Het Grote Vinyl Topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 101 Laatste
Acties:
  • 545.941 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!
oldsmelly schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:15:
@mr_petit Maar goed is 1euro teveel om een plaat van 35-40 euro goed te beschermen ?
Mijn platen hebben gemiddeld echt significant minder gekost (helemaal als je de gebruikte meetelt, dan daalt dat gemiddelde makkelijk onderde €5), dus dan wordt de verhouding die je voorspiegelt ook significant anders.
Laat ik het zo zeggen: ik heb denk ik ongeveer 700 platen.
Als je die allemaal met een hoes van 25 cent beschermt ipv 1 euro, dan bespaar je € 525,-
Daarmee kan je een hoop leuke dingen doen!

Het is in ieder geval belangrijk dat als je plastic binnenhoezen hebt, deze van (HD)PE zijn (ook wel high density polyethyleen).
Dat is stabiel (en valt niet naar verloop van tijd uit elkaar oid), oplosmiddelen/weekmakervrij en antistatisch.
Dat materiaal lijkt een beetje op het aloude plastic boterhamzakje.
Bij MoFi hebben ze het over 'rice paper'.
Dat betekent natuurlijk rijstpapier, maar ik neem aan dat dat amerikaans slang is en dat ze niet daadwerkelijk van rijstpapier zijn. HDPE folie (deze gestretchde variant althans) lijkt idd wel iets op rijstpapier in de zin van dat het dun en enigzins mat is.

[ Voor 40% gewijzigd door mr_petit op 07-12-2021 23:06 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:25

Toshirou

Vinyl Surfer

Hier koop ik vanaf het begin de gevoerde polyethyleen binnen hoezen bij Walvis Products. Tot op heden geen problemen ondervonden en zijn gewoon goed in kwaliteit. Ook de buitenhoezen van ze ben ik erg over te spreken. Niet van die dunne cellofaan hoezen die zo dun zijn dan ze bijna al uit elkaar scheuren als de plaat erin zit. Dus voor mij niks anders als de hoezen van Walvis Products (nee, ik heb geen aandelen in het bedrijf ;)). Maar de prijs/kwaliteit van hun hoezen is gewoon goed. Op andere winkels zie ik ook andere merken, maar als ik dat zie dat die 10 buitenhoezen bieden voor €17,- dat kijk ik toch even verder...

Dus het onderstaande is hier voor alle platen die ik bezit de go-to combinatie;
Binnenhoezen
Buitenhoezen

Ik heb al eens gekeken om te zien of die hoezen van Nagaoka of MoFi wat voor mij zijn, maar ik zie de meerwaarde er niet van in. Wat ik nu heb voldoet perfect, ik ben ervan overtuigd dat het overkill is. Het moet stof weren en de plaat beschermen en dat doet het.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Ik ben niet enthousiast over die binnenhoezen van Nagaoka. Erg dun materiaal, ze kreuken snel. Dat ziet er dan armoedig uit. Overprijsde boterhamzakjes noem ik ze wel eens. Ze beschermen de plaat overigens wel prima. Ik zelf gebruik dergelijke hoezen van Tonar, die zijn van dikker materiaal en een stuk goedkoper (16,95/50). Daarnaast gebruik ik met plastic gevoerde papieren binnenhoezen. Van alles wat ik de afgelopen 35 jaar heb gebruikt heb ik nog nooit een nadelig effect op de plaat gemerkt. Allemaal prima dus. Momenteel gebruik ik die van Vinylvinyl. 12,50 euro per 50).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17:09
Ik heb de afgelopen jaren binnen- en buitenhoezen besteld bij:

- Large
- Walvis
- WYDR
- Bol
- bobsvinyl

Het enige probleem dat ik had, was de maat van de japanse inners van Walvis. Net te krap :X .

Ik heb recent bij protected.de besteld.
Reden: zij hebben alles wat ik wilde aanschaffen, inclusief enkele en dubbele buitenhoezen.

Voor mij is het allerbelangrijkste dat de inners gevoerd zijn. Ik heb zowel de japanse stijl als de gewone witte op voorraad. En omdat ik het niet kon laten, ook een stapeltje MoFi-inners. Om eerlijk te zijn, heeft dat laatste vooral met de uitstraling te maken :9~ . Ik ben er van overtuigd dat andere inners ook voldoen, mits japans of gevoerd. Bij protected.de heb ik deze inners besteld. En dit staat bij de beschrijving:

Die Folie ist antistatisch ausgerüstet und enthält
ansonsten keinerlei Zusatzstoffe wie Weichmacher
oder Ähnliches, die mit dem Vinyl der Platten
reagieren könnten.

Verder gebruik ik altijd PE beschermhoezen met een dikte van ongeveer 0,15 mm.

Uiteindelijk kijk ik wat qua kosten het gunstigst uit komt als ik iets nodig heb. Zo is verzenden bij protected.de prijzig, maar in dit geval had ik wel in 1x alles wat op mijn wishlist stond (en dat was best wel wat O-) ). En omdat daar ook een stapel verzenddozen voor LP's bij zat, was het een grote doos met behoorlijk gewicht. In andere gevallen is het gunstiger om bij Bol te bestellen :P .

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:50
Ik bestel altijd al mijn hoezen bij Who’s Your Daddy Records (WYDR.nl). Ook de zwarte binnenhoezen https://www.wydr.nl/lp-binnenhoezen-zwart-polybag. Ik vind dat wel mooi, verkleuren niet en worden niet zo snel smoezelig. Ook ben ik zeer tevreden over de snelle levering, altijd goed verpakt en de volgende dag, van WYDR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:38
Ik heb nu buitenhoezen van https://vinylstoragesolutions.ca/
Momenteel bezig om mijn collectie daarmee te vervangen.
Wel aan de prijs omdat ze vanuit Canada komen, maar ik zweer erbij. Met de dubbele pocket altijd snel bij de LP's :) Of ze de prijs waard zijn is voor iedereen een persoonlijke afweging. Op youtube diverse filmpjes te vinden van hun hoezen.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bean77 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:56:
[...]

Ik heb nu buitenhoezen van https://vinylstoragesolutions.ca/
Momenteel bezig om mijn collectie daarmee te vervangen.
Op zich wel mooi die transparante blake sleeves achtige hoezen.
Helemaal wat ik op youtube zag, om een gatefold in 2 van die sleeves te plakken en dan de platen aan de buitenkant (dat moet dan ook wel).

Maar ik ben er nog steeds niet voor mezelf uit of ik überhaupt buitenhoezen moet gebruiken.
Ik ben jaren geleden begonnen (15 jaar geleden oid) met die PE hoezen begonnen (die een beetje melkachtig zijn dus), maar ik kwam er eigenlijk achter dat de albumtitels op de zijkant totaal niet meer te lezen waren.
Dat is zonder hoezen al lastig, zeker als het een gebruikte plaat is met hoes in mindere staat, maar zo staan ze wel bij mij in de kast en dat is dus hoe ik de platen uitzoek.

Aan de andere kant blijven je hoezen (en dus zijkantjes) met buitenhoes wel langer in goede staat....
Maar blake sleeves zijn weer niet heel handig in gebruik (slap, krap, extra flap...)
Dus ik ben er voor mezelf nog helemaal niet uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
mr_petit schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:32:
[...]

Op zich wel mooi die transparante blake sleeves achtige hoezen.
Helemaal wat ik op youtube zag, om een gatefold in 2 van die sleeves te plakken en dan de platen aan de buitenkant (dat moet dan ook wel).

Maar ik ben er nog steeds niet voor mezelf uit of ik überhaupt buitenhoezen moet gebruiken.
Ik ben jaren geleden begonnen (15 jaar geleden oid) met die PE hoezen begonnen (die een beetje melkachtig zijn dus), maar ik kwam er eigenlijk achter dat de albumtitels op de zijkant totaal niet meer te lezen waren.
Dat is zonder hoezen al lastig, zeker als het een gebruikte plaat is met hoes in mindere staat, maar zo staan ze wel bij mij in de kast en dat is dus hoe ik de platen uitzoek.

