Hoewel die 1% dan niet allemaal (of misschien zelfs geen van allen) whales zijn, klopt de stelling dat 1% van de adressen 87% van de BTC bezit natuurlijk wel (het is zelfs 0.66%, als ik deze lijst goed interpreteer). Ja, ze bewaren het voor anderen, maar je weet wat ze zeggen: not your key=not your coin. Er hoeft maar een kwaadwillende exchange bij te zitten (of een volgende mtgox) en poof, it's gone. Verder overigens eens over dat hele single whale verhaal, dat klinkt bijzonder onwaarschijnlijk.PilatuS schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 17:52:
[...]
Dat is ook wel het punt vind ik. Het is een enorm complexe markt met holders, handelaren, bots en ook whales. Alleen dit artikel zegt even dat het de whales zijn zonder andere dingen in overweging te nemen. Van die adressen klopt sowieso helemaal niets van. Vind het eigenlijk gewoon (onbedoelde) FUD. Dat de 1% totaal 87% van de BTC heeft klopt gewoon echt niet.
Dat ze het bewaren voor andere mensen zegt opzich genoeg. Iets als Bitfinex of Binance heeft op zijn minst een paar 100.000 gebruikers en alleen hun weten hoe het verdeelt is.anboni schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:23:
[...]
Hoewel die 1% dan niet allemaal (of misschien zelfs geen van allen) whales zijn, klopt de stelling dat 1% van de adressen 87% van de BTC bezit natuurlijk wel (het is zelfs 0.66%, als ik deze lijst goed interpreteer). Ja, ze bewaren het voor anderen,
Er is tegenwoordig en sinds Mt.Gox heel veel verandert. In die tijd was het bij Mt.Gox zelfs zo dat één persoon de controle had over een hot wallet met 400.000 BTC. Was die persoon onder een auto gekomen waren die BTC's voor altijd verloren gegaan. Er is enorm veel geleert van Mt.Gox. Bij iets als Binance of Bitfinex denk ik dat één persoon even 100k BTC kan jatten niet zomaar mogelijk is. Verder zit alles in cold wallets tegenwoordig. Geen idee hoe ze het precies in elkaar hebben zitten, maar bij een half miljard aan BTC mag je er toch wel vanuit gaan dat ze hier goed over hebben gedacht. Not your keys, not your coins, dat klopt natuurlijk sowieso, maar gelukkig is er veel anders geworden. Opzich maakt het denk ik ook weinig uit gezien hoe enorm groot de exchanges zijn geworden, of je de coins er nou wel of niet hebt staan. Stel er wordt ergens 150k BTC gejat dan ben je die coins mogelijk inderdaad kwijt, maar als je ze wel in eigen beheer hebt kan je genieten van een 80+% waarde dalingmaar je weet wat ze zeggen: not your key=not your coin. Er hoeft maar een kwaadwillende exchange bij te zitten (of een volgende mtgox) en poof, it's gone.
Kraken dekt dacht ik je fiat. Maar coins?PilatuS schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:35:
[...]
Dat ze het bewaren voor andere mensen zegt opzich genoeg. Iets als Bitfinex of Binance heeft op zijn minst een paar 100.000 gebruikers en alleen hun weten hoe het verdeelt is.
[...]
Er is tegenwoordig en sinds Mt.Gox heel veel verandert. In die tijd was het bij Mt.Gox zelfs zo dat één persoon de controle had over een hot wallet met 400.000 BTC. Was die persoon onder een auto gekomen waren die BTC's voor altijd verloren gegaan. Er is enorm veel geleert van Mt.Gox. Bij iets als Binance of Bitfinex denk ik dat één persoon even 100k BTC kan jatten niet zomaar mogelijk is. Verder zit alles in cold wallets tegenwoordig. Geen idee hoe ze het precies in elkaar hebben zitten, maar bij een half miljard aan BTC mag je er toch wel vanuit gaan dat ze hier goed over hebben gedacht. Not your keys, not your coins, dat klopt natuurlijk sowieso, maar gelukkig is er veel anders geworden. Opzich maakt het denk ik ook weinig uit gezien hoe enorm groot de exchanges zijn geworden, of je de coins er nou wel of niet hebt staan. Stel er wordt ergens 150k BTC gejat dan ben je die coins mogelijk inderdaad kwijt, maar als je ze wel in eigen beheer hebt kan je genieten van een 80+% waarde daling
Weg
Geen idee hoe het zit. Verder is fiat natuurlijk ook heel lastig. Als ze falliet zijn kunnen ze dat wel zeggen of willen, maar dat maakt het nog niet mogelijk dat ze het ook uitbetalen. Stel er is 100 miljoen aan claims met 10 miljoen in kas, gaat niemand zijn volledige bedrag krijgen als ze al iets krijgen. Coins op een exchange blijft een risico, maar mocht het echt goed fout gaan crasht alles zo hard dat het niet heel veel uitmaakt of ze nou bij een exchange staan of niet.New Yorker schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:39:
[...]
Kraken dekt dacht ik je fiat. Maar coins?
Die kans heb je vaak genoeg gehad, nu is het tijd om naar 1k te gaan. Ben de lage koersen flink zatPelox schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 18:43:
Kom kappen eth.. terug in je 120 hok.
Nou hier gaan we weer. Lange weg van weken herstel voor 12 uur schade!
Gewoon tether hodlen?Klaas25 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:57:
Weg
Ik klaag niet met m'n ADHD muntjeKlaas25 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:57:
Doe ik niet aan. Ik buy en zet weg. Probeer laatste tijd wel met wat XRP Tron te traden aangezien Tron steeds eerder en vooral laatste tijd zo hard ging. Mja weinig tot niet succesvol.
