Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
macdushi schreef op donderdag 12 september 2019 @ 23:37:
[...]

Aanbod verschilt echt per vestiging
Behalve de rommelplaten, die hebben ze overal :+

"man is not truly one, but truly two,"

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 01:20
Misschien morgen maar even kijken dan en de prijzen met Amazon vergelijken.
Bij de Mediamarkt en Bol wil ik wel eens een 3=2 aanbieding meepakken, maar de meeste platen komen bij Amazon vandaan. Scheelt vaak enorm in de prijs. Heb al eens bij de Action staan kijken een aantal maanden geleden, maar toen zat er niets van mijn gading bij. Best of Fleetwood Mac zou bijv. wel leuk zijn, maar wellicht zit er nog meer leuk spul tussen.

• Toshirou
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 14-11 05:52
Jorgen schreef op donderdag 12 september 2019 @ 20:53:
Ik kan nergens het aanbod vinden van de lp's bij de Action. Op hun website zelf noemen ze ook niet alle titels. Iemand een overzichtje gevonden?
Wat ik zag liggen in Apeldoorn was o.a. Foo Fighters, Johnny Cash, Aerosmith, Aretha Franklin, Dire Straits, Paul Simon, AC/DC, Jimmy Hendrix. Best nog wel veel eigenlijk.

https://www.discogs.com/user/Toshirou/collection | psn: KumoCat | Xiaomi Redmi Note 7

• oldsmelly
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20:33
@mr_petit Ja het idd een Jelco 750 arm met een MP150 element erop. Deze laatste zal wel vervangen gaan worden voor een MP300-MP500 of iets dergelijk tzt.

@Nyarlathotep Yep dat is zo'n "hou je plaat lekker vlak" gewicht. De snaar is inderdaad doorzichtig siliconen. En gelukkig verschillen de smaken in inrichting anders wordt het zo saai allemaal :-)

MuziekLiefhebbert

• Vintage1967
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 11-11 19:56
chromium schreef op donderdag 12 september 2019 @ 22:59:
[...]

Hoor je “"back at your lair” ? Is normaal de laatste kreet voor de uitloopgroef, bij sommige persingen ging er iets mis werd het in de uitloopgroef herhaald en herhaald en herhaald. Dus niet zoals de Beatles op Sgt Pepper met opzet, maar een foutje waardoor je een loop krijgt.
Dit is het eerste album,dat ik met mijn eigen centen kocht een paar maanden na de release, en ondertussen heb ik er een stuk of 5-6 verschillende persingen van, de originele heeft het niet maar een van de late jaren 90 re-releases heeft het wel.
Kijk, ik wist wel dat een van jullie meer info heeft!
Ik zal vanavond eens luisteren of ik er 'back at your liar' van kan maken.
zo'n gimmick als deze maakt LP's zo gaaf. Ook omdat het blijkbaar niet altijd exact zo uitpakt als gepland.

Gluren bij (de platen van) de buren.....

oldsmelly schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 07:45:
@mr_petit Ja het idd een Jelco 750 arm met een MP150 element erop. Deze laatste zal wel vervangen gaan worden voor een MP300-MP500 of iets dergelijk tzt.
Zou je als je in dat soort prijsklasses shopt niet gaan kijken naar een MC element?
m.i. valt daar nog wel een kwaliteitsstap te behalen.

• terracide
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 09-11 09:45
Liegebeest schreef op donderdag 12 september 2019 @ 21:30:
Wait, what? LPs bij de Action? Die lui hebben echt alles tegenwoordig.

@terracide die Hitachi is inderdaad ERG mooi! Ik ben haast bang te vragen voor hoeveel je'm van de hand gaat doen.
Hitachi... Denk iets van 125 euro.

Ben net ook bij de action geweest. Graceland van Paul Simon, jefferson airplane live en jimi hendrix gescoord. Ze hadden Pearl Jam - Ten niet meer anders ik die ook meegenomen.

• macdushi
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:32
zojuist bij de action fleetwood mac greatest hits gescoord

macdushi wijzigde deze reactie 13-09-2019 14:35 (196%)

• macdushi

De oplossing voor al je kromgetrokken platen 8)7

• oldsmelly
mr_petit schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:57:
[...]

Zou je als je in dat soort prijsklasses shopt niet gaan kijken naar een MC element?
m.i. valt daar nog wel een kwaliteitsstap te behalen.
Ja dat moet idd even laten bezinken, het probleem is dan dat ik ook weer een stepup trafo of een nieuwe phono preamp nodig heb .

MuziekLiefhebbert

• terracide
musicfreak schreef op donderdag 12 september 2019 @ 21:43:
[...]

Welzeker, gedaan!

Die houten Hitachi spelers vind ik echt (ook in het zwart) zeer tof. De arm is erg mooi, maar op een of andere manier kick ik vooral op dat hendeltje. :9

[...]

Oh, leuk dat je deze elementen hebt vergeleken. Ik heb een tweetal AT95E elementen waarvan ik het geluid erg prettig vind en ik was tot nu toe wat huiverig voor de nieuwe serie. Je noemt het gedetailleerdere geluid, ik hoop dat ze niet het hoge tonen gebied hebben aangedikt om dit te bereiken. Audio-technica elementen hebben naar mijn ervaring soms de neiging wat te fel in het hoog te zijn.
Er is niet meer hoog, en het verschil is niet heel groot maar het is zeker daar. Ik vind het prettiger klinken, ik heb mijn versterker altijd neutraal zonder EQ bassboost etc. Klank uitleggen is lastig, ik denk dat door de betere stereo scheiding alles meer helder klinkt.
Ik denk dat het niet de moeite is om je at95e te vervangen voor de nieuwe versie maar als je toch een andere naald nodig hebt zou ik meteen dit element kopen.

• hilgo
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22:45

hilgo

Clear your mind of can't.

macdushi schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:47:
[Afbeelding]
De oplossing voor al je kromgetrokken platen 8)7
Een koopje! Ik vraag mij af of ze hier überhaupt nog wat aan verdienen met deze weg geef prijzen :+

Vandaag 5 klassiekers binnen gekregen en meteen door de wasstraat gehaald.
Erg blij met Live after Death, Somewhere in time, Killers, Powerslave en Seventh son of the seventh son.
Dat wordt genieten de komende dagen :)

Discogs

• terracide
@hilgo ik had ze vroeger ook, ik heb de warmste herinneringen aan Somewhere in Time denk ik. Dat album is in zijn geheel iconisch :)

• hilgo

hilgo

terracide schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:57:
@hilgo ik had ze vroeger ook, ik heb de warmste herinneringen aan Somewhere in Time denk ik. Dat album is in zijn geheel iconisch :)
Is toevallig ook het eerste album wat ik op de speler heb gelegd. Mijn twee zoons (10, bijna 11 moet ik van ze zeggen) hadden net een mooi moment "Wacht! Zingt hij nu 'Heaven can wait'?!"
Ik:yup.
Jongens:"Dus daar heb je die tattoo op je arm van?".
Ik: yep. Mooi lied, en daar waren zij het mee eens (gelukkig :) )

Powerslave is overigens ook heel erg goed. Zijn zonder twijfel mijn twee absolute favorieten.

