Domoticz - open source domotica systeem - deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 112 Laatste
Acties:
  • 572.585 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:14
vuurtjih schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:58:
[...]

Waarom wil je perse weten of de lamp uit is? Je kan hem in principe ook gewoon "aan" laten sturen als het >20.32.

Dit kan ook zonder een blockly trouwens, door middel van een timer te zetten bij de schakelaar.
Ik heb de time check er tussenuit gehaald. Werkt helaas nog steeds niet. Terug naar de tekentafel dan maar. ;)
Lijkt me wel leuk om via Blocky verder te gaan om het huis verder te automatiseren. Dit leek me een mooie start. :9

In C# check ik vaak eerst voordat ik het programma iets laat doen. Vandaar de time check. :)

Edit: ik zie het al:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6CIW5aG5l5SgYQOHn7TlD0pu/full.png 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Ryan_ op 10-12-2018 21:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Ryan_ schreef op maandag 10 december 2018 @ 21:09:
[...]

Ik heb de time check er tussenuit gehaald. Werkt helaas nog steeds niet. Terug naar de tekentafel dan maar. ;)
Lijkt me wel leuk om via Blocky verder te gaan om het huis verder te automatiseren. Dit leek me een mooie start. :9

In C# check ik vaak eerst voordat ik het programma iets laat doen. Vandaar de time check. :)

Edit: ik zie het al:
[Afbeelding] 8)7
Welke timezone zit jij Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/852c4c1983ad702137d3a218498f26e0.png :+

Is het nu gelukt?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryan_
vuurtjih schreef op maandag 10 december 2018 @ 21:16:
[...]

Welke timezone zit jij [Afbeelding] :+

Is het nu gelukt?
Ja, de Raspberry stond nog op een andere timezone. Zojuist aangepast naar Amsterdam en de lamp sprong gelijk aan. _/-\o_

Bedankt voor jullie hulp! Nu nog meer leuke Blockly's schrijven. :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-05 10:53
vuurtjih schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:19:
[...]

Hoe heb je deze scenes gemaakt? Wil via een blockly m'n Yeelight Bulb (en toekomstig de strip) van kleur doen veranderen, maar kan de optie daarvoor niet vinden.

[...]

Nee, je moet je eerste If_Do veranderen in degene met het tandwiel. Dan kan je de Else_Ifs eronder slepen.
In Domotiicz bij de tab Groepen een groep/scene aanmaken .
De scene een naam geven, BV strip rood.
De Kleur instellen en het niveau instellen

Save deze ,
bij de instellingen meer opties naar gebeurtenissen
Bij de devices staat je scene bij scenes, welke je dan in je blocky kan toevoegen

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Toppe schreef op maandag 10 december 2018 @ 21:36:
[...]

Misschien slim om er een RTC op aan te sluiten... ;)
Goede tip! Misschien wel een goed idee inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Randy-
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-08-2024
Maar verder zijn er geen fouten?

Ik heb de If_Do veranderd voor die met het tandwiel maar kan nergens de Else_Ifs eronder slepen.

Server: Dell PowerEdge R730, 2x Intel Xeon 2640v3, 384gb ddr4 Ram. Nas: Synology, RS815+, 10TB opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:03

DizzyWeb

Ondertiteld

-Randy- schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:37:
[...]

Ik heb de If_Do veranderd voor die met het tandwiel maar kan nergens de Else_Ifs eronder slepen.
Volgens mij kan je nog steeds geen nested if's gebruiken in Domoticz. Als je dat perse nodig hebt, zal je moeten scripten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
-Randy- schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:37:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/1a96abe239b6ae13789e909f9a8ab8ab.png

1. Klik op het tandwiel
2. Sleep de elsif onder de if (linksboven naar rechtsboven)
3. Tadaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-05 18:57
Lizard schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 22:43:
[...]
Ik zag dat de pull request gisteren gemerged is. Hoe nu verder? Werken de standaard docker images nu ook? Of eventueel de hosted?
Bij de hosted versie zie ik dit in de log staan:
code:
1
 2018-12-08 22:42:25.112 Error: (gBridge) No transport, write directive to 'mqtt.gbridge.kappelt.net' ignored.
Aan support voor hosted versie wordt gewerkt, samen met Peter Kappelt aan het debuggen geweest en het is een probleem met de mosquitto versie icm de authenticatie: https://github.com/jpmens/mosquitto-auth-plug/issues/356. Ik verwacht deze week een oplossing.

De pull request is inderdaad gemerged en staat nu ook live. De docker images, in elk geval de reguliere (voor ARM weet ik niet), zijn volgens mij geupdate en zouden nu ook moeten werken met de plugin.

Heb je de local setup al aan de praat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-05 14:53
thecompany schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:55:
[...]

Aan support voor hosted versie wordt gewerkt, samen met Peter Kappelt aan het debuggen geweest en het is een probleem met de mosquitto versie icm de authenticatie: https://github.com/jpmens/mosquitto-auth-plug/issues/356. Ik verwacht deze week een oplossing.

De pull request is inderdaad gemerged en staat nu ook live. De docker images, in elk geval de reguliere (voor ARM weet ik niet), zijn volgens mij geupdate en zouden nu ook moeten werken met de plugin.

Heb je de local setup al aan de praat?
Ik heb met de local setup gewacht totdat ik zeker wist of de docker images bijgewerkt zijn. Dus ben ik bezig geweest om dit met de hosted versie aan de praat te krijgen. Bijna alles werkt daarvan, behalve het aan/uitzetten van lampen via Google. Het syncen, lijkt ook te werken. Wel had ik dat localhost issue waar ik een issue voor geopend heb. ;) Is er trouwens een mogelijkheid om vanuit Domoticz de devices naar gBridge te pushen, behalve een update van de hardware?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thecompany
Lizard schreef op maandag 10 december 2018 @ 23:43:
[...]
Ik heb met de local setup gewacht totdat ik zeker wist of de docker images bijgewerkt zijn. Dus ben ik bezig geweest om dit met de hosted versie aan de praat te krijgen. Bijna alles werkt daarvan, behalve het aan/uitzetten van lampen via Google. Het syncen, lijkt ook te werken. Wel had ik dat localhost issue waar ik een issue voor geopend heb. ;) Is er trouwens een mogelijkheid om vanuit Domoticz de devices naar gBridge te pushen, behalve een update van de hardware?
Ook het aan en uitzetten zou sinds vanmorgen moeten werken, ik heb zojuist de kerstverlichting uitgezet via de hosted instance. Wat betreft het pushen, hoe zie je dit voor je? Nu worden alle Domoticz devices opgehaald en vergeleken met gBridge devices on start van de plugin, dit zou bij elke ping (elke 10 sec) kunnen maar dit geeft wel veel API calls...

@EvJd
Misschien voor jou ook interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Nog meer mensen die een Experiabox gebruiken in samenwerking met Domoticz?

Ik wil vanaf buiten Domoticz kunnen bereiken. Deze draait op een Pi en op port 8081. Er draait al een webserver op die luistert naar port 80. Dit werkt prima. Echter krijg ik geen connectie met Domoticz.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Xo9tSbJQUccNBJd646JGhILf/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Worden hoge poorten in de regel niet geblokkeerd door allerhande filters?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ryan_ schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:18:
Nog meer mensen die een Experiabox gebruiken in samenwerking met Domoticz?

Ik wil vanaf buiten Domoticz kunnen bereiken. Deze draait op een Pi en op port 8081. Er draait al een webserver op die luistert naar port 80. Dit werkt prima. Echter krijg ik geen connectie met Domoticz.

[Afbeelding]
Ik had het zelfde probleem, blijkt dat ICT hier (werk) mensen te slim wouden af zijn door het verkeer op die poort te blokkeren. Geen idee waarom maar https doet het prima :+ :*)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Toppe schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:37:
[...]

Ik had het zelfde probleem, blijkt dat ICT hier (werk) mensen te slim wouden af zijn door het verkeer op die poort te blokkeren. Geen idee waarom maar https doet het prima :+ :*)
Haha, blijkbaar hier ook. Zojuist getest op 4G en daar werkt het wel. Hmz, eens kijken hoe ik dit ga oplossen. https pakt hij lokaal ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05 16:17
Ryan_ schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:44:
[...]

Haha, blijkbaar hier ook. Zojuist getest op 4G en daar werkt het wel. Hmz, eens kijken hoe ik dit ga oplossen. https pakt hij lokaal ook niet.
Ik heb domoticz op de synology draaien en gebruik een reverse proxy i.c.m. een algemeen Let's Encrypt certificaat op mijn synology om diverse apparaten op mijn netwerk via https (poort 443) te bereiken. Zo is onder andere mijn omvormer bereikbaar via https://solar.mijnserver.nl

Als je een synology hebt zou je op die manier ook je domoticz device via poort 443 bereikbaar maken. De reverse proxy zorgt dat intern de link wordt gelegd naar het IP adres en poort van domoticz:

https://domot.mijnserver.nl --> internIPdomoticz:8081

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryan_ schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:44:
[...]

Pakt hij hem niet via de domeinnaam of ook niet via het IP adres? Heb zelf in het verleden dit probleem ook gehad. Ik kon alle servers thuis bereiken vanaf het externe adres, als ik maar niet thuis was... Mijn IP mocht niet gelijk zijn aan het IP adres dat ik probeerde op te vragen. Volgens mij hielp het aanpassen van de DNS servers toen wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Toppe schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:27:
[...]

Pakt hij hem niet via de domeinnaam of ook niet via het IP adres? Heb zelf in het verleden dit probleem ook gehad. Ik kon alle servers thuis bereiken vanaf het externe adres, als ik maar niet thuis was... Mijn IP mocht niet gelijk zijn aan het IP adres dat ik probeerde op te vragen. Volgens mij hielp het aanpassen van de DNS servers toen wel
Waarschijnlijk heeft je modem geen of een kapotte 'NAT Loopback' Dat zorgt er normaal voor dat je publieke ip ook vanaf de binnenkant goed bereikbaar is. Een oplossing is dan inderdaad om je hosts file aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgsdebruijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-01 02:44
Ik heb het volgende probleem,

Voorheen draaide Domoticz op mijn Synology NAS, dat werkte opzich prima.
Doordat ik een warmtepomp ga plaatsen en het e.e.a. wil gaan monitoren besloten om weer naar de Pi (v3) terug te gaan.

Alles overgezet op de Pi, RFXcom, Zwave stick, PVoutput en noem het maar op.
Tevens persistent USB ingesteld

Nu heb ik alleen dat als ik een Zwave node wil toevoegen en ik de stick eruit haal en de node toevoeg aan de stick en de stick er weer in stop dat Domoticz de stick pas weer kan vinden na een reboot.

Met wat geluk werkt het dan na 1 reboot maar soms heb ik wel tot 4 reboots nodig voordat de RFX en Aeotec weer herkent worden in Domoticz.

Ook het commando udevadm trigger werkt helaas niet.

Soms herstart ik het systeem of moet de stroom eraf, ook dan heb ik de problemen die ik hierboven beschrijf.

Wie kan eens meedenken hoe dit zou komen en hoe op te lossen, zit er sterk aan te denken om te stoppen met de Pi en misschien weer op de NAS of anders Odroid in te gaan zetten.

#NoGas #Freubelaar #Loria6008DUO #12xSF170/SMA #6xCSUN355/APS #Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sgsdebruijn schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:13:
Ik heb het volgende probleem,

Voorheen draaide Domoticz op mijn Synology NAS, dat werkte opzich prima.
Doordat ik een warmtepomp ga plaatsen en het e.e.a. wil gaan monitoren besloten om weer naar de Pi (v3) terug te gaan.

Alles overgezet op de Pi, RFXcom, Zwave stick, PVoutput en noem het maar op.
Tevens persistent USB ingesteld

Nu heb ik alleen dat als ik een Zwave node wil toevoegen en ik de stick eruit haal en de node toevoeg aan de stick en de stick er weer in stop dat Domoticz de stick pas weer kan vinden na een reboot.

Met wat geluk werkt het dan na 1 reboot maar soms heb ik wel tot 4 reboots nodig voordat de RFX en Aeotec weer herkent worden in Domoticz.

Ook het commando udevadm trigger werkt helaas niet.

Soms herstart ik het systeem of moet de stroom eraf, ook dan heb ik de problemen die ik hierboven beschrijf.

Wie kan eens meedenken hoe dit zou komen en hoe op te lossen, zit er sterk aan te denken om te stoppen met de Pi en misschien weer op de NAS of anders Odroid in te gaan zetten.
toon volledige bericht
Zou het kunnen zijn dat de spanning op je USB poorten niet voldoende is? Zeker met meerdere apparaten kan USB nog wel eens gekke dingen doen.

Wat voor adapter heb je er aan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
thecompany schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 08:46:
[...]

Ook het aan en uitzetten zou sinds vanmorgen moeten werken, ik heb zojuist de kerstverlichting uitgezet via de hosted instance. Wat betreft het pushen, hoe zie je dit voor je? Nu worden alle Domoticz devices opgehaald en vergeleken met gBridge devices on start van de plugin, dit zou bij elke ping (elke 10 sec) kunnen maar dit geeft wel veel API calls...

@EvJd
Misschien voor jou ook interessant :)
Elke ping is misschien net iets te veel van het goede. Misschien een (losse) crontab die configureerbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Toppe schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:27:
[...]

Ik zal dit vanavond eens proberen wanneer ik thuis ben. Moet eerlijk zeggen dat ik me er verder nog niet heb verdiept. Webserver doet wat hij moest doen en Domoticz ook. Tot nu dan, aangezien ik er vanaf mijn werk niet op kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Toppe schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:10:
[...]

Op je werk zijn het IT'rs, wij zijn Tweakers >:)
Naja, wat vreemd. Als ik https:// voor mijn IP voeg dan kom ik wel uit op mijn Domoticz en niet op mijn webserver. Ik vind het prima zo maar wel apart dat mijn webserver nu dan geen SSL meer heeft 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Toppe schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:10:
[...]

Op je werk zijn het IT'rs, wij zijn Tweakers >:)
Zaterdag gingen wij kerstlampjes halen, mijn vriendin had een paar leuke gevonden om op te hangen tegen je gevel aan, maar die dingen gingen op batterijen. Ik zei: dat vind ik niets want dat vreet batterij en moet je steeds aan en uit zetten… Toen schoot, terwijl ik dat zei, door mijn hoofd om er een sonoff (zo een 1 channel 7 -32volt) aan te hangen. Dus toch gekocht en bij thuiskomt meteen overal de schaar erin waarop mijn vriendin zei: altijd als wij een elektrisch apparaat kopen, sloop jij het of haal je het uit elkaar! Mijn antwoord: ik ben een tweaker… :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:08

luigi87

Domotica Fanaticus

vwtune schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:51:
[...]