Aan de andere kant blijven je hoezen (en dus zijkantjes) met buitenhoes wel langer in goede staat....
Maar blake sleeves zijn weer niet heel handig in gebruik (slap, krap, extra flap...)
Dus ik ben er voor mezelf nog helemaal niet uit :P
Ik had eerst de blake sleeves en deze vervang ik nu door deze nieuwe. Op zich prima kwaliteit en niks mis mee. Maar hij had maar 1 pocket en moest steeds de kleefbare flap steeds open en dicht doen.
Ik vond het maar een 'gedoe'. Want als de flap open was moest je oppassen dat je niks op de kleefrand legt anders had je daar weer last van.
Nu gewoon LP makkelijk pakken zonder open en dicht maken. En met gatefolds gewoon weer de binnenkant bekijken zonder gedoe.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bean77 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:49:
[...]
Maar hij had maar 1 pocket en moest steeds de kleefbare flap steeds open en dicht doen.
Je hebt ook blake sleeves zonder flap.
Daar heb ik aan zitten denken en dan de hoes zo in de sleeve doen dat beide achterkanten open zijn zodat je de plaat er direct uit kan halen.

Maar ik heb zo het idee dat een plaat in sleeve zodanig dat de achterkant open is lastiger terug te zetten is.
Dus dat vooral beide kanten van de sleeve steeds achter de aangrenzende platen blijven hangen tijdens het terugschuiven in de stapel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:47
Toshirou schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:40:

Dus het onderstaande is hier voor alle platen die ik bezit de go-to combinatie;
Binnenhoezen
Buitenhoezen
Ik gebruik dezelfde binnen- en buitenhoezen van Walvis en kan bevestigen dat het uitstekende kwaliteit is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:33
Ben nog maar sinds kort weer besmet met het vinyl virus, maar 1 van mijn favoriete albums zal ik wel nooit op vinyl bezitten. Counting Crows - August and everything after......overal nieuw uitverkocht en op disco hogs rond de 200 euro....jeetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369122

joppe113 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:20:
Ben nog maar sinds kort weer besmet met het vinyl virus, maar 1 van mijn favoriete albums zal ik wel nooit op vinyl bezitten. Counting Crows - August and everything after......overal nieuw uitverkocht en op disco hogs rond de 200 euro....jeetje...
Ik heb hetzelfde maar dan met Escapology van Robbie Williams. Hopen op een remaster...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 20:15

D_V

Hier is er een voor 85 dollar (plus nog wat verzendkosten en natuurlijk feestelijke inklaringskosten)

https://www.ebay.com/itm/...1ca2d3:g:Ej4AAOSwDDlhVNzB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_V

D_V

Anoniem: 369122 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:09:
[...]

Ik heb hetzelfde maar dan met Escapology van Robbie Williams. Hopen op een remaster...
Die zitten er blijkbaar aan te komen. De eerste 2 zijn al bekend gemaakt, de rest gaat nog volgen aldus dit stukje:
Classic Robbie Williams albums remastered for vinyl debut. The albums are the first in a series of 11 chart-toppers from the former Take That star.

[ Voor 6% gewijzigd door D_V op 09-12-2021 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Hier 2 op voorraad €63,70:
https://www.muziker.nl/co...iUxCfcvWXutBoCnvcQAvD_BwE

https://www.jpc.de/jpcng/...kRxBZfIA86jBoCO9EQAvD_BwE

Op deze site momenteel uitverkocht maar: Item zal worden gereproduceerd. Naar verwachting medio januari 2022 weer beschikbaar. Even een mailtje en je weet het of je hem ooit nog op vinyl zal bezitten. :)

[ Voor 15% gewijzigd door BenEco op 09-12-2021 19:01 ]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230, ThuisBatterij: SigenStor 17kW + 32kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:01
@joppe113 als je er zoveel geld aan uit wilt geven koop dan de Analogue Production 45 rpm dubbel lp versie van dat album dat is echt de allerbeste die van deze is uitgebracht.

[ Voor 47% gewijzigd door oldsmelly op 10-12-2021 07:20 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Welke versie kost zoveel? Een reguliere pressing of de analogue productions versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Heb ik niet naar gekeken, maar ik had diverse websites gehad die allemaal uitverkocht waren en op discohogs kwam ik alleen maar deze prijzen tegen....toen ben ik afgehaakt...

Hierboven weer wat mogelijkheden gekregen om te onderzoeken..
Bean77 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:03:
[...]

Welke versie kost zoveel? Een reguliere pressing of de analogue productions versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-05 11:49
Ik weet niet hoe je dan gekeken hebt. Hij staat er al NM voor €70 + €15 shipping. Nog steeds imho belachelijke prijzen voor 1 album, maar beter dan die €200.
https://www.discogs.com/s..._desc=LP&sort=price%2Casc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Moet dat nog wat beter leren bekijken schijnbaar....maar voor mij nog steeds veels te veel.
kozue schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:44:
Ik weet niet hoe je dan gekeken hebt. Hij staat er al NM voor €70 + €15 shipping. Nog steeds imho belachelijke prijzen voor 1 album, maar beter dan die €200.
https://www.discogs.com/s..._desc=LP&sort=price%2Casc

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Tja inflatie tiert welig op allerlei fronten, vinyl zeker niet uitgesloten. Ik ben niet van plan zulke bedragen te investeren in een plak vinyl, wil ik het echt horen dan luister ik het wel digitaal. Vinyl is voor mij leuk voor de techniek en de feel van de platen die ik al heb (m.n. vintage vinyl) maar er goud geld aan uitgeven is het mij niet waard. Als het zo doorgaat dan sluit ik niet uit dat de hele hobby / hype me zo tegen gaat staan dat ik alles de deur uit doe, inc de afspeel hardware. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Cap schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:12:
Tja inflatie tiert welig op allerlei fronten, vinyl zeker niet uitgesloten. Ik ben niet van plan zulke bedragen te investeren in een plak vinyl, wil ik het echt horen dan luister ik het wel digitaal. Vinyl is voor mij leuk voor de techniek en de feel van de platen die ik al heb (m.n. vintage vinyl) maar er goud geld aan uitgeven is het mij niet waard. Als het zo doorgaat dan sluit ik niet uit dat de hele hobby / hype me zo tegen gaat staan dat ik alles de deur uit doe, inc de afspeel hardware. :)
Of je wacht een tijd tot alle prijzen weer dalen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kozue
Ik ben niet van plan weg te doen wat ik al heb, maar ik koop de laatste tijd zelden meer nieuwe LP's. Ze worden gewoon te duur. Toen ze rond de €20 waren, met wat budget releases daar vaak nog onder, en een goede aanbieding zo nu en dan, was het nog leuk. Nu ze zelden meer onder de €30 komen is voor mij de lol van nieuwe LP's kopen er af. Tegenwoordig neem ik gewoon een cassette of minidisc op, dat is een stuk betaalbaarder en nog leuker ook: je hebt gewoon iets wat je zelf gemaakt en samengesteld hebt, ipv iets dat uit een fabriek komt.

Helemaal weg doen begin ik niet meer aan. Dat heb ik eind jaren '00 met m'n oude cassettes gedaan, die ik toen al zo'n 10 jaar niet meer gedraaid had (en geen werkend deck meer had), en toen ik ze weer leuk ging vinden had ik er spijt van dat ik m'n oude collectie niet meer had. Alhoewel het grootste deel gekopieerde CD's was, en dus compleet vervangbaar (en nog gemaakt op een goedkope midiset ook), zaten er ook opnames tussen die je nergens meer kan vinden, en tapes met speciale herinneringen. Ik weet zeker dat als ik m'n LP's weg zou doen, ik ze later weer zou gaan missen.

En, die bubbel klapt wel een keer. Als deze thread een graadmeter is voor de algemene opinie onder vinyl liefhebbers, zal het aantal verkopen een stuk minder worden als ze deze prijzen aan blijven houden. Dan wordt vinyl iets voor rijke snobs en ik denk dat er daar niet genoeg van zijn om het rendabel te houden. Wanneer de bubbel klapt staan wij wel weer klaar om ze uit de koopjesbak te vissen van winkels die te laat op de trein zijn gesprongen en nu van hun onverkoopbare voorraad af moeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:01
Er wordt op dit moment, als ik het mag geloven, meer albums uitgebracht op vinyl dan op cd.
Helaas zijn de prijzen vaak te hoog voor wat je krijgt.

Mijn laatste aankoop was de plaat van Robert plant en Allison Kraus... nou wat een slechte kwaliteit is dat zeg en dat voor 35 euries.

Nee voor dat bedrag koop ik liever een sacd of voor een stuk minder een (hq) cd van Japanse makelij.
Uiteraard zitten daar ook minder tussen maar dan doet het niet zo pijn zeg maar :-)

Ik heb een flink collectie platen en daar blijf ik met heel veel plezier naar luisteren maar als het niet echt een hele goede pressing is ,zoals van MFSL , Verve, analogue productions etc) vrees ik dat de platen collectie voorlopig niet veel zal worden uitgebreid.

