Nou, de stapel LP's is afgelopen vrijdag bezorgd. Ja, er zit een aantal hele leuke LP's bij. Om er een paar te noemen:
The Beatles - With The Beatles (NL, mono)
The Beatles - Please Please Me (NL, mono)
Them - The beginning
KISS - Alive II
Neil Young - Time Fades Away
Metallica - Kill 'Em All
Anthrax - Among The Living
Deep Purple - Made In Japan
Rory Galager - Irish Tour '74
The Rolling Stones - The Rolling Stones (NL. mono)
The Rolling Stones - Greatest Hits (NL, stereo)
The Doors 'L.A. Woman
Golden Earring - Moontan
Maar dan heb je het wel zo'n beetje gehad.
De rest zit in de hoek van Kate Bush, Rick Wakeman, Roxy Music en The Cats. Geen carnaval, Duits of Alle-13-Goed.
Verder 4 2LP's waar maar 1 LP in zit, 2 lege hoezen en 3 hoezen met een andere LP en 3 LP's die vanwege warp niet speelbaar zijn. Uiteraard zijn dat de grotere titels en de enige met uitstekende hoes en verder prima vinyl: Ten Years After en Traffic.
Kwaliteit hoezen 60% F, 20% G(+), 10% VG, 10 VG+.
Ik heb een paar LP's beluisterd (The Beatles, Them, Neil Young) en die zitten tussen de VG en VG+, wat gezien de gemiddelde prijs niet verkeerd is. Maar voor een groot deel van de LP's biedt een visuele inspectie niet veel hoop

. Maar wat wil je ook als er geen binnenhoes meer is.
Bovendien waren het geen 'ongeveer 60' maar 53 hoezen, al dan niet met (juiste) LP. Reken je de warped LP's en foute LP's in de hoes mee, dan gaat het om in totaal 41 LP's in de juiste hoes (hoezo, 'ongeveer 60'?). Kortom, mijn weekend begon dus echt knap beroerd

.
Contact met de verkoper waarbij ik aanbod de doos op mijn kosten te retourneren levert alleen de reactie op dat hij 'geen winkel is', dat ik de advertentie beter had moeten lezen, niet zo snel had moeten bieden en de prijs veel hoger zou zijn als het allemaal prima LP's zouden zijn. Tja, dan ben je klaar.
Ik ga de komende dagen de rest van de LP's wassen en beluisteren. Dan maar eens kijken welke ik houd, welke als filler voor verzending worden gebruikt en welke ik, voorzien van een eerlijke grading en foto's, op MP zet. Dat laatste gaat sowieso gebeuren, want er zitten uiteraard LP's bij die ik al heb of totaal niet mijn smaak zijn.
Er zat nog wel een verrassing tussen. Geen handgeschreven briefje van een artiest of unieke persing, maar wel Roxy Music - Flesh + Blood. De hoes heeft aan de rechter onderhoek een seamsplit en bij het invoeren in Discogs was mijn eerste reactie 'Lekker dan, heeft de vorige eigenaar ook nog eens zijn naam groot op de hoes geschreven'. Maar ik ben er eigenlijk zeker van dat dit de handtekening van Byan Ferry is. Kijk, daar kan ik dan als verzamelaar wel weer blij van worden. Want het is wel een stukje muziekgeschiedenis.
Tweede lichtpunt van dit weekend is dat ik na het concert van Monomyth in Gebouw-T de LP Exo heb gekocht. Hij is nog niet gewassen en beluisterd, maar dat wordt echt genieten

.
Ik ga proberen de knop om te zetten en te genieten van de LP's die wel oké zijn en Exo natuurlijk. Ook ga ik kijken of het de moeite is om de handtekening te laten checken voor een COA.