Ook eindelijk deze trilogie volledig gekregen! 1 en 3 had ik al, vandaag de 2 ook maar eens binnengehaald. Blijven fantastische Greatest Hits :-)
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
James Gang: "James Gang Rides Again" ook iets om naar te luisteren.Vintage1967 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:00:
[...]
Snel ff geluisterd. En ik maar denken dat ik Canned Heat nog nooit gehoord had. Nou, ik had maar een paar tonen nodig om dat nummer te herkennen. Toch ook dat stukje cultuur en muziekhistorie ergens opgepikt. Wat is het menselijk brein toch wonderlijk
.
En bedankt! Weer een band om mijn whishlist.
[ Voor 10% gewijzigd door Xfile op 07-06-2019 19:34 ]
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
[ Voor 5% gewijzigd door rcor op 07-06-2019 19:57 ]
Ik vond van wel. Moet de LP morgen nog even luisteren, maar hier kan je het op YT horenDalike schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 21:23:
[...]
Wat een fantastische serie was dat toch! Soundtrack ook OK?
MuziekLiefhebbert
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
MuziekLiefhebbert
[ Voor 21% gewijzigd door oldsmelly op 11-06-2019 17:29 ]
MuziekLiefhebbert
[ Voor 10% gewijzigd door oldsmelly op 11-06-2019 20:16 ]
MuziekLiefhebbert
Oeh, dat is wel heel erg "Akira"!!! Die wil ik ookBestla schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:40:
[...]
Het blijft vloeken in de kerk maar er bestaan CD jukeboxen waar je nog steeds een schijfje ziet draaien. Neem dan CD's die eruit zien als een vinylschijfje, ze bestaan echt, en brand daar je muziek op.
[ Voor 21% gewijzigd door Liegebeest op 12-06-2019 09:38 ]
Liege, liege, liegebeest!
Nou bereid Je voor op een muzikaal festijn . Ben al sinds mijn jeugd enorme fan van de man. De enige artiest die door mijn muzikale reis van ruim 40 jaar altijd bij me is gebleven.CsprMrkrk schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 20:14:
Vandaag deze in de post gevonden![]()
[Afbeelding]
Leuke manier om David Bowie te ontdekken zo. Besef dat ik vrijwel niks van zijn repertoire echt gehoord heb.
MuziekLiefhebbert
Gisteren Scary Monsters en Low geluisterd, hebben mij al zeer positief verrast. De andere twee bewaar ik nog even voor dit weekend, wil ik rustig de tijd voor nemen.oldsmelly schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:32:
[...]
Nou bereid Je voor op een muzikaal festijn . Ben al sinds mijn jeugd enorme fan van de man. De enige artiest die door mijn muzikale reis van ruim 40 jaar altijd bij me is gebleven.
Heel veel luister plezier 😎
Hoezo, 'Digtaal is beter'?
TopicstarterEn..........hoe klinkt hij?TR1969 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:28:
Morgen komt hij officieel uit maar hij was vandaag al bij de post
Dewolff - Live & Outta Sight II (purple marble)
Uiteraard nu op de draaitafel.
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Mooi album weer!Vintage1967 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:02:
[...]
En..........hoe klinkt hij?
Ik heb hem gisteren ook binnen gekregen, alleen nog geen tijd genomen om te luisteren.
Iets met prioriteiten binnen een gezin.
Uiteraard wel snel even het 'psychedelisch paarse vinyl' bewonderd.
Wel leuk dat er een poster bij zit. Dat was wel een verrassing.
Overigens heeft Mascot veel zorg besteed aan de verpakking door de doos te voorzien van kunststof beschermhoeken. Ik wist niet dat die bestonden, maar het geeft wel aan hoe serieus ze dit oppakken.
Enige minpuntje is dat de binnenhoezen niet gevoerd zijn. Ach ja, als een Hollander niet klaagt, gaat het niet goed.
Ondanks diverse verplichtingen waaronder een lokaal muziekfestival, ga ik dit album komend weekend zeker beluisteren.
TopicstarterIk sluit me hier helemaal bij aan.Vintage1967 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 22:47:
Ik heb ze meerdere keren live gezien en gehoord en dit album heeft die sfeer heel goed gevangen. En ik ben inderdaad bevooroordeeld. Als er dan ook nog eens een prachtige hoes omheen zit, voorzien van handtekeningen, en het vinyl een lust voor het oog is
.......... Wat wil je dan nog meer??? Juist: nog meer DeWolff!!!!!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oh ja, er zit ook een poster bij met de afbeelding van de hoes, op A2-formaat, en een downloadcode.
