Het Grote Vinyl Topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 101 Laatste
Acties:
  • 548.853 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Wat betreft meubels heb ik een drietrapsraket. Ik heb een grote kast waarin tv / versterker / htpc en platenspeler staan. Naast de tv is ruimte voor de platen die ik het meest draai.

Kon zo snel geen foto vinden van het geheel, maar hier een foto van kast met tv (en nog zonder platenspeler) toen we net aan het inrichten waren. Links en rechts naast de TV staan dus nog wat platen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5cgGGYK62nOOKFwapAcG6wpP/full.jpg
U ziet hier verder Silverstone pc-behuizing, een Rotel RSX-1055 en een B&W DM602s3 luidspreker. Rechts naast de kast staat nog zo'n DM602s3. Achter de TV ligt een LCR60s3 (vandaar dat de tv gemonteerd is op twee houten balken die in de kast gemonteerd zitten) en als achterspeakers staan er twee stuks DM600s3. Die drie zijn bij het draaien van vinyl natuurlijk niet interessant, maar toch.

Een groot deel van mijn platen staat in een oude hutkoffer, naast de bank. Die koffer is door Amerikaanse soldaten achtergelaten in Nieuw-Guinea en toen mijn schoonfamilie na de oorlog naar Nederland kwam, hebben ze de kist meegenomen. Mijn schoonmoeder heeft hem ooit groen geschilderd en toen weer blauw. Mijn vriendin heeft hem netjes opgeknapt en toen heb ik hem geclaimd voor mijn platen. In het oude huis stond hij er zo bij (met meteen de rechter DM602s3 op de foto):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2jRXek56mCxKNWiwCwFoSugz/full.jpg

Tot slot staat er op mijn werkkamer nog een Kallax kast met allerlei archiefmateriaal, kisten met kabels en computeronderdelen (het blijft Tweakers...) en een paar vakken zijn gevuld met oude platen die ik minder vaak draai. Denk aan obscure jazz of klassiek materiaal dat ik bij mijn ouders en schoonvader heb meegenomen. Daarvan heb ik geen foto, maar jullie weten wel hoe een Kallax eruit ziet :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CsprMrkrk
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-06 14:01
Check ook even EKET van ikea, net als de Kallax een kast mete vierkante vakken, maar betere afmetingen en meer keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nog beter dan Kallax /Expedit?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
Beneden een Ikea besta kast met een deur. Onderin de platen, dan een plank erboven en daarop de rega 33/45 kastje, schiit magni 3 en mani (alle 3 op elkaar). Daarnaast liggen nu de inner en outersleeves. Past allemaal prima want ik luister kwalitatief alleen met de koptelefoon.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CsprMrkrk
Jorgen schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:57:
Nog beter dan Kallax /Expedit?
Ik vind hem persoonlijk mooier, en de diepte is precies de diepte van de plaat. Bij kallax/expedit heb je wat loze ruimte waardoor alles verder naar achter ligt. Plus je kunt heel eenvoudig kubussen stapelen en aan elkaar monteren, zo kun je veel beter passende combinaties maken, of eenvoudiger uitbreiden.
Hij heeft ook een achterwand, vind ik wel netjes. Enige nadeel van minder diepte is ook minder diepte voor je platenspeler en speakers mocht je die erop plaatsen.

Mijn opstelling op dit moment:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cUewXc9.jpg

(er zit voldoende afstand tussen de speler en speakers, maar ik kijk nog naar een oplossing om de speakers los van de kast te plaatsen)

[ Voor 30% gewijzigd door CsprMrkrk op 04-07-2019 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:29
Als ik het zo zie past het juist net níet en zul je ze nooit helemaal rechtop kunnen zetten? En ik vind een beetje extra ruimte boven de platen heel handig voor zowel in als uit de kast halen van individuele LP’s. Ik heb m’n draaitafel ook op de Kallax en daar heb ik echt nog maar een paar centimeter extra, dus een kleinere kast gaat m sowieso niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
kozue schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:04:
Als ik het zo zie past het juist net níet en zul je ze nooit helemaal rechtop kunnen zetten? En ik vind een beetje extra ruimte boven de platen heel handig voor zowel in als uit de kast halen van individuele LP’s. Ik heb m’n draaitafel ook op de Kallax en daar heb ik echt nog maar een paar centimeter extra, dus een kleinere kast gaat m sowieso niet worden.
Ik had er ook naar zitten kijken, maar de binnenmaat is inderdaad net te klein voor de meeste LP hoezen:

Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/PIAimages/0631833_PE695225_S5.JPG

De 12" plaat zelf gaat net . Maar de hoezen maken het vaak al meer dan de 31.6cm binnenmaat.

Erg jammer, want ik vind het een toffe serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CsprMrkrk
Zal vanmiddag even kijken, maar ze staan bij mij niet helemaal rechtop omdat ze dan natuurlijk omvallen. Ze kunnen volgens mij wel volledig rechtop staan. Maargoed, ik kan me voorstellen dat je ook een voorkeur kan hebben voor wat ruimte erboven. Ik vind het wel fijn zo :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
Als de kast nog niet vol staat zullen ze inderdaad niet rechtop blijven staan. Maar als ie vol begint te raken wel, en dat is wel beter voor je platen. Hoe rechter ze staan, hoe minder gewicht er tegen de andere platen drukt.

De Kallax heeft overigens ook niet heel veel ruimte aan de bovenkant nog vrij, maar net genoeg wat mij betreft.

Tijd voor een plaatje van plaatjes denk ik. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GxHgn1Wbzd2fQsutzc8xG8K3/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Lichtelijk OT:
De nieuwe kallax inbouw deurtjes zijn minder van kwaliteit dan de oudere versie
De oude versie had spaanplaat zijkanten en onder/bovenkant van ongeveer een cm dik
De huidige is niet meer dan cardboard van 3mm ofzo en een spaanplaat deurtje.
En ook kleur verschil als je de zwarte versie wil en al een oudere kast hebt. :F :X

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@GiLeX Dat krijg je met een oude kast. Zaken verkleuren. Dat ligt denk ik niet echt aan dat ze nu een andere kleur hebben.

En tja 3mm cardboard is prima. Het functioneert. Als je echt kwaliteit wil, moet je niet bij IKEA zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Jelte schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:39:
@GiLeX Dat krijg je met een oude kast. Zaken verkleuren. Dat ligt denk ik niet echt aan dat ze nu een andere kleur hebben.

En tja 3mm cardboard is prima. Het functioneert. Als je echt kwaliteit wil, moet je niet bij IKEA zijn.
Nee er zit meer verschil in niet de kleur alleen ;)
De oude versie is effen zwart en de nieuwe versie is met een fineer/houtnerf look en die is meer bruin/zwart om het maar zo te noemen.

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:34

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CsprMrkrk schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:24:
Zal vanmiddag even kijken, maar ze staan bij mij niet helemaal rechtop omdat ze dan natuurlijk omvallen. Ze kunnen volgens mij wel volledig rechtop staan. Maargoed, ik kan me voorstellen dat je ook een voorkeur kan hebben voor wat ruimte erboven. Ik vind het wel fijn zo :).
Zo te zien kunnen ze prima rechtop staan (rechtsonder bijna rechtop en toch nog aardig wat ruimte erboven op de foto). Alleen niet met die lelijke PVC hoezen met zo'n brede gestanste rand eromheen niet, maar ja, tegen al dat lelijke plastic wil je natuurlijk al helemaal niet aankijken dus in dat geval ga je voor een kast met deurtjes. Of natuurlijk gewoon geen lelijke PVC hoezen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Cap schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:03:
[...]

Zo te zien kunnen ze prima rechtop staan (rechtsonder bijna rechtop en toch nog aardig wat ruimte erboven op de foto). Alleen niet met die lelijke PVC hoezen met zo'n brede gestanste rand eromheen niet, maar ja, tegen al dat lelijke plastic wil je natuurlijk al helemaal niet aankijken dus in dat geval ga je voor een kast met deurtjes. Of natuurlijk gewoon geen lelijke PVC hoezen. :P
Volgens mij is het hier al vaker gezegd maar die PVC buitenhoezen zijn slecht voor je vinyl. De weekmakers in de hoezen reageren met je LP’s waardoor ze ook slijten als je ze niet eens afspeelt. Ik heb wel ergens gelezen dat je dat met poly-lined binnenhoezen weer kan voorkomen (die blokkeren de weekmakers ofzo), maar als je om je vinyl geeft zou ik het risico niet willen lopen.

Zelf gebruik ik geen buitenhoezen. Ik vind de LP belangrijker dan de sleeves en een extra hoes er om heen zorgt alleen maar voor nog meer moeite met het opzetten van een plaatje. En ik vind het er teveel uitzien als een winkel. Ik heb liever een collectie-look dan een winkel-look ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vind ik zelf ook, liever een comfortabele en ook in de kast mooi ogende hoes. Die dan maar een klein beetje slijt als hij er af en toe eens uit gehaald wordt dan heel bezorgd al die platen in super lelijke en onconfortable plastic hoezen met onaangename plastic randen. Als je net omgaat met die platen dan blijft die hoes ook mooi en krijgt hij een juist een 'mooie' slijtage van gebruik. Net zoiets als met een boek. Of een mooie leren stoel. :)

Maar als het je vooral om de vermeende (verkoop)waarde van je verzameling te doen is ipv de muziek dan kan ik me voorstellen dat je er toch voor opteert. Of als je gewoon niet tegen imperfectie kan maar dan is platen draaien eigenlijk een hele verkeerde hobby. ;)

Mijn idee is dat het PVC-angst verhaal toch vooral een quasi wetenschappelijk verzinsel van een of andere vinyl guru, er werd volgens beweerd dat die weekmakers dwars door de (gecoate) kartonnen hoes en de binnenhoes (papier + plastic liner) gaan en dan óók nog het vinyl attaqueren. Als dat al gebeurt, dan acht ik de kans niet groot dat dit in noemenswaardige concentraties is en dat dit merkbaar iets met de plaat doet.

