@
Suggs Haha ok. Lees ik dan niet begrijpend vind je? Volgens mij juist wel, en juist daarom reageerde ik er hier op. Er staat niet zomaar ergens in een lap tekst per ongeluk nieuw ofzo. Nee, het is het tweede woord van de korte tekst en het staat er met nadruk, voorzien van sterretjes om het woord nieuw.
"Deze *nieuwe* platenspeler".
Dat is het punt juist waar ik op aansloeg, die overduidelijke, aangedikte stelling. Of ie nu niet precies weet wat ie verkoopt of juist wel, maar dat ie met nadruk en zonder uitleg doet alsof ie nieuw is, dat is juist wat niet zuiver is.
Wat de headshells betreft. Dat de headshells niet origineel zijn weet ik 100% zeker. Ik ken het foldermateriaal van dit model, heb er zelf ook meerdere exemplaren van gehad, en weet dat er een typerende zilvergrijze Sony headshell op zit. Typenr kan ik ook nog wel voor je opzoeken mocht je benieuwd zijn. Sowieso een Sony headshell uiteraard, altijd. Sony had in die tijd (1977, ja zo oud is dat ding!) net als elke bekende Japanner altijd zijn eigen headshells. Zo ging dat. Dus geen Nagaoka MG-704 of aanverwante. Edit: hier de headshell die er origineel bij zit, compleet met typeaanduiding:
https://www.usaudiomart.c...urntables/images/1478474/
Ik heb geen belangstelling, ik kwam de advertentie gewoon tegen. Als er voor betaald wordt wat er geboden is dan is dat niet speciaal goedkoop maar indien in goed werkende staat heb je er wel een goede speler aan hoor, dat is geen issue. En dat je dan een paar degelijke (wel wat zware) headshells erbij krijgt en een standaard Technics element met kapotte naald, dat is een bonus.
@
kozue exact. Het is niet zuiver. Ik vind het heel onwaarschijnlijk dat iemand een platenspeler in beschreven, duidelijk eerder uitgepakte (want in doos met wat losse stukken, niet bijbehorende bubblewrap, extra tape) doos aantreft met headshells van een ander merk ipv de originele Sony, een extra element vol stof en zonder naald van weer een ander merk, en dan niet denkt: goh, netjes bewaarde / opgeborgen platenspeler maar: hee, een NIEUWE platenspeler!!!
Je verkoopt iets als nieuw omdat je weet dat het nieuw is en het er ook echt nieuw uitziet.
Of je verkoopt iets als nieuw omdat je weet dat hoewel de doos in de jaren afgeragd is en de speler ooit wel eens uit de doos gehaald is en getest, deze nooit is gebruikt door jezelf of je familielid. En dat er een extra element bij komt van een ander merk, als bonus. Maar dan vermeld je dit er natuurlijk allemaal bij in de advertentie, ter verduidelijking. En dan zeg je de speler is eigenlijk nieuw, vrijwel nieuw, zo goed als nieuw, vrijwel niet gebruikt, whatever. IPV *nieuw*.
Of je verkoopt iets waarvan je niet precies weet wat de geschiedenis ervan is en dan verkoop je het als: ziet er netjes uit, zelfs verpakt in de originele doos en met een extra element. Werking lijkt in orde of werking onbekend. Ook prima.
Althans, dat is de mening die ik er na >15 jaar begrijpend marktplaats en ebay advertenties lezen op na houd. En nu hou ik er maar over op.
[
Voor 35% gewijzigd door
Cap op 24-07-2020 13:53
]