@Chris.nl Zit je IOST nu weer te shillen? Ben er wel een beetje klaar mee 
Nee hoor, mooi om te zien dat hij het erg goed doet de laatste tijd. Helaas wel top aanvoerder bij de dalers gisteren, maar daarvoor en vandaag aanvoerder in de groene regionen. Goede keuze lijkt me.
Ik heb vanmiddag weer een zakje ONT en ADA gekocht. Klein genoeg om geen zwaar verlies te lijden bij een eventuele drop, groot genoeg voor een leuk rendement. Stop lossje erop, maar het is weer vrijdag, en van vrijdag op zaterdag is vaak groen, dus ik gok het er vannacht op.
Nee hoor, mooi om te zien dat hij het erg goed doet de laatste tijd. Helaas wel top aanvoerder bij de dalers gisteren, maar daarvoor en vandaag aanvoerder in de groene regionen. Goede keuze lijkt me.
Ik heb vanmiddag weer een zakje ONT en ADA gekocht. Klein genoeg om geen zwaar verlies te lijden bij een eventuele drop, groot genoeg voor een leuk rendement. Stop lossje erop, maar het is weer vrijdag, en van vrijdag op zaterdag is vaak groen, dus ik gok het er vannacht op.
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Ben benieuwd wanneer we de 4k weer zien
Hopen dat we hier nog wat daagjes staan dan kan ik bitcoin halen tegen een bodemprijsje
Hopen dat we hier nog wat daagjes staan dan kan ik bitcoin halen tegen een bodemprijsje
21 januari, full moonM!chel schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:39:
Tjongejonge, weer niks veranderd vergeleken met gisteren...
When moon?
zal nog wel even duren dat MOON, gewoon goed de amrkt in de gaten houden en daarop inspelen en wat te scrapenM!chel schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:39:
When moon?
Moon komt wel maar ff niet

Prepare for the next ATH
ETH wordt nu flink in de verkoop gedaan. Wanneer is die hard fork eigenlijk?Pelox schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 18:43:
Kom kappen eth.. terug in je 120 hok.
16 januariSwaha schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:02:
[...]
ETH wordt nu flink in de verkoop gedaan. Wanneer is die hard fork eigenlijk?
Wees blij dat we nu 24 uur verder zijn en die pudding nog niet is ingezakt. Aangezien er in het weekend sowieso minder volume is en weekenden vaak groen zijn.. kan het wel ff wat stijgenM!chel schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:39:
When moon?
Heb het idee dat we een Inversed Bart gaan maken. Echt zo'n groene candle compleet uit het niets, beetje zoals alle grote candles de laatste tijd.
dan kan ik beter mijn dikke ZIL omzetten naar BTCTominatie schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:50:
Heb het idee dat we een Inversed Bart gaan maken. Echt zo'n groene candle compleet uit het niets, beetje zoals alle grote candles de laatste tijd.
Prepare for the next ATH
Ik vrees dat we omlaag gaan...Tominatie schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:50:
Nou om zo,n korte tijd weer 100 / 200 te zakken lijk me wat killing.......
of toch niet ?
Prepare for the next ATH
Nouja we praten allemaal onze positie na vermoed ik. Maar zoals sourcecode schrijft is het na een drop van 10% en dan ook nog in het weekend weer een paar honderd punten te zakken, niet ´t eerste waar ik aan zou denken. Ik zit long met ZIL. Maar zelfs als ik short zou zitten zou ik niet zeker van mijn zaak zijn dat er toch niet weer is een kleine of middelgrote groene candle op de horizon zou verschijnen.sourcecode schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:05:
[...]
Nou om zo,n korte tijd weer 100 / 200 te zakken lijk me wat killing.......
of toch niet ?
Toevoeging: ik herinner maar al te goed dat onze Kirby bij 3200 ervan overtuigd was dat de 1000 en misschien wel 500 het volgende hoofdstuk zouden zijn.. ik heb na die bounce van 3180 hem daar geen woord meer over horen zeggen. M.a.w. de meeste Youtube TA-ers lullen gewoon met de wind mee, soort van windvaan, ze zouden zo de politiek in kunnen
[ Voor 18% gewijzigd door Sahara op 11-01-2019 22:14 ]
Volgens Philakone kunnen we een tijdelijke kleine opleving van Bitcoin verwachten, met daarna een verdere daling:
Edit: 5 ETH erbij gekocht, even kijken waar dit heen gaat.
Jan 11th BTC Technical Analysis - Detailed Elliot Wave Count. As much as I'd like to believe we're bullish medium term, I first see a short relief rally once BFX hits $3,550 to $3,625 to $3.8 to $3.9K ranges, and we'll see another correction wave down.https://t.co/CkCVVihPKt
— Philakone (@PhilakoneCrypto) 11 januari 2019
Edit: 5 ETH erbij gekocht, even kijken waar dit heen gaat.