Ik heb zelf in ieder geval heel veel lp's uit de 70-ies en 80-ies die 30+ of 40+ jaar van die PVC hoezen eromheen hebben gehad terwijl genoeg van die lp's nog echt uitstekend klinken.

Een groter risico zou ik vinden dat de hoezen na lange tijd gaan plakken aan de originele hoezen en dan ben je nog verder van huis. (uiteraard helpen zaken als zonlicht, centrale verwarming, vocht, nicotine en andere smurrie daarbij :P).

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 04-07-2019 23:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kozue
Ik weet niet wat ik er van moet geloven. Er wordt tegenwoordig inderdaad ook een hoop onzin verspreid over vinyl van zogenaamde experts. Of de andere kant op: feiten die mensen niet willen geloven.

Zo heb ik hier en daar wel eens opmerkingen gelezen dat Crosley’s helemaal niet slecht zijn voor je vinyl en het best wat kan hebben. Terwijl ik zelf met eigen ogen de slijtage heb gezien die een Ion veroorzaakt, die maken gewoon je platen vlak in een paar keer draaien. Wat valt er niet aan te geloven als je het zelf kunt zien? |:(

Aan de ene kant kan ik me er best wat bij voorstellen. Als je ipv weekmakers eens water voorstelt, dan wordt eerst je kartonnen hoes nat en daarna de LP die er in zit. Ik ben geen natuurkundige of chemist maar dat het schadelijk zou kunnen zijn lijkt me helemaal niet onmogelijk.

Aan de andere kant maakt het me zelf niet zo veel uit. Mijn grootste reden om ze niet te gebruiken is omdat ik ze niet mooi of handig vind. Ik heb platen om naar te luisteren, niet om naar te kijken of te bewaren tot ze meer waard worden. En ja, een mooie hoes (of een mooi kleurtje vinyl :p) voegt ook wat toe aan de beleving. Maar ik heb ook genoeg LP’s uit de jaren 80 en de meeste hoezen zien er nog prima uit. Als de schade over nog eens 30 jaar verdubbeld is, is het nog steeds geen drama. De meeste schade zal door slordigheid komen. Hoeveel vinyl liefhebbers ken je tegenwoordig die met pen op hun sleeves of labels krabbelen? Ik heb een aantal van die dingen...

En ook met nieuwe platen zijn je hoezen niet altijd perfect. Verzending doet meer kwaad dan opslag in de kast. Toevallig gisteren nog eentje binnen gehad met deuken aan alle 4 de kanten :( De shrinkwrap zat ook een haal in, maar de plaat zelf is wel prima, dus ik laat het maar zitten dit keer...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• oldsmelly
Ik vertoon vwb het opbergen van mijn platen wel wat ocd-achtige trekjes.
Al mijn platen zitten in een afsluitbare propylene buitenhoes, en de platen zelf zitten aan de buiten kant van de hoes in een Mofi inner sleeve.
De afsluitbare buitenhoes is , volgens de fabrikant, eigenlijk bedoelt voor het meer permanente opbergen van de plaat danwel voor een platenwinkel maar goed ze kosten bijna niks dus als de plakrand zeg na 10 keer
openen en sluiten wat los gaat zitten dan vervang ik hem gewoon door een nieuwe.

Geen idee of het wat uitmaakt allemaal maar goed ik voel me hier (nu 8) ) prettig bij.
Maaaaar :*) ik zit nu even te kijken naar de mofi outer sleeves.

Het gaat mij uiteraard om de muziek maar platen kosten best veel geld en ik draai veel dan mogen ze wel een beetje beschermd worden toch .... maar goed ik ben ook iemand die een otterbox full protection case om zijn ipad heeft zitten >:)

Wat nieuw voer voor mijn OCD :P

Deze komen vanavond binnen

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8rg2M8g/metallica-berserker-1-0.jpg
&
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8cx3h2d/metallica-berserker-2-0.jpg

Ik heb Metallica zo'n 8 keer live mogen meemaken, (1992 in ahoy was de beste) maar ik had nog geen live registratie op vinyl.
Met deze twee platen , wat op vinyl 1 van de beste moet zijn, is dat nu opgelost :-)

[ Voor 71% gewijzigd door oldsmelly op 05-07-2019 09:37 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
oldsmelly schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 08:20:
Ik vertoon vwb het opbergen van mijn platen wel wat ocd-achtige trekjes.
Al mijn platen zitten in een afsluitbare propylene buitenhoes, en de platen zelf zitten aan de buiten kant van de hoes in een Mofi inner sleeve.
De afsluitbare buitenhoes is , volgens de fabrikant, eigenlijk bedoelt voor het meer permanente opbergen van de plaat danwel voor een platenwinkel maar goed ze kosten bijna niks dus als de plakrand zeg na 10 keer
openen en sluiten wat los gaat zitten dan vervang ik hem gewoon door een nieuwe.

Geen idee of het wat uitmaakt allemaal maar goed ik voel me hier (nu 8) ) prettig bij.
Maaaaar :*) ik zit nu even te kijken naar de mofi outer sleeves.

Het gaat mij uiteraard om de muziek maar platen kosten best veel geld en ik draai veel dan mogen ze wel een beetje beschermd worden toch .... maar goed ik ben ook iemand die een otterbox full protection case om zijn ipad heeft zitten >:)
Hier precies hetzelfde (behalve de full protection case ;) ).

Mijn gedachte is dat ik netjes/zuinig om wil gaan met mijn spullen. Voor mijn beeld hoort daar het proces zoals smelly dat beschrijft bij. Niet dan anderen die dit niet doen per definitie niet zuinig/netjes zouden zijn, maar dat is wat ik doe.

Vandaag weer een paar leuke aanwinsten binnen als het goed is. Volgende week komt er een Okki Nokki binnen. Ben benieuwd naar de gezichten van mijn vrouw en kids :+

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:23

[Afbeelding]
&
[Afbeelding]

Ik heb Metallica zo'n 8 keer live mogen meemaken, (1992 in ahoy was de beste) maar ik had nog geen live registratie op vinyl.
Met deze twee platen , wat op vinyl 1 van de beste moet zijn, is dat nu opgelost :-)

:D

Hier bijna alle platen in een hoes, en ook de binnenhoezen vervang ik vaak nog, zeker bij 2e hands... al heb ik al even geen 2e hands meer gekocht. Die leuke verzamelingen voor een prikkie is toch wel voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023

[Afbeelding]
&
[Afbeelding]

Oeh tof! Laat je even weten wat jij ervan vindt?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Ik wil er geen hele V&A aan wijden, maar mocht iemand geïnteresseerd zijn, dit meubel is beschikbaar i.v.m. verhuizing. Stuur me een DM en we komen er wel uit

Meubel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iDfTTnwIynNzXHMlFS3HK6OX/medium.png

Zie het als een advertentie, of anders zie het als een screenshot waarin ik mijn muziek verzameling etaleer :)

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Die versterker heeft echt 0,0 ruimte om warme lucht af te voeren. Heeft dit nooit problemen gegeven?
Voor de rest wel een erg fraai meubel trouwens, ik denk dat je deze hier wel kwijt raakt :)

Overigens ook hier geen lelijke buitenhoezen. Is ook helemaal niet nodig als je verder niets doet met je platen.
Sterker nog: Ik heb gezien dat die plastic buitenhoezen wel eens aan je mooie LP hoes gaan 'plakken'. Zeker als ze al wat langer staan.
Bovendien is door reflecties niets meer te zien van je spine...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Nyarlathotep schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 14:08:
Die versterker heeft echt 0,0 ruimte om warme lucht af te voeren. Heeft dit nooit problemen gegeven?
Voor de rest wel een erg fraai meubel trouwens, ik denk dat je deze hier wel kwijt raakt :)
Dankje, heeft nooit problemen gegeven tot 31-12-2018 02:45 toen sprong die uit.
Ben ik een ventilator gaan halen van zolder en toen kon ik weer verder :P

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

* GiLeX doet ook nog maar een duit in de buitenhoes :+

Irritant vind ik ze, plakstrook die vaak aan de echte hoes blijft plakken.
Ook vaak lastig om de hoes er uit te krijgen.
Kortom hier ook dus geen extra hoes om de hoes te beschermen. En een beetje "patina" geeft de hoes wel wat extra's 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Plaatjes

* GiLeX happy, blij ei enz enz enz
Vooral met Ayreon - 01011001 Deze is vrij zeldzaam gaat tegenwoordig gewoon voor minimaal een 70 Euro over de toonbank tegenwoordig. Lag hier gewoon voor 25 Euro nieuw in de bak :9~ _/-\o_ *O* d:)b

Verder de volgende platen erbij gekocht:

Ed Sheeran - +
System Of A Down - Toxicity
Tarja* - The Brightest Void
Fleetwood Mac - Greatest Hits
Eagles - Desperado
Iron Maiden - Powerslave
Eagles - Hotel California

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldsmelly
@GiLeX lekker gevarieerde aankoop zo ... veel luisterplezier

@Peter_Aragorn :

Nou mensen die live registratie van Metallica (Berserker) is qua concert-gevoel wel goed maar kolere wat een ontzettend slechte kwaliteit zeg. Er hangt echt een deken over de opname .
Ik had eerst even op internet opgezocht wat de kwaliteit zou zijn en was er op voorbereid dat deze niet super zou zijn maar dit is zelfs niet matig

Tenzij je een hele hele grote fan bent van Metallica en alles per se wilt hebt is mijn advies niet kopen.

Zo nu Porcupine Tree op de draaier, klinkt een heel stuk beter (studio album).

Maar even in het algemeen vindt ik dat heavy metal albums op vinyl vaak "wollig" klinken.

Geen idee of dit aan mijn systeem ligt, maar als ik bv naar blues luister of Pink floyd etc klinkt alles heerlijk helder en kan ik de instrumenten en zang mooi plaatsen.

