Het Grote Vinyl Topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste
Acties:
  • 548.786 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 14:53

Toshirou

Vinyl Surfer

BenEco schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:08:
[Afbeelding]

Geen invoer/extra kosten door Brexit :)
Nice! Hele toffe aanwinsten! Vooral Dexter Gordon's Go en Eric Dolphy's Out to Lunch blijven echte pareltjes in mijn ogen _/-\o_ . Ook Sketches of Spain blijft één van de hoogte punten van Miles Davis.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 14:33
Even Moviemars gegoogled buiten Amazon, blijkbaar ook op eBay en zelfstandig actief als verkoper.
Vooral niet schrikken van de ratings : https://www.resellerratings.com/store/Movie_Mars

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:29
Ik zit op dit moment te luisteren naar Shuggie Otis ‎– Here Comes Shuggie Otis.
Dit is wel de grootste ontdekking tot nu toe tussen alle recente aankopen. Wat een heerlijke muziek :9~ . Deze maakt mijn weekend weer helemaal goed na een tegenvaller vandaag.

Ik was helemaal happy toen ik vanmiddag thuis kwam en het pakket met de twee LP's van Catawiki zag staan. Ik bedoel, dat ik toch lekker thuis komen, niet dan? Dus meteen The Golden Earrings uit de hoes gepakt en bekeken.......... Ik kan je zeggen dat hij klinkt zoals hij er uit ziet: vol haarlijnen, vegen, meerdere krassen en zelfs twee witte plekjes op een van de kanten. Kortom behoorlijk wat surface noise en tikken :-( . Ja, het is een album uit 1965, en nee, dit is echt geen VG+. Hooguit een G+. Gelukkig blijft de naald niet hangen en slaat hij niet over. Balen. De LP van Livin' Blues is een krappe VG+. Balen dat er toch verkopers zijn die het niet zo nauw nemen met het beoordelen van LP's of er geen verstand van hebben |:( . Ik vraag me af welke van de twee ik kwalijker vind.

Man, ik ga de beurzen steeds meer missen zeg! Geen invoerrechten of taxes, zelf de LP en hoes beoordelen voor de koop en als klap op de vuurpijl meteen naar huis en 's avonds de eerste LP al op de platenspeler kunnen leggen :9 .

Ik denk dat het goed is dat ik de komende tijd ga genieten van de stapel LP's die hier de afgelopen periode in delen is afgeleverd. Even gas terug met kopen en mezelf onderdompelen in al die (onbekende) muziek. Dat kan toch alleen maar een feestje worden? Ik ga nu in ieder geval naar kant 2 van de heer Otis oOo .

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:38
oldsmelly schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:19:
Deze week weer een aanvulling op de collectie

Voor Mevrouw Oldsmelly kwam deze binnen
[Afbeelding]

Een leuke boxset van 4 lp's met diverse opnames en versies van hun bekende werk maar ook alternatieve opnames van deze nummers. Erg leuke box die ook nog eens verrassend goed klinkt.

En voor deze gek kwamen deze 2 binnen deze week..

[Afbeelding]

Mooie 100% analoge pressing van een heel goed album van John Lee Hooker en een verzamel album van StockFish records. Deze laatste hebben een hele mooie catalogus van voornamelijk gitaar / singer-songwriter albums en dmv een andere pers methode schijnen de platen ook een super kwaliteit te hebben.
Maar is dus een probeersel alhoewel ik de meeste artiesten op deze verzamelaar wel ken uiteraard .
Die Roxette box moet ik ook maar eens gaan halen. Alleen heb ik in de woonkamer wat meer opbergruimte nodig, maar vrouwlief zal ongetwijfeld vinden dat er al meer dan genoeg staat :+

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
Bean77 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:34:
[...]

Die Roxette box moet ik ook maar eens gaan halen. Alleen heb ik in de woonkamer wat meer opbergruimte nodig, maar vrouwlief zal ongetwijfeld vinden dat er al meer dan genoeg staat :+
Wat dat laatste betreft: same here _O- .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:49
@Vintage1967 && @Bean77

Ja ik ken het probleem met 1 groot verschil zo te lezen... mevrouw Oldsmelly zegt gewoon doodleuk .. Nou dan haal je er toch nog gewoon een paar kasten bij :) :)

Dus dat word denk ik nog een Kallaxje scoren bij het bekende warenhuis uit Zweden 8)

[ Voor 19% gewijzigd door oldsmelly op 07-02-2021 07:02 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:25
@Vintage1967 , laatste redmiddel voor die Golden Earrings zou een grondige wasbeurt zijn.

Anders leuk voor aan de muur of zo.

* Bestla nog op het 50 jarig bestaansfeestje was in Zoeterwoude.
Dat was ook de laatste keer dat ik ze zag spelen.

Dat was op uitnodiging van Wim van Huis, de gitarist van The Shoes, die samen met de Golden Earrings een oefenruimte in de jaren 60 deelden.

Waarom ken ik leden van The Shoes: Mijn ex collega en nog steeds een goede vriend, die is getrouwd met de dochter van Wim van Huis. Op verjaardagen kwamen wij elkaar tegen en dronken we een biertje. Vandaar. :)

[ Voor 71% gewijzigd door Bestla op 07-02-2021 08:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:50
oldsmelly schreef op zondag 7 februari 2021 @ 06:53:
@Vintage1967 && @Bean77

Ja ik ken het probleem met 1 groot verschil zo te lezen... mevrouw Oldsmelly zegt gewoon doodleuk .. Nou dan haal je er toch nog gewoon een paar kasten bij :) :)
Zo'n vrouw moet je op handen dragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:46
@Vintage1967 && @Bean77

Dus dat word denk ik nog een Kallaxje scoren bij het bekende warenhuis uit Zweden 8)
Hou rekening met een lange levertijd (4 weken) en tussen verzenden en ontvangen kan ook nog wel een week zitten, het gaat niet helemaal goed daar bij de gehaktballetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:45

D_V

@Vintage1967 && @Bean77

Dacht laatst ook even een Kallax erbij te halen, bleken onze kasten allemaal de Expedit te zijn. Oftewel de oude versie van de Kallax. De Kallax is een paar centimeter kleiner en heeft minder dikke planken aan de buitenkant. Als je ze tegen elkaar aan wil zetten dan ziet het er niet uit.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

Heeft er iemand trouwens wel eens vinyl besteld bij www.suprabazar.be ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
@D_V && @pman63 Ja het is op dit moment allemaal wat lastiger om zaken te kope, ook bij Ikea.
Maar goed het is ruimtegebrek is nog niet acuut :).
Ik denk dat er nog wel een stuk of 50 platen bij kunnen. De Kalax die ik heb staan hier is een 5 bij 5 versie maar ik wil liever niet dat de platen op de onderste 5 treden komen te staan. Daar bewaar ik wel de kabels hoezen etc...

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Eerder vandaag maar eens wat LP's gewassen (49 LP's om precies te zijn)... Lekkere therapeutische bezigheid is dat toch altijd:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/H-TQDPE7ZD7b3qr_MIu7AlbODQ_4jfnmLRyH1Sd7uKDF0YKafuGk4WxDU3gMSPEqFzzBE5P8cewgRI0CaKzesVgQzDAv9S0xa-noDE8JeSScvolSm6vNCbJLO_6RKZJni_WVzbsCkg=w2400

Uiteraard had ik op de achtergrond een LP op staan van Willie Nelson (zijn album "Theatro")... Heerlijke muziek als je LP's aan het wassen bent...

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KypDurron
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 14:29
In November limited edition van
Foo Fighters album pre-ordered voor 37 euro. Net bericht gekregen dat de Belgische post die van GB ( Groot Brittannië veronderstel ik) in ontvangst gaat nemen.
...35.01 euro douane kosten... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
KypDurron schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:19:
Foo Fighters album pre-ordered voor 37 euro. Net bericht gekregen dat de Belgische post die van GB ( Groot Brittannië veronderstel ik) in ontvangst gaat nemen.
Lang leve de Brexit.
Ik denk dat veel mensen alleen nog maar noodzakelijke en / of zeldzame spullen in de UK gaan bestellen. Ik zal in ieder geval extra opletten als ik bij een voor mij nieuwe webshop bestel. Zeker nu het aantal webshops wat aan box-dropping doet, hand over hand toe lijkt te nemen.

Wat de LP van The Golden Earrings betreft is mij wel wat opgevallen. Volgens het label en Discogs is het een Mono uitvoering. Volgens mij betekent dat dat je op beide kanalen hetzelfde signaal hebt en dus ook dezelfde muziek hoort. Ik heb de LP nu een paar keer beluisterd en ontkom niet aan de indruk dat er wel degelijk sprake is van een soort stereo-effect 8)7 . Ik gebruik mijn geliefde TD166 met AT95E, dus geen mono-element. Maar wat er niet in zit, kan je er toch ook niet uit halen? De eerste term die opborrelde, was 'overspraak'. Dus de vraag maar eens aan Dr. Google gesteld.