Zaterdag gingen wij kerstlampjes halen, mijn vriendin had een paar leuke gevonden om op te hangen tegen je gevel aan, maar die dingen gingen op batterijen. Ik zei: dat vind ik niets want dat vreet batterij en moet je steeds aan en uit zetten… Toen schoot, terwijl ik dat zei, door mijn hoofd om er een sonoff (zo een 1 channel 7 -32volt) aan te hangen. Dus toch gekocht en bij thuiskomt meteen overal de schaar erin waarop mijn vriendin zei: altijd als wij een elektrisch apparaat kopen, sloop jij het of haal je het uit elkaar! Mijn antwoord: ik ben een tweaker… :+
Haha herkenbaar. ik kreeg alleen laatst het compliment dat papa (ik heb een dochter van 1,2 jaar) altijd alles weer maakt, en soms ook niet :+

Wij hebben laatst een bank gekocht en 1 van de aankoop criteria was de hoogte van de pootjes. De robotstofzuiger moet wel passen :P

En zo hebben wij soms hele rare criteria, en ik dan ook tot elektrische apparaten want het moet wel automagisch werken.

[ Voor 13% gewijzigd door luigi87 op 11-12-2018 15:10 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgsdebruijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-01 02:44
Toppe schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:30:
[...]

Zou het kunnen zijn dat de spanning op je USB poorten niet voldoende is? Zeker met meerdere apparaten kan USB nog wel eens gekke dingen doen.

Wat voor adapter heb je er aan hangen?
2A Samsung

#NoGas #Freubelaar #Loria6008DUO #12xSF170/SMA #6xCSUN355/APS #Domoticz

Acties:
  • +1 Henk 'm!
luigi87 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:09:
[...]

Haha herkenbaar. ik kreeg alleen laatst het compliment dat papa (ik heb een dochter van 1,2 jaar) altijd alles weer maakt, en soms ook niet :+

Wij hebben laatst een bank gekocht en 1 van de aankoop criteria was de hoogte van de pootjes. De robotstofzuiger moet wel passen :P

En zo hebben wij soms hele rare criteria, en ik dan ook tot elektrische apparaten want het moet wel automagisch werken.
Die van de robot ken ik. Eerste wat ik deed in de winkel was de hoogte meten, alles wat niet paste werd per definitie al afgekeurd.

Gelukkig heb ik een hoge WAF thuis, die begint het ondertussen ook leuk te vinden.

Vooral als er visite komt: Hey Siri turn on dining table :*)
Heb je eventueel een 2,5A? Kan je dat eens testen

[ Voor 10% gewijzigd door Toppe op 11-12-2018 15:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Toppe schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:16:
[...]

Die van de robot ken ik. Eerste wat ik deed in de winkel was de hoogte meten, alles wat niet paste werd per definitie al afgekeurd.

Gelukkig heb ik een hoge WAF thuis, die begint het ondertussen ook leuk te vinden.

Vooral als er visite komt: Hey Siri turn on dining table :*)
Ja gisteren de kerstboom neergezet. Was die even vergeten in de Alexa te activeren. Dat moest ik dan ook instant regelen :P
Dochterlief vindt het nu weer prachtig als de kerstboom uit en aan gaat door Alexa.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-05 10:45
Heb een beetje issues met m’n Domoticz setup, nu wil ik de p1 meter gegevens exporteren naar een nieuwe setup (van RPi naar Ubuntu 18.04).

Is dit eenvoudig over te zetten, zonder ‘gewoon’ de backup er op te zetten? Wil met een schone lij beginnen, maar wel de p1 gegevenshistorie meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
Mooie dag aanbieding bij Amazone.es. OSRAM Smart+ plug voor €8,64 per stuk. Komen nog wel wat verzendkosten bij. Totaal €14.27 met verzenden naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
luigi87 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:40:
[...]

Ja gisteren de kerstboom neergezet. Was die even vergeten in de Alexa te activeren. Dat moest ik dan ook instant regelen :P
Dochterlief vindt het nu weer prachtig als de kerstboom uit en aan gaat door Alexa.
Ik voorzie een discoboom :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Haha ze kan gelukkig geen engels nog. Maar het zal ergens in de komende jaren een discohuis worden als het aan Fiona ligt...

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Lizard schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:39:
[...]

Elke ping is misschien net iets te veel van het goede. Misschien een (losse) crontab die configureerbaar is?
Het zou vrij eenvoudig moeten zijn om een node scriptje te maken die domoticz devices ophaalt en een vergelijking doet met de devices van gbridge. Deze kun je vervolgens inderdaad in een crontab zetten. Maar voeg je zo vaak nieuwe lampen toe? Ik heb nu een stuk of 7 lampen, en moet toch de description gBridge toevoegen als ik een nieuwe lamp koop. Een klik op de update knop in hardware is dan ook niet het meeste werk.

Heb je het ondertussen al werkend tegen de hosted gBridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
thecompany schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 21:03:
[...]

Het zou vrij eenvoudig moeten zijn om een node scriptje te maken die domoticz devices ophaalt en een vergelijking doet met de devices van gbridge. Deze kun je vervolgens inderdaad in een crontab zetten. Maar voeg je zo vaak nieuwe lampen toe? Ik heb nu een stuk of 7 lampen, en moet toch de description gBridge toevoegen als ik een nieuwe lamp koop. Een klik op de update knop in hardware is dan ook niet het meeste werk.

Heb je het ondertussen al werkend tegen de hosted gBridge?
Ik heb er nog even over nagedacht, zou er vanuit gBridge geen notificatie via MQTT kunnen komen als je sync my devices zegt, zodat het 'on-demand' kan? Verder ben ik het met je eens, is meer een luxe iets dan echt noodzakelijk :)

Verder lukt het aan/uitzetten nog niet met de hosted versie, ik krijg deze error:
Nog even een vervolg, hier lijken inkomende berichten nog niet te werken:
code:
1
 2018-12-11 21:01:57.212 (gBridge) Incoming message!{'PacketIdentifier': 1, 'Topics': [{'Description': 'Failure', 'Status': 128}], 'Verb': 'SUBACK'}

EDIT: Ok, probleem gevonden...
in MQTT base topic: had ik de userid niet aangepast. daar stond nog vrolijk "gBridge/u1". Nadat ik die gecorrigeerd heb lijkt het te werken! _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Lizard op 11-12-2018 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thecompany
Lizard schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 21:06:
[...]

Ik heb er nog even over nagedacht, zou er vanuit gBridge geen notificatie via MQTT kunnen komen als je sync my devices zegt, zodat het 'on-demand' kan? Verder ben ik het met je eens, is meer een luxe iets dan echt noodzakelijk :)

Verder lukt het aan/uitzetten nog niet met de hosted versie, ik krijg deze error:
Nog even een vervolg, hier lijken inkomende berichten nog niet te werken:
code:
1
 2018-12-11 21:01:57.212 (gBridge) Incoming message!{'PacketIdentifier': 1, 'Topics': [{'Description': 'Failure', 'Status': 128}], 'Verb': 'SUBACK'}

EDIT: Ok, probleem gevonden...
in MQTT base topic: had ik de userid niet aangepast. daar stond nog vrolijk "gBridge/u1". Nadat ik die gecorrigeerd heb lijkt het te werken! _/-\o_
Mooi dat het werkt!

Wat betreft de sync, dat is een uitstekende optie. Ik krijg inderdaad een sync berichtje binnen over mqtt. Je moet je dan twee keer Sync my devices zeggen, eerste keer worden devices toegevoegd, tweede keer ook daadwerkelijk naar Google gesynced maar dat is nog te overzien. Zal het morgenavond even inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:17
Iemand een idee hoe ik de watermeter kan uitlezen?
Het merk van de meter is Maddalena.

