Domoticz - open source domotica systeem - deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 112 Laatste
Acties:
  • 575.660 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:38

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Toppe schreef op maandag 6 januari 2020 @ 08:23:
[...]
Kwam ook deze sensor tegen: https://www.brandpreventi...ders/honeywell-xc70-7-jr/ leuk ding en uitleesbaar met een app. Jammer dat je dan niet ziet wat het actuele PPM niveau is.. Geen idee of er een API voor is hoor maar zou wel tof zijn :+
Actuele PPM-niveau van koolmonoxide lijkt me niet zo heel interessant in een Domotica-systeem. Als dat ook maar enigzinsvan de natuurlijke waarde afwijkt wil je volgens mij gewoon dat er (letterlijk) een alarm afgaat. Grafiekjes kunnen zien op je telefoon lijkt me dan niet echt boeiend :)

De app die erbij zit geeft je inzicht in het batterijniveau, of de sensor verwijderd is en of het alarm afgegaan is. Lijkt me voor thuis niet echt heel interessant, maar kan ook niet goed bedenken in welke situatie dan wel :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Copitano
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17-09 00:04
Gizz schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:37:
[...]

Actuele PPM-niveau van koolmonoxide lijkt me niet zo heel interessant in een Domotica-systeem. Als dat ook maar enigzinsvan de natuurlijke waarde afwijkt wil je volgens mij gewoon dat er (letterlijk) een alarm afgaat. Grafiekjes kunnen zien op je telefoon lijkt me dan niet echt boeiend :)

De app die erbij zit geeft je inzicht in het batterijniveau, of de sensor verwijderd is en of het alarm afgegaan is. Lijkt me voor thuis niet echt heel interessant, maar kan ook niet goed bedenken in welke situatie dan wel :P
Aansturen van je ventilatiesysteem?

Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

overbodig sorry

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2020 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peutpeut schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:17:
[...]

Welke schakelaar gebruik je? Ik heb hier de schakelaar van Qubino in gebruik, eentje voor het rolluik en een andere voor het zonnescherm. Het kan zijn dat je I1 en I2 of Q1 en Q2 hebt omgewisseld bij het aansluiten.

[...]

Niet gezien, thanks!
Ik heb het over de schakelaar in Domo.
Knielen schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:04:
[...]

No problem.

Kan je bij Edit--> Switch Type niet kiezen voor blinds inverted? Of werkt het dan niet meer?
Top. Fixed!!!!
Edit: maar klopt je script dan nu nog wel?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2020 18:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Copitano schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:02:
[...]

Aansturen van je ventilatiesysteem?
Voor koolmonoxide? Dat is ramen open, (en eventueel ventilatie op maximaal ) en direct het pand verlaten. Om voor die noodsituatie je domotica in te zetten zou niet mijn eerste gedachte zijn.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:13
Copitano schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:55:
[...]
Even met wat andere zaken bezig geweest afgelopen weekend. Nu hiermee verder. Eerst wil ik de hele procedure stap voor stap handmatig uitvoeren zodat ik kan zien en begrijpen wat er gebeurt. Backup van influx op de Pi zelf is dus al gelukt. Volgende stap => USB

Vragen:
- Is de syntax: '/mnt /USBbackup' universeel voor elk USB device of moet er dan al een map zijn aangemaakt met de naam 'backup' of USBbackup?
- Hoe wordt het USB device dan gevonden door Pi. Ik neem aan dat dit alleen werkt als het USB device fysiek aan de Pi hangt. Dus in een van de vier (Pi 3) USB poorten. Bij mij is daar een (USB0) van in gebruik om mijn Kamstrup warmtemeter mee uit te lezen en zou dat dus alleen kunnen op USB 1 t/m3. USB Sticks heb ik genoeg liggen om te testen.
Goed plan om alles eerst te testen. Vergeet alles achter >> niet weg te halen dan zie je het in je terminal gebeuren en heb je snel fouten opgespoort.
USBstick: steek 'm in je RPi. En dan:
cd /mnt
sudo mkdir USBbackup
sudo lsblk
sudo blkid

Check welk device erbij is gekomen en of de diskomvang ongeveer klopt (in het eerste commando), bijvoorbeeld /dev/sda1 of /dev/sdb1 en kopieer het UUID (uit het tweede commando, zonder aanhalingstekens). Vul het hieronder in (weer zonder de <>)
sudo mount -U <het UUID van je stick uit het tweede commando>  /mnt/USBbackup

En klaar, nu heb je je backupstick klaar voor gebruik. Misschien nog even kijken naar schrijfrechten in de root voor je pi user.

Oh, ik ging er wel van uit dat je de stick al geformatteerd hebt met ext2, ext3 of ext4 maar als je alleen Windows draait moet ik je nog uitleggen hoe je dat op je pi moet doen.

Als je daarmee alles werkend hebt kun je het 'mounten' ook nog kwijt in je /etc/fstab: nagenoeg dezelfde regel zonder 'sudo mount -U ' en met een paar getallen. Dan is 'ie er ook bij een reboot vanzelf (doe ik zelf niet, ik heb een scriptje dat een paar zaken doet na reboots).
Als je daar niet uitkomt moet je hier even je /etc/fstab en je werkende mount commando zetten, dan plak ik 'm erin.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copitano
Hahaha, mo en di door elkaar gehaald. Niet goed gelezen😶

Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11
Verwijderd schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:25:
[...]

Ik heb het over de schakelaar in Domo.

[...]

Top. Fixed!!!!
Edit: maar klopt je script dan nu nog wel?
Mja, ik gebruik de schakelaar dus andersom. In jouw geval denk ik daar waar open staat omwisselen voor close en andersom.
Het is ook maar net hoe je het beredeneerd, scherm omhoog kan je ook zien als 'open'. Gevalletje als je niet over de brug kan is deze dan open of juist dicht :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Toppe schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:38:
[...]

https://www.mechanischeve...raaggestuurde-ventilatie/

Ventileren op luchtvochtigheid gebeurt al langer, het toevoegen van CO2 is dan geen gekke gedachten.
Dat weet ik, ik heb zelf drie co2-sensoren in huis die de mechanische ventilatie aansturen ;)

Maar de sensor waar het nu over gaat meet koolstofmonoxide, geen koolstofdioxide. Een hele handige sensor om gealarmeerd te worden als je geiser dodelijke gassen in je huis pompt. Maar geen praktische sensor voor het aansturen van je ventilatie voor dagelijks comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoTeK70 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:22:
[...]

Binnen Domoticz, Harware plugin even inactief zetten en daarna weer actie. Daarna staan de dimmers in de lijst met apparaten.

Iemand die mij kan helpen hoe ik een commando kan toevoegen aan zo'n dimmer?
Of is er ergens een site als: Domoticz voor Dummy's of iets? :)
Thanks. Ik zie alleen geen verschil met wat ik al had.

Wat wel handig(er) zou zijn, is dat de kleurwaarde te zien zou zijn als je op "edit" klikt. Nu schakel ik de lamp in (en uit) met een bash script waarin ik de juiste instellingen / kleur heb staan.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 18:31
v

[ Voor 99% gewijzigd door Dylantje2 op 07-01-2020 00:32 ]

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copitano
Wiley99 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:08:
[...]

Goed plan om alles eerst te testen. Vergeet alles achter >> niet weg te halen dan zie je het in je terminal gebeuren en heb je snel fouten opgespoort.
USBstick: steek 'm in je RPi. En dan:
cd /mnt
sudo mkdir USBbackup
sudo lsblk
sudo blkid

Check welk device erbij is gekomen en of de diskomvang ongeveer klopt (in het eerste commando), bijvoorbeeld /dev/sda1 of /dev/sdb1 en kopieer het UUID (uit het tweede commando, zonder aanhalingstekens). Vul het hieronder in (weer zonder de <>)
sudo mount -U <het UUID van je stick uit het tweede commando>  /mnt/USBbackup

En klaar, nu heb je je backupstick klaar voor gebruik. Misschien nog even kijken naar schrijfrechten in de root voor je pi user.

Oh, ik ging er wel van uit dat je de stick al geformatteerd hebt met ext2, ext3 of ext4 maar als je alleen Windows draait moet ik je nog uitleggen hoe je dat op je pi moet doen.

Als je daarmee alles werkend hebt kun je het 'mounten' ook nog kwijt in je /etc/fstab: nagenoeg dezelfde regel zonder 'sudo mount -U ' en met een paar getallen. Dan is 'ie er ook bij een reboot vanzelf (doe ik zelf niet, ik heb een scriptje dat een paar zaken doet na reboots).
Als je daar niet uitkomt moet je hier even je /etc/fstab en je werkende mount commando zetten, dan plak ik 'm erin.
Ben een heel eind gekomen. USB stick geformatteerd op EXT4 en gemount. Schrijven lijkt met sudo voor het commando ook te lukken.
code:
1
2
pi@raspberrypi:~ $ ls /mnt/USBbackup
grafana  Influxdb  lost+found
lost+found dan denk ik dat er toch nog iets niet helemaal goed gaat :?
Alleen zou ik verwachten dat ik hem op de desktop van de Pi ook zou moeten zien, maar dat is niet het geval. nu eerst ff :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wil op meer plekken energie verbruik gaan meten. Ik heb nu één Sonoff POW R2 in de test opstelling zitten en opzich bevalt dat prima.

Maar ik wil ook verder kijken dan mijn neus lang is. Een Sonoff POW R2 kost €13 en een stekker + contra stekker €6 samen. Heb je voor 19 euro een energiemeter.

Iemand een idee als goedkopere oplossing? Ik wil het zo opbouwen dat ik op elk moment een apparaat van de Sonoff los kan koppelen. Aan en uit schakelen is niet nodig.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Matis schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:36:
Ik draai Domoticz (version: 4.10717) op mijn RPi (Debian 8.0 op een versie 2). Sinds de wintertijd is ingegaan duurt het laden van de grafieken in Domoticz super lang. Wanneer ik de website op mijn mobiel bekijk, bevriest de applicatie minimaal 5 seconden en duurt het even voordat de grafiek getoond wordt. Daarna werkt de site weer vloeiend.

Toen de overgang van zomer- naar winterijd nog in mijn daggrafiek stond, zag ik die vreemde spike in energieverbruik tussen 2 en 3 uur. Ik dacht eerst dat het daar aan lag, maar deze is al lang uit mijn daggrafiek verdwenen, echter het traag laden bestaat nog steeds.

Hebben meer mensen hier last van? Hoe kan ik dit oplossen?
[YouTube: 20191117 Domoticz laden]
Zijn er meer mensen die dit ondervinden en hebben opgelost?
Heb je dit nog op weten te lossen? Mijn stroom overzicht is ook vrij traag te noemen...
Nog iets trager dan in je voorbeeld zelfs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

MikeyMan schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:03:
Heb je dit nog op weten te lossen? Mijn stroom overzicht is ook vrij traag te noemen...
Nog iets trager dan in je voorbeeld zelfs...
Geen echte oplossing. Ik heb het aantal dagen teruggeschroefd van 7 naar 2 dagen. Nu loopt het weer een stuk vlotter.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Matis schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:09:
[...]

Geen echte oplossing. Ik heb het aantal dagen teruggeschroefd van 7 naar 2 dagen. Nu loopt het weer een stuk vlotter.
Hmm... maar das vreemd... Ook met 7 dagen was ie gewoon snel in het verleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 23:04
Toppe schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:57:
Wil op meer plekken energie verbruik gaan meten.

Iemand een idee als goedkopere oplossing? Ik wil het zo opbouwen dat ik op elk moment een apparaat van de Sonoff los kan koppelen. Aan en uit schakelen is niet nodig.
Je kan kijken naar een van de vele Tuya apparaten met een ESP erin. Je moet deze dan alleen nog even flashen met Tasmota.

Zelf heb ik bijvoorbeeld die van Teckin, 3 stuks gekocht in de aanbieding voor 22 euro, momenteel kosten ze 27 euro voor 3 stuks. Echter was ik zo stom om ze eerst te updaten, waardoor Tasmota niet OTA geinstalleerd kan worden. Ik moet er nog een keer voor gaan zitten om via de hardware Tasmota te flashen.

Ik geloof dat de Action ook zulke dingen verkoopt, maar bijv. ook Blitzwolf. Zie ook: Tuya OTA en Supported devices.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 07-01-2020 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

MikeyMan schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:10:
Hmm... maar das vreemd... Ook met 7 dagen was ie gewoon snel in het verleden...
Klopt, dat gevoel heb ik ook. Maar kan niet begrijpen waarom.
Voor zover ik weet, is er in de tussentijd niets geupdate qua versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Matis schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:25:
[...]

Klopt, dat gevoel heb ik ook. Maar kan niet begrijpen waarom.
Voor zover ik weet, is er in de tussentijd niets geupdate qua versies.
Misschien toch overhead van een groeiende database?
Ik draai nu een jaartje Domoticz, dus er is meer data aanwezig dan alleen die zeven dagen.
Hoewel ik moet zeggen dat Gas en andere grafieken prima gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rens-br schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:20:
[...]

Je kan kijken naar een van de vele Tuya apparaten met een ESP erin. Je moet deze dan alleen nog even flashen met Tasmota.

Zelf heb ik bijvoorbeeld die van Teckin, 3 stuks gekocht in de aanbieding voor 22 euro, momenteel kosten ze 27 euro voor 3 stuks. Echter was ik zo stom om ze eerst te updaten, waardoor Tasmota niet OTA geinstalleerd kan worden. Ik moet er nog een keer voor gaan zitten om via de hardware Tasmota te flashen.

Ik geloof dat de Action ook zulke dingen verkoopt, maar bijv. ook Blitzwolf. Zie ook: Tuya OTA en Supported devices.
En die kan je gewoon voorzien van Tasmota op een redelijk simpele manier?

Heb die Tuya converter wel eens geprobeerd, heb alleen geen tweede Pi die ik er voor kan inzetten en op een Mac kreeg ik het niet werkend. Toen maar over gestapt op solderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Peutpeut schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:17:
[...]

Welke schakelaar gebruik je? Ik heb hier de schakelaar van Qubino in gebruik, eentje voor het rolluik en een andere voor het zonnescherm. Het kan zijn dat je I1 en I2 of Q1 en Q2 hebt omgewisseld bij het aansluiten.

[...]

Niet gezien, thanks!
weet iemand of je de qubino shutter module ook als 2 relais kan gebruiken voor bijvoorbeeld een dubbele wandschakelaar?

ik moest mijn qubino shutter module vervangen door een shelly 2.5 module want mijn pulsdrukker schakelaar voor het zonnescherm werkte niet goed met de qubino module en domoticz.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Toppe schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:29:
En die kan je gewoon voorzien van Tasmota op een redelijk simpele manier?
OTA manier: https://github.com/SynAckFin/TuyOTA/wiki/Walkthrough
Hardware manier: https://github.com/arendst/Tasmota/wiki/Flashing

Echter die van Teckin zijn gelijmd, dus de behuizing kan kapot gaan wanneer je deze opent. Daarom wilde ik graag de OTA manier proberen. Sommige van Blitzwolf zijn wel geschroefd.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 07-01-2020 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rens-br schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:39:
[...]

OTA manier: https://github.com/SynAckFin/TuyOTA/wiki/Walkthrough
Hardware manier: https://github.com/arendst/Tasmota/wiki/Flashing

Echter die van Teckin zijn gelijmd, dus de behuizing kan kapot gaan wanneer je deze opent. Daarom wilde ik graag de OTA manier proberen. Sommige van Blitzwolf zijn wel geschroefd.
Je hebt dus nog steeds een extra device nodig die zijn eigen WLAN kan uitzenden. Dan koop je dus voor weinig geld een stekker om vervolgens meer uit te moeten geven om ze te configureren. Kan ik net zo goed bij Sonoff's blijven.

Enige plek waar ze zichtbaar zijn is op zolder bij de wasmachine, dat vindt ik dan weer niet zo spannend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

MikeyMan schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:28:
Misschien toch overhead van een groeiende database?
Ik draai nu een jaartje Domoticz, dus er is meer data aanwezig dan alleen die zeven dagen.
Hoewel ik moet zeggen dat Gas en andere grafieken prima gaan.
Wie weet, ik in ieder geval niet. Bij mijn gingen overigens alle grafieken (elektra, temperatuur etc) heel traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Toppe schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:44:
Je hebt dus nog steeds een extra device nodig die zijn eigen WLAN kan uitzenden. Dan koop je dus voor weinig geld een stekker om vervolgens meer uit te moeten geven om ze te configureren. Kan ik net zo goed bij Sonoff's blijven.
Je kan natuurlijk je Domoticz Pi tijdelijk voorzien van een andere SD kaart om te flashen. Of als je de hardware manier wilt doen kan je een NodeMCU aanschaffen, van wel €1,10. Je kan ook overal moeilijk over doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rens-br schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:49:
[...]

Je kan natuurlijk je Domoticz Pi tijdelijk voorzien van een andere SD kaart om te flashen. Of als je de hardware manier wilt doen kan je een NodeMCU aanschaffen, van wel €1,10. Je kan ook overal moeilijk over doen. :+
NodeMCU's heb ik genoeg liggen ;)

Bij die Sonoff's soldeer ik er gewoon een draadje op en even naar de TTL-USB adapter en klaar. Als 't solderen een beetje wil ben ik binnen 5 minuten klaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:20
rens-br schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:48:
[...]

Vergeet blocky en werk met Dzvents, dan heb je dit in een handomdraai gepiept:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
--*------------------------------------------------------------------------------------*--
--Creator: Rens
--Date: 03-01-2019
--Last update:
--Changelog: 
--Source: 
--Description: Control brink WTW unit
--*------------------------------------------------------------------------------------*--

--Declarations
local SwitchNum         = 47 -- IDX van switch

return {
    on = {
        devices = {
            TVChannelNum
        }
    },
    execute = function(domoticz, device)
        --Declarations
        local Switch            = domoticz.devices(SwitchNum)

--Function
        if (Switch.state == 'Off') then
            domoticz.openURL({
                url = 'http://192.xxx.xxx.xxx/cm?cmnd=Power%20Off',
                method = 'GET'
        elseif (Switch.state == 'On') then
            domoticz.openURL({
                url = 'http://192.xxx.xxx.xxx/cm?cmnd=Power%20ON',
                method = 'GET'
            })
        elseif (Switch.state == 'Level2') then
            etc...
        elseif (Switch.state == 'Level3') then
            etc...
        end
    end
}

Even de IDX wijzigen en de juiste links toevoegen onder elke Switch.state.
Overigens kan je ook linken naar je devices, zoals je ook in je blocky doet. Je krijgt dan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
--Last update:
--Changelog: 
--Source: 

--Declarations
local SwitchNum         = 47 -- IDX van switch

return {
    on = {
        devices = {
            TVChannelNum
        }
    },
        --Declarations
        local Switch            = domoticz.devices(SwitchNum)
                local WTWStandUnit = domoticz.devices(IDX)
                local WTWStandMax = domoticz.devices(IDX)
                local WTWStandPlus = domoticz.devices(IDX)

--Function
            WTWStandUnit.switchOff()
            WTWStandUnit.switchOn()
            WTWStandUnit.switchOn()
            WTWStandMax.switchOff()
            WTWStandPlus.switchOn().afterSec(3)
            WTWStandUnit.switchOn()
            WTWStandPlus.switchOff()
            WTWStandMax.switchOn().afterSec(3)
        end
    end
}

Je zal dan het juiste IDX nummer moeten toevoegen voor elke switch.
heb vandaag ff wat zitten aanpassen, maar ik krijg m nog niet werkend.
Voor mij is het niet helemaal duidelijk welke levels die selector switch op de achtergrond gebruikt. Mssn dat het daarin mis gaat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
--Last update:
--Changelog: 
--Source: 

--Declarations
local SwitchNum         = 815 -- IDX van switch

return {
    on = {
        devices = {
            WTW_selector_switch
        }
    },
        --Declarations 
        local Switch                 = domoticz.devices(WTW_selector_switch)
                local WTW_unit       = domoticz.devices(748)
                local WTW_stand_plus = domoticz.devices(814)
                local WTW_stand_max  = domoticz.devices(749)

--Function
            WTW_unit.switchOff()
            WTW_unit.switchOn()
            WTWStandUnit.switchOn()
            WTW_stand_max.switchOff()
            WTW_stand_plus.switchOn().afterSec(3)
            WTWStandUnit.switchOn()
            WTW_stand_plus.switchOff()
            WTW_stand_max.switchOn().afterSec(3)
        end
    end
}

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hCBxgb0/wtw-IDX.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
darklord007 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:05:
[...]

heb vandaag ff wat zitten aanpassen, maar ik krijg m nog niet werkend.
Voor mij is het niet helemaal duidelijk welke levels die selector switch op de achtergrond gebruikt.
Wat bedoel je daarmee? Op de plaatje in je vorige post staat:
  • 'Off'
  • 'ON'
  • 'Level2'
  • 'Level3'
Verder heb je trigger nog een klein beetje aangepast. Tevens heb ik 'WTWStandUnit' gewijzigd naar 'WTW_unit'.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
[code]--*------------------------------------------------------------------------------------*--
--Last update:
--Changelog: 
--Source: 

--Declarations
local SwitchNum         = 815 -- IDX van switch

return {
    on = {
        devices = {
            SwitchNum
        }
    },
        --Declarations 
        local Switch                 = domoticz.devices(SwitchNum)
                local WTW_unit       = domoticz.devices(748)
                local WTW_stand_plus = domoticz.devices(814)
                local WTW_stand_max  = domoticz.devices(749)

--Function
            WTW_unit.switchOff()
        elseif (Switch.state == 'ON') then
            WTW_unit.switchOn()
            WTW_unit.switchOn()
            WTW_stand_max.switchOff()
            WTW_stand_plus.switchOn().afterSec(3)
            WTW_unit.switchOn()
            WTW_stand_plus.switchOff()
            WTW_stand_max.switchOn().afterSec(3)
        end
    end
}
[/code]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
rens-br schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:12:
[...]

• 'Off'
  • 'On'
  • 'Level2'
  • 'Level3'
Verder heb je trigger nog een klein beetje aangepast. Tevens heb ik 'WTWStandUnit' gewijzigd naar 'WTW_unit'.

[...]
Klopt, de switch levels zijn dus de Niveaunamen? mssn case sensitive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Iemand enig idee wat de standaard pollingrate van Hue is?
Ik gebruik een zigbee schakelaar van Gira maar die kan maar 10 lampen aan. Dus nu heb ik via domoticz het zo gekoppeld dat als 1 lamp aan gaat de andere ook aan gaat. Hier zit echter een aanzienlijke lag in van ca 20s.

Kan een hogere pollingrate kwaad of is dit ook binnen de hue app op te lossen?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
darklord007 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:15:
Klopt, de switch levels zijn dus de Niveaunamen? mssn case sensitive?
Correct. Ze zijn inderdaad case sensitieve. Een 2e optie is dat je de getallen gaat gebruiken die voor de niveau's staan.

Ik zie nu dat bij On nog een typo zat, dat moet ON zijn. Zie de aanpassingen hierboven. Wat dat betreft zou ik verwachten dat het nu moet werken.

Zoniet, wat zegt de log?

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 07-01-2020 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb een seizoenen script, maar ik vind dat hij te vaak switcht. eigenlijk wil ik in de log van de selector switch maar 4 logpunten zien. nu is dat er elke dag:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
-- script_time_season.lua
-- The change of state is a fixed date:
-- Lente: 21 maart t/m 20 juni
-- Zomer: 21 juni t/m 20 september
-- Herfst: 21 september t/m 20 december
-- Winter: 21 december t/m 20 maart

commandArray = {}

time = os.date("*t")
current_time = os.date('%H:%M')

-- Run once at set time
if current_time == '00:30' then

-- check once a minute for the season to change
if (time.month == 12 and time.day >= 21)
or (time.month == 1)
or (time.month == 2)
or (time.month == 3 and time.day < 21) then
   Seizoen = 'Winter'
elseif (time.month == 3)
or (time.month == 4)
or (time.month == 5)
or (time.month == 6 and time.day < 21) then
   Seizoen = 'Lente'
elseif (time.month == 6)
or (time.month == 7)
or (time.month == 8)
or (time.month == 9 and time.day < 21) then
   Seizoen = 'Zomer'
elseif (time.month == 9)
or (time.month == 10)
or (time.month == 11)
or (time.month == 12 and time.day < 21) then
   Seizoen = 'Herfst'
else
   print('Logica van de seizoenen klopt niet!!!')
end 

if Seizoen == 'Lente' then
   commandArray['Seizoen'] = 'Set Level: 10'
   print('Seizoen aangepast naar Lente')
 elseif Seizoen == 'Zomer' then
   commandArray['Seizoen'] = 'Set Level: 20'
   print('Seizoen aangepast naar Zomer')
elseif Seizoen == 'Herfst' then
   commandArray['Seizoen'] = 'Set Level: 30'
   print('Seizoen aangepast naar Herfst')
elseif Seizoen == 'Winter' then
   commandArray['Seizoen'] = 'Set Level: 40'
   print('Seizoen aangepast naar Winter')
else
   print('Geen actie nodig voor het aanpassen van de seizoenen')
end
end

return commandArray

ik kreeg bij laatste aanpassing het niet voor elkaar.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darklord007
rens-br schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:12:
[...]

• 'Off'
  • 'ON'
  • 'Level2'
  • 'Level3'

[...]
Nu werkt ie!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik heb wel nog bij Off en ON een kleine aanpassing gedaan zodat de plus stand en de max stand naar 0 worden gezet.

thxs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
darklord007 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:54:
Nu werkt ie!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik heb wel nog bij Off en ON een kleine aanpassing gedaan zodat de plus stand en de max stand naar 0 worden gezet.

thxs!
Dat is inderdaad verstandig / handig om te doen. :) Graag gedaan!
fabstar81 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:43:
ik heb een seizoenen script, maar ik vind dat hij te vaak switcht. eigenlijk wil ik in de log van de selector switch maar 4 logpunten zien. nu is dat er elke dag:
Kun je hem dan niet beter ombouwen naar dzvents en gewoon op de 4 datums wisselen (eventueel op die dag een aantal keer, om zeker te zijn dat je het moment niet mist) Hij voert het script dan ook maar 4 keer per jaar uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
--Date: 07-01-2020
--Last update: 
--Source: 
--Description: Turn the Seasons switch to the right season

--Declarations

return {
    on = {
        timer = {
            'on 21/03 at 00:00',
            'on 21/06 at 00:00',
            'on 21/09 at 00:00',
            'on 21/12 at 00:00'
        }
    },
        --Declarations
        local Seizoen       = domoticz.devices(88) -- Seizoen
        local Time          = require('Time') --Time function
        local CurrentTime   = Time() --Current time

--Function
        if CurrentTime.matchesRule('on 21/03') then
            Seizoen.switchSelector('Lente')
        elseif CurrentTime.matchesRule('on on 21/06') then
            Seizoen.switchSelector('Zomer')
        elseif CurrentTime.matchesRule('on 21/09') then
            Seizoen.switchSelector('Herfst')
        elseif CurrentTime.matchesRule('on 21/12') then
            Seizoen.switchSelector('Winter')
        end
    end
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
Copitano schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 02:20:
[...]

Ben een heel eind gekomen. USB stick geformatteerd op EXT4 en gemount. Schrijven lijkt met sudo voor het commando ook te lukken.
code:
1
2
pi@raspberrypi:~ $ ls /mnt/USBbackup
lost+found dan denk ik dat er toch nog iets niet helemaal goed gaat :?
Alleen zou ik verwachten dat ik hem op de desktop van de Pi ook zou moeten zien, maar dat is niet het geval. nu eerst ff :z
Oh, je draait een desktop op de Pi. Dan is formatteren inderdaad niet zo lastig :)

Die lost+found is van je filesysteem (fsck bijvoorbeeld plaatst daar bestanden waar iets mee fout ging), daar hoef je je geen zorgen om te maken. ( >:) )

Schrijven zonder sudo kun je nog bewerkstelligen door
sudo chmod 755 /mnt/USBbackup

Dan heb je straks geen problemen met het terugzetten bestanden waarvan de eigenaar (root i.p.v. pi) is veranderd.

[ Voor 4% gewijzigd door Wiley99 op 07-01-2020 13:21 ]

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiley99
Toppe schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:57:
Wil op meer plekken energie verbruik gaan meten. Ik heb nu één Sonoff POW R2 in de test opstelling zitten en opzich bevalt dat prima.

Maar ik wil ook verder kijken dan mijn neus lang is. Een Sonoff POW R2 kost €13 en een stekker + contra stekker €6 samen. Heb je voor 19 euro een energiemeter.

ken je dit topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rens-br schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:09:
[...]

Dat is inderdaad verstandig / handig om te doen. :) Graag gedaan!

[...]

Kun je hem dan niet beter ombouwen naar dzvents en gewoon op de 4 datums wisselen (eventueel op die dag een aantal keer, om zeker te zijn dat je het moment niet mist) Hij voert het script dan ook maar 4 keer per jaar uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
--Last update: 
--Source: 
--Description: Turn on/off the Fontijn when not on vacation

--Declarations

return {
    on = {
        timer = {
        }
    },
        --Declarations

--Function
        end
    end
}
ik bedenk me net dat ik hier helemaal geen script voor nodig heb. Ik kan ook gewoon de timer aanzetten van deze switch. 4 timers erin en klaar. 8)7

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
fabstar81 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:35:
ik bedenk me net dat ik hier helemaal geen script voor nodig heb. Ik kan ook gewoon de timer aanzetten van deze switch. 4 timers erin en klaar. 8)7
Nog simpeler inderdaad. :+ Soms is de oplossing zo eenvoudig.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 07-01-2020 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rens-br schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:36:
[...]

Nog simpeler inderdaad. :+ Soms is de oplossing zo eenvoudig.
duuuuuuuh hahaha |:(

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08 12:11
Toppe schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:24:
[...]

