen krijgen dat mensen hier niet over te spreken zijn dat zal ik de laatste zijn die er aan vast wil houden: "When my information changes I change my mind"
Gheh. Sorry.[...]
Ach als recruiter ben ik wel het een ander gewend om genegeerd te worden of erger... haha
Ik begrijp wat je zegt, maar zodra je de term "jobcoach" noemt, is zonder context mijn eerste reactie "die betaal ik zelf en dat kost geld". Het zal een uitdaging zijn die term dusdanig op je website neer te zetten en het product te verkopen, dat mensen bij het woord "jobcoach" stoppen met lezen.[...]
Recruiter tak....nou niet gaan vloeken in de kerk hè!![]()
Mijn idee was om een platform (waar alle bedrijven te vinden zijn waar iemand kan werken) te combineren met een "job coach". Dus niet iemand die jou recruit maar iemand die jou helpt en begeleidt bij het vinden van een nieuwe baan wanneer je daar behoefte aan hebt. En ook geen provisie krijgt wanneer hij of zij je aan een baan helpt. Dus echt onafhankelijk is. Dit wordt dan betaald door de inkomsten van het platform.
Dat is wel een probleem als je vakgebied of gewenste rol vrij specifiek is. Ik zoek iets waarbij ik bijvoorbeeld niet weet welke bedrijven de gewenste rol hebben, en de vacatures die ik vind en in theorie goed matchen, zijn dan vaak weer wordpress-website-bouwers en aanverwanten. De niche waarin ik een overstap zou willen maken is ongrijpbaar als je niet weet waar je moet kijken (en ik weet dat blijkbaar niet). Dan zou een recruitment-partij wel een verschil kunnen maken.jongetje schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:29:
[...]
Als je een baan wilt kun je er beter zelf wat moeite insteken. Een recruiter mag vaak alleen zaken doen met de bedrijven waarvoor hij zaken doet. Of je moet die zelf gaan betalen om sites af te zoeken en je zonder commissie ergens aan te brengen. Maar heb je dat er voor over?
Er zijn genoeg sites toch zoals LinkedIn of benader zelf de recruiter bij de bedrijven waar je zou willen werken?
Misschien moeten we dan een apart topic gaan openen. Maar daar komt het wel op neer: ik heb zelf vrij specifieke wensen en natuurlijk zoek ik mij de blubber. Maar ik heb werk en kan dus ook kieskeurig zijn. Maar misschien ben ik een beetje te kieskeurig geworden.Whaam schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:33:
[...]
Dat is wel een probleem als je vakgebied of gewenste rol vrij specifiek is. Ik zoek iets waarbij ik bijvoorbeeld niet weet welke bedrijven de gewenste rol hebben, en de vacatures die ik vind en in theorie goed matchen, zijn dan vaak weer wordpress-website-bouwers en aanverwanten. De niche waarin ik een overstap zou willen maken is ongrijpbaar als je niet weet waar je moet kijken (en ik weet dat blijkbaar niet). Dan zou een recruitment-partij wel een verschil kunnen maken.
Daarbij kan ik natuurlijk niet voor @ebk71 spreken, het was in eerste instantie zijn vraag
Dat is ook het issue, er zijn weinig tot geen recruiters die dat kunnen en/of weten. Vandaar mijn vraag (en die van @ebk71 denk ik) of iemand ze wel gevonden heeft.jongetje schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:29:
@Whaam Hoe zou een recruiter wel moeten weten waar die in die niche beschikbaar is? Meestal merk ik juist dat zelfs een inhouse recruiter het lastig vind om precies een technische rol uit te leggen. Laat staan een recruiter die recruiter op zijn deur heeft staan en vacature sites voor je gaat doorzoeken.
Als je in een niche of specifieke tool zit dan zou ik zorgen dat ik weet welke bedrijven daar in doen.
Dit zoek ik dus.voil schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:10:
[knip]
Maar deze partij wordt volgens mij exclusief geselecteerd voor vacatures.
Op basis van wat ik zelf gezien heb:Whaam schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:12:
Dit zoek ik dus.
En @Hydra heeft misschien ook nog zulke voorbeelden? Niet perse namen, maar of zulke "recruiters", om het beestje dan maar een naam te geven, bestaan?
https://niels.nu
Ik denk dat het helaas ook een kwestie van geluk is.Whaam schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:33:
[...]
Dat is wel een probleem als je vakgebied of gewenste rol vrij specifiek is. Ik zoek iets waarbij ik bijvoorbeeld niet weet welke bedrijven de gewenste rol hebben, en de vacatures die ik vind en in theorie goed matchen, zijn dan vaak weer wordpress-website-bouwers en aanverwanten. De niche waarin ik een overstap zou willen maken is ongrijpbaar als je niet weet waar je moet kijken (en ik weet dat blijkbaar niet). Dan zou een recruitment-partij wel een verschil kunnen maken.
Daarbij kan ik natuurlijk niet voor @ebk71 spreken, het was in eerste instantie zijn vraag
Kan wel veel meer dingen verzinnen, maar waardoor ik niet reageer is door het ontbreken van een goede beschrijving van wat van mij verwacht wordt. Ik zit in de cybersecurity en ik krijg vaak recruiter mail met hele vage beschrijvingen van de taken en verantwoordelijkheden. Dan moet ik tijd en energie stoppen in een gesprek plannen, voorbereiden, voeren, om dan te ontdekken dat het helemaal niet iets is wat bij mijn profiel past.Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:37:
Vraagje; wat is jullie grootste ergernis aan een vacatureomschrijving in het algemeen (dus niet specifiek die van recruiters)?
Een aantal zaken die ik zelf zo 123 bedacht:
- Ontbreken salaris range
- Vage nietszeggende cliché termen
- Lange waslijst aan eisen
- Weinig technische diepgang/inhoud
Met deze 4 heb je toch de grootste ergernissen omschreven.Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:37:
Vraagje; wat is jullie grootste ergernis aan een vacatureomschrijving in het algemeen (dus niet specifiek die van recruiters)?
Dit lijstje ja, plus wat ik bijna altijd mis, zoals al eerder aangegeven is de exacte functie - ik weet dat ik als industrieel automatiseur in een senior rol bepaalde documenten moet opstellen (FDS, SDS , Bestek etc). Als de vacature dan vraagt om een kennis met software paketten die heel nische zijn maar verzuimt om te vragen naar kennis die echt bij de baan hoort dan denk ik al direct dat degene die de beschrijving heeft opgesteld geen idee heeft waar die het over heeft. Daar knap ik op af. Alsof je een Tesla monteur vraagt die aantoonbare ervaring heeft met het verwisselen van een aandrijfriem op een TDI, maar verzuimt te vragen naar kennis met high power DC circuits.Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:37:
at your service
Hele simpele maar toch superbelangrijke details; is er een (eigen) parkeerplaats of moet ik verplicht met de trein, is er een kantine of lunch meenemen, hoe groot is het bedrijf op locatie en wat is de indeling (werk ik met 4 man samen of kom ik in een kantoortuin met 50 man?), zijn werkuren flexibel (op meetings na natuurlijk) of word ik geacht altijd van 9 tot 5 te werken?Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:37:
Referentiepunt: TL/LijnmanagementVerwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:37:
Verwijderd
Als je naar het buitenland reizen moet: hoe het concreet geregeld is. Mag je het zelf kiezen of moet je het allemaal laten boeken door een reisbureau (en dan maar afwachten wat je krijgt) Dagvergoeding of bonnetjes inleveren? Na een transatlantische vlucht door naar kantoor of eerst thuis pitten?Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:37:
Een lastige om soms in een advertentie te zetten maar zelfs met gesprekken dan is er vaak geen duidelijkheid over dit punt, zijn vluchten > 5 uur Busness, krijg ik mijn gewerkte weekenden terug als vrije dagen? Is er rusttijd na terugkomst etc.Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:22:
[...]
Als je naar het buitenland reizen moet: hoe het concreet geregeld is. Mag je het zelf kiezen of moet je het allemaal laten boeken door een reisbureau (en dan maar afwachten wat je krijgt) Dagvergoeding of bonnetjes inleveren? Na een transatlantische vlucht door naar kantoor of eerst thuis pitten?
Staat echt nóóit in advertenties, terwijl je je aan dat soort zooi gaat ergeren als het niet naar het zin geregeld is. Daardoor ook wel eens niet gereageerd, omdat ik het idee had dat het voor mij niet zou werken.
at your service
Als je het verder een echt leuke baan lijkt dan kun je dat toch vragen in het gesprek?Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:22:
[...]
Daardoor ook wel eens niet gereageerd, omdat ik het idee had dat het voor mij niet zou werken.