Uiteraard ligt dit aan de mastering maar ik bedoel hier mee te zeggen dat mijn systeem dit dus wel degelijk kan weergeven. Dat de mastering een hele grote rol speelt is uiteraard duidelijk maar ik me toch ook niet voorstellen dat het leeuwendeel van de metal albums zo slecht zijn gemastered?

Benheel benieuwd naar jullie ervaring..

edit: Ondertussen de Metallica LP retour aangemeld bol.com

[ Voor 93% gewijzigd door oldsmelly op 06-07-2019 10:11 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:25
Net een week naar Berlijn geweest. Op zondag begonnen in het Mauerpark, elke zondag is daar een grote en sfeervolle vlooienmarkt. Ook veel LP's te vinden voor schappelijke prijzen.
Uiteindelijk met David Bowie - Diamond Dogs, Prince - Purple Rain en Led Zeppelin - Led Zeppelin thuis gekomen. Vooral die laatste stond al een tijdje op mijn lijst.
Het Mauerpark is absoluut een aanrader als je nog is naar Berlijn gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

@oldsmelly dankuwel (y)

Metallica heeft wel vaker zulke "foute" releases. Maar zal ook wel bij andere bands/artiesten kunnen voorkomen denk ik. (Justice is ook niet helemaaal lekker gemixed destijds bijvoorbeeld)
Zelf heb ik die ervaring ook met een boxset van Metallica. Alleen dan zijn het de kleinere zilverkleurige plaatjes.
Een box set (3CD's) genaamd " Metallica ‎– The Four Horsemen " opgenomen tijdens hun optreden op Meadowlands Arena op 8 April 1992.
Die is zeg maar rustig vrij beroerd opgenomen en afgemixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Ik heb eigenlijk maar 4 platen van Metallica die goed tot zeer goed klinken

The black Album - Reissue

Master of puppets - 45 rpm Box
Load - 45 rpm Box
Justice for all - 45 rpm Box

[ Voor 5% gewijzigd door oldsmelly op 06-07-2019 12:36 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Zijn die Metallice live albums niet gewoon bootlegs of radio uitzendingen die door de maas in de wet van sommige landen ineens publiek domein bezit worden en dan op vinyl worden gezet.

Ik heb er ook een aantal gehad, Aldi en de Action hadden van wat andere bands ook van die live albums liggen, en die binnen 2 tracks weer heel snel afgezet en heel snel terug gebracht. Niet om aan te horen zo slecht, een grote brei van geluid. Leek wel een 96 kbit mp3 van een bandje, die ze op een plaat hebben gezet. Ze hadden overigens ook geen van alle de officiële band logo’s op de cover, dat had eigenlijk al alarm bel nummer één moeten zijn voor mij.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:18
* Bestla Rammstein 7" Deutschland op de Technics heeft.

Die gaat in de jukebox samen met de nieuwe aanwinsten uit Noorwegen de Toy Dolls - Nellie the Elephant, Guns & Roses - Shadow of your love, David Bowie - Zeroes, Jack White - Connected by love, Bob Dylan - Melancholy Mood and The Specials met Saffiyah Khan - Ten Commandments

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
kwaakvaak_v2 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 18:27:
Zijn die Metallice live albums niet gewoon bootlegs of radio uitzendingen die door de maas in de wet van sommige landen ineens publiek domein bezit worden en dan op vinyl worden gezet.

Ik heb er ook een aantal gehad, Aldi en de Action hadden van wat andere bands ook van die live albums liggen, en die binnen 2 tracks weer heel snel afgezet en heel snel terug gebracht. Niet om aan te horen zo slecht, een grote brei van geluid. Leek wel een 96 kbit mp3 van een bandje, die ze op een plaat hebben gezet. Ze hadden overigens ook geen van alle de officiële band logo’s op de cover, dat had eigenlijk al alarm bel nummer één moeten zijn voor mij.
Zijn inderdaad bootlegs.

Gewoon bij een goede platenzaak je lp’s kopen en niet bij de Aldi, Action, Bol of gelijksoortige prutsers. Via dezelfde kanalen als waar ze die bootlegs vandaan halen, krijgen ze ook dubieuze persingen van officiële releases.

Ik kan echt niet begrijpen dat muziekliefhebbers bij dat soort toko’s hun albums kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:51
Lekker vruchtbaar dagje in Alkmaar vandaag.

Eerst bij Popeye de laatste Rammstein en Bruce Springsteen gehaald,

Daarna in een leuk zaakje op het Fnidsen wat oudere albums die ik vroeger ook op vinyl had weten te scoren:
Simply Red - Picture Book
Robert Cray Band - Strong Persuader
Chris Rea - Shamrock Diaries

Oh ja, mevrouw TR1969 wilde ook de soundtrack van Grease meenemen

[ Voor 11% gewijzigd door TR1969 op 06-07-2019 20:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:23
lateef schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 19:22:
[...]

Zijn inderdaad bootlegs.

Gewoon bij een goede platenzaak je lp’s kopen en niet bij de Aldi, Action, Bol of gelijksoortige prutsers. Via dezelfde kanalen als waar ze die bootlegs vandaan halen, krijgen ze ook dubieuze persingen van officiële releases.

Ik kan echt niet begrijpen dat muziekliefhebbers bij dat soort toko’s hun albums kopen.
Als fan van een band weet je volgens mij echt wel wat een officiële release is. Beserker van Metallica is dat absoluut niet en is dan ook alleen geschikt voor de die-hard fan en voor speculanten :( . Ook de LP's van Guns 'n' Roses en AC/DC van de Action en de Aldi zijn absoluut geen officiële releases. Heb je het over bootlegpersingen van regliere LP's, dan wordt het lastiger. Dan moet je weten wat een originele persing zou moeten kosten en dan ook willen begrijpen dat een persing die voor de helft of minder in de bakken staat, wel een bootleg moet zijn (tenzij de slechte staat van vinyl en / of hoes de lage prijs verklaart). Een voorbeeld is Overnight Sensation van Motörhead. De officiële persing is voor een gemiddelde prijs van € 94,50 verkocht op Discogs terwijl bootlegpersingen voor zo'n € 20,00 te vinden zijn. Overigens is dit soort bootlegs in een aantal gevallen goed te herkennen aan de slechte kwaliteit artwork. En dat op zijn beurt hoeft dan weer geen garantie voor een bootleg te zijn. Er zijn zat officiële reissues met kwalitatief matig tot slecht artwork. Denk alleen maar aan de reissue van Pink Floyds 'Pulse'....... En ja, de releases uit de jaren '80 van Metallica blinken nou ook niet echt uit qua mastering en mix ;( .
GiLeX schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 10:14:

Een box set (3CD's) genaamd " Metallica ‎– The Four Horsemen " opgenomen tijdens hun optreden op Meadowlands Arena op 8 April 1992.
Die is zeg maar rustig vrij beroerd opgenomen en afgemixed.
Is ook een bootleg. Gaaf om als fan te hebben, maar voor de kwaliteit van de opname hoef je het echt niet te doen.

Dan ff wat anders. Gisteren ontving ik de solo LP's van Peter Criss en Paul Stanley. Hartstikke leuk, met poster en insert(s). Me heppie! Wel lijkt het er op dat de hoes van Paul Stanley niet bij deze persing van de LP hoort. Bron is Discogs. Ik heb de verkoper gevraag of hij de eerste eigenaar was, maar ik heb nog geen reactie gekregen.

Nou heb ik de keuze het zo te laten of om de hoes te wisselen met de hoes van de LP die ik al had en dus volgens Discogs bij de runout matrix past. Alleen is die hoes minder mooi (meer slijtage). De derde optie is dat ik de gegevens in Discogs aan ga passen. En eigenlijk heb ik daar helemaal geen zin in. Er staan al 100+ versies op en zo bijzonder is dit album nou ook weer niet :P . Is dit nog te volgen :? ?

Ik laat het denk ik maar zo en maak een notitie in mijn Discogs bij dit album. En misschien kunnen jullie mij overtuigen dat het anders moet......

[ Voor 7% gewijzigd door Vintage1967 op 06-07-2019 21:01 ]

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
lateef schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 19:22:
[...]

Zijn inderdaad bootlegs.

Dat telt misschien voor sommige releases, maar het meeste wat er hier bij de lokale Action tussen lag hier was vooral music on vinyl overstock. Exact dezelfde releases die goede platenzaken ook inkopen en voor iets minder weg doen. Je moet net als bij de platenzaak toch een beetje weten wat je ongeveer koopt, er zijn gewoon releases die echt heel slecht gemastered zijn. Het is altijd handig om Discogs bij de hand te houden en even te checken voor je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Vintage1967 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 20:57:
[...]

Als fan van een band weet je volgens mij echt wel wat een officiële release is.
Je hoeft natuurlijk ook geen fan van een band te zijn om een album te kopen. Ik kan me best voorstellen dat als je zo'n album bij een regulier Nederlands kanaal koopt, dat je dan denkt dat het een officiële release is, het is eigenlijk ook te gek voor woorden dat dit soort albums bij dat soort toko's in Nederland te koop zijn.
Vintage1967 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 20:57:
[...]
Heb je het over bootlegpersingen van regliere LP's, dan wordt het lastiger. Dan moet je weten wat een originele persing zou moeten kosten en dan ook willen begrijpen dat een persing die voor de helft of minder in de bakken staat, wel een bootleg moet zijn (tenzij de slechte staat van vinyl en / of hoes de lage prijs verklaart). Een voorbeeld is Overnight Sensation van Motörhead. De officiële persing is voor een gemiddelde prijs van € 94,50 verkocht op Discogs terwijl bootlegpersingen voor zo'n € 20,00 te vinden zijn.
In het specifieke geval van die Motorhead release kan dat ook nog de recente officiële re-release zijn. Die is ook nieuw voor iets meer dan €20 te koop.