Is het een dimmer of een switchSelector binnen domoticz? Laatst genoemde heeft namelijk deze optie als je kijkt bij "Edit". En anders (sowieso aan te raden) wordt het dzVents.
Toch maar begonnen met dzVents. Iemand nog een aanrader met site voor beginners met dzVents?
En anders wat klopt hier niet aan:

return {
on = {
devices = {
'test',
}
},
if (devices.state == 'On') then
domoticz.devices('Lamp gang').switchOn()
end
end
}

Bedoeling is als schakelaar 'test' wordt bedient moet 'Lamp gang' aan gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
RoTeK70 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:11:
[...]

Toch maar begonnen met dzVents. Iemand nog een aanrader met site voor beginners met dzVents?
De wiki, al is dat een behoorlijk bak met informatie.
[...]
Wat er bij 'on' staat zijn triggers. Wanneer daar iets veranderd dan wordt het script uitgevoerd. Dus als Test van on->off gaat wordt het uitgevoerd, maar ook als het van off->on gaat. Daar moet je dus op letten waneer je scripts bouwt.

Verder kan je switches uitlezen met .active or not .active in plaats van =On en =Off, dat werkt bij mij een stuk beter. Als laatste ben ik grote fan van het gebruiken van IDX nummers en variable declaraties:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
--Declarations
local SwitchNum = 1

return {
    on = {
        devices = {
            SwitchNum 
        }
    },
        --Declarations
    local Switch     = domoticz.devices(SwitchNum) --Switch
    local Light     = domoticz.devices(2) --Lamp

--Function
      if Switch.active then 
           Light.switchOn()
    end
    end
}

Het lijkt mij overigens dat je met de switch je lamp gewoon uit/aan wilt zetten, dan kan je namelijk beter het onderstaande script gebruiken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
--Date: 26-04-2019
--Last update: 03-12-2019
--Changelog: Added local SwitchNum
--Source: 
--Description: Used to switch the lights with an switch

--Declarations
local SwitchNum = 98

return {
    on = {
        devices = {
            SwitchNum -- Schakelaar  
        }                               
    },
        --Declarations
    local Light     = domoticz.devices(305) --Lamp

--Function
        Light.toggleSwitch()
    end
}

ps. Als je code-tags gebruikt, is de code een stuk leesbaarder.

Verder verzamel ik de scripts die hier voorbij komen op mijn Github pagina, je kan daar in ieder geval even kijken voor wat voorbeelden.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 07-01-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20:04
@fabstar81 Als ik me niet vergis, is er een topic op het Domoticz forum aangaande dit onderwerp.

Ik ben wel benieuwd hoe je het opgelost hebt met de timer? :) Want stiekem zou ik dit script ook wel willen integreren, zo kan ik enkele lampen nog beter aansturen (en hoef ik dit nooit meer manueel aan te passen in de winter) :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiley99
RoTeK70 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:11:
[...]

return {
on = {
devices = {
'test',
}
},
if (devices.state == 'On') then
end
end
}

Site: https://www.domoticz.com/..._generation_LUA_scripting
En natuurlijk hier, volgens mij zijn er wel een paar die graag even meekijken ;-)
Zet je code dan wel even tussen code blokken
code:
1
[code]je code[/]
dat is wat makkelijker lezen voor iedereen.

Edit: oh, te laat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
RR46 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:20:
@fabstar81 Ik ben wel benieuwd hoe je het opgelost hebt met de timer? :) Want stiekem zou ik dit script ook wel willen integreren, zo kan ik enkele lampen nog beter aansturen (en hoef ik dit nooit meer manueel aan te passen in de winter) :P
De oplossing staat toch hier:
fabstar81 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:35:
Ik kan ook gewoon de timer aanzetten van deze switch. 4 timers erin en klaar. 8)7
Of wanneer je toch een script wilt gebruiken:
rens-br schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:09:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
--Last update: 
--Source: 
--Description: Turn the Seasons switch to the right season

--Declarations

return {
    on = {
        timer = {
        }
    },
        --Declarations

--Function
        end
    end
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
Wiley99 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:21:
[...]

Site: https://www.domoticz.com/..._generation_LUA_scripting
En natuurlijk hier, volgens mij zijn er wel een paar die graag even meekijken ;-)
Zet je code dan wel even tussen code blokken
code:
1
[code]je code[/]
dat is wat makkelijker lezen voor iedereen.

Edit: oh, te laat :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[code]return {
    on = {
        devices = { 'test'}
    },
    execute = function(domoticz, test)
      if (devices.state == 'on') then 
    end
    end
}[/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RR46 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:20:
@fabstar81 Als ik me niet vergis, is er een topic op het Domoticz forum aangaande dit onderwerp.

Ik ben wel benieuwd hoe je het opgelost hebt met de timer? :) Want stiekem zou ik dit script ook wel willen integreren, zo kan ik enkele lampen nog beter aansturen (en hoef ik dit nooit meer manueel aan te passen in de winter) :P
ja, wat wil je precies bereiken? ik merk dat ik het seizoen alleen voor een schakelaar gebruik van het zonnescherm. verder nergens vor eigenlijk. haha

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:27
Toppe schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:04:
[...]

Ja is een iPad lader, werkt perfect!
Dus overgestapt naar een iPad lader, maar ik heb nog steeds dagelijks dat het systeem vast loopt. Dit is dus niet de Web-UI, maar het hele systeem. Je ziet dan dat het energie verbruik bevriest net als de temperatuur metingen.

Kan iemand mij eens helpen hoe ik er achter komt waarop Domoticz vastloopt?

Crashlog
[New LWP 521]
[New LWP 526]
[New LWP 527]
[New LWP 528]
[New LWP 529]
[New LWP 530]
[New LWP 531]
[New LWP 532]
[New LWP 533]
[New LWP 534]
[New LWP 535]
[New LWP 536]
[New LWP 537]
[New LWP 538]
[New LWP 541]
[New LWP 542]
[New LWP 543]
[New LWP 544]
[New LWP 545]
[New LWP 546]
[New LWP 547]
[New LWP 548]
[New LWP 553]
[New LWP 554]
[New LWP 555]
[New LWP 556]
[New LWP 557]
[New LWP 558]
[New LWP 559]
[New LWP 560]
[New LWP 561]
[New LWP 563]
[Thread debugging using libthread_db enabled]
Using host libthread_db library "/lib/arm-linux-gnueabihf/libthread_db.so.1".
0x76e5bd10 in nanosleep () at ../sysdeps/unix/syscall-template.S:84
84 ../sysdeps/unix/syscall-template.S: No such file or directory.
Id Target Id Frame
* 1 Thread 0x7635a000 (LWP 520) "domoticz" 0x76e5bd10 in nanosleep () at ../sysdeps/unix/syscall-template.S:84
2 Thread 0x76359430 (LWP 521) "Watchdog" 0x76e5c4cc in __waitpid (pid=13467, stat_loc=0x763585a0, options=0) at ../sysdeps/unix/sysv/linux/waitpid.c:29
3 Thread 0x75b51430 (LWP 526) "SQLHelper" syscall () at ../sysdeps/unix/sysv/linux/arm/syscall.S:37
4 Thread 0x75351430 (LWP 527) "InfluxPush" syscall () at ../sysdeps/unix/sysv/linux/arm/syscall.S:37
5 Thread 0x74b51430 (LWP 528) "Webem_ssncleane" 0x76caa294 in epoll_wait () at ../sysdeps/unix/syscall-template.S:84
6 Thread 0x74351430 (LWP 529) "WebServer_8010" 0x76caa294 in epoll_wait () at ../sysdeps/unix/syscall-template.S:84
7 Thread 0x739ff430 (LWP 530) "Webem_ssncleane" 0x76caa294 in epoll_wait () at ../sysdeps/unix/syscall-template.S:84
8 Thread 0x731ff430 (LWP 531) "WebServer_8443" 0x76e57ce8 in __pthread_cond_timedwait (cond=0x7190d9f0, mutex=0x7190d9d8, abstime=0x731f93d0) at pthread_cond_timedwait.c:198
9 Thread 0x729ff430 (LWP 532) "domoticz" 0x76caa294 in epoll_wait () at ../sysdeps/unix/syscall-template.S:84
10 Thread 0x721ff430 (LWP 533) "domoticz" 0x76e5794c in __pthread_cond_wait (cond=0x1183d00, mutex=0x1183cdc) at pthread_cond_wait.c:186
11 Thread 0x717ff430 (LWP 534) "Scheduler" 0x76e57ce8 in __pthread_cond_timedwait (cond=0x6f607a98, mutex=0x6f607a80, abstime=0x717fe500) at pthread_cond_timedwait.c:198
12 Thread 0x70fff430 (LWP 535) "TCPServer" 0x76caa294 in epoll_wait () at ../sysdeps/unix/syscall-template.S:84
13 Thread 0x707ff430 (LWP 536) "MainWorker" 0x76e5aebc in __lll_lock_wait (futex=futex@entry=0xb9bffc <m_mainworker+100>, private=0) at lowlevellock.c:46
14 Thread 0x6ffff430 (LWP 537) "MainWorkerRxMsg" 0x76e5aebc in __lll_lock_wait (futex=futex@entry=0x11e6bd4, private=0) at lowlevellock.c:46
15 Thread 0x6f3ff430 (LWP 538) "HardwareMonitor" syscall () at ../sysdeps/unix/sysv/linux/arm/syscall.S:37
16 Thread 0x6ebff430 (LWP 541) "PVOutput" syscall () at ../sysdeps/unix/sysv/linux/arm/syscall.S:37
17 Thread 0x6e3ff430 (LWP 542) "SolarEdge" syscall () at ../sysdeps/unix/sysv/linux/arm/syscall.S:37
18 Thread 0x6dbff430 (LWP 543) "ZWaveBase" syscall () at ../sysdeps/unix/sysv/linux/arm/syscall.S:37
19 Thread 0x6d3ff430 (LWP 544) "MainWorker" 0x76caa294 in epoll_wait () at ../sysdeps/unix/syscall-template.S:84
20 Thread 0x6cbff430 (LWP 545) "P1 Meter" syscall () at ../sysdeps/unix/sysv/linux/arm/syscall.S:37
21 Thread 0x6c3ff430 (LWP 546) "ZWaveBase" 0x76e5794c in __pthread_cond_wait (cond=0x71889da0, mutex=0x71889d88) at pthread_cond_wait.c:186
22 Thread 0x6bbff430 (LWP 547) "ZWaveBase" 0x76ca3204 in select () at ../sysdeps/unix/syscall-template.S:84
23 Thread 0x6b3ff430 (LWP 548) "ZWaveBase" 0x76e57ce8 in __pthread_cond_timedwait (cond=0x64102728, mutex=0x64102710, abstime=0x6b3fecf8) at pthread_cond_timedwait.c:198
24 Thread 0x6a1ff430 (LWP 553) "Xiaomi" syscall () at ../sysdeps/unix/sysv/linux/arm/syscall.S:37
25 Thread 0x699ff430 (LWP 554) "Netatmo" syscall () at ../sysdeps/unix/sysv/linux/arm/syscall.S:37
26 Thread 0x691ff430 (LWP 555) "MQTT" 0x76e57ce8 in __pthread_cond_timedwait (cond=0x718904e8, mutex=0x718904d0, abstime=0x691fe240) at pthread_cond_timedwait.c:198
27 Thread 0x689ff430 (LWP 556) "Domoticz_HBWork" syscall () at ../sysdeps/unix/sysv/linux/arm/syscall.S:37
28 Thread 0x681ff430 (LWP 557) "WU" syscall () at ../sysdeps/unix/sysv/linux/arm/syscall.S:37
29 Thread 0x679ff430 (LWP 558) "RFXCOM" syscall () at ../sysdeps/unix/sysv/linux/arm/syscall.S:37
30 Thread 0x671ff430 (LWP 559) "XiaomiGatewayIO" 0x76e57ce8 in __pthread_cond_timedwait (cond=0x6f420768, mutex=0x6f420750, abstime=0x671fde98) at pthread_cond_timedwait.c:198
31 Thread 0x6a9ff430 (LWP 560) "EventSystem" syscall () at ../sysdeps/unix/sysv/linux/arm/syscall.S:37
32 Thread 0x665ff430 (LWP 561) "EventSystemQueu" 0x76e57ce8 in __pthread_cond_timedwait (cond=0xb9c0b8 <m_mainworker+288>, mutex=0xb9c0a0 <m_mainworker+264>, abstime=0x665fed0c) at pthread_cond_timedwait.c:198
33 Thread 0x651ff430 (LWP 563) "RFXCOM" 0x76caa294 in epoll_wait () at ../sysdeps/unix/syscall-template.S:84

Thread 33 (Thread 0x651ff430 (LWP 563)):
#0 0x76caa294 in epoll_wait () at ../sysdeps/unix/syscall-template.S:84
#1 0x003f1f64 in boost::asio::detail::epoll_reactor::run(long, boost::asio::detail::op_queue<boost::asio::detail::scheduler_operation>&) ()
#2 0x003f3218 in boost::asio::detail::scheduler::run(boost::system::error_code&) ()
#3 0x003f4180 in boost::asio::io_context::run() ()
#4 0x008a3c5c in thread_proxy ()
#5 0x76e50fc4 in start_thread (arg=0x651ff430) at pthread_create.c:335
#6 0x76ca9bc8 in ?? () at ../sysdeps/unix/sysv/linux/arm/clone.S:76 from /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6
Backtrace stopped: previous frame identical to this frame (corrupt stack?)

