Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Maveee
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 14-06 23:00
Cap schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:17:
@Maveee De wow en flutter is ook erg hoog. Dat is m.i. nog storender dan de snelheidsafwijking. :|

Maar wellicht komt dat omdat je een vrij zware telefoon aan 1 kant op het plateau legt wat onbalans brengt bij het draaien. Probeer het eens op deze manier: Leg iets over de spindle waar je je telefoon op kan leggen (2 45 rpm adapters, een cilinder of doosje zonder deksel op zijn kop, desnoods een wc rol) en leg daarop je telefoon mooi gecentreerd in het midden zodat hij ronddraait maar niet "geslingerd".

De waarde zou onder de 0.25% moeten zijn, niet tegen de 1%.

Anders vraag ik me af of de riem nog ok is. Is het wel de goede, zit hij niet te strak of juist te los...?
Net thuis dus opnieuw getest, nu heb ik maar 0.24% wow/flutter
RPM verschil is nog altijd zeer groot, dus tijd om men schroevendraaier boven te halen!

• Maveee
Heb hem uiteindelijk na 20 pogingen op -1% gekregen (exact 33). Maar ik hoor eigenlijk ook geen verschil meer, dus ga het zo laten. De 45 aanpassen is ook voor een andere keer, wil er nu even van genieten :D
Bedankt voor al het advies iedereen!
Platen hobby starters opgelet! Op Marktplaats wordt nu voor een prijs waarbij je nog 130 / 135 euro zou kunnen bieden een mooie Denon DP-300F aangeboden:
https://link.marktplaats.nl/m1562615141

[Voor 18% gewijzigd door rcor op 11-06-2020 20:47]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22:49
Ik heb mezelf maar eens in de Thorens wereld gestort. Bij een prive kringloop stond een td160mk2 voor 195 euro. Twee tientjes eraf gepraat want ik zag al dat de snaar niet ok was, ging niet van 33 naar 45.
Het eerste wat me opviel was het ontbreken van een aardedraad, wel rca stekkers. En geen brom. Het tweede wat me opviel was dat hij erg mooi klinkt. Op het element staat verder niks maar gezien de vorm gok ik een Ortofon. Verder lijkt hij verdacht veel op de 160 die ik in de jaren 80 had. Iets andere headshell. Deze kan je draaien, handig.
Ik zie net op de tweede foto dat het element slecht gemonteerd is, blokje zit maar op 1 punt vast.

• ReVision.
  • Registratie: juli 2019
  • Niet online

ReVision.

Vinyl enthusiast

Voor 175 euro had ik hem persoonlijk laten staan. Wel een zeer goede speler natuurlijk, maar wat een prijzen tegenwoordig. Paar jaar geleden heb ik een TD166 MKII bij de kringloop gekocht voor 35euro.

Discogs

Acties:
  • +1Henk 'm!
ReVision. schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:19:
Paar jaar geleden heb ik een TD166 MKII bij de kringloop gekocht voor 35euro.
Ja maar dat zal onderhand ook al wel bijna 10 jaar geleden zijn ;)

Aan de andere kant, als je een vergelijkbaar presterende speler nieuw wilt hebben, ben je altijd nog het 3-4 voudige kwijt, ook nu nog.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online

ReVision.

Vinyl enthusiast

mr_petit schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:27:

Ja maar dat zal onderhand ook al wel bijna 10 jaar geleden zijn ;)

Aan de andere kant, als je een vergelijkbaar presterende speler nieuw wilt hebben, ben je altijd nog het 3-4 voudige kwijt, ook nu nog.
Ik weet niet meer precies hoelang geleden maar minimaal 5-6 jaar zeker.
Verder heb je natuurlijk gelijk, vind het vooral jammer de prijzen van tegenwoordig.

Discogs

Acties:
  • +1Henk 'm!
nineball schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:06:
Ik heb mezelf maar eens in de Thorens wereld gestort. Bij een prive kringloop stond een td160mk2 voor 195 euro. Twee tientjes eraf gepraat want ik zag al dat de snaar niet ok was, ging niet van 33 naar 45.
Het eerste wat me opviel was het ontbreken van een aardedraad, wel rca stekkers. En geen brom. Het tweede wat me opviel was dat hij erg mooi klinkt. Op het element staat verder niks maar gezien de vorm gok ik een Ortofon. Verder lijkt hij verdacht veel op de 160 die ik in de jaren 80 had. Iets andere headshell. Deze kan je draaien, handig.
Ik zie net op de tweede foto dat het element slecht gemonteerd is, blokje zit maar op 1 punt vast.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie speler @nineball! Ik zou naast een snaar ook even een nieuwe setje headshell wires bestellen of zorgen dat je kontakt 60 bij de hand hebt.. Ik zie namelijk dat een van de adereindhulsjes zwart oogt (corrosie)... Dat moet je ook even aanpakken...

• nineball
Ik heb de mijne eind jaren 90 verkocht voor 130 gulden of zo.
Ja ze zijn stevig aan de prijs tegenwoordig, maar ik had me voorgenomen om er een te kopen als ik hem onder de 200 zou vinden.

Maar ja, ik heb een zwak voor overhyped/overpriced merken...

• nineball
Edit dubbel

[Voor 98% gewijzigd door nineball op 12-06-2020 12:41]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online

ReVision.

Vinyl enthusiast

@nineball

Ik wil je wel 175 euro voor die Micro geven, dan heb je het geld van de Thorens weer terugverdiend ;)

[Voor 7% gewijzigd door ReVision. op 12-06-2020 12:44]

Discogs

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 02-07 09:57
ReVision. schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:19:
Voor 175 euro had ik hem persoonlijk laten staan. Wel een zeer goede speler natuurlijk, maar wat een prijzen tegenwoordig. Paar jaar geleden heb ik een TD166 MKII bij de kringloop gekocht voor 35euro.
Ongetwijfeld. En dan heb je daar een prachtige speler voor.
Zelf heb ik 5 jaar geleden een TD166 gekocht voor €175,00.
Omdat het element er op het eerste gezicht al niet echt fris uit zag en de snaar helemaal 'op' was, kreeg ik er na wat onderhandelen twee 2LP's bij: Pink Floyd - The Wall en The Beatles - White Album. Die laatste inclusief alle inserts, alles in in zeer goede staat.
Al met al was dat een heel goede koop imho :P .

Vanaf dat moment heb ik dagelijks van LP's genoten. En met een paar mods en af en toe een beetje LTC heb je echt een dijk van een speler. Ik ben het met @mr_petit eens dat het onmogelijk is (disclaimer:ook nu weer imho ;) ) om een speler van vergelijkbare kwaliteit voor dezelfde prijs aan te schaffen. En ik weet ook dat het een volledig manuele speler is zonder veel geavanceerde techniek. Maar wat er niet in zit, kan ook niet kapot.

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • +1Henk 'm!
Vintage1967 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:44:
[...]
En ik weet ook dat het een volledig manuele speler is zonder veel geavanceerde techniek.
Dat zeg je wel, maar een TD160 (of beter gezegd de tp-16 arm) heeft een magnetische antiskating met aanduiding voor conische èn elliptische naald.
Ik kan zo 123 geen andere arm verzinnen die dat heeft (wel zat met magnetische antiskating, maar niet met die aanduiding), dus wat dat betreft zeer uniek (en dan ook nog eens een antiskating aanduiding voor droog en nat afspelen op de koop toe).
Ik weet het, het is maar een schaalverdeling, maar hij heeft het wel ;)

@nineball mooi ding. Er word door sommigen een beetje neergekeken op deze versie met blikken headshell in plaats van de bekende taartpunt, maar dat mag de pret niet drukken. Gewoon een hele goede speler.

• nineball
Cap schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:55:
@nineball mooi ding. Er word door sommigen een beetje neergekeken op deze versie met blikken headshell in plaats van de bekende taartpunt, maar dat mag de pret niet drukken. Gewoon een hele goede speler.
Degene die ik in 1983 of zo kocht had een zwarte headshell, dus een derde variant. Ik vind deze headshell wel wat hebben, draaibaar dus makkelijk azimuth instellen. Heb net wel enorm zitten priegelen om het element goed te monteren, en deze constructie is redelijk kansloos als je een element met ingetapet schroefdraad wilt monteren zoals bij veel nieuwe modellen het geval is.

Inmiddels een nieuwe kabel gemonteerd met fatsoenlijke pluggen want de oude bromde als je hem een beetje bewoog, losse aardedraad aangelegd (vreemd hoe Thorens dat via de rechter signaal mantel laat lopen, zeker overblijfsel uit het DIN tijdperk) en wat siliconenolie toegevoegd in de lift zodat ie wat mooier zakt.

edit: een snaar kan ik het beste bij Thakker bestellen, of maakt het niet uit?

[Voor 3% gewijzigd door nineball op 12-06-2020 15:48]

• macdushi
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:44
rcor schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 20:46:
Platen hobby starters opgelet! Op Marktplaats wordt nu voor een prijs waarbij je nog 130 / 135 euro zou kunnen bieden een mooie Denon DP-300F aangeboden:
https://link.marktplaats.nl/m1562615141

[Afbeelding]
vraagprijs is gezakt naar 119 euro, in mijn ogen een koopje.
macdushi schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:46:
[...]

vraagprijs is gezakt naar 119 euro, in mijn ogen een koopje.
Daar sluit ik mij helemaal bij aan... Dankzij de prijs verlaging kun je nu ook meteen een Audio Technica AT-VM95e erbij kopen om op de de nieuw waarde uit te komen... Heb je niet alleen een goede instapper als speler ansich, maar ook nog eens een zeer goed element voor het geld die muziek maakt in plaats van geluid... ;) :)

• kraats
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Hmm.. had ik dus mijn 300f niet moeten verkopen voor 75 euro inclusief at95 😝

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Probleem is dat die 300f niet meer nieuw is. Garantie? waarschijnlijk ook verlopen.

En dan moet hij gewoon in een zee van andere gebruikte spelers meeconcurreren.
Ik bedoel, voor een vergelijkbare prijs heb je dan een jaren 80 icoon (ook zonder garantie natuurlijk) die 2x zoveel weegt.
Bijv. deze kenwood van bijna 12kg met heel mooi composiet dek:
https://link.marktplaats.nl/m1560567124
(en er zijn er natuurlijk vele, ik wou niet langer dan een minuut zoeken)

[Voor 4% gewijzigd door mr_petit op 12-06-2020 17:05]

mr_petit schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:04:
Probleem is dat die 300f niet meer nieuw is. Garantie? waarschijnlijk ook verlopen.

En dan moet hij gewoon in een zee van andere gebruikte spelers meeconcurreren.
Ik bedoel, voor een vergelijkbare prijs heb je dan een jaren 80 icoon (ook zonder garantie natuurlijk) die 2x zoveel weegt.
Bijv. deze kenwood van bijna 12kg met heel mooi composiet dek:
(en er zijn er natuurlijk vele, ik wou niet langer dan een minuut zoeken)
En ook hier steekt een kern van waarheid in... Wil je een jongere tweedehands speler omdat het je een beter gevoel geeft ga je voor de DP300F van Denon...

Durf je wat risico te nemen en maakt de leeftijd je niet zoveel uit is die Kenwood zeker een betere keus als we naar de specs van de speler kijken... :)

• jdruwe
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 03-07 12:06
Hey! Eigenlijk geen idee of die de geschikte plek is maar here I go. Heb recent bij een vriend de platenspeler leren kennen en ben er helemaal van in de ban en wil dus ook zelf een speler. Nu heb ik wel al wat dingen opgezocht en ben ik wat te rade gegaan op reddit maar hoor ik ook een graag jullie mening.

Dingen die ik heb onthouden:

- direct drive vs belt drive
- auto-stop
- externe of interne phono preamp
- ...

Volgende modellen zijn me reeds aangeraden

- AT-LPW40WN -> https://eu.audio-technica.com/turntables/AT-LPW40WN
- Argon Audio TT-2 -> https://www.hifisound.de/...-OM5E-Cartride-black.html
- AT-LPW30TK -> https://eu.audio-technica.com/turntables/AT-LPW30TK
- AT-LP120XUSB -> https://eu.audio-technica.com/AT-LP120XUSB?search=120x

Zijn er bepaalde modellen die jullie aanraden aan beginners die toch een beetje future proof zijn (liefst geen rommel aangezien ik wel van plan ben om hiermee verder te gaan) met een budget om de rond 250 EUR. Liefst modellen die redelijk makkelijk verkrijgbaar zijn in Europa (belgië of nederland meer bepaald). Ik werd ook een fluance RT82 aangeraden maar deze kwam met shipping + tax rond de 400 EUR.

Bedankt bij voorbaat

Acties:
  • +1Henk 'm!
jdruwe schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 00:23:
Hey! Eigenlijk geen idee of die de geschikte plek is maar here I go. Heb recent bij een vriend de platenspeler leren kennen en ben er helemaal van in de ban en wil dus ook zelf een speler. Nu heb ik wel al wat dingen opgezocht en ben ik wat te rade gegaan op reddit maar hoor ik ook een graag jullie mening.

Dingen die ik heb onthouden:

- direct drive vs belt drive
- auto-stop
- externe of interne phono preamp
- ...

Volgende modellen zijn me reeds aangeraden

- AT-LPW40WN -> https://eu.audio-technica.com/turntables/AT-LPW40WN
- Argon Audio TT-2 -> https://www.hifisound.de/...-OM5E-Cartride-black.html
- AT-LPW30TK -> https://eu.audio-technica.com/turntables/AT-LPW30TK
- AT-LP120XUSB -> https://eu.audio-technica.com/AT-LP120XUSB?search=120x

Zijn er bepaalde modellen die jullie aanraden aan beginners die toch een beetje future proof zijn (liefst geen rommel aangezien ik wel van plan ben om hiermee verder te gaan) met een budget om de rond 250 EUR. Liefst modellen die redelijk makkelijk verkrijgbaar zijn in Europa (belgië of nederland meer bepaald). Ik werd ook een fluance RT82 aangeraden maar deze kwam met shipping + tax rond de 400 EUR.

Bedankt bij voorbaat
Tja, als ik de modellen zie zijn er 3 ongeveer hetzelfde, en is de laatste een Technics SL 1200 kloon. Als je het aan mij vraagt kies ik voor de SL 1200 kloon, maar dat is omdat ik al jaren erg tevreden ben over de Technics en de bouwkwaliteit van dat ding. Die AT kloon mag eigenlijk niet eens in de schaduw staat van de SL 1200, maar ziet er best goed uit. Ik houd van dat ontwerp. Die simpele 'plankjes' is niet mijn ding, en in mijn ogen gewoon chinees spul met een merkje erop geplakt.

Wil je strak en redelijk OK spul, kijk eens bij Pro-Ject. Maar gezien je budget ben je daar snel teveel geld kwijt, En kijk eens op marktplaats, daar staat genoeg en vaak beter spul, met meer waar voor je geld.

Wil je snel draaien en geef je niets om geluids en bouwkwaliteit, dan zijn de 4 keuzes je al hebt gevonden een prima keus. En daar is de AT 120 de beste keus.

Spleetjes zijn fijn

Acties:
  • +1Henk 'm!
@jdruwe Ik sluit me bij @Mrs Redhair aan... Enige berichten terug plaatste Mr_petit een interessante link naar platen speler van Kenwood op Marktplaats die zeer de moeite waard is om te overwegen...

Wil je wat nieuwer? Dan heb ik daarvoor ook een leuke Denon DP-300F gedeeld (ook Marktplaats)... Het is de vraag of je het erg vindt om een wat oudere speler te hebben... Maar ik zou wellicht gewoon voor die Kenwood gaan en daar in de toekomst een nieuw element op monteren om hem af te maken...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 06:59
@jdruwe Allereerst welkom! Deze vraag kan hier hier best gesteld worden alleen ben je niet de eerste die vraagt welke platenspeler hij het beste kan kopen. Ik zou je zeker even aanraden om de topicstart te lezen om je wat algemene draaitafel basics eigen te maken en wat te zoeken binnen het topic op 'welke platenspeler', en vanaf die posts verder te lezen. Je kan ook nog kijken naar 2e hands platenspelers omdat spelers in de jaren '70 en '80 vaak degelijker werden gebouwd dan spelers van nu. Die Kenwood tip van mr_petit is een hele mooie en zo zijn er nog veel meer. Bovendien zijn platenspelers, zeker de handmatige, technisch niet zo ingewikkeld en relatief makkelijk te servicen.

Toch nog even over je lijstje, voor als je liever voor nieuw gaat: Ze zijn allemaal niet verkeerd, maar die Kenwood is wel beter. De AT-LPW40WN heeft een betere naald, elliptisch geslepen itt conisch bij de AT-LPW30TK wat maakt dat je platen beter afgetest kunnen worden (door naaldvorm tast 'ie de groef beter af). Wel kan je de naald eenvoudig vervangen door dezelfde VM95 naald van de W40WN (zelfde 'familie' van elementen). De 30 is vanaf 255 euro te koop zie ik, maar de 40 kon ik zo snel niet bij een Nederlandse winkel vinden. De AT-LP120XUSB zit rond de 240 en heeft hetzelfde eliptische element als de W40WN. Zal vergelijkbaar presteren verwacht ik, is itt de rest een direct drive speler dus zonder snaar.

De Argon is eigenlijk een Pro-ject speler, en die vind ik zelf wel wat hebben met z'n glazen plateau (daarin wijkt hij af van de gemiddelde Pro-ject). Ik zou 'm alleen niet bij een webshop in Duitsland halen maar bij Hif-klubben. Daar kan je 'm even bekijken, advies inwinnen en krijg je ook nog eens 5 jaar garantie. Het element wat er op zit is wat minder dan de VM95 maar ook hier is een upgrade (naar de OM10 van Ortofon in dit geval) makkelijk te realiseren.

Wat ik me nog afvroeg: je geeft aan dat deze vier spelers je zijn aangeraden, maar door wie of waar?

Mijn muziekcollectie op Discogs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jdruwe
rcor schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 09:21:
@jdruwe Ik sluit me bij @Mrs Redhair aan... Enige berichten terug plaatste Mr_petit een interessante link naar platen speler van Kenwood op Marktplaats die zeer de moeite waard is om te overwegen...

Wil je wat nieuwer? Dan heb ik daarvoor ook een leuke Denon DP-300F gedeeld (ook Marktplaats)... Het is de vraag of je het erg vindt om een wat oudere speler te hebben... Maar ik zou wellicht gewoon voor die Kenwood gaan en daar in de toekomst een nieuw element op monteren om hem af te maken...
@Mrs Redhair @rcor Bedankt voor de informatie, in principe vind ik het totaal niet erg om op een tweedehands model te spelen als deze nog in goede staat is, enkel dat laatste is voor mij als leek wat moeilijker te achterhalen, ik zal die kenwood is proberen terug te vinden in de comments.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jdruwe
musicfreak schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 09:34:
@jdruwe Allereerst welkom! Deze vraag kan hier hier best gesteld worden alleen ben je niet de eerste die vraagt welke platenspeler hij het beste kan kopen. Ik zou je zeker even aanraden om de topicstart te lezen om je wat algemene draaitafel basics eigen te maken en wat te zoeken binnen het topic op 'welke platenspeler', en vanaf die posts verder te lezen. Je kan ook nog kijken naar 2e hands platenspelers omdat spelers in de jaren '70 en '80 vaak degelijker werden gebouwd dan spelers van nu. Die Kenwood tip van mr_petit is een hele mooie en zo zijn er nog veel meer. Bovendien zijn platenspelers, zeker de handmatige, technisch niet zo ingewikkeld en relatief makkelijk te servicen.

Toch nog even over je lijstje, voor als je liever voor nieuw gaat: Ze zijn allemaal niet verkeerd, maar die Kenwood is wel beter. De AT-LPW40WN heeft een betere naald, elliptisch geslepen itt conisch bij de AT-LPW30TK wat maakt dat je platen beter afgetest kunnen worden (door naaldvorm tast 'ie de groef beter af). Wel kan je de naald eenvoudig vervangen door dezelfde VM95 naald van de W40WN (zelfde 'familie' van elementen). De 30 is vanaf 255 euro te koop zie ik, maar de 40 kon ik zo snel niet bij een Nederlandse winkel vinden. De AT-LP120XUSB zit rond de 240 en heeft hetzelfde eliptische element als de W40WN. Zal vergelijkbaar presteren verwacht ik, is itt de rest een direct drive speler dus zonder snaar.

De Argon is eigenlijk een Pro-ject speler, en die vind ik zelf wel wat hebben met z'n glazen plateau (daarin wijkt hij af van de gemiddelde Pro-ject). Ik zou 'm alleen niet bij een webshop in Duitsland halen maar bij Hif-klubben. Daar kan je 'm even bekijken, advies inwinnen en krijg je ook nog eens 5 jaar garantie. Het element wat er op zit is wat minder dan de VM95 maar ook hier is een upgrade (naar de OM10 van Ortofon in dit geval) makkelijk te realiseren.

Wat ik me nog afvroeg: je geeft aan dat deze vier spelers je zijn aangeraden, maar door wie of waar?
Bedankt voor je reactie! Ik zal eens eerst beginnen met zoals je zegt de topicstart te lezen. Die kenwood ga ik zeker eens bekijken alleen zoals ik ook tegen de andere zei is het voor mij wat moeilijker om de betere tweedehands modellen eruit te halen omdat alles nogal nieuw is voor mij :D Van klubben had ik nog nooit gehoord, ze lijken ook een vestiging te hebben in Eindhoven, misschien wel eens de moeite waard voor een bezoekje.

Die modellen zijn me aangeraden op het vinyl subreddit in deze wekelijkse questions post: https://www.reddit.com/r/...for_the_week_of_june_8th/

• jdruwe
@musicfreak Bijvoorbeeld iets meer bij mij in de buurt op de belgische tegenhanger van marktplaats vind ik als snel iets als de Kenwood KD-1600 https://www.2dehands.be/a...abe740c1b&previousPage=lr of de Technics SL-Q3 https://www.2dehands.be/a...1cd75831b&previousPage=lr

[Voor 25% gewijzigd door jdruwe op 13-06-2020 13:40]

Acties:
  • +3Henk 'm!
@jdruwe Die Kenwood KD-1600 does the job maar is kwalitatief lang niet zo bijzonder als de door @mr_petit aangehaalde. Die eerste is plastic achtig en de laatste is degelijkheid ten top, een brok graniet (letterlijk kunstgraniet!).

Een betaalbare optie op 2ehands.be is deze Denon DP-30L.

https://www.2dehands.be/a...-stanton-500-element.html

Een echt zware speler met kwalitatief zeer goede aandrijving en dito arm met contactloze automatische "shut-off en lift", echt een aanrader.

Helaas ontbreekt zo te zien wel de stofkap, dus daarop kan worden afgedongen. Die kan je desgewenst laten maken door o.a. de Vries uit Schiedam, levert goed werk tegen aantrekkelijke prijzen.

https://www.marktplaats.n...3-universele-stofkap.html

Als je die speler in goed werkende staat voor 125 euro mee kan krijgen heb je daar m.i. een goede deal aan.

Edit: bij tweede inspectie zie ik dat deze niet het originele (zwarte) contragewicht heeft. Hoeft bij een passend gewicht op zich niet erg te zijn maar wel een aandachtspunt, ik vind dat wel afbreuk doen aan de waarde van de speler dus ik kan hem zo niet aanraden, tenzij je weet dat het contragewicht goed passend is en hetzelfde gewicht als het originele. :(

Wil je wat meer uitgeven dan is een classic als de Thorens TD-160 in mooie staat (met vergelijkbare performance en kwaliteit als bovengenoemde Denon) ook een optie:

https://link.2dehands.be/m1561359548

Die Technics SL-Q3 die je noemt is ook kwalitatief goed maar wel wat aan de prijs, ik vind de Denon en Thorens kwalitatief nog net een klein slagje beter.

Edit: let op, dit is een gemodificeerde Technics: de originele kleur is zilver (zie armbase) en de rest is zwart gespoten, ook is de stofkap niet origineel (gerookt ipv helder en met andere scharnieren). Op zich lijkt het netjes gedaan en het heeft geen consequenties voor de prestaties maar er is dus aan "gerommeld". Daarom net te duur naar mijn smaak.

De Thorens is ook niet goedkoop maar ja, dat betaal je nu eenmaal voor een TD-160 in goede staat. De Denon is een model dat altijd redelijk onder de radar geweest is, kom je regelmatig tegen met een gunstige in prestatie/prijs verhouding.

Maar bedenk eerst waar je voorkeur naar uitgaat, nieuw, economischer (goedkoper) gebouwd met moderne uitstraling en met 1 jaar garantie (of is het ook 2 jaar in België?). Of oud met vintage uitstraling en super degelijk gebouwd, alleen geen garantie en mogelijk een mankementje?

[Voor 110% gewijzigd door Cap op 13-06-2020 19:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• macdushi

Tis weer eens wat anders maar of ik dit nu mooi vind? Eerder kitsch in mijn ogen 😉

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vintage1967
Misschien denk ik er morgenochtend anders over, maar ik vind zo'n boomstamplatenspeler he-le-maal niets. Ja, als scrabblewoord. Alhoewel, als ik nou eens een tractorband op de kop zou kunnen tikken ......... paarzakken cement ....... 7(8)7 .

Wat heeft de heer R.J. Dio een strot zeg. Ik luister op dit moment naar de LP The Last In Line. Hoewel Holy Diver (heb ik helaas nog niet op LP :'( ) hier wat mij betreft nog net boven uit steekt, is het wel genieten hoor met deze man.

Laatst kwam het kopen en verkopen van LP's via MP even ter sprake in dit topic. Zo af en toe kom ik een advertentie tegen die mij tot op zekere hoogte verbaast. Maar deze advertentie wil ik jullie niet onthouden. En dan denk je dat het niet veel gekker kan tot je dit 'unieke exemplaar' tegen komt. Nou kan het zomaar dat ik iets gemist heb, maar ik heb van geen van beide LP's een versie in Discogs gevonden met deze prijzen. Toch wel vermakelijk oOo .

Gaan jullie nog op pad komende zaterdag? Ik hoop echt dat ik de 10" van DeWolff kan bemachtigen. Het vervelende is alleen dat ik niet weet wat de voorwaarde is om deze te krijgen (behalve dat de platenzaak er nog eentje moet hebben liggen :P ). Hopelijk is het niet alleen bij een van de NL-releases, want daar zit niets bij voor mij. Weet iemand van jullie dat toevallig?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jdruwe
Cap schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:50:
@jdruwe Die Kenwood KD-1600 does the job maar is kwalitatief lang niet zo bijzonder als de door @mr_petit aangehaalde. Die eerste is plastic achtig en de laatste is degelijkheid ten top, een brok graniet (letterlijk kunstgraniet!).

Een betaalbare optie op 2ehands.be is deze Denon DP-30L.

https://www.2dehands.be/a...-stanton-500-element.html

Een echt zware speler met kwalitatief zeer goede aandrijving en dito arm met contactloze automatische "shut-off en lift", echt een aanrader.

Helaas ontbreekt zo te zien wel de stofkap, dus daarop kan worden afgedongen. Die kan je desgewenst laten maken door o.a. de Vries uit Schiedam, levert goed werk tegen aantrekkelijke prijzen.

https://www.marktplaats.n...3-universele-stofkap.html

Als je die speler in goed werkende staat voor 125 euro mee kan krijgen heb je daar m.i. een goede deal aan.

Edit: bij tweede inspectie zie ik dat deze niet het originele (zwarte) contragewicht heeft. Hoeft bij een passend gewicht op zich niet erg te zijn maar wel een aandachtspunt, ik vind dat wel afbreuk doen aan de waarde van de speler dus ik kan hem zo niet aanraden, tenzij je weet dat het contragewicht goed passend is en hetzelfde gewicht als het originele. :(

Wil je wat meer uitgeven dan is een classic als de Thorens TD-160 in mooie staat (met vergelijkbare performance en kwaliteit als bovengenoemde Denon) ook een optie:

https://link.2dehands.be/m1561359548

Die Technics SL-Q3 die je noemt is ook kwalitatief goed maar wel wat aan de prijs, ik vind de Denon en Thorens kwalitatief nog net een klein slagje beter.

Edit: let op, dit is een gemodificeerde Technics: de originele kleur is zilver (zie armbase) en de rest is zwart gespoten, ook is de stofkap niet origineel (gerookt ipv helder en met andere scharnieren). Op zich lijkt het netjes gedaan en het heeft geen consequenties voor de prestaties maar er is dus aan "gerommeld". Daarom net te duur naar mijn smaak.

De Thorens is ook niet goedkoop maar ja, dat betaal je nu eenmaal voor een TD-160 in goede staat. De Denon is een model dat altijd redelijk onder de radar geweest is, kom je regelmatig tegen met een gunstige in prestatie/prijs verhouding.

Maar bedenk eerst waar je voorkeur naar uitgaat, nieuw, economischer (goedkoper) gebouwd met moderne uitstraling en met 1 jaar garantie (of is het ook 2 jaar in België?). Of oud met vintage uitstraling en super degelijk gebouwd, alleen geen garantie en mogelijk een mankementje?
Thx voor je response, Voor mij is een tweedehands model van betere kwaliteit en uitstraling van groter belang dan de moderne uitstraling, het zal een kwestie worden van het juiste model te vinden maar met jullie tips lukt dat denk ik zeker. In belgië hebben we ook 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maveee
Op Dodax zie ik soms voor 1 plaat 3 verschillende versies (en prijzen). Hoe weet ik welke de "beste" is?

Voorbeeld:

[Voor 36% gewijzigd door Maveee op 14-06-2020 18:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vintage1967
Maveee schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:23:
Op Dodax zie ik soms voor 1 plaat 3 verschillende versies (en prijzen). Hoe weet ik welke de "beste" is?

Voorbeeld:

[Afbeelding]
Is mij ook opgevallen en die ondoorzichtigheid is wat mij betreft een minpuntje aan de site van Dodax.
Wat je zou kunnen doen, is de diverse codes, denk dan aan bv een EAN-code, met elkaar vergelijken. Maar ook via google eens vergelijken met andere sites is ook zeker een optie. Zoek je geen speciale uitgave, dan kan je natuurlijk de goedkoopste kiezen, mits je zeker weet dat het geen 2e-hands exemplaar is :P . Volgens mij is hierover trouwens niet al te lang gelden ook binnen dit topic al over gepost.

Ik heb mijn Discogs-app er bij gehaald, ben voor mijn LP-kast gaan zitten en heb een aantal LP's uitgekozen om de komende avonden te gaan beluisteren. Het zijn LP's waardoor ik niet meteen weg werd geblazen, maar zeker niet slecht zijn. (Mothers Finest, Grand Funk), maar ook een LP van Rainbow die gewoon een beetje naar de achtergrond is verdwenen tussen het 'geweld' van Led Zeppelin, Pink Floyd en Queen. Als eerste gaat Grand Funk - Grand Funk op de draaiert.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 06-07 03:45
Binnenkort vaderdag, dus ik mag nog wat leuks uitzoeken :)

@kozue Ken jij nog een mooie soul / r&b compilatie op lp?

en weet toevallig iemand waar dit album te krijgen is? https://www.discogs.com/L...mmodores/release/10609541 Ik denk dat ie helaas nooit op LP verschenen is. Zover ik zien kon is dit het enige album van Richie en/of Commodores met alle grote hits. De meeste LP's die ik vond missen bijv. Nightshift, of de nieuwere van Richie. Als iemand een goed alternatief kent, hooor ik het graag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 01:18
@Jorgen Ik ben zelf niet zo van de soul, maar ik hou wel van hiphop, en daarin vind ik deze wel leuk: https://www.discogs.com/V...vour-Club/release/9150081

En het Franse label Wagram heeft nog wel eens leuke compilaties voor genres. Zelf heb ik daar een aantal van en die zijn wel aardig. Ze hebben ze ook voor soul, maar of die goed zijn weet ik niet, aangezien ik niet zo'n verstand heb van dat genre:
https://www.discogs.com/V...est-Hits/release/14619891
https://www.discogs.com/V...-of-Soul/release/11670423
https://www.discogs.com/V...-Of-Funk/release/13834798

De laatste tijd komt er echter niet zo veel uit op compilatiegebied, helaas. Vooral sinds Polystar vorig jaar gestopt was met LP's :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• macdushi
kozue schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:07:
@Jorgen Ik ben zelf niet zo van de soul, maar ik hou wel van hiphop
Sorry, ik weet het, dit is out of topic maar ik wil je ff tippen, ik ben zelf niet van hiphop maar dit vind ik een geweldig album, helaas alleen op cd en cassette.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online

Deze wil ik jullie niet onthouden :P

[Voor 15% gewijzigd door Charly op 15-06-2020 13:07]

• Jorgen
macdushi schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:37:
[Afbeelding]

[...]

Sorry, ik weet het, dit is out of topic maar ik wil je ff tippen, ik ben zelf niet van hiphop maar dit vind ik een geweldig album, helaas alleen op cd en cassette.
Is het ook. Ik had vroeger de single en heb de cd ooit op bandje gekopieerd. Prachtige composities. :D

• Jorgen
kozue schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:07:
@Jorgen Ik ben zelf niet zo van de soul, maar ik hou wel van hiphop, en daarin vind ik deze wel leuk: https://www.discogs.com/V...vour-Club/release/9150081

En het Franse label Wagram heeft nog wel eens leuke compilaties voor genres. Zelf heb ik daar een aantal van en die zijn wel aardig. Ze hebben ze ook voor soul, maar of die goed zijn weet ik niet, aangezien ik niet zo'n verstand heb van dat genre:
https://www.discogs.com/V...est-Hits/release/14619891
https://www.discogs.com/V...-of-Soul/release/11670423
https://www.discogs.com/V...-Of-Funk/release/13834798

De laatste tijd komt er echter niet zo veel uit op compilatiegebied, helaas. Vooral sinds Polystar vorig jaar gestopt was met LP's :(
Dankjewel! :)

Wat zijn dan nog mooie labels die nog wel prettige verzamelers op lp uitbrengen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 01:18
Ik heb geen standaard labels meer die ik in de gaten houdt, zoals Polystar vroeger. Nu is het een beetje afwachten of er toevallig iets uitgebracht wordt. Ik volg nog wel de Best Of Dream Dance serie (trance classics) van Sony. Die zijn nog wel veel met vinyl bezig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 04-07 23:09
macdushi schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 19:39:

Tis weer eens wat anders maar of ik dit nu mooi vind? Eerder kitsch in mijn ogen 😉
Ik mag hopen dat dat hout goed droog is of geimpregneerd want als dat gaat werken dan klopt er van de afstelling niks meer, en dan blijf je aanklooien. De mensen die zoiets kopen hebben het ook alleen maar voor de sier denk ik. (net als kitsch)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorgen
kozue schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:43:
Ik heb geen standaard labels meer die ik in de gaten houdt, zoals Polystar vroeger. Nu is het een beetje afwachten of er toevallig iets uitgebracht wordt. Ik volg nog wel de Best Of Dream Dance serie (trance classics) van Sony. Die zijn nog wel veel met vinyl bezig.
Ik merk in elk geval dat veel grote artiesten de laatste jaren vinyl weer meer links laten liggen. Misschien komt dat omdat ik weinig rock en aanverwanten luister, want dat zie ik in dit topic nog wel heel veel. Maar wil ik bijv. een album van na 2000 in een ander populair genre (soul, edm, pop, softrock, hiphop, r&b) dan is het vaak echt enorm zoeken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 06:48
Jorgen schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 05:57:
[...]

Ik merk in elk geval dat veel grote artiesten de laatste jaren vinyl weer meer links laten liggen. Misschien komt dat omdat ik weinig rock en aanverwanten luister, want dat zie ik in dit topic nog wel heel veel. Maar wil ik bijv. een album van na 2000 in een ander populair genre (soul, edm, pop, softrock, hiphop, r&b) dan is het vaak echt enorm zoeken.
Misschien speelt animo binnen die genre een rol? Of zijn de albums verschenen in de tijdsgeest dat vinyl nog niet zijn comeback had gemaakt?

Of begin een eigen label en ga je in één van die genre specialiseren ;)

https://www.discogs.com/user/Toshirou/collection | psn: KumoCat | Xiaomi Redmi Note 7

Acties:
  • +2Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 07:55
Heerlijk de dag opstarten.....

Bakkie erbij en even genieten van deze heerlijke plaat....

geniet van deze dag mensen !!!

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +2Henk 'm!
Toshirou schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 07:00:

Of begin een eigen label en ga je in één van die genre specialiseren ;)
KVK nummer regelen en gaan!

Spleetjes zijn fijn

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 07:37

B2

wa' seggie?

oldsmelly schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:04:
Heerlijk de dag opstarten.....

Bakkie erbij en even genieten van deze heerlijke plaat....

[Afbeelding]

geniet van deze dag mensen !!!
Inderdaad een heerlijke plaat. Bij gebrek aan 'n platenspeler in m'n werkkamer spotify maar weer aangeslingerd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 06-07 14:22
Bij de Lidl zijn van af vrijdag wat platen te koop:
https://www.lidl.nl/nl/p/...lt-legends-lp/p38338?ar=5
wellicht zit er wat leuks bij!

• Toshirou
Zspirit schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:44:
Bij de Lidl zijn van af vrijdag wat platen te koop:
https://www.lidl.nl/nl/p/...lt-legends-lp/p38338?ar=5
wellicht zit er wat leuks bij!
Was hier niet een tijd geleden enige twijfel over ivm mogelijke bootleg releases? Of heb ik nu een andere discussie in mijn hoofd die toen gaande was...?

https://www.discogs.com/user/Toshirou/collection | psn: KumoCat | Xiaomi Redmi Note 7

• macdushi
Toshirou schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:16:
[...]

Was hier niet een tijd geleden enige twijfel over ivm mogelijke bootleg releases? Of heb ik nu een andere discussie in mijn hoofd die toen gaande was...?
Dat waren toen idd bootlegs, ik heb zo het vermoeden dat dat nu weer zo is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toshirou
macdushi schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:55:
[...]

Dat waren toen idd bootlegs, ik heb zo het vermoeden dat dat nu weer zo is.
Dan wacht ik weer tot de Action met zijn LP actie komt, dan kan ik wel weer mijn collectie aanvullen _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• macdushi
Jorgen schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:44:
[...]

Dankjewel! :)

Wat zijn dan nog mooie labels die nog wel prettige verzamelers op lp uitbrengen?
Music on Vinyl (https://www.musiconvinyl.com/) heeft ook altijd mooie verzamelaars in diverse genres.

• Jorgen
Mrs Redhair schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:05:
[...]

KVK nummer regelen en gaan!
Denk dat er ook nog wel wat dingetjes meer bijkomen :P

• Jorgen
Toshirou schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:16:
[...]

Dat zijn toch van die illegale / semi-legale opnames van concerten en zo?

• Jorgen
Toshirou schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:56:
[...]

Dan wacht ik weer tot de Action met zijn LP actie komt, dan kan ik wel weer mijn collectie aanvullen _/-\o_
Tzt ga ik er wel sneller heen. Beide keren miste ik Fleetwood Mac. Was in no-time uitverkocht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• macdushi
Jorgen schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 23:10:
[...]

Dat zijn toch van die illegale / semi-legale opnames van concerten en zo?
Soms zijn het legale radio opnames van live concerten die vervolgens op een lp worden gekwakt, kwaliteit is dan ook navenant.
Ik had zo eens een live concert op lp van guns & roses waar de radiopresentator vrolijk door heen zat te tetteren 😀

[Voor 15% gewijzigd door macdushi op 16-06-2020 23:21]

• Jorgen
macdushi schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 23:17:
[...]

Soms zijn het legale radio opnames van live concerten die vervolgens op een lp worden gekwakt, kwaliteit is dan ook navenant.
Ik had zo eens een live concert op lp van guns & roses waar de radiopresentator vrolijk door heen zat te tetteren 😀
Kan je het aan de lp hoes vaak al ergens aflezen of het een bootleg is, of een officiële concertregistratie?
Of is het een kwestie van op Discogs kijken? (Weet niet of bootlegs daar ook op vermeld worden eigenlijk)
Ik koop/luister eigenlijk sowieso nooit live muziek. Alleen studio-albums en compilaties/greatest hits.

• macdushi
Tis vaak nog verdachter als het niet in Discogs staat! Verder kun je aan de hoes en de info daarop al wel het een en ander afleiden.
Jorgen schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 23:27:
[...]

Kan je het aan de lp hoes vaak al ergens aflezen of het een bootleg is, of een officiële concertregistratie?
Of is het een kwestie van op Discogs kijken? (Weet niet of bootlegs daar ook op vermeld worden eigenlijk)
Ik koop/luister eigenlijk sowieso nooit live muziek. Alleen studio-albums en compilaties/greatest hits.
Zo hebben wij een Live lp van Nirvana waarbij alle *F* words vervangen zijn door BEEP!. Deze plaat kun je eigenlijk zo de vuilnisbak inflikkeren.
Het gaat om deze

De geluidskwaliteit is ook om te janken, en deze plaat is gekocht bij Mediamarkt. Dus wees gewaarschuwd.

[Voor 17% gewijzigd door Mrs Redhair op 17-06-2020 08:17]

Spleetjes zijn fijn

• Toshirou
Jorgen schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 23:11:
[...]

Tzt ga ik er wel sneller heen. Beide keren miste ik Fleetwood Mac. Was in no-time uitverkocht.
Die heb ik afgelopen keer in veelvoud bij de Action in Apeldoorn zien liggen. Zo wilde ik het album van Avicii hebben. Deze heb ik dan weer goed gemist.

Maar wat betreft bootlegs, tja als zij ze blijven verkopen dan voedt je de bootleg industrie goed. :F

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 08:10

Pierre

Geen zin vandaag.

Toshirou schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 08:22:
[...]

Die heb ik afgelopen keer in veelvoud bij de Action in Apeldoorn zien liggen. Zo wilde ik het album van Avicii hebben. Deze heb ik dan weer goed gemist.

Maar wat betreft bootlegs, tja als zij ze blijven verkopen dan voedt je de bootleg industrie goed. :F
Als ik denk aan de bootlegs van een aantal jaren geleden, dan krijg ik grijze haren. Ik heb geen idee wat de kwaliteit is van deze, als het soundboard is dan wil ik er over nadenken anders niet.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Jorgen
Wat is soundboard?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 08:10

Pierre

Geen zin vandaag.

Het mengpaneel wat in de zaal en aan de zijkant staat als er een band live speelt.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Vintage1967
Wat ik hier zie, zijn radio-uitzendingen.
Trouwens niet alleen hier (= bij de Lidl) maar ook bij websites als Bolletje en Bookshop en vergelijkbare sites worden ze aangeboden. Er is ook een site van het bedrijf dat ze uitbrengt: Cult Legends.
Het valt mij op dat het wel heel erg veel van dit soort LP's zijn die de laatste tijd worden uitgebracht.

Wat mij betreft zijn dit over het algemeen LP's voor fans die de reguliere releases al hebben. Niks meer, niks minder. Zo heb ik uit dezelfde reeks die straks bij de Lidl ligt, een LP van AC/DC gekocht. Overigens vind ik de kwaliteit daarvan zeker niet slecht. Zelf vind ik de bootlegs uit de jaren '70 van de vorige eeuw stiekem wel de mooiste. Een witte hoes met een gestencild A4-tje met info en een foto van de band of artiest. Een volledig wit label of een standaard labelontwerp met 'komische' of volledig fictieve tracklist. Ach ja, iedere gek zijn gebrek zal ik maar zeggen. Bovenstaande is dan ook de reden dat Steve Harris in een interview in de jaren '80 al aangaf dat hij helemaal geen moeite had met bootlegs. Hij zag het als een graadmeter voor de populariteit van zijn bandje 8) .

Waar ik meer moeite mee heb zijn bootlegs van reguliere LP's. Waarom een album als Overnight Sensation van Motörhead niet opnieuw uitgebracht in plaats van een luxe (en daarmee ook weer dure) editie van Overkill? Nu is Overnight Sensation niet (meer) voor een redelijke prijs aan te schaffen. Ach ja, ik heb nou eenmaal geen graad in marketing :+ .

Op een gegeven moment weet je echt wel wat een reguliere release is en wat de min of meer illegale releases. Daarbij kan het zomaar zijn dat dit volledig legale releases zijn omdat de registratie van het concert al is uitgezonden via de radio. Misschien verschilt dat trouwens per land of continent.

Discogs veegt zijn straatje schoon door het te verbieden om unofficial releases te verkopen. Overigens zie ik nog regelmatig een unofficial release die toch nog te koop wordt aangeboden. Blijkbaar is het systeem niet helemaal waterdicht. Het invoeren in de database is daarentegen geen enkel probleem, en dat is maar gelukkig ook.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 03-07 09:36
Zo ik ben nieuw hier, maar sinds afgelopen weekend eigenaar van een Pro-Ject essential 3. Vandaag kwam mijn eerste LP binnen, en man wat een verschil met spotify. Het album Infinity van Oscar and the Wolf klinkt al zoveel mooier/voller/eerlijker dan van Spotify. Dat zat er natuurlijk in, maar als je dan die naald laat zakken en de plaat begint, HEEERLIJK.

Vandaag komt ook mijn eerste zending van HHV.de binnen. Allemaal netjes binnen een dag verzonden en met Fedex onderweg. Toch bijzonder hoeveel verschil er zit tussen bijvoorbeeld Wasting Light van de Foo Fighters hier en daar. Zelfde uitgever en plaat. Ruim 15 euro verschil. Dan heb je de eerste 10 euro verzend kosten er al vlot uit.

Computer games don't affect kids. If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• Charly
  • Nu online
dennismaus schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:49:
Zo ik ben nieuw hier, maar sinds afgelopen weekend eigenaar van een Pro-Ject essential 3. Vandaag kwam mijn eerste LP binnen, en man wat een verschil met spotify. Het album Infinity van Oscar and the Wolf klinkt al zoveel mooier/voller/eerlijker dan van Spotify. Dat zat er natuurlijk in, maar als je dan die naald laat zakken en de plaat begint, HEEERLIJK.

Vandaag komt ook mijn eerste zending van HHV.de binnen. Allemaal netjes binnen een dag verzonden en met Fedex onderweg. Toch bijzonder hoeveel verschil er zit tussen bijvoorbeeld Wasting Light van de Foo Fighters hier en daar. Zelfde uitgever en plaat. Ruim 15 euro verschil. Dan heb je de eerste 10 euro verzend kosten er al vlot uit.
HHV is een prima shop idd, in de loop der jaren het nodige gekocht. Niet de aller goedkoopste, maar imo altijd redelijke prijzen en vlotte / nette verzending. Zeker als je meerdere platen tegelijk koopt best de moeite.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ljsvv
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 23:08
Jawel ik ben er nog en lees nog gezellig mee in dit topic.
De beoogde upgrade qua element is er nog steeds niet van gekomen... Maar ik mocht gisteren wel onderstaande plaat uitpakken.
Ik had de Blu-ray al, en een tijd lang was deze plaat niet meer verkrijgbaar, maar recent opnieuw uitgekomen.
Hans Zimmer - Live in Prague, ik hou ervan:

Nog wel een wellicht dom vraagje, ik zie regelmatig platen gewichten voorbij komen op foto’s. Waar dient dit hoofdzakelijk voor en waar moet je op letten als je zoiets aanschaft?

[Voor 10% gewijzigd door Ljsvv op 17-06-2020 22:26]

• lateef
  • Laatst online: 08:02
Jorgen schreef op maandag 15 juni 2020 @ 00:12:
@kozue Ken jij nog een mooie soul / r&b compilatie op lp?
Er is vorig jaar een Greatest Hits van Motown uitgekomen en recent een "Number Ones" van Stax op gekleurd vinyl. Dat zijn beide wel leuke soul/r&b compilaties, maar er worden tegenwoordig nog maar mondjesmaat (fatsoenlijke) verzamelaars uitgebracht. Wat je vaak krijgt, zijn van die Kruitvat verzamelaars op vinyl, matige selectie, bedenkelijke kwaliteit.

En voor hedendaagse muziek zijn genre-compilaties bijna onmogelijk, omdat veel (interessante) muziek lastig in hokjes te plaatsen is.

• Vintage1967
Ljsvv schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:22:

Nog wel een wellicht dom vraagje, ik zie regelmatig platen gewichten voorbij komen op foto’s. Waar dient dit hoofdzakelijk voor en waar moet je op letten als je zoiets aanschaft?
Dat is wel een héél domme vraag :+ .
Wat mij betreft is het in 3 woorden samen te vatten: mar-ke-ting.
Voor je gevoel heb je (letterlijk) meer in handen bij een 180 gr. of zelfs 200 gr. LP. En ondanks dat ik het ook echt mooi vind, heb ik nooit het idee gehad dat zo'n LP ook daadwerkelijk beter klinkt dan een veel lichtere LP zoals die in de jaren '70 en '80 werde uitgebracht. Ook zwaardere persingen kunnen ruk klinken, terwijl een goed verzorgde en veel lichtere LP van 40 jaar geleden meer dan prima klinkt.

Het is wel zo dat het voor de afstelling van de arm van de platenspeler ideaal zou zijn als alle LP's exact dezelfde dikte zouden hebben. Maar of dat nou echt hoorbaar is ......

• imeR
  • Nu online
Vintage1967 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:04:
[...]

Voor je gevoel heb je (letterlijk) meer in handen bij een 180 gr. of zelfs 200 gr. LP. En ondanks dat ik het ook echt mooi vind, heb ik nooit het idee gehad dat zo'n LP ook daadwerkelijk beter klinkt dan een veel lichtere LP zoals die in de jaren '70 en '80 werde uitgebracht. Ook zwaardere persingen kunnen ruk klinken, terwijl een goed verzorgde en veel lichtere LP van 40 jaar geleden meer dan prima klinkt.

Het is wel zo dat het voor de afstelling van de arm van de platenspeler ideaal zou zijn als alle LP's exact dezelfde dikte zouden hebben. Maar of dat nou echt hoorbaar is ......
Volgens mij bedoelt @Ljsvv record clamps (hoe heet dat in het Nederlands?), niet het gewicht van de LP's zelf :P

• Ljsvv
Vintage1967 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:04:
[...]

Sorry, ik bedoelde eerder van die losse gewichten die je op de platen zelf zet :)

• Emisary121
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 02-07 18:25
Ik ben op zoek naar me eerste platenspeler!
De eerste LPs zijn al in huis en ik kan niet wachten!!

Maar... ik zat te kijken tussen de reviews van meerdere platenspelers en ik weet nu niet zo goed wat nu een prima start speler is...

Heeft iemand suggesties hiervoor?
Voor mijn budget zat ik rond de 200 te denken.

De platenspeler welke ik erg mooi vond is pricewatch: House of Marley Stir it up
Maar hier lees ik juist weer heel erg wisselde reviews van qua geluidskwaliteit. Erg jammer want het is een super mooi apparaat!

Als iemand goeie suggesties heeft hoor ik het graag! :)
@imeR @Ljsvv Een clamp is eigenlijk geen gewicht maar een klem. ;)

Een clamp weegt zelf bijna niets en klemt zich vast aan de spindle en probeert zo de plaat vlak te drukken en de koppeling mat-plaat optimaal te maken.

Dat klinkt leuk maar in praktijk stelt het weinig voor.
  • Koppeling met plateau/mat los je op door een goed materiaal mat te gebruiken, daarvoor is een clamp helemaal niet nodig.
  • Het plat drukken van een gekromde plaat (warp) werkt soms een klein beetje, maar de warps zijn vrijwel altijd het grootst richting de buitendiameter van de plaat en dat lost een clamp helaas niet op: de plaat blijft daar vrolijk bochelen hoe hard je ook op het midden drukt. Probeer het voor de gein maar eens uit met een paar warped records, leg ze op de binnenhoes op tafel en druk het label stevig aan. Wat gebeurt er aan de randen? En wat als je de plaat omdraait? ;)
Een gewicht is in de meeste gevallen zelfs een nutteloos tot zelfs schadelijk ding omdat het a. de plaat veel minder stevig aandrukt als een klem en b. de slijtage van je plateaulager nodeloos versnelt.

Een gewicht moet echt flink zwaar zijn wil het het midden vd plaat goed vlak drukken. Bij een high-end massaloopwerk wat zoveel weegt als jezelf voorzien van een plateaulager met de diameter van een steigerbuis kan je er een flink gewicht op gooien, maar dan nog is de kracht minder dan van een clamp.

Bovendien is het rete-onhandig: elke keer maar dat gehannes met dat toch wel zware gewicht als je een plaat wilt draaien. Maar vind je dat gedoe juist leuk, vind je het mooi staan en kan je plateaulager er tegen... be my guest. :P

Een ring als deze of deze of deze die precies op de inloopgroef van de plaat geplaatst wordt kan wel goed werken maar die zijn nogal prijzig, de laatste is 479 dollar in de aanbieding en past alleen als er voldoende hoogteverschil tussen plateau en chassis is. Natuurlijk zijn deze heel onhandig in het gebruik. :P

[Voor 44% gewijzigd door Cap op 18-06-2020 11:51]

• Ljsvv
Thnx @Cap weer wat centjes in mijn zak houden dus!
Emisary121 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:22:

Maar... ik zat te kijken tussen de reviews van meerdere platenspelers en ik weet nu niet zo goed wat nu een prima start speler is...

De platenspeler welke ik erg mooi vond is pricewatch: House of Marley Stir it up
Maar hier lees ik juist weer heel erg wisselde reviews van qua geluidskwaliteit. Erg jammer want het is een super mooi apparaat!

Voor dat budget zou ik een prachtige tweedehands uit jaren 70, 80 en 90 gaan halen op Marktplaats die veel beter van bouwkwaliteit zijn dan die House of Marley cloon van een instap Pro-ject

Spleetjes zijn fijn

Enige posts terug heeft @mr_petit nog een erg interessante Kenwood speler gedeeld... Ik heb niet gekeken of deze nog beschikbaar is via marktplaats, maar dat is wel een hele mooie speler voor een hele mooie prijs...

Zet hier een goed nieuw element op en je komt ook rond de 200 euro uit met een veel mooie platen speler...

Niet meer te koop... Wel een interessante Pioneer PL-510 gevonden op Marktplaats voor 200 euro:
https://link.marktplaats.nl/m1558107529

Het is aan jou of dit wilt uitgeven aan een nette goede draaitafel van weleer...

[Voor 9% gewijzigd door rcor op 18-06-2020 14:06]

• Fikkie007
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 06-07 15:50

Ik heb zelf 2 stuks Denon DP-300F in huis. Bevalt mij prima, luister niet dagelijks, maar zeker veel in het weekend m'n platen hierop en nog geen minpunten kunnen ontdekken. Valt ook nog binnen je budget Pricewatch

Zaterdag is het local record store day, vooral Nederlandse (her)uitgaves zag ik. Mensen van dit forum nog op 'jacht'? Ga zelf voor the meteors!

• Vintage1967
Fikkie007 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:02:
[...]

[Knip]

Zaterdag is het local record store day, vooral Nederlandse (her)uitgaves zag ik. Mensen van dit forum nog op 'jacht'? Ga zelf voor the meteors!
Qua releases zit er voor mij helaas niets bij.
Dat houdt in dat ik via die weg de 10" van mijn favo band, DeWolff, niet te pakken kan krijgen.
Volgens mij krijg je die namelijk bij aanschaf van zo'n RSD-release (zolang de voorraad strekt :P ).
En ik ga echt geen LP kopen waar ik niet helemaal warm voor loop.

Mocht je die 10" van DeWolff mee krijgen zaterdag en je wordt er niet enthousiast van, dan wil ik hem graag over nemen van je (of van een andere vinyljunkies regelmatig bijdragen aan dit topic 8) ).

• Toshirou
Aankomende zaterdag de albums van Krezip en Someone ophalen. Dus dat zijn mijn aankopen voor RSD dit jaar! :D Kijk vooral uit naar het laatste album :D

[Voor 17% gewijzigd door Toshirou op 18-06-2020 18:29]

• nineball
Cap schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:22:
@imeR @Ljsvv Een clamp is eigenlijk geen gewicht maar een klem. ;)

Een clamp weegt zelf bijna niets en klemt zich vast aan de spindle en probeert zo de plaat vlak te drukken en de koppeling mat-plaat optimaal te maken.

Dat klinkt leuk maar in praktijk stelt het weinig voor.
  • Koppeling met plateau/mat los je op door een goed materiaal mat te gebruiken, daarvoor is een clamp helemaal niet nodig.
  • Het plat drukken van een gekromde plaat (warp) werkt soms een klein beetje, maar de warps zijn vrijwel altijd het grootst richting de buitendiameter van de plaat en dat lost een clamp helaas niet op: de plaat blijft daar vrolijk bochelen hoe hard je ook op het midden drukt. Probeer het voor de gein maar eens uit met een paar warped records, leg ze op de binnenhoes op tafel en druk het label stevig aan. Wat gebeurt er aan de randen? En wat als je de plaat omdraait? ;)
Een gewicht is in de meeste gevallen zelfs een nutteloos tot zelfs schadelijk ding omdat het a. de plaat veel minder stevig aandrukt als een klem en b. de slijtage van je plateaulager nodeloos versnelt.

Een gewicht moet echt flink zwaar zijn wil het het midden vd plaat goed vlak drukken. Bij een high-end massaloopwerk wat zoveel weegt als jezelf voorzien van een plateaulager met de diameter van een steigerbuis kan je er een flink gewicht op gooien, maar dan nog is de kracht minder dan van een clamp.

Bovendien is het rete-onhandig: elke keer maar dat gehannes met dat toch wel zware gewicht als je een plaat wilt draaien. Maar vind je dat gedoe juist leuk, vind je het mooi staan en kan je plateaulager er tegen... be my guest. :P

Een ring als deze of deze of deze die precies op de inloopgroef van de plaat geplaatst wordt kan wel goed werken maar die zijn nogal prijzig, de laatste is 479 dollar in de aanbieding en past alleen als er voldoende hoogteverschil tussen plateau en chassis is. Natuurlijk zijn deze heel onhandig in het gebruik. :P

[Afbeelding]
En dan waren/zijn er natuurlijk de vacuum systemen die de plaat aan de mat vastzuigen.
Zojuist bericht ontvangen van CDhal in Ruinen dat mijn recordstore day release van Rowwen Hèze's album Blieve Loepe onderweg is... Zou ook nog gekleurd vinyl moeten zijn... Of ik de single van DeWolff er ook bij krijg durf ik niet te zeggen, maar als ik hem ontvang ga ik hem zeker beluisteren...

DeWolff is nou typisch zo'n artiest die ik nog heel graag zou willen verkennen... ;)

• Emisary121
rcor schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:02:
[...]

Enige posts terug heeft @mr_petit nog een erg interessante Kenwood speler gedeeld... Ik heb niet gekeken of deze nog beschikbaar is via marktplaats, maar dat is wel een hele mooie speler voor een hele mooie prijs...

Zet hier een goed nieuw element op en je komt ook rond de 200 euro uit met een veel mooie platen speler...

Niet meer te koop... Wel een interessante Pioneer PL-510 gevonden op Marktplaats voor 200 euro:
https://link.marktplaats.nl/m1558107529

Het is aan jou of dit wilt uitgeven aan een nette goede draaitafel van weleer...
Thanks for the tip!
Ziet er idd wel super uit, maar aan de andere kant van het land helaas xD

bedankt voor de andere tips oa de Denon DP-300F
Ga mij daar ook nog is even in verdiepen! :)
Emisary121 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:45:
[...]

Thanks for the tip!
Ziet er idd wel super uit, maar aan de andere kant van het land helaas xD

bedankt voor de andere tips oa de Denon DP-300F
Ga mij daar ook nog is even in verdiepen! :)
In welke hoek van Nederland woon je? Mocht het noord-Limburg zijn moet je eens contact zoeken met Hans van Home & Car Hifi / Riddim Recordstore... Bel je het nummer van Home & Car Hifi krijg je meestal Marcel aan de lijn, maar die kan je waarschijnlijk ook wel helpen...

Hij had eerder nog een hele mooie Pioneer voor een hele goede prijs staan, beetje in de stijl van die speler op Marktplaats... Zou zo maar ook het zelfde model kunnen zijn...

Er zat destijds een draadje los dat vast gesoldeerd moet worden... Kleinigheid als je het mij vraagt en als je een beetje handig bent kun je er daarna nog veel plezier aan hebben...

• Emisary121
Gezien ik de cdhal in ruinen ken, woon ik vast in de buurt van jou?
Woon namelijk in drenthe ;-)
Emisary121 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:56:
Gezien ik de cdhal in ruinen ken, woon ik vast in de buurt van jou?
Woon namelijk in drenthe ;-)
Ik had hem online besteld... Ik woon namelijk helemaal niet in de buurt van Drenthe, maar in Merselo (dorpje van Venray in Noord-limburg)... Vroeger bestelde ik daar maar wat graag muziek van Mooi Wark voor als ik in een melige bui was en even niet serieus muziek wilde luisteren, maar gewoon wat lol zocht na een paar glazen / flessen bier... :P

• Emisary121
haha fair enough ;-)
Werk zelf in de zorg en cliënten komen daar soms voor hun muziek dus vandaar dat ik het ken xD
Maarja limburg is ook niet even om de hoek helaas.. midden/noord nederland is voor mij wat makelijker
Emisary121 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:00:
haha fair enough ;-)
Werk zelf in de zorg en cliënten komen daar soms voor hun muziek dus vandaar dat ik het ken xD
Maarja limburg is ook niet even om de hoek helaas.. midden/noord nederland is voor mij wat makelijker
Dat geloof ik graag... Ik ben wel eens in Drenthe geweest... Om precies te zijn in Enschede bij DP-audio voor twee apparaten:
- Dual 1226 platen speler met ratelende geluiden, motor lager beugels defect en vervangen door nieuwe.. Speelt sindsdien best goed...

-Meteen OFF-Topic: maar ook mijn Akai GX-225D bandrecorder (zoek in het gebruik je nog vintage audio apparatuur deel 2 maar eens op Akai GX-225D, dan heb je zo beet)... Volledig gereviseerd aldaar, werkt en klinkt sindsdien als nieuw (wellicht zelfs beter dan toen hij van de band afrolde bij Akai)... Duur, dat wel, maar wel zeer goed uitgevoerd met veel liefde en deskundigheid...

Edit 23:45 uur:
@pan63
Mijn topo grafische kennis is verloren gegaan blijkbaar... Ik dacht dat dit tot de provincie Drenthe behoorde, maar nu blijkt in praktijk dat dit de provincie Overijssel is... :X

[Voor 12% gewijzigd door rcor op 18-06-2020 23:47]

• pman63
  • Laatst online: 04-07 23:09
rcor, moet even de bosatlas er bij pakken, en zijn schoolgeld terugvragen, want dat heeft op het gebied van Topografie niet veel opgeleverd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stickyfish
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online

stickyfish

Don't fuck with Limbos

rcor schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:59:
[...]

Ik had hem online besteld... Ik woon namelijk helemaal niet in de buurt van Drenthe, maar in Merselo (dorpje van Venray in Noord-limburg)... Vroeger bestelde ik daar maar wat graag muziek van Mooi Wark voor als ik in een melige bui was en even niet serieus muziek wilde luisteren, maar gewoon wat lol zocht na een paar glazen / flessen bier... :P
Ik was al aan het denken, is rcor verhuisd ofzo dat ie Rowwen Heze bestelt in Ruinen, haha.
Ik kreeg van de week een berichtje van Sounds dat mijn exemplaar vanaf vrijdag (vandaag dus) af te halen is. Vanmiddag in de pauze maar even doen!

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Acties:
  • +6Henk 'm!
Vandaag ontvangen op prachtig rood gekleurd vinyl:

De heruitgave van Rowwen Hèze's album Blieve Loepe die bedoelt was voor de recordstore day... Werd helemaal vrolijk toen hij ook nog eens 45 toeren bleek te zijn... Dat betekend vaak een veel betere geluidskwaliteit... :*) :D

Acties:
  • +1Henk 'm!
rcor schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:59:
[...]
Ik woon namelijk helemaal niet in de buurt van Drenthe, maar in Merselo (dorpje van Venray in Noord-limburg)...
Ik woon dan wel in Drenthe, maar weet toch dat Merselo een stuk dichter bij pak 'm beet Gelderland ligt (waartussen dan dus nog Noord Brabant doorkruist moet worden...) dan Enschede bij Drenthe, want dat is altijd nog pak 'm beet een kilometer of 50 hemelsbreed. B) :+ (dus de afstand Rotterdam-Utrecht ongeveer schat ik)

[Voor 12% gewijzigd door mr_petit op 19-06-2020 20:28]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Update:

De LP van Rowwen Hèze's album Blieve Loepe is een echte aanrader als je hun muziek kunt waarderen... De 45 toeren zorgt ervoor dat het inderdaad een geweldige LP is geluidskwalitatief (tonale balans is namelijk echt perfect), maar ook geen enkele bijgeluiden, helemaal stil, geen plopje of kraakje niks... :D _/-\o_ Hulde aan het label Coast To Coast die deze LP geperst heeft met toestemming van HKM en Rowwen Hèze...

Te saai dus als je hoopt er een mooiere geluid vanaf te krijgen met een poets beurt, want poetsen is niet nodig...

Oh ja, er zit ook nog een mooie redelijk degelijke anti-statische binnen hoes bij... :)

Geïnteresseerd? Hij is te koop via Sounds in Venlo, maar ik heb hem via CD hal Ruinen:
https://www.cdhal.nl/roww...ve-loepe-lp-rood-vinyl-lp

[Voor 6% gewijzigd door rcor op 19-06-2020 21:27]

Charly schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:07:

Deze wil ik jullie niet onthouden :P
Ik zat het nog eens te luisteren, maar die text is echt zo ontzettend waar d:)b 8)7
Hij is een ultieme antiheld/nerd.

Ik ga denk ik alles wat ik op LP heb ook gebruikt op CD kopen :D

[Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 19-06-2020 21:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!
mr_petit schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:24:
[...]

Ik woon dan wel in Drenthe, maar weet toch dat Merselo een stuk dichter bij pak 'm beet Gelderland ligt (waartussen dan dus nog Noord Brabant doorkruist moet worden...) dan Enschede bij Drenthe, want dat is altijd nog pak 'm beet een kilometer of 50 hemelsbreed. B) :+ (dus de afstand Rotterdam-Utrecht ongeveer schat ik)
Ik zal toch maar eens wat bijles gaan nemen op de school waar ik als ict'er werk... Wellicht dat mijn topografische kennis dan wat beter gaat worden... :P Ik zat er inderdaad flink naast...

Acties:
  • +2Henk 'm!
Als je nou niet geweten had waar Ruinen lag dan was je niets kwalijk genomen :P
Niemand weet namelijk waar dat precies ligt, zelfs niet de mensen die daar dichtbij wonen :+ ..... Ok, tussen het Dwingelerveld en het Echtenerzand, maar daar komt natuurlijk niemand verder mee.

Echt het einde van de wereld. Ze schijnen daar zelfs nog CD's te verkopen 8)7

Misschien maar eens een kijkje nemen. Had er wel eens van gehoord, maar ik heb al gelijk het vooroordeel dat het wel vol moet staan met duitse slagers en polkamuziek.....(al is die muziek rondom Enschede nòg populairder weet ik uit ervaring....)

[Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 20-06-2020 01:07]

• Charly
  • Nu online
mr_petit schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 21:30:
Ik zat het nog eens te luisteren, maar die text is echt zo ontzettend waar d:)b 8)7
Hij is een ultieme antiheld/nerd.

Ik ga denk ik alles wat ik op LP heb ook gebruikt op CD kopen :D
[...]
Hij is inderdaad een heerlijke pop nerd, wil hem nog steeds een keer live zien maar is er nog niet van gekomen helaas.

ik ben zelf begin 2000 begonnen met platen kopen. Toen ging bv bij veel kringlopen alles nog ongezien in grote bakken voor 50ct of een euro per plaat en kon je nog eens een gokje wagen.

Ik heb al mn cd’s nog wel, maar kopen doe ik eigenlijk zelden meer... Maar moet zeggen dat dit liedje me idd wel aan het denken zette. :P

[Voor 30% gewijzigd door Charly op 20-06-2020 08:55]

mr_petit schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 23:50:
Als je nou niet geweten had waar Ruinen lag dan was je niets kwalijk genomen :P
Niemand weet namelijk waar dat precies ligt, zelfs niet de mensen die daar dichtbij wonen :+ ..... Ok, tussen het Dwingelerveld en het Echtenerzand, maar daar komt natuurlijk niemand verder mee.

Echt het einde van de wereld. Ze schijnen daar zelfs nog CD's te verkopen 8)7

Misschien maar eens een kijkje nemen. Had er wel eens van gehoord, maar ik heb al gelijk het vooroordeel dat het wel vol moet staan met duitse slagers en polkamuziek.....(al is die muziek rondom Enschede nòg populairder weet ik uit ervaring....)
Sounds in Venlo, Music Machine te Sittard, Riddim Recordstore en toen hij er nog was: Miez-D in Horst verkopen allemaal ook nog CD's...

Bij sounds is de afdeling vinyl de afgelopen 10 jaar wel flink uitgebreid en gegroeid, ten koste van de CD's, maar je merkt daar als CD liefhebber niets van, er is nog steeds keus genoeg... :) Terwijl Riddim Recordstore ook inzet op tweedehands CD's...

Hoewel ik groots liefhebber ben van LP's, cassettebandjes en R2R moet ik toegeven dat de prijzen van tweedehands CD's steeds interessanter worden... Begint in de buurt te komen van tweedehands LP prijzen van 15 jaar terug toen de beste parels in NM staat 1 tot 2 euro kosten...

[Voor 11% gewijzigd door rcor op 20-06-2020 10:12]

Acties:
  • +2Henk 'm!
CD's man, top spul. Geen gekraak, ruis, gejengel of gestommel: loepzuiver geluid. Veel handzamer dan lp's, stof boeit niet, en je kunt zo even zappen tussen nummers met je AB. En dat op een prachtig zilveren schijfje. Dat moeten we hebben! DIGITAL AUDIO. Meteen een nieuwe versterker en boxen, uiteraard speciaal gemaakt voor DIGITAL AUDIO. Weg met die lp's, die zijn uit een ander tijdperk dat nu definitief voorbij is. Ze zijn wel pittig in prijs, 40 gulden per stuk, maar dat mag de pret niet drukken omdat het een eenmalige investering voor eeuwig is.

...En toen werd ik wakker uit mijn 1984 droom en zag allemaal kiddo's in de weer met hun goedkope lichtgewicht platenspelertjes en 'n collectie super dure, slecht gemasterde platen waar een goed deel van hun salaris aan besteed werd. :P

Uiteraard is ook CD een prima medium en zitten we nu ook gewoon in een 'waan van de dag'. ;)

[Voor 5% gewijzigd door Cap op 20-06-2020 11:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Cap schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:56:
CD's man, top spul. Geen gekraak, ruis, gejengel of gestommel: loepzuiver geluid. Veel handzamer dan lp's, stof boeit niet, en je kunt zo even zappen tussen nummers met je AB. En dat op een prachtig zilveren schijfje. Dat moeten we hebben! DIGITAL AUDIO. Meteen een nieuwe versterker en boxen, uiteraard speciaal gemaakt voor DIGITAL AUDIO. Weg met die lp's, die zijn uit een ander tijdperk dat nu definitief voorbij is. Ze zijn wel pittig in prijs, 40 gulden per stuk, maar dat mag de pret niet drukken omdat het een eenmalige investering voor eeuwig is.

...En toen werd ik wakker uit mijn 1984 droom en zag allemaal kiddo's in de weer met hun goedkope lichtgewicht platenspelertjes en 'n collectie super dure, slecht gemasterde platen waar een goed deel van hun salaris aan besteed werd. :P

Uiteraard is ook CD een prima medium en zitten we nu ook gewoon in een 'waan van de dag'. ;)
Zo is het maar net Cap... En weet je wat nog veel mooier is aan dat soort uitspraken van verkopers en audio producenten uit die tijd? Ze kloppen gewoon niet voor 100%...

Waarom zou ik een nieuwe versterker / receiver en boxen moeten kopen om een CD-speler te kunnen gebruiken? 8)7 Ik bedoel: ik heb een oude Philips 22RH720 met din plug aansluitingen, daar heb ik toch echt succesvol een CD-speler op aangesloten gehad middels een ding naar tulp verloop plug...

Neemt niet weg dat ik persoonlijk de LP leuker vindt om te gebruiken... Meer charme enzo... CD's zijn voor mij over het algemeen alleen nodig als ik een album van de artiest graag fysiek wil hebben, maar er geen LP of cassetteband van beschikbaar is... :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
@rcor zo eentje die je niet snel op LP zal vinden... :P

https://www.discogs.com/V...pact-Disc/release/4715452

rcor schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:49:
[...]

Zo is het maar net Cap... En weet je wat nog veel mooier is aan dat soort uitspraken van verkopers en audio producenten uit die tijd? Ze kloppen gewoon niet voor 100%...
Zeg maar gerust ook niet eens voor 50%. ;)

[Voor 27% gewijzigd door Cap op 20-06-2020 13:39]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 07:40

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Ik heb laatst even heel dankbaar gebruik gemaakt van de toerenmeetapp die hier langs kwam, mijn Sony zat er op 33.3 en 45 behoorlijk naast (dat vermoeden had ik ook al). Nu draait ie behoorlijk netjes op 33.3 en 45. :D

Woutoud.com | Grace SDAC Balanced - THX AAA 789 - Audeze LCD-2C \ Meze 99 Noir \ Sennheiser HD 6XX \ Hifiman HE-4XX |

Pagina: 1 ... 48 49 50 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True