[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 11-01-2019 22:22 ]
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
zou dit het probleem zijn van de markt ? dat TA de leiding gaan geven ?Taro schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:19:
Volgens Philakone kunnen we een tijdelijke kleine opleving van Bitcoin verwachten, met daarna een verdere daling:
[Twitter]
[YouTube: Bitcoin Technical Analysis Jan 11th - Detailed Elliot Wave Count]
ik lees overal 3K below bla bla, nou ja zeg......
dan ruk ik alvast mijn munten maar uit en stop ze maar in stable..........:)
nee ben weer f f moe van deze shit, schuiven is het van a naar b
gewoon kudde gedrag om meer te willen, is ook logisch.
maar goed doe je eigen ding,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Prepare for the next ATH
Wtf was dit dan? Even een flinke pump omhoog en weer net zo hard naar beneden
een dronken whaleggj87 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:24:
Prepare for the next ATH
Er was een poging voor een inversed Bart, maar die faaldeggj87 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:24:
Mijn idee wbt die TA. Als iedereen maar patronen zoekt er er een conclusie aan plakt dan is wordt het een self fulfilling prophecy.sourcecode schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:23:
[...]
zou dit het probleem zijn van de markt ? dat TA de leiding gaan geven ?
ik lees overal 3K below bla bla, nou ja zeg......
dan ruk ik alvast mijn munten maar uit en stop ze maar in stable..........:)
nee ben weer f f moe van deze shit, schuiven is het van a naar b
gewoon kudde gedrag om meer te willen, is ook logisch.
maar goed doe je eigen ding,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Maar dat maakt dan wel dat er rekening mee gehouden moet worden.
Fuck TA.
Als Putin zijn market buy gaat doen binnenkort staan we gewoon op de maan, kunnen ze wel leuk zeggen.
3K IS COMING
2K IS COMING
Nee.
Als Putin zijn market buy gaat doen binnenkort staan we gewoon op de maan, kunnen ze wel leuk zeggen.
3K IS COMING
2K IS COMING
Nee.
@sourcecode Probeer het gevoel / de emotie uit te schakelen en de koers je niet teveel te laten beïnvloeden.
Ik verdien vaak meer Bitcoin op dagen dat ik in fiat zit, dan op dagen dat ik in alts zit. Zie het juist als een kans als de koers daalt. Ja, dat is veel switchen, maar hey, geld verdienen met traden is niet simpel of makkelijk, want dan zou iedereen rijk zijn
In een bullmarkt kan iedereen geld verdienen. Nu kan je voornamelijk geld verdienen als je de grote jongens volgt, emoties uitschakelt en zo af en toe met een klein deel van je pf instapt na een grote daling. Want na die grote daling zie je vaak weer kleine oplevingen in een bepaalde golf die je prima 4-5x kan meepakken. En kijk voornamelijk naar ONT, dat is echt een rode peper, daalt snel, maar knalt ook enorm snel weer omhoog en je krijgt nog dividend ook.
Zie het gewoon als een kans en ga uit van een verdere daling. Ja, ook eventueel onder de 3k, waarom zou dat niet kunnen? Gewoon als een feit zien en op anticiperen.
Edit: ONT stond rond 18:00 volgens mij zelfs op +15% vandaag, nu op 8,55%, genoeg kansen dus!
Ik verdien vaak meer Bitcoin op dagen dat ik in fiat zit, dan op dagen dat ik in alts zit. Zie het juist als een kans als de koers daalt. Ja, dat is veel switchen, maar hey, geld verdienen met traden is niet simpel of makkelijk, want dan zou iedereen rijk zijn
In een bullmarkt kan iedereen geld verdienen. Nu kan je voornamelijk geld verdienen als je de grote jongens volgt, emoties uitschakelt en zo af en toe met een klein deel van je pf instapt na een grote daling. Want na die grote daling zie je vaak weer kleine oplevingen in een bepaalde golf die je prima 4-5x kan meepakken. En kijk voornamelijk naar ONT, dat is echt een rode peper, daalt snel, maar knalt ook enorm snel weer omhoog en je krijgt nog dividend ook.
Zie het gewoon als een kans en ga uit van een verdere daling. Ja, ook eventueel onder de 3k, waarom zou dat niet kunnen? Gewoon als een feit zien en op anticiperen.
Edit: ONT stond rond 18:00 volgens mij zelfs op +15% vandaag, nu op 8,55%, genoeg kansen dus!
[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 11-01-2019 22:37 ]
Nice words m8Taro schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:34:
@sourcecode Probeer het gevoel / de emotie uit te schakelen en de koers je niet teveel te laten beïnvloeden.
mee eens
Prepare for the next ATH
Ohnee, verkeerd gekeken! Nvm
[ Voor 82% gewijzigd door PHPResource op 11-01-2019 22:41 ]
Er wordt nog serieus gehandeld precies voor een vrijdagavond
Ik ben gisteren juist in Chainlink gestapt. Heeft de laatste tijd erg mooie gains gemaakt en het is een interessant project.
Ik deel je mening m.b.t. BTC winnen door in fiat/tether te zitten, maar het kost veel tijd om op de juiste tijd in te stappen, voor je het weet ben je al laat als zo'n move begint. Ik merk ook dat als je teveel in usdt zit je het gevoel van de markt verliest, ja je krijgt er meer BTC bij een daling, maar diezelfde BTC verlies je netzo snel weer bij een stijging als je te laat of niet BTC of alts koopt.Taro schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:34:
M.a.w. je moet echt genoeg tijd kunnen vrijmaken om als je de stable coin kant opzoekt om relatief op tijd weer te kunnen instappen. Ik hou het daarom nu maar simpel; 1 coin (ZIL) en de rest in USDT. Dit scalpen/swingtraden is gewoon niet te doen als je niet consequent achter je grafieken kunt zitten.
@Sahara Mee eens, maar, als je naar de grotere lijnen kijkt wordt het al een stuk minder tijdrovend en instabiel/fragiel/volatiel. Op de 1/5/15/30 minuten grafieken weet je niet waar je aan toe bent. Op de 4/8/12h & 1d grafieken wordt dit al een stuk makkelijker. Als je nou tussen de support/resistance levels niet trade en per stuk een keuze maakt om in fiat/cryptocurrency te zitten tot het volgende level, dan geeft dat ook rust.
Ik acht de kans op 3.200 nu groter dan op 4.200, dus zit ik voor 80% in fiat en met 20% pak ik af en toe wat kansen. Rond de 3.200 en mogelijk later rond de 2.800 acht ik de eerste 2-3 dagen na de daling de kans op mooie bewegingen naar boven groter dan naar beneden, dus pak ik weer wat kansen. Hoe langer we in die regio blijven, hoe minder kansen ik pak en hoe meer ik in fiat blijf zitten om de daling die daar mogelijk op volgt te vermijden.
Op een gegeven moment verandert het sentiment en acht je de kans op een stijging weer groter. Dan stap ik voor bijv. 50% in, nog niet in teveel muntjes, maar max 1-2, met een fiat pair, zodat ik een stop loss kan gebruiken naar een stable coin. Stijgt de koers dan voor 2-3 dagen, dan overweeg ik om te spreiden over de munten die ik allemaal wil hebben.
Als je op deze manier handelt dan wordt het risico kleiner, kan je ook verdienen aan dalingen, maar ook aan stijgingen. En ja, je loopt af en toe iets mis, maar, je kunt het nooit perfect doen en je mist daarnaast ook dalingen, dus dan doe je het gemiddeld erg goed.
En als de bullrun begint dan maakt het niet uit of je bijv. 975 of 1000 ONT of 0.21 of 0.23 Bitcoin hebt omdat je iets te laat bent ingestapt, je hebt immers bij de daling ook enorm veel geld bespaard door in fiat te zitten, dus gemiddeld heb je niets gemist door iets te laat in te stappen, je hebt het zelfs beter gedaan dan 100% te holden.
Ik acht de kans op 3.200 nu groter dan op 4.200, dus zit ik voor 80% in fiat en met 20% pak ik af en toe wat kansen. Rond de 3.200 en mogelijk later rond de 2.800 acht ik de eerste 2-3 dagen na de daling de kans op mooie bewegingen naar boven groter dan naar beneden, dus pak ik weer wat kansen. Hoe langer we in die regio blijven, hoe minder kansen ik pak en hoe meer ik in fiat blijf zitten om de daling die daar mogelijk op volgt te vermijden.
Op een gegeven moment verandert het sentiment en acht je de kans op een stijging weer groter. Dan stap ik voor bijv. 50% in, nog niet in teveel muntjes, maar max 1-2, met een fiat pair, zodat ik een stop loss kan gebruiken naar een stable coin. Stijgt de koers dan voor 2-3 dagen, dan overweeg ik om te spreiden over de munten die ik allemaal wil hebben.
Als je op deze manier handelt dan wordt het risico kleiner, kan je ook verdienen aan dalingen, maar ook aan stijgingen. En ja, je loopt af en toe iets mis, maar, je kunt het nooit perfect doen en je mist daarnaast ook dalingen, dus dan doe je het gemiddeld erg goed.
En als de bullrun begint dan maakt het niet uit of je bijv. 975 of 1000 ONT of 0.21 of 0.23 Bitcoin hebt omdat je iets te laat bent ingestapt, je hebt immers bij de daling ook enorm veel geld bespaard door in fiat te zitten, dus gemiddeld heb je niets gemist door iets te laat in te stappen, je hebt het zelfs beter gedaan dan 100% te holden.
Grappig toch wel, zowel de daling als de stijging zijn nu allebei rejected.
De bulls holden 3.6k
De bears holden 3.7k
Die enorme wicks zeggen genoeg. Bears verkopen als de malle op de weg richting de 3.7k, bulls kopen als de malle in de richting van 3.6k
Hoop niet dat dit zo'n langdurig gevecht wordt. Moon of ga naar de pleuris. Dan weten we gelijk hoe we ervoor staan komende tijd.
De bulls holden 3.6k
De bears holden 3.7k
Die enorme wicks zeggen genoeg. Bears verkopen als de malle op de weg richting de 3.7k, bulls kopen als de malle in de richting van 3.6k
Hoop niet dat dit zo'n langdurig gevecht wordt. Moon of ga naar de pleuris. Dan weten we gelijk hoe we ervoor staan komende tijd.
Iemand wilde ook even van zijn BNB af zie ik?
Grote kans dat die een grote dump verwacht, want dan kan je zelfs op BNB zwaar verliezen. Ik zit voor vannacht op 2 BNB na 100% in fiat.
ik snap niet waarom je dit tijdrovend vindt, ik spendeer iedere avond 1uur om mijn stops en "buy orders" te plaatsen , en zo nodig aan te passen. ik laat gewoon de markt naar mij toekomen I.P.V te stressen omdat je te laat zou zijn om in te kopen . plaats gewoon je order en klaar.Sahara schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 23:02:
[...]
Ik deel je mening m.b.t. BTC winnen door in fiat/tether te zitten, maar het kost veel tijd om op de juiste tijd in te stappen, voor je het weet ben je al laat als zo'n move begint. Ik merk ook dat als je teveel in usdt zit je het gevoel van de markt verliest, ja je krijgt er meer BTC bij een daling, maar diezelfde BTC verlies je netzo snel weer bij een stijging als je te laat of niet BTC of alts koopt.
