[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 103 Laatste
Acties:
  • 270.211 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:25

1Kb

@Kain_niaK
Jouw vraag: Minder secure dan het omvallen van een exchange?
Nee, secure op een andere manier. Als je 2 blockchains met elkaar wilt laten praten heb je te maken met verschillende blocktijden (minen). Je wilt dus dat de munten een lock krijgen en geen dubbel spend of cancellation kunnen uitvoeren zonder dat de andere partij dat mee krijgt. Dit was in de oudere versies van de Bitcoin wallets nog niet beschikbaar en is later geintroduceerd.
Een wat meer relevanter antwoord op je vraag is de oplossing van de "atomic" swap. Er zijn namelijk oplossingen waar je alsnog je munten moet storten op een centrale plaats of dat je bijvoorbeeld een token nodig hebt om te kunnen traden. In het geval van blocknet is blocknet de tradersfee zodat de nodes een vergoeding krijgen voor het werk. De nodes gaan namelijk in de toekomst het netwerk voorzien van de nodige informatie (deze informatie komt via de xrouter naar de gebruiker) De nodes moeten dus uiteindelijk de wallets onderhouden.
Ter verduidelijking; De node wallet zijn lege wallets software (zoals https://bitcoincore.org/bin/bitcoin-core-0.17.0.1/) waarmee het netwerk van de betreffende munt gekoppeld wordt aan blocknet. Wat de node uiteindelijk doet is het controleren of dat de gebruikers van de wallets daadwerkelijk de hoeveelheid te besteden munten hebben.
P.s.
Als ik het heb over wallets dan heb ik het over de software niet over de munt adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

1Kb schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:47:
@Kain_niaK
Jouw vraag: Minder secure dan het omvallen van een exchange?
Nee, secure op een andere manier. Als je 2 blockchains met elkaar wilt laten praten heb je te maken met verschillende blocktijden (minen). Je wilt dus dat de munten een lock krijgen en geen dubbel spend of cancellation kunnen uitvoeren zonder dat de andere partij dat mee krijgt. Dit was in de oudere versies van de Bitcoin wallets nog niet beschikbaar en is later geintroduceerd.
Zie

Dit zijn smart contract die time locked zijn. Word er binnen zoveel tijd niks gedaan krijg je je coins terug.
Hier is de code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
self.redeemscript = joinbytes([
            OpCodes.OP_IF,
                # check transaction sig from redemption key
                33, self.redeem_pubkey, OpCodes.OP_CHECKSIGVERIFY,
                # size check per https://gist.github.com/markblundeberg/7a932c98179de2190049f5823907c016
                OpCodes.OP_SIZE, sspush, OpCodes.OP_EQUALVERIFY,
                # check hash lock
                OpCodes.OP_HASH160, 20, self.secret_hash, OpCodes.OP_EQUAL,
            OpCodes.OP_ELSE,
                # check transaction sig from refund key
                33, self.refund_pubkey, OpCodes.OP_CHECKSIGVERIFY,
                # check locktime
                len(rtime_bytes), rtime_bytes, OpCodes.OP_CHECKLOCKTIMEVERIFY,
                # normally one should OP_DROP after OP_CHECKLOCKTIMEVERIFY,
                # however in this case we can use the nonzero time value
                # to complete the script with nonzero value.
OpCodes.OP_ENDIF,

En on chain ziet dat er zo uit.
En die lash push is het redeem script wat je hier kunt decompilen.
Een wat meer relevanter antwoord op je vraag is de oplossing van de "atomic" swap. Er zijn namelijk oplossingen waar je alsnog je munten moet storten op een centrale plaats of dat je bijvoorbeeld een token nodig hebt om te kunnen traden. In het geval van blocknet is blocknet de tradersfee zodat de nodes een vergoeding krijgen voor het werk. De nodes gaan namelijk in de toekomst het netwerk voorzien van de nodige informatie (deze informatie komt via de xrouter naar de gebruiker) De nodes moeten dus uiteindelijk de wallets onderhouden.
Ter verduidelijking; De node wallet zijn lege wallets software (zoals https://bitcoincore.org/bin/bitcoin-core-0.17.0.1/) waarmee het netwerk van de betreffende munt gekoppeld wordt aan blocknet. Wat de node uiteindelijk doet is het controleren of dat de gebruikers van de wallets daadwerkelijk de hoeveelheid te besteden munten hebben.
P.s.
Als ik het heb over wallets dan heb ik het over de software niet over de munt adressen.
Dit is de white paper van blocknet --> https://www.blocknet.co/w...r/Blocknet_Whitepaper.pdf
Relevante quote van dat whitepaper.
No Blockchain Lock-In
While every inter-chain service must be delivered from nodes on some chain, inter-chain infrastructure must not
limit ​ which ​ blockchain a given service may run upon, or else all that is achieved is essentially a kind of distributed client-server model, which is in fact the default architecture for centralized applications today. For example,
Blockstream’s implementation of sidechains would require that every user interact with the Bitcoin blockchain in
order to consume any other chain’s service. We term this pitfall “inter-chain centralization.” To avoid it, a true
internet of blockchains – and one that can support a token ecosystem – must enable services to be delivered or consumed from any blockchain.
This chain-agnostic notion motivates for the careful minimising of integration requirements and app footprint. For
example, if the Blocknet were to require that every consumer of an inter-chain service maintain a copy of the
Blocknet’s blockchain, possibly in addition to the service provider’s blockchain, then its usefulness would be rather
limited and its user-friction be very high.
This aspect of inter-chain infrastructure design will come to bear chiefly upon the ​ monetized ​ delivery of a service, since, firstly, on a peer-to-peer network, actors are untrusted and it is necessary for payment and service-delivery to
be atomic. Secondly, a node must be paid in its native token by a node with a different native token, and so they will have to be exchanged, and decentralized exchange requires a high degree of security and code quality. Yet if it is
required that two or even three blockchains are downloaded and maintained in order to consume the service, it is unlikely that it will see widespread adoption. Hence, the Blocknet shall provide means to avoid this.
Topic op Bitcointalk forum --> https://bitcointalk.org/index.php?topic=829576.0

Ik vind het eerlijk gezegd maar een hoop technobabble. De meeste white papers die uit komen voor hun implementatie zijn scams.

Electrum is van 2011 en is de meest geavanceerde en volwassen Bitcoin wallet op de markt. Het voordeel van het forken van Electrum en dan wijzigen aan te brengen is dat je niet alles opnieuw moet schrijven of het wiel opnieuw moet uitvinden.

Het andere grote voordeel is dat gebruikers van LTC, DOGE, DASH, BCH,BTC, BSV gewoon hun eigen software kunnen blijven draaien (hun eigen forks van Electrum) en via hun eigen software op een P2P manier kunnen traden tussen deze coins.

[ Voor 3% gewijzigd door Kain_niaK op 17-12-2018 17:18 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 21:00

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

CyBeRSPiN schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:40:
[...]

Wie is er nu nog vatbaar voor FOMO denk ik dan. Iedereen die eind vorig jaar is ingestapt zit nu nog met een flink verlies..
Er komen altijd nieuwe mensen met FOMO. Dat is iets blijvends. Mensen die nu met flinke bags zitten, die hebben op een pijnlijke manier een les geleerd. Maar er zullen zeker weer nieuwe mensen bij komen, die na de komende bullrun met een flinke bag zitten. Maak je maar geen zorgen :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

dabla schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:54:
[...]

Ik zou zeggen zie 2014, tot nu toe 1 op 1, maar idd, waarom ook nu niet, niemand die een glazen bol heeft en dit dus kan weten he ;) Nu is het nog te vroeg om ook maar iets te kunnen denken, uiteindelijk kan het zijn dat we morgen al terug van af zijn ook.

Ter aanvulling hierboven, mochten we nu blijven stijgen (grote if), dan nog zal men zich aan serieuze weerstand mogen verwachten eenmaal we de 6k (previous support becomes current resistance) naderen. Een beetje daarom dus als dit een antwoord op uw vraag mag zijn. Maar daar zijn we nog lang niet :)
Mee eens, just checking! :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Kb

1Kb

@Kain_niaK
Waarom is er een smart contract nodig? Dit zou niet nodig moeten zijn.
En voor wat betreft de andere aanvullingen, Ik had mijn eerste reactie ge-edit met aanvullende informatie. Daar zie je dat deze complexe code voor blocknet niet nodig is.

Edit,
voor wat betreft de technobabbel, Synechist is inderdaad iemand die graag met overbodig moeilijke termen gooit.

[ Voor 19% gewijzigd door 1Kb op 17-12-2018 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

1Kb schreef op maandag 17 december 2018 @ 17:21:
@Kain_niaK
Waarom is er een smart contract nodig? Dit zou niet nodig moeten zijn.
En voor wat betreft de andere aanvullingen, Ik had mijn eerste reactie ge-edit met aanvullende informatie. Daar zie je dat deze complexe code voor blocknet niet nodig is.
https://blockgeeks.com/guides/atomic-swaps/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie.nl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-11-2022
Als dit zo doorgaat komt me er zo een squeeze van Heb ik jou daar.

Dat zou echt lachen zijn.
Dan al die mensen die zitten te wachten op 3 k en short zijn gegaan kunnen dan als laatste in de rij aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Kb

1Kb

Ok, voor zover ik weet gebruikt blocknet Atomic cross chain swaps (zie ongeveer halverwege jouw link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-09 16:17
Thommie.nl schreef op maandag 17 december 2018 @ 17:30:
Als dit zo doorgaat komt me er zo een squeeze van Heb ik jou daar.

Dat zou echt lachen zijn.
Dan al die mensen die zitten te wachten op 3 k en short zijn gegaan kunnen dan als laatste in de rij aansluiten
LOL nou ik moet nog maar zien of deze stijging langer doorzet dan wel 2 hele dagen op een rij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thommie.nl
Sahara schreef op maandag 17 december 2018 @ 17:59:
[...]

LOL nou ik moet nog maar zien of deze stijging langer doorzet dan wel 2 hele dagen op een rij.
Ik zie je wel op de maan azijn vreter. En net als je genoeg fomo krijgt en toch besluit te kopen, haha verkoop ik snel en zit jij met de gebakken lucht.

Dat is pas lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 21:27
Thommie.nl schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:02:
[...]

Ik zie je wel op de maan azijn vreter. En net als je genoeg fomo krijgt en toch besluit te kopen, haha verkoop ik snel en zit jij met de gebakken lucht.

Dat is pas lol.
:P :+

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
Thommie.nl schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:02:
[...]

Dat is pas lol.
Ach het doet mij niets. Ik doe niet meer aan chasing green candles dus ook geen FOMO. Die sub 3k die komt sooner then later. Als je maar genoeg keren op je muil bent gegaan met kopen met FOMO dan doe je dat niet meer. Dus be my guest om mee te FOMO-en. I don't give a shit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thommie.nl
Sahara schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:08:
[...]

Ach het doet mij niets. Ik doe niet meer aan chasing green candles dus ook geen FOMO. Die sub 3k die komt sooner then later. Als je maar genoeg keren op je muil bent gegaan met kopen met FOMO dan doe je dat niet meer. Dus be my guest om mee te FOMO-en. I don't give a shit.
Tja.... Ik hoop voor je dat je gelijk hebt.
Ik zat er trouwens al in voor de green van die gelukkig.

Maar zonder gekheid je kan gelijk hebben maar de mogelijke ROI is nu toch zo groot dat je best 5 % verlies kan riskeren lijkt mij....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Iedereen moet lekker doen wat die zelf wil. Er zijn mensen die graag wachten op een BTC die 800 dollar waard is. Feit is dat niemand weet of we dat ooit gaan halen. Daarom doe ik lekker aan ordertjes in ladderen en af en toe plukjes kopen om zo te dollar cost averagen. Klapt dat ding dan naar de maan dan ben ik er iig bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thommie.nl
Ik ben er ook weer uit.

Dit wordt echt wel 2500 dit is een bearvtrap dit wordt niets... de tech is outdated.
Bubbel.troep.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
Thommie.nl schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:11:
[...]

Tja.... Ik hoop voor je dat je gelijk hebt.
Ik zat er trouwens al in voor de green van die gelukkig.

Maar zonder gekheid je kan gelijk hebben maar de mogelijke ROI is nu toch zo groot dat je best 5 % verlies kan riskeren lijkt mij....
Je kan op dagen als deze als je nu bijv. inkoopt - op de current day high - makkelijk paar procent inleveren zodra er een pullback komt. Dan ben je toch mooi de lul door dingen als hebzucht en het niet kunnen opbrengen van geduld.

Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom NU op eens die bullrun van de grond zou komen, er zijn geen redenen toe, anders dan dat er na elke serieuze daling, weer een stijging komt, waarna er weer wordt gedumpt. Bij elke stijging van meer dan 2% zie je overal uitingen van "We are going to the MOOOOONNNN" etc, 2 dagen later staat er een mega verlies op het bord en is van dat sentiment 0,0 over.

Ik zou zeggen pak wat je aan winst hebt, verzilver het en wacht gewoon op de volgende daling. Want dat is waarschijnlijker dan dat BTC door blijft stijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Soms hoeft er ook helemaal geen reden te zijn he dat een bullrun weer tot stand komt. Als er maar genoeg mensen geld in flikkeren voor een lange tijd dan hebben we een bullrun. Dat kan ook uit het niets komen omdat 'ie maar blijft gaan. Net zo goed dat de technicals eerder uitwezen dat BTC door het dak kon gaan en het toen niet deed en juist daalde kan dat nu zo zijn dat het in eens vanuit het niets weer start. Je kunt met technicals alleen proberen om een daling of stijging te voorspellen. Maar als iemand (of iemanden) in eens besluit om een grote bak geld er in te flikkeren dan gebeurt dat natuurlijk gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 17:07
D-Ed schreef op zondag 16 december 2018 @ 23:43:
[...]

Ik tegenwoordig ook d:)b

(voor die paar keer in de week dat ik wat aan het 'FOMO schuiven' ben -O-
FOMO schuiven inderdaad. Gisteren op zondag wat groene candles lopen najagen.
Gebruik vaak de directe BNB paartjes daarvoor omdat ik altijd LONG BNB zit.
Soms opportunistisch in een andere. Stap ik in EOS/BNB op 0,42 in de ochtend.
Denk ik nou, hier gebeurt welkelijk waar niks. Rage-quit, eruit op 0,41.

Kijk ik nu weer, staat EOS/BNB lekker op 0,47.

Conclusie, meer geduld hebben en emoties weer helemaal uitzetten. Gelukkig ben ik niet de enige met af en toe impuls acties zo te lezen haha.

Lijkt alsof volume nu terug is, maar 500mln / 24 hour op Binance is nog steeds erg laag vergeleken met gemiddelde van afgelopen 20 dagen (Wat al historisch laag is met 700mln per dag op 30 dagen totaal).

Gelukkig (of helaas) valt er met GET niet te traden, zo weinig volume.
Enige wat kan is wat arbitrage orders gezien de spread. Gewoon buy en sell inleggen en kijken of er af en toe eentje gevuld zal worden. Rinse & repeat.
GET komt wel weer met een buyback. Verwacht niet dat die zo groot is als met de shows van Jochem Meyer laatst. Maar op 50 eurocent, mits je het lukt, toch ook een mooie arbitrage mogelijkheid.

Volgend jaar 600k euro beschikbaar voor buyback. Ben benieuwd, upside is er iig.

[ Voor 21% gewijzigd door Timberly2 op 17-12-2018 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
DAMAGE schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:25:
Soms hoeft er ook helemaal geen reden te zijn he dat een bullrun weer tot stand komt. Als er maar genoeg mensen geld in flikkeren voor een lange tijd dan hebben we een bullrun. Dat kan ook uit het niets komen omdat 'ie maar blijft gaan. Net zo goed dat de technicals eerder uitwezen dat BTC door het dak kon gaan en het toen niet deed en juist daalde kan dat nu zo zijn dat het in eens vanuit het niets weer start. Je kunt met technicals alleen proberen om een daling of stijging te voorspellen. Maar als iemand (of iemanden) in eens besluit om een grote bak geld er in te flikkeren dan gebeurt dat natuurlijk gewoon.
Dat met die bak geld is waar :) Ik heb wel een grote bak maar niet het grote geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

1Kb schreef op maandag 17 december 2018 @ 17:31:
[...]

Ok, voor zover ik weet gebruikt blocknet Atomic cross chain swaps (zie ongeveer halverwege jouw link)
Dan gebruik je smart contracts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Kb

1Kb

@Kain_niaK
Hmm, Als ik de afbeelding bekijk zou ik dat niet zeggen. Maar goed, Het beste antwoord wat ik kan geven staat hier: Vanaf pagina 10
https://www.blocknet.co/w...r/Blocknet_Whitepaper.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Best wel eens lekker zo'n groen dagje en gelijk wat drukker hier.
Alleen is niet iedereen er zo positief over:
’Bitcoin is zo goed als dood'
Door PIETER VAN ERVEN DORENS
Updated 12 min geleden
15 min geleden in FINANCIEEL
Bron: https://www.telegraaf.nl/...tcoin-is-zo-goed-als-dood
:)

[ Voor 65% gewijzigd door RaptorXS op 17-12-2018 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-09 09:19
RaptorXS schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:49:
true, ik geniet er ook even van. mooi manier om maandag werkdag af te sluiten :D

BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
HaruHaru schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:54:
[...]

true, ik geniet er ook even van. mooi manier om maandag werkdag af te sluiten :D
Klopt, en had mijn reaktie even geedit want wilde er geen 2 reakties van maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

RaptorXS schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:49:
Alleen is niet iedereen er zo positief over:

[...]

Bron: https://www.telegraaf.nl/...tcoin-is-zo-goed-als-dood
Bitcoin is een idee en ideeën gaan niet zomaar dood. En een ontzettend krachtig idee dat als het volledig word uitgewerkt het begin van het einde kan betekenen voor natie staten. Nu BTC en BCH en BSV en elke andere crypto currency zijn maar implementaties van dit idee en kunnen zeker wel dood maar da's niet het einde van Bitcoin.

Kortom, Bitcoin kan heus wel dood maar het kan niet dood blijven zolang er iemand is die het idee in nog in zijn hoofd heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Kain_niaK op 17-12-2018 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1KYc.foRIWKJjSZFgq6zoxXXa4/GOONBQ-1-pc-Orange-Juicer-Stainless-Steel-Hand-Manual-Lemon-Juice-Press-Fruits-orange-Squeezer-Citrus.jpg_640x640.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
Kain_niaK schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:03:
[...]

Bitcoin is een idee en ideeën gaan niet zomaar dood. En een ontzettend krachtig idee dat als het volledig word uitgewerkt het begin van het einde kan betekenen voor natie staten. Nu BTC en BCH en BSV en elke andere crypto currency zijn maar implementaties van dit idee en kunnen zeker wel dood maar da's niet het einde van Bitcoin.

Kortom, Bitcoin kan heus wel dood maar het kan niet dood blijven zolang er iemand is die het idee in nog in zijn hoofd heeft.
Je suggestieve reaktie zegt me genoeg. edit: met het noemen van BCH en BSV.
Je lijkt wel een kloon van Roger Ver, die een weddenschap heeft verloren van Charlie Lee _/-\o_ :9
Tunnelvisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik zie allemaal botjes kleine trades maken zodat het orderboek rood kleurt maar hij blijft maar gaan :')

Gaat die 3.5k er aan en zien we straks een dikke groene klapper?

[ Voor 24% gewijzigd door DAMAGE op 17-12-2018 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurmpje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 18:17
Gelukkig was ik gisteren al ingestapt op 3180 dollar. Leuk toe kijken nu:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik wilde vanmorgen nog een opmerking plaatsen in de trant van: ‘Afijn, dan kunnen we tijdens de kerstdiners en nieuwjaarsfeesten gewoon mengen tussen de mensen die géén Delta app hebben’ :+

Maar als het zo doorgaat dan wordt het dus gewoon weer net als vorig jaar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Sahara schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:21:
[...]
Ik zou zeggen pak wat je aan winst hebt, verzilver het en wacht gewoon op de volgende daling. Want dat is waarschijnlijker dan dat BTC door blijft stijgen.
Als iedereen dat gaat doen, dan gaat de bear market verder. Iedereen moet dus blijven zitten en bijkopen. Dan stijgt je winst verder en helpen wij elkaar allemaal oOo

Ik baal wel, zat vol in ONT, had dit omgezet naar BTC en vandaag is ONT de hardste USDT stijger met 26%.. Maarja, that's cryptocurrency :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik hoorde dat BTC eind van het jaar gewoon op 15k staat. Waar maken we ons druk om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie.nl
3500 gaat er zo ook aan..... En doooooorrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Thommie.nl schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:21:
3500 gaat er zo ook aan..... En doooooorrrrr
Daghandelaren hier kunnen nu veel verdienen of kunnen anders beter hun mond houden.
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taro schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:20:
[...]