Erg jammer maar het is niet anders...

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:41
Hier moet de kast uitgebreid worden, dus voorlopig ook even weinig nieuws meer vanwege gebrek aan ruimte.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-06 23:32
(Vervolg op mijn zoektocht naar een nieuwe platenspeler)
Vorige week zaterdag zag ik op marktplaats een wat verwaarloosde Technics SL1411 te koop staan. Er was al wel op geboden, maar de advertentie was al een maand oud. Op goed geluk doe ik een bod tussen de vraagprijs en het hoogste bod en dat werd zowaar geaccepteerd. Zondagochtend opgehaald (ja, wel 160 km enkele reis..). De platenspeler bleek inderdaad verwaarloosd en vervuild, maar een korte demonstratie toonde aan dat alles wel werkte, al zaten de knoppen wel behoorlijk vast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SVkv3lMqYDj0ObPV1VmzHj_jmy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y1SCsafw4QwwMK4VD1MDQ6hm.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eLFBbgGhJ-Sfmi1HxiEtBHnpFCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yTN3OxpYczzg68XsA91rQxm7.jpg?f=fotoalbum_large
Thuisgekomen heb ik de eerste oppervlakkige schoonmaak gedaan met een milde shampoo. Daarna heb ik @nineball een berichtje gestuurd met de vraag om tips (hij had al eerder een dergelijke platenspeler tip top in orde gemaakt). Die kwamen gelukkig snel en waren erg nuttig. Daarnaast ook nog een topic op vinylengine gevonden van een restauratie van een SL1501, de handmatige versie.

Afijn, spullen voor de renovatie besteld (schuurpapier 800, 1000, 2000 en 3000, siliconengel voor de armlift en een nieuw element met headshell (AT95ML). Afgelopen woensdag heb ik een voor mij nieuwe actie ondernomen, namelijk het wetsanden en polijsten van de stofkap. Ik heb gelukkig flink wat spullen voor het detailen van auto's dus die kwamen ook goed van pas. Ik moet zeggen dat ik erg verheugd was over het resultaat, maar oordeel zelf:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5gz0bNUMSiE68a1JG4BxKhhSow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4vhdnEswAEbCLBynHbzkQSEO.jpg?f=fotoalbum_large
Vandaag was de binnenkant aan de beurt. Platter eraf, bodemplaat los, topcover van de bottomcover gescheiden en diverse printplaten losgemaakt om de knoppen te reinigen (het zijn stalen asjes met een veertje, dus ik heb ze met spindleolie gesmeerd). Ook het prisma kreeg een opknapbeurt, de spindle heb ik gereinigd en gesmeerd en toen kwam de klus waar ik het meest tegenop zag. Namelijk het vervangen van de dempende olie in de armlift. Daarvoor moet de arm eraf en het mechanisme van onderen eruit. Een precies en precair klusje, maar met wat geduld lukte het prima. De platter had ik van de week ook al met brasso gepolijst.

Daarna het moment van alles weer assembleren (zal alles wel werken, bijvoorbeeld het autoreturn mechanisme....). Nog een laatste reiniging en de eerste plaat kon erop. Wow, eer van mijn werk en zoals @nineball opmerkte toch veel leuker dan gewoon een kant en klaar apparaat kopen (ik stond op het punt om een nieuwe SL1500 te bestellen). Wat plaatjes bij de woorden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IFC9wJxImsnTRTdIErojU2m-lkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L5AfM2CCMIBOfXsTZOfAMOG0.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1h3tPzPM4y-9S3INuK1oak27EHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/whTTqE7SeXUbDJNgmlltdUk9.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MrMSa88th6qJLk8r_4qAP9YoMEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3dVk3LpYcfbTR4U1e3ow4dpq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door coinman63 op 11-12-2021 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_V

D_V

Mocht iemand nog Hail Satin van de Foo Fighters willen hebben en geen 100+ euro willen betalen, bij Didi in Heerlen stonden er vandaag een stuk of 5 voor 25 euro per stuk.

Afbeeldingslocatie: https://www.dvdland.it/87122-large_default/dee-gees-foofighters-hail-satin-rsd-21.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
coinman63 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:51:
Ik heb gelukkig flink wat spullen voor het detailen van auto's dus die kwamen ook goed van pas.
Heb je het polijsten met de hand gedaan of heb je daarvoor bijv een dual action machine gebruikt?

Het ziet er allemaal strak uit. Het is een mooie speler om te zien; de lak van het dek lijkt ook nog mooi te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

@coinman63 mooi hoor

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb trouwens een andere vraag:
Bestaat er een draaitafel met arm waarin een SME headshell gaat (dus een S of J arm), die zowel instelbare hoogte/VTA heeft als instelbare azimuth, maar dan niet instelbare azimuth dmv een schroefje onder de SME connector in de arm, en ook niet azimuth instelling dmv een headshell met azimuthverstelling.

Dus eigenlijk (waarschijnlijk) een azimuthinstelling bij de gimbal (of een andere oplossing).
Ik weet dat dat waarschijnlijk geen optimale manier is (de arm hobbelt erg heen en weer), maar ik ben eigenlijk wel op zoek naar zoiets.
Of wellicht waar het schroefje in de arm bovenop zit (want afstellen met het schroefje onderaan vind ik een ellende)
Het gaat er eigenlijk om dat azimuth makkelijk af te stellen is, maar niet in de headshell zit (en de arm moet wel een SME headshell aankunnen)

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 10-12-2021 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
Wetsanden met de hand en het polijsten met een DAP (dual action machine) van grof (Monello Inizio) via medium (Monello Mezzo) tot fijn (Monello finale) - met de juiste pads natuurlijk. Daarna in de was gezet en met de hand uitgepoetst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:32
coinman63 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:21:
Wetsanden met de hand en het polijsten met een DAP (dual action machine) van grof (Monello Inizio) via medium (Monello Mezzo) tot fijn (Monello finale) - met de juiste pads natuurlijk. Daarna in de was gezet en met de hand uitgepoetst.
Erg mooi geworden, ik durf wel te stellen dat je nu een mooiere en een betere speler hebt dan wanneer je een nieuwe 1500 had gekocht. Voor een kwart van de prijs gok ik ongeveer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• coinman63
Nou wel iets meer. De speler was 235, schuurpapier, siliconen samen 25 euro en 175 voor het element met headshell. De overige middelen had ik in huis. 435 totaal dus. De 1500 had me 1300 euro gekost (met een Bronze element). Een derde van de prijs dus. Zeer tevreden en ook wel een beetje trots....

Wat trouwens een bijkomend voordeel is dat ik de speler nu letterlijk van binnen en van buiten ken, dus eventuele reparaties of aanpassingen zelf kan doen.

[ Voor 21% gewijzigd door coinman63 op 10-12-2021 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Dat bronze element kost al een hoop natuurlijk 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nineball schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:24:
[...]

Erg mooi geworden, ik durf wel te stellen dat je nu een mooiere en een betere speler hebt dan wanneer je een nieuwe 1500 had gekocht. Voor een kwart van de prijs gok ik ongeveer.
Inderdaad minstens zo goed. Het drive mechanisme van de nieuwe 1500c zal zeker niet onder doen (coreless direct drive motor igv de 1500c) maar de armlift is bij de 1500c wat goedkoop uitgevoerd met een veertje, terwijl hier een mooie klassieke oliegedempte armlift in zit. En hij is natuurlijk geveerd tov de ongeveerde 1500c, daar moet je van houden. Bovendien automatische afslag. En de zeer mooie paintjob op deze modellen. Yeah! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 10-12-2021 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdushi
coinman63 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:51:
(Vervolg op mijn zoektocht naar een nieuwe platenspeler)
Vorige week zaterdag zag ik op marktplaats een wat verwaarloosde Technics SL1411 te koop staan.
Ik heb zelf vorig jaar ook een sl1411 gekocht, die was in zeer goede staat. Gelukkig maar want ik ben niet zo’n techneut. Ik weet zeker dat je hier veel plezier aan gaat beleven want het is topspeler met een heel mooi design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
Wat was je daarvoor kwijt als ik vragen mag? En welk element zit er op?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• macdushi
coinman63 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:58:
Wat was je daarvoor kwijt als ik vragen mag? En welk element zit er op?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9UMRjyUt4z8cIEb4J6TA4z33Zg0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aes7L7vANWnfE3EKKWzkrk60.jpg?f=fotoalbum_large

Die van mij komt uit belgie en ik heb er 350 euro voor betaald, volledig geserviced en van binnen en buiten in topstaat, de naald is een Pickering XV-15/625E.

