Dus je hanteert subjectieve maatstaven ipv. objectieve maatstaven.
Probleem is dat het de esthetiek helemaal niet ten goede komt. Het ding ziet er gewoon goedkoop uit, als een prul.
Met subjectieve maatstaven kan ik ook gooien. Alleen is niemand daarmee gediend behalve ikzelf. Snap je?
Net even gekeken en als ik rustig en beheerst de naald wil plaatsen bij bijvoorbeeld het derde nummer op de plaat, gaat dat bij mij beter wanneer ik de naald met de hand op de plaat leg dan wanneer ik de cue lever gebruik.
Dat geloof ik niet, tenzij je cue lever kapot is en hij ineens op de plaat valt.
De cue operatie bestaat namelijk uit 2 stappen. Het neerlaten van de naald, en dat gaat net zo snel als dat je de lever bedient wordt tenzij hij stuk is en ineens naar beneden valt (of de gebruiker weet 'm niet goed te bedienen, maar dan is het dus gevalletje user error),
en het 2e gedeelte is als hij in de omhoog stand vast ligt. Als jij beweert dat je dat met de hand stabieler kan houden dan lieg je want dat kan niet. Op de cue ligt hij namelijk in absolute zin stil.
Dat zeg je nergens, maar dat impliceer je wel door bijvoobeeld woorden als hype te gebruiken.
En hoe maakt mij dat dan verheven?
Ik draai toch ook platen? Ik koop toch ook platen?
Ik gebruik het woord hype om aan te geven dat partijen op de revival inspringen met producten die minder kwalitatief, minder functioneel en/of duurder zijn dan dat ze behoren te zijn. Dat lukt alleen maar als er sprake is van een hype.
En waarom die producten minder zijn, daarvoor hanteer ik
objectieve argumenten, geen subjectieve zoals jij doet.
Dus uiteindelijk vind jij dat ik mezelf verheven opstel omdat ik objectieve maatstaven hanteer.
Als dat zo is, dan ben ik maar verheven.

Nee, ik heb een probleem met het diskwalificeren van ontwikkelingen, ideeën, producten, mensen, etc. die niet direct in je straatje vallen.
Nee, je hebt alleen problemen met mensen die andere meningen hebben. En in dit geval dus mensen die hun mening baseren op objectieve maatstaven.
Maar ten eerste bestaan producten niet uit slechts objectieve, verifieerbare maatstaven
Dat bestaan ze wel. Het is namelijk een ding. Alleen de meningen die erover gevormd worden kunnen bestaan uit subjectieve, niet verifieerbare maatstaven, zoals: ik vind het mooi, het maakt me gelukkig, het geeft me een fijn gevoel.
Een ding heeft alleen maar verifeerbare maatstaven. Het ding is zwart. het ding is groen. Het ding heeft hier een uitstulping zitten. Het ding draait rond. etc etc etc.
en ten tweede worden beslissingen over het algemeen helemaal niet gemaakt op het rationele niveau van deze objectieve, verifieerbare maatstaven.
Dat is maar net hoe er beslist wordt. Iemand die een kamerplant koopt bij de intratuin 'omdat het zo'n mooie plant' is natuurlijk een essentieel andere beslissing dan een machinefabriek die investeert in een andere CNC freesbank omdat deze dan een product sneller en goedkoper kan maken.
Dus wat jij 'over het algemeen' stelt is dus net zo goed waar als onwaar. Er bestaan rationele/objectieve beslissingen en irrationele/subjectieve beslissingen.
Echt een beetje een non argument hoor.....
Maar nu komt het: Hoe zit dat dan met raad of advies?
Ik ga nu draaitafels aanraden: Product X is waardeloos. Product Y is veel beter, want die heeft een kek geel kleurtje. Denk je dat dat goed advies is? Denk je dat een leek daar op zit te wachten? Denk je dat hij denkt: verrek, zo had ik het nog niet gezien, als die man niet had gezegd dat het er goed uitziet was het me nooit opgevallen?
Snap je een beetje waar ik naar toe ga?
ELKE janboerenlul kan voor zichzelf bepalen of hij iets mooi of niet vindt. Echter hoe een product functioneert, wat er mist en wat er wel op zit tov andere, anders geprijsde producten en hoe zich dat uit.... dat is een heel ander verhaal.
Daarom schrijf ik dit.
Het enige wat jij schrijft is dat het ding er zo goed uitziet. Dat is alleen van belang voor jezelf en voor iemand die blind is (al vraag ik me af of die daar op let.)
En waarschijnlijk deel je deze mening niet, maar ik vind het zeer goed verdedigbaar wanneer een product bepaalde functionaliteiten ontbeert, wanneer dat ten goede komt aan de - veel lastiger te bediscussiëren - esthetiek.
Ja, ik heb al meermaals gezegd in dit topic dat er ook mensen bestaan die dingen kopen omdat ze er leuk uitzien ook al is de kwaliteit en functionaliteit minder. Dan koop je dus iets vanwege het fashionstatement.
Fijn voor je. Toch blijft dit een inferieur product wat te duur is.
En als iemand het toch koopt, prima. Iedereen mag met z'n geld doen wat ie wil. Dat zeg ik ook helemaal niet.
Ik zeg alleen of iets naar mijn mening beter of slechter is gebaseerd op objectieve maatstaven, omdat ik denk dat dat waardevollere informatie oplevert dan mensen die gaan zeggen dat ze er iets zo ontzettend mooi uit vinden zien.
[
Voor 12% gewijzigd door
mr_petit op 25-12-2019 01:34
]