Kortom, een prachtige aanwinst voor mijn DeWolff-verzameling. Me is happy
[ Voor 35% gewijzigd door oldsmelly op 15-06-2019 11:30 ]
MuziekLiefhebbert
Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs
[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 15-06-2019 20:03 ]
Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs
Als ik zijn prijzen zie (die je altijd eerst moet vragen, want die staat er nooit bij.) Dan is €350 een van de goedkoopste TD 160 die hij al aanbood. Meestal.schommelen ze rond de €450-€500Wimmel schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 20:10:
Wat de koper er precies voor heeft betaald weet ik niet meer maar ik geloof dat 350 euro eerst kwam.
Ja, het is soms opletten geblazen... Ik had dat ooit met een mooie (en zeldzame) Hitachi HT-R10 platen speler... Ding zou liefde hebben gehad, maar de platen speler had nog steeds voldoende ellende die ik niet opgelost kreeg... Toen ging mijn Mc Crypt ook nog eens stuk in die tijd en daarna een Thorens TD-318MKI gekocht die na wat liefde door Dr. Thorens sindsdien perfect werkt!...Wimmel schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 11:48:
Ik heb vorige week een Thorens TD160 mkII op de werkbank gehad die via Marktplaats was verkocht door wellicht de meest bekende audioverkoper uit Brielle. Ondanks de lovende teksten bij de advertentie over de uitmuntende staat en recente revisie van deze speler werd deze speler bij mij ter controle aangeboden omdat hij regelmatig oversloeg.
Na onderzoek heb ik onderstaande zaken geconstateerd en verholpen:Hierbij dus een kleine waarschuwing voor tweedehandsaanbiedingen; wanneer je zelf onvoldoende kennis hebt om iets op waarde te schatten neem dan indien mogelijk iemand mee die deze kennis wel bezit.
- Het subchassis bewoog niet door een onjuist afgestelde vering. Dit verklaarde het regelmatige overslaan.
- De slipkoppeling van de motor zat vast.
- Een 'opgevreten' snaar door voornoemde vastzittende koppeling.
- Een defecte condensator waardoor de motor regelmatig achteruit draaide.
- Een droogstaand plateaulager.
- Het element zat los en daardoor scheef in de headshell.
- Oxidatie van de elementcontacten.
- Een bijzonder vervuilde naald.
Your Friendly Neighborhood Moderator
[ Voor 23% gewijzigd door GiLeX op 16-06-2019 12:19 ]
Probleem is discogs geeft aan dat dit alle 3 onofficiele releases zijn.GiLeX schreef op zondag 16 juni 2019 @ 12:16:
@aljooge Je link werkt niet en als je de lp's of hun streepjes code op Discogs checkt kom je er makkelijker achter of ze bijzonder zijn.
Edit: tipje van de sluier, volgens Discogs zijn het allemaal Unofficial Releases
[ Voor 17% gewijzigd door aljooge op 16-06-2019 12:37 ]
Nu je het zegt, Queen Greatest hits III heb ik ook nog niet... Als die er is zal ik die ook graag willen hebben in de toekomst...
TopicstarterOp Discogs staat wel de nodige informatie over de realease van een LP. In een aantal gevallen is ook te vinden wat er zo'n beetje voor betaald is. Alleen kan je bij onofficiële releases niet meer zien waarvoor ze op dit moment worden aangeboden. Het verkopen van onofficiële release is immers niet (meer) toegestaan op Discogs. Wat ik er van vind doet natuurlijk helemaal niet ter zake, maar ik vind het belachelijk. Discogs is wat mij betreft "Roomser dan de paus" zoals een oude uitdrukking luidt. En nu weten jullie toch wat ik er van vindaljooge schreef op zondag 16 juni 2019 @ 12:24:
[...]
Probleem is discogs geeft aan dat dit alle 3 onofficiele releases zijn.
This release has been blocked from sale in the marketplace. It is not permitted to sell this item on Discogs.
Er is iets mee, op ebay vond ik een gele persing van Herzeleid, vroegen ze een idioot bedrag ineens voor: 189 dollar. De andere 2 kan ik nergens meer online te koop vinden.