Maar het is vooral gewoon vaag, om niet te zeggen slecht, dat dat soort partijen bootlegs aanbieden. Helemaal omdat ze helemaal niet kenbaar maken dat het geen officiële release zijn (wat op zich wel te verklaren is, want het mag niet, maar doe het dan ook gewoon niet).

En anderzijds zegt prijs ook niet alles. Bij Bol is bijvoorbeeld de deluxe versie van Prince - Originals te reserveren voor (een heel klein beetje onder) de inkoopprijs. Dat is ook een methode die dit soort partijen regelmatig hanteren. Nu is het overigens ook nog maar de vraag of Bol dat album na release überhaupt kan leveren, er komen maar 200 exemplaren in Nederland beschikbaar, Bol zal waarschijnlijk heel veel nee moeten verkopen.
kwaakvaak_v2 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 15:01:
[...]

Dat telt misschien voor sommige releases, maar het meeste wat er hier bij de lokale Action tussen lag hier was vooral music on vinyl overstock. Exact dezelfde releases die goede platenzaken ook inkopen en voor iets minder weg doen. Je moet net als bij de platenzaak toch een beetje weten wat je ongeveer koopt, er zijn gewoon releases die echt heel slecht gemastered zijn. Het is altijd handig om Discogs bij de hand te houden en even te checken voor je koopt.
Klopt, het gros van de release bij de Action of whatever is inderdaad overstock en voor een vergelijkbare prijs ook bij de betere platenzaak te koop. Nu zal ik sowieso niet snel iets bij de Action kopen, maar een LP echt nooit. Als ze iets zouden hebben, wat me interesseert, breng ik toch liever eventueel een paar euro extra naar de betere platenzaak. Maar van wat ik weleens langs zie komen, is het zelden een interessante release.

En wat masteren betreft, tja, de techniek is ook op dat vlak niet stil blijven staan en dat kan tegenwoordig veel beter en/of veel goedkoper goed. Zo'n eerste album van een nieuwe band in de jaren 80 of 90 bijvoorbeeld is vaak met beperkte middelen gemasterd en dat is er vaak ook wel aan af te horen. Ik vind dat toch ook wel bij het tijdsbeeld van zo'n release horen. En wat mij betreft blijft een matig gemasterde release van een goed album toch duizend maal interessanter dan een uitstekend ge(re)masterde release van een bagger album, waar met name de audiofielen nog wel eens op kunnen kicken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lateef schreef op zondag 7 juli 2019 @ 16:19:
Klopt, het gros van de release bij de Action of whatever is inderdaad overstock en voor een vergelijkbare prijs ook bij de betere platenzaak te koop. Nu zal ik sowieso niet snel iets bij de Action kopen, maar een LP echt nooit. Als ze iets zouden hebben, wat me interesseert, breng ik toch liever eventueel een paar euro extra naar de betere platenzaak. Maar van wat ik weleens langs zie komen, is het zelden een interessante release.

En wat masteren betreft, tja, de techniek is ook op dat vlak niet stil blijven staan en dat kan tegenwoordig veel beter en/of veel goedkoper goed. Zo'n eerste album van een nieuwe band in de jaren 80 of 90 bijvoorbeeld is vaak met beperkte middelen gemasterd en dat is er vaak ook wel aan af te horen. Ik vind dat toch ook wel bij het tijdsbeeld van zo'n release horen. En wat mij betreft blijft een matig gemasterde release van een goed album toch duizend maal interessanter dan een uitstekend ge(re)masterde release van een bagger album, waar met name de audiofielen nog wel eens op kunnen kicken :X
De grap is dat die LP's van de Action goedkoop zijn en ook nog eens zeer goed klinken... Ik kan niet anders dan die aanbevelen...

De laatste lichting LP's van de Action kwamen van We Are Vinyl af (eigenlijk Sony's platen afdeling, die Sony weer heropend heeft onder de naam We Are Vinyl)...

Enfin: ik koop mijn muziek daar waar ik het toevallig tegen kom... Uiteraard steun ik de lokale platen zaken ook heel graag, maar ja soms wijk ik daar vanaf...

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loewie1984 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 15:05:
[...]

Dankje, heeft nooit problemen gegeven tot 31-12-2018 02:45 toen sprong die uit.
Ben ik een ventilator gaan halen van zolder en toen kon ik weer verder :P
Leuk meubel. Ik heb ook mijn versterker (vintage Sony) strak in een meubel maar een 2 platte stille low rpm 120mm ventilatoren ingebouwd en nooit problemen.

Maarre, wat voor filter zit er over die foto heen joh, het lijkt bijna een striptekening ipv een foto. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
Cap schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:28:
[...]

Maarre, wat voor filter zit er over die foto heen joh, het lijkt bijna een striptekening ipv een foto. ;)
De onderste is een render uit Sketchup van het initiële ontwerp...

Ik vermoed nu ook dat @Nyarlathotep denkt dat de onderste foto ook een echte foto is. Vond het al vreemd dat ie zei dat mijn versterker 0 ventilatieruimte had.

De bovenste foto is echt (genomen door de makelaar ivm verkoop woning)
De onderste is mock-up uit Sketchup

[ Voor 32% gewijzigd door loewie1984 op 07-07-2019 21:30 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Hier ook nog mijn 2 cent over LP’s van Action en soortgelijk. Wat ik daar voornamelijk zie liggen is gewoon de standaard releases van o.a. Back to Black (bij bv Media Markt veel Music On Vinyl). Ik heb er zelf een AC/DC vandaan en dat is echt geen bootleg, gewoon dezelfde als die je bij een echte platenzaak ook zou vinden.

Ik kan me best voorstellen dat er ook rommel tussen ligt. Het is nou eenmaal geen platenzaak maar een dozenschuiver die het verschil tussen een bootleg en official niet zal zien. Maar goedkoper aanbieden is niet perse een teken van slechte kwaliteit. Er zit een hoop goed spul tussen. Het is voornamelijk goedkoper omdat ze alleen heel populaire titels inslaan die toch wel verkopen en dus niet met hogere marges het verlies van minder populaire titels hoeven compenseren. Ze zijn gewoon heel slim met inkopen. Slimmer dan de gemiddelde platenzaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

nog een geluk dat de gemiddelde platenzaak slimmer is, anders kon je enkel de populaire crap kopen :p

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:40

hilgo

Clear your mind of can't.

kozue schreef op zondag 7 juli 2019 @ 22:12:
Het is voornamelijk goedkoper omdat ze alleen heel populaire titels inslaan die toch wel verkopen en dus niet met hogere marges het verlies van minder populaire titels hoeven compenseren. Ze zijn gewoon heel slim met inkopen. Slimmer dan de gemiddelde platenzaak.
Ik ben heel erg blij dat mijn platenzaak dan blijkbaar niet zo slim is waardoor ik heel veel platen kan kopen die ik anders niet had kunnen kopen, of enkel online. En aangezien de eigenaar van mijn platenzaak een buitengewone kennis heeft van de platen/artiesten die hij verkoopt kan hij mij ook informeren over welke persing goed is, mij attenderen op andere artiesten (je koopt nu dit, heb je dit wel eens gehoord?),etc.
Ik koop dus liever voor een paar euro meer mijn platen bij hem dan bij Bol of Amazon, al is het maar omdat ik de plaat dan meteen 's avonds kan luisteren :)

Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
Aan de reacties te zien heb ik het blijkbaar wat verkeerd verwoord ;)
Ik bedoelde vooral dat Action en consorten handig zijn met goedkoop inslaan, niet dat ze op een bepaalde manier beter zouden zijn dan platenzaken. Ze zijn geen platenzaak en zullen dat ook nooit worden. En ik denk niet dat iemand er ooit heen gaat om even lekker door hun bakken LP’s te spitten (zoveel hebben ze nou ook weer niet). Ze liggen zelfs horizontaal op elkaar (heel irritant), en iedere vinylliefhebber zal je vertellen dat je dat niet moet doen om warp te voorkomen.

Ik koop trouwens m’n platen ook het liefst in een fysieke platenzaak. Al is het alleen maar omdat ik niet wil dat je ze over 10 jaar alleen nog maar online kunt kopen. Computerwinkels zijn al verpest door het internet (de enige die in mijn buurt nog over is, is een dozenschuiven zonder verstand van zaken die vooral printers en opslag verkoopt), maar met LP’s zou het nog veel vervelender zijn als dat zou verdwijnen. Nooit meer lekker door bakken graaien in de hoop dat je een verrassing tegenkomt, en aanbevelingen gereduceerd tot een computeralgoritme op basis van tracking :(

Internet is een zwaard met 2 scherpe kanten. Heel handig, maar maakt ook een hoop kapot (o.a. je privacy :s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik bestel altijd mijn platen bij de lokale stripboeken winkel. Die heeft nog een bak met platen staan. Maar hoorder de laatste keer dat ze stoppen met de platen in de winkel. Ze verkopen gewoon niet (logisch misschien, want stripboeken). Maar ze willen nog best bestellen voor me :)

Scheelt me verzendkosten en de prijs is maar een paar euro duurder dan online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

kozue schreef op maandag 8 juli 2019 @ 09:41:
Aan de reacties te zien heb ik het blijkbaar wat verkeerd verwoord ;)
Ik bedoelde vooral dat Action en consorten handig zijn met goedkoop inslaan, niet dat ze op een bepaalde manier beter zouden zijn dan platenzaken. Ze zijn geen platenzaak en zullen dat ook nooit worden. En ik denk niet dat iemand er ooit heen gaat om even lekker door hun bakken LP’s te spitten (zoveel hebben ze nou ook weer niet). Ze liggen zelfs horizontaal op elkaar (heel irritant), en iedere vinylliefhebber zal je vertellen dat je dat niet moet doen om warp te voorkomen.

