Het Grote Vinyl Topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 101 Laatste
Acties:
  • 546.003 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwelgh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:03

zwelgh

-**-

Daar is vast eens een drankje overheen gegaan :9 . Even door de platenwasser halen, goed laten inweken, dan krijg je het er wel vanaf.
mr_petit schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:51:
betreffende het kopen van gebruikte platen:

Hebben jullie ooit zoiets gezien?
Wat denken jullie dat het is?

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:00
Misschien in het verleden nat afgespeeld met Lenco Clean meen ik? Die zooi krijg je er ook niet meer goed af.

[ Voor 7% gewijzigd door pporrio op 29-10-2020 19:22 ]

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit was een andere interessante uit die batch die ik kocht:

Afbeeldingslocatie: https://audio.home.xs4all.nl/zooi/draaitafels/div/platenschade/polybaggeplakt.jpg

Die heeft in een oude polybaghoes gezeten en de hele hoes is aan de plaat vastgeplakt zodanig dat hij er niet heel uit te halen was.

Ik dacht eerst ook gevalletje lencoclean (ik had het gevalletje polybaghoes nog niet gezien) icm gewoon hele vuile platen.
Helaas is dit iets anders. Het is geen troep op de plaat, maar het zit IN de plaat helaas. Het komt er ook niet vanaf. Niet zelfs niet met remmenreiniger of wasbenzine (of 3x door de knosti for that matter)
Ik vermoed dat de vorige eigenaar de platen op een gegeven moment heeft schoongemaakt met òf aceton, òf thinner. Beide chemicalien tasten pvc aggresief aan.

En dat is behoorlijk jammer, want deze platen kwamen uit een verzameling die op MP verscheen waar je U tegen zegt. Allemaal behoorlijk zeldzame funk en soul platen. Op veel platen werden tussen de 30 en 80 euro geboden :X (Dus ook exemplaren die op discogs niet onder de 120 euro te koop staan)

Natuurlijk niet door mij betaald, ik betaal rond de 5 euro, maar van de 30 platen die ik kocht (dus zeg maar dat wat goedkoop overbleef :P ) heeft denk ik 75% deze schade. Bij de meesten klinkt het idd als lencoclean (wellicht heeft de vorige eigenaar de lencoclean met thinner/aceton proberen te verwijderen).
Ik denk mijn eerste miskoop overigens. Al stuur ik ze niet terug, ik wil ze toch wel hebben. Ik heb nog wel even met de verkoper gepraat (die wist het ook niet, verkocht de platen voor z'n schoonvader), dat hij wel diegene op de hoogte moet stellen die er een fortuin besteed hebben

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Flabsie
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-08-2022
Ik heb het idee dat het hier niet het meest populaire genre is, maar toch even:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_--xoWNNszwt6Sfs7qLF7eVots=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RCyPxdCL4TyKCV7xbauBbrun.jpg?f=fotoalbum_large

Het album "Wie Is Guy" van de Brusselse rapper Zwangere Guy had ik al eventjes in m'n bezit. Dat is de limited edition uitvoering in rood en groen vinyl.

Vandaag kon ik ook (een dag voor de officiële release!) zijn nieuwe plaat BRUTXXL gaan ophalen in de platenzaak. En omdat ik enkele weken geleden m'n preorder al plaatste ontving ik 1 van de 100 gesigneerde exemplaren! Helemaal blij dus :)

(Ik dacht, ik post het toch maar even omdat ik mede dankzij het advies en het meelezen in dit topic deze hobby heb opgepikt) :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:42
@Flabsie

Maakt echt niet uit of het (al) populair is hier..... alle muziek is er om gewaardeerd te worden !

Ga dit zeker luisteren en wie weet ga ik dit ook meer luisteren.

[ Voor 14% gewijzigd door oldsmelly op 30-10-2020 07:25 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:53
De naam van dat album is wel leuker als je weet dat de Vlamen (en ik dacht ook de Fransen) Guy uitspreken als Gie. Dus "Wie is Gie" :P maar dat terzijde.

Ik denk trouwens dat veel vinyl liefhebbers juist een enorm breed spectrum aan muzieksmaken heeft, dus post vooral je impopulaire muzieksmaak! Kunnen we nog meer ontdekken!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jasphur schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:13:
De naam van dat album is wel leuker als je weet dat de Vlamen (en ik dacht ook de Fransen) Guy uitspreken als Gie. Dus "Wie is Gie" :P maar dat terzijde.

Ik denk trouwens dat veel vinyl liefhebbers juist een enorm breed spectrum aan muzieksmaken heeft, dus post vooral je impopulaire muzieksmaak! Kunnen we nog meer ontdekken!
Basement 5, Creation Rebel, Bauhaus, Gang of Four, Crass, Four Horsemen

:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:25
Net besteld. Ik was daar bij, tja, dan moet je het wel hebben natuurlijk. Is niet zo goed voor de portemonee

trepaneringsritualen ; oberhausen ritual - live at maschinenfest 2016

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cFpEnq49AWN-49pr-Skllonqv9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CBG3h1nkElM6fMz3sPluilA3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06 10:32

hilgo

Clear your mind of can't.

Dankzij Discogs weer wat klassiekers aan mijn collectie toe kunnen voegen:

Talk Talk - It's my life
Bruce Springsteen - Born in the U.S.A.
Prince - Purple rain

Vanavond door de wasstraat halen en dan morgen genieten. Ondertussen op de speler Iron Maiden - The Book Of Souls: Live Chapter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eGcRhzgacgSPB0YMoccA9p_zm9Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wn6I5VzkxVritlDHDH1DpUkC.jpg?f=fotoalbum_large

Discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oldsmelly
@hilgo Ook weer een mooie aanvulling...The Book of Souls moet ik ook nog eens een keer aan de collectie toevoegen als Iron maiden fan (heb ze zeker 10-15 keer live gezien).....

Vandaag ook weer 2 platen aan de collectie toegevoegd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z7Ts4Va-bm5Fp69UH7NEZN1KUTc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vvSte04byCFUU7IX6X9eHX4R.jpg?f=user_large

De nieuwe van Ome Joe :-)
En een heerlijke All Analogue plaat van Buddy Guy en Junior Wells met een aantal mooie "band leden" als Eric Clapton en Seth Justman

[ Voor 54% gewijzigd door oldsmelly op 31-10-2020 09:34 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Vandaag eindelijk maar weer eens een bezoekje gebracht aan de lokale dealer,the Vinyl Grove
om de nieuwe van the Boss op te halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHuV934QUPkXnlQFstXlnockCk0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PgEtqJ3DBzNqvOve7KAW3v38.jpg?f=fotoalbum_large

Prachtige release weer, mooi boek, witte sleeves en 2 extra photo sleeves erbij. Bewust de zwart vinyl versie gekocht, voor mij heeft dat gekleurde vinyl geen meerwaarde en koop het eigenlijk alleen maar als dat de enige versie is.

