Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
MM99 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 10:14:
Eergisteren was mijn verjaardag en kreeg deze geweldige plaat van mijn vrouw
[Afbeelding]

In de avond kwamen wat vrienden nog één had identiek zelfde plaat mee hehe, maar ze gaan die inruilen voor Vol.2.
Daarnaast nog een plaat van Avicii ontvangen, True.
Vooral dat cassettebandje op de hoes doet 't 'm voor mij... Ik gebruik al jaren cassettebandjes... Toen iedereen hun cassettedeck aan straat zette bleef ik trouw aan het medium cassetteband..

LP's heb ik wel gedraaid begin jaren '90 met een pruts platen speler in zo'n Sound & Vision audioset van de Hema, maar daar ben ik na halverwege jaren '90 mee gestopt (audioset van de Hema ging kapot qua platen speler) om in 2007 er langzaam weer mee te beginnen....

Anno 2019 is de audio hobby eigenlijk best wel uit de hand gelopen... Ik speel minidisc schijven, CD's, audio cassettes, bandrecorder banden en uiteraard LP's...

Zowel mijn vader als ik hebben dan ook in huis de nodige audiosetjes staan... Bij drie van die setjes staat ook een platen speler:
- Akai AP-D210
- Thorens TD-318MKI
- Dual 1226

Ja, en dan te bedenken dat ik mogelijk nog 2 platen speler er bij wil hebben... 1 sowieso voor de buizen radio's en mogelijk ook nog een 22GA212 van Philips voor een vintage Philip 22RH720 receiver die ik binnenkort mag verwelkomen...

Maar ik ga binnenkort ook wat te koop aanbieden aan audio spullen... Maar daar zit vooralsnog geen platen speler tussen...

www.discogs.com/collection?user=rcor

• GiLeX
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Rezje schreef op zondag 10 februari 2019 @ 10:44:
[...]
Waar kopen jullie je platen eigenlijk?....
Ik bestel bij diverse winkels in binnen en buitenland.
Amazone.de, soms direct bij het label/platenmaatschapij.(in ons geval Nuclearblast, napalmrecords, Mascotte enz enz) soms bij Bol of Velvet en kom met enige regelmaat in een fysieke platenzaak.
En Via Discogs kan je ook veel krijgen

Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there

• ksborg
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 10:45
[...]

Waar kopen jullie je platen eigenlijk? Die Guardians albums staan ook op mijn verlanglijst. In Nederland zijn ze 20+ euro's. (platenzaken, bol.com). Terwijl ze op Amazon.de voor 15 en 16 euro verkocht worden. Meer mensen die regelmatig wat vinyl bij Amazon bestellen?
Bol, Discogs en Dodax. Mediamarkt verpakt ze niet fatsoenlijk dus die kan ik afraden. Op Discogs vooral kijken naar de beoordeling van de verkoper en dan komt het vaak wel goed :)

Op Dodax er rekening mee houden dat de levertijd die op de site staat vaak +3 dagen is. Extreem goede klantenservice trouwens als er eens iets niet klopt.

Oh en ik vergeet Vinylparadijs in Geesteren. Leuke winkel! :)

ksborg wijzigde deze reactie 10-02-2019 11:44 (16%)

Discogs

• DeFeCt
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18-04 16:24

DeFeCt

je wéét toch

ksborg schreef op zondag 10 februari 2019 @ 11:35:
[...]

Bol, Discogs en Dodax. Mediamarkt verpakt ze niet fatsoenlijk dus die kan ik afraden. Op Discogs vooral kijken naar de beoordeling van de verkoper en dan komt het vaak wel goed :)

Op Dodax er rekening mee houden dat de levertijd die op de site staat vaak +3 dagen is. Extreem goede klantenservice trouwens als er eens iets niet klopt.

Wel bijzondere prijzen bij Dodax voor sommige albums: https://www.dodax.nl/nl-n...s-boutique-dp2RQ01TS9RQV/ :? :*)

Flickr

• Skinnyice
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18:44
[...]

Waar kopen jullie je platen eigenlijk? Die Guardians albums staan ook op mijn verlanglijst. In Nederland zijn ze 20+ euro's. (platenzaken, bol.com). Terwijl ze op Amazon.de voor 15 en 16 euro verkocht worden. Meer mensen die regelmatig wat vinyl bij Amazon bestellen?
Ik had inderdaad eerst op mijn bol.com account een verlanglijst gemaakt. Toen een vriend van me zei dat hij ze op Amazon bestelde heb ik dezelfde lijst overgenomen en toen vergeleken. Sommige albums schelen bijna 10 euro, dus ga zeker op Amazon kijken. Je moet wel voor minimaal 29 kopen voor de gratis verzending, maar dat is in principe 2 albums uiteraard.

Baal alleen dat ik niet snel genoeg was met Marvin Gaye - Collected in blauw vinyl. De editie is nu allang uitverkocht...

• musicfreak
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19:13
Binnenkort ga ik mijn Thorens TD 160 draaitafel wegbrengen voor een onderhoudsbeurt. Ik zit nog een beetje te dubben welk element ik er onder zal laten plaatsen.
Ik heb nog een nieuwe Audio-technica AT440MLa liggen, onder mijn Denon DP-35F heb ik er ook een zitten. Onder die draiatafel klinkt 'ie erg lekker.

Op mijn Thorens zit de TP 16 arm die een effectieve massa van 16,5 gram heeft. In deel 2 van dit topic (zie Servor in "Het Grote Vinyl Topic Deel 2" en de twee posts daarna) wordt een vergelijkbaar scenario besproken, over een Thorens TD 166 een TP 11 arm die even zwaar is en hetzelfde AT element.
Conclusie is dat qua resonatiefrequentie rekenkundig geen ideale match is maar desondanks best lekker kan klinken.

Nu kan ik hem er natuurlijk onder laten zetten en en na de vergelijken met de Denon echter ik was nieuwsgierig of jullie nog elementen weten die goed passen bij de Thorens, en die wellicht ook wat hoger uitkomen qua resonantie frequentie. Wellicht een leuk MC element? Mijn phono pre kan dat iig aan, en dan benut ik dat ook weer eens. Ter info: In het verleden heb ik een Denon DL-103 er onder gehad, daarbij miste ik wat pit.

Het audio-technica geluid bevalt me op zich wel dus ik heb even gekeken naar het AT-F7 MC element. Voor de compliantie bij 10Hz las ik dat omrekenen lastig is (je moet eigenlijk meten) maar dat je grofweg kan rekenen met 1,5 en 2 keer de waarde bij 100 Hz. Bij 1,5 keer de waarde kom ik op een frequentie van 9,23 HZ, en bij 2 keer op 7,99. Score is net wat beter dan bij de AT440.
Maar goed, zo'n AT-F7 is niet al te duur (250 euro) en misschien moet ik voor een duidelijk upgrade in geluid tow mijn AT440 wel dieper in de buidel tasten. Weet alleen niet of ik dat wil. :)

musicfreak wijzigde deze reactie 10-02-2019 15:54 (5%)

Mijn platencollectie op Discogs

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:54
Afgelopen weekend eindelijk weer mn platenspeler kunnen opstellen. Maar de platen zelf zitten nog ergens in een verhuisdoos.
Daarom deze week een paar kringloopwinkels afgelopen, om "even" voor een paar euro wat vinyl te scoren. Maar blijkbaar hebben (iig waar ik ben geweest) die winkels gewoon nauwelijks vinyl meer? half schapje vol. En wat ze hebben is echt puur kringloopspul, dus berdien stenberg en "alle 13 goed!".