Lijkt heel veel op deze:
http://prntscr.com/ltrpf9 --> klik, krijg afbeelding niet ingeladen. :(

De gasmeter lees ik op dit moment al uit met de Flukso Gas Probe. (via S0 pulse counter module van smartmetershop.nl)
https://www.flukso.net/content/gas-probe

Zou leuk zijn als ik dit gewoon kan verbinden met die S0 pulse counter module.

[ Voor 8% gewijzigd door frye op 12-12-2018 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frye schreef op woensdag 12 december 2018 @ 00:23:
Iemand een idee hoe ik de watermeter kan uitlezen?
Het merk van de meter is Maddalena.

Lijkt heel veel op deze:
http://prntscr.com/ltrpf9 --> klik, krijg afbeelding niet ingeladen. :(

De gasmeter lees ik op dit moment al uit met de Flukso Gas Probe. (via S0 pulse counter module van smartmetershop.nl)
https://www.flukso.net/content/gas-probe

Zou leuk zijn als ik dit gewoon kan verbinden met die S0 pulse counter module.
Zie openingspost en dan Instructables. Daar staat een linkje

Iemand enig idee hoe ik mijn SSH wachtwoord kan wijzigen zonder toegang tot SSH?

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 12-12-2018 06:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 12 december 2018 @ 06:00:
[...]

Iemand enig idee hoe ik mijn SSH wachtwoord kan wijzigen zonder toegang tot SSH?
Even uitgaande dat je een Raspberry gebruik moet het met 1 van deze stappen wel lukken ;)
https://raspberrypi.stack...hange-recover-my-password

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
tsjoender schreef op maandag 10 december 2018 @ 19:46:
Hier log ik ons warmteverbruik met de IR-Schreib-Lesekopf op een Kamstrup 402. Best mogelijk dat er achter het venstertje boven het display van de 403 ook een IR interface zit. Kamstrup heeft een eigen protocol welke op meerdere van hun meters gebruikt wordt waarmee dan via IR telegrammen uitgelezen kunnen worden met daarin het debiet, aanvoer- en retour temperatuur en aantal joules warmte.

Je kunt de IR lees/schrijfkop zelf bouwen of een kant en klare uit Duitsland laten komen. Ik heb dat laatste gedaan en dat kostte in 2015 net geen €37 inclusief vezending. Hier meer info over hoe je die daar kan bestellen.
Hoe snel kreeg jij een reactie van die gast?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:17
Toppe schreef op woensdag 12 december 2018 @ 06:00:
[...]

Had dit inderdaad eens doorgenomen maar kan ik die dan ook verbinden met de s0 pulse counter?
http://www.smartmeterdashboard.nl/webshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-05 19:49
dfrenner schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:06:
[...]

Hoe snel kreeg jij een reactie van die gast?
Net de mailwisseling opgezocht en destijds had ik na 8 minuten al antwoord :) Het is een non-profit gebeuren met vrijwilligers, dus reactietijden zullen wel kunnen verschillen. Ik zie nu ook dat ik een ander email adres gebruikt hebt dan die op smartmeterdashboard.nl aangegeven staat, dus misschien is de verkoop van die dingen ook wel overgedragen naar een ander.

Of het exact dezelfde is weet ik niet, maar via Ebay lijkt deze ook te koop te zijn: https://www.ebay.de/itm/U...-Smart-Meter/273204540009

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raspberry 'Gehackt'

Zoals sommige al voornomen hadden: ik had geen SSH toegang meer tot de Pi, wist vrijwel meteen dat ze via brute-force methode ofzo geprobeerd hadden binnen te komen en dat het nog gelukt was ook. Voelt wel apart, gehackt worden. Maar bewijst ook meteen hoe zwak we zijn. Meer informatie over de hack zelf vinden jullie hier.

Om controle terug te krijgen heb ik een aantal stappen moeten volgen, deze kunnen uitsluitend via fysieke controle!.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
# We gaan eerst het wachtwoord veranderen van de root user. Open hiervoor de terminal en tik
sudo passwd

# Vervolgens gaan we de root SSH toegang geven, dat doen we voor onderstaand bestand te bewerken:
sudo nano /etc/ssh/sshd_config
# Zoek naar '# Authentication:' en verander "#PermitRootLogin prohibit-password" naar "PermitRootLogin yes". 
# Sla het bestand op en herstart de SSH service, je moet je eerder ingestelde wachtwoord invoeren. Let wel op dat je de root user selecteert.
sudo service ssh restart

# Gebruik nu SSH om toegang te krijgen tot de Pi, tik vervolgens onderstaande code om het wachtwoord van je 'pi'  gebruiker te wijzigen
sudo passwd pi

# Na de wijziging kan je weer via de normale weg naar binnen, vergeet de 2de stap niet terug te draaien!

Ondanks dat ik nu wel weer toegang heb tot de Pi weet ik niet wat er op de achtergrond allemaal gebeurt is, ik ga er vanuit dat het niet spannend is. Wie wilt tenslotte mij elektra meter hacken? Volgens mij proberen ze dit eerder op elke openstaande SSH poort.

Maar, het zet me wel aan het denken want ik wil graag toegang wanneer het mij uitkomt via SSH. Wat zijn hierin de opties en wat kan ik allemaal doen om mensen buiten de deur te houden? Tenslotte is je 'hele' huis met één apparaat te besturen.

Ik ga me iets meer verdiepen in 'Open Authentication Time-Based One-Time Password', oftewel twee-staps-verificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:06
Toppe schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:34:
Raspberry 'Gehackt'

Zoals sommige al voornomen hadden: ik had geen SSH toegang meer tot de Pi, wist vrijwel meteen dat ze via brute-force methode ofzo geprobeerd hadden binnen te komen en dat het nog gelukt was ook. Voelt wel apart, gehackt worden. Maar bewijst ook meteen hoe zwak we zijn. Meer informatie over de hack zelf vinden jullie hier.

Om controle terug te krijgen heb ik een aantal stappen moeten volgen, deze kunnen uitsluitend via fysieke controle!.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
# We gaan eerst het wachtwoord veranderen van de root user. Open hiervoor de terminal en tik
sudo passwd

# Vervolgens gaan we de root SSH toegang geven, dat doen we voor onderstaand bestand te bewerken:
# Zoek naar '# Authentication:' en verander "#PermitRootLogin prohibit-password" naar "PermitRootLogin yes". 
# Sla het bestand op en herstart de SSH service, je moet je eerder ingestelde wachtwoord invoeren. Let wel op dat je de root user selecteert.
sudo service ssh restart

# Gebruik nu SSH om toegang te krijgen tot de Pi, tik vervolgens onderstaande code om het wachtwoord van je 'pi'  gebruiker te wijzigen
sudo passwd pi

# Na de wijziging kan je weer via de normale weg naar binnen, vergeet de 2de stap niet terug te draaien!

Ondanks dat ik nu wel weer toegang heb tot de Pi weet ik niet wat er op de achtergrond allemaal gebeurt is, ik ga er vanuit dat het niet spannend is. Wie wilt tenslotte mij elektra meter hacken? Volgens mij proberen ze dit eerder op elke openstaande SSH poort.

Maar, het zet me wel aan het denken want ik wil graag toegang wanneer het mij uitkomt via SSH. Wat zijn hierin de opties en wat kan ik allemaal doen om mensen buiten de deur te houden? Tenslotte is je 'hele' huis met één apparaat te besturen.