Discogs

• terracide
@hilgo die teksten zijn geweldig.... So understand 
Don't waste your time always searching for those wasted years 
Face up, make your stand and realize you're living in the golden years…. En zo is het :)

• Liegebeest
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14-11 15:53
Dan is "Bring your daughters, bring your daughters, to the slaughter" een heel stuk minder inspirerend! ;)

Maar goed, ik merk dat ik ook eens bij de plaatselijke Action moet kijken. WTF, wie had dat verwacht?

Liege, liege, liegebeest!

• Vintage1967
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 11-11 19:56
terracide schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 19:26:
@hilgo die teksten zijn geweldig.... So understand 
Don't waste your time always searching for those wasted years 
Face up, make your stand and realize you're living in the golden years…. En zo is het :)
See the blood begin to flow, as it falls upon the floor........

Just sixteen, pickup truck, out of money, out of luck......

666, the number of the beast. Hell and fire was spawned to be released............

You'll take my life but I'll take yours too. You'll fire your musket but I'll run you through...........

Ahhhh, die goeie ouwe tijd >:)

Ik ben trouwens nooit metalhead geworden vanwege de goede teksten of perfecte arrangementen :P .
Sterker nog, albums als Somewhere In Time en Seventh Son ben ik jaren nadat ze werden uitgebracht pas echt gaan waarderen. Maar net als bij Metallica zijn de eerste albums stiekem nog steeds favoriet. Voor mij zijn dat nog steeds grote mijlpalen in mijn muzikale ontdekkingsreis.

Gaaf dat er nog meer forumleden zijn die deze albums op waarde schatten 8) .

Gluren bij (de platen van) de buren.....

hilgo schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:28:
[...]

Een koopje! Ik vraag mij af of ze hier überhaupt nog wat aan verdienen met deze weg geef prijzen :+
Ach ja, een ultrasoonplatenreiniger van serieus niveau kost nog meer en sommigen geven een meervoud van hun bedrag uit voor de platenspeler of zelfs alleen hun element al. Het is voor een bepaalde doelgroep...

En heb je een enorme collectie oude platen die je ook allemaal draait ;) dan kan het natuurlijk uit. Studio, platenzaak, professioneel plaatjesdraaier, dat soort werk.

• oldsmelly
Iron maiden... my first love in metal :-) heb ze zeker 10 keer live gezien incl het "afscheid" concert van Bruce toen die aankondigde dat hij Maiden ging verlaten. Ik kan je vertellen ik was echt verdrietig toen. En ik was er weer bij toen die weer bij de band kwam :-)

LOL ik had zelfs 666 Number of ... het begin stuk als de intro van mijn Telefoon beantwoorder :9

Ik vindt de eerste platen ook beter, de laatste paar albums vindt ik "gekunseld moeilijk" klinken kan het niet anders uitleggen .

Maar nu iets heel anders op de draaier....

MFSL45 rpm versie van Aretha Franklin - Gold - heeerlijk ook

oldsmelly wijzigde deze reactie 14-09-2019 09:45 (8%)

MuziekLiefhebbert

• hilgo

hilgo

@Cap De doelgroep is nu wat duidelijker, had ik even niet aan gedacht, thx. Al blijft het een fors bedrag maar is door de beperkte vraag uiteraard verklaarbaar.

@oldsmelly Iron Maiden was ook een van mijn eerste metal liefdes. Samen met o.a. Ronnie James DIo. Laatste albums zijn inderdaad minder maar ik kan zo snel ook geen band verzinnen die altijd maar kwaliteit levert en blijft vernieuwen. Live daarentegen is Iron Maiden nog steeds super tof, imho, en ik probeer ze ook altijd te zien als ze weer eens in Nederland zijn.

Discogs

• Jorgen
Ben even bij de plaatselijke Action geweest. Lp's op elkaar en schots en scheef. Greatest hits van Fleetwood Mac niet kunnen vinden.
Voor de tweede keer deze week de Action bezocht... Eerst in Horst (waar ik werk): niets naar mijn gading...
Maar vandaag bij de Action van Venray zat er wel iets van mijn gading tussen:

Het betreft Tom Petty - Broadcast Rarities (Commemorative Edition)
Tom Petty is altijd goed... Ook heb ik nog zitten kijken naar Johnny Cash, maar daar heb ik al zoveel van liggen hier dat ik dat wel voldoende vond... Ook hadden ze nog Earth, Wind & Fire - Greatest Hits er liggen... Die had ik bij de vorige aanbieding van de Action meegenomen en die klonk echt goed... Nu helemaal de moeite waard omdat ze nu voor 10 euro per stuk gaan (afgerond naar boven)... :)

Die videoband ernaast heb ik per toeval gisteren bij een kringloop winkel in Meterik gevonden... Mooi live concert van Dire Straits die ik iedereen kan aanraden, maar deze is wel iets off topic...

rcor wijzigde deze reactie 14-09-2019 16:25 (10%)

www.discogs.com/collection?user=rcor

• Liegebeest
Jorgen schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 15:09:
Ben even bij de plaatselijke Action geweest. Lp's op elkaar en schots en scheef. Greatest hits van Fleetwood Mac niet kunnen vinden.
De plaatselijke hier had nakkes.

Waar, in welke van de vele paden, zou ik dat spul überhaupt kunnen verwachten? Vast niet bij de art supplies, de kookspullen, het speelgoed of de auto-onderdelen. Iemand suggesties?

• Aksnes
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 23:21
Liegebeest schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 20:45:
[...]

De plaatselijke hier had nakkes.

Waar, in welke van de vele paden, zou ik dat spul überhaupt kunnen verwachten? Vast niet bij de art supplies, de kookspullen, het speelgoed of de auto-onderdelen. Iemand suggesties?
Hier lagen ze in de multimedia hoek!

Waar ik geweest ben viel het ook tegen, dat op elkaar gestapeld maakt het doorzoeken echt vreselijk.

