Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jdruwe
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 03-07 12:06
Ik heb deze morgen mijn platenspeler aangekregen en net geïnstalleerd, alles volgens youtube en de manual afgesteld en hij speelt lekker. Ik zit echter nog wel met 1 vraagje:

Zoals je kan zien staat mijn platenspeler op dezelfde dressoir als mijn speakers. Ik heb al verschillende meningen gelezen op onder andere reddit dat dit uit den boze is. Ik vraag me af of er wel degelijk een impact is met het soort speakers die ik gebruik. Doe ik hiermee de speler of de plaat stuk op de duur?

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:14
jdruwe schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:35:
Ik heb deze morgen mijn platenspeler aangekregen en net geïnstalleerd, alles volgens youtube en de manual afgesteld en hij speelt lekker. Ik zit echter nog wel met 1 vraagje:

[Afbeelding]

Zoals je kan zien staat mijn platenspeler op dezelfde dressoir als mijn speakers. Ik heb al verschillende meningen gelezen op onder andere reddit dat dit uit den boze is. Ik vraag me af of er wel degelijk een impact is met het soort speakers die ik gebruik. Doe ik hiermee de speler of de plaat stuk op de duur?
Wat er gebeurt is dat de speakers (die zo te zien plat op je kast staan) trillingen afgeven naar je kast en die kunnen, mits je platenspelerpootjjes niet goed zijn) naar je platenspeler gaan en dan hoor je dat.
Met dergelijke minispeakertjes zal het meevallen met de trillingen, veel lage tonen komen daar niet uit. ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!
Illusion schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:31:
De vorm van de schacht en wel of niet nude klinkt me eerljk gezegd een beetje als HIFI hocus pocus.
Het is absoluut geen hocus pocus.
Als je een vierkante of rechthoekige schacht hebt, kan je de naald op die rechte vlakken uitlijnen tijdens het slijpen èn tijdens het plaatsen op de cantilever. Dat resulteert in een veel nauwkeurigere uitlijning.
We doen ontzettend veel moeite om onze toonarm/element uit te lijnen om die laatste paar tienden van graden tracking error op te lossen, maar hoe nauwkeurig het diamantje in de cantilever staat is natuurlijk net zo belangrijk.
En dat maakt gewoon een heel groot verschil. In de cantilever wordt met zeer hoge precisie een gat gemaakt met een laser zodat daar precies een diamantje in past;
Je kan zelf denk ik ook wel verzinnen dat de naald in het eerste naaldje veel preciezer geplaatst is als de naald in het 2e plaatje:

Nude:

Bonded:

En er is nog een voordeel aan een square shank nude.
Een diamant is namelijk niet even hard vanuit elke richting en daar kunnen best grote verschillen in zitten:
Wikipedia: Material properties of diamond
Dus hoe eea ten opzichte van de verschillende kristalstructuren in de diamant geslepen is, kan ook de levensduur aanzienlijk beinvloeden.
Een round shank nude of een bonded is per definitie niet uitgelijnd op de kristalstructuur van de diamant.
Square shank nudes wel.

De verschillende diamantslijpingen hebben natuurlijk weer hun eigen hoeken op de kristalstructuur en daarvanuit zou ook evt af te leiden kunnen zijn dat sommige leveranciers een hele hoge levensduur claimen.

Ook kan je een inschatting geven van de tipmassa.
Ze zitten allebei in een aluminium cantilever, die geeft veel massa (aluminium weegt 2,7 gram per cm³), maar een bonded tip is vaak in brons gezet, wat 9 gram per cm³ weegt. dus dat tipje brons, geeft weldegelijk een behoorlijke extra massa. Diamant weegt ongeveer 3,5 gram per cm³, en een nude diamantje is vaak een stuk kleiner dan het bonded stuk brons.

[Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 30-06-2020 18:35]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DivxLover
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:52
Cap schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:54:
@DivxLover Pak de owners manual en meteen ook maar de service manual erbij, daar vind je alle info over afstellen, instellen, repareren...

Aanzetten, plaat erop en... veel plezier! ;)

Nette, degelijke draaitafel. (y)
@Cap je advies gevolgd _/-\o_ en volgens mij met goed resultaat; plaat ligt erop en ... ik heb veel plezier.
Dank voor de heldere uitleg!

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 01:18
B___MAN schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:51:
[...]

Ik heb meerdere albums waarvoor ze nu belachelijke bedragen vragen op Discogs... maar of je het er ook voor krijgt. ;)

Als je er vanaf wil gewoon te koop zetten.
Daarom geeft Discogs ook aan waarvoor ze wél zijn verkocht. Blijkbaar gemiddeld voor €120. Maar die mafkees die m voor €450 te koop aanbied zal er wel niet vanaf raken. Ik heb Aquarium ook, maar die doe ik niet weg. Laatste keer dat ik m op discogs zag waren de prijzen slechts de helft van nu.

Ik heb ook deze ooit gekocht voor €25, daar vragen ze nu ook echt zieke bedragen voor. Maar als ik de verkoopstats zie zijn die redelijk onrealistisch.

• jdruwe
maartend schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:55:
[...]

Wat er gebeurt is dat de speakers (die zo te zien plat op je kast staan) trillingen afgeven naar je kast en die kunnen, mits je platenspelerpootjjes niet goed zijn) naar je platenspeler gaan en dan hoor je dat.
Maar echt iets stuk doen doet het niet?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jdruwe
Cap schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:28:
Met dergelijke minispeakertjes zal het meevallen met de trillingen, veel lage tonen komen daar niet uit. ;)
Dus gewoon zo laten tot ik er last van zou krijgen? + kan het iets van schade doen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fikkie007
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 06-07 15:50
jdruwe schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 23:12:
[...]

Dus gewoon zo laten tot ik er last van zou krijgen? + kan het iets van schade doen?
Ik heb mijn platenspeler ook op hetzelfde tv-dressoir als m'n (kleine) boxjes, zelfde situatie zoals jij het hebt. Ik merk qua geluid niks, dus ik houd het zo, verwacht ook geen schade verder.

• Charly
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:42
Voor de liefhebbers, bol heeft op het moment oa. de Denon DP-300f en een aantal instap pro-jects met 40/30% korting in de aanbieding.

Acties:
  • +1Henk 'm!
jdruwe schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 23:12:
[...]

Echt schade krijg je als het zo hard resoneert dat je feedback krijgt, je weet wel zoals zo'n aanzwellende toon bij een microfoon bijv. Laat je dat gebeuren dan zijn je speakers snel stuk, eerder dan de plaat denk ik zo. ;)

Verder wordt, als de trillingen worden doorgegeven vanaf speakers via kast naar de speler en uiteindelijk naald, de weergave iets beïnvloed. Hoe meer trillingen, hoe slechter de weergave en op een gegeven moment ook slechtere tracking, waardoor de naald meer in de groef 'stuitert' ipv dat ie hem netjes afloopt. Dat zou dan uiteindelijk wel extra slijtage aan je platen geven.

In het algemeen blijft het natuurlijk zo: hoe minder trillingen van buitenaf, des te beter de weergave, des te minder de slijtage aan lp's. ;)

• jdruwe
Cap schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:18:
[...]

Echt schade krijg je als het zo hard resoneert dat je feedback krijgt, je weet wel zoals zo'n aanzwellende toon bij een microfoon bijv. Laat je dat gebeuren dan zijn je speakers snel stuk, eerder dan de plaat denk ik zo. ;)

Verder wordt, als de trillingen worden doorgegeven vanaf speakers via kast naar de speler en uiteindelijk naald, de weergave iets beïnvloed. Hoe meer trillingen, hoe slechter de weergave en op een gegeven moment ook slechtere tracking, waardoor de naald meer in de groef 'stuitert' ipv dat ie hem netjes afloopt. Dat zou dan uiteindelijk wel extra slijtage aan je platen geven.

In het algemeen blijft het natuurlijk zo: hoe minder trillingen van buitenaf, des te beter de weergave, des te minder de slijtage aan lp's. ;)
Bedankt voor de info :D Ik zet mijn speakers nooit echt hard dus zal er waarschijnlijk dan geen last van hebben. Ik kwam op reddit het volgende nog tegen: https://www.amazon.com/Ri...rds=speaker+isolation+pad van die pads waar je de speakers kan opzetten, misschien iets dat ik ook kan proberen.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Ik zou dan eerder geld uitgeven aan knappe speakertjes en die naast de kast zetten. ;)

• GoShow
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 06-07 10:57
Ik ben nieuw op het forum en in de vinylwereld.
Mooi dat er een vinyl topic is met zoveel enthousiaste mensen!

Heb een Lenco USB platenspeler geërfd maar daarmee gaat de plaat op en neer tijdens het afspelen...

Is een Philips FP140 platenspeler een redelijke aankoop? Voor € 20 bij de kringloop? Het hoeft niet top te zijn, maar wil mijn platen ook niet beschadigen.
@GoShow Welkom op Tweakers. Die Philips beschadigt je platen niet maar heeft wel een snaar als aandrijving. Dan kun je er (zo van de kringloop) 99% zeker op rekenen dat die vervangen moet worden (want in de jaren slap geworden en dan loopt de speler niet goed). Met een snaar erbij ben je al snel weer een tientje duurder uit, of meer.

Koop je op marktplaats een speler met direct drive aandrijving dan heb je geen omkijken naar een snaar. Die eenvoudige spelers zijn ook wel voor enkele tientjes te krijgen. Meestal Japanners van Technics, Sony, JVC e.d. Welke regio woon je? Dan kan je in de buurt op marktplaats kijken en kunnen wij even meekijken wat het aanbod is. Een gokje mbt de werking blijft het vaak wel, maar wat wil je voor dat geld. Is voor dit soort spelers meestal ook eenvoudig op te lossen.

Reken daarnaast sowieso nog op vervangen van het naaldje, kost ongeveer 20 euro bij dergelijke spelers. Je kan mazzel hebben dat het naaldje nog ok is, dan kan je nog even voort, maar vaak is vervangen wel nodig.

[Voor 33% gewijzigd door Cap op 01-07-2020 15:11]

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:14
jdruwe schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:23:
[...]

Bedankt voor de info :D Ik zet mijn speakers nooit echt hard dus zal er waarschijnlijk dan geen last van hebben. Ik kwam op reddit het volgende nog tegen: https://www.amazon.com/Ri...rds=speaker+isolation+pad van die pads waar je de speakers kan opzetten, misschien iets dat ik ook kan proberen.
Kun je beter spikes kopen bij Ali. Veul goedkoper, werkt ook goed.
Je kan beter geen spikes gebruiken.
Die ontkoppelen niet, die koppelen juist.

Acties:
  • +3Henk 'm!
GoShow schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:35:
Is een Philips FP140 platenspeler een redelijke aankoop? Voor € 20 bij de kringloop? Het hoeft niet top te zijn, maar wil mijn platen ook niet beschadigen.
Ik zou zelf niet investeren in deze speler.
Naast wat @Cap al zei dat er naar alle waarschijnlijkheid een nieuwe riem op moet, heeft deze speler ook geen vervangbaar element.
Bij een oude speler is vaak de naald versleten, of beschadigd, en soms ook van matige kwaliteit.
Voor deze speler kan je nieuwe naaldjes kopen, maar alleen uit de aftermarket en die zijn vaak van twijfelachtige kwaliteit. En voor hetzelfde geld kan je ook ongeveer een compleet nieuw element kopen (van een merk) wat vrijwel zeker beter is (voor dus ongeveer hetzelfde geld).
Maar dan moet je een arm/headshell op je tafel hebben waar je 1/2" elementen in kan monteren.
Dat ziet er zo uit:

Die headshell kan er verschillend uitzien, maar dat er in ieder geval een element in kan die met 2 van die schroefjes vast zit.

Dan heb je heel veel keuze in elementen. En die formfactor is veel goedkoper omdat daar veel concurrentie in bestaat.

Voor de rest zou ik überhaupt niet in een kringloopwinkel meer kopen.
Daar komen alleen de spelers die niet interessant zijn, en doorgaans in slechte staat zijn.
De mooie spelers die daar nog komen, worden gelijk door het personeel weggesnaaid en zelf verkocht of gehouden. Maar ook dat zullen er onderhand niet veel meer zijn, iedereen weet nu wel dat een goede draaitafel geld waard is. Dat geldt ook voor LP's.
Dus imo kan je het beste op marktplaats kijken. Daar vind je globaal 3 soorten tafels:
1. Tafels die van zolder komen, maar soms in hele goede staat zijn omdat de laatste eigenaar er voorzichtig mee was. Hebben vaak een schoonmaakbeurt nodig, en een nieuwe riem, soms een nieuwe naald/element.

2. Tafels die door (hobby/profi)handelaren worden verkocht. Deze zijn nagezien. Soms heel vakkundig, soms minder. Ze zijn duurder, maar schoongemaakt, zijn vaak werkend te zien en soms kan je garantie krijgen tot een zeker niveau.

3. Tafels in slechte staat. Van zolder maar mishandeld door de laatste eigenaar, dus iemand die in de jaren 80 in beginsel niet zuinig op z'n spullen was, of een 13 jarige dj wannabe die 10 jaar geleden een of andere technics heeft gekocht, mishandeld heeft en daarna 5 jaar onder het bed gelegen heeft.

Het is een kunst om de pareltjes die er nog zijn van MP weg te snaaien. Vergt geduld en zoeken.
We kunnen meezoeken, maar dan moeten we weten waar we moeten zoeken.
Of je moet in maastricht wonen en het niet erg vinden om naar delfzijl te rijden natuurlijk.
De voorkeur is om nooit een tafel op te laten sturen. Altijd persoonlijk ophalen, en bij voorkeur bij de verkoper testen. Ook al staat hij niet op een stereoinstallatie aangesloten, dan nog kan je er een plaat op leggen, kijken of hij start, stopt, of het element geluid maakt etc etc.

[Voor 45% gewijzigd door mr_petit op 01-07-2020 23:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 02-07 09:57
mr_petit schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 23:03:
[...]

Ik zou zelf niet investeren in deze speler.
Naast wat @Cap al zei dat er naar alle waarschijnlijkheid een nieuwe riem op moet, heeft deze speler ook geen vervangbaar element.
Bij een oude speler is vaak de naald versleten, of beschadigd, en soms ook van matige kwaliteit.
Voor deze speler kan je nieuwe naaldjes kopen, maar alleen uit de aftermarket en die zijn vaak van twijfelachtige kwaliteit. En voor hetzelfde geld kan je ook ongeveer een compleet nieuw element kopen (van een merk) wat vrijwel zeker beter is (voor dus ongeveer hetzelfde geld).
Maar dan moet je een arm/headshell op je tafel hebben waar je 1/2" elementen in kan monteren.
Dat ziet er zo uit:
[Afbeelding]

Die headshell kan er verschillend uitzien, maar dat er in ieder geval een element in kan die met 2 van die schroefjes vast zit.

Dan heb je heel veel keuze in elementen. En die formfactor is veel goedkoper omdat daar veel concurrentie in bestaat.

Voor de rest zou ik überhaupt niet in een kringloopwinkel meer kopen.
Daar komen alleen de spelers die niet interessant zijn, en doorgaans in slechte staat zijn.
De mooie spelers die daar nog komen, worden gelijk door het personeel weggesnaaid en zelf verkocht of gehouden. Maar ook dat zullen er onderhand niet veel meer zijn, iedereen weet nu wel dat een goede draaitafel geld waard is. Dat geldt ook voor LP's.
Dus imo kan je het beste op marktplaats kijken. Daar vind je globaal 3 soorten tafels:
1. Tafels die van zolder komen, maar soms in hele goede staat zijn omdat de laatste eigenaar er voorzichtig mee was. Hebben vaak een schoonmaakbeurt nodig, en een nieuwe riem, soms een nieuwe naald/element.

2. Tafels die door (hobby/profi)handelaren worden verkocht. Deze zijn nagezien. Soms heel vakkundig, soms minder. Ze zijn duurder, maar schoongemaakt, zijn vaak werkend te zien en soms kan je garantie krijgen tot een zeker niveau.

3. Tafels in slechte staat. Van zolder maar mishandeld door de laatste eigenaar, dus iemand die in de jaren 80 in beginsel niet zuinig op z'n spullen was, of een 13 jarige dj wannabe die 10 jaar geleden een of andere technics heeft gekocht, mishandeld heeft en daarna 5 jaar onder het bed gelegen heeft.

Het is een kunst om de pareltjes die er nog zijn van MP weg te snaaien. Vergt geduld en zoeken.
We kunnen meezoeken, maar dan moeten we weten waar we moeten zoeken.
Of je moet in maastricht wonen en het niet erg vinden om naar delfzijl te rijden natuurlijk.
De voorkeur is om nooit een tafel op te laten sturen. Altijd persoonlijk ophalen, en bij voorkeur bij de verkoper testen. Ook al staat hij niet op een stereoinstallatie aangesloten, dan nog kan je er een plaat op leggen, kijken of hij start, stopt, of het element geluid maakt etc etc.
Helemaal mee eens, en je kan zomaar geluk hebben. in de kringloop. Ik neem altijd even de tijd om ook te kijken of er platenspelers staan. Voordeel is dat ik al twee mooie spelers heb staan, dus er is absoluut geen noodzaak. Het type speler dat ik zelf zou kopen is echt niet (meer) in de kringloop te vinden hoor. Het is echt voor 'het leuk'.

Wat het testen betreft heb ik indertijd, toen ik mijn huidige TD166 op ging halen, mijn versterker, koptelefoon en een paar eigen LP's meegenomen. Kleine moeite, groot plezier 8) . Bij aanschaf van een 2e-hands speler moet je ook de speling op de arm controleren, en daar heb je toch echt alleen je twee (linker?) handjes bij nodig :P . Kortom: kijken, luisteren, voelen. Als je er dan standaard van uit gaat dat de naald en de riem vervangen moeten worden en daar in de onderhandeling rekening mee houdt, kom je een heel eind. En zelfs dan kan je nog voor verrassingen komen te staan.

Zoals zo vaak door in dit topic aangegeven: een platenspeler zonder instelbare naalddruk, antiskating en vervangbaar element zijn voor mij absoluut een no-go.

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • +8Henk 'm!
Nieuwste aanwinst : Manu Chao - Me Gustas Tu 12"

Very guilty pleasure 8)

[Voor 6% gewijzigd door Mrs Redhair op 02-07-2020 15:56]

Spleetjes zijn fijn

Acties:
  • +5Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 06-07 17:47
Kom je thuis van vakantie.....
Snel langs het PostNL afhaal punt....

Heerlijk begin van het weekeinde als groot Cash fan.....

Super blij dat ook deze reeks er nu is... Binnenkort komt er ook op MFSL een Cash Album en een, nog nooit op vinyl uitgebracht, live album.......

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:39

hilgo

Clear your mind of can't.

Het was even priegelen maar het nieuwe element zit er op en draait zijn eerste rondjes op een van mijn favoriete platen, Alter Bridge - Live at the royal Albert hall. * hilgo is a happy trooper

Discogs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Charly
hilgo schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:39:
Het was even priegelen maar het nieuwe element zit er op en draait zijn eerste rondjes op een van mijn favoriete platen, Alter Bridge - Live at the royal Albert hall. * hilgo is a happy trooper

[Afbeelding]
Cool, als het goed is zit er voor mij morgen ook zo’n AT elementje in de post. Ik ben zelf uiteindelijk voor de EN variant gegaan.

Heel benieuwd hoe het verschil gaat zijn met de oem Rega Carbon die er nu op zit.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Storebaelt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 06-07 13:47
Ik wil enkele kleine beschadigingen aan de plint van mijn Technics SL 1810 met dezelfde kleur lak aantippen. om ze minder zichtbaar te maken. Het is de originele kleur, maar een vorige eigenaar heeft dit met een te donkere kleur gedaan. De plint heeft een donkerbruine, donkerantraciet kleur. Weet iemand van jullie of deze kleur een RAL-code heeft? Dit heeft niks met de audiokleur van het geluid te maken, maar ik dacht in Coronatijd nog wat puntjes op de 'i' te zetten. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!
@Storebaelt Nee. Het is geen RAL kleur, er zit een subtiel metallic effect in. Daarom is het zo'n mooie afwerking. Helaas moet je het dus benaderen met een zo-goed-als-mogelijk kleur, liefst ook een beetje metallic natuurlijk. Maar non-metallic verf op metallic blijft altijd "te donker" met de ene lichtval en "te licht" met de andere. ;)

De Technics kleur van de latere series (1810-MK2's, SL-Q serie) is ook anders, minder mooi en kwetsbaarder, die is mat. Wat je kan proberen is met je SL-1810 naar een echte verfspeciaalzaak, autospuiterij of zo'n modelbouwzaak en de kleur daar zo goed mogelijk laten bepalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Storebaelt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 06-07 13:47
@Cap, bedankt voor je antwoord. Dat is wat er al eerder is gebeurd. Ik zie mezelf nog niet met de draaitafel onder m'n arm naar een speciaalzaak gaan. Ik verwacht dan een antwoord in de geest van 'zullen we hem maar helemaal overspuiten?', en dat is niet de bedoeling. Verdwijnt de mooie originele 'uitstraling'. Ik beraad me nog maar even. :?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Als je dat er niet voor over hebt (draaitafel mee naar speciaalzaak) én je wilt niet overspuiten, dan blijft er weinig anders over dan het zo laten en ermee leven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Charly

Zo, die zit er op! :Y)

Gewicht is een beetje gokken zonder weegschaal bij deze arm maar uitgaande van de oorspronkelijke setup en op het gehoor moet dit wel redelijk in de buurt zitten.

Links/ rechts scheiding lijkt een stuk beter dan het was is wat me vooral opvalt bij de eerste rondjes. Maar dat kan ook psychisch zijn natuurlijk. :P

[Voor 3% gewijzigd door Charly op 06-07-2020 15:55]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 22:54
Ik heb ook weer een pareltje in huis gehaald.
Saudade van Thievery Corporation

[Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 06-07-2020 16:19]

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

Acties:
  • 0Henk 'm!
Charly schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:54:
[Afbeelding]

Zo, die zit er op! :Y)

Gewicht is een beetje gokken zonder weegschaal bij deze arm maar uitgaande van de oorspronkelijke setup en op het gehoor moet dit wel redelijk in de buurt zitten.
Op het gehoor de naalddruk bepalen is nogal lastig, je hoort hoogstens "hij is veel te laag", of "hij is veel te hoog", of "het zal wel ongeveer goed zijn" (nauwkeurigheid hoogstens iets in de buurt van +/- 0.5 gram (of erger bij minder ervaring / referentiemateriaal ;)).

Ik zou bij het ontbreken van een schaalverdeling op het contragewicht van je platenspeler toch gewoon ff een naalddrukwegertje kopen. Dan zit je incl meetfouten (o.a. meethoogte, statische lading e.d.) wel binnen de 0.1 gram. Vanuit China kan het ook nog een paar euro goedkoper, wel langer wachten. ;)

[Voor 24% gewijzigd door Cap op 06-07-2020 17:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Charly
Cap schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:12:
[...]

Op het gehoor de naalddruk bepalen is nogal lastig, je hoort hoogstens "hij is veel te laag", of "hij is veel te hoog", of "het zal wel ongeveer goed zijn" (nauwkeurigheid hoogstens iets in de buurt van +/- 0.5 gram (of erger bij minder ervaring / referentiemateriaal ;)).

Ik zou bij het ontbreken van een schaalverdeling op het contragewicht van je platenspeler toch gewoon ff een naalddrukwegertje kopen. Dan zit je incl meetfouten (o.a. meethoogte, statische lading e.d.) wel binnen de 0.1 gram. Vanuit China kan het ook nog een paar euro goedkoper, wel langer wachten. ;)
Is al besteld ;)
Voor nu is het wel even prima zo. Komend weekend zou het weegschaaltje er moeten zijn voor het fine tunen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:04
Jasphur schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:18:
Ik heb ook weer een pareltje in huis gehaald.
Saudade van Thievery Corporation

[Afbeelding]
De eerste vier nummers nu geluisterd. Heerlijk! Leuk om op elpee te hebben. :)

PC: AMD Ryzen 5 2600 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming | Corsair Vengeance LPX 32GB | Samsung 970 EVO 500GB | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 850 PRO 256GB | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | Dell UltraSharp UP2516D | LAPTOP: Apple MacBook Pro 13"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 22:54
Haas schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:17:
[...]

De eerste vier nummers nu geluisterd. Heerlijk! Leuk om op elpee te hebben. :)
Vanaf het vijfde nummer is het deathmetal :+

Haha. Ik ben al zo lang fan van deze band en zeker van dit album. Ik begrijp echt niet waarom ik hem nu pas op vinyl heb. 8)7

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 01:18
Thievery Corporation _/-\o_
Ik heb ze bijna allemaal op vinyl, en de paar die nog over zijn staan op de wantlist. Alles in 1 keer kopen is een behoorlijke aankoop dus ik splits het een beetje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:04
Jasphur schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:21:
[...]

Vanaf het vijfde nummer is het deathmetal :+

Haha. Ik ben al zo lang fan van deze band en zeker van dit album. Ik begrijp echt niet waarom ik hem nu pas op vinyl heb. 8)7
Haha, echt niet!
Inmiddels hele album geluisterd. Top!

PC: AMD Ryzen 5 2600 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming | Corsair Vengeance LPX 32GB | Samsung 970 EVO 500GB | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 850 PRO 256GB | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | Dell UltraSharp UP2516D | LAPTOP: Apple MacBook Pro 13"

Acties:
  • 0Henk 'm!
stickyfish schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:41:
[...]

Pfff, wat een verhaal zeg. Benieuwd hoe dat afloopt. Zou zonde zijn als de winkel zou verdwijnen.

Blauwe Vaer van Jack Poels. Wat een prachtig album is dat zeg.
Enige tijd geleden had ik een verhaal over platenzaak Miez-D in Horst die wel op eigenaardige wijze beroofd was van zijn inboedel (zoals de eigenaar zelf het heeft gezegd)... Daar werd nog op gereageerd door @HanG-BuiK-ZwijN omdat er een kranten artikel verschenen was waaruit bleek dat hij al jaren geen huur betaalde "omdat dit zo zou zijn afgesproken", zo volgens de eigenaar van platenzaak Miez-D...

Ik heb eind mei de eigenaar gevraagd hoe het er voor staat en wanneer zijn zaak weer open zou gaan. Het bleef angstig stil rond om hem (geen reactie ontvangen) tot vandaag: zijn reactie was dat zoals het er nu voor staat de winkel definitief gesloten is...

Hij denkt nog wel aan een online doorstart, maar ja, dat wordt nogal lastig voor mijn gevoel, zeker gezien de gevestigde orde al een goede voet aan de grond heeft en je er als kleine (online) winkel amper opvalt...

Wat dat betreft komt Riddim Recordstore voor mij precies op tijd als vervanger en belangrijker: nog meer vinyl standaard op voorraad, waaronder een aantal Mobile Fidelity Soundlab persingen... _/-\o_

www.discogs.com/collection?user=rcor

Pagina: 1 ... 48 49 50 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True