Het Grote Vinyl Topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 101 Laatste
Acties:
  • 545.989 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• susse77
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-05 13:11
Vintage1967 schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:28:
Zo af en toe kijk ik even bij onze vrienden van DeWolff.
Toffe band, ik heb hun Live & Outta Sight 2. Heb ze live gezien bij mijn vaste platenboer met een in-store.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
418O2 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 00:24:
[...]
Ik vind ze vrij underrated in de 'scene'.
Dat is denk ik hoe je de ‘scene‘ ziet. Binnen de hiphop in het algemeen zijn ze wellicht wel underrated, er zijn natuurlijk genoeg commerciële hiphop-acts die het beter doen qua populariteit en verkoopcijfers. Maar in de ‘underground hiphop scene’ zijn ze naar mijn idee toch wel één van de grootste acts van dit moment. Denk ook dat RTJ het veel beter doet dan de projecten die El-P en Killer Mike hiervoor deden. Daarnaast heeft Killer Mike - zeker dit jaar - heel veel aandacht gekregen vanwege zijn maatschappelijke betrokkenheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-06 20:30
Fikkie007 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:16:
[...]

Zit even te kijken, als ik via de shop die code invoer om bij de verkoop te komen, staat hij nog wel als te koop aangeboden. Kan je wel de code DM-en en dat je hem dan nog zelf besteld! Durf alleen niet te zeggen hoe dat gaat i.r.t. die 5 november die ze communiceren.

[knip]
Super dat je het aanbiedt, en gezien mijn recente bestellingen die een redelijk gat in het budget hebben geslagen, ga ik deze nu niet bestellen. Wie weet komt er ooit een re-issue of gaat Discogs uitkomst bieden. Ik verwacht morgen 6 albums die ook de nodige aandacht verdienen >:) .

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-06 07:31
Vintage1967 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:10:
[...

Mijn eertse MFSL-persing. Omdat ik een paar jaar geleden een standaard persing heb gekocht, kan ik ze mooi vergelijken. Ik ben echt benieuwd, want het gaat dit geval niet eens om de muziek (ik ben geen die-hard Supertramp-fan) maar om het gegeven dat dit een MFSL-persing is.
En? Hoe is de mfsl persing t.o.v de standaard persing? Ben erg benieuwd of het verschil in opnamekwaliteit ook duidelijk hoorbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
macdushi schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:26:
[...]

En? Hoe is de mfsl persing t.o.v de standaard persing? Ben erg benieuwd of het verschil in opnamekwaliteit ook duidelijk hoorbaar is.
Van het album Brothers In Arms van Dire Straits heb ik 3 edities gehad:
- Originele jaren '80 persing: klinkt bagger
- Back To Black reissue: Klinkt redelijk goed
- Mobile Fidelity Soundlab: Klinkt FANTASTISCH, Beter kan gewoon niet.

Ik heb zelf de originele persing Crime Of The Cenury van Supertramp ook in mijn bezit en die klinkt gewoon goed, ik vermoed ook hier dat de MFSL persing beter gaat klinken... ;)

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
macdushi schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:26:
[...]

Kreeg vanochtend de melding van PostNL dat de LP's niet vandaag, maar morgen worden afgeleverd :') . Dan moeten ze eerst door de wasstraat, dus het zal nog even duren voor ik daarover iets kan zeggen. Maar ik ben zelf ook héél benieuwd of ik verschil hoor op mijn niet-high-end-setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
rcor schreef op woensdag 11 november 2020 @ 00:14:
[...]

Van het album Brothers In Arms van Dire Straits heb ik 3 edities gehad:
- Originele jaren '80 persing: klinkt bagger
- Back To Black reissue: Klinkt redelijk goed
- Mobile Fidelity Soundlab: Klinkt FANTASTISCH, Beter kan gewoon niet.

Ik heb zelf de originele persing Crime Of The Cenury van Supertramp ook in mijn bezit en die klinkt gewoon goed, ik vermoed ook hier dat de MFSL persing beter gaat klinken... ;)
Dat verhaal van Brothers In Arms ken ik ook. En wat betreft Crime is het zeker geen straf om naar de originele persing te luisteren. Het was gewoon een buitenkansje om voor een mooie prijs aan een MFSL-persing te komen.

Trouwens, als je het over slechte persingen hebt, moet ik meteen aan '..... And Justice For All' van Metallica en de meeste originele albums van Status Quo denken. Met name die eerste is echt een gevalletje :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over slechte persingen en uitgaves heb ik er nog wel eentje. Het betreft Nirvana - live in Buenos Aires 1992.

Alle f*ck en andere scheldwoorden zijn weggepiept. Welke idioot doet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06 01:19
Bestla schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:30:
Over slechte persingen en uitgaves heb ik er nog wel eentje. Het betreft Nirvana - live in Buenos Aires 1992.

:'(

Ik luister dus veel rap en veel rappers blijven niet overeind zonder gescheld, als ik ergens wel een hekel aan heb, is het gecleanede versies. Liever mindere kwaliteit dan gecensureerde teksten

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 11-11-2020 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vintage1967 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:24:
[...]

Dat verhaal van Brothers In Arms ken ik ook. En wat betreft Crime is het zeker geen straf om naar de originele persing te luisteren. Het was gewoon een buitenkansje om voor een mooie prijs aan een MFSL-persing te komen.

Trouwens, als je het over slechte persingen hebt, moet ik meteen aan '..... And Justice For All' van Metallica en de meeste originele albums van Status Quo denken. Met name die eerste is echt een gevalletje :'( .
Ik heb in het verleden iedereen aangeraden om de CD's te kopen van Status Quo :X en niet de LP's... Ik heb zelf 12 Golden Bars gehad, maar man man man, dat was echt huilen met de pet op! Gewoon :'( de geluidskwaliteit...

Hoe het met eventuele heruitgaven van Status Quo zit op LP weet ik niet, want die heb ik nog nooit gehoord... Wellicht dat iemand anders hier in dit forum daar wel iets over kan zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-06 07:31
rcor schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:27:
[...]

Ik heb in het verleden iedereen aangeraden om de CD's te kopen van Status Quo :X en niet de LP's... Ik heb zelf 12 Golden Bars gehad, maar man man man, dat was echt huilen met de pet op! Gewoon :'( de geluidskwaliteit...

Hoe het met eventuele heruitgaven van Status Quo zit op LP weet ik niet, want die heb ik nog nooit gehoord... Wellicht dat iemand anders hier in dit forum daar wel iets over kan zeggen...
Er zijn nog niet zolang geleden heruitgaves verschenen van de albums Dog of Two Head, Picturesque matchstickable Messages From the Status Quo en Spare Parts op het MOV label.
https://www.musiconvinyl....-of-two-head#.X6uuzGhKiUk
https://www.musiconvinyl....e-status-quo#.X6u1JWhKiUk
https://www.musiconvinyl..../spare-parts#.X6u1O2hKiUk

En in 2019 een verzamelalbum Status Quo - Collected
https://www.musiconvinyl....uo/collected#.X6u1YGhKiUk

[ Voor 22% gewijzigd door macdushi op 11-11-2020 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:11
Heeft iemand hier een aanrader voor een vol automatische platenspeler? Mag nieuw of vintage zijn, ik zoek een platenspeler voor mijn dochter en belangrijk is dat het er een is met geen gedoe dus zeer degelijk.

Op dit moment neig ik naar de Denon dp-300f, maar het zou fijn zijn om wat meer model nummers(merk) te horen om nog wat verder in te verdiepen.

[ Voor 17% gewijzigd door remanus op 11-11-2020 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-05 19:55
remanus schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:13:
Heeft iemand hier een aanrader voor een vol automatische platenspeler? Mag nieuw of vintage zijn, ik zoek een platenspeler voor mijn dochter en belangrijk is dat het er een is met geen gedoe dus zeer degelijk.

Op dit moment neig ik naar de Denon dp-300f, maar het zou fijn zijn om wat meer model nummers(merk) te horen om nog wat verder in te verdiepen.
een Technics SL-D3, wellicht?

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
Dank je,3 te koop op marktplaats niet echt in de buurt maar zal ze in de gaten houden.Heb ook een paar akai's nu in mijn lijst staan ap-207 en 307.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@remanus Aangezien je "geen gedoe" wilt is nieuw natuurlijk het eerste waar je aan denkt. De keuze in automaten is dan heel beperkt, je noemt zelf de Denon DP-300f al.

Wat tweedehands betreft: vintage Technics automaten zijn inderdaad betrouwbaar en bovendien eenvoudig te fixen. Marktplaats Hobbyverkoper Betty’s vintage en vinyl uit Tilburg (met KvK nummer) heeft enkele Technics automaten in het aanbod.

Bepaald niet goedkoop, maar indien de speler onderhoud heeft gehad en er een garantie op zit kan het je wellicht wat waard zijn. Op zich zijn de spelers, mits opnieuw gesmeerd en afgesteld, oerdegelijk en ik durf met zekerheid te zeggen een stapje beter dan de DP-300F, mede dankzij de zwaardere uitvoering en de precieze en stille direct drive motor, het zware plateau en de arm met goed afgestelde lagers.

De spelers zien er netjes uit maar helaas is uit de advertentie niet op te maken in welk onderhoud de spelers gehad hebben, of de werking 100% is en of er garantie op zit. Ze moeten minimaal onderhoud gehad hebben en 100% goed werken, en je moet zeker niet meer dan de "bieden vanaf" prijs betalen.

Van duurste (en mooiste) naar goedkoper:

Technics SL-1600
Technics SL-5300
Technics SL-1900

Ik vind zelf de SL-1600 te duur met een bieden vanaf prijs van 300 euro. De SL-1900 is vergelijkbaar met een SL-D3 met als extra luxe een gescheiden pitch control voor 33 en 45 rpm, en op zich prima.

De SL-5300 is wat mij betreft de sweetspot: plateau is van dezelfde klasse als de SL-1900 / D3, de arm is een update met een ophanging gelijkend op de SL-1200, de motor heeft een update gehad en heeft naast servo sturing met pitch control (weer gescheiden regelaars voor 33 en 45 rpm) ook nog een quartz lock stand voor altijd precies op snelheid lopen. Verder heeft de speler bij de stroboscoop ook nog een naaldverlichting geintegreerd zitten, separaat in/uitschakelbaar. Dat is de prisma die rechtsvoor het plateau zit, door deze constructie kan je goed zien waar de tracks op de plaat zitten, erg geslaagd. Een hele complete, luxe speler.

Enige nadeel van de SL-5300, SL-D3 en tijdgenoten uit dezelfde prijsklasse zijn de kwetsbare nokjes waarmee de kap in de scharnieren valt, deze willen bij wat ruw gebruik nogal eens scheuren. Is wel te repareren.