• Liegebeest
Aksnes schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 21:00:
[...]

Hier lagen ze in de multimedia hoek!

Waar ik geweest ben viel het ook tegen, dat op elkaar gestapeld maakt het doorzoeken echt vreselijk.
Ahh, bij de kabeltjes en andere zut. Hmm. Zal binnenkort nog eens kijken.

EDIT: Daymn, blijkbaar hebben ze Cash en Nirvana ook :D

Liegebeest wijzigde deze reactie 14-09-2019 21:22 (7%)

Inderdaad zo ongeveer bij de koptelefoons.
Altijd een stapeltje van ca. 20cm hoog gewoon op zo'n plank.
Allemaal op elkaar idd, echt een rommeltje.

Ik heb er toch wel wat weggehaald, 7 stuks

Hiervoor ben ik wel naar 3 actions geweest (alles gekocht bij 2, de 3e had niks bijzonders en toen vond ik het ook wel welletjes)

Johnny cash lag overal, net als tom petty. Maar dat is totaal niet mijn smaak
Earth wind&fire, aretha franklin, elvis hadden ze overal in overvloed, maar dat ligt ook niet in mijn straatje.
John mayer hadden ze ook, maar ook niet echt mijn smaak .

mr_petit wijzigde deze reactie 14-09-2019 22:13 (3%)

• Jorgen
Ik zou juist True van Avicii en Greatest Hits van Fleetwood Mac graag willen hebben. Helaas hadden ze die allebei niet. Maar eens kijken of er nog een andere Action in de buurt is. Edit: buiten mijn stad is het 10 à 12 km van hier.

Jorgen wijzigde deze reactie 15-09-2019 00:00 (12%)

• Bean77
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:42
Vandaag weer 3 LP's binnen. Vanavond op de okki nokki en komende week maar eens gaan beluisteren :)

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

• noodel1988
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:21
Onlangs was er iemand die een latje met hoekjes had vastgezet om het doorschuiven van lp's te voorkomen. De discussie hieromtrent heb ik gevolg en ten harte genomen.

Nu zelf aan de slag gegaan. Ik heb de Kallax (de opvolger) strak tegen de muur staan. En gewoon een vuren houten lat gehaald bij de gamma in de maat 69x27mm met lengte van 300cm. Je haalt er dan 8 uit door zaag snede verlies (afgezaagd op 33cm).

De lp's staan nu super strak (op een vakje na nog even opvulling maken/vinden).
Enig nadeel boxsets zijn wat groter, even nog uitzagen 😀

Foto's:

Nieuwe aanwinsten:
System of a Down - Hypnothyze (nu soad compleet)
Muse - Resistance en Absolution (nu compleet) -> kon niet uitblijven na het concert van Donderdag.

noodel1988 wijzigde deze reactie 16-09-2019 20:58 (15%)

Trakt | Last.fm | discogs

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:04

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Uitzagen... Wat nou als er LP's bij komen en de boel opschuift? Of staan jouw LP's niet gerangschikt?

Mijn kast staat niet strak tegen de muur, maar met een klein beetje moeite staan de LP's wel strak.
Misschien moet ik ook maar eens aan de Kallax, mijn Ikea Märkor kast zucht onder het gewicht...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• noodel1988
Nyarlathotep schreef op maandag 16 september 2019 @ 22:52:
Uitzagen... Wat nou als er LP's bij komen en de boel opschuift? Of staan jouw LP's niet gerangschikt?

Mijn kast staat niet strak tegen de muur, maar met een klein beetje moeite staan de LP's wel strak.
Misschien moet ik ook maar eens aan de Kallax, mijn Ikea Märkor kast zucht onder het gewicht...
De latjes liggen los, de box staat aan begin of aan het einde van het latje cq vakje. In het midden is niet mooi. Dat lost het probleem op vooralsnog.

• birdie_man
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 06-11 09:47
Ik ben ook met latjes aan de slag geweest, maar heb een wat snellere oplossing gekozen: zelfklevende kwartrond kabelgoot van de Hornbach. Dan heb je een randje van 2cm hoog. Als ik met hout aan de slag gegaan zou zijn dan ken ik mezelf: dan zou ik het toch weer willen schuren en wit lakken al zie je die latjes nooit meer. Dan ben je met die standaard witte kabelgoot sneller klaar ;-)

• noodel1988
birdie_man schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:55:
Ik ben ook met latjes aan de slag geweest, maar heb een wat snellere oplossing gekozen: zelfklevende kwartrond kabelgoot van de Hornbach. Dan heb je een randje van 2cm hoog. Als ik met hout aan de slag gegaan zou zijn dan ken ik mezelf: dan zou ik het toch weer willen schuren en wit lakken al zie je die latjes nooit meer. Dan ben je met die standaard witte kabelgoot sneller klaar ;-)
Hier ook grondig geschuurd om krassen te voorkomen. Op dit moment geen latje in het zicht, maar ga er paar ook zwart maken inderdaad.

Nadeel van plak zooi niet verwisselbaar en laat zooi achter en gaat los zitten (vaak).
Wel slimme oplossing verder.

• oldsmelly
Gaan er nog mensen hier naar de beurs in Ahoy op 5 october a.s ?

MuziekLiefhebbert

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 06:26

Pierre

Zucht

oldsmelly schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 17:44:
Wist niet eens dat die er is, woon in Ridderkerk misschien dat ik wel ga. Zondag vlieg ik naar Dublin :)

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• oldsmelly
Is weer voor het eerst in 12 jaar. Toegang 8 euries geloof ik . Als het niks is kan je altijd nog naar Utrecht🤣

MuziekLiefhebbert

• Pierre
  • Laatst online: 06:26

Pierre

Zucht

oldsmelly schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 18:04:
Als het niks is kan je altijd nog naar Utrecht🤣
Daar ga ik sowieso naar toe.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• Bean77
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:42
Ik denk het niet. Woon in Dordrecht, maar heb nooit zo'n trek in zulke beurzen met al die hijgende gasten in je nek als je wat aan het bekijken ben >:)

Gisterenavond overigens Nils Lofgren op de rega gelegd. Damn..... kwaliteit van die pressing is wel bizar goed zeg. Als ik blind had geluisterd dan zou ik gezegd hebben dat het een one step pressing was.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

• oldsmelly
@Bean77 ja waanzinnige pressing is dat ....

