Ach gewoon doen, dan neem ik wel je Graham Slee overoldsmelly schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 07:50:
[...]
Mee eens...
Als ik nu in de markt zou zijn voor een nieuwe pre-amp dan zou ik ook echt eens kijken naar de Vincent 701.
https://www.vincent-tac.d...nes/tubeline/pho-701.html
Ik heb m ook bijna altijd open. Kan ik de plaat beter zien draaien, en dat voegt toch wel wat toe aan de vinyl-beleving, vooral als er een mooie gekleurde op ligt.Toshirou schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 13:57:
[...]
En misschien wat je zegt moet ik maar eens de stofkap dicht doen. Deze heb ik tot nu toe altijd open gehad.
Meestal zet ik dus gewoon het geluid harder. Kun je nog meer details horen ook. Maar hoe hard het kan is natuurlijk afhankelijk van je woonsituatie (buren, medebewoners, etc)
Net even gekeken maar die verkoper van Gigi heeft sowieso heel goede prijzen, en een aantal interessante titels. Vandaag heb ik geen tijd maar morgen maar even m’n eerste vinyl-bestelling ooit bij bol plaatsen.rcor schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 21:30:
[...]
Na aanleiding van Zspirit heb ik ook wat besteld bij Bol.com van een verjaardags cadeau kaart die ik van mijn peettante Gerry heb ontvangen...
En ja, ook bij mij kwam het jeugd sentiment opzetten toen ik de kans kreeg om de greatest hits van Gigi D'Agostino te bestellen... Nu wachten op de postbode / pakketdienst bezorger van PostNL...
Ik weet niet of het hier al besproken is, maar ik kwam op de site van https://hdvinyl.org terecht.
Een nieuwe manier van mallen maken. Lasercutting. Deze mensen hebben nu software ontwikkeld zodat je geluid om kan zetten naar laser patronen. Best interessant
Een nieuwe manier van mallen maken. Lasercutting. Deze mensen hebben nu software ontwikkeld zodat je geluid om kan zetten naar laser patronen. Best interessant
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
- Vintage1967
- Registratie: April 2015
- Laatst online: 13-09 15:23
Hoezo, 'Digtaal is beter'?
Topicstarter/u/666787/crop621e0c7d0dd6f_cropped.png?f=community)
Zo af en toe kijk ik op Catawiki naar audioapparatuur en dan met name platenspelers (verrassing
!).
Zie ik ineens de volgende foto bij een van de lots voorbij komen:

Ik heb drie keer gekeken en vervolgens toch maar eens gegoogled op afbeeldingen van het element met de juiste naald............
Misschien mis ik iets, maar ik snap echt niet dat iemand dit aan kan bieden onder het mom van een prima werkende speler
. Aan de andere kant, de reviews van deze Italiaanse verkoper zijn niet onverdeeld lovend en zijn reacties op een negatieve review zijn ook niet echt subtiel.........

Ik heb drie keer gekeken en vervolgens toch maar eens gegoogled op afbeeldingen van het element met de juiste naald............
Misschien mis ik iets, maar ik snap echt niet dat iemand dit aan kan bieden onder het mom van een prima werkende speler

Ik ben de site wel eens toevallig tegen gekomen, en klinkt wel interessant, maar voor mij als consument is het nog niet zo relevant. Je kunt tenslotte niet bij aankoop kiezen welke manier van produceren er gebruikt wordt voor jouw exemplaar. Dit is meer iets voor artiesten en platenlabels om voor te kiezen bij het produceren van hun LP's. Het wordt pas interessant als het doorbreekt en wijd gebruikt gaat worden.Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:43:
Ik weet niet of het hier al besproken is, maar ik kwam op de site van https://hdvinyl.org terecht.
Weet iemand of er al platen met deze tech gemaakt zijn die je daadwerkelijk kunt kopen, en zo ja, hoe dit klinkt?
Helaas is dit de gang van zaken anno 2019... Vroeger zou je het wel laten: de kopers woonden immers vaak "om de hoek" en wisten je altijd terug te vinden als er iets niet deugde... Maar met de komst van Marktplaats, catawiki enz. is het een stuk makkelijker geworden om tweedehands spullen te vinden...Vintage1967 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:24:
Zo af en toe kijk ik op Catawiki naar audioapparatuur en dan met name platenspelers (verrassing!).
[Afbeelding]
Misschien mis ik iets, maar ik snap echt niet dat iemand dit aan kan bieden onder het mom van een prima werkende speler. Aan de andere kant, de reviews van deze Italiaanse verkoper zijn niet onverdeeld lovend en zijn reacties op een negatieve review zijn ook niet echt subtiel.........
Helaas heeft dat ook tot gevolg dat er mensen zijn die "defecte rommel" aan te bieden onder het mom: die vinden mij toch niet, dus lekker veel cashen (de verkoper woont ergens in Amsterdam en moet het product naar Maastricht opsturen omdat daar een koper zo naïef was om de verkopende partij te vertrouwen)... Alleen valt het bij deze speler wel echt op dat er enkele dingen mis zijn...
[ Voor 8% gewijzigd door rcor op 07-05-2019 13:55 ]
- Vintage1967
Inderdaad, zo meende ik ook te zien dat de arm (letterlijk?) rammelt, in ieder geval ondeugdelijk lijkt. Trouwens, hieruit blijkt ook dat het Catawiki alleen om de provisie te doen is. Een veilingmeester moet toch in kunnen grijpen als zulke meuk in combinatie met een zeer lovende beschrijving wordt aangeboden? En dan zetten ze de veilingmeesters nog als de expert neer. Wat dat betreft biedt Catawiki niets meer dan een willekeurige 2e-hands site waar iedereen z'n spulletjes te koop zet.rcor schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:51:
[...]
Helaas is dit de gang van zaken anno 2019... Vroeger zou je het wel laten: de kopers woonden immers vaak "om de hoek" en wisten je altijd terug te vinden als er iets niet deugde... Maar met de komst van Marktplaats, catawiki enz. is het een stuk makkelijker geworden om tweedehands spullen te vinden...
Helaas heeft dat ook tot gevolg dat er mensen zijn die "defecte rommel" aan te bieden onder het mom: die vinden mij toch niet, dus lekker veel cashen (de verkoper woont ergens in Amsterdam en moet het product naar Maastricht opsturen omdat daar een koper zo naïef was om de verkopende partij te vertrouwen)... Alleen valt het bij deze speler wel echt op dat er enkele dingen mis zijn...
Ze gebruiken termen als 'veilig kopen' en 'bemiddeling' maar daar geloof ik dus helemaal niets van. Maar daar ben ik misschien de enige is.......... Overigens heb ik een aantal (zeer) goede ervaringen met Catawiki, dus daar ligt het niet aan. Het is alleen dat je zelf verstand van zaken moet hebben en problemen in de praktijk alleen op moet zien te lossen.
Het heeft niet direct met "vinyl" te maken maar meer met de manier waarop ik graag naar vinyl luister.
Ik liep al een tijdje met het idee rond om een nieuwe koptelefoon te kopen. Mijn koptelefoon versterker had ik vorig jaar al een flinke upgrade gegeven en nu was de koptelefoon zelf aan de beurt.
De koptelefoon die ik tot nu toe gebruikte was de Denon AH-7200 op zich al een hele goede dus de nieuwe moest een flink stuk beter zijn om het geld te rechtvaardigen.
En mensen dat doet deze dus met gemak.....
Ik heb na luistersessies(sennheiser HD820, Focal Clear) besloten dat het de deze moest worden

De Audeze lcd-xc.
En dit klinkt echt fenomenaal zeg.... Plannar Magnetic en een detail en openheid echt heerlijk en die bas
Nou ome smelly gaat weer lekker verder luisteren maar ik dacht dit moet ik even met mijn mede vinyl-pieps delen.
Ik liep al een tijdje met het idee rond om een nieuwe koptelefoon te kopen. Mijn koptelefoon versterker had ik vorig jaar al een flinke upgrade gegeven en nu was de koptelefoon zelf aan de beurt.
De koptelefoon die ik tot nu toe gebruikte was de Denon AH-7200 op zich al een hele goede dus de nieuwe moest een flink stuk beter zijn om het geld te rechtvaardigen.
En mensen dat doet deze dus met gemak.....
Ik heb na luistersessies(sennheiser HD820, Focal Clear) besloten dat het de deze moest worden

De Audeze lcd-xc.
En dit klinkt echt fenomenaal zeg.... Plannar Magnetic en een detail en openheid echt heerlijk en die bas
Nou ome smelly gaat weer lekker verder luisteren maar ik dacht dit moet ik even met mijn mede vinyl-pieps delen.
MuziekLiefhebbert
- Vintage1967
Vanmiddag is de onderstaande uitbreiding van mijn verzameling afgeleverd door Pieter Post:

John Mayall - Room To move
John Mayall - With Peter Green, Eric Clapton & Mick Taylor
Jefferson Airplane - The Best Of
Eleventh Dream Day - BEET
Eleventh Dream Day - Prairie School Freakout
Ella and Basie - A Perfect Match (rood vinyl)
Die laatste ligt nu op de draaiert
:

Eerder vanavond voor het eerst kennis gemaakt met Jefferson Airplane. Ja, ik weet dat dat voor een aantal van jullie onwaarschijnlijk klinkt. Toch is dat wel de waarheid. En ik moet zeggen dat het naar meer smaakt. dhr. Mayall ken ik wel, een deel van zijn muziek dan toch
. Die kan ik blind kopen. Tenslotte Eleventh Dream Day. Van die band heb ik dus nog echt geen enkele noot gehoord. Gewoon vanwege de naam en de hoezen mee laten komen. Dat kan dus nog alle kanten op gaan.
In ieder geval is deze oude man weer een poosje zoet met wassen en luisteren.
Muziek op vinyl: A Never Ending Story.