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:37:
Als ze zo'n leuke baan hebben kunnen ze een paar woorden wijden aan de reisregeling? "Wij ontzorgen jou compleet en boeken alle reizen en hotels voor je, voor verblijf ter plaatse kun je bonnetjes inleveren" of "Wij vergoeden buitenlandse reiskosten op basis van de tarieflijsten zoals die door de Nederlandse overheid/UN/EU zijn vastgesteld" (doorhalen wat niet van toepassing is, en die regelingen/lijsten zijn gewoon openbaar en worden ook door het bedrijfsleven gebruikt)jongetje schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:36:
[...]
Als je het verder een echt leuke baan lijkt dan kun je dat toch vragen in het gesprek?
Vraag om de personeelsgids, staat het meestal in. Ik werk nu bij een bedrijf dat, heel apart, nooit business toe staat tenzij je serieus hoog in de organisatie staat. Als gevolg heb ik dus aangegeven dat ik niet buiten Europa reis. Niet dat dat een optie is momenteel.The_Butler schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:36:
[...]
Een lastige om soms in een advertentie te zetten maar zelfs met gesprekken dan is er vaak geen duidelijkheid over dit punt, zijn vluchten > 5 uur Busness, krijg ik mijn gewerkte weekenden terug als vrije dagen? Is er rusttijd na terugkomst etc.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Ik heb dat wel eens gedaan. De mededeling die ik kreeg was dat die gids pas na tekenen kon worden ingezien. Ik een hekel aan het verplaatsen van arbeidsvoorwaarden naar het personeelshandboek. Dat is in feite neer het oneigenlijk flexibiliseren van je contract. Met reisregelingen zit het nog op het randje van wat wel of niet in de sfeer van het personeelshandboek valt.Wijnands schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:49:
[...]
Vraag om de personeelsgids, staat het meestal in. Ik werk nu bij een bedrijf dat, heel apart, nooit business toe staat tenzij je serieus hoog in de organisatie staat. Als gevolg heb ik dus aangegeven dat ik niet buiten Europa reis. Niet dat dat een optie is momenteel.![]()
Even wat anders.. hebben Michael Page en Huxley weer een nieuwe lading young professionals binnen gehaald? Ik merk dat ze van die bedrijven echt als een trawler met een sleepnet door de linked in gaan Met de gebruikelijke resultaten helaas.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Als ze die gids niet willen delen moet je je echt afvragen of je daar wel wil werken.ocf81 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:02:
[...]
Ik heb dat wel eens gedaan. De mededeling die ik kreeg was dat die gids pas na tekenen kon worden ingezien. Ik een hekel aan het verplaatsen van arbeidsvoorwaarden naar het personeelshandboek. Dat is in feite neer het oneigenlijk flexibiliseren van je contract. Met reisregelingen zit het nog op het randje van wat wel of niet in de sfeer van het personeelshandboek valt.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Ik zal het je sterker vertellen, ik kwam er achter dat mijn opzeg termein in mijn contract verwijst naar het handboek.... Welke al tig keer is geupdate... dus wat is het nu, 1 maand, twee maanden of drie?ocf81 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:02:
[...]
Ik heb dat wel eens gedaan. De mededeling die ik kreeg was dat die gids pas na tekenen kon worden ingezien. Ik een hekel aan het verplaatsen van arbeidsvoorwaarden naar het personeelshandboek. Dat is in feite neer het oneigenlijk flexibiliseren van je contract. Met reisregelingen zit het nog op het randje van wat wel of niet in de sfeer van het personeelshandboek valt.
at your service
Die van het moment van tekenen.The_Butler schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:40:
Ik zal het je sterker vertellen, ik kwam er achter dat mijn opzeg termein in mijn contract verwijst naar het handboek.... Welke al tig keer is geupdate... dus wat is het nu, 1 maand, twee maanden of drie?
Verwijderd
Vooral ontbreken salaris en vaak de standaard verhaaltjes 'het is hier zo leuk', die je overal wel leest. Ik zie liever een technische inhoud.Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:37:
Maar vooral niet te kritisch; je moet wel in lijn lopen met de grote massa want anders is er geen plaats voor je in het bedrijf en ben je eigenlijk vooral een lastpak.
Heh, ff mijn headline aanpassen:Top 12 (o.b.v. 161 vacatures)
Communicatief 40%
Zelfstandig 35%
Teamplayer 33%
Analytisch 20%
Creatief 18%
Leergierig 16%
Flexibel 16%
Pro-actief 14%
Resultaatgericht 14%
Klantgericht 13%
Probleemoplossend 11%
Enthousiast 11%
Ik ben een zelfstandig, creatieve en leergierige software engineer die graag enthusiast en pro-actief zijn teamgenoten inspireert om klantgericht en probleemoplossend te werken. Ik ben analytisch en communicatief sterk, waarbij ik altijd resultaatgericht te werk ga. Software engineering is mijn passie en ik maak mij graag nieuwe technieken en frameworks eigen, waarbij ik ook graag op eigen initiatief workshops organiseer voor teamgenoten, klanten en de rest van uw organisatie.