[Afbeelding]
Wat een ellende! Als je het van te voren weet en de prijs er naar is, is het natuurlijk geen probleem. Er worden genoeg opknappers aangeboden. Maar dit is toch wel schandalig. Gelukkig is alles op te lossen als ik je lijstje zo eens bekijk, maar vrolijk word je er niet vanWimmel schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 11:48:
Ik heb vorige week een Thorens TD160 mkII op de werkbank gehad die via Marktplaats was verkocht door wellicht de meest bekende audioverkoper uit Brielle. Ondanks de lovende teksten bij de advertentie over de uitmuntende staat en recente revisie van deze speler werd deze speler bij mij ter controle aangeboden omdat hij regelmatig oversloeg.
Na onderzoek heb ik onderstaande zaken geconstateerd en verholpen:Hierbij dus een kleine waarschuwing voor tweedehandsaanbiedingen; wanneer je zelf onvoldoende kennis hebt om iets op waarde te schatten neem dan indien mogelijk iemand mee die deze kennis wel bezit.
- Het subchassis bewoog niet door een onjuist afgestelde vering. Dit verklaarde het regelmatige overslaan.
- De slipkoppeling van de motor zat vast.
- Een 'opgevreten' snaar door voornoemde vastzittende koppeling.
- Een defecte condensator waardoor de motor regelmatig achteruit draaide.
- Een droogstaand plateaulager.
- Het element zat los en daardoor scheef in de headshell.
- Oxidatie van de elementcontacten.
- Een bijzonder vervuilde naald.
Discogs blokkeert niet automatisch alle unofficial releases. Volgens mij doen ze het blokkeren handmatig. Je ziet regelmatig releases die wel unofficial zijn, maar je toch gewoon kunt kopen. Wel jammer, want er zitten soms best leuke lp’s tussen, maar ik snap hun standpunt wel. Met de aggressieve houding van de muziekindustrie zouden ze snel in de problemen raken als ze het niet zouden blokkeren.Vintage1967 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 15:19:
Op Discogs staat wel de nodige informatie over de realease van een LP. In een aantal gevallen is ook te vinden wat er zo'n beetje voor betaald is. Alleen kan je bij onofficiële releases niet meer zien waarvoor ze op dit moment worden aangeboden. Het verkopen van onofficiële release is immers niet (meer) toegestaan op Discogs. Wat ik er van vind doet natuurlijk helemaal niet ter zake, maar ik vind het belachelijk. Discogs is wat mij betreft "Roomser dan de paus" zoals een oude uitdrukking luidt. En nu weten jullie toch wat ik er van vind.
Ze bestaat, maar is niet altijd makkelijk vindbaar en er zit een stevig kostprijsje aan. Maar blijft leuk album!rcor schreef op zondag 16 juni 2019 @ 14:57:
[...]
Nu je het zegt, Queen Greatest hits III heb ik ook nog niet... Als die er is zal ik die ook graag willen hebben in de toekomst...
Voor nu gaat de aanschaf van mijn nieuwe laptop die dinsdag binnenkomt (Lenovo Thinkpad E590, custom build) toch even voor...
[ Voor 4% gewijzigd door benedictuz op 18-06-2019 17:34 ]
[ Voor 9% gewijzigd door oldsmelly op 18-06-2019 18:55 ]
MuziekLiefhebbert
Helemaal eens! En in dat kader, als aanvulling op Discogs, zijn de websites Gripsweat en Popsike ook handig om verkoophistorie op te zoeken, met Ebay als belangrijke bron. Popsike is zonder abonnement gelimiteerd tot een maximaal aantal zoekopdrachten per dag.kozue schreef op zondag 16 juni 2019 @ 22:19:
Maar ook zonder verkoopmogelijkheid kun je een goede indruk krijgen over hoe waardevol iets is. De prijs waarvoor iets op een bepaald moment aangeboden wordt zegt eigenlijk helemaal niets. Het enige wat je daar aan kunt zien is hoe hebberig de verkopers zijn, niet of er ook een gek is die het er voor gegeven heeft. De verkoophistorie is veel nuttiger om te zien hoeveel iets waard is, dat zijn echte sales geweest.
Ik heb ze ook verwijderd en heb nog als extra tip dan niet vergeten de rubbertjes onder de schroeven te verwijderen, dat hoor je de brom namelijk wel over de speakers.benedictuz schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 17:22:
Voor alle pro-ject debut carbon dc eigenaren: In de handleiding word geen melding gemaakt van het verwijderen van de in de handleiding van de ac versie wel genoemde transportschroeven. Die moet je echter zeer zeker wel verwijderen. Ik had altijd last van een lichte brom (niet hoorbaar over de speakers). Na het verwijderen van de schroeven is de speler muis en muis stil. Was dus gewoon een gevalletje resonantie....
[ Voor 3% gewijzigd door benedictuz op 19-06-2019 11:16 ]
[ Voor 34% gewijzigd door benedictuz op 19-06-2019 11:25 ]
[ Voor 87% gewijzigd door benedictuz op 20-06-2019 11:05 ]
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
[ Voor 31% gewijzigd door oldsmelly op 22-06-2019 10:41 ]
MuziekLiefhebbert
Lekkere reclame zo voor North End, maar gelijk een goede waarschuwing voor iedereen.oldsmelly schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 09:22:
@Bean77
NorthEnd is echt de allerslechtste (online) winkel waar ik ooit besteld heb.
Hun voorraad systeem klopt NOOIT, als ik wat besteld kijk ik altijd of het artikel op voorraad is (online) en bij meer dan 2 bestel ik pas... En in 8 van de 10 gevallen is het dan spontaan niet op voorraad.
Max 10 dagen levertijd betekend bij hun soms 3-4 maanden levertijd.
Ik bestelde onderlaatst 5 platen (waarvan bv 4 MFSL) versies en ze lieten me gewoon wachten (3 maanden) omdat 1 van de platen nog niet geleverd kon worden 4 waren dus al weken in hun bezit.
Geen communicatie niks na veel gezeur van mijn kant was meneer bereid om dan toch maar de zending in 2 delen op te sturen.
Ik had hem zelfs nog aangeboden om de 4.95 verzendkosten een keer extra te betalen want ik snap best dat dit een kostenpost is .. maar daar reageerde meneer niet op.![]()
Als je via de chat met ze communiceert krijg je idd de antwoorden van een kleuter, tegen mij zei die gewoon "ja meneer ik moet ook met mijn gezin op pad kunnen ik kan niet altijd voor u klaar staan )![]()
Onderlaatst had ik voor 300 euro in bestelling staan, toen het weer eens heel lang duurde klaagde ik via de chat weer want op mail reageren ze nooit en wat denk je.... die l*l "minder prettige man" zei gewoon nou dan cancel ik nu je bestelling en koop je maar ergens anders(heeft tie ook daadwerkelijk gedaan)![]()
![]()
![]()
Wat een stel prutser die hebben echt niks maar dan ook niks begrepen hoe je ONLINE moet verkopen en zeker hun communicatie skills zijn niet bestaand.
Ik vermoed ook dat het een 1-2 mans zaak is die het hele online verkoop gebeuren er een beetje bij doen lijkt het wel. OP zijn minst is het allemaal boven hun hoofd gegroeid.
Het kan altijd een keer fout gaan, een plaat kan niet meer of moeilijk leverbaar zijn, maar communiceer dat dan tenminste en laat mensen niet gewoon in het ongewisse.
Ooh ja ze waren feitelijk nog boos op mij omdat ik het "lef " had om zo te reageren want ik betaalde toch met afterpay dus ik moest niet zeuren. Tja meneer de nOOb ik betaal nu maar met afterpay omdat ik heel vaak vooruit heb betaald (alles was toch op voorraad) en kon dan gewoon maanden zitten wachten op mijn platen.
Echt het enige wat ze als voordeel hebben is hun MFSL catalogus met de laagste prijzen van NL maar voor de rest echt de aller slechte shop waar je ook maar kan bestellen.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
MuziekLiefhebbert
Daar ben ik in principe best voor, maar ook al tijden terug mee gestopt. Lokale hifi-boer bijv. Die is zo vol van zichzelf dat hij daarmee een vreselijke air heeft, klanten minderwaardig behandelt en ik mijn zak met geld voor mijn complete geluidsinstallatie met plezier ergens anders ben gaan uitgeven.oldsmelly schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 15:47:
Inderdaad jammer ik wil graag mijn geld besteden bij de kleinere zaken, en die zouden van mij best een paar euries extra mogen rekenen maar an moeten ze wel kennis en service leveren.