John Mayall - Room To move
John Mayall - With Peter Green, Eric Clapton & Mick Taylor
Jefferson Airplane - The Best Of
Eleventh Dream Day - BEET
Eleventh Dream Day - Prairie School Freakout
Ella and Basie - A Perfect Match (rood vinyl)
Die laatste ligt nu op de draaiert

Eerder vanavond voor het eerst kennis gemaakt met Jefferson Airplane. Ja, ik weet dat dat voor een aantal van jullie onwaarschijnlijk klinkt. Toch is dat wel de waarheid. En ik moet zeggen dat het naar meer smaakt. dhr. Mayall ken ik wel, een deel van zijn muziek dan toch
In ieder geval is deze oude man weer een poosje zoet met wassen en luisteren.
Muziek op vinyl: A Never Ending Story.
Onderstaande albums vorige week besteld in de veronderstelling ze beiden voorlopig niet bij de bands zelf, bij een concert, te kunnen kopen. Kan ik onverwacht op 19 mei tóch naar Motorpsycho en blijkt Sunn O))) in oktober weer een show te geven waar ik inmiddels alweer een kaartje voor heb. Oh well....

Tjah, die wassen neus in de vorm van gelijk oversteken bij Marktplaats is ook zoiets... Het geld gaat pas naar de verkoper als jij je pakketje hebt ontvangen... Dat in dat pakketje een baksteen zit in plaats van het product dat je verwacht te ontvangen kan zomaar gebeuren... Nog vervelender: omdat het pakketje gearriveerd is krijgt de verkoper gewoon zijn geld, ondanks dat de inhoudt niet klopt...Vintage1967 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:18:
[...]
Inderdaad, zo meende ik ook te zien dat de arm (letterlijk?) rammelt, in ieder geval ondeugdelijk lijkt. Trouwens, hieruit blijkt ook dat het Catawiki alleen om de provisie te doen is. Een veilingmeester moet toch in kunnen grijpen als zulke meuk in combinatie met een zeer lovende beschrijving wordt aangeboden? En dan zetten ze de veilingmeesters nog als de expert neer. Wat dat betreft biedt Catawiki niets meer dan een willekeurige 2e-hands site waar iedereen z'n spulletjes te koop zet.
Ze gebruiken termen als 'veilig kopen' en 'bemiddeling' maar daar geloof ik dus helemaal niets van. Maar daar ben ik misschien de enige is.......... Overigens heb ik een aantal (zeer) goede ervaringen met Catawiki, dus daar ligt het niet aan. Het is alleen dat je zelf verstand van zaken moet hebben en problemen in de praktijk alleen op moet zien te lossen.
Het pakketje inspecteren alvorens je de betaling een goedkeuring geeft zit er niet bij: dat laat PostNL / overige bezorg bedrijven uiteraard niet toe...
Mening en conclusie: wat is de meer waarde ten aanzien van geld overmaken als je mogelijk een doos kunt ontvangt met foute inhoud? Niets...
En ja, ook ik vindt dat een veiling meester bij een online veiling bedrijf moet kunnen ingrijpen als iets niet deugt...
[ Voor 9% gewijzigd door rcor op 08-05-2019 11:05 ]
De ifi is een prima preamp (heb 'm zelf) maar vind 'm wel gevoelig voor aardeproblemen. Met de bijgeleverde switched power supply had ik dit bij vrijwel iedere platenspeler. Nu kreeg ik er ook een BOTWS lineaire voeding bij destijds (heb 'm op MP gekocht), daarmee had ik tot nu toe geen problemen. Totdat ik m'n Thorens TD160 weer ging gebruiken, maar goed die bromt ook met m'n Musical fidelity phono pre. Alleen met m'n Lehmann Black cube is 'ie bromvrij. Dat laatste merk zou ik zeker ook meenemen als optie.rcor schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 07:16:
[...]
De Ifi Micro Phono 2 schijnt naar wat ik heb gehoord zeer goed te klinken... kost ongeveer net zo duur als de MP-500 zelf (geheel element incl. naald)...
@rcor @Vintage1967 Om dit soort dingen ben ik heel conservatief wat betreft online aankopen. Ik koop eigenlijk nooit meer wat wanneer je de verkoper niet kunt controleren. Dus alleen bij "echte" winkels, zoals JPC en Juno. Zelfs bol.com vindt ik nog twijfelachtig want die werken veelal met derden voor de verkoop van producten. Ik neem aan dat je bij bol zelf terecht kunt wanneer een verkoper z'n woord niet nakomt, maar zeker weten doe ik dat niet.
Op discogs koop ik alleen van verkopers met een erg goede rating die al een heleboel andere transacties gedaan hebben, en doe alleen nog maar paypal betalingen, dan kun je daar je geld terug halen als iemand je oplicht. Heb ik al een keer nodig gehad, iemand had me een plaat opgestuurd vol krassen en gekraak. Uiteindelijk een flink deel van m'n geld kwijt, maar die oplichter wel laten betalen voor z'n stunt: ik kreeg van paypal het hele bedrag terug inclusief shipping. Alhoewel ik zelf wel de plaat terug moest sturen op eigen kosten is hij er meer geld op kwijt geraakt dan ik
Platenspelers zou ik niet via het internet kopen. Die wil ik zien voordat ik er voor betaal. Zeker tweedehands spul. Foto's zeggen niet altijd wat (op sommige gevallen zoals die hier boven na, dat zegt genoeg
)
Op discogs koop ik alleen van verkopers met een erg goede rating die al een heleboel andere transacties gedaan hebben, en doe alleen nog maar paypal betalingen, dan kun je daar je geld terug halen als iemand je oplicht. Heb ik al een keer nodig gehad, iemand had me een plaat opgestuurd vol krassen en gekraak. Uiteindelijk een flink deel van m'n geld kwijt, maar die oplichter wel laten betalen voor z'n stunt: ik kreeg van paypal het hele bedrag terug inclusief shipping. Alhoewel ik zelf wel de plaat terug moest sturen op eigen kosten is hij er meer geld op kwijt geraakt dan ik
Platenspelers zou ik niet via het internet kopen. Die wil ik zien voordat ik er voor betaal. Zeker tweedehands spul. Foto's zeggen niet altijd wat (op sommige gevallen zoals die hier boven na, dat zegt genoeg
@kozue Daarom koop ik bij zaken die ik niet helemaal vertrouw alleen nog maar met AfterPay of zoals bij bol.com na de levering van het product pas.
MuziekLiefhebbert
Huis opgeruimd, drankje, plaat op de platenspeler en even rustig bij komen van de drukke werkdag...
Op de platenspeler 'Tramp' van Singer/song writer Sharon van Etten. Bij vlagen wat vaag maar erg lekkere muziek
Op de platenspeler 'Tramp' van Singer/song writer Sharon van Etten. Bij vlagen wat vaag maar erg lekkere muziek
Vandaag kwam ik na een lange werkdag thuis van mijn werk lag er al een pakketje op de tafel... En ja, het was mijn bestelde Gigi D'Agostino - Greatest hits LP... Rcor weer helemaal happy na de vervelende nederlaag van Ajax die ik gisteren te verwerken had... Enfin, nu wel op de platen draaier:
Dat herken ik wel. Kortom de Lehman Black is eigenlijk een betere phono pre. De phono pre op mijn Sony versterker is ook geheel bromvrij. Met de Project Phono DS+, toch ook best een duur kastje van meer dan 400 Pietermannen, heb ik dan weer snel brom met verschillende platenspelers.musicfreak schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:18:
[...]
De ifi is een prima preamp (heb 'm zelf) maar vind 'm wel gevoelig voor aardeproblemen. Met de bijgeleverde switched power supply had ik dit bij vrijwel iedere platenspeler. Nu kreeg ik er ook een BOTWS lineaire voeding bij destijds (heb 'm op MP gekocht), daarmee had ik tot nu toe geen problemen. Totdat ik m'n Thorens TD160 weer ging gebruiken, maar goed die bromt ook met m'n Musical fidelity phono pre. Alleen met m'n Lehmann Black cube is 'ie bromvrij. Dat laatste merk zou ik zeker ook meenemen als optie.
Ik vind het wel kwalijk dat dit tegenwoordig normaal schijnt te zijn. Zeker omdat phono pre's op zich zwaar overprijsde kastjes zijn met relatief weinig materiaal, weinig onderdelen en vrij simpele schakelingen. Voor die centen verwacht je, los van de natuurlijk altijd betwistbare 'audiofiele' eigenschappen, eigenlijk gewoon een 100% deugdelijk ontwerp wat betreft afscherming, interferentie- en bromvrij dus. Dat ze bij zo'n duur kastje meestal ook zo'n lullig goedkoop voedingkje leveren is ergerlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 10-05-2019 08:40 ]
@Cap Ik vind €400 belachelijk duur voor een verkapte equaliser. Zeker als ie dan nog bromt ook. Mijn draaitafel heeft een ingebouwde en die bromt helemaal niet. Ik heb hier en daar wel gelezen dat je met een externe wellicht betere audiokwaliteit kunt behalen, maar dat hoeft dus niet eens zo te zijn, als er een brom in zit, en moet je nog hannessen met een los apparaat met extra voeding (2 apparaten om aan en uit te zetten...). Ik hou het gewoon lekker op de ingebouwde.
Er is veelal natuurlijk wel verbetering te behalen in dynamiek, ruisniveau (niet heel essentieel want je hebt toch al plaatruis) en optimale aanpasbaarheid op het element (equalising mbv afsluitcapaciteit). Maar als je dat vervolgens moet bekopen met een extra brom...
Veel versterkers (zeker die uit de periode eind jaren 70 tot begin jaren 90) kunnen goed overweg met MM elementen en high-output MC's. Dat komt, afgezien van het binnen de perken houden van de capaciteit van de bekabeling, ook allemaal niet zo heel kritisch omdat de benodigde versterkingsfactor beperkt blijft. Bij low-output MC elementen wordt het al een wat moeilijker verhaal omdat de versterkingsfactor een stuk hoger is en de afsluitweerstand moet passen bij het element. Vaak laten gewone versterkers - als ze al een MC stand hebben - daar steken vallen, hoewel de topmodellen versterkers vaak ook prima MC pre's ingebouwd hebben.
Maar goed, sommige versterkers klinken gewoon niet lekker wat betreft hun phono pre, ook al zijn het best dure modellen. Wat dat betreft blijft het een kwestie van proberen en vergelijken.
Van veel van de nieuwe goedkope kastjes en ingebouwde platenspeler phono pre's ben ik dan weer geen fan, er is vaak gewoon teveel bezuinigd om een lekker geluid over te houden (dws een van de allergoedkoopste opamps (IC) nauwelijks voorzien van een begeleidende discrete schakeling om de opamp optimaal te laten functioneren). En ook die kunnen goed brommen. Maar ook daar kan je niet alles over één kam scheren en blijft het proberen en vergelijken.
Ik ben zelf pas tevreden als wanneer in ruststand (uiteraard geen naald op de plaat want je wilt je speakers niet mollen!
) het volume van de versterkerpakweg tweederde van de max of meer open kan en ik de microfonie van het element begin te horen (het opgepikte omgevingsgeluid) maar met de beste wil eigenlijk geen 50 hz brom kan waarnemen. Dan pas krijgt het bromtechnisch een thumbs-up.
Veel versterkers (zeker die uit de periode eind jaren 70 tot begin jaren 90) kunnen goed overweg met MM elementen en high-output MC's. Dat komt, afgezien van het binnen de perken houden van de capaciteit van de bekabeling, ook allemaal niet zo heel kritisch omdat de benodigde versterkingsfactor beperkt blijft. Bij low-output MC elementen wordt het al een wat moeilijker verhaal omdat de versterkingsfactor een stuk hoger is en de afsluitweerstand moet passen bij het element. Vaak laten gewone versterkers - als ze al een MC stand hebben - daar steken vallen, hoewel de topmodellen versterkers vaak ook prima MC pre's ingebouwd hebben.
Maar goed, sommige versterkers klinken gewoon niet lekker wat betreft hun phono pre, ook al zijn het best dure modellen. Wat dat betreft blijft het een kwestie van proberen en vergelijken.
Van veel van de nieuwe goedkope kastjes en ingebouwde platenspeler phono pre's ben ik dan weer geen fan, er is vaak gewoon teveel bezuinigd om een lekker geluid over te houden (dws een van de allergoedkoopste opamps (IC) nauwelijks voorzien van een begeleidende discrete schakeling om de opamp optimaal te laten functioneren). En ook die kunnen goed brommen. Maar ook daar kan je niet alles over één kam scheren en blijft het proberen en vergelijken.
Ik ben zelf pas tevreden als wanneer in ruststand (uiteraard geen naald op de plaat want je wilt je speakers niet mollen!
[ Voor 36% gewijzigd door Cap op 10-05-2019 10:37 ]
Een lokale winkel biedt de PHILIPS 777 (volautomatisch) aan voor €100 Inclusief originele GP406-III element. Aangezien ik nog nieuwe ben in dat wereldje, is dit een goede platenspeler voor die prijs?
Ik vindt 'm persoonlijk nogal duur... bij used products staat hij ook te koop voor 70 euro...Linkje3 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 16:10:
Een lokale winkel biedt de PHILIPS 777 (volautomatisch) aan voor €100 Inclusief originele GP406-III element. Aangezien ik nog nieuwe ben in dat wereldje, is dit een goede platenspeler voor die prijs?
https://www.usedproducts....400-element-en-naald.html
Zo'n speler zou max 50 euro mogen kosten...
Iemand een idee waar je (redelijk) goedkoop stofkappen kan kopen ?
Ik zoek er een voor mijn Marantz, maar ik verdom het toch echt om 200 euro neer te tellen voor 4 plaatjes plexiglas met 3 gaten erin.
Ik zoek er een voor mijn Marantz, maar ik verdom het toch echt om 200 euro neer te tellen voor 4 plaatjes plexiglas met 3 gaten erin.
MuziekLiefhebbert
Vind 'm ook wat duur, maar het hangt ook af in welke staat hij verkeerd. Is hij volledig nagekeken (door een kundig persoon), gesmeerd, zit er een nieuwe snaar op? En is de naald gebruikt of nieuw?Linkje3 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 16:10:
Voor oude speler destijds heb ik er een zelf gemaakt. Plexiglas in juiste maten besteld lijmen en klaar.oldsmelly schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:25:
Iemand een idee waar je (redelijk) goedkoop stofkappen kan kopen ?
Lees je wel even in hoe alles werkt :-)
[ Voor 8% gewijzigd door noodel1988 op 12-05-2019 12:27 ]
@noodel1988 tnx zal me er eens in verdiepen.
Nog ontbrekend in de collectie maar net binnen via ome Post.nl
Nog ontbrekend in de collectie maar net binnen via ome Post.nl