Ik koop trouwens m’n platen ook het liefst in een fysieke platenzaak. Al is het alleen maar omdat ik niet wil dat je ze over 10 jaar alleen nog maar online kunt kopen. Computerwinkels zijn al verpest door het internet (de enige die in mijn buurt nog over is, is een dozenschuiven zonder verstand van zaken die vooral printers en opslag verkoopt), maar met LP’s zou het nog veel vervelender zijn als dat zou verdwijnen. Nooit meer lekker door bakken graaien in de hoop dat je een verrassing tegenkomt, en aanbevelingen gereduceerd tot een computeralgoritme op basis van tracking :(

Internet is een zwaard met 2 scherpe kanten. Heel handig, maar maakt ook een hoop kapot (o.a. je privacy :s)
De Action is leuk zo af en toe met de aanbiedingen. De twee AC/DC remasters die ik daar heb gekocht á 15 euro p/s klinken uitstekend. Het zijn geen halfbakken persingen.
Maar je moet snel zijn... Bij mijn filiaal lagen ze helemaal bovenop de stelling, door- en over elkaar. Niet echt goed voor de platen. Gelukkig waren mijn exemplaren in uitstekende conditie.

En over platenzaken... Ze verdwijnen en daar is niets aan te doen.
Bladeren door platenbakken doe ik wel op de markt. Al is dat ook steeds minder interessant want Discogs. je moet wel érg veel geluk hebben wil je een koopje treffen.

Ik bestel lekker online. Het liefst direct bij het label of de artiest. Dan betaal je én niet te veel én je steunt de artiest. De platenzaak is overpriced, helaas. Ik zie echt geen reden om daar tot wel 10 of 15 euro meer te betalen voor mijn release.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
Jelte schreef op maandag 8 juli 2019 @ 09:42:
Ik bestel altijd mijn platen bij de lokale stripboeken winkel. Die heeft nog een bak met platen staan. Maar hoorder de laatste keer dat ze stoppen met de platen in de winkel. Ze verkopen gewoon niet (logisch misschien, want stripboeken). Maar ze willen nog best bestellen voor me :)

Scheelt me verzendkosten en de prijs is maar een paar euro duurder dan online.
Wacht even, jij komt uit Nijmegen en noemt de lokale stripboekenwinkel... Gaat de Señores stoppen met platen?

Goed, als ze wel nog willen bestellen, blijf ik braaf bij ze komen. Ze hebben in het verleden wel eens iets obscuurs uit hun releaselijst voor me besteld zonder dat ik het had gevraagd. Met het idee "jij wilt dit toch wel hebben" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@dreamscape Ja, ze gaan stoppen. Het is blijkbaar volledig tot stilstand gekomen.

Had laatste een discussie over ze van een plaat die ik twee dagen na bestellen toch niet wilde hebben (wilde hem ruilen voor een veel duurdere). Uiteindelijk uitgekomen, maar daarbij gaven ze wel aan dat de platen in de zaak gaan verdwijnen. Die verkopen niet/nauwelijks.

En verder vind ik ze tof. Zo'n beetje alles te bestellen. En dan zit je dus niet met lastig/duur verzenden vanuit Amerika ofzo. Erg fijn zo'n lokale platenpickuppoint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
Nyarlathotep schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:15:
Bladeren door platenbakken doe ik wel op de markt. Al is dat ook steeds minder interessant want Discogs. je moet wel érg veel geluk hebben wil je een koopje treffen.
Ik zie tegenwoordig helemaal niets interessants meer op markten. Voornamelijk gare kringloopwinkel troep in slechte staat (of je moet van James Last, BZN of Alle 13 Goed houden natuurlijk). Door de gegroeide vraag naar vinyl is al het interessante er ondertussen wel tussenuit gehaald.

Discogs is handig als je iets specifieks zoekt (ze hebben er bijna alles wel), maar vaak nauwelijks interessant door de bijkomende verzendkosten, soms wel €30 als je het uit de VS ofzo haalt. Dan is zo'n LP van €3 ineens niet zo goedkoop meer. Of je moet toevallig een verkoper vinden die een heleboel heeft wat je wilt hebben, maar dat had ik alleen in de eerste paar maanden toen ik net begonnen was. Tegenwoordig koop ik niet zo veel meer op discogs. Meestal zijn JPC of amazon dan een stuk goedkoper, als ik dan toch online moet bestellen.
Nyarlathotep schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:15:
Ik bestel lekker online. Het liefst direct bij het label of de artiest. Dan betaal je én niet te veel én je steunt de artiest. De platenzaak is overpriced, helaas. Ik zie echt geen reden om daar tot wel 10 of 15 euro meer te betalen voor mijn release.
Direct bij de artiest? Als die al direct verkopen is dat meestal via een webshop beheerd door een externe partij die er ook winst op moet maken met een bedrag aan verzendkosten die het niet meer interessant maken. Zo heb ik de releases van Within Temptation gewoon in Concerto gehaald. Dezelfde prijs als de officiële WT webshop maar dan zonder verzendkosten dus veel goedkoper. Misschien dat het voor onbekende bandjes anders is, maar dat heb ik tot nu toe niet in m'n collectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
rcor schreef op zondag 7 juli 2019 @ 16:56:
[...]

De grap is dat die LP's van de Action goedkoop zijn en ook nog eens zeer goed klinken... Ik kan niet anders dan die aanbevelen...

De laatste lichting LP's van de Action kwamen van We Are Vinyl af (eigenlijk Sony's platen afdeling, die Sony weer heropend heeft onder de naam We Are Vinyl)...

Enfin: ik koop mijn muziek daar waar ik het toevallig tegen kom... Uiteraard steun ik de lokale platen zaken ook heel graag, maar ja soms wijk ik daar vanaf...
Ik dus ook.. De lokale dealers hebben niet te klagen over mijn uitgave's (vind ik dan he), maar om nu principieel 5 a 8 euro teveel te betalen, ben ik dan toch weer net een iets te gierige 'ollander voor :)
(Maar goed, die 5 a 6 platen die ik bij de Action heb gehaald wegen niet op tegen de rest van de groeiende collectie)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oldsmelly
Porcupine Tree wat een heeeeeerlijk band mensen.

Na de laatste album die ik had gekocht gauw de volgende 2 besteld

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9rMZ0xv/ptree.jpg

Links naar rechts

In Absentia.
Stupid Dream.

[ Voor 13% gewijzigd door oldsmelly op 08-07-2019 19:58 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
kwaakvaak_v2 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:53:
[...]
De lokale dealers hebben niet te klagen over mijn uitgave's (vind ik dan he), maar om nu principieel 5 a 8 euro teveel te betalen, ben ik dan toch weer net een iets te gierige 'ollander voor :)
Gaat het daadwerkelijk om 5 tot 8 euro? Die veertien in een dozijntitels liggen bij de platenzaak ook voor €15~18. Dacht dat dat ook ongeveer de prijs bij de Action was?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 00:07
Raymond schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:24:
[...]

Wij krijgen binnenkort dit meubel:

[Afbeelding]

Daar kan alvast een voorraadje in. De rest gaat in een Billy kast van de Ikea :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V79oZCI07sUClQp0uJul4sAr/full.jpg

Vandaag ontvangen en meteen opgebouwd en geplaatst. Past mooi, lekker formaatje :)

Nu eindelijk m'n relax/luisterhoekje helemaal ingericht. Lekker genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCKenzy99
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09-09 08:38
Goedenavond allen,

Ik geniet al een paar jaar van mijn technics Sl-d3 met standaard element. Nou is een vriend van mij binnenkort jarig en als cadeau wilden we hem een platenspeler geven. Ik zag dat als een mooie mogelijkheid om mijn speler te upgraden en hem mijn technics te geven.

Nou weet ik alleen niet zo goed welke speler een goede upgrade is, met een budget van rond de 150 euro met een echte max op €200.
Zouden jullie mij kunnen helpen met welke types of merken ik naar moet kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
oldsmelly schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:58:
Porcupine Tree wat een heeeeeerlijk band mensen.

Na de laatste album die ik had gekocht gauw de volgende 2 besteld

[Afbeelding]

Links naar rechts

In Absentia.
Stupid Dream.
Altijd fijn als mijn adviezen worden opgevolgd. :)

Volgens mij ga je ook heel blij worden van het solo-werk van Wilson. Voornamelijk The Raven that Refused to Sing en Hand Cannot Erase.

Maar je hoeft niet meteen alles te kopen wat ik aanraad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

dreamscape schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:40:
[...]

Volgens mij ga je ook heel blij worden van het solo-werk van Wilson. Voornamelijk The Raven that Refused to Sing en Hand Cannot Erase.

Ook hier staat alles van PT en Wilson solo in de kast :)
Geweldige muziek, en ook allemaal geweldige persingen. Het valt mij op dat op bijna al zijn platen geprobeerd wordt om die binnenring te vermijden. Dus maximaal zo rond de 15-17 minuten per kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Nyarlathotep schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:16:
[...]

Ook hier staat alles van PT en Wilson solo in de kast :)
Geweldige muziek, en ook allemaal geweldige persingen. Het valt mij op dat op bijna al zijn platen geprobeerd wordt om die binnenring te vermijden. Dus maximaal zo rond de 15-17 minuten per kant.
Bij het oudere werk van PT heb ik wel eens persingen gehad die tegenvielen. Op mijn versie van Deadwing is Mellotron Scratch niet helemaal zuiver. Datzelfde had ik bij een versie van Stupid Dream, maar ik weet niet meer welk nummer het was. Dat is bij zijn latere werk gelukkig niet meer het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
lateef schreef op maandag 8 juli 2019 @ 22:34:
[...]

Gaat het daadwerkelijk om 5 tot 8 euro? Die veertien in een dozijntitels liggen bij de platenzaak ook voor €15~18. Dacht dat dat ook ongeveer de prijs bij de Action was?
Nee, ik heb bijvoorbeeld 10 van Pearl Jam voor 9,95 bij mijn lokale Aldi gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCKenzy99
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09-09 08:38
MCKenzy99 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:34:
Goedenavond allen,

Ik geniet al een paar jaar van mijn technics Sl-d3 met standaard element. Nou is een vriend van mij binnenkort jarig en als cadeau wilden we hem een platenspeler geven. Ik zag dat als een mooie mogelijkheid om mijn speler te upgraden en hem mijn technics te geven.

Nou weet ik alleen niet zo goed welke speler een goede upgrade is, met een budget van rond de 150 euro met een echte max op €200.
Zouden jullie mij kunnen helpen met welke types of merken ik naar moet kijken?
Kleine aanvulling ik heb inmiddels ook zelf al flink gegoogled, en ik kwam tot een Thorens TD160 of een Dual 701. Zijn dit leuke spelers? en heeft iemand nog meer ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
dreamscape schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:40:
[...]

In dit geval wel...

Ik voorspel dat ik ze binnen 2 maanden allemaal wel heb _/-\o_

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Leuke adviezen hier, er gaan zeker wat artiesten op het verlanglijstje! Porcupine Tree kende ik wel van naam, maar ik denk dat ik destijds nog niet klaar was voor dat soort muziek. Kan dat nu erg goed waarderen :)

Deze ligt momenteel op de speler:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VlYsL2M.jpg

En heb laatst ook de OKNOTOK versie van Ok Computer binnen gekregen. Die klinkt ook wel erg fijn zeg!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

@Peter_Aragorn zo dat is weer zo'n plaatje waar je duizelig van wordt als je er te lang naar kijkt als die draait :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wie gaat er dit weekend naar Bospop in het Limburgse Weert?
Ik wel in ieder geval en ik ga voor diversen artiesten (deels laat ik mij verassen). Maar vooral voor deze artiesten ga ik:
- Danny Vera
- John Fogerty
- Flogging Molly

Ik heb van Danny helaas nog geen LP, van John Fogerty / Creedence Clear Water Revival en Flogging Molly heb ik er genoeg liggen... Dus om in stemming te komen heb ik zojuist "Drunken Lullabies" van Flogging Molly opgezet:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/qsvcV15A0E8bfCQ8bVr4irBsej9PZwMmkmGsr3b6cVDPm5r9vKW5N8qmBCRyFGh-YypI4amJ0hocyP3ep6R5mBKQfUbOEO7AdyWx_ajJbPqwyYv1Asfwe2DFyU16UGOlaITAtIujQQ=w2400

Gewoon genieten voor mij! Lang leve het zwarte goud! 8) Op naar zaterdag, want daar kijk ik echt naar uit! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
Voor de liefhebbers van Vulfpeck : Het album The Beautiful Game is nu via Qrates te bestellen.

Hun albums heb ik nog niet in de reguliere platenzaken kunnen vinden vandaar even deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik zoek van ludovico einaudi het album "divenire". Ik lees dat sommige persingen niet al te best zijn. Hebben jullie tips hoe ik aan een goede versie kom?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kozue
Raymond schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:38:
Ik zoek van ludovico einaudi het album "divenire". Ik lees dat sommige persingen niet al te best zijn. Hebben jullie tips hoe ik aan een goede versie kom?
Over het album zelf kan ik niets zeggen (ken de hele artiest niet), maar in het algemeen zou ik de comments op discogs lezen. Er staan vaak opmerkingen bij over de kwaliteit van die specifieke persing. Als je er een gevonden hebt waar mensen positief over zijn, die kopen.

Zelf koop ik vaak de nieuwe releases (om schade van een vorige eigenaar te voorkomen), maar ik heb ook een keer van een album van Bryan Adams specifiek de jaren 80 vintage versie gekocht omdat de commentaren bij de reissue er niet erg positief over waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bestla
Een voordeel van vroeg thuis zijn is............lekker je eigen bak herrie kunnen selecteren in de jukebox.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
was aan het rondneuzen op Stassen Hifi website. 7000 euro voor een " naald" ? WTF? Je bent toch bang om die te gebruiken, want er moest maar eens iemand tegen je draaitafel stoten?...

https://www.stassen.nl/pl...r-element/ortofon-mc-anna

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Acemath schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:24:
was aan het rondneuzen op Stassen Hifi website. 7000 euro voor een " naald" ? WTF? Je bent toch bang om die te gebruiken, want er moest maar eens iemand tegen je draaitafel stoten?...

Ideaal element om in een Crosley te hangen. :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-09 14:08
Dag lieve mensen!
Ik heb voor mijn verjaardag mijn eerste lp gekregen. Nu zoek ik een mooie lp speler hebben jullie suggesties? Budget maakt niet zoveel uit als het maar niet achterlijk duur is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 21:29

Pierre

Van nature lui!

heppe01 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:40:
Dag lieve mensen!
Ik heb voor mijn verjaardag mijn eerste lp gekregen. Nu zoek ik een mooie lp speler hebben jullie suggesties? Budget maakt niet zoveel uit als het maar niet achterlijk duur is..
Gefeliciteerd met je verjaardag. En wat heb je zelf zoal gevonden?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dag lieve mensen!
Een Pro-ject https://tweakers.net/merk/1754/pro-ject/ ze hebben alleen een beetje veel modellen.
Ik heb zelf een simpel exemplaar toen ze nog 400 DM waren (200 euro)
Heb je al een versterker met phono ingang en twee luidsprekers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Mochten er mensen uit het Vinyl topic interesse hebben...
Mijn receiver (Marantz SR6007) heb ik net in V&A gezet

Mijn witte Music Hall MMF 2.2 (pro-ject) is ook bespreekbaar.

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:23
Dag lieve mensen!
Gefeliciteerd! En welke LP heb je gekregen?

Een indicatie van budget zou wel zo handig zijn.
Heb je al een idee van wat je wilt qua:
- Looks: vintage (b.v. Thorens TD160 of TD166, Dual 701 of 704) of liever wat strakkers / moderners.
- Werking: handmatig of (semi)automatisch.
- Techniek: direct drive of snaaraangedreven (idler wheel is ook een optie, maar komt veel minder voor)
- Nieuw of 2e hands

Verder moet je misschien nog een phono-pre aanschaffen. Dat is nodig als je versterker geen phono-in heeft en je gebruik moet maken van een andere input zoals b.v. de AUX.

Zie je het zitten om kleine probleempjes met een 2e hands zelf op te lossen? Als je dat moet laten doen, kan goedkoop uiteindelijk duurkoop blijken. Er zijn natuurlijk wel mannetjes die een oude speler in volle glorie herstellen, maar daar hangt een prijskaartje aan. Ik kan me voorstellen dat je liever de zekerheid van de garantie van een nieuwe speler hebt. Die keuze al je zelf moeten maken. Is er trouwens een beetje aanbod bij jou in de buurt? Als je 2e hands koopt, ga dan zelf de speler ophalen. Dan kan je hem eerste testen. Bij een 2e hands speler moet je er van uit gan dat de naald vervangen moet worden. Is het een snaar aangedreven speler, dan geldt dat vaak ook voor de snaar. Overigens zijn snaren en naalden vaak nog goed te vinden. Als de naald niet meer verkrijgbaar is, kan er vaak een heel nieuw element geplaatst worden. Die zijn trouwens vaak niet veel duurder dan een losse naald.

Belangrijk is dat je de tijd neemt om uit te vinden wat je wilt. Zeker als je helemaal nieuw bent met LP's zou ik geen high-end speler kopen. Voor een nieuwe speler ben je vlug €300,00 kwijt, voor een 2e hands kan je voor zo'n €100,00 wel redelijk slagen. En je kan het zo gek maken als je zelf wilt O-) .

Tja, genoeg vragen denk ik zo. Maar dat maak onze hobby zo interessant en leuk.

Belangrijkste advies dat ik je kan geven is om van alles te genieten. Houd ons op de hoogte van je zoektocht, stel je vragen en post af en toe een foto van je LP's en speler. Daar zijn we gek op in dit forum :9~ .

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 19:03
Mezelf ook maar eens melden in dit topic. Al een paar platen op de kop getikt, nu nog opzoek naar een leuke speler. De LP tijd nooit meegemaakt, dus voor mij is het allemaal nieuw.

Na een paar avonden zoeken, spelers wegstrepen en weer nieuwe modellen tegenkomen. (en nog steeds de knoop niet doorgehakt kunnen hebben, ondanks dat mijn muis heeft al een paar keer boven de bestelknop heeft gezweefd.) Wil ik graag jullie mening over de volgende 2 3 spelers.

De lijst met wensen is klein:
- Een nieuwe speler. Doordat ik nog geen ervaring heb met spelers, durf ik niet te zeggen of de prijzen die gevraagd worden naar waarde zijn en weet nog niet waar op te letten bij het ophalen. Een nieuwe is hierdoor een veiligere keus.

- Leuk instapprijsje. Ik zie echt hele hoge bedragen voorbij komen, maar ik wil rustig beginnen om te kijken of hij wel (veel) gebruikt gaat worden. Budget rond de 200 euro, maximaal 250 euro. (Maar graag wat minder dan heb ik nog wat budget om nog wat platen op de kop tikken!)

Mijn zoektocht bracht me tot nu toe op de volgende 2 spelers.

Marantz TT5005

Sony PS-LX310BT

Beide hebben dezelfde functies, waarbij de Sony nog over bluetooth beschikt. Die ik overigens niet van plan was om te gaan gebruiken. De Sony ziet er in de looks mooier uit, maar bijna 100 euro extra voor alleen de looks, lijkt mij een slechte investering. De Marantz heeft hier geen reviews, maar op Coolblue zijn ze er heel erg te spreken over. Daarnaast beschikt hij over alles wat een speler hoort te hebben lijkt me.

Tijdens het maken van deze post, kwam ik ook deze speler nog tegen:

Krüger&Matz KM0517 Platenspeler met USB

Prijs is mooi tussen de Marantz en Sony in, veel meer instelmogelijkheden en naar mijn mening mooier dan de Marantz. Maar ik kan er verder weinig reviews en ervaringen over vinden.

Van de 3 merken die nu op mijn lijstje staan ben ik benieuwd of iemand hier een merk aanraad of juist afraadt. Ik denk dat zelf dat de Marantz en de Krüger&Matz overblijven als kandidaten. Waarbij de Marantz doet wat hij moet doen, en weinig fout aan kan gaan. Bij de Kruger&Matz kun je veel meer tweaken met de instellingen om meer uit je platenspeler te halen(en betere kwaliteit krijgen?)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kozue
Nu er ineens 2 personen naar aanraders vragen voor spelers... ik heb niet veel vergelijkingsmateriaal want ik ben pas iets meer dan een jaar met platen bezig maar ik ben zelf dik tevreden over m’n Lenco L400. Sommigen hier zullen het niet zo hebben op deze spelers van chinese makelijk, maar ik vind het geluid nog steeds prima en de featureset goed voor wat je betaalt. Voor €200 heb je direct drive, ingebouwde voorversterker, een Audio Technica instap element, S-arm, alles verwisselbaar (oftewel upgradable, heb nu een OM10), 33/45 schakelbaar met knop (geen snaar omwisselen) en usb uitgang voor als je nog platen wilt digitaliseren.

Hoe deze zich verhoudt tot een Pro-Ject, Sony, Dual of Thorenz? Geen idee. Maar voor mij gaat het om de voldoening die je van een aankoop krijgt en ik heb er geen moment spijt van gehad. Natuurlijk gaat het ook om smaak en je moet wel van de Technics look houden.

Momenteel onder de naald: Thievery Corporation - Treasures From The Temple. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SD5k schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:58:
[...]

Ideaal element om in een Crosley te hangen. :9~
Voor de meeste crosley spelers geld dat ze van chinese komaf zijn (met uitzondering van de bij pro-ject ingekochte modellen waar ze crosley op hebben geplakt)...

Goedkoop of duur element maakt dan niets uit: ze zullen platen gaan slopen omdat de anti-skating ontbreekt...

Wel een dure oplossing om je platen te ruïneren voor 7000 euro, daar dit ook kan met een instap naald van 30 euro op zo'n crosley... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
kozue schreef op maandag 15 juli 2019 @ 07:53:
[...]

Over het album zelf kan ik niets zeggen (ken de hele artiest niet), maar in het algemeen zou ik de comments op discogs lezen. Er staan vaak opmerkingen bij over de kwaliteit van die specifieke persing. Als je er een gevonden hebt waar mensen positief over zijn, die kopen.

Zelf koop ik vaak de nieuwe releases (om schade van een vorige eigenaar te voorkomen), maar ik heb ook een keer van een album van Bryan Adams specifiek de jaren 80 vintage versie gekocht omdat de commentaren bij de reissue er niet erg positief over waren.
Thanks, ik heb bij Amazon en bij Discogs gekeken. En inderdaad is de originele persing uit 2009 prima, maar de nieuwe persing uit 2017 zuigt.
Dus ik heb op discogs maar ff de goede versie in de wantlist gezet en nu maar afwachten of er eentje te koop komt. Volgens discogs gaan ze voor gemiddeld 150 euro, dus dat gaat hem niet worden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
Aksnes schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:56:
Mezelf ook maar eens melden in dit topic. Al een paar platen op de kop getikt, nu nog opzoek naar een leuke speler. De LP tijd nooit meegemaakt, dus voor mij is het allemaal nieuw.

Na een paar avonden zoeken, spelers wegstrepen en weer nieuwe modellen tegenkomen. (en nog steeds de knoop niet doorgehakt kunnen hebben, ondanks dat mijn muis heeft al een paar keer boven de bestelknop heeft gezweefd.) Wil ik graag jullie mening over de volgende 2 3 spelers.

- Een nieuwe speler. Doordat ik nog geen ervaring heb met spelers, durf ik niet te zeggen of de prijzen die gevraagd worden naar waarde zijn en weet nog niet waar op te letten bij het ophalen. Een nieuwe is hierdoor een veiligere keus.

- Leuk instapprijsje. Ik zie echt hele hoge bedragen voorbij komen, maar ik wil rustig beginnen om te kijken of hij wel (veel) gebruikt gaat worden. Budget rond de 200 euro, maximaal 250 euro. (Maar graag wat minder dan heb ik nog wat budget om nog wat platen op de kop tikken!)

Marantz TT5005

Sony PS-LX310BT

Beide hebben dezelfde functies, waarbij de Sony nog over bluetooth beschikt. Die ik overigens niet van plan was om te gaan gebruiken. De Sony ziet er in de looks mooier uit, maar bijna 100 euro extra voor alleen de looks, lijkt mij een slechte investering. De Marantz heeft hier geen reviews, maar op Coolblue zijn ze er heel erg te spreken over. Daarnaast beschikt hij over alles wat een speler hoort te hebben lijkt me.

Prijs is mooi tussen de Marantz en Sony in, veel meer instelmogelijkheden en naar mijn mening mooier dan de Marantz. Maar ik kan er verder weinig reviews en ervaringen over vinden.

Van de 3 merken die nu op mijn lijstje staan ben ik benieuwd of iemand hier een merk aanraad of juist afraadt. Ik denk dat zelf dat de Marantz en de Krüger&Matz overblijven als kandidaten. Waarbij de Marantz doet wat hij moet doen, en weinig fout aan kan gaan. Bij de Kruger&Matz kun je veel meer tweaken met de instellingen om meer uit je platenspeler te halen(en betere kwaliteit krijgen?)
Al gekeken naar de Audio Technica AT-LP120 of AT LP3 ?

Of bekijk deze reviews eens
https://www.whathifi.com/...fi/best-budget-turntables

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TR1969
Aksnes schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:56:

Marantz TT5005

Sony PS-LX310BT

Je zou ook eens kunnen kijken naar een Denon DP300F, ik heb hier enkele maanden geleden een review over gemaakt
productreview: Denon DP-300F review door TR1969
Volgens mij is dit een degelijke (instap) speler die voor een redelijke prijs te verkrijgen is, zelf heb ik hem voor 199 kunnen kopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oldsmelly
Nou de Porcupine bomen blijven binnen wandelen...... O-)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HzLRp3v/2ptree-skymovessideway.jpg

The Sky moves Sideways

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 19:03
Even een update over mijn zoektocht, na lang twijfelen is het de Denon DP-300F geworden. Ik wou hem vandaag echt bestellen, omdat ik eindelijk wat platen wou gaan draaien. :)

En om het te vieren, maar gelijk even de laatst uitgekomen plaat van de dame in mijn profielfoto besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hilgo
  • Laatst online: 12-09 15:40

hilgo

Clear your mind of can't.

Aksnes schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:34:
Even een update over mijn zoektocht, na lang twijfelen is het de Denon DP-300F geworden. Ik wou hem vandaag echt bestellen, omdat ik eindelijk wat platen wou gaan draaien. :)
Hele fijne speler, heb hem zelf ook. Op de planning staat nog wel het vervangen van het element maar iets met geld en te veel platen kopen ...

Discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Een goed element en goede afstelling doet veel goeds aan die speler! :)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/12/2017-12-29-17.17.46-Medium.jpg

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
Aksnes schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:34:

En om het te vieren, maar gelijk even de laatst uitgekomen plaat van de dame in mijn profielfoto besteld.
Goede keus denk ik! Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Heeft hier iemand een idee hoe ik in Nederland aan de remaster van Californication van Red Hot Chili Peppers kan komen? Ik heb het album vandaag gekocht op vinyl maar het blijkt niet de remaster uit 2012 te zijn, en de master uit 1999 klinkt nergens naar. In Nederlandse webshops kan ik hem niet vinden. Is er ergens een zaak die dit soort dingen importeert ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Voor dat soort specifieke vragen ga ik altijd naar Willem (Wil-M) in Veghel toe, die probeert en kan meestal wel aan dat soort dingen komen....

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Pimzm schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:51:
Heeft hier iemand een idee hoe ik in Nederland aan de remaster van Californication van Red Hot Chili Peppers kan komen?
De CD is ook erbarmelijk:
http://dr.loudness-war.in...ers&album=californication
Een plaatje van de eerste track van een RHCP cd uit 1991 en 1999
red hot chili pepper

Muse heeft ook van die dingen waar niet doorheen te luisteren valt.

[ Voor 22% gewijzigd door bouwfraude op 18-07-2019 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
Heeft hier iemand een idee hoe ik in Nederland aan de remaster van Californication van Red Hot Chili Peppers kan komen? Ik heb het album vandaag gekocht op vinyl maar het blijkt niet de remaster uit 2012 te zijn, en de master uit 1999 klinkt nergens naar. In Nederlandse webshops kan ik hem niet vinden. Is er ergens een zaak die dit soort dingen importeert ofzo?
Discogs is hier altijd erg handig voor. Je kunt precies de versie opzoeken die je wilt. In de meeste winkels weet je nooit welke versie je krijgt omdat ze alles onder dezelfde titel schuiven.

De 2012 versie staat er vanaf een euro of 30, maar verzending kan nog wel een beetje prijzig zijn soms.
https://www.discogs.com/R...rnication/release/3971421

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonnefreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:05
Acemath schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:24:

Ik heb zelf een ortofon quintet black element. Deze kostte 800 euro. In het begin brak bij mij ook wel het zweet uit om deze op een plaat te laten zakken. Ik heb er 1,5 jaar lang voor moeten sparen maar hij is het geld echt dubbel en dwars waard. Maar je praat dan ook wel over het echte high end segment. Maar ben in het begin ook met goedkope platenspelers en elementen gestart hoor :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
Die 2012 versie is dat die op 180 grams uitgebracht is? Want die is voor zover als ik weet alleen in de US uitgebracht. Volgens discogs is er na 1999 nog wel een release in de EU gedaan, maar daar is het niet 100% zeker van dat het diezelfde remastering is. Als je dus 100‰ zeker zijn kun je het beste die specifieke versie op je Discogs wanted list zetten en wachten tot er eentje voor een prijs die jij okay vind voorbij komt.

—––

Zo, net voor de vakantie maar even de traditie om je apparatuur te delen voortzetten.

