Zijn er nog mensen die ook nog steeds problemen hebben met de snelheid van verbinding van de Ring 2 met de Ring (al dan niet:Rapid) App? Bij mij is dat heel wisselend. Varieert tussen paar seconden tot meer dan 1 minuut. In dat laatste geval is de beller al lang weg. Onaanvaarbaar!
Ik ben nog steeds de oorzaak aan het zoeken en ben op een
paar interessante feiten gestuit.
Ik kan bijna niet anders dan concluderen, dat het probleem bij de servers van Ring zit. Hoewel ik geen abonnement heb, wil de Ring 2 kennelijk toch nog verbinding maken met die servers. En de ene keer is het daar druk (of krijg ik geen plaats, omdat ik geen abonnement heb), een andere keer geen probleem. Dit heb ik getest, dooor alles in stand te laten en alleen de verbinding tussen mijn thuis netwerk en glasvezelkabel te verbreken. De bel werkte niet.De verbinding tussen bel en mobile telefoon in hetzelfde WiFi-netwerk loopt kennelijk via het www, althans de overdracht van beeld en geluid.
Daarnaast had ik even de accu eruit om op te laden (hoewel ik ook externe stroomverbinding heb). Niets werkte, alleen kreeg ik bij het opstarten van de app in 100% van de gevallen binnen één seconde de boodschap, dat de Ring 2 niet was aangesloten. Het kan dus gewoon niet meer aan zogenaamd slechte WiFi of RSSI liggen. Binnenshuis werkt alles supersnel! De mobiele telefoon heeft supersnel verbinding met de Ring 2, alleen geen overdracht van beeld en geluid.
Ik heb ook test uitgevoerd met telefoon, Ring 2 en router binnen één meter van elkaar. En toch kwam ook in die situatie een verbindingstijd van meer dan één minuut voor!
Wat ik ook graag zou willen weten, of er Ring 2 bezitters zijn MET een abonnement die ook af en toe een trage verbinding hebben. Ik begin te vermoeden, dat eigenaren van een Ring 2 ZONDER abonnement expres worden tegengewerkt.
Ik las ergens van problemen met de software van de router. Is daar al een oplossing voor gevonden?
UPDATE: Ik geef wat verderop een paar tips, die mogelijk het probleem hebben opgelost!
[
Voor 21% gewijzigd door
HanIJ op 09-03-2021 12:49
]