Hopelijk hebben we hier wat citrix experts, want ik kom er niet uit...
Nieuwe citrix omgeving, laatste versie (7.9 volgens mij) die te downloaden zijn .
Alles zover in gericht met FSlogix en de nodige applicaties. Maar loop tegen enkele issues en hopelijk heeft iemand de gouden tip
4 Sessie hosts actief.
Alles 2022 Standaard, up to date
-Office die gestart word via all APP, is bij sommige wel geactiveerd, bij andere niet. Terwijl als je naar de desktop gaat, dan werkt het wel gewoon. Via SSO ingesteld en een MFA uitzondering in 365.
Via de app blijft er ergens buiten beeld wat staan, waardoor de software "vastloop".
Geld dus ook voor outlook, indien eerste keer instellen, werkt niet, maakt geen connectie met Exchange online en kan geen verbinding maken, maar dan via desktop instellen, afmelden en dan outlook starten via portal, werkt het weer prima.
Servers zijn bekend in Azure AD (hybrid Join) en MFA is dus uitgezonderd (extern adres). Dat laatste fixte eerst het probleem, maar is weer terug..
-1 App (tot nu toe bekend) valt om de zoveel minuten terug naar de taakbalk, minimaliseert dus. Deze app is ook te via de leverancier met citrix te gebruiken (andere klant heeft dat), en die hebben het zelfde issue.
Nu las ik dat de Workspace APP vanaf 2206 deze issues heeft, en staat dat de nieuwere versie dat heeft opgelost, maar zover als ik weet is dat 2212. En is voor mij toe ook nog niet te reproduceren.
En ook weinig over te vinden, behalve antieke artikelen...
-En nu de vreemdste. Hier hebben zowel de oude (opeens), als nieuwe omgeving last van.
Er is al een tijdje gewerkt in de nieuwe en wil een andere app starten, dan krijgt hij een melding:
Kan niet verbinden met de server, geeft fout door aan systeembeheer. (geen fouttekst beschikbaar)
Oude omgeving is niks op aangepast.
Is op clients met 2216, maar ook op oudere. Echter mijn laptop en mijn collega's krijgen deze melding totaal
niet. Kunnen het dus ook reproduceren bij ons.
De ene keer krijg hij de melding via chrome, pakt hij edge er bij en dan werkt het wel, maar later is het weer anders om. Ik heb hem nu even gevraagd om FF er bij te pakken om de browser even uit te sluiten (is onderliggend wel wat hetzelfde, FF niet)
Hier kunnen we ook niks over vinden, en zonder foutmelding/code is het ook best lastig. Vanuit de Director zien we dus ook niks.
Ook qua GPO is niks die dingen aanpast opeens, en zijn er uberhaupt niet voor de desktops.
Krijg nu langzaam neigingen om Citrix te deinstalleren en gewoon verder gaan met RDS+Gateway/RDweb, grote kans dat het wel werkt

marja, is niet bepaald bij de tijd (al 10 jaar niet echt veranderd)
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |