Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
shadowman12 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 08:20:
[...]
Ik heb wel is andersom gezien, daar waren de fileservers ook gewoon VM's die op een VM cluster draaide met een aantal Raw Disk Mapping(RDM) naar de storage. Is ook veel makkelijker om er dan een cluster van te maken en het HA uit te voeren.
Jup. Al is dat met zo'n NetApp ook geen probleem.
Dat ding is volledig HA. Er zitten 2 controllers in het chassis.

Onze head ziet er zo uit aan de achterkant:

Aan de voorkant zit nog 12x900G SAS en er onder een shelf met 24x900G SAS.

De controllers zijn redundant.

Vermoed alleen dat dit een maatje te zwaar en te duur is is voor @Hero of Time. (Of ik moet het verkeerd begrepen hebben. Ik meende iets gelezen te hebben van "MKB" en "beperkte budgetten".)

Voor ons overigens ook, volgend jaar gaan ze er uit en de oplossing waar we expliciet NIET naar kijken is een nieuwe NetApp.

Eigenlijk de enige on-prem oplossing waar we over na denken is RHEV - https://www.redhat.com/en...enterprise-virtualization - , met een hyperconverged setup op basis van Gluster. De machines heb je toch nodig, redundancy op je disks ook, hooguit kost het een paar extra disks.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Even jullie hulp nodig......

Ik probeer een SCCM deployment te maken van Office 365 met een paar talen omdat we een internationaal bedrijf zijn. Dat gaat prima :D.

Nu moet er voor sommigen ook Visio meegeleverd worden. Daarvoor is een Plan 2 licentie beschikbaar, en ik probeer via de Customization Tool een losse installatie te bakken. Nu alleen met Nederlands en Engels. De Build die ik heb gedownload is 1 versie nieuwer dan de Office versie die er op dit moment op staat. Zou niet echt uit moeten maken.

Als ik deze naast de al geïnstalleerde Office versie wil installeren lukt dat niet.

Ik heb 2 mogelijke oplossingen :

Het hernoemen van HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office\ClickToRun\ProductReleaseIDs zorgt ervoor dat Visio installeert maar sloopt per direct de andere Office onderdelen.

Optie 2 is het verwijderen van de bestaande taalpakketten, dan zou hou ook moeten werken. Maar dat wil ik niet.

Is er een manier om via SCCM Visio apart te installeren zonder Office kapot te maken of ineens tegen een verschil in builds aan te lopen? Of moet ik voor die paar mensen een nieuwe Office installatie maken met Visio erin?

Tips zijn welkom! :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Basho
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 19:36

Basho

Sample Text

Vraagje: wij willen Small Workstations in gebruik gaan nemen (Dell Optiplex 3060). We willen deze systemen aan het domein koppelen maar hier ook een UWF-filter op toepassen. Volgens mij is het alleen zo dat als je die systemen toevoegt aan het domein en je het UWF-filter aanzet, collega's bij élke inlogpoging moeten wachten totdat het profiel weer is voorbereid door Windows.

Je kunt wel folder en registry exceptions aanmaken maar je wil geen exception plaatsen op de C:\Users map omdat men dan alsnog al hun files kunnen opslaan op die workstations.

Advies? :S

/Edit
Aha! Wat natuurlijk ook kan is dat ik die Thin Clients automatisch laat inloggen. Bij ons zit er nog een tussenlaag van Citrix tussen waar ze moeten inloggen dus op zich is dat nog wel een optie. Als we straks in de Cloud werken halen we gewoon het UWF-filter weg omdat files dan toch weggeschreven worden in de cloud. Realiseer me dat dit bij de huidige Thin Clients ook al zo is 8)7

Basho wijzigde deze reactie 21-03-2019 23:21 (28%)

Meizu MX4 | Xiaomi | Earson | Gear S2 | Samsung S6 | HP Microserver | ASUS RT-AC87U | Routed IPTV/VOIP/Internet | Eigen KPN router topic

Hero of Time schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:04:
[...]

Dat geeft geen antwoord op mijn vraag.

De laptop hangt in het domein. Start opnieuw op en dan? Blijkbaar geen netwerkverbinding, want je applicatie wordt niet geïnstalleerd via policy. Gebruiker wil voor de eerste keer inloggen op de laptop. Hoe dan? Want de laptop hangt dan wel in het domein, er is geen netwerkverbinding om met AD te kunnen communiceren zodat de gebruiker in kan loggen.

Ergo, wat is nu het probleem precies? Als de gebruiker namelijk wel kan inloggen, zou je policy ook gewoon uitgevoerd moeten worden.
Bij het Windows 10 start scherm kun je volgens mij om zonder in te loggen Wifi verbinding te maken, ik denk dat hij daarop doelt, dan is er wel een netwerk op moment dat de user inlogt. Het is wel een rare methode want naar mijn idee is het beter om de eerste inlog altijd bekabeld te doen. Als je Windows 10 voor je hebt lock maar eens je scherm dan zul je dat je daar je wifi kan verbinden.
Hieronder een voorbeeld. naast het rode pijltje staat een netwerk icoontje, die in dit geval aangeeft dat je bekabeld verbonden bent, mocht je nog geen verbinding hebben dan kun je daar dus verbinding met wifi maken

shadowman12 wijzigde deze reactie 19-04-2019 21:13 (19%)

Assumption is the mother of all fuck ups

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

@Hero of Time @asing NFS is default thin provisioning, met de Vaai plugin krijg je juist thick disken erbij (en cloning etc...)

Dat gezegd hebbende werkt de Vaai plugin ook op 6.7 en NFS4, zonder de plugin is er geen hardware acceleration, met plugin wel. (merk je gelijk met sommige taken).

Waar ook nog verschil in zit is Storage I/O control en Storage DRS, deze zijn niet onder NFS beschikbaar.
https://docs.vmware.com/e...C5-A086-7016D73C328F.html

Mooi plaatje met verschil NFS3 en NFS4, je ziet dat NFS4 een paar dingen niet ondersteund, maar met 2x 1Gbit/s storage netwerk moet je keuzes maken en in dit geval kan je dan beter MPIO gebruiken. NFS of ISCSI maakt in mijn beleving dan weer wat minder uit, voor beheerdersgemak kan je NFS gebruiken en daarbij heb je SSD only, waardoor I/O control al minder een rol speelt (op zo'n kleine omgeving) en DRS ook niet nodig is, gezien je maar 1 Synology hebt :)

Ik vraag mij alleen af waar jij hebt gelezen dat er max 8 devices mogen? Standaard kan je maar 8 volumes koppelen per ESX host, dit is simpel aan te passen, misschien was je hiermee in de war? Aangezien je makkelijk 10+ hosts kan koppelen aan een datastore, gezien NFS Server side de bestanden locked.
https://kb.vmware.com/s/article/2239

Succes!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15-07 13:59

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Weet iemand hoe deze melding uit te schakelen is toevallig?

Dit gebeurd bij het openen van sommige .xls files die worden aangeboden vanuit SaaS applicaties (zoals reports, exports ed.)

Inventory | http://www.zdaemon.org ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Iemand ervaring met Citrix binnen een Windows terminal server?

Een klant van ons werkt op onze terminalserver, daarbinnen willen ze dan Citrix gebruiken om naar applicatie van hun leverancier te connecten.

Het vreemde is, als je het voor de eerste keer instelt werkt het prima. Meld ik de Windows sessie af en log weer in, dan krijg ik deze foutmelding:

De gebruiker werkt met een UPD (User Profile Disk) dus settings zouden bewaard moeten blijven.
Dit lijkt ook het geval, want server adres wordt ik niet weer om gevraagd. Ook gebruiken we RES Ivanti Workspace Manager om de werkplek op te bouwen. Heb hier al een capture/sampling gedaan om te kijken wat er tijdens het instellen van de Receiver wordt weggeschreven. De betreffende registry trees laat ik nu mee capturen.

Toch krijg ik het nog niet voor elkaar. Enige manier om de boel weer aan de gang te krijgen is via het tray-icon de receiver opnieuw in te stellen. Maar volgende keer af- & aanmelden en het probleem is weer terug 8)7

ThinkPad wijzigde deze reactie 23-05-2019 11:04 (5%)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hero of Time schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:26:
[...]

Dit is de oplossing geweest voor het probleem. Toen ik de print spooler service stopte en de GPO met de printers aan liet, was ik binnen seconden ingelogd.

Wat mij ook opviel, was dat de andere manier waarop we printers toekennen niet leek te werken. De twee (van de drie) GPOs die we hebben voor printers aan gebruikers geven maken gebruik van GPP. De derde doet het via de Printer Manager (Deploy using GPO).

Met wat moeite de lokale printserver eigenschappen weten te openen (goed om te weten, selecteer eerst een printer (die moet je wel hebben!), waarna de knop 'printserver properties' verschijnt als je in CP -> Devices & Printers zit) en daar de drivers verwijdert. Moest wel telkens de print spooler herstarten omdat het constant zat te piepen dat de driver bestanden in gebruik waren.

Na deze opruimactie de server herstart (voor de zekerheid, en ook om eventuele rogue sessies kwijt te raken) ingelogd met een testgebruiker en had binnen een minuut de desktop. Tweede testgebruiker net zo. En ook mijn eigen gebruiker was er in korte tijd weer in.

Stond op 't punt om de server opnieuw te installeren. scheelt weer een paar uur tijd. :)

Dus @shadowman12, terwijl jij je post plaatste, was ik dit bericht aan het typen. *O* voor je hulp.

Edit:
Ik zocht in het startmenu en bij Administrative Tools al naar iets dat met 'print' begint, maar die heb je dus niet standaard. Ik ken de Print Manager MMC tool alleen als je ook daadwerkelijk de printserver rol hebt geïnstalleerd. En die heb je dus niet op een RDS of je misbruikt 'm ook als printserver (maar waar ben je dan in vredesnaam mee bezig als je dat doet :+).
De Print Management tool is volgens mij onderdeel van de RSAT(Remote Server Administration Tools), als je die geinstalleerd hebt, kun je ook de Print Management MMC installeren.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Je hebt er geen kont aan maar Windows 7 is zo ongeveer uitgefaseerd voor 4K schermen bestonden, dus die heeft dat probleem niet. Windows 10 snapt 4K dan weer wel maar begrijpt niet hoe groot je scherm is en gaat zelf iets doen.

op het werk staan een paar van die Surface Studio's. Ook daar moet je eerst de koeieletters uitzetten. De oorzaak lijkt te zitten in het feit dat de monitor teruggeeft hoeveel DPI het scherm is. Windows past daarop de scaling aan.

Edit : toch iets gevonden :

Eronder staat een tabelletje met wat de waardes kunnen zijn. Ik denk dat je het 2 profielen moet aanpassen, lokaal en Citrix. Echter, dat zal issues geven als de gebruiker weer achter een normaal scherm zit.

https://www.tenforums.com...isplays-windows-10-a.html

asing wijzigde deze reactie 11-06-2019 19:17 (36%)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1Henk 'm!
Drardollan schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:01:
[...]

Dat is mijn optie 3 geloof ik. Heb ik wel gezien, maar ik heb er nog niet echt naar gekeken.

Sowieso staat het nu heel even op een lage pit, ben 2 dagen op en andere klus en 1 van de 2 nieuws hosts is niet goed. Gistermorgeneen melding over een voeding die over de 1000W ging en einde dag viel hij gewoon spontaan uit :{ Startte wel weer op, maar beetje eng voor nieuwe hardware. Eerst maar eens de case bij HPE afwachten, kijken of er iets zinnigs uit komt.

Maar heb jij ervaring met shared nothing LM?
Ja, maakt het overzetten van VM's naar een andere host heel makkelijk, hoef je niet al dat gedoe met export /importvan vhdx enzo te doen. Dan kun je in Hyper-V gewoon move klikken en wachten en dan worden de VM's gewoon overgezet. Vereist wel wat meer instel werk als voorbereiding,

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True