M.a.w. je moet echt genoeg tijd kunnen vrijmaken om als je de stable coin kant opzoekt om relatief op tijd weer te kunnen instappen. Ik hou het daarom nu maar simpel; 1 coin (ZIL) en de rest in USDT. Dit scalpen/swingtraden is gewoon niet te doen als je niet consequent achter je grafieken kunt zitten.
met buy order bedoel ik niet dat ik iedere dag bijkoop .. ik plaats die enkel als mijn stops zijn afgegaan. zo kom ik altijd op breakeven uit. het gaat hier toch om traden? niet om gokken
Anoniem: 1032405
Iets met spaarrekening.Thebackstab schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 23:22:
[...]
ik snap niet waarom je dit tijdrovend vindt, ik spendeer iedere avond 1uur om mijn stops en "buy orders" te plaatsen , en zo nodig aan te passen. ik laat gewoon de markt naar mij toekomen I.P.V te stressen omdat je te laat zou zijn om in te kopen . plaats gewoon je order en klaar.
met buy order bedoel ik niet dat ik iedere dag bijkoop .. ik plaats die enkel als mijn stops zijn afgegaan. zo kom ik altijd op breakeven uit. het gaat hier toch om traden? niet om gokken.
Het is voor mij tijdrovend omdat ik in bijv. ZIL zit dat geen USDT pair heeft, redelijk continu moet opletten dat BTC niet naar de klote gaat, @Taro schrijft correct dat hij voornamelijk coins pakt die een USDT pairing hebben zodat hij met een uitgevoerde stop loss meteen in USDT zit.Thebackstab schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 23:22:
[...]
ik snap niet waarom je dit tijdrovend vindt, ik spendeer iedere avond 1uur om mijn stops en "buy orders" te plaatsen , en zo nodig aan te passen. ik laat gewoon de markt naar mij toekomen I.P.V te stressen omdat je te laat zou zijn om in te kopen . plaats gewoon je order en klaar.
met buy order bedoel ik niet dat ik iedere dag bijkoop .. ik plaats die enkel als mijn stops zijn afgegaan. zo kom ik altijd op breakeven uit. het gaat hier toch om traden? niet om gokken
Het is voor mij met zo'n /BTC pair dat ik aan de grillen van BTC ben overgeleverd, ik kan wel een stop loss zetten op ZIL/BTC, maar fuck als ZIL en/of BTC hard daalt dan moet je ook nog uit BTC en dan heb je niet zoveel aan een stop loss op je alt, zover ik het weet kan je niet een dubbele stop loss instellen. Het is gewoon een situatie die geen winnaars kent, zolang CZ niet voor alle alts een USDT pairing maakt.
Dit is waarom ik niet in ZIL wil zitten nu. Toen ie de run omhoog maakte samen met andere alts was het goed te doen, maar nu doe ik even niets met BTC pairs.Sahara schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 23:34:
[...]
Het is voor mij tijdrovend omdat ik in bijv. ZIL zit dat geen USDT pair heeft, redelijk continu moet opletten dat BTC niet naar de klote gaat, @Taro schrijft correct dat hij voornamelijk coins pakt die een USDT pairing hebben zodat hij met een uitgevoerde stop loss meteen in USDT zit.
Het is voor mij met zo'n /BTC pair dat ik aan de grillen van BTC ben overgeleverd, ik kan wel een stop loss zetten op ZIL/BTC, maar fuck als ZIL en/of BTC hard daalt dan moet je ook nog uit BTC en dan heb je niet zoveel aan een stop loss op je alt, zover ik het weet kan je niet een dubbele stop loss instellen. Het is gewoon een situatie die geen winnaars kent, zolang CZ niet voor alle alts een USDT pairing maakt.
Helemaal mee eens heren, maar waarom zou een exchange als bv binance niet alle pairs met een stablecoin willen hebben? Dan kunnen ze toch elke x fee vangen?
Dit is een inkoppertje. Als je van je alt naar usdt wilt zonder directe stable coin pairing, dan vangt CZ twee keer over je trade value. Eerst verkoop je je ALT en dan verkoop je je BTC. Blij wordt je er niet van, maar het is vooralsnog zoals het is.RelBel80 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 23:40:
Helemaal mee eens heren, maar waarom zou een exchange als bv binance niet alle pairs met een stablecoin willen hebben? Dan kunnen ze toch elke x fee vangen?
Toch apart om te zien hoe bepaalde munten anders dalen dan andere. ONT verliest vrijwel niet terwijl LTC even een hele dollar kwijt raakt.
Toch wel treurig om bitcoin zo te zien, elke dag denk ik:"nja, dit is gewoon de bodem."
En elke dag zie je gewoon eigenlijk dat we ready zijn voor de slacht.
Ben wel enorm benieuwd naar de uiteindelijke bodem. Het zal toch niet onder de 2k liggen, toch? Damn
Ben wel enorm benieuwd naar de uiteindelijke bodem. Het zal toch niet onder de 2k liggen, toch? Damn
Feit dat we na de vorige drop eigenlijk geen bounce zagen stemt me niet enorm gerust...Tominatie schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 00:15:
Toch wel treurig om bitcoin zo te zien, elke dag denk ik:"nja, dit is gewoon de bodem."
Ja precies. Echt dramatisch gewoon. PffChris.nl schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 00:16:
[...]
Feit dat we na de vorige drop eigenlijk geen bounce zagen stemt me niet enorm gerust...

Hoe is het mogelijk.
Het is nu echt gewoon wachten op die rode candle, daarnet even geprobeerd naar de 3.7k te kruipen: zwaar rejected en nu wachtend op.. op.. weer naar de tering.
Toch ben ik een beetje in disbelief, ik snap niet hoe bitcoin zo enorm bearish is op zo'n laag prijsje (ok ik vind het laag).
Als je dan bedenkt hoe lang we op 6k zaten.... Nu al moeilijkheden op 3.6k...
Toch ben ik een beetje in disbelief, ik snap niet hoe bitcoin zo enorm bearish is op zo'n laag prijsje (ok ik vind het laag).
Misschien komt het omdat we meestal op de 15min schaal zitten te koekeloeren, 't ziet er wel iets meer organisch uit op veel grotere schaal. Maar bla... Ach ja, mijn tactiek wordt er niet anders op, de angst dat BTC roet in het eten gooit is wel aanwezig.Tominatie schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 00:17:
[...]
Ja precies. Echt dramatisch gewoon. Pff![]()
Hoe is het mogelijk.
Dit is zo belangrijk, en tevens de grootste valkuil voor velen. Ben door schade en schande ook wijzer geworden, en heb hier ook voldoende leergeld voor betaald. Probeer je emotie uit te schakelen, en dan wordt traden een stuk makkelijker. In USDT zitten geeft mij juist vaak rust, ik kan hooguit een ritje omhoog missen. Jammer dan... De volgende trein komt vanzelf wel weer langs zeg maar.Thebackstab schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 23:22:
het gaat hier toch om traden? niet om gokken
Ik ben ook maar gewoon een Brabants boerke die wat aanklooit en ga natuurlijk ook nog wel eens de fout in door iets teveel te "gokken". Dat FOMO is en blijft een lelijk iets. Maar je leert van elke fout weer iets en het gaat steeds beter. En in een dalende markt is zeker nog goed te verdienen. Heb nu +/- 30% meer euro's vergeleken met het moment dat BTC voor het laatst op USD 7400 stond. De makkelijkste winst die je kunt maken is door geen verlies te lijden.
ONT is echt bizar gestegen de laatste dagen, lijkt zich tot op heden niet echt iets aan te trekken van de BTC daling. Ben benieuwd wanneer de stijging klaar is, zal niet heel lang meer duren denk ik.PilatuS schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 00:02:
Toch apart om te zien hoe bepaalde munten anders dalen dan andere. ONT verliest vrijwel niet terwijl LTC even een hele dollar kwijt raakt.
Daar ben ik uiteraard ook erg benieuwd naar, maar geloof niet dat we op korte termijn naar de 2k gaan. Denk wel dat we binnenkort weer in de buurt van 3,2k kunnen uitkomen, veel lager geloof ik eerlijk gezegd niet op korte termijn.
Tominatie schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 00:15:
Daar istiedan..Tominatie schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 00:21:
Het is nu echt gewoon wachten op die rode candle, daarnet even geprobeerd naar de 3.7k te kruipen: zwaar rejected en nu wachtend op.. op.. weer naar de tering.
De charts vertellen mij dat dit er zo verschrikkelijk bearish uit ziet. Dat ik eigenlijk al m'n hoop op een bullish verloop in de ijskast moet gooien.
Maar m'n gevoel zegt me, deze berenmarkt loopt op zijn einde - we zitten nu gewoon in zo'n fase waarin de markt een tijd stabiliseert. Met af en toe een pumpje en dumpje, ik geloof gewoon niet in die doemscenario's van naar de 2k! naar de 1k!
En ondertussen zie ik dat we naar de tering gaan, verrassend.
Maar m'n gevoel zegt me, deze berenmarkt loopt op zijn einde - we zitten nu gewoon in zo'n fase waarin de markt een tijd stabiliseert. Met af en toe een pumpje en dumpje, ik geloof gewoon niet in die doemscenario's van naar de 2k! naar de 1k!
En ondertussen zie ik dat we naar de tering gaan, verrassend.
Uitgestapt. Zoek het lekker uit met je crypto's. Ik ga slapen, is belangrijker dan deze onzin markt.
Zero.
Wat een megadump op Binance. En weer gelijk omhoog. Gestoord gewoon hoe snel dat ging.
Wat'n drama.
Ga dan nu ook maar snel naar de 3.2k ofzo.
Ga dan nu ook maar snel naar de 3.2k ofzo.
Dit wekt wel vertrouwen bij grote investeerders en het gewone volk om in te stappen.
Alle stop loss zijn getriggerd, weak hands zijn er uit kunnen we dan nu omhoog?
Ik moet eerlijk zijn.. deze flash crashes doen mij helemaal niks meer. Gewoon voor plus minus de helft in USDT zitten en je overwint het wel. BTC daalt wat en de alts stijgen en outperformen BTC.. mits je in de goede alt zit. Per saldo verlies je nogsteeds in USDT, maar het is bij lange na niet zo erg als van 6k naar 3.2k.
Dood katje lijkt mij. Maar ik stap iedergeval niet uit nu, ben geen watje. Ik neem het verlies bij een eventuele verdere daling met liefde. Ik weiger om m'n bitcoin te verkopen op deze prijs.
In het weekend staan we op 3700 en hoger. Philakone had het al over een dump en dan hoger voor een relief rally (YouTube: Bitcoin Technical Analysis Jan 11th - Detailed Elliot Wave Count). Denk dat de druk van BTC af is nu voor ff.
[ Voor 76% gewijzigd door Sahara op 12-01-2019 00:46 ]
Deze bounce is wel lekker. Genoeg kopers die de paniek opkopen, mooi man.
https://twitter.com/BitmexRekt de lijst is lang met deze flash dump and rise. Het zou mij niks verbazen als dit een taartje van eigen merk is bij bijv. Bitmex.. of andere exchanges, lekker iedereen eruit gooien en even een hoop transactiekosten vangen van SL orders etc.
[ Voor 55% gewijzigd door Sahara op 12-01-2019 00:49 ]
Ik vind dat zo mooi altijd die paniek hier te lezen als we weer een stukkie zakken
Hele boel gaat weer naar de tering en noem het allemaal maar op. Ik wacht het gewoon allemaal lekker af. Het heeft vooral tijd nodig.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
patience young grasshoppers

Ik snap gewoon echt niet dat er zoveel mensen roekeloos lopen te traden op bitmex.Sahara schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 00:47:
https://twitter.com/BitmexRekt de lijst is lang met deze flash dump and rise.
Regels:
1. Gebruik nooit een leverage hoger dan 10x, mits je het voor de lol met speelgeld doet.
2. Gebruik 100% een S/L. Want mocht de markt gaan bewegen dan kan je meestal niks meer doen (system overload) en kan je pijnlijk veel verliezen.
3. Neem niet zomaar een positie, denk er goed over na.
4. NOOIT GELIQUIDEERD WORDEN, ZONDE MAN!!!!
Er zijn nu eenmaal een boel gokkers @Tominatie ik snap dat ook niet man. Het leent zich natuurlijk wel voor een lekker gokje. Maar zoals met alle gokjes weet je dat het meer geluk dan wijsheid is. Ik heb een tijdje ook lopen gokken op voetbal wedstrijden. Daar heb ik best een leuk centje aan over gehouden maar ik doe het nu nog sporadisch eigenlijk. Ja soms. Als ik mij een lucky voel en er 100 eu op knal tijdens een groot toernooi of zo. Maar dat is dan puur voor de lulz.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Ah, 10x kan best. Maar hoger dan dat is echt niet verstandig. Je moet gewoon goed weten hoeveel geld je in backup moet hebben zodat je niet geliquideerd wordt. Maar hoe de markt zich nu beweegt, met die enorme flash dumps en pumps die uit het niks komen en ook zo weer weg zijn zou ik het echt niet aan durven. Gewoon zonde van je centen, die fik je dan gewoon op.
Ik denk dat zowel longs als shorts nu collectief de lul waren bij Bitmex. Ik ben met je punten helemaal eens. Ik short of long alleen als ik bijna zeker ben van m'n zaak, anders gewoon niks doen. Het enige vervelende van Bitmex is dat ze geen stable coin hebben, maar ik moet zeggen dat CZ wel een hoop van Bitmex kan leren. Het aanpassen van live orders via de grafiek of via de orderlijst is super cool. Of de automatische entry rate berekening als je extra shorts/longs toevoegt aan je positie, dat is ook erg handig.Tominatie schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 00:50:
[...]
Ik snap gewoon echt niet dat er zoveel mensen roekeloos lopen te traden op bitmex.
Regels:
1. Gebruik nooit een leverage hoger dan 10x, mits je het voor de lol met speelgeld doet.
2. Gebruik 100% een S/L. Want mocht de markt gaan bewegen dan kan je meestal niks meer doen (system overload) en kan je pijnlijk veel verliezen.
3. Neem niet zomaar een positie, denk er goed over na.
4. NOOIT GELIQUIDEERD WORDEN, ZONDE MAN!!!!
Voor de grap zou ik als ik wat geld zou over hebben wel een keertje een 100x leverage willen proberen.. als je goed zit dan loop je gigantisch binnen. Heb je pech dan nouja dan ben je je poen kwijt.
@Chris.nl Je kan prima met leverage traden als je je wel aan regel nummer 2 houdt. SL altijd gebruiken! 
Ik zit nog niet zo lang op bitmex maar ik moet zeggen: het is een leuke trade ervaring. Een 1% move van bitcoin is dan toch een stuk spanneder als je een x5 gebruikt bijvoorbeeld.
Ik zit nog niet zo lang op bitmex maar ik moet zeggen: het is een leuke trade ervaring. Een 1% move van bitcoin is dan toch een stuk spanneder als je een x5 gebruikt bijvoorbeeld.
Er zijn mensen die zelfs met x100 succesvol traden, maar dat is gewoon een compleet andere strategie. Laatst uitleg van iemand gezien die dat deed. Totaal beschikbaar voor traden was 10 BTC, maar die x100 swings gingen met 0.1 of 0.2 BTC. Dan op de korte tijd traden als het juist even rustig is. Gaat het goed win je 100% met wat ie deed, gaat het fout ben je gelijk klaar en de positie compleet kwijt. Alleen op de manier zoals hij dat deed door vrij snel iedere keer te traden in een kleine driehoek ging 80% van de trades goed met ieder 50 tot 100% winst. Dit is gigantisch veel geld verdienen door gewoon heel slim bezig te zijn.
Er is 1 heel groot verschil met gokken, er is geen table limit, met voldoende bankroll ben je altijd winnaar.DAMAGE schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 00:53:
Er zijn nu eenmaal een boel gokkers @Tominatie ik snap dat ook niet man. Het leent zich natuurlijk wel voor een lekker gokje. Maar zoals met alle gokjes weet je dat het meer geluk dan wijsheid is. Ik heb een tijdje ook lopen gokken op voetbal wedstrijden. Daar heb ik best een leuk centje aan over gehouden maar ik doe het nu nog sporadisch eigenlijk. Ja soms. Als ik mij een lucky voel en er 100 eu op knal tijdens een groot toernooi of zo. Maar dat is dan puur voor de lulz.
gewoon verdubbelen en opnieuw.
daarnaast wat @PilatuS zegt weten waar je mee bezig bent helpt wel
Het is wel fijn om met leverage te traden, bijv. gisteren bij die megadrop, gewoon 100 dollar er tegen aan gooien, 5 x leverage en shorten. Het moest wel naar beneden gaan na al die pogingen van BTC om de 4k te breken, en als je een Buy Stop Limit order gebruikt bij Bitmex heb je je SL in de pocket. Je moet alleen niet te greedy zijn. Greed is not good. Maar gebruik maken van een mogelijkheid om te shorten is wel nice. Want waarom alleen geld verdienen als iets stijgt.... had ik maar eerder deze short sprong durven te nemen.Chris.nl schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 00:54:
Waar is regel 1: "Trade niet met leverage, deze markt is al volatiel genoeg" gebleven?