Ik ga me iets meer verdiepen in 'Open Authentication Time-Based One-Time Password', oftewel twee-staps-verificatie.
toon volledige bericht
Je bent nu dus niet meer de eigenaar van het device! Je weet niet wat er is gebeurd en dus zou je nu onderdeel kunnen zijn van een botnet. Dat kan dan weer gebruikt worden voor meerdere zaken zoals:
  • Spam versturen
  • DDOS aanvallen
  • Scannen van het internet
  • etc
Enige oplossing is herinstallatie!

En daarnaast zou ik een machine die aan het internet hangt met poort 22 instellen op alleen inloggen met een certificaat.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mozart schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:48:
[...]

Je bent nu dus niet meer de eigenaar van het device! Je weet niet wat er is gebeurd en dus zou je nu onderdeel kunnen zijn van een botnet. Dat kan dan weer gebruikt worden voor meerdere zaken zoals:
  • Spam versturen
  • DDOS aanvallen
  • Scannen van het internet
  • etc
Enige oplossing is herinstallatie!

En daarnaast zou ik een machine die aan het internet hangt met poort 22 instellen op instellen met een certificaat.
Hij moet gewoon niet op poort 22 zitten.

Wat betreft je botnet: het zou raar zijn om een apparaat in te zetten voor andere doeleinde en het wachtwoord te veranderen, het gaat in mijn ogen dan zijn doel voorbij: je wilt tenslotte niet dat iemand door heeft dat hij geïnfecteerd is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
Toppe schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:54:
[...]

Hij moet gewoon niet op poort 22 zitten.

Wat betreft je botnet: het zou raar zijn om een apparaat in te zetten voor andere doeleinde en het wachtwoord te veranderen, het gaat in mijn ogen dan zijn doel voorbij: je wilt tenslotte niet dat iemand door heeft dat hij geïnfecteerd is...?
Veranderen van het poortnummer is alleen maar uitstel van gevonden worden in mijn ogen. Security through obscurity.

Daarnaast is wat je zegt dat de attacker niet ontdekt wil worden wel waar maar wie zegt dat de attacker zo denkt? Ik blijf erbij, herinstallatie is de enige juiste manier om verder te gaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mozart schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:57:
[...]

Veranderen van het poortnummer is alleen maar uitstel van gevonden worden in mijn ogen. Security through obscurity.

Daarnaast is wat je zegt dat de attacker niet ontdekt wil worden wel waar maar wie zegt dat de attacker zo denkt? Ik blijf erbij, herinstallatie is de enige juiste manier om verder te gaan...
Ik ben het wel met je eens, en ik zoek argumenten om me zelf te overtuigen dat het niet nodig is. Dit wordt dan al de derde herinstallatie in nog geen 6 weken tijd, net nu alles gewoon werkt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Toppe schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:34:
Raspberry 'Gehackt'

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
sudo passwd

sudo service ssh restart

sudo passwd pi

toon volledige bericht
Open VPN connectie maken?
Ik heb maar 1 poortje open staan voor OpenVPN, en dan ook op een ongebruikelijke poortnummer en als ik connectie heb, na check van certificaten. kan ik me hele interne netwerk benaderen

- leeg -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Me Albert
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-04-2024
Op deze site staan een paar goede beveiligings-tips. Wordt ook uitgelegd hoe brute-force pogingen kunnen worden voorkomen.

http://kamilslab.com/2017...ry-pi-user-needs-to-take/

Gasloos sinds 10-03-2019. Panasonic 5Kw monoblok. panelen:2760 Wp ZZO en 2650 Wp zuid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
Toppe schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:04:
[...]

Ik ben het wel met je eens, en ik zoek argumenten om me zelf te overtuigen dat het niet nodig is. Dit wordt dan al de derde herinstallatie in nog geen 6 weken tijd, net nu alles gewoon werkt.
Dat is inderdaad balen... Je hebt niet nog een backup van net na installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-05 00:41
Tijdje terug 2 Shelly1's besteld en vorige week binnen gekregen. Gisteren geïnstalleerd en vandaag even aan het spelen met de MQTT mogelijkheden.

Valt me op dat de status van de device elke 30 seconden opnieuw gestuurd wordt. Is dit normaal? En iemand een idee waarom ze dit doen?

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyBearTibbers
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-05 14:48
Toppe schreef op zondag 9 december 2018 @ 15:46:
[...]

De draden in de meterkast moet kunnen. Andere optie is de boel dicht kitten, heb je geen last van oxidatie, batterijtje vervangen wordt alleen een uitdaging.

Ik wil ook een slimme bel, mocht iemand een oplossing hebben waarbij de bestaande drukken blijft zitten, let me know!
Ik heb het opgelost door op de 8v lijn van de beltrafo een bruggelijkrichter met hierachter een optocopler te plaatsen. Deze stuurt vervolgens een draadloze deurbel van de Action aan welke uitgelezen wordt door de rflink.

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 10:35
Is er inmiddels al een tag (pasje, druppel) systeem beschikbaar welke werkt met/in domoticz?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik heb bij de grafieken van mijn KwH meter ineens geen knopjes meer voor de levering bij de daggrafiek.
Komt dat omdat er dan te weinig geleverd wordt dat Domoticz automatisch de knopjes weghaalt?

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Ik heb een kleine uitdaging met mijn zwave groepen.

Circa 12 meter hemelsbreed van mijn woning heb ik een gemetselde schuur staan. Hier zit een zwave qubino module dim module (module 22) welke volgens de groepen is met module 5 (qubino rolluik). echter module 6 zit er hemelsbreed niet verder vanaf.

Mijn uitdaging zit hem in module 23. Dit is een batterij aangedreven Neo CoolCam doorsensor en hij lijkt deels verbonden te zijn met module 23 (zie 2de foto). Alleen als de deursensor triggerd zie ik deze niet in de logging van domoticz voorbij komen. Ik vermoed dus dat deze module niet goed gekoppeld zit aan de dichtsbijzijnde qubino module (module 22 circa 1m line of sight, of module 5 en 6 circa 10m hemelsbreed).

Hoe werkt dit om die modules aan bepaalde andere groepen te koppelen? Ik kom er niet goed uit hoe dit precies werkt.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5kx1TF5.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oBY6Erz.png

• BlakHawk
Zijn er ervaringen met de Honeywell Lyric T6 in Domoticz?
Eerst kreeg ik de melding "Error: Honeywell: Error getting thermostat data!"

Toen heb ik dit uitgevoerd:
https://wiki.domoticz.com/wiki/HoneywellDeveloperApiKey

En nu zie ik "Honeywell: Worker started..."

Geen foutmeldingen meer!
Maar verder gebeurt er ook niets...

Hoe krijg ik de thermostaat nu in de devices?

• vwtune
dfrenner schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:56:
Zijn er ervaringen met de Honeywell Lyric T6 in Domoticz?
Eerst kreeg ik de melding "Error: Honeywell: Error getting thermostat data!"

Toen heb ik dit uitgevoerd:

En nu zie ik "Honeywell: Worker started..."

Geen foutmeldingen meer!
Maar verder gebeurt er ook niets...

Hoe krijg ik de thermostaat nu in de devices?
Heb je daarna wel devices toegevoegd ervan?

• BlakHawk
vwtune schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:59:
[...]

Heb je daarna wel devices toegevoegd ervan?
Nee ik krijg daar geen opties te zien om devices toe te voegen.
Of mis ik iets elementairs van Domoticz? Het draait hier sinds gisteren ;)

Ik lees dit:
The honeywell hardware currently adds the following devices to Domoticz. The state of the devices is polled every 300 seconds.
1) Temperature indoor
2) Temperature outdoor
3) Target setpoint of the heating
4) On/Off switch for the device
5) Away (based on geofencing, true if all participants left the area)
6) Operating state of the system (at the moment of the poll which is every 300 seconds)

Ik ging ervan uit dat de toegevoegde hardware, de devices zelf aanmaakt.