[ Voor 35% gewijzigd door macdushi op 10-12-2021 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Incl. de originele headshell met het enkele schroefje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdushi
Cap schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:15:
Incl. de originele headshell met het enkele schroefje. :)
Uit nieuwgierigheid… weet jij, of een ander, wat ooit de nieuwprijs was van de Technics SL1411? En waar stond deze speler kwalitatief? Midrange of hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
coinman63 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:21:
en het polijsten met een DAP (dual action machine)
Was je niet bang dat je je stofkap zou beschadigen (breken, scheuren)?

Ik heb zelf ook een DAP900, maar zelfs op de laagste stand vind ik die trillingen wel zo krachtig dat ik daarover twijfel (en hij is best zwaar ook). Het zal natuurlijk wel flink tijd schelen.

Ik heb dat nog nooit geprobeerd natuurlijk, en heb geloof ik zo 123 ook geen onvervangbare kap liggen om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedje-san
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06 21:12
D_V schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:04:
Mocht iemand nog Hail Satin van de Foo Fighters willen hebben en geen 100+ euro willen betalen, bij Didi in Heerlen stonden er vandaag een stuk of 5 voor 25 euro per stuk.

[Afbeelding]
Jammer dat het zo ver rijden is en ze geen webshop hebben. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
mr_petit schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:15:
[...]

Was je niet bang dat je je stofkap zou beschadigen (breken, scheuren)?

Ik heb zelf ook een DAP900, maar zelfs op de laagste stand vind ik die trillingen wel zo krachtig dat ik daarover twijfel (en hij is best zwaar ook). Het zal natuurlijk wel flink tijd schelen.

Ik heb dat nog nooit geprobeerd natuurlijk, en heb geloof ik zo 123 ook geen onvervangbare kap liggen om te proberen.
Ik had er eigenlijk op gerekend een vervangende kap te moeten kopen. Met een beetje ondersteunen en niet verder gaan dan stand 3 was het goed te doen. Ik wilde er eigenlijk een stapel handdoeken onder leggen, zodat er geen druk op de zijkanten zou komen, maar zonder ging het ook prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
macdushi schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:19:
[...]

Uit nieuwgierigheid… weet jij, of een ander, wat ooit de nieuwprijs was van de Technics SL1411? En waar stond deze speler kwalitatief? Midrange of hoger?
Het is altijd een beetje lastig, maar de plaatsing was een stap hoger dan midrange. Ik heb een paar brochures uit '78 en '79 en de line-up was

- brochure '79: de SP-10 aan de top, daaronder de SL-1300MK2 en 1500MK2, daaronder de SL-1301 en SL-1401(=zilveren SL-1411), dan de SL-1900, 3300, 3200 en SL-220.
- brochure '78 met een beperktere range: de SL-1301 en 1401 hoogste modellen gevolgd door de SL-1600 t/m 1800 serie (non-MK2), dan de SL-3300, 3200 en SL-230, 220, 210.

Prijzen is altijd lastig ivm de toen in korte tijd stevig veranderende waarde van dollar en pond t.o.v. mark en gulden, maar een interessanter perspectief bied wellicht de modellen listing in het Deense Hifi Revyen blad van '79, ik noem hier enkele bekende modellen van lage naar hoge prijs, in Deense kronen:

Technics SL-220 1595 kr
Thorens TD 166MkII 1800 kr
Technics SL-3200 2060 kr
Sony PS-X3 2095 kr
Technics SL-3300 2295 kr
Luxman PD-272 2930 kr
Linn Sondek LP12 2985 kr
Micro DD33 2995 kr
Technics SL-1501 3040 kr
Sony PS-X7 3095 kr
Kenwood KD-550 3595 kr
JVC QL-7 3595 kr
Dual 721 3664 kr
Pioneer PL530 3685 kr
Technics SL-1401 3850 kr
Thorens TD 126 MKIII 3900 kr
Kenwood KD 5070 3995 kr
Micro Seiki DQX 500 3995 kr
Sansui SR 838 4000 kr

Ja, de Thorensen, Linn's, Luxman's en ook Micro's waren goedkoper dan menigeen nu wellicht zou hebben gedacht, en deze Technics dus aardig aan de prijs. ;) Dat komt mede door de Quartz Lock feature die voor Technics toen een nieuwe technologie was, maar het zegt ook wel iets over de kwaliteit van de gebruikte materialen. Zowel de Technics SL-1401 als de SL-1501 (manuele versie) waren eigenlijk best duur in vergelijk tot de Sony PS-X7 en PS-X3, wat op de het geveerde subchassis na aardig gelijkwaardige spelers zijn in specs.

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 11-12-2021 00:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pman63
Een Deense Kroon was toen ongeveer 0,10 gulden waard (oftewel een duppie) Houdt er wel rekening mee dat de BTW daar al jaren een stuk hoger is nl 25%, of dat in 1979 al zo was weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coinman63
Volgens https://vintagetechnics.audio/turntables.php#directdrive was de prijs van een sl1401 destijds 290 dollar. De dollar stond toen op 2,01 gulden dus omgerekend zou de prijs hier 585 gulden zijn. Net als nu zijn de Amerikaanse prijzen niet altijd direct vergelijkbaar, ik meen ook al eens een prijs van 600 gulden te hebben gelezen. De speler bevond zich zeker in de hogere midrange. Een beetje vergelijkbaar waar de huidige sl1500c zich nu bevindt. Alleen heeft Technics nu geen goedkopere modellen die ze destijds wel hadden. Niet gek natuurlijk, het waren de hoogtijdagen van vinyl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In de VS was Japanse apparatuur in die tijd relatief goedkoop, dat moet je meenemen. In Europa betaalden we een stuk meer. Dus de prijs zou hier zomaar eens 700 gulden of meer kunnen zijn geweest. Het is lastig. Soms vind je handgeschreven bedragen in de oude brochures, dan heb je de beste referentie.

Je moet dat bekende lijstje met vintagetechnics prijzen ook met een korrel zout nemen. Er zijn een aantal prijsverschillen die niet logisch zijn.

Voorbeeld: 750 dollar voor een SL-1200MK2 en 490 dollar voor de 1 jaar jongere SL-1300MK2 en slechts 400 voor generatiegenoot SL-1600MK2?

Die verhouding klopt niet. De 1600MK2 had vrijwel dezelfde prijs als de SL-1200MK2, logisch ook gezien de gebruikte technieken: gelijke arm, gelijke motor, gelijk plateau, complexer mechaniek en aansturing want volautomaat.

Het probleem in geval van de SL-1200MK2 is mogelijk dat ze prijzen van verschillende periodes hebben genomen, de SL-1200MK2 is natuurlijk vele jaren op de markt geweest en als je dan bijv de 1986 prijs neemt ipv de 1979 prijs... dat maakt nogal wat uit.

Bovendien is prijzen van verschillende jaargangen vergelijken ook lastig omdat de valuta in de 70-er tot begin 80-er jaren flink aan verandering onderhevig waren, zowel onderling als absoluut. De waardevermindering van de dollar was hoog dus producten werden duurder als je met je ogen knipperde. :)

Afbeeldingslocatie: https://www.visualcapitalist.com/wp-content/uploads/2021/03/Purchasing-Power-of-the-U.S.-Dollar-Over-Time.jpg

Ik zou nog wat moeten speuren in de brochures voor handgeschreven prijzen of prijslijsten.

PS Hier nog 2 jaargangen uit een ander Deens jaaroverzicht. Binnen 1 jaar behoorlijke prijsverhogingen, inflatiespook. :)

1978
Technics SL-1310MK2 4595 kr
Technics SL-1510MK2 3895 kr
Technics SL-1710 2575 kr
Technics SL-1900 1995 kr
Technics SL-2000 1585 kr

1979
Technics SL-1310MK2 4895 kr
Technics SL-1510MK2 4180 kr
Technics SL-1401 3850 kr
Technics SL-1501 3040 kr
Technics SL-1900 2195 kr

Je ziet ook hier: het prijsniveau van de 01 serie ligt tussen de mk-none (1710) en MK2 serie in.
Logisch, want het is een soort SL-1710 plus, met als toevoegingen quartz lock een zwaarder plateau en de arm van de MK2 serie minus de hoogteverstelling.