Cryptoverslaving.
Kenmerken: steeds meer fluctuatie nodig met leverage.
Symptomen: extreme rijkdom of armoede.
Herken jij jezelf in deze omschrijving? Bel dan 0900-RABOBANK voor een uitgebreide crypto detox en fiat brainwash.
Herken jij jezelf in deze omschrijving? Bel dan 0900-RABOBANK voor een uitgebreide crypto detox en fiat brainwash.
verkeerde bankAnoniem: 1032405 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 01:03:
Cryptoverslaving.
https://www.iex.nl/Crypto...nnovation-Conference.aspx
Toch wel benieuwd wanneer we ETH weer onder de $100 mogen zien flaneren.
De hard-fork drop zit er aan te komen en met een onstabiele bitcoin.. hmm, pijnlijke tijden voor ETH denk ik.
De hard-fork drop zit er aan te komen en met een onstabiele bitcoin.. hmm, pijnlijke tijden voor ETH denk ik.
ff mee wachten hoor, ik sta net op 3 euro winstTominatie schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 01:06:
Toch wel benieuwd wanneer we ETH weer onder de $100 mogen zien flaneren.

Haha, da's toch weer ¾ van een turkse pizza wat je daar hebt verdient. Lekker mantwain4me schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 01:08:
[...]
ff mee wachten hoor, ik sta net op 3 euro winst

Nu heb ik hongerTominatie schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 01:09:
[...]
Haha, da's toch weer ¾ van een turkse pizza wat je daar hebt verdient. Lekker man![]()

Vet kut heb nachtdienst en weinig bijzonders meegenomen. Heb nu echt zin in een patat shoarma of McDonald's...
Het leven is bizar onverdraagzaam soms.
bch heeft de weg omhoog gevonden
De huidige situatie lijkt op een dood katje, maar laat me graag positief verassen. MOOOOOn SOOONtwain4me schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 01:34:
bch heeft de weg omhoog gevonden
Wordt het toch nog iets meer dan 3/4 turkse pizzaTominatie schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 01:36:
[...]
De huidige situatie lijkt op een dood katje, maar laat me graag positief verassen. MOOOOOn SOOON
Knallen naar de 139 en dan mag BCH naar de pleuris vallen
Nou slaaplekker boys. Heb er een heel slecht gevoel over. Denk dat we de 3.2k snel zullen gaan testen. Deze markt is gewoon te bearish en de berenmarkt is nog niet over.
Dikke drop met een hele dikke bounce, maar niet doorzetten. Maakt de kans op even een relief rally wel kleiner. Los van dat denken de meeste mensen die er verstand van hebben toch wel dat we 3.3k of lager gaan zien met hooguit eerst een kleine ABC correctie op de daling voordat we dat doen.Tominatie schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 02:16:
Nou slaaplekker boys. Heb er een heel slecht gevoel over. Denk dat we de 3.2k snel zullen gaan testen. Deze markt is gewoon te bearish en de berenmarkt is nog niet over.
Zojuist grote bag tron ingeslagen. Voor deze prijs wil ik een hype coin.
Hij is weer terug op de daily support zie ik. Inderdaad interessantMalarky schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 02:27:
Zojuist grote bag tron ingeslagen. Voor deze prijs wil ik een hype coin.
Alles verder gedaald sinds gisteren, maar lijkt wel stilte voor de storm te zijn, al kan het natuurlijk ook prima omhoog.
Er staat 500.000 ONT in de uitverkoop, de koers dropt direct 0,01. Misschien de veroorzaker van de pump van gisteren...
Doen bij jullie de Tweakers notificaties het trouwens ook niet?
Edit: Kirby noemt ook de 3100-3200 regionen als volgende stap, maar ook dat we nog weleens flink daaronder kunnen komen:
[YouTube: ⚠️ WARNING: BIG MOVE SOON for Bitcoin (BTC)?! - Crypto Market Trading Analysis & Cryptocurrency News]
Er staat 500.000 ONT in de uitverkoop, de koers dropt direct 0,01. Misschien de veroorzaker van de pump van gisteren...
Doen bij jullie de Tweakers notificaties het trouwens ook niet?
Edit: Kirby noemt ook de 3100-3200 regionen als volgende stap, maar ook dat we nog weleens flink daaronder kunnen komen:
[YouTube: ⚠️ WARNING: BIG MOVE SOON for Bitcoin (BTC)?! - Crypto Market Trading Analysis & Cryptocurrency News]
[ Voor 32% gewijzigd door Taro op 12-01-2019 09:42 ]
rente bijgeschreven van mijn spaarrekening wordt weer een kroketje meer bestellen bij de febo

Komt het nog goed met TRON , of word hij gedumpd ? lees weinig goed nieuws
https://www.cryptoglobe.c...g-bittorrent-s-new-token/
https://www.cryptoglobe.c...g-bittorrent-s-new-token/
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!