Dat klinkt heel erg leuk en interessant. Ken de artiest verder niet zo, enkel van Seven Nation Army en de intro van Quantum of Solace.Suggs schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 17:26:
Vandaag even langs de Primera voor een nieuwe vangst:
[Afbeelding]
2x Jack White:
Links Accoustic Recordings 1998-2016
Rechts Lazaretto
Lazaretto trok mijn aandacht door de vele features, maar ook muzikaal gezien is het een geweldig album.
De features:
- 180 gram vinyl
- 2 vinyl-only hidden tracks hidden beneath the center labels
- 1 hidden track plays at 78 RPM, one plays at 45 RPM, making this a 3-speed record
- Side A plays from the outside in
- Dual-groove technology: plays an electric or acoustic intro for “Just One Drink” depending on where needle is dropped. The grooves meet for the body of the song.
- Matte finish on Side B, giving the appearance of an un-played 78 RPM record
- Both sides end with locked grooves
- Vinyl pressed in seldom-used flat-edged format
- Dead wax area on Side A contains a hand-etched hologram by Tristan Duke of Infinity Light Science, the first of its kind on a vinyl record
- Absolutely zero compression used during recording, mixing and mastering
- Different running order from the CD/digital version
- LP utilizes some mixes different from those used on CD and digital version
En omdat Jack White het zelf het beste uit kan leggen, een videootje waarin hij dat dan ook doet:
[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 22-06-2019 23:14 ]
Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9
Maar volgens mij weet iedereen ook dat je je platenspeler niet in de zon moet zetten. Het apparaat zelf vindt dat ook niet fijn. Zolang ie niet in de zon staat is er niets aan de hand. 35 graden kunnen ze best hebben. Zolang je ze tenminste netjes opbergt (rechtop) en niet een meter op elkaar stapelt, dan gaan ze wellicht ombuigen (“warpen”).Zspirit schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:34:
Kleine PSA, kijk uit met je praten in deze hitte!
Iedereen weet het wel maar ik was gister bij een vriend en die heeft een plaat op zijn speler laten liggen.
Die is nu dus weggesmolten en dat is natuurlijk dood zonde!
Mijn platenspeler staat behoorlijk in de zonkozue schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:00:
[...]
Maar volgens mij weet iedereen ook dat je je platenspeler niet in de zon moet zetten. Het apparaat zelf vindt dat ook niet fijn. Zolang ie niet in de zon staat is er niets aan de hand. 35 graden kunnen ze best hebben. Zolang je ze tenminste netjes opbergt (rechtop) en niet een meter op elkaar stapelt, dan gaan ze wellicht ombuigen (“warpen”).
Oh, doet me ergens aan denken... Ik heb nog een LP met een flinke warp. Ik heb m ooit 2 dagen onder een grote doos neergelegd maar dat hielp niet. Misschien kan ik het nu met de warmte nog eens proberen
Iemand anders nog tips om warp uit je platen te halen (op een veilige manier, dus niet iets met een oven ofzo)?
Electronica in het algemeen kan niet zo goed tegen direct zonlicht. Dit levert erg hoge temperaturen op en dan gaat er nog wel eens wat smelten. Als het de buitenkant niet is, dan mogelijk aan de binnenkant. Geldt niet alleen voor platenspelers maar eigenlijk alle electronica. Hoe goed iets bestand is tegen zonlicht is wel verschillend van apparaat tot apparaat (hoe minder plastic hoe beter), maar ik zou het risico niet lopenZspirit schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:03:
[...]
Mijn platenspeler staat behoorlijk in de zon![]()
Wist helemaal niet dat dit schadelijk was voor de speler.
Zal er even een doek oid overheen leggen dan.
TopicstarterHiervoor zijn héél veel adviezen te vinden op internet, inclusief parodieënkozue schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:00:
[...]
Oh, doet me ergens aan denken... Ik heb nog een LP met een flinke warp. Ik heb m ooit 2 dagen onder een grote doos neergelegd maar dat hielp niet. Misschien kan ik het nu met de warmte nog eens proberen
Iemand anders nog tips om warp uit je platen te halen (op een veilige manier, dus niet iets met een oven ofzo)?
Ik had inderdaad een aantal maanden geleden al op internet gekeken voor mogelijke oplossingen. Vandaar ook mijn opmerking over de oven, wat ik niet ga proberen. Dit had ik op een paar plekken gelezen (weliswaar met grote waarschuwingen erbij), maar klinkt meer als een goede manier om je plaat te slopen dan om m te fixenVintage1967 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:08:
Hiervoor zijn héél veel adviezen te vinden op internet, inclusief parodieën.