Volgende week terug, dan ligt als alles goed gaat Music, de verzamelplaat van de Beastie Boys op
mij te wachten. The Grove koopt meestal geen verzamel albums in, vandaar dat ie er niet lag. Maar juist nu is het toch wel fijn om kleinere zaken beetje te helpen door juist daar te kopen en niet bij de grote blauwe man online. (en qua prijs maakt het vaak geen bal uit)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kwaakvaak_v2 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:59:

Volgende week terug, dan ligt als alles goed gaat Music, de verzamelplaat van de Beastie Boys op
mij te wachten.
Goed dat je het zegt. Ik was er niet van op de hoogte dat er een verzamelplaat was verschenen. Daar heb ik misschien ook wel oren naar.

edit...op 1 of andere manier bestaat het bestellen van 1 plaat altijd gelijk uit het bestellen van 2 platen :+ :D

[ Voor 13% gewijzigd door mr_petit op 31-10-2020 22:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hilgo
  • Laatst online: 20-06 10:32

hilgo

Clear your mind of can't.

Vandaag eindelijk maar weer eens een bezoekje gebracht aan de lokale dealer,the Vinyl Grove

[Afbeelding]

Prachtige release weer, mooi boek, witte sleeves en 2 extra photo sleeves erbij. Bewust de zwart vinyl versie gekocht, voor mij heeft dat gekleurde vinyl geen meerwaarde en koop het eigenlijk alleen maar als dat de enige versie is.

mij te wachten. The Grove koopt meestal geen verzamel albums in, vandaar dat ie er niet lag. Maar juist nu is het toch wel fijn om kleinere zaken beetje te helpen door juist daar te kopen en niet bij de grote blauwe man online. (en qua prijs maakt het vaak geen bal uit)
Ik was er eind van de middag en heb nog staan twijfelen om hem meet te nemen maar omdat ik er nog niets van heb geluisterd uiteindelijk voor Devils & Dust, die al een tijdje op de wishlist stond.
En omdat ik er toch was meteen twee albums van Prince meegenomen: 1999 en Sign of the times. Dat wordt weer genieten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXv0pFwlzPplM93DEiNK41HBqy0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9zTIx98cVJ4VYe9mk4vH3FXQ.jpg?f=fotoalbum_large

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabsie
Is er iemand hier die een record weight of clamp gebruikt? Ik zie enorme verschillen tussen de gewichten van die weights en lees ook tegenstrijdige dingen over wat er nu beter is om te gebruiken: een gewicht of een clamp.

Was wel eens benieuwd naar jullie ervaringen/meningen :) Ik was zelf aan het kijken naar de Pro-Ject Clamp-IT, omdat ik zelf ook een pro-ject tafel heb en ik dan weet dat het niet te zwaar zou zijn. Maar ik zou qua gebruiksgemak zelf eerder neigen naar een "gewoon" gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:47
De clamp-it schroef je (bij mij) op de pin en op die manier zit de de plaat vast, overigens gebruik ik hem niet altijd, merk ook alleen wat voordeel nu ik erover nadenk als de plaat een lichte hobbel heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Als een plaat krom is, dan werkt geen enkel gewicht. Ik gebruik ze dus ook niet.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabsie
pman63 schreef op zondag 1 november 2020 @ 00:56:
De clamp-it schroef je (bij mij) op de pin en op die manier zit de de plaat vast, overigens gebruik ik hem niet altijd, merk ook alleen wat voordeel nu ik erover nadenk als de plaat een lichte hobbel heeft.
Dus jij merkt geen voordeel qua geluidskwaliteit wanneer je het op een "normale" plaat vast schroeft?

Dat is overigens een oprechte vraag, heb het zelf nog niet gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvanS
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19-06 09:30
Noem het gerust het kitsch, want dat is het ook. Maar ik vind het wel erg lekker klinken. Elvis' stem opgenomen in de jaren 70 en een symfonieorkest begeleid hem in 2015.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TcqLgBxFazWw1J1_QVB6GArHLb0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/33226L9DE2iwqwTg2t8WQk4c.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou met gewichten al uitkijken voor de lagers van de draaitafel.

En een clamp is ook gewicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:03

[Afbeelding]

Nice, ga hem komende week ook even ophalen.
Gisteravond op Apple TV+ de docu gezien van het album (beetje in de filmstijl van Western Stars)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
mr_petit schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:04:
[...]

Goed dat je het zegt. Ik was er niet van op de hoogte dat er een verzamelplaat was verschenen. Daar heb ik misschien ook wel oren naar.

edit...op 1 of andere manier bestaat het bestellen van 1 plaat altijd gelijk uit het bestellen van 2 platen :+ :D
haha zo werkt het inderdaad wel. Altijd als ik een platenzaak in ga en mij voorgenomen heb allen die ene plaat te kopen kom ik er altijd met 2 of meer weer buiten.
Bestla schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:36:

Dit inderdaad. Ik heb de meerwaarde van een clamp nooit begrepen. Hooguit voor platen waar het gat veel te groot van is, maar dat heb ik in de praktijk eigenlijk maar 1 keer gezien bij een oude plaat. Leek wel of vorige eigenaar er een boor doorheen had gehaald om het gat naar een dikke cm op te rekken om redenen die ik nog steeds niet snap.

[ Voor 34% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 01-11-2020 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op zondag 1 november 2020 @ 01:54:
Als een plaat krom is, dan werkt geen enkel gewicht. Ik gebruik ze dus ook niet.
Inderdaad werkt het dan in 99% van de gevallen niet, alleen een (buiten)ring werkt. dan evt in combinatie met een spindleklem. Met geweld platdrukken dat ding. :) Of een vacuumpomp zoals deze JVC/Victor TS-1, en dan moet het wel een heel stille zijn. Een nogal complexe oplossing.

Afbeeldingslocatie: https://images.hifido.co.jp/10/568/56859/a.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images.hifido.co.jp/10/568/56859/k.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images.hifido.co.jp/10/568/56859/d.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images.hifido.co.jp/10/568/56859/e.jpg

https://www.hifido.co.jp/sold/10-49793-56859-00.html?LNG=E

https://www.hifido.co.jp/sold/09-44452-47360-00.html?LNG=E

[ Voor 53% gewijzigd door Cap op 01-11-2020 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bestla schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:36:

Een platengewicht wordt vaak onterecht een clamp genoemd terwijl het gewoon een gewicht is, maar een echte record clamp als die van Michell Engineering die dus echt een klemmechanisme heeft en die op zijn hoogst 50 gram weegt dat durf ik wel aan op elk lager. Probleem blijft wel dat het niet werkt tegen het probleem waarom mensen hem meestal kopen, namelijk kromme platen. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 01-11-2020 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flabsie schreef op zondag 1 november 2020 @ 02:06:
[...]

