Dit was een andere interessante uit die batch die ik kocht:
Die heeft in een oude polybaghoes gezeten en de hele hoes is aan de plaat vastgeplakt zodanig dat hij er niet heel uit te halen was.
Ik dacht eerst ook gevalletje lencoclean (ik had het gevalletje polybaghoes nog niet gezien) icm gewoon hele vuile platen.
Helaas is dit iets anders. Het is geen troep op de plaat, maar het zit IN de plaat helaas. Het komt er ook niet vanaf. Niet zelfs niet met remmenreiniger of wasbenzine (of 3x door de knosti for that matter)
Ik vermoed dat de vorige eigenaar de platen op een gegeven moment heeft schoongemaakt met òf aceton, òf thinner. Beide chemicalien tasten pvc aggresief aan.
En dat is behoorlijk jammer, want deze platen kwamen uit een verzameling die op MP verscheen waar je U tegen zegt. Allemaal behoorlijk zeldzame funk en soul platen. Op veel platen werden tussen de 30 en 80 euro geboden

(Dus ook exemplaren die op discogs niet onder de 120 euro te koop staan)
Natuurlijk niet door mij betaald, ik betaal rond de 5 euro, maar van de 30 platen die ik kocht (dus zeg maar dat wat goedkoop overbleef

) heeft denk ik 75% deze schade. Bij de meesten klinkt het idd als lencoclean (wellicht heeft de vorige eigenaar de lencoclean met thinner/aceton proberen te verwijderen).
Ik denk mijn eerste miskoop overigens. Al stuur ik ze niet terug, ik wil ze toch wel hebben. Ik heb nog wel even met de verkoper gepraat (die wist het ook niet, verkocht de platen voor z'n schoonvader), dat hij wel diegene op de hoogte moet stellen die er een fortuin besteed hebben