Binnen settings staat dit al groen:

Hardware/Devices:
Accept new Hardware Devices

[ Voor 49% gewijzigd door BlakHawk op 13-12-2018 16:21 ]

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:44

Kraz

Saving the world

prekz schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:20:
Ik heb een kleine uitdaging met mijn zwave groepen.

Circa 12 meter hemelsbreed van mijn woning heb ik een gemetselde schuur staan. Hier zit een zwave qubino module dim module (module 22) welke volgens de groepen is met module 5 (qubino rolluik). echter module 6 zit er hemelsbreed niet verder vanaf.

Mijn uitdaging zit hem in module 23. Dit is een batterij aangedreven Neo CoolCam doorsensor en hij lijkt deels verbonden te zijn met module 23 (zie 2de foto). Alleen als de deursensor triggerd zie ik deze niet in de logging van domoticz voorbij komen. Ik vermoed dus dat deze module niet goed gekoppeld zit aan de dichtsbijzijnde qubino module (module 22 circa 1m line of sight, of module 5 en 6 circa 10m hemelsbreed).

Hoe werkt dit om die modules aan bepaalde andere groepen te koppelen? Ik kom er niet goed uit hoe dit precies werkt.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Er staat me iets van bij dat Domoticz niets met die groepen doet, maar kan het mis hebben.
Ook hoeft het plaatje mbt de connecties niet 100% overeen te komen met de werkelijkheid dacht ik.

:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dfrenner schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:16:
[...]

Nee ik krijg daar geen opties te zien om devices toe te voegen.
Of mis ik iets elementairs van Domoticz? Het draait hier sinds gisteren ;)

Ik lees dit:
The honeywell hardware currently adds the following devices to Domoticz. The state of the devices is polled every 300 seconds.
1) Temperature indoor
2) Temperature outdoor
3) Target setpoint of the heating
4) On/Off switch for the device
5) Away (based on geofencing, true if all participants left the area)
6) Operating state of the system (at the moment of the poll which is every 300 seconds)

Ik ging ervan uit dat de toegevoegde hardware, de devices zelf aanmaakt.

Binnen settings staat dit al groen:

Hardware/Devices:
Accept new Hardware Devices
toon volledige bericht
Doet hij ook, je moet alleen op de device pagina kijken. Ik zal ‘m weer meteen toevoegen!

Edit: hij doet het hier ook niet, zal vanavond even kijken of ik tijd heb

[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 13-12-2018 16:48 ]

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-05 12:44
Weet iemand hier hoe ik een xiaomi muurschakelaar kan toevoegen aan domoticz? Ik zie deze wel in de Xiaomi app, maar niet in domoticz. Andere sensoren werken wel prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:39
SuperKris schreef op donderdag 13 december 2018 @ 19:24:
Weet iemand hier hoe ik een xiaomi muurschakelaar kan toevoegen aan domoticz? Ik zie deze wel in de Xiaomi app, maar niet in domoticz. Andere sensoren werken wel prima.
Overschakelen naar Betá. Kan op de settings page van domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Laatst online: 07-05 12:44
Dank u! Werkt nu wel idd.

De schakelaar verschijnt momenteel als een keuze schakelaar met 3 opties:
- Linker knop
- Rechter knop
- Beide knoppen.

Ik dacht dat deze echter ook met dubbele klik kan werken, maar dat lukt mij niet in domoticz.

Als ik de schakelaar wil gebruiken voor het simpel aan en uit zetten van een lamp, wat is dan een makkelijke manier? In domoticz de schakelaar na een seconde zichzelf uit te laten schakelen, en dan een blocky aanmaken om de lamp mee te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:39
SuperKris schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:05:
Dank u! Werkt nu wel idd.

De schakelaar verschijnt momenteel als een keuze schakelaar met 3 opties:
- Linker knop
- Rechter knop
- Beide knoppen.

Ik dacht dat deze echter ook met dubbele klik kan werken, maar dat lukt mij niet in domoticz.

Als ik de schakelaar wil gebruiken voor het simpel aan en uit zetten van een lamp, wat is dan een makkelijke manier? In domoticz de schakelaar na een seconde zichzelf uit te laten schakelen, en dan een blocky aanmaken om de lamp mee te schakelen?
Als je lamp enkel aan en uit wil doen dan kan je met linker knop aan doen en met rechterknop uit.

Ik heb; linker knop, lamp aan, indien uit. Indien aan dan feller.
Rechterknop lamp dimmen.
Beide knoppen = uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Toppe schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:44:
[...]

Doet hij ook, je moet alleen op de device pagina kijken. Ik zal ‘m weer meteen toevoegen!

Edit: hij doet het hier ook niet, zal vanavond even kijken of ik tijd heb
Heb je toevallig nog de mogelijkheid gehad ernaar te kijken?

Ik heb zojuist het hele proces nogmaals uitgevoerd en helaas zonder resultaat.

Andere Honeywell en Domoticz gebruikers toevallig een idee?

Ik kan nergens logging terugvinden

[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 14-12-2018 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeDoc88
  • Laatst online: 12-05 14:44
denuz schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:19:
[...]

Als je lamp enkel aan en uit wil doen dan kan je met linker knop aan doen en met rechterknop uit.

Ik heb; linker knop, lamp aan, indien uit. Indien aan dan feller.
Rechterknop lamp dimmen.
Beide knoppen = uit.
Ik gebruik hem voor 2 lampen als toggle switch:
Linker knop if Lamp1 is off = Lamp1 on
Linker knop if Lamp1 is on = Lamp1 feller
Linker knop if Lmap1 is fel = Lamp1 off
Rechter knop zelfde voor Lamp2
Beide knoppen = Lamp1 en Lamp2 off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
dfrenner schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:24:
[...]

Ik neem aan dat je de thermostaat wel werkend hebt via je telefoon? Dus netjes hebt aangemeld via je wifi enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
vwtune schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:36:
[...]

Ik neem aan dat je de thermostaat wel werkend hebt via je telefoon? Dus netjes hebt aangemeld via je wifi enzo?
Jazeker!

Ik volg deze stappen exact:

Bij stap 5:
5. Login with the credentials you have used to register the Honeywell device. After giving permissions to read out the thermostat device your browser will be redirected to the non-existing 'none' website.

Zie ik ook een thermostaat terug en daar zet ik een vinkje bij.

In domoticz logging zie ik alleen:
2018-12-14 10:22:15.403 Status: Honeywell: Worker started...

Verder niets...

[ Voor 51% gewijzigd door BlakHawk op 14-12-2018 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
dfrenner schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:53:
[...]

Jazeker!

Ik volg deze stappen exact:

Bij stap 5:
5. Login with the credentials you have used to register the Honeywell device. After giving permissions to read out the thermostat device your browser will be redirected to the non-existing 'none' website.

Zie ik ook een thermostaat terug en daar zet ik een vinkje bij.

In domoticz logging zie ik alleen:
2018-12-14 10:22:15.403 Status: Honeywell: Worker started...

Verder niets...
toon volledige bericht
Hmm, vreemd.
Loop de stappen weer eens door aan de muur? Dus op je thermostaat zelf even de settings opnieuw instellen (dus ook connecten met je telefoon om je wifi in te voeren enzo) en daarna je thermostaat op 22 graden instellen zodat je cv aanspringt. Kijken of er dan wel devices in Domoticz erbij komen, wellicht moet je even nieuwe api's aanmaken. (accept new devices staat wel aan neem ik aan?)