Wat je ook ziet: de SL-2000 was een relatief goedkoop ding. Je kon er 2 van kopen voor de prijs van 1 SL-1501. Dat is lang zo gebleven, maar de laatste jaren is men dat op marktplaats vergeten. :P

[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 11-12-2021 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
Ik vind 30 tot 60 gulden meer want dat is het verschil van 300/600 DKK wel meevallen, dat is min of meer inflatiecorrectie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
LP reinigen via de houtlijm methode met 12 volt vids:

Oordeel zelf naar het resultaat!

@coinman63 Mooi resultaat en een knappe speler! Geniet er maar van!

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@pman63 't is toch 7,5% in 1 jaar. Als dat met alles gebeurt ben je snel arm. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pman63
Dat klopt volgens het CBS was de inflatie in 1979 4,2 en in 1980 6,7 procent. In Denemarken zal dat niet heel anders geweest zijn. (Meer zelfs https://www.inflation.eu/...rs/cpi-inflatie-1979.aspx)

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Zojuist nog nieuwe aanwinsten gescoord via (de gisteren nog gewelddadig overvallen) kringloop winkel 2Switch en Riddim Recordstore in Venray:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FlGuBlYwi2izzR1Y_f48mSLm3Ks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Is7JSUc4wbtPZtkyfrq0PHvt.jpg?f=fotoalbum_large
Wat zien we:
- Black Berry Smoke: Your Hear Georgia
- Stereo Test Sound Effects
- Danny Vera: Pink Flamingo...

De nieuw Black Berry Smoke LP is best lekker qua muziek, maar ook een lust voor het oog met het goud gele vinyl... Op de 2de LP zit zelfs een opdruk in het vinyl:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHMJ2_iyAvufGHl4TJE7gtcle6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HEZQjN2FwyqNLndxbdtCtu9z.jpg?f=fotoalbum_large

Heerlijk gewoon! 8) _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door rcor op 11-12-2021 15:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:13
ik heb voor het sinds al weer een aardig tijdje ook weer eens wat vinyl gekocht, Jazz at Oberlin van Dave Brubeck (heel lekkere opname, aanrader!).
En bij de kringloop kwam ik deze 8-lp box tegen van Beethoven's 9 door Karajan en het Berliner, die mag ook zeker niet ontbreken. In perfecte staat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-K_WHsh9DqrKkWL_OdYey348_4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Wxb2W8ss8TOvX1nHJFC2QAqd.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 18:25
Ik heb weer een bizar verhaal omtrent mijn draaitafel.
Na het opnieuw laten afstellen van mijn Ortofon Red dacht ik, doe er toch maar een blue onder.
En zoals iedereen weet en ook zegt... das interchangable. Dus ik netjes rode naald eruit, blauwe naald erin.
Wat denk je, zakt ie gewoon door z'n hoeven, en liepen naald en cartridge gezellig mee op de plaat.

Waarom nou denk ik dan. Als overal staat dat je NIETS hoeft te doen aan de instellingen, het is echt erin/eruit.

Met hangende pootjes terug gegaan naar Audio huis Delft, meet de naald druk, 4 GRAM.

Hoe dan? Er zit niemand aan de draaitafel behalve ik, en waarom was de naalddruk weer goed als ik de rode naald er weer in deed.

Ook al geeft de brochure aan dat ze even zwaar wegen, er zit dus duidelijk verschil tussen rood en blauw.
Draaitafel opnieuw laten afstellen, en speelt weer heerlijk, een goede upgrade dus blauw.

Bizarre is dus, om te testen, heb ik de rode er even op gezet en de arm gaat nu alle kanten op.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dj Neo Ziggy schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:05:

Ook al geeft de brochure aan dat ze even zwaar wegen, er zit dus duidelijk verschil tussen rood en blauw.
Draaitafel opnieuw laten afstellen, en speelt weer heerlijk, een goede upgrade dus blauw.
Ja dat moet wel.
Heb je zelf ook een naalddrukwegertje of klein weegschaaltje?
Zo ja, even de naalden los wegen.

Overigens vind ik (vermoedelijk) 2 gram verschil echt enorm veel. En met echt enorm veel druk ik me bijzonder zacht uit, astronomisch veel is beter verwoordt.

Ter illustratie:
AT-95e naald:
Afbeeldingslocatie: https://audio.home.xs4all.nl/zooi/draaitafels/naald/AT95e/at95eneedleweigth.jpg

AT-3600L naald:
Afbeeldingslocatie: https://audio.home.xs4all.nl/zooi/draaitafels/naald/AT3600L/at3600lneedleweight.jpg

Dus deze naalden wegen ongeveer 0,5 gram.
Dus een naald die op een gewicht in deze range ook nog eens 2 gram verschil gaat uitmaken is echt extreem.

Ik zou het dus even nameten want ik heb zo m'n twijfels.
Je zou het ook gelijk moeten voelen dat gewichtsverschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pman63
Even gekeken wat mijn blauwe en rode wegen, dat 1,64 om 1,53 gram incl. beschermkapje. Dus dat die van jou zoveel zwaarder is is wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan lijkt mij die 2 gram te komen als je alleen kijkt naar wat er op het contragewicht van de arm staat.

Zo klopt de schaalaanduiding van mijn AT LP140XP van geen kant, maar is alles afgesteld met een naaldwegertje

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb je Audiohuis Delft meteen even de Red naald ook laten wegen tov de Blue? Dat is 10 seconden werk. Ik neem aan dat ze een naaldweger gebruikt hebben en niet puur afgaan op de (evt aanwezige) schaalverderling op de instel ring van de het contragewicht.

Zoals @mr_petit aangeeft, 2 gram meer gewicht van alleen de naald binnen dezelfde serie kan gewoon niet. Eentiende daarvan zou al extreem zijn. Een losse MM naald zal niet meer dan een halve gram plusminus een tiende gram wegen, dus zelfs tussen verschillende modellen of merken kan het massaverschil bij lange na geen 2 gram zijn.

Dus los van hoe het komt dat er verschil is, het lijkt erop dat je naalddruk al te hoog stond. Het enige dat ik kan bedenken is dat het contragewicht gemakkelijk verschuift, als dat ding rammelt dan kan het bij wat schokken al van zijn plaats komen. Althans ik neem aan dat je de arm nooit bij het contragewicht vastpakt, anders zou dat de reden zijn. Altijd uit de buurt vh contragewicht blijven.

Als je zelf de arm niet kan balanceren en/of deze geen betrouwbare aflezing van de naalddruk heeft op het contragewicht, is dit in ieder geval een reden om even een naalddrukweger aan te schaffen voor +/- een tientje. :Y

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 12-12-2021 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

rcor schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:44:
LP reinigen via de houtlijm methode met 12 volt vids:
[YouTube: Restoring an old vinyl record with GLUE!]

Oordeel zelf naar het resultaat!

@coinman63 Mooi resultaat en een knappe speler! Geniet er maar van!
Er zijn ook commerciële flesjes met "hout" lijm die hetzelfde doen. Dus ook zo'n coating maken die eraf gehaald moet worden. Een goede tijd terug in een YouTube video eens voorbij zien komen.

Ik zou het een keer willen proberen, maar ik ga geen houtlijm op mijn huidige platenspeler doen... 😉 Maar als iemand het hier eens een keer dit wilt testen, dan ben ik benieuwd naar het resultaat. Ik bedoel, ik vind het een rare vergelijking in de YT video om een lp te gebruiken die hier letterlijk al in de vuilnisbak was beland. Gebruik dan een betere lp (gewoon één of ander goedkoop album van de kringloop, die wel enigszins in een goede staat verkeert). Dat levert een beter en overtuigender resultaat op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• coinman63
Na de nieuwe hardware is het natuurlijk ook tijd voor nieuwe 'software'. Gisteren werd ik door mijn vrouw getrakteerd op een kerst High Tea bij het weeshuis in Gouda. Dat was al een klein feestje. Daarna een wandeling gemaakt door het centrum waar het gezellig druk was. Op de markt kwam ik Rock Maniac records tegen waar ze oud en nieuwe vinyl verkopen en zowaar ook enkele platenspelers. Nog een blik geworpen op een - op zich fraaie - zwarte hoogglans P3 van Rega, om te concluderen dat ik voorlopig toch wel erg blij ben met mijn SL1411. Drie nieuwe (dubbel)elpees kunnen scoren voor een tientje per stuk. Ik zag wel dat veel nieuwe platen tegen de 30 euro liepen. Voor het eerst in lange tijd dat ik weer eens in een fysieke platenzaak was. Erg prettig om gewoon ouderwets te kunnen bladeren in de bakken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tu_gMAD1DerFzKSQsCC-er8CNrc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rGI3rjk2x50hGA4I5gTeR0iS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-06 13:24
Bol.com heeft mijn defecte Pro-Ject Phono E keurig gecrediteerd en ik heb zaterdag de iFi Zen Phono binnen gekregen https://ifi-audio.com/products/zen-phono/. Degelijk ding, zwaar ook in vergelijking met de phono E en super geluid! Heel blij mee en zeker een tip voor 170 euro.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

In België komt een nieuwe vinyl pers.