MuziekLiefhebbert

• Jorgen
Moet ik bij dat soort beurzen nog aan leuke prijzen denken en aan toffe platen die je anders moeilijk vindt, of kan ik net zo goed bij Amazon en Action blijven kopen? Platen- en boekenbeurs op de markt in Gouda was destijds een lachertje.

• Raymond
  • Laatst online: 23:04
Leuke prijzen: nee
Grote keuze: ja
Ik denk dat de keuze online uiteindelijk groter is ;)

• kozue
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:20
Ik ben nog nooit op zo’n beurs geweest en het trekt me totaal niet. Wat ik me ervan inbeeld is toegang betalen om door bakken overpriced meuk te mogen kijken. Geef mij maar de lokale platenzaak, discogs of een degelijke goedkope online winkel (meestal jpc of amazon). Daar hoef ik tenminste niks te betalen als ik niks koop ;)

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:06
kozue schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:51:
Ik ben nog nooit op zo’n beurs geweest en het trekt me totaal niet. Wat ik me ervan inbeeld is toegang betalen om door bakken overpriced meuk te mogen kijken. Geef mij maar de lokale platenzaak, discogs of een degelijke goedkope online winkel (meestal jpc of amazon). Daar hoef ik tenminste niks te betalen als ik niks koop ;)
Ik wel en dit is het precies.

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14-11 16:45
Zou graag gaan, maar mini-me is dan jarig en die gaat toch echt voor geld uitgeven aan platen.

Maar ik moet dit weekend toch in Zwolle zijn, dus wellicht nog wat ruimte in de planning voor een bezoekje aan de XXXL Platenbeurs

Driving a cadillac in a fool's parade.

• Raymond
Wellicht dat ik ook ff ga, ik woon er in de buurt :)

Vorige keer wel eea gekocht, dus misschien nu ook wel.
Eindelijk heb ik het singletje kunnen kopen op eBay van Prince - Diamonds & Pearls.

Ik dacht dat het alleen op cd was uitgekomen, maar nu kan die in de jukebox.

• lateef
  • Laatst online: 02:37
Mrs Redhair schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:53:
Eindelijk heb ik het singletje kunnen kopen op eBay van Prince - Diamonds & Pearls.

Ik dacht het alleen op cd was uitgekomen, maar nu kan die in de jukebox.
Nummer is uit begin jaren 90, toen werden de singles van Prince ook nog wel op vinyl geperst. Denk dat dit nummer zelfs wel op cassettesingle is uitgebracht.
lateef schreef op woensdag 18 september 2019 @ 16:55:
[...]

Nummer is uit begin jaren 90, toen werden de singles van Prince ook nog wel op vinyl geperst. Denk dat dit nummer zelfs wel op cassettesingle is uitgebracht.
De cd heb ik wel.

• macdushi

Vandaag via Discogs binnengekregen, George Michael - Faith zowel hoes als vinyl in een hele mooie VG+ staat en Supertramp - The very best of, hiervan is de hoes wat minder maar het vinyl is een mooie VG+ , vanavond platen wassen en genieten!

macdushi wijzigde deze reactie 19-09-2019 14:27 (3%)

• Charly
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:19
even qua speler...

Ik heb een aantal jaren terug een Edwards audio apprentice lite gekocht. Da's voor zover ik heb achterhalen een eenvoudige uitvoering van de Rega / Goldring gr1. Met een OEM versie van een budget audio technica element (Kan ff niet meer achterhalen welke precies.)

Toen prima, maar inmiddels heb ik iets meer te besteden en blijk ik nog steeds best regelmatig platen te luisteren... Dus zit ik een beetje te broeden op een upgrade :P

Is die speler het nog waard om van een beter element op te zetten, en/of bijvoorbeeld een zwaardere sub platter of betere arm op te monteren? ... Of kan ik hem dan beter op marktplaats zetten en met 100/200 euro bij te legen gewoon een rega 2 ofzo kopen?

Voor een beetje context, de speler is via een Cambridge audio 540P aangesloten op mijn CA 340A SE met een zelf gebouwd setje Mark Audio (Alpair 7) Pensils. Wat IMO best een fijne set up is voor niet heel veel geld, waarbij ik het idee heb dat de platenspeler nu een beetje de zwakste schakel is.
Een beter element is een goede investering, dat kan bovendien altijd nog worden meegenomen naar een nieuwe platenspeler. Arm en subplatter opwaarderen zou ik niet aan beginnen, kostentechnisch niet aantrekkelijk en lost andere beperkingen niet echt op. Dan beter een nieuwe platenspeler kopen die wel aan je eisen voldoet.

• Ljsvv
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 23:03
Na een ruime tijd meegelezen te hebben in dit topic heb ik dan gisteren mijn eerste platenspeler aangeschaft.
Het is dan wel niet een super audiofiele speler geworden, namelijk de Sony PS-LX310BT maar toch ben ik er erg blij mee.
Deze speler hangt momenteel (ik vloek in de kerk nu) via Bluetooth aan mijn Marantz SR7013.
Keuze voor deze speler is omdat vrouwlief de speler niet op het Tv Dressoir wilde en de speler nu op een los meubel (Kallax) in de woonkamer staat.
De draadloze verbinding met de Marantz valt qua stabiliteit niet eens tegen en ook klinkt het op eerste ogenblik niet verkeerd. Helaas heeft de Marantz geen Aptx ondersteuning, dus wellicht in de toekomst nog een andere BT ontvanger aanschaffen. Een lange tulpkabel naar de receiver toe (zeker een meter of 10) lijkt me niet handig.

Nu maar eens rustig de platencollectie opbouwen, heb gisteren nog wel wat kunnen scoren bij de Action. Ik kom uit bouwjaar 87 en heb nog geen platen op zolder ;).

• kozue
Met bluetooth ben je inderdaad al het voordeel van analoge media kwijt. Niet alleen omdat het digitaal is, maar met oudere versies van het protocol heb je nog lossy compression er overheen ook. Alsof je een LP opneemt naar 128kbit mp3 en de mp3 afspeelt.

Maar uiteindelijk gaat het om de voldoening die je zelf ergens uit haalt. Alhoewel ik wel altijd probeer het maximum aan kwaliteit er uit te halen, is bij mij geluidskwaliteit ook niet de grootste reden om LP’s te kopen. De primaire reden is omdat ik het gewoon veel leuker vind om een plaaje op te zetten dan om titels aan te klikken op een telefoon. LP’s hebben een charme die het moderne streaming nooit zal krijgen.

