Hangt heel erg van de staat af.
Is ie spik en span, stofkap helemaal glimmend, alles 100% origineel etc, dan kan m.i. de waarde tot 150-200 euro zijn.
Is ie wat minder maar wel vrij van defecten, dan ongeveer 100 euro; er staan er vaak veel rond die prijs te koop
Ja het probleem is dat ik erachter kom dat na hier lezen en onderzoeken er teveel alternatieven zijn

Het is lastig om te zien wat troep is op marktplaats en wat niet.
1 van de vuistregels is dat bijvoorbeeld een japanse tafel uit de jaren 70 t/m ca 1985, met S arm en sme headshell, en een gewicht van 6kg of meer vaak wel een goede tafel is.
Maar ik denk dat elk merk wel tafels heeft waar een zwak punt in zit, dus een onderdeel wat slijt of kapot gaat over die 35-50 jaar. Een aantal problemen zijn bekend, soms worden daar vervangingsonderdelen voor gemaakt, maar soms ook niet. Soms is daar met wat knutselwerk een mouw aan te passen en soms is het een moeilijker probleem.
Dat kunnen plastic onderdeeltjes zijn die in de loop der tijd breken/scheuren van ouderdom, tandriempjes die hard worden en breken, voetjes of andere rubber onderdeeltjes die vergaan etc.
Je kan hier tweeledig mee omgaan: inlezen als je een specifiek model op het oog hebt (of überhaupt veel lezen), en bij aankoop de tafel goed testen en een inschatting maken of er defecten zijn en of deze te repareren zijn. Of ze te repareren zijn (als er geen nieuw onderdelen gemaakt worden en bekende workarounds zijn) hangt heel erg van je eigen kunde af. Sommige mensen hebben gouden handjes en kunnen alles fixen, en anderen kunnen helemaal niets.
Daarom is ter plaatse de tafel controleren heel belangrijk, zeker als het een minder bekende tafel is en er geen/weinig info over is.
Die controle vergt kennis: check lagerspeling danwel dode punten op arm en plateau/motor, check alle functies. Check of de tafel goed staat: waterpas, als het een subchassis is of deze recht staat en niet dat er iets helemaal uitgelubberd is. Dat geldt ook voor eventuele motorophangrubbers etc etc.
Check de optische staat: stofkap, scharnieren die nog goed zijn etc etc etc etc. En etc

Enigste wat ik heb geleerd is dat de nieuwe platenspelers die nu verkocht worden voor rond de 300€ zijn prijs niet waard zijn.
Daar ligt wel ongeveer de grens voor nieuwbouw. En ik denk dat een SL-D2 oid een €350 nieuwe speler zoek speelt als die SL-D2 in goede staat is (in ieder geval als je zaken gaat meten; of je het gelijk hoort is een ander verhaal, maar dat is subjectieve maatstaf). Dus waarschijnlijk betere wow/flutter, betere dempende behuizing (waarschijnlijk veel zwaarder en ook een veel zwaarder plateau), betere lagers in de arm, beter plateaulager en preciezere antiskating.