@
Rdam Dat zal ongetwijfeld hoor, maar het zijn in de kern dezelfde spelers en gemaakt door Fehrenbacher, dus voor troubleshooten blijft het van toepassing.
Wat betreft de veranderingen: een (al dan niet cosmetissche) verandering aan het gewichtje hier, styling van de knoppen daar, of een likje verf. Misschien een ander materiaal van de behuizing, bijv HDF ipv MDF om het zwaarder te maken, ik doe maar een gooi. Weet niet eens waarvan de CS455 gemaakt is maar dat zou zomaar eens spaanplaat kunnen zijn.
Het lijkt toch een kwestie van de gebruikelijke 'customisations' aan een white label draaitafel die onder verschillende merknamen aan de man wordt gebracht. Maar dezelfde arm en hetzelfde 0,7 kg plateau, toch de kern van de draaitafel. En overduidelijk ook dezelfde bedieningsconsole en ongetwijfeld hetzelfde mechaniek eronder.
Oh ja en gewicht is ook zo'n dingetje. Dat gewicht in de specsheet, wat is dat? Staat er niet bij. Netto, bruto? Met stofkap, zonder? Met doos, accessoires, zonder?
Sowieso is de opgave van de specificaties van platenspelers tegenwoordig onveranderlijk kort, net zoals die handleiding, dat is wel jammer. Ook een aanwijzing dat het allemaal redelijk generiek en white label is.
Hier bij Hobo weegt ie nog 6 kg, dat is nog maar een paar honderd gram meer dan de CS 455. Je hebt ook nog een "Noblesse" uitvoering van de CS 455 (ik vermoed dat het verschil een andere behuizing is), daar vind ik op een site dan weer een 6.6 kg spec voor.
Edit: even gezocht en dan vind je deze geweldige tekst als uitleg voor de Noblesse uitvoering:
"De legendarische CS 455-1 is nu beschikbaar in de beperkte editie "Noblesse". In vergelijking met de standaardversie wordt een massief houten frame met een nobele Makassar-afwerking gebruikt, waardoor de platenspeler aanzienlijk minder gevoelig is."
Gevoelig. Voor wat dat hebben ze voor het gemak maar weggelaten.

Ander materiaal van de kast dus, en dat kost je bij die shop zomaar 230 euro extra. Of dat het waard is mag iedereen zelf bepalen.
Maar @
Rdam zet dat ding eens even op de weegschaal, puur het apparaat inc de stofkap? Dan weten we het.

(nog mooier als er dan ook nog iemand een CS 455 in standaard en noblesse uitvoering op de weegschaal zet)
[
Voor 60% gewijzigd door
Cap op 18-06-2021 10:45
]