Onderstaande komt van yoursoundmatters (even de link volgen voor het volledige artikel):

"A mono cartridge is by far the best way to experience mono records. You could take the easy option and use a mono switch, but this will not fix the errors caused by a stereo cartridge never quite producing the same signal in both channels. In other words, playing a mono record with a stereo cartridge will not achieve the same signal in both the left and right channels. It will not be “true mono”. Imperfections such as crosstalk, phase errors, and tracking errors will result in a degradation of sound quality. Using a mono cartridge eliminates these problems by only producing one signal that is then distributed to both speakers on your stereo system. The signal in both your left and right speakers will be identical.

Using a mono cartridge can also reduce the response to dust and dirt substantially as any vertical element will not be reproduced. Often, the final result is a much cleaner reproduction of a mono record. Again, a mono switch cannot remove this noise—once the vertical element is tracked, it’s tracked, and this signal now has to be processed by the system whether you mono the signal retrospectively or not."

Ik heb geen mono-element om bovenstaande te kunnen checken, maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen, redeneringen, metingen en technische kennis _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KypDurron schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:19:
Dat zijn wel extreme gevallen zeg.
Dat gaat de UK erg veel handel kosten.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KypDurron
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 14:29
Net in ontvangst genomen.

€24,00 Douaneformaliteiten
€11.01 BTW Import

Met als extraatje een kreuk in de hoek van de hoes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:46
De volgende keer een vervoerder kiezen die niet van die absurde bedragen rekent voor 5 minuten werk.
Of alleen nog iets kopen met een max waarde van 22 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-09 19:00
Dat is niet de vervoerder, dat is de douane. Als je er zeker van wilt zijn dat je niet naast de shipping nog eens €35 bij moet lappen koop je beter niks meer uit de UK.

Kwam laatst een leuke LP tegen. Synthwave muziek op mooi gekleurd dubbelvinyl. Er is een webshop genaamd Cassette Comeback die voornamelijk cassettes en MD’s verkoopt, en de eigenaar heeft z’n eigen muzieklabel opgericht. Je kon hun nieuwe release beluisteren op z’n youtubekanaal en klonk best lekker. Het ding zelf is £30. Dat is omgerekend dus zo’n €35 en dus al redelijk aan de prijs. Maar ik heb daar een tijd geleden wel eens cassettes besteld en toen kwam er €15-20 verzendkosten bij. Dus als daar nog €35 bovenop komt aan douanekosten betaal je €85 voor 1 dubbel LP. Laat maar, met zulke prijzen is het niet leuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kozue schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:45:
Dat is niet de vervoerder, dat is de douane. Als je er zeker van wilt zijn dat je niet naast de shipping nog eens €35 bij moet lappen koop je beter niks meer uit de UK.

Kwam laatst een leuke LP tegen. Synthwave muziek op mooi gekleurd dubbelvinyl. Er is een webshop genaamd Cassette Comeback die voornamelijk cassettes en MD’s verkoopt, en de eigenaar heeft z’n eigen muzieklabel opgericht. Je kon hun nieuwe release beluisteren op z’n youtubekanaal en klonk best lekker. Het ding zelf is £30. Dat is omgerekend dus zo’n €35 en dus al redelijk aan de prijs. Maar ik heb daar een tijd geleden wel eens cassettes besteld en toen kwam er €15-20 verzendkosten bij. Dus als daar nog €35 bovenop komt aan douanekosten betaal je €85 voor 1 dubbel LP. Laat maar, met zulke prijzen is het niet leuk meer.
Ik heb toevallig This is synthwave 1 & 2 bij hem besteld op casstteband (ook nog type 2 bandjes :D )... De laatste was van na de brexit en die is zonder problemen door de Duane gekomen, zonder extra kosten... Dit ondanks dat het product inclusief verzendkosten toch echt boven de 22 euro uit komt...

Of ik heb gewoon geluk gehad, Of: ze rekenen de verzendkosten niet mee waardoor het totaal bedrag wel onder de 22 euro blijft... Welke van de twee het is? Geen idee, wie het weet mag het zeggen... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:50
@rcor Zoals ik al eerder aangaf, even gluren bij de Douane.nl

(3) Voor pakketten tot en met € 22 betaalt u niets extra's – verzend- en verzekeringskosten hoeft u niet mee te tellen.
Kost uw pakje meer dan € 22? Dan betaalt u btw. En als uw pakket meer waard is dan € 150 óók invoerrechten. Voor deze pakjes doet uw bezorger aangifte bij de Douane. Daar moet u ook voor betalen – de zogenoemde inklaringskosten.
Het hele bedrag rekent u af aan de deur, bij de bezorger.

Hou er rekening mee met wat ik gelezen heb deze € 22 euro helemaal gaat vervallen per 1juli, dus je gaat voor alles wat buiten en binnen de EU komt BTW betalen en alle meuk wat de vervoerders er bij verzinnen, dus extra opletten vereist met wat je besteld. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

Net een LP gekocht via ebay in Zuid-Korea t.w.v. 53 euro (inclusief verzenden via Fedex). Ben benieuwd wat daar nog bij gaat komen. Sowieso 21% btw + inklaringskosten.
Wanneer invoerrechten of btw worden geheven over een import, betaalt Fedex deze wettelijke kosten vooraf namens de klant aan de Nederlandse douane. Op deze manier kunnen we de zending zo snel mogelijk aan u leveren. Ten behoeve hiervan brengt FedEx 2,5% van de betaling vooraf aan u in rekening (minimaal € 13.00).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:15
Habana schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:42:
@rcor

Hou er rekening mee met wat ik gelezen heb deze € 22 euro helemaal gaat vervallen per 1juli, dus je gaat voor alles wat buiten en binnen de EU komt BTW betalen en alle meuk wat de vervoerders er bij verzinnen, dus extra opletten vereist met wat je besteld. :X
Die regel is enkel voor materiaal wat van BUITEN de EU komt, niet wat binnen de EU verkocht wordt. Vandaar dat Ali hier overal EU warehouses aan het opzetten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teot
  • Laatst online: 22:23
Voor mijn werk heb ik eea over de Brexit uitgezocht en de handelsovereenkomst die de EU met het VK heeft, geeft in principe geen importtarieven voor producten die van beide kanten komen.
Per productgroep verschilt dit natuurlijk en ik heb geen idee wat er over lp’s/muziek is afgesproken. Belangrijkste is dat er een oorsprongsverklaring van het product zit (dat het product daadwerkelijk uit EU/VK komt) om dropshipping te voorkomen. Dit zal per lp wel verschillen.

Complexiteit is dat het EU met diverse landen/handelsblokken andere handelsafspraken heeft.
Ik had iig mazzel toen ik twee lp’s ($70 totaal) vanuit de VS bestelde en niks bij hoefde te betalen, ondanks dat de waarde pontificaal op het pakket was vermeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bestla
Nieuwste aanwinst, en ik vraag mij af onder welke steen ik gelegen heb de afgelopen twee jaar.
Het gaat over de Lp Nona - Nona
Afbeeldingslocatie: https://www.mpodia.nl/files/upload/AA%20roelof/9%20oktober/nona-nona.jpg

Ik hoorde Forever Yours op de radio, en liet Google erop los, zo kwam ik op haar naam. Maar discogs kent haar niet/wel maar alleen die Lp dus, zonder Forever Yours erop. Maar er staan lekkere nummers op, dus ik heb hem besteld, en die moet vandaag binnen komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

D_V schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:57:
Net een LP gekocht via ebay in Zuid-Korea t.w.v. 53 euro (inclusief verzenden via Fedex). Ben benieuwd wat daar nog bij gaat komen. Sowieso 21% btw + inklaringskosten.

[...]
Update, verzending van Zuid-Korea naar Nederland binnen 3 dagen, lol, da's wel heel snel. Verkoper heeft het pakketje als "gift" t.w.v. 5 euro aangemerkt, ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/6023e2007ca70/6023e2007845c-k8kikruy.thumb.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door D_V op 10-02-2021 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr101
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-08 23:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is apart.
Maar ik vraag me vooral af: waarom? :P waarom een m44? waarom niet 1 van de honderden discontinued elementen die beter zijn :P
Ik heb er een gehad (weet niet meer exact welke subvariant), maar dat is geen hoogvlieger.....
Straks gaan ze ook nog een m75 namaken....
Ik ben er geen fan van voor het geval het nog niet duidelijk was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_petit schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:51:
Dat is apart.
Maar ik vraag me vooral af: waarom? :P waarom een m44? waarom niet 1 van de honderden discontinued elementen die beter zijn :P
Ik heb er een gehad (weet niet meer exact welke subvariant), maar dat is geen hoogvlieger.....
Straks gaan ze ook nog een m75 namaken....
Ik ben er geen fan van voor het geval het nog niet duidelijk was :+
Daar sluit ik mij na het lezen van de specs van de elementen helemaal bij aan... Twee spherische naaldtipjes is nu niet top of the range... Hopelijk volgen er snel meer remake elementen, het liefst ook enkele met de Dual klik bevestiging zodat defecte echte shure elementen nog vervangen kunnen gaan worden door replica's die rekeninghouden met de originaliteit van een platen speler... :)

• Bestla
Het is gewoon EU only als je online muziek aanschaft. Het is niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
Twee van mijn favoriete artiesten verenigd op 1 album....

Stevie Ray zou meegaan op toernee met Bowie .. helaas ging dat niet door vanwege eigen verplichtingen

Maar 1 van hun repetities is op deze plaat vastgelegd...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jpb2Z7Gi3XmxlP7819X-6VRwcoU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/idcuVO05IYspBxnKkdgYEJ95.jpg?f=user_large

Echt genieten voor de Bowie/Srv fan !

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hr15
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:32
Bestla schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:13:
Nieuwste aanwinst, en ik vraag mij af onder welke steen ik gelegen heb de afgelopen twee jaar.
Het gaat over de Lp Nona - Nona
[Afbeelding]

Ik hoorde Forever Yours op de radio, en liet Google erop los, zo kwam ik op haar naam. Maar discogs kent haar niet/wel maar alleen die Lp dus, zonder Forever Yours erop. Maar er staan lekkere nummers op, dus ik heb hem besteld, en die moet vandaag binnen komen. :)
En al genoten van je nieuwe aanwinst? Hier draait de plaat ook vele rondjes vind hem erg fijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
hr15 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:40:
[...]

En al genoten van je nieuwe aanwinst? Hier draait de plaat ook vele rondjes vind hem erg fijn :)
PostNL was vertraagd, waar hebben we dat meer gehoord? Vandaag rond 16.00 uur komen ze nu.
Ik heb op youtube al het nodige gehoord en daarom deze lp besteld. En ik kijk reikhalzend uit naar het volgende album.

• kozue
D_V schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:42:
Update, verzending van Zuid-Korea naar Nederland binnen 3 dagen, lol, da's wel heel snel. Verkoper heeft het pakketje als "gift" t.w.v. 5 euro aangemerkt, ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
Ik heb wel eens LP's besteld uit India en die kwamen de volgende dag of de dag erna. Ik stond echt te kijken van verbazing. Ook geen douanekosten of andere geintjes achteraf. Is ook al weer een tijdje geleden, misschien is het ondertussen anders sinds covid-19...

• D_V

D_V

kozue schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:24:
[...]

Ik heb wel eens LP's besteld uit India en die kwamen de volgende dag of de dag erna. Ik stond echt te kijken van verbazing. Ook geen douanekosten of andere geintjes achteraf. Is ook al weer een tijdje geleden, misschien is het ondertussen anders sinds covid-19...
Hij hangt nu al een dag vast in Guangzhou in China. Niet vanwege sneeuw in ieder geval want het is daar overdag 27 graden.

:)

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/602556845e47e/602556845b1c5-udru54udjdru.png

• Bestla
Wow wat een lekker album is het toch. Ga zo door Nona, ik wil meer van je horen.

• KvM_2019
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-09 21:11
Hoi!

Ik lees al jaren mee, maar post zelden tot nooit. Misschien vanaf nu wel. ;)

Maar ik kon het niet te laten:
oldsmelly schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 08:25:
Twee van mijn favoriete artiesten verenigd op 1 album....

Stevie Ray zou meegaan op toernee met Bowie .. helaas ging dat niet door vanwege eigen verplichtingen

Maar 1 van hun repetities is op deze plaat vastgelegd...

[Afbeelding]

Echt genieten voor de Bowie/Srv fan !
Volgens mij was Vaughan niet verhinderd, maar kwamen ze er financieel niet uit. Bovendien las ik dat het uiteindelijk toch niet helemaal boterde tussen die 2. Helaas. Zo schijnt het zo te zijn dat Vaughan zich moest houden aan een choreografie tijdens een bepaald gedeelte van de show en dat weigerde hij bij de repetities voortdurend. Ook las ik dat hij van Bowie niet met de pers mocht praten over het debuutalbum van Double Trouble dat kort daarna zou uitkomen. Beetje flauw van Bowie, zeg ik als groot fan.

On topic: hier kwam het laatste album van Cult of Luna, The Raging River (inclusief een mooi nummer met Mark Lanegan), binnen als laatste aanwinst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ttBxwIqNNwFKeUNiD9i0XC26bgY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gpPvBmwxKHiAACLhdXaZMJIJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door KvM_2019 op 11-02-2021 20:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:41
Nieuwe aanwinst van Marktplaats, een sl-5 uit 1983. Speelt feilloos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_wCiH64RaUqaXdmwGs9x3lGU5kc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q2wx3rIU1MZJoXhW2OJXXAjl.jpg?f=fotoalbum_large
nineball schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:24:
Nieuwe aanwinst van Marktplaats, een sl-5 uit 1983. Speelt feilloos.

[Afbeelding]
Leuke basic direct drive tangiale instap speler van Technics... Welk p-mount element zit er op en hoe klinkt hij?

Dat zijn toch wel mooie compacte tafeltjes. Alleen het t4p cartridge systeem heeft me er altijd van weerhouden om een lineaire technics te kopen (toen ze nog betaalbaar waren: een sl-10 oid)

Ik heb wel eens service manuals doorgespit en eigenlijk zijn ze van binnen ook heel eenvoudig en (ik denk) betrouwbaar van opzet. Weinig dingen moeten afgesteld worden dus gaat er ook weinig stuk.
Er zitten maar 4 potmetertjes in en ik geloof 2 stelschroefjes oid.
Dus dat is eenvoud troef.
Dus ongeveer het tegenovergestelde van een sony ps-x800 (dat is echt een nachtmerrie hoe complex die is), terwijl het eigenlijk toch vergelijkbare tafels zijn

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 11-02-2021 21:23 ]

• nineball
Er zit een Technics P24 op met een goede naald en er zat nog een hele nieuwe naald bij.

T4P elementen zijn nog te krijgen van Audio Technica. De SL-10 had het nogal kostbare MC310 element en een ingebouwde MC voortrap.

T4P is een ondersoort van P-mount en heeft een standaard maat en gewicht waardoor ze uitwisselbaar zijn. Er valt ook niets af te stellen qua naaldkracht.
Bij die van jou is idd geen naalddruk af te stellen.
Dat kan bij enkele hogere modellen wel, maar via de service manual, dus geen consumentenafstelling.
Ook die afstelling is maar +/-0,25gram oid, dus alleen om te finetunen (standaard naalddruk hoort 1,25 gram te zijn)
Maar het is wel apart als je verschillende t4p elementen bekijkt, dat er soms toch een aanzienlijk gewichtsverschil bestaat (fabrikantopgave dan). Ze horen 6 gram te wegen, maar soms zie je opgaven van 5.5gram of zelfs 5 gram.
Dus bij het switchen naar een ander element wellicht toch even op een weegschaaltje plaatsen voor de zekerheid.
Kan ook een foutje in de opgave zijn natuurlijk.
Nou ja, als een element te licht is kan je natuurlijk makkelijk wat extra gewicht erop plaatsen.
Andersom is een stuk moeilijker :+

Zeker betrouwbaar, daarom zijn er nog zo ongelofelijk veel van die hun rondjes draaien.

De SL-5, SL-6, SL-7, SL-10 en SL-15 zijn de klassieke compacte direct drive modellen. Daarna nog gevolgd door o.a. de SL-J2 en SL-J3 met de gebruikelijke gewichtsbesparingen.

Ook de full-size SL-QL (quartz) en SL-DL direct drive modellen zijn technisch hetzelfde, incl de SL-L opvolgers, ook weer met gewichtsbesparingen. ;)

Hoe duur of goedkoop de uitvoering ook is, het het principe van, en de opbouw van de arm en de aansturing ervan is hetzelfde. De enige pest is dat rottige riempje vervangen, zoals bij vrijwel elke tangentiale speler. Waarom zat dit nou niet onder een simpel klepje met 1 schroefje. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:50:
De enige pest is dat rottige riempje vervangen, zoals bij vrijwel elke tangentiale speler.
Ja dat is een issue bij vrijwel elke tangentiale speler.
Behalve natuurlijk bij de sony ps-x800, die moet weer 2 riempjes en 2 motoren hebben om het makkelijk te houden 8)7 (en 2 assembly's wegbouwen...)
En voor het afregelen heeft die natuurlijk niet 3 of 4 potmeters zoals de technics tafels, maar heeft hij er 33 stuks 8)7 ...dus ongeveer 10x zoveel, maar ook 2x zo veel als vergelijkbare denon's jvc's en andere biotracers... (die hebben er doorgaans ca. 15)

[ Voor 27% gewijzigd door mr_petit op 12-02-2021 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja de PS-X800... vooral het onderste riempje is daar een bitch. Met een tangetje / grijpertje + kleine schroevendraaier en veel gevloek. ;) Ik probeer het losschroeven van de aandrijf assembly zoveel mogelijk te voorkomen, veel los- en vastschroeven vindt het snel verpoederende SBMC materiaal namelijk niet leuk en voor je het weet zit je met een dolgedraaide schroef.

Als je de Biotracer echt heel goed wilt afregelen moet je eigenlijk gewoon die pots allemaal vervangen door multiturns, ze zijn op diverse plekken niet nauwkeurig genoeg, veel te gevoelig. Dus als je zin hebt om nou eindelijk eens écht te gaan klussen aan je PS-X800's, veel plezier. :P

Ook de hoeveelheid kabels die met wirewrap of met connectoren op het main PCB uitkomen is waanzin, dat had echt minder gekund. En blijkbaar is er in de fase tussen ontwerp van het circuit & print en de realisatie nog het een en ander veranderd waardoor er ook verschillende draden tussen punten op het PCB zelf lopen. Niet de schoonheidsprijs. Het ontwerp is complex maar de implementatie ervan nodeloos complexer. Wat dat betreft is de PS-X555ES opgeruimder, maar dat is ook een versimpeld ontwerp waarbij o.a. de arm alleen naar binnen kan corrigeren en niet meer terug naar buiten kan lopen.

Nu zijn de PS-B80 en PS-X800 uitzonderingen qua complexiteit, maar Sony had daar wel vaker last van de kabelziekte in die tijd. Bij de tijdgenoten van andere grote merken is het meestal een stuk opgeruimder, dat is qua reparatie dan een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Nog een leuk filmpje over die SL-10: YouTube: Technics SL 10 - Playing Upside Down :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:05:
veel los- en vastschroeven vindt het snel verpoederende SBMC materiaal namelijk niet leuk en voor je het weet zit je met een dolgedraaide schroef.
Dit is zeker waar. Meestal als dat gebeurt dan stop ik er een drupje pvc lijm bij; dat bindt eea weer goed samen.
Ik heb de ps-b80 ook eens bekeken (nooit gehad), maar die heeft nog steeds 14 potmetertjes minder dan de ps-x800, dus die ps-x800 is wel een extreem gevalletje denk ik. Ook apart gemaakt, 2 motoren, maar wel elk weer met een magneetkop en magneetspoor om de snelheid etc te controleren waarschijnlijk..
En dan dat rare miniatuur planetair stelsel er in...
Ik moet de riempjes vervangen, en dacht dus om de service procedure uit te voeren, maar 34 potmetertjes vervangen voor multiturns...hmmm, daar moet ik nog maar eens een nachtje over slapen....

Tsja en ps-x800 vs ps-x555es...
Ik heb eigenlijk nooit kunnen ervaren dat die ps-x555es slechter is.
De ps-x800 is aanzienlijk zwaarder en was ook absurd duur, maar een ps-x555es werkt ook prima.
Ik vind die ps-x555es echt fijne tafels. Goed de stofkap is minder massief/gedempt, maar van de ps-x800 gaan ze stuk....allemaal (tenzij je ze niet gebruikt en niet op de tafel monteert)

Dat is wel het aparte van draaitafels: extreem over-geëngineerde modellen kunnen net zo goed klinken/zijn als technisch (of theoretisch) zeer simpele modellen (massaloopwerk met AC synchroonmotor :+ )
Ik denk dat die grote technologische spreiding bij andere media ook minder groot is.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 12-02-2021 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr101
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-08 23:13
Lineair trackers zijn zo fascinerende en interessante spelers! Gewoon prachtig om te zien wat voor technologische hoogstandjes er gemaakt zijn eind jaren '70 en '80 op het gebied van platenspelers.

De Technics SL-10 of SL-15 (of SL-7) vind ik echt leuke platenspelers!
Maar ook de iets minder high-end modellen met een lade die open gaat zoals de Sharp RP-117 zijn toch gewoon vet om te zien.
Die "CD-spelerfeatures" zoals nummers programmeren, selecteren op tracknummer, repeat ......zeg nu ....op welke moderne spelers vind je zoiets nog?

Ik heb thuis een Technics SL-Q6 als secundaire speler (erg goedkoop kunnen oppikken jaren terug). Jammer genoeg werken de trackselectiefeatures bij mijn speler niet meer 100% zoals het hoort, maar afgezien daarvan is het echt een geweldige compacte platenspeler.

Het enige jammere is dat P-mount elementen vandaag de dag precies een iets grotere en duurdere zeldzaamheid zijn. Dat is voor mij, naast het feit dat je het element minder gemakkelijk kan omwisselen, de reden dat de SL-Q6 mijn secundaire spelers is, want de speler zelf doet echt niet onder voor mijn Hitachi (ook een Quartz Lock, maar iets meer plastic).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ga hier maar eens iets minder meelezen, loopt een beetje uit de hand. >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u1SZh-nNIyHzu6SBSq0FVlNqW2A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zaEboPFCYcb2qBEeb27tlc0A.jpg?f=fotoalbum_large

Maar wel lekker met de huidige lockdown

[ Voor 4% gewijzigd door BenEco op 12-02-2021 22:42 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
Gisteren lag hij in de brievenbus, de vervangende single van The Damned - Alone again or.

De vorige brak doormidden toen de jukebox grijper het plaatje uit het magazijn pakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdushi
Heeft hier iemand ervaring met Variaworld? Kloppen het aantal sterren wat aan de conditie van de hoes en de drager worden gegeven met wat je ontvangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_petit schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:02:
[...]

Trouwens, als mensen willen spelen met loading, zowel capacitair als resistief, dan is daar een vrij makkelijke manier voor met maar heel weinig soldeerwerk vereist en niet destructief aan je phonopre.
Veel duurdere phonopre's hebben soms wel een optie om met capacitaire loading te spelen (voor MM/MI elementen), maar resistieve loading voor MM/MI elementen is echt zeldzaam. De keuze is dan 47k (voor MM/MI) en dan gelijk 1k/100 ohm etc voor (HO)MC elementen.
Maar ik heb hier al laten zien dat je met resistieve loading ook kleine schoonheidsfoutjes heel goed kan wegwerken (met een scoop/functiegenerator).

Goed, om te gaan spelen met loading zonder in je phonopre te gaan solderen, heb je 2 RCA Y splitter kabels nodig, of RCA Y splitter blokjes.
Wil je zowel capacitief als resistief tegelijk veranderen, dan moet je op zo'n RCA Y splitter kabel ook nog een Y splitter blokje zetten (of een blokje op een blokje, zolang je maar naast het inkomende signaal van je draaitafel 2 plaatsen parallel hebt om een rca plugje in te pluggen)
In het parallele vrije RCA stopcontactje kan je dan een RCA (tulp) plugje stoppen waarin je een condensatortje of weerstandje gesoldeerd hebt.
Op aliexpress kost het allemaal niets:
Y splitter kabels:
2 blauwe splitterkabels (niet verguld) €2,60:
https://www.aliexpress.com/item/4000825090280.html
Vergulde y splitterkabel per stuk €1,96:
https://www.aliexpress.com/item/32829617514.html
Splitterblokjes:
4x niet verguld €1,65:
https://www.aliexpress.com/item/32745729911.html
1x splitterblokje verguld per stuk €1.53:
https://www.aliexpress.com/item/4000383270644.html
Splitterblokjes verguld iets mooier maar niet geisoleerd ca €2 - €2,50 per stuk:
https://www.aliexpress.com/item/32913846786.html
https://www.aliexpress.com/item/32912373294.html
https://www.aliexpress.com/item/4000848394534.html

En je hebt natuurlijk een hoop rca plugjes nodig waar je weerstandjes en condensatortjes in soldeert.
Hoeveel dat hangt er vanaf hoeveel verschillende stappen je wilt gebruiken
Enkele rca plugjes op aliexpress:
Verguld ongeisoleerd:
https://www.aliexpress.com/item/4000903289983.html
geisoleerd zo te zien (verguld en niet verguld):
https://www.aliexpress.com/item/32996935206.html
https://www.aliexpress.com/item/4000266615557.html
https://www.aliexpress.com/item/4001224138097.html

Wil je per sé niet solderen, dan kan je ook RCA schroefconnectoren kopen:
https://www.aliexpress.com/item/4000461434730.html

Voor de rest moet je condensatortjes en weerstandjes kopen.
Dat kan op ebay/aliexpress maar ook bij conrad.
Condensatortjes moet je kopen in de range van ca 50pF tot 500pF (50pF loading is heel weinig, 500pF is heel veel)
Voor weerstandjes moet je waardes tussen de 1000k (dus 1m) en de 47k (als het gaat om MM/MI elementen)
Voor de duidelijkheid: de weerstandjes of condensatortjes soldeer je in de plugjes tussen de 2 polen. Het kunnen dus geen SMD componenten zijn
Je kan op aliexpress bijv een assortiment condensatortjes kopen:
https://www.aliexpress.com/item/32864984481.html
en assortiment weerstandjes:
https://www.aliexpress.com/item/4000311766184.html
(het moge duidelijk zijn dat er talloze assortimentjes te koop zijn, in zakjes (echt goedkoop) maar ook in assortimentsdoosjes et)

Maar je kan natuurlijk ook bij farnell oid hele dure condensaortjes/weerstandjes per stuk kopen met hele nauwe toleranties. Vooral die keramische condensatortjes hebben een vrij brede tolerantie (10% of meer, het verloopt naar mate ze ouder worden)

De condensatorwaarde voor loading is rechtstreeks de condensator die je inplugt.
De weerstandswaarde moet echter berekend worden aangezien het een parallele weerstand is over de 47K interne weerstand.
Formule: 1/Rtotaal=1/R1 + 1/R2
(R1 is dan zeg maar 47k en R2 is de weerstand in je rca stekkertje).
online calculator:
https://www.allaboutcircu...el-resistance-calculator/

Hier een plaatje met aansluitvoorbeeld en een aantal berekende waardes:
[Afbeelding]

Hier een link waar alles ook nog eens wordt uitgelegd:
http://daveyw.edsstuff.org/vinyl/loading/
Ik kom nog even terug op deze lange post waarin ik beschrijf hoe je met relatief eenvoudige/goedkope middelen je phonopre kan uitrusten met instelbare capacitaire loading en resistieve loading.

Ik heb wat spul van ali besteld en het is nu aangekomen.
Het blijkt dat de y splitter kabels eigenlijk een te hoge capaciteit hebben om mee te gaan experimenteren betreffende loading.
Ik heb deze y splitterkabels gekocht (die leken mij de dikste kabel te bevatten en daardoor laagste capaciteit):
https://www.aliexpress.com/item/32957540973.html

Capaciteit van deze kabels is echter bijna 90pF voor de 20cm kabel (2x20cm), dus dat is al een aanzienlijke loading an sich:

Afbeeldingslocatie: https://audio.home.xs4all.nl/zooi/draaitafels/loading/ycableali.jpg

Ik had zelf ook nog een y splitterkabel uit de jaren 90, die was nog erger, bijna 140pF:

Afbeeldingslocatie: https://audio.home.xs4all.nl/zooi/draaitafels/loading/ycable90s.jpg

De Y adaptertjes zijn wel goed, die hebben een te verwaarlozen capaciteit: 6pF
Dat waren dus deze adaptertjes:
https://www.aliexpress.com/item/4000383270644.html

Afbeeldingslocatie: https://audio.home.xs4all.nl/zooi/draaitafels/loading/yadapter.jpg

Als je zowel capacitair als resistief wilt gaan loaden, dan krijg je wel 2 van deze adaptertjes in serie, wat eea een beetje log maakt achter in je phonopre. Maar als je alleen 1 van beide gaat doen valt het wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:03

kraats

Ik rol

Die klein Y adaptertjes zijn van binnen alleen totaal niet afgeschermd. Heeft dat dan niet een te grote invloed op de geluidskwaliteit, of neem je tijdens het testen die storingsinvloed even voor lief?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraats schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 11:11:
of neem je tijdens het testen die storingsinvloed even voor lief?
Ik weet nog niet of dat überhaupt extra storing veroorzaakt.
Bij een ongebalanceerd systeem zijn zowel de - (afscherming) als de + onderdeel van het signaal.
(en bijvoorbeeld de beroemde eichmann bullet plugs zijn ook van plastic en missen dus wat afscherming)

Als die dingen erg veel brom gaan veroorzaken dan is dat natuurlijk absoluut niet goed (aanwezigheid van brom is erger dan verkeerde loadign)
Maar ik heb voor mezelf nog geen goede methode ontwikkeld om gevoeligheid voor brom/storing herhaalbaar en schaalbaar in kaart te brengen. Daar werk ik nog aan.

Er bestaan natuurlijk wel y adaptertjes met metalen behuizing.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 13-02-2021 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
Ik was het even kwijt wat ik allemaal in bestelling had staan, dus ik was even verrast met de levering van dit stukje vinyl.
The Dead South - Served Live.

Ja, alweer Bluegrass :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
De sl-5 heeft zelfs instelbare naalddruk, wat een luxe voor een t4p.

Wat ik het minste vind aan dit soort spelers is dat je niet eenvoudig een borstel over de plaat kunt halen voor het spelen. Het kan wel, maar dan moet je met de hand het plateau ronddraaien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gneXg-G6KsK8udeauST887TndAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RBwa3tlnxEbh7PphCrfU0C3F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oh da's een mechanische idd lijkt me. (wat ik eerder bedoelde bij de hogere modellen was een elektronische instelling, dus een trimpot).

Dus de startknop laat het plateau niet draaien als de klep omhoog is?
Zou je dat ook makkelijk kunnen bypassen (zit er wellicht een schakelaartje die ziet of de klep omhoog staat of niet die je even kan indrukken met je vinger?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja kan. Klep open, linksachter het plateau het knopje indrukken (dat normaal door de klep ingedrukt wordt), start en het plateau gaat draaien. Wel even de snelheid /plaatgrootte instelling op 33 / 12 inch zetten ipv auto.

Instelbare naalddruk hebben alle tangentiale technicsen. Gaat met een veertje. Veertje wil nog wel eens wat verlopen, dus dan klopt de naalddruk niet meer. Kan je met wat moeite checken door plateau te verwijderen, naalddrukwegertje op de juiste positie, stukje tape over eerder genoemde knopje, klep zo dicht mogelijk zonder dat deze in de weg zit van de naalddruk weger (even mikken), hij staat dan wsch nog enkele mm's open. Dan de naald richting de weger transporteren en laten dalen. De meting mag iets lager uitkomen, immers de kap staat een klein beetje open en dit geeft een iets lagere naalddruk, maar ik zou niet onder de 1.2 gram willen komen.

Grootste nadeel van deze spelers afgezien van het T4P systeem vind ik de korte armpjes. Bij een warp verandert daardoor de hoek van de naald met de plaat (stylus rake angle) sterker dan bij lange armen.

En het betekent dat de hoek sneller gaat afwijken bij langere (al dan niet tangentiale) armen. Patroon: arm loodrecht, arm gaat achter lopen (fouthoek naar buiten), regeling corrigeert (overcompensatie, fouthoek naar binnen), dit gaat over in loodrecht, en gaat dan weer achter lopen (fouthoek naar buiten). Etc.
Vanwege dit principe en omdat die armpjes zo kort zijn is het dus eigenlijk van gelang om die armsturing opnieuw goed af te regelen.

Dus mijn standaard to-do lijstje bij dit soort spelers:
  • 2 drupjes nieuwe olie voor plateaulager (of nog mooier, lager uit elkaar halen, reinigen met alcohol en dan nieuwe olie, dan iets meer dan 2 drupjes :))
  • drupje olie in aandrijfasje van het armmotortje, de 2 aandrijfwieltjes reinigen en nieuw snaartje erop
  • oud vet verwijderen armmechanisme, nieuw vet aanbrengen (siliconenvet op nylon tandwiel / wormgear en teflon vet op de arm geleiderbuis)
  • switches onder de knoppen reinigen
  • microswitch van de de klep reinigen (anders kans dat de speler random stopt met spelen omdat ie denkt dat de klep niet gesloten is)
  • servo regeling tangentiale arm opnieuw afstellen (offset en gain)
  • naalddruk controleren en indien nodig bijstellen, liever iets hoger (meestal klinkt het beter met 1.35 a 1.5 gram dan de standaard 1.25). Hierbij niet op de schaalverdeling letten want die klopt dus meestal niet echt meer ivm het veerprincipe. Je kan het wel weer "kalibreren" maar dat vereist een moeilijker operatie waarbij je de veer waarschijnlijk iets moet inkorten (bijbijgen oogjes) en dan moet de speler verder uit elkaar
  • heb je geen zin in het gedoe met een wegertje, dan in de middenstand beginnen met de naalddruk en met een testplaat of heel luide muziekpassage testen hoeveel je de naalddruk moet verhogen voor vervormingsvrij geluid
  • mute switch reinigen indienaanwezig ter voorkoming uitvallend kanaal
  • poetsen en polijsten naar believen :P
Het is even een klusje maar het draait lekker comfortabel en kan goed klinken. Ik heb zelf diverse SL-10's en SL-7's gehad en heb nu nog een SL-15 in gebruik voor de werkkamer. Voornaamste pluspunt is de maximaal compacte footprint, zo'n speler is in bijna elke situatie in te passen.

[ Voor 69% gewijzigd door Cap op 14-02-2021 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:34:
(siliconenvet op nylon tandwielen
Doe jij geen teflonvet op nylon tandwielen?
Heb je daar een speciale reden voor?
Ik gebruik eigenlijk nauwelijks siliconenvet aangezien dat een hoge mate van kleef heeft vergeleken met andere vetten.
Siliconenvet gaat eigenlijk alleen op de pin van de cuearm om 'm gedempt te laten lopen (en als er een mechaniek met vloeistofdemper zit, maar dat zie je meer bij cassetteklepjes etc)

[ Voor 24% gewijzigd door mr_petit op 14-02-2021 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik koos hier (dunner) siliconenvet omdat het de tandwielen m.i. dan wat stiller lopen. Er is toch snel overdracht naar de arm die in de klep ingebouwd zit. Maar teflonvet kan ook. Zolang er maar geen minerale olie in het vet zit bij nylon. Bij puur siliconenvet weet je dat zeker. Bij vet met PFTE additief moet je opletten op wat er verder allemaal in zit.

[ Voor 36% gewijzigd door Cap op 14-02-2021 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:34:
Zolang er maar geen minerale olie in het vet zit bij nylon.
Dat is misschien wel lastig.
Teflonvet is eigenlijk net als de meeste andere vetten op basis van een zeepcomplex. Meestal een lithiumzeep en anders een calciumzeep denk ik. (soms ook een zink zeep zie ik)
Teflon is gewoon een additief in dat vet en niet het vet zelf (net als bijv. mo2s dat bijvoorbeeld is in molybdeenvet).
Volgens mij wordt er toch een olie gebruikt om de consistentie van het vet te regelen. (heel dik vet= weinig olie); vet is doorgaans een mengsel van een zeep en een olie.
Wellicht is dat geen olie van minerale oorsprong maar van synthetische oorsprong, maar het is volgens mij wel een olie op basis van een carbonhydraat.
Maar siliconenolie is dat natuurlijk niet. Siliconenolie heeft geen additieven, de siliconen is de olie/vet (soms wel een mengsel van verschillende strengen om de juiste dikte te krijgen)
Ik heb er zelf ook wel eens aan gedacht in hoeverre vet het plastic van de tandwielen kan aantasten, maar ik heb nooit uitsluitsel kunnen vinden dat van die gebarsten tandwieltjes nou het gevolg zijn van ouderdom of een gevolg van inwerking van het vet.
Dat zijn dingen waar je eigenlijk niet achter kan komen denk ik.
Er zijn wel lijsten op internet waarbij compatibiliteit van materialen tov elkaar zijn uitgezet maar de vraag is of ze voldoende info geven over blootstelling van 40 jaar...
(in zulke lijsten vindt je overigens wel dat pvc minder compatibel is met ethanol dan met isopropanol (betreffende keuze voor schoonmaakvloeistof voor platen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad een lastige vraag wat er allemaal in zit. Meestal zit er volgens mij toch wel een olie in naast het lithiumzeep en PFTE additief. Met puur siliconenvet zit je wat dat bretreft in ieder geval goed. In ieder geval wordt er in meerdere technische documenten gewaarschuwd voor het gebruik van minerale olie op nylon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf denk ik dat vrijwel elk (niet silicone) vet olie bevat. Ik zie niet echt het verschil tussen minerale olie (dus een geraffineerd product) en synthetische olie. Beide zijn vergelijkbare carbonhydraten.
Van alle MSDS'en die ik gezien heb en die enigzins een opgave geven zit er eigenlijk altijd een oliedestillaat in (soms noemen ze het nafta based oid).

Ik heb trouwens wel een speciaal high pressure vet wat specifiek voor plastics is (uit de automotive industrie, om tandwieltjes in dashboards te smeren etc (van total). Daar zit denk ik geen teflon in, maar ik kan eens zoeken of ik daar een msds van kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me idd interessant om te zien wat daar in zit. In het geval van de Technics tangentialen: het vet op de tandwieltjes mag m.i. dus liefst wat dikker (demping), dat op de geleiderbuis voor de arm moet vooral heel soepel glijden, dus dun smeermiddel met teflon. Er zit trouwens ook een soort teflonlaagje op die buis.

[ Voor 72% gewijzigd door Cap op 14-02-2021 18:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vintage1967
Dit weekend een aantal YouTube filmpjes bekeken van mensen die een of meer Walmart-Exclusive uitgaven van een aantal Metallica albums gekocht hebben (je telt blijkbaar pas mee als je op YouTube je exclusieve boxen en limited editions uitpakt unboxet 7(8)7). Er schijnt gebruik gemaakt te zijn van de mastering van de luxe boxen. Wetend dat met name de originele persingen van AJFA echt nergens naar klinken heb ik net even op Discogs rond gekeken. Want de 'geleerden' zijn het er over eens: deze persingen met deze mastering klinken top. Uiteraard is het eerste waar ik tegen aan loop, dat ze alleen in de USA zijn uitgebracht. Ten tweede zijn het een limited editions. Toegegeven, ze ze zien er echt waanzinnig mooi uit, zoals bijvoorbeeld RTL en MOP. Prachtige kleuren :9~ . Al met al worden ze aangeboden vanaf een kleine $40,00, oplopend tot $90,00 en meer voor MOP 8)7. Daar komen dan nog verzendkosten, importheffingen en belastingen bij. Hmmm, nog maar even wachten met bestellen.

Ineens herinnerde ik mij dat meerdere albums geremastered en opnieuw uitgegeven zijn, ook door het eigen label van de band, Blackened. Een daarvan is AJFA in 2018. Is dat dan een goede mastering :? ? Als iemand van jullie dat weet, hoor ik het graag. Want die zijn wel gewoon in Europa te krijgen.

Voor diegenen die nu denken "Koop dan de box met 4x een 12 inch": mijn TD166 is niet de ideale speler voor 45RPM.

Zo op de draaiert: Ella And Louis (uit de Zavvi-box).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Wat betreft AJFA dan moet je wel de
"Blackened Recordings ‎– BLCKND007R-1, Blackened Recordings ‎– 00602567690238
Format:
2 × Vinyl, LP, Album, Reissue, Remastered, 180 Gram" versie nemen.
De BLCKND007-1 is een "slechtere" persing, heb ze beide en de 7R-1 is wel de betere.
De 7-1 is ook niet geremastered de 7R-1 wel

Edit:
RTL en MOP zijn er ook in de EU verkrijgbaar als remastered versies trouwens.
Inderdaad op hun eigen Blackened Rec's beide hebben ook de R in de codering:
BLCKND005R-1 voor MOP (2017)
BLCKND004R-1 voor RTL (2016)

[ Voor 24% gewijzigd door GiLeX op 14-02-2021 22:16 ]

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nineball
Vandaag een oude phono pre die bromde als een gek gerepareerd. De drie elco’s in de voeding waren half of helemaal kaduuk en wat losse solderingen. Hij speelt nu weer aardig, niet echt de stilste van de klas maar zeker bruikbaar. En met leuk vintage smoeltje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5XdDdXdGHTEDuCAiuXpEVCFNH7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AesEH9mPvJFZGx6xx1Z11waV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ss7NyE3WhzFNdbWm8OEEfzJt4E0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qb0lDp2JjcUTXwReyNc6mXNC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SflNgDNkKYHSvdItc2KVKqR0ezg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/38kSHZwv81JdeRKFbyaAq7aD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
nineball schreef op zondag 14 februari 2021 @ 23:25:
Vandaag een oude phono pre die bromde als een gek gerepareerd. De drie elco’s in de voeding waren half of helemaal kaduuk en wat losse solderingen. Hij speelt nu weer aardig, niet echt de stilste van de klas maar zeker bruikbaar. En met leuk vintage smoeltje.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtig ding. Die look is echt :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Prachtig inderdaad!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
GiLeX schreef op zondag 14 februari 2021 @ 22:11:
Wat betreft AJFA dan moet je wel de
"Blackened Recordings ‎– BLCKND007R-1, Blackened Recordings ‎– 00602567690238
Format:
2 × Vinyl, LP, Album, Reissue, Remastered, 180 Gram" versie nemen.
De BLCKND007-1 is een "slechtere" persing, heb ze beide en de 7R-1 is wel de betere.
De 7-1 is ook niet geremastered de 7R-1 wel

Edit:
RTL en MOP zijn er ook in de EU verkrijgbaar als remastered versies trouwens.
Inderdaad op hun eigen Blackened Rec's beide hebben ook de R in de codering:
BLCKND005R-1 voor MOP (2017)
BLCKND004R-1 voor RTL (2016)
Super!

Ik heb meteen MOP en RTL ook maar in mijn verlanglijstje gezet :+ .
Die heb ik al in 4 (MOP) en 5 (RTL) versies, 8)7 , maar ook geremasterde versies zijn zeker welkom :9~ .

Metallica (a.k.a. The Black Album) is er blijkbaar nog niet in geremasterde versie. Ach ja, je moet wat te wensen over houden, toch?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Vandaag eindelijk de laatste stapjes gezet met de bouw van de phonopre die ik van m'n schoonvader had gekregen. Netjes in een kastje gebouwd. En werkt nog naar behoren ook :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pJzAOXD_nqa4yn8IGCOokk50qUQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/krVXP5xyESRDgZzmMqnK6vNl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V_NCn5Kx15sdUzkOui0AKSpfyr0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nvRfT2qQEbi3oTDxqdSef2R6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ht93y5fBNmW69eOaZIOelD-3hiQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ONGeaso9RH4kNk2uXqnCAJHy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraats schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:54:
Vandaag eindelijk de laatste stapjes gezet met de bouw van de phonopre die ik van m'n schoonvader had gekregen.
Wat heeft je schoonvader precies gedaan en wat heb jij precies gedaan?
(om te bepalen wie nou eigenlijk de thumbs up verdient ;) )

Het ziet er erg netjes uit, afscherming en ook met die krimpkousjes om de eindjes van de signaalkabels etc d:)b

En nu natuurlijk gaan vergelijken. Wat was je vorige phonopré waarmee je speelde?

[ Voor 21% gewijzigd door mr_petit op 15-02-2021 21:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vintage1967
Zojuist de geremasterde versies besteld van Metallica's 'Master Of Puppets' en '....And Justice For All'.Voor ik ook 'Kill 'em All' en 'Ride The Lightning' bestel, wil ik eerst een gaan ervaren hoe veel beter deze versies zijn. MOP is gewoon een topper die je in de beste kwaliteit wilt hebben. De originele persing van AJFA is zo belabberd, dat kan alleen maar veel beter zijn. Blazen ze me omver, dan komen de twee andere geremasterde versies er ook wel.

Dodax heeft redelijk lange levertijden en PostNL werkt ook niet echt mee, maar zodra ik ze heb kunnen beluisteren en vergelijken met oudere persingen, kom ik er vast op terug.

@GiLeX Tnx voor je input. Ik weet nu zeker dat ik de juiste versies heb besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

@mr_petit hier m'n post van wat ik had gekregen: kraats in "Het Grote Vinyl Topic Deel 3"
De rest (kastje, aansluitingen, kabeltjes) dus zelf gedaan. Ik kom van een Pro-Ject Phono Box. Niet dat ik per se wat anders wilde, maar was meer omdat het kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraats schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:29:

De rest (kastje, aansluitingen, kabeltjes) dus zelf gedaan.
Prima. Dat is imo ook vaak het moeilijkst en zeker het meest tijdrovend.

Ik ben benieuwd wat voor verschillen je gaat horen.

[ Voor 71% gewijzigd door mr_petit op 15-02-2021 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

@Vintage1967 kan helaas de andere niet echt vergelijken, heb alleen de AJFA dubbel :+
De remastered AJFA is gewoon lekker, eigenlijk vind ik die ook lekkerder klinken dan de originele 1988 cd release die hier ook ligt.
Dat heb ik ook bij de CD's van MOP en RTL beide 1989 rereleases, beide remastered LPs lijken beter/lekkerder/voller te klinken

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nineball
De sl-5 heeft een plekje gekregen in de werkkamer zodat ik ook tijdens het thuiswerken plaatjes kan draaien. Dus alledrie verdiepingen nu voorzien van platenspelers.
Het Sony minisetje heeft zowaar een phono ingang en ook een optische digitale ingang voor de pc. Bovenop de kast staan twee IMF Super Compacts.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-JWZAaNQXBnQkYNBOPJT2PcXgCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SuwBth8gJV0lCcZioaSRTnqS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Ben ook hele tijd op zoek geweest naar de betere persingen van de Metallica albums en na veel beurzen afstruinen heb ik de 45 rpm versies van AJFA , load , ride the ligthning en MOP boxsets kunnen scoren. Probeer nog steeds de 45 rpm van de the blank album te vinden maar die is lastig te krijgen voor een beetje normale prijs. Maar die 45 rpm versies klinken echt heel erg goed.

[ Voor 6% gewijzigd door oldsmelly op 16-02-2021 20:26 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:16
Ik heb mijn werkkamer laatst een wat opgeruimd en ik kam daarbij een naaldloos Dual ULM-63e elementje tegen. Ik heb bij Thakker een https://www.thakker.eu/to...udeline-swiss-made/a-1001 vervangingsnaaldje besteld nadat ik over die naald al wat aardige berichten op internet tegenkwam.

Vandaag eens geïnstalleerd op de Dual 505 in de woonkamer en een prima naaldje is het zeker, tracked prima en na een beetje goed afstellen ook geen vervorming op de binnenste groeven, voor dat geld zeker een aanrader wat mij betreft!
Op die 505 gebruikte ik (en dat was sowieso al geen goede match maar het klonk best goed ;) ) een Ortofon X1-MC en die heb ik nu in gebruik op m'n NEC in de werkkamer.

Voor wat betreft vinyl heb ik als laatste deze gehaald:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5C9U7H7GW5ud1BAfQGnoNXOvg2w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vTz30OoJ4he8AldmPz26d65z.jpg?f=user_large

Heerlijk album wat mij betreft! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
Update ..vandaag volledige refund gekregen van Amazon, met de vermelding dat Moviemars-de hun boekje te buiten zijn gegaan... maar moviemars-de mag helaas Amazon wel nog als platform gebruiken als verkoper. Tja...dat was te denken dat ze een zo'n grote verkoper, malafide of niet, niet van hun platform zouden verwijderen.
Maar toch enigszins positief dat je als koper toch ook rechten hebt, je moet gewoon lastig en geduldig genoeg zijn.
chromium schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 01:12:
Even een waarschuwing voor alle vinyl vrienden, al een hele tijd koop ik geen LPs meer uit Japan en de VS wegens de hoge invoerrechten, belasting en de €24 inklaringskosten die de Belgische post en douane bij pakjes over de €22 waarde (waarde item + invoerrechten) heft.
Vroeger had je veel meer kans dat je pakje (met al dan niet “GIFT” vermeld) tussen de mazen van het net glipte en je niks hoefde te betalen. Maar de laatste jaren is het bijna regel geworden dat elk pakje gecontroleerd wordt en je vaak een hele som moet bijbetalen.
En nu is het natuurlijk helaas ook de beurt aan het VK, waar heel veel bestellingen nu ook ook onder het nieuw betaalregime vallen. Maar dat is allemaal oud nieuws en zoals’al.gezegd, ik bestel al een hele tijd enkel in de EU...dus no problem.

Of niet ?

Een week of drie geleden bestelde ik op Amazon Duitsland de LP “Servants of the Sun” van de Chris Robinson Brotherhood bij de Duitse groothandelaar “moviemars-de”. Kende het bedrijf niet, wist zelfs eerst niet dat het niet direct bij Amazon was, maar de prijs van €22 + €3 verzending viel goed mee, dus bestelde ik. En de plaat was “In stock” na de bestelling vond ik het vreemd dat het tussen 3 en 5 weken ging duren vooraleer ik de plaat had, de verkoper had ze immers op voorraad en Duitsland is toch een buurland ?

Enfin, drie weken later, vandaag dus, krijg ik een mail van de post dat ze een pakje gaan leveren en dat ik €34 invoerrechten, belasting en inklaringskosten moet betalen. Want het pakje is via Duitsland uit de VS gekomen naar België en dus van buiten de EU.

Die snoodaards van moviemars-de hebben dus helemaal geen voorraad maar doen gewoon aan drop-shipping. Ze bestellen zelf in de VS en laten het dan leveren bij hun klanten. Staat natuurlijk niks van op hun beschrijving of sales agreement.
moviemars-de reageert niet op mijn mails en de Amazon verantwoordelijke die ik net aan de lijn had vertelde me doodleuk dat als ik het pakket weiger, omdat ik geen extra €34 wil betalen (op een plaat van €22) dat er een grote kans is dat moviemars-de me de €22 + €3 NIET gaat refunden omdat ik de bestelling weigerde.

Dus morgen als de postbode langs komt met de LP weiger ik die natuurlijk, no way dat ik dat exuberant hoog bedrag ga betalen. Ik zal ook Amazon blijven lastig vallen, maar heb er deze keer geen goede hoop in.

Dus toch even een waarschuwing dat het inderdaad mogelijk is dat de plaat die je koopt bij een EU verkoper toch uit een totaal ander deel van de wereld komt en dat je gaat mogen dokken. En deze keer kon ik het echt niet weten 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_V

D_V

Nou, vandaag m'n bestelling van Suprabazar.be binnen gekregen. Heel netjes, had er werkelijk waar nog nooit van gehoord van dit bedrijf.

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/602d0e631f247/602d0e631d243-IMG_20210217_133537.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
@chromium het is niet netjes, maar "malafide" gaat misschien ook wat ver

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
<3 Hij ging er uit zichzelf zitten :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u1GouE7EAeF8P5ec6wFSatS71eM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EBoFo3McYJTae4XsKKvGA5dE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Jasphur op 17-02-2021 14:22 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D_V

D_V

Hij matched qua kleuren wel perfect!
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
418O2 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:46:
@chromium het is niet netjes, maar "malafide" gaat misschien ook wat ver
1) Verkopersnaam heeft een -de in de naam op een Duitse site.
2) Verkoper communiceert in het Duits
3) Verkoper dropshipt uit de VS naar Duitsland om zo de EU-importkosten te ontwijken.
4) Verkoper gebruikt geen enkele vorm van tracking (omdat deze zou aantonen waar de goederen eindelijk vandaan komen)

En dan natuurlijk de ratings (die niet op Amazon te zien zijn)

https://www.resellerratings.com/store/Movie_Mars

Je hebt gelijk, ik had "malafide" niet mogen gebruiken...help me even uit, wat is net iets minder dan "criminele"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chromium
Fantastisch...wat een mooie foto...kan zo op een site over vinyl en lifestyle _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teot
  • Laatst online: 22:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l4WUaUZDSU6ZTKamBI41ALt-1g0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4dyuNEgdMHZwm7jChEtc7Qpi.jpg?f=user_large

Hall & Oates-verzameling is weer wat uitgebreid!
Heel blij mee dat een verkoper nog een hele zooi van hun eerdere werk te koop had :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macdushi
chromium schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:15:
[...]

1) Verkopersnaam heeft een -de in de naam op een Duitse site.
2) Verkoper communiceert in het Duits
3) Verkoper dropshipt uit de VS naar Duitsland om zo de EU-importkosten te ontwijken.
4) Verkoper gebruikt geen enkele vorm van tracking (omdat deze zou aantonen waar de goederen eindelijk vandaan komen)

En dan natuurlijk de ratings (die niet op Amazon te zien zijn)

https://www.resellerratings.com/store/Movie_Mars

Je hebt gelijk, ik had "malafide" niet mogen gebruiken...help me even uit, wat is net iets minder dan "criminele"?
Nou in mijn ogen wordt je dan gewoon opgelicht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Heb nu een Empire 999E/X element met hyper elliptische, originele new old stock naald onder de Dual 701, Klinkt ook lekker. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7x3ZiXUrw-_iKa5lb8hCPG6VQKs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8JIumqYV4SYkCjWqXbiCBsfq.jpg?f=fotoalbum_large

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

• Jolige_Joffer
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:10
Sinds kort in het bezit van deze platenspeler.

Nu op zoek naar een mooie/goede pre-amp. Hebben mensen ervaring met de Rega Fono MM MK3 als voorversterker?
Ik zou zelf voor dat geld kijken naar òf een phonopre die ook MC ondersteunt (bijv de cambridge audio Duo, die goed getest wordt), of naar een phonopre die bijv. meer opties geeft qua loading.

Ook heeft die Rega als ik de handleiding mag geloven een vaste 100pF loading condensator die niet uit te zetten is.
Daar ben ik geen fan van, maar dat hangt wellicht ook af van wat voor element je gebruikt.

• Jolige_Joffer
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:10
Aangezien luisteren een beetje lastig is nu, heb ik in eerste instantie hier gekeken.

Als er (goedkopere) alternatieven zijn, sta ik daar ook voor open natuurlijk :)

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-09 15:16
Jolige_Joffer schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:32:
Aangezien luisteren een beetje lastig is nu, heb ik in eerste instantie hier gekeken.

Mijn eerste post in dit topic maar ik zit in ongeveer hetzelfde schuitje. Ik heb een Rega Planar 6 met Exact MM element die ik nu gebruik met een Marantz SR7013 AVR. Moet zeggen dat de Rega Fono MM MK3 optisch mooi matchet met mijn Neo PSU maar voor het overige zou ik denk ik liever mijn geld uitgeven aan de Musical Fidelity LX2-LPS, V90-LPS of de Cambridge Duo. 300€ voor een phono stage met de karige specs van de Fono MM vind ik persoonlijk relatief aan de prijs. Aan de andere kant: als 'ie daadwerkelijk zo goed is als wordt beweerd (ben niet een fan van whathifi) zou ik er de poeplap wel voor trekken voor de duizend uur die de Exact nog te gaan heeft.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• Suggs
  • Niet online
Jolige_Joffer schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:32:

Ik heb hier de Rega Fono Mini A2D aan mijn Denon DRA 800 hangen en hoewel de pre-amp hiervan niet verkeerd is, ben ik wel blij met de Rega. Deze lijkt toch meer oempf toe te voegen en klinkt helderder. Het voelt wat ruimer en gedetailleerder aan allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
Hallo,

Graag wil ik een vraag stellen over de LP van Danny Vera, The new now. Deze LP heb ik een poosje geleden nieuw gekocht maar helaas zaten er in deze plaat tikken, vooral het 1e nummer. Ik heb deze om mogen ruilen maar helaas weer hetzelfde, ook weer vooral nummer 1 op de A zijde. Ook deze weer omgeruild maar helaas, weer tikken in de plaat.

Ook de geluidskwaliteit valt me een beetje tegen. De meeste nummers klinken prima maar er staan een paar nummers op die niet mooi klinken.

Deze plaat is in een witte uitvoering, de 2e LP die ik kreeg zat een bruine vlek op. Blijkbaar gebeurt dit tijdens de persing. De 3e die ik nu heb is nog erger, daar zitten veel bruine vegen in. Voor zover ik hoor heeft de kwaliteit van afspelen hier geen hinder van maar mooi vind ik het niet.

De vraag die ik heb is of er wellicht meer mensen zijn die dezelfde ervaring hebben die ik hierboven beschrijf? Volgens de leverancier ben ik echt de enige die hierover klaagt.

BVD
Heino

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
Kleineheino schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:11:
Hallo,

Graag wil ik een vraag stellen over de LP van Danny Vera, The new now. Deze LP heb ik een poosje geleden nieuw gekocht maar helaas zaten er in deze plaat tikken, vooral het 1e nummer. Ik heb deze om mogen ruilen maar helaas weer hetzelfde, ook weer vooral nummer 1 op de A zijde. Ook deze weer omgeruild maar helaas, weer tikken in de plaat.

Ook de geluidskwaliteit valt me een beetje tegen. De meeste nummers klinken prima maar er staan een paar nummers op die niet mooi klinken.

Deze plaat is in een witte uitvoering, de 2e LP die ik kreeg zat een bruine vlek op. Blijkbaar gebeurt dit tijdens de persing. De 3e die ik nu heb is nog erger, daar zitten veel bruine vegen in. Voor zover ik hoor heeft de kwaliteit van afspelen hier geen hinder van maar mooi vind ik het niet.

De vraag die ik heb is of er wellicht meer mensen zijn die dezelfde ervaring hebben die ik hierboven beschrijf? Volgens de leverancier ben ik echt de enige die hierover klaagt.

BVD
Heino
Naald nog 100%? LP 100% schoon? Anders toch maar naar die leverancier toe stappen, en echt nummer specifiek aangeven waar het misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bestla schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:14:
[...]

Naald nog 100%? LP 100% schoon? Anders toch maar naar die leverancier toe stappen, en echt nummer specifiek aangeven waar het misgaat.
Kleineheino schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:11:
Hallo,

BVD
Heino
Ik heb deze LP hier ook liggen, maar ondervindt zelf geen problemen of ernstige tikken... Heb je de LP al eens gewassen met een platen wasser (lees: Okki Nokki / Knostibak)? Lijkt mij dat die tikken voort vloeien door restjes papier van de binnen hoes, dat komt wel vaker voor... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_V

D_V

Nieuwe lp's hebben vaak nog zo'n vies olie-achtig laagje. Had ik laatst ook met een nieuwe aankoop. Ik zou er eens met een doekje over vegen, kijken of dat helpt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D_V

D_V

Mijn Zuid-Koreaanse aankoop is eindelijk binnen. 9 dagen onderweg geweest waarvan 6 in China, toevallig net Chinees nieuwjaar vorige week, dus alles lag plat, anders was 'ie binnen 3 dagen hier geweest. Netjes als "gift" gemarkeerd met een waarde van 5 dollar. Nog niets bij hoeven te betalen, ben benieuwd of er nog een naheffing komt van Fedex maar lijkt me niet, volgens mij moet je normaal aan de deur betalen bij bezorging. We gaan het zien.

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/602fc4c18fb39/602fc4c18bdf5-IMG_20210219_141800.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
Bestla schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:14:
[...]

De platenspeler is zgan, in december aangeschaft. De LP is gewassen met de Knosti. Bij andere platen ervaar ik dit ook niet.
Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.