Lokeraar start met vinylplaatperserij: "De vraag naar lp's is fors gestegen"
https://www.vrt.be/vrtnws...niek-want-er-zijn-er-nog/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Goed nieuws! Langzaam maar zeker worden er buiten Europa ook weer perserijen opgezet. Laats nog een artikel gelezen dat er in de US ook kleinere perserijen zijn opgekomen. Maar om de vraag te voldoen die er op dit moment heerst is er wel meer nodig.

Maar nu ook hopen dat de kwaliteit ook goed is bij deze kleinere perserijen. Al denk is dat het bij juist de kleinere perserijen beter mogelijk om hier een hoger niveau te halen (tenzij ze omkomen in de orders en de druk niet aankunnen...). We zullen zien als de eerste platen uitrollen wat kwaliteitsniveau is. In ieder geval ik ben benieuwd! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Ik heb net mijn denon 300f verhuist van mijn kleine kamertje boven met oude versterker naar de woonkamer op onze nieuwe versterker met fijne boxen e.d.

Alleen valt beneden de kwaliteit van de muziek mij vies tegen, geluid is ook nog eens veel zachter dan andere apparaten die aangesloten zijn via hdmi.

Zou een losse voorversterker en dan de denon op phone zetten het geluid kunnen verbeteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ed.juh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-06 19:04
@joppe113
Welke versterker met fijne boxen hebben we het hier over?
En welke oude versterker?
En hoe heb je de denon nu dan ingesteld ?

[ Voor 61% gewijzigd door Ed.juh op 13-12-2021 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
laat maar je hebt je reactie al aangepast, ik zal vanavond nog wat meer info verschaffen.
Ed.juh schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:55:
@joppe113 Welkom bij Tweakers.net

Het zou handig zijn als je de zoek functie van het internet zou gebruiken, dan kom je tot de ontdekking dat sowieso platenspelers een lager audio-nivo afgeven. Hetgeen ook hier in dit deel van het forum meermaals is aangeven.

Welke versterker met fijne boxen hebben we het hier over? En welke oude versterker?
En hoe heb je de denon nu dan ingesteld ?

Als aanvulling, voor jouw vraag hoef je niet in dit specifieke forum-onderdeel te zijn. Het algemene audio-deel dan wel FB zou eigenlijk beter geschikt zijn.

[ hint to self - grmmphh ]

[ Voor 15% gewijzigd door joppe113 op 13-12-2021 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Mijn oude versterker is een harmen kardon avr145. Nu is de platenspeler aangesloten op een denon avr-x2400h met Dali speakers.

Eigenlijk is vraag of een losse Voorversterker beter resultaat zou geven dan de versterker van de platen speler.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Antwoord is ligt een beetje aan welke voorversterker en, veel belangrijker, wat je er van verwacht. Ja het kan beter zijn, maar dan praten we wel op het niveau van redelijk subtiele verschillen en niet "dag en nacht".

Ik vermoed dat bij beneden opeens "vies tegenvallende geluidskwaliteit" - juist omdat het boven wel ok was met die voorversterker! - een nieuwe voorversterker niet de oplossing is en dat het gezocht moet worden in de luidsprekers, plaatsing ervan en niet te vergeten de kamer akoestiek.

Anders gezegd, een verandering van het geluid van een voorversterker van best prima naar beroerd ga je niet compenseren met een andere voorversterker, ook al kost die 10 mille. ;) Je moet het zoeken in andere oorzaken, namelijk die dingen die gewijzigd zijn t.o.v. boven. ;)

Mijn idee zou dus zijn: klonk het boven goed, probeer dan precies die set (platenspeler, versterker, luidsprekers) eens beneden. Klinkt dat slecht, kijk naar de plaatsing van je luidsprekers en de akoestiek. Klinkt die set beneden wel best ok... dan weet je het ook, je moet het zoeken in de luidsprekers / akoestiek (of evt in een defect van de versterker, maar die kans lijkt me klein).

"Veel zachter" probleem valt niet op te lossen tenzij je een AV receiver met per input instelbaar volume hebt / aanschaft zodat ze allemaal ongeveer even hard klinken, waar het dan vermoedelijk op neer kom is dat je de "harde" bronnen even zacht maakt als de "zachte" bron. ;)
Bedenk wel dat verschillende platen heel verschillend kunnen zijn in geluidsniveau, net zoals tv zenders, cd's e.d. ook heel erg van volume kunnen verschillen. Ik eerlijk gezegd het probleem ook niet zo van het veranderen van de stand van de volumeregelaar, dat zegt niets over de geluidskwaliteit en de volumeregelaar een stukje opschroeven is zo gebeurd.

[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 13-12-2021 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Cap schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:45:
Antwoord is ligt een beetje aan welke voorversterker en, veel belangrijker, wat je er van verwacht. Ja het kan beter zijn, maar dan praten we wel op het niveau van redelijk subtiele verschillen en niet "dag en nacht".

Ik vermoed dat bij beneden opeens "vies tegenvallende geluidskwaliteit" - juist omdat het boven wel ok was met die voorversterker! - een nieuwe voorversterker niet de oplossing is en dat het gezocht moet worden in de luidsprekers, plaatsing ervan en niet te vergeten de kamer akoestiek.

Anders gezegd, een verandering van het geluid van een voorversterker van best prima naar beroerd ga je niet compenseren met een andere voorversterker, ook al kost die 10 mille. ;) Je moet het zoeken in andere oorzaken, namelijk die dingen die gewijzigd zijn t.o.v. boven. ;)

Mijn idee zou dus zijn: klonk het boven goed, probeer dan precies die set (platenspeler, versterker, luidsprekers) eens beneden. Klinkt dat slecht, kijk naar de plaatsing van je luidsprekers en de akoestiek. Klinkt die set beneden wel best ok... dan weet je het ook, je moet het zoeken in de luidsprekers / akoestiek (of evt in een defect van de versterker, maar die kans lijkt me klein).

"Veel zachter" probleem valt niet op te lossen tenzij je een AV receiver met per input instelbaar volume aanschaft zodat ze allemaal ongeveer even hard klinken, waar het dan vermoedelijk op neer kom is dat je de "harde" bronnen even zacht maakt als de "zachte" bron. ;)
Bedenk wel dat verschillende platen heel verschillend kunnen zijn in geluidsniveau, net zoals tv zenders, cd's e.d. ook heel erg van volume kunnen verschillen. Ik eerlijk gezegd het probleem ook niet zo van het veranderen van de stand van de volumeregelaar, dat zegt niets over de geluidskwaliteit en de volumeregelaar een stukje opschroeven is zo gebeurd.
Bedankt voor de tips! Daar ga ik mee aan de slag. Nadeel van zachter is dat je je de pleiria schrikt als je hem op een andere bron zet. Maar dat leer ik snel genoeg af😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dasooktoevallig
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
@joppe113: heb je je AV receiver wel op stereo gezet? Als je een stereobron met surround-instellingen weergeeft, levert dat een afwijkend geluid op. Hetzelfde geldt voor equalizer-instellingen die je wellicht hebt ingeregeld voor je AV-bron(nen). Die instellingen zouden wel eens niet optimaal kunnen zijn voor andere bronnen. Ik hoop voor je dat je dat soort instellingen per bron kan instellen en opslaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Kijk zonodig eens over je versterker over een direct/pure mode beschikt. Dan wordt direct alle EQ en alle overbodige nabewerking in de versterker omzeild. Dit kan ook de klank positief beïnvloeden maar wees wel ervan bewust dan het geluid minder kan klinken, dit omdat je nu puur het geluid krijgt dat op de plaat staat, zonder enige kunstmatige aanpassingen. Hierdoor kan het minder vol of wat zachter klinken... Maar heb je deze mode, dan raad ik aan om daarin te luisteren.

Het kan even wennen zijn om hierin te luisteren als je anders gewend bent.

[ Voor 7% gewijzigd door Toshirou op 13-12-2021 19:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pman63
Als je een phono-voorversterker besluit aan te schaffen, steek de pluggen dan niet in die van de phono want dan gebruik je 2 keer een phono-voorversterker. Met Marantz is het overigens ook zo dat het geluid een stuk zachter wordt weergegeven als je de ingebouwde phono aansluiting gebruikt. Dus dat dat bij de Denon ook zo is verbaasd me niet. (Ook het gebruik van pure-direct heeft hierop geen invloed)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joppe113
Toshirou schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:07:
Kijk zonodig eens over je versterker over een direct/pure mode beschikt. Dan wordt direct alle EQ en alle overbodige nabewerking in de versterker omzeild. Dit kan ook de klank positief beïnvloeden maar wees wel ervan bewust dan het geluid minder kan klinken, dit omdat je nu puur het geluid krijgt dat op de plaat staat, zonder enige kunstmatige aanpassingen. Hierdoor kan het minder vol of wat zachter klinken... Maar heb je deze mode, dan raad ik aan om daarin te luisteren.

Het kan even wennen zijn om hierin te luisteren als je anders gewend bent.
Dit was een gouden tip! Klimkt een stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
rcor schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:46:
Zojuist nog nieuwe aanwinsten gescoord via (de gisteren nog gewelddadig overvallen) kringloop winkel 2Switch en Riddim Recordstore in Venray:
[Afbeelding]
Wat zien we:
- Black Berry Smoke: Your Hear Georgia
- Stereo Test Sound Effects
- Danny Vera: Pink Flamingo...

De nieuw Black Berry Smoke LP is best lekker qua muziek, maar ook een lust voor het oog met het goud gele vinyl... Op de 2de LP zit zelfs een opdruk in het vinyl:
[Afbeelding]

Heerlijk gewoon! 8) _/-\o_
Dat zijn de betere kringloop vondsten zeg...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ed.juh
Ja, er mag nog heel veel worden opgeruimd in de kringloop, qua Wim Kan en zijn koffertje, maar het begint zowaar wat te verbeteren. Ik kwam vandaag 2x tubular bells tegen op LP ( Voor de jongeren, 'theme from Bassie en Adriaan' ) maar goed die had ik al natuurlijk.

Maar ik vis er zo waar een Mighty Sparrow uit : https://www.discogs.com/r...-Sparrow-Meets-The-Dragon
En dan nog een Frankie goes to Hollywood, niet echt een bijzondere, maar toch geen James Last op klompen. Ik heb niks met Niel Sedaka of Niel Diamond, zeker de laatste is in meervoud te vinden hier in het Kennemerlandse, dus als ik dan een Joan Armatrading tegen kom, die ik overigens niet ken, dan is dat met een live LP voor mij best wel weer een goede dag.

Een aantal kringlopen hier hebben volgens mij op een goede dag de bakken leeg gemaakt, twee van mijn reguliere hebben nog maar een stuk of 100-150 platen staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joppe113
Vandaag voor het eerst de knosti gebruikt, en ik ben heel blij met het resultaat. Een aantal kringloop platen schoongemaakt en een wereld van verschil!

Zal wel de knosti pluis zo op de naald hebben zitten maar die maak ik wel schoon!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

joppe113 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:58:
Vandaag voor het eerst de knosti gebruikt, en ik ben heel blij met het resultaat. Een aantal kringloop platen schoongemaakt en een wereld van verschil!

Zal wel de knosti pluis zo op de naald hebben zitten maar die maak ik wel schoon!
Gebruik in de toekomst Tonar Qs of maak je eigen schoonmaak oplossing, dan heb heen last meer van residu of te wel de "Knosti pluis". 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!
joppe113 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:55:
[...]

Dat zijn de betere kringloop vondsten zeg...
Goed lezen he... Slechts één LP kwam van de kringloop (Stereo test sound effects)... De rest waren nieuwe LP's van riddim recorstore... Het zou te mooi zijn om zo'n jonge albums (lees: Pink Flamingo en You Hear From Georgia) nu al bij de kringloop te vinden voor een habbekrats... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
rcor schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:10:
[...]

Goed lezen he... Slechts één LP kwam van de kringloop (Stereo test sound effects)... De rest waren nieuwe LP's van riddim recorstore... Het zou te mooi zijn om zo'n jonge albums (lees: Pink Flamingo en You Hear From Georgia) nu al bij de kringloop te vinden voor een habbekrats... ;)
Ik struin nogal wat kringlopen af in een jaar, en weet uit ervaring ( nog niet qua vinyl) dat je soms hele verassende pareltjes kunt kopen voor een habbekrats...maar inderdaad, ik had het niet goed gelezen... O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Als je op het juiste moment op de juiste plek bent... dan kan je leuke platen vinden. Afgelopen jaar toch al aardig wat zeldzame releases meegenomen. Zoals een originele Duitse 60's uitgave van het bekende bossa nova album "Getz/Gilberto" in een near-mint staat (voor €1,- 8)7).

[ Voor 3% gewijzigd door Toshirou op 15-12-2021 10:32 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 21:21
Hier mijn DIY oplossing om een aantal platen in de spotlight te kunnen zetten.

Aluminium hoekprofiel, met daarop verlijmd een ander hoekprofiel met een klein afgeslepen randje dat het net wat luxere uitstraling geeft (zo gekocht in de Praxis).
Bevestigt met dubbelzijdige tape.

Klik op de plaatjes voor een grotere weergave.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNGt3J-DKwNctUMViEcDD5o5sss=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hi6Vm9qViqtz8mY0NZ0yx07Z.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ENWVa_-IssDn_MwtnMcOrMQarE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Kj3am4ejxCBPPW4zhA111tJ.jpg?f=fotoalbum_tile

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:42
In 2018 plaatjes draaien weer opgepakt met een oude draaitafel (Technics SL 2000) die bij mijn moeder nog op zolder stond. Vond dit toen leuk om te doen en heb naast LP's een Okki Nokki gekocht. Naar verloop van tijd werd de belangstelling weer wat minder omdat de technics het toerental niet goed constant kon houden.
Heb toen nog wel gekeken naar een nieuwe draaitafel maar heb toen uiteindelijk niks aangeschaft. In de afgelopen jaren bleef het wel altijd door mijn hoofd spelen om weer een nieuwe draaitafel te kopen. Afgelopen tijd weer wat verdiept in de materie en uiteindelijk gisteren de draaitafel gekocht die in 2018 me ook al het meest aanspraak. De Linn LP 12 Majik in het zwart met de trampolin base. Weet nog niet wanneer ik hem precies krijg maar hopelijk op niet al te lange termijn.

Afbeeldingslocatie: https://erbiemold.zenfolio.com/img/s/v-10/p3923515986-5.jpg
Streamen doe ik via Roon en gebruik daarbij een convolutie filter in verband met niet al te beste akoestiek in mijn woonkamer. Ben benieuwd of ik dat ook ga missen bij het draaien van platen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.juh
@Faxe WOW
Gefeliciteerd, dat is een mooie aanschaf.

Ik heb de Thorens TD150 mk II, die heeft niet zo'n mooi armpje, maar wel het zelfde bedje. Moet er nog wel eens mee aan de gang om hem wat op te frissen. Maar wat ik er nu al uithaal, dat is echt meer dan niet verkeerd.

Hier ga je lol aan beleven.
Wat voor element hangt er overigens aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsanelyHack
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 00:35
Streamen doe ik via Roon en gebruik daarbij een convolutie filter in verband met niet al te beste akoestiek in mijn woonkamer. Ben benieuwd of ik dat ook ga missen bij het draaien van platen.
Je kan ook van minisdsp na meting met een UMIK mic deze via REW in een minidsp module sturen met de akoestiek gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:42
Ed.juh schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:20:
@Faxe
Wat voor element hangt er overigens aan ?
Het Adikt moving-magnet (MM) element
InsanelyHack schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:01:
[...]