Thread 32 (Thread 0x665ff430 (LWP 561)):
#0 0x76e57ce8 in __pthread_cond_timedwait (cond=0xb9c0b8 <m_mainworker+288>, mutex=0xb9c0a0 <m_mainworker+264>, abstime=0x665fed0c) at pthread_cond_timedwait.c:198
#1 0x00267e1c in CEventSystem::EventQueueThread() ()
#2 0x009f18fc in execute_native_thread_routine ()
#3 0x76e50fc4 in start_thread (arg=0x665ff430) at pthread_create.c:335
#4 0x76ca9bc8 in ?? () at ../sysdeps/unix/sysv/linux/arm/clone.S:76 from /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6

Thread 31 (Thread 0x6a9ff430 (LWP 560)):
#0 syscall () at ../sysdeps/unix/sysv/linux/arm/syscall.S:37
#1 0x009ced5c in std::__atomic_futex_unsigned_base::_M_futex_wait_until(unsigned int*, unsigned int, bool, std::chrono::duration<long long, std::ratio<1ll, 1ll> >, std::chrono::duration<long long, std::ratio<1ll, 1000000000ll> >) ()
#2 0x0025e40c in CEventSystem::Do_Work() ()
#3 0x009f18fc in execute_native_thread_routine ()
#4 0x76e50fc4 in start_thread (arg=0x6a9ff430) at pthread_create.c:335
#5 0x76ca9bc8 in ?? () at ../sysdeps/unix/sysv/linux/arm/clone.S:76 from /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6

Thread 30 (Thread 0x671ff430 (LWP 559)):
#0 0x76e57ce8 in __pthread_cond_timedwait (cond=0x6f420768, mutex=0x6f420750, abstime=0x671fde98) at pthread_cond_timedwait.c:198
#1 0x002a027c in MainWorker::CheckAndPushRxMessage(CDomoticzHardwareBase const*, unsigned char const*, char const*, int, bool) ()
#2 0x002a0994 in MainWorker::PushAndWaitRxMessage(CDomoticzHardwareBase const*, unsigned char const*, char const*, int) ()
#3 0x005e1000 in XiaomiGateway::InsertUpdateRGBGateway(std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, bool, int, int) ()
#4 0x005e8720 in XiaomiGateway::xiaomi_udp_server::handle_receive(boost::system::error_code const&, unsigned int) ()
#5 0x005ed51c in boost::asio::detail::reactive_socket_recvfrom_op<boost::asio::mutable_buffers_1, boost::asio::ip::basic_endpoint<boost::asio::ip::udp>, boost::_bi::bind_t<void, boost::_mfi::mf2<void, XiaomiGateway::xiaomi_udp_server, boost::system::error_code const&, unsigned int>, boost::_bi::list3<boost::_bi::value<XiaomiGateway::xiaomi_udp_server*>, boost::arg<1> (*)(), boost::arg<2> (*)()> > >::do_complete(void*, boost::asio::detail::scheduler_operation*, boost::system::error_code const&, unsigned int) ()
#6 0x003ec338 in boost::asio::detail::epoll_reactor::descriptor_state::do_complete(void*, boost::asio::detail::scheduler_operation*, boost::system::error_code const&, unsigned int) ()
#7 0x003f34bc in boost::asio::detail::scheduler::run(boost::system::error_code&) ()
#8 0x003f4180 in boost::asio::io_context::run() ()
#9 0x008a3c5c in thread_proxy ()
#10 0x76e50fc4 in start_thread (arg=0x671ff430) at pthread_create.c:335
#11 0x76ca9bc8 in ?? () at ../sysdeps/unix/sysv/linux/arm/clone.S:76 from /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6

Thread 29 (Thread 0x679ff430 (LWP 558)):
#1 0x009ced5c in std::__atomic_futex_unsigned_base::_M_futex_wait_until(unsigned int*, unsigned int, bool, std::chrono::duration<long long, std::ratio<1ll, 1ll> >, std::chrono::duration<long long, std::ratio<1ll, 1000000000ll> >) ()
#2 0x0057e1b4 in RFXComSerial::Do_Work() ()
#4 0x76e50fc4 in start_thread (arg=0x679ff430) at pthread_create.c:335
Backtrace stopped: Cannot access memory at address 0x4

Thread 28 (Thread 0x681ff430 (LWP 557)):
#2 0x005e02e4 in CWunderground::Do_Work() ()
#4 0x76e50fc4 in start_thread (arg=0x681ff430) at pthread_create.c:335

Thread 27 (Thread 0x689ff430 (LWP 556)):
#2 0x00437e28 in CDomoticzHardwareBase::Do_Heartbeat_Work() ()
#4 0x76e50fc4 in start_thread (arg=0x689ff430) at pthread_create.c:335
#5 0x76ca9bc8 in ?? () at ../sysdeps/unix/sysv/linux/arm/clone.S:76 from /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6

Thread 26 (Thread 0x691ff430 (LWP 555)):
#0 0x76e57ce8 in __pthread_cond_timedwait (cond=0x718904e8, mutex=0x718904d0, abstime=0x691fe240) at pthread_cond_timedwait.c:198
#1 0x002a027c in MainWorker::CheckAndPushRxMessage(CDomoticzHardwareBase const*, unsigned char const*, char const*, int, bool) ()
#2 0x002a6c60 in MainWorker::SwitchLightInt(std::vector<std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> >, std::allocator<std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > > > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> >, int, _tColor, bool) ()
#3 0x002a7ad0 in MainWorker::SwitchLight(unsigned long long, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, int, _tColor, bool, int) ()
#4 0x004cedc0 in MQTT::on_message(mosquitto_message const*) ()
#5 0x008d8bd4 in _mosquitto_handle_publish ()
#6 0x008d87ac in _mosquitto_packet_read ()
#7 0x008d5e88 in mosquitto_loop_read ()
#8 0x008d62c4 in mosquitto_loop.part ()
#9 0x004cd428 in MQTT::Do_Work() ()
#10 0x009f18fc in execute_native_thread_routine ()
#11 0x76e50fc4 in start_thread (arg=0x691ff430) at pthread_create.c:335

Thread 25 (Thread 0x699ff430 (LWP 554)):
#2 0x004fd600 in CNetatmo::Do_Work() ()
#4 0x76e50fc4 in start_thread (arg=0x699ff430) at pthread_create.c:335

Thread 24 (Thread 0x6a1ff430 (LWP 553)):
#2 0x005ea5b0 in XiaomiGateway::Do_Work() ()
#4 0x76e50fc4 in start_thread (arg=0x6a1ff430) at pthread_create.c:335
Backtrace stopped: Cannot access memory at address 0x401111b4

Thread 23 (Thread 0x6b3ff430 (LWP 548)):
#0 0x76e57ce8 in __pthread_cond_timedwait (cond=0x64102728, mutex=0x64102710, abstime=0x6b3fecf8) at pthread_cond_timedwait.c:198
#1 0x008605a0 in OpenZWave::EventImpl::Wait(int) ()
#2 0x0085de48 in OpenZWave::Wait::Multiple(OpenZWave::Wait**, unsigned int, int) ()
#3 0x00864c60 in OpenZWave::Driver::PollThreadProc(OpenZWave::Event*) ()
#4 0x0089ee30 in OpenZWave::ThreadImpl::Run() ()
#5 0x0089ee4c in OpenZWave::ThreadImpl::ThreadProc(void*) ()
#6 0x76e50fc4 in start_thread (arg=0x6b3ff430) at pthread_create.c:335
#7 0x76ca9bc8 in ?? () at ../sysdeps/unix/sysv/linux/arm/clone.S:76 from /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6

Thread 22 (Thread 0x6bbff430 (LWP 547)):
#0 0x76ca3204 in select () at ../sysdeps/unix/syscall-template.S:84
#1 0x0089f53c in OpenZWave::SerialControllerImpl::Read(OpenZWave::Event*) ()
#2 0x0089f5a0 in OpenZWave::SerialControllerImpl::ReadThreadProc(OpenZWave::Event*) ()
#3 0x0089ee30 in OpenZWave::ThreadImpl::Run() ()
#4 0x0089ee4c in OpenZWave::ThreadImpl::ThreadProc(void*) ()
#5 0x76e50fc4 in start_thread (arg=0x6bbff430) at pthread_create.c:335
#6 0x76ca9bc8 in ?? () at ../sysdeps/unix/sysv/linux/arm/clone.S:76 from /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6

Thread 21 (Thread 0x6c3ff430 (LWP 546)):
#0 0x76e5794c in __pthread_cond_wait (cond=0x71889da0, mutex=0x71889d88) at pthread_cond_wait.c:186
#1 0x00860658 in OpenZWave::EventImpl::Wait(int) ()
#2 0x0085de48 in OpenZWave::Wait::Multiple(OpenZWave::Wait**, unsigned int, int) ()
#3 0x00871c8c in OpenZWave::Driver::DriverThreadProc(OpenZWave::Event*) ()
#4 0x0089ee30 in OpenZWave::ThreadImpl::Run() ()
#5 0x0089ee4c in OpenZWave::ThreadImpl::ThreadProc(void*) ()
#6 0x76e50fc4 in start_thread (arg=0x6c3ff430) at pthread_create.c:335
#7 0x76ca9bc8 in ?? () at ../sysdeps/unix/sysv/linux/arm/clone.S:76 from /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6

Thread 20 (Thread 0x6cbff430 (LWP 545)):
#2 0x005526d8 in P1MeterSerial::Do_Work() ()
#4 0x76e50fc4 in start_thread (arg=0x6cbff430) at pthread_create.c:335
Backtrace stopped: Cannot access memory at address 0x8

Thread 19 (Thread 0x6d3ff430 (LWP 544)):
#1 0x003f1f64 in boost::asio::detail::epoll_reactor::run(long, boost::asio::detail::op_queue<boost::asio::detail::scheduler_operation>&) ()
#2 0x003f3218 in boost::asio::detail::scheduler::run(boost::system::error_code&) ()
#4 0x008a3c5c in thread_proxy ()
#5 0x76e50fc4 in start_thread (arg=0x6d3ff430) at pthread_create.c:335

Thread 18 (Thread 0x6dbff430 (LWP 543)):
#2 0x005fdce4 in ZWaveBase::Do_Work() ()
#4 0x76e50fc4 in start_thread (arg=0x6dbff430) at pthread_create.c:335

Thread 17 (Thread 0x6e3ff430 (LWP 542)):
#2 0x0059e684 in SolarEdgeAPI::Do_Work() ()
#4 0x76e50fc4 in start_thread (arg=0x6e3ff430) at pthread_create.c:335

Thread 16 (Thread 0x6ebff430 (LWP 541)):
#2 0x0056ba20 in CPVOutputInput::Do_Work() ()
#4 0x76e50fc4 in start_thread (arg=0x6ebff430) at pthread_create.c:335
Backtrace stopped: Cannot access memory at address 0x401111b4

Thread 15 (Thread 0x6f3ff430 (LWP 538)):
#2 0x0048f3f0 in CHardwareMonitor::Do_Work() ()
#4 0x76e50fc4 in start_thread (arg=0x6f3ff430) at pthread_create.c:335
Backtrace stopped: Cannot access memory at address 0x8

Thread 14 (Thread 0x6ffff430 (LWP 537)):
#0 0x76e5aebc in __lll_lock_wait (futex=futex@entry=0x11e6bd4, private=0) at lowlevellock.c:46
#1 0x76e53b78 in __GI___pthread_mutex_lock (mutex=0x11e6bd4) at pthread_mutex_lock.c:80
#2 0x008d7760 in _mosquitto_packet_write.part.1 ()
#3 0x008d7a64 in _mosquitto_packet_queue ()
#4 0x008d5904 in mosquitto_publish ()
#5 0x004ccb04 in MQTT::SendMessage(std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&) ()
#6 0x004ce314 in MQTT::SendDeviceInfo(int, unsigned long long, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, unsigned char const*) ()
#7 0x002beb5c in boost::signals2::detail::signal_impl<void (int, unsigned long long, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, unsigned char const*), boost::signals2::optional_last_value<void>, int, std::less<int>, boost::function<void (int, unsigned long long, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, unsigned char const*)>, boost::function<void (boost::signals2::connection const&, int, unsigned long long, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, unsigned char const*)>, boost::signals2::mutex>::operator()(int, unsigned long long, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, unsigned char const*) ()
#8 0x002ae2a8 in MainWorker::ProcessRXMessage(CDomoticzHardwareBase const*, unsigned char const*, char const*, int) ()
#9 0x002af804 in MainWorker::Do_Work_On_Rx_Messages() ()
#10 0x009f18fc in execute_native_thread_routine ()
#11 0x76e50fc4 in start_thread (arg=0x6ffff430) at pthread_create.c:335
#12 0x76ca9bc8 in ?? () at ../sysdeps/unix/sysv/linux/arm/clone.S:76 from /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6

Thread 13 (Thread 0x707ff430 (LWP 536)):
#0 0x76e5aebc in __lll_lock_wait (futex=futex@entry=0xb9bffc <m_mainworker+100>, private=0) at lowlevellock.c:46
#1 0x76e53b78 in __GI___pthread_mutex_lock (mutex=0xb9bffc <m_mainworker+100>) at pthread_mutex_lock.c:80
#2 0x002ce8ac in CScheduler::SetSunRiseSetTimers(std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&) ()
#3 0x0029de70 in MainWorker::GetSunSettings() ()
#4 0x002acc68 in MainWorker::Do_Work() ()
#5 0x009f18fc in execute_native_thread_routine ()
#6 0x76e50fc4 in start_thread (arg=0x707ff430) at pthread_create.c:335

Thread 12 (Thread 0x70fff430 (LWP 535)):
#3 0x0065db80 in tcp::server::CTCPServer::Do_Work() ()
#4 0x009f18fc in execute_native_thread_routine ()
#5 0x76e50fc4 in start_thread (arg=0x70fff430) at pthread_create.c:335

Thread 11 (Thread 0x717ff430 (LWP 534)):
#0 0x76e57ce8 in __pthread_cond_timedwait (cond=0x6f607a98, mutex=0x6f607a80, abstime=0x717fe500) at pthread_cond_timedwait.c:198
#2 0x002a6c60 in MainWorker::SwitchLightInt(std::vector<std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> >, std::allocator<std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > > > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> >, int, _tColor, bool) ()
#3 0x002a7ad0 in MainWorker::SwitchLight(unsigned long long, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, int, _tColor, bool, int) ()
#4 0x002cb824 in CScheduler::CheckSchedules() ()
#5 0x002cf144 in CScheduler::Do_Work() ()
#6 0x009f18fc in execute_native_thread_routine ()
#7 0x76e50fc4 in start_thread (arg=0x717ff430) at pthread_create.c:335
#8 0x76ca9bc8 in ?? () at ../sysdeps/unix/sysv/linux/arm/clone.S:76 from /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6

Thread 10 (Thread 0x721ff430 (LWP 533)):
#0 0x76e5794c in __pthread_cond_wait (cond=0x1183d00, mutex=0x1183cdc) at pthread_cond_wait.c:186
#1 0x003f338c in boost::asio::detail::scheduler::run(boost::system::error_code&) ()
#2 0x003f9938 in boost::asio::detail::posix_thread::func<boost::asio::detail::resolver_service_base::work_io_context_runner>::run() ()
#3 0x003f7978 in boost_asio_detail_posix_thread_function ()
#4 0x76e50fc4 in start_thread (arg=0x721ff430) at pthread_create.c:335

Thread 9 (Thread 0x729ff430 (LWP 532)):
#5 0x76e50fc4 in start_thread (arg=0x729ff430) at pthread_create.c:335