Ik heb na redelijk wat experimenten de voorlopige conclusie getrokken dat een LP met een warp niet meer goed te krijgen is. Ik heb een oven geprobeerd waarbij ik een van de de proef-LP's inderdaad wel vlak kreeg maar waarbij tegelijkertijd de kwaliteit van de groef dusdanig was aangetast dat ook een enkeltje afvalcontainer werd.
De warp van die LP lijkt geen invloed op het geluid te hebben en hij is afspeelbaar zonder overslaan. Het is wel een dubbele warp (2 aan verschillende kanten), maar vloeiend genoeg om het spelen niet hoorbaar (voor mij iig) te beinvloeden. Daarom ga ik ook geen extreme maatregelen proberen. Als een paar dagen zware doos tijdens 30 graden niet werkt laat ik het gewoon zitten. Het ziet er nu een beetje raar uit tijdens het draaien, maar zolang ie goed speelt...Vintage1967 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:08:
Een vloeiende warp zal in ieder geval minder negatieve invloed hebben op het geluid en zal er niet voor zorgen dat de naald over de LP stuitert. Met zo'n warp heb je nog een kansje dat deze te verminderen is.
[ Voor 13% gewijzigd door oldsmelly op 28-06-2019 13:51 ]
MuziekLiefhebbert
Wat een held ook. Ook onlangs ontdekt via dit forum en al helemaal fan.oldsmelly schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:50:
Was even een weekje op vakantie...
Was een dagje in Deventer en tja daar hebben ze 4-5 platenwinkels.
Viel mer erg tegen als ik eerlijk ben.
Wel 2 nieuwe platen gekocht van één van mijn favo hedendaagse artiesten..
MuziekLiefhebbert
Hahaha wat een toeval. Vandaag was ik ook Deventer in geweest en ook wat platen gehaaldoldsmelly schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:50:
Was even een weekje op vakantie...
Was een dagje in Deventer en tja daar hebben ze 4-5 platenwinkels.
Viel mer erg tegen als ik eerlijk ben.
[Afbeelding]
Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9
Even off topic maar wat vond je er van, ik was er ook maar om te zeggen een goed concert hmmm nou nee. De show is cool maar de zang van Paul StanleyVintage1967 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:08:
[...]
Zo, en nu verder mentaal voorbereiden op vanavond: KISS in de Ziggodome![]()
Opa gaat zijn idolen na al die decennia dat hij fan is (sinds 1978), ein-de-lijk live zien. Ik ben benieuwd!!!
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dat blijft toch altijd het mooiste, je "helden" live te kunnen zienVintage1967 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:08:
[...]
Zo, en nu verder mentaal voorbereiden op vanavond: KISS in de Ziggodome![]()
Opa gaat zijn idolen na al die decennia dat hij fan is (sinds 1978), ein-de-lijk live zien. Ik ben benieuwd!!!
Is inderdaad een fantastische gitarist.oldsmelly schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:50:
[Afbeelding]
[ Voor 33% gewijzigd door TR1969 op 30-06-2019 09:16 ]
[ Voor 23% gewijzigd door oldsmelly op 30-06-2019 10:30 ]
MuziekLiefhebbert
Dat valt inderdaad mee, de keer daarvoor in de Ziggo Dome begonnen de prijzen bij 129 eurooldsmelly schreef op zondag 30 juni 2019 @ 10:21:
@TR1969
Ik was 69,95 kwijt voor zijn laatste optreden in Carre (vorige maand) dus valt mee toch ?
Als ik zag dat ik voor Dream Theaterook in Carre bijna het 3 voudige kwijt was vallen zijn prijzen nog mee.
In het voordeel van Dream Theater was dan wel dat er een heel orkest mee kwam![]()
Maar godzijdank heeft meneer heel veel Live albums waar we zo vaak als we willen van kunnen genieten voor "maar" 22,95 gemiddeld![]()
Het is denk ik een van de weinige artiesten (die ik ken tenminste) die meer live albums heeft dan studio albums.
MuziekLiefhebbert
Heb je het album Deadwing al geluisterd?oldsmelly schreef op zondag 30 juni 2019 @ 12:08:
WOW das inderdaad een verschil zeg....
Ja DT daar ben ik ook al zo lang fan van.. en ja veel beter dan Metropolis Prt 2 wordt het niet al moet ik zeggen dat het laatste album ook heel lekker klinkt.