MuziekLiefhebbert
@oldsmelly De Vries uit Schiedam is een goeie. Heel betaalbaar, prijzen beginnen onder de 50 euro voor een eenvoudige standaard kap van niet te groot formaat, en levert net werk.
Heeft voor mij een keurige kap gemaakt voor een custom Thorens.
https://www.marktplaats.nl/verkopers/4332984.html
https://www.sdevries.nl/stofkappen.htm
Heeft voor mij een keurige kap gemaakt voor een custom Thorens.
https://www.marktplaats.nl/verkopers/4332984.html
https://www.sdevries.nl/stofkappen.htm
Inderdaad. Als hij echt in nette staat is en een goede complete onderhoudsbeurt heeft gehad incl alles schoonmaken, smeren, elektronische gedeelte nagezien/afgesteld, nieuwe snaar met correcte specs, nieuwe naald op het element... zeg maar gerust een paar uur werk, dan is ie het echt wel waard. Alleen vaak is dat niet zo, lapje er overheen.. snaartje erop, in de vitrine.musicfreak schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:42:
[...]
Vind 'm ook wat duur, maar het hangt ook af in welke staat hij verkeerd. Is hij volledig nagekeken (door een kundig persoon), gesmeerd, zit er een nieuwe snaar op? En is de naald gebruikt of nieuw?
Een paar uur werk en dan €100?Cap schreef op zondag 12 mei 2019 @ 23:29:
[...]
zeg maar gerust een paar uur werk, dan is ie het echt wel waard. Alleen vaak is dat niet zo, lapje er overheen.. snaartje erop, in de vitrine.
Dat is een beetje onredelijk imho
@Raymond Hoezo? Ik had het over compleet onderhoud, dus dat hij helemaal nagekeken is, en dat door een winkel. Dat kost gewoon tijd. Ik had het niet over ongezien doorverkopen van oude meuk tegen een flinke meerprijs. Ik weet niet wat jij per uur verdient?
Ten eerste betaal je geen €100 voor het werk, maar €100 voor de platenspeler waaraan ook nog gewerkt is en vrijwel zeker materiaal besteed is. Een nieuwe snaar kost zo 10-15 euro, een naald 15-20 euro. Vervolgens is het werk gedaan door een bedrijfje waar iemand in dienst zit en btw afgedragen moet worden. Vervolgens moet er ook wat winst gemaakt worden om een salaris uit te kunnen betalen.
Doe je dat allemaal voor de hobby in je vrije tijd dan kan je dat 'gratis' doen qua arbeid maar je bent nog steeds extra geld kwijt aan materialen. Dus dan nog wordt het niet gierend goedkoop.
Stel je koopt met een gelukje zo'n platenspeler lekker goedkoop in voor 3 tientjes. Dan moet je nog zelf de juiste info op het internet opsporen m.b.t. de service manual en in ieder geval snaar en naald en deze bestellen (uitzoeken en bestellen gaat je al wat tijd kosten). Dat zal op zijn minst 30 euro zijn excl. verzendkosten, of als je het al lokaal kan krijgen (kleine kans) dan zal dat tegen een hogere prijs zijn. Vervolgens moet je het hele onderhoud nog doen. Hopelijk heb je dan ook de juiste smeermiddelen al anders moet je die ook nog kopen (weer minimaal 10 euro erbij), misschien ook nog gereedschap. Demonteren, service manual erbij, alles nalopen, doe je het goed dan ook het elektronische gedeelte, tot slot de boel weer monteren en testen. Al met al ben je wel wat uurtjes zoet en heb je een platenspeler voor minimaal 60 euro ipv die 100 euro.
Ten eerste betaal je geen €100 voor het werk, maar €100 voor de platenspeler waaraan ook nog gewerkt is en vrijwel zeker materiaal besteed is. Een nieuwe snaar kost zo 10-15 euro, een naald 15-20 euro. Vervolgens is het werk gedaan door een bedrijfje waar iemand in dienst zit en btw afgedragen moet worden. Vervolgens moet er ook wat winst gemaakt worden om een salaris uit te kunnen betalen.
Doe je dat allemaal voor de hobby in je vrije tijd dan kan je dat 'gratis' doen qua arbeid maar je bent nog steeds extra geld kwijt aan materialen. Dus dan nog wordt het niet gierend goedkoop.
Stel je koopt met een gelukje zo'n platenspeler lekker goedkoop in voor 3 tientjes. Dan moet je nog zelf de juiste info op het internet opsporen m.b.t. de service manual en in ieder geval snaar en naald en deze bestellen (uitzoeken en bestellen gaat je al wat tijd kosten). Dat zal op zijn minst 30 euro zijn excl. verzendkosten, of als je het al lokaal kan krijgen (kleine kans) dan zal dat tegen een hogere prijs zijn. Vervolgens moet je het hele onderhoud nog doen. Hopelijk heb je dan ook de juiste smeermiddelen al anders moet je die ook nog kopen (weer minimaal 10 euro erbij), misschien ook nog gereedschap. Demonteren, service manual erbij, alles nalopen, doe je het goed dan ook het elektronische gedeelte, tot slot de boel weer monteren en testen. Al met al ben je wel wat uurtjes zoet en heb je een platenspeler voor minimaal 60 euro ipv die 100 euro.
@Cap
Ik bedoelde juist dat ik €100 voor een platenspeler waar ook nog eens meerdere uren werk in is gaan zitten juist onredelijk weinig geld vindt (want zelfs met een laag tarief van €50 per uur, kom je met meerdere uren werk en materiaal dan richting de 250 euro voor diezelfde platenspeler).
Ik bedoelde juist dat ik €100 voor een platenspeler waar ook nog eens meerdere uren werk in is gaan zitten juist onredelijk weinig geld vindt (want zelfs met een laag tarief van €50 per uur, kom je met meerdere uren werk en materiaal dan richting de 250 euro voor diezelfde platenspeler).
Ahja, verkeerd begrepen, dan snap ik het! 
Het kan heel goedkoop maar dan moet je gewoon alles zelf doen. En dan kom je meteen aan een nadeeltje van oude belt-drive spelers: je komt in ieder geval al op 10-15 euro extra voor een snaar voor die oude stoffige platenspeler die van zolder gehaald is en te koop aangeboden. Wil je dus echt héél goedkoop uit zijn dan moet je gaan voor die incourante direct drive speler waar naar verluid een 'nog goede naald' op zit. De kans dat iemand een oude speler van zolder voorziet van een gloednieuwe snaar en vervolgens voor 3 tientjes aanbiedt is natuurlijk vrij klein.
Bij de winkel had ik het garantie aspect nog niet eens meegenomen mocht dat van toepassing zijn.
Ik snap trouwens best dat iemand geen 100 euro voor die Philips wil uitgeven. Aan de andere kant kost een nieuwe platenspeler minimaal het dubbele terwijl het twijfelachtig is of deze kwalitatief de Philips 777 overstijgt en hij heeft bovendien het gemak van de volledig automatische werking. Ik kan me dus wel voostellen dat er een markt is voor dit soort eenvoudige maar deugdelijke vintage spelers rond de 100 euro.
Het kan heel goedkoop maar dan moet je gewoon alles zelf doen. En dan kom je meteen aan een nadeeltje van oude belt-drive spelers: je komt in ieder geval al op 10-15 euro extra voor een snaar voor die oude stoffige platenspeler die van zolder gehaald is en te koop aangeboden. Wil je dus echt héél goedkoop uit zijn dan moet je gaan voor die incourante direct drive speler waar naar verluid een 'nog goede naald' op zit. De kans dat iemand een oude speler van zolder voorziet van een gloednieuwe snaar en vervolgens voor 3 tientjes aanbiedt is natuurlijk vrij klein.
Bij de winkel had ik het garantie aspect nog niet eens meegenomen mocht dat van toepassing zijn.
Ik snap trouwens best dat iemand geen 100 euro voor die Philips wil uitgeven. Aan de andere kant kost een nieuwe platenspeler minimaal het dubbele terwijl het twijfelachtig is of deze kwalitatief de Philips 777 overstijgt en hij heeft bovendien het gemak van de volledig automatische werking. Ik kan me dus wel voostellen dat er een markt is voor dit soort eenvoudige maar deugdelijke vintage spelers rond de 100 euro.
[ Voor 123% gewijzigd door Cap op 13-05-2019 10:07 ]
Bedankt voor alle reacties. De Philips 777 is een direct drive, dus snaar vervangen is niet van toepassing. Hij heeft nog het originele Philips element dat volgens de verkoper erg gewild is, en hij ook los had kunnen verkopen voor maximale winst. Ik heb zelf niet zo veel verstand van elementen (het gaat om de GP406-III), dus kan niet beoordelen of dit ook echt zo is.
Als je dat element los wil kopen (nieuw, inclusief naald) ben je 139 euro verder...Linkje3 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:59:
Bedankt voor alle reacties. De Philips 777 is een direct drive, dus snaar vervangen is niet van toepassing. Hij heeft nog het originele Philips element dat volgens de verkoper erg gewild is, en hij ook los had kunnen verkopen voor maximale winst. Ik heb zelf niet zo veel verstand van elementen (het gaat om de GP406-III), dus kan niet beoordelen of dit ook echt zo is.
https://www.pickupnaalden...S-GP-406-TYPE-3_6891_4295
Een nieuwe naald geeft dan een verrassend resultaat:
https://www.pickupnaalden..._GP-406-MK-III_Grijs_4466
Of 31 euro of 249 euro (waarbij ik aanneem dat die dure naald door zijn vorm veel beter is, maar daavoor weet ik er niet genoeg vanaf).
De Philips 777 is geen direct drive. Philips heeft nooit direct drive draaitafels gemaakt. Op de voorkant staat "Direct Control", dit slaat op de tachoregeling van de motor.Linkje3 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:59:
Vaak zijn de snaartjes van die dingen wel prima. Heb er zelf ook nog eentje op zolder staan en die draait ook nog uitstekend op z'n originele snaar.
Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl
Dan heeft de verkoper me voorgelogen (of hij weet het zelf niet, in de war met direct controll). Aangezien hij me juist deze speler aanraden, zodat ik geen snaren hoefde te vervangen. Aangezien hij hem zelf had nagekeken, mag ik er toch vanuit gaan dat hij het verschil wel ziet tussen een belt-drive en een direct-drive.mentalmadnizz schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:16:
[...]
De Philips 777 is geen direct drive. Philips heeft nooit direct drive draaitafels gemaakt. Op de voorkant staat "Direct Control", dit slaat op de tachoregeling van de motor.
Vaak zijn de snaartjes van die dingen wel prima. Heb er zelf ook nog eentje op zolder staan en die draait ook nog uitstekend op z'n originele snaar.
Die verkoper heeft geen idee wat ie zegt. Ruikt naar iemand die gewoon een paar snelle knaken wilt verdienen.
Zie hier de binnenkant van een 777 en daar loopt toch echt een snaar.
Zie hier de binnenkant van een 777 en daar loopt toch echt een snaar.

