Ik loop al meer als een week te ruziën met een vorm van z-banding / ribbing die ik niet thuis kan brengen... Het is soort van consistent, als in een dikke lijn elke 4 tot 6 mm ofzo, afgewisseld met legio aan kleinere inconsistencies... De issues zijn echt per layer, want de lijnen lopen helemaal rondom het testobject.
Voorbeeldje, printed op 0.4mm layer height met een 0.6mm nozzle:
Wat heb ik al gedaan:
- Frame square gezet
- Bed level
- Nieuwe z-as + nut (deze as is veel rechter, maar heeft aan 1 uiteinde nog een kleine afwijking. De rechte kant staat in de nut want ik print bijna nooit echt hoog).
- Z-motor en de as + bracket opnieuw uitgelijnd / recht gezet
- Anti-wobble nut erop gezet (
https://www.thingiverse.com/thing:5164752)
- PID tuning van het bed (om bang-bang achtige artifacts uit te sluiten, ondanks dat het al PID was)
- E-steps en flow tuning is volgens mij oké, want top layers e.d. zijn helemaal in orde, alsmede de lijndiktes van wanden.
Ik heb overigens linear rails op de Z-as zitten, en voor zover ik kan beoordelen lopen die erg soepel.
Ik weet echt niet meer waar ik moet zoeken, ook omdat de grote artifacts elke 5mm voorkomen, wat niet echt een logische waarde is bij een T8x8 leadscrew... Het enige dat ik nog kan bedenken zijn extrusion inconsistencies, maar waarom zouden die zo consequent per laag opduiken...
Als iemand ideëen heeft, hou ik me ten zeerste aanbevolen, ook als ik dingen overnieuw moet checken...