Ben me nu aan het verdiepen in Steven Wilson en Porcupine Tree, is ook best lekker.
Nee nog niet die gaat zo ff in de Spottify gleuf :-) :-)TR1969 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 12:15:
[...]
Heb je het album Deadwing al geluisterd?
Vind ik zelf een hele goede van Porcupine Tree
MuziekLiefhebbert
Punctuality is the politeness of kings
[ Voor 21% gewijzigd door oldsmelly op 30-06-2019 20:07 ]
MuziekLiefhebbert
TopicstarterAch, ik weet al lang dat er sleet op zijn stem zit, hij geen 20 meer is en het om de show gaat. En toch zat ik op de weg terug naar huis met een grijns op mijn bakkes........formaat breedbekkikkerPierre schreef op zondag 30 juni 2019 @ 06:22:
[...]
Even off topic maar wat vond je er van, ik was er ook maar om te zeggen een goed concert hmmm nou nee. De show is cool maar de zang van Paul Stanley
IKEA Kallax (of opvolger)BobB schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:00:
Allemaal leuk, die platen, maar hoe bewaren jullie ze eigenlijk?
Mijn stapeltje wordt langzamerhand groter, maar een rekje/kastje/meubeltje dat me wat lijkt heb ik nog niet gevonden. Ik zoek even iets tijdelijks voor in de woonkamer (omdat ik in mijn appartement niet zo veel ruimte heb) waar ik mijn platen op of in kan zetten. Hebben jullie de gouden tip?
Ik zag net deze:
[Afbeelding]
En dat leek me best oké. Niet te veel poespas en wel voldoende voor mijn behoefte nu, maar die is bij de Urban Outfitters in de USA te koop en niet hier, helaas... Een
Iemand wèl wat leuks en verkrijgbaars gevonden voor een redelijk bedrag?
Wij krijgen binnenkort dit meubel:BobB schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:00:
Billy past geen lp in, alleen boeken.Raymond schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:24:
[...]
Wij krijgen binnenkort dit meubel:
[Afbeelding]
Daar kan alvast een voorraadje in. De rest gaat in een Billy kast van de Ikea
TopicstarterYep, Kallax van IKEA. En als je dit topic en de twee vorige delen er van, doorspit, kom je een aantal leuke ontwerpen tegen. Helaas zijn dat meubels die veel van een of meerdere onderstaande zaken vragen:BobB schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:00:
Mijn stapeltje wordt langzamerhand groter, maar een rekje/kastje/meubeltje dat me wat lijkt heb ik nog niet gevonden. Ik zoek even iets tijdelijks voor in de woonkamer (omdat ik in mijn appartement niet zo veel ruimte heb) waar ik mijn platen op of in kan zetten. Hebben jullie de gouden tip?
[ Voor 32% gewijzigd door oldsmelly op 03-07-2019 20:45 ]
MuziekLiefhebbert
Nou, dan moet je dat toch aan onze Billy vertellen, daar passen ze prima in
[ Voor 57% gewijzigd door oldsmelly op 03-07-2019 22:04 ]
MuziekLiefhebbert
Hier ook een Kallax. Alle vakken met een deurtje, ter bescherming tegen stof, zon, kinderen, etc. Momenteel een 2x2 maar die begint vol te raken. Zit nog te dubben over wat ik moet wanneer ie helemaal vol zit want er past geen grotere waar ie nu staat. Waarschijnlijk wordt het een extra kast op een andere plek om minder vaak gedraaide LP’s op te slaan.BobB schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:00:
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10401931/oldsmelly schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:51:
Dan is dat echt geen Billy . Ik heb er hier 5 staan en er passen net 2 dvd's in de diepte in echt geen lp's. Ik heb het over de Billy boekenkasten geen idee of er in die serie andere kasten zitten.
https://m2.ikea.com/nl/nl/p/billy-boekenkast-wit-00263850/
Zijn maar 28cm diep. Er in zetten kan altijd maar dan steken ze een flink stuk uit
Waar haal je dit meubel? Daar heb ik namelijk ook wel interesse inRaymond schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:24:
[...]
Wij krijgen binnenkort dit meubel:
[Afbeelding]
Daar kan alvast een voorraadje in. De rest gaat in een Billy kast van de Ikea
Ter aanvulling een directe link:Raymond schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:36:
Is oa te koop bij bax-shop
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq