Tja, ik weet dat het een kwestie is van geduld en proberen. En ook jouw filmpjes ken ik. Overigens is met name het tweede filmpje de reden dat ik over mijn afstelling nog niet tevreden wasWimmel schreef op maandag 25 mei 2020 @ 22:39:
[...]
Wellicht bekend maar de veren van een Thorens staan nooit helemaal recht. Dit komt onder meer door het iets scheve rubbertje aan de onderzijde. Door de veren te draaien kun je de subplatter zelfs iets van positie laten veranderen waardoor je de snaarspanning kunt aanpassen. Het is mogelijk de veren op een dusdanige manier ten opzichte van elkaar te draaien dat ze zo strak komen te staan dat een kant nauwelijks meer beweegt. Probeer in dat geval de niet meewerkende veer eens een halve slag te draaien en kijk dan eens wat hij doet.
* Wimmel heeft ook wel eens een afstelling met een draai te veel helemaal weten te verknoeien. Soms gaat het in een keer goed maar soms besteed ik er meerdere dagen een half uurtje aan.
Zie hier een niet meewerkende veer waarbij een kant van het plateau vast lijkt te zitten.
[YouTube: Thorens TD 166 mkII demping afstellen]
En na een beetje werk.
[YouTube: Thorens TD 166 mkII demping afstellen resultaat]
Al met al hoop ik binnenkort te laten weten dat mijn TD166 net zo super is afgesteld qua vering als die van jou. Dat is voor mij op dit moment het referentiekader voor mijn TD166.......waarvoor dank
PS: Hoeveel mm ruimte heb jij (ongeveer) tussen de onderkant van de platter en de faceplate?