Een interessant voorbeeld hoe een recruiter een totaal verkeerde impressie kan geven over een bedrijf.
Ik had eerder deze week een gesprek, met een bedrijf dat ik in eerste instantie nooit zelf zou hebben gekozen.
Recruiter wist mij toch te overtuigen op basis van persoonlijkheid en algemene kennis.
Prima, ik sta altijd open om een babbeltje te maken, je weten immers nooit hoe een koe een haas vangt.
Dus recruiter belt dag van te voren op met zo'n walgelijk ogen rollende "voorbereidingsgesprek"

plus wat meer informatie over het bedrijf. (ik vond het zo saai, ik heb serieus maar in de tussentijd de was gedaan

)
Kreeg de indruk dat het om een zwaar formele toko ging met weinig openlijkheid.
Maar goed, toch maar gewoon open blijven en ben gesprek ingegaan zoals ik dat zelf gewoon doe (lekker jezelf zijn).
Bleek het alles behalve dat te zijn. Best een prima gesprek met vriendelijke open mensen.
Voelde ook niet heel erg als een sollicitatie. (ik gebruik dat woord sowieso niet vaak, ik zie het altijd gewoon als een ontmoetingsgesprek). Totaal niks naar boven gekomen van wat de recruiter zei en ik had ook alles behalve de impressie dat ze op die manier werken.
Er stonden trouwens ook nog een hoop (spel)fouten en extra informatie in mijn aangepaste CV
Ik kan het totaal niet waarderen wanneer men ongevraagd je CV verbouwen.
Zeker wanneer ik met een bepaald doel mijn CV opstel.
Bedankt recruiter, lekker bezig.