Thread 8 (Thread 0x731ff430 (LWP 531)):
#0 0x76e57ce8 in __pthread_cond_timedwait (cond=0x7190d9f0, mutex=0x7190d9d8, abstime=0x731f93d0) at pthread_cond_timedwait.c:198
#3 0x002a7ec8 in MainWorker::SwitchLight(unsigned long long, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, int, _tColor, bool, int) [clone .constprop.1284] ()
#4 0x002ad7d8 in MainWorker::SwitchScene(unsigned long long, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> >) ()
#5 0x002ae04c in MainWorker::SwitchScene(std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&) ()
#6 0x00379154 in http::server::CWebServer::HandleCommand(std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, http::server::_tWebEmSession&, http::server::request const&, Json::Value&) ()
#7 0x0037ec18 in http::server::CWebServer::GetJSonPage(http::server::_tWebEmSession&, http::server::request const&, http::server::reply&) ()
#8 0x006760a0 in boost::function3<void, http::server::_tWebEmSession&, http::server::request const&, http::server::reply&>::operator()(http::server::_tWebEmSession&, http::server::request const&, http::server::reply&) const ()
#9 0x0067056c in http::server::cWebem::CheckForPageOverride(http::server::_tWebEmSession&, http::server::request&, http::server::reply&) ()
#10 0x00673bd8 in http::server::cWebemRequestHandler::handle_request(http::server::request const&, http::server::reply&) ()
#11 0x00665a78 in http::server::connection::handle_read(boost::system::error_code const&, unsigned int) ()
#12 0x006680d8 in boost::asio::ssl::detail::io_op<boost::asio::basic_stream_socket<boost::asio::ip::tcp>, boost::asio::ssl::detail::read_op<boost::asio::mutable_buffers_1>, boost::_bi::bind_t<void, boost::_mfi::mf2<void, http::server::connection, boost::system::error_code const&, unsigned int>, boost::_bi::list3<boost::_bi::value<std::shared_ptr<http::server::connection> >, boost::arg<1> (*)(), boost::arg<2> (*)()> > >::operator()(boost::system::error_code, unsigned int, int) ()
#13 0x006686ac in boost::asio::detail::reactive_socket_recv_op<boost::asio::mutable_buffers_1, boost::asio::ssl::detail::io_op<boost::asio::basic_stream_socket<boost::asio::ip::tcp>, boost::asio::ssl::detail::read_op<boost::asio::mutable_buffers_1>, boost::_bi::bind_t<void, boost::_mfi::mf2<void, http::server::connection, boost::system::error_code const&, unsigned int>, boost::_bi::list3<boost::_bi::value<std::shared_ptr<http::server::connection> >, boost::arg<1> (*)(), boost::arg<2> (*)()> > > >::do_complete(void*, boost::asio::detail::scheduler_operation*, boost::system::error_code const&, unsigned int) ()
#14 0x003ec338 in boost::asio::detail::epoll_reactor::descriptor_state::do_complete(void*, boost::asio::detail::scheduler_operation*, boost::system::error_code const&, unsigned int) ()
#15 0x003f34bc in boost::asio::detail::scheduler::run(boost::system::error_code&) ()
#16 0x00698a4c in http::server::server_base::run() ()
#17 0x0031a848 in http::server::CWebServer::Do_Work() ()
#18 0x009f18fc in execute_native_thread_routine ()
#19 0x76e50fc4 in start_thread (arg=0x731ff430) at pthread_create.c:335
#20 0x76ca9bc8 in ?? () at ../sysdeps/unix/sysv/linux/arm/clone.S:76 from /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6

Thread 7 (Thread 0x739ff430 (LWP 530)):
#5 0x76e50fc4 in start_thread (arg=0x739ff430) at pthread_create.c:335

Thread 6 (Thread 0x74351430 (LWP 529)):
#3 0x00698a4c in http::server::server_base::run() ()
#4 0x0031a848 in http::server::CWebServer::Do_Work() ()
#5 0x009f18fc in execute_native_thread_routine ()
#6 0x76e50fc4 in start_thread (arg=0x74351430) at pthread_create.c:335

Thread 5 (Thread 0x74b51430 (LWP 528)):
#5 0x76e50fc4 in start_thread (arg=0x74b51430) at pthread_create.c:335

Thread 4 (Thread 0x75351430 (LWP 527)):
#2 0x003c1574 in CInfluxPush::Do_Work() ()
#4 0x76e50fc4 in start_thread (arg=0x75351430) at pthread_create.c:335

Thread 3 (Thread 0x75b51430 (LWP 526)):
#2 0x002f0c94 in CSQLHelper::Do_Work() ()
#4 0x76e50fc4 in start_thread (arg=0x75b51430) at pthread_create.c:335

Thread 2 (Thread 0x76359430 (LWP 521)):
#0 0x76e5c4cc in __waitpid (pid=13467, stat_loc=0x763585a0, options=0) at ../sysdeps/unix/sysv/linux/waitpid.c:29
#1 0x002d8840 in dumpstack_gdb(bool) ()
#2 0x002d8d64 in signal_handler(int, siginfo_t*, void*) ()
#3 <signal handler called>
#4 raise (sig=<optimized out>) at ../sysdeps/unix/sysv/linux/raise.c:51
#5 0x002d9028 in Do_Watchdog_Work() ()
#6 0x009f18fc in execute_native_thread_routine ()
#7 0x76e50fc4 in start_thread (arg=0x76359430) at pthread_create.c:335
#8 0x76ca9bc8 in ?? () at ../sysdeps/unix/sysv/linux/arm/clone.S:76 from /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6

Thread 1 (Thread 0x7635a000 (LWP 520)):
#0 0x76e5bd10 in nanosleep () at ../sysdeps/unix/syscall-template.S:84
#1 0x00278548 in sleep_seconds(long) ()
#2 0x001f6620 in main ()

Main thread:
#0 0x76e5bd10 in nanosleep () at ../sysdeps/unix/syscall-template.S:84
#1 0x00278548 in sleep_seconds(long) ()
#2 0x001f6620 in main ()

[ Voor 98% gewijzigd door Maeslant op 07-01-2020 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
RoTeK70 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:28:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[code]return {
    on = {
        devices = { 'test'}
    },
    execute = function(domoticz, test)
      if (devices.state == 'on') then 
    end
    end
}[/]
Ik had in mijn vorige post feedback gegeven over je probleem, had je die gemist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoTeK70
rens-br schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:35:
[...]

Ik had in mijn vorige post feedback gegeven over je probleem, had je die gemist?
Ja gezien en getest werkt! top
Ga vanavond even bestuderen.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copitano
Wiley99 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:20:
[...]

Oh, je draait een desktop op de Pi. Dan is formatteren inderdaad niet zo lastig :)

Die lost+found is van je filesysteem (fsck bijvoorbeeld plaatst daar bestanden waar iets mee fout ging), daar hoef je je geen zorgen om te maken. ( >:) )

Schrijven zonder sudo kun je nog bewerkstelligen door
sudo chmod 755 /mnt/USBbackup

Dan heb je straks geen problemen met het terugzetten bestanden waarvan de eigenaar (root i.p.v. pi) is veranderd.
Ik gebruik beiden desktop en terminal door elkaar. Net waar ik de meest duidelijke info over kan vinden.
Lost+found maak ik mij dan toch een beetje zorgen over, omdat ik de backups die ik als test gemaakt heb niet terug zie op de USB stick en de USB stick dus ook niet (dev....) ergens in de map pi. Voor dat ik sudo gebruikte werd de toegang geweigerd. Daar had je wel iets over gezegd in een vorige post. Iets met Root en rechten voor gebruiker pi Heb wel gezocht, maar nog niet gevonden hoe dat moet. :Z
EDIT: ahhhh juist, de rechten regel je dus met chmod 7xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Laatst online: 22:11
Maeslant schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:31:
[...]

Dus overgestapt naar een iPad lader, maar ik heb nog steeds dagelijks dat het systeem vast loopt. Dit is dus niet de Web-UI, maar het hele systeem. Je ziet dan dat het energie verbruik bevriest net als de temperatuur metingen.

Crashlog

[...]
Probleem met je database? Probeer de volgende test eens:

code:
1
2
3
sqlite3 domoticz.db
pragma integrity_check;
.exit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Knielen schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:31:
[...]

code:
1
2
3
sqlite3 domoticz.db
pragma integrity_check;
.exit
Daar kan het beginnen, command not found.

Ga even proberen te installeren via npm

[ Voor 7% gewijzigd door Maeslant op 07-01-2020 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 13:19
fabstar81 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:31:
[...]

weet iemand of je de qubino shutter module ook als 2 relais kan gebruiken voor bijvoorbeeld een dubbele wandschakelaar?

ik moest mijn qubino shutter module vervangen door een shelly 2.5 module want mijn pulsdrukker schakelaar voor het zonnescherm werkte niet goed met de qubino module en domoticz.
Durf ik niet te zeggen, heb er momenteel twee in gebruik met eigen schakelaars en die doen wat ze moeten doen.

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
Voor degene die geinteresseerd zijn in het gebruik van een Pi met Berryboot en het overzetten naar een harde schijf ipv SD kaart beschrijf ik hier de stappen die ik genomen heb. Een 2.5 inch HDD die ik nog had liggen doet nu dienst in plaats van mijn SD-kaartje. Het SD-kaartje zit nog wel in de Pi, mochten er problemen zijn kan ik in ieder geval bij Berryboot.

Voor het gemak heb ik hiervoor de Pi aangesloten op een monitor en toetsenbord met mousepad.

Stap 1:
Maak via Berryboot een backup naar een USB-stick, dus niet de HDD of SDD die je later gaat gebruiken. Let op, dit kostte bij mij enige tijd.

Stap 2:
Neem een leeg kaartje en zet hier Berryboot op, https://www.berryterminal.com/doku.php/berryboot

Stap 3:
Formateer de HDD naar FAT32, ik heb daar deze tool voor gebruikt omdat de FAT32 optie niet altijd wordt weergegeven in Windows 10.

Stap 4:
Plaats het SD-kaartje in de Pi en sluit ook de HDD via USB aan op de Pi en start de Pi op.

Stap 5:
Berryboot start op, selecteer de bestemming waar Berryboot een OS mag installeren en formatteer de bestemming. Installeer vervolgens geen OS, kies Cancel en vervolgens OK om te rebooten.

Stap 6:
Stop de USB stick waar de backup op staat nu ook in de Pi mocht je dat nog niet gedaan hebben. Je komt nu in een uitgebreider menu van Berryboot en je kunt kiezen voor Backup. Vervolgens de onderste optie en je kiest de backup die je eerder gemaakt hebt vanaf de USB-stick. Heb even geduld.

Stap 7:
Stel het OS wat je zojuist het teruggezet in als standaard en reboot. Als alles goed is gegaan wordt de Pi nu geboot naar het geïnstalleerde OS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PappleD
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-09 07:09
Mede domoticz eigenaren.

Sinds de kerst zit ik te klooien met 1 van mijn dimmers (fibaro). Ik heb geschakelde verlichting in de huiskamer met gecombineerd vermogen van 70 watt.
Dit heeft altijd goed gewerkt, tijdens de kerst uitgebreid met kerst verlichting (op zelfde schakelaar van 5 watt)

Nu is de kerstboom weg, en de problemen zijn gestart:
Ik druk dimmer aan, lampen gaan aan, na 2 sec gaan ze weer uit.
Er zitten 2 lampen op, 1 led (minder dan 5 watt, en 1 halogeen 70 watt)

Dit is mijn log:
2020-01-07 18:35:55.282 Status: User: Admin initiated a switch command (189/Woonkamer/On)
2020-01-07 18:35:56.333 (Razberry Module) Light/Switch (Woonkamer)
2020-01-07 18:35:57.371 (Razberry Module) Light/Switch (Woonkamer)
2020-01-07 18:35:57.875 (Razberry Module) Light/Switch (Alarm Type)
2020-01-07 18:35:57.875 (Razberry Module) Light/Switch (Alarm Level)
2020-01-07 18:35:57.876 (Razberry Module) General/Alarm (Alarm Type: Power Management 8 (0x08))
2020-01-07 18:35:57.877 (Razberry Module) Light/Switch (Power Management)
2020-01-07 18:36:00.481 (Razberry Module) Usage (Unknown)
2020-01-07 18:36:00.481 (Razberry Module) General/kWh (kWh Meter)

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hi...ik heb wat temperatuursensors met 0-waardes soms. die wil ik verwijderen. in de webGUI moet dat met SHIFT in de grafieken maar dat is t*ring veel werk met 9 sensoren.

kan dit niet rechtstreeks op de database?

de naam van alle temperatuursensoren begint met "Temperatuur - "

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
Maeslant schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:31:
[...]

Crashlog

[...]
Heb je laatst iets verander qua hardware?
Of een plugin?
Ik zou niet zomaar aan je database zitten

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copitano
@Wiley99
Blijf nu toch een beetje hierin hangen met permission denied. Alleen met sudo lijkt het uiteindelijk te lukken. Er zit kennelijk toch nog iets niet lekker met rechten voor gebruiker pi :?
pi@raspberrypi:/mnt/USBbackup $ ls
pi@raspberrypi:/mnt/USBbackup $ cd /
pi@raspberrypi:/ $ sudo chmod 755 /mnt/USBbackup
pi@raspberrypi:/ $ ls
bin   boot.bak  etc   lib         media  opt   root  sbin  sys  usr
boot  dev       home  lost+found  mnt    proc  run   srv   tmp  var
pi@raspberrypi:/ $ cd /mnt/USBbackup
pi@raspberrypi:/ $ influxd backup -portable /mnt/USBbackup/Influxdb
backup: stat /mnt/USBbackup/Influxdb/meta.00: permission denied
pi@raspberrypi:/ $ sudo blkid
/dev/mmcblk0p1: LABEL="boot" UUID="<VAN-DE-SD-KAART>" TYPE="vfat" PARTUUID="<VAN-DE-SD-KAART>"
/dev/mmcblk0p2: LABEL="rootfs" UUID="<VAN-DE-SD-KAART>" TYPE="ext4" PARTUUID="<VAN-DE-SD-KAART>"
/dev/sda1: UUID="<VAN-DE-USB-STICK>" TYPE="ext4" PARTUUID="<VAN-DE-USB-STICK>"
/dev/mmcblk0: PTUUID="<VAN-DE-SD-KAART>" PTTYPE="dos"
pi@raspberrypi:/ $ cd /root
bash: cd: /root: Toegang geweigerd
pi@raspberrypi:/ $ sudo umount /mnt/USBbackup
pi@raspberrypi:/mnt/USBbackup $ sudo lsblk
NAME        MAJ:MIN RM  SIZE RO TYPE MOUNTPOINT
sda           8:0    1   15G  0 disk 
`-sda1        8:1    1   15G  0 part /media/pi/<UUID-VAN-DE-USB-STICK>
mmcblk0     179:0    0 29,8G  0 disk 
|-mmcblk0p1 179:1    0 41,8M  0 part /boot
`-mmcblk0p2 179:2    0 29,8G  0 part /
pi@raspberrypi:/mnt/USBbackup $ sudo blkid
/dev/mmcblk0p1: LABEL="boot" UUID="<VAN-DE-SD-KAART>" TYPE="vfat" PARTUUID="<VAN-DE-SD-KAART>"
/dev/mmcblk0p2: LABEL="rootfs" UUID="<VAN-DE-SD-KAART>" TYPE="ext4" PARTUUID="<VAN-DE-SD-KAART>"
/dev/sda1: UUID="<VAN-DE-USB-STICK>" TYPE="ext4" PARTUUID="<VAN-DE-USB-STICK>"
/dev/mmcblk0: PTUUID="<VAN-DE-SD-KAART>" PTTYPE="dos"
pi@raspberrypi:/mnt/USBbackup $ sudo mount -U <UUID-VAN-DE-USB-STICK> /mnt/USBbackup
pi@raspberrypi:/ $ sudo chmod 755 /mnt/USBbackup
pi@raspberrypi:/ $ influxd backup -portable /mnt/USBbackup
2020/01/07 19:29:01 backing up metastore to /mnt/USBbackup/meta.00
backup: open temp file: open /mnt/USBbackup/meta.00.pending: permission denied
pi@raspberrypi:/mnt/USBbackup $ sudo chmod 755 /mnt/USBbackup          
pi@raspberrypi:/mnt/USBbackup $ 
pi@raspberrypi:/ $ influxd backup -portable /mnt/USBbackup/Influxdb
backup: stat /mnt/USBbackup/Influxdb/meta.00: permission denied
pi@raspberrypi:/ $ influxd backup -portable /media/pi/mnt/USBbackup/Influxdb
backup: mkdir /media/pi/mnt: permission denied
pi@raspberrypi:/ $ sudo influxd backup -portable /mnt/USBbackup
2020/01/07 20:18:40 backing up metastore to /mnt/USBbackup/meta.00
2020/01/07 20:18:40 No database, retention policy or shard ID given. Full meta store backed up.
2020/01/07 20:18:40 Backing up all databases in portable format
2020/01/07 20:18:40 backing up db=
2020/01/07 20:18:40 backing up db=_internal rp=monitor shard=483 to /mnt/USBbackup/_internal.monitor.00483.00 since 0001-01-01T00:00:00Z

ETC...…

2020/01/07 20:18:43 backing up db=_internal rp=monitor shard=491 to /mnt/USBbackup/_internal.monitor.00491.00 since 0001-01-01T00:00:00Z
2020/01/07 20:18:44 backing up db=Kamstrup rp=autogen shard=6 to /mnt/USBbackup/Kamstrup.autogen.00006.00 since 0001-01-01T00:00:00Z

ETC...….