Sowieso heb ik al 3 weken dat de buiten temperatuur van de lyric bij mij op -18 staat in Domoticz 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door vwtune op 14-12-2018 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
vwtune schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:03:
[...]

Hmm, vreemd.
Loop de stappen weer eens door aan de muur? Dus op je thermostaat zelf even de settings opnieuw instellen (dus ook connecten met je telefoon om je wifi in te voeren enzo) en daarna je thermostaat op 22 graden instellen zodat je cv aanspringt. Kijken of er dan wel devices in Domoticz erbij komen, wellicht moet je even nieuwe api's aanmaken. (accept new devices staat wel aan neem ik aan?)

Sowieso heb ik al 3 weken dat de buiten temperatuur van de lyric bij mij op -18 staat in Domoticz 8)7
Ik ben niet thuis, maar zit op werk.
Vanaf hier kan ik de Thermostaat gewoon bedienen, nu op 22 gezet en de verwarming gaat aan.

Bij de developer sectie heb ik wel een nieuw account moeten aanmaken toch?
Maar gewoon met hetzelfde email adres en wachtwoord.

edit:

Hier kun je niet inloggen met je reguliere honeywell account:
https://developer.honeywe.../login?destination=node/1

Ik heb net mijn wachtwoord gewijzigd in de honeywell home app, maar bij de developer sectie kan ik daar niet mee inloggen.

Hoe wordt de link tussen je develloper account en je home account gelegd?

Ik kies hier voor sign-up:
https://developer.honeywell.com/user/register

Daar gebruik ik wel hetzelfde email adres als wordt gebruikt als username bij mijn honeywell app account

[ Voor 21% gewijzigd door BlakHawk op 14-12-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
dfrenner schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:10:
[...]

Vanaf hier kan ik de Thermostaat gewoon bedienen, nu op 22 gezet en de verwarming gaat aan.

edit:

Ik heb net mijn wachtwoord gewijzigd in de honeywell home app, maar bij de developer sectie kan ik daar niet mee inloggen.

Daar gebruik ik wel hetzelfde email adres als wordt gebruikt als username bij mijn honeywell app account
toon volledige bericht
Volgens mij heb je dat helemaal niet nodig, ik heb helemaal geen devellopers account.
Wanneer je thuis bent even alles opnieuw doen (dus je thermostaat terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw pairen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dfrenner schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:24:
[...]

Gekeken? Ja, kunnen uitvoeren? Nee.

Plan is om vroeg weekend te gaan vieren dus hoop vanmiddag nog even te kunnen knutselen. Al is het de vraag hoe lekker het daadwerkelijk blijft werken.

Zelfs toen ik het werkend had kreeg ik heel veel time-outs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
dfrenner schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:10:
[...]

edit:

toon volledige bericht
Ik ben even voor je gaan speuren en heb denk ik de oplossing voor je gevonden:
https://www.domoticz.com/...?t=22430&start=20#p199771

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
vwtune schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 12:20:
[...]

Ik ben even voor je gaan speuren en heb denk ik de oplossing voor je gevonden:
https://www.domoticz.com/...?t=22430&start=20#p199771
Dank je wel, maar dit is exact wat ik reeds heb uitgevoerd:

According to step 4 of the Wiki page you have to browse with your browser to the following page:
https://api.honeywell.com/oauth2/author ... client_id=[[YOURAPIKEY]]&redirect_uri=none

After loggin in with your thermostat credentials, you will be asked for permission to read out the thermostat values through the API. Your browser will be redirected to the invalid url 'none'. You can ignore this error. In the address bar of your browser the following address appeared containing the CODE value:
api.honeywell.com/oauth2/app/none?code=u0ZAfVyA&scope=

Code heb ik niet gemist en heb ik gewoon toegevoegd.

I received no response at all after performing step 8.
so i just looked at the command line again and saw that I had not removed the [[ ]] signs :oops:
After having adjusted that and having requested a new CODE I got a response after executing step 8 and the requested access and refresh tokens.
Domoticz now shows the new devices :)

Ook de [[]] heb ik gewoon weggehaald

Ik vind het apart, ik voer -exact- de stappen uit...
Toppe schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:56:
Gekeken? Ja, kunnen uitvoeren? Nee.

Plan is om vroeg weekend te gaan vieren dus hoop vanmiddag nog even te kunnen knutselen. Al is het de vraag hoe lekker het daadwerkelijk blijft werken.

Zelfs toen ik het werkend had kreeg ik heel veel time-outs.
Bij jou, werkte het eerst wel of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:01
Ik ben bezig met het instellen van een "alarm" als de voordeur langer dan 5 minuten open staat.
Ik heb hiervoor de volgende blockly aangemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9bTFf03/deur.png

Opzich werkt dit. Alleen als de voordeur gesloten is binnen 5 minuten krijg ik alsnog een melding (ik krijg nu elke keer een melding als de deur open is geweest). En das nou net niet de bedoeling. Hoe stel ik in dat dit alleen moet als de deur open is voor 5 minuten of meer?

[ Voor 15% gewijzigd door Robbie T op 14-12-2018 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
Robbie T schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 14:47:
Ik ben bezig met het instellen van een "alarm" als de voordeur langer dan 5 minuten open staat.

[Afbeelding]

Opzich werkt dit. Alleen als de voordeur gesloten is binnen 5 minuten krijg ik alsnog een melding (ik krijg nu elke keer een melding als de deur open is geweest). En das nou net niet de bedoeling. Hoe stel ik in dat dit alleen moet als de deur open is voor 5 minuten of meer?
Dit doet alleen totaal niet wat je beschrijft. De 'deurbel' gaat nu na 300 seconden aan op 10%, iedere keer als de deur open gaat.

Ik heb even voor je gekeken, maar ik vraag me af of dit mogelijk is met een Blockly. Eigenlijk zoek je een format met:
if door = open for > 5 min
do set Deurbel on

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:01
vuurtjih schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 15:15:
[...]

Dit doet alleen totaal niet wat je beschrijft. De 'deurbel' gaat nu na 300 seconden aan op 10%, iedere keer als de deur open gaat.

Ik heb even voor je gekeken, maar ik vraag me af of dit mogelijk is met een Blockly. Eigenlijk zoek je een format met:
if door = open for > 5 min
do set Deurbel on

Toch?
Klopt inderdaad :-).
De deurbel is in dit geval de Xiaomi Gateway die een geluid afspeelt zodat ik weet dat de deur nog open staat. 10% is dan ook het geluid en niet het volume :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dfrenner schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 12:40:
[...]

Dank je wel, maar dit is exact wat ik reeds heb uitgevoerd:

According to step 4 of the Wiki page you have to browse with your browser to the following page:
https://api.honeywell.com/oauth2/author ... client_id=[[YOURAPIKEY]]&redirect_uri=none

After loggin in with your thermostat credentials, you will be asked for permission to read out the thermostat values through the API. Your browser will be redirected to the invalid url 'none'. You can ignore this error. In the address bar of your browser the following address appeared containing the CODE value:
api.honeywell.com/oauth2/app/none?code=u0ZAfVyA&scope=

Code heb ik niet gemist en heb ik gewoon toegevoegd.

I received no response at all after performing step 8.
so i just looked at the command line again and saw that I had not removed the [[ ]] signs :oops:
After having adjusted that and having requested a new CODE I got a response after executing step 8 and the requested access and refresh tokens.
Domoticz now shows the new devices :)

Ook de [[]] heb ik gewoon weggehaald

Ik vind het apart, ik voer -exact- de stappen uit...

[...]