[ Voor 37% gewijzigd door Hydra op 26-03-2021 10:18 ]
Dat was mijn harde les uit het HBO inderdaad al wel ja.Hydra schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:11:
Uiteindelijk wordt kritisch zijn vrijwel nooit beloond; meebewegen met hoe de wind waait is veruit de weg van de minste weerstand.
Hoezo? Die lijst is gewoon een beetje een "how to human" lijstje wat mij betreft. Tuurlijk zijn er een hoop murwgeslagen onentusiaste mensen die niet verder komen dan "geef me geld en ik doe m'n ding", maar ik ken genoeg techneuten die die boxjes kunnen afvinken.t_captain schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:52:
Als je al die hokjes kunt afvinken, zou het vreemd zijn om in een 100% technisch beroep te werken, Je bent dan immers inspirerend, inlevend. representatief etc.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Ik heb het idee dat echt goede software engineers, vooral die communicatief sterk zijn, voor de gemiddelde werknemer gewoon ook erg intimiderend kunnen zijn.ocf81 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:36:
Ook het punt dat IT-ers niet kunnen communiceren blijkt een hardnekkige misvatting die maar niet de wereld uit gaat. Ik heb het zelfs eens meegemaakt dat alle IT-ers in een kamer werden gezet op de bovenste verdieping om ze maar niet tegen te hoeven komen. Ik was daar ook als scrum master actief, maar bij jet puntje 'contact leggen met de rest van het bedrijf' kwam ik van een koude kermis thuis.
Ik vind dat nogal meevallen. Ik denk er nogal een selection bias zit in dergelijke vergelijkingen omdat mensen die heel hard roepen veel zichtbaarder zijn. En roeptoeteren en een goeie software engineer zijn, gaat niet samen. Je moet veel meer luisteren en vragen dan dat je 'vertelt'.Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:42:
Tuurlijk, er wordt toch ook niet gezegd dat dit niet zo is?
Maar wanneer je een normaal verdeling pakt van de maatschappij op het gebied van sociale vaardigheden. Vervolgen pak je daaruit de deelgroep die techneuten heet, en je vergelijkt die met de maatschappij, dan zal je het toch met mij eens zijn dat het gemiddelde van bijvoorbeeld de vaardigheid communicatie bij techneuten zich meer in de uiteindes van de normaal verdeling van de maatschappij zal binden?
[ Voor 7% gewijzigd door Hydra op 26-03-2021 10:46 ]
© ocf81 1981-infinity
Nou trigger ik even..Hydra schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:11:
[...]
Maar vooral niet te kritisch; je moet wel in lijn lopen met de grote massa want anders is er geen plaats voor je in het bedrijf en ben je eigenlijk vooral een lastpak.
Sorry, ik triggerde ff. Bedrijven zitten vaak zo diep in de sunk cost fallacy dat 'kritisch' kijken naar processen of componenten die gewoon weg kunnen en meer schade doen dan dat ze wat opleveren, eigenlijk vooral gewoon genegeerd wordt.
Uiteindelijk wordt kritisch zijn vrijwel nooit beloond; meebewegen met hoe de wind waait is veruit de weg van de minste weerstand.
Vanaf de 15e dus ook vreemden die je gelezen kunnen zien. Lekker bezig daar... Denk dat ik het dan maar helemaal uit ga gooien.Note: Beginning April 15th, 2021, this setting for read receipts and typing indicators will apply to all messages, including your messages with non-connections through InMails and Message Requests. This setting will continue to not apply to Sponsored Messages.
Er zit inderdaad een groot verschil in tussen alles afzeiken zonder zelf een beter idee te hebben en kritiek gebruiken om zaken een duw in de juiste richting te geven. Ik heb zelf ook wel een paar mensen gezien die enkel het eerste deden richting de directie en dat is inderdaad wel wat met een mooi woord 'career limiting move' heet. Ik denk dat bij de meeste bedrijven kritiek best kan, maar je moet wel een beetje tactvol zijn en niet constant de betweter uit hangen. Daar heeft verder ook niemand wat aan.pieter.a schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:31:
[...]
Nou trigger ik even..
Ik heb er in mijn carriere als tester juist heel veel baat bij dat ik kritisch kan zijn. Je moet er vooral voor zorgen dat je dat op het juiste moment doet en bij voorbaat bundelt met constructieve/oplossingsgerichte input.
Daarnaast is het vooral zinvol om kritisch te zijn over zaken die binnen jouw invloedsfeer liggen, zodat je input dan daadwerkelijk tot positieve verandering kan leiden en mensen jouw input als positief zien.
Ik zal zeker niet ontkennen dat kritisch zijn ook tegen je kan werken, daar heb ik uiteraard de nodige ervaringen mee
Je kan die feature gewoon uitzetten, dus zo spannend is het nou ook weer nietPizza_Boom schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:40:
Linkedin heeft ook weer een leuke...
[...]
Vanaf de 15e dus ook vreemden die je gelezen kunnen zien. Lekker bezig daar... Denk dat ik het dan maar helemaal uit ga gooien.
Uhh, lees het topic?vanAcker schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:41:
Beste mensen!
Op dit moment wil ik weer terug in de IT recruitment (netwerk engineers) , het is alweer 6 jaar geleden, een hoop recruiters hebben het verpest het is al heel lang geleden maar ik dacht ik vraag jullie even wat jullie nou vinden van de recruiters vandaag de dag,
Ik hoor het graag!
Verwijderd
Ruk, afgelopen jaar 1x in zee geweest met één. Ook een aanbod gekregen (een hoog salaris was vooral ook in hun belang. Yeah right....), op eerste oog een net aanbod qua salaris. Totdat de secundaire voorwaarden bovenwater waren. Bij de vraag of er ook iets van een 13de maand aanwezig was kreeg ik het antwoord dat er inderdaad vakantiegeld betaald wordt..... Vragen naar reiskostenvergoeding, het wordt niet helemaal vergoedt maar er wordt veel gecarpoold (1/5de van mijn kosten werden dus maar vergoed en carpoolen is niks voor mij). Vriendelijk bedankt voor het aanbod, om vervolgens te horen te krijgen dat ik hun een loer heb gedraaid en dat hun klant echt op mij rekende, waar ik overigens wel goede gesprekken mee gevoerd heb. (Leuk, mij proberen het aanbod te laten accepteren uit schuldgevoel, maar zolang mijn handtekening er niet onder staat is het niet meer dan een aanbod). Naja de champagne stond al klaar op hun kantoor. Uiteindelijk een baan gevonden door zelf met bedrijven contact op te nemen. Resultaat voor mij: meer geld , minder uren werken en stuk betere secundaire arbeidsvoorwaarden t.o.v. het aanbod van de recruiter.vanAcker schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:41:
Op dit moment wil ik weer terug in de IT recruitment (netwerk engineers) , het is alweer 6 jaar geleden, een hoop recruiters hebben het verpest het is al heel lang geleden maar ik dacht ik vraag jullie even wat jullie nou vinden van de recruiters vandaag de dag,
Haha idd.chaoscontrol schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:09:
[...]
Uhh, lees het topic?
Jij komt er wel, want dit is een typische recruiter actie. Flikker het neer en hoop dat er wat op terug komt. Mooi man.
Ok. Dus je bent recruiter en je wil je specialiseren in het recruiten van netwerk engineers?vanAcker schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:41:
Beste mensen!
Ik hoor het graag!
Ze zijn nu nóg minder geliefd dan 6 jaar geleden, gezien het meerendeel gewoon echt waardeloos is. Ik zou een andere baan ambiëren...vanAcker schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:41:
Beste mensen!
Ik hoor het graag!
I have stability. The ability to stab.
Ieder zijn roeping he. Ik snap en ken de oordelen en vooroordelen (lees het topicSmurfLink schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:02:
[...]
Ze zijn nu nóg minder geliefd dan 6 jaar geleden, gezien het meerendeel gewoon echt waardeloos is. Ik zou een andere baan ambiëren...
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Het eerste ben ik het volledig mee eens. maar gezien de stijl van zijn post precies datgene is wat allergie oproept bij de mensen die worden lastiggevallen door recruiters die met hagel schieten..... acht ik het niet waarschijnlijk dat hij bij de eerste categorie behoort. Dan zou ik dus lekker wat anders gaan doen.The Eagle schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:20:
[...]