Het verschil tussen CD en 320kbit mp3 hoor ik ook niet. Alhoewel het geluid uit m’n platenspeler wel heel goed klinkt, en dan heb ik nog niet eens “high end” apparatuur. Het leuke is dat alles later nog te upgraden is wanneer je meer kwaliteit wilt. Van een verbinding (kabel vs draadloos), tot een beter element, tot de complete draaitafel. Het is maar net hoeveel je er aan wilt uitgeven.

Welkom in de wondere wereld van vinyl, en veel plezier bij het aanleggen van je collectie :)

• hilgo

hilgo

Welkom @Ljsvv , dat je maar veel luister plezier mag hebben van je nieuwe speler.
What Hifi geeft de speler in ieder geval 5 sterren (https://www.whathifi.com/reviews/sony-ps-lx310bt) dus is zeker een geslaagde aankoop in dat prijs segment als ik de review zo lees.
Wel jammer van de bluetooth verbinding, ik weet uit ervaring ondertussen dat er hoorbaar verschil is ten opzichte van bekabeld maar laat dat de pret vooral niet drukken. Ga er lekker voor zitten en geniet :)

Discogs

• Raymond
Ff bij de action geweest, om de platen te checken. Ik zie idd wat nieuwe erbij. Wat ik zo snel heb gezien:
Dire straits- love over gold
Meatloaf-bat out of hell
Ac/dc-the razors edge
Pearl jam-ten
Roy orbison-the powerful voice
Crowded house-woodface
Nirvana-unplugged in new york
Aerosmith-live on air (woodstock)
Tom petty-broadcast rarities

Op zich een leuke selectie (naast elvis, johnny cash, bob dylan, bob marley)

Zijn er van bovenstaande nog platen echt af te raden, ivm kwaliteit voor zover jullie weten?

• Jorgen
Waren bij jou Avicii en Fleetwood Mac wel te krijgen?

• Raymond
Niet gezien (heerde)

• macdushi
ik heb laatst pearl jam-ten en dire straits-love over gold bij de action gescoord, allebei met prima geluidskwaliteit
Die Avicii was denk ik de best klinkende plaat van diegene die ik gekocht had.
Maar alle klinken eigenlijk wel goed (voor zover de originele studio opnames goed klonken), geen foutieve LP mastering zoals overdreven dof of warm of te zacht/overstuurd etc.
Ik was laatst nog voor m'n werk in heerde en vroeg klaar. Helemaal niet aan gedacht om ff de lokale action uit te checken. Nirvana unplugged zou ik nog wel willen hebben (net als nevermind, heb ik ook niet). Ik zag ook dat ze in Utero hadden, maar dat vind ik echt een waardeloos een minder album eerlijk gezegd, dus die heb ik laten liggen....

mr_petit wijzigde deze reactie 21-09-2019 20:16 (49%)

Jorgen schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 14:08:
Waren bij jou Avicii en Fleetwood Mac wel te krijgen?
Avicii lag vorige week nog wel bij de Action in Venray... Maar die had ik al, dus niet meegenomen...:)

• Jorgen
Dat is ook een beetje uit de richting...
Groene Hart hier ;)

• ReVision.
  • Registratie: juli 2019
  • Niet online

ReVision.

Vinyl enthusiast

In Woerden lagen ze vrijdag allebei nog (Avicii en Fleetwood Mac)

Discogs

Nou kijk eens aan, meer midden in het groene hart kan volgens mij niet :) d:)b

• kozue
De meeste titels van de Action zijn mijn ding niet zo. Teveel jaren 60 / 70 spul. Alhoewel mijn smaak over de jaren heen steeds breder wordt merk ik toch echt zo’n scheiding bij ongeveer de jaren 80. En alhoewel ik wel van dance hou heb ik ook nog nooit wat om dat album van Avicii gegeven. Levels was leuk, daarna werd het teveel pop (en saai). Wat ik wel vroeger eens van de Action heb meegenomen was Highway To Hell van AC/DC. Die klinkt prima.

Gisteren Intense van Armin van Buuren gehaald. Wat een mooie releases heeft Music On Vinyl toch altijd. Prachtige kleuren vinyl en zoveel oog voor detail. _/-\o_
Vandaag was er weer een mega carboot sale in het Limburgse Horst. Ik ga er elke keer heen om de tijd te dooien... Tevens ga ik daar altijd even langs bij een Duitser die LP's verkoopt... Gelukkig is hij niet een van de velen die de LP's vol in de zon legt (soms helaas ook nog gestapeld) en dus weet hoe er met LP's moet worden omgegaan...

Altijd keurig opgesteld onder parasols om de hitte / zon zoveel mogelijk als het kan uit de buurt van de LP's te houden...

Daarnaast zijn de hoezen ook altijd in goede staat, hebben de LP's die ik daar kocht geen enkele kras (ze glimmen zelfs met alle kleuren van de regenboog als je ze in het licht houdt)... En met prijzen van rond de 12 euro is dat geen slechte deal, zeker niet omdat hij er ook nog een buiten hoes omheen steekt en de LP's voor verkoop wast met een platen wasser...

Vandaag 2 LP's bij hem meegenomen van Supertramp, wederom in uitstekende staat:

Nu de rechtse van de twee aan het beluisteren en man wat een leuk en goed klinkend album (evenals het album "Breakfast in America" (ook Supertramp) die ik er de vorige keer heb meegenomen)...

Ik kan hem iedereen aanraden... 6 oktober is de laatste Mega Carboot Sale van dit seizoen en daarna mag ik wachten op de eerste carboot sale die in de lente van 2020 start om weer bij hem mooie Lp's te kunnen scoren...

Oh ja, in Oostrum (dorpje van gemeente Venray (adres: Stationsweg 130A)) is enige tijd terug een nieuwe platen winkel geopend: Riddim recordstore

Leuke zaak met diversen audio dragers (CD's, LP's, Cassettes, Minidisc, DCC, Video CD, Laserdisc enz.)...
SVP toevoegen in het overzicht van fysieke winkels in de topic start post...

Per toeval gisteren ontdekt dat daar tegenwoordig een platenzaak zit en vergeten te melden hier in dit topic...

Ik ben er binnen geweest en heb daar wat cassettes en minidiscs weten te scoren, even als een CD opberg map die 200 CD's kan herbergen... Absoluut de moeite waard om een kijkje te nemen voor de Vinyl vrienden...

rcor wijzigde deze reactie 22-09-2019 18:44 (24%)

• CsprMrkrk
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 14-11 16:21
In Eindhoven mag Velvet Music toegevoegd worden, topzaak met ook altijd mooi aanbod tweedehands.
Er zit ook sinds een paar maanden aan de Geldropseweg een tweedehands platenzaak (De Platenzaak, https://deplatenzaak.com). Vorige week langsgeweest en ook zeker aan te raden. Mooi aanbod voor goede prijzen. Heb daar twee platen van 10 CC gehaald (Bloody Tourists en Deceptive Bends) en Santana's Greatest Hits, voor €5 per stuk.

• stickyfish
  • Laatst online: 21:41

stickyfish

Don't fuck with Limbos

rcor schreef op zondag 22 september 2019 @ 15:53:

Oh ja, in Oostrum (dorpje van gemeente Venray (adres: Stationsweg 130A)) is enige tijd terug een nieuwe platen winkel geopend: Riddim recordstore

Leuke zaak met diversen audio dragers (CD's, LP's, Cassettes, Minidisc, DCC, Video CD, Laserdisc enz.)...

Per toeval gisteren ontdekt dat daar tegenwoordig een platenzaak zit en vergeten te melden hier in dit topic...

Ik ben er binnen geweest en heb daar wat cassettes en minidiscs weten te scoren, even als een CD opberg map die 200 CD's kan herbergen... Absoluut de moeite waard om een kijkje te nemen voor de Vinyl vrienden...
Oh, dank voor de tip. Goed om te weten. Binnenkort eens een keertje aangaan!

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

stickyfish schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:01:
[...]

Oh, dank voor de tip. Goed om te weten. Binnenkort eens een keertje aangaan!
Die platenwinkel schijnt deze week wegens vakantie gesloten te zijn opent weer op 3 oktober... Ik moet dan ook nog even terug: een van de cassettebandjes was qua tape blijkbaar compleet rot en plakte dermate dat mijn deck 'm niet kon afspelen, het lint brak zelfs bij het spoelen... Ben daarom benieuwd hoe de service gaat zijn als ik hiermee bij hen terug kom, maar eigenaar Hans kennende (die ook Home & Car Hifi in Venray heeft) zal dit wel goed gaan komen... :)

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbos

rcor schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:01:
[...]

Die platenwinkel schijnt deze week wegens vakantie gesloten te zijn opent weer op 3 oktober... Ik moet dan ook nog even terug: een van de cassettebandjes was qua tape blijkbaar compleet rot en plakte dermate dat mijn deck 'm niet kon afspelen, het lint brak zelfs bij het spoelen... Ben daarom benieuwd hoe de service gaat zijn als ik hiermee bij hen terug kom, maar eigenaar Hans kennende (die ook Home & Car Hifi in Venray heeft) zal dit wel goed gaan komen... :)
Ik las het inderdaad. Zal nog wel even duren voordat ik een keer tijd heb om aan te gaan. Kom ik op de terugweg die ene LP bij je ophalen, moet ik ook nog steeds een keer doen :/

Dat is wel zonder, maar zal vast wel goed komen toch!

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

stickyfish schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:06:
[...]

Ik las het inderdaad. Zal nog wel even duren voordat ik een keer tijd heb om aan te gaan. Kom ik op de terugweg die ene LP bij je ophalen, moet ik ook nog steeds een keer doen :/

Dat is wel zonder, maar zal vast wel goed komen toch!
Ik dacht dat je die inmiddels vergeten was, maar ik zal 'm nog even aan de kant houden... Anders gaat hij naar een kringloop... Ik heb sowieso binnenkort wat LP's in de aanbieding (o.a. enkele albums van John Mayer)... Is er nog dat vinyl verkoop topic? of bestaat die niet meer?

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbos

rcor schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:11:
[...]
Ik dacht dat je die inmiddels vergeten was, maar ik zal 'm nog even aan de kant houden... Anders gaat hij naar een kringloop...
Hehe, nee, niet vergeten. Komt er iedere keer niet van. Dus als je 'm nog wilt bewaren dan graag!
Ik heb sowieso binnenkort wat LP's in de aanbieding (o.a. enkele albums van John Mayer)... Is er nog dat vinyl verkoop topic? of bestaat die niet meer?
Goede vraag, ik zie 't zo snel niet.

• birdie_man
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 06-11 09:47
Charly schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:28:
even qua speler...

Ik heb een aantal jaren terug een Edwards audio apprentice lite gekocht.

Is die speler het nog waard om van een beter element op te zetten, en/of bijvoorbeeld een zwaardere sub platter of betere arm op te monteren? ...
Ik heb voor in de huiskamer een Rega RP1, best vergelijkbaar denk ik. Die speler is echt wel wat upgrades waard, maar ook weer niet al te dure, dan kan je beter voor een Planar 3 gaan. Ik heb zelf een subplateau van Tangospinner erop gezet en een Denon DL110 element gemonteerd (spacer van 2mm voor de arm gebruikt evenals een dunnere mat van Origin live om de arm weer horizontaal te krijgen want dit element is hoger dan een standaard Rega element). Ik ben er zo heel tevreden mee. Tast prima af, klinkt ook prima. Omdat die Denon een HOMC is heb je ook minder last van brom als de naald richting het centrum van de plaat beweegt (instraling van magnetisch veld van de motor)

• macdushi

twee leuke evenementen dit weekend als je (in de buurt van) Den Haag woont!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Laatst online: 14-11 00:03

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

[..]

Hmmm jammer dat ie idd gesloten is tot 3 oktober, eens langsfietsen als het weer het toestaat :)

Bedankt voor de tip, also waar blijft mijn doos met 45 plaatjes van discogs :+

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Charly
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:19
birdie_man schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:15:
[...]

Ik heb voor in de huiskamer een Rega RP1, best vergelijkbaar denk ik. Die speler is echt wel wat upgrades waard, maar ook weer niet al te dure, dan kan je beter voor een Planar 3 gaan. Ik heb zelf een subplateau van Tangospinner erop gezet en een Denon DL110 element gemonteerd (spacer van 2mm voor de arm gebruikt evenals een dunnere mat van Origin live om de arm weer horizontaal te krijgen want dit element is hoger dan een standaard Rega element). Ik ben er zo heel tevreden mee. Tast prima af, klinkt ook prima. Omdat die Denon een HOMC is heb je ook minder last van brom als de naald richting het centrum van de plaat beweegt (instraling van magnetisch veld van de motor)
Thx!

Dat Denon element heb ik al even naar zitten loeren idd. Dacht dat dit voor mijn systeem misschien al een beetje 'overkill' zou zijn, maar misschien toch wel het geld waard dus. Zeker omdat ik het element gewoon mee kunt nemen als ik nog een x een andere speler koop.