2020/01/07 20:19:07 backing up db=Kamstrup rp=autogen shard=482 to /mnt/USBbackup/Kamstrup.autogen.00482.00 since 0001-01-01T00:00:00Z
2020/01/07 20:19:07 backing up db=Kamstrup rp=autogen shard=490 to /mnt/USBbackup/Kamstrup.autogen.00490.00 since 0001-01-01T00:00:00Z
2020/01/07 20:19:08 backup complete:
2020/01/07 20:19:08 	/mnt/USBbackup/20200107T191840Z.meta
2020/01/07 20:19:08 	/mnt/USBbackup/20200107T191840Z.s483.tar.gz

ETC....

2020/01/07 20:19:08 	/mnt/USBbackup/20200107T191840Z.s490.tar.gz
2020/01/07 20:19:08 	/mnt/USBbackup/20200107T191840Z.manifest
20200107T191840Z.manifest     20200107T191840Z.s186.tar.gz  20200107T191840Z.s274.tar.gz  20200107T191840Z.s370.tar.gz  20200107T191840Z.s466.tar.gz  20200107T191840Z.s58.tar.gz
20200107T191840Z.meta         20200107T191840Z.s18.tar.gz   20200107T191840Z.s282.tar.gz  20200107T191840Z.s378.tar.gz  20200107T191840Z.s474.tar.gz  20200107T191840Z.s66.tar.gz
20200107T191840Z.s106.tar.gz  20200107T191840Z.s194.tar.gz  20200107T191840Z.s290.tar.gz  20200107T191840Z.s386.tar.gz  20200107T191840Z.s482.tar.gz  20200107T191840Z.s6.tar.gz
20200107T191840Z.s10.tar.gz   20200107T191840Z.s202.tar.gz  20200107T191840Z.s298.tar.gz  20200107T191840Z.s394.tar.gz  20200107T191840Z.s483.tar.gz  20200107T191840Z.s74.tar.gz
20200107T191840Z.s114.tar.gz  20200107T191840Z.s210.tar.gz  20200107T191840Z.s306.tar.gz  20200107T191840Z.s402.tar.gz  20200107T191840Z.s484.tar.gz  20200107T191840Z.s82.tar.gz
20200107T191840Z.s122.tar.gz  20200107T191840Z.s218.tar.gz  20200107T191840Z.s314.tar.gz  20200107T191840Z.s410.tar.gz  20200107T191840Z.s485.tar.gz  20200107T191840Z.s90.tar.gz
20200107T191840Z.s130.tar.gz  20200107T191840Z.s226.tar.gz  20200107T191840Z.s322.tar.gz  20200107T191840Z.s418.tar.gz  20200107T191840Z.s486.tar.gz  20200107T191840Z.s98.tar.gz
20200107T191840Z.s138.tar.gz  20200107T191840Z.s234.tar.gz  20200107T191840Z.s330.tar.gz  20200107T191840Z.s426.tar.gz  20200107T191840Z.s487.tar.gz  grafana
20200107T191840Z.s146.tar.gz  20200107T191840Z.s242.tar.gz  20200107T191840Z.s338.tar.gz  20200107T191840Z.s42.tar.gz   20200107T191840Z.s488.tar.gz  Influxdb
20200107T191840Z.s154.tar.gz  20200107T191840Z.s250.tar.gz  20200107T191840Z.s346.tar.gz  20200107T191840Z.s434.tar.gz  20200107T191840Z.s489.tar.gz  lost+found
20200107T191840Z.s162.tar.gz  20200107T191840Z.s258.tar.gz  20200107T191840Z.s34.tar.gz   20200107T191840Z.s442.tar.gz  20200107T191840Z.s490.tar.gz
20200107T191840Z.s170.tar.gz  20200107T191840Z.s266.tar.gz  20200107T191840Z.s354.tar.gz  20200107T191840Z.s450.tar.gz  20200107T191840Z.s491.tar.gz
20200107T191840Z.s178.tar.gz  20200107T191840Z.s26.tar.gz   20200107T191840Z.s362.tar.gz  20200107T191840Z.s458.tar.gz  20200107T191840Z.s50.tar.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
fabstar81 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:35:
hi...ik heb wat temperatuursensors met 0-waardes soms. die wil ik verwijderen. in de webGUI moet dat met SHIFT in de grafieken maar dat is t*ring veel werk met 9 sensoren.

Kun je doen..
ff database downloaden
Bewerken
en uploaden

Ik zou eerst een kopie maken:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dylantje2 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:11:
[...]

Kun je doen..
ff database downloaden
Bewerken
en uploaden

Ik zou eerst een kopie maken:-)
is er iets van een online tool beschikbaar? of android app? ik heb niet de mogelijkheid iets op mijn windows laptop installeren (werk ding). of ik kan rechtstreeks inloggen op de rpi en dan de db bewerken. maar hoe...that's the question.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
fabstar81 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:15:
[...]

is er iets van een online tool beschikbaar? of android app? ik heb niet de mogelijkheid iets op mijn windows laptop installeren (werk ding). of ik kan rechtstreeks inloggen op de rpi en dan de db bewerken. maar hoe...that's the question.
Als je niet weet wat je doet..
Zou ik dat niet doen..
je DB zou heilig moeten zijn..
Als hem verprutst.....

Ik zou dan bij iemand ff langs gaan oid

sqlite expert free ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dylantje2, ik ben niet geheel onervaren. mijn kennis is gewoon wat roestig. laatste wat ik met sqlite heb gedaan is een repair van de database na een corrupte SD kaart.

ik wil eerst met een select de juiste gegevens boven water hebben. heb ik die eindelijk, kan ik een delete doen. dat doe ik allemaal op een kopie db totdat alles klopt.

eerst testen, daarna pas in de echte db uitvoeren.

heb trouwens ook 2 test temperatuursensoren waar de waardes van weg mogen mocht het niet lukken.

[ Voor 11% gewijzigd door fabstar81 op 07-01-2020 21:24 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
@Copitano Ja, dat is soms een heel gefiedel. Je zit nu met het probleem dat je als root een backup het gemaakt en dan als niet-root iets erbij probeert te zetten.
Probeer dit eens (uit het hoofd op een tablet, dus misschien een typo).
Overigens,
ls -la
toont je de rechten van bestanden en mappen...
Let op: we gaan bruut mappen verwijderen met rm. Zorg dus dat je 100% zeker in de juiste map zit en dat je goed kijkt wat er achter het rm commando staat. NOOIT
sudoko rm -rf / 
(sudoko = sudo, niet dat je per ongeluk knipt en plakt :) ), dan is je hele installatie pleite.
-rf betekent zoveel als: alles gewoon zonder pardon verwijderen vanaf de map die je aangeeft.

cd /mnt/USBbackup
ls -la
#zie je je Backups staan, ga dan verder. Zie je iets anders, stoppen en output van ls -la tonen
sudo rm -rf *
#echt NOOIT een /mapnaam in dat commando steken tenzij je 200% zeker weet wat je doet
ls -la
#alle backups zijn nu weg, map USBbackup is leeg
sudo chmod 755 .
mkdir influxdb
#als dat laatste commando goed ging kun je verder, anders output tonen van dat commando en
ls -la
influxd backup -portable /mnt/USBbackup/influxdb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Knielen schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:31:
[...]

code:
1
2
3
sqlite3 domoticz.db
pragma integrity_check;
.exit
Gecontroleerd, krijg ok eruit.

Het crashlog is echt niet te begrijpen. Is er iemand die dat kan lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copitano
Wiley99 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:26:
@Copitano Ja, dat is soms een heel gefiedel. Je zit nu met het probleem dat je als root een backup het gemaakt en dan als niet-root iets erbij probeert te zetten.
Probeer dit eens (uit het hoofd op een tablet, dus misschien een typo).
Overigens,
ls -la
toont je de rechten van bestanden en mappen...
Let op: we gaan bruut mappen verwijderen met rm. Zorg dus dat je 100% zeker in de juiste map zit en dat je goed kijkt wat er achter het rm commando staat. NOOIT
sudoko rm -rf / 
(sudoko = sudo, niet dat je per ongeluk knipt en plakt :) ), dan is je hele installatie pleite.
-rf betekent zoveel als: alles gewoon zonder pardon verwijderen vanaf de map die je aangeeft.

cd /mnt/USBbackup
ls -la
#zie je je Backups staan, ga dan verder. Zie je iets anders, stoppen en output van ls -la tonen
sudo rm -rf *
#echt NOOIT een /mapnaam in dat commando steken tenzij je 200% zeker weet wat je doet
ls -la
#alle backups zijn nu weg, map USBbackup is leeg
sudo chmod 755 .
mkdir influxdb
#als dat laatste commando goed ging kun je verder, anders output tonen van dat commando en
ls -la
influxd backup -portable /mnt/USBbackup/influxdb
Yep, ik zie de backup. Maar voordat ik begin, de backup staat dus ook in de map /media/pi/<UUID-VAN-DE-USB-STICK>. Krijgt die dezelfde schoonwas behandeling? en iets anders.... ja, mappen Grafana, Influxdb en lost+found???Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/0Ifx8Ae.jpg
pi@raspberrypi:/mnt/USBbackup $ ls -la
totaal 41912
drwxr-xr-x 5 root    root       4096 jan  7 20:19 .
drwxr-xr-x 3 root    root       4096 jan  6 22:31 ..
-rw------- 1 root    root      13292 jan  7 20:19 20200107T191840Z.manifest
-rw-r--r-- 1 root    root       2897 jan  7 20:18 20200107T191840Z.meta
-rw------- 1 root    root    1170207 jan  7 20:18 20200107T191840Z.s106.tar.gz

ETC......

-rw------- 1 root    root     540693 jan  7 20:18 20200107T191840Z.s90.tar.gz
-rw------- 1 root    root     969415 jan  7 20:18 20200107T191840Z.s98.tar.gz
drwxr-xr-x 4 grafana grafana    4096 jan  6 21:25 grafana
drwx------ 2 root    root       4096 jan  7 01:06 Influxdb
drwx------ 2 root    root      16384 jan  6 22:21 lost+found

De mappen grafana, Influxdb en lost+found zijn niet toegankelijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Copitano op 07-01-2020 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
Iemand ervaring met pihole Domotcz en de Xiaomi bridge...
Reset van hue en xiaomi :-(...

Als ik pihole aanzet loopt eea in de soep...
Pihole uit werkt alles prima.
Heb ip van de xiaomi al in whitelist gezet
Maar pihole aan, xiaomi bagger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
fabstar81 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:35:

Dat heb ik ook met regelmaat. Welke sensoren gebruik je?
Dit heb ik voornamelijk na een ervoor van de Pi of beter gezegd, na een herstart van de Domoticz service. Overigens komt het ook niet voor bij alle sensoren.

In de database kan maar het is niet zo eenvoudig heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
Copitano schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:00:
[...]

Yep, ik zie de backup. Maar voordat ik begin, de backup staat dus ook in de map /media/pi/<UUID-VAN-DE-USB-STICK>. Krijgt die dezelfde schoonwas behandeling? en iets anders.... ja, mappen Grafana, Influxdb en lost+found???[Afbeelding]
pi@raspberrypi:/mnt/USBbackup $ ls -la
totaal 41912
drwxr-xr-x 5 root    root       4096 jan  7 20:19 .
drwxr-xr-x 3 root    root       4096 jan  6 22:31 ..
-rw------- 1 root    root      13292 jan  7 20:19 20200107T191840Z.manifest
-rw-r--r-- 1 root    root       2897 jan  7 20:18 20200107T191840Z.meta
-rw------- 1 root    root    1170207 jan  7 20:18 20200107T191840Z.s106.tar.gz

ETC......

-rw------- 1 root    root     540693 jan  7 20:18 20200107T191840Z.s90.tar.gz
-rw------- 1 root    root     969415 jan  7 20:18 20200107T191840Z.s98.tar.gz
drwxr-xr-x 4 grafana grafana    4096 jan  6 21:25 grafana
drwx------ 2 root    root       4096 jan  7 01:06 Influxdb
drwx------ 2 root    root      16384 jan  6 22:21 lost+found

De mappen grafana, Influxdb en lost+found zijn niet toegankelijk.
Oh ja, niet gedacht aan de desktop die je draait. Als je daarop inlogt dan laadt hij USB sticks inderdaad in /media/pi. Als je niet inlogt op de desktop, dan de stick erin steekt en alleen via SSH (Putty ofzo) ernaartoe gaat dan is /media/pi/... er niet.
En ja, beide worden gewist, het zijn feitelijk gewoon twee 'ingangen' naar dezelfde plek.
Je ziet in je ls -la mooi dat de map Influxdb alleen voor root lees (r), schrijf (w) en uitvoer (x) rechten heeft. De tweede set van 3 is voor de groep, de derde set van 3 voor 'wereld' of iedereen. Die mogen niets (want een -).
Ik twijfel nu even of chmod 755 wel goed is. Als je dan een fout krijgt bij het maken van de map (mkdir influxdb) doe dan chmod 777 op die plek die ik eerder noemde. Dat corrigeren we later wel (makkelijker dan ook nog met eigenaarschap in de weer gaan)

Ik ga nu :z , morgen meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Copitano
@Wiley99 Met iets anders bedoelde je niet de mappen grafana, Influxdb en lost+found? Dan kan ik alvast opschonen. Over de rechten heb ik nog dit gevonden.

[ Voor 36% gewijzigd door Copitano op 07-01-2020 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
PappleD schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:40:
Mede domoticz eigenaren.

Sinds de kerst zit ik te klooien met 1 van mijn dimmers (fibaro). Ik heb geschakelde verlichting in de huiskamer met gecombineerd vermogen van 70 watt.
Dit heeft altijd goed gewerkt, tijdens de kerst uitgebreid met kerst verlichting (op zelfde schakelaar van 5 watt)

Dit is mijn log:
2020-01-07 18:35:55.282 Status: User: Admin initiated a switch command (189/Woonkamer/On)
2020-01-07 18:35:57.876 (Razberry Module) General/Alarm (Alarm Type: Power Management 8 (0x08))

Had je dezelfde lampen voorheen ook aangesloten?
Verschillende typen lampen hebben een andere manier van dimmen (fase-aansnijding, fase-aansnijding, etc) ik vraag me af of twee verschillende lampen op een dimmer tot een goed resultaat leidt.

Als het voorheen ook werkt zou dat nu natuurlijk ook zo moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kan iemand mij vertellen waarom dit niet werkt?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
if [ -d "/sys/bus/w1/devices/28-000004e09c32/w1_slave" ]
then
TEMP=$(cat /sys/bus/w1/devices/28-000004e09c32/w1_slave | grep -E -o ".{0,0}t=.$
VAR=$(echo "scale=2; $TEMP/1000" | bc)
if [ $VAR -gt 0 ]
then
curl --connect-timeout 60 "http://192.168.69.200:8080/json.htm?type=command&par$
echo $VAR
fi
fi

ik wil alleen een waarde naar domoticz sturen als EN de map er is (en dus de sensor herkend is) EN de waarde NIET 0 is (of groter dan 0, of 1)
Peutpeut schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:45:
[...]

Dat heb ik ook met regelmaat. Welke sensoren gebruik je?
Dit heb ik voornamelijk na een ervoor van de Pi of beter gezegd, na een herstart van de Domoticz service. Overigens komt het ook niet voor bij alle sensoren.

In de database kan maar het is niet zo eenvoudig heb ik gemerkt.
ik maak gebruik van ds18b20 sensoren.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PappleD
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-09 07:09
Peutpeut schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:17:
[...]

Had je dezelfde lampen voorheen ook aangesloten?
Verschillende typen lampen hebben een andere manier van dimmen (fase-aansnijding, fase-aansnijding, etc) ik vraag me af of twee verschillende lampen op een dimmer tot een goed resultaat leidt.

Als het voorheen ook werkt zou dat nu natuurlijk ook zo moeten zijn.
B
Peutpeut bedankt voor je reactie!

Voor de kerst zat exact dezelfde configuratie en werkte het wel.
Net een ander lampje geprobeerd ipv de 70 watt bol en alleen die aangesloten. Zelfde resultaat.

Vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Matis schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:45:
[...]

Wie weet, ik in ieder geval niet. Bij mijn gingen overigens alle grafieken (elektra, temperatuur etc) heel traag.
Op m'n iPhone van de baas heb ik nergens last van gek genoeg... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
Tsja.. Weer een lastige...
Voor de sripters..

Vraagje voor se scripters..

Werkt weken/maanden..
Plots niet meer..Heel soms moet ik een aanpassing doen om de teller goed te zetten..
Tijd en text sensor aanpassen
Na een update van laatst weigert deze dienst:
[ of ik heb een typo:-(

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
return {
    on = { 
          timer = { "every day at 23:56" }
             }, execute = function(domoticz)

local warmtePomp = domoticz.devices(11919)
        local textSensor = domoticz.devices(12307)

local currentValue = textSensor.text
        local verbruik = warmtePomp.counterToday / 2     -- * 500

local totalen = currentValue + verbruik

textSensor.updateText(totalen)
        domoticz.log("Verbruik aangepast naar "..totalen)
        -- script in LUA scrips upload deze sensor om hem gelijk te zetten hieronder aanpassen
             --textSensor.updateText('755,58') --05-01-2020 teller reset of update ff streepjes weg tijd aanpassen en op 0 of op laatste meting in mindergas

end
}

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/34d7LdX/Screen-Shot462.png

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9GQJXZt/Screen-Shot463.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Dylantje2 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 07:42:
Tsja.. Weer een lastige...
Voor de sripters..

Vraagje voor se scripters..

Werkt weken/maanden..
Plots niet meer..Heel soms moet ik een aanpassing doen om de teller goed te zetten..
Tijd en text sensor aanpassen
Na een update van laatst weigert deze dienst:
[ of ik heb een typo:-(

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens mij probeer je nu tekst op te tellen bij een waarde, klopt dat? Dit gaat meestal wel goed, maar soms ook niet. Volgens mij moet je eerst je CurrentValue omzetten naar een getal en dan bij elkaar optellen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
return {
    on = { 
          timer = { "every day at 23:56" }
             }, execute = function(domoticz)

local warmtePomp = domoticz.devices(11919)
        local textSensor = domoticz.devices(12307)

local currentValue = tonumber(textSensor.text)
        local verbruik = warmtePomp.counterToday / 2     -- * 500

local totalen = currentValue + verbruik

textSensor.updateText(totalen)
        domoticz.log("Verbruik aangepast naar "..totalen)
        -- script in LUA scrips upload deze sensor om hem gelijk te zetten hieronder aanpassen
             --textSensor.updateText('755,58') --05-01-2020 teller reset of update ff streepjes weg tijd aanpassen en op 0 of op laatste meting in mindergas

end
}

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 09-01-2020 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJVR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 18:33

MJVR

This rent is for space!

Ik heb een geroote Toon. Alleen een probleem met het uitlezen van het electra verbruik van de Toon in Domoticz. De scripts die elders zijn te vinden op internet gaan uit van een 'slimme meter'. Ik heb echter een anologe meter waarbij er door de meetmodule in de meterkast puur het verbruik wordt aangegeven en in de basis geen onderscheid wordt gemaakt in hoog en laag tarief. In de Toon zelf wordt dat wel goed verwerkt maar ik heb nergens kunnen vinden hoe dat 'gescheiden' kan worden uitgelezen door Domoticz.

Ik heb daarom het (basis) script aangepast waarbij er tussen 23.00u en 7.00u de uitgelezen waarde wordt weggeschreven naar het laagtarief, hetzelfde geldt voor het weekend en feestdagen. Onderstaand een passage uit het script. Ter info: switch 258 is een schakelaar die 'On' is op feestdagen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
  -- http://IP_TOON/hdrv_zwave?action=getDevices.json 
        local handle4 = assert(io.popen(string.format('curl http://%s/hdrv_zwave?action=getDevices.json', ToonIP)))
        local GasPowerInfo = handle4:read('*all')
        handle4:close()

-- JSON data from Toon contains a extra "." which should not be there.
        GasPowerInfo = string.gsub(GasPowerInfo, "dev_10.", "dev_10")
        GasPowerInfo = string.gsub(GasPowerInfo, "dev_10:", "dev_10\":")

local jsonGasPower = json:decode(GasPowerInfo)

-- domoticz.log(jsonGasPower)
        local CurrentGasFlow = tonumber(jsonGasPower.dev_101.CurrentGasFlow)
        local CurrentGasQuantity = tonumber(jsonGasPower.dev_101.CurrentGasQuantity)
        local CurrentElectricityDeliveredLaag = 0
        local CurrentElectricityDeliveredHoog = 0
        local CurrentGasDelivered = 0
        local totalDeliveredGas = 0
        local totalDeliveredPower = 0

if day == 0 or day == 6 or (domoticz.devices(258).state == 'On') or (domoticz.time.hour >= 23) or (domoticz.time.hour < 7) then
            local CurrentElectricityFlowLaag = tonumber(jsonGasPower.dev_102.CurrentElectricityFlow)
            local CurrentElectricityQuantityLaag = tonumber(jsonGasPower.dev_102.CurrentElectricityQuantity)
            local CurrentElectricityFlowHoog = 0
            local CurrentElectricityQuantityHoog = 0

else
            local CurrentElectricityFlowHoog = tonumber(jsonGasPower.dev_102.CurrentElectricityFlow)
            local CurrentElectricityQuantityHoog = tonumber(jsonGasPower.dev_102.CurrentElectricityQuantity)
            CurrentElectricityFlowLaag = 0               
            CurrentElectricityQuantityLaag = 0
        end

local CurrentElectricityQuantity = CurrentElectricityFlowHoog + CurrentElectricityFlowLaag

domoticz.devices(P1SmartMeterPower).updateP1(CurrentElectricityQuantityLaag, CurrentElectricityQuantityHoog, CurrentElectricityDeliveredLaag, CurrentElectricityDeliveredHoog, CurrentElectricityQuantity, totalDeliveredPower).silent()
        domoticz.devices(P1SmartMeterGas1).updateGas(CurrentGasQuantity,CurrentGasDelivered,CurrentGasFlow,totalDeliveredGas).silent()

Op zich werkt het goed alleen om 7.00u en 23.00u op werkdagen wordt er enorm dagverbruik doorgegeven aan Domoticz. Kortgezegd gaat het goed in het weekend en op feestdagen en toont Domoticz het juiste dagverbruik bij electra. Maar op werkdagen heb ik dagverbruik van 90 kWh tot 200 kWh. Het verschilt per dag.

Het gaat echt mis op de schakelmomenten (dus om 7.00u en 23.00u). Tot 7.00u toont Domoticz het juiste dagverbruik maar om 7.01u schiet deze naar een hoge waarde en om 23.01u naar een nog hogere waarde.

Het betreft dus alleen het dagverbruik van electra. Het momentane gebruik gaat wel goed en gasverbruik klopt ook.

Iemand een idee of ik een denkfout maak of dat er een fout in het script zit?

2 x de helft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik zou graag wat hulp willen krijgen met het maken van een dventz script;

Ik heb de hardware plugin: WLED (https://github.com/frustreermeneer/domoticz-wled-plugin) toegevoegd, deze maakt dan een x-aantal devices aan, waaronder:
1: color & brigtness (hiermee zet je hem aan/ uit, kleur kiezen en dimmen)
2: Effects: hiermee kan je de effecten kiezen (zijn er op dit moment stuk of 88)
de andere zijn op dit moment niet van belang.

Alles werkt wanneer ik handmatig via de selectors iets wijzig, zoals van effect veranderen. Nu wil ik via een script, op bepaalde tijden bij een bepaalde gebeurtenis een bepaald effect laten afspelen. Als test heb ik een simpel blockly gemaakt hiervoor:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/JBJk5vd/WLED-blockly.jpg

Nu wordt het wel geschakeld, maar krijg ik niet het gewenst effect, het effect wat is schakelt ie gewoon waar ie als laatste op stond. Er zijn ook zoveel effecten, maar het % kan 'maar' tot 100 pocent, ook op de 20%, schakelt ie niet wat ie als effect zou moeten schakelen. Ik denk dat het met blockly gewoon niet werkt, maar hiervoor een dventz script gebruikt zou moeten worden. Iemand die mij een opzet kan geven hiervoor?

De effecten welke er zijn als voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/2Z175ML/WLED-effecten-apparaat1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/h7TFzsf/WLED-effecten-apparaat2.jpg

Bijvoorbeeld zou ik tusen 1800 en 2300 uur wanneer 1e etage motion sensor aan is , het effect glitter willen, tussen 2301 en 07.00 uur het effect blink en tussen 07.01 en 10.00 uur het effect meteor. Dit allemaal voor 2 minuten, daarna moet het weer uit.

[ Voor 8% gewijzigd door vwtune op 08-01-2020 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
Wie kan mij helpen met een dzvent script
wat ik wil is een delta t uitrekenen van 2 sensoren, dit is geen probleem, en werk goed.
ik heb nu de trigger staan op een sensor, deze word elke minuut geupdate, dus het script loopt elke minuut.
nu hoeft dit niet, ik wil het script eigenlijk alleen laten lopen, als de pomp draait, en dan elke minuut.
alleen hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?
ik heb nu dit :

code:
1
2
3
4
5
6
7
on = {
         timer = { 'every 1 minutes' },
       devices = { '154' }
    },

local pomp = domoticz.devices(154)

alleen werkt dit niet, als de pomp 1 keer getriggerd is, blijft het script lopen.
heb dit nu als script:
code:
1
2
3
4
    if (pomp.state == 'On') then 
        local calculate = domoticz.utils.round(inTempcv.temperature - outTempcv.temperature, '1') 

deltacv.updateTemperature(calculate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hendrik12345678 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:11:
wat ik wil is een delta t uitrekenen van 2 sensoren, dit is geen probleem, en werk goed.
ik heb nu de trigger staan op een sensor, deze word elke minuut geupdate, dus het script loopt elke minuut.
nu hoeft dit niet, ik wil het script eigenlijk alleen laten lopen, als de pomp draait, en dan elke minuut.
ik heb nu dit :

code:
1
2
3
4
5
6
7
on = {
       devices = { '154' }
    },

alleen werkt dit niet, als de pomp 1 keer getriggerd is, blijft het script lopen.
heb dit nu als script:
code:
1
2
3
4
        local calculate = domoticz.utils.round(inTempcv.temperature - outTempcv.temperature, '1') 

code:
1

Je zou dit kunnen proberen:

code:
1
if(device.isTimer and pomp.state == 'On') then

Op deze manier loopt het script elke minuut als je pomp status aan is :+

@vwtune ik ken Blocky verder niet, maar zou het kunnen zijn dat level niet de juiste waarde is? Want die gebruik je voor een dimmer lijkt me?

[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 08-01-2020 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Toppe schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:21:
[...]

@vwtune ik ken Blocky verder niet, maar zou het kunnen zijn dat level niet de juiste waarde is? Want die gebruik je voor een dimmer lijkt me?
Als ik in device kijk, dan zie ik toch wel level waardes, zie ook het plaatje in mijn post.
zie ook:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xKk9x3p/WLED-effect.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HXxDW0C/WLED-effecten.jpg

En dan blijft nog mijn hulpvraag over om het ipv een blockly in een dvenzt sscript te krijgen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:28
@hendrik12345678 Waarom heb je het device in de on = { staan, als je toch elke minuut triggert?

Ik neem aan dat wij maar een stukje van je script zien, want wat is anders inTempcv etc. ?
Ook ken ik het niet om na local een bewerking te doen.
Local gebruik ik om in een variabele een device te stoppen en daar vervolgens een bewerking op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb nu dit :

code:
1
2
3
4
5
6
7
on = {
       devices = { '154' }
    },

heb dit nu als script:
code:
1
2
3
4

geen dzVents, maar lua geloof ik:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
-- Bereken deltaT van CV
function Round(num, idp)
   return tonumber(string.format("%." ..(idp or 0).. "f", num))
end

-- Variables
local iIDX          = 542                                   -- IDX van DeltaT device
local var_aanvoer   = 'OTGW: Control Setpoint'              -- CV aanvoertemperatuur
local var_retour    = 'OTGW: Return Water Temperature'      -- CV retourtemperatuur
local ch_active     = 'OTGW: CH active'                     -- Device CV actief of niet

local CVaanvoer     = otherdevices_temperature[var_aanvoer]
local CVretour      = otherdevices_temperature[var_retour]

commandArray = {}

if (otherdevices[ch_active] == "On" and CVaanvoer > 6) then
    deltat      = CVaanvoer - CVretour
    deltat      = Round(deltat, 1)
    print("De DeltaT tussen CV aanvoertemperatuur en CV retourtemperatuur = " .. deltat .. "°C")
    commandArray['UpdateDevice'] = ''..iIDX..'|0|'..deltat..''   
else
    deltat = 0
    commandArray['UpdateDevice'] = ''..iIDX..'|0|'..deltat..''
    print("Ketel draait niet => DeltaT = 0°C")
end 

return commandArray

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Toppe schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:22:
[...]

Is er in blocky niets iets als "select"?
Geen idee wat je daarmee bedoeld, maar ik wil dat hele blockly in een dventz script hebben, wellicht schakelt ie dan wel zoals het zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
DjAntoon schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:17:
@hendrik12345678 Waarom heb je het device in de on = { staan, als je toch elke minuut triggert?

Ik neem aan dat wij maar een stukje van je script zien, want wat is anders inTempcv etc. ?
Ook ken ik het niet om na local een bewerking te doen.
Local gebruik ik om in een variabele een device te stoppen en daar vervolgens een bewerking op te doen.
daar wil ik hem mee activeren, dus als dat device aan is, dat hij dan elke minuut een meting doet
inTempcv is een tempratuurvoeler, samen met nog eentje gebruik ik deze om het verschil te berekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nog maar keertje, hopelijk heeft iemand antwoord.

deze code wordt niet uitgevoerd op de e.o.a. manier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
   then
   TEMP=$(cat /sys/bus/w1/devices/28-000004e09c32/w1_slave | grep -E -o ".{0,0}t=.$
   if [ $VAR -gt 0 ]
      then
      curl --connect-timeout 60 "http://192.168.69.200:8080/json.htm?type=command&par$
      echo $VAR
   fi
fi

de map bestaat, de sensor wordt dus herkend en de gerapporteerde sensor geeft 37,93 graden als ik hem uitlees of in een ander script gebruik zonder de "if [ $VAR -gt 0 ]" aanpassingen.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:28
hendrik12345678 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:50:
[...]

daar wil ik hem mee activeren, dus als dat device aan is, dat hij dan elke minuut een meting doet
inTempcv is een tempratuurvoeler, samen met nog eentje gebruik ik deze om het verschil te berekenen
Dat hoeft niet, want je activeert het script al elke minuut. Nu kun/zul je meerdere triggers binnen 1 minuut krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fabstar81 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:06:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
   then
   if [ $VAR -gt 0 ]
      then
      echo $VAR
   fi
fi

de map bestaat, de sensor wordt dus herkend en de gerapporteerde sensor geeft 37,93 graden als ik hem uitlees of in een ander script gebruik zonder de "if [ $VAR -gt 0 ]" aanpassingen.
Ik zou kijken of de map uberhaupth wel bestaat voordat je gaat kijken naar de waarde van $VAR

Het antwoord op je vraag kan je sowieso wel hier vinden.

[ Voor 28% gewijzigd door Toppe op 08-01-2020 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:44:
[...]

Ik zou kijken of de map uberhaupth wel bestaat voordat je gaat kijken naar de waarde van $VAR

Het antwoord op je vraag kan je sowieso wel hier vinden.
dat dacht ik dus ook. Alleen als de sensor eruit ligt, blijkt toch er een 0 te worden gerapporteerd. Misschien kan dit alleen als dit direct na de check van de map gebeurt en de sensor vliegt er dan uit.

gevolg is in ieder geval dat er een 0 naar domoticz gaat en vervolgens elke 5 minuten een 0 wordt weggeschreven in de database.

ik wil dus een extra check, na de map check dat er nooit een 0 naar domoticz wordt gestuurd.

de eerste regel in het script (voor het gemak maar van 1 sensor) is of de map bestaat.

[ Voor 18% gewijzigd door fabstar81 op 08-01-2020 15:07 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 14:06
fabstar81 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:06:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
   then
   if [ $VAR -gt 0 ]
      then
      echo $VAR
   fi
fi

Zo te lezen ben je teruggevallen op een eerdere versie van je script? Eerder vroeg je dit ook al :) :

tsjoender in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 4"

Verder valt me op dat regel drie een haakje mist aan het eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tsjoender schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:17:
[...]

Zo te lezen ben je teruggevallen op een eerdere versie van je script? Eerder vroeg je dit ook al :) :

tsjoender in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 4"

Verder valt me op dat regel drie een haakje mist aan het eind.
krijg nou tieten. ik ben blij dat er mensen zijn die slimmer zijn dan ik :+

inderdaad blijkt dat op mijn laptop nog het oude script staat zonder de -d te vervangen door -f.

ook nu deed dit weer de truc :)

verdorie.... |:(

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Laatst online: 21:40
PappleD schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:40:
Mede domoticz eigenaren.

Dit is mijn log:

Even er vanuitgaande dat je een dimmer2 hebt:
- Heb je al een forced auto-calibration uitgevoerd? (parameter 13 in 't nodes tabblad bij de Z-wave hardware set-up)
- Ik zie een "Alarm type: Power Management 0x08" in je log, Hoe staan parameter 39 (power limit/overload protection) en anders parameter 15 en 16 (burnt out bulb detection, deze kan je even op 0 zetten om te testen)? Ik vermoed dat de "overload protection" feature wordt getriggered, al dan niet door het verwijderen van de kerstverlichting

[ Voor 4% gewijzigd door RonJ op 08-01-2020 16:01 ]

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de volledigheid, hierbij het nieuwe script dan. Misschien heeft iemand er wat aan die ook DS18B20 sensoren gebruikt/wil gebruiken en niet altijd een even stabiele sensorherkenning heeft:
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
# Temperatuur - ZB koudwater in
if [ -f "/sys/bus/w1/devices/28-01143b8e6caa/w1_slave" ] 
    then
    TEMP=$(cat /sys/bus/w1/devices/28-01143b8e6caa/w1_slave | grep -E -o ".{0,0}t=.{0,5}" | cut -c 3-)
    if [ $VAR > 0 ]
        then
        curl --connect-timeout 60 "http://192.168.69.200:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=709&nvalue=0&svalue=$VAR"
        echo $VAR
    fi
fi

# Temperatuur - ZB midden
if [ -f "/sys/bus/w1/devices/28-01143b7a42aa/w1_slave" ] 
then
    TEMP=$(cat /sys/bus/w1/devices/28-01143b7a42aa/w1_slave | grep -E -o ".{0,0}t=.{0,5}" | cut -c 3-)
    if [ $VAR > 0 ]
        then
        curl --connect-timeout 60 "http://192.168.69.200:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=707&nvalue=0&svalue=$VAR"
        echo $VAR
    fi
fi

# Temperatuur - ZB boven
if [ -f "/sys/bus/w1/devices/28-01143b8984aa/w1_slave" ] 
    then
    TEMP=$(cat /sys/bus/w1/devices/28-01143b8984aa/w1_slave | grep -E -o ".{0,0}t=.{0,5}" | cut -c 3-)
    if [ $VAR > 0 ]
        then
        curl --connect-timeout 60 "http://192.168.69.200:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=708&nvalue=0&svalue=$VAR"                               
        echo $VAR
    fi
fi

# Temperatuur - ZB koudwater uit
if [ -f "/sys/bus/w1/devices/28-01143bf2f4aa/w1_slave" ] 
    then
    TEMP=$(cat /sys/bus/w1/devices/28-01143bf2f4aa/w1_slave | grep -E -o ".{0,0}t=.{0,5}" | cut -c 3-)
    if [ $VAR > 0 ]
        then
        curl --connect-timeout 60 "http://192.168.69.200:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=713&nvalue=0&svalue=$VAR"
        echo $VAR
    fi
fi

# Temperatuur - e-boiler uit
if [ -f "/sys/bus/w1/devices/28-000004e09c32/w1_slave" ]
    then
    TEMP=$(cat /sys/bus/w1/devices/28-000004e09c32/w1_slave | grep -E -o ".{0,0}t=.{0,5}" | cut -c 3-)
    if [ $VAR > 0 ]
        then
        curl --connect-timeout 60 "http://192.168.69.200:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=689&nvalue=0&svalue=$VAR"
        echo $VAR
    fi
fi

# Temperatuur - ZB retour in
if [ -f "/sys/bus/w1/devices/28-01143b9b60aa/w1_slave" ] 
    then
    TEMP=$(cat /sys/bus/w1/devices/28-01143b9b60aa/w1_slave | grep -E -o ".{0,0}t=.{0,5}" | cut -c 3-)
    if [ $VAR > 0 ]
        then
        curl --connect-timeout 60 "http://192.168.69.200:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=711&nvalue=0&svalue=$VAR"
        echo $VAR
    fi
fi

# Temperatuur - ZB retour uit
if [ -f "/sys/bus/w1/devices/28-01143ba404aa/w1_slave" ] 
    then
    TEMP=$(cat /sys/bus/w1/devices/28-01143ba404aa/w1_slave | grep -E -o ".{0,0}t=.{0,5}" | cut -c 3-)
    if [ $VAR > 0 ]
        then
        curl --connect-timeout 60 "http://192.168.69.200:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=712&nvalue=0&svalue=$VAR"
        echo $VAR
    fi
fi

# Temperatuur - temp4
if [ -f "/sys/bus/w1/devices/28-01143b9939aa/w1_slave" ] 
    then
    TEMP=$(cat /sys/bus/w1/devices/28-01143b9939aa/w1_slave | grep -E -o ".{0,0}t=.{0,5}" | cut -c 3-)
    if [ $VAR > 0 ]
        then
        curl --connect-timeout 60 "http://192.168.69.200:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=710&nvalue=0&svalue=$VAR"
        echo $VAR
    fi
fi

# Temperatuur - temp8
if [ -f "/sys/bus/w1/devices/28-01143bed48aa/w1_slave" ] 
    then
    TEMP=$(cat /sys/bus/w1/devices/28-01143bed48aa/w1_slave | grep -E -o ".{0,0}t=.{0,5}" | cut -c 3-)
    if [ $VAR > 0 ]
        then
        curl --connect-timeout 60 "http://192.168.69.200:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=714&nvalue=0&svalue=$VAR"
        echo $VAR
    fi
fi

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
vwtune schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:45:
Ik zou graag wat hulp willen krijgen met het maken van een dventz script;

Ik heb de hardware plugin: WLED (https://github.com/frustreermeneer/domoticz-wled-plugin) toegevoegd, deze maakt dan een x-aantal devices aan, waaronder:
1: color & brigtness (hiermee zet je hem aan/ uit, kleur kiezen en dimmen)
2: Effects: hiermee kan je de effecten kiezen (zijn er op dit moment stuk of 88)
de andere zijn op dit moment niet van belang.

De effecten welke er zijn als voorbeeld:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Bijvoorbeeld zou ik tusen 1800 en 2300 uur wanneer 1e etage motion sensor aan is , het effect glitter willen, tussen 2301 en 07.00 uur het effect blink en tussen 07.01 en 10.00 uur het effect meteor. Dit allemaal voor 2 minuten, daarna moet het weer uit.
Volgens mij is dit precies wat je zoekt: Ik heb mijn bestaande HBS script een beetje aangepast.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
--Date: 08-01-2020
--Last update: 
--Changelog:
--Source: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/61117054#61117054
--Description: 

--Declarations
local MotionNum       = 191 -- MotionSensor

return {
    on = {
        devices = {
            MotionNum  -- Motion Sensor
        }
    },
        --Declarations
        local Light     = domoticz.devices(254) --Lampen
        local Motion      = domoticz.devices(MotionNum) -- Motion Sensor

--Function
        if (Motion.active) then -- Motion On
            if (CurrentTime.matchesRule('between 18:00 and 23:00')) then
                Light.switchSelector(30) --Select the right mode
                Light.switchSelector(0).afterMin(2)     
            elseif (CurrentTime.matchesRule('between 23:01 and 07:00')) then
                Light.switchSelector(40) --Select the right mode
            elseif (CurrentTime.matchesRule('between 18:00 and 23:00')) then
                    --etc
            end
        else -- Motion off
            Light.switchSelector(0) --Light Off
        end
    end
}

Weet alleen niet 100% zeker of het volgende gaat werken:
code:
1
2

Maar dat is een kwestie van even uittesten.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 08-01-2020 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
toen ik al die herhalingen zag in mijn script dacht ik ook, dat moet met loopje kunnen. Maar laten we niet te ingewikkeld doen. Ik vind dit al heel wat! haha

en het werkt.... dat wel :+

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Volgens mij kan dat niet. Timer en devices kan je alleen andersom combineren. Alleen kijken naar device binnen een bepaalde tijd bijv.

Edit: Tevens schiet je er weinig mee op volgens dit topic.
Toppe schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:21:
code:
1

Je zou dit kunnen proberen:

code:
1
if(device.isTimer and pomp.state == 'On') then

Op deze manier loopt het script elke minuut als je pomp status aan is :+
Op die manier loopt het script nog steeds elke minuut, maar wordt alleen de berekening uitgevoerd op de timer en wanneer 'On'. Kortom dan voert hij het script alleen nog maar uit wanneer het script getriggert is op de tijd, in plaats van op het device. Kortom dat is exact hetzelfde als gewoon het 'device' verwijderen uit de 'On' sectie.

[ Voor 53% gewijzigd door rens-br op 08-01-2020 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
rens-br schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:01:
[...]

Volgens mij is dit precies wat je zoekt: Ik heb mijn bestaande HBS script een beetje aangepast.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
--Date: 08-01-2020
--Last update: 
--Changelog:
--Source: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/61117054#61117054
--Description: 

--Declarations
local MotionNum       = 191 -- MotionSensor

return {
    on = {
        devices = {
            MotionNum  -- Motion Sensor
        }
    },
        --Declarations
        local Light     = domoticz.devices(254) --Lampen
        local Motion      = domoticz.devices(MotionNum) -- Motion Sensor

--Function
        if (Motion.active) then -- Motion On
            if (CurrentTime.matchesRule('between 18:00 and 23:00')) then
            elseif (CurrentTime.matchesRule('between 23:01 and 07:00')) then
                Light.switchSelector(40) --Select the right mode
            elseif (CurrentTime.matchesRule('between 18:00 and 23:00')) then
                    --etc
            end
        else -- Motion off
            Light.switchSelector(0) --Light Off
        end
    end
}

Weet alleen niet 100% zeker of het volgende gaat werken:
code:
1
2

Maar dat is een kwestie van even uittesten.
Thanks! Ik kan hem vanavond pas uittesten wanneer ik thuis ben, maar meteen al wel een vraagje: Ik zie nergens dat de device zelf ingeschakeld wordt? Alleen dat de light.switch selector een andere mode instelt? Door alleen een mode te selecteren gaat het apparaat zelf niet aan, dat gaat via een ander device. Of zie ik het verkeerd?

Deze twee moeten dus worden geschakeld:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8DHYWqZ/WLED-color-brightness.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xKk9x3p/WLED-effect.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door vwtune op 08-01-2020 16:21 ]

Pagina: 1 ... 70 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Scripts/code graag tussen ~[code] ~[/code] tags voor de leesbaarheid.
  • dzVents vragen? Lees eerst even de wiki door!
  • Lees ook de openingspost door!
  • Sommige vragen kunnen opgelost worden door zelf even Google te gebruiken, probeer dat eerst voordat je een vraag hier stelt!