Rega P2 met Ortofon 10 via een Cambridge SR10 nu nog spelend op een setje Canton Karat 20. Maar van die laatste weet ik nog niet of het blijvertjes zijn. Klinken best goed, maar ik mis beetje finesse voor mijn gevoel. Dus mocht er nog geld over zijn na de vakantie eens kijken naar iets anders. Twijfel beetje tussen Dali Oberon of een wat oudere Kef Q100 of 150. Die laatste staan bij Correct nu voor een schappelijke prijs in de voormalige koopjeskelder, nu winkel,

Plaatje voor de sfeer, klikken voor meer sfeer ;)
RATM on P2

[ Voor 0% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 19-07-2019 14:21 . Reden: Ipad autocorrect suxxors ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bestla
Nieuwe aanwinst, en wat voor 1. Prince laat hierop het origineel horen zoals hij het opnam met Susannah Melvoin, het zusje van Wendy.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9ffhc6qx/princeoriginals.jpg

Limited Edition op paars vinyl + CD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lateef
Bestla schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:36:
Nieuwe aanwinst, en wat voor 1. Prince laat hierop het origineel horen zoals hij het opnam met Susannah Melvoin, het zusje van Wendy.
Niet zo verrassend. Nothing Compares 2 U (want daar doel je waarschijnlijk op) gaat onder andere over zijn relatie met Susannah en hij schreef het nummer voor haar (band). Op de originele release neemt ze overigens een prominentere rol in de zangpartijen in.

Maar Nothing Compares 2 U had voor mij zeker niet op dit album gehoeven, denk ook dat dit met name een commerciële knieval is geweest. Wouldn't You Love to Love is een veel lekkerdere afsluiter. Nothing Compares 2 U is wat mij betreft een wormvormig aanhangsel (en dan heb ik zelf ook nog de Target CD release waarop nog een mix van Nothing Compares 2 U daarna komt :X ).

Love… Thy Will Be Done had voor mij ook niet op het album gehoeven. Het haalt een beetje de flow uit het album en het komt uit een ander tijdperk. Waar alle overige nummers uit het muzikale hoogtepunt van Prince komen.

Maar buiten dat vind ik het een fantastisch album, de eerste echt goede nieuwe release (uit The Vault) van Prince na zijn dood. Dit album toont voor mij weer waarom Prince een geniale muzikant was. Ben benieuwd of dit nog een vervolg gaat krijgen, de beste man heeft honderden nummers voor anderen geschreven (en uitgevoerd).

Maakt dit toch een heel mooi Prince jaar, na al eerder een fantastische rerelease met Record Store Day. De overige rerelease die nog voor dit jaar op de planning staan, mogen van mij wel gestolen worden. Maar nu had Prince voor mij na Lovesexy sowieso niets uit hoeven brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
lateef schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:51:
[...]

Niet zo verrassend. Nothing Compares 2 U (want daar doel je waarschijnlijk op) gaat onder andere over zijn relatie met Susannah en hij schreef het nummer voor haar (band). Op de originele release neemt ze overigens een prominentere rol in de zangpartijen in.

Maar Nothing Compares 2 U had voor mij zeker niet op dit album gehoeven, denk ook dat dit met name een commerciële knieval is geweest. Wouldn't You Love to Love is een veel lekkerdere afsluiter. Nothing Compares 2 U is wat mij betreft een wormvormig aanhangsel (en dan heb ik zelf ook nog de Target CD release waarop nog een mix van Nothing Compares 2 U daarna komt :X ).

Love… Thy Will Be Done had voor mij ook niet op het album gehoeven. Het haalt een beetje de flow uit het album en het komt uit een ander tijdperk. Waar alle overige nummers uit het muzikale hoogtepunt van Prince komen.

Maar buiten dat vind ik het een fantastisch album, de eerste echt goede nieuwe release (uit The Vault) van Prince na zijn dood. Dit album toont voor mij weer waarom Prince een geniale muzikant was. Ben benieuwd of dit nog een vervolg gaat krijgen, de beste man heeft honderden nummers voor anderen geschreven (en uitgevoerd).

Maakt dit toch een heel mooi Prince jaar, na al eerder een fantastische rerelease met Record Store Day. De overige rerelease die nog voor dit jaar op de planning staan, mogen van mij wel gestolen worden. Maar nu had Prince voor mij na Lovesexy sowieso niets uit hoeven brengen.
Piano and a Microphone is ook een aanrader wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 14:33
Was toch wel aangenaam verrast door dit album, kon Piano and a Microphone niet echt waarderen, maar Originals vind ik wel goed, alleen bij Manic Monday miste ik de stem van de goddelijke Susanna Hoffs.
Toen ik als beginnende puber Controversy op TV zag werd ik een enorme Prince fan en hem trouw gevolgd tot aan Lovesexy, wat daarna kwam interesseerde me minder en minder. Maar de LP PlectrumElectrum die ik per toeval bij een vriend hoorde, vond ik toch wel heel erg goed. Dus ik zou iedereen die Prince “verliet” na de jaren ‘80 deze zeker eens aanraden te beluisteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Gisteren (lees: vrijdag 19-07-2019) was ik net voor de avond (lees: om 17:45 uur) op de trein gestapt om naar de kermis van Düsseldorf te gaan... Ik heb een fantastische avond gehad met mooie actracties, een vuurwerk show van 25 minuten(!) en veel, mooie en goede Duitse biergartens met halve liter pullen bier om het feest compleet te maken...

Vandaar dat ik dacht voor ik er heen ging: zouden er nog platen zaken zijn in Düsseldorf? Antwoord na wat zoek werk via Google: ja, twee stuks (wellicht toevoegen aan de topic start post?):
- Hitsville recordstore
- Slowboy records

Aangezien ik vandaag toch later op de dag pas met de trein terug naar NL zou gaan heb ik de eerste van de twee een bezoekje gebracht vlak voor we gingen eten in een van de restaurantjes...

Dit was wel de moeite waard... Mooie kleine platenzaak die voornamelijk veel tweedehands LP's en CD's verkocht (en dan met name LP's)...

Uiteindelijk ben ik daar naar buiten gegaan met één LP van The Real Mckenzies: Pissed Tae Th' Gills (A Drunken Live Tribute To Robbie Burns)

Deze ligt nu op de platendraaier en zo geniet ik nog mooi na van een gezellig avondje kermis en halve dagje oud centrum van Düsseldorf... :D

The Real Mckenzies

[ Voor 9% gewijzigd door rcor op 21-07-2019 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Bestla schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 18:34:
[...]

Piano and a Microphone is ook een aanrader wat mij betreft.
Tja, als liefhebber vind ik het een interessant document, het geeft meer inzicht in zijn werkwijze, maar daar blijft het voor mij bij. Het is geen album dat ik opzet om eens lekker te luisteren en als achtergrondmuziek is het ook geen prettig album. Ik heb het album één keer opgezet en ik denk niet dat ik dat nog heel veel vaker ga doen.

In dat opzicht is Originals wat mij betreft ook veel interessanter, geeft ook inzicht in zijn werkwijze, maar dit zijn allemaal nummers die af zijn. Ik vind het ook wel interessant om te zien hoeveel creatieve vrijheid hij anderen gaf in de nummers die hij voor hen maakte. En ook om te zien dat hij in meer of mindere mate al wist voor wie hij het nummer schreef en het perspectief dat hij daarin aannam.
chromium schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 19:00:
Maar de LP PlectrumElectrum die ik per toeval bij een vriend hoorde, vond ik toch wel heel erg goed. Dus ik zou iedereen die Prince “verliet” na de jaren ‘80 deze zeker eens aanraden te beluisteren.
Ook hier weer een tja, het is niet allemaal even slecht wat hij na Lovesexy heeft gemaakt en hij heeft ook zeker nog wel nummers gemaakt die het luisteren meer dan waard zijn. Ik vind het alleen weinig toevoegen aan zijn discografie tot aan Lovesexy. Waarom zou ik bijvoorbeeld PlectrumElectrum opzetten als hij tien albums heeft die ik stuk voor stuk veel beter vind?

Een discografie van tien fantastisch goede albums (op rij) is overigens ook maar zeer weinigen gegeven. Ik zou geen bands/artiesten weten die dat zijn gelukt. Albums voegen op een gegeven moment, en (veel) eerder dan na tien albums, niets meer toe of zijn op hun best matig. Ik ben geen muzikale horder of dwangmatig fan, er komt nog steeds zoveel nieuw goed/interessant materiaal uit of ik ontdek oude dingen die ik nog niet had, wat ik dan veel liever heb.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bestla
lateef schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 20:51:

Een discografie van tien fantastisch goede albums (op rij) is overigens ook maar zeer weinigen gegeven. Ik zou geen bands/artiesten weten die dat zijn gelukt. Albums voegen op een gegeven moment, en (veel) eerder dan na tien albums, niets meer toe of zijn op hun best matig. Ik ben geen muzikale horder of dwangmatig fan, er komt nog steeds zoveel nieuw goed/interessant materiaal uit of ik ontdek oude dingen die ik nog niet had, wat ik dan veel liever heb.
Led Zeppelin ;)

Ok, ik ben een enorme fan van deze groep, maar hun eerste 10 albums zijn in mijn ogen stuk voor stuk toppers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 14:33
Bestla schreef op zondag 21 juli 2019 @ 01:50:
[...]

Led Zeppelin ;)

Ok, ik ben een enorme fan van deze groep, maar hun eerste 10 albums zijn in mijn ogen stuk voor stuk toppers.
Coda :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldsmelly
Ehh Led Zeppelin heeft "maar" 8 studio albums gemaakt voor zover ik weet.
Coda is toch een compilatie album met niet gebruikte nummers van andere sessies en is idd niet hun best werk zeg maar.

Maar goed 10 topppers red je wel als je Mothership en hun laatste concert erbij rekent _/-\o_

MuziekLiefhebbert

Pagina: 1 ... 17 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.