Als iedereen dat gaat doen, dan gaat de bear market verder. Iedereen moet dus blijven zitten en bijkopen. Dan stijgt je winst verder en helpen wij elkaar allemaal oOo

Ik baal wel, zat vol in ONT, had dit omgezet naar BTC en vandaag is ONT de hardste USDT stijger met 26%.. Maarja, that's cryptocurrency :)
Ach heb hem nog nooit iets bullish neer zien zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie.nl
RaptorXS schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:24:
[...]

Daghandelaren hier kunnen nu veel verdienen of kunnen anders beter hun mond houden.
:9
Hou je mond dan ook🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Ik val niet in die doelgroep en de meesten hier weten dat wel. :)

[ Voor 0% gewijzigd door RaptorXS op 17-12-2018 19:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QpVK2PcdlJvqt970tJbPdnmM/full.png

Edit; Voor diegene die het nog niet doorhadden.. Hier shill ik Flume _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door D-Ed op 17-12-2018 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thommie.nl
RaptorXS schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:28:
[...]

Ik val niet in die doelgroep en de meesten hier weten dat wel. :)
Een paar geven elkaar hier alleen maar duimpjes en volgens mij achter de schermen nog wel meer dan een "duimpje".

Kliek noemen ze dat ook wel. Ik h@@t kliekjes.

[ Voor 4% gewijzigd door Thommie.nl op 17-12-2018 19:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Thommie.nl schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:32:
[...]

Een paar geven elkaar hier alleen maar duimpjes en volgens mij achter de schermen nog wel meer dan een "duimpje".

Schouderklopjes, schouderklopjes geven een aantal elkaar ook. En een hart onder de riem steekt men ook wel eens zo laat op de avond. En tips, ook tips geven we elkaar over werk gerelateerde zaken maar over het algemeen zijn het vooral de steken onder water die we elkaar hier geven die de meeste duimpjes en :'( icoontjes opleveren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie.nl
D-Ed schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:35:
[...]

Schouderklopjes, schouderklopjes geven een aantal elkaar ook. En een hart onder de riem steekt men ook wel eens zo laat op de avond. En tips, ook tips geven we elkaar over werk gerelateerde zaken maar over het algemeen zijn het vooral de steken onder water die we elkaar hier geven die de meeste duimpjes en :'( icoontjes opleveren _/-\o_
Jij hebt zeker een klein duimpje 😋

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaptorXS
Thommie.nl schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:32:
[...]

Gezien het feit dat ik nogal eens een afwijkende mening heb hier voel ik me niet aangesproken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie.nl
RaptorXS schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:39:
[...]

Gezien het feit dat ik nogal eens een afwijkende mening heb hier voel ik me niet aangesproken
Naja lig de 3500 gaat er wel aan binnen een het uur en dan is dikke vette run hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Thommie.nl schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:41:
[...]

Naja lig de 3500 gaat er wel aan binnen een het uur en dan is dikke vette run hoop ik.
Vertel... je hebt de glazen bol of heb je onderbouwing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 19:45
Mijn alts hebben de laatste weken min of meer stil gestaan maar nu is er ineens weer beweging - omhoog! Yeeeeeeeee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:12
RaptorXS schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:43:
[...]

Vertel... je hebt de glazen bol of heb je onderbouwing? :)
Afbeeldingslocatie: http://www.hansklaasse.nl/wp-content/uploads/Glazen-bol.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Thommie.nl schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:36:
[...]

Jij hebt zeker een klein duimpje 😋
Ja maar gelukkig wel grote handen _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Ripple gaat ook los nu. Kocht zojuist iemand voor 500.000 Dollar op op Binance. Grote vraag: Morgen alles weer knalrood, of nu extra investeren...

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie.nl
Zo en dat was 3500

Glazen bol my ass

[ Voor 9% gewijzigd door Thommie.nl op 17-12-2018 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taro schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:48:
Ripple gaat ook los nu. Kocht zojuist iemand voor 500.000 Dollar op op Binance. Grote vraag: Morgen alles weer knalrood, of nu extra investeren...
Ik hoop het eerste maar vermoed het 2de...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@Thommie.nl ben jij Sam2005 of hoe hete die jongen ook weer met een nieuw account of andere naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Taro schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:48:
Wisten we het maar, ik zou stop-limits dan wel stop-lossen (mits je niet met te grote bedragen speelt) instellen en steeds iets mee naar boven instellen voor de veiligheid.

Zal voor mij weinig slapen worden vannacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahah 1 voordeel van er niet in zitten. Prima slapen...
Nou ik hoop dat iedereen hier een mooie winst pakt voor hij rood word...(als)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
Wie niet waagt die niet wint.. Ik waag niet, dus ik win niet en verlies alleen theoretische BTC value. So be it. No FOMO for me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie.nl
En doooooooorrrrrr.
Nu wordt het interessant want shorts gaan nu getriggerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Vraag het me zomaar af, vaak worden de Whales genoemd die de prijs bepalen,
maar zijn het niet de miners die anders met verlies draaien en die ook whales zijn, die deze plotse opleving veroorzaken?
En anders lees ik wel een TA erover die meestal achteraf geplaatst wordt. :)

[ Voor 6% gewijzigd door RaptorXS op 17-12-2018 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie.nl
RaptorXS schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:56:
Vraag het me zomaar af, vaak worden de Whales genoemd die de prijs bepalen,
maar zijn het niet de miners, die ook whales zijn, die deze plotse opleving veroorzaken?
En anders lees ik wel een TA erover die meestal achteraf geplaatst wordt. :)
Ik denk dat het ter herleiden is naar degene die anders alle shorts had moeten uitbetalen.....😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Één ding is zeker: op 3.6k zit wel serieus resistance. Als we daar doorheen gaan dan kunnen we wel echt een klapper verwachten. Spannond! En als je het zo ziet is die 3.6k niet heel ver weg.

[ Voor 16% gewijzigd door DAMAGE op 17-12-2018 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie.nl
3600 kwestie van 10 minuten max.

De ene short na de ander wordt nu getriggerd,

[ Voor 50% gewijzigd door Thommie.nl op 17-12-2018 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
Ik zie hem nog wel even doorstomen, sell orders iig ingetrokken en ik zal de enige niet zijn. (hoop ik) :D

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Man man man wat gaat het hard. Ik wou hier nog maanden accumuleren verdomme. Al is alles onder de 4k natuurlijk dikke prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

3.6k is zo'n punt waarvan mensen die zeiden niet in te FOMO'en stiekem toch gaan twijfelen namelijk. maar vergeet niet: veel resistance.

[ Voor 15% gewijzigd door DAMAGE op 17-12-2018 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

ADA staat nagenoeg stil tov de rest, valt mij tegen.

@Slux, als ik morgen vrij was wist ik het ook wel :)

Ik heb inmiddels wel stop losses ingesteld, wel ruim onder de huidige koers. Met een beetje fomo erbij zo hier en daar kan die 3.800 wel gehaald worden, al vermoed ik van niet.

Edit: Volgens mij denken er nog meer mensen zo over ADA, wordt even wat gedumpt.

[ Voor 12% gewijzigd door Taro op 17-12-2018 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dabla
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-02-2022
Toch blij dat ik vanmorgen vlug op de trein ben gesprongen, de 3600 zal andere koek zijn om te breken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Sahara schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:55:
Wie niet waagt die niet wint.. Ik waag niet, dus ik win niet en verlies alleen theoretische BTC value. So be it. No FOMO for me.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ve32Qdw.png

WHEN NEW ATH?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

dabla schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:06:
[...]

Toch blij dat ik vanmorgen vlug op de trein ben gesprongen, de 3600 zal andere koek zijn om te breken.
Mochten we die breken dan komt er denk ik wel een dikke kaars op het scherm. Kan een leuk avondje worden zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Ik zei het toch!! Die verrekte massamedia.... Euuhh... :X

Never mind _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-09 13:41
Leuke stijging, maar schiet niet veel op als we de komende 3 dagen weer elke dag 5% omlaag gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
DAMAGE schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:07:
[...]

Mochten we die breken dan komt er denk ik wel een dikke kaars op het scherm. Kan een leuk avondje worden zo.
We zijn er bijna, op Coinbase dan. Dat gaat echt niet lang meer duren denk ik. :)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie.nl
dabla schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:06:
[...]