Ieder zijn roeping he. Ik snap en ken de oordelen en vooroordelen (lees het topic) maar ook een aantal jongens en meiden die hun werk echt verstaan. En als je echt doet wat je leuk vindt wordt je vanzelf een kei in je vak. Dus ik gun het hem om goed te zijn / worden en een van de uitblinkers te zijn, ipv op een zwarte lijst te komen
Maar simpelweg je vrag neerplempen is idd niet een sterk begin. Dat werkte vroeger misschien wel, maar de markt is wel veranderd wat dat aangaat. Lees: een gemiddelde IT'er pikt dat gewoon niet meer.
I have stability. The ability to stab.
[sarcasm]vanAcker schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:41:
Beste mensen!
Ik hoor het graag!
Dat is toch vrij standaard? Ik had een paar jaar terug een headhunter met schijnbaar een opdracht, gezien de openheid van zaken vanaf moment 1. Keurig aangegeven dat ik onder bedrag x niet eens meer overweeg te tekenen en dan ook geen gesprek aan wens te gaan... Was geen probleem. Paar gesprekken gehad, kwam er een aanbod. Paar honderd onder die grens die ik getrokken had. Eerste keer aandringen en terugleggen bij de werkgever gaat nog vriendelijk, maar daarna komen de argumenten (ze moeten in je investeren) en daarna is het opeens jouw schuld, is er onnodig tijd in gestoken en worden ze onaardig. Euhm, ik geef vooraf duidelijke ondergrenzen aan, dat jouw klant nou zo dom doet is niet mijn probleem.Verwijderd schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:27:
Vriendelijk bedankt voor het aanbod, om vervolgens te horen te krijgen dat ik hun een loer heb gedraaid en dat hun klant echt op mij rekende, waar ik overigens wel goede gesprekken mee gevoerd heb. (Leuk, mij proberen het aanbod te laten accepteren uit schuldgevoel, maar zolang mijn handtekening er niet onder staat is het niet meer dan een aanbod).
Het gesprek of je er überhaupt fulltime werk van kan hebben of maken hoeven we denk ik niet te voeren. Dat je het je afvraagt vind ik mooi, maar de toon in je opmerking vind ik wel wat jammer. Dat je er zelf niet positief over bent wil niet zeggen dat er geen degelijke dames / heren in ons vak zijnK-aroq schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:54:
Hoe kan je eigenlijk een dagtaak hebben als "recruiter"? Wij doen het er gewoon bij naast ons reguliere werk. Ik zie echt geen toegevoegde waarde van een recruiter. Uiteindelijk weet ik beter wie ik ons team wil hebben dan een recruiter. Ooit hebben we wel eens met een externe recruiter gewerkt in de hoop dat daar een eerste filtering zou plaats vinden. Maar we kregen net zoveel ongeschikte kandidaten dan wanneer we het zelf doen.
www.jordyleenders.com
Kun je iets meer context geven?K-aroq schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:54:
Hoe kan je eigenlijk een dagtaak hebben als "recruiter"? Wij doen het er gewoon bij naast ons reguliere werk. Ik zie echt geen toegevoegde waarde van een recruiter. Uiteindelijk weet ik beter wie ik ons team wil hebben dan een recruiter. Ooit hebben we wel eens met een externe recruiter gewerkt in de hoop dat daar een eerste filtering zou plaats vinden. Maar we kregen net zoveel ongeschikte kandidaten dan wanneer we het zelf doen.
Ik denk dat een groot deel hiervan als oorzaak heeft dat er vaak met bonussen gewerkt wordt. Of het nu van die energiebelbedrijven zijn of recruiters; als je met geldbonusses gaat werken, is er meteen een perverse prikkel om vooral puur in je eigen belang te gaan denken. Een geldbonus maakt de bonus een target; de kwaliteit van je werk en de lange termijn relatie met een klant is dan secundair.Verwijderd schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:27:
Vriendelijk bedankt voor het aanbod, om vervolgens te horen te krijgen dat ik hun een loer heb gedraaid en dat hun klant echt op mij rekende, waar ik overigens wel goede gesprekken mee gevoerd heb. (Leuk, mij proberen het aanbod te laten accepteren uit schuldgevoel, maar zolang mijn handtekening er niet onder staat is het niet meer dan een aanbod). Naja de champagne stond al klaar op hun kantoor. Uiteindelijk een baan gevonden door zelf met bedrijven contact op te nemen. Resultaat voor mij: meer geld , minder uren werken en stuk betere secundaire arbeidsvoorwaarden t.o.v. het aanbod van de recruiter.
Nou de hele dat mensen bellen/stalken op LinkedIn is natuurlijk gewoon flink wat werk, en ik denk niet dat jij dat doet. Dus ik weet niet waar jullie mensen verder vandaan komen, maar wat er actief solliciteert is over het algemeen bij de meeste bedrijven (in de IT vooral) maar een heel klein deel van de potentiele kandidaten. En vooral de goeie mensen hebben al een baan.K-aroq schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:54:
[ Voor 4% gewijzigd door Hydra op 13-04-2021 08:19 ]
Het ligt een beetje aan de aantallen denk ik. Bij ons gaat het al snel om 75 kandidaten per maand en de recruiters doen de eerste selectie. Of dat een dagtaak is of niet, dat mag je zelf bepalen. Maar ik ben blij dat 'wij developers' pas na de eerste selectie de gesprekken doen en niet al die communicatie hoeven af te handelen.K-aroq schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:54:
Of van die luid ie proberen een aanknopingspunt te vinden door naar de exacte specificaties van een onderdeel dat zij geleverd hebben en waar jij ook mee hebt gewerkt te vragen... Alleen is het voor jou al 5-6 jaar terug en heb je dat ding 1x in handen gehad.LucyLG schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:22:
ik heb er echt hele slechte ervaringen mee met recruitment. De recruiter zelf is vaak best kundig daarna krijg je een gesprek met medewerkers of hoog geplaatsten. Ik heb meegemaakt dat ik een casus kreeg waar ze er zelf naast zaten. Ja ik was erg in twijfel en shock en durfde er niet tegenin te gaan, tenslotte was dit hun specialisme en niet echt de mijne
Ik snap dat het vervelend is dat een interview niet goed gaat, maar dat heeft weinig met recruiters en hun werk te maken natuurlijk. Je praat uiteindelijk met de mensen met wie je samenwerkt en je doel in een interview is ze te overtuigen dat ze met je samen willen werken.LucyLG schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:22:
Echt heel erg dit. Je voelt je daarna nog rot ook.
Nadeel: Je mist de opbouw van een netwerk.Wowhead schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:39:
Ik heb sinds een jaar geen Linkedin meer, opt uit alle recruiter emailtjes die ik ontvang, heerlijk rustig.
Ik zit op het moment perfect met mijn werk en heb geen behoefte aan wat anders, indien wel dan maak ik wel weer een accountje aan tijdelijk.
Zelfvertrouwen is niet genoeg.LucyLG schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:22:
...
Verder werden er geen vragen gesteld dus heb ik dat maar gedaan op een gegeven moment zeiden ze we hebben geen tijd meer nu. En het oordeel was dat uiteindelijk dat ik ongeïnteresseerd overkwam en niet doorvroeg over de casus een zaak die ze behandeld hadden blijkbaar. De casus kwamen ze niet echt op terug natuurlijk.
Ga maar voor jezelf beginnen dit is echt niet ok. Geloof die recruiters en interviews niet heb vertrouwen in jezelf!
Ik heb een baan in de detachering waarbij ik zelf verantwoordelijk ben voor zoeken van een opdracht. LinkedIn vind ik leuk om mee te lezen, zien waar vorige collega's zitten en daar komen ook weleens wat opdrachten voorbij. Daarom had ik op mijn profiel ook aan staan dat ik op zoek ben naar een nieuwe baan (lees: opdracht, maar daar kun je weinig onderscheid in maken). Krijg ik een of andere recruiter in mijn PM die boos wordt omdat ik dat niet aan moet zetten als ik geen vaste baan zoek.Wowhead schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:39:
Ik heb sinds een jaar geen Linkedin meer, opt uit alle recruiter emailtjes die ik ontvang, heerlijk rustig.
Ik zit op het moment perfect met mijn werk en heb geen behoefte aan wat anders, indien wel dan maak ik wel weer een accountje aan tijdelijk.
"Sluitingsdatum" klinkt bij mij echt als een bedrijf dat de 'beste' persoon aanneemt die in die tijd solliciteert, ongeacht van of die persoon eigenlijk wel goed genoeg is. Zie dat soort termen vooral bij (semi)overheid en daar zitten vaak niet bepaald de beste mensen (in ieder geval wat betreft mijn vakgebied).jongetje schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:28:
Ik heb trouwens sowieso nooit begrepen waarom je een sluitingsdatum hebt. De vacature staat toch gewoon uit totdat hij ingevuld is? Als ie iemand hebt, waarom zou je dan nog weken wachten omdat je een sluitingsdatum hanteert (en dus kandidaten misloopt)? En waarom zou je hem sluiten als je nog niemand hebt...
Ik zit in een hele suffe meeting en moest hard lachen om je droge reactieVerwijderd schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:31:
Precies dit.
Raar.jongetje schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:28:
[...]
Ik heb een baan in de detachering waarbij ik zelf verantwoordelijk ben voor zoeken van een opdracht. LinkedIn vind ik leuk om mee te lezen, zien waar vorige collega's zitten en daar komen ook weleens wat opdrachten voorbij. Daarom had ik op mijn profiel ook aan staan dat ik op zoek ben naar een nieuwe baan (lees: opdracht, maar daar kun je weinig onderscheid in maken). Krijg ik een of andere recruiter in mijn PM die boos wordt omdat ik dat niet aan moet zetten als ik geen vaste baan zoek.
Met name bij overheden is dit standaard. Zelf vind ik het als sollicitant wel prettig. Op die manier kan ik het schrijven van mijn brieven beter plannen. Niet zelden zie je dat zelfs de gespreksdata al gepland zijn. Super handig. Weet je meteen wanneer de rondes zijn en kun je daar alvast rekening mee houden in je agenda.Toen ik actief op zoek was naar een andere baan had ik zelf gesolliciteerd bij 3 bedrijven. 1 bedrijf kets uiteindelijk af op salaris, 1 erg interessant en 1 via de website gereageerd maar nergens contact gegevens behalve "U kunt reageren tot datum X en daarna hoort u van ons".
Uiteindelijk dus 1 traject gestopt, andere super leuke gesprekken en contract getekend.
Belt dat laatste bedrijf me de dag nadat ik had getekend en mijn baan had opgezegd op dat ik de enige kandidaat was die paste op de baan en ze me graag wilden spreken. Ik heb toen maar gezegd dat ze best mensen dat wat eerder kunnen laten weten en niet de sluitingstermijn hoeven af te wachten als je een geschikt CV krijgt. Misschien omdat het semi-overheid was dat ze het zo star volgden, maar 6 weken niets laten horen is niet heel handig als je iemand hebt die meerdere dingen heeft uit staan. Op die manier houd je automatisch de mindere of geen kandidaten over omdat die ergens werken waar er veel sneller wordt gereageerd.
Ik heb trouwens sowieso nooit begrepen waarom je een sluitingsdatum hebt. De vacature staat toch gewoon uit totdat hij ingevuld is? Als ie iemand hebt, waarom zou je dan nog weken wachten omdat je een sluitingsdatum hanteert (en dus kandidaten misloopt)? En waarom zou je hem sluiten als je nog niemand hebt...
Is dit een soort midlance ofzo die je doet?jongetje schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:28:
Ik heb een baan in de detachering waarbij ik zelf verantwoordelijk ben voor zoeken van een opdracht. LinkedIn vind ik leuk om mee te lezen, zien waar vorige collega's zitten en daar komen ook weleens wat opdrachten voorbij. Daarom had ik op mijn profiel ook aan staan dat ik op zoek ben naar een nieuwe baan (lees: opdracht, maar daar kun je weinig onderscheid in maken). Krijg ik een of andere recruiter in mijn PM die boos wordt omdat ik dat niet aan moet zetten als ik geen vaste baan zoek.
Ik vind het enorm vervelend. Daarnaast, als je als bedrijf graag iemand wilt en lastig iemand kunt vinden. Dan ga je toch niet iemand 5 a 6 weken laten wachten? Je moet dat CV binnen een week beoordeelt hebben en een reactie gegeven hebben (afwijzing of een gesprek plannen). In mijn geval had ik zeker een eerste gesprek gedaan en bij een klik van beide kanten zeker serieus de procedure verder in gegaan. Nu waren 2 andere bedrijven wel redelijk snel en daarmee had ik bij beiden 2 gesprekken gehad plus arbeidsvoorwaarden besproken en zelfs bij 1 getekend en mijn huidige baan opgezegd. En bedrijf 3 zit rustig achterover te wachten, met een passend CV, op de sluitingsdatum.unezra schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:34:
Zelf vind ik het als sollicitant wel prettig. Op die manier kan ik het schrijven van mijn brieven beter plannen. Niet zelden zie je dat zelfs de gespreksdata al gepland zijn. Super handig. Weet je meteen wanneer de rondes zijn en kun je daar alvast rekening mee houden in je agenda.
Alleen, wat me ook op valt is dat een vacature niet zelden verlengd word omdat dé kandidaat er toch niet tussen zat.
Ik vind iig voor beiden wat te zeggen.
Ik werk bij een heeel klein bedrijf en ben gewoon in loondienst:
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq