Het Grote Vinyl Topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 101 Laatste
Acties:
  • 545.215 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maveee schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:47:
[...]

Bedankt voor de info, moet eens opzoeken waar er platenwinkels in Antwerpen zijn dan :)
Of ga eens kijken op een platenbeurs. Je plaatselijke muziekwinkel weet vast wel waar en wanneer die gehouden worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-06 21:17
Bestla schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:37:
[...]

Of ga eens kijken op een platenbeurs. Je plaatselijke muziekwinkel weet vast wel waar en wanneer die gehouden worden.
Dat kan nog wel eens even gaan duren voordat we weer kunnen rondstruinen op een platenbeurs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yalopa schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:37:
Ik kan me niet uitspreken over de spec's zoals @Cap en @mr_petit etc, maar ik vind het een zeer mooi apparaat en ik kan me voorstellen dat mensen dit willen betalen enkel voor de looks, waarbij ze de specs minder belangrijk vinden. Er zijn genoeg mensen die vroeger veel geld op tafel gelegd hebben voor een B&O set. Spec wise was dat toen wellicht niet het beste voor dat geld, maar een uitstraling had het zeker wel.

Het custom element maakt het ook voor mij een nogo, omdat elementen nu eenmaal verslijten, en uiteraard ook het geluid kleuren in een bepaalde smaak
Grappig dat je B&O noemt, want juist die heeft natuurlijk een behoorlijke naam hoog te houden als het gaat over tangentiale draaitafels ;)
De tangentiale tafels die zij in het verleden maakte waren erg goed, eeeerg ingewikkeld, en ja, ook erg duur.
En daar werden geen concessies gedaan aan specs imho.
Alleen wel een eigen elementsysteem, waardoor iedereen nu de hoofdprijs moet betalen voor retip elementen.

Maar ik zeg helemaal niet dat design ten koste moet gaan van technische kwaliteiten. Ik vind juist B&O daar een voorbeeld van. En dan mag het wat mij betreft ook best wat kosten. (en dat doet het dan ook).

Ik stel alleen wat vragen bij bepaalde ontwerpkeuzes van the wheel. Misschien hebben ze alles wel perfect onder controle gekregen.
Testen zouden dat moeten uitwijzen zoals ik schreef. Niet dat het ding goedkoop gemaakt wordt oid (ik zie behoorlijk grote stukken alu gefreesd worden, wat niet goedkoop is), maar looks en specs hoeven elkaar niet tegen te werken. Ook zijn de dingen waar ik vragen bij stel en hoe ze soms anders gedaan worden in deze context ook helemaal niet duurder (als je dus al grote werkstukken gaat frezen van metaal ipv bijv. spuitgieten van goedkoop plastic)

Maar betreffende die testen worden imho helaas al bijna 20 jaar geen goede audioreviews meer uitgevoerd. Vroeger had je bladen die ook daadwerkelijk gingen meten in een review en daar werden dan cijfers of grafieken gepresenteerd.
Nu zijn het internetsites die vluchtig een filmpje maken met langzaam bewegende beelden en xylofoonachtige staccatomuziek eronder waarbij zinnen woord voor woord door het beeld drijven alsof je een 6 jarige leert lezen....
Puur gericht op leken. Iemand met enig verstand prikt daar zo doorheen. Misschien is dat ook wel een soort van pointer op welk publiek ze zich richten. Ik kan me dit soort filmpjes gewoon niet voorstellen van gevestigde merken die zich op hoge kwaliteit richten zoals Transrotor, Clearaudio, Acoustic solid en dergelijke.

Ik vond het ook apart dat er wèl specs staan op hun kickstartersite van 3 jaar oud stonden, maar niet op hun huidige productsite vlak voor ze hun product lanceren.
Ben ik de enige die dat raar vindt?

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik nam B&O als voorbeeld van een bedrijf dat een eigenwijs design bovengemiddeld belangrijk vond, daar ook geld voor durfde vragen en daar ook mee scoorde bij een segment van mensen. Daarmee wou ik niet zeggen dat ze specs matig slecht waren in die tijd voor een specifiek type platenspeler. :)

Puur naar specs kijkende was er toen vast ook beter spul te krijgen in een conventioneler design, gericht op een publiek dat specs belangrijker vond dan een spectaculair design.

// you get my point :)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maveee
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-02 22:16
@Vintage1967
@kwaakvaak_v2
@macdushi
@Bestla

Allemaal bedankt voor de info! Ik kan aan de slag :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yalopa schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 14:17:
Ik nam B&O als voorbeeld van een bedrijf dat een eigenwijs design bovengemiddeld belangrijk vond, daar ook geld voor durfde vragen en daar ook mee scoorde bij een segment van mensen. Daarmee wou ik niet zeggen dat ze specs matig slecht waren in die tijd voor een specifiek type platenspeler. :)

Puur naar specs kijkende was er toen vast ook beter spul te krijgen in een conventioneler design, gericht op een publiek dat specs belangrijker vond dan een spectaculair design.

// you get my point :)
Dan hebben we toch een beetje een verschillend beeld.
Dit document is wellicht interessant in deze materie:
https://audio.home.xs4all...ram_4002_design_story.pdf

Dit licht het ontwerp van de beogram 4002 toe, 1 van hun automatische tangentiale tafels.
Let ook even op de datum: 1975 :)

Het begint met 1 heel belangrijke uitspraak: Form follows function.
Dat betekend dat de functie van het apparaat de vorm heeft bepaald en dat strookt niet met jouw opvatting.
Prioriteit is het functioneren, dat vinden ze bovengemiddeld belangrijk. Dat is niet alleen specs, maar ook bediening en integratie. B&O is ook altijd een koploper geweest in hoe apparaten onderling met elkaar gekoppeld zijn en functioneren.
Maar dit is dus een 37(!) pagina's tellend document wat ingaat op specs en technische danwel functionele ontwerpkeuzes.
Dat het een eigenwijs design moet hebben staat er niet in.
Dat geven ze er aan, maar niet ten koste van het functioneren, en het design ligt ook niet ten grondslag aan het apparaat.

En ik vraag me ook af of er beter conventioneel spul te krijgen was. Vanaf een bepaald punt zijn verschillen in specs niet zo belangrijk meer. Of je nou 100dB s/n verhouding hebt of 105dB, of je 0,03% of 0,02% wow/flutter hebt en of me 62dB of 65dB rumble hebt maakt niet zoveel meer uit. Kom je in die marges, dan gaan veel meer dingen de kwaliteit bepalen.
Maar je moet wel in 1e instantie in de buurt van die waardes komen :)
Bij B&O doen ze dat wel, maar bij Crossley, ook een merk wat drijft op design, doen ze dat niet.
Het zijn 2 uitersten, maar het verdient dus wel de nodige nuancering.
Deze 2 merken zijn dus voorbeelden dat waar form follows function en function follows form 2 compleet verschillende uitkomsten hebben.

En B&O heeft best wel wat echt technische innovaties doorgevoerd.
Dus betreffende tangentiele tafels, communicatie tussen verschillende componenten, maar ook op naaldgebied.
Ze hadden hun eigen soort line contact/microridge/gyger achtige naald voor extreem precieze aftasting. Ook vanwege quadrofonie, waar ze ook behoorlijk aktief in mee ontwikkelde (de cd4 versie dan). Die systemen hebben het niet echt gehaald overigens.
Maar ook nu lopen ze nog behoorlijk te innoveren met van die luidsprekers met vergrote afstraalhoek.
Of het beter is, is uiteraard te bediscusseren (definieer maar eens beter), en sommigen zijn ook foeilelijk imho (beolab 5), maar het is wel echt op technisch vlak experimenteren. Talloze 'echte luidsprekermerken' maken niet van dat soort speakers die een bepaald functioneel doel zouden moeten bereiken.

[ Voor 14% gewijzigd door mr_petit op 04-06-2020 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_petit schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:33:
[...]

Dan hebben we toch een beetje een verschillend beeld.
Dit document is wellicht interessant in deze materie:
https://audio.home.xs4all...ram_4002_design_story.pdf

Dit licht het ontwerp van de beogram 4002 toe, 1 van hun automatische tangentiale tafels.
Let ook even op de datum: 1975 :)

Het begint met 1 heel belangrijke uitspraak: Form follows function.
Dat betekend dat de functie van het apparaat de vorm heeft bepaald en dat strookt niet met jouw opvatting.
Prioriteit is het functioneren, dat vinden ze bovengemiddeld belangrijk. Dat is niet alleen specs, maar ook bediening en integratie. B&O is ook altijd een koploper geweest in hoe apparaten onderling met elkaar gekoppeld zijn en functioneren.
Maar dit is dus een 37(!) pagina's tellend document wat ingaat op specs en technische danwel functionele ontwerpkeuzes.
Dat het een eigenwijs design moet hebben staat er niet in.
Dat geven ze er aan, maar niet ten koste van het functioneren, en het design ligt ook niet ten grondslag aan het apparaat.

En ik vraag me ook af of er beter conventioneel spul te krijgen was. Vanaf een bepaald punt zijn verschillen in specs niet zo belangrijk meer. Of je nou 100dB s/n verhouding hebt of 105dB, of je 0,03% of 0,02% wow/flutter hebt en of me 62dB of 65dB rumble hebt maakt niet zoveel meer uit. Kom je in die marges, dan gaan veel meer dingen de kwaliteit bepalen.
Maar je moet wel in 1e instantie in de buurt van die waardes komen :)
Bij B&O doen ze dat wel, maar bij Crossley, ook een merk wat drijft op design, doen ze dat niet.
Het zijn 2 uitersten, maar het verdient dus wel de nodige nuancering.
Deze 2 merken zijn dus voorbeelden dat waar form follows function en function follows form 2 compleet verschillende uitkomsten hebben.

En B&O heeft best wel wat echt technische innovaties doorgevoerd.
Dus betreffende tangentiele tafels, communicatie tussen verschillende componenten, maar ook op naaldgebied.
Ze hadden hun eigen soort line contact/microridge/gyger achtige naald voor extreem precieze aftasting. Ook vanwege quadrofonie, waar ze ook behoorlijk aktief in mee ontwikkelde (de cd4 versie dan). Die systemen hebben het niet echt gehaald overigens.
Maar ook nu lopen ze nog behoorlijk te innoveren met van die luidsprekers met vergrote afstraalhoek.
Of het beter is, is uiteraard te bediscusseren (definieer maar eens beter), en sommigen zijn ook foeilelijk imho (beolab 5), maar het is wel echt op technisch vlak experimenteren. Talloze 'echte luidsprekermerken' maken niet van dat soort speakers die een bepaald functioneel doel zouden moeten bereiken.
Zeker niet on-topic, maar die Beolab 5 speakers hebben wel een aparte ontwerp die best doordacht is zo op het eerste oog:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/69/ce/a1/69cea145541e9366da3b30b6906ef350.jpg

Onder de bas speaker die net als een goede subwoofer de bas-speaker naar de grond richt... Dat noemen ze down-firing woofer techniek... dan zie ik nog een grote midden-tonen speaker aan de voorkant en daar boven nog een wat kleinere speaker waarvan ik niet weet wat die doet in het geheel en daarboven de Tweeter... Met die ronde vormen boven aan waar die twee laatste speakers opgericht zijn zou er door middel van weerkaatsing de afstraal hoek vergroot worden...

Klinkt een beetje als Bose die de tweeters richting de muur richten om via die route de afstraling te vergroten, maar dan van velen malen betere kwaliteit... Aiwa deed ook zo'n poging eind jaren '90 door de tweeters van hun speakers bij minisetjes onder een hoek van 45 graden te plaatsen... Maar ook dat is totaal anders uit gewerkt dan dit systeem van B&O..

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De Beolab 5's klinken goed, alleen als je over de prijs na moet denken (zoals ik) val je niet in de doelgroep.
Ik ken iemand die ze heeft staan en ik vind ze wel mooi. Het is wat anders dan een kersenhouten kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja die beolab 5's zit heus wel de nodige techniek en research in. Ze zijn alleen zo lelijk in mijn ogen :D
(en duur natuurlijk, maar er zijn zoveel megadure luidsprekers en bij B&O hebben ze nog veeeeeel duurdere speakers)

In mijn ogen is B&O ook echt wel een 'audiofiel' merk, in de lijn van Naim, Linn, McIntosh, Roksan etc etc.
Ze hebben door de jaren heen een iets ander aanbod gehad omdat ze ook televisies doen maar ze doen echt structureel audiotechnisch research.
Ze hebben ook technische designers in dienst die AES fellowship awards hebben gekregen. Die krijg je alleen maar als je echt hebt bijgedragen in de audiotechniek.
Dus ik zie het helemaal niet als een puur 'designmerk'. Tuurlijk geven ze design aan hun producten, maar dat doen de eerder genoemde merken ook. Die hebben ook een 'look', maar het product bestaat niet om de look, het is allemaal nog steeds form follows function, waar ze dan het beste van proberen te maken in hun eigen stijl.
Zo ook die beolab 5 luidspreker. Dat is een heel goed voorbeeld van form follows function.

De beolab 90 vind ik er beter uitzien, maar die is dan alweer 4 keer zo duur oid 8)7
En ook die heeft 1 lelijke zijde waar hij net op een vogelbek lijkt als het front verwijderd is....dat ze dat niet gezien hebben..
Maar eigenlijk vind ik alleen de beolab 18 mooi. Dunne minimalistische zuiltjes. Maar dat moet dan een sub/satteliet systeem zijn om goed te functioneren dus wel een concessie.

Maar voor mij is het allemaal veel te duur, maar dat geldt voor de andere merken die ik noemde ook :+
Exclusieve audiofiele apparatuur met veel design is gewoon duur. Ik heb het er niet voor over.

[ Voor 20% gewijzigd door mr_petit op 04-06-2020 22:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-06 10:01
Over die Wheel: ik krijg spontane kortsluiting in mijn hoofd als ik dat plateau linksom zie draaien.

Voor 35 euro deze toegevoegd aan de collectie, de Aristona versie van de 202. Er was 1 fietslampje stuk, die bij de ldr.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgfNxD6k1eJMDARBdeOk85AD6EY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7s4aYjiTtpCX5tDPN74tZOVn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Yes, Prince - The Rainbow Children
Is binnen *O*

Met rainbow slipmat. Heerlijke plaat van deze virtuoos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jurgen32
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 22:09
Erg mooi

Vandaag ook: one nite alone live binnen

Weekend Prince draaien :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nineball schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:12:

Voor 35 euro deze toegevoegd aan de collectie, de Aristona versie van de 202. Er was 1 fietslampje stuk, die bij de ldr.

[Afbeelding]
Jeugdsentiment... dat was het afdankertje van mijn oma dat ik kreeg. Blij dat ik ermee was. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 05-06-2020 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-06 15:36
Vraagje over een LP, ben niet heel zeker of ik hier met deze vraag ook goed zit, maar goed...

Heb zelf deze plaat van Schiller: https://www.discogs.com/Schiller-Future/release/8329169

Een goede vriend van me vond de plaat ook heel gaaf dus ik heb hem deze week online besteld om hem dan voor z'n verjaardag volgende week cadeau te doen. Echter kreeg ik ineens deze plaat binnen: https://www.discogs.com/Schiller-Future/release/7723500

Zelfde artiest, zelfde albumnaam. Wat is de reden dat twee verschillende albums onder één naam uit kunnen komen, weet iemand dat?

Edit: Link aangepast.

[ Voor 3% gewijzigd door Malfoi op 05-06-2020 23:12 ]

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Malfoi je verhaal is onduidelijk omdat je 2x naar precies dezelfde pagina linkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maveee
Ik heb nog een klein vraagje: veel oude platen van men vader ontbreken de binnenste hoes, waar kan ik hier best replacements voor kopen? (en op welke manier steken jullie de binnenste hoes in de buitenste harde hoes? Allebei met opening naar rechts voor snelle toegankelijkheid, of de binnenste hoes naar boven voor stof?)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• macdushi
https://www.walvisproducts.nl/c-4612538/lp-hoezen/

Sowieso de binnenste hoes naar boven, tegen het stof en om te voorkomen dat de lp er uit rolt.

[ Voor 24% gewijzigd door macdushi op 05-06-2020 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maveee schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:50:
(en op welke manier steken jullie de binnenste hoes in de buitenste harde hoes? Allebei met opening naar rechts voor snelle toegankelijkheid, of de binnenste hoes naar boven voor stof?)
Neeee never nooit niet, les 1. Dust is your enemy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:51
Stof kruipt niet zijwaarts en voor het afspelen gaat er een borsteltje overheen. Dus binnenhoes in dezelfde richting als buitenhoes is in mijn geval (in dichte kast) niet zo'n issue. Maar dat is bij iedereen anders, dus ymmv.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-05 11:49
Ik ben ook niet zo bang voor stof (dichte kast), maar doe de opening altijd naar boven om te voorkomen dat de LP er uit valt als je m iets te schuin houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maveee
dreamscape schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:07:
Stof kruipt niet zijwaarts en voor het afspelen gaat er een borsteltje overheen. Dus binnenhoes in dezelfde richting als buitenhoes is in mijn geval (in dichte kast) niet zo'n issue. Maar dat is bij iedereen anders, dus ymmv.
Welk borsteltje kan je me daarvoor aanraden? Doe het nu met een anti-statische doek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Cap schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:24:
@Malfoi je verhaal is onduidelijk omdat je 2x naar precies dezelfde pagina linkt. ;)
Aangepast! :)

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:45
Malfoi schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:43:
Vraagje over een LP, ben niet heel zeker of ik hier met deze vraag ook goed zit, maar goed...

Heb zelf deze plaat van Schiller: https://www.discogs.com/Schiller-Future/release/8329169

Een goede vriend van me vond de plaat ook heel gaaf dus ik heb hem deze week online besteld om hem dan voor z'n verjaardag volgende week cadeau te doen. Echter kreeg ik ineens deze plaat binnen: https://www.discogs.com/Schiller-Future/release/7723500

Zelfde artiest, zelfde albumnaam. Wat is de reden dat twee verschillende albums onder één naam uit kunnen komen, weet iemand dat?

Edit: Link aangepast.
Dat doen ze voor de mensen die alles willen hebben van een artiest, de ene is de limtited witte edition en de andere de oranje. dat staat vaak er ook netjes bij op Discogs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:51
Maveee schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 23:06:
[...]

Welk borsteltje kan je me daarvoor aanraden? Doe het nu met een anti-statische doek.
Ik gebruik een standaard borsteltje van Tonar.
Deze is het, volgens mij: https://www.amazon.nl/Ton...id=pla-426446247493&psc=1

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edit laat maar, caching issue. :P
pman63 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 23:24:
[...]

Dat doen ze voor de mensen die alles willen hebben van een artiest, de ene is de limtited witte edition en de andere de oranje. dat staat vaak er ook netjes bij op Discogs.
Anders gezegd het is het ultieme uitmelk- oftewel value extraction systeem. ;)

[ Voor 173% gewijzigd door Cap op 05-06-2020 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nineball schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:12:
Over die Wheel: ik krijg spontane kortsluiting in mijn hoofd als ik dat plateau linksom zie draaien.

[Afbeelding]
Mooie Aristona Nineball... Ik heb ooit ook een Aristona van mijn Opa gekregen... Was wel een ander model, maar toch ook een mooie speler... Helaas defect gegaan aan de headshell kabels... Dus toen de speler weggedaan naar de gemeente stort en daar heb ik achteraf toch wel spijt van...

Hij zou nu overigens niet misstaan in mijn Philips set van de jaren '70 (Philips 22RH720 vissenoog receiver, Akai GX-225D bandrecorder en Erres TA5426 speakers)... Maar eigenlijk wil je daar ook een vissenoog platen speler bij (Philips 22GA212 om precies te zijn)...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nineball
rcor schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 08:14:
[...]

Mooie Aristona Niniball... Ik heb ooit ook een Aristona van mijn Opa gekregen... Was wel een ander model, maar toch ook een mooie speler... Helaas defect gegaan aan de headshell kabels... Dus toen de speler weggedaan naar de gemeente stort en daar heb ik achteraf toch wel spijt van...

Hij zou nu overigens niet misstaan in mijn Philips set van de jaren '70 (Philips 22RH720 vissenoog receiver, Akai GX-225D bandrecorder en Erres TA5426 speakers)... Maar eigenlijk wil je daar ook een vissenoog platen speler bij (Philips 22GA212 om precies te zijn)...
De 212 is de opvolger van de 202 en is natuurlijk de klassieker van Philips. Hij is ook nog goed te verkrijgen. De Erres variant is ook erg fraai. Qua techniek is er veel overgenomen van de 202 en ze zijn altijd wel weer goed aan de praat te krijgen. De 202 heeft nog 78rpm en de 212 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nineball schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:12:
[...]

De 212 is de opvolger van de 202 en is natuurlijk de klassieker van Philips. Hij is ook nog goed te verkrijgen. De Erres variant is ook erg fraai. Qua techniek is er veel overgenomen van de 202 en ze zijn altijd wel weer goed aan de praat te krijgen. De 202 heeft nog 78rpm en de 212 niet.
Klopt, ik heb hem 1x bijna gekocht op een zwarte markt... Gelukkig zag ik nog net op tijd dat de speler een ietwat ruig leven heeft gehad (helaas voor de speler)... Dus toen heb ik hem maar laten staan...

Wellicht in de toekomst toch maar even bij mijn goede en trouwe leverancier MFB-freaks er een kopen... Die zijn ook meteen opgeknapt en speel klaar... Dan koop je ook geen spreekwoordelijke kat in de zak... ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-06 19:30
3 Nieuw plaatjes binnen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n9dCAMnnc5JXz5Z_fji9FbpbGDE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VSHmTA3hDNUTftJh6g5Kif1T.jpg?f=user_large

1.Ilse Delange : Gravel en Dust
2. Tesla : 5 man Accoustical Jam - 30 Years Later --- de eerste versie moet ik nog ergens bemachtigen voor een normale prijs
3. Editors: Black Gold

Dat wordt weer fijntjes luisteren

[ Voor 8% gewijzigd door oldsmelly op 06-06-2020 18:22 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
pman63 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 23:24:
[...]

Hahaha oké, lekker dan. :F

Bedankt voor je uitleg. Ik denk dat ik ze nu zelf maar beide hou... :')

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als groot liefhebber van Rowwen Hèze en Jack Poels ben ik bezig om mijn collectie van deze twee helemaal compleet te maken... Zo ben ik al geruime tijd op zoek naar twee van de drie zeldzame carnavals cassettebandjes (Ik heb er al een in bezit: De Toet / De Piel In Brand. Ja, destijds nog op z'n Horsters met ie in plaats van De Peel In Brand zoals later gebeurde door de invloeden van Boudewijn de Groot begin jaren '90...)

Deze keer zag ik dat het slot concert van 2019 op LP uitgebracht is in een oplage van 600 stuks speciaal voor fan club leden... Nou ben ik geen lid van de fan club van Rowwen Hèze, maar die LP wilde ik toch graag hebben... Kost die LP op Marktplaats minimaal € 75,- omdat er een verkopende partij is die dat als minimaal bod wil zien (https://link.marktplaats.nl/m1559718874)... :?

Ik dacht dan maar via Discogs, maar daar wordt het nog een flinke graad erger: https://www.discogs.com/sell/release/15389895?ev=rb

€ 140,- voor een ongesealde LP en €150 euro voor geseald exemplaar... De verkopers zijn gek geworden en profiteren van de fans in de hoop er flink rijk van te worden... 8)7 Eerder had ik dit ook met de verzamelaar "De Zwarte Plak" die één dag na de signeer actie op marktplaats € 75,- ging kosten... Gelukkig had het Limburgs Museum er nog één liggen destijds (jammerlijk genoeg ongesigneerd) voor 20 euro, maar toch...

Hebben jullie ook zoveel last van goudzoekers bij jullie favoriete bands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

@rcor ken het probleem, heb het bij enkele platen van o.a Epica en Ayreon daar durven ze rustig over de 100 Euro te vragen voor gebruikte exemplaren....
Maar ook bij andere bands zie je prijzen voorbij komen van rond de 60 Euro of meer voor gewone uitvoeringen.
Dat Limited Editions duurder zijn kan ik begrijpen maar gewone uitvoeringen? :F

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:58

Toshirou

Vinyl Surfer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVlaJCe7yrK6L2quUXIRmDuc4GE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gomboJZ6SgARuEry24VxCCAc.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn eindstation qua platenspeler is bereikt. Mijn nieuwe setup is nu geüpgraded naar de Pro-Ject Classic EVO. Het erop gemonteerde element is de Nagaoka MP200. Wat een verschil tov de MP110. Het geluid is gedetailleerder en veel meer open. Al met al mijn eindstation is bereikt.

Nu weer investeren in mooie albums en genieten 😁

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
rcor schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:06:
[...]

Klopt, ik heb hem 1x bijna gekocht op een zwarte markt... Gelukkig zag ik nog net op tijd dat de speler een ietwat ruig leven heeft gehad (helaas voor de speler)... Dus toen heb ik hem maar laten staan...

Wellicht in de toekomst toch maar even bij mijn goede en trouwe leverancier MFB-freaks er een kopen... Die zijn ook meteen opgeknapt en speel klaar... Dan koop je ook geen spreekwoordelijke kat in de zak... ;)
Op Marktplaats staat nu een 312 te koop van Wim uit Eemnes. Dat is een superaardige liefhebber, die heeft mij ook al een paar keer met raad en daad bijgestaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-06 10:11
Mooi man. Ben bezig een met een luistersessie op basis van de shake to shuffle functie van de Discogs app. Was echt vergeten dat mijn collectie zo divers was

Tot zover:
Pomrad - Knights
Baskerville - Disco Biscuits
The Shadows - Golden Greats
Girls in Hawaii - Refuge EP
The Futureheads - Decent Days and Nights (single)
Beach House - Zebra (maxi single)
Fatima Yamaha - Imaginary Lines
Rita Coolidge - Anytime, Anywhere
Wouter Hamel - Lohengrin
DeBarge - Rythm of the night (single)
Les Choc - Stars dus Zaire (maxi single)
Octo Octa - between to selfs

En nu ligt Dramatic Funk Themes vol 1 op de speler.

Heerlijk dit.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maveee
Heb dus vorige week een Audio Technica AT-LP120XUSBBK gekocht en ik hou van dat ding! Het enige jammere is dat dit een volledig handmatige speler is, heb ook al 1x gehad dat ik niet op tijd de naald van de plaat haalde en dat hij terugschoot naar de laatste 2 minuten... Zou voor dit en voor andere redenen willen switchen naar een automatische. Op reddit lees ik dat de Denon DP-300F een goede optie is, en men grootmoeder heeft nog een Pioneer PL 30 K staan die niet gebruikt wordt. Welke lijkt jullie de beste optie van de 2? (voor men portemonnee is het alleszins de Pioneer).
Nu nog hopen dat Coolblue de LP120X terugneemt (heb hem nu een week en heb alle dozen, plastic bijgehouden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdushi
Maveee schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:03:
Op reddit lees ik dat de Denon DP-300F een goede optie is, en men grootmoeder heeft nog een Pioneer PL 30 K staan die niet gebruikt wordt.
Ik heb zelf de Denon en die kan ik je zeker aanraden, makkelijk instelbaar, volautomaat en ook de naald is te upgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macdushi
Kijkend naar de specs van de pioneer zijn er volgens mij niet veel verschillen, dus ik zou oma eens lief aankijken! 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• imeR
  • Laatst online: 05-06 20:16
Jasphur schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:10:
Mooi man. Ben bezig een met een luistersessie op basis van de shake to shuffle functie van de Discogs app. Was echt vergeten dat mijn collectie zo divers was

Tot zover:
Pomrad - Knights
Baskerville - Disco Biscuits
The Shadows - Golden Greats
Girls in Hawaii - Refuge EP
The Futureheads - Decent Days and Nights (single)
Beach House - Zebra (maxi single)
Fatima Yamaha - Imaginary Lines
Rita Coolidge - Anytime, Anywhere
Wouter Hamel - Lohengrin
DeBarge - Rythm of the night (single)
Les Choc - Stars dus Zaire (maxi single)
Octo Octa - between to selfs

En nu ligt Dramatic Funk Themes vol 1 op de speler.

Heerlijk dit.
Leuk! Toevallig heb ik Zebra deze week gekocht. Prachtige hoes en dito muziek :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maveee schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:03:
Op reddit lees ik dat de Denon DP-300F een goede optie is, en men grootmoeder heeft nog een Pioneer PL 30 K staan die niet gebruikt wordt. Welke lijkt jullie de beste optie van de 2? (voor men portemonnee is het alleszins de Pioneer).
Het zijn beide goede keuzes voor een betaalbare automatische draaitafel. Let wel op dat je een 10kg direct drive vervangt door een 5kg belt drive (die snaar moet je dan eens in de zoveel jaar vervangen). Dus in de basis is het niet direct een vooruitgang. Best of both worlds (zwaar, betaalbaar en (semi)-auto) kan maar dan is het een tweedehands model uit de jaren 80/90.

Stiekem zijn de Denon DP-300F en Pioneer PL-30-K dezelfde dingen met een ander merkplakkertje, een knopje hier, lakkleurtje daar. Dus als je 1 van de 2 gratis kan krijgen dan is de keuze wel duidelijk. ;)

Dat is de staat van het huidige platenspelerlandschap: veel plakmerkjes met vrijwel dezelfde spelers uit dezelfde fabriek (meestal 1 van de 2 bekende Chinese). Soms doen ze nauwelijks moeite meer om het te verbergen. Ook hier is niet al teveel moeite gedaan, dat moge onderstaande screenshots uit deze unboxing video's wel duidelijk maken. :P

I.t.t. tot de jaren 70/80/90 is er vandaag de dag in het betaalbare segment dus veelal sprake van een schijnkeuze. ;)

YouTube: Unboxing Denon DP-300F | HiFi Klubben
YouTube: Plattenspieler PIONEER PL-30-K (Unboxing und erster Eindruck)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lh6k-kmf4Ms6qQqmOYau3Kswwy8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uyxvFElKsHzbNuekLo3IJHPX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GLoRnQa0U0Ou5QOPrKD6SZaL05s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rnJ3bAcNdbPcFgbC0CMdXem1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8BN2YRHn1WciHi1ECpHt42DPOec=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lTNclrMKo512y5JobQpGBXZD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/naGsK9yQFlVqEBe-Helbowas2ws=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sK79WEcmanfAl0NooSefq4Q8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maveee
@Cap @macdushi bedankt voor de antwoorden! Ik ga men oma inderdaad eens lief aankijken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-04 11:41
Zag in een test op Youtube dat de DP-300F niet erg stabiel is qua toerental.
Is dat hoorbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdushi
PCan schreef op zondag 7 juni 2020 @ 23:23:
Is dat hoorbaar?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCan schreef op zondag 7 juni 2020 @ 23:23:
Is dat hoorbaar?
Welke video was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Het word in deze gemeld YouTube: All About Turntables in 2019 - new or vintage? 4 models compared!

Edit vanaf 11 minuten, conclusie bij 11 min 30.

[ Voor 14% gewijzigd door PCan op 07-06-2020 23:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja er zit idd wel wat fluctuatie in zo te zien.

De oudjes zijn het meest stabiel, waarbij de sony even opnieuw afgeregeld moet worden (wat prima kan)

[ Voor 52% gewijzigd door mr_petit op 08-06-2020 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maveee
Sorry voor alle vragen maar heb er nog 1tje..
Ik ga dus van een usb platenspeler naar een niet-usb. Hoe kan ik deze dan nog opnemen naar men computer?
Kan dit via een eenvoudige RCA naar USB kabel? Of RCA naar 3.5mm?
Doel = men vader wilt graag dat ik enkele platen voor hem omzet naar digitaal zodat hij ze nog steeds kan beluisteren zonder de platen en platenspeler. (ik weet dat dit uiteraard kwaliteitsverlies heeft, maar een mp3 320kb/s is meer dan voldoende).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Maveee In principe niet, tenzij de platenspeler (ondanks het ontbreken van USB) toch een line-level output schakelaar heeft. Het standaard signaal dat uit een platenspeler komt is namelijk tientallen malen kleiner dan uit een gewone line-level output, plus er is RIAA correctie nodig van de frequentiekarakteristiek. Met andere woorden: je hebt een phono pre (voorversterker) nodig tussen de platenspeler (RCA out L/R) en computer (3.5mm jack).

Voorbeeld van eentje met goede prestatie/prijs verhouding:

https://www.conrad.nl/p/d...onovoorversterker-1361532

Of via USB met een dergelijke phono pre (kwalitatief vermoedelijk iets minder dan bovenstaande maar dat is niet helemaal te voorspellen, ligt o.a. ook aan de kwaliteit van je audio ingang op de pc)

https://www.conrad.nl/p/s...onovoorversterker-1230713

[ Voor 34% gewijzigd door Cap op 08-06-2020 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maveee
Cap schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:33:
@Maveee In principe niet, tenzij de platenspeler (ondanks het ontbreken van USB) toch een line-level output schakelaar heeft. Het standaard signaal dat uit een platenspeler komt is namelijk tientallen malen kleiner dan uit een gewone line-level output, plus er is RIAA correctie nodig van de frequentiekarakteristiek. Met andere woorden: je hebt een phono pre (voorversterker) nodig tussen de platenspeler (RCA out L/R) en computer (3.5mm jack).

Voorbeeld van eentje met goede prestatie/prijs verhouding:

https://www.conrad.nl/p/d...onovoorversterker-1361532

Of via USB met een dergelijke phono pre (kwalitatief vermoedelijk iets minder dan bovenstaande maar dat is niet helemaal te voorspellen, ligt o.a. ook aan de kwaliteit van je audio ingang op de pc)

https://www.conrad.nl/p/s...onovoorversterker-1230713
Bedankt voor je antwoord!

Er is wel een line/phono schakelaar zie ik:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6OYDKrt.jpg

(Gaat over de Pioneer PL 30 K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
@Maveee Kan je niet beter een playlist voor je vader maken bij een bekende streamingdienst van de gewenste albums? Opnemen kost je waarschijnlijk meer tijd, geld en moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maveee
PCan schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:32:
@Maveee Kan je niet beter een playlist voor je vader maken bij een bekende streamingdienst van de gewenste albums? Opnemen kost je waarschijnlijk meer tijd, geld en moeite.
Er zitten verschillende platen bij die je niet op streamingdiensten kan vinden helaas.
En zou het gewoon voor hem graag doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moeten die albums wel te streamen zijn, echt niet alles is beschikbaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maveee schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:42:
[...]

Bedankt voor je antwoord!

Er is wel een line/phono schakelaar zie ik:

[Afbeelding]

(Gaat over de Pioneer PL 30 K)
Ah daar zit een voorversterker in, dan volstaat het zonder phono pre, op LINE zetten en inpluggen maar in je PC. (y)

[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 08-06-2020 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-06 16:49
rcor schreef op zondag 7 juni 2020 @ 09:04:
Hebben jullie ook zoveel last van goudzoekers bij jullie favoriete bands?
Ik heb er geen "last" van, in de zin dat ik persoonlijk gewoon niet dat soort bedragen neerleg voor platen.
Meeste dat ik betaald heb is denk ik 30/35 voor een album dat al x jaar out of print is, maar ik in mp3 vorm al "grijsgedraaid" heb.

Ik vindt het wel grappig als dingen die ik voor "peanuts" opgepikt heb opeens voor een veelvoud te koop blijken te staan. Speel wel eens met de gedachte om dat spul dan te verkopen, zeker als het platen zijn die ik toch niet veel luister. Maar heb ook niet echt zin in discussie als mensen het dan niet eens zijn met de gradering ofzo. :O

Leuke voorbeeldjes: Australische persing die ik van mn schoonouders mocht meenemen en voor 50/70 euro gaat op discogs. Amy Winehouse "ska ep" die ik ooit voor een 10tje ofzo gekocht heb en inmiddels voor 40/100 te koop staat.

[ Voor 12% gewijzigd door Charly op 09-06-2020 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdushi
https://hdvinyl.org/

Iemand hier al eens van gehoord? De nieuwe productiemethode belooft een hogere geluidskwaliteit, een hoger frequentiebereik, dertig procent meer afspeelduur en dertig procent meer amplitude dan de huidige vinylplaten. Productie start in 2020 en de hdlp’s kunnen op iedere draaitafel worden afgespeeld.

Ben benieuwd, als het allemaal waar is lijkt het me heel interessant. Hifi.nl schreef er overigens in 2018 al over https://hifi.nl/artikel/2...aaitafel-in-de-buurt.html

[ Voor 15% gewijzigd door macdushi op 09-06-2020 23:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Klinkt zeer interessant.
Maar ik ben bang dat het toch duur zal zijn.
Het is mooi dat die keramische stamper 10.000 persingen meegaat, maar ik vraag me af hoeveel oplages tegenwoordig zo groot zijn.
Er zijn er natuurlijk wel een aantal, maar ik denk dat de meeste persingen minder zijn, en dat het dan toch prijzig zal zijn.
Ik vraag me ook af in hoeverre het echt een kwaliteitsverbetering zal zijn. In hoeverre is de snijtafel en het vader/moederproces nou een limiet.
Volgens ligt de limiet altijd nog meer bij het element en het afspelen. Dus overgaan naar 45rpm geeft denk ik meer kwaliteitswinst. Ik zag in een docu over GZ media dat ze een master eerst simuleren voordat ze snijden, en dat ze bij het masteren/simuleren al eigenlijk kunnen instellen tot hoe ver een duur of goedkoop element de groef zal kunnen volgen, dus dat ze eigenlijk beter kunnen masteren dan dat ze doen omdat anders goedkopere elementen het signaal gaan vervormen. (ik vond dat ze bij GZ een behoorlijke technische sprong hadden gemaakt tov de oude technieken, ze zeiden dat ze dat ook deden om het snijden zelf sneller te kunnen doen (alles in 1x goed en vooraf alle parameters bekend) omdat de snijkamers bijna permanent bezet waren. Zoveel releases deden ze (houdt ook in dat oplages klein zijn dus)

Eerst maar eens zien of het echt van de grond komt. Ze zeggen dat ze verwachten in 2020 te kunnen gaan produceren, maar m.i. is zelfs hun site nog te amateuristisch voor dat. Ok, een site is niet het product, maar als ze bijna productierijp zouden zijn, zou de hele verslaglegging eromheen ook veel verder zijn. Op dat moment moet je namelijk al veel meer bezig zijn met klanten trekken.
Ik denk dat het eerder 2025 wordt voordat er platen te koop zijn (uitgezonderd demo's) die hiermee gemaakt zijn, maar tijd zal het leren.

[ Voor 36% gewijzigd door mr_petit op 10-06-2020 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:58

Toshirou

Vinyl Surfer

macdushi schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 23:56:

Iemand hier al eens van gehoord? De nieuwe productiemethode belooft een hogere geluidskwaliteit, een hoger frequentiebereik, dertig procent meer afspeelduur en dertig procent meer amplitude dan de huidige vinylplaten. Productie start in 2020 en de hdlp’s kunnen op iedere draaitafel worden afgespeeld.

Ben benieuwd, als het allemaal waar is lijkt het me heel interessant. Hifi.nl schreef er overigens in 2018 al over https://hifi.nl/artikel/2...aaitafel-in-de-buurt.html
Dat is al weer een tijd geleden dat ik hierover wat heb gelezen. Het zou de volgende stap in vinyl productie moeten zijn, maar dat is nog maar afwachten. Het hele plan was zoals ik ooit had gelezen om dit jaar met de eerste releases te komen. De eerste 45's zouden een proef zijn en later moeten er albums komen.

Ik heb een sterk vermoeden dat dit allemaal iets te optimistisch was.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prince - One Night Alone Live!

Wat een platen (y) Wat een muzikaliteit van die man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Update van discogs app :(

Geen verbetering wat mij betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
Bestla schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:33:
Update van discogs app :(

Geen verbetering wat mij betreft
Is er veel veranderd dan? Ik merk weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
imeR schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:52:
[...]

Is er veel veranderd dan? Ik merk weinig verschil.
Nadat ik weer ingelogd was, was mijn collectie foetsie. Uitgelogd, en weer in gelogd, gelukkig hij staat er weer. Toen ging ik een nieuwe Lp inscannen en tada Collection 1 WTF! Ergens staat wel Coll 617 maar erg duidelijker is het er niet op geworden wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maveee
Misschien een wat rare vraag, maar heb zonet een Pioneer Pioneer PL-30 K van men grootmoeder gekregen. Slechts 10x gebruikt omdat men grootvader helaas plots overleden was.
Mijn vraag is nu of jullie kunnen bevestigen of de naald er nog ok uit ziet? Normaal gezien zou dit moeten aangezien mijn grootvader een zeer voorzichtige en precieze man was. Wil dit even checken vooraleer ik een paar platen begin te spelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtT4vVzBg2ylgO0cpsXy6V9BwQU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zPIKBpLuLROYEKWWZNfP532O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fXXwFlMBMJvZM_rUqiHvS8IoYQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zN9J3SGoThjBxkVxoACm20SS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan je zo niet zien, daar heb je minimaal een x200 microscoop voor nodig. :)

Maar als je grootvader voorzichtig was en hem 10x gebruikt heeft dan zal ie ongetwijfeld nog goed zijn. Gewoon spelen dus, hoor je vervorming dan is er iets aan de hand, anders niet. (Overigens is het standaard element geen hoogvlieger dus bij vervanging ga je er zeker op vooruit).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PCan
macdushi schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 23:56:

Leuk hoor, maar gaan we dan niet gewoon weer richting CD?
Ik dacht dat de charme van vinyl nu juist ligt in alle tekortkomingen, het kraken hoort erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind niet dat kraken erbij hoort hoor.
Het is juist de sport om het zo goed mogelijk te krijgen, ook qua kraken. Anders kunnen we gewoon allemaal aan de crossley als we de tekortkomingen zo gaan waarderen. Scheelt ook een hoop werk in platen wassen.

Maar misschien leef ik wel teveel in de jaren 80 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maveee schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:14:

Mijn vraag is nu of jullie kunnen bevestigen of de naald er nog ok uit ziet?
Je naald is een beetje smerig. Heb je al een naaldborsteltje en een platenborsteltje?
Dat zijn 2 van de 8 musthaves :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maveee
@Cap @mr_petit bedankt voor jullie antwoorden, ik zal die borsteltjes aankopen.
Maar heb een groter probleem.. de platen spelen net iets te snel. Wat kan ik hieraan doen? Hopelijk iets want dit is zeer frustrerend... Betreft dus de Pioneer PL-30-K

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meet je snelheid eens met een RPM / platterspeed app, dergelijke apps zijn verkrijgbaar voor Android en iOS, kwestie van even zoeken in de app store.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Maveee schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:47:
Maar heb een groter probleem.. de platen spelen net iets te snel. Wat kan ik hieraan doen? Hopelijk iets want dit is zeer frustrerend... Betreft dus de Pioneer PL-30-K
De overige must haves:
3. Platenwasser (Okki Nokki, Knosti enz.) inclusief reinigings vloeistof (Ik gebruik Q&S audio vinyl cleaner, maar er zijn genoeg knosti reinigings vloeistof of zelf gemaakte reinigingsmiddel gebruikers)
4. Een stapeltje ant-statische binnenhoezen om nieuwe papieren exemplaren of oude vuile exemplaren van tweede hands LP's te vervangen door een betere en schonere binnenhoes... Je wilt immers een net schoon gemaakte LP niet meteen weer vuil maken door de oude vuile hoes.
5. Naalddruk weger: vroeger kocht je die voor € 9,99 bij dealxtreme, maar ik zie nu dezelfde weger voorbij komen bij Wish voor € 6,-
7. Test plaat met test tonen om je element afstemming te controleren, liefst die van Firato omdat dit volgens velen de beste is
8.Bij mij is dat een LP met een kant waar absoluut geen groeven zijn (om de anti-skating correct te kunnen instellen),

Oh ja, er zijn nog twee punten: punt 9 en 10:
9. Een account op zowel Discogs als Vinylengine.

Discogs: voor het bijhouden van de muziek collectie (zo voorkom je dat je per ongeluk dubbel koopt en je kunt er in de muziek marktplaats zelf ook kopen en verkopen, wat super handig is).

Vinylengine: je vindt hier heel veel over platen spelers, handleidingen (zowel user als service manuals) en uiteraard diversen tools die handig zijn.

10. Een afstel sjabloon om je element goed te kunnen uitlijnen... Deze kun je gratis bij vinylengine downloaden nadat je een gratis account hebt aangemaakt... Je kunt hiervoor ook de gratis tool Custom arc template generator gebruiken... Waarden invullen, afdrukken, uitknippen en afstellen maar...

Mocht ik iets vergeten zijn mag dit uiteraard door anderen aangevuld worden...

Met betrekking tot je snelheid: download de strobodisc bij vinylengine en daarmee kun je exact controleren of je platen speler op de juiste snelheid loopt... Heb je een iPhone? Gebruik dan de gratis app "RPM" uit de app store... Die meet ook vrij nauwkeurig de snelheid... Klopt het niet, dan kun je aan de hand van 2 potmeters vaak de snelheid nog bij regelen (één voor 45 toeren en één voor 33 toeren)... Kijk even in de servicemanual waar die pot meters zitten...

@Cap Je was me net voor...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-06 21:56
Maveee schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:47:
Vervelend dat de snelheid niet goed is. Als je het een keer gehoord hebt, kan je het niet meer niet-horen .
Gelukkig hoeft het niet meteen het einde van een platenspeler te zijn. Alhoewel ik wel moet bekennen zo'n 25 jaar geleden een mooie direct drive speler naar de milieustraat heb gebracht omdat de snelheid fluctueerde. Uiteraard volledig onkundig over de eenvoudige manier om dit op te lossen...... :'( .

Maar goed, wat ik als eerste zou proberen is de snaar en de pulley (het kleine draaiende deel boven de motor) goes schoon te maken met wat alcohol. Je kan de snaar vervolgens voorzien van wat talkpoeder. Het kan zo maar zijn dat dit je probleem al oplost.

Mocht je niet weten hoe dat moet en waar de onderdelen zitten, dan moet je even een account aanmaken op www.vinylengine.com. Daar kan je dan in de Library de handleiding vinden en downloaden. Altijd handig.

@rcor had @Maveee niet eerst ALLE pagina's van dit topic en de voorgaande twee moeten doorspitten O-) ? Of is dat wel een héééél slechte gedachte >:) ?

Nu op de draaiert: V.a. - Fill Your Head With Rock.

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Met het Appje Speed Wow (Google Play) kan je prima het toerental in beeld brengen.
Ik heb hier al een paar meetresultaten laten zien.
Leg je smartphone op 2 blokjes midden op de draaischijf. Heb ff de gebruiksaanwijzing doorgenomen van de Pioneer, maar zie geen instelschroefjes voor het toerental aan de onderkant. Die hebben Marantz en Lenco wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:46
PCan schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:34:
[...]

Leuk hoor, maar gaan we dan niet gewoon weer richting CD?
Ik dacht dat de charme van vinyl nu juist ligt in alle tekortkomingen, het kraken hoort erbij.
Eens! En "dertig procent meer afspeelduur" vertaal ik naar: goedkopere productie.
mr_petit schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:19:
Ik vind niet dat kraken erbij hoort hoor.
Het is juist de sport om het zo goed mogelijk te krijgen, ook qua kraken. Anders kunnen we gewoon allemaal aan de crossley als we de tekortkomingen zo gaan waarderen. Scheelt ook een hoop werk in platen wassen.
Ik ben een kind van de cd, maar draai graag platen. Soms kraakt een plaat, ondanks de sport die je ervan maakt om die perfect te laten klinken.

Het ergste is dat je bij je favoriete plaat al aan voelt komen waar hij gaat kraken. In die zin hoort gekraak erbij, en als die plaat dan van de kringloopwinkel kwam, dan weet je dat die tik niet door jou komt. Zo werkt het dan ook weer. Deste gelukkiger ben je als een andere plaat wél mooi 'schoon' klinkt.

En nee, ik heb geen Crosley, net als de meesten hier. Zo goed is dit forum voor advies.

[ Voor 56% gewijzigd door FreshM op 10-06-2020 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rcor schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:51:
[...]

De overige must haves:
......
Oh ja, er zijn nog twee punten: punt 9 en 10:
9. Een account op zowel Discogs als Vinylengine.

...
Mocht ik iets vergeten zijn mag dit uiteraard door anderen aangevuld worden...
Een mooie platenkast hoort er natuurlijk nog bij 8)

Hier het originele lijstje, waarbij natuurlijk veel plaatjes het niet meer doen (en hij kan niet meer ge-edit worden want topic zit op slot).

mr_petit in "Het Grote Vinyl Topic"

Alweer uit 2009 is het lijstje zie ik :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCan schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 23:00:
Met het Appje Speed Wow (Google Play) kan je prima het toerental in beeld brengen.
Ik heb hier al een paar meetresultaten laten zien.
Leg je smartphone op 2 blokjes midden op de draaischijf. Heb ff de gebruiksaanwijzing doorgenomen van de Pioneer, maar zie geen instelschroefjes voor het toerental aan de onderkant. Die hebben Marantz en Lenco wel.
Dan zitten die waarschijnlijk ergens op een printje IN de speler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maveee
@Cap @rcor @Vintage1967 @PCan @mr_petit @Bestla

Allemaal bedankt voor jullie antwoorden!
Ik ga de must haves bekijken en aanschaffen.

Heb deze ochtend de snelheid getest en helaas...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IW1ts4YxuDQ1Lzcx5ydYbAsVwKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tE5U8ebelJELOTYqcrQRKuIx.jpg?f=fotoalbum_large

Dat lijkt me een heel groot verschil, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maveee schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:13:
@Cap @rcor @Vintage1967 @PCan @mr_petit @Bestla

Allemaal bedankt voor jullie antwoorden!
Ik ga de must haves bekijken en aanschaffen.

Heb deze ochtend de snelheid getest en helaas...

[Afbeelding]

Dat lijkt me een heel groot verschil, niet?
Hij loopt inderdaad wat te snel... Servicemanual downloaden dus bij Vinylengine (ik hoop dat hij daar beschikbaar is) en zoeken op welke print aan de binnenzijde de potmeters zitten om de snelheid correct te kunnen afstellen...

Is de snelheid bij 45 toeren wel in orde? Anders die ook even meten en bijregelen omdat hij nu toch open moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maveee
rcor schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:40:
[...]

Hij loopt inderdaad wat te snel... Servicemanual downloaden dus bij Vinylengine (ik hoop dat hij daar beschikbaar is) en zoeken op welke print aan de binnenzijde de potmeters zitten om de snelheid correct te kunnen afstellen...

Is de snelheid bij 45 toeren wel in orde? Anders die ook even meten en bijregelen omdat hij nu toch open moet...
Helaas kan ik daar enkel de gewone manual vinden..
Wat zijn mijn opties nu nog? Hem ergens binnen doen? Zonder service manual lijkt me het nogal moeilijk om zelf te liggen proberen, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
@Maveee Ja. Ergste wat ik gemeten heb ligt <1%Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J1wd7l8ywByoPyYIvtAkc9m-OE4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VJu5WNj6BuEHnSRXKeMXe7nB.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maveee
Heb wel net dit filmpje gevonden: YouTube: Audio-Technica AT-LP60 Speed Adjustment Tutorial and Fix

Ik heb ook 2 gaten onderaan men speler voor 45 en 33, is het aan te raden om die inderdaad met een kleine schroevendraaier aan te passen en te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maveee schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:34:
Heb wel net dit filmpje gevonden: YouTube: Audio-Technica AT-LP60 Speed Adjustment Tutorial and Fix

Ik heb ook 2 gaten onderaan men speler voor 45 en 33, is het aan te raden om die inderdaad met een kleine schroevendraaier aan te passen en te testen?
Dan zijn dat de gaten die je moet hebben om e.e.a. bij te stellen. Let er wel goed op dat je de schroevendraaier op correcte wijze in de potmeter steekt. Ik ga er van uit dat dit bij Pioneer kwaliteits exemplaren zullen zijn, maar bij mijn oude Mc Crypt DJ-2650B platen speler was dit dermate troep dat de pot meter kapot ging toen ik hem ooit wilde bijstellen... Uit eindelijk maar de gehele speler vervangen door een Thorens TD-318 MKI omdat repareren te duur was en ik toch wat beters wilde in die tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Ja, een platte gleuf schroevendraaier +/- 4mm. De potmeter draait tussen 7 en 17(5pm) uur
(vergelijk met analoge klok).

Leg een oude LP op de draaitafel en meet het toerental.
Haal alle losse delen van de draaitafel, zet de arm vast en leg hem op zijn kop op een stoel of bank.
Steek het schroevendraaiertje in het gaatje en voelt eerst voorzichtig waar de gleuf zit, zonder deze te verstellen.
Draai de potmeter 33,33 een klein stukje rechtsom, bijvoorbeeld van 14uur naar 16 uur
Zet alles weer terug op de draaitafel en meet het toerental nog een keer. Is het (veel-) lager of hoger?
Herhaal dit tot je tevreden bent. Een kleine afwijking van het gemiddelde toerental zal je waarschijnlijk houden. Toerental kan na waterpas stellen draaitafel weer afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maveee
rcor schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:59:
[...]

Dan zijn dat de gaten die je moet hebben om e.e.a. bij te stellen. Let er wel goed op dat je de schroevendraaier op correcte wijze in de potmeter steekt. Ik ga er van uit dat dit bij Pioneer kwaliteits exemplaren zullen zijn, maar bij mijn oude Mc Crypt DJ-2650B platen speler was dit dermate troep dat de pot meter kapot ging toen ik hem ooit wilde bijstellen... Uit eindelijk maar de gehele speler vervangen door een Thorens TD-318 MKI omdat repareren te duur was en ik toch wat beters wilde in die tijd...
PCan schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:00:
Ja, een platte gleuf schroevendraaier +/- 4mm. De potmeter draait tussen 7 en 17(5pm) uur
(vergelijk met analoge klok).

Leg een oude LP op de draaitafel en meet het toerental.
Haal alle losse delen van de draaitafel, zet de arm vast en leg hem op zijn kop op een stoel of bank.
Steek het schroevendraaiertje in het gaatje en voelt eerst voorzichtig waar de gleuf zit, zonder deze te verstellen.
Draai de potmeter 33,33 een klein stukje rechtsom, bijvoorbeeld van 14uur naar 16 uur
Zet alles weer terug op de draaitafel en meet het toerental nog een keer. Is het (veel-) lager of hoger?
Herhaal dit tot je tevreden bent. Een kleine afwijking van het gemiddelde toerental zal je waarschijnlijk houden. Toerental kan na waterpas stellen draaitafel weer afwijken.
Er zit een soort bescherming (hoes) boven de gaten, moet ik deze proberen opzij schuiven om aan het gaatje te geraken? Of moet ik doorheen deze beveiligingslaag proberen het gaatje te vinden?

[ Voor 22% gewijzigd door Maveee op 11-06-2020 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maveee schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:14:
[...]

[...]

Er zit een soort bescherming (hoes) boven de gaten, moet ik deze proberen opzij schuiven om aan het gaatje te geraken? Of moet ik doorheen deze beveiligingslaag proberen het gaatje te vinden?
Die beveiligingslaag zal bedoelt zijn om stof buiten de speler te houden... Je kunt natuurlijk ook even de bodem loshalen en via die route naar de potmeters... Je heb dan ook beter zicht op de potmeters zodat deze niet per ongeluk vernielt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maveee
rcor schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:41:
[...]

Die beveiligingslaag zal bedoelt zijn om stof buiten de speler te houden... Je kunt natuurlijk ook even de bodem loshalen en via die route naar de potmeters... Je heb dan ook beter zicht op de potmeters zodat deze niet per ongeluk vernielt raken.
Denk dat ik deze route ga nemen.. Liever wat meer werk en te voorzichtig dan de speler kapotmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Maveee De wow en flutter is ook erg hoog. Dat is m.i. nog storender dan de snelheidsafwijking. :|

Maar wellicht komt dat omdat je een vrij zware telefoon aan 1 kant op het plateau legt wat onbalans brengt bij het draaien. Probeer het eens op deze manier: Leg iets over de spindle waar je je telefoon op kan leggen (2 45 rpm adapters, een cilinder of doosje zonder deksel op zijn kop, desnoods een wc rol) en leg daarop je telefoon mooi gecentreerd in het midden zodat hij ronddraait maar niet "geslingerd".

De waarde zou onder de 0.25% moeten zijn, niet tegen de 1%.

Anders vraag ik me af of de riem nog ok is. Is het wel de goede, zit hij niet te strak of juist te los...?

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 11-06-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maveee
Cap schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:17:
@Maveee De wow en flutter is ook erg hoog. Dat is m.i. storender dan de snelheidsafwijking.

Maar wellicht komt dat omdat je een vrij zware telefoon aan 1 kant op het plateau legt wat onbalans brengt bij het draaien. Probeer het eens op deze manier: Leg iets over de spindle waar je je telefoon op kan leggen (2 45 rpm adapters, een cilinder of doosje zonder deksel op zijn kop, desnoods een wc rol) en leg daarop je telefoon mooi gecentreerd in het midden zodat hij ronddraait maar niet "geslingerd".

De waarde zou onder de 0.25% moeten zijn, niet tegen de 1%.

Anders vraag ik me af of de riem nog ok is. Is het wel de goede, zit hij niet te strak of juist te los...?
Ik zie niet hoe ik de speler kan laten draaien zonder de naald in gang schiet (het is een volautomaat) hierdoor ben ik gelimiteerd tot het midden van de plaat en had dan voor de juiste hoogte 2 lege aanstekerdoosjes gebruikt om boven de middelste pin te komen met men gsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maveee schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:11:
[...]

Ik zie niet hoe ik de speler kan laten draaien zonder de naald in gang schiet (het is een volautomaat) hierdoor ben ik gelimiteerd tot het midden van de plaat en had dan voor de juiste hoogte 2 lege aanstekerdoosjes gebruikt om boven de middelste pin te komen met men gsm.
De arm uit zijn steun halen en zelf iets naar het draai plateau brengen is al voldoende om het draai plateau aan het draaien te krijgen... Dat het een automaat is, betekend niet dat je dit verplicht moet gebruiken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maveee
rcor schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:20:
[...]

De arm uit zijn steun halen en zelf iets naar het draai plateau brengen is al voldoende om het draai plateau aan het draaien te krijgen... Dat het een automaat is, betekend niet dat je dit verplicht moet gebruiken... ;)
Bedoel je de arm volledig demonteren? Of gewoon op "start" duwen als hij niet in de "stop" positie ligt?

Nevermind, ik snap wat je wil zeggen, zal dit straks proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door Maveee op 11-06-2020 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maveee schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:23:
[...]

Bedoel je de arm volledig demonteren? Of gewoon op "start" duwen als hij niet in de "stop" positie ligt?
Nee, niet demonteren... Dat is wel erg ver gezocht...

Ik bedoel: je neemt zelf de toon arm uit de steun en positioneert hem zelf boven het draai plateau waarna je de arm lift omhoog laat komen zodat je hem zelf niet meer vast hoeft te houden...

Daarna kun je met hulpmiddelen je telefoon in het midden van de platen speler leggen en de snelheid gaan meten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan ook beter die app met de groene cijfers gebruiken dan die gele. (RPM speed and wow heet ie)

Bij die app met groene cijfers staat namelijk een tijdsverdeling bij de grafiek, zo kan je beter zien waardoor de afwijking komt.

Qua afregelschroefjes: bij VE is wel de service manual van de Denon DP-300f te krijjgen. Als die qua binnenwerk hetzelfde is, staat daarin welk potmetertje wat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
Leuke app en ik ben toch wel erg blij met m'n strobe en pitch controls, nauwelijks afwijking :) Met de schroefjes was ik altijd een stuk langer bezig (en gefrustreerder) om het enigszins goed te krijgen. Het 1/3 verschil zal aan het gewicht van m'n telefoon liggen, met een plaat erop staan de strobe indicators stil en met m'n telefoon net niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qc40NjBrtv8vrgvoaAWgzwuhv6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VXBkD3LFCjFsyGtbXktR5NmS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door imeR op 11-06-2020 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maveee schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:11:
[...]

Dat heb je dan goed gedaan, dat is wat ik bedoelde: toestel boven de spindle in het midden verstoort de balans het minste en geeft het minste aanleiding tot wow en flutter. Verder van het centrum op het plateau krijgt de boel steeds een flinke zwiep dankzij het gewicht van de telefoon, dat kan toch wat invloed hebben.

Dan is je waarde toch opmerkelijk hoog. Hoe is dat bij de Audio Technica LP120 platenspeler, die heb je ook staan toch? Daar kan je goed mee vergelijken. Daar ben ik sowieso wel benieuwd naar!
mr_petit schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:53:
Je kan ook beter die app met de groene cijfers gebruiken dan die gele. (RPM speed and wow heet ie)
Die bestaat helaas niet voor iOS. :/ Wel heb je nog Turntabulator. Verder zie ik ook nog Whirlometer die met de camera werkt ipv de gyroscoop, dan dat is dan niet geschikt voor wow en flutter maar zo weet je in ieder geval zeker dat het gewicht van de telefoon geen invloed heeft op de snelheid. Ook heb je nog strobe disc apps zoals True Note die met de LED van je telefoon als strobelicht werken, dan heb je nog wel een strobedisc nodig natuurlijk.

[ Voor 34% gewijzigd door Cap op 11-06-2020 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@imeR Welke app is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
"RPM speed and wow" waar @mr_petit het over had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:16
Leuk die app, ik was zelf benieuwd of de snaar van mijn Pro-Ject RPM 6.1SB nog in orde was. Ik heb de app laten draaien, met een plaat op de speler, daarop de puck van de Pro-Ject, en daar weer op mijn mobiel. Onderstaande resultaat lijkt mij meer dan prima toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1OFR9EY1RCKfGEYSxDpYi0WULs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6SBFSGaqVciqZeYrPXDkBZrj.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-06 11:26
Had de app toevallig paar dagen geleden geprobeerd. Resultaat van mijn Pro-ject The Classic:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xjp3ycmZs5sP9VXc2kvZsg5xfW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/angPnrym7c15CAwoXiBSrjBW.jpg?f=fotoalbum_large

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
imeR schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:34:
[...]

"RPM speed and wow" waar @mr_petit het over had!
Kan het zijn dat ik die niet kan vinden in de iOS app? Vind wel een andere die op zich ook wel werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prince - One nite alone

Piano and the voice of Prince.

Prachtig gewoon, en ja wij zijn fan van de man.

RIP Prince Roger Nelson, aka the Symbol. Ik denk nog steeds aan daar in Chanhassan MN waar de studio staat, en dat hek dat helemaal versiert was met rouwbetuigingen van mensen vanover de hele wereld.
Klein stukje hek
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/QtDy0n5j/Hek-Prince.jpg

[ Voor 76% gewijzigd door Bestla op 11-06-2020 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
Jasphur schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:05:
[...]

Kan het zijn dat ik die niet kan vinden in de iOS app? Vind wel een andere die op zich ook wel werkt
Ja dat zou kunnen, ik gebruik hem op Android :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCan
@Maveee Prik maar gewoon met je schroevendraaiertje door die afdichting hoor. Je kan dat later weer afsluiten met tape. Die afdichting is denk ik ook gedaan om de garantie te laten vervallen.
Pagina: 1 ... 47 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.