Different koek 🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabla
DAMAGE schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:07:
[...]

Dat was mijn insteek deze morgen, voor mij waren alle indicatoren groen, ik wachtte enkel het volume af. Een dikke squeeze zou natuurlijk super zijn, al is het de laatste keren toch flink tegen gevallen, squeeze van 100 punten is nu ook niet om echt naar huis te schrijven. Fingers crossed deze keer.

[ Voor 3% gewijzigd door dabla op 17-12-2018 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
Het is zoals het is :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
I know, wel respect voor je dat de FOMO het niet overneemt. Het zal vast ook wel weer zakken! Ik wacht ook nog met bijkopen, breken we de 3.6k met overtuiging dan begint het wel wat te kriebelen. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
sowieso moon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

All aboard the hypetrain!! Eindejaarsprintje fomo naar de 5k gogogo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabla
Sprintje laat toch op zich wachten vind ik, eerste poging mooi mislukt precies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
dabla schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:24:
Sprintje laat toch op zich wachten vind ik, eerste poging mooi mislukt precies.
denk dat dit hem was..

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas25
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-05 21:26
Ik zat al te wachten op een "vandaag is het precies 1 jaar geleden dat.. " artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabla
Zou goed kunnen, te zien hoeveel we terugzakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Nu online
dabla schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:25:
[...]

Zou goed kunnen, te zien hoeveel we terugzakken.
heb net 50% verkocht.. hopelijk een goede keuze..

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Pelox schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:26:
[...]

OP Cryptocompare zit er weer beweging in oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Urrim
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-09 16:26

Urrim

Wannabe-Tweaker

Ik heb nóg niks gekocht, hopelijk is dat ook een goede keuze :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabla
Pelox schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:26:
[...]

Ik blijf all-in, desnoods wordt het een break even op het einde van de rit, SL ondertussen al aardig kunnen verhogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Als veel mensen denken dat dit het was, moet je juist tegen de stroom in handelen. Ik kijk het nog ff aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabla
Taro schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:28:
Als veel mensen denken dat dit het was, moet je juist tegen de stroom in handelen. Ik kijk het nog ff aan.
Hopelijk heb je gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie.nl
Nee mensen dit wordt episch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabla
Shorts staan nog altijd torenhoog, dit zou toch de nodige brandstof moeten bieden niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
dabla schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:31:
Shorts staan nog altijd torenhoog, dit zou toch de nodige brandstof moeten bieden niet?
Als het goed is wel... Totdat ze over een uurtje of drie in Azië wakker worden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:06
Morgen moet heel reddit of twitter even volstaan met wat succes verhalen. Dan kriebelt het weer bij mensen! Ik blijf stug bij wat ik heb. Dat moet hem worden, anders niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie.nl
D-Ed schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:34:
[...]

Als het goed is wel... Totdat ze over een uurtje of drie in Azië wakker worden :'(
En dan...?
Bordje bami?

[ Voor 3% gewijzigd door Thommie.nl op 17-12-2018 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 13:33
Dan beginnen ze met aankleden, ontbijt, tandenpoetsen, en hoppa naar de arbeid. Oja, tussen ontbijt en tandenpoetsen koopt elke Aziaat even voor minimaal $20k aan xrp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azie straks wakker dikke eindejaars fomo door naar de 4k morgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:39:
Azie straks wakker dikke eindejaars fomo door naar de 4k morgen.
Aziaten slapen toch overdag en werken toch 's nachts?

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thommie.nl
Pelox schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:40:
[...]

Aziaten slapen toch overdag en werken toch 's nachts?
De oogjes zijn altijd dicht😑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Nu online
Thommie.nl schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:41:
[...]

:o

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 21:27
Thommie.nl schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:41:
[...]

Wow...

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaptorXS
En ach, de Telegraaf met hun artikeltjes:
AEX
500,08
-6,45
-1,27%

DAX
10.772,20
-93,57
-0,86%

Brentolie
59,68
-0,60
-1,00%

EUR/USD
1,135
0,005
+0,40%

BTC/USD
3.534,13
375,26
+11,88%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• burnebie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 03-04 17:30
10% op 1 dag is teveel. Dat hebben we vaker gezien. I'm out.
Pagina: 1 ... 28 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!