Driving a cadillac in a fool's parade.
Ik zou een andere verkoper zoeken. Die heeft dat ding duidelijk alleen met de poetsdoek nagekeken.Linkje3 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:38:
[...]
Dan heeft de verkoper me voorgelogen (of hij weet het zelf niet, in de war met direct controll). Aangezien hij me juist deze speler aanraden, zodat ik geen snaren hoefde te vervangen. Aangezien hij hem zelf had nagekeken, mag ik er toch vanuit gaan dat hij het verschil wel ziet tussen een belt-drive en een direct-drive.
Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl
Hier sluit ik mij helemaal bij aan.. Die verkoper heeft alleen een poetsdoek gebruikt...mentalmadnizz schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:04:
[...]
Ik zou een andere verkoper zoeken. Die heeft dat ding duidelijk alleen met de poetsdoek nagekeken.
Niet te naïef wezen naar anderen maar ook zelf even na denken.. In dit geval: type nummer op zoeken op internet (Dat is de truc om te zien of iemand er verstand van heeft) en dan zien dat het absoluut geen direct drive speler is... Sommige verkopers proberen je ook maar wat aan te smeren om snel veel geld aan te verdienen en dit is een prima voorbeeld daarvan...Linkje3 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:38:
[...]
Dan heeft de verkoper me voorgelogen (of hij weet het zelf niet, in de war met direct controll). Aangezien hij me juist deze speler aanraden, zodat ik geen snaren hoefde te vervangen. Aangezien hij hem zelf had nagekeken, mag ik er toch vanuit gaan dat hij het verschil wel ziet tussen een belt-drive en een direct-drive.
Ps.: Het is wel een mooie instap platen speler als hij onderhanden genomen is, maar zeker geen topper...
[ Voor 6% gewijzigd door rcor op 14-05-2019 14:45 ]
De verkoper had verschillende platenspelers staan. En hij raadde me deze aan mede vanwege de betaalbare prijs (in vergelijking met de rest van zijn aanbod), en omdat het een direct drive is, en daardoor makkelijker in het onderhoudt. Dit is alles wat hij me verteld had. Het is overigens geen particulier, maar heeft een eigen muziekwinkel waar hij ook nieuwe en tweedehands platen en cd's verkoopt.
Mag ik vragen welke winkel het dan is? Ik ken in bijvoorbeeld Limburg alleen Music Machine als winkel die zowel nieuwe als gebruikte LP's / CD's en gebruikte audio spullen verkoopt en dat is toch echt een betrouwbaar adres voor goede gebruikte audio spullen... Dus als zij het zijn moet er ergens per ongeluk een foutje in geslopen zijn...Linkje3 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 18:15:
De verkoper had verschillende platenspelers staan. En hij raadde me deze aan mede vanwege de betaalbare prijs (in vergelijking met de rest van zijn aanbod), en omdat het een direct drive is, en daardoor makkelijker in het onderhoudt. Dit is alles wat hij me verteld had. Het is overigens geen particulier, maar heeft een eigen muziekwinkel waar hij ook nieuwe en tweedehands platen en cd's verkoopt.
Maar ik oordeel niet over andere winkels als ik ze niet ken...
De verkoper kan wel 1000 muziekwinkels hebben en je van alles vertellen maar de Philips 777 is echt géén direct drive... Wij weten dat en met een snelle google actie kan jij er ook zo achter komen. Hij verkoopt je dus knollen voor citroenen of hij weet niet waar hij over praat. In beide gevallen: niet doen dus. Je kan er vanuit gaan dat over deze draaitafel een lapje heen gegaan is voor het stof en dat was het wel, die winkel heeft de binnenkant van die speler niet gezien.
Over Philips spelers en direct control:
http://www.vintagehifi.nl/philips-1.html
Over Philips spelers en direct control:
http://www.vintagehifi.nl/philips-1.html
[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 16-05-2019 20:48 ]
- Vintage1967
@Cap Leuk dat je de link ook post. Dit soort informatie in Jip-en-Janneke-taal leest lekker weg terwijl het wel een beeld van speler en element geeft.
Vraagje: wat is jullie ervaring met speler-specifieke sjablonen en andere hulpstukken voor het afstellen van een element? Ik heb tot nu toe mijn element steeds afgesteld m.b.v. een van de sjablonen van vinylengine.com. Jullie kennen het waarschijnlijk wel. Inlezen, een keuze maken voor een type protractor, toch een tweede protractor proberen, er achter komen dat de eerste net beter klinkt (placebo?) dus weer terug. Allemaal heel interessant en leerzaam. Ik ben ondertussen dan ook echt heel tevreden met de huidige afstelling. Uiteraard heeft dit als nadeel dat het veel geduld vraagt. Overigens heb ik de headshell van mijn Thorens aangepast zodat het element nu van bovenaf af te stellen is (gemak dient de mens
). Ik heb al vaker op het punt gestaan een speciale gauge te bestellen. Ik vraag me echter af of dit behalve gemak, ook de optimale afstelling garandeert. Als dat zo is, bestel ik er meteen eentje
.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en argumenten voor of tegen gebruik van een, in dit geval Thorens-eigen, gauge.
Vraagje: wat is jullie ervaring met speler-specifieke sjablonen en andere hulpstukken voor het afstellen van een element? Ik heb tot nu toe mijn element steeds afgesteld m.b.v. een van de sjablonen van vinylengine.com. Jullie kennen het waarschijnlijk wel. Inlezen, een keuze maken voor een type protractor, toch een tweede protractor proberen, er achter komen dat de eerste net beter klinkt (placebo?) dus weer terug. Allemaal heel interessant en leerzaam. Ik ben ondertussen dan ook echt heel tevreden met de huidige afstelling. Uiteraard heeft dit als nadeel dat het veel geduld vraagt. Overigens heb ik de headshell van mijn Thorens aangepast zodat het element nu van bovenaf af te stellen is (gemak dient de mens

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en argumenten voor of tegen gebruik van een, in dit geval Thorens-eigen, gauge.
Ik zou gewoon de Thorens eigen overhang/offset voor jouw model arm gebruiken (let op, ze verschillen natuurlijk wel per model arm).
Waarom?
Omdat die uitlijning niet slechter is dan andere. Omdat het geluid dan dus prima is. Omdat je gemakkelijker preciezer kan uitlijnen. Omdat het element mooi parallel in de headshell staat (met dus de optimale afstand tussen de sleuven). Omdat je geen gekl**t hebt met bepaalde elementen die dan te weinig ruimte hebben in de sleufjes om onder de goede hoek en juiste overhang te staan, waardoor je m.a.w. dus gewoon net niet goed kan uitlijnen (met name Baerwald is hier berucht om met de meeste van onze 9 inch toonarmen). Omdat er dan geen extra torsie optreedt tussen element/schroeven/headshell, want bij een fikse draaiing van het element wordt de effectieve afstand tussen de gedraaide montagepunten wat kleiner dan de afstand tussen de sleuven... en dat maakt de verbinding er niet stijver/stabieler/loodrechter op.
Ga je zelf een arm bouwen met eigen geometrie dan is zo'n (arc) protractor heel leuk en handig en mooi om hem mee af te stellen. Bij bestaande armen ingebouwd op bestaande spelers zie ik de noodzaak niet.
En áls je al een custom uitlijning kiest, neem er dan eentje die met name de fouthoek in de binnenste groeven minimaliseert, de fouthoek in de buitenste groeven is toch al minimaal bij welke uitlijning dan ook en komt minder kritisch omdat er daar fysiek veel meer ruimte is voor de modulatie van de groeven dan aan de binnenkant, oftewel de eerste c.a. 2 nummers van een plaat heb je minder fouthoek en nauwelijks vervorming ten gevolge daarvan en een toch al gemakkelijk trackende naald. Het laatste nummer van de plaat daarentegen...
Waarom?
Omdat die uitlijning niet slechter is dan andere. Omdat het geluid dan dus prima is. Omdat je gemakkelijker preciezer kan uitlijnen. Omdat het element mooi parallel in de headshell staat (met dus de optimale afstand tussen de sleuven). Omdat je geen gekl**t hebt met bepaalde elementen die dan te weinig ruimte hebben in de sleufjes om onder de goede hoek en juiste overhang te staan, waardoor je m.a.w. dus gewoon net niet goed kan uitlijnen (met name Baerwald is hier berucht om met de meeste van onze 9 inch toonarmen). Omdat er dan geen extra torsie optreedt tussen element/schroeven/headshell, want bij een fikse draaiing van het element wordt de effectieve afstand tussen de gedraaide montagepunten wat kleiner dan de afstand tussen de sleuven... en dat maakt de verbinding er niet stijver/stabieler/loodrechter op.
Ga je zelf een arm bouwen met eigen geometrie dan is zo'n (arc) protractor heel leuk en handig en mooi om hem mee af te stellen. Bij bestaande armen ingebouwd op bestaande spelers zie ik de noodzaak niet.
En áls je al een custom uitlijning kiest, neem er dan eentje die met name de fouthoek in de binnenste groeven minimaliseert, de fouthoek in de buitenste groeven is toch al minimaal bij welke uitlijning dan ook en komt minder kritisch omdat er daar fysiek veel meer ruimte is voor de modulatie van de groeven dan aan de binnenkant, oftewel de eerste c.a. 2 nummers van een plaat heb je minder fouthoek en nauwelijks vervorming ten gevolge daarvan en een toch al gemakkelijk trackende naald. Het laatste nummer van de plaat daarentegen...
[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 16-05-2019 20:50 ]

De nieuwste aanwinsten van afgelopen weken. Te zien:
- Van Halen - 1984 (high quality remaster van analoge tape)
- My Baby - Prehistoric Rhythm
- Louis Armstrong - Royal Garden Blues
- The Story of Glenn Miller vol.2 ( compilatie album)
- The great Glenn Miller and his Orchestra (compilatie album)
- Bonnie Cried - We where lovers ( rood transparant vinyl)
Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9
Ik liep al langer met het verlangen om vinyl te luisteren rond, en een paar weken geleden eens aan m'n ouders gevraagd of ze nog iets op zolder hadden liggen. Circa 50 platen bij ze opgegaald (Beatles, Eric Clapton, Queen, Elton John, Alquin, pop uit m'n ouders tijd dus) en met een geleende speler (Crosley helaas) ben ik ze een voor een aan het luisteren. Leuke ontdekkingstocht in de collectie van mijn ouders om te kijken of het mij bevalt
.
En ja, het bevalt natuurlijk. Eerste twee "eigen" platen zijn een feit. Via final 500 records aangeschaft, en net als de ontdekkingstocht hierboven leek het mij passend om twee platen aan te schaffen waarvan ik sowieso verrast ga worden (van beide artiesten nog nooit gehoord, en wil het eerste wat ik ervan hoor de plaat zelf zijn).

Ik ben nu alleen nog op zoek naar een goede entry speler met voorversterker. Ik blijf terugkomen op Pro-ject, maar weet nog niet welke. Wil rond de 250-300 uitgeven. In juni/juli komt de nieuwe T1 Phono uit voor €325. Misschien dat ik daar op kan/wil wachten, anders ga ik denk ik voor de Primary Phono. Tips voor een alternatief zijn ook welkom natuurlijk.
En ja, het bevalt natuurlijk. Eerste twee "eigen" platen zijn een feit. Via final 500 records aangeschaft, en net als de ontdekkingstocht hierboven leek het mij passend om twee platen aan te schaffen waarvan ik sowieso verrast ga worden (van beide artiesten nog nooit gehoord, en wil het eerste wat ik ervan hoor de plaat zelf zijn).

Ik ben nu alleen nog op zoek naar een goede entry speler met voorversterker. Ik blijf terugkomen op Pro-ject, maar weet nog niet welke. Wil rond de 250-300 uitgeven. In juni/juli komt de nieuwe T1 Phono uit voor €325. Misschien dat ik daar op kan/wil wachten, anders ga ik denk ik voor de Primary Phono. Tips voor een alternatief zijn ook welkom natuurlijk.
Voor 300 euro kun je ook een mooie gebruikte high end speler aanschaffen.
@CsprMrkrk Pas wel op met die Crosley. Ik had zelf als noobje een uurtje een Ion (vergelijkbare kwaliteit als een Crosley) in m’n woonkamer (daarna weer snel ingepakt en terug gebracht) en ik kon na 1 keer spelen duidelijk zien bij welk stuk de naald langs is gekomen. Zo’n anderhalve track vanaf het 2de nummer, omdat ik de eerste niet zo leuk vond
. Als je iets om je collectie geeft zou ik nog even wachten tot je die nieuwe speler hebt, anders slijten je LP’s echt heel hard.
@kozue precies de reden dat ik mijn eigen platen nog heel even laat liggen tot ik een goede speler heb
. De platen van mijn ouders zijn allemaal slecht bewaard (horizontaal) en golven ook allemaal aardig. Die durf ik wel 1 x op die Crosley te draaien
. De platen daarvan die ik echt tof vind koop ik wel opnieuw in goede staat.
Misschien een idee om de beste platen van je ouders te besparen. Gezien sommige platen in een heruitgave minder in geluidskwaliteit kunnen zijn. Maar dat is natuurlijk afhankelijk van de staat waarin deze verkeren.
- Vintage1967
Ik heb eerder vanmiddag een originele gauge gekocht. Uiteraard duurt het even voor hij door Pieter Post wordt afgeleverd, maar op basis van jouw advies heb ik de knoop doorgehakt. Het kost een paar centen, maar volgens mij ga ik er veel plezier van beleven.Cap schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:13:
Ik zou gewoon de Thorens eigen overhang/offset voor jouw model arm gebruiken (let op, ze verschillen natuurlijk wel per model arm).
[knip....]
In mijn zoektocht vond ik trouwens ook een advertentie op eBay waarin een 3D-geprinte gauge wordt aangeboden. Lijkt mij dat je dan het risico loopt op een gevalletje 'net niet'. Maar dat is misschien alleen maar mijn voorzichtigheid. Nee, dan toch maar voor een originele gegaan.
Zodra dat ding binnen is, ga ik natuurlijk meteen kijken of de afstelling zoals ik die m.b.v. een van de vele protractors en mijn oortjes heb gerealiseerd, een beetje klopt met wat de gauge laat zien. Ik ben benieuwd!
Heel verstandig dat je de originele gekocht hebt!
Zie net dat iBood de Pro-Ject Primary Phono in de aanbieding heeft (https://www.ibood.com/ele...imary-phono-usb-om5e.html).
Scheelt 80 euro, maar dan moet ik wel een rode speler willen natuurlijk...
Deze was een week of 2 ook op de website, toen was de kleur ook voor mij de deal breker. Alhoewel ik denk dat het nog best past in mijn "set up" wat voornamelijk hout/zwart is.CsprMrkrk schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 08:46:
Zie net dat iBood de Pro-Ject Primary Phono in de aanbieding heeft (https://www.ibood.com/ele...imary-phono-usb-om5e.html).
Wat het bij deze speler zo dat ik gelijk moet opstaan als de plaat is afgelopen omdat hij niet automatisch stopt?CsprMrkrk schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 08:46:
Ik weet even niet meer hoe je dit noemt

Hij heeft geen auto-return lijkt me inderdaad.
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Dat geldt voor de meeste Pro-Jects. Een vriend van me had een oude Pro-Ject waar een mechaniekje onder de arm zat die de stroom onderbrak wanneer de arm ver genoeg naar binnen draaide. Dat is nog geen auto-return, maar je sloopt in ieder geval niet de naald doordat je de platenspeler vergeet uit te zetten.
* dreamscape heeft de speler in een kast staan en heeft hem ook wel eens een uurtje te lang laten nadraaien...
* dreamscape heeft de speler in een kast staan en heeft hem ook wel eens een uurtje te lang laten nadraaien...
Punctuality is the politeness of kings
Haha klopt, dat is wel een nadeel misschien. Op dit moment vergeet ik echter nooit de speler uit te zetten dus denk dat het niet zo'n probleem wordt.
Ik wil nu een niet te dure speler zodat ik goed onderzoek kan doen naar wat ik later als upgrade wil hebben (over een jaar, misschien later). Dat hij rood is kan ik nu zeker wel mee leven
.
Ik wil nu een niet te dure speler zodat ik goed onderzoek kan doen naar wat ik later als upgrade wil hebben (over een jaar, misschien later). Dat hij rood is kan ik nu zeker wel mee leven
- Vintage1967
@CsprMrkrk Ik zou dan wel even meenemen dat je dan over een jaar (of twee) wat meer moeite hebt met de verkoop van deze rode speler. Dit uiteraard alleen als vervanging van de hele speler een van mogelijke scenario's is
.
En het hoeft natuurlijk geen probleem te zijn........
En het hoeft natuurlijk geen probleem te zijn........
Dat lijkt wel op een soort van Q-up. Alleen een Q-up is aleen maar mechanisch.dreamscape schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:40:
Dat geldt voor de meeste Pro-Jects. Een vriend van me had een oude Pro-Ject waar een mechaniekje onder de arm zat die de stroom onderbrak wanneer de arm ver genoeg naar binnen draaide. Dat is nog geen auto-return, maar je sloopt in ieder geval niet de naald doordat je de platenspeler vergeet uit te zetten.
Gebruik zelf een Q-up op onze Pro-ject.
Dit is een simpele armlifter die dus de arm optilt als de arm het einde bereikt heeft.
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Daar heb ik ook wel eens naar gekeken. Het systeem van Pro-ject werkte wel nog wat mooier. Onder de arm zat een lichtsluisje en als de arm ver genoeg draaide, kwam een klein palletje in dat sluisje terecht waardoor de voeding naar de motor werd onderbroken. Er was dus geen mechanisch contact tussen arm en dat systeem, want dat zou de bewegingsvrijheid van de arm beïnvloeden.GiLeX schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:55:
[...]
Dat lijkt wel op een soort van Q-up. Alleen een Q-up is aleen maar mechanisch.
Gebruik zelf een Q-up op onze Pro-ject.
Dit is een simpele armlifter die dus de arm optilt als de arm het einde bereikt heeft.
Ik ga op m'n kantoor ook een platenspeler neerzetten en ben op zoek naar een betaalbare phono-pre. thuis is alles goed op orde maar dit hoeft niet het beste te zijn. Maar ik lees bij sommige reviews van de goedkoopste varianten dat ze problemen als brom/ruis of onnatuurlijk vlak geluid hebben. Iemand ervaring met gewoon een prima betaalbare phono pre?
Dat laatste argument hoor je vaker maar is meestal niet van belang: een optische onderbreking is natuurlijk mooi maar bij een goed uitgevoerde (en afgesteldedreamscape schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:10:
[...]
Daar heb ik ook wel eens naar gekeken. Het systeem van Pro-ject werkte wel nog wat mooier. Onder de arm zat een lichtsluisje en als de arm ver genoeg draaide, kwam een klein palletje in dat sluisje terecht waardoor de voeding naar de motor werd onderbroken. Er was dus geen mechanisch contact tussen arm en dat systeem, want dat zou de bewegingsvrijheid van de arm beïnvloeden.
Dat is natuurlijk helemaal waar. Al zullen er vast wel echte high-end freaks zijn die gaan klagen over de weergave van ruis in de uitloopgroef en dat die negatief wordt beïnvloed door een mechanische afslag.
Lekker bezig bij W.TGiLeX schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 16:52:
Pre-ordered Within Temptation - The Heart Of Everything – Limited Edition Numbered Gold & Black Swirl Double Vinyl
Eergisteren al, kregen een mailtje dat we al mochten bestellen voor de officiële verkoop😄
Nu als het goed is voor iedereen te bestellen. Ook maar 5000 stuks weer
Die ligt dus waarschijnlijk weer voor officiële release alweer bij ons op de draaiertShipped on 17th May 2019
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Zie ook de startpost…Sluw schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:41:
Iemand ervaring met gewoon een prima betaalbare phono pre?
Maar de Dynavox TC-750 is een prima phomo-pre. Kost 3 tientjes en heeft geen last van brom, en klinkt ook niet vlak. Wel lekker ruimtelijk.
Heb even gekeken waar 'ie nu het goedkoopst is. Voor de zilveren versie kan je terecht bij bij Conrad, voor de zwarte bij o.a. Amazon.
Terzijde: Dynavox heeft een poosje terug een nieuw model voorversterker uitgebracht de TC-2000. Ben wel benieuwd of die voor MM even goed is. Bij Amazon kost deze ongeveer evenveel, en voor MM is hij schakelbaar tussen 100 en 300 pF. Daarnaast kan hij zelf MC elementen aan, al vermoed gezien de prijs dat 'ie daar wat te 'licht' voor is.
[ Voor 3% gewijzigd door musicfreak op 17-05-2019 17:56 ]
Ah helemaal niet in de start gekeken. Maar ik denk dat ik dan maar gewoon voor die ga, zit in de pricerange die ik in m'n hoofd hadmusicfreak schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:47:
[...]
Zie ook de startpost…![]()
Maar de Dynavox TC-750 is een prima phomo-pre. Kost 3 tientjes en heeft geen last van brom, en klinkt ook niet vlak. Wel lekker ruimtelijk.
Heb even De zilveren versie is te koop bij Conrad, voor de zwarte versie kan je terecht bij o.a. Amazon.
Terzijde: Dynavox heeft een poosje terug een nieuw model voorversterker uitgebracht de TC-2000. Ben wel benieuwd of die voor MM even goed is. Bij Amazon kost deze ongeveer evenveel, en voor MM is hij schakelbaar tussen 100 en 300 pF. Daarnaast kan hij zelf MC elementen aan, al vermoed gezien de prijs dat 'ie daar wat te 'licht' voor is.
The Best 15 Phono Preamp for turntables under $100 in 2019Sluw schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:41:
Ik ga op m'n kantoor ook een platenspeler neerzetten en ben op zoek naar een betaalbare phono-pre. thuis is alles goed op orde maar dit hoeft niet het beste te zijn. Maar ik lees bij sommige reviews van de goedkoopste varianten dat ze problemen als brom/ruis of onnatuurlijk vlak geluid hebben. Iemand ervaring met gewoon een prima betaalbare phono pre?
http://allforturntables.c...5-phono-preamp-under-100/
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
Leuk overzichtje om je in eerste instantie een beetje te orienteren maar een "review" kan je dit populair geschreven verhaaltje echt niet noemen. Het is op zijn best een advertorial (vandaar ook alle linkjes naar Amazon). Neem de kwaliteit van deze 'review' dus met heel veel korrels zout, helemaal als het gaat om geluidskwaliteit.
Die "pro's" lijken wel random geplukte woordjes om de waar aan te prijzen, om het toch nog een beetje op een review te laten lijken:
"easy to use" (doh, welke phono pre is "hard to use" in deze prijsklasse waar niks valt in te stellen)
"looks awesome" bij een butt lelijk schreeuwerig ding vol met dikke grote letters (boeien, het zijn hele kleine kastjes die toch achter je platenspeler stereo of whatever verdwijnen)
"can breathe new life into old speakers" what the f...?
"even non audiofiles can set it up" tja... dat geldt ook voor alle andere phono pre's in het overzicht.
etc etc
"you will love the sound quality" oh ja, hoe weet je dat zo zeker?
etc etc
Die "pro's" lijken wel random geplukte woordjes om de waar aan te prijzen, om het toch nog een beetje op een review te laten lijken:
"easy to use" (doh, welke phono pre is "hard to use" in deze prijsklasse waar niks valt in te stellen)
"looks awesome" bij een butt lelijk schreeuwerig ding vol met dikke grote letters (boeien, het zijn hele kleine kastjes die toch achter je platenspeler stereo of whatever verdwijnen)
"even non audiofiles can set it up" tja... dat geldt ook voor alle andere phono pre's in het overzicht.
etc etc
etc etc
[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 18-05-2019 17:15 ]
Deze week gearriveerd, vandaag de eerste serieuze rondjes gedraaid: Mijn Fluance RT82
Komt met een Ortofon OM10, maar is inmiddels voorzien van m'n OM20 (headshell heeft dezelfde afstelling als die van mijn Technics, dus dat was zo gepiept). Wordt geleverd met twee aardedraden, een stevige audiokabel, een waterpas en witte handschoenen (jaja). Ziet er fraai uit met walnootfineer. Gekoppeld aan mijn Rega A2D mini, Marantz NR1506 en Dali Zensor3 speakers klinkt het allemaal lekker. De komende tijd eens even bloot stellen aan mijn zeer gevarieerde smaak

Komt met een Ortofon OM10, maar is inmiddels voorzien van m'n OM20 (headshell heeft dezelfde afstelling als die van mijn Technics, dus dat was zo gepiept). Wordt geleverd met twee aardedraden, een stevige audiokabel, een waterpas en witte handschoenen (jaja). Ziet er fraai uit met walnootfineer. Gekoppeld aan mijn Rega A2D mini, Marantz NR1506 en Dali Zensor3 speakers klinkt het allemaal lekker. De komende tijd eens even bloot stellen aan mijn zeer gevarieerde smaak

Mooi speler voor het oog... Het merk kende ik nog niet, maar ook technisch ziet het er best goed uit! veel luister plezier toegewenst...Suggs schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 16:05:
Deze week gearriveerd, vandaag de eerste serieuze rondjes gedraaid: Mijn Fluance RT82
Komt met een Ortofon OM10, maar is inmiddels voorzien van m'n OM20 (headshell heeft dezelfde afstelling als die van mijn Technics, dus dat was zo gepiept). Wordt geleverd met twee aardedraden, een stevige audiokabel, een waterpas en witte handschoenen (jaja). Ziet er fraai uit met walnootfineer. Gekoppeld aan mijn Rega A2D mini, Marantz NR1506 en Dali Zensor3 speakers klinkt het allemaal lekker. De komende tijd eens even bloot stellen aan mijn zeer gevarieerde smaak![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik kende het merk ook niet, gevonden via What Hifi en een zoektocht op het internet (vooral YouTube). Nadeel is alleen dat ze deze serie niet direct in Europa leveren. Ik heb hem besteld via een huifkar dienst. En zowaar een keer geluk gehad met de douane: ik hoef geen invoerheffing te betalen 
Wat het luisterplezier betreft: op dit moment speelt Something's Jumping in Your Shirt van Malcolm McLaren
Wat het luisterplezier betreft: op dit moment speelt Something's Jumping in Your Shirt van Malcolm McLaren
Hifi recensies zijn sowieso subjectief.Cap schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 15:01:
Leuk overzichtje om je in eerste instantie een beetje te orienteren maar een "review" kan je dit populair geschreven verhaaltje echt niet noemen. Het is op zijn best een advertorial (vandaar ook alle linkjes naar Amazon). Neem de kwaliteit van deze 'review' dus met heel veel korrels zout, helemaal als het gaat om geluidskwaliteit.
etc etc
etc etc
@Xfile zeker maar er is wel verschil tussen deze blurb en een poging tot degelijke review met observatie en onderbouwing met behulp van metingen (liefst incl grafiekjes enzo) en ook een degelijke uitleg van de metingen en technische aspecten. Maar eerlijk is eerlijk, dat laatste was ook niet de bedoeling hier, het idee was zoveel mogelijk goedkope phono-pre's listen met een linkje naar Amazon voor de broodnodige inkomsten en dan wat aankoop opwekkende vrolijke tekst eromheen breien.
@Suggs Ziet er zeker netjes uit voor een speler van die prijsklasse, er zit zowaar snelheidssturing op en ook een echt houten plinth als ik de specificaties mag geloven. Mooi voor die prijs. Moest wel lachen om ook hier weer de marketing blurb op de website met "unparalleled" music playback en dat wordt nog overtroffen door de naamgeving "Reference turntable". Jawel mensen,en dat met een OM10 naald.
@Suggs Ziet er zeker netjes uit voor een speler van die prijsklasse, er zit zowaar snelheidssturing op en ook een echt houten plinth als ik de specificaties mag geloven. Mooi voor die prijs. Moest wel lachen om ook hier weer de marketing blurb op de website met "unparalleled" music playback en dat wordt nog overtroffen door de naamgeving "Reference turntable". Jawel mensen,en dat met een OM10 naald.
[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 18-05-2019 17:38 ]
Geef die Fluance een AT-VM95ML / AT-VM540ML element van Audio Technica, Goldring 2100 /2300MM of een mooie Nagaoka MP-110 / MP-200 en je hebt goud wat betreft de geluidskwaliteit...
Dat is de tip voor @Suggs... Maar ik weet niet hoe die OM20 klinkt die je erop hebt gezet, maar ook die is waarschijnlijk al iets beter dan die OM10 van Ortofon...
Dat is de tip voor @Suggs... Maar ik weet niet hoe die OM20 klinkt die je erop hebt gezet, maar ook die is waarschijnlijk al iets beter dan die OM10 van Ortofon...
Daar heb je gelijk in.Cap schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 17:29:
@Xfile zeker maar er is wel verschil tussen deze blurb en een poging tot degelijke review met observatie en onderbouwing met behulp van metingen en ook uitleg van de technische aspecten. Maar eerlijk is eerlijk, dat laatste was ook niet de bedoeling hier, het idee was zoveel mogelijk goedkope phono-pre's listen met een linkje naar Amazon voor de broodnodige inkomsten en dan wat aankoop opwekkende vrolijke tekst eromheen breien.
En ik vind de verwijzingen ook niet juist.
Btw Ik zelf heb de Cambridge Audio Azur 640P als phono voorsterker. Hoe ik de klank zou kunnen omschrijven: geen idee. Het doet gewoon zijn werk.
Die OM10 was voor mij dan ook de belangrijkste reden om deze speler te kopenCap schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 17:29:

De OM20 valt in dezelfde prijsklasse als de elementen die jij hier noemt (de OM20 kost 179 euro) en kun je t.o.v. de OM10 een serieuze upgrade noemen. De OM10 ken ik van mijn Pro-Ject speler en die heb ik eerder al deze upgrade cadeau gedaan. De elementen die jij noemt ken ik niet, maar gezien de prijsstelling verwacht ik vergelijkbare resultaten (al zal iedere fabrikant natuurlijk zijn eigen klankbeeld hebben).rcor schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 17:54:
Geef die Fluance een AT-VM95ML / AT-VM540ML element van Audio Technica, Goldring 2100 /2300MM of een mooie Nagaoka MP-110 / MP-200 en je hebt goud wat betreft de geluidskwaliteit...
De RT82 die ik heb is het instapmodel van deze serie. Ze hebben allemaal dezelfde basis, maar de duurdere modellen zijn upgrades t.o.v. de goedkopere:
RT82: Aluminium platter+OM10
RT83: Aluminium platter+2M Red
RT84: Acryl platter+2M Red
RT85: Acryl Platter+2M Blue
Vanwege de acryl platter had ik eerst mijn oog op de RT84 laten vallen, maar die is voor onbepaalde tijd niet leverbaar.
Kijk, nu snap ik waarom die zo'n gunstige aanschaf prijs heeft: de basis wordt via massa inkoop ingekocht waardoor er ruimte ontstaat voor leuke toevoegingen (o.a. de snelheidscontrole / aansturing die er in zit)...Suggs schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 19:29:
[...]
Die OM10 was voor mij dan ook de belangrijkste reden om deze speler te kopen![]()
[...]
De RT82 die ik heb is het instapmodel van deze serie. Ze hebben allemaal dezelfde basis, maar de duurdere modellen zijn upgrades t.o.v. de goedkopere:
RT82: Aluminium platter+OM10
RT82: Aluminium platter+2M Red
RT84: Acryl platter+2M Red
RT85: Acryl Platter+2M Blue
Vanwege de acryl platter had ik eerst mijn oog op de RT84 laten vallen, maar die is voor onbepaalde tijd niet leverbaar.
Ja, ik vindt dit technisch gezien nu al een betere instap speler dan een instap Project... Alles zit erop, nette plint enz... Bij een Project moet je nog eens minimaal 100 euro extra tellen als je snelheidscontrole wil en een elektronisch regelbare toerental, zodat je geen snaar meer hoeft om te leggen...
Het kan dus wel anno 2019, een goede instap speler... Daar wordt ik nu vrolijk van...
Anders ik wel 👍rcor schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 19:50:
[...]
Het kan dus wel anno 2019, een goede instap speler... Daar wordt ik nu vrolijk van...
@Suggs Leuk dat iemand hier nu een Fluant speler heeft. Op forums als Audiokarma, Steve Hoffman en het forum van VinylEngine las ik er al het nodige over, net zoals over de platenspelers van U-Turn. Mensen zijn wel enthousiast over beiden.
Waar heb jij de Fluant speler gekocht?
De RT80 en 81 zijn te in Europa alleen te koop via amazon.co.uk. De overige modellen via Fluance, maar die leveren alleen in Canada en Amerika.musicfreak schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:22:
@Suggs Leuk dat iemand hier nu een Fluant speler heeft. Op forums als Audiokarma, Steve Hoffman en het forum van VinylEngine las ik er al het nodige over, net zoals over de platenspelers van U-Turn. Mensen zijn wel enthousiast over beiden.
Ik heb zelf gebruik gemaakt van deze dienst en is mij in principe goed bevallen. Je moet met dit soort diensten er wel rekening mee houden dat je geen haast moet hebben en je vooraf goed uitzoekt wat de kosten zijn (de dienst zelf, verzendkosten en bedenken dat de douane wellicht ook geld van je wil). Ik heb deze keer geluk gehad en heb geen inklaringskosten of invoerheffingen hoeven te betalen en daardoor heeft de speler mij nu 369 Euro gekost. Wat mij betreft is hij dat zeker waard.
Heeft die fluance nou een massive (mdf?) plint?
Op zich interessant apparaat voor die prijs. Hij is met 6,8kg ook wat zwaarder dan bijv. een denon dp-300f (maar die is tegenwoordig supergoedkoop, soms onder de €200)
Jammer dat je de acrylic platter niet kon krijgen.
Die is welliswaar ook nog een stuk duurder, maar dat plateau weegt 1,5kg wat een mooie waarde is; dat is ongeveer de doorsnee waarde voor jaren 79/80 spelers uit het wat mid-hogere segment hadden. Ter vergelijk, mijn sony ps-x7 (net ff gewogen) heeft een platter van net geen 1400 gram en een rubber mat van bijna 400 gram.
Op zich interessant apparaat voor die prijs. Hij is met 6,8kg ook wat zwaarder dan bijv. een denon dp-300f (maar die is tegenwoordig supergoedkoop, soms onder de €200)
Die is welliswaar ook nog een stuk duurder, maar dat plateau weegt 1,5kg wat een mooie waarde is; dat is ongeveer de doorsnee waarde voor jaren 79/80 spelers uit het wat mid-hogere segment hadden. Ter vergelijk, mijn sony ps-x7 (net ff gewogen) heeft een platter van net geen 1400 gram en een rubber mat van bijna 400 gram.
[ Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 20-05-2019 01:10 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Die Fluance spelers staan al lang op mijn lijst, maar helaas door de het niet leveren naar de EU ben ik er maar vanaf gestapt. Deze speler zou eigenlijk de speler kunnen zijn die kwaliteit en prijs perfect is balans heeft. Je krijgt echt enorm veel voor een hele mooie prijs. Ook mooi dat je precies kan kiezen welke variant je wilt, maar vooral de extra's het model type bepalen.
Als Fluance ooit besluit naar de EU te verkopen, dan denk ik dat ze hier een groot voordeel mee doen. Deze speler straalt eigenlijk gewoon klasse uit in een goed budget.Mij hebben ze dan in ieder geval als klant.
Als Fluance ooit besluit naar de EU te verkopen, dan denk ik dat ze hier een groot voordeel mee doen. Deze speler straalt eigenlijk gewoon klasse uit in een goed budget.Mij hebben ze dan in ieder geval als klant.
Bij bol.com nu 3 platen voor 45 euro.
Beperkt aanbod maar misschien zit er voor iemand wat leuks bij:
https://www.bol.com/nl/ra...55_B1_3voor45-lps_1_73535
Zelf toch nog 3 platen kunnen vinden
~ Depeche Mode - Violator
~ Nothing But Thieves - Nothing But Thieves
~ Guardians of the Galaxy vol1
Ter vergelijking, dit zou op amazon.de 20 + 18 + 16 = 54 kosten. Toch 9 euro voordeel.
Ter vergelijking, dit zou op amazon.de 20 + 18 + 16 = 54 kosten. Toch 9 euro voordeel.
[ Voor 18% gewijzigd door Rezje op 20-05-2019 10:36 ]
Kwam toevallig dit topic tegen, heb het totaal niet gevolgd, maar ik had nog een toevoeging voor de lijst platenwinkels in de openingspost. Zover ik weet bestaat Distortion ook nog steeds in Amsterdam, in de Westerstraat; https://www.distortion.nl/
Vooral een leuke winkel om echt (letterlijk) te graven naar vinyl, veel alternatieve genres. Kwam er vroeger nog wel eens af en toe voor Drum & Bass, maar dat is inmiddels erg lang geleden. De andere zaken waar ik toen vast kwam bestaan allemaal niet meer...
Vooral een leuke winkel om echt (letterlijk) te graven naar vinyl, veel alternatieve genres. Kwam er vroeger nog wel eens af en toe voor Drum & Bass, maar dat is inmiddels erg lang geleden. De andere zaken waar ik toen vast kwam bestaan allemaal niet meer...
Please do not contact me telepathically.
- Vintage1967
Misschien een gat in de markt om zelf in te stappenToshirou schreef op maandag 20 mei 2019 @ 06:48:
Die Fluance spelers staan al lang op mijn lijst, maar helaas door de het niet leveren naar de EU ben ik er maar vanaf gestapt. Deze speler zou eigenlijk de speler kunnen zijn die kwaliteit en prijs perfect is balans heeft. Je krijgt echt enorm veel voor een hele mooie prijs. Ook mooi dat je precies kan kiezen welke variant je wilt, maar vooral de extra's het model type bepalen.
reken er maar op dat je niet alleen de platenspelers kan pakken, maar dat je dan ook de rest van het aanbod van Fluance erbij moet pakken. En dat wordt een nog ietsje grotere uitdaging op de toch krimpende mid-end consumenten markt.Vintage1967 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:02:
[...]
Misschien een gat in de markt om zelf in te stappen? Dealershap van een merk platenspeler....... Hoe gaaf klinkt dat! Klein detail: het zal wel een behoorlijke investering vragen
.
Een hoop indie store 14,99 aanbieding platen...Rezje schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:27:
Bij bol.com nu 3 platen voor 45 euro.
Wel een bak dubieuze live albums weer.
Die moet je ook niet pakken henoodel1988 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:30:
[...]
Een hoop indie store 14,99 aanbieding platen...
En daar zit ik dan met mijn platter/rubber mat van net geen 600 grammr_petit schreef op maandag 20 mei 2019 @ 01:09:
Heeft die fluance nou een massive (mdf?) plint?
Ik moet zeggen dat ik ook wel getwijfeld voor het bestellen. Maar ja, ik wil hem, ik wil hem, ik wil hemToshirou schreef op maandag 20 mei 2019 @ 06:48:
Weet iemand het verschil tussen XLP en LP? Kan er weinig over vinden, behalve dat XLP mono schijnt te zijn. Kan een aantal XLP platen overnemen, maar wil niet voor een verassing staan.
Volgens mij is xlp niet een soort van bekende term of opname standaard.
Dus wat je bedoeld is mij een raadsel.
Misschien wat concrete voorbeelden of een toelichting?
"man is not truly one, but truly two,"
CsprMrkrk schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:27:
Weet iemand het verschil tussen XLP en LP? Kan er weinig over vinden, behalve dat XLP mono schijnt te zijn. Kan een aantal XLP platen overnemen, maar wil niet voor een verassing staan.
Vermoedelijke bedoelt hij platen van het label XLP records (bijv. dit album: https://www.discogs.com/U...ra-Hours/release/11388858, check vooral even het plaatje van de hoes)...mr_petit schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:07:
Volgens mij is xlp niet een soort van bekende term of opname standaard.
Zij maken LP's die extra lang afspelen (zo'n 2 uur aan muziek)... De afspeelsnelheid is lager dan gebruikelijk: 16 ⅔ RPM...
Dus als je een platen speler hebt die dit niet ondersteund (en dat zijn ze goed als allemaal, volgens mij zijn er nog wel enkele Thorensen en Lenco spelers van weleer die deze snelheid ondersteunen) kun je deze LP niet afspelen...
Ik zou ze dan niet kopen in iedergeval...
Hmm ja, ik heb zo'n gevoel dat de verkoper het als XLP bestempeld maar dit niet zo bedoeld.
Ik heb maar een paar foto's maar zijn "normale" artiesten zoals Meat Loaf, Dusty Springfield, Madonna, Queen, Beach Boys, etc. Alles jaren 60 t/m jaren 80. Zitten allemaal in beschermhoes, en met ongeveer 50 cent per stuk kan ik er niet echt op stuk lopen denk ik.
Kan op de foto's van 1 lp de code zien: https://www.discogs.com/sell/release/3598861?ev=rb
Ik heb maar een paar foto's maar zijn "normale" artiesten zoals Meat Loaf, Dusty Springfield, Madonna, Queen, Beach Boys, etc. Alles jaren 60 t/m jaren 80. Zitten allemaal in beschermhoes, en met ongeveer 50 cent per stuk kan ik er niet echt op stuk lopen denk ik.
Kan op de foto's van 1 lp de code zien: https://www.discogs.com/sell/release/3598861?ev=rb
Op deze site vindt je nog meer informatie over 16 RPM platen (die bedoelt was voor spraak en achtergrond muziek):CsprMrkrk schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:55:
Hmm ja, ik heb zo'n gevoel dat de verkoper het als XLP bestempeld maar dit niet zo bedoeld.
http://www.16rpm.com/
Mogelijk staan de albums die jij wilde kopen er per toeval tussen...
Oh ja, hier vindt je nog meer informatie over diversen LP formaten uit het verleden:
https://en.wikipedia.org/...pes_of_gramophone_records
[ Voor 17% gewijzigd door rcor op 22-05-2019 13:59 ]
Thanks! Geeft wel wat meer inzicht. Het lijkt me een hele kleine kans dat het daadwerkelijk xlp's zijn.
Ik heb de verkoper ernaar gevraagd en die zegt dat het platen zijn "zoals we gewend zijn". Ik denk dat het een erfenis oid is die doorverkocht wordt want ze zien er goed verzorgd uit, maar de verkoper lijkt niet veel passie/kennis ervoor te hebben. Ik ga ze vrijdagavond ophalen en dan laat ik wel weten of het top of flop is haha.
Ik heb de verkoper ernaar gevraagd en die zegt dat het platen zijn "zoals we gewend zijn". Ik denk dat het een erfenis oid is die doorverkocht wordt want ze zien er goed verzorgd uit, maar de verkoper lijkt niet veel passie/kennis ervoor te hebben. Ik ga ze vrijdagavond ophalen en dan laat ik wel weten of het top of flop is haha.
Dit topic is gesloten.