Is dat ook jullie ervaring? Het waren heel verschillende kringloopwinkels, dus ik kreeg wel een beetje de indruk dat het universeel is :)

• ksborg
Goed mogelijk. Ik zoek heel gericht daar. Het nieuwe album van Rudimental bijv. kost bij Dodax 20,90 en bij Bol.com 33,99. Scheelt nogal, beetje rondshoppen is nooit verkeerd :)

Discogs

musicfreak schreef op zondag 10 februari 2019 @ 15:42:
Binnenkort ga ik mijn Thorens TD 160 draaitafel wegbrengen voor een onderhoudsbeurt. Ik zit nog een beetje te dubben welk element ik er onder zal laten plaatsen.
Ik heb nog een nieuwe Audio-technica AT440MLa liggen, onder mijn Denon DP-35F heb ik er ook een zitten. Onder die draiatafel klinkt 'ie erg lekker.

Op mijn Thorens zit de TP 16 arm die een effectieve massa van 16,5 gram heeft. In deel 2 van dit topic (zie Servor in "Het Grote Vinyl Topic Deel 2" en de twee posts daarna) wordt een vergelijkbaar scenario besproken, over een Thorens TD 166 een TP 11 arm die even zwaar is en hetzelfde AT element.
Conclusie is dat qua resonatiefrequentie rekenkundig geen ideale match is maar desondanks best lekker kan klinken.

Nu kan ik hem er natuurlijk onder laten zetten en en na de vergelijken met de Denon echter ik was nieuwsgierig of jullie nog elementen weten die goed passen bij de Thorens, en die wellicht ook wat hoger uitkomen qua resonantie frequentie. Wellicht een leuk MC element? Mijn phono pre kan dat iig aan, en dan benut ik dat ook weer eens. Ter info: In het verleden heb ik een Denon DL-103 er onder gehad, daarbij miste ik wat pit.

Het audio-technica geluid bevalt me op zich wel dus ik heb even gekeken naar het AT-F7 MC element. Voor de compliantie bij 10Hz las ik dat omrekenen lastig is (je moet eigenlijk meten) maar dat je grofweg kan rekenen met 1,5 en 2 keer de waarde bij 100 Hz. Bij 1,5 keer de waarde kom ik op een frequentie van 9,23 HZ, en bij 2 keer op 7,99. Score is net wat beter dan bij de AT440.
Maar goed, zo'n AT-F7 is niet al te duur (250 euro) en misschien moet ik voor een duidelijk upgrade in geluid tow mijn AT440 wel dieper in de buidel tasten. Weet alleen niet of ik dat wil. :)
Zo'n Thorens zou ik zelf voorzien van een Nagaoke MP-110... Deze past uitstekend bij de middelzware arm van de Thorens...

• MM99
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 10:57

MM99

That is the way I am!

Skinnyice schreef op zondag 10 februari 2019 @ 10:29:
[...]

Van harte! Toevallig staan alle 3 de albums op mijn verlanglijstje, vooral op die Guardians albums staan echt geweldige nummers
Thanks!
rcor schreef op zondag 10 februari 2019 @ 11:25:
[...]

Vooral dat cassettebandje op de hoes doet 't 'm voor mij...
Ja echt geniaal, erg leuk bedacht.

• Rezje
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 15:21
ksborg schreef op zondag 10 februari 2019 @ 11:35:
[...]

Thanks Dodax kende ik nog niet. Sommige albums hebben wel goede prijzen daar (als in onder de 20e). We gaan eens rondsnuffelen.

• ixl85
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13:48
Gisteren naar een vinylbeurs geweest (Veghel). Heb 4 leuke dingen gescoord!

Robert Cray - Strong Persuader
Elvis Presley – 20 Great hits (ofzo :))
OSCAR PETERSON TRIO - A Portrait Of Frank Sinatra
Bovenste 3, €15,- totaal.

En een 4 disk kartonnendoos met early (oude, oude) blues. De titel is me even ontgaan.
€15,-

Thuis met m'n dochter van 2 gedanst op Elvis O+

• ThijsM
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:13
De DIN kabel van mijn Dual 704 ga ik vervangen voor een RCA Phono kabel. Iemand die nog een kwalitatieve kabel kan aanraden voor een "normale" prijs?
Had al gelezen dat ik de aarde draad even anders moet aansluiten dan met de DIN (geen aarde draad). Even een leuk knutsel project.

• Vintage1967
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 20-04 21:31
ThijsM schreef op maandag 11 februari 2019 @ 19:06:
De DIN kabel van mijn Dual 704 ga ik vervangen voor een RCA Phono kabel. Iemand die nog een kwalitatieve kabel kan aanraden voor een "normale" prijs?
Had al gelezen dat ik de aarde draad even anders moet aansluiten dan met de DIN (geen aarde draad). Even een leuk knutsel project.
Ik heb deze aanpassing zelf ook uitgevoerd. Let er op dat de nieuwe kabel het mechanisme van de arm niet in de weg gaat zitten. Daar had mijn 704 namelijk last van na de aanpassing. Ik heb een standaard kabel bij Bax gekocht. Die bleek achteraf wel lastig te verwerken vanwege de dikte. Uiteindelijk is het wel gelukt. Als je verder de aanpassing aan de aardedraad goed uitvoert is er niets aan het handje. Doe je het niet goed, dan hoor je dat vanzelf wel :+ .

Veel plezier en succes!

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • +12Henk 'm!
  • Pinned

• msentinelb
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20-04 14:23

msentinelb

Arghhhhh!

Ergens anders in dit forum werd ik gewezen op het bestaan van dit topic. Sinds een jaar heb ik ook vinyl als hobby! En nu dacht ik misschien vinden jullie het leuk om mijn setup te zien:

• Garrard 301 (1961), oil bearing
  • SME 3012 Series 1 (1959), inclusief anti-skate accessory
  • Ortophon SPU-T Stereo
De Garrard is nog in perfecte staat dus daar heb ik weinig aan hoeven doen. De tonearm was relatief gezien ook in goede staat alleen was er een rubbering ring verweerd die heb ik uiteindelijk weten te vervangen met een "nieuw" exemplaar. De arm is maar een relatief korte periode gemaakt en zover ik weet behoort hij tot een van de eerste serie tonearmen ooit gemaakt door SME. Onderdelen vinden is dus erg lastig.
De plinth komt uit Moldavië en heb ik laten spuiten in een autospuiterij.
Ik heb ook een neonlampje verwerkt in een van de schroefgaten voor het afstellen van de snelheid.

Specs van mijn bak Hier!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Laatst online: 16:26

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Een Garrard 301 O_O :9~ O+

Heb hier nog wel een (niet werkende) sp25 mk2 staan van Garrard met 4 snelheden :/ erfstuk van Oma )

Hij heeft overigens wel gewerkt.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

msentinelb schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 19:50:
Ergens anders in dit forum werd ik gewezen op het bestaan van dit topic. Sinds een jaar heb ik ook vinyl als hobby! En nu dacht ik misschien vinden jullie het leuk om mijn setup te zien:

[Afbeelding]
  • Garrard 301 (1961), oil bearing
  • SME 3012 Series 1 (1959), inclusief anti-skate accessory
  • Ortophon SPU-T Stereo
De Garrard is nog in perfecte staat dus daar heb ik weinig aan hoeven doen. De tonearm was relatief gezien ook in goede staat alleen was er een rubbering ring verweerd die heb ik uiteindelijk weten te vervangen met een "nieuw" exemplaar. De arm is maar een relatief korte periode gemaakt en zover ik weet behoort hij tot een van de eerste serie tonearmen ooit gemaakt door SME. Onderdelen vinden is dus erg lastig.
De plinth komt uit Moldavië en heb ik laten spuiten in een autospuiterij.
Ik heb ook een neonlampje verwerkt in een van de schroefgaten voor het afstellen van de snelheid.
Welkom op het grote vinyl topic deel 3.... Er zijn ook nog twee voorgaande delen... Daar kun je ook veel informatie vinden...

En ja, het blijft een beauty die Garrard... Ik kan ernstig jaloers worden... Vooral door die eerste generatie SME arm die mogelijk een eerste poging zijn geweest tot echte kwaliteit toonarmen in platen speler land...

• ABD
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 20-04 23:28
[...]

Amazon.de had in November en December een week of 4 een 3 halen 2 betalen actie. Toen heb ik me een beetje laten gaan met 33 aakopen. Dacht ik toen, maar achteraf spijt dat ik niet meer albums gehaald heb die ik perse wil hebben. Aan de andere kant, die actie komt vast nog weleens voorbij. In de tussentijd is snuffelen op rommelmarkten en kringloopwinkels ook leuk. En in grote steden zijn er weer volop platenzaken te vinden.

• Yalopa
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

De pop up lampjes voor mijn SL1200 MKII zijn binnen. Het zijn witte leds geworden ipv de originele lampjes. 30 euro voor één lampje dat straks weer kapot gaat vs 10 euro voor 2 leds die even onverwoestbaar zijn als de SL's zelve.

nu mij nog aan de "operatie" wagen..

You don't need eyes to see, you need vision

• Rezje
ABD schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 01:11:
[...]

Amazon.de had in November en December een week of 4 een 3 halen 2 betalen actie. Toen heb ik me een beetje laten gaan met 33 aakopen. Dacht ik toen, maar achteraf spijt dat ik niet meer albums gehaald heb die ik perse wil hebben. Aan de andere kant, die actie komt vast nog weleens voorbij. In de tussentijd is snuffelen op rommelmarkten en kringloopwinkels ook leuk. En in grote steden zijn er weer volop platenzaken te vinden.
heb jij even geluk!

Het is tot 18-2 3 halen, 2 betalen! Heb net een bestelling de deur uit gedaan! :9

• ABD
Rezje schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:34:
[...]

heb jij even geluk!

Het is tot 18-2 3 halen, 2 betalen! Heb net een bestelling de deur uit gedaan! :9
Geweldige tip voor alle liefhebbers!

Helaas voor mij doet bijna geen van de albums die ik wil perse wil hebben mee in de actie. Maar die ik wel wil hebben ga ik vandaag nog bestellen. Bedankt!

• Rezje
ABD schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 10:24:
[...]

Geweldige tip voor alle liefhebbers!

Helaas voor mij doet bijna geen van de albums die ik wil perse wil hebben mee in de actie. Maar die ik wel wil hebben ga ik vandaag nog bestellen. Bedankt!
Heb gister avond al een leuke bestelling gedaan. Binnen 24uur bezorgd met Prime :9~

Moet zeggen dat ik nog aarzel om nog meer te bestellen. Het scheelt wel enorm nu met prijzen hier.

• ABD
Rezje schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 10:27:
[...]

Heb gister avond al een leuke bestelling gedaan. Binnen 24uur bezorgd met Prime :9~

Moet zeggen dat ik nog aarzel om nog meer te bestellen. Het scheelt wel enorm nu met prijzen hier.
Ik word hier zo hebberig van! Daarom aarzel ik ook, want het moet niet uit de hand gaan lopen.

Ik loop echt het risico mijn maandelijke creditcard limiet te halen;) Ik ga op de rem staan en alleen bestellen wat ik perse wil hebben en meer niet. Laten we wel wezen, ook dat wordt weer een enorme bestelling. Deze hernieuwde hobby moet geen koopverslaving worden.

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:55

Notna

Where are you?®

ABD schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 01:11:
[...]

Voor wie ook zoveel mazzel wilt hebben; directe link:

https://www.amazon.de/gp/...WAH6YD&refasin=B07MCXWNZ5

:+

Notna wijzigde deze reactie 15-02-2019 11:11 (3%)

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• ABD
@Notna, je bent ietwat laat;)

Ik moet wel zeggen dat ik gallisch word van die site. Dat werd ik bij die vorige aanbieding ook al. Ten eerste is de filter weg als te een item bekeken hebt en je terug gaat en erger, die oranje gele aanbiedings balk staat niet bij elk artikel en erger nog: het staat niet bij het artikel in je winkelmandje. Bij het kopen van 6 elpeetjes is dat niet zo erg, maar dit is een ramp als je een enorme hoeveelheid wilt bestellen.

Die weerzin die ik hiervan krijg had ik in November ook, waardoor ik letterlijk de laatste dag van de actie een bestelling de deur uit heb gedaan.

Ik koop best veel op amazon, want ik vind de service, het aanbod, de prijzen geweldig, maar nu haat ik die toko. Zoeken en kiezen kost al veel tijd en ze maken het proces alleen maar langduriger. Meestal haak ik in zo'n geval af en bestel ik elders waar de site duidelijk is welke artikelen onder de aanbieding valllen en het zoeken wel lekker gaat. Maar ja, deze aanbieding is gewoon te lekker, dus wie weet sla ik de 18e alsnog toe;)

ABD wijzigde deze reactie 15-02-2019 13:02 (27%)

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20:59

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Je kan het jezelf heel makkelijk maken door als je een plaat selecteert deze te openen in een nieuwe tab.
Ik doe dat standaard al op elke site. Dan raak je nooit je zoekresultaten kwijt. Je kan het item gewoon in je winkelwagen gooien.
En bóven de zoekactie staat dat het om de 3 voor 2 aanbieding gaat. Zo lang je platen toevoegt uit die pool gaat het goed.

Maar serieus... Zijn er mensen die dan 30 platen bestellen :X

Ik zie twee of drie leuke platen, waarvan één must have.
Dus als ik er nu drie koop gooi ik gewoon geld weg. Ik sla deze ronde even over.

(Ook omdat ik straks op Roadburn minstens 12 platen koop, afgaande op mijn 'loot' van de afgelopen jaren).

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Zspirit
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 15:43
Nyarlathotep schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:11:
Je kan het jezelf heel makkelijk maken door als je een plaat selecteert deze te openen in een nieuwe tab.
Ik doe dat standaard al op elke site. Dan raak je nooit je zoekresultaten kwijt. Je kan het item gewoon in je winkelwagen gooien.
En bóven de zoekactie staat dat het om de 3 voor 2 aanbieding gaat. Zo lang je platen toevoegt uit die pool gaat het goed.

Dus als ik er nu drie koop gooi ik gewoon geld weg. Ik sla deze ronde even over.

(Ook omdat ik straks op Roadburn minstens 12 platen koop, afgaande op mijn 'loot' van de afgelopen jaren).
30 platen is wel extreem maar ik ben ook aardig los gegaan. Toch herken ik wel het willen shoppen omdat het goedkoper is. Bij de 3=2 van de mediamarkt ben ik meestal 40 euro kwijt voor 3 platen.
Nu heb ik uiteindelijk met wat extra korting voor 50 euro 6 prachtige platen kunnen scoren.

• Raymond
Zspirit schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:51:
[...]

30 platen is wel extreem maar ik ben ook aardig los gegaan. Toch herken ik wel het willen shoppen omdat het goedkoper is. Bij de 3=2 van de mediamarkt ben ik meestal 40 euro kwijt voor 3 platen.
Nu heb ik uiteindelijk met wat extra korting voor 50 euro 6 prachtige platen kunnen scoren.
[Afbeelding]
Ik zie in jouw overzichtje bijna 50% korting, hoe heb je dat geregeld? :)

• Zspirit
Raymond schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:04:
[...]

Ik zie in jouw overzichtje bijna 50% korting, hoe heb je dat geregeld? :)
Goede vraag, ik heb in dit geval 5 euro en 10 euro extra korting gekregen:

5 euro korting door 40 euro aan cadeaubonnen te kopen, lees hier hoe.
10 euro korting door de amazon app te downloaden, ik weet niet of dit nog werkt maar info hier.
Let op: als je gebruik maakt van deze 10 euro app korting moet je ook in de app bestellen. Je kunt inbrowser je winkelwagentje vullen en dan gewoon in de app afrekenen.

Als bonus heb ik ontdekt dat je ook 5 euro korting kunt krijgen door een verlanglijstje te maken maar die korting heb ik nog niet binnen. Info hier.

Hopelijk heb je hier wat aan :)

• Raymond
Thanks! Voor mij zou dan alleen die cadeaubonnen werken, de rest heb ik allemaal al :)

Maar ik heb wel ff gebruik gemaakt van de actie, om een paar gouwe ouwe te kopen:

Raymond wijzigde deze reactie 15-02-2019 16:39 (45%)

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 20:36
Zo. Vandaag weer 3 uur op Discogs gezeten. Wat een geweldige site is het toch ook, zeker icm Spotify, Soundcloud en Youtube :D

Verwacht van de week mijn bestelling binnen te krijgen. Eindelijk mijn eerste aankopen van dit jaar :D

@Zspirit Jij hebt een fijne smaak :Y)

Jasphur wijzigde deze reactie 15-02-2019 16:40 (9%)

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• oldsmelly
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 08:10
De volgende besteld in die heimath

Nightwish: Decades
Pink Floyd: The Piper At the Gates of Dawn
Pink Floyd: Ummagumma
Moore Gary : Blues and beyond
Roger Waters: Amused to Death
Volbeat: Beyond Hell/Above Heaven
Volbeat: Rock the Rebel/Metal the Devil
Einaudi,Ludovico: Divenire

MuziekLiefhebbert

• MM99

MM99

That is the way I am!

Hebben jullie ook dat als je de plaat van de platenspeler haalt, dat het statisch knettert? En daardoor stof aan blijft plakken?

• GiLeX
  • Niet online
MM99 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 20:44:
Hebben jullie ook dat als je de plaat van de platenspeler haalt, dat het statisch knettert? En daardoor stof aan blijft plakken?
Hier ook een probleem af en toe, vooral tijdens drogere periode's. En dan hebben we hier ook nog het nadeel van lucht verwarming/behandeling, dus dubbel op.
Ach aan de andere kant slaat de vonk wel weer over tussen vrouwlief en ondergetekende :+

• ABD
Nyarlathotep schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:11:
Goede tip, maar het blijft zo dat die aanbiedingsbalk nog steeds niet bij alle producten staan. Daar kwam ik achter toen ik een paar producten van mijn watchlist in mijn winkelmandje had geplaatst om te checken of die korting hadden. Hun algoritmes zijn ook bagger, want er staat bovenaan wat populair is bij anderen. Je moet dus letterlijk door allerlei, in mijn ogen, drek heen.

Ik ben eind jaren tachtig gestopt met het kopen van vinyl, want de marketing achter de CD had iedereen overtuigd dat dat beter was. Ik ben pas weer een paar maanden een platenspeler, en heb dus enige jaren in te halen. Daarnaast is, wat men in het Engels zo mooi "contemporary music" noemt(eigentijdse of moderne muziek) ruim 100 jaar oud. In die tijd is heel wat uitgebracht. Hoe dan ook, ik weet precies wat ik mis en wat ik echt wil hebben, en als dat binnen is, dan ga ik ook niet meer zo rigoreus aan de slag.

Daar komt nog bij dat ik niet voor alle muziek waar ik vaak naar luister betaald heb en ik vind dat die artiesten recht hebben op dat geld.

ABD wijzigde deze reactie 16-02-2019 00:46 (4%)

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22:50
Technisch gezien is cd ook beter, maar veel mensen prefereren het andere geluid en/of de handelingen.

• Zspirit
Ik heb allemaal mooie platen besteld gister. Maar ik merk nu op dat er iets goed mis is met mijn platenspeler.
Soms knalt er in eens een soort herrie/ruis in. De naalddruk opnieuw afstellen lijkt niet te helpen.
Ik heb een voorbeeld geüpload zodat je het kunt horen.
Iemand enig idee wat dit veroorzaakt?

• oldsmelly
@Zspirit Dat geluid heb ik wel eens als er een dotje stof onder mijn naald is gekomen.

MuziekLiefhebbert

• Zspirit
oldsmelly schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 11:32:
@Zspirit Dat geluid heb ik wel eens als er een dotje stof onder mijn naald is gekomen.
Ja klopt maar dat is nu helaas niet het geval :|

• oldsmelly
Zspirit schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 11:49:
[...]

Ja klopt maar dat is nu helaas niet het geval :|
Verschillende platen ?

Een tijdje geleden besteld en nu binnen....

Heerlijk Country/Southern rock ...

oldsmelly wijzigde deze reactie 16-02-2019 15:12 (27%)

MuziekLiefhebbert

• Bean77
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online
oldsmelly schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:11:
[...]

Verschillende platen ?

Een tijdje geleden besteld en nu binnen....

[Afbeelding]

Heerlijk Country/Southern rock ...
Inmiddels tijd om een uitbouw aan je huis te realiseren met al je aankopen? :+

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

• oldsmelly
Bean77 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 16:02:
[...]

Inmiddels tijd om een uitbouw aan je huis te realiseren met al je aankopen? :+
Begint er wel op te lijken... ;)

Gelukkig heb ik een vrouw die het niet erg vindt om een grote kast in de kamer te hebben staan die alleen voor vinyl is bedoeld.

Denk dat er ongeveer 1100 platen in gaan zit nu op de 496 dus ik kan nog even vooruit :9~ :9~

MuziekLiefhebbert

• ksborg
Gister een nieuw fenomeen waarvan ik niet wist dat het kon. Even afgeleid, plaat afgelopen... Ineens hoor ik een gekras door de speakers. Naald vol stof was uit de laatste groef naar binnen geschoven en zat lekker over het label heen te krassen :+.

Auto-stop is toch wel handig. Hey, was er niet een Q-Up? O-)

Discogs

Vandaag ben ik erg blij geworden... :) Na lang, lang zoeken om 'm voor de juiste prijs te vinden heb ik vandaag op de zwarte markt in Venray het album H.A.L.V.U van Normaal op LP gevonden... :*)

Het album ansich is niet zo speciaal en op cd vindt je hem echt heel vaak... MAAR, de LP versie daar en tegen is niet veel verkocht (dit was ook het laatste album van Normaal dat op zowel CD, Cassette als LP verschenen is) en is letterlijk een zeldzaamheid die echt veel geld kost (zie ook Discogs)...

Daarom nu lekker aan het genieten van deze LP via mijn audioset _/-\o_ :

• jorgenv
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-04 19:56
Vandaag voor de eerste keer naar een vinyl beurs geweest en deze meegenomen:

RHCP Greatest hits, reissue 2016 nieuw €20
Linkin Park Hybrid Theory reissue 2014 €15
Abbey Road UK1969 €25
Queen - A night at the opera GER 1975 €20
oldsmelly schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 16:43:
[...]

Begint er wel op te lijken... ;)

Gelukkig heb ik een vrouw die het niet erg vindt om een grote kast in de kamer te hebben staan die alleen voor vinyl is bedoeld.

Denk dat er ongeveer 1100 platen in gaan zit nu op de 496 dus ik kan nog even vooruit :9~ :9~
Hier ook zoveel LP's, alleen 1100 stuks ga ik niet meer halen, laat staan passen in de kast waar ze nu in staan. :+

• ksborg
Mrs Redhawk schreef op zondag 17 februari 2019 @ 15:41:
[...]

Hier ook zoveel LP's, alleen 1100 stuks ga ik niet meer halen, laat staan passen in de kast waar ze nu in staan. :+
Heb gemerkt dat weinig kastruimte in eerste instantie best een voordeel is. Maar inmiddels moest er toch uitbreiding komen. Een 2-vaks Eket was duidelijk niet meer voldoende.

Discogs

• cmndr_adama
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:02
Vrijdag mezelf getrakteerd op Leave the Light On van Beth Hart and Greatest Hits II van Queen. Op dit moment wat klassiek op de Lenco:

De plaat is het oudst, 1965. En dat het dan nog zo goed klinkt, heerlijk :)

Mijn vinyl collectie: Discogs

• Beaub
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 18-04 14:11
ABD schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:57:
@Notna, je bent ietwat laat;)

Ik moet wel zeggen dat ik gallisch word van die site. Dat werd ik bij die vorige aanbieding ook al. Ten eerste is de filter weg als te een item bekeken hebt en je terug gaat en erger, die oranje gele aanbiedings balk staat niet bij elk artikel en erger nog: het staat niet bij het artikel in je winkelmandje. Bij het kopen van 6 elpeetjes is dat niet zo erg, maar dit is een ramp als je een enorme hoeveelheid wilt bestellen.

Die weerzin die ik hiervan krijg had ik in November ook, waardoor ik letterlijk de laatste dag van de actie een bestelling de deur uit heb gedaan.

Ik koop best veel op amazon, want ik vind de service, het aanbod, de prijzen geweldig, maar nu haat ik die toko. Zoeken en kiezen kost al veel tijd en ze maken het proces alleen maar langduriger. Meestal haak ik in zo'n geval af en bestel ik elders waar de site duidelijk is welke artikelen onder de aanbieding valllen en het zoeken wel lekker gaat. Maar ja, deze aanbieding is gewoon te lekker, dus wie weet sla ik de 18e alsnog toe;)
T/m 18 februari blijkt tot 18 februari te zijn...
Er staat nu in ieder geval dat de promotie is afgelopen: spijtig!

• Raymond
jammer idd, het was een mooie actie.

Komend weekend is er een platenbeurs in Zwolle. Daar wil ik heen. Daarom een vraagje aan jullie: Hoe gaan jullie daar te werk? Begin je bij de eerste stand te bladeren en 10u later bij de laatste stand met bloedende vingers klaar? Of hebben jullie een gerichte methode om te zoeken? Gaan jullie met een lijstje aan de slag, weet je alles uit je hoofd, of snuffel je gewoon een beetje in de hoop wat tegen te komen?

• ed73
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22:38
Beaub schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:24:
[...]

T/m 18 februari blijkt tot 18 februari te zijn...
Er staat nu in ieder geval dat de promotie is afgelopen: spijtig!
Dit is duidelijk veroorzaakt door de vertaling welke ook min of meer wordt afgedwongen. Zet de taalinstelling maar eens weer op Duits, dan staat er 'bis', en in het Nederlands 't/m'.......

• Igor92
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18-04 21:31
Ik heb contact opgenomen met Amazon (telefonisch) en krijg 35% van mijn bestelling achteraf teruggestort.

• ed73
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22:38
Igor92 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:56:
Ik heb contact opgenomen met Amazon (telefonisch) en krijg 35% van mijn bestelling achteraf teruggestort.
Ik per email en zeggen jammer maar helaas. Apart dat er verschil in behandeling zit.

Edit: telefonisch contact opgenomen en 33% van de bestelling (max3 lp's) achteraf teruggestort. Tip was om eea standaard in het Duits te laten staan en in geval van contact het om te zetten naar Nederlands. Er zijn blijkbaar nog wat issues met de diverse vertalingen.....

ed73 wijzigde deze reactie 18-02-2019 23:00 (31%)
Reden: Telefonisch contact Amazon

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:26

Pierre

Zucht

Vandaag binnen gekregen eindelijk _/-\o_

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

ksborg schreef op zondag 17 februari 2019 @ 14:14:

Auto-stop is toch wel handig. Hey, was er niet een Q-Up? O-)
't is natuurlijk al bekend hoe ik erover denk: ik kan je geen ongelijk geven. ;)

• Vintage1967
Grappig hoe KISS weer terug is gekomen de afgelopen jaren. Ik weet nog dat ze 2e hands voor 2 Gulden werden verkocht in de jaren '90. En dat geldt trouwens voor meer artiesten :+ . Dat je LP's kocht, was dan nog tot daar aan toe. Maar KISS-fan 8)7 . Zelf heb ik de gewone uitgave van dit gave album. Niet bijzonder, wel lekkûh :9 .

Het meest onderschatte album van KISS vind ik Revenge. Die heb ik op CD, maar als ik de kans krijg om hem voor een redelijke prijs op LP te kopen....... The Elder ben ik in de loop van de jaren wel meer gaan waarderen.

Deze jongen gaat ze trouwens in juni ein-de-lijk live zien. Ech wel! En dat na al die jaren, want ik ben al fan vanaf '78 of zo _/-\o_ .

• oldsmelly
Zo de "3-2" has landed :)

MuziekLiefhebbert

• Pierre

Pierre

Zucht

Vintage1967 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:17:
[...]
Deze jongen gaat ze trouwens in juni ein-de-lijk live zien. Ech wel! En dat na al die jaren, want ik ben al fan vanaf '78 of zo _/-\o_ .
Zo en deze jongen ook, heb ze al meerdere keren live gezien. Maar dit is echt de laatste kans, ze gaan met pensioen :9

• Raymond
Ik tel er 8? Hoe werkt die 3-2 dan? :P

• RFdeGroot
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 21-04 15:32
Vinyl post vandaag!
Na de nieuwe (2ehandse) platenspeler een week of 2 terug eerst weer wat nieuws voor de collectie :)

Zoals Riverside het doet met een CD erbij zouden eigenlijk alle bands vandaag de dag moeten doen he, tof vind ik dat! _/-\o_
Bij die van Soen zat overigens een dowload-card voor een lossless download wat natuurlijk ook een heel goede manier is.

Platen zijn thuis het allermooist, maar het is toch fijn als ik mijn albums die ik netjes gekocht heb op een legale manier op bijvoorbeeld mijn plex server kan zetten zodat ik ze overal kan luisteren.

Soen - Lotus
Riverside - Wasteland
Ghost - Prequelle

Soen op een mooie witte uitgave O+

• Vintage1967
Pierre schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 17:35:
[...]

Zo en deze jongen ook, heb ze al meerdere keren live gezien. Maar dit is echt de laatste kans, ze gaan met pensioen :9
Of het echt de laatste keer is, zal de toekomst uit moeten wijzen. Denk bijvoorbeeld aan de heer Osbourne. Geloof mij, zolang het grote geld lonkt en de gezondheid het toelaat (en zelfs dat laatste is voor Ozzy nooit een harde voorwaarde geweest :o ), sta ik nergens van te kijken.

PS: Voor de goede orde: ik mag Ozzy, al dan niet met Black Sabbath, heel graag horen _/-\o_ .

• Pierre

Pierre

Zucht

Vintage1967 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:02:
[...]

Of het echt de laatste keer is, zal de toekomst uit moeten wijzen.
We're only in it for the money / Lumpy gravy

• MM99

MM99

That is the way I am!

Vandaag is mijn platen borstel binnengekomen. Met de zonnige dagen van afgelopen weekend viel het me op hoeveel stof op de platen zat. Hopelijk helpt dit. Tot nu toe erg tevreden.

http://anna99nas.myqnapcloud.com/images/borstel1.jpg
http://anna99nas.myqnapcloud.com/images/borstel2.jpg
http://anna99nas.myqnapcloud.com/images/borstel3.jpg

• RFdeGroot
MM99 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 22:14:
Vandaag is mijn platen borstel binnengekomen. Met de zonnige dagen van afgelopen weekend viel het me op hoeveel stof op de platen zat. Hopelijk helpt dit. Tot nu toe erg tevreden.
Ah zoiets zoek ik ook nog idd...
Heb je een tip waar ik die een beetje goedkoop kan bestellen?

• Pierre

Pierre

Zucht

RFdeGroot schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 22:39:
[...]

Hier https://www.allekabels.nl...lp-reinigingsborstel.html

• Raznov
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17:33
Heeft er iemand hier ervaring met LP buiten hoezen, aka Blake Sleeves?
Ik kwam zelf deze tegen: https://www.wydr.nl/lp-ho...lp-hoezen-dikke-kwaliteit.
Eigenlijk zoek ik er eentje zónder sluitstrip, waar ik mijn enkele en dubbele LP's in kan schuiven en zo de LP's kan beschermen. Ik heb om de meeste de standaard plasticjes zitten, maar bij sommige scheurt deze, vandaar de vraag. Iemand hier ervaring mee?

Andere leverancier oid is ook geen probleem, zoek wel sleeves voor dubbele LP's want een groot deel van de LP's die ik heb is dubbel :).

• ksborg
Raznov schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 08:09:
Heeft er iemand hier ervaring met LP buiten hoezen, aka Blake Sleeves?
Ik kwam zelf deze tegen: https://www.wydr.nl/lp-ho...lp-hoezen-dikke-kwaliteit.
Eigenlijk zoek ik er eentje zónder sluitstrip, waar ik mijn enkele en dubbele LP's in kan schuiven en zo de LP's kan beschermen. Ik heb om de meeste de standaard plasticjes zitten, maar bij sommige scheurt deze, vandaar de vraag. Iemand hier ervaring mee?

Andere leverancier oid is ook geen probleem, zoek wel sleeves voor dubbele LP's want een groot deel van de LP's die ik heb is dubbel :).
Ik gebruik echt alles wat los en vast zit, maar met het er omheen laten zitten van de originele verpakking (als ik nieuw koop) kan zelfs schade opleveren heb ik gemerkt (het plastic leek wel te krimpen).

Voor dubbel LP's heb ik er een aantal gekocht ooit pickupnaald.nl. Waren wel prijzig. Echt prijzig. Voor enkele LP's gebruik van alles. Meestal als je bij een winkel koopt krijg je er wel iets bij. Prefereer persoonlijk de dunnere simpele hoezen daarvoor. Veel gemakkelijker met in en uit halen van je LP :).

Discogs

• MM99

MM99

That is the way I am!

RFdeGroot schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 22:39:
[...]

Ik heb het via bol.com gehaald voor 12.50 uit mijn hoofd. Bol heeft zo iets van als je iets besteld boven 20 euro, hoef je geen verzendkosten te betalen. Gezien ik al iets
anders wou kopen, "moest" ik nog iets kiezen zodat ik aan 20 euro kwam.

Tl:dr link die @pierre heeft geplaatst is goedkoper.

• RFdeGroot
Ah thanks! Zal die beide even bekijken.

Hoe staan jullie tegenover heruitgaves van oude albums eigenlijk.. er zijn vele discussies over te vinden op internet natuurlijk.
Sommige orginele zijn zo moeilijk (lees: duur!) te krijgen dat ik dan voor de heruitgave kies, maar nu wilde ik graag Selling England by the Pound van Genesis bijvoorbeeld aanschaffen.

Nieuwprijs: 18 euro voor de 2018 re-release (met gratis verzending) op mooi 180gr vinyl.
2e hands orginele uitgave in goede staat kost ongeveer hetzelfde, alleen dan nog verzendkosten die aardig op kunnen lopen, zeker buiten nederland.
Dus.. twijfel :p

• bouwfraude
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Ik heb een originele SEbtP ergens begin jaren 80 gekocht maar echt bijzonder is dat niet, LP's waren gewoon een massaproduct en ze waren jarenlang verkrijgbaar in de platenzaak.

• RFdeGroot
bouwfraude schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:18:
Ik heb een originele SEbtP ergens begin jaren 80 gekocht maar echt bijzonder is dat niet, LP's waren gewoon een massaproduct en ze waren jarenlang verkrijgbaar in de platenzaak.
Zeker waar, het was gewoon een massaproduct en zeker met een band als Genesis die natuurlijk bergen lp's verkocht hebben.. daar zijn er heeeel veel van geperst.
In aantallen is de 2018 uitgave waarschijnlijk een stuk 'gelimiteerder', maar ja.. ik ben nu eenmaal zo'n muziek-nerd die het verzamel aspect ook gewoon mooi vind :9

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:01
bouwfraude schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:18:
Ik was begin jaren 80 nog een heel klein dreamscapeje, maar op dit soort momenten prijs ik me gelukkig dat ik als echte hipster (dingen doen voordat ze 'cool' zijn) al rond 2002 begon met vinyl verzamelen. In een tijd dat nog steeds allerlei mensen hun platen juist wegdeden en naar de kringloopwinkel brachten. Ik heb destijds vele tientallen van van dat soort platen gekocht voor een paar euro per stuk... ;)

Punctuality is the politeness of kings

• Igor92
Sinds 3 weken dus ook een platenspeler na enkele vragen in dit topic gekozen voor een TOSHIBA SR-F330, volautomaat.

Mijn eerste ervaring met vinyl, het wisselen van platen voelt nog een beetje onhandig maar gaat steeds soepeler.

Afgelopen weken dus ook de nodige platen gekocht. Merk wel dat sommige hoezen een stuk dunner/goedkoper gemaakt zijn dan anderen. Maar over het algemeen erg tevreden met mijn (nog kleine) verzameling so far.

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:56
Daft Punk Alive is zo een lekker album! O+

• Igor92
De onderste 3 platen heb ik vandaag binnen gekregen, nu heb ik de middelste (The National - Trouble will find me) zojuist gedraaid. Nu valt het mij op dat er op enkele stukken van de plaat redelijk wat gekraak/getik zit. De vinyl is splinternieuw, en ziet er stofvrij uit. Wat kan dit veroorzaken? Aan de plaat zelf is niets te zien, en andere platen draaien prima.

• cmndr_adama
Daft Punk Alive heb ik weleens de buren een beetje boos mee gemaakt, het volume stond kennelijk toch iets te hoog :P

@oldsmelly heb je Blues And Beyond al beluisterd? Die staat eigenlijk ook nog op mijn wensenlijstje :)

• oldsmelly
@cmndr_adama

Ik ga hem zo beluisteren op mijn dagelijkse "Ik luister naar een plaat als mijn vrouw gtst zit te kijken" uurtje :-)

Ik hou je op de hoogte

4 kanten geluisterd en wat een Super nummers staan hierop en in een GEWELDIGE kwaliteit. Niet twijfelen kopen!

oldsmelly wijzigde deze reactie 21-02-2019 20:14 (26%)

MuziekLiefhebbert

• cmndr_adama
Top, dankjewel @oldsmelly ! Dan ga ik 'm ook maar bestellen :)

• Jasphur
Persoonlijk vind ik Daft Punk Alive 1997 de betere van de twee. 1997 is echt heel erg lekker rauw.

Zijn er overigens nog meer mensen die soms wel eens White Sleeved EP releases kopen en vervolgens zelf op de hoes schrijven welke artiest en wat de titel van de EP is?

Zoals ik hier heb gedaan :P

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• Marco de Leede
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 01-03 15:36
Hallo allemaal

Ik ben al enige tijd opzoek naar een goede platenspeler voor mijn vriendin.

Nu is mijn budget rond de 200 euro en kom ik na enig zoekwerk op de volgende items:

Lenco L-3808
Lenco LBT-188
thomson TT600BT

Nu vindt ik qua uitstraling de lenco LBT-188 het mooist en heeft deze een bleutooth functie(handig voor het afspelen van muziek zonder lp platen) dus vroeg ik me af wat de kwaliteitsverschillen zijn tussen deze drie platenspelers.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen een goede keuze te maken, zijn er andere opties die ik over het hoofd heb gezien voel je vrij om deze te benoemen.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Marco de Leede

• H_H

H_H

'Tis but a scratch!

Twee weken geleden heb ik mijn TD160 (uit 1974) naar de dokter gebracht (Dr. Thorens, Nijmegen). Volledige restauratie, vervanging van de pluggen, enz. Nu twijfel ik nog of ik ook het element moet upgraden. Er zit nu een vrij nieuwe AT 95E op. Voor z'n geld onverslaanbaar, maar zou ik er veel mee op vooruit gaan als ik een Ortofon 2MRed erop laat zetten?

@Marco de Leede is een oude platenspeler voor je een optie? Over het algemeen mooier geluid dan een nieuwe budget nieuwe speler. Op Marktplaats zag ik net al een Thorens TD166MK-II staan voor 180. Eventueel nieuw element erop (de net door mij genoemde AT95E bijv.) en je bent rond de 200 euro klaar.

@oldsmelly Bedankt hè! Nu zit ik Gary Moore's Blues and Beyond te luisteren op Spotify en ben waarschijnlijk straks ook dik 40 euro armer door jou! :( Kan ik declareren?

H_H wijzigde deze reactie 22-02-2019 13:18 (11%)

• Marco de Leede
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 01-03 15:36
@H_H ik verwacht geen top kwaliteit voor die 200 euro dat is ook niet nodig. is een cadeautje dus vind ik tweedehands altijd lastig heb ik liever een nieuwe met garantie en dergelijke. En om er zelf aan te sleutelen lijk me ook niet echt heel fijn. maar bedankt voor je reactie
H_H schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:15:
Twee weken geleden heb ik mijn TD160 (uit 1974) naar de dokter gebracht (Dr. Thorens, Nijmegen). Volledige restauratie, vervanging van de pluggen, enz. Nu twijfel ik nog of ik ook het element moet upgraden. Er zit nu een vrij nieuwe AT 95E op. Voor z'n geld onverslaanbaar, maar zou ik er veel mee op vooruit gaan als ik een Ortofon 2MRed erop laat zetten?
Als je de vorm van het element en het kleurtje gaver vindt: ja. Als het gaat om de weergave: nee. Het naaldje is in niets beter dan de AT95E, dus verwacht er wat weergavekwaliteit betreft feitelijk niets op vooruit te gaan, het effect van cognitieve dissonantiereductie na aankoop uitgezonderd. ;)

Dit somt het aardig op wat mij betreft:

https://www.vinylengine.c...topic.php?t=83279#p685539
Marco de Leede schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:04:

Nu is mijn budget rond de 200 euro en kom ik na enig zoekwerk op de volgende items:

Lenco L-3808
Lenco LBT-188
thomson TT600BT

Ik hoop dat iemand mij kan helpen een goede keuze te maken, zijn er andere opties die ik over het hoofd heb gezien voel je vrij om deze te benoemen.
Alledrie bagger, niet aan beginnen.

Het begint pas iets boven de 200 euro iets te worden, en dan heb ik het niet over topkwaliteit maar net acceptabel zonder dat het je platen kapot maakt. Denon DP-300F, volautomaat, €239, Pro-Ject Debut, handmatig, €249 en Pro-Ject Essential II handmatig €208. Goedkoper lukt het niet.

Als je vriendin niet erg handig / oplettend is dan is een automatische afslag aan het einde van de plaat echt aan te bevelen, voor je het weet staat de naald zich in de uitloopgroef suf te draaien of erger, op het papieren label. De Denon heeft als enige van de 3 een automatische afslag (plus ook nog een auto start mogelijkheid), het zou mijn keuze zijn.

Cap wijzigde deze reactie 22-02-2019 20:16 (39%)

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20:59

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ibood heeft sinds vandaag een aantal Pro-Ject spelers in de aanbieding gezet. Ze staan onder electronics.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• H_H

H_H

'Tis but a scratch!

Thanks @Cap . Kleurtje is één van de dingen die me tegen staat. Vorm en kleur van die Ortofone's past imo niet bij zo'n klassieke speler. Maar ze schijnen goed te zijn...

Misschien tzt upgraden naar een AT VM95.

• Jasphur
@Marco de Leede Wat @Cap zegt. Die Denon DP-300F is een prima machine!
pricewatch: Denon DP-300F

Wel iets duurder dan 200 euro, maar eenmaal aangeschaft ga je er, met de juiste zorg en aandacht, jaren plezier van hebben!

• Pierre

Pierre

Zucht

Jasphur schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 18:14:
@Marco de Leede Wat @Cap zegt. Die Denon DP-300F is een prima machine!
pricewatch: Denon DP-300F

Wel iets duurder dan 200 euro, maar eenmaal aangeschaft ga je er, met de juiste zorg en aandacht, jaren plezier van hebben!
Inderdaad ik heb de Denon ook en heb er geen seconde spijt van.

• andy88
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 16:04
Marco de Leede schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:04:
Hallo allemaal

Ik ben al enige tijd opzoek naar een goede platenspeler voor mijn vriendin.

Lenco L-3808
Lenco LBT-188
thomson TT600BT

Nu vindt ik qua uitstraling de lenco LBT-188 het mooist en heeft deze een bleutooth functie(handig voor het afspelen van muziek zonder lp platen) dus vroeg ik me af wat de kwaliteitsverschillen zijn tussen deze drie platenspelers.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Marco de Leede
Met zo'n budget zou ik kijken voor een tweedehands Technics 1410 of 1510 dit zijn spelers met een bewezen track record.

• kraats
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:30

kraats

Ik rol

Als je geen haast hebt; de Denon gaat ook nog wel eens in de aanbieding bij bijvoorbeeld iBood. Ik had 'm daar voor 150 euro en kreeg ook nog eens 15 euro retour omdat ze de verkeerde kleur hadden geleverd. Kun je voor dat bespaarde geld mooi een iets beter element aanschaffen.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• oldsmelly
@H_H && @cmndr_adama Your both welcome...

De platen van als vanouds weer snel in de bus :-)

Heerlijke muziek van 2 grootheden op de gitaar..
_/-\o_ _/-\o_

MuziekLiefhebbert

H_H schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:04:
Thanks @Cap . Kleurtje is één van de dingen die me tegen staat. Vorm en kleur van die Ortofone's past imo niet bij zo'n klassieke speler. Maar ze schijnen goed te zijn...

Misschien tzt upgraden naar een AT VM95.
Dan wel minimaal de ATVM95EN met nude stylus, anders is het geen upgrade. Als je verbetering wilt ten opzichte van de AT95E dan zal je bij Ortofon minimaal voor de 2M Blue moeten gaan. Ook die heeft een nude stylus. Maar zoals gebruikelijk is Ortofon vrij duur voor wat je krijgt en Audio Technica juist betaalbaar. De nude variant van Audio Technica kost niet veel meer dan de 2M Red...

De ene bonded elliptical inruilen voor de andere komt toch een beetje neer op water naar de zee dragen, uitzonderingen van mismatches met je platenspeler daargelaten.
andy88 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 18:19:
[...]

Met zo'n budget zou ik kijken voor een tweedehands Technics 1410 of 1510 dit zijn spelers met een bewezen track record.
Prima spelers maar hij wil nieuw.

Cap wijzigde deze reactie 22-02-2019 20:12 (23%)

• Raymond
Net bij de action Amy Winehouse - Frank gescoord :)
Nu maar eens ff lekker luisteren :9

• GiLeX
  • Niet online
Zondag misschien nog even een tas vol scoren. Dan gaan we een keer kijken in de IJsselhallen bij de platenbeurs.

• Raymond
GiLeX schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 21:08:
Zondag misschien nog even een tas vol scoren. Dan gaan we een keer kijken in de IJsselhallen bij de platenbeurs.
Cool! ik ga daar ook heen. Ben benieuwd of ik nog iets meeneem naar huis, ik heb namelijk helemaal geen verlanglijstje oid :)

• Peter_Aragorn
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:30
H_H schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:15:

@oldsmelly Bedankt hè! Nu zit ik Gary Moore's Blues and Beyond te luisteren op Spotify en ben waarschijnlijk straks ook dik 40 euro armer door jou! :( Kan ik declareren?
Haha, dat gebeurde bij mij gisteren ook...

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• Rezje
Raymond schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 20:33:
Net bij de action Amy Winehouse - Frank gescoord :)
Nu maar eens ff lekker luisteren :9
Ben net nog bij twee actions geweest. Waar zou dat dan moeten liggen?
Omdat het kan deze mijn inziens Duitse schoonheid op het zwarte goud aan het afspelen:

Voor de niet kenners: de sensatie van de afgelopen jaren in Duitsland en omstreken (ook zuid oost Nederland), Helene Fischer...

• Rezje
rcor schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 17:15:
Omdat het kan deze mijn inziens Duitse schoonheid op het zwarte goud aan het afspelen:
[Afbeelding]

Voor de niet kenners: de sensatie van de afgelopen jaren in Duitsland en omstreken (ook zuid oost Nederland), Helene Fischer...
Helene Fischer. Tja ik zou de plaat dan puur voor de hoes kopen haha :+

• Raymond
Rezje schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 16:45:
[...]

Ben net nog bij twee actions geweest. Waar zou dat dan moeten liggen?
Bij de computer/kantoorspullen.
Raymond schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 18:03:
[...]

Bij de computer/kantoorspullen.
Onlangs nog bij Action een best of van Earth, Wind & Fire meegenomen voor een zeer schappelijke prijs... Leuke bijkomstigheid: ik heb vele dure LP's in mijn collectie die echt goed klinken (MFSL persingen met name), maar ook redelijk dure persingen die compleet ruk zijn... En dan koop je die Earth, Wind & Fire voor ik meen 12 - 14 euro die gewoon goed klinkt zonder knetter & gekraak en een uitstekende tonale balans... Of te wel: het kan dus wel degelijk voor laag bedrag...

Dus mochten ze nog LP's hebben: zeker de moeite waard als er iets van je gading tussen zit!

rcor wijzigde deze reactie 23-02-2019 18:16 (4%)

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True