Het Grote Vinyl Topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste
Acties:
  • 545.333 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat geeft wel aan dat die niet heel zeldzaam is.
De biedingen zijn een stuk realistischer. Nog steeds hoog in mijn ogen, maar het ding is natuurlijk een bezienswaardigheid, een rariteit. En destijds, voor het falende concept (nauwelijks contact tussen plaat en platter bijv.) toch nog redelijk ontwikkeld.
Het is wellicht een van de best ontwikkelde verticale draaitafels, al heeft mitsubishi (en zuster diatone) er meerdere gehad.
Wat bovenstaande speler(s) wel deden, is dat er in de lagering een 2e plateau/massa aanwezig is aan de achterkant. Daar loopt ook de riem. Door een 2e massa draaiende te hebben aan de achterkant, wordt het lager gelijkmatiger belast en loopt daardoor beter. Bij een normale draaitafel dient de hoogte van het lager alleen voor steun, en rust het gewicht op de axiale kogel of punt van de lagerpen, maar bij een vertikale draaitafel is dat anders en wil je dat de lagerpen op de hele lengte van de lagerbus rust. Dat kan alleen maar met een contragewicht (als die mist, dan rust de lagerpin aan de ene kant op de onderkant van de lagerbus en aan de andere kant op de bovenkant. Dus je hebt hoger puntdrukken op je (zachte) bus, en de pin loopt dus ook niet 100% parallel aan de bus (er is altijd lagerspeling), dit zorgt voor net wat minder mooiere loop)
Dat soort elementaire designregels missen die moderne verticale spelers die je nu ziet. Dat zegt ook wel wat.

De biedingen op die andere speler geeft wel aan hoe absurd die vraagprijs van €1200 is. Maar ja, vragen kan altijd natuurlijk
Je hoeft maar 1 persoon te treffen die dat geld op zak heeft en 'm per sé nu wil hebben.

[ Voor 52% gewijzigd door mr_petit op 27-02-2021 03:59 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Die laatste is nog "zo goed als nieuw"

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:33
De duur aangeboden mitsubishi gebruikt foto's van een voor mij bekende aanbieder van dure, gepimpte draaitafels, Arti Verhagen. Het zou me niet verbazen als die draaitafel bij hem gekocht is en hij de aankoopprijs enigszins terug probeert te krijgen. Als die theorie niet klopt ben ik benieuwd of de draaitafel er in het echt ook zo uit ziet als op de foto's.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Vandaag nog even naar de Aldi geweest voor wat LP's die in de aanbieding zijn vandaag... Ondertussen Meatloaf en Toto meegenomen... Meatloaf ligt nu op de platen speler en het is echt genieten:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/X3cEOGjf-rvDXDFddZnAtvfARibAQOBGyDYNrGxpy5NMH6y5F_gns2E_wG_meMMq94qw3jpyrqwdipnE7CW9KT2rqbSCxQd7MyApOItrgwkPT5XD7sVjbbdZoqIcxBNKsMXm-R6jIg=w2400

Voor wie nog interesse heeft en twijfelt of er een passend album tussen zou kunnen zitten alvorens je aanrijdt, kun je even online op de website van de Aldi kijken:
https://www.aldi.nl/onze-...-2003837-1-0.article.html

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-06 14:43

D_V

mr_petit schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 21:49:
[...]

Die kwam vroeger (voor de hype) toch vrij vaak langs op MP.
Dus het is niet echt een hele zeldzame speler.
Ik zag 'm laatst zelfs nog bij onze slager.

Afbeeldingslocatie: https://www.lessecretsduchef.be/782-p_list/snijmachine-t190.jpg

:P

Geinige speler wel.

[ Voor 14% gewijzigd door D_V op 27-02-2021 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk ding, maar een plaat OP een platenspeler leggen om af te spelen is makkelijker dan dit geval

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-06 08:59
Gisteravond bij thuiskomst lagen er twee pakketjes te wachten. Allebei van Dodax :+ .

- Master Of Puppets
- .... And Justice For All

In beide gevallen de geremasterde versie :9~ .

Gisteren de eerste LP van AJFA geluisterd. Die klinkt echt stukken beter dan de originele versie uit 1988. Ze hebben de spreekwoordelijke deken van het geluid gehaald. Het klinkt opener. Wat echt opvalt is dat bij een van de nummers (ik ben even kwijt of dat nou '...And Justice For All' of 'Eye Of The Beholder' is :o ) goed te horen is dat de zang tijdens het refrein wat vervormd is. Dat was me op op de originele versie niet opgevallen. Verder valt op dat hij echt super stil is. Zelfs de in- en uitloopgroef laten zelfs geen kraakje horen. Ik ben maar wat blij dat ik deze versie in huis heb gehaald. Hij draait op dit moment in ieder geval lekker zijn rondjes waarbij 'To Live Is To Die' door de speakers schalt >:) .

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Y7uaGIjl.jpg

Er zit een mooie inlay met het artwork van de OISsen bij. En, niet te vergeten, een downloadcard met artwork van het album. Echt mooi gedaan hoor. Zoals gezegd: een mooie aanwinst _/-\o_ .

Master Of Puppets heb ik nog niet open gemaakt. Helaas heeft Pieter Post beide dozen door de brievenbus gesode***** met als resultaat een lekkere knik in de hoes van MOP:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VWuH9Qim.jpg?2 Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aB97nFxm.jpg

Ik heb dat eerder gehad en denk dan 'Neem een grotere LP-doos die gewoon niet door de brievenbus kan'. Maar dat zal meer kosten. Ik ga toch maar een mailtje sturen naar Dodax dat ik daar toch niet blij mee ben.

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:55
Bij mij was de verrassing ook groot toen ik na 73 dagen (2,5 maand) eindelijk mijn Discogs bestelling op kon halen bij tante pos (zonder invoerrechten), verzonden op 14-12-2020 en deze week pas binnen gekomen naar het schijnt. Dit is voorlopig ook even de laatste bestelling uit Engeland, want voor 8,5 pond mag je wel wat betere service dan dit verwachten.
Als er 1 ding is waar de Britten op dit moment goed in zijn is zichzelf in de vingers snijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teot
  • Laatst online: 13:35
rcor schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 08:31:
Vandaag nog even naar de Aldi geweest voor wat LP's die in de aanbieding zijn vandaag... Ondertussen Meatloaf en Toto meegenomen... Meatloaf ligt nu op de platen speler en het is echt genieten:
[Afbeelding]

Voor wie nog interesse heeft en twijfelt of er een passend album tussen zou kunnen zitten alvorens je aanrijdt, kun je even online op de website van de Aldi kijken:
Dank voor de tip, Toto-lp meegenomen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Vanmiddag gewoon ouderwets op de fiets naar het centrum van Den Haag geweest om bij the Vinyl Grove de uitgestelde release van MTV unplugged op te halen. Geen gedoe met te kleine dozen of postbodes met persdrang.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mKO2KOp7BQzS63Inbfw4tmE0qXo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T24154rKPWX7UszTWpzJ1gbg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zaw-_L_I19cpDsFlmrcKtb2uJjA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uUqIUFFSsZcZv3rs9BlGihkA.jpg?f=fotoalbum_tile

En ik mag zo te zien wel weer eens de swiffer over de rega halen ;)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pman63 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:16:

Als er 1 ding is waar de Britten op dit moment goed in zijn is zichzelf in de vingers snijden.
Ik handel voor m'n beroep met de UK (mijn leverancier zit daar) en je weet nog niet de helft :+
1000L containers met zuur die een maand kwijt zijn en 4x naar verkeerde adressen gaan etc. En ook dingen die lang vast staan bij de douane (2 weken) met allerlei vragen of opmerkingen over de facturen. Dus ook verkopers/administratief personeel in de UK wordt helemaal platgebeld door de vervoerders hoe ze de dingen door de douane kunnen krijgen..

Maar je kan idd de donder op zeggen dat bijv. alle webshops in de UK die met consumenten op het 'mainland' handelen hun omzet zullen zien halveren vanwege inklaringskosten en importheffingen.
Die inklaringskosten zijn %12,50-20,-- per keer, en importheffingen kunnen ook 6% oid zijn (dat is iig het hoogste wat ik tot nu toe op mijn goederen gezien heb)
Consumenten bestellen hoofdzakelijk voor kleine bedragen dus verzendkosten is daar een groot deel van.

Bij de brexit pelingen werd door de voorstanders gezegd dat de USA toch de grootste handelspartner was dus dat het niet zoveel uitmaakte, maar de 2e handelspartner is DLD, de 3e is frankrijk, de 4e is nederland etc etc, dus als je de EU als 1 partner ziet, is dat verreweg de grootste handelspartner voor de UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbtroost
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-08-2024
Kreeg gister trouwens netjes een mailtje van Racket Records uit de UK, waar ik Misplaced Childhood heb besteld:

“ Your order should arrive within 28 days - but please note that due to the current COVID-19 pandemic, local services may be affected and deliveries may be delayed. We thank you for your patience. ”

Ik ben al aan het tellen…🤞🇬🇧😅

[ Voor 4% gewijzigd door jbtroost op 27-02-2021 20:58 ]

https://www.discogs.com/user/jbtroost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excessed
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-05 19:52
Hallo!

Ik heb momenteel een Argon Audio TT, Marantz nr1609, aangesloten op Dali Zensor 2 (en de rest van mn surround set). Op de speler zit een AT-3600L cartridge, deze wil ik gaan vervangen.

Ik zat te denken aan;

- AT-VM95E (Niet zeker over de andere types)
- Ortofon 2m Red
- Goldring e3

Budget is rond de €175

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-05 11:49
rcor schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 08:31:
[Afbeelding]

Thanks! Die van Meatloaf had ik al eens bij de Action meegenomen maar Toto had ik nog niet. Vanochtend even langs geweest om die te halen. Meteen EW&F ook maar meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
jbtroost schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 20:56:
Kreeg gister trouwens netjes een mailtje van Racket Records uit de UK, waar ik Misplaced Childhood heb besteld:

“ Your order should arrive within 28 days - but please note that due to the current COVID-19 pandemic, local services may be affected and deliveries may be delayed. We thank you for your patience. ”

Ik ben al aan het tellen…🤞🇬🇧😅
Wat maakt die versie zo bijzonder dat je de uit de UK laat komen? Is dat een andere versie dan die bij Bol verkocht wordt?

Ik heb die versie van Bol ook, maar dan gewoon een keer meegenomen uit een platenwinkel. Je weet wel, vroeger toen dat nog gewoon kon :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Excessed schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:56:
Hallo!

Ik heb momenteel een Argon Audio TT, Marantz nr1609, aangesloten op Dali Zensor 2 (en de rest van mn surround set). Op de speler zit een AT-3600L cartridge, deze wil ik gaan vervangen.

Ik zat te denken aan;

- Ortofon 2m Red
- Goldring e3

Budget is rond de €175
Voor dat budget zou ik zeker voor een AT-VM95ML gaan:
https://www.thakker.eu/en...g-magnet-cartridge/a-9540

Die heeft een nude microline naald die langer zal meegaan en ook veel beter zal tracken met name in de binnenste groeven, dus daar waar de kwaliteit van het signaal op een plaat het minste is, dus waar kwaliteit van tracking het belangrijkste is.

Die andere elementen in je lijst hebben een simpele bonded elliptische naald, wat een behoorlijke stap lager is.

Hij zal ook redelijk goed bij de arm matchen (beter dan die at-3600l in ieder geval, die heeft een zware arm nodig om het volledige potentiaal eruit te halen, en de toonarm van die argon is erg licht).

Het enige wat jouw tafel niet heeft is instelbare antiskating. Aangezien je huidige element een aanbevolen naaddruk van 3,5 gram heeft en vrijwel alle andere elementen tussen de 1,5 en 2 gram zitten (ook die in je lijstje) kan dat wel voor afwijkingen in prestaties zorgen. Ik weet niet hoe argon de fabrieksinstelling voor de antiskating heeft ingesteld. Dat is een beetje het nadeel van dat soort tafels.

[ Voor 14% gewijzigd door mr_petit op 28-02-2021 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:13
mr_petit schreef op zondag 28 februari 2021 @ 16:14:
[...]
Het enige wat jouw tafel niet heeft is instelbare antiskating. Aangezien je huidige element een aanbevolen naaddruk van 3,5 gram heeft en vrijwel alle andere elementen tussen de 1,5 en 2 gram zitten (ook die in je lijstje) kan dat wel voor afwijkingen in prestaties zorgen. Ik weet niet hoe argon de fabrieksinstelling voor de antiskating heeft ingesteld. Dat is een beetje het nadeel van dat soort tafels.
Volgens mij heeft die Argon TT een gewichtje aan een visdraadje waarmee je globaal de antiskating kunt instellen d.m.v. de richeltjes in de houder van de arm. Heeft mijn Takumi TT Level 2 ook.

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pporrio schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:15:
[...]

Volgens mij heeft die Argon TT een gewichtje aan een visdraadje waarmee je globaal de antiskating kunt instellen d.m.v. de richeltjes in de houder van de arm. Heeft mijn Takumi TT Level 2 ook.
Dat kon ik niet terugvinden op de plaatjes van de website van de fabrikant of in de gebruiksaanwijzing:
https://argonaudio.com/products/tt

Maar misschien heb ik het verkeerde product voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:13
@mr_petit op de foto's op de pagina waar je naartoe linkt, kan ik het ook niet zien. Waarschijnlijk heb je gelijk en kun je de antiskating op de Argon TT helemaal niet instellen.

Op de afbeeldingen van de Argon TT2 zie ik het mechanisme voor het gewichtje wel duidelijk, maar die heeft een andere arm dan de TT.

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Excessed schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:56:
Hallo!

Ik zat te denken aan;

- Ortofon 2m Red
- Goldring e3

Budget is rond de €175
Als ik naar die speler kijk (met dank aan de link die @mr_petit deelde) zie ik ook nergens een mogelijkheid om de Anti-skating in te stellen. Mijn advies: koop een betere tweedehands platen speler en zet daar een goed element op in de toekomst...

Dat is een veel betere investering voor nu... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excessed
Dus Anti-Skate is absoluut nodig? Ik lees hier zeer veel tegenstrijdige verhalen over namelijk. Ik heb nooit eerder een TT gehad, dus geen idee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
mr_petit schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:24:
[...]

Dat kon ik niet terugvinden op de plaatjes van de website van de fabrikant of in de gebruiksaanwijzing:
https://argonaudio.com/products/tt

Maar misschien heb ik het verkeerde product voor me.
De 'oude' Argon TT is een re-branded Rega P1. De TT-2 een rebranded Pro-ject.
Rega is er berucht of beroemd, naargelang wie je het vraagt, om op de instap modellen geen instelbare antiskating te hebben want dat zit ingebouwd in de arm.
rcor schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:56:
[...]

Als ik naar die speler kijk (met dank aan de link die @mr_petit deelde) zie ik ook nergens een mogelijkheid om de Anti-skating in te stellen. Mijn advies: koop een betere tweedehands platen speler en zet daar een goed element op in de toekomst...

Dat is een veel betere investering voor nu... ;)
Als het een oude, dus rebranded Rega is, is het zeker geen onaardige speler, als je tenminste geen problemen hebt met het ontbreken van een 33/45 schakelaar.
Excessed schreef op zondag 28 februari 2021 @ 18:19:
Dus Anti-Skate is absoluut nodig? Ik lees hier zeer veel tegenstrijdige verhalen over namelijk. Ik heb nooit eerder een TT gehad, dus geen idee verder.
Absoluut niet, wenselijk zeker wel.

[ Voor 45% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 28-02-2021 18:26 . Reden: nuance tussen de oude / nieuwe versie. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbtroost
kwaakvaak_v2 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 16:00:
[...]

Wat maakt die versie zo bijzonder dat je de uit de UK laat komen? Is dat een andere versie dan die bij Bol verkocht wordt?

Ik heb die versie van Bol ook, maar dan gewoon een keer meegenomen uit een platenwinkel. Je weet wel, vroeger toen dat nog gewoon kon :'(
Heb me laten verleiden door de toevoeging ‘remastered edition’. Bij bol.com stond er alleen ‘heruitgave’…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excessed
kwaakvaak_v2 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 18:22:
[...]

Rega is er berucht of beroemd, naargelang wie je het vraagt, om op de instap modellen geen instelbare antiskating te hebben want dat zit ingebouwd in de arm.

[...]

Als het een oude, dus rebranded Rega is, is het zeker geen onaardige speler, als je tenminste geen problemen hebt met het ontbreken van een 33/45 schakelaar.

[...]

Ik heb er een schakelaar opzitten voor de rpm. Dus niet verstandig de cartridge te upgraden begrijp ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]
Project ook, die hebben iets van 4 productlijnen zonder instelbare antiskating. Rega heeft nu nog maar 1 model. De P2 heeft namelijk weer de hogere arm gekregen waar wel instelbare AS op zit. Dus hopelijk hebben ze het licht gezien en realiseren ze hun fout.

Als ik het zo zie is die Argon TT geen van beide, maar heeft deze een chinese arm.
Dat er een "skating kracht" bestaat is een feit. En die probeer je te compenseren met een antiskating kracht, zodat de naald van beide kanten evenveel druk van de groef op de plaat krijgt.
Die skantingkracht varieert o.a. met je naalddruk. Daarom moet je antiskating kracht ook gevarieerd worden met naalddruk.
Omdat jouw tafel met een at-3600L element is meegeleverd die een hele hoge naalddruk heeft (3,5 gram), neem ik aan dat de vast ingestelde (van binnen) antiskating kracht ook behoorlijk hoog is (dat die dus afgesteld is op die 3,5 gram).
En als je dan een ander element gaat monteren die een veel lagere naalddruk nodig heeft (dat zijn vrijwel alle elementen; tussen ca. 1,5 en 2 gram), en dat doe je natuurlijk voor een betere geluidskwaliteit, dan kan het zijn dat je eindigd met een veel te hoge antiskatingkracht.
En die kan nadelige gevolgen hebben voor je geluidskwaliteit, en het kan ook de slijtage van je element bespoedigen (1 kant van de naald wordt zwaar belast en de andere kant wordt te licht belast)

Dit is dus eigenlijk typisch een voorbeeld waarom ik mensen nooit aanraad een draaitafel zonder instelbare antiskating te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[...]

[...]

Tjah, ik zou 'm nog niet voor niets willen... Dan heb ik bij wijze van spreken nog liever mijn oude Mc Crypt DJ-2650b die ik ooit bij Conrad had gekocht voor € 100,-... Veel goedkoper en wel allerlei instel mogelijkheden die nodig zijn...

Nu ff serieus: er zijn zoveel mooie spelers op de markt die wel aan alle eisen voldoen... Een Thorens Music On Vinyl is niet echt top, maar heeft wel echt alle benodigde instel mogelijkheden... Ook een Denon DP300F heeft ze en die zullen allen niet veel duurder zijn dan deze Argon Audio speler...

Voor nu: als hij verder bevalt voor @Excessed zou ik 'm zo laten... De speler zal ingebouwde anti-skating hebben die afdoende is voor het element wat er nu op zit, het is immers geen Crosley met het echte bagger loopwerk... Mijn advies aan @Excessed: Even door sparen en dan in één keer een goede upgrade doen van de speler en het element...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

jbtroost schreef op zondag 28 februari 2021 @ 18:46:
[...]

Heb me laten verleiden door de toevoeging ‘remastered edition’. Bij bol.com stond er alleen ‘heruitgave’…
Ik zag toevallig die Remastered wel voorbij komen op bilborecords.be

https://bilborecords.be/m...splaced-childhood-2017-lp

Iemand trouwens bekend met deze winkel? Ik kan niet zo snel vinden of ze ook naar Nederland verzenden.

[edit] Laat maar al gevonden:
International shipping fees
Shipping to available countries always is 10€.
We ship to The Netherlands, France, the UK, Germany, Luxemburg.

[ Voor 17% gewijzigd door D_V op 28-02-2021 20:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MFA0o1pjqjvNqE2FYGQigz7J4rw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k3KGvCiP4DdPwGWkIxYYJBpl.jpg?f=fotoalbum_large

M’n laatste aanwinst. Dit is de gelimiteerde rsd variant. Overal uitverkocht en op eBay vraagt men de hoofdprijs ervoor. Via discogs gevonden in Engeland voor ietsje meer dan de nieuwprijs. Dankzij de Brexit heeft het een maand geduurd voor hij op de deurmat plofte, maar uiteindelijk is hij toch nog gekomen. Heerlijk album. O+

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rcor schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:44:
[...]
Een Thorens Music On Vinyl is niet echt top, maar heeft wel echt alle benodigde instel mogelijkheden...
Dat ding heeft ook geen instelbare antiskating. En volgens mij ook geen instelbare naalddruk als ik het goed zie.
Dat ding ziet er echt goedkoop uit; ik vraag me af of er überhaupt armlagers in zitten.
Echt een prul, niet de naam thorens waardig m.i.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 28-02-2021 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_petit schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:23:
[...]

Dat ding heeft ook geen instelbare antiskating. En volgens mij ook geen instelbare naalddruk als ik het goed zie.
Dat ding ziet er echt goedkoop uit; ik vraag me af of er überhaupt armlagers in zitten.
Echt een prul, niet de naam thorens waardig m.i.
Verrek, nu zie ik het ook... Dan is hij de naam Thorens idd niet waardig... Naja wellicht dan deze Dual die bij de Lidl-shop te koop staat dan maar adviseren als absolute minimum:
https://www.lidl-shop.nl/...nspeler-DT-250/p100312504

En deze keer heb ik even goed gekeken om er zeker van te zijn dat deze wel Anti-Skating heeft en een instelbare naalddruk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06 18:24
D_V schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:55:
[...]

Ik zag toevallig die Remastered wel voorbij komen op bilborecords.be

https://bilborecords.be/m...splaced-childhood-2017-lp

Iemand trouwens bekend met deze winkel? Ik kan niet zo snel vinden of ze ook naar Nederland verzenden.

[edit] Laat maar al gevonden:

[...]
Deze remastered edition uit 2017 heeft exact dezelfde eancode als de lp die bij bol.com te koop is, gewoon dezelfde uitgaves dus. Ik durf er wel wat op te zetten dat de lp van racket records gelijk is aan deze twee, m.a.w. er is kwalitatief geen verschil tussen deze drie lp’s (maar het scheelt je wel een hoop verzendkosten als je hem gewoon in nederland koopt).

[ Voor 5% gewijzigd door macdushi op 01-03-2021 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
aha, dus toch.. Ik had even een fomo momentje, dacht dat ik een betere versie had kunnen hebben. Gelukkig niet, scheelt weer geld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbtroost
macdushi schreef op zondag 28 februari 2021 @ 23:52:
[...]

Deze remastered edition uit 2017 heeft exact dezelfde eancode als de lp die bij bol.com te koop is, gewoon dezelfde uitgaves dus. Ik durf er wel wat op te zetten dat de lp van racket records gelijk is aan deze twee, m.a.w. er is kwalitatief geen verschil tussen deze drie lp’s (maar het scheelt je wel een hoop verzendkosten als je hem gewoon in nederland koopt).
Zal m checken alstie binnen is, dan weten we zeker of het ook die 0190295825515 is, hehe ;)

Update 2 maart: plaat is binnen, ean is dezelfde.

[ Voor 16% gewijzigd door jbtroost op 02-03-2021 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
Wat mij betreft is het ontbreken van AS een no-go. Krijg je geluid uit een platenspeler zonder AS? Uiteraard! Is dat geluid acceptabel? Dat is persoonlijk, maar zal voor een behoorlijke groep mensen zeker het geval zijn. Dus wat is dan het probleem?

Zoals al aangehaald is het niet bevorderlijk voor de levensduur van je LP's en naald als e.e.a. niet goed is afgesteld. Stel, alles is fabriek af goed afgesteld zonder dat je zelf de AS en de naalddruk in kunt stellen, dan hoeft er geen probleem te zijn. Als er sprake is van een 1/2 inch mount element dat dus te vervangen is, is de keuze meteen wel beperkt tot die elementen die dezelfde geadviseerde naalddruk (en daarmee AS) hebben. Voor de duidelijkheid, ik heb het dus niet over de Crosley koffertjes in deze wereld :X .

Bovendien zie ik regelmatig dat er op platenspelers zonder AS elementen gebruikt worden met een geadviseerde naalddruk die stukken hoger ligt dan de 2 gr. die over het algemeen toch wel als maximum wordt beschouwd. Daar wil ik mijn LP's in ieder geval niet (langdurig) aan bloot stellen ;) .

Al met al is AS geen keiharde eis. Het ligt iets genuanceerder. Maar, raak je besmet met het platenspeler-virus, dan is het upgraden van je speler met een beter element vaak een van de eerste wensen. En ga je daar eenmaal mee aan de slag, dan is de kans groot dat je ook wat zaken wilt finetunen, zelfs al zou je een element met dezelfde geadviseerde naalddruk monteren. Tja, en als er dan niets valt in te stellen ....... Persoonlijk wil ik, zoals aangegeven, nooit een platenspeler zonder minimaal de volgende zaken:

- 1/2 inch mount;
- instelbare naalddruk;
- instelbare AS;
- in hoogte instelbare arm;
- Zeer degelijke bouw met bijbehorend gewicht (belangrijkste reden: zie foto hieronder, waarbij de speler geen krimp geeft als de kat er op springt).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/niUGP6Gm.jpg

Persoonlijke voorkeuren zijn ook belangrijk. In mijn geval:

- volledig handbediend (wat er niet in zit, kan ook niet kapot :P , en als er iets kapot gaat, is het meestal makkelijk te repareren);
- een 'eigen smoel' (die heeft de Thorens TD166 wel volgens mij);
- jaren '70 uitstraling;
- houten plinth (vanwege die uitstraling en WAF ;) , maar ook om zaken qua aansluitingen aan te kunnen passen).

And now something completely different:
Ik heb reactie van Dodax dat ik MOP met de geknikte hoes terug mag sturen. Ze sturen een vervangend exemplaar d:)b . Kijk, dat is nog eens een andere klantenservice dan die van Zavvi 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Vintage1967 Onze katten komen niet op het aanrecht, tafels, tuinstoelen, jukebox en ook niet op de platenspelers.

Niet opgevoed, we hebben ze zo uit het asiel gehaald. <3

Ik moet hem nog binnen krijgen : Prince Buster - Al Capone/One step beyond. 7"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rcor schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:53:
[...]

Verrek, nu zie ik het ook... Dan is hij de naam Thorens idd niet waardig... Naja wellicht dan deze Dual die bij de Lidl-shop te koop staat dan maar adviseren als absolute minimum:
https://www.lidl-shop.nl/...nspeler-DT-250/p100312504

En deze keer heb ik even goed gekeken om er zeker van te zijn dat deze wel Anti-Skating heeft en een instelbare naalddruk...
Die is wat beter ja. De "Thorens" Music On Vinyl is gewoon een Dual CS 440 met minimale restyling.

Het erge is, de manual vermeldt dat je een ander element "mit eigengewicht von 3-10g" kan inbouwen met uitleg over de elektrische aansluiting. Maar er wordt met geen woord gerept over de naalddruk of anti skating, laat staan over enige vorm van uitlijning of zelfs maar afstand waarop het element gemonteerd moet worden.. :X |:(

Leuk joh, ff een elementje van 10 gram ipv de standaard 5 gram scheef in de arm zetten en verder niks instellen, klaar is kees! 8 a 9 gram naalddruk? Boeit niet. :F ;w

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 02-03-2021 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:00
Vintage1967 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:25:
[...]
...
And now something completely different:
Ik heb reactie van Dodax dat ik MOP met de geknikte hoes terug mag sturen. Ze sturen een vervangend exemplaar d:)b . Kijk, dat is nog eens een andere klantenservice dan die van Zavvi 8)7 .
Mooi verhaal trouwens. Ik had laatst dus ook een gebogen vinyl ontvangen. Ergens in december. Had het besteld uit de webwinkel van LateNightTales. Zij balen natuurlijk, maar ze zouden een nieuwe opsturen. Let wel, dit was dus in december, Brexit en feestdagen chaos all over. Dat pakketje is nooit aangekomen. Hebben ze begin februari nog een keer de plaat opgestuurd, en die kwam netjes na een dag of twee aan. Maar je 1 keer raden wat ik afgelopen vrijdag uit de handen van de postbode mocht overnemen :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxdevis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-07-2021
klein technisch vraagje:

wat is de diameter van jullie luidsprekerkabel?

Ik heb 2,50mm² aderdikte.
Had ik beter 1,50 gekocht?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
maxdevis schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:32:
klein technisch vraagje:

Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6

:+

ff serieus, denk je werkelijk verschil te horen? Gewoon goede kabels kopen en exoten links laten liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxdevis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-07-2021
ik heb geen idee of ik verschil zou horen, ik heb er echt geen verstand van.

Vandaar dat ik het vraag.
Dus de verschillen in dikte zijn puur cosmetisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excessed
Bedankt allemaal voor de info, ik ga de TT gewoon zo laten en dan kijken we over een tijdje wel verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maxdevis schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:52:
ik heb geen idee of ik verschil zou horen, ik heb er echt geen verstand van.

Vandaar dat ik het vraag.
Dus de verschillen in dikte zijn puur cosmetisch?
Kijk, je kan zelf wel een beetje inschatten wat goed is of niet. Erg dunne rood/zwarte slappe kabels doen het ook wel, alleen het ziet er niet uit natuurlijk. je hebt rood/zwart en je hebt rood/zwart.
Ik heb zelf lekker dikke rood/zwarte kabels liggen, die niet de hoofdprijs kosten. Mijn gehoor is toch al met 10% afgenomen dus verschil hoor ik niet, maar het is meer mijn gevoel, snap je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@maxdevis Die discussie hoort idd echt thuis in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6, niet hier. Daar verder dus. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 02-03-2021 08:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D_V

D_V

Wat een genot om weer door een platenwinkel te lopen en door de tweedehands bakken te struinen. Een uur lang Sounds Venlo in m'n eentje....

:D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
D_V schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:23:
Wat een genot om weer door een platenwinkel te lopen en door de tweedehands bakken te struinen. Een uur lang Sounds Venlo in m'n eentje....

Dat kan ik geloven.. Hopelijk kan ik zaterdag weer eens een keertje gaan struinen bij Riddim Recordstore in Venray... Morgen maar eens na vragen of het inmiddels weer mogelijk is bij hun en zo ja hoelaat ik dan terecht kan... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-06 12:21
@D_V Inderdaad, ik had vanochtend om 10.00 direct een afspraak, heerlijk om weer even te snuffelen en bij te kletsen. Uiteraard ook een kopje koffie gekregen en wat vinyl gekocht, thuisgekomen met:

Greatest Hits van Tom Petty & The Heartbreakers
Rumours - Fleetwood Mac (had ik al maar nummer 2 voor thuis, andere ligt op het werk ;) )
Fleetwood Mac Live - uit de tweedehands bak maar in prima staat. Voor een live opname erg goede geluidskwaliteit.

En eindelijk, wilde ik al langer, Us + Them van Roger Waters. Opgenomen in de Ziggo Dome, ik ben toen ook naar het concert geweest. Heerlijk om weer te horen, kippenvel momentje..

[ Voor 4% gewijzigd door cmndr_adama op 03-03-2021 23:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 12:24
D_V schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:23:

Als je dan een afspraak maakt om er een uur lang rond te neuzen, dan voel je je wel verplicht om met een flinke aankoop naar buiten te lopen. Of bleef het alleen bij struinen...? ;)

edit: nee, dat is een domme vraag. Als we door bakken met platen gaan struinen, gaan we nooit zonder lege handen naar buiten...

[ Voor 13% gewijzigd door dreamscape op 04-03-2021 08:40 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D_V

D_V

dreamscape schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:21:
[...]

Als je dan een afspraak maakt om er een uur lang rond te neuzen, dan voel je je wel verplicht om met een flinke aankoop naar buiten te lopen. Of bleef het alleen bij struinen...? ;)
Hahaha, dat dacht ik eerst ook, ik had het er nog over met Henk die beneden in de winkel aan het werk was. Ik zei tegen hem ook, "ojee, dadelijk vind ik niks..." Maar hij riep ook al meteen, "welnee, het leukste is toch door die bakken rommelen". Hij was al blij dat er weer klanten rondliepen. Voelde echt super relaxed. Ze waren maar met z'n tweeën aan het werk, boven was Thessy druk met de bestellingen dus je had echt het idee dat je volkomen alleen was in de winkel, was echt geweldig.

Ik had om 5 uur afgesproken voor een half uurtje, maar er kwam verder niemand dus kon ik gewoon blijven tot 6 uur.

En inderdaad, uiteindelijk blijft er altijd wel iets aan je vingers hangen. Ik had al een lijstje gemaakt en een looproute...

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/6040cfe25793b/6040cfe253a27-IMG_20210304_131041.jpg

Voornamelijk jaren 70 spul. Ik heb veel van die albums in m'n spotify lijst maar ik wil toch graag fysieke exemplaren.

[ Voor 4% gewijzigd door D_V op 04-03-2021 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-06 21:06
Ik heb recent wat oude LP's die lang op een zolder hebben gelegen verkregen. Sommige zijn behoorlijk krom en pakt de platenspeler dus niet.

Iemand tips om deze weer recht te krijgen ?

Ik dacht zelf er aan om met een strijkijzer en een handdoek ertussen ze recht te strijken.

Wat is wijsheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

rcor schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:01:
[...]

Dat kan ik geloven.. Hopelijk kan ik zaterdag weer eens een keertje gaan struinen bij Riddim Recordstore in Venray... Morgen maar eens na vragen of het inmiddels weer mogelijk is bij hun en zo ja hoelaat ik dan terecht kan... ;)
Ben benieuwd, ik wil ook wel weer eens naar Riddim, vaak toch net iets ander aanbod dan bij Sounds, en ook lekker veel tweedehands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

cmndr_adama schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:22:
@D_V Inderdaad, ik had vanochtend om 10.00 direct een afspraak, heerlijk om weer even te snuffelen en bij te kletsen. Uiteraard ook een kopje koffie gekregen en wat vinyl gekocht, thuisgekomen met:

Greatest Hits van Tom Petty & The Heartbreakers
Rumours - Fleetwood Mac (had ik al maar nummer 2 voor thuis, andere ligt op het werk ;) )
Fleetwood Mac Live - uit de tweedehands bak maar in prima staat. Voor een live opname erg goede geluidskwaliteit.

En eindelijk, wilde ik al langer, Us + Them van Roger Waters. Opgenomen in de Ziggo Dome, ik ben toen ook naar het concert geweest. Heerlijk om weer te horen, kippenvel momentje..
Mooie aankopen! Was wel maf he, zo'n lege winkel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
Diagonaal schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:26:
Ik heb recent wat oude LP's die lang op een zolder hebben gelegen verkregen. Sommige zijn behoorlijk krom en pakt de platenspeler dus niet.

Ik dacht zelf er aan om met een strijkijzer en een handdoek ertussen ze recht te strijken.

Wat is wijsheid ?
Vooraf: Helaas leert de praktijk dat een LP met warp (dus een kromme of golvende LP) niet meer goed te krijgen is. En dat is een hele algemene constatering. Want een korte felle warp is vrijwel kansloos. Je weet wel, zo'n knik in de LP die je element zo ongeveer lanceert. Is het een rustiger warp, meer een golf, dan kan je verschillende dingen proberen. Vraag je wel af wat de (emotionele) waarde van de LP's voor jou is voor je aan de slag gaat. Bij mijn weten is en blijft het elke keer weer proberen en afwachten wat het resultaat is, waarbij de beschreven methode niet altijd zonder risico is. En ik spreek uit eigen ervaring :F .
  • De LP tussen glazen platen met een gewicht er op en 20 min. in de oven op een graad of 60. Vervolgens alles af laten koelen zonder de LP van tussen de platen te halen. Na afkoelen het resultaat beoordelen. Een indruk met een langere baktijd. Hier een tweede voorbeeld. Zoals je ziet, perfect krijgen zij het ook niet.
  • De LP (goed beschermd) tussen houten platen klemmen en maanden laten liggen. Is zonder risico, maar de door mij geboekte resultaten waren daar ook naar :+ .
  • Een Vinyl Flat is de commerciële variant van de glazen platen. Kosten: rond de €100,00.
  • De LP naar een adresje brengen waar platen op commerciële basis vlak kunnen worden gemaakt. Kanttekening: Vaak wordt geen garantie op succes gegeven en het risico is voor jou. Bovendien moet het maar net in de buurt zitten, anders heb je je verzendkosten ook nog. Je kan ook zelf zo'n apparaat aanschaffen. Kosten kunnen oplopen tot €1.000,00 en meer :P .
Ik ben er van overtuigd dat de kwaliteit van de LP er in meer of mindere mate op achteruit gaat als hij verwarmd wordt. Vanaf welk punt je dat gaat horen, weet ik niet.

Ik ben er ook van overtuigd dat er maar een goede oplossing is, naast het aanschaffen van een vlak exemplaar, en dat is een zogenaamde outer-clamp. Helaas is dat voor lang niet alle draaitafels een optie.

Tenslotte: deze wil ik jullie niet onthouden......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:39
@D_V Mooie aanwinst kerel, maar hoe vaker hier de nieuwe aanwinsten voorbij ziet komen, hoe vaker ik denk van Hé shit die heb/had ik ook, zoals Crosby, Stills, Nash& Young- Déjà vu, mooie plaat maar waar is hij gebleven?

Had dat laatst ook al met Jesus Christ Super Star met Ivonne Elliman uit 1973 en Jeff Wayne - The War Of The Worlds ..

Moet maar eens keer langs bij al die ex vriendinnen , brrrr ik mis zoveel mooie platen. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002

Wat is wijsheid ?
Wijsheid is om ze gewoon weg te gooien en op zoek te gaan naar een nieuwe versie. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door B___MAN op 04-03-2021 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:41

Wat is wijsheid ?
Ik heb goede ervaringen met een plaat (zonder buitenhoes) op een vlak oppervlak leggen met een serieuze hoeveelheid dikke studieboeken er verspreid op. Dit een week laten liggen zorgde er voor t element niet meer een groef versprong elke halve seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
D_V schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:33:
[...]

Mooie aankopen! Was wel maf he, zo'n lege winkel?
Yep, uiteraard ook even een praatje gemaakt met de medewerkers en die vonden het ook best bijzonder na maanden geen klanten te hebben gezien. Op zich wel lekker om rustig wat rond te neuzen, het zal niet mijn laatste afspraak zijn denk ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_V

D_V

Habana schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 18:13:
Crosby, Stills, Nash& Young- Déjà vu, mooie plaat maar waar is hij gebleven?
Alleen dat openingsnummer al, zo vet he! Hopelijk komt er wel snel een remaster uit want qua volume is het een beetje een chaos op vinyl.
Habana schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 18:13:

Moet maar eens keer langs bij al die ex vriendinnen , brrrr ik mis zoveel mooie platen. :F
Hahaha, ja, bekend probleem. Het zijn ook altijd van die platen die nu ineens knetterduur zijn of gewoon niet meer te vinden.

[ Voor 33% gewijzigd door D_V op 05-03-2021 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
@D_V Hahaha.. ja Déjà vu is echt een top Lp waar ik zoveel van genoten heb in mijn jongere jaren, ja zo gaat dat, je leent uit of je vriendin leent even wat platen zonder wat te zeggen, en je ziet ze nooit meer terug..

En je komt er pas achter als je denk even een lekker plaatje op te zetten of je ziet jouw hoes voorbij komen en denk ja die moet ik ook weer eens even opzetten…..en je grijpt mis ... :')

Ja vervangen kan vaak wel, maar het vervangt nu juist net niet die plaat uit je jeugd uit 73" ,gevoel kwestie waarschijnlijk, maar goed mooie plaat geniet er van… :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Habana schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:29:
@D_V Hahaha.. ja Déjà vu is echt een top Lp waar ik zoveel van genoten heb in mijn jongere jaren, ja zo gaat dat, je leent uit of je vriendin leent even wat platen zonder wat te zeggen, en je ziet ze nooit meer terug..

En je komt er pas achter als je denk even een lekker plaatje op te zetten of je ziet jouw hoes voorbij komen en denk ja die moet ik ook weer eens even opzetten…..en je grijpt mis ... :')

Ja vervangen kan vaak wel, maar het vervangt nu juist net niet die plaat uit je jeugd uit 73" ,gevoel kwestie waarschijnlijk, maar goed mooie plaat geniet er van… :)
Ha, Déjà Vu heb ik 3 x in de kast staan.
Vinyl heb ik nooit maar dan ook nooit uitgeleend. Ik was echt zuinig op mijn verzameling, zodanig zuinig dat ik er vandaag de dag nog steeds plezier van heb. Ik begon met vinyl te kopen in de vroege jaren 70.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bestla schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 15:19:
[...]
Ik begon met vinyl te kopen in de vroege jaren 70.
Al kwam je toen althans dan bij een vloerbedekkingszaak uit :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Door al dat gepraat over Deja Vu heb ik 'm ook ff op de tafel gelegd. Het is niet echt mijn favoriete genre dus ik draai 'm niet zo vaak (al is het natuurlijk geen slechte muziek), maar ik heb een spaanse versie.
Mijn vraag is: Ik vind deze plaat dof klinken en ondermaats van kwaliteit.
Ik heb niet het idee dat hij vaak gedraaid is, hij ziet er nog gaaf uit.
Hebben jullie hetzelfde idee dat het een erg dof opgenomen plaat is? (dynamiek laat ook te wensen over) of is dat alleen mijn spaanse exemplaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Habana
[...]

Vinyl heb ik nooit maar dan ook nooit uitgeleend. Ik was echt zuinig op mijn verzameling, zodanig zuinig dat ik er vandaag de dag nog steeds plezier van heb. Ik begon met vinyl te kopen in de vroege jaren 70.
Ja ik was er ook wel zuinig op, met mooie bescherm hoezen er omheen ed, maar ik deed niet zo moeilijk als een goede vriend of vriendin er eentje even wilde lenen, maar wel met de boodschap wees er voorzichtig mee.
Ik had enkel toen zelf een Déjà Vu moeten hebben om een lijstje te maken aan wie ik wat uitleende.. :)

Maar ik heb gelukkig nog wel mijn aller eerste zelf gekochte Lp 1973" Deep Purple in Rock, als of die gisteren bij Gé Hofenk de winkel uit kwam...
De meeste Lp's kocht ik toch wel tijdens mijn diensttijd in Duitsland, lekker belasting vrij voor 7 DM stuk...
mr_petit schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 15:47:
[...]

Al kwam je toen althans dan bij een vloerbedekkingszaak uit :+ :P
Alleen als je uit Krommenie kwam.. ;) :+

@Cap Ja je kan gelijk hebben, destijds het meest bekent door linoleum (Novalon) en berucht, maar dacht namelijk ook vinyl.. ;) .....Vinyl moet wel, anders zijn we ontzettend off topic bezig.. :+

[ Voor 7% gewijzigd door Habana op 05-03-2021 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Habana nee joh, die hadden juist geen vloeren van PVC maar van linoleum (marmoleum). ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ik spaarde mij rot om singles te kopen die ik op die engelse zeezenders had gehoord. Dan stond je bij de V&D in Leidschendam voor joker want die kende ze dan nog niet.

Dat duurde gerust een paar weken voordat ze in NL te krijgen waren. Mooie tijden :Y

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D_V

D_V

Nou vandaag bij Riddim in Venray geweest, uurtje ongestoord shoppen.

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/6042729deb620/6042729de8f9c-001.jpg

Nog bescheiden gehouden qua aankopen, Interpol - Marauder voor een tientje, America op gekleurd vinyl voor maar 19 euro, op internet naar gezocht maar nergens goedkoper gevonden dan 40 euro en hij heeft 'm gewoon in de winkel staan. Plus nog twee tweedehandsjes.

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/60427318dddde/60427318da245-002.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_V

D_V

Bestla schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 17:59:
Ik spaarde mij rot om singles te kopen die ik op die engelse zeezenders had gehoord. Dan stond je bij de V&D in Leidschendam voor joker want die kende ze dan nog niet.

Dat duurde gerust een paar weken voordat ze in NL te krijgen waren. Mooie tijden :Y
Ik had in de jaren tachtig hetzelfde probleem met veel muziek die je toen op Radio Luxemburg hoorde. Gehannes op die middengolf toen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03:59
Wat lekker weer mensen .. lekker struinen in de bakken .. hopelijk mogen we snel weer lekker naar beurzen.

Ik heb dit eerste kwartaal echt een super inhaal slag zeg met mooi vinyl.
Had erg veel in bestellingen staan overal maar er kwam eigelijk maar mondjes maat wat binnen, alles ligt zowat op zijn gat mede omdat de meeste van de platen uit de USA moet komen.

Maar er zijn ongeveer 12 binnen gekomen tot nu toe.. en vandaag kwamen er weer 2 bij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eln3vpGBO0r9nLtW46rQLtbL0UQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7QQkZxigNeiz68nJJN53ISVe.jpg?f=user_large

Heerlijk MFSL van Bill Withers live en een ontzettend mooie klassieke plaat van het Minnesota Orchestra onder leiding van EiIJ Oue ....

Heerlijk weer !

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

mr_petit schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 15:58:
[...]
Hebben jullie hetzelfde idee dat het een erg dof opgenomen plaat is? (dynamiek laat ook te wensen over) of is dat alleen mijn spaanse exemplaar?
Ja, het vinyl klinkt allemaal vrij waardeloos, het ene liedje is ook harder dan het andere. Als je leest hoe de lp tot stand is gekomen dan snap je wel waarom, het waren gewoon 4 losse bv'tjes die samen een plaat maakten. En eindeloos gesleutel en ruzies en persoonlijk drama. Tis wat...

Hopelijk komt er binnenkort een goede remaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D_V schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 19:18:
[...]

Ja, het vinyl klinkt allemaal vrij waardeloos, het ene liedje is ook harder dan het andere.

Hopelijk komt er binnenkort een goede remaster.
Ja dat had ik ook al door, geen consistentie.
Maar wel frappant. Ik bedoel, het was ook toen een supergroep met gevestigde namen.
Dus dan toch apart dat er ook voor die tijd al een zo'n matig klinkend album uitkomt.
Het is wel 1970, en voor veel bands/studio's met minder budget was het destijds al heel wat om enigszins het complete frequentiespectrum op te nemen (zelfs stereo was nog relatief nieuw), maar dit is toch een soort van wanprestatie. Ik kan me niet voorstellen dat ze met echt lage budgetten moesten schipperen.
De 2e kant klinkt wel beter dan de 1e kant denk ik, en vooral de instrumentale muziek is slecht van opname vind ik. Stemmen vallen nog wel mee (al mist er veel detail), maar daar zit ook veel minder bandbreedte (spectraal) in natuurlijk.
Maar bij bijv. drums is het maar afvragen of er ook op hi-hats en bekkens geslagen wordt, zo dof en op de achtergrond zit het :X

Maar misschien leg ik de lat wel te hoog voor die tijdsperiode.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cmndr_adama
Lekker aan het weekend beginnen met Gary Moore:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1nY7g3qZHzHJiBY0AVaw03cHWcA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tNSKahXojrC7m3yjMoN4mIV4.jpg?f=fotoalbum_medium

Geweldig album! :)

[ Voor 7% gewijzigd door cmndr_adama op 05-03-2021 22:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
D_V schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 19:06:
Nou vandaag bij Riddim in Venray geweest, uurtje ongestoord shoppen.

[Afbeelding]

Nog bescheiden gehouden qua aankopen, Interpol - Marauder voor een tientje, America op gekleurd vinyl voor maar 19 euro, op internet naar gezocht maar nergens goedkoper gevonden dan 40 euro en hij heeft 'm gewoon in de winkel staan. Plus nog twee tweedehandsjes.

[Afbeelding]
Ik heb ook wat besteld gisteren en dat kan ik vandaag ophalen in de middag... Niet in de platen zaak, maar bij Marcel in de hifi zaak van Hans (Home & Car Hifi)...

Wat heb ik besteld:
- Jack Poels II
- Joe Bonamassa Live At Carnegie Hall:an Acoustic Evening

En ja, de prijzen zijn er altijd gunstig... Ooit een Mobile Fidelity Soundlab persing daar meegenomen voor 30 euro staat mij nog bij... Was als ik mij niet vergis The Knack - Get The Knack...

[ Voor 9% gewijzigd door rcor op 06-03-2021 08:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goed, naast mijn bestel perikelen heb ik natuurlijk ook nog wel zin om een bestaande LP te gaan beluisteren... Daar ik in een vrolijke stemming ben werd het tijd voor wat brabantse gezelligheid... En dus nu op de platen draaier BZB met hun album 7:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_BK9XGZOpn8JDctuogx1yYMwzTNl9K_H2oFi-e7hYsLli5ZZ5pjxQ3xQNLNUd0tz6UDz2froCznjka_vyBn9xwqacQCaSQ9w8c9QiDeUgM4G_adOHpWhju9EodZriJMH99Y45b5hmQ=w2400

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
@rcor Heerlijk plaat Joe Bonamassa Live acoustic ... staat hier ook regelmatig op..
@cmndr_adama Die ken ik nog niet van Gary Moore ff kijken of die ook op spot staat.

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!
oldsmelly schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 12:05:
@rcor Heerlijk plaat Joe Bonamassa Live acoustic ... staat hier ook regelmatig op..
@cmndr_adama Die ken ik nog niet van Gary Moore ff kijken of die ook op spot staat.
Ja, hij is heerlijk en staat hier nu zijn rondjes vrolijk te draaien, een prachtige 3LP box met goudkleurig vinyl... :D

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/NQlv03LXqyIdASixBE9wsfpUh4ZqP6YtAX3f3T4hbtoPih0V6pwL284O2Lmn5csYOQO4GogD69w3x8GWIpob3S1nEz1gA0wezZBntF_mP00IBF9mTCZViCU6bb-S4mXaPjz4EcDMmA=w2400

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/IShTB8oUB-Jh1pE9JWlJBb_90HH8QMr8dOFR3dDFt4yHGeAjTe0CvIn97CUHZieMx25Cf0ri8aZFrTOlG7H1U2TgyBmfwDzawuUjMT0R8dQgFoDcTG2NhWLeJWjf_rh8fJUNWyno_w=w2400

Ja en dan Jack Poels zijn nieuwe solo album II... Die was ik eerder vandaag helemaal vergeten te posten, want die heeft inmiddels ook op de platen draaier gelegen... Ligt er nu niet meer op, maar de hoes zegt alles en is typisch iets voor Jack:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/hW0yAEhyFCGlal2qrP24Rl56URqGaV50Ssc2q5Ol6OVNS3rijqd_ITHETSDqBKApewKCA068ityNijdAJWEwocDFlPvKwP75DeVi4IixGcHhuYOYizsxE81MlZc6eUcTdmML1zWxdw=w2400

Wellicht dat als ik tijd over heb, ik die van Jack nogmaals op de speler leg... Was ook een heerlijke plaat namelijk... ;) :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:06
Ook hier nieuwe plaatjes bemachtigt 8) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v2zRjG-UwCNHwXiA2ah18vXZ2f4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v8V8eCgaRSodwyjXvuN7GePN.jpg?f=fotoalbum_medium

Eefje de Visser en Anne Soldaat heb ik gekregen voor m'n verjaardag, de 3e en 4e bemachtigd op afspraak bij de vintage shop van de kringloop. Vooral erg blij met het album van The sound. Erg toffe muziek! De hoes niet niet meer zo best en de plaat zelf was erg vies, had allerlei vlekken. Maar een badje in de Knosti heeft geholpen, hij klinkt erg goed.

De rest van de LP's is wel een bijzonder verhaal, ik ging na de kringloop nog wat spullen naar de stort brengen, hoorde ik een man bij de kringloop inbreng aldaar vragen of ze ook langspeelplaten aannamen. Ja was het antwoord, waarop de man terug liep naar zijn auto. Ik er achteraan, of ik even mocht kijken. Kreeg ik een hele doos in m'n handen gedrukt!! Op de foto de meest interessante platen. Van Clapton zaten er nog twee albums bij, plus nog een extra Eagles. Daarnaast nog Face the music van Electric light orchestra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Lucky day als ik het zo hoor. Nice.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:54
Heeft iemand ervaring met/kennis van Pick It elementen van Project? Er zijn er 2 die van Ortofon afkomen en uit de 2M-serie lijken te komen (de 2M Silver en de S2 MM). De Silver is duurder, maar beiden hebben een elliptische naald. De S2 MM kost 82 euro, dat is zelfs goedkoper dan de 2M red die 100 euro kost. (zouden het rebadges van de Blue en Red zijn?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:41

sjaool

Every life should have 9 cats

maxdevis schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:32:
klein technisch vraagje:

Interessant leesvoer, w.breem.nl ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

Ik heb iets dikkere (goedkope) luidsprekerkabel omdat er hier nog weleens een kat in bijt.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoohanDePoohan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:39
Interessant leesvoer, w.breem.nl ;)
Zeker interessant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Daar staan idd wel interessante dingen bij, zei het niet dat de uitleg en redenatie wat te beknopt is.

Wat wel interessant is, betreffende kabel en LOMC elementen is dit:
Zorg er ook voor / controleer dat de afscherm mantels (of retourleidingen) van de beide stereo kanalen niet ook in de platenspeler doorverbonden zijn. De doorverbinding mag alleen bij de voorversterker zitten. Zo'n dubbele doorverbinding kan veroorzaken dat de kanaalscheiding beduidend slechter wordt.
Bij veel spelers is dit echter wel het geval; zeker bij oudere spelers is nog wel eens de 'min' van beide kanalen doorverbonden met aarde. Mijn CEC had dat bijvoorbeeld. Oude duals hebben het ook vaak vanwege hoe ze bedraad zitten op de muting switch. Volgens mij hebben zelfs alle platenspelers met een din aansluiting dit (de 5 polige din is volgens mij zo bedraad dat er zowel in- als output door moet).
Maar er zijn ook zat spelers uit die tijd waarbij het wel goed gedaan werd.
Dit is vaak intern wel relatief makkelijk om te solderen met een beetje hobbyen (wat pertinax board oid)

Idealiter heb je zoiets nodig (5 lug terminal strip):
https://www.ebay.com/itm/...tar-Amp-DIY-/163145671741
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/EpkAAOSwTpZdtlxB/s-l1600.jpg

Want binnenin zit het vaak zo (typische begin jaren 70 japanse constructie):
Afbeeldingslocatie: http://kuni.bplaced.net/_Homepage/CecAntiskating/Graphics/Demontage_03.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door mr_petit op 09-03-2021 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 11:32

EraZor

Don't mention the war

Heeft iemand hier wel eens rechtstreeks besteld bij https://www.vinylmeplease.com/? Of zijn er mensen die wellicht zelfs een abonnement hebben? Ze hebben héle mooie limited editions, maar ik twijfel een beetje ivm verzenkosten en -tijd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pman63
Niet alleen de verzendkosten maar ook nog alle toeslagen wil de afhandelaar de Douane te vriend houden, dan wordt zo'n plaat wel een beetje erg duur, ook als je er meerdere tegelijk besteld om de verzendkosten te beperken. Hetzelfde dus als voor wat voor UK geld dus. Misschien toch maar eens kijken of de grote jongens hier ze kunnen bestellen voor je, dat loopt vaak via Bertus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 11:32

EraZor

Don't mention the war

Ok, die douanetoestand had ik nog niet eens aan gedacht idd.. ik heb via Discogs een paar mooie VMP release op de kop weten te tikken, dus dat is een handiger.roite dan, wellicht.

Even voor mijn info: wie of wat is Bertus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
Bertus is 1 van de grote importeurs van muziek en aanverwante zaken voor oa Plato en Concerto. (al jaren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
EraZor schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:07:
Heeft iemand hier wel eens rechtstreeks besteld bij https://www.vinylmeplease.com/? Of zijn er mensen die wellicht zelfs een abonnement hebben? Ze hebben héle mooie limited editions, maar ik twijfel een beetje ivm verzenkosten en -tijd...
Ik denk een jaar lang een abonnement gehad en echt mooie releases binnen gekregen.
De swap functie is ook een uitdaging elke keer, op het juiste moment toeslaan.
Alleen is onlangs de prijs omhoog gegaan en het aanbod kakte ook een beetje in.
Verzenden gaat best snel en nog nooit douane/btw kosten hoeven te betalen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D_V

D_V

O man, helemaal geen goed idee dat die platenzaken weer bezocht kunnen worden. Blijft toch vanalles aan je vingers plakken...

:(

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/60491be41a07a/60491be41673d-jh56u5j7n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D_V schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:22:
O man, helemaal geen goed idee dat die platenzaken weer bezocht kunnen worden. Blijft toch vanalles aan je vingers plakken...

:(

[Afbeelding]
Welke platen zaak was het deze keer? Toch niet weer Riddim Recordstore he? Of toch wel (ja, als ik daar kom, kom ik zelden zonder nieuwe muziek de winkel uit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

rcor schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:24:
[...]

Welke platen zaak was het deze keer? Toch niet weer Riddim Recordstore he? Of toch wel (ja, als ik daar kom, kom ik zelden zonder nieuwe muziek de winkel uit)?
Was bij Sounds. Kwam er toch voorbij, dus ik dacht ik ga even kijken of ik binnen mocht en dat was geen probleem, was verder niemand binnen. Heb er rustig anderhalf uur rondgesnuffeld.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D_V schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:06:
[...]

Was bij Sounds. Kwam er toch voorbij, dus ik dacht ik ga even kijken of ik binnen mocht en dat was geen probleem, was verder niemand binnen. Heb er rustig anderhalf uur rondgesnuffeld.

_/-\o_
Ja, wat dat betreft is het fijn dat er nog winkels zijn die je nog "normaal" binnen laten (lees: als het aantal klanten totaal in de zaak binnen de corona maatregels past)...

Want van funshoppen moet een winkel als Sounds het nou eenmaal hebben... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ljsvv
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-06 20:52
Mijn Japanse binnenhoezen zijn op, iemand nog een adresje voor veel voor weinig?

Edit: mijn SL-1500C heeft zijn eerste kaarsje uit mogen blazen, moet ik er nog wat aan onderhoud aan plegen nu? Natuurlijk maak ik eens in de zoveel tijd het plateau en het gedeelte daaronder schoon buiten het regelmatig schoonmaken van mijn Stylus.

[ Voor 61% gewijzigd door Ljsvv op 11-03-2021 12:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Ljsvv niet nodig, over 10 jaar misschien 2 druppeltjes olie op de spindle en dat is het wel zo'n beetje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

Ljsvv schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:11:
Mijn Japanse binnenhoezen zijn op, iemand nog een adresje voor veel voor weinig?
Ik heb m'n huidige batch bij Walvisproducts gekocht (deze, 100 voor 15 euro), maar ze zijn eigenlijk net te krap waardoor ze met plaat en al uit de binnenhoes komen en bij het terugplaatsen van de plaat willen ze nog weleens naar binnengedrukt worden, niet ideaal. Hiervoor had ik hoezen van Amazon, maar die zijn 2x zo duur, maar waren wel beter. (deze, 50 voor 15 euro)

Maar let op, Walvisproducts vraagt altijd 8 euro verzendkosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
D_V schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:23:
[...]

Ik heb m'n huidige batch bij Walvisproducts gekocht (deze, 100 voor 15 euro), maar ze zijn eigenlijk net te krap waardoor ze met plaat en al uit de binnenhoes komen en bij het terugplaatsen van de plaat willen ze nog weleens naar binnengedrukt worden, niet ideaal. Hiervoor had ik hoezen van Amazon, maar die zijn 2x zo duur, maar waren wel beter. (deze, 50 voor 15 euro)

Ik heb me laten vertellen dat de Nagaoka Discfile N-102 eigenlijk wel de beste binnenhoes is. Ik heb een paar van deze hoezen en ze werken perfect. Maar deze zijn ook wel een stuk duurder zie ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Die jukebox van ons is een leuke jukebox waar je als Tweaker nog lekker los kan op oude jaren 80 computermeuk, en het werkt of het werkt niet. Zo simpel is het vaak niet. Veertjes die niet meer te krijgen zijn, maar opgelost door twee balpennen te offeren, en het werkt weer naar behoren. Tot zover de problemen wat hardware betreft, een main chip wissel is al jaren geleden gedaan.

Nu komt een oude storing weer langs, de stekkers en corrosie. Nu ben ik er klaar mee, en ga alle connecties solderen, dus weg met die stekkers.
Het gaat om deze aansturingsprint.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vmtVkrPn/printjukebox.jpg
Leuke soldeerklus voor het weekend.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7ZfXvYd9/jukeboxprint2.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Bestla op 11-03-2021 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 13:52
coinman63 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:20:
Heeft iemand ervaring met/kennis van Pick It elementen van Project? Er zijn er 2 die van Ortofon afkomen en uit de 2M-serie lijken te komen (de 2M Silver en de S2 MM). De Silver is duurder, maar beiden hebben een elliptische naald. De S2 MM kost 82 euro, dat is zelfs goedkoper dan de 2M red die 100 euro kost. (zouden het rebadges van de Blue en Red zijn?)
Als je de specs naast elkaar legt lijkt het er wel op. 2m Silver zou hogere frequency response moeten hebben dan de red en blue. (20 - 25.000 Hz ipv 20 - 20.000 Hz).

Daarnaast heeft de silver mogelijk hogere channel separation dan de blue (>25db ipv 25db, tja. zeg het maar) ... En voor de MM wordt vreemd genoeg geen channel separation opgegeven op de project site :?

Tot slot zou de "trackability" van de blue mogelijk dan weer hoger zijn (80 µm ipv >70). Wat ws dan komt omdat die nude elliptical is en de silver niet?

Lang verhaal kort: Ik heb verre van de gevoeligste oortjes in dit topic, maar afgaande op dit lijstje lijkt mij dat je aardig je best moet doen om het verschil te horen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
@Ljsvv

Ja wat is veel voor weinig ,,, het is maar hoe goed je de platen wilt beschermen en ook de manier waarop.
Ik heb zelf na veel omzwervingen gekozen voor de MFSL binnen en buitenhoezen.
De binnenhoezen kosten iets van 50 voor 28 euro en de buitenhoezen zijn ook zo iets.

Dus ik ben zeg maar iets meer dan 1 euro per plaat kwijt. Maar zeker bijna nieuwe platen zit je al gauw aan de 20-25 euro en voor de beter pressings ga je richting 50-80 euro. Dan vindt ik 1 euro om deze goed te beschermen niet veel maar goed dat is aan ieder zelf denk ik.

Ik stop mijn platen altijd aan de buitenkant van de albumhoes binnen de buitenhoes zeg maar en dan kan je niet zonder iets van een versteviging in de binnen hoes.

[ Voor 13% gewijzigd door oldsmelly op 11-03-2021 17:30 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Ik gebruik deze zwarte binnenhoezen. Die zijn ook erg fijn: https://www.bobsvinyl.nl/...lastic-voering-100-stuks/

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
D_V schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:23:
[...]

Helaas heb ik dezelfde ervaring bij Walvisproducts. Ooit heb ik hetzelfde type binnenhoes van Analogis bij Conrad gekocht. Die waren nou weer net iets te breed waardoor die een beetje verfrommeld in de OIS verdween.Tja, het luistert nauw. Maar zo'n binnenhoes die net iets te smal is, is echt een irritatiefactortje :X . Met name bij een 180 gr persing, want die krijg je er dus bijna niet in. Ik denk dat ik voor mijn duurdere en ook nieuwere LP's toch maar eens de luxe Mofi-binnenhoezen bestel.

Wat mij op het volgende brengt. Bij thuiskomst lag het vervangende exemplaar van MOP op mij te wachten. Dit keer zonder knik in de hoes. De prima klantenservice is een van de redenen dat ik ondanks de langere levertijd met veel vertrouwen bij Dodax koop. En als je geduld hebt en oplet, zijn ze niet duur. Je moet dan wel de prijzen in de gaten willen houden. Zo varieert Guns 'n' Roses - Use Your Illusion I en II tussen de €22,00 en €28,00 per stuk. Daarbij is Dodax EU altijd stukken duurder dan Dodax. En nee, ik kan niet uitleggen hoe die constructie nou helemaal in elkaar steekt :+ . Het zegt wel iets dat ik een verlanglijst heb bij Dodax van 38 LP's. De keuze is reuze _/-\o_ .

Ik ga weer even off-line.

Come crawling faster,
Obey your master,
Your life burns faster,
Obey your master, master,
Master of puppets I'm pulling your strings,
Twisting your mind and smashing your dreams.

>:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:48

Case_C

[Team Carrack]

En er komen weer 2 platen aan :) , nouja eigenlijk 4... Beetje verslavend is het wel... :9

Gelijk ook de duurste aankoop tot nu toe €40,- (maar goed 3 lp's, dan valt het ook wel weer mee :P )
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/Bz6V8vLDgLJ/550x411.jpg
Joachim Pastor & Worakls - Hungry 5

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/89/Strange_Pleasures_album_cover.jpg
Still Corners - Strange Pleasures

[ Voor 13% gewijzigd door Case_C op 11-03-2021 21:09 ]

Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.