Bij jou, werkte het eerst wel of niet?
toon volledige bericht
Ja, bij mijn vorige Domoticz installatie werkte hij gewoon, ik zie dat hij nu de laatste update heeft gehad om 15:07 maar deze bende is totaal niet betrouwbaar, aangezien ik ook geen ondersteuning in Domoticz nodig heb stop ik er mee... Sorry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Toppe schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 16:03:
[...]

Ja, bij mijn vorige Domoticz installatie werkte hij gewoon, ik zie dat hij nu de laatste update heeft gehad om 15:07 maar deze bende is totaal niet betrouwbaar, aangezien ik ook geen ondersteuning in Domoticz nodig heb stop ik er mee... Sorry :P
Hahaha thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Toppe schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 16:12:
[...]

Overigens klopt de vermelde informatie ook niet, hij zegt dat het 17.5 graden is terwijl de temperatuur 19 graden is. Lijkt wel of de API op het moment een beetje aan het rotzooien is :+
Ik heb beta aangezet en zie nu meer logging:

2018-12-14 11:05:30.045 Status: Honeywell: No API key was set. Using default API key. This will result in many errors caused by quota limitations.
2018-12-14 11:05:32.136 Status: Honeywell: Worker started...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:24

tozzke

aka tozzert

Robbie T schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 14:47:

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bdyVjGS.png

Dit zou dan moeten werken. Als de deur dan dicht is gedaan binnen die 5 minuten, zet hij die xiaomi gateway deurbel uit. Door deze actie op de schakelaar waar die timer op actief was, stopt hij deze lopende timer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 17:05
Iemadn en werkend upload script voor mindergas .nl
Ik had er altijd 1 werkend..
Nu een neiuwe gasmeter toegevoegd..
grrr
Niet meer aan de gang te krijgen heb wel connectie...
Krijg dit terug van de server:
422 Unprocessable Entity: op site van mindergas.:

Er is een validatiefout opgetreden. Dit kan komen door:

Er is al een meterstand voor de opgegeven datum.
De meterstand is geen getal.
De meterstand is kleiner dan de vorige meterstand.
De meterstand is groter dan de volgende meterstand.
De datum ligt in de toekomst.
De datum ligt voor 31 december 2005.

Eigenlijk gene van allen..
Heb de lua versie al jaren werkend gehad. werkt niet meer.
de python versie geprobeerd.. ook niet
Iemand een idee?

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-05 14:55
Dylantje2 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 20:50:
Iemadn en werkend upload script voor mindergas .nl
Ik had er altijd 1 werkend..
Nu een neiuwe gasmeter toegevoegd..
grrr
Niet meer aan de gang te krijgen heb wel connectie...
Krijg dit terug van de server:
422 Unprocessable Entity: op site van mindergas.:

Er is een validatiefout opgetreden. Dit kan komen door:

Er is al een meterstand voor de opgegeven datum.
De meterstand is geen getal.
De meterstand is kleiner dan de vorige meterstand.
De meterstand is groter dan de volgende meterstand.
De datum ligt in de toekomst.
De datum ligt voor 31 december 2005.

Eigenlijk gene van allen..
Heb de lua versie al jaren werkend gehad. werkt niet meer.
de python versie geprobeerd.. ook niet
Iemand een idee?
toon volledige bericht
Hier precies hetzelfde probleem, 3 dagen geleden account aangemaakt. Blijft 422 geven

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 22:24:
[...]

Hier precies hetzelfde probleem, 3 dagen geleden account aangemaakt. Blijft 422 geven
mm
Ik heb ook al een nieuwe API geprobeerd.. grrr

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Kraz schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:36:
[...]

Er staat me iets van bij dat Domoticz niets met die groepen doet, maar kan het mis hebben.
Ook hoeft het plaatje mbt de connecties niet 100% overeen te komen met de werkelijkheid dacht ik.

:P
Zou jammer zijn als ik niets met de groepen kan doen. Ik zit dus nu met een deursensor waar ik niks mee kan omdat hij (denk ik) te ver weg is.

Mocht iemand nog iets weten hoorik het graag! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door prekz op 15-12-2018 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:44
Dylantje2 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 08:14:
[...]

mm
Ik heb ook al een nieuwe API geprobeerd.. grrr
In Mindergas ook nieuwe gasmeter toegevoegd?
https://www.mindergas.nl/..._readings/new?new_meter=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Hebben er meer mensen last van bij Domoticz icm z-wave, dat van de een op de andere dag alle z-wave devices weg zijn en niet meer bereikbaar zijn?

Heb nu al twee dagen op rij dat wanneer ik ‘s ochtends Domoticz benader en bij de hardware instellingen kijk van z-wave stick, dat er geen devices meer staan. Dacht eerst dat het aan mij lag, iets verkeerd had gedaan, maar gisteren niks gewijzigd en ineens alles weg. :? Maar weer een backup terug gezet, in de hoop dat het nu wel blijft staan, maar kan dit absoluut niet herleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
Rgerr schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 09:44:
Hebben er meer mensen last van bij Domoticz icm z-wave, dat van de een op de andere dag alle z-wave devices weg zijn en niet meer bereikbaar zijn?

Heb nu al twee dagen op rij dat wanneer ik ‘s ochtends Domoticz benader en bij de hardware instellingen kijk van z-wave stick, dat er geen devices meer staan. Dacht eerst dat het aan mij lag, iets verkeerd had gedaan, maar gisteren niks gewijzigd en ineens alles weg. :? Maar weer een backup terug gezet, in de hoop dat het nu wel blijft staan, maar kan dit absoluut niet herleiden.
Zwave en Domoticz... Heb ik wel wat grijze haren van gekregen..

echt AL je devices die je gebruikt in OpenZwave? ECHT!!?

Laat je mesh netwerk eens zien?
En je eigenaren van je Zwcfg file [ ff inloggen met FTP ]

[ Voor 27% gewijzigd door Dylantje2 op 15-12-2018 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Dylantje2 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 11:25:
[...]

Zwave en Domoticz... Heb ik wel wat grijze haren van gekregen..

echt AL je devices die je gebruikt in OpenZwave? ECHT!!?

Laat je mesh netwerk eens zien?
En je eigenaren van je Zwcfg file [ ff inloggen met FTP ]
Ja, echt alle devices. Heel vreemd, er staat dan ook echt helemaal niks meer in de lijst.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2imc5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
Rgerr schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 11:40:
[...]

Ja, echt alle devices. Heel vreemd, er staat dan ook echt helemaal niks meer in de lijst.

[Afbeelding]
Haal al je 255 eruit en saven.. Dan een keer Zwave Hardware uit ff 5 minuten wachten en dan weer .
Een heal en dan paar uur wachten

18 lijkt me een aparte..?

JE zwcfg file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Dylantje2 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 11:43:
[...]

Haal al je 255 eruit en saven.. Dan een keer Zwave Hardware uit ff 5 minuten wachten en dan weer .
Een heal en dan paar uur wachten

18 lijkt me een aparte..?

JE zwcfg file?
Aanpassingen gedaan, browser refresh:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2djsyki.jpg

Alle hardware weg. :')

Zwcfg.xml is een flink bestand, wil je de volledige inhoud zien?

[ Voor 7% gewijzigd door Rgerr op 15-12-2018 12:01 ]

Pagina: 1 2 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Scripts/code graag tussen ~[code] ~[/code] tags voor de leesbaarheid.
  • dzVents vragen? Lees eerst even de wiki door!
  • Lees ook de openingspost door!
  • Sommige vragen kunnen opgelost worden door zelf even Google te gebruiken, probeer dat eerst voordat je een vraag hier stelt!