Maargoed, eerst even verhuizen voor ik weer nieuwe spullen in huis haal. :P

Charly wijzigde deze reactie 24-09-2019 15:54 (3%)

Charly schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:50:
[...]
Thx!

Dat Denon element heb ik al even naar zitten loeren idd.
Let er wel op dat de compliantie van die denon wellicht wat aan de lage kant is voor jouw arm.
Dat is natuurlijk wel op te lossen door extra gewichtplaatjes te monteren. Ik geloof dat bij een denon element 1 plaatje meegeleverd wordt (destijds bij de dl-160 iig)

• oldsmelly
Kleine aanvulling op de (mfsl) collectie..

Jaren 80 Guilty Pleasure

Yazoo - Upstairs at Erics O-)

MuziekLiefhebbert

Nu op de draaiert, Joy Division - Unknown Pleasures.

Laatste aanwinst trouwens uit Rotterdam bij Songs for Sale

Mrs Redhair wijzigde deze reactie 24-09-2019 17:03 (37%)

Hoezo is dat een guilty pleasure?
Volgens mij is Yazoo artistiek gezien geheel geaccepteerd hoor.

Als ik mijn guilty pleasures moet gaan showen krijg je albums van FGTH of Duran Duran en dat soort spul :+ :D

• oldsmelly
@mr_petit Daar staan er ook genoeg van in de kast.....

Duran Duran, OMD, Spandau Ballet :-)

Maar ehhh FGTH ?

MuziekLiefhebbert

Frankie goes to hollywood

• musicfreak
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 06:55
CsprMrkrk schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:15:
In Eindhoven mag Velvet Music toegevoegd worden, topzaak met ook altijd mooi aanbod tweedehands.
Er zit ook sinds een paar maanden aan de Geldropseweg een tweedehands platenzaak (De Platenzaak, https://deplatenzaak.com).
Deze drie zaken zijn zojuist aan de startpost toegevoegd!

Mijn platencollectie op Discogs

• lateef
mr_petit schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 17:43:
[...]

Hoezo is dat een guilty pleasure?
Jaren tachtig synthpop, hoe is dat geen guilty pleasure?
lateef schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:40:
[...]

Jaren tachtig synthpop, hoe is dat geen guilty pleasure?
Synthpop was in die tijd juist heel normaal... Dit zou in 1978/1979 wel heel erg Guilty Pleasure zijn geweest mij inziens...

Maar goed, wie ben ik? ;)

• lateef
rcor schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:48:
[...]

Synthpop was in die tijd juist heel normaal... Dit zou in 1978/1979 wel heel erg Guilty Pleasure zijn geweest mij inziens...
En dan te bedenken dat ze toen nog niet bestonden ;)

Maar wat mij betreft is het gros van het jaren tachtig top 40 materiaal (op zijn best) guilty pleasure materiaal. Ik heb best veel singletjes uit die tijd (waaronder in elk geval Don’t Go), bij bepaalde gelegenheden fantastisch om te draaien en synthpop was inderdaad heel populair, maar hoorde nou niet echt tot de ‘goede smaak’.

• kozue
Ach, wat is “goede smaak”... wat de een goed vindt, vindt de ander rommel. Zelf kan ik meer genieten van synthpop dan “oude” stijlen als klassiek en jazz. Of typische Nederlandstalige muziek. Of Duitse schlagers. En zo is er nog wel meer muziek die op m’n zenuwen werkt.
Wat belangrijker is dan mensen beoordelen op hun smaak is gewoon accepteren dat iedereen een unieke smaak heeft. :P
(zou ook maar saai worden als iedereen hetzelfde leuk vond ;))

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14-11 18:42

loewie1984

music addict! pizza monster!!

^^ synthpop, ken je klangstof?

discogs

• Suggs
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Synthpop werd in die tijd (eind 70 en jaren 80) door muziek "puristen" verketterd. Muziek maak je zelf en komt niet uit een potje.
Muziekles over elektro door meneer Blokhuis
Verder niets zo lekker als meegalmen op wat men "fout" noemt oOo
@lateef wat behoorde begin jaren 80 volgens jou dan tot 'goede smaak'? Op de Yazoo Lp's staan aardig wat experimentele en ook hele kleine, intieme en melancholieke nrs. Weinig top40 werk.

Je had natuurlijk gevestigde namen als Stones, Bowie, Dire Straits, Clapton, Lou Reed, maar juist dat soort zaken werd door de jeugd van die tijd als 'ouwelullen' gezien (vond ik toen ook als 11-jarig broekie) ;).

Klassieke rock en blues liepen wat terug, evenals disco en funk. Pop was populair, wave en synth pop kwamen op. Ze hadden een grote overlap en dat was toen wat de opkomende jeugd draaide. En echt niet alleen top 40. Bands als Kraftwork, Bauhaus, Yazoo Depeche Mode en New Order kwamen in NL nauwelijks in de top 40 maar waren geliefd bij de vooruitstrevende jeugd, top40 was eerder DuranDuran, OMD, Ultravox, FGTH, later Pet Shop Boys, Tears for Fears en Erasure. Ook bands als The Cure lieten zich al snel flink inspireren door de synths.

Cap wijzigde deze reactie 25-09-2019 00:11 (3%)

• Raymond
Cap schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 23:56:
@lateef wat behoorde begin jaren 80 volgens jou dan tot 'goede smaak'?
Is dat nu niet de muziek waar de top2000 mee wordt gevuld?
Het is precies wat Suggs zegt: "puristen" (ouwelullen / en jonge conservatieven) vonden het niets. Muziek uit elektronische apparaten, dat kon niet, dat had geen "ziel". Bla.

De discoboeren luisterden top40 met... veel rock, pop en disco, Michael Jackson, Rick Astley, UB40, Bowie, Spandeau Ballet, Meat Loaf, Queen, FGTH, Duran Duran. De ouwelullen en jonge conservatieven Dire Straits en Clapton. En er waren natuurlijk een paar punkers die daarin bleven hangen.

De vooruitstrevende richting was echter wave en synthpop... vooral jongerencentra werd er heel veel naar geluisterd. Daarna kwamen ook Acid en vooral House in zwang, nog wat later Grunge... :)

Yazoo guilty pleasure? Nee hoor, avant-garde was het, het kon een vrij klein publiek bekoren, was niet vrolijk en mainstream genoeg voor top40 werk. Ze hadden 1 echt hitje en 2 wannabe hitjes: don't go en situation / the other side of love. Mr. Blue werd veel later gepikt door Klijn / de Leeuw en werd een hitje. Dat was het wel. Moyet ging later solo (en mainstream). Clarke ging na het starten van Depeche Mode en Yazoo zijn eigen mainstream weg met Erasure.

Cap wijzigde deze reactie 25-09-2019 00:22 (75%)

• Toshirou
Gister heb ik een perfect werkende Thorens TD 160 overgenomen. De platenspeler verkeerd in een perfect staat. (Even met de meegeleverde naald een lp getest) Alleen de naald is volgens de vorige eigenaar nooit vervangen.

Na het verwijderen van de oude naald uit de headshell en ik nu de nieuwe naald (Nagaoka MP110) erin wilden zetten, liep ik tegen een probleem aan. Namelijk de schroeven die bij de nieuwe zijn meegeleverd zijn te groot voor de Thorens headshell (de spatel).

Nu kwam ik deze headshell tegen, past deze erop?

De handleiding bij de MP110 meegeleverd toont zo'n zelfde model. Past deze op de Thorens?

Op andere fora las ik dat dit een goede match zou zijn met deze platenspeler... Dus vandaar mijn vraag en verwarring.

Alvast bedankt!

https://www.discogs.com/user/Toshirou/collection | psn: KumoCat | Xiaomi Redmi Note 7

Toshirou schreef op woensdag 25 september 2019 @ 06:48:

Nu kwam ik deze headshell tegen, past deze erop?

De handleiding bij de MP110 meegeleverd toont zo'n zelfde model. Past deze op de Thorens?
Die headshell gaat niet passen op de td-160. Dat is een SME headshell voor (doorgaans) japanse armen.
Thorens heeft z'n eigen specifieke systeem (meerdere eigen systemen zelfs)

Ik begrijp even niet je probleem.
Je bedoelt dat de schroeven die bij de mp-110 meegeleverd worden te dik zijn om in de thorens headshell te schroeven? (die schroeven gaan er dus van onderaf in voor degene die niet weten hoe de taartschep werkt).

Kan je de oude schroeven niet gebruiken? of zijn die te kort?
Ik weet even niet de maat van die Thorens schroeven (ik denk dat het idd m2 is en normale headshell schroeven zijn m2,5), maar je zal ze vast wel op ebay kunnen scoren in setjes (moet je vaak wel helaas wachten op lange verzendtijden als het uit china oid moet komen)

mr_petit wijzigde deze reactie 25-09-2019 07:56 (50%)

• Toshirou
mr_petit schreef op woensdag 25 september 2019 @ 07:40:
[...]

Die headshell gaat niet passen op de td-160. Dat is een SME headshell voor (doorgaans) japanse armen.
Thorens heeft z'n eigen specifieke systeem (meerdere eigen systemen zelfs)

Ik begrijp even niet je probleem.
Je bedoelt dat de schroeven die bij de mp-110 meegeleverd worden te dik zijn om in de thorens headshell te schroeven? (die schroeven gaan er dus van onderaf in voor degene die niet weten hoe de taartschep werkt).

Kan je de oude schroeven niet gebruiken? of zijn die te kort?
Ik weet even niet de maat van die Thorens schroeven (ik denk dat het idd m2 is en normale headshell schroeven zijn m2,5), maar je zal ze vast wel op ebay kunnen scoren in setjes (moet je vaak wel helaas wachten op lange verzendtijden als het uit china oid moet komen)
Dat klopt, de schroeven zijn veel te kort. Er zal origineel een Ortofon op waarbij de opgang een stuk lager was.

Moeten het schroeven zijn echt voor de headshell of zijn schroeven bij de bouwmarkt die langer zijn ook goed?

Edit:
Ik kwam nu net deze headshell tegen. Dit is denk ik waarnaar ik opzoek ben. Deze komt overeen met wat gewend was met de headshell van de Essential 3. Plus het afstellen gaat hier wel makkelijker op.

Toshirou wijzigde deze reactie 25-09-2019 08:21 (10%)

Toshirou schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:06:
[...]

Moeten het schroeven zijn echt voor de headshell of zijn schroeven bij de bouwmarkt die langer zijn ook goed?
Ik weet niet of de bouwmarkt m2 schroefjes heeft.
Wat eigenlijk wel de voorkeur heeft, is dat ze van RVS zijn.
RVS is magnetisch gezien minder van invloed. Zeker als je met mc elementen aan de gang gaat zijn normale stalen schroefjes een risico.
Edit:
Ik kwam nu net deze headshell tegen. Dit is denk ik waarnaar ik opzoek ben. Deze komt overeen met wat gewend was met de headshell van de Essential 3. Plus het afstellen gaat hier wel makkelijker op.
Ja die past wel op jouw arm (je hebt een TP16 arm als het goed is), maar heeft natuurlijk wel een forse prijs.
Jammer dat er niet bij staat hoe zwaar die headshell is.
Je MP-110 wil graag een redelijk zware arm hebben. (element heeft een lage compliantie)

mr_petit wijzigde deze reactie 25-09-2019 09:17 (7%)

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Laatst online: 14-11 00:03

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Zei er iemand guilty pleasure s ? :p

https://pasteboard.co/Iz115bf.jpg (discogs)
https://pasteboard.co/Iz11wHt.jpg (discogs)
https://pasteboard.co/Iz11Q0I.jpg (winkel van sinkel :+)
https://pasteboard.co/Iz12lIO.jpg (tijd terug van discogs)

Niet op die fotos :
spoiler:
Top 40 1986, Ghostbusters 12", t spoon take me to the limit/ no time to waste 12"

Dit zijn pas recentelijke aanwinsten >:)

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14-11 16:45
mr_petit schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:13:
[...]

Ik weet niet of de bouwmarkt m2 schroefjes heeft.
Wat eigenlijk wel de voorkeur heeft, is dat ze van RVS zijn.
RVS is magnetisch gezien minder van invloed. Zeker als je met mc elementen aan de gang gaat zijn normale stalen schroefjes een risico.
Hornbach wel, maar in die maat denk ik niet dat het ze in RVS uitgevoerd zijn. Dan kom je toch eerder bij een wat meer gespecialiseerde ijzerwaren handel terecht.

Ik had eigenlijk wel verwacht dat er voor titanium de voorkeur zou hebben ivm de stijfheid en lagere gewicht. En als je maar 2 boutjes nodig hebt ga je er ook niet direct failliet op.

Driving a cadillac in a fool's parade.

• oldsmelly
Yep staat hier in de kast (Close Eyes To Exit) :-)

MuziekLiefhebbert

Pagina: 1 ... 21 ... 29 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True