Andere opties:

Een Kenwood KD-2055. Geen direct drive maar een snaar aangedreven speler, maar wel een heel zwaar uitgevoerde met een kunstgranieten basis. Kort door de bocht: zwaar.= goed in draaitafelland. ;)

Een SL-3310 met werk (vrijwel identiek aan de SL-D3), Dat werk moet je dus bij de prijs optellen en dan zit je snel aan of over de prijs van de SL-5300.

Als ik voor dezelfde prijs moet kiezen tussen een DP-300F of een nette, helemaal goed werkende SL-5300 dan kies ik zonder enige twijfel de laatste. Maar als je niet goed kan beoordelen of de speler goed werkt / de verkoper niet 100% vertrouwt op zijn woord dan is het niet gek om voor de DP-300F te kiezen.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 11-11-2020 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
Dank je voor het uitgebreide verhaal Cap, Bettys Vintage had ik al gezien op marktplaats en ik vind die aan de hoge kant met de prijzen. Een Vintage platenspeler zal ik voor 80% zeker weer naar mijn monteur brengen die mijn Thorens 160 ook weer in orde heeft gemaakt dus dat neem ik zeker in de prijs mee.

Mooi dat ik weer wat type nummers erbij heb en dei Kenwood en de SL-5300 ga ik zeker wat informatie over op zoeken, een belangrijk deel is ook het uiterlijk van de speler(dochter van 17)

Het wordt een kado voor kerst dus ik kan altijd nog terg vallen op de Denon DP-300f, maar een mooie 100% goed werkende vintage heeft zeker de voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Besef wel dat vol automaten altijd eerder kapot kunnen gaan dat handmatige spelers... Mijn Thorens TD-318 en Thorens TD-280 exclusiv stoppen allebei op het einde van de plaat met spelen, de arm komt omhoog en that's it, die keert niet terug naar z'n arm steun en dat vindt ik helemaal niet erg...

Daar kan dus weinig kapot aan gaan...
Toegegeven: Technics heeft degelijke spelers, maar ik was onlangs met mijn Technics SL-1710 bij Albepro en hij was van de vol automaten van dat merk niet gecharmeerd, evenals de half automaten (zoals mijn SL-1710)...

Zijn opmerking was: "Als ze werken is het mooi, maar zodra ze defect zijn is het meestal klaar en lastig te repareren omdat er vaak plastic onderdelen kapot gaan... Nee, geef mij maar handmatige spelers daar kan bijna niets aan stuk.."

Of te wel: wat er niet aan of op zit, kan ook niet kapot... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
Daarom ook een td160 voor mijzelf, maar mijn dochter wil graag een platenspeler en liever niet de naald op de plaat zetten. Dus opzoek naar een probleem vrij exemplaar en anders de Denon met twee jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:59
Eens met @rcor, vintage automaten zijn best kwetsbaar. Mijn werkkamer speler is momenteel een NEC AUP-8300e, ook een volautomaat. Prima speler die uitstekend werkt maar het automaat gedeelte is wat twijfelachtig. Plastic tandwieltjes, een extra motortje voor de aandrijving. Ik heb 'm opnieuw gesmeerd dus het loopt weer redelijk soepel (het ging eerder niet altijd goed, onbedoelde repeat ;) maar die motortjes gaan weleens stuk. Plastic wordt broos dus die tandwieltjes zijn kwetsbaar en kunnen nog weleens breken.

Autostop is wel handig maar ook veel minder complex en er kan minder aan kapot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Bestla schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:30:

De radio zender waar het concert op uitgezonden is, waar vervolgens een on-officiële release op vinyl van gemaakt is. En dat legaal want het was ooit een public broadcast en dan mag het vrij gekopieerd en gepubliceerd worden in bepaalde landen.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou een mooi verhaal van Albepro maar hij scheert wel veel over één kam hoor. Op zich niet verwonderlijk, die komt uit de DJ hoek en is manuele SL-1200's gewend en zich veel later pas (en veel later dan ik ;)) een beetje bezig gaan houden met andere platenspelers.

Ik zie het toch anders, als reparateur heb ik zoveel Technics platenspelers onderhanden genomen. De ouderwetse mechanische Technics volautomaten van pre 1980 gaan wat de onderdelen betreft echt niet stuk hoor, dat is gewoon een kwestie van gedroogd vet na 40+ jaar. Mag dat een keertje? En dat is absoluut niet lastig te repareren ook, en al helemaal niet voor iemand die zich professioneel reparateur noemt.

Bruut geweld krijgt uiteraard alles stuk, maar daar hebben we het niet over, dat lukt je ook bij een manuele speler. :P

De top of the line auto MK2 versies is een wat ander verhaal, daar zitten kleine plastic hevels (SL-1300 MK2) of tandwieltjes (SL-1600MK2) in die inderdaad kunnen breken. Maar ook dat is (met de betere materialen van heden ten dage permanent) te repareren, ookal is dat zeker geen beginnerswerk.

Uiteraard blijft het zo: hoe meer onderdelen erin zitten hoe meer potentieel stuk kan gaan, maar bij een goede automaat die een keer goed onderhoud gehad heeft is die kans gewoon heel erg klein. Net als eerdergenoemde nieuwe DP-300F, ook een automaat. Hoeveel klachten zijn daar nu helemaal over binnengekomen de afgelopen 10 jaar?

Het is net zoals bij een moderne auto ten opzichte van een bare bones auto met alleen een stuur, rem en gaspedaal. Uiteraard zitten er meer onderdelen op die stuk kunnen gaan, maar dat betekent echt niet dat een moderne auto met meer snufjes onbetrouwbaar hoeft te zijn.

Ja, er is zat jaren 80 automatenbrol met goedkope motortjes, snaren, en veel plastic tandwieltjes en andere onderdelen, en ja die gaan gemakkelijker stuk. Maar alles over een kam scheren is niet zinnig.

Vergelijk het met een Thorens TD-160. Geheel manuele speler... die ook allerlei onderhouds gerelateerde kwaaltjes kan hebben: we beginnen met de snaar, dan de pulley, (smering / slijtage van) het motortje, en wat dacht je van (afstelling / demping van) de vering, ook bepaald geen vanzelfsprekendheid. Maar met onderhoud kan je hem weer perfect werkend krijgen zodat je vele jaren lang weer plezier van het ding kan hebben. Daarom wordt het toch als een betrouwbare speler gezien. Dat is met een klassieke Technics van eind jaren 70 niet anders, of die nu (semi-)auto is of niet. Alleen is het bij een niet geveerde Technics automaat met niet kapot te krijgen DD motor aantoonbaar simpeler dan bij die eigenlijk complexere Thorens met zijn zoemende borstelmotortje en geveerde subchassis. ;)

Ik kan me de gedachte "ik wil geen gedoe dus ik wil een zo simpel mogelijke speler (/ automobiel / computer / tv etc)" best voorstellen hoor, maar dat heeft meer met een persoonlijke voorkeur / uitgangspunt te maken dan met dat een andere speler (automobiel) per definitie onbetrouwbaarder is.
remanus schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:53:
Dank je voor het uitgebreide verhaal Cap, Bettys Vintage had ik al gezien op marktplaats en ik vind die aan de hoge kant met de prijzen. Een Vintage platenspeler zal ik voor 80% zeker weer naar mijn monteur brengen die mijn Thorens 160 ook weer in orde heeft gemaakt dus dat neem ik zeker in de prijs mee.
Als de SL-5300 aantoonbaar gereviseerd is, helemaal perfect werkend én met een garantie dan zou ik 150 a 200 euro best acceptabel vinden. Maar dat moet dan wel echt zo zijn.

[ Voor 49% gewijzigd door Cap op 11-11-2020 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:18
Voor mij was de Denon DP300F vorig jaar als (her) instapper een nobrainer voor €179 euries en nu is hij bijna honderd euro duurder, dat is wel jammer, maar dat zegt wel genoeg hoe populaire die eigenlijk is.
Ik heb er wel heel snel een AT-VM95E op gezet en dat is merkbaar beter.. :)

Over al die plastic tandwieltjes maar ik me geen zorgen, zo groot is die belasting nu ook weer niet.
Het grootste gevaar is nog altijd diegene met twee linker handen in bezit van een schroevendraaier.

Maar met de huidige prijsstelling zou ik waarschijnlijk nu toch eerder naar een goede klassieker kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remanus
Cap schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:14:

Als de SL-5300 aantoonbaar gereviseerd is, helemaal perfect werkend én met een garantie dan zou ik 150 a 200 euro best acceptabel vinden. Maar dat moet dan wel echt zo zijn.
Ik heb een lijst gemaakt met automatische technics spelers en op marktplaats wat boden gedaan. Nog bedankt voor het advies Cap. En nu hopen dat ik geen reperateur nodig ga hebben,want de informatie over onderhoud op marktplaats neem ik maar met een korreltje zout.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VikeeVeekie
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22-06 12:53
rcor schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:21:
[...]

Zijn opmerking was: "Als ze werken is het mooi, maar zodra ze defect zijn is het meestal klaar en lastig te repareren omdat er vaak plastic onderdelen kapot gaan... Nee, geef mij maar handmatige spelers daar kan bijna niets aan stuk.."

Of te wel: wat er niet aan of op zit, kan ook niet kapot... ;)
Laat dat toevallig ook echt iets zijn wat ik hem inderdaad zie zeggen. Ik werkte voor zijn broer tot 2 jaar geleden en was ik bij hem ook een paar keer over de vloer geweest om te helpen als hij IT vragen had. Dat was ruim voor ik met platenspelers had begonnen maar zelfs dan kon ik duidelijk zien dat hij toch echt passie voor zijn werk heeft.

Ach ja dat terzijde, hier ben ik nog altijd blij met m'n SL-D2 en nog steeds langzaam maar zeker mijn collectie aan het uitbreiden. Ik heb zo even geen foto's, maar intussen is er een derde album van Phil Collins bijgekomen (No Jacket Required), Chuck Berry Live at Fillmore Auditorium en Don't Look Back van Boston. Toch echt knallers van platen die je alleen voluit kan genieten op fatsoenlijke apparatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
VikeeVeekie schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:42:
[...]

Laat dat toevallig ook echt iets zijn wat ik hem inderdaad zie zeggen. Ik werkte voor zijn broer tot 2 jaar geleden en was ik bij hem ook een paar keer over de vloer geweest om te helpen als hij IT vragen had. Dat was ruim voor ik met platenspelers had begonnen maar zelfs dan kon ik duidelijk zien dat hij toch echt passie voor zijn werk heeft.

Ach ja dat terzijde, hier ben ik nog altijd blij met m'n SL-D2 en nog steeds langzaam maar zeker mijn collectie aan het uitbreiden. Ik heb zo even geen foto's, maar intussen is er een derde album van Phil Collins bijgekomen (No Jacket Required), Chuck Berry Live at Fillmore Auditorium en Don't Look Back van Boston. Toch echt knallers van platen die je alleen voluit kan genieten op fatsoenlijke apparatuur.
Het gaat nog even duren voor mij, alvorens ik mijn Technics SL-1710 weer terug heb, daar ik toch 2,5 tot 3 maanden mag wachten door drukte bij hem qua reparaties...

Maar dan heb ik ook wat:
- Volledige recap (alle condensators vernieuwd)
- Daar waar nodig opnieuw gesmeerd
- Nieuwe tulpkabels met verse aarde draad die lang genoeg is (want de aarde draad die er nu op zit is echt heel kort)
- Arm lift wordt nagekeken daar deze wel wat beter mag worden (de naald ging volgens hem behoorlijk vlot naar beneden, niet het ergste wat hij ooit had gezien, maar zo hoort het ook niet)

Wordt een leuke deugdelijke speler waar ik jarenlang plezier van ga hebben.... ;)

Wel grappig om te horen destijds toen ik er was dat hij de zilverkleurige variant (de SL-1700) nog nieuw in de doos heeft staan (NOS)... :9~

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:59
Ter illustratie, dit is m'n NEC, het rood omcirkelde deel is het automaat mechanisme:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ZqlzZZ_jYw7MbcztdSwuwQrdBw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/N2omZe2yHWgfrOqrTabvDw0c.jpg?f=user_large

Motortje, wormwiel, tandwiel en groot tandwiel / gear. Het gaat niet snel stuk maar áls er iets stuk gaat dan is het lastig te maken, die tandwieltjes zijn niet zo makkelijk meer te vinden..

Maar als het goed werkt is het wel erg makkelijk. Nu met thuiswerken hoef ik me alleen maar om te draaien, plaatje opleggen, play knop indrukken en gaan 8)

Overigens heb ik deze echt gekocht vanwege de looks - knopjes en ledjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-gI31gq3pM4g_h4HvC2mJHQYBj8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ON0bBo374DIJbWZnlJ80Fdbr.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R0yJfyJY9cUlgmuNRkHFxdTqLJs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rfBbLDpewfuQVgLiY6EtDqL1.jpg?f=user_large

Kwam als koopje voorbij praktisch om de hoek en als *defect* omdat de rca stekkertjes afgeknipt waren. Das natuurlijk makkelijk op te lossen en nadat ik dat had gedaan bleek het ook nog eens een erg fijne speler te zijn, met 10kg ook lekker zwaar. M'n Dual heb ik dan ook naar meegenomen naar kantoor, kunnen we daar ook lekker plaatjes draaien ;)

[ Voor 7% gewijzigd door cmndr_adama op 12-11-2020 00:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
cmndr_adama schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:57:
Ter illustratie, dit is m'n NEC, het rood omcirkelde deel is het automaat mechanisme:

[Afbeelding]

Motortje, wormwiel, tandwiel en groot tandwiel / gear. Het gaat niet snel stuk maar áls er iets stuk gaat dan is het lastig te maken, die tandwieltjes zijn niet zo makkelijk meer te vinden..

Maar als het goed werkt is het wel erg makkelijk. Nu met thuiswerken hoef ik me alleen maar om te draaien, plaatje opleggen, play knop indrukken en gaan 8)

Overigens heb ik deze echt gekocht vanwege de looks - knopjes en ledjes:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Kwam als koopje voorbij praktisch om de hoek en als *defect* omdat de rca stekkertjes afgeknipt waren. Das natuurlijk makkelijk op te lossen en nadat ik dat had gedaan bleek het ook nog eens een erg fijne speler te zijn, met 10kg ook lekker zwaar. M'n Dual heb ik dan ook naar meegenomen naar kantoor, kunnen we daar ook lekker plaatjes draaien ;)
Mooie speler cmdr_adama! Eentje in de category onbekend, maakt onbemind... Dus dat heeft je qua aanschaf prijs zeker meegeholpen... Trouwens, zie ik als element een Audio Technica AT95ex afgemonteerd zitten? Zo ja, goede keus: prima element...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cap schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:42:
Andere opties:

Een Kenwood KD-2055. Geen direct drive maar een snaar aangedreven speler, maar wel een heel zwaar uitgevoerde met een kunstgranieten basis. Kort door de bocht: zwaar.= goed in draaitafelland. ;)
Dit gaat niet altijd op... Van bekende merken klopt dit meestal wel... Maar ik heb een McCrypt DJ-2650b gehad van rond de €100,- nieuw en die woog toch echt 10KG, maar totaal niet om de speler goede demping te kunnen geven (sterker nog: het was een galm bak van plastic)... Toen ik 'm eenmaal open had om 'm na te kijken bleek er gewoon een dikke ijzeren plaat op de bodem te zitten zodat hij stevig zou bleven staan...

Maar in het geval van deze Kenwood is dat gelukkig zeker niet het geval en helpt het graniet echt mee aan een betere basis van de speler...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:29

Toshirou

Vinyl Surfer

Voor de Jazz liefhebbers onder ons, Zavvi heeft een bundle deal lopen waarbij je in een mystery box 10 albums krijgt voor €55,-.

Ik dacht de gok te wagen met de kans op onofficiële releases zoals WaxTime of DOL te krijgen, maar nee... Allemaal officiële albums van Verve, BlueNote en Columbia! Echt voor mij de beste aankoop van het jaar (qua vinyl tenminste :D)

Wat er in mijn pakket zat:
- Stan Getz & Joao Gilberto - Getz/Gilberto
- Cannonball Adderley - Somethin' Else
- Wayne Shorter - Speak no Evil
- Dexter Gordon - GO!
- Ella & Louis
- McCoy Tyner - The Real McCoy
- Charlie Mingus - Mingus Ah Um
- Duke Ellington - Money Jungle
- Eric Dolphy - Out to Lunch
- Ray Brown / Milton Jackson - Much in Common

( Foto's volgen vanavond ;) )

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:19
Toshirou schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:27:
Voor de Jazz liefhebbers onder ons, Zavvi heeft een bundle deal lopen waarbij je in een mystery box 10 albums krijgt voor €55,-.

Ik dacht de gok te wagen met de kans op onofficiële releases zoals WaxTime of DOL te krijgen, maar nee... Allemaal officiële albums van Verve, BlueNote en Columbia! Echt voor mij de beste aankoop van het jaar :D

- Dexter Gordon - GO!
- Ella & Louis

Dank voor de tip, ik heb hem ook besteld. Toevallig een paar weken terug voor het eerst wat jazz gekocht en dit lijkt een mooie kans me voor weinig nog wat verder in die hoek te verdiepen.

Mijn eerdere (2e hands) jazz aankopen:

Stan Getz / Charlie Byrd - Jazz Samba
Stan Getz - The Master
Miles Davis - Sketches Of Spain
Eric Dolphy - Last Date
Stan Getz Quartet - Live At The Village Vanguard

Dolphy gaat mijn pet nog een beetje te boven, de eerste 3 luister ik vooralsnog het meest.

Dave Brubeck - Time out
Miles Davis - Ascenseur Pour L'Echafaud
Miles Davis - Kind of blue
John Coltrane - Blue train

Heb ik trouwens ook, maar dan op cd O-) Daarvan zijn de eerste 2 denk ik mijn favorieten

[ Voor 18% gewijzigd door Charly op 12-11-2020 09:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
cmndr_adama schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:57:

[Afbeelding]

Ik maak me geen zorgen. Dat tandwiel is zo groot uitgevoerd, dat gaat echt niet zomaar stuk. Dan moet je heel erg je best doen met aangekoekt vet en terwijl de motor draait de arm fysiek blokkeren of zo. Door de grote overbrenging (grote diameter) worden de krachten netjes verdeeld over veel tandjes, ook het wormwiel heeft het dan niet zwaar. Overigens is dit tegenwoordig allemaal te 3D-printen ook. :)

Motortje: dat motortje maakt weinig uren omdat ie per plaat slechts heel kort draait, dus de koolborstels zullen niet snel slijten. Een drupje naaimachineolie aan de uiteinden van het asje kan na zoveel jaar natuurlijk geen kwaad.

Als die stuk gaat dan geldt die zorg net zo goed voor de aandrijfmotortjes van de o zo handmatige Thorens spelers stuk want die werken (itt de borstelloze direct drive motoren) volgens hetzelfde principe. Verschil is dan wel dat je dan met de Thorens helemaal geen plaat meer kan draaien en met deze NEC wel, handmatig. Want die direct drive motor slijt echt niet. :P

Terug naar die tandwieloverbrenging. De bekende tangentiale serie van Technics, SL-10, SL-15, SL-7, SL-QL1, SL-DL1 etc, imiddels 40 jaar oud, hebben allemaal dit soort constructies voor de armbeweging. Er zijn er zeer veel van gemaakt maar kapotte tandwielen / wormwielen / motortjes behoort niet tot de klachten (een incident ongetwijfeld daar gelaten). En dat terwijl deze motortjes veel meer draaiuren maken omdat ze tijdens het afspelen de arm continu over de plaat verplaatsen.

De klacht bij deze spelers is steeds dat de arm zich niet verplaatst tot het einde van de plaat. Dat heeft 2 redenen: 1 het snaarte is uitgelubberd (u herkent de klachten van bij de snaar aangedreven platenspelers ;)), 2, daar is ie weer: het vet is opgedroogd. En zelfs met dat opgedroogde vet en een tevergeefs draaiend motortje gaat die laatste nog niet stuk, met dank aan de slippende snaar. ;)

Afbeeldingslocatie: https://i62.servimg.com/u/f62/11/62/66/32/sl7_0010.jpg

Wat is dus echt belangrijk: oud vet verwijderen en invetten met het juist vet (dat de nylon tandwielen niet aantast).

Hier een voorbeeld waar het wél kwaad kan: de (verder oerdegelijke en goede) Technics SL-1600MK2. De arm wordt daar ook aangedreven door een motortje, snaar + tandwieloverbrenging. Ook hier zie je een wormwiel groot tandwiel en, wel een probleem: een klein tandwieltje. Met het wormwiel en grote tandwiel zijn nooit problemen, maar op het kleine tandwiel ontstaat in de loop der jaren een scheurtje, geholpen door het stroef lopen wegens ingedroogd vet. Uiteraard zijn hier (al dan niet 3D geprinte) vervangers voor beschikbaar (2e foto). Zolang het tandwiel nog niet gebroken is werkt overigens opschuren en dan een flinke dot epoxy erop ook om het tandwiel preventief te versterken. En uiteraard: 40 jaar oud vet verwijderen en het juiste nieuwe vet erop. ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.vinylengine.com/turntable_forum/download/file.php?id=76590&sid=59ad8a2b9258cda6f040e6ae70ce1219&mode=view

Afbeeldingslocatie: https://www.picclickimg.com/00/s/OTkwWDg5MQ==/z/uIgAAOSwF8Fb~Wu9/$/Technics-SL-1600MK2-SL-1700MK2-SL-D33-_1.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 12-11-2020 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-05 11:49
Je hebt tegenwoordig ook online verkopers van losse tandwielen. Ik had er laatst een van ebay besteld voor een Philips boombox. Als ze daarvoor al tandwielen maken, zullen ze die voor populaire Technics draaitafels ook wel hebben. Zal inderdaad spul uit een 3D printer zijn, maar zolang ze goed werken maakt dat natuurlijk niet uit.
Absoluut, de huidige 3D-geprinte materialen zijn vaak zelfs sterker dan de originele.

Ik ga nog even verder. Hieronder respectievelijk de Technics SL-1610, SL-5300 en SL-Q3 volautomaten. De overeenkomst is overduidelijk. ;)

Dat overgedimensioneerde tandwiel dat verantwoordelijk is voor de zijwaartse beweging van de arm krijg je echt niet stuk. Ook het gekoppelde tandwiel onderaan de as van de draaitafel gaat nooit stuk, ook daar is er flink veel materiaal gebruikt om breken te voorkomen.

De rest van de witte nylon onderdelen is ook allemaal erg stevig en dik uitgevoerd en krijgt wat krachten betreft ook niet veel te verduren, 40 jaar uitgehard vet uitgezonderd. ;) Maar ook daar heb ik nog nooit een defect aan gezien bij mijn reparaties. Wel... het wordt saai, schoonmaken, invetten, eventueel wat afstellen...

Bottom line is dat het gewoon een goed uitgedacht mechanisme is met het juiste materiaal op de juiste plek. Betrouwbaarheid krijg je door een goed ontwerp en het juiste materiaalgebruik.

Ja, in de bezuinigingsronde van veel (goedkopere) latere jaren 80 spelers van een aantal merken was het allemaal een stuk zuiniger uitgevoerd en gaat het stuk, maar hier....

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/V7iJclY.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/r2NUwBd.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/Zi6OAsw.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 12-11-2020 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rcor schreef op donderdag 12 november 2020 @ 06:58:
[...]

Dit gaat niet altijd op... Van bekende merken klopt dit meestal wel... Maar ik heb een McCrypt DJ-2650b gehad van rond de €100,- nieuw en die woog toch echt 10KG, maar totaal niet om de speler goede demping te kunnen geven (sterker nog: het was een galm bak van plastic)... Toen ik 'm eenmaal open had om 'm na te kijken bleek er gewoon een dikke ijzeren plaat op de bodem te zitten zodat hij stevig zou bleven staan...

Maar in het geval van deze Kenwood is dat gelukkig zeker niet het geval en helpt het graniet echt mee aan een betere basis van de speler...
Daarom zeg ik ook "kort door de bocht". :P

De oorzaak laat zich in dit geval raden: dubieus merk "McCrypt", budget DJ spul... :P kan overigens best goed zijn dat ie verder betrouwbaar was, er zit waarschijnlijk een direct drive motor in en die gaan dus eigenlijk niet stuk. Maar inderdaad, van een jaren 80 Kenwood, Technics, Denon, Thorens, Dual etc, "echte" merken dus :P, kan je in de basis toch zeggen dat zwaar een goed teken is.
Cap schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:51:
[...]

Daarom zeg ik ook "kort door de bocht". :P

De oorzaak laat zich in dit geval raden: dubieus merk "McCrypt", budget DJ spul... :P kan overigens best goed zijn dat ie verder betrouwbaar was, er zit waarschijnlijk een direct drive motor in en die gaan dus eigenlijk niet stuk. Maar inderdaad, van een jaren 80 Kenwood, Technics, Denon, Thorens, Dual etc, "echte" merken dus :P, kan je in de basis toch zeggen dat zwaar een goed teken is.
Dit merk is niet helemaal dubieus: het is / was het huismerk van Conrad... De speler die ik had was snaar aangedreven, maar de snaar bleek aardig op te zijn op het einde... Toen ik de snelheid wilde bij regelen van de 33 toeren ging het mis: die potmeter was van het goedkoopste soort en ging direct stuk, terwijl ik amper wat gedaan had...

Ik wilde eigenlijk toen al wat beters en het project van de Hitachi HT-R10 ging ook niet lekker, een vol automaat vol problemen die ik uiteindelijk weg heb gedaan...

Toen uiteindelijk een Thorens TD-318MKI gekocht, via dr. Thorens onderhoud gegeven en daar heb ik sindsdien dagelijks veel plezier van... ;) :)

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Net besteld, ben heel benieuwd!

Ben in principe niet van het nieuwe vinyl kopen, maar voor zo'n deal maak ik een uitzondering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@rcor Haha, je zou misschien beter verwachten / hopen van Conrad maar een echt merk is het gewoon niet. Een snaar aangedreven DJ speler met een plaat erin om hem wat zwaarder te maken, een goedkope potmeter, brol vind ik dat dan toch echt. Conrad heeft wel meer budget fantasiemerken voor apparaten en onderdelen. Kostenbesparing is daarbij natuurlijk het toverwoord. Bij eenvoudige onderdelen kan dat niet zoveel kwaad, maar als er een heel apparaat van gemaakt moet worden... ik blijf ervan weg. :P

Een Thorens die onderhoud gehad heeft daar heb je buiten de snaar en het nogal foutgevoelige wisselen van 33/45 toeren geen omkijken naar, dat is geen vergelijk met een Conrad huismerk spelertje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remanus
Een Technics SL-5300 op marktplaats gekocht bij Jan uit Delden. Vond deze toch mooier dan de 1600 en Volgens de specificaties was er niet veel verschil. Deze zou helemaal nagekeken moeten zijn en dus zonder zorgen. Een mooi kerst kado, nu alleen nog een phone pre-ampje zoeken en klaar.
Jan uit Delden heeft inderdaad een mannetje dat apparaten nakijkt. Hopelijk is dat bij deze ook gebeurd. Verkoopt veel mooi spul tegen i.h.a. niet de meest onredelijke prijzen. Heb je nog garantie gekregen?

https://link.marktplaats.nl/m1621394560

Wat ik me nou afvraag, is het dezelfde als deze?

https://www.facebook.com/audiowinkel/reviews
http://www.deaudiowinkel.nl

[ Voor 36% gewijzigd door Cap op 12-11-2020 10:56 ]

• remanus
Dat is hem inderdaad, ik had er meer vertrouwen in als in die van betty. En dat was maar een stukje rijden geweest.

De berichten uitwisseling geeft mij het gevoel mocht er iets zijn dat het dan wel opgelost wordt, dat is voor mij voldoende. Hij zegt dat deze volledig gereserviced is en als ik jou en andere hoor over de degelijkheid van de sl-5300 denk ik dat het een goede keuze is. Nu hopen dat hij er zo goed uit ziet als op de foto's.

Ik denk dat hetzelfde is maar kan het niet met 100% zekerheid zeggen. Ik begreep uit de chat wel dat hij ook meer aan te bieden had dan op Marktplaats stond en nergens opdringerig.

Alleen nog eens kijken of de line kabel vervangen zal worden en of dit goed te doen is. De Thorens is echt zeer eenvoudig om wat aan te doen.

[ Voor 27% gewijzigd door remanus op 12-11-2020 11:03 ]

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-06 23:18
Hoi! Vorige week de zolder opgeruimd bij mijn schoonouders en daar kwam een stapel vinyl naar boven dat me wel aanstaat (rockplaten vooral, Status Quo, Eagles, Santana...). Nu ben ik aan het kijken naar een goedkope 2e hands platenspeler om eens te kijken of ik het ook echt wat vindt.

Ik heb er 2 op het oog:
- Audio Technica AT-LP60-USB van €80,-
- Akai AP-D210 van €50,-

Of zit hier nog iets tussen wat goed genoeg zou kunnen zijn:
https://www.usedproductssittard.nl/search/platenspeler/

Welke van deze zou een betere koop zijn volgens jullie?

Ik heb een Skytronic versterker in mijn kast staan, dus een speler met versterker is niet noodzakelijk denk ik dan.
Thanks!

[ Voor 20% gewijzigd door RobNemoo op 12-11-2020 11:22 ]

• Vintage1967
Kijk, dat het druk is bij PostNL geloof ik graag. Maar om dan vervolgens vrolijk te melden dat het pakket binnen drie dagen wordt bezorgd, is toch wel triest :F . Als dat waar is, doen ze er een week over! Als je weet dat PostNL zo'n beetje de duurste bezorger binnen Europa is, mag je toch wel iets meer verwachten dan dit........ Afijn, het therapeutisch wassen van een aantal LP's en het beluisteren er van zal moeten wachten. Het vergelijken van de MFSL-persing van Crime Of The Century met de reguliere persing daarmee dus ook ...... helaas :'( .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Kon het niet laten, stond voor een heel zacht prijsje op Marktplaats. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HDF-SJJxf-Zbm3sssLUhtXc3204=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lH5jCgaaqZMoOvQXyeY1iLZv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door BenEco op 12-11-2020 13:23 ]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230, ThuisBatterij: SigenStor 17kW + 32kWh.

RobNemoo schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:19:

Ik heb er 2 op het oog:
- Akai AP-D210 van €50,-

Zeker niet die Audio Technica. Van degene die bij UP Sittard staan is die AKAI AP-D210 inderdaad de beste keus, eventueel de wat klassiekere AKAI AP-B21. Voordeel is dat deze wat zwaarder gebouwd is en een klassieke, wat zwaardere arm heeft. Aandachtspunt is dat het een belt drive speler is, dat betekent dat je mogelijk de aandrijfsnaar moet vervangen als dat recent niet gebeurd is, want die lubberen na een aantal jaar uit en dan loopt de speler niet meer goed op snelheid. Ik acht de kans niet zo groot dat ze dit gedaan hebben bij Used Products maar je kan het ze vragen. En meer kans op een zoemend aandrijfmotortje dan bij een direct drive speler.
Ik heb een Skytronic versterker in mijn kast staan, dus een speler met versterker is niet noodzakelijk denk ik dan.
Thanks!
Dat is een budget merk versterker maar dat zegt nog weinig over of je nog iets nodig hebt. Je hebt namelijk een versterker met een PHONO ingang nodig óf een extra kastje bij je versterker, dat heet een phono voorversterker of phono pre. Zonder dit hoor je weinig behalve wat zachte hoge tonen. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 12-11-2020 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobNemoo schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:19:
Hoi! Vorige week de zolder opgeruimd bij mijn schoonouders en daar kwam een stapel vinyl naar boven dat me wel aanstaat (rockplaten vooral, Status Quo, Eagles, Santana...). Nu ben ik aan het kijken naar een goedkope 2e hands platenspeler om eens te kijken of ik het ook echt wat vindt.

Ik heb er 2 op het oog:
- Akai AP-D210 van €50,-

Thanks!
Ook ik zeg: ga voor de Akai AP-D210. Dat is een no-nonsense direct drive platen speler (geen geklooi met snaren die versleten zijn) die wonderbaarlijk goed is (ik heb hem ook gehad)... Voor 50 euro koop je die speler zeker. Tip: monteer er een Audio Technica AT95e of Audio Technica AT-VM95e element op en spelen maar!

remanus schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:59:

Hij zegt dat deze volledig gereserviced is en als ik jou en andere hoor over de degelijkheid van de sl-5300 denk ik dat het een goede keuze is. Nu hopen dat hij er zo goed uit ziet als op de foto's.

Alleen nog eens kijken of de line kabel vervangen zal worden en of dit goed te doen is. De Thorens is echt zeer eenvoudig om wat aan te doen.
De stofkap heeft meestal het meeste te lijden, dit kan je met een poetslap, Commandant 3 (groene blik) en veel poetsgeduld en -inspanning :P weer heel mooi toonbaar maken, dan heb je weer een heldere kap. Wel eerst verwijderen van de speler voordat je begint en op een goed vlakke ondergrond leggen, want je wil de tere lipjes niet kapotmaken.

Op zich is de kabel vervangen gemakkelijk als je een soldeerbout en kruiskop schroevendraaier hebt: plateau eraf halen, headshell ook, arm vastzetten en de speler met stofkap op zijn kop op een zachte doek leggen. Dan de onderkant eraf schroeven, de blikken afscherming even wegbuigen en hup, je soldeert de kabel zo los.

Maar als de kanalen het gewoon doen hoef je de kabel in principe niet te vervangen. De standaard kabel ziet er misschien niet flashy uit maar is bij deze speler in orde. Bouwjaar 1978/79, dat is nog net voor de oliecrisis toen de besparingswoede zijn intrede deed bij de fabrikanten. Je kan de plugjes even afnemen met iets als wd40 en alcohol, dat het goed contact maakt is het belangrijkste.

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 12-11-2020 13:49 ]

• RobNemoo
Cap schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:34:
[...]

Zeker niet die Audio Technica. Van degene die bij UP Sittard staan is die AKAI AP-D210 inderdaad de beste keus, eventueel de wat klassiekere AKAI AP-B21. Voordeel is dat deze wat zwaarder gebouwd is en een klassieke, wat zwaardere arm heeft. Aandachtspunt is dat het een belt drive speler is, dat betekent dat je mogelijk de aandrijfsnaar moet vervangen als dat recent niet gebeurd is, want die lubberen na een aantal jaar uit en dan loopt de speler niet meer goed op snelheid. Ik acht de kans niet zo groot dat ze dit gedaan hebben bij Used Products maar je kan het ze vragen. En meer kans op een zoemend aandrijfmotortje dan bij een direct drive speler.

[...]

Dat is een budget merk versterker maar dat zegt nog weinig over of je nog iets nodig hebt. Je hebt namelijk een versterker met een PHONO ingang nodig óf een extra kastje bij je versterker, dat heet een phono voorversterker of phono pre. Zonder dit hoor je weinig behalve wat zachte hoge tonen. ;)
rcor schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:43:
[...]

Ook ik zeg: ga voor de Akai AP-D210. Dat is een no-nonsense direct drive platen speler (geen geklooi met snaren die versleten zijn) die wonderbaarlijk goed is (ik heb hem ook gehad)... Voor 50 euro koop je die speler zeker. Tip: monteer er een Audio Technica AT95e of Audio Technica AT-VM95e element op en spelen maar!
Bedankt voor het advies, de Akai AP-D210 wordt het. Deze heeft dus geen pre-amp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee, die hebben vintage platenspelers niet. Maar het nieuwerwetsere "USB" aanbod is brol, niet kopen. Zit er geen PHONO ingang (voorversterker) in je versterker ingebouwd dan heb je dus een phono pre nodig.

• RobNemoo
Thanks, ik ga morgen kijken.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:07
Hoe zou zo iets nou zijn vergeleken met een NAD PP2? Want ik vraag me af waarom je deze voorstelt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charly
maartend schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:46:
[...]

Hoe zou zo iets nou zijn vergeleken met een NAD PP2? Want ik vraag me af waarom je deze voorstelt
Ik denk omdat ze best acceptabel klinken, makkelijk verkrijgbaar en dirt cheap zijn? Ik gebruik er zelf een op in mn studeerkamer en voor een beetje casual plaatjes luisteren voldoet ie imo echt prima.

In mijn herinnering zaten die NAD's in de zelfde prijscategorie als mijn Cambridge Audio pre en dan heb je het al snel over het dubbele bedrag voor een 2e hands... Maar ik kan me vergissen.

[ Voor 18% gewijzigd door Charly op 12-11-2020 17:09 ]

• maartend
Charly schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:07:
[...]

Ik denk omdat ze best acceptabel klinken, makkelijk verkrijgbaar en dirt cheap zijn? Ik gebruik er zelf een op in mn studeerkamer en voor een beetje casual plaatjes luisteren voldoet ie imo echt prima.

In mijn herinnering zaten die NAD's in de zelfde prijscategorie als mijn Cambridge Audio pre en dan heb je het al snel over het dubbele bedrag voor een 2e hands... Maar ik kan me vergissen.
Laatste klopt idd. Is idd 2 x duurder, maar was dus heel benieuwd. Jij zegt dus ; die Conrad is leuk voor de casual speler die nog ergens staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
maartend schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:21:
[...]

Laatste klopt idd. Is idd 2 x duurder, maar was dus heel benieuwd. Jij zegt dus ; die Conrad is leuk voor de casual speler die nog ergens staat.
Dat sowieso, maar ik heb hem ook jaren op mn enige set-up gebruikt toen ik nog een arm studentje was.

Ik zou nog wel eens een testje kunnen doen om te kijken of ik verschil kan horen. Misschien wel leuk voor een regenachtige zondagmiddag ofzo. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Charly schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:25:
[...]

Dat sowieso, maar ik heb hem ook jaren op mn enige set-up gebruikt toen ik nog een arm studentje was.

Ik zou nog wel eens een testje kunnen doen om te kijken of ik verschil kan horen. Misschien wel leuk voor een regenachtige zondagmiddag ofzo. :P
Dara ben ik nou eens heel nieuwsgierig naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
maartend schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:46:
[...]

Omdat hij op zoek was naar een goedkope platenspeler om vinyl te proberen en hij dus ook nog een phono pre nodig blijkt te hebben. Deze TC-750 omdat ie goedkoop is en relatief goed. Zoek maar even in dit topic (en de vorige delen) voor meer ervaringen. Hij is ook te koop onder andere merknaampjes o.a. Kónig en TCC. Vaak kost ie 40 a 45 euro maar hier dus net wat meer dan 30 euro.

Een NAD PP2 kost 3x zoveel en is voor MM niet echt veel beter, wat betere condensatoren maar het komt circuit technisch min of meer op hetzelfde neer. Maar op de PP2 zit ook een mogelijkheid voor MC elementen, als je die gaat gebruiken dan is dat een goede reden.

[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 12-11-2020 19:54 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Ik dacht de gok te wagen met de kans op onofficiële releases zoals WaxTime of DOL te krijgen, maar nee... Allemaal officiële albums van Verve, BlueNote en Columbia! Echt voor mij de beste aankoop van het jaar (qua vinyl tenminste :D)

- Dexter Gordon - GO!
- Ella & Louis

Zoals gezegd het beeld bij de tekst 😉
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hENOvEN1cikOwqBGeI87x4UY-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mSm1KZdN7ypmx96WOopS5GCt.jpg?f=fotoalbum_large

De reden dat het Getz/Gilberto album nog in de wrap zit is omdat ik hiervan al de Analog Productions versie bezit.

[ Voor 4% gewijzigd door Toshirou op 12-11-2020 21:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik heb zelf een aantal Musical Fidelity phono preamps ingebruik:
- Musical Fidelity V90-LPS
- Musical Fidelity V-LPSII
- Musical Fidelity V-LPS

Deze zijn echt alle drie klankmatig zeer goed... Ik heb ook een Cambridge Audio Azur 540P gehad, die klonk met het juiste element ook niet slecht...

Wat minder was de TCC TC-720: die klinkt minder goed en was ook een van de goedkoopste van het stel in de categorie waar je minimaal in wil starten als hobbyist... Wel een echte aanrader als je een goedkope microfoon versterker zoekt, want dat zit er ook in en daar is hij wel heel erg goed voor...

Ja en dan heb ik ook nog de cheap-ass 25 euro phono preampjes gehad waar vaak de aarde aansluiting ontbrak... Geen aanraders, tenzij het erom gaat dat er geluid uit komt en het je geen drol interesseert hoe het klinkt... MAAR: geen aarde aansluiting en aarden via de behuizing van die dingen bij een willekeurig schroefje op de behuizing werkt soms wel en vaak niet...

Dus die TCC TC-750 is eigenlijk zo gek nog niet en bied mogelijkheden om te sparen en later andere upgrades te doen die het nog mooier maken (lees: upgraden van het element of de genoemde phono preamps die allemaal stukken duurder en beter zijn dan de TCC TC-750... ;)

[ Voor 15% gewijzigd door rcor op 13-11-2020 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelgh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:28

zwelgh

-**-

Dat is een koele box met zeer goede jazz lp's! Loopt de aktie nog? Ik kon het niet terugvinden op de Zavvi website.
Toshirou schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:50:
[...]

[Afbeelding]

De reden dat het Getz/Gilberto album nog in de wrap zit is omdat ik hiervan al de Analog Productions versie bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

zwelgh schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:55:
Dat is een koele box met zeer goede jazz lp's! Loopt de aktie nog? Ik kon het niet terugvinden op de Zavvi website.

[...]
Nee, de actie is voorbij, helaas. Op website wordt vermeld dat het is uitverkocht :(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-06 09:38
Zo heb je maanden bijna geen nieuwe platen en zo opeens komt er weer van alles binnen.
Ik had deze denk ik ook alweer een 4 -6 maanden in bestelling staan.
Door de huidige Corona crisis worden deze mooie persingen maar sporadisch afgeleverd maar ik heb er weer 2 pareltjes bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2cCvEpkUX9lG7FBc8FoLGix7upM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KW81EtAskXW9vyhAmH8m0Iak.jpg?f=user_large

Beide van de analoge mastertapes en een mastering om echt je vingers bij af te likken.
Verve brengt in deze serie ook prachtige uitvoeringen van de Jazz grootheden uit .. aanraders met een hele grote A

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
Ik was blijkbaar nog net op tijd, kreeg bericht dat mijn zavvi bundel onderweg is! *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Charly op 14-11-2020 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• susse77
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-05 13:11

Dual 1219, Ben ik uitermate over te spreken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-06 10:03
Voor de geinteresseerden: amazon.de heeft weer een 3 voor 2 actie https://www.amazon.de/-/nl/gp/promotion/AJ0PPUZV4N22X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-06 09:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pv03MNUOHN-15isyWu4Dn-DR7dI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4YR9SiwRcN247ne4XBJKZUGq.jpg?f=fotoalbum_large

Even heerlijk genieten van dat mega talent die Steven Wilson toch echt wel is in mijn bescheiden mening

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
susse77 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:27:
[...]

Dual 1219, Ben ik uitermate over te spreken.
Een technics Sl-5300 al gekocht, toch bedankt voor de tip. Geen idee hoe een dual zich verhoudt tegen over een technics.

Wat anders, begin toch wel een beetje klaar te zijn met mijn td160. Nadat hij lang weg is geweest voor een grootte opknapbeurt heb ik nu weer een brom toon. Misschien toch maar eens een recente platenspeler kopen voor beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Zoals eerder gepost, heb ik sinds kort de MFSL-persing van Crime Of The Century. Alles komt overeen met de persing die al op Discogs staat, behalve de inserts :? .

Bij die persing van Discogs zitten andere inserts, met uitzondering van het retourformulier. Dat is identiek.
Een van de inserts bevat The Catalog Of Hi-Fi Super Stars (June 1979) from MFSL 1-001 to MFSL 1-020" terwijl mijn insert bijvoorbeeld MFSL 1-001 tot en met MFSL 1-016 bevat en van December 1978 is.

Is het nou de bedoeling om een nieuwe versie in te gaan voeren of om in de huidige versie toe te voegen dat er ook andere inserts in kunnen zitten? Het is voor mij trouwens zo wel lastig om vast te stellen of er bij mij geen inserts ontbreken,,,,,,,

Advies over het vullen van Discogs is al met al zeer welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSparkels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:41
Toshirou schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:50:
[...]

[Afbeelding]

Tot wanneer liep deze actie?
Ik kan hem op de website (mobiele) niet vinden?

Thx in advance

Laat maar .... Moest nog ff verder scrollen....
Helaas

[ Voor 4% gewijzigd door MrSparkels op 16-11-2020 21:40 . Reden: ff verder scrollen voortaan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-05 11:49
remanus schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:17:
Wat anders, begin toch wel een beetje klaar te zijn met mijn td160. Nadat hij lang weg is geweest voor een grootte opknapbeurt heb ik nu weer een brom toon. Misschien toch maar eens een recente platenspeler kopen voor beneden.
De meest voorkomende reden die ik ken voor een brom in platenspelers is het onbreken van aarding. Heb je die al eens extra gecontroleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
kozue schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:26:
[...]

De meest voorkomende reden die ik ken voor een brom in platenspelers is het onbreken van aarding. Heb je die al eens extra gecontroleerd?
Ik heb zelf destijds al de aarde tweak toegepast en de aarde is natuurlijk aangesloten op mijn phono preamp. Ook rechtstreeks op mijn yamaha phono ingang heb ik een brom. En ook op een setje actieve speakers. Dus het moet wel in de Thorens zitten.

Dus deze week maar weer terug naar waar hij nagekeken is en hopen dat hij goed terug komt.

Ik zou graag de gehele binnen bedrading vervangen, maar vind de kabels aan de dure kant. En ook geen zekerheid of het nut gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
Toshirou schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:57:
[...]

Nee, de actie is voorbij, helaas. Op website wordt vermeld dat het is uitverkocht :(
Die van mij staat nog steeds in bestelling en kan geen verzendinformatie vinden... Hoe lang duurde het bij jou voordat 'ie binnen was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remanus schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:33:
[...]

Ik heb zelf destijds al de aarde tweak toegepast en de aarde is natuurlijk aangesloten op mijn phono preamp. Ook rechtstreeks op mijn yamaha phono ingang heb ik een brom. En ook op een setje actieve speakers. Dus het moet wel in de Thorens zitten.
Dé aarde tweak als in, welke aarde tweak dan precies? :)

Als je zelf de aarding kan veranderen dan kan je de interne bekabeling zelf ook wel vervangen toch. Kort stukje kabel kost bijna niets. Of wil je ook de toonarmbedrading vervangen? En wat is er mis met die paar cm interne draad vind jij?

Side note: Thorens en aardingsproblemen / gerommel. :X

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 18-11-2020 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

TMDC schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:43:
[...]

Die van mij staat nog steeds in bestelling en kan geen verzendinformatie vinden... Hoe lang duurde het bij jou voordat 'ie binnen was?
Ik had het pakket na 4 dagen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
Toshirou schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:50:
[...]

Ik had het pakket na 4 dagen binnen.
De 12e besteld en nog steeds "wordt verwerkt". Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
TMDC schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:56:
[...]

De 12e besteld en nog steeds "wordt verwerkt". Ben benieuwd.
Die 4 dagen is wel snel dan... Ik heb ook de 12e besteld en kreeg 2 dagen later bericht dat ie onderweg was en vanochtend een update dat ze als het goed is vandaag in de post zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remanus
Cap schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:05:
[...]

Dé aarde tweak als in, welke aarde tweak dan precies? :)

Als je zelf de aarding kan veranderen dan kan je de interne bekabeling zelf ook wel vervangen toch. Kort stukje kabel kost bijna niets. Of wil je ook de toonarmbedrading vervangen? En wat is er mis met die paar cm interne draad vind jij?

Side note: Thorens en aardingsproblemen / gerommel. :X
https://audio-creative.nl...orens-td160-platenspeler/ Is wat ik ongeveer gedaan heb. Trouwens geen idee of waar hij laatst nagekeken is het weer origineel heeft gemaakt, misschien toch maar weer eens een keer open maken en zelf kijken.

Ik zat er inderdaad aan te denken om de toonarmbedrading te vervangen. En er zou niks mis moeten zijn met de interne draad die is als het goed is ook helemaal nagelopen en door gemeten. Ik ga hem vrijdag weer terug brengen naar waar hij laatst geweest is en anders toch op zoek naar een betere restaureur.

Wat bedoel je eigenlijk met aardingsproblemen / gerommel. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
Charly schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:03:
[...]
Die 4 dagen is wel snel dan... Ik heb ook de 12e besteld en kreeg 2 dagen later bericht dat ie onderweg was en vanochtend een update dat ze als het goed is vandaag in de post zitten.
Ik zie nu opeens "5-10 werkdagen staan" bij de verzending. Hmpf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Charly
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJDqzaGvd-aRQNqDVAKl8iBkZ4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJiAuyOf4EFVcleixqvGJzw6.jpg?f=fotoalbum_large

En daar zijn ze dan!
Somethin' else meteen maar opgezet, want die zat als enige niet in shrink wrap

[ Voor 8% gewijzigd door Charly op 18-11-2020 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remanus schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:11:
[...]

https://audio-creative.nl...orens-td160-platenspeler/ Is wat ik ongeveer gedaan heb. Trouwens geen idee of waar hij laatst nagekeken is het weer origineel heeft gemaakt, misschien toch maar weer eens een keer open maken en zelf kijken.
Ongeveer. :P ;) Overigens niet per se verkeerd hoor om de massa van de retour naar het chassis te verleggen + aardedraad naar phono pre.

Wat was de reden dat ie nagekeken is, wat werkte er niet goed of moest er veranderd worden?
Ik zat er inderdaad aan te denken om de toonarmbedrading te vervangen. En er zou niks mis moeten zijn met de interne draad die is als het goed is ook helemaal nagelopen en door gemeten. Ik ga hem vrijdag weer terug brengen naar waar hij laatst geweest is en anders toch op zoek naar een betere restaureur.
Heb je het idee dat de bedrading die erin zit iets niet goed doet? Is ie te stug? Is de capaciteit te hoog?
Wie heeft hem onderhouden?
Wat bedoel je eigenlijk met aardingsproblemen / gerommel. :X
Dat men bij Thorens platenspelers, meer dan bij andere platenspelers, nogal eens de neiging heeft onnodig aan de aarding / bedrading te gaan rommelen. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 18-11-2020 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
Cap schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:18:
[...]

Ongeveer. :P ;) Overigens niet per se verkeerd hoor om de massa van de retour naar het chassis te verleggen + aardedraad naar phono pre.

Wat was de reden dat ie nagekeken is, wat werkte er niet goed of moest er veranderd worden?

[...]

Heb je het idee dat de bedrading die erin zit iets niet goed doet? Is ie te stug? Is de capaciteit te hoog?
Wie heeft hem onderhouden?
De reden was dat ik geen geluid meer had aan het linker kanaal en hij een lichte brom had)nu nog steeds dus) En ik wou hem gewoon helemaal nagekeken hebben. DeThorens had ik al, maar wou nu toch echt elke maand een Lp kopen en wat meer met de hobby gaan doen. Dus twijfelde toen al een nieuwe kopen of de Thorens eens helemaal tip top in orde te maken. Ik kreeg toen het advies de TD160 in top staat te laten brengen, want ik zou een aardig bedrag uit moeten geven om een betere platenspeler dan deThorens te kopen.

Ik ga nog niet melden wie hem heeft na gekeken, omdat het op dit moment niet al te positief is. Ik kwam bij hem uit omdat mijn Harman Kardon signature 1.3 daar al stond voor revisie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik zou de toonarmbedrading lekker met rust laten, TENZIJ dat natuurlijk de oorzaak is van het uitgevallen linkerkanaal, maar dat is heel gemakkelijk vast te stellen mbv een simpele multimeter.

Ik begrijp natuurlijk wel dat je dat moet (laten) repareren. In principe kan je met een gerepareerd linker kanaal en een nieuwe snaar erop gewoon weer lekker spelen als er verder geen problemen zijn.

Topstaat is rekbaar. Je kan van alles gaan doen, o.a.

- Je kan het plateaulager reinigen en smeren. Kan geen kwaad mits gedaan met de goede olie (en zonder het lager te beschadigen bij het verwijderen/terugplaatsen :P), maar het is niet altijd per se nodig.
- Het aandrijfmotortje kan nog prima zijn maar het kan ook een beetje meer dan nodig zoemen, een paar druppels olie doet vaak wonderen.
- De vering kan misschien nog beter afgesteld worden zodat plateu / arm zo vertikaal mogelijk veren zonder wiebel, maar A. dat is misschien niet nodig B. dat lukt vaak toch niet helemaal, C. de vraag is in hoeverre je het gaat horen. ;)
- Andere ergernis: het kan goed zijn dat de Thorens niet goed wisselt van 33 naar 45 rpm, een hardnekkig Thorens kwaaltje. Dat kan evt met wat stellen aan de pulley verbeterd worden, maar het blijft vaak een hit or miss kwestie, zeker als de snaar weer wat ouder wordt. En als je bijv alleen maar naar 33 rpm platen luistert zoals verreweg de meesten, wat zou het je dan kunnen schelen?
- De armlagers kunnen om duistere redenen wat teveel speling hebben opgelopen, er kan een poging gedaan worden deze wat strakker te zetten.

Kan, kan, kan, maar het is echt niet per se bij elke speler nodig. Net zoals mods als kekke voetjes, een nieuwe bodemplaat, verlegde aarding, RCA pluggen op de achterkant of zelfs het vervangen van de toonarm bedrading. Het is echt niet allemaal per se beter en kan ook weer voor nieuwe problemen of achteruitgang zorgen.

Je kan nog gaan hobbyen met een indrukwekkend ogende (en hopelijk ook zware/starre) plint en nieuwe stofkap.

Dan kan je ook nog alles glimmend laten poetsen en zelfs complete nieuwe bedieningsplaat, knoppen en merklogo's laten monteren, maar het zal er allemaal niets beter door gaan werken laat staan klinken. ;)

Dus tja, wat is topstaat? :P

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 18-11-2020 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
De plint en losse rca aansluiting had ik al gemaakt, Ik ben handig met hout en ik heb al het gereedschap, dus de plint is goedkoop vervangen. . Simpel soldeerwerk lukt me ook nog wel.

Een nieuwe stofkap gaat er komen als dat ding eindelijk eens in orde is. En dat houdt voor mij in, gewoon goed spelen en geen gezeur. Dus kabeltjes vervangen alleen inderdaad als ze een probleem zijn.

Je weet toevallig niet een goed adres rond Tilburg die mij goed zou kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-06 10:12
Vintage1967 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:59:
[...]

Super dat je het aanbiedt, en gezien mijn recente bestellingen die een redelijk gat in het budget hebben geslagen, ga ik deze nu niet bestellen. Wie weet komt er ooit een re-issue of gaat Discogs uitkomst bieden. Ik verwacht morgen 6 albums die ook de nodige aandacht verdienen >:) .
Zag de plaat net bij verwacht staan op de site van North End, dus hij gaat denk ook de gewone verkoop in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
Oké, dit is toch ook wel apart van Zavvi. Op de 12e de mystery box van 10 (zegge en schrijve 10) LP's gekocht. Ik log net in en ik zie dat het product gewijzigd is naar 6 (zegge en schrijve zes) LP's.

Vind dit toch wel heel dubieus...

Bestelbevestiging:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMwR89HWhS21mXP5IxO-06knzYo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ENowbCr4cULD0fkRqHgdCVek.png?f=user_large

In mijn account:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9cr62D7IhiuTKR1dIburlaBz3Ao=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CysiRtbd4BJzkG1tFJ5oIED2.png?f=user_large

@Charly hoe zit dat bij jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
TMDC schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:35:
Oké, dit is toch ook wel apart van Zavvi. Op de 12e de mystery box van 10 (zegge en schrijve 10) LP's gekocht. Ik log net in en ik zie dat het product gewijzigd is naar 6 (zegge en schrijve zes) LP's.
...

Die van mij zijn inmiddels binnen (zie eerdere post) en dat waren er gewoon 10. Ik had wel het idee dat er misschien wat returns tussen zaten (1 niet in wrap en 1 met een omgevouwen hoekje van de hoes) dus misschien was de bodem van de stapel in zicht?

Als het albums zijn die je liggen is 6 voor 50 nog een goeie deal imo. En anders gewoon aangeven dat je niet akkoord bent en terug sturen lijkt me.

Wel een vage gang van zaken idd.

• TMDC
  • Niet online
Charly schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:42:
[...]
Die van mij zijn inmiddels binnen (zie eerdere post) en dat waren er gewoon 10. Ik had wel het idee dat er misschien wat returns tussen zaten (1 niet in wrap en 1 met een omgevouwen hoekje van de hoes) dus misschien was de bodem van de stapel in zicht?

Als het albums zijn die je liggen is 6 voor 50 nog een goeie deal imo.
Returns vind ik niet erg, maar 10 verkopen en maar 6 leveren (ook al is het nog steeds een goeie deal) is in mijn boekje gewoon oplichterij en moet niet beloond worden...

• Flabsie
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-08-2022
TMDC schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:35:

Vind dit toch wel heel dubieus...

Bestelbevestiging:
[Afbeelding]

In mijn account:
[Afbeelding]

Puur gokje hoor, maar zou het kunnen dat ze na verloop van tijd de actie hebben aangepast naar "6 LP's voor 50"?

Als ze dan het originele product (wat jij dus al had besteld) aanpassen qua titel + inhoud zou het er misschien zo uit komen te zien in je account overzicht?

Ik zou ze in ieder geval voor de zekerheid even mailen om te bevestigen dat je effectief 10 stuks ontvangt.

• TMDC
  • Niet online
Flabsie schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:24:
[...]
Puur gokje hoor, maar zou het kunnen dat ze na verloop van tijd de actie hebben aangepast naar "6 LP's voor 50"?
Als ze dan het originele product (wat jij dus al had besteld) aanpassen qua titel + inhoud zou het er misschien zo uit komen te zien in je account overzicht?
Ik zou ze in ieder geval voor de zekerheid even mailen om te bevestigen dat je effectief 10 stuks ontvangt.
Ik vermoed (hoop) dat het product inderdaad aangepast is en het besteloverzicht dynamisch is. Heb sowieso contact opgenomen :)

Wel apart that @Charly hem al in huis heeft, terwijl hij bij mij nog niet eens verzonden is...

[ Voor 7% gewijzigd door TMDC op 19-11-2020 10:44 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• chromium
  • Laatst online: 09-02 11:28
Sedert eind september had ik geen enkele plaat meer gekocht, wat voor mij, die toch minstens een plaat per week koopt, toch een record was :+
En aangezien ik tijdens de drie RSD 2020 record drops in augustus, september en oktober telkens achter het net viste, jeukte het nog erger.

Maar daar was plots Amazon Duitsland met de traditionele "3-voor-de-prijs-van-2" actie... en deze keer heb ik mijn echt laten gaan...wat teveel zelfs want je mocht zoveel setjes samenstellen als je wou, zolang dat het telkens per drie was. Dus 3-6-9 of meer stuks. Deze keer vooral gekeken naar de duurdere multi-sets, want vooral daar waren de koopjes te doen.

Dus wat kocht ik allemaal deze week :

• Kraftwerk - Die mensch-maschine - german version translucent red vinyl
• Kraftwerk - Computer welt - german version translucent neon yellow vinyl
• Kraftwerk - The mix - 2lp white vinyl
• Kraftwerk - Tour de france - 2lp translucent red and blue vinyl
• The Beatles - Abbey road - 50th anniversary (ltd. 3cd+bd-audio)
• Tom Petty - wildflower & all the rest 3x lp special edition
• Black Crowes/Jimmy Page Live at the Greek 3LP audiophile vinyl
• The Rolling Stones – From the Vault Sticky Fingers Live 3LP + DVD
• The Rolling Stones – Steel Wheels Tour Live in New Jersey 3LP
• Tears for Fears – The Collection double vinyl
• Prince – Originals limited edition 2LP on purple vinyl
• Metallica – S&M 3LP
• JJ Cale – Collected 3LP box
• Def Leppard – Live at Planet Hollywood 3LP box
• Lovely Creatures-the Best of...(1984-2014) Cave,Nick & the Bad Seeds
• Guns N' Roses - Greatest Hits 2LP
• Neil Young – Homegrown
• Tom Petty - Full Moon Fever

Tot mijn verbazing werden er vandaag al 10 van de 18 bestellingen geleverd, in twee dagen van Duitsland naar België...impressive

[ Voor 3% gewijzigd door chromium op 19-11-2020 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hr15
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:44
chromium schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:39:
Sedert eind september had ik geen enkele plaat meer gekocht, wat voor mij, die toch minstens een plaat per week koopt, toch een record was :+
En aangezien ik tijdens de drie RSD 2020 record drops in augustus, september en oktober telkens achter het net viste, jeukte het nog erger.

Maar daar was plots Amazon Duitsland met de traditionele "3-voor-de-prijs-van-2" actie... en deze keer heb ik mijn echt laten gaan...wat teveel zelfs want je mocht zoveel setjes samenstellen als je wou, zolang dat het telkens per drie was. Dus 3-6-9 of meer stuks. Deze keer vooral gekeken naar de duurdere multi-sets, want vooral daar waren de koopjes te doen.

Dus wat kocht ik allemaal deze week :

• Kraftwerk - Die mensch-maschine - german version translucent red vinyl
• Kraftwerk - Computer welt - german version translucent neon yellow vinyl
• Kraftwerk - The mix - 2lp white vinyl
• Kraftwerk - Tour de france - 2lp translucent red and blue vinyl
• Tom Petty - wildflower & all the rest 3x lp special edition
• Black Crowes/Jimmy Page Live at the Greek 3LP audiophile vinyl
• The Rolling Stones – Steel Wheels Tour Live in New Jersey 3LP
• Tears for Fears – The Collection double vinyl
• Prince – Originals limited edition 2LP on purple vinyl
• Metallica – S&M 3LP
• JJ Cale – Collected 3LP box
• Def Leppard – Live at Planet Hollywood 3LP box
• Lovely Creatures-the Best of...(1984-2014) Cave,Nick & the Bad Seeds
• Guns N' Roses - Greatest Hits 2LP
• Neil Young – Homegrown
• Tom Petty - Full Moon Fever

Tot mijn verbazing werden er vandaag al 10 van de 18 bestellingen geleverd, in twee dagen van Duitsland naar België...impressive
Mooie bestelling heb je daar te pakken! Hopelijk heb je de komende dagen voldoende tijd om alles te luisteren?

Door je woorden Amazon aanbieding ook direct getriggerd om te gaan kijken :F
Je raad het al het bleef niet bij kijken... Maar gelukkig mijzelf in kunnen houden :*)

• The Chemical Brothers - Surrender 20 (4LP)

Balen dat ik deze The Rolling Stones – Steel Wheels Tour Live in New Jersey 3LP versie die jij hebt besteld nergens kon vinden in de lijst, want die had ik ook wel willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
  • Laatst online: 09-02 11:28
hr15 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:48:
[...]

Mooie bestelling heb je daar te pakken! Hopelijk heb je de komende dagen voldoende tijd om alles te luisteren?

Door je woorden Amazon aanbieding ook direct getriggerd om te gaan kijken :F
Je raad het al het bleef niet bij kijken... Maar gelukkig mijzelf in kunnen houden :*)

• The Chemical Brothers - Surrender 20 (4LP)

Balen dat ik deze The Rolling Stones – Steel Wheels Tour Live in New Jersey 3LP versie die jij hebt besteld nergens kon vinden in de lijst, want die had ik ook wel willen hebben.
Zal al uitverkocht zijn vrees ik :/
Nu er komen bijna elke dag een kleine 100 nieuwe aanbiedingen bij (en er verdwijnen er ook). Ik had graag de 4LP set van Soundgarden Live kunnen kopen, maar die was er ook niet meer bij.
Nu, ik heb al meer dan genoeg, tijd, tijd om te luisteren dat kan ik wel gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabsie
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-08-2022
Vintage1967 schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:22:
Zoals eerder gepost, heb ik sinds kort de MFSL-persing van Crime Of The Century. Alles komt overeen met de persing die al op Discogs staat, behalve de inserts :? .

Bij die persing van Discogs zitten andere inserts, met uitzondering van het retourformulier. Dat is identiek.
Een van de inserts bevat The Catalog Of Hi-Fi Super Stars (June 1979) from MFSL 1-001 to MFSL 1-020" terwijl mijn insert bijvoorbeeld MFSL 1-001 tot en met MFSL 1-016 bevat en van December 1978 is.

Is het nou de bedoeling om een nieuwe versie in te gaan voeren of om in de huidige versie toe te voegen dat er ook andere inserts in kunnen zitten? Het is voor mij trouwens zo wel lastig om vast te stellen of er bij mij geen inserts ontbreken,,,,,,,

Advies over het vullen van Discogs is al met al zeer welkom.
Ik dacht van mezelf ook dat ik best wel handig was met computers, tot ik probeerde om een release toe te voegen aan Discogs 8)7

Ik wilde een cassette versie van een album toevoegen, omdat op Discogs enkel de CD werd vermeld. Eerst creëerde ik per ongeluk een volledig nieuw album, daarna lukte het me eindelijk om op de juiste pagina een extra versie toe te voegen, maar leek me dat ook niet logisch omdat ik andere barcodes op de cassette had, die ik niet specifiek kon wijzigen tov de CD barcodes.

Heb het er maar bij gelaten, en ik wacht geduldig af tot iemand anders het wel voor mekaar krijgt :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@chromium @hr15 Same here, Oooh, linkje Amazon.de, 3=2. Kon het ook niet laten.

Raise Vibration (Super Deluxe) [Vinyl LP] Lenny Kravitz
The Doors (50th Anniversary Deluxe Edition) [Vinyl LP] The Doors
ABBEY ROAD - 50th Anniversary (Ltd. 3LP Box) [Vinyl LP] Beatles,the
The Best of Sade [Vinyl LP] Sade
A Foot In The Door - The Best Of Pink Floyd [Vinyl LP] Pink Floyd
Ultimate (2LP) [Vinyl LP] Adams,Bryan
Up! (Country Green Version) [Vinyl LP] Twain,Shania
The Ultimate Collection [Double-Vinyl LP] [Vinyl LP] Roy Orbison
40: the Best of Simple Minds (2lp) [Vinyl LP] Simple Minds
All-Time Greatest Hits (2 Lp) [Vinyl LP] Neil Diamond
Come on Over [Vinyl LP] Twain,Shania
The Best of 1990-2000 (Remasterd 2018 2lp) [Vinyl LP] U2
The Life of a Man-the Ultimate Hits 1968-2013 [Vinyl LP] Cocker,Joe
Elvis 30 #1 Hits [Vinyl LP] Presley,Elvis
History: Continues [Vinyl LP] Jackson,Michael
Ultimate Sinatra - Best Of [Vinyl LP] Sinatra,Frank
Simply the Best [Vinyl LP] Turner,Tina
Diamonds (2LP) [Vinyl LP] John,Elton
Greatest Hits II (Remastered 2011) (2lp) [Vinyl LP] Queen
The Best of 1980-1990 (2lp) [Vinyl LP] U2
Legend (35th Anniversary Edition, Ltd. 2LP) [Vinyl LP] Bob Marley & The Wailers

Nou ben ik net begonnen met vinyl en heb dus nog veel keuze. :)

@Flabsie , bedankt voor de tip, alle albums staan ondertussen in mijn collectie - Discogs. _/-\o_

@mr_petit Aankomend weekend komt het nieuwe platenspeler meubel binnen, als alles klaar is post ik hier nog wel een foto van het eindresultaat.

[ Voor 8% gewijzigd door BenEco op 22-11-2020 11:19 ]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230, ThuisBatterij: SigenStor 17kW + 32kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@BenEco wat een boel platen !...

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BenEco schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:51:
@chromium @hr15 Same here, Oooh, linkje Amazon.de, 3=2. Kon het ook niet laten.

Raise Vibration (Super Deluxe) [Vinyl LP] Lenny Kravitz
The Doors (50th Anniversary Deluxe Edition) [Vinyl LP] The Doors
ABBEY ROAD - 50th Anniversary (Ltd. 3LP Box) [Vinyl LP] Beatles,the
The Best of Sade [Vinyl LP] Sade
A Foot In The Door - The Best Of Pink Floyd [Vinyl LP] Pink Floyd
Ultimate (2LP) [Vinyl LP] Adams,Bryan
Up! (Country Green Version) [Vinyl LP] Twain,Shania
The Ultimate Collection [Double-Vinyl LP] [Vinyl LP] Roy Orbison
40: the Best of Simple Minds (2lp) [Vinyl LP] Simple Minds
All-Time Greatest Hits (2 Lp) [Vinyl LP] Neil Diamond
Come on Over [Vinyl LP] Twain,Shania
The Best of 1990-2000 (Remasterd 2018 2lp) [Vinyl LP] U2
The Life of a Man-the Ultimate Hits 1968-2013 [Vinyl LP] Cocker,Joe
Elvis 30 #1 Hits [Vinyl LP] Presley,Elvis
History: Continues [Vinyl LP] Jackson,Michael
Ultimate Sinatra - Best Of [Vinyl LP] Sinatra,Frank
Simply the Best [Vinyl LP] Turner,Tina
Diamonds (2LP) [Vinyl LP] John,Elton
Greatest Hits II (Remastered 2011) (2lp) [Vinyl LP] Queen
The Best of 1980-1990 (2lp) [Vinyl LP] U2
Legend (35th Anniversary Edition, Ltd. 2LP) [Vinyl LP] Bob Marley & The Wailers

Nou ben ik net begonnen met vinyl en heb dus nog veel keuze. :)

@Flabsie , bedankt voor de tip, alle albums staan ondertussen in mijn collectie - Discogs. _/-\o_
Je gaat je nieuwe 731q goed uittesten zie ik :D
Blijft een mooi ding

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
De Thorens dus weer weg gebracht, komt het volgende euvel. De adapter van mijn pas gekochte Music Fidelity V-LPS II is stuk. Op marktplaats gekocht dus geen garantie natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2iQ0KNiDsYd4xM1B6H6sZMPmfGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LU9h2T2M920yqCPmPhqRl5hq.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand welke adapter ik moet kopen om mijn kapotte te vervangen? Of voldoet elke 12v 500ma adapter?

Het positieve is dat de Technics SL-5300 perfect werkt en nog oké klinkt ook, er is wel duidelijk verschil met de Thorens TD-160. Maar ik denk dat het in het element verschil zit, want de Technics is toch ook wel zeer degelijk gemaakt.

[ Voor 27% gewijzigd door remanus op 22-11-2020 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@remanus als die voeding op 12V 500mA kan leveren (dus 6W) en de stekker past, ja dan kan dat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
Da's zo'n standaard 12V adapter waar je er ongemerkt misschien wel 10 van in huis hebt liggen. Het gros van het computerkleingoed met externe voeding gebruikt zoiets in diverse smaken van amperage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@remanus 12V en minimaal 500mA, dan zit je goed. En het stekkertje moet dezelfde polariteit hebben (binnen pinnetje vs mantel) en natuurlijk hetzelfde formaat.

Voorbeeld deze mits polariteit pinnetje juist:
https://www.allekabels.nl...e-ac-dc-adapter-12-v.html

Of deze universelere met instelbaar voltage en veel verschillende pinnetjes waarbij je de polariteit zelf kan bepalen:
https://www.allekabels.nl...regelbaar-3-tot-12-v.html

Wat betreft je Technics, ja dat verschil dat je hoort met de Thorens zit hem voor pakweg 98% in het element. Maar die was toch voor je dochter? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 22-11-2020 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
Klopt voor mijn dochter, maar staat nu tijdelijk beneden. Vol automatisch is toch ook wel prettig. Adaptertje komt wel goed zie ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@remanus ik heb deze phono preamp ook en ik gebruik een veel betere voeding voor de phono preamp dan het meegeleverde muurwratje...

Ik heb er zelfs twee verschillende in gebruik / in gebruik gehad op het ding met succes (lees: met beter geluid tot gevolg)... Het zijn deze twee voedingen:
- MW 2122A: 2 ampère, gestabiliseerde trafo: vaste voltage die je met een keuze schakelaar kunt selecteren, maar 12 volt zit er ook tussen... Ja, deze voeding werkte als een trein op de Musical Fidelity V-LPSII en later de V90-LPS...
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/FlqGKJoO2prJ90N6HfXvH91--iylGME-fAykZt0-2oYH-FQSC34IUrv6VD3L4KUT-FC5TPXQn6H3qt1uf4i3BfT5ZhYMUfCiHT9XRXClYc-_ZtRtWt1Y6GyE_UdfZF7BNlpaWNuT_w=w2400

- Voltcraft model 2256: zware voeding die maximaal 1,5 ampère kan leveren en is, net zoals de MW gestabiliseerd... Aanrader als je 'm kunt aankomen...
Via een potmeter zonder vaste punten kun je alle voltage instellen, zelfs 4,77 volt is mogelijk... Wel even afregelen met een multimeter daar de analoge naald meter soms niet even accuraat is, maar dan heb je ook wat...
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/eK-WrA-10rcL1KWFrvYgnvZIzDGvbLU8EImJ7vephQU6TKmeolYSR5PdiE7KyOi0qFgiw723S6LxPvQi8rddPiUniJGnBcKoGHO_wuKkLXvs-fWTXfJZhMRS8LEmiOhQ6uO-B5EY4A=w2400

Beiden hebben draai connectoren waar je de stroomdraden tussen moet klemmen... Dus bij de defecte originele voeding de kabel met plug eraf knippen en hergebruiken dus... Levert geen problemen op zolang je er maar voor zorgt dat de polariteit en spanning overeen komt met wat de oorspronkelijk voeding (of het apparaat zelf) aangeeft, dan kan het haast niet mis gaan met deze twee voedingen...

[ Voor 13% gewijzigd door rcor op 22-11-2020 18:27 ]

Pagina: 1 ... 60 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.