Je kan ook van minisdsp na meting met een UMIK mic deze via REW in een minidsp module sturen met de akoestiek gecorrigeerd.
Voor Roon maak ik nu gebruik van een filter gemaakt door Home Audio Fidelity Dit filter laad ik op de Roonserver. Een minidsp module heb ik dan ook niet. Een Umic mic wel. Hoe ziet de keten er dan uit met een Minidsp? Ik gebruik de phono versterker van mijn geintegreerde versterker. Mooiste oplossing is natuurlijk een versterker met Dirac (NAD M33) of Roomperfect (Lyngdorf TDAI-3400).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsanelyHack
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 00:35
Hoe ziet de keten er dan uit met een Minidsp?
B.v. zo:

Platenspeler MC / MM -> Phono Amp MC / MM -> Line Out -> MiniDSP HD -> Amplifier

https://www.minidsp.com/p...p-in-a-box/minidsp-2x4-hd

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• kozue
Nou, ik zei laatst dat ik de laatste tijd niet zo veel LP’s meer koop, maar deze 2 van helden uit mijn tienerjaren kon ik niet laten liggen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hC0YtmYAMVOIg3h0__5zQFTig4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G2VvXTHFFh1Hdjaf6qeVv4fa.jpg?f=fotoalbum_large

Een mooie “goud”-kleurige LP ligt nu rondjes te draaien :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8yrO0UJdVgqQNRLk7BPEr8glY_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vVnh0VM1pn0tzPp7qrSYwrez.jpg?f=fotoalbum_large

Er zit wel een fout in. Er staat op de sleeve een nummer genoemd op kant D die ze er op het laatste moment toch af hebben gelaten: het nummer “shine like a star”, waar ik nog nooit van gehoord heb.

Voor de liefhebbers: Charlottenburg van Charly Lownoise & Mental Theo komt er ook aan :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joppe113
Nieuwe aanwinst in mooi transparant finyl Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HfT_X-MUHLuD_lZm-6F91l8nGWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SfpnspZhWLwJrmUVRS78xNMo.jpg?f=fotoalbum_large
kozue schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:01:
Nou, ik zei laatst dat ik de laatste tijd niet zo veel LP’s meer koop, maar deze 2 van helden uit mijn tienerjaren kon ik niet laten liggen:
Ja..... dat was een raar decennium.

Ik ben oud genoeg om sowieso de hele ontwikkeling van house te hebben meegemaakt, en was in de jaren 90 zelfs DJ, dus heb deze muziek heel veel gehoord en gedraaid, maar de muziek uit de jaren 90 die ik nu luister is eigenlijk niet de jaren 90 muziek die ik in de jaren 90 luisterde :P
Dat verschil is met de jaren 80 wellicht minder, al is dat vergelijk moeilijk te maken (ik luisterde in de jaren 90 meer jaren 80 muziek dan dat ik in de 00's happy hardcore en eurotrance luisterde)

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Dat is meestal, ik merk nu dat er nu vooral een grote interesse speelt voor bands Linkin Park, Alicia Keys, Pearl Jam, Daft Punk, Gorillaz etc... Dus de 00's lijken nu vooral op Instagram en Reddit zeer populair te zijn. Het verschuift toch steeds. "What's old is new" zullen we maar zeggen. Over tien jaar hebben we de nostalgie van de 10's en zo zal de cirkel wel rond blijven gaan.

Gelukkig zijn er labels als Music on Vinyl die releases uit deze periode goed opvullen en op in spelen met voorheen Cd only albums.

Wat ik meer wil zeggen is dat nog steeds veel jaren 90 muziek luister, maar doorgaans niet meer de jaren 90 muziek die ik in de jaren 90 luisterde.
Dat heb ik veel minder met de 00's of 80's
Dus dat heeft niets met nostalgie te maken, maar meer dat er 1 specifieke muziekstroming is die een compleet decennium toch wel domineerde waar ik nauwelijks meer naar luister (terwijl ik er geen hekel aan heb, want ik heb er heel veel naar geluisterd, ook prive)

Ok, grunge luister ik ook nauwelijks meer (ook niet zo heel veel gedaan trouwens, in de grunge vs. britpop zat ik toch wel echt meer in de britpophoek), en soms nog wel wat britpop. Voor de rest een paar artiesten die niet in een bepaalde hoek zitten.
Het is sowieso ook veruit het slechts vertegenwoordigde decennium wat ik op plaat heb.
En op house na natuurlijk, is dat ook wel een beetje inherent aan dat decennium.

[ Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 16-12-2021 18:04 ]

• Bean77
kozue schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:01:
[Afbeelding]

Een mooie “goud”-kleurige LP ligt nu rondjes te draaien :D
[Afbeelding]

Er zit wel een fout in. Er staat op de sleeve een nummer genoemd op kant D die ze er op het laatste moment toch af hebben gelaten: het nummer “shine like a star”, waar ik nog nooit van gehoord heb.

Voor de liefhebbers: Charlottenburg van Charly Lownoise & Mental Theo komt er ook aan :)
Oeh dat is inderdaad een leuke. Zag van de week op discogs ook andere 90's artiesten zoals Ice Mc, Captain Hollywood project, en anderen dat er nu ook vinyl uitgaven zijn van hun albums.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macdushi
Als ik kijk naar mijn LP collectie die ik sinds 3 jaar weer opnieuw aan het opbouwen ben dan is de rode draad toch echt de 80’s en in mindere mate de 90’s. Het zal de leeftijd wel zijn 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ed.juh
@macdushi Ik zwaai eventjes terug

Dan kun jij vast een Max Berlin waarderen :

Wellicht zelfs op 33 RPM +8% ? Maar die variant zullen niet heel veel hier kennen zonder te spieken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• macdushi
https://hifi.nl/artikel/30686/Review-Technics-SL-100C.html

Iemand nog geïnteresseerd in een reclamepraatje over de Technics SL-100C?

• Cardinal
  • Laatst online: 18-06 23:57
@macdushi Waarom is het een reclame praatje? Je zou het zelfde kunnen stellen over een gemiddelde tweakers review. Zijn er reviews die dit tegenspreken?

ps. ik ben serieus geïnteresseerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flabsie
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-08-2022
Cardinal schreef op donderdag 16 december 2021 @ 23:48:
@macdushi Waarom is het een reclame praatje? Je zou het zelfde kunnen stellen over een gemiddelde tweakers review. Zijn er reviews die dit tegenspreken?

ps. ik ben serieus geïnteresseerd.
Denk dat het vooral wordt aangehaald omdat de website in kwestie erom bekend staat totaal geen objectieve reviews te leveren.

Voor halfbakken poëzie kun je er dan weer wel altijd terecht. Zoals bijvoorbeeld in dit stukje over een dure “netfilter”. Ik (re)citeer:
Accenten verschuiven naar een toegenomen klankrijdom met de Audes ST-900. Iets ronder, iets zachter aan het oor, daarmee wat minder puntig. Geen verschillen van dag en nacht, echte veranderingen zijn gemakkelijk tevoorschijn te toveren door elke vorm van filtering weg te halen en te gaan luisteren naar de rommel die binnenkomt vanaf het lichtnet. Onrust, hardheid, luistermoeheid, soms oplopend tot regelrechte irritatie. Terwijl het toch zo simpel kan zijn om alle troep op de juiste manier uit het geluid weg te halen met een goed filter of met een Audes ST-900 Power Conditioner.
Een haast overdreven voorbeeldig stereobeeld verkrijg ik met een oude Chesky Records opname van zangeres Christy Baron, met de titel “I thought about you”. Rechts ver in de diepte staat heel klein afgebeeld slagwerk, in het midden, halverwege naar achter staat een piano, deels verscholen vanwege een bas die net wat meer naar links staat. Christy midden voor, ruim naar voren, alsof ze niets met de band te maken wil hebben. Blaasinstrumenten willekeurig in de ruimte gezet. Gebrek aan dynamiek? Vergeet het maar, de ST-900 geeft deze muziek de ruimte.
De schrijver zit hier trouwens geen dvd van het live concert te bekijken, mocht je nog twijfelen..
Meer van dit soort plezier vind je in het elfen-bij-maanlicht topic hier op Tweakers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Dit is voor mij altijd vermaak voor in de trein naar mijn werk toe. Altijd genieten van die half gebakken artikelen. 😉

Maar ook het minpunt van die "review" van de SL100c... dat is gewoon echt zoeken naar minpunten. In mijn ogen mag je best een mening hebben maar om te zeggen "geen sexy uiterlijk" als minpunt... 🤨?? Als je geen minpunten kan vinden dan kan je het beter leeg laten imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macdushi
Dit is niet de bedoeling.

[ Voor 99% gewijzigd door FeaR op 17-12-2021 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.juh
@macdushi Dank voor dit.

Heel stiekem had ik al eens een keer een duckduck sessie gedaan over 'de revival', en het lijkt erop alsof dit zo een komkommertijd, dan wel, ik heb effe geen tijd voor een echt artikel, dus ik doe dit stock-verhaaltje nog even.
Dit borrelt iedere 2 jaar zo een beetje naar boven, met dezelfde argumentatie. Soort van reclame voor het genre.
(net een hifi.nl recensie :P )
Pagina: 1 ... 98 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.