Dus jij merkt geen voordeel qua geluidskwaliteit wanneer je het op een "normale" plaat vast schroeft?

Dat is inderdaad de (theoretische) reden voor het gebruik van een platenklem (of platengewicht :X :N), betere koppeling van de plaat met het plateau en daardoor mogelijk verbetering in geluidskwaliteit. Het effect zou je eigenlijk moeten meten. Bij een reeds goed gedempt plateau en een goede mat (geen slipmat) verwacht ik bijzonder weinig resultaat van het toevoegen van een platenklem.

Maar als iemand er een goed gevoel bij krijgt om een plaat vast te klemmen vind ik dat hartstikke prima. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 01-11-2020 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-06 20:30
Het enige voordeel is volgens mij dat een bolle LP vlak wordt gedrukt. Helaas houd je dan altijd nog een holle kant over waar geen enkele clamp of geen enkel gewicht iets aan kan doen. Ook aan een warp kan zo'n ding niets doen. Dan kom je volgens mij echt op systemen waarmee de buitenkant aan de platter wordt geklemd. En dan blijft een bolle kant nog steeds bol :+ . Clamp plus ring? Een systeem waarmee de LP vacuüm wordt gezogen op de mat? Een nieuw, vlak exemplaar van de betreffende LP kopen? Accepteren dat de LP wat bol staat? Tja, het leven van een LP-fanaat gaat niet over rozen en staat bol van de duivelse dilemma's >:) .

Vandaag zal de draaiert niet veel draaien vanwege verplichtingen bij familie. Wel jammer, want juist de Zondag is bij uitstek een dag om op het gemakje een lekker stapeltje LP's weg te draaien :P .

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
Mijn dealert heeft bij import wel eens dat er een plaat beetje warp binnenkomt en heeft een soort wafelijzer waar de plaat dan een dagje op de kachel in gaan. De warmte en tijd doen dan de rest, de truuk is om het vooral niet te warm te maken, omdat je anders de plaat vrij letterlijk plat maakt, inclusief de groeven ;)

Zoiets als dit https://www.vinylflat.com/vinylflatproducts.html

Kan niet heel lastig zijn om zoiets zelf te maken, mits je het materiaal aan de binnenkant beetje zorgvuldig uitzoekt. Bij voorkeur iets met een perfect gladde opervlakte en meerdere klemmen om de klem kracht gelijkmatig over de hele opervlakte te verdelen.

Heb alleen nog geen, afkloppen, platen die dermate veel warp hebben dat ze meer op een kermis rups lijken dan een plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, 2 glasplaten of vloertegels, een setje klemmen en dan op zeer lage temperatuur in de oven of op de radiator. Is hier al eens geprobeerd met aardige, maar ook gemengde tot slechte resultaten. Accepteren dat een plaat een bochel heeft is wel zo handig. ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Cap op 01-11-2020 14:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 22:40

msentinelb

Arghhhhh!

Eindelijk, na een jaar zoeken, een SME Series 1 Headshell (SPU type G) van bakeliet weten te vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xlw16ayfrolqD4oER9ReMJ-2_lI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cd68gEpaH3aeDzujJTveUnqJ.jpg?f=fotoalbum_large

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabsie
Ik heb nu al 2 platen besteld waarvan het gat voor de spindle net ietsje te klein blijkt te zijn. Helaas merk ik dat vaak pas wanneer ik de plaat eraf wil halen en dit niet goed blijkt te lukken... Dan ben ik best wel bang om zelf m'n plaat te warpen wanneer ik te veel kracht ga zetten.

Voor de rest was ik ook gewoon benieuwd naar het effect van een gewicht/klem op een rechte plaat, althans volgens de fabrikanten doet het wonderen voor de geluidskwaliteit wanneer je een klem gebruikt. :+

Ach, misschien schaf ik die Michell Clamp wel eens aan voor de aardigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Vreselijke haat aan platen waarbij de het spindle gat net iets te klein is :P
Misschien nog wel meer dan aan platen waarbij de buitenrand scherp is

[ Voor 31% gewijzigd door Jasphur op 02-11-2020 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jasphur schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:54:
Vreselijke haat aan platen waarbij de het spindle gat net iets te klein is :P
Misschien nog wel meer dan aan platen waarbij de buitenrand scherp is
Vreselijk haat ook aan spindlegaten die te krap zijn van een singletje. Dat ik echt met een ronde vijl aan de gang moet omdat hij anders storing geeft in de jukebox, of de singlepuck zit klem in het gat. Je maakt het zelfs mee met een fabrieksmatig groot gat wat te krap is. Die uitdruk sterren leveren nooit problemen op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Ik denk dat ook maar eens zo'n klein rond vijltje ga aanschaffen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jasphur schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:35:
Of een ronde pen gebruiken die van spits naar wat boller over gaat (zoiets als een simpele Parker pen)... Dan kun je ook niet per ongeluk iets te veel weghalen waardoor het gat net te groot geworden is of iets te ovaal waardoor de plaat niet meer exact in het midden staat tijdens het afspelen...

Dit model Parker pen bedoel ik (die gebruik ik daar ook voor):
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/7115uiSA7fL._AC_SL1500_.jpg

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Voor gaten die net iets te groot zijn hebben we sigaretten papier

Niet proberen op singles in een jukebox denk ik :D

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vintage1967
Ok, toegegeven, het is niet meteen een LP en ook geen platenspeler. Maar wel leuk voor het komende jaar, toch?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wDnsQpMm.png

En terwijl ik dit post, realiseer ik mij dat ik het geld eerder aan een boek over LP-hoezen uit zou geven. Maar eerlijk is eerlijk, liever dit dan een kattenkalender :X .

P.s.: Er is ook een variant met Metal- en een variant met punkhoezen. en als je het echt niet meer weet: lelijkste hoezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Fijn schuurpapier, klein rolletje van maken en dan rustig aan het gat beetje bij beetje groter maken. Als een LP niet soepel over de spindle glijdt, is dat mijn techniek. Nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yalopa schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:13:
Voor gaten die net iets te groot zijn hebben we sigaretten papier

Niet proberen op singles in een jukebox denk ik :D
Joint vloei gebruiken? :+

Ik heb zo'n vinylmartelwerktuigje om van een klein spindlegat een groot gat te maken. Vanuit de doos echt onbruikbaar. Te bot. Ik heb zelf dat snijpunt echt scherp gemaakt en nog nooit een single verkloot ondanks wat youtube je wil laten geloven. Alles met liefde, en zachtheid, en dan heb je een groot gat met snijresten. Dan komt de halfronde vijl om de hoek kijken, en dan heb je een prachtig groot gat wat niet meer klemt op je singlepuck, en probleemloos werkt in mijn jukebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Het gat van een single is groter, dus een groter vloeitje is dan wel aangewezen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
7.3 mm boortje zou het gat ook precies op maat moeten maken geloof ik.
Kost ong. €2,70 op alie incl verzenden.

[ Voor 7% gewijzigd door mr_petit op 02-11-2020 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-05 11:49
I deed het altijd met een schaar in het gat en dan rondjes draaien. Wel oppassen dat de andere kant niet tegen je plaat aan komt uiteraard, anders heb je een mooie dikke kras :') Maar zo heb ik er al een stuk of 3 gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:47
Flabsie schreef op zondag 1 november 2020 @ 02:06:
[...]

Laat ik het zo zeggen, echt verschil merk ik niet nee. bij een plaat die een minimale warp heeft zie je wel dat die minder wordt, ook zie je de arm wat minder op en neer gaan. (Pro-ject RPM 5.1 mod)
Holle en/of bolle platen heb ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Vandaag thuiswerkdag n° 156438d. ik heb besloten dat het een random 60-70-80's vinyl dag wordt. Gewoon iets uit dat vak plukken dus..

Deep Purple - live in Japan is al random uit de kast gehaald (ik wist niet dat ik deze had, was gewoon 1 van de 2 platen, de hoes is er niet bij)
Nu is Duran Duran - Rio aan de beurt..

Er zit ook spul tussen zoals skid row, hopelijk trek ik die er niet uit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
hansie18 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 05:56:
Zijn deze LP's ook geëxporteerd naar Europa? Of hielden ze alles binnen de USSR? Hoe groot is de kans dat iemand anders de LP ergens in de USSR gekocht heeft (net als ik)?
Op zich is die kans er wel. In de jaren 90 (ik dacht rond 1995) kocht ik op een markt in Amsterdam een paar nog gesealde LP's van The Beatles, deze en deze USSR persingen. Er lag wel meer uit die hoek van de wereld, dus op zich is het niet vreemd als er dan ook een Miles Davis LP bij heeft gezeten.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Zojuist bevestiging gehad dat mijn LP van Kennebec met het album Departure onderweg is <3
https://open.spotify.com/...si=ObvW6aLYQj2gcWGEuARtCA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Yalopa schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 07:53:
Deep Purple - live in Japan is al random uit de kast gehaald
Hé! Dat triggert iets bij mij - die heb ik ook, maar ben ik niet in mijn kast tegengekomen na de verhuizing. Toch mijn verhuisdozen nog eens doorzoeken....
Als je ze kwijt wil... DM maar ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dit is geen gkmt ;)

[ Voor 86% gewijzigd door teacher op 03-11-2020 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dit is geen gkmt ;)

[ Voor 84% gewijzigd door teacher op 03-11-2020 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:59
kozue schreef op maandag 2 november 2020 @ 22:14:
I deed het altijd met een schaar in het gat en dan rondjes draaien. Wel oppassen dat de andere kant niet tegen je plaat aan komt uiteraard, anders heb je een mooie dikke kras :') Maar zo heb ik er al een stuk of 3 gefixed.
Hier hetzelfde, maar dan met scherpe mes. Even in het gat en paar keer draaien. Is me alleen bij nieuw vinyl overkomen.

Van het weekend kwam ik erachter dat mijn naald helemaal krom was, stak uit naar rechts (geen idee hoe het komt). Gelijk de AT-VM95E besteld, vanavond maar eens kijken of het lukt hem op de dp-300f te plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:50
yodeluxe schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:35:
[...]

Op zich is die kans er wel. In de jaren 90 (ik dacht rond 1995) kocht ik op een markt in Amsterdam een paar nog gesealde LP's van The Beatles, deze en deze USSR persingen. Er lag wel meer uit die hoek van de wereld, dus op zich is het niet vreemd als er dan ook een Miles Davis LP bij heeft gezeten.
Beide persingen die je noemt, zijn uit 1991. Mijne komt uit 1989. Volgens mij is ergens in 1989 bij Melodiya een verandering opgetreden t.o.v. hun exportbeleid (maar weet het ook niet zeker). Ik zal er nooit achter komen, ben ik bang. Bedankt voor de tip desondanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:18

Nyarlathotep

Crawling Chaos

mr_petit schreef op maandag 2 november 2020 @ 22:07:
[...]

7.3 mm boortje zou het gat ook precies op maat moeten maken geloof ik.
Kost ong. €2,70 op alie incl verzenden.
Hier gebruik ik een scherp mesje. Ook om was losse stukjes vinyl uit slechte boorgaten weg te halen. Schuin er in zetten en ronddraaien. Dan haal je alle losse stukjes weg en wordt het gat nét iets groter.

Over die gewichten op platen: Ik zie ze hier wel eens voorbij komen en snap het nut er echt niet van. Ik durf te wedden dat je in een blinde test (met en zonder gewicht) keihard door de mand valt.

Warp is irritant. Maar gelukkig heb ik bij mijn gewarpte platen geen hoorbare afwijkingen. Dan moet het wel heel extreem zijn denk ik?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Toen Rcor nog echt jong was (zeg maar 16 a 17 jaar oud) was er één DJ behoorlijk populair...

Diversen nummers van slechts één album werden grote hits... Iedereen draaide zijn muziek en ik dus ook... Helaas had Rcor in die tijd geen geld voor het volledige album en moest ik het doen met de CD single van de bekendste hit van deze DJ...

Over wie ik het heb? Gigi D'agostino en zijn album L'amour Toujours... Nu op LP gevonden en lekker op mijn Dual 1226 platen speler zijn rondjes aan het draaien:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/184XISf5GHHtfYFz4T0C7S0Blcnkz14-57rZkTOokswlPNkYhVUtLGl1VHc9GM9z6ZJ4odzhEk7Kn5JfCFgd5Yz3J7yKfqnKiagjfzVObh7MExaAq3OTyQi1xGKQNfvXm1Nd6WYSdg=w2400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 20:07
Ik heb hem vorig jaar in het echt zien spelen. Volgens mij was dat in Arnhem.
Heerlijke vergane glorie, met z'n matrozenpak aan :D

Wel heel mooi om mee te maken :)

edit: Dit herinnerde me er wel nog even aan dat ik tickets moest omboeken voor remember the 90's van volgend jaar. Meteen maar ff gedaan :+

[ Voor 29% gewijzigd door Raymond op 03-11-2020 20:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Vandaag thuiswerkdag n° 156438d. ik heb besloten dat het een random 60-70-80's vinyl dag wordt. Gewoon iets uit dat vak plukken dus..

Deep Purple - live in Japan is al random uit de kast gehaald (ik wist niet dat ik deze had, was gewoon 1 van de 2 platen, de hoes is er niet bij)
Nu is Duran Duran - Rio aan de beurt..

dit was de dag:
Deep purple
duran duran
joy division
Donna Summer
NOFX
Rancid
Spandau balet
OMD

Al met al een verrassende dag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21-06 15:31
Ik ben altijd bang dat door gewarpte platen mijn naald eraan gaat. Ik heb veel maxi singles die daar in meer of mindere mate last van hebben.
Als je de naald/element of eigenlijk de hele arm soms zo ziet bouncen dan kan dat toch niet goed zijn voor de (ophanging van) de naald?

Overigens liet ik zelf kort geleden bij het platen wassen een maxi single uit mijn handen glippen, die viel precies "rechtop" op de tegelvloer, dus met de zijkant. In plaats van dat deze brak, wat ik had verwacht, zat er een enorme warp in door de klap. Plaat volkomen onbruikbaar geworden dus de kliko in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zolang de naald niet van de plaat komt zou ik me geen zorgen maken om de ophanging. Zodra de warps zo erg zijn dat de naald van de plaat komt dan zou ik me naast de ophanging vooral ook zorgen maken om het diamantje zelf en opteren voor een goedkope naald met dik cantilever, zeg maar de typische "DJ" naalden van Stanton en co of budget werk van Shure.

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 05-11-2020 11:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• oldsmelly
Goedesmorgens VinylPieps...

We beginnen deze morgens lekker met een bakkie, broodje en David Sylvian op de draaier..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/67VDe-_TVL0fTjK6ZPLE7ij9cIg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/a2Rpd1OOmAYg9HsbnJAJ7eFY.jpg?f=user_large

Maak er een mooie dag van en blijf gezond......

[ Voor 22% gewijzigd door oldsmelly op 06-11-2020 07:00 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Cap schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:32:
Zodra de warps zo erg zijn dat de naald van de plaat komt dan zou ik me naast de ophanging vooral ook zorgen maken om het diamantje zelf en opteren voor een goedkope naald met dik cantilever, zeg maar de typische "DJ" naalden van Stanton en co of budget werk van Shure.
Of misschien de AT-3600L
Goedkoop (ong. 10 euro), plastic cantilever die heel sterk is, en met hoge naalddruk (~ 3 gram) is de kans kleiner dat de naald van de plaat loskomt.
Of een at-91 met minder naalddruk, maar wel dezelfde sterke plastic cantilever.

oh ja, mijn begin van de dag met Eddie Henderson:

Afbeeldingslocatie: https://audio.home.xs4all.nl/zooi/draaitafels/div/henderson.jpg

T gaat denk ik een funky dagje worden :) Misschien zo ook nog ff een stukje motorrijden in het zonnetje.

[ Voor 31% gewijzigd door mr_petit op 06-11-2020 10:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• susse77
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-05 13:11
Een van mijn laatste aankopen... De prachtige splatter vinyl van het beste van Guns N' Roses

Afbeeldingslocatie: https://www.steijvers.com/wp-content/uploads/2020/10/BC6E9E97-7B0D-47E3-9B9D-0B1E500E684D-1024x768.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://www.steijvers.com/wp-content/uploads/2020/10/FAE20B04-CD6F-4C3D-8FED-8A2AD0F57B91-1024x768.jpeg

En de re-issued studio album collection van de Dire Straits.

Afbeeldingslocatie: https://www.steijvers.com/wp-content/uploads/2020/10/5E108B35-CC2A-4DCA-A764-0B5E939E7E54-1024x768.jpeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Straks moeten we alles afdekken omdat een stel bouwlui wat komen doen binnen. Eh, de jukebox blijft in bedrijf zolang ik wil.

Ook een paar bouwlui lopen zich al te verheugen om bij ons bezig te gaan. :) Ze mogen geen radio buiten, dus verzorg ik de muziek wel. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Bestla op 06-11-2020 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-06 07:31
[quote]susse77 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:16:
Een van mijn laatste aankopen... De prachtige splatter vinyl van het beste van Guns N' Roses

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die heb ik ook, geweldig mooie uitgave en en heerlijk verzameling met het beste van GNR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
susse77 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:16:
Toch staan 2 van mijn favoriete nummers er niet op (enstranged en coma)
Ze hadden die nummers van het spagetti ongeluk beter achterwege kunnen laten, want dat album is de ondergang van hun geweest.

[ Voor 18% gewijzigd door mr_petit op 06-11-2020 16:49 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MehKchwcqpm_5jJIGZUG79rKNOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xtBKcgawkNxAWPLbJzvmnt2a.jpg?f=fotoalbum_large
Nieuwe plaat van Zwangere Guy.

Tevens vandag Stickmatic binnengekregen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IE1UrxMcoQe0wh2OFOXnioh-dVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m3WaWOz6pJKOL6qxDQaGoNci.jpg?f=fotoalbum_large

(Run The Jewels RTJ4 op de achtergrond)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Als we dan toch met nieuwe aanwinsten het weekend ingaan. Vandaag aangekomen uit de UK, Ash Walker - Aquamarine en Kennebec - Departure

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rA7G031F2luEHBVFmUhGOLr2tXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zdBUlUVdIBKj6WUCjMLGlpwO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
mr_petit schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:47:
[...]

Ze hadden die nummers van het spagetti ongeluk beter achterwege kunnen laten, want dat album is de ondergang van hun geweest.
Niet helemaal dat was toch vooral Axl zijn ego en zijn drang om kost wat kost Chinese democracy te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flabsie
418O2 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:49:[Afbeelding]
Nieuwe plaat van Zwangere Guy.
En wat een plaat he d:)b Tof ook die merch van het album!

Run The Jewels zie ik op alle webshops voorbij komen, maar ik had hier nog nooit van gehoord... Misschien toch maar eens een kans geven dan.

Zelf zit ik geduldig te wachten op een plaat die na het weekend hopelijk aankomt uit Japan :) En dan hopen dat de douanekost meevalt :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Flabsie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:28:
[...]

En wat een plaat he d:)b Tof ook die merch van het album!

Run The Jewels zie ik op alle webshops voorbij komen, maar ik had hier nog nooit van gehoord... Misschien toch maar eens een kans geven dan.
Ben echt fan van ZG.

Rtj4 is ook een toffe speciale uitgave

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Abish_ST3zAkgLkBTOGjAHjCWzA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/s8HKxLzg54HZ1Bt3eseYjEzP.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:17:
[...]
Niet helemaal dat was toch vooral Axl zijn ego en zijn drang om kost wat kost Chinese democracy te maken.
Ja ok spagetti incident was natuurlijk een coveralbum, maar kreeg nauwelijks airplay, en daarna werd het stil.
Dat zal ongetwijfeld aan Rose gelegen hebben, maar het was zo raar:
Dan is er een band met een ontzettend sterk debut album, heel snel daarna een beetje een tussenalbum (lies), en een paar jaar daarna zijn er opeens 2 lange albums waarbij eigenlijk alle nummers goed tot fantastisch zijn.
Ik dacht toen dit wordt een enorme band (ik kocht beide cd's ook ongeveer de dag dat ze uitkwamen destijds), zoveel inspiratie dat ze in 1x met 30 nummers komen, dat wordt nog wat. En toen was het over :+

Trouwens wat anders; wat ik op aliexpress zag:
https://www.aliexpress.com/item/4001276194686.html
Een chinees conisch en elliptisch element.

Ik herken het element niet. Dus nieuw ontwikkeld? of herkent iemand deze als een kopie van een bestaand element?
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/H1bcea0602f6e4d97b6c5131049d802a6h.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door mr_petit op 06-11-2020 17:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pporrio
Ik heb van Guns N' Roses het album Appetite for Destruction op LP. Betreft de originele versie met de (aanstootgevende) cover die zeer kort in omloop is geweest. De platenwinkels wilden 'm destijds niet in de schappen hebben vanwege de cover. Vandaar dat de cover met het kruis met de doodshoofden van de bandleden bij de meeste mensen bekender is. Bij die versie was de originele cover verplaatst naar de de binnenkant van de hoes.

Afbeeldingslocatie: https://www.porrio.nl/lp/gnr.jpg

Mijn platencollectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

kraats

Ik rol

Ik had me ingeschreven voor de nieuwste plaat van Colin Benders. Kosten: 0 euro, alleen verzendkosten en je mocht zelf een donatie doen (uiteraard gedaan).
Vandaag binnengekregen, zit er ook nog een tweede exemplaar bij om aan iemand anders te geven _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5GOJRwOqY0iP5Wy5g28Pz5E1_YQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v3ANDJA11xxLNs1tLbEbyBiF.jpg?f=fotoalbum_large

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@kraats hoe bevalt die nieuwe oude Denon DP-47F nou t.o.v. de vorige nieuwe DP-300F? Als je begrijpt wat ik bedoel. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

kraats

Ik rol

@Cap ik vind het een heerlijke speler. Die DP-300f vind ik heel leuk omdat hij volledig mechanisch volautomatisch is, maar mijn elektrotechniek hart wordt toch wel heel blij van de techniek van de DP-47f. Stevige, degelijke, prachtige speler.
Of ik ook kwalitatief verschil hoor durf ik niet te zeggen (ben toch al doof volgens mijn vrouw ;) ), maar lijkt iets betere gelijkloop en iets minder rumble te hebben

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Flabsie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:28:
[...]
Waarschijnlijk slechts het meest relevante album van het jaar, als het al niet van dit millennium is :*)

RTJ is El-P en Killer Mike, samen goed voor meer dan 50 jaar hiphopgeschiedenis. Buiten de maatschappelijke relevantie van dit album is het muzikaal niet mijn favoriete album van het duo, maar zeker een duo die je een kans moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:25
kraats schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:43:
Ik had me ingeschreven voor de nieuwste plaat van Colin Benders. Kosten: 0 euro, alleen verzendkosten en je mocht zelf een donatie doen (uiteraard gedaan).
Vandaag binnengekregen, zit er ook nog een tweede exemplaar bij om aan iemand anders te geven _/-\o_
[Afbeelding]
Bob Rusche van X-Rated had hem ook al otvangen en was er enthousiast over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• susse77
Tja, daar heb je een punt. Ik heb deze puur omdat het vinyl er zo gaaf uit zag. UYI2 en appetite heb ik al op vinyl, UYI1 komt nog. Hoop nog Live... And Let Die bootleg op vinyl te treffen, die heb ik nu enkel op CD.

Coma is echt een super vet nummer, Estranged ook. Die hoorden net als Locomotive en Rocket Queen thuis op deze verzamelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• susse77
Trouwens wat anders; wat ik op aliexpress zag:
https://www.aliexpress.com/item/4001276194686.html
Een chinees conisch en elliptisch element.

Ik herken het element niet. Dus nieuw ontwikkeld? of herkent iemand deze als een kopie van een bestaand element?
[Afbeelding]
Ik blijf lekker bij mijn Shure M91 en V15.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pporrio
susse77 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:00:
[...]
Coma is echt een super vet nummer, Estranged ook. Die hoorden net als Locomotive en Rocket Queen thuis op deze verzamelaar.
Helemaal mee eens! Van mij mogen daar "Get in the Ring" en "Mr Brownstone" nog bij. En hoe langer ik erover nadenk hoe meer nummers in me opkomen 8)

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
lateef schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:47:
[...]

Waarschijnlijk slechts het meest relevante album van het jaar, als het al niet van dit millennium is :*)

RTJ is El-P en Killer Mike, samen goed voor meer dan 50 jaar hiphopgeschiedenis. Buiten de maatschappelijke relevantie van dit album is het muzikaal niet mijn favoriete album van het duo, maar zeker een duo die je een kans moet geven.
:D

Ik vind ze vrij underrated in de 'scene'. Bedacht me dat ik nog een klein douceurtje van mijn muziek gekke schoonouders had, daar heb ik rtj 1 en 2 en verloren waanzin van sticks en art van besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-06 19:29

D_V

Tussen al dat zware geweld van Gn'R en RTJ ben ik toch ook blij om te lezen dat er eindelijk een re-issue van Amy MacDonalds "This is the Life" uitkomt aanstaande 4 december. Altijd al graag willen hebben, maar niet voor 100+ euro.

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
mr_petit schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:47:
[...]

Ik heb het spaghetti ongeluk ooit op CD gekocht. Het is misschien raar, maar ik vind het een lekker schijfje. En ja, het zijn covers..... Als er ooit een betaalbare uitgave op LP komt, heb ik zeker interesse. Het origineel is me iets te prijzig :+ . Het tussendoortje van Metallica, Garagedays re-revisited, luistert ook lekker weg. Alsof ze er meer plezier in hebben om covers te spelen, alsof ze zichzelf iets minder serieus nemen.

Voor mij op dit moment even geen nieuwe aankopen. Op MP staat de bekende box met alle albums en een 12" van meneer Hendrix, maar €250,00 is nogal een bedrag.....

Vanavond en morgen weer tijd om naar LP's te luisteren :9 . Ik heb nog geen idee wat het wordt. Er is zoveel moois _/-\o_ .

Geniet van alle moois wat op je pad komt en blijf gezond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-06 19:29

D_V

pporrio schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:11:
Ik heb van Guns N' Roses het album Appetite for Destruction op LP. Betreft de originele versie met de (aanstootgevende) cover die zeer kort in omloop is geweest. De platenwinkels wilden 'm destijds niet in de schappen hebben vanwege de cover.
Wist niet dat die uitgave zo bijzonder was. Heb deze versie hier ook nog liggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Na ongeveer één maand wachten na de release datum issie dan toch eindelijk binnen gekomen:
Rowwen Hèze's album Boem op LP... Uitgebracht door Coast to Coast die binnenkort Station America ook gaat uit brengen op LP (lees: eind november komt die uit)...

Nu eerst maar eens genieten van het album Boem:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/TtPwxAuWLfsILd5XGC820ZqKAFBeA4lUFb-g32L5a6hPeZxW4I4ywTzTPPIU0ipMviKYSAwPZw92X_xMi7kFYDfwcAscrvqO7xv94ubesSf9qjPoYxKPEPBEQj1yWfa2iF3l9apyrg=w2400

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• susse77
Vandaag weer bij Platenzaak Wil'm geweest...
Afbeeldingslocatie: https://www.steijvers.com/wp-content/uploads/2020/11/415651B4-BFA9-4919-B987-88F616B93595-1024x768.jpeg

Na al die jaren is deze eindelijk op vinyl uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• susse77
Wie heeft er een goed adres om hem na te laten kijken / om te laten bouwen van DIN naar RCA? Liefst in het oosten des lands.
Deze Dual is het zeker waard om op te knappen. Dit zelfde model draait hier al jaren in de woonkamer naar volle tevredenheid. Ook ik had last van die brom over die DIN5 aansluiting. De ombouw naar RCA is redelijk makkelijk te doen als je een soldeerbout en een kniptang hebt.

Zie http://www.vinylengine.co...iewtopic.php?f=37&t=60942

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Als je dan 1 maal weer begint met vinyl werkt het best wel verslavend.
Vandaag deze toe kunnen voegen aan de collectie. :)
Er zit een Empire 999 element onder, zegt me niks en kan er ook weinig over vinden maar klinkt wel lekker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mstEDQLI-bkprYlNRzdawdMf8N4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/djLlJSFJD0kXjZi7fY8EiHbg.jpg?f=user_large
Deze kwamen vandaag ook binnen, mooi vinyl om te testen op de Dual 701.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLs1VN0hdt6xr-55-a66cbDhZhU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CPgrZ8pODR9nCz09sgYzLFuS.jpg?f=user_large
Edit: @susse77 hij is recent onderhouden door dr, Dual, gaat nog wel een tijdje mee. :)

[ Voor 46% gewijzigd door BenEco op 07-11-2020 23:57 ]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230, ThuisBatterij: SigenStor 17kW + 32kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• susse77
BenEco schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 21:27:
Als je dan 1 maal weer begint met vinyl werkt het best wel verslavend.
Vandaag deze toe kunnen voegen aan de collectie. :)
Er zit een Empire 999 element onder, zegt me niks en kan er ook weinig over vinden maar klinkt wel lekker.
[Afbeelding]
Deze kwamen vandaag ook binnen, mooi vinyl om te testen op de Dual 701.
[Afbeelding]
Een 701, kwijl... die wil ik nog een keer toevoegen aan de verzameling. En die kap is helemaal punt gaaf. Je hebt een brute speler erbij!

[ Voor 3% gewijzigd door susse77 op 07-11-2020 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:32

Wimmel

Hello

susse77 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:54:
Vandaag weer bij Platenzaak Wil'm geweest...
[Afbeelding]

Na al die jaren is deze eindelijk op vinyl uitgebracht.
Ik heb hem sinds gisteren ook maar ben wel een beetje teleurgesteld; 1 uur en 47 minuten aan muziek op 4 kantjes geperst. Dat is gemiddeld 26 minuten per plaatzijde en mijns inziens teveel. Mijn automatische afslag grijpt op 2 zijden in voordat de muziek is afgelopen. De aandacht die aan de eerdere reissues is geschonken lijkt hier te ontbreken; de flac downloads bieden meer dynamiek.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Meestal als je van die lange zijdes hebt dan wordt er ook fors in de dynamiek gesneden (anders past het er ook niet op)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mr_petit schreef op zondag 8 november 2020 @ 10:37:
Meestal als je van die lange zijdes hebt dan wordt er ook fors in de dynamiek gesneden (anders past het er ook niet op)
8.03 aan muziek op 45 toeren 7"

Ja dat is Led Zeppelin's Stairway to Heaven. Het past echt op een kantje doordat het nummer voor 3/4 weinig dynamiek kent.
Ik heb twee van de 150 singletjes die officieel zijn uitgegeven aan relaties van de platenmaatschappij.

[ Voor 11% gewijzigd door Bestla op 08-11-2020 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• susse77
Wimmel schreef op zondag 8 november 2020 @ 10:06:
[...]

Ik heb hem sinds gisteren ook maar ben wel een beetje teleurgesteld; 1 uur en 47 minuten aan muziek op 4 kantjes geperst. Dat is gemiddeld 26 minuten per plaatzijde en mijns inziens teveel. Mijn automatische afslag grijpt op 2 zijden in voordat de muziek is afgelopen. De aandacht die aan de eerdere reissues is geschonken lijkt hier te ontbreken; de flac downloads bieden meer dynamiek.
Een 3LP zoals bij Celebration Day van Led Zeppelin was inderdaad beter geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 18:25
Heeft iemand een goede site waar ze tulpkabels verkopen met extra rand aarde.
Poeslief dacht leuk, kabel.. Hap. Dus linker kanaal kapot.

Bol/mediamarkt heeft niets, en anders word het een kabel die gesmeed is bij elven bij maanlicht. Ik kom wel bij alle kabels, maar das een kabel van 5 meter. Das een beetje veel.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Gewone tulp kabel + whatever draadje voor de aarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja je kan het beste gewoon een los draadje als aarde gebruiken, dan ben je vrij welke tulpkabel dan ook te kiezen.

Hou je kabel zo kort mogelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dj Neo Ziggy schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:32:
Heeft iemand een goede site waar ze tulpkabels verkopen met extra rand aarde.
Poeslief dacht leuk, kabel.. Hap. Dus linker kanaal kapot.

Bol/mediamarkt heeft niets, en anders word het een kabel die gesmeed is bij elven bij maanlicht. Ik kom wel bij alle kabels, maar das een kabel van 5 meter. Das een beetje veel.
Dan is deze kabel de geen die je zoekt:
https://www.albepro.nl/te...interlink-1.50mtr-nl.html

Niet te duur en precies goed als je de kabels moet vast solderen aan de binnenzijde...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vintage1967
Zo af en toe kijk ik even bij onze vrienden van DeWolff. Gewoon, nieuwsgierig naar geplande concerten en nieuwe releases. En vandaag zag ik het volgende bij Mascot Label Group:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OQYJWmQl.jpg

Inclusief de toevoeging 'beveiligd'.
Wat een schitterend artwork :9~ . Ik hoop dat dit dan ook definitief is.
Als je klikt, kom je weliswaar verder, maar het is dan wel een bijna lege pagina.

Waarschijnlijk alvast op de server gezet met de bedoeling het de komende tijd vrij te geven voor de rest van de wereld. Het is in ieder geval een release om op het verlanglijstje te zetten. En dan komt ook het nieuwe studio album ergens begin volgend jaar. Het leven van een DeWolff-fan gaat niet altijd over rozen en vraagt soms stevige investeringen :9 .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flabsie
Vandaag 2 LP's uit Japan aangekomen :9

Joe Hisaishi - Kiki's Delivery Service (soundtrack van de Studio Ghibli film) is een remaster uit 2020.

Haruomi Hosono - Aegean Sea is een originele uitvoering uit '79.

Pakweg 40 jaar tussen deze 2 LP's, dus leuk om te zien dat ze allebeid nog steeds typische kenmerken hebben zoals een obi rond de hoes, en een insert erbij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7PVhCyKJghf0qc-F4sjW2oL_pY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D8WDH1e5zoZTcBC79MfJ4nkd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pwmr-5acxyLw86MC_qVLwheeol4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RbS5x6Qe18WrL08neh2TaHOC.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie007
Vintage1967 schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:28:
Zo af en toe kijk ik even bij onze vrienden van DeWolff. Gewoon, nieuwsgierig naar geplande concerten en nieuwe releases. En vandaag zag ik het volgende bij Mascot Label Group:

[Afbeelding]

Inclusief de toevoeging 'beveiligd'.
Wat een schitterend artwork :9~ . Ik hoop dat dit dan ook definitief is.
Als je klikt, kom je weliswaar verder, maar het is dan wel een bijna lege pagina.

Waarschijnlijk alvast op de server gezet met de bedoeling het de komende tijd vrij te geven voor de rest van de wereld. Het is in ieder geval een release om op het verlanglijstje te zetten. En dan komt ook het nieuwe studio album ergens begin volgend jaar. Het leven van een DeWolff-fan gaat niet altijd over rozen en vraagt soms stevige investeringen :9 .
Ik heb deze vorige week kunnen bestellen. Volgens mij is het exclusief voor mensen die zich hadden opgegeven voor wolffpack. Heb mail even opgezocht, dit stond erin:

Yes, this show was recorded and we're releasing it as a limited edition DOUBLE vinyl record in December! And the best news is... YOU, being a Wolffpack member, can preorder it exclusively!....
Please preorder before November 5th so we know how many LPs we should press. The release date is mid-December 2020.

Durf niet te zeggen of deze nog in de normale verkoop gaat, vrees van niet als ik het zo lees. Hoop het uiteraard wel voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Wie is hier nu de echte dewolff fan?! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
Fikkie007 schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:49:
[...]

Ik heb deze vorige week kunnen bestellen. Volgens mij is het exclusief voor mensen die zich hadden opgegeven voor wolffpack. Heb mail even opgezocht, dit stond erin:

Yes, this show was recorded and we're releasing it as a limited edition DOUBLE vinyl record in December! And the best news is... YOU, being a Wolffpack member, can preorder it exclusively!....
Please preorder before November 5th so we know how many LPs we should press. The release date is mid-December 2020.

Durf niet te zeggen of deze nog in de normale verkoop gaat, vrees van niet als ik het zo lees. Hoop het uiteraard wel voor je!
Ok, Dat zou jammer zijn. En de wereld draait ondanks dat ik waarschijnlijk geen exemplaar kan bemachtigen, toch wel door. Zei ik laatst dat er even geen nieuwe aankopen in zaten, heb ik gisteren op Catawiki 6 LP's gekocht, waaronder deze (en daar ging het me eigenlijk om):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qDDG0gBl.jpg

Mijn eertse MFSL-persing. Omdat ik een paar jaar geleden een standaard persing heb gekocht, kan ik ze mooi vergelijken. Ik ben echt benieuwd, want het gaat dit geval niet eens om de muziek (ik ben geen die-hard Supertramp-fan) maar om het gegeven dat dit een MFSL-persing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
418O2 schreef op maandag 9 november 2020 @ 21:20:
Wie is hier nu de echte dewolff fan?! ;)
Touché! En ik vond €50,00 voor een LP toch echt te gortig. Bijkomende voordelen zijn leuk, maar niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie007
Vintage1967 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:10:
[...]

Ok, Dat zou jammer zijn. En de wereld draait ondanks dat ik waarschijnlijk geen exemplaar kan bemachtigen, toch wel door. Zei ik laatst dat er even geen nieuwe aankopen in zaten, heb ik gisteren op Catawiki 6 LP's gekocht, waaronder deze (en daar ging het me eigenlijk om):

[Afbeelding]

Mijn eertse MFSL-persing. Omdat ik een paar jaar geleden een standaard persing heb gekocht, kan ik ze mooi vergelijken. Ik ben echt benieuwd, want het gaat dit geval niet eens om de muziek (ik ben geen die-hard Supertramp-fan) maar om het gegeven dat dit een MFSL-persing is.
Zit even te kijken, als ik via de shop die code invoer om bij de verkoop te komen, staat hij nog wel als te koop aangeboden. Kan je wel de code DM-en en dat je hem dan nog zelf besteld! Durf alleen niet te zeggen hoe dat gaat i.r.t. die 5 november die ze communiceren.

Wereld draait gelukkig door, maar kan er zelf wel flink van balen, als je bijvoorbeeld te laat of niet op de hoogte bent van een sprecial release. Had ik laatst nog met een versie van het nieuwe album van Mccartney, die was al uitverkocht voordat ik er uberhaupt weet van